Grootheidswaanzin weer. Amsterdam is niet Nederland.quote:De Amsterdamse gemeenteraad wil dat Ketikoti, jaarlijks op 1 juli, uitgroeit tot een nationale feestdag.
Ga aan het werk, luie uitvreters.quote:waarop Amsterdamse ambtenaren vrij krijgen
Werken er alleen maar IG modellen daar? Het egoisme is onmeetbaar in die stadquote:De Amsterdamse gemeenteraad wil dat Ketikoti, jaarlijks op 1 juli, uitgroeit tot een nationale feestdag, waarop Amsterdamse ambtenaren vrij krijgen.
Helemaal niet.quote:Nenita la Rose (PvdA) vindt het voorstel noodzakelijk: ,,In Nederland is nog altijd sprake van ontkenning of bagatellisering van het koloniale verleden en de gevolgen daarvan voor de nabestaanden. We hebben te lang vastgehouden aan een veilige mening."
Leef eens in de toekomst in plaats van het verleden... je zal er van versteld staan wat je zelf kan. Manmanman.quote:De indieners sluiten met hun voorstel aan bij de brede discussie over racisme, ontstaan na de dood door gewelddadig politieoptreden van George Floyd in Amerika. ,,In Nederland is sprake van institutioneel racisme, kijk naar het optreden van de Belastingdienst", zegt La Rose. ,,Ons koloniale verleden heeft de basis gelegd voor dit racisme. Slavernij heeft geleid tot onderdrukking en ongelijke behandeling. We zien dat meer en meer mensen dit erkennen. Daarom is het tijd voor politiek handelen."
Ik denk dat de meeste mensen gewoon klaar zijn met het ronduit eenzijdige gejank.quote:Nenita la Rose (PvdA) vindt het voorstel noodzakelijk: ,,In Nederland is nog altijd sprake van ontkenning of bagatellisering van het koloniale verleden en de gevolgen daarvan voor de nabestaanden.
Heel juni was al Keti Koti maand in Amsterdam.quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:28 schreef Metalfrost het volgende:
Net als Carnaval in het zuiden des lands zou dit feest ook prima in Amsterdam kunnen.
Maar om dan gelijk te moeten afdwingen dat het ook in de rest van Nederland moeten dan slavernij willen herdenken
![]()
je zou je moeten schamen als gemeenteraad het op zo'n manier te willen brengen
Amsterdam ja. Prima.quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Heel juni was al Keti Koti maand in Amsterdam.
Gratis geld!quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:30 schreef junkiesietze het volgende:
En zo komen de herstelbetalingen weer een klein stapje dichterbij.
Het is gewoon geen onderwerp van discussie. Niemand van ons heeft die tijd meegemaakt. En niemand van ons heeft er profijt of last van gehad. Rondom dat laatste worden allerlei sprookjes bedacht en verteld maar dat wordt het hem gewoon niet.quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nenita la Rose (PvdA) vindt het voorstel noodzakelijk: ,,In Nederland is nog altijd sprake van ontkenning of bagatellisering van het koloniale verleden en de gevolgen daarvan voor de nabestaanden. We hebben te lang vastgehouden aan een veilige mening.”
Ditquote:Op woensdag 1 juli 2020 12:24 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Grootheidswaanzin weer. Amsterdam is niet Nederland.![]()
Zoek een vriendin en ga neukenquote:Op woensdag 1 juli 2020 12:25 schreef nostra het volgende:
Prima dag voor een feestdag, beter dan de verplichte Hemelvaart en Pinksteren waar ik geen idee heb wat te doen.
Niemand ontkent dat , maar men moet eens ophouden met janken dat ze nog steeds slecht slapen omdat hun over over over grootvader slaaf is geweest.quote:In Nederland is nog altijd sprake van ontkenning of bagatellisering van het koloniale verleden en de gevolgen daarvan voor de nabestaanden
Of krans leggen op 4 mei voor het slavernijverleden. En dan zonder poespas eromheen.quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Herdenken prima, zoals 4 mei. Niet als een nationale feestdag
De hele dag door? Ik ben geen 17 meer.quote:
Dat moet je echt niet willen. Als voormalig slaven destijds na afschaffing een schadevergoeding toegekend hadden gekregen dan had ik daar zonder meer vrede mee gehad. Maar nu ruim 2 eeuwen later, nu alle betrokkenen er allang niet meer zijn, ben ik daar voor 200% tegen. Het profijt dat er was is in de tussenliggende eeuwen na meerder wereldoorlogen en crisissen allang verdwenen. En zelfs toen er slavernij was profiteerden daar slechts hele kleine groepen van: de gemiddelde Nederlandse burger had in die tijd geen heel veel beter leven dan de gemiddelde slaaf. Van dat hele theoretische "voordeel" profiteert de huidige generatie nazaten van slaven net zoveel als de gemiddelde autochtoon. Dat hele verhaal rondom herstelbetalingen is een heel zwak verhaal.quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:30 schreef junkiesietze het volgende:
Is dat wanneer je bang bent dat je haar gaat krullen?quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:43 schreef Twiitch het volgende:
Ugh, bij de NOS zie ik nu "afrofobie" gepushed worden. Net zo'n quatsch als islamofobie.
Elke groepje wil nu z'n eigen term hebben
Ik zou het inderdaad minimaal gepaard laten gaan met zoiets.quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Herdenken prima, zoals 4 mei. Niet als een nationale feestdag
Dat valt wel mee. Landelijk zie ik dit zo wie zo niet gebeuren. En denk dat dit ook niet in Amsterdam er door heen gaat komen.quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:24 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Die lui zien een kop van een website en trekken direct conclusies. Dat is het mooie van die zwart-wit dogma's. Kost niet zoveel moeite om na te denken.quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:41 schreef nixxx het volgende:
. ,,In Nederland is sprake van institutioneel racisme, kijk naar het optreden van de Belastingdienst", zegt La Rose. ,,Ons koloniale verleden heeft de basis gelegd voor dit racisme. Slavernij heeft geleid tot onderdrukking en ongelijke behandeling.
Hoe link je dan ons koloniale verleden aan het profileren van merendeel Turkse en Marokkaanse medelanders... heb ik iets gemist bij geschiedenis?
Dat gevecht is vandaag ook begonnen in de rechtbank:quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:30 schreef junkiesietze het volgende:
Op 1 juli om 20:00 de Nederlandse vlag halfstok,quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zou het inderdaad minimaal gepaard laten gaan met zoiets.
In het zuiden is carnaval geen feestdag waarop je vrij krijgt.quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:28 schreef Metalfrost het volgende:
Net als Carnaval in het zuiden des lands zou dit feest ook prima in Amsterdam kunnen.
Maar om dan gelijk te moeten afdwingen dat het ook in de rest van Nederland moeten dan slavernij willen herdenken
![]()
je zou je moeten schamen als gemeenteraad het op zo'n manier te willen brengen
Herdenken van slavernij een feestdag, ja?quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
In het zuiden is carnaval geen feestdag waarop je vrij krijgt.
Die Amsterdamse teringleiers kunnen de kelere krijgen!quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:24 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Mwah, van de andere kant doet er ook helemaal niemand moeilijk als je 3 dagen vrij neemt, ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt.quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
In het zuiden is carnaval geen feestdag waarop je vrij krijgt.
Niks mis mee.quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat gevecht is vandaag ook begonnen in de rechtbank:
Zwarte Nederlanders klagen Staat der Nederlanden aan
Echt hè, daar wordt je toch op slag een racist van....quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat gevecht is vandaag ook begonnen in de rechtbank:
Zwarte Nederlanders klagen Staat der Nederlanden aan
Nederland is binnen Europa het land met de minste vrije dagen. Los daarvan als het Keti Koti festival een nationale feestdag zou worden? Is dat gewoon discriminatie natuurlijk.quote:Op woensdag 1 juli 2020 13:16 schreef MissionPhailed het volgende:
Lijkt mij een prima viering voor Amsterdam, maar het is wel zaak om de huidige Amsterdamse politieke invloeden binnen de stadsgrenzen te houden. Als je voor elk dingetje in de geschiedenis een nationale feestdag wenst komen we nauwelijks aan daadwerkelijk werken toe.
Waarom? Dit is hoe zaken gaan en mogen binnen een rechtsstaat. En het is maar afwachten of de rechter hun gelijk gaat geven.quote:Op woensdag 1 juli 2020 13:18 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Echt hè, daar wordt je toch op slag een racist van....
Doe dan gewoon 5 mei weer terug. Dat betekent iets voor NL.quote:Op woensdag 1 juli 2020 13:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Verder, mensen die tegen een extra vrije dag zijn.![]()
Wat dacht je van een feestdag omtrent de stichting van ons land of iets dergelijks? Als je dan toch persé een extra feestdag wil creëren. De meeste landen hebben wel zoiets of een Onafhankelijkheidsdag of zo.quote:Op woensdag 1 juli 2020 13:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nederland is binnen Europa het land met de minste vrije dagen. Los daarvan als het Keti Koti festival een nationale feestdag zou worden? Is dat gewoon discriminatie natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |