abonnement Unibet Coolblue
pi_193866629
quote:
De Rotterdamse politie begint na vragen van NRC aan een ,,diepgaand onderzoek" naar een appgroep met racistische uitlatingen.

De Rotterdamse politie begint een „diepgaand onderzoek” naar racistische uitlatingen van politieagenten in een besloten WhatsApp-groep. In conversaties van negen politieagenten in de ‘Jan Smit Appgroep’, zoals ze hun forum noemen, zijn burgers met een migratieachtergrond onder meer aangeduid als „kankervolk, kutafrikanen en pauperallochtonen” op wie ze willen „schieten”.

„De uitspraken in de appgroep gingen in taal en tekst alle grenzen te buiten”, zegt Karin Krukkert, plaatsvervangend politiechef van de politie-eenheid Rotterdam. Ze zegt „teleurgesteld en boos” te zijn over het handelen van de eigen agenten. „Zij beschamen het vertrouwen van collega’s en burgers.” De politie heeft dinsdag na vragen van NRC tot het onderzoek besloten. NRC beschikt over screenshots van de racistische conversaties in de appgroep, zoals die in 2019 zijn gevoerd door agenten van politiebureau Marconiplein.

De uitlatingen van de Rotterdamse agenten werden gedaan nadat zij in januari vorig jaar hadden kennisgenomen van een filmpje op de site Dumpert. Daarin zijn beelden te zien van een witte vijftienjarige jongen die minutenlang door zwarte leeftijdsgenoten in elkaar wordt geslagen in Spijkenisse. „Hoop dat ze gepakt worden, hopelijk niet door de politie maar eerst door anderen die ze nog hardere klappen geven”, appt een van de agenten aan zijn collega’s. In februari 2019 hebben enkele politiemensen bij hun teamchef melding gemaakt van discriminerende conversaties in een appgroep in hun basisteam, zegt de Rotterdamse politiewoordvoerder. De chef heeft vervolgens „corrigerende gesprekken” gevoerd met de betrokkenen en de appgroep opgeheven. De leiding van de politie Rotterdam zou ten onrechte niet zijn geïnformeerd. „Gezien de ernst van de gedeelde berichten vinden wij dat deze zaak destijds intern breder besproken en beoordeeld had moeten worden”, zegt Krukkert.

Snoeiharde aanpak

Martin Sitalsing, politiechef van Midden-Nederland en namens de politietop belast met de aanpak van racisme, vindt dat „een snoeiharde aanpak” tegen de agenten op zijn plaats is. Hij pleit voor aangifte en een strafrechtelijk onderzoek. Het bezigen van racistische praat door agenten in appgroepen is volgens hem een landelijk voorkomend verschijnsel. „Die appgroepen zijn echt een fenomeen binnen de politie dat je overal kunt vinden. Ik wil de koppen bij elkaar steken hoe we dit kunnen bestrijden en niet alleen incidenten aanpakken.”

In Limburg kregen onlangs vijf politieagenten ontslag aangezegd, onder meer omdat ze in appgroepen „denigrerende taal” bezigden over Oost-Europeanen en burgers „eencelligen” noemden, aldus een Limburgse commisaris. In Den Haag zijn onlangs vier agenten bestraft vanwege racistisch taalgebruik en omdat ze filmpjes per WhatsApp deelden van een arrestant van Marokkaanse komaf die met een wapenstok was mishandeld.

Tegelijkertijd woedt er binnen de politie een heftig debat over collega’s die in uniform hebben deelgenomen aan demonstraties van Black Lives Matter. In een geheime Facebook-groep – waar ruim negenduizend politieagenten en voormalige agenten discussiëren over actuele thema’s – hebben vele tientallen agenten zich in krasse bewoordingen gekeerd tegen hun demonstrerende collega’s.

Politiechef Sitalsing zegt dat het belangrijk is om te beslissen wat de politie gaat doen aan interne debatten binnen de politie en de externe spanningen. „We moeten de problemen van racisme en discriminatie nu aanpakken. Wij voelen die spanningen in de demo’s. Ik vrees met grote vreze dat extreem-rechtse actievoerders straks nog met andere demonstranten eens flink op de vuist gaan.”

Letty Demmers, de dit jaar aangetreden Ombudsfunctionaris politie, roept de korpsleiding op „om het voortouw te nemen” tot „een oprechte dialoog binnen alle geledingen van het korps” over discriminatie en racisme. „Concrete stappen zetten op het gebied van diversiteit, racisme en inclusie is essentieel voor de toekomst van de Nederlandse politie.”

https://www.nrc.nl/nieuws(...)olitie-rdam-a4004619



[ Bericht 1% gewijzigd door moby_jones op 30-06-2020 23:38:01 ]
pi_193866683
Hanaha wat een overdreven gedoe alweer. De politieke correctheid is doorgeslagen. Kent geen grenzen meer. Vroeger kon je tenminste nog wel een leuk grapje maken. Tegenwoordig voelt iedereen zich op zijn tenen getrapt. Leef en laat leven. Dat is mijn advies. Het leven is te kort om altijd serieus te zijn. 👍
  dinsdag 30 juni 2020 @ 23:40:07 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193866723
quote:
„Zij beschamen het vertrouwen van collega’s en burgers.”
Ongeacht de inhoud.

Je hebt een besloten app groep, dat komt naar buiten. En dan praten anderen over het beschamen van vertrouwen. Dit is gewoon een Wilfred Geneetje.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 23:46:35 #4
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193866775
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:36 schreef Detoeschouwer het volgende:
Hanaha wat een overdreven gedoe alweer. De politieke correctheid is doorgeslagen. Kent geen grenzen meer. Vroeger kon je tenminste nog wel een leuk grapje maken. Tegenwoordig voelt iedereen zich op zijn tenen getrapt. Leef en laat leven. Dat is mijn advies. Het leven is te kort om altijd serieus te zijn. 👍
Racisme en een grapje zijn totaal verschillende dingen
#KICKOUTZP
pi_193866801
Vrijheid van meningsuiting, ze doen het in een besloten groep.

Wordt er ook onderzoek gedaan naar dader groepen in Rotterdam? Verkrachtingsgroepen in garageboxen?

Ok daarom en doei
  dinsdag 30 juni 2020 @ 23:49:43 #6
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_193866811
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:32 schreef moby_jones het volgende:
„een snoeiharde aanpak”
[...]
en niet alleen incidenten aanpakken.
Dat willen we horen vanuit de politie!
  dinsdag 30 juni 2020 @ 23:51:11 #7
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193866822
quote:
De uitlatingen van de Rotterdamse agenten werden gedaan nadat zij in januari vorig jaar hadden kennisgenomen van een filmpje op de site Dumpert. Daarin zijn beelden te zien van een witte vijftienjarige jongen die minutenlang door zwarte leeftijdsgenoten in elkaar wordt geslagen in Spijkenisse
Juist ja, dan mag je dus niet meer boos worden in besloten kring...

quote:
Tegelijkertijd woedt er binnen de politie een heftig debat over collega’s die in uniform hebben deelgenomen aan demonstraties van Black Lives Matter. In een geheime Facebook-groep – waar ruim negenduizend politieagenten en voormalige agenten discussiëren over actuele thema’s – hebben vele tientallen agenten zich in krasse bewoordingen gekeerd tegen hun demonstrerende collega’s.
Tsja, dat krijg je er van als je in functie partij kiest.
pi_193866859
Tja, stoere praat slaan ze wel uit. :')
pi_193866922
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Juist ja, dan mag je dus niet meer boos worden in besloten kring...
[..]

Tsja, dat krijg je er van als je in functie partij kiest.
100% eens
pi_193866940
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:46 schreef wollah het volgende:

[..]

Racisme en een grapje zijn totaal verschillende dingen
Welnee, ook grappen kunnen racistisch zijn. Ergo, racistische grappen. Wat wel mis is, is racisme op zich gelijkstellen met slechte moraliteit. Dat slaat nergens op. Want wie ben jij om je moraliteit aan mij op te dringen? Mij te vertellen wat goed en slecht is? Als je racisten niet mag, prima, mijd ze. Maar ga ze niet vertellen hoe met het leven door te gaan. Want dan kweek je alleen meer haat. Oftewel het werkt averechts.

En bovendien gelooft dit bescheiden, nog niets beduidend usertje dat we allemáál in min of meer mate onze eigen huidskleurgenoten prefereren en dus enigszins racistisch zijn. Probeer dat maar eens eruit te krijgen. Gaat je niet lukken. Tis de menseigen.
pi_193866945
Woordenkunstenaars zijn het.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193866971
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Vrijheid van meningsuiting, ze doen het in een besloten groep.

Wordt er ook onderzoek gedaan naar dader groepen in Rotterdam? Verkrachtingsgroepen in garageboxen?

Ok daarom en doei
ok doei
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193866991
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ok doei
Toppertje
pi_193867004
Ah, het altijd zo gezellige Marokkaniplein. Deze agenten hebben een prima visie op de problemen die spelen.
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:12:48 #15
117098 Hathor
Effe niet
pi_193867005
Weet je wat ze eens moeten onderzoeken? Hoe het komt dat dit soort sentimenten aanwezig zijn, de uitkomst zal niet iedereen even welgevallig zijn vrees ik. En wat willen ze nou....een politiekorps met een stel politiek correcte kneuzen die met iedereen eerst even een bakkie thee willen drinken, of streetwise cops die weten waar Abraham de mosterd haalt?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193867033
Als zij dat zo voelen... Heb empathie met mensen die dit zo ervaren.
pi_193867037
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:12 schreef Hathor het volgende:
Weet je wat ze eens moeten onderzoeken? Hoe het komt dat dit soort sentimenten aanwezig zijn, de uitkomst zal niet iedereen even welgevallig zijn vrees ik. En wat willen ze nou....een politiekorps met een stel politiek correcte kneuzen die met iedereen eerst even een bakkie thee willen drinken, of streetwise cops die weten waar Abraham de mosterd haalt?
Streetwise _O_
Piepol managers _O_
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:19:31 #18
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193867052
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:12 schreef Hathor het volgende:
Weet je wat ze eens moeten onderzoeken? Hoe het komt dat dit soort sentimenten aanwezig zijn, de uitkomst zal niet iedereen even welgevallig zijn vrees ik. En wat willen ze nou....een politiekorps met een stel politiek correcte kneuzen die met iedereen eerst even een bakkie thee willen drinken, of streetwise cops die weten waar Abraham de mosterd haalt?
Vroegah werd ge-oppert de papa's op te trommelen om de buurt veilig te houden. Niks mee gebeurt? Geen zin? Lijkt mij de oplossing
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:21:45 #19
117098 Hathor
Effe niet
pi_193867062
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:19 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Vroegah werd ge-oppert de papa's op te trommelen om de buurt veilig te houden. Niks mee gebeurt? Geen zin? Lijkt mij de oplossing
Papa is waarschijnlijk zelf draaideur crimineel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:24:43 #20
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193867075
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Papa is waarschijnlijk zelf draaideur crimineel.
Niet alle papa's en je moet ergens beginnen. Wat is jouw oplossing dan?
pi_193867095
Martin "sitalsing" even googlen hoor even.. wat... ja vermoedens kloppen :{
gs0bkfBl..
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:28:53 #22
117098 Hathor
Effe niet
pi_193867098
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:24 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Niet alle papa's en je moet ergens beginnen. Wat is jouw oplossing dan?
Mijn oplossing is dat ik zo naar mijn nest ga en morgen wel weer verder zie.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193867113
Raar dat er toch nooit groepsapps bij de politie gevonden worden met extreem feministische uitspraken ondanks alle verkrachtingen & moorden op vrouwen door mannen
pi_193867118
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Helemaal niks, ze onderstrepen gewoon wat iedereen al denkt.
En waarom denken mensen zo over afrikanen (en andere -anen) denk je. Laten we de denkpolitie in het leven roepen met echte boetes.
gs0bkfBl..
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:33:43 #25
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193867123
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mijn oplossing is dat ik zo naar mijn nest ga en morgen wel weer verder zie.
Laffaard
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:34:17 #26
3542 Gia
User under construction
pi_193867124
Mag je nog dénken in termen als 'kutvolk' 'kankerzwarten' na het zien van dergelijke beelden?

Het is een besloten whatsapp groep en het gaat over een specifieke groep bruinen. Degenen die met een groep een jongen van 15 in mekaar trappen en slaan. Zomaar, omdat ze dat leuk vinden.
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:34:38 #27
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193867126
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:31 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

En waarom denken mensen zo over afrikanen (en andere -anen) denk je. Laten we de denkpolitie in het leven roepen met echte boetes.
Hoe gaat dat werken?
pi_193867130
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:19 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Vroegah werd ge-oppert de papa's op te trommelen om de buurt veilig te houden. Niks mee gebeurt? Geen zin? Lijkt mij de oplossing
Welke papa's? Vaders?
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:36:08 #29
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193867133
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:35 schreef Detoeschouwer het volgende:

[..]

Welke papa's? Vaders?
Eh, ja
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:37:10 #30
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193867137
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

[..]

Kennelijk omdat ze (volgens jou) vervelende gezichten zouden hebben?
Met je hoofd
pi_193867141
Als er een besloten groepsapp met Marokkaanse agenten ontdekt word met termen als kutjoden & hoe graag ze Joden willen neerschieten denk ik toch niet dat er hier een discussie uitbarst waarom antisemitisme nou eigenlijk gewoon een normale reactie is op Joden
pi_193867154
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:37 schreef moby_jones het volgende:
Als er een besloten groepsapp met Marokkaanse agenten ontdekt word met termen als kutjoden & hoe graag ze Joden willen neerschieten denk ik toch niet dat er hier een discussie uitbarst waarom antisemitisme nou eigenlijk gewoon een normale reactie is op Joden
Als 't zou volgen op een specifieke video waarin een groep herkenbare joden een niet joods slachtoffer minutenlang zou mishandelen zou er toch net even wat meer begrip voor zijn dan wanneer het gewoon een zoveelste uiting van een bepaalde cultuur zou zijn, gok ik zo.

bentualdepineut twitterde op woensdag 17-04-2019 om 13:07:35 Marokkanen over Joden - Ik wil ze gelijk prikken https://t.co/W4oPfOEVbi reageer retweet
pi_193867163
Goh hoe zou dat toch komen :') :') :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:46:05 #34
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193867169
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:34 schreef Gia het volgende:
Mag je nog dénken in termen als 'kutvolk' 'kankerzwarten' na het zien van dergelijke beelden?

Het is een besloten whatsapp groep en het gaat over een specifieke groep bruinen. Degenen die met een groep een jongen van 15 in mekaar trappen en slaan. Zomaar, omdat ze dat leuk vinden.
Ja maar.. maar.. ze hebben echt een hele moeilijke jeugd. Komen niet aan de bak. Ze worden gediscrimineerd. Echt..
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:46:14 #35
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193867170
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:45 schreef Geerd het volgende:
Goh hoe zou dat toch komen :') :') :') :') :') :') :')
Uhm
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:46:27 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193867171
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:12 schreef Hathor het volgende:
Weet je wat ze eens moeten onderzoeken? Hoe het komt dat dit soort sentimenten aanwezig zijn, de uitkomst zal niet iedereen even welgevallig zijn vrees ik. En wat willen ze nou....een politiekorps met een stel politiek correcte kneuzen die met iedereen eerst even een bakkie thee willen drinken, of streetwise cops die weten waar Abraham de mosterd haalt?
Daar dacht ik ook al aan. Ik snap wel dat wanneer jij jaar-in, jaar-uit de hele dag met criminaliteit en dreiging uit een bepaalde hoek te maken krijgt, je na enige tijd die bepaalde hoek wel gaat tegenstaan. Niet om het goed te keuren, maar ik begrijp het wel. Is namelijk heel menselijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193867173
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Als 't zou volgen op een specifieke video waarin een groep herkenbare joden een niet joods slachtoffer minutenlang zou mishandelen zou er toch net even wat meer begrip voor zijn dan wanneer het gewoon een zoveelste uiting van een bepaalde cultuur zou zijn, gok ik zo.

is Jodenhaat slecht omdat het racisme is of is het slecht omdat je denkt dat het Marokkaanse cultuur is?
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:50:20 #38
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193867185
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:46 schreef moby_jones het volgende:

[..]

is Jodenhaat slecht omdat het racisme is of is het slecht omdat je denkt dat het Marokkaanse cultuur is?
Zowel Joden als Marokkanen zijn geen rassen.
pi_193867192
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:46 schreef moby_jones het volgende:

[..]

is Jodenhaat slecht omdat het racisme is of is het slecht omdat je denkt dat het Marokkaanse cultuur is?
Leuk geprobeerd Mohammed Jones. Nee je bent niet zielig en nee je word niet gediscrimineerd. :*

Een interessantere vraag zou zijn: is je afkeer uitspreken over die hypothetische groep joden die op video een niet joods slachtoffer minutenlang zou mishandelen antisemitisch wanneer je daarin hun joods zijn benoemt?
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:52:48 #40
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193867195
Smakeloos op zijn hoogst
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:53:02 #41
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193867198
Wat is de context van die berichten? Zoals het er nu staat is het nogal algemeen en summier, waarmee in dit bericht de suggestie wordt gewekt dat deze groep agenten hiermee iedereen uit die groepen bedoelen. Daar ben ik nog niet zeker van, naar aanleiding van deze summiere informatie.

quote:
In conversaties van negen politieagenten in de ‘Jan Smit Appgroep’, zoals ze hun forum noemen, zijn burgers met een migratieachtergrond onder meer aangeduid als „kankervolk, kutafrikanen en pauperallochtonen” op wie ze willen „schieten”.
Is dit in zijn algemeenheid, of naar aanleiding van incidenten waarin die groepen zijn betrokken en deze agenten dus zelf ook gehandeld hebben?

Ik vind het nogal wat uitmaken als je bijvoorbeeld (ik noem maar iets) als agent op een melding af gaat van geweld tegen ambulancebroeders in een bepaalde wijk, daar belaagd wordt en achteraf tegen je collega's zegt: "wat een kankervolk/kutafrikanen/pauperallochtonen was/waren dat. Ik zou ze het liefst neerschieten."

Dan noem je gewoon op dat moment de groep waar het om gaat bij de naam en geef je een reactie zoals Mark Rutte die "ze het liefst persoonlijk in elkaar zou slaan." In een geval als dit zou je het ook over "kutduitsers, kutbelgen, pauperamsterdammers, etc." kunnen hebben als een groep uit die contreien er een teringzooi met geweld in je stad van maakt.

quote:
Hoop dat ze gepakt worden, hopelijk niet door de politie maar eerst door anderen die ze nog hardere klappen geven”, appt een van de agenten aan zijn collega’s.
WTF is hier in hemelsnaam racistisch aan? :') Dit is toch een normaal sentiment? Dat de daders in dit geval donker zijn, betekent niet dat die agent hoopt dat ze gepakt worden omdat ze donker zijn. En hopen dat ze niet door de politie worden gepakt maar door anderen die ze nog hardere klappen geven is ook geen gekke gedachte: als politieagent heb je je namelijk aan de regels te houden, dus ik kan me best voorstellen dat je denkt dat het voor zo'n groep lafbekken wel goed zou zijn om zelf ook flink in elkaar gebeukt te worden door anderen.


Disclaimer: ik probeer dit echt niet op elke mogelijke manier goed te praten. Maar met deze informatie is er echt te weinig context om te bepalen of dit uit puur racisme is, of reacties op bepaalde incidenten waar deze agenten bij betrokken zijn geweest.

Als het puur racisme is, uitsluitend op basis van dergelijke denkbeelden over die voltallige bevolkingsgroepen, dan komt je integriteit als agent in het geding en kun je die functie niet meer vervullen. Dan zou ik het ook eens zijn met maatregelen.
pi_193867208
Waarom zijn er nooit anti-mannen uitspraken te bespeuren ondanks dat 90% van criminelen mannen zijn?
pi_193867210
Politie zijn ook mensen. Ik heb liever dat ze ongepast grappen maken dan dat ze straks de taal van kogels gaan spreken. Al die negatieve energie moet eruit namelijk. Bekijk het vanuit een puur psychologische invalshoek. Ook die lui in het blauw moeten nare gebeurtenissen verwerken. Als dat met grappen gedaan kan worden moeten se het maar zelf weten.

Wij hebben nooit in hun schoenen gestaan. Dus wij kunnen het ook niet eerlijk beoordelen.

Als ik overwegend en geregeld te maken kreeg met geweld door een bepaalde bevolkingsgroep zou ik ook zulke gedachtes vormen en daar uiting aan willen geven. Politieke correctheid en snowflake gevoeligheid ten spijt. Tis gezond.
pi_193867212
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:55 schreef moby_jones het volgende:
Waarom zijn er nooit anti-mannen uitspraken te bespeuren ondanks dat 90% van criminelen mannen zijn?
Worden vrouwen in de regel niet lichter gestraft en minder snel vervolgd en/of verdacht?
pi_193867217
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Worden vrouwen in de regel niet lichter gestraft en minder snel vervolgd en/of verdacht?
Geloof je dat het aandeel criminaliteit stiekem 50/50 is?
pi_193867221
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:58 schreef moby_jones het volgende:

[..]

Geloof je dat het aandeel criminaliteit stiekem 50/50 is?
Hoe kom je daar nou weer bij? Ik wijs je slechts op mogelijke gevolgen van een sterke statistische oververtegenwoordiging: profilering.
  woensdag 1 juli 2020 @ 01:02:21 #47
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193867229
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:55 schreef Detoeschouwer het volgende:
Politie zijn ook mensen. Ik heb liever dat ze ongepast grappen maken dan dat ze straks de taal van kogels gaan spreken. Al die negatieve energie moet eruit namelijk. Bekijk het vanuit een puur psychologische invalshoek. Ook die lui in het blauw moeten nare gebeurtenissen verwerken. Als dat met grappen gedaan kan worden moeten se het maar zelf weten.

Wij hebben nooit in hun schoenen gestaan. Dus wij kunnen het ook niet eerlijk beoordelen.

Als ik overwegend en geregeld te maken kreeg met geweld door een bepaalde bevolkingsgroep zou ik ook zulke gedachtes vormen en daar uiting aan willen geven. Politieke correctheid en snowflake gevoeligheid ten spijt. Tis gezond.
Wat hij zegt
pi_193867235
quote:
17s.gif Op woensdag 1 juli 2020 01:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Ik wijs je slechts op mogelijke gevolgen van een sterke statistische oververtegenwoordiging: profilering.
Oke, maar als je gelooft dat desondanks mannen nog steeds onevenredig crimineel zijn waarom lekt er nooit een groepschat met radicaal feministische praatjes ondanks dat die agenten dag in en dag uit geconfronteerd worden met meer mannelijke criminelen?
pi_193867237
Naar mijn mening waren dit gewoon privégesprekken. Het zal toch gek worden als mensen nieteens meer privé mogen uiten wat zij voelen. Ik ben benieuwd hoe een eventuele rechter hierover oordeelt.
gs0bkfBl..
pi_193867238
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 01:04 schreef moby_jones het volgende:

[..]

Oke, maar als je gelooft dat desondanks mannen nog steeds onevenredig crimineel zijn waarom lekt er nooit een groepschat met radicale feministische praatjes ondanks dat die agenten dag in en dag uit geconfronteerd worden met meer mannelijke criminelen?
Omdat het in de regel vast ook potige mannelijke agenten zullen zijn die plegers van criminaliteit richting vrouwen inrekenen. O+
pi_193867243
Als ik de discussie tot nu toe goed volg moet de FIOD volstaan met groepsapps tegen blanke mannen vanwege de financiele crisis
pi_193867262
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 01:08 schreef moby_jones het volgende:
Als ik de discussie tot nu toe goed volg moet de FIOD volstaan met groepsapps tegen blanke mannen vanwege de financiele crisis
Het zou in ieder geval bizar zijn als ze zich in het uiten van hun frustraties mbt witteboorden criminaliteit zouden richten op kleine straatdealertjes of loverboys uit een vogelaarwijk. O+

Beter kun je jezelf afvragen of iemand er gek van op zou kijken als er bij het uitbreken van de financiele crisis in 2008 reacties zouden volgen als "kutbankiers" en "kut Goldman Sachs" :W
  woensdag 1 juli 2020 @ 01:17:35 #53
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193867263
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 01:08 schreef moby_jones het volgende:
Als ik de discussie tot nu toe goed volg moet de FIOD volstaan met groepsapps tegen blanke mannen vanwege de financiele crisis
Als dit je conclusie is, volg je de discussie inderdaad niet goed. Daar zou men groepsapps tegen Amerikaanse en IJslandse bankiers kunnen hebben, bijvoorbeeld. De huidskleur is daarbij niet relevant, voor jou blijkbaar wel.
pi_193867291
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juli 2020 01:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het zou in ieder geval bizar zijn als ze zich in het uiten van hun frustraties mbt witteboorden criminaliteit zouden richten op kleine straatdealertjes of loverboys uit een vogelaarwijk. O+

Beter kun je jezelf afvragen of iemand er gek van op zou kijken als er bij het uitbreken van de financiele crisis in 2008 reacties zouden volgen als "kutbankiers" en "kut Goldman Sachs" :W
Hij of zij kijkt door een kijkgat en ziet maar een klein beetje realiteit per keer.
gs0bkfBl..
  woensdag 1 juli 2020 @ 01:31:30 #55
117098 Hathor
Effe niet
pi_193867296
quote:
12s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:33 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Laffaard
heeft niks met laf zijn te maken, ik heb gewoon slaap. Kom morgen maar weer terug zeikerd.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 1 juli 2020 @ 01:34:13 #56
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193867301
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 01:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

heeft niks met laf zijn te maken, ik heb gewoon slaap. Kom morgen maar weer terug zeikerd.
:D :W
  woensdag 1 juli 2020 @ 01:38:35 #57
117098 Hathor
Effe niet
pi_193867314
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juli 2020 01:34 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

:D :W
Oh ja, het is trouwens lafaard, met een f, dat je het even weet. truste. :*
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 1 juli 2020 @ 01:43:40 #58
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193867333
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 01:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Oh ja, het is trouwens lafaard, met een f, dat je het even weet. truste. :*
Je hebt gelijk, truste :P
pi_193867342
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 01:28 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Hij of zij kijkt door een kijkgat en ziet maar een klein beetje realiteit per keer.
Wat ik zie is figuren die zeggen dat er geen racisme is maar dat mensen van bepaalde afkomst het wel verdienen.
  woensdag 1 juli 2020 @ 06:06:06 #60
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193867935
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 01:08 schreef moby_jones het volgende:
Als ik de discussie tot nu toe goed volg moet de FIOD volstaan met groepsapps tegen blanke mannen vanwege de financiele crisis
Weet je hoe je een groep definieert? Op basis van een verschil met de “norm”, de meerderheid. Dus je zult vrij weinig zien dat blanken in Nederland als groep weggezet worden, omdat het toch nog steeds de norm is in Nederland.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 1 juli 2020 @ 06:09:54 #61
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193867945
Verder vind ik het op basis van de quotes uit die groep ook niet echt duidelijk wat er nou precies aan de hand is.
Agenten hebben ook het recht om racistische opvattingen te hebben, ze mogen er alleen niet naar handelen. We hebben toch ook geen probleem met islamitische agenten, zolang ze joden en homos bijv, normaal behandelen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193867963
De politietop accepteert het idealisme van enkele politieke partijen. En dwingt daarom andere mensen te moeten laten veranderen...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 1 juli 2020 @ 08:33:01 #63
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_193868588
De gedachtepolitie komt eraan jongens
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_193868784
De NRC probeert het nog een keertje nadat ze hun artikeltje over 'Marokkanenverdelgers' moesten rectificeren en dat uiterst lafjes deden. De politie moet en zal racistisch zijn.

Er zijn zelfs agenten die er moeite mee hebben dat andere agenten in uniform mee demonstreren met die radicale sekte die zich BLM noemt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 1 juli 2020 @ 08:56:08 #65
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193868840
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 08:51 schreef Weltschmerz het volgende:
De NRC probeert het nog een keertje nadat ze hun artikeltje over 'Marokkanenverdelgers' moesten rectificeren en dat uiterst lafjes deden. De politie moet en zal racistisch zijn.

Er zijn zelfs agenten die er moeite mee hebben dat andere agenten in uniform mee demonstreren met die radicale sekte die zich BLM noemt.
Sommigen zijn in ieder geval enorme matennaaiers.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193869361
Hebben ze niet genoeg te onderzoeken naar publiek racisme in het korps wat mij een veel groter probleem lijkt?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193869468
In een privé, dus besloten, groepsgesprek kan ik er nog in komen (mits er geen allochtone agenten bij waren die gekwetst kunnen worden). En als er iemand in de groep zich daaraan stoort moet degene opspreken. Wat ook niet het geval is, neem ik aan.

Nee, het gaat hier om mensen die achteraf en van buiten de groep de conversatie op de een of andere manier hebben ontdekt en daar aanstoot aan nemen. Wat hebben wij ons daarmee te bemoeien eigenlijk?
pi_193869507
quote:
Letty Demmers, de dit jaar aangetreden Ombudsfunctionaris politie, roept de korpsleiding op „om het voortouw te nemen” tot „een oprechte dialoog binnen alle geledingen van het korps” over discriminatie en racisme. „Concrete stappen zetten op het gebied van diversiteit, racisme en inclusie is essentieel voor de toekomst van de Nederlandse politie.”
Een oprechte dialoog waarbij vantevoren al is vastgesteld waar de conclusie naartoe moet werken?
pi_193869508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:37 schreef moby_jones het volgende:
Als er een besloten groepsapp met Marokkaanse agenten ontdekt word met termen als kutjoden & hoe graag ze Joden willen neerschieten denk ik toch niet dat er hier een discussie uitbarst waarom antisemitisme nou eigenlijk gewoon een normale reactie is op Joden
Hier heb je een goed punt. Anderzijds met het verbieden van die groepen gaat het sentiment niet weg.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 1 juli 2020 @ 09:56:50 #70
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193869617
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Een oprechte dialoog waarbij vantevoren al is vastgesteld waar de conclusie naartoe moet werken?
Die dialogen zijn gewoon op ouder en kind niveau. Meer monologen dus, met op het einde een afspraak, die eigenlijk een dictaat is.
Maar er is dan wel gedeugd en iemand heeft weer een paar dagen goed betalend werk erbij.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193869838
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:56 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Die dialogen zijn gewoon op ouder en kind niveau. Meer monologen dus, met op het einde een afspraak, die eigenlijk een dictaat is.
Maar er is dan wel gedeugd en iemand heeft weer een paar dagen goed betalend werk erbij.
Iets soortgelijks zagen we ook al bij het ZP-gebeuren, met als duidelijkste voorbeeld het recente initiatief in Hoek van Holland. Hoegenaamd moet de dialoog open zijn en worden maatschappelijke onwikkelingen gevolgd, maar in werkelijkheid is het toch vooral niet de bedoeling dat burgers zelf op democratische wijze tot een besluit komen. En ook hier weer: als je een open dialoog wilt houden moet je als leiding niet alvast de doelpaaltjes neerzetten, want dan probeer je dus al te sturen.

Vandaag wil ik een blauwe jas dragen, graag hou ik een open dialoog over welke kleur jas ik ga uitkiezen...
  woensdag 1 juli 2020 @ 10:14:14 #72
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193869874
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:55 schreef moby_jones het volgende:
Waarom zijn er nooit anti-mannen uitspraken te bespeuren ondanks dat 90% van criminelen mannen zijn?
Omdat niet 90% van de mannen crimineel is.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 1 juli 2020 @ 10:20:44 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193869962
Wat een gejank om niets weer.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 1 juli 2020 @ 10:25:03 #74
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193870021
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Iets soortgelijks zagen we ook al bij het ZP-gebeuren, met als duidelijkste voorbeeld het recente initiatief in Hoek van Holland. Hoegenaamd moet de dialoog open zijn en worden maatschappelijke onwikkelingen gevolgd, maar in werkelijkheid is het toch vooral niet de bedoeling dat burgers zelf op democratische wijze tot een besluit komen. En ook hier weer: als je een open dialoog wilt houden moet je als leiding niet alvast de doelpaaltjes neerzetten, want dan probeer je dus al te sturen.

Vandaag wil ik een blauwe jas dragen, graag hou ik een open dialoog over welke kleur jas ik ga uitkiezen...
Net als de beroemde inspraakavonden. Waar je voor de kat z'n k*t mag opdraven om de schijn van draagvlak hoog te houden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193870292
Te idioot voor woorden.

Dus agent X mag niet meer appen " let op twee bulgaarse zakkenrollers. "

Maar je moet iets van " let op twee zakkenrollers " typen.

Terwijl je een hogere pakkans krijgt door etniciteit te vermelden want dan weten collega's waar ze op moeten zoeken.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193870519
quote:
4s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Te idioot voor woorden.

Dus agent X mag niet meer appen " let op twee bulgaarse zakkenrollers. "

Maar je moet iets van " let op twee zakkenrollers " typen.

Terwijl je een hogere pakkans krijgt door etniciteit te vermelden want dan weten collega's waar ze op moeten zoeken.
Dat mag volgens mij wel. Wat niet mag is een groep als geheel wegzetten. Maar goed als je dagelijks tegen groepen aanloopt in je werk beïnvloed dat je mening.
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:05:33 #77
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193870581
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:13 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

En wat klopt hier niet aan dan?
Straattaal, jeweettog!
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:07:47 #78
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193870612
quote:
De uitlatingen van de Rotterdamse agenten werden gedaan nadat zij in januari vorig jaar hadden kennisgenomen van een filmpje op de site Dumpert. Daarin zijn beelden te zien van een witte vijftienjarige jongen die minutenlang door zwarte leeftijdsgenoten in elkaar wordt geslagen in Spijkenisse. „Hoop dat ze gepakt worden, hopelijk niet door de politie maar eerst door anderen die ze nog hardere klappen geven”, appt een van de agenten aan zijn collega’s.
Gaat het hier om? Is dat alles? Dan drukken ze zich nog keurig uit. En wat is hier racistisch aan?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193870644
Politie, marechaussee, soldaten en dergelijke hebben onderling inderdaad denigrerende namen voor gewone burgers. Best een triest intern cultuurtje.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_193870675
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Politie, marechaussee, soldaten en dergelijke hebben onderling inderdaad denigrerende namen voor gewone burgers. Best een triest intern cultuurtje.
Studenten vaak ook.
pi_193870846
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:07 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Gaat het hier om? Is dat alles? Dan drukken ze zich nog keurig uit. En wat is hier racistisch aan?
Het gaat om het volgende citaat, zoals ik het begreep:

"In conversaties van negen politieagenten in de ‘Jan Smit Appgroep’, zoals ze hun forum noemen, zijn burgers met een migratieachtergrond onder meer aangeduid als „kankervolk, kutafrikanen en pauperallochtonen” op wie ze willen „schieten”."

Denk niet dat iemand overigens het racistische gehalte daaraan ontkent. Het gaat erom in welke context dit was gebeurd en of de agenten daar het recht toe hebben. Die context was dus een privé groepsgesprek en grappenderwijs om mogelijk gevorlens te ventileren dus imo hadden ze dat recht.
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:31:09 #82
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193870940
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:25 schreef Detoeschouwer het volgende:

[..]

Het gaat om het volgende citaat, zoals ik het begreep:

"In conversaties van negen politieagenten in de ‘Jan Smit Appgroep’, zoals ze hun forum noemen, zijn burgers met een migratieachtergrond onder meer aangeduid als „kankervolk, kutafrikanen en pauperallochtonen” op wie ze willen „schieten”."

Denk niet dat iemand overigens het racistische gehalte daaraan ontkent. Het gaat erom in welke context dit was gebeurd en of de agenten daar het recht toe hebben. Die context was dus een privé groepsgesprek en grappenderwijs om mogelijk gevorlens te ventileren dus imo hadden ze dat recht.
Dat is inderdaad minder netjes. Maar ik snap wel dat als je bij de politie werkt een hekel krijgt aan bepaalde bevolkingsgroepen aangezien je de hele dag op een negatieve manier met individuen uit deze groepen te maken krijgt. Bovendien heeft een groot deel van deze bevolkingsgroepen een enorme hekel aan agenten en laten dat uiteraard ook constant blijken. Maar de groepsapps van deze lieden worden natuurlijk niet in de NRC aangehaald.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:00:03 #83
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193871511
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:25 schreef Detoeschouwer het volgende:

[..]

Het gaat om het volgende citaat, zoals ik het begreep:

"In conversaties van negen politieagenten in de ‘Jan Smit Appgroep’, zoals ze hun forum noemen, zijn burgers met een migratieachtergrond onder meer aangeduid als „kankervolk, kutafrikanen en pauperallochtonen” op wie ze willen „schieten”."

Denk niet dat iemand overigens het racistische gehalte daaraan ontkent. Het gaat erom in welke context dit was gebeurd en of de agenten daar het recht toe hebben. Die context was dus een privé groepsgesprek en grappenderwijs om mogelijk gevorlens te ventileren dus imo hadden ze dat recht.
Dat ontken ik wel, zonder de context. Als ik op vakantie ben en er zit een groep Engelsen of Russen (ik noem maar iets) om me heen die asociaal en agressief gedrag vertonen en ik refereer daaraan met "weer zo'n zo'n groepje asociale kutengelsen en kutrussen", dan is dat geen racisme, bedoel ik er niet iedereen uit die landen mee en gaat het me er niet om dat ik dat vind omdat ze uit die landen komen, maar gebruik ik een kenmerk om die groep te identificeren.
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:15:56 #84
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_193871748
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:31 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dat is inderdaad minder netjes. Maar ik snap wel dat als je bij de politie werkt een hekel krijgt aan bepaalde bevolkingsgroepen aangezien je de hele dag op een negatieve manier met individuen uit deze groepen te maken krijgt. Bovendien heeft een groot deel van deze bevolkingsgroepen een enorme hekel aan agenten en laten dat uiteraard ook constant blijken. Maar de groepsapps van deze lieden worden natuurlijk niet in de NRC aangehaald.
Helemaal mee eens, als collectief de politie het leven zuur maken dat mag, want burger, maar andersom hoho, als politie moet je neutraal blijven en weet ik wat, alsof politieagenten geen mensen zijn.
pi_193871832
We kunnen beter preventief whatsapp verbieden, als de ranzigheid die ik al zie in die paar groepen waar ik in zit representatief is voor de rest van de groepen dan hebben ze bij whats app een probleem als dat naar buiten komt
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:25:49 #86
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193871877
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:15 schreef tfors het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, als collectief de politie het leven zuur maken dat mag, want burger, maar andersom hoho, als politie moet je neutraal blijven en weet ik wat, alsof politieagenten geen mensen zijn.
In een functie zoals bij de politie moet je gedrag ook in je vrije tijd onbesproken kunnen blijven. En dan zijn dit soort zaken gewoon niet handig. Want een politie man en of vrouw is eigenlijk altijd in functie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:31:09 #87
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_193871971
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

In een functie zoals bij de politie moet je gedrag ook in je vrije tijd onbesproken kunnen blijven. En dan zijn dit soort zaken gewoon niet handig. Want een politie man en of vrouw is eigenlijk altijd in functie.
Dit soort gedrag is zeker niet handig, wat me stoort is het gedrag en gedachtengoed van bepaalde groepen burgers tegenover de politie en hoe dat bijna nooit benoemd wordt. Het is niet altijd geweld tegen hulpverleners, het is gewoon het gebrek aan respect wat m.i. de baan van politieman onnodig stressvol maakt, waardoor het soort uitlaatkleppen ontstaan waar het hier over gaat.
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:32:00 #88
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193871992
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
We kunnen beter preventief whatsapp verbieden, als de ranzigheid die ik al zie in die paar groepen waar ik in zit representatief is voor de rest van de groepen dan hebben ze bij whats app een probleem als dat naar buiten komt
Het gaat hier niet om whatsapp maar meer dat mensen wat beter moeten nadenken wat ze tikken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:35:28 #89
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193872047
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:31 schreef tfors het volgende:

[..]

Dit soort gedrag is zeker niet handig, wat me stoort is het gedrag en gedachtengoed van bepaalde groepen burgers tegenover de politie en hoe dat bijna nooit benoemd wordt. Het is niet altijd geweld tegen hulpverleners, het is gewoon het gebrek aan respect wat m.i. de baan van politieman onnodig stressvol maakt, waardoor het soort uitlaatkleppen ontstaan waar het hier over gaat.
Dat dit een probleem is ben ik met je eens. En niet alleen de politie en hulpverleners hebben hier last van maar eigenlijk iedereen die in een publieke ruimte werkt. En een uniform aanheeft.Denk ook aan verkeersregelaars, beveiligers enz. Schelden en dergelijke ook van mensen waarvan je dat niet verwacht het hoort er gewoon bij tegenwoordig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:35:40 #90
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193872051
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
We kunnen beter preventief whatsapp verbieden, als de ranzigheid die ik al zie in die paar groepen waar ik in zit representatief is voor de rest van de groepen dan hebben ze bij whats app een probleem als dat naar buiten komt
Waarom zou een communicatiemedium een probleem hebben? Het is toch niet hun eigen content? Hebben telefoonmaatschappijen ook een probleem, als er via hun verbindingen een gesprek is gevoerd waarin iets raars is gezegd?

En dan ook weer "verbieden", de oplossing voor alles. :')
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:38:27 #91
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193872090
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

In een functie zoals bij de politie moet je gedrag ook in je vrije tijd onbesproken kunnen blijven. En dan zijn dit soort zaken gewoon niet handig. Want een politie man en of vrouw is eigenlijk altijd in functie.
Als de privacy gerespecteerd werd, dan was er überhaupt niets te bespreken. Moeten we daarnaar toe gaan? Dat álles maar in de openbaarheid komt?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:39:36 #92
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193872111
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:35 schreef Repentless het volgende:

[..]

Waarom zou een communicatiemedium een probleem hebben? Het is toch niet hun eigen content? Hebben telefoonmaatschappijen ook een probleem, als er via hun verbindingen een gesprek is gevoerd waarin iets raars is gezegd?

En dan ook weer "verbieden", de oplossing voor alles. :')
Staat je sarcasmeradar wel aan?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:44:09 #93
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193872172
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Als de privacy gerespecteerd werd, dan was er überhaupt niets te bespreken. Moeten we daarnaar toe gaan? Dat álles maar in de openbaarheid komt?
Er zijn bepaalde vormen van communicatie waarbij je in je achterhoofd moet houden dat er gewoon geen garantie op privacy is. En dit vergeten is een valkuil waar wel meer mensen met een belangrijke publieke functie intrappen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:49:02 #94
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193872252
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:44 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er zijn bepaalde vormen van communicatie waarbij je in je achterhoofd moet houden dat er gewoon geen garantie op privacy is. En dit vergeten is een valkuil waar wel meer mensen met een belangrijke publieke functie intrappen.
Dit wordt een hellend vlak.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:51:07 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193872299
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Politie, marechaussee, soldaten en dergelijke hebben onderling inderdaad denigrerende namen voor gewone burgers. Best een triest intern cultuurtje.
Ja? Nukubu ofzo?
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:52:42 #96
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193872332
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dit wordt een hellend vlak.
Ik zie het meer als een leermomentje voor de betrokken agenten. En verder is het aan de politie en mogelijk het OM enz om wellicht verdere maatregelen te nemen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:56:11 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193872394
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja? Nukubu ofzo?
Woorden als bijvoorbeeld je hoeft geen foto's te bekijken want alle negers hebben grote neuzen en dikke lippen en zien er hetzelfde uit heb ik wel waargenomen bij de politie. Plus wat andere dingen. Dat discriminatie/racisme bestaat zou eigenlijk geen discussie moeten zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193872404
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:39 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Staat je sarcasmeradar wel aan?
Gelukkig zijn er nog mensen die tussen de regels door lezen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:57:58 #99
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193872436
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:44 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er zijn bepaalde vormen van communicatie waarbij je in je achterhoofd moet houden dat er gewoon geen garantie op privacy is. En dit vergeten is een valkuil waar wel meer mensen met een belangrijke publieke functie intrappen.
In de beslotenheid van een privésituatie vind ik het nog wat anders, maar een uitgebreide WhatsApp-groep van negen collega's lijkt me inderdaad geen veilige omgeving om dit soort krasse uitspraken te doen. Sowieso lijkt het me slecht voor het moreel (het werkt een cynische houding in de hand) en als het uitkomt ondermijnt het de neutrale uitstraling van het politieapparaat.
  woensdag 1 juli 2020 @ 13:00:47 #100
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193872483
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

Woorden als bijvoorbeeld je hoeft geen foto's te bekijken want alle negers hebben grote neuzen en dikke lippen en zien er hetzelfde uit heb ik wel waargenomen bij de politie. Plus wat andere dingen. Dat discriminatie/racisme bestaat zou eigenlijk geen discussie moeten zijn.
Nukubu betekent Nutteloze KutBurger. ;)

Niks oeleboele of zo.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 1 juli 2020 @ 13:01:24 #101
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193872495
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:57 schreef Iblardi het volgende:

[..]

In de beslotenheid van een privésituatie vind ik het nog wat anders, maar een uitgebreide WhatsApp-groep van negen collega's lijkt me inderdaad geen veilige omgeving om dit soort krasse uitspraken te doen. Sowieso lijkt het me slecht voor het moreel (het werkt een cynische houding in de hand) en als het uitkomt ondermijnt het de neutrale uitstraling van het politieapparaat.
Dit ben ik met je eens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 1 juli 2020 @ 13:03:38 #102
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193872528
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:00 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Nukubu betekent Nutteloze KutBurger. ;)

Niks oeleboele of zo.
Nutteloze kutburger lijkt me voor de politie ook niet een handige manier van denken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193873387
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:35 schreef Repentless het volgende:

[..]

Waarom zou een communicatiemedium een probleem hebben? Het is toch niet hun eigen content? Hebben telefoonmaatschappijen ook een probleem, als er via hun verbindingen een gesprek is gevoerd waarin iets raars is gezegd?

En dan ook weer "verbieden", de oplossing voor alles. :')
Volgens mij zijn illegale drugs al decennia verboden, kijk hoe dat is uitgepakt. Je kan alles verbieden, verboden handhaven en effectief maken is andere koek.
pi_193873430
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

In een functie zoals bij de politie moet je gedrag ook in je vrije tijd onbesproken kunnen blijven. En dan zijn dit soort zaken gewoon niet handig. Want een politie man en of vrouw is eigenlijk altijd in functie.
Dus in hun prive tijd zijn het geen mensen meer maar robots die zonder enige emoties of persoonlijkheid met een uitdrukkingsloos gezicht alles mee moeten maken? Wat een bullshit.
  woensdag 1 juli 2020 @ 14:22:19 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193873921
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

Woorden als bijvoorbeeld je hoeft geen foto's te bekijken want alle negers hebben grote neuzen en dikke lippen en zien er hetzelfde uit heb ik wel waargenomen bij de politie. Plus wat andere dingen. Dat discriminatie/racisme bestaat zou eigenlijk geen discussie moeten zijn.
Ik reageer op iemand die van mening is dat oa defensie denigrerende benamingen voor burgers heeft. Nou dat treft, ik werk bij defensie en het enige wat ik kan bedenken is nukubu al dan niet in kleblastoja, dus ik ben wel benieuwd wat betrokkene nog meer bedoelt.
  woensdag 1 juli 2020 @ 15:21:29 #106
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193874838
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:39 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Staat je sarcasmeradar wel aan?
Ja hoor, niet duidelijk in die post. Als je sarcastisch bent, zeg je namelijk iets waarbij je duidelijk het tegenovergestelde bedoelt.

Als dit sarcasme is, zou het punt van de user dus zijn: "Je moet WhatsApp gewoon kunnen blijven gebruiken, want die berichtenservice is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de berichten dus het zou ze geen problemen moeten kunnen opleveren."

Dit is totaal niet relevant voor deze discussie, dus als zodanig ook niet te herkennen als sarcasme.
pi_193874869
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:21 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ja hoor, niet duidelijk in die post. Als je sarcastisch bent, zeg je namelijk iets waarbij je duidelijk het tegenovergestelde bedoelt.

Als dit sarcasme is, zou het punt van de user dus zijn: "Je moet WhatsApp gewoon kunnen blijven gebruiken, want die berichtenservice is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de berichten dus het zou ze geen problemen moeten kunnen opleveren."

Dit is totaal niet relevant voor deze discussie, dus als zodanig ook niet te herkennen als sarcasme.
Dat was dan ook geen sarcastische post.
  woensdag 1 juli 2020 @ 15:28:09 #108
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193874921
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Juist ja, dan mag je dus niet meer boos worden in besloten kring...
[..]

Tsja, dat krijg je er van als je in functie partij kiest.
'Partij kiezen' ook echt. :')
  woensdag 1 juli 2020 @ 15:31:31 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 1 juli 2020 @ 15:37:39 #110
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193875019
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe wil je het anders uitleggen dan?
Agenten die zich uitspreken tegen racisme?
pi_193875167
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:37 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Agenten die zich uitspreken tegen racisme?
blm en de relschoppers hebben werkelijk niets maar dan ook werkelijk niets met de strijd tegen racisme te maken. Het zijn opportunisten en hufters die graag hun graantje willen meepikken op de burgerlijke onrust die is ontstaan, grotendeels door de coronacrisis en de wegzakkende economie.. Zoals Trump zei hebben enkele leiders van die beweging gezegd dat als ze het systeem niet fundamenteel in hun voordeel kunnen veranderen ze het van top tot bodem zullen pratbanden.

Zulke terroristische geweldsdreigingen lijken me geen goed middel om in de zogenaamde strijd tegen racisme te gooien. Tenminste als je nog geloofwaardig over wilt komen.
  woensdag 1 juli 2020 @ 15:54:46 #112
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193875242
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:49 schreef Detoeschouwer het volgende:

[..]

blm en de relschoppers hebben werkelijk niets maar dan ook werkelijk niets met de strijd tegen racisme te maken. Het zijn opportunisten en hufters die graag hun graantje willen meepikken op de burgerlijke onrust die is ontstaan, grotendeels door de coronacrisis en de wegzakkende economie.. Zoals Trump zei hebben enkele leiders van die beweging gezegd dat als ze het systeem niet fundamenteel in hun voordeel kunnen veranderen ze het van top tot bodem zullen pratbanden.

Zulke terroristische geweldsdreigingen lijken me geen goed middel om in de zogenaamde strijd tegen racisme te gooien. Tenminste als je nog geloofwaardig over wilt komen.
Je gooit nu allerlei elementen op 1 hoop om BLM als geheel als radicaal weg te zetten. Dat slaat nergens op natuurlijk.
  woensdag 1 juli 2020 @ 15:56:50 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193875274
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:37 schreef Poem_ het volgende:

Agenten die zich uitspreken tegen racisme?
Agenten gingen mee demonstreren, dat mag van mij maar dan wel in eigen tijd en gewoon in burger.

Wat ze nu deden was enorm onprofessioneel. Je hebt als politie direct je neutraliteit overboord gegooid.
  woensdag 1 juli 2020 @ 15:59:19 #114
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193875316
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Agenten gingen mee demonstreren, dat mag van mij maar dan wel in eigen tijd en gewoon in burger.

Wat ze nu deden was enorm onprofessioneel. Je hebt als politie direct je neutraliteit overboord gegooid.
Dat deden ze in uniform? Dat is niet zo heel handig inderdaad.
pi_193875360
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja? Nukubu ofzo?
Ja o.a. Nutteloze kut burger idd. Je kunt je wel voorstellen wat voor problematisch gedrag er kan onstaan als er op die manier naar de gewone burger wordt gekeken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 1 juli 2020 @ 16:03:33 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 1 juli 2020 @ 16:05:46 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193875416
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ja o.a. Nutteloze kut burger idd. Je kunt je wel voorstellen wat voor problematisch gedrag er kan onstaan als er op die manier naar de gewone burger wordt gekeken.
Nou het is wat... Net zoals het mij geen reet interesseert hoe er andersom over militairen gesproken wordt.
pi_193875520
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou het is wat... Net zoals het mij geen reet interesseert hoe er andersom over militairen gesproken wordt.
De politie interesseert het iig wel wat er andersom gezegd wordt. Een shirtje met ACAB of 1312 en je bent de sjaak ;)

Nog een persoonlijke anekdote: een vriend van mij werd op de bon geslingerd omdat hij tegen een andere vriend zei: "moet je die dikke agent zien" en die agent hoorde dat.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_193875664
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:54 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je gooit nu allerlei elementen op 1 hoop om BLM als geheel als radicaal weg te zetten. Dat slaat nergens op natuurlijk.
Dat hebben enkele leiders van die beweging letterlijk gezegd. Youtube o.a. videos zat. Daarnaast keren de meeste blm-betogers een blind oog toe bij plunderingen, brandstichtingen, vandalisme, en mishandelingen. Dag is geen toeval.

Als blm een deugdelijke, vreedzame beweging was zou ze alle vormen van geweld juist moeten veroordelen en er afstand van nemen en maatregelen treffen om bij hun protesten geweld te voorkomen. Maar dat doen ze niet.

Ze houden juist van geweld en onrust. Dat is geen generalisatie.
  woensdag 1 juli 2020 @ 16:23:34 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193875665
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

De politie interesseert het iig wel wat er andersom gezegd wordt. Een shirtje met ACAB of 1312 en je bent de sjaak ;)

Nog een persoonlijke anekdote: een vriend van mij werd op de bon geslingerd omdat hij tegen een andere vriend zei: "moet je die dikke agent zien" en die agent hoorde dat.
Maar wat zei de politie tegen jullie?
  woensdag 1 juli 2020 @ 16:32:16 #121
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193875727
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:23 schreef Detoeschouwer het volgende:

[..]

Dat hebben enkele leiders van die beweging letterlijk gezegd. Youtube o.a. videos zat. Daarnaast keren de meeste blm-betogers een blind oog toe bij plunderingen, brandstichtingen, vandalisme, en mishandelingen. Dag is geen toeval.

Als blm een deugdelijke, vreedzame beweging was zou ze alle vormen van geweld juist moeten veroordelen en er afstand van nemen en maatregelen treffen om bij hun protesten geweld te voorkomen. Maar dat doen ze niet.

Ze houden juist van geweld en onrust. Dat is geen generalisatie.
BLM is dan ook een beweging, en bij elke beweging zullen er mafkezen rondlopen die de aandacht en de chaos gebruiken voor dubieuze doeleinden.

BLM gaat in de kern alleen om het bestrijden van o.a. racisme. Die gekke complottheorieën over de verborgen agenda's en controle kan ik niet zo heel serieus nemen.
  woensdag 1 juli 2020 @ 16:33:09 #122
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193875738
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat zou ik bij elke demonstratie niet zo handig vinden, dus in dit geval ook niet.
  woensdag 1 juli 2020 @ 16:34:14 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193875756
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:33 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat zou ik bij elke demonstratie niet zo handig vinden, dus in dit geval ook niet.
Precies, dus daarom ook het commentaar van de andere collega's.
  woensdag 1 juli 2020 @ 16:36:17 #124
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193875791
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Precies, dus daarom ook het commentaar van de andere collega's.
Nou ja, ik kan me zo voorstellen dat dat er ook nogal hard aan toe ging en dat lijkt me dan ook weer niet zo handig.
pi_193875885
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]

BLM is dan ook een beweging, en bij elke beweging zullen er mafkezen rondlopen die de aandacht en de chaos gebruiken voor dubieuze doeleinden.

BLM gaat in de kern alleen om het bestrijden van o.a. racisme. Die gekke complottheorieën over de verborgen agenda's en controle kan ik niet zo heel serieus nemen.
Als je iets stelt moet je dat staven. Wat ik noemde heeft niks van complotten van doen. Dat zijn observaties. Geweld, branden, lootings, shootings, straatroven, vandalisme en mishandelingen waarvan sommige zware zijn bij die lui aan de orde van de dag. Het gaat niet om een klein handjevol deugnieten of geïsoleerde incidenten. Dat is de werkwijze bij uitstek.

En nogmaals ik zei het woord leiders. Dat kan je dan lekker voor het gemak negeren en selectief reageren maar neemt niet weg dat zelfs hun leiders met geweld hebben gedreigd en dat aanraden. Ik herhaal nog even.

blm heeft zich gekenmerkt als een anarchistische, terroristische organisatie en moet als zulks worden verboden.
  woensdag 1 juli 2020 @ 17:12:32 #126
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193876362
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:42 schreef Detoeschouwer het volgende:

[..]

Als je iets stelt moet je dat staven. Wat ik noemde heeft niks van complotten van doen. Dat zijn observaties. Geweld, branden, lootings, shootings, straatroven, vandalisme en mishandelingen waarvan sommige zware zijn bij die lui aan de orde van de dag. Het gaat niet om een klein handjevol deugnieten of geïsoleerde incidenten. Dat is de werkwijze bij uitstek.
De werkwijze van een kleine minderheid, ja.

quote:
En nogmaals ik zei het woord leiders. Dat kan je dan lekker voor het gemak negeren en selectief reageren maar neemt niet weg dat zelfs hun leiders met geweld hebben gedreigd en dat aanraden. Ik herhaal nog even.
De oprichters, bedoel je. Er zijn geen leiders. Er is geen BLM-appgroep waarin orders worden opgedragen, er zijn geen statuten die dienen te worden opgevolgd, zeker niet m.b.t. geweld.

quote:
blm heeft zich gekenmerkt als een anarchistische, terroristische organisatie en moet als zulks worden verboden.
Aha. Wellicht kun jij ons dan wel vertellen uit hoeveel leden de organisatie bestaat, wie de leiders zijn en hoe er een controle plaatsvindt van boven naar onderen.
  woensdag 1 juli 2020 @ 17:16:34 #127
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193876412
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]

BLM is dan ook een beweging, en bij elke beweging zullen er mafkezen rondlopen die de aandacht en de chaos gebruiken voor dubieuze doeleinden.

BLM gaat in de kern alleen om het bestrijden van o.a. racisme. Die gekke complottheorieën over de verborgen agenda's en controle kan ik niet zo heel serieus nemen.
Normaliter neem ik complottheorieën ook niet zo serieus. Als je echter in dit geval kijkt: de dood van een donkere man in de VS door toedoen van een politieagent leidt toe wat er nu wereldwijd allemaal in een mum van tijd gebeurt. Dan vind ik het eigenlijk onwaarschijnlijker dat dat allemaal spontaan gebeurt zonder enige coördinatie, in plaats van op basis van een agenda met bijbehorende voorbereiding die al eerder is vastgesteld.

Ik heb het in die zin al eerder vergeleken met de moord op Franz-Ferdinand. Niet dat ik dit als een oorlog wil bestempelen, maar wel als iets waarvoor de plannen al lang en breed op tafel lagen. Er was echter alleen nog een directe aanleiding nodig, in dit geval dus Floyd.
  woensdag 1 juli 2020 @ 17:26:55 #128
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193876540
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:16 schreef Repentless het volgende:

[..]

Normaliter neem ik complottheorieën ook niet zo serieus. Als je echter in dit geval kijkt: de dood van een donkere man in de VS door toedoen van een politieagent leidt toe wat er nu wereldwijd allemaal in een mum van tijd gebeurt. Dan vind ik het eigenlijk onwaarschijnlijker dat dat allemaal spontaan gebeurt zonder enige coördinatie, in plaats van op basis van een agenda met bijbehorende voorbereiding die al eerder is vastgesteld.

Ik heb het in die zin al eerder vergeleken met de moord op Franz-Ferdinand. Niet dat ik dit als een oorlog wil bestempelen, maar wel als iets waarvoor de plannen al lang en breed op tafel lagen. Er was echter alleen nog een directe aanleiding nodig, in dit geval dus Floyd.
Dat komt dan niet helemaal met de tijdslijn overeen. De protesten begonnen uitsluitend in Minneapolis. Een dag later in 2 andere grote steden. Trump doet er een schepje bovenop en zo'n 4 dagen na de aanvankelijke protesten gaat het pas echt los, zowel in Minneapolis en daarbuiten.

Ik zie niet echt een wezenlijk verschil tussen deze protesten en die van bijvoorbeeld de Women's March.

Bovendien zou het wel heel absurd zijn als er kennelijk - jouw theorie volgend - allerlei cellen in de VS aanwezig zouden zijn die zoiets massaals coördineren zonder dat er ook maar één post, bericht, of notie bij een journalist belandt.
pi_193876590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:16 schreef Repentless het volgende:

Ik heb het in die zin al eerder vergeleken met de moord op Franz-Ferdinand. Niet dat ik dit als een oorlog wil bestempelen, maar wel als iets waarvoor de plannen al lang en breed op tafel lagen. Er was echter alleen nog een directe aanleiding nodig, in dit geval dus Floyd.
Hij ook (in 2017):


In de zin van, er hoeft maar 'iets' te gebeuren en dan kan de vlam in de pan slaan.

Het was een tikkende tijdbom wachtend op, niet -HET-, maar EEN juist moment. Floyd is wat dat betreft wel apart. Ja, police brutality, maar racisme?, kweenie. Voor BLM, en wat of wie dan ook, was het in ieder geval genoeg om het proces verder in gang te zetten. Hoe (on)terecht dan ook. Want dat is verder totaal irrelevant.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193877019
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:12 schreef Poem_ het volgende:

[..]

De werkwijze van een kleine minderheid, ja.
[..]

De oprichters, bedoel je. Er zijn geen leiders. Er is geen BLM-appgroep waarin orders worden opgedragen, er zijn geen statuten die dienen te worden opgevolgd, zeker niet m.b.t. geweld.
[..]

Aha. Wellicht kun jij ons dan wel vertellen uit hoeveel leden de organisatie bestaat, wie de leiders zijn en hoe er een controle plaatsvindt van boven naar onderen.
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:12 schreef Poem_ het volgende:

[..]

De werkwijze van een kleine minderheid, ja.
Bullshit natuurlijk. Je praat maar gewelddadige criminaliteit goed. Bijna iedere samenkomst van die gekken draait uit op volmondige straatoorlogen met de politie en bedrijfseigenaars. Als het zo beperkt was qua aantallen zou de schade ook beperkt zijn en zou de politie de chaos en het geweld snel de baas zijn. Wat telkens weer dus niet gebeurt. Lees maar een willekeurige krantenkop op een willekeurige dag. Daar staan de feiten. Het valt gewoon niet goed te praten.
[..]
quote:
De oprichters, bedoel je. Er zijn geen leiders. Er is geen BLM-appgroep waarin orders worden opgedragen, er zijn geen statuten die dienen te worden opgevolgd, zeker niet m.b.t. geweld.
Dat de leiders nauwelijks van zich laten horen of pas op de voor hen opportune momenten, betekent niet dat ze er niet bestaan. Of omdat ze een ruime mate van vrijheid aan hun 'deelnemers' gunnen wil niet zeggen dat er geen leiding of een organisatie bestaat. Iemand regelt die samenkomsten, speeches, protestmarsen en agenda. Het komt niet uit de lucht vallen.
[..]
quote:
Aha. Wellicht kun jij ons dan wel vertellen uit hoeveel leden de organisatie bestaat, wie de leiders zijn en hoe er een controle plaatsvindt van boven naar onderen.
Heel makkelijk smoesje en wel typerend voor alle anarchistische organisaties. Geen duudelijke hierarchie bekend maken zodat acties van leden als individuele verantwoordelijkheid wegewuifd kunnen worden. De ironie is dat precies de KKK dezelfde strategie toepaste een tijd lang. Ieder lid of clan was zelf verantwoordelijk voor wat ze deden en dus kon je de organisatie het niet kwalijk nemen en zodoende was hun toekomst gewaarborgd.
  woensdag 1 juli 2020 @ 18:08:41 #131
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193877213
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:26 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat komt dan niet helemaal met de tijdslijn overeen. De protesten begonnen uitsluitend in Minneapolis. Een dag later in 2 andere grote steden. Trump doet er een schepje bovenop en zo'n 4 dagen na de aanvankelijke protesten gaat het pas echt los, zowel in Minneapolis en daarbuiten.

Ik zie niet echt een wezenlijk verschil tussen deze protesten en die van bijvoorbeeld de Women's March.

Welke "tijdlijn"? Jij denkt dat alle deelnemers aan WWI binnen 1 dag elkaar allemaal de oorlog hebben verklaard en diezelfde dag nog in de loopgraven lagen en massaal op elkaar aan het schieten waren?

quote:
Bovendien zou het wel heel absurd zijn als er kennelijk - jouw theorie volgend - allerlei cellen in de VS aanwezig zouden zijn die zoiets massaals coördineren zonder dat er ook maar één post, bericht, of notie bij een journalist belandt.
Heel raar inderdaad dat als je vermoedt dat het hier om een verborgen agenda van een aantal mensen gaat met als doel de massa mee te krijgen, alles niet vantevoren gewoon op straat ligt. Dat is doorgaans wel gebruikelijk bij verborgen agenda's.
  donderdag 2 juli 2020 @ 16:32:54 #132
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193891144
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:12 schreef Hathor het volgende:
Weet je wat ze eens moeten onderzoeken? Hoe het komt dat dit soort sentimenten aanwezig zijn, de uitkomst zal niet iedereen even welgevallig zijn vrees ik. En wat willen ze nou....een politiekorps met een stel politiek correcte kneuzen die met iedereen eerst even een bakkie thee willen drinken, of streetwise cops die weten waar Abraham de mosterd haalt?
Ja, je eens ff goed uitlaten over het straattuig lucht wel op! En weer door! ;)
En is toch ook logisch... Er zal best gestaan hebben: 'Ik heb dat kut-joch eens even stevig te pakken gehad met z'n onverzekerde sloopscooter!' ;) 350 euro boete! Pak aan!
'En jullie? Wat hebben jullie meegemaakt?' :')
pi_193892540
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:32 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ja, je eens ff goed uitlaten over het straattuig lucht wel op! En weer door! ;)
En is toch ook logisch... Er zal best gestaan hebben: 'Ik heb dat kut-joch eens even stevig te pakken gehad met z'n onverzekerde sloopscooter!' ;) 350 euro boete! Pak aan!
'En jullie? Wat hebben jullie meegemaakt?' :')
Vraag me dan meer af wie loopt te snitchen in het team. Spreek dan je collegas er ff op aan ipv screenshots delen.
pi_193892605
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]

BLM is dan ook een beweging, en bij elke beweging zullen er mafkezen rondlopen die de aandacht en de chaos gebruiken voor dubieuze doeleinden.

BLM gaat in de kern alleen om het bestrijden van o.a. racisme. Die gekke complottheorieën over de verborgen agenda's en controle kan ik niet zo heel serieus nemen.
Toch zou men die gekke complottheorieën serieus moeten nemen, aangezien de leiders geoefend zijn in vechtsporten en dus snel overal naar toe kunnen, om hun tegenstanders te remmen, zodat hun tegenstanders niet snel weg kunnen vluchten bij naderend gevaar.
pi_193892796
Hoe die gasten intern communiceren gaat toch niemand wat aan? Hoe ze naar de buitenwereld optreden is belangrijk.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193893850
Hier verrast door worden, het is toch wat.

Aan de andere kant zegt dit ook wel iets over Whatsapp, dat het niet veilig is. Dus zo snel mogelijk weg met die troep zeker bij de politie.
pi_193893976
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Een oprechte dialoog waarbij vantevoren al is vastgesteld waar de conclusie naartoe moet werken?
Ook de politie moet en zal gleichgeschaltet worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_193896055
Belachelijk dat dit onderzocht wordt en die agenten mogelijk strafrechtelijk worden vervolgd. Mag je dan niets meer zeggen?

Ik vind het schreinend dat de discussie nu over die agenten gaat inplaats van het Marokkanen probleem.

Uiteraard wordt je daar als agent ook knettergek van. Zoveel criminaliteit, uitdagen, provoceren.

Dan is het geen racisme maar gewoon de situatie waarop wordt afgegeven.

Heb het met die agenten te doen.
Love is in the air!
pi_193896094
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:12 schreef Hathor het volgende:
Weet je wat ze eens moeten onderzoeken? Hoe het komt dat dit soort sentimenten aanwezig zijn, de uitkomst zal niet iedereen even welgevallig zijn vrees ik. En wat willen ze nou....een politiekorps met een stel politiek correcte kneuzen die met iedereen eerst even een bakkie thee willen drinken, of streetwise cops die weten waar Abraham de mosterd haalt?
Precies. Net als de discussie met Johan Derksen, en geweld vanuit Akwasi. Daar gaat het ineens niet meer over.

Jarenlang is er terreur van 'Noord-Afrikanen' in zeker de Randstad.

Overvallen, mishandelingen, straatroven, verkrachtingen en meisjes en joden die uitgemaakt worden voor kankerhoer.

Als politie zie je dat gebeuren en is het logisch dat je zo'n sentiment krijgt.

Maar nee, daar gaat het nu niet over. Kansloos.
Love is in the air!
pi_193896519
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 22:07 schreef Landgeld het volgende:
en meisjes en joden die uitgemaakt worden voor kankerhoer.
Joden worden uitgemaakt voor kankerhoer? :?
pi_193896617
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 19:49 schreef MakkieR het volgende:
Hier verrast door worden, het is toch wat.

Aan de andere kant zegt dit ook wel iets over Whatsapp, dat het niet veilig is. Dus zo snel mogelijk weg met die troep zeker bij de politie.
Het leert ook dat je in een groepsapp op je hoede moet zijn voor NSB'ers.
pi_193897742
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 22:04 schreef Landgeld het volgende:
Belachelijk dat dit onderzocht wordt en die agenten mogelijk strafrechtelijk worden vervolgd. Mag je dan niets meer zeggen?

Ik vind het schreinend dat de discussie nu over die agenten gaat inplaats van het Marokkanen probleem.

Uiteraard wordt je daar als agent ook knettergek van. Zoveel criminaliteit, uitdagen, provoceren.

Dan is het geen racisme maar gewoon de situatie waarop wordt afgegeven.

Heb het met die agenten te doen.
Met de politieagenten hoeft men geen medelijden te hebben, want ze negeren de grote rijke criminelen die kleinere criminelen tarten en/of belachelijk maken
pi_193901338
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 23:21 schreef torentje het volgende:

[..]

Met de politieagenten hoeft men geen medelijden te hebben, want ze negeren de grote rijke criminelen die kleinere criminelen tarten en/of belachelijk maken
Alsof die agenten op straat ook maar iets kunnen doen aan de georganiseerde (grote) criminaliteit. dat zijn beleidskeuzes. Die agenten waar ze het hier over hebben staan aan het "front".

Niet slim, wel begrijpelijk want je wordt er ongetwijfeld gek van. In dit geval weer Marokkanen die iemand in elkaar slaan.
Love is in the air!
  vrijdag 3 juli 2020 @ 09:25:50 #144
117098 Hathor
Effe niet
pi_193901764
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 22:04 schreef Landgeld het volgende:
Belachelijk dat dit onderzocht wordt en die agenten mogelijk strafrechtelijk worden vervolgd. Mag je dan niets meer zeggen?

Ik vind het schreinend dat de discussie nu over die agenten gaat inplaats van het Marokkanen probleem.

Uiteraard wordt je daar als agent ook knettergek van. Zoveel criminaliteit, uitdagen, provoceren.

Dan is het geen racisme maar gewoon de situatie waarop wordt afgegeven.

Heb het met die agenten te doen.
Ze zitten al gedwongen thuis, mannetje of 5-6. Reken er maar op dat die allemaal ontslagen worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193902405
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 08:35 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Alsof die agenten op straat ook maar iets kunnen doen aan de georganiseerde (grote) criminaliteit. dat zijn beleidskeuzes. Die agenten waar ze het hier over hebben staan aan het "front".

Niet slim, wel begrijpelijk want je wordt er ongetwijfeld gek van. In dit geval weer Marokkanen die iemand in elkaar slaan.
Ze zouden de kleinere criminelen machinegeweren en kogels moeten geven dan was het zo afgelopen met de georganiseerde grote criminaliteit.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 00:10:57 #146
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193915644
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 19:49 schreef MakkieR het volgende:
Hier verrast door worden, het is toch wat.

Aan de andere kant zegt dit ook wel iets over Whatsapp, dat het niet veilig is. Dus zo snel mogelijk weg met die troep zeker bij de politie.
Tja, dit kan met elk medium waarbij tekst 'zwart op wit' staat. Wellicht waren het gewoon privételefoons met een groepsapp met collega's.
pi_193916506
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:11 schreef torentje het volgende:

[..]

Ze zouden de kleinere criminelen machinegeweren en kogels moeten geven dan was het zo afgelopen met de georganiseerde grote criminaliteit.
Of dildo's en zweepjes. :o *O*
pi_194397998
Geen vervolging dus en ook geen ontslag voor de agenten

quote:
Agenten niet vervolgd voor racistische uitlatingen in Whatsappgroep
Vijf agenten uit Rotterdam worden niet vervolgd voor racistische berichten die ze aan elkaar hadden gestuurd via WhatsApp. Het Openbaar Ministerie vindt de chats niet strafbaar.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)loten-chat-rotterdam
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')