quote:Op maandag 6 juli 2020 12:04 schreef Gezicht het volgende:
Ik was door de lockdown vergeten hoe droevig het gemiddelde niveau in de comments op social media wordt als er iets met Verstappen gebeurt.
Maar als ik naar de namen die jij noemt kijk, en de namen die de laatste jaren kampioen zijn geworden, is dat wel een dalende lijn dus. Leuk dat het gemiddelde (nog) boven 30 ligt, maar de lijn zakt wel zo te zienquote:Op maandag 6 juli 2020 12:06 schreef Dauthi het volgende:
Nigel Mansell werd op 39 jarige leeftijd kampioen. Hill was 36. Hakkinnen 30. Fangio 40+. De lijst is lang het merendeel van de kampioenen was 30+.
Historisch gezien zit een coureur pas rond de leeftijd van 26 op F1 niveau, en pas rond z'n 30ste op wereldkampioen niveau.
En jij snapt het beter dan Hamilton?quote:Op maandag 6 juli 2020 11:10 schreef VacaLoca het volgende:
[..]jij snapt het dus beter dan Albon?
Zoals hier gezegd heeft een auto naast een stuur ook nog pedalen.
De stewards hebben heel blind de regels gevolgd.Totaal niet gekeken naar hoe het veroorzaakt is, wat de situatie is.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vond het niks maar als stewards het wel wat vinden is 5 seconden niet zwaar genoeg
En op wie richt je dit?quote:Op maandag 6 juli 2020 12:06 schreef Dauthi het volgende:
Nigel Mansell werd op 39 jarige leeftijd kampioen. Hill was 36. Hakkinnen 30. Fangio 40+. De lijst is lang het merendeel van de kampioenen was 30+.
Historisch gezien zit een coureur pas rond de leeftijd van 26 op F1 niveau, en pas rond z'n 30ste op wereldkampioen niveau.
Maar de begonnen ook pas later aan hun F1-carrière, Hill was al 30, geloof ik, Mansell ook eind 20..quote:Op maandag 6 juli 2020 12:06 schreef Dauthi het volgende:
Nigel Mansell werd op 39 jarige leeftijd kampioen. Hill was 36. Hakkinnen 30. Fangio 40+. De lijst is lang het merendeel van de kampioenen was 30+.
Historisch gezien zit een coureur pas rond de leeftijd van 26 op F1 niveau, en pas rond z'n 30ste op wereldkampioen niveau.
Kreeg heel veel commentaar, maar ook flink wat bijval.. Zoals het eigenlijk vaak gaat in deze discussies de laatste maanden.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:20 schreef vosss het volgende:
Is er eigenlijk internationaal nog iets gezegd over de coureurs die bleven staan? Dat heb ik even gemist volgens mij.
Het zou wat worden als stewards de regels niet zouden volgen.quote:Op maandag 6 juli 2020 12:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En jij snapt het beter dan Hamilton?
[..]
De stewards hebben heel blind de regels gevolgd.Totaal niet gekeken naar hoe het veroorzaakt is, wat de situatie is.
Die hebben gewoon gezegd owh ja Hamilton reed er op dat moment net achter en die tikte Albon aan en dus ligt het bij Hamilton.
Onzin natuurlijk, maar regel technisch gezien kun je dan idd de 5 sec aan Hamilton geven.
quote:Op maandag 6 juli 2020 12:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar als ik naar de namen die jij noemt kijk, en de namen die de laatste jaren kampioen zijn geworden, is dat wel een dalende lijn dus. Leuk dat het gemiddelde (nog) boven 30 ligt, maar de lijn zakt wel zo te zien
Ik heb het volledige lijstje gevonden. Zoals men kan zien is de gemiddelde leeftijd "vrij hoog".quote:Op maandag 6 juli 2020 12:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar de begonnen ook pas later aan hun F1-carrière, Hill was al 30, geloof ik, Mansell ook eind 20..
Alonso was 20 toen hij debuteerde, Vettel ook, Max natuurlijk ook nog jonger.
Wat een onzin. Stewards hebben veel meer data dan wij inclusief of HAM gas bij gaf of niet, wat dus wel het geval schijnt te zijn geweest. Hij gaf gas waar die had moeten liften. Was gewoon een bewussie waar die al zo vaak mee weg gekomen is omdat het de grote Hamilton is.quote:Op maandag 6 juli 2020 12:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En jij snapt het beter dan Hamilton?
[..]
De stewards hebben heel blind de regels gevolgd.Totaal niet gekeken naar hoe het veroorzaakt is, wat de situatie is.
Die hebben gewoon gezegd owh ja Hamilton reed er op dat moment net achter en die tikte Albon aan en dus ligt het bij Hamilton.
Onzin natuurlijk, maar regel technisch gezien kun je dan idd de 5 sec aan Hamilton geven.
Christian Horner beweerd dat het niet iets is wat ze nog nooit eerder hebben gezien bij de Japanners. Korter: Christian beweerd dat ze dit al eerder hebben meegemaakt bij Honda.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:11 schreef Newone82 het volgende:
Gaat spannend worden over 6 dagen.
Honda weet niet waar het probleem vandaan komt.
https://www.gptoday.net/n(...)en-nog-niet-opgelost
Grappig, het is onzin maar het klopt wel?quote:Op maandag 6 juli 2020 12:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En jij snapt het beter dan Hamilton?
[..]
De stewards hebben heel blind de regels gevolgd.Totaal niet gekeken naar hoe het veroorzaakt is, wat de situatie is.
Die hebben gewoon gezegd owh ja Hamilton reed er op dat moment net achter en die tikte Albon aan en dus ligt het bij Hamilton.
Onzin natuurlijk, maar regel technisch gezien kun je dan idd de 5 sec aan Hamilton geven.
Stewards hebben tijdens de race echt niet real time toegang tot de telemetrie van Mercedes. En waarom zou Hamilton in godsnaam bewust tegen Albon aanrijden en een DNF riskeren? Het is de eerste race van het seizoen, niet Jerez 1997.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:19 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Wat een onzin. Stewards hebben veel meer data dan wij inclusief of HAM gas bij gaf of niet, wat dus wel het geval schijnt te zijn geweest. Hij gaf gas waar die had moeten liften. Was gewoon een bewussie waar die al zo vaak mee weg gekomen is omdat het de grote Hamilton is.
Het maakt ook verder niet uit of hij het opzettelijk deed, het is racen maar als de stewards dan besluiten dat hij fout was dan moet er ook straf op staan die wat redelijker is tov de benadeelde coureurquote:Op maandag 6 juli 2020 13:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Stewards hebben tijdens de race echt niet real time toegang tot de telemetrie van Mercedes. En waarom zou Hamilton in godsnaam bewust tegen Albon aanrijden en een DNF riskeren? Het is de eerste race van het seizoen, niet Jerez 1997.
Bij een actie met zo'n groot gevolg mag wat mij betreft weer de aloude sanctie stop and go van stal komen.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:43 schreef Tarado het volgende:
Het maakt ook verder niet uit of hij het opzettelijk deed, het is racen maar als de stewards dan besluiten dat hij fout was dan moet er ook straf op staan die wat redelijker is tov de benadeelde coureur
Iemand bewust van de baan rossen werkt in de Renault Clio Cup maar je begrijpt hopelijk zelf wel dat F1 wagens daar veel te kwetsbaar voor zijn.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij een actie met zo'n groot gevolg mag wat mij betreft weer de aloude sanctie stop and go van stal komen.
Sowieso, 5 seconden tijdsstraf, dat is niets. Er zullen zat races zijn dat Hamilton met zo'n straf nog steeds met twee vingers in de neus eerste of tweede wordt (achter zijn teamgenoot). Dan loont het dus gewoon om iemand die je voorbij wil steken van de baan te rossen.
wat maakt dat uit, de straf moet in verhouding staan, het kost Albon 18 punten en Lewis 6, dat klopt toch niet?quote:Op maandag 6 juli 2020 13:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Iemand bewust van de baan rossen werkt in de Renault Clio Cup maar je begrijpt hopelijk zelf wel dat F1 wagens daar veel te kwetsbaar voor zijn.
Eerlijk ga je het nooit krijgen. Je kan ook moeilijk een "grid penalty" toepassen op de eind uitslag.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat maakt dat uit, de straf moet in verhouding staan, het kost Albon 18 punten en Lewis 6, dat klopt toch niet?
Volgens deze redenatie zouden we in Nederland de doodstraf in moeten voeren.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat maakt dat uit, de straf moet in verhouding staan, het kost Albon 18 punten en Lewis 6, dat klopt toch niet?
ik vond het persoonlijk helemaal niets en ook al zit er opzet bij zelfs dan niet maar een drive through vind ik dan toch wel een betere straf dan 5 of 10 seconden.quote:Op maandag 6 juli 2020 14:13 schreef opreis het volgende:
[..]
Eerlijk ga je het nooit krijgen. Je kan ook moeilijk een "grid penalty" toepassen op de eind uitslag.
En afhankelijk van het verloop van de race en het moment waarop het incident gebeurd kunnen tijd straffen heel verschillende uitpakken.
Als dit aan het begin van de race was gebeurd en er waren geen SC's geweest dan had Lewis zelfs met een 10sec penalty makkelijk 2de geworden. Had er echter een SC in de laatste ronde gekomen dan had Lewis wellicht wel 5 posities kunnen verliezen met een 5 sec penalty.
Ik zie eigenlijk geen alternatief.
Je weet natuurlijk nooit of Albon ook motorische problemen had gehad als hij wel langs HAM was gegaan.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat maakt dat uit, de straf moet in verhouding staan, het kost Albon 18 punten en Lewis 6, dat klopt toch niet?
Ah op die manier. Volgens mij hebben ze bij MotoGP ook iets als een "long lap penalty" waarbij de coureur een stukje extra moet rijden. Zou een optie kunnen zijnquote:Op maandag 6 juli 2020 14:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vond het persoonlijk helemaal niets en ook al zit er opzet bij zelfs dan niet maar een drive trough vind ik dan toch wel een betere straf dan 5 of 10 seconden.
Horner gaf aan dat Albon gestopt is, er waren problemen en hij had kunnen finishen. Omdat het uitzichtloos was is hij gestopt.quote:Op maandag 6 juli 2020 14:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk nooit of Albon ook motorische problemen had gehad als hij wel langs HAM was gegaan.
uiteraard maar ik ga er even vanuit dat hij 2e had kunnen worden, dat was de positie waar het om gingquote:Op maandag 6 juli 2020 14:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk nooit of Albon ook motorische problemen had gehad als hij wel langs HAM was gegaan.
Ah wist ik nog niet.quote:Op maandag 6 juli 2020 14:18 schreef XL het volgende:
[..]
Horner gaf aan dat Albon gestopt is, er waren problemen en hij had kunnen finishen. Omdat het uitzichtloos was is hij gestopt.
Dat hoeft toch ook niet? Het duurt toch altijd even voordat zo'n beslissing valt. Zij hebben veel meer data dan wij hier thuis.... maar basic dingen als gas bij en remmen kan de wedstrijdleiding gewoon zien hoor. Video van de onboard ( het stuur) en je hoort het ook heel duidelijk.quote:Op maandag 6 juli 2020 13:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Stewards hebben tijdens de race echt niet real time toegang tot de telemetrie van Mercedes. En waarom zou Hamilton in godsnaam bewust tegen Albon aanrijden en een DNF riskeren? Het is de eerste race van het seizoen, niet Jerez 1997.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |