Tsja, in dat geval begrijp ik je allergische reactie op Barbusse niet.quote:
Dat is inderdaad wel even geleden, en die mensen kregen destijds onderwezen dat de Geconfedereerde Staten zich om hele nobele redenen hadden afgescheiden. Anno 2020 verwacht ik van de gemiddelde zuiderling wel wat meer historisch besef.quote:Zou zomaar de jaren 80 geweest kunnen zijn![]()
Je weet dus gewoon geen reden te noemen.quote:Op zondag 28 juni 2020 14:19 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Hey je hebt prompt zelf bijna subtiel antwoord gegeven op je vraag.
Dat klopt.quote:Op zondag 28 juni 2020 14:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik lees gewoon wie en wat er reageert op een post van mij en daar reageer ik dan weer op.
Reguliere aanwinst voor de discussie, jijquote:Tut tut tut, maar dat zeg je niet![]()
Jawel, maar dat weet jij ook. En ik weet dat jij dat ook weet, daarom heb ik er minder zin in om de reden te benoemenquote:Op zondag 28 juni 2020 14:24 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je weet dus gewoon geen reden te noemen.
Jij volgt de discussie niet goed.quote:Op zondag 28 juni 2020 14:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik lees gewoon wie en wat er reageert op een post van mij en daar reageer ik dan weer op. Dat jij ondertussen met Sp3c een een tweetje hebt waar je na mijn opmerking weer wat anders danwel extra vertelt kan ik weinig aan doen he.
Pas nadat ik mijn opmerking maakte... Maar ondertussen gebruik jij je later gemaakte opmerking wel als argument tegen mijn eerdere opmerking terwijl ik die opmerking niet gelezen kon hebben omdat jij hem pas na die tijd maakte...quote:Op zondag 28 juni 2020 14:24 schreef ExTec het volgende:
Dat klopt.
En als ik dan zeg dat vlaggen kunnen veranderen na een verloren oorlogen, dan zeg ik blijkbaar voor jou dat het ook alleen onder die omstandigheden kan gebeuren
En als ik dan ietsjes verderop een met een voorbeeld kom, waar een vlag veranderd is, niet door oorlog,
Denk je dat ik een DeLorean heb of Barabas heet ofzo?quote:Dan kom jij gewoon met:
Reguliere aanwinst voor de discussie, jij
Omdat, in tegenstelling tot wat dat figuur denkt, in de VS de zuidelijke manier van leven zoveel meer inhoud dan alleen slavernij?quote:Op zondag 28 juni 2020 14:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Tsja, in dat geval begrijp ik je allergische reactie op Barbusse niet.
Er wordt gereageerd met iets wat ik nog niet gelezen kan hebben...quote:
De swastika van Nazi-duitsland draaide rechtsom. En volgens mij word het symbool nog altijd gebruikt in het boeddhisme maar draait linksom. Maw het symbool is in bepaalde culturen nog steeds een symbool.quote:Op zondag 28 juni 2020 14:16 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Kan je concluderen dat het symbool van de confederates feitelijk nog erger is dan de swastika? De swastika stond oorspronkelijk voor levenskracht, geluk of heiligheid voordat het gekaapt werd door de nazi’s uit Europa.
Het symbool van de confederates, is die letterlijk gemaakt door personen die de slavenhandel wilden voortzetten?
Dus het symbool van de confederates draaide linksom?quote:Op zondag 28 juni 2020 14:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
De swastika van Nazi-duitsland draaide rechtsom. En volgens mij word het symbool nog altijd gebruikt in het boeddhisme maar draait linksom. Maw het symbool is in bepaalde culturen nog steeds een symbool.
Ja, laten we vooral onze oren laten hangen naar mensen die "gekwetst" zijnquote:Op zondag 28 juni 2020 14:19 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Hey je hebt prompt zelf bijna subtiel antwoord gegeven op je vraag.
Dan is het wel gek dat veel zuiderlingen dat nog altijd associėren met een vlag die alleen bestond om de slavernij in stand te houden, nietwaar?quote:Op zondag 28 juni 2020 14:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Omdat, in tegenstelling tot wat dat figuur denkt, in de VS de zuidelijke manier van leven zoveel meer inhoud dan alleen slavernij?
Dat is voor de jaren 80' inderdaad allemaal heel begrijpelijk. Echter, 20 jaar later zijn de geconfedereerde vlag uit de meeste staatsvlaggen gehaald, en nu dus de laatste. Anno 2020 verwacht ik dat de gemiddelde zuiderling wel beter zou moeten weten dan met die vlag staan zwaaien.quote:Is een leven waar (onder andere, niet beperkt tot, voor de kommaneukers onder ons) ze bijvoorbeeld meer nadruk leggen op het gezinsleven. Waar religie een grotere plaats heeft. Een leven wat niet zo druk hoeft te zijn, van die mensen, zoals het leven vaak is, in noorderlijke staten.
En daar vereenzelvigden die gelovigen in mijn wijk zich mee.
Maar figuren zoals barbusse?
Confederate flag? -> keiharde racisten, tot op het bot, 1 voor 1, stuk voor stuk, allemaal.
Ik maak een opmerking over de swastika die nog steeds gebruikt word in bepaalde culturen. Maw het staat nog steeds voor geluk etc.quote:Op zondag 28 juni 2020 14:35 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dus het symbool van de confederates draaide linksom?
Edit. Oh wacht volgens mij snap ik je verkeerd
Is die vlag gemaakt, om slavernij te willen behouden, of wilden ze slavernij behouden, en was dat hun vlag?quote:Op zondag 28 juni 2020 14:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dan is het wel gek dat veel zuiderlingen dat nog altijd associėren met een vlag die alleen bestond om de slavernij in stand te houden, nietwaar?
Blijft een waardeoordeel van jou. Overigens ben ik het er niet mee oneens. Ik had het begrijpelijker gevonden dat die vlag wholesale weg was, toen het noorden won.quote:Dat is voor de jaren 80' inderdaad allemaal heel begrijpelijk. Echter, 20 jaar later zijn de geconfedereerde vlag uit de meeste staatsvlaggen gehaald, en nu dus de laatste. Anno 2020 verwacht ik dat de gemiddelde zuiderling wel beter zou moeten weten dan met die vlag staan zwaaien.
Ja dat klopt. Maar ik doelde op het ontstaan van het symbool van de confederates en de betekenis ervan.quote:Op zondag 28 juni 2020 14:39 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik maak een opmerking over de swastika die nog steeds gebruikt word in bepaalde culturen. Maw het staat nog steeds voor geluk etc.
Tja, de confederatie vlag zal nu juist veel vaker gebruikt gaan worden. Er ontstaan op dit moment twee kampen in de VS. De polarisatie neemt daar enorm toe. En hoe meer aandacht, hoe erger de situatie word. En als de staat Oregon onderscheid gaat maken wie mondmaskers tbv corona moet dragen en wie niet dan vrees ik het ergste. Dit gaat allemaal compleet uit de hand lopen.quote:Op zondag 28 juni 2020 14:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dan is het wel gek dat veel zuiderlingen dat nog altijd associėren met een vlag die alleen bestond om de slavernij in stand te houden, nietwaar?
[..]
Dat is voor de jaren 80' inderdaad allemaal heel begrijpelijk. Echter, 20 jaar later zijn de geconfedereerde vlag uit de meeste staatsvlaggen gehaald, en nu dus de laatste. Anno 2020 verwacht ik dat de gemiddelde zuiderling wel beter zou moeten weten dan met die vlag staan zwaaien.
De vlag is gemaakt toen de Geconfedereerde Staten zich al hadden afgescheiden, daarvoor bestond het nog niet.quote:Op zondag 28 juni 2020 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is die vlag gemaakt, om slavernij te willen behouden, of wilden ze slavernij behouden, en was dat hun vlag?
Wat jij zegt valt te lezen als dat het een vlag was, specifiek gemaakt om. Dat geloof ik gewoon niet.
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)_America#Battle_flagquote:At the First Battle of Manassas, near Manassas, Virginia, the similarity between the "Stars and Bars" and the "Stars and Stripes" caused confusion and military problems. Regiments carried flags to help commanders observe and assess battles in the warfare of the era. At a distance, the two national flags were hard to tell apart.[36] In addition, Confederate regiments carried many other flags, which added to the possibility of confusion.
Feitelijk werd de vlag ook niet zoveel gebruikt na de burgeroorlog, het kreeg een heropleving tijdens de burgerrechtenbeweging van na de tweede wereldoorlog.quote:Blijft een waardeoordeel van jou. Overigens ben ik het er niet mee oneens. Ik had het begrijpelijker gevonden dat die vlag wholesale weg was, toen het noorden won.
Ook een leuke, zelfde problematiek:
https://jalopnik.com/forza-bans-confederate-flags-1844183657
Dat betwijfel ik, het gebruik van de vlag Geconfedereerde Staten is behoorlijk afgenomen na 2000.quote:Op zondag 28 juni 2020 14:58 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja, de confederatie vlag zal nu juist veel vaker gebruikt gaan worden.
Ik mis je punt geloof ik.quote:Er ontstaan op dit moment twee kampen in de VS. De polarisatie neemt daar enorm toe. En hoe meer aandacht, hoe erger de situatie word. En als de staat Oregon onderscheid gaat maken wie mondmaskers tbv corona moet dragen en wie niet dan vrees ik het ergste. Dit gaat allemaal compleet uit de hand lopen.
quote:Op zondag 28 juni 2020 14:58 schreef Cherni het volgende:
En als de staat Oregon onderscheid gaat maken wie mondmaskers tbv corona moet dragen en wie niet dan vrees ik het ergste.
Was slavernij het enige waar ze aan dachten toen ze die vlag optekende?quote:Op zondag 28 juni 2020 15:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De vlag is gemaakt toen de Geconfedereerde Staten zich al hadden afgescheiden, daarvoor bestond het nog niet.
Dit soort voorstellen. Hoe kun je dit verzinnen. Gelukkig is het van de baan. Maar alleen al het voorstel is bizar. Gelukkig hadden mensen met een donkere huidskleur dit ook al in de gaten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |