abonnement Unibet Coolblue
pi_193952668
Truste :Z
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  maandag 6 juli 2020 @ 02:01:00 #127
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193952669
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 01:53 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Maar tegenwoordig heeft Merel de laagste pot dus dat argument zijn we in ieder geval van af bij Anne-Marie *O* Al was in Merels seizoen de pot in mijn ogen vooral ook heel laag door veel opdrachten die vaak dankzij een te laag tijdslimiet sowieso al bijna onmogelijk waren
Ja daar zaten veel opdrachten tussen die gedoemd waren om te mislukken. Al vond ik Merel als het Mol het wel prima doen, ergens in de middenmoot denk ik.

Ik vind het qua opdrachten altijd wel erg slap, als je die zelfs met allemaal meewerkende mensen al heel moeilijk zou redden. Dan hoef je amper te mollen om het te laten falen (dit seizoen bijvoorbeeld met die autotjes in die fabriek).

Dit seizoen hadden ze gelukkig wel vaker dat er deelbedragen te winnen waren. Al waren dat vaker wel lagere bedragen. Voorheen was het toch te vaak alles of niets, waardoor er al snel geen geld in de pot kwam.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_193952671
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 02:00 schreef koffieleuk het volgende:
Truste :Z
slaaplekker! :W
pi_193952676
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2020 01:49 schreef skysherrif het volgende:
maar wie was de leukste/beste mol?
Pfoe

Dennis Weening vond ik goed in 2008, ook de eerste ontknoping die ik live zag. Snapte het spel nog niet helemaal, maar ook achteraf gezien heeft die veel durf getoond.

George uit 2002 staat bekend als de "übermol" en vond ik ook heel tof bij het terugkijken, maar heb ik niet live gezien, dus dat beoordeelt toch heel moeilijk.

Kees uit 2013 vond ik ook heel erg leuk; veel lef getoond, veel toffe molacties en lag verder ook gewoon leuk in de groep.

Milouska uit 2006 vond ik ook erg goed, en vooral veel lef ook dat ze zo'n dom imago neer heeft willen zetten als rookgordijn.

Uiteindelijk vind ik vooral mollen goed die wel echt dúrven. En zich niet verschuilen achter "ik doe niks en haal geen geld op".
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 6 juli 2020 @ 02:02:29 #130
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193952680
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2020 01:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Want die laatste zijn kandidaten die meer bezig zijn met zelf doen alsof ze mol zijn om anderen op het verkeerde been te zetten?
Ja, maar niet per se. Art was een enorme bliksemafleider voor Patrick. Waardoor die hem juist jokers ging geven om hem erin te houden. Rik en Marlijn hebben het hele seizoen alleen maar geprobeerd om jokers te pakken i.p.v. geld.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 6 juli 2020 @ 02:03:00 #131
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_193952683
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 02:00 schreef koffieleuk het volgende:
Truste :Z
Truste Kof!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_193952685
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 01:51 schreef Redefine het volgende:

[..]

Seizoen 18 was inderdaad nog wel een positieve uitzondering ja. De rest blijft een beetje suffig. Nog steeds leuk genoeg om te blijven kijken, maar het wordt er niet beter op. Wat betreft seizoen 20 vond ik dan weer vooral dat ze heel veel hype creëerden door te zeggen dat het een heel speciaal seizoen was, maar in de praktijk het nogal suf was.
Dat hype creëren deden ze voor seizoen 10 ook destijds. Na afloop van seizoen 9 stelde Pieter-Jan heel serieus "volgend jaar wordt een HÉLE speciale!"

Uiteindelijk werd het gewoon een regulier seizoen waarvan je zoiets had van "waar blijft het speciale nou!?"
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 6 juli 2020 @ 02:03:25 #133
478909 molloot200
alles muziek.
pi_193952688
En ik vind het van de afgelopen jaren ook heel naar dat we heel vaak bijna zitten te kijken naar een reis van een vriendengroep. Vooral in seizoen 16 is dat gevoel er heel erg. “Gezellig samen paar opdrachten spelen.” Die laatste jaren mis ik dat harde spel ook wel, en ook dat ze gewoon nog moesten kamperen, of bijvoorbeeld het bagagespel die jaarlijks terugkeerde maar sinds seizoen 11 inmiddels al niet meer is teruggekeerd!

Ik zie het harde spel van de recente seizoenen alleen nog echt terug in seizoen 18. Is bijna ieder voor zich, men heeft hoogstens een hondje met één ander persoon. Je ziet het ook terug aan dat ze Ron niet terugnamen in de groep. Dat was in veel andere seizoenen met andere kandidatengroepen sowieso wel gebeurd
  maandag 6 juli 2020 @ 02:03:38 #134
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193952689
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 02:00 schreef koffieleuk het volgende:
Truste :Z
:W
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_193952692
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 01:52 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ja. Sowieso vind ik opdrachten waar de pot helemaal leeg geroofd kan worden, doordat de andere kandidaten met een duivels dilemma zitten en/of door de adrenaline jokers gaan kopen nogal zwak. De Mol hoeft daarvoor heel weinig te doen. En dan wel achteraf zeggen, kijk dan hoe laag de pot is :r

Gelukkig deden ze dat dit seizoen niet.
Eens. Ook de veilingen in seizoen 2007 en 2017. En sowieso al die joker/vrijstelling opdrachten. Daar hoef je als mol niks te doen. Het geld gaat toch wel weg.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_193952695
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 01:53 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Maar tegenwoordig heeft Merel de laagste pot dus dat argument zijn we in ieder geval van af bij Anne-Marie *O* Al was in Merels seizoen de pot in mijn ogen vooral ook heel laag door veel opdrachten die vaak dankzij een te laag tijdslimiet sowieso al bijna onmogelijk waren
Het Merel-seizoen was sowieso een enorm fiasco. Niet persé Merels schuld. Al kan ik me niet een memorabele molactie van haar herinneren.

Maar vooral inderdaad ook gewoon opdrachten die toch wel zouden mislukken en waar geen mol voor nodig was.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_193952697
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2020 01:55 schreef skysherrif het volgende:
Van de laatste jaren vind ik ron boszhard memes nog wel het leukste
Oh zijn er memes?
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 6 juli 2020 @ 02:06:35 #138
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193952701
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 02:03 schreef molloot200 het volgende:
En ik vind het van de afgelopen jaren ook heel naar dat we heel vaak bijna zitten te kijken naar een reis van een vriendengroep. Vooral in seizoen 16 is dat gevoel er heel erg. “Gezellig samen paar opdrachten spelen.” Die laatste jaren mis ik dat harde spel ook wel, en ook dat ze gewoon nog moesten kamperen, of bijvoorbeeld het bagagespel die jaarlijks terugkeerde maar sinds seizoen 11 inmiddels al niet meer is teruggekeerd!

Ik zie het harde spel van de recente seizoenen alleen nog echt terug in seizoen 18. Is bijna ieder voor zich, men heeft hoogstens een hondje met één ander persoon. Je ziet het ook terug aan dat ze Ron niet terugnamen in de groep. Dat was in veel andere seizoenen met andere kandidatengroepen sowieso wel gebeurd
Komt ook wel omdat ze vanaf Zuid-Afrika ook heel erg de focus zijn gaan leggen op de mooie plaatjes. Daarvoor waren de mooie plaatjes vooral ondergeschikt aan de rest.

Vanaf Zuid-Afrika hebben ze drone ontdekt en vervolgens in Oregen geperfectioneerd. Daarna hebben we vooral prachtige beelden gezien, maar niet altijd met inhoud.

Met als absolute dieptepunt natuurlijk de huifkartocht in Oregon...
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_193952702
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 01:56 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Zuid-Afrika vind ik ook tof door de hele sfeer :Y

Seizoen 18 had ondanks hele toffe kanten ook wel de twee sufste kandidaten ooit, Jean-Marc en Stine :')
Voor Jean-Marc vond ik het toch wel sneu. Uiteindelijk word je als kandidaat uitgebreid getest enzo, maar toch kan het op het moment wel gewoon teveel worden.

Voor ons als kijker natuurlijk wel minder leuk, maar ik snap het wel.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_193952704
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 02:05 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Oh zijn er memes?
Vast wel, maar kan me herinneren in het livetopic dat er daarna een opdracht was met zandschuiven en dat dan het idee was dat ron boszhard ergens onder een hoop zand lag en ze hem moesten redden, maar dat toch besloten niet te doen. Dat soort dingen.

Iig constant situaties bedenken waarin ze Ron weer laten stikken
  maandag 6 juli 2020 @ 02:07:38 #141
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193952708
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 02:05 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Het Merel-seizoen was sowieso een enorm fiasco. Niet persé Merels schuld. Al kan ik me niet een memorabele molactie van haar herinneren.

Maar vooral inderdaad ook gewoon opdrachten die toch wel zouden mislukken en waar geen mol voor nodig was.
Dat seizoen heeft dan wel weer de dubbele executie. Plus de streek van Nielson met die joker.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_193952710
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 02:06 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Voor Jean-Marc vond ik het toch wel sneu. Uiteindelijk word je als kandidaat uitgebreid getest enzo, maar toch kan het op het moment wel gewoon teveel worden.

Voor ons als kijker natuurlijk wel minder leuk, maar ik snap het wel.
Ja aan de ene kant is het natuurlijk wel stom om iemand belachelijk te maken terwijl het voor hem wss ook erg zwaar valt om te moeten stoppen.

Maar het kwam wel hee lzwak over toen :X
  maandag 6 juli 2020 @ 02:08:16 #143
478909 molloot200
alles muziek.
pi_193952713
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 02:05 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Het Merel-seizoen was sowieso een enorm fiasco. Niet persé Merels schuld. Al kan ik me niet een memorabele molactie van haar herinneren.

Maar vooral inderdaad ook gewoon opdrachten die toch wel zouden mislukken en waar geen mol voor nodig was.
Afgelopen seizoenen vind ik sowieso best wel fiasco’s en dat is vind ik stom :( WIDM kan zo veel beter zijn (dat zie je wel op de Belg ook) en ook genoeg fans van WIDM zelf benoemen zelf ook deze kritiek op fora en social media, maar de makers zijn hier gewoon blind voor :?

Net als dat er zo veel kritiek elk jaar is op de livefinale. Toch draaien ze het niet meer terug, zo eigenwijs zijn ze wel
  maandag 6 juli 2020 @ 02:08:25 #144
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193952716
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2020 02:06 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Vast wel, maar kan me herinneren in het livetopic dat er daarna een opdracht was met zandschuiven en dat dan het idee was dat ron boszhard ergens onder een hoop zand lag en ze hem moesten redden, maar dat toch besloten niet te doen. Dat soort dingen.

Iig constant situaties bedenken waarin ze Ron weer laten stikken
In Colombia riep ik dat Ron in een van die kisten zat op de brug, maar dat ze hem toen hebben laten verzuipen O-)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_193952720
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2020 02:08 schreef Redefine het volgende:

[..]

In Colombia riep ik dat Ron in een van die kisten zat op de brug, maar dat ze hem toen hebben laten verzuipen O-)
dat soort dingen ja _O-
pi_193952723
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 01:56 schreef Redefine het volgende:

[..]

Sowieso wordt er vaak heel raar gekeken naar wie de beste en de slechtste mol zijn in lijstjes vanuit de makers en mensen eromheen. Dan gaat het over de laagste pot of het meeste geld uit de pot etc.

Dat terwijl er jaren zijn geweest waar veel meer geld verdiend kon worden. En er is een groot verschil tussen een seizoen waar geen grote potroof was of juist wel. Zelfde geldt voor seizoenen waar er met bepaalde opdrachten makkelijk veel geld verdiend kan worden of juist niet. Sowieso scheelt het heel veel hoe er geld verdiend kan worden.

Tot slot heb je ook nog te maken met de kandidaten om je heen. Als je in een seizoen zit waar je kandidaten hebt die heel fanatiek zijn en vooral veel geld willen verdienen. Heb je het veel lastiger dan als je met kandidaten als Art, Marijn, Rik etc zit.
Precies :Y _O_

Helemaal gelijk. Het is allemaal zo relatief aan elkaar en er spelen zoveel factoren mee. Daarom is het ook vrijwel onmogelijk om echt de beste mol aan te wijzen, objectief dan.

Het seizoen van George heeft puur qua geld de hoogste pot ooit, maar als je het afzet tegen het bedrag dat gewonnen had kúnnen worden heeft het seizoen van George juist relatief de laagste pot ooit. Maarja, in zijn seizoen was het gebruikelijk om zo'n 10.000 per opdracht te kunnen winnen. Nu mogen ze blij zijn met 500 ofzo.

Puur naar de pot kijken qua geld vind ik dan ook niet fair. En inderdaad spelen dan ook alsnog heel een factoren mee.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_193952725
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 02:00 schreef koffieleuk het volgende:
Truste :Z
Trusten! :*
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_193952727
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2020 01:59 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Of dat hij in de eerste opdracht zit en zij mogen kiezen of ze voor geld gaan of Ron erbij nemen als 11e kandidaat en anders begraven wordt onder een berg zand.
:D

En dat Ron dan stiekem uiteindelijk de mol blijkt te zijn, want hij lag onder zand!
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 6 juli 2020 @ 02:10:51 #149
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193952732
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 02:08 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Afgelopen seizoenen vind ik sowieso best wel fiasco’s en dat is vind ik stom :( WIDM kan zo veel beter zijn (dat zie je wel op de Belg ook) en ook genoeg fans van WIDM zelf benoemen zelf ook deze kritiek op fora en social media, maar de makers zijn hier gewoon blind voor :?

Net als dat er zo veel kritiek elk jaar is op de livefinale. Toch draaien ze het niet meer terug, zo eigenwijs zijn ze wel
Dat komt omdat er heel veel mensen (blijven) kijken. Er komen alleen maar meer fans bij. En alleen maar meer websites die alles gaan ontleden. En als er dit jaar geen Corona was geweest, dan hadden er weer massa's afgekomen op de uitzending.

Daardoor hebben die makers zoiets van, we doen het nog steeds geweldig, dus we hoeven niks te veranderen. Waarbij je ook nog eens veel kijkers hebt, die vinden dat ze het nog steeds geweldig doen. En die dan zelf ook roepen, ze doen het goed, kijk eens hoeveel mensen er kijken :{
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 6 juli 2020 @ 02:11:32 #150
478909 molloot200
alles muziek.
pi_193952735
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2020 02:07 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ja aan de ene kant is het natuurlijk wel stom om iemand belachelijk te maken terwijl het voor hem wss ook erg zwaar valt om te moeten stoppen.

Maar het kwam wel hee lzwak over toen :X
Is ook wel waar. En zeker ook in de aflevering toen werd het heel raar uitgelegd. Het enige wat eigenlijk werd gezegd is dat hij wegens omstandigheden eruit ging. Pas later bij de reünie werd er pas dieper op ingegaan.

En dankzij Jean-Marcs exit was er in aflevering 3 pas de eerste reguliere executie wat ik persoonlijk ook wel jammer vond (sowieso een stomme executie want Bella viel af :( )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')