abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:26:48 #251
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_193888635
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik wil een paar miljoen en dat gaat net als dit niet lukken. :P
Toch bizar dat de dag waarop wij formeel onafhankelijk zijn geworden geen nationale feestdag is.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:33:19 #252
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193888779
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:26 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Toch bizar dat de dag waarop wij formeel onafhankelijk zijn geworden geen nationale feestdag is.
Ik denk dat de meeste Nederlanders denken Munster kan je dat eten? :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:33:59 #253
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_193888791
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:33 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste Nederlanders denken Munster kan je dat eten? :P
Dat zegt dan wat over de staat van ons land :')
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_193888989
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:35 schreef wcborstel het volgende:
Begin eerst maar eens met bevrijdingsdag. Dan kunnen we daarna denken aan dit. Want ja, ik snap best dat men de afschaffing van slavernij een belangrijk punt in de geschiedenis vinden om te vieren. Of trek het samen met bevrijdingsdag. Een dag om met zij allen onze vrijheid te vieren. ^O^
Dit idd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:47:00 #255
3542 Gia
User under construction
pi_193888991
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:17 schreef SicSicSics het volgende:
Op zich is het wel interessant hè, die hele terughoudendheid (of zelfs onwil?) om zoiets moois te vieren. :?

Waarom hebben "wij blankies" daar zoveel moeite mee? ;)
Ik vind het raar om iets te vieren waaraan Nederland zich schuldig heeft gemaakt.
Dat afstammelingen dat vieren, vind ik begrijpelijk.

Als nationale viering zou het prima kunnen worden toegevoegd aan de 5 mei viering, w.m.b.
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:48:10 #256
3542 Gia
User under construction
pi_193889017
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:24 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zwarte Piet heeft een andere kleur. Behalve dit zal er uiteindelijk denk ik niets veranderen.
Op sommige plaatsen heeft zwarte piet een andere kleur.
pi_193889133
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:37 schreef Iblardi het volgende:
Wat een vreemde reden voor een nationale feestdag. De christelijke feestdagen zijn ingevoerd in een tijd waarin de overgrote meerderheid van de inwoners van dit land christelijk was. Koningsdag wordt gevierd ter ere van het staatshoofd. Op bevrijdingsdag wordt de bevrijding van het hele land gevierd. Dat zijn gelegenheden met een aantoonbaar nationale relevantie. Maar wat is het "nationale" aspect van de afschaffing van de slavernij? De gebeurtenis die de aanleiding vormt speelde zich niet af in dit land, was geen omwenteling in de geschiedenis van dit land, en heeft betrekking op een klein deel van de bevolking. Dat veralgemeniseren alsof het de geschiedenis van ons allemaal betreft maakt op mij een gekunstelde, ongeloofwaardige indruk, en ik vraag me af of de groep in kwestie nu zo blij wordt van deze nogal misplaatste solidariteitsbetrachting. Als je een voorbeeld van culturele toeëigening zoekt, dan lijkt juist dit me er één. Het voorstel komt op mij over als een stukje gemakkelijke symboolpolitiek van de gemeente Amsterdam.
Dit idd ook. Nog nooit iets van ketiKoti gemerkt, lijkt echt een Amsterdams feestje te zijn.
Het lijtk mij dan ook met name een ding omdat veel nazaten van slaven in de jaren 80 Suriname ontvluchtten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 2 juli 2020 @ 14:13:09 #258
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193889390
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:25 schreef Eiwitshake het volgende:
Inderdaad!
WIl je me daarmee helpen?
Natuurlijk. Wil je een offerte met uurtarief of een fixed price? 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 2 juli 2020 @ 14:14:10 #259
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193889400
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:47 schreef Gia het volgende:
Ik vind het raar om iets te vieren waaraan Nederland zich schuldig heeft gemaakt.
Dat afstammelingen dat vieren, vind ik begrijpelijk.
Je kunt vieren dat we de wet hebben ondertekend. We vieren op 5 mei ook niet dat er oorlog was, maar dat deze afgelopen is. *O*
quote:
Als nationale viering zou het prima kunnen worden toegevoegd aan de 5 mei viering, w.m.b.
Tof! :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 2 juli 2020 @ 14:22:15 #260
3542 Gia
User under construction
pi_193889490
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je kunt vieren dat we de wet hebben ondertekend. We vieren op 5 mei ook niet dat er oorlog was, maar dat deze afgelopen is. *O*
[..]

Tof! :)
Wij waren niet schuldig aan die oorlog.
  donderdag 2 juli 2020 @ 14:24:05 #261
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193889512
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:22 schreef Gia het volgende:
Wij waren niet schuldig aan die oorlog.
Vóór het ondertekenen van de emancipatiewet waren we ook niet 'schuldig' aan slavenhandel. :7

Mijn punt is, dat je ook het goede in kan zien. We kwamen tot inkeer. Feestje! *O* Dan kunnen we samen vieren, ipv. het toch een wij-zij feestje houden.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 2 juli 2020 @ 14:26:41 #262
3542 Gia
User under construction
pi_193889544
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:


Dit idd ook. Nog nooit iets van ketiKoti gemerkt, lijkt echt een Amsterdams feestje te zijn.
Het lijtk mij dan ook met name een ding omdat veel nazaten van slaven in de jaren 80 Suriname ontvluchtten.
Tot een jaar geleden woonde er een Surinaams gezin in het blok naast ons.
Die vierden Keti Koti.

In hetzelfde blok woonde ook een Turks gezin, althans de vrouwen. Pa woonde daar niet, was er alleen met Ramadan en suikerfeest.
Ook die festiviteiten werden luidruchtig gevierd.

Was wel grappig en interessant.
pi_193890164
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:17 schreef SicSicSics het volgende:
Op zich is het wel interessant hè, die hele terughoudendheid (of zelfs onwil?) om zoiets moois te vieren. :?

Waarom hebben "wij blankies" daar zoveel moeite mee? ;)
Omdat dit hele gezeik een opmaat is voor - opnieuw - een hele grote zak geld aka herstelbetalingen, en daar is helemaal NIKS moois aan!

Bovendien doet het geen recht aan de slavernij die 1) overal nog bestaat en 2) die er ook in de oost was! Maar ja, daar hebben die slinkse activisten geen enkele boodschap aan, die willen gewoon alleen maar gratis geld.

Maar goed, alleen al het gebruik van de term "wij blankies" geeft al meer dan genoeg over jou aan....
  donderdag 2 juli 2020 @ 15:24:42 #264
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193890272
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 15:16 schreef stopnaald het volgende:
Omdat dit hele gezeik een opmaat is voor - opnieuw - een hele grote zak geld aka herstelbetalingen, en daar is helemaal NIKS moois aan!
Nivea. Je doet nu aannames.
quote:
Bovendien doet het geen recht aan de slavernij die 1) overal nog bestaat en 2) die er ook in de oost was! Maar ja, daar hebben die slinkse activisten geen enkele boodschap aan, die willen gewoon alleen maar gratis geld.
Bevrijdingsdag doet geen recht aan de oorlog die 1) overal nog bestaat en 2) ook in Rusland gevochten werd. Maar ja... Blablablabla. :{w
quote:
Maar goed, alleen al het gebruik van de term "wij blankies" geeft al meer dan genoeg over jou aan....
Fijn dat je mijn triggerword oppakt. _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 2 juli 2020 @ 15:29:57 #265
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193890345
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 15:16 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Omdat dit hele gezeik een opmaat is voor - opnieuw - een hele grote zak geld aka herstelbetalingen, en daar is helemaal NIKS moois aan!

Bovendien doet het geen recht aan de slavernij die 1) overal nog bestaat en 2) die er ook in de oost was! Maar ja, daar hebben die slinkse activisten geen enkele boodschap aan, die willen gewoon alleen maar gratis geld.

Maar goed, alleen al het gebruik van de term "wij blankies" geeft al meer dan genoeg over jou aan....
Ik denk dat je angst voor herstel betalingen ongegrond is. Na 147 jaar zullen de meeste slachtoffers nu wel dood zijn denk ik zo.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193890414
Zojuist motie verworpen in de tweede kamer der staten generaal.

Helaas.
  donderdag 2 juli 2020 @ 17:07:52 #267
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193891543
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:37 schreef Iblardi het volgende:
Wat een vreemde reden voor een nationale feestdag. De christelijke feestdagen zijn ingevoerd in een tijd waarin de overgrote meerderheid van de inwoners van dit land christelijk was. Koningsdag wordt gevierd ter ere van het staatshoofd. Op bevrijdingsdag wordt de bevrijding van het hele land gevierd. Dat zijn gelegenheden met een aantoonbaar nationale relevantie. Maar wat is het "nationale" aspect van de afschaffing van de slavernij? De gebeurtenis die de aanleiding vormt speelde zich niet af in dit land, was geen omwenteling in de geschiedenis van dit land, en heeft betrekking op een klein deel van de bevolking. Dat veralgemeniseren alsof het de geschiedenis van ons allemaal betreft maakt op mij een gekunstelde, ongeloofwaardige indruk, en ik vraag me af of de groep in kwestie nu zo blij wordt van deze nogal misplaatste solidariteitsbetrachting. Als je een voorbeeld van culturele toeëigening zoekt, dan lijkt juist dit me er één. Het voorstel komt op mij over als een stukje gemakkelijke symboolpolitiek van de gemeente Amsterdam.
Hoe geven we de wreedheden dan een plek?
pi_193893527
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2020 07:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Really?
Cultuurkennis hoor dit. _O-
5 mei is een officiële feestdag.
En we vieren onze vrijheid.
Het klopt dat niet iedereen vrij is, maar dat is dan ook niet het criteria voor 'officiële feestdag'. *O*
Blijkbaar is die vrijheid niet waardevol genoeg om het met een echte feestdag (je weet wel, zo één waarbij de burgerbevolking daadwerkelijk vrij heeft) te vieren. Voor de bv nederlandje is het blijkbaar belangrijker dat de fte's ook op die dag gewoon braaf belastingslaafje zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_193893773
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2020 15:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nivea. Je doet nu aannames.
[..]

Bevrijdingsdag doet geen recht aan de oorlog die 1) overal nog bestaat en 2) ook in Rusland gevochten werd. Maar ja... Blablablabla. :{w
[..]

Fijn dat je mijn triggerword oppakt. _O-
hmmm.......matige trol, probeer het nog maar eens.
pi_193893800
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 15:29 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dat je angst voor herstel betalingen ongegrond is. Na 147 jaar zullen de meeste slachtoffers nu wel dood zijn denk ik zo.
Het zijn ook niet de (echte) slachtoffers die nu actie voeren. Het gaat de betreffende actievoerders ook helemaal niet om gerechtigheid of zoiets raars. Dit wordt allemaal geïnitieerd door hele nare types die hier hun verdienmodel van hebben gemaakt.
pi_193893829
Hoeveel mensen hebben er vrij met Pasen of Pinksteren en hebben geen idee waarom dit is. Als we vrij zouden krijgen op 1 Juli dan hebben we nog steeds geen idee waarom we vrij hebben. Maar hey..als er ergens een feestje te vieren is. Wie hoort mij dan klagen :P
pi_193893932
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 00:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja wat hebben ze dan voor elkaar gekregen? Welke dingen zijn jou nu verboden of verplicht die dat begin dit jaar niet waren?
Waar zal ik beginnen?

-Ze hebben ervoor gezorgd dat een hoop films gecensureerd, verdwenen of controversieel zijn geworden. Dat geld ook voor programma's, afleveringen op Netflix, cartoons, podcasts, tv-programma's , waaronder een van de populairste tv-programma's dat bijna 20 jaar te zien was Veronica Inside
- Een hoop boeken, strips en columns zijn verdwenen, gecensureerd of controversieel geworden.
- Standbeelden, straatnamen, pleinen, bruggen, tunnels en zo'n beetje namen van openbare zaken zijn aangepast, gecensureerd of controversieel geworden.
-Zo'n beetje half Nederland is bezig om meer diversiteit te creëren in hun bedrijf, organisatie, instelling of gemeente. Wat gewoon een eufemisme is voor positieve discriminatie.
- In iedere grote stad in Nederland is er minstens 1 grote demonstratie geweest van BLM. Ze konden regelmatig allerlei regels overtreden omdat bestuurders niet in durfden te grijpen.

Moet ik nog meer vertellen wat de afgelopen maand hoofdnieuws was of begint het al een beetje te dagen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 2 juli 2020 @ 20:09:24 #273
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193894099
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 19:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waar zal ik beginnen?

-Ze hebben ervoor gezorgd dat een hoop films gecensureerd, verdwenen of controversieel zijn geworden. Dat geld ook voor programma's, afleveringen op Netflix, cartoons, podcasts, tv-programma's , waaronder een van de populairste tv-programma's dat bijna 20 jaar te zien was Veronica Inside
Volgens mij is dat een keuze van Veronica zelf. Niet van twitteraars of de regering. Het is niet dat Derksen in de gevangenis is verdwenen en hij niet elders een podium mag zoeken.

quote:
- Een hoop boeken, strips en columns zijn verdwenen, gecensureerd of controversieel geworden.
Kom maar op met de lijst boeken, films en strips waarmee je de politie achter je aan krijgt.

quote:
- Standbeelden, straatnamen, pleinen, bruggen, tunnels en zo'n beetje namen van openbare zaken zijn aangepast, gecensureerd of controversieel geworden.
Er is nog vrijwel niets aangepast.

quote:
-Zo'n beetje half Nederland is bezig om meer diversiteit te creëren in hun bedrijf, organisatie, instelling of gemeente. Wat gewoon een eufemisme is voor positieve discriminatie.
En als die lui op op Twitter er niet waren, dan deden ze dat niet?

quote:
- In iedere grote stad in Nederland is er minstens 1 grote demonstratie geweest van BLM. Ze konden regelmatig allerlei regels overtreden omdat bestuurders niet in durfden te grijpen.
Die demonstraties liepen gewoon redelijk prima zonder veel noemenswaardig gedoe.

quote:
Moet ik nog meer vertellen wat de afgelopen maand hoofdnieuws was of begint het al een beetje te dagen?
Het hoofdnieuws in een fantasieland?
pi_193894142
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 20:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een keuze van Veronica zelf. Niet van twitteraars of de regering. Het is niet dat Derksen in de gevangenis is verdwenen en hij niet elders een podium mag zoeken.
[..]

Kom maar op met de lijst boeken, films en strips waarmee je de politie achter je aan krijgt.
[..]

Er is nog vrijwel niets aangepast.
[..]

En als die lui op op Twitter er niet waren, dan deden ze dat niet?
[..]

Die demonstraties liepen gewoon redelijk prima zonder veel noemenswaardig gedoe.
[..]

Het hoofdnieuws in een fantasieland?
Nergens heb ik gezegd dat het bij wet verboden is. Er is sprake van een grote censuurgolf de afgelopen weken en daar is BLM en in Nederland ook nog KOZP verantwoordelijk voor.

Doen alsof er niets gebeurd is sinds de dood van Floyd is ongeloofwaardig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 2 juli 2020 @ 20:17:32 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193894197
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 20:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nergens heb ik gezegd dat het bij wet verboden is. Er is sprake van een grote censuurgolf de afgelopen weken en daar is BLM en in Nederland ook nog KOZP verantwoordelijk voor.

Doen alsof er niets gebeurd is sinds de dood van Floyd is ongeloofwaardig.
Censuur is het wanneer jou met repressie het recht wordt ontnomen om die dingen te bezitten, bekijken of verspreiden. Daar is helemaal geen sprake van.

Het enige dat is er is dat zijn wat lui op twitter die er wat boze dingen over zeggen. En mensen die daar dan weer als pubers op reageren. Nou nou, wat een ramp.
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 20:17:38 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193894198
VI heeft het toch vooral aan Derksen zelf te danken hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 2 juli 2020 @ 20:21:37 #277
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_193894241
Dus ambtenaren gaan stemmen om zichzelf een vrije dag te geven voor iets waar geen levende allochtoon ooit mee te maken heeft gehad, in Nederland?
pi_193894278
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 20:21 schreef RickoKun het volgende:
Dus ambtenaren gaan stemmen om zichzelf een vrije dag te geven voor iets waar geen levende allochtoon ooit mee te maken heeft gehad, in Nederland?
Gewoon een tweede bevrijdingsdag dus; een extra door de belastingbetaler gefinancierde vrije dag voor ambtenaren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 20:24:31 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193894279
het afschaffen van de slavernij lijkt me niet iets wat enkel allochtonen zouden moeten vieren tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 2 juli 2020 @ 20:27:08 #280
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193894313
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 20:21 schreef RickoKun het volgende:
Dus ambtenaren gaan stemmen om zichzelf een vrije dag te geven voor iets waar geen levende allochtoon ooit mee te maken heeft gehad, in Nederland?
Zo te zien een schrijnend gebrek aan kennis over hoe verhoudingen in de gemeente liggen.
  donderdag 2 juli 2020 @ 20:28:12 #281
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193894332
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 20:24 schreef sp3c het volgende:
het afschaffen van de slavernij lijkt me niet iets wat enkel allochtonen zouden moeten vieren tbh
Waarom zou ik het moeten vieren dan?

Als ze misschien wat leuks deden ofzo die dag.
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 20:32:05 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193894373
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 20:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom zou ik het moeten vieren dan?

Als ze misschien wat leuks deden ofzo die dag.
humanitair gezien toch een achievement lijkt me

maar idd je moet niets ... maar dat geld voor alle feestdagen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 2 juli 2020 @ 20:38:59 #283
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193894456
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 20:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

humanitair gezien toch een achievement lijkt me

maar idd je moet niets ... maar dat geld voor alle feestdagen
Ik vier ook niet ieder jaar dat de Berlijnse muur viel, of dat de 80-jarige oorlog ten einde was, of dat het algemeen stemrecht werd ingevoerd. Of noem maar enige verbetering van de wereld op. Ik heb daar geen feest voor nodig en hoef daar niet per se bij stil te staan.

Dus mensen een feest waar ze geen interesse in hebben door hun strot te gaan duwen is nogal een rare gedachte.
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 20:40:39 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193894480
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 20:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vier ook niet ieder jaar dat de Berlijnse muur viel, of dat de 80-jarige oorlog ten einde was, of dat het algemeen stemrecht werd ingevoerd. Of noem maar enige verbetering van de wereld op. Ik heb daar geen feest voor nodig en hoef daar niet per se bij stil te staan.
nou en?
dan doe je dat toch niet?
doe je nu ook al niet gok ik zomaar dus voor jou zal er weinig veranderen

quote:
Dus mensen een feest waar ze geen interesse in hebben door hun strot te gaan duwen is nogal een rare gedachte.
ja dat is een rare gedachte
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193896363
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 20:38 schreef Hexagon het volgende:

Dus mensen een feest waar ze geen interesse in hebben door hun strot te gaan duwen is nogal een rare gedachte.
Wat is iemand een feest door de strot duwen

Hoe doe je dat .... Als jij op 1 juli een ander feestje wil organiseren of niet wil feesten, dan doe je dat toch ?
Als de overheid een bepaalde herdenking of feest de status geeft van 'nationaal' en een budget vrij maakt, burgemeesters en ministers naar een plechtigheid stuurt.. dan is dat toch geen dwang voor jou mee te doen ?

Je kunt altijd terecht klagen over te veel aandacht van iedereen voor een feest... sinterklaas, kerstmis....Negeren al die aandacht en de maand december doorkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 02-07-2020 22:35:09 ]
  donderdag 2 juli 2020 @ 23:48:55 #286
3542 Gia
User under construction
pi_193898391
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 22:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is iemand een feest door de strot duwen

Hoe doe je dat .... Als jij op 1 juli een ander feestje wil organiseren of niet wil feesten, dan doe je dat toch ?
Als de overheid een bepaalde herdenking of feest de status geeft van 'nationaal' en een budget vrij maakt, burgemeesters en ministers naar een plechtigheid stuurt.. dan is dat toch geen dwang voor jou mee te doen ?

Je kunt altijd terecht klagen over te veel aandacht van iedereen voor een feest... sinterklaas, kerstmis....Negeren al die aandacht en de maand december doorkomen.
Er komen toch al burgemeesters en ministers naar die plechtigheid. Waarom moet het de status nationale feestdag hebben? De mensen om wie het gaat, vieren het dan nog steeds hetzelfde.

En er is inderdaad teveel aandacht voor sinterklaas en zwarte piet.
Mensen die zich daaraan storen zouden dit moeten negeren en december door zien te komen.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 00:05:39 #287
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193898670
Je zou het 5 december kunnen doen en dat dan in de stad poc verkleed als slaaf snoep aan de kinderen uitdelen enzo
pi_193898745
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 22:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is iemand een feest door de strot duwen

Hoe doe je dat .... Als jij op 1 juli een ander feestje wil organiseren of niet wil feesten, dan doe je dat toch ?
Als de overheid een bepaalde herdenking of feest de status geeft van 'nationaal' en een budget vrij maakt, burgemeesters en ministers naar een plechtigheid stuurt.. dan is dat toch geen dwang voor jou mee te doen ?

Je kunt altijd terecht klagen over te veel aandacht van iedereen voor een feest... sinterklaas, kerstmis....Negeren al die aandacht en de maand december doorkomen.
Dan kunnen ze overal wel een feestdag van maken. Als je zo graag naar die herdenking wil..neem een dag vrij.
pi_193898872
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 00:13 schreef descon het volgende:

[..]

Dan kunnen ze overal wel een feestdag van maken. Als je zo graag naar die herdenking wil..neem een dag vrij.
Tuurlijk , neem een dag vrij, ga naar een feestje of niet. Ga naar een herdenking of niet.
Dat blijven mensen toch doen ook al is er een nieuwe nationale feestdag
Wie wil kan elke dag feestjes organiseren, hoewel dat erg vermoeiend is .
pi_193898879
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 00:05 schreef the-eye het volgende:
Je zou het 5 december kunnen doen en dat dan in de stad poc verkleed als slaaf snoep aan de kinderen uitdelen enzo
wat is de grap hier ?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 00:32:00 #291
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_193898932
Wit man wil zich onze feestdag toe-eigenen. Verrassend, hoor... :N
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  vrijdag 3 juli 2020 @ 03:29:15 #292
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193899940
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 00:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat is de grap hier ?
In Nederland zelf is nooit slavernij geweest, Nederland is dus alleen gestopt met ze te vervoeren. Voor mij persoonlijk hoeft het niet maar als een bepaald deel van de bevolking met alle geweld een dag wil om z'n dankbaarheid daar voor te tonen, wie ben ik dan om daar iets van te vinden?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 08:24:38 #293
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_193901259
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:26 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ga aan het werk, luie uitvreters.
Alleen Amsterdamse ambtenaren vrij riekt naar een vorm van discriminatie wegens niet Amsterdamse ambtenaren of mensen met wel een nuttige baan in tegenstelling tot ambtenaren
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 09:07:11 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193901620
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 22:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is iemand een feest door de strot duwen

Hoe doe je dat .... Als jij op 1 juli een ander feestje wil organiseren of niet wil feesten, dan doe je dat toch ?
Als de overheid een bepaalde herdenking of feest de status geeft van 'nationaal' en een budget vrij maakt, burgemeesters en ministers naar een plechtigheid stuurt.. dan is dat toch geen dwang voor jou mee te doen ?

Je kunt altijd terecht klagen over te veel aandacht van iedereen voor een feest... sinterklaas, kerstmis....Negeren al die aandacht en de maand december doorkomen.
Wat jij zegt vind ik verder prima. Maar er een verplichte vrije dag van maken vind ik daar dan wel weer onder vallen.

Bovendien moet zoiets van onderaf komen. Als ze nou eens iets leuks zouden organiseren dan zou die interesse misschien wel groeien. Maar het van bovenaf uit de bestuurskamer gaan regelen is nogal betuttelend ook.
pi_193902297
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 03:29 schreef the-eye het volgende:

[..]

In Nederland zelf is nooit slavernij geweest, Nederland is dus alleen gestopt met ze te vervoeren.
Je ontkent de verantwoordelijkheid van nederlandse politici, regenten, slavendrijvers en de publieke opinie in vroegere tijden.
Dat schiet niet op zo
pi_193902347
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat jij zegt vind ik verder prima. Maar er een verplichte vrije dag van maken vind ik daar dan wel weer onder vallen.
Bovendien moet zoiets van onderaf komen.
De Nederlandse bevolking wil natuurlijk graag een extra doorbetaalde vrije dag .
Maar er is weinig animo voor veel herdenken en feesten op zo'n dag
pi_193902463
Minder als een paar % van Nederland heeft hier indirect (long long time ago) wat mee te maken gehad.

Laat het lekker aan die minder als een paar % over om keti koti te vieren.
pi_193902697
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:14 schreef JANdeDERDE het volgende:
Minder als een paar % van Nederland heeft hier indirect (long long time ago) wat mee te maken gehad.

Laat het lekker aan die minder als een paar % over om keti koti te vieren.
Wat versta je onder "indirect" ..
Nazaten van de Nederlandse slaven leven duidelijk zichtbaar in Nederland..... vermengen zich met andere Nederlanders.... Dan kun je van elke levende Nederlander zeggen " indirect er mee te maken" gehad .

btw ... het kan best zijn dat prinses Laurentien Brinkhorst een nazaat is van slaven of dat een voorvader van haar te indié een slavenhouder was. Kun je zeggen : Indirect heeft zij wel een band met slavernij van 250 jaar geleden?
pi_193902773
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat versta je onder "indirect" ..
Nazaten van de Nederlandse slaven leven duidelijk zichtbaar in Nederland..... vermengen zich met andere Nederlanders.... Dan kun je van elke levende Nederlander zeggen " indirect er mee te maken" gehad .
Eeuh nee maar ok. We hebben hier misschien een paar honderd duizend negers uit voormalig Nederlandse gebieden.

Das 1.1% van Nederland ofzo.

Of je misschien 250j geleden een slaaf in de familie had ? Waarom niet gewoon 1000j of 2000j geleden pakken. Dan is iedereen van de partij en zijn we lekker inclusief bezig.

Alleen dat strookt niet met het anti blanke/westerse idee wat er achter zit.
pi_193902827
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Landelijk zie ik dit zo wie zo niet gebeuren. En denk dat dit ook niet in Amsterdam er door heen gaat komen.
De linkse wereldverbeteraars hebben het daar voor het zeggen..., op de kosten wordt sowieso nooit naar gekeken, dat betalen anderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')