abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193843263
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, er is serieus iets mis met jouw motoriek als jij er zo lang over doet. Ik geef je op een briefje dat als ik achter iemand rij en het licht gaat op oranje, dat ik binnen een halve seconde volle druk op mijn rempedaal heb.
Tuurlijk, de hele wereld heeft het fout en gebruikt 1 seconde tijd voordat je remt als gemiddelde, maar jij bent de uitzondering.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Remweg
pi_193843274
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:30 schreef RTR het volgende:

[..]

Jij praat echt poep gewoon.
Tuurlijk

pi_193843291
Ok Braadslee
Radar.
  maandag 29 juni 2020 @ 12:40:31 #154
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193843349
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:34 schreef devlinmr het volgende:

Tuurlijk, de hele wereld heeft het fout en gebruikt 1 seconde tijd voordat je remt als gemiddelde, maar jij bent de uitzondering.
Jij bent blijkbaar niet zo bekend met de materie. En misschien motorisch niet zo sterk.
De wegenverkeerswet gebruikt een seconde voor extra marge. De gemiddeld reactiesnelheid van de mens is veel sneller.

En als je ervaren bent met een bepaalde discipline (30 jaar ervaring) en anticipeert op wat komen gaat (het oranje licht), dan haal je makkelijk die 0.2 seconde.

quote:
En wat staat er achter reactie tijd? Hmmm? :')

Eén--en--twintig. Voordat ik bij 'en' ben, heb ik al gereageerd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193843392
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij bent blijkbaar niet zo bekend met de materie. En misschien motorisch niet zo sterk.
De wegenverkeerswet gebruikt een seconde voor extra marge. De gemiddeld reactiesnelheid van de mens is veel sneller.

En als je ervaren bent met een bepaalde discipline (30 jaar ervaring) en anticipeert op wat komen gaat (het oranje licht), dan haal je makkelijk die 0.2 seconde.

Ja hoor je hebt gelijk
pi_193843427
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En wat staat er achter reactie tijd? Hmmm? :')
Omdat het een gemiddelde is. Misschien moeilijk te begrijpen als je zo'n superman als jij bent
quote:
En nu even in een onverwacht situatie zoals bij TS

https://www.veiligheid.nl(...)ateriaal/reactietest
Post je resultaten anders hier even
  maandag 29 juni 2020 @ 12:57:31 #157
Why is all the rum gone?
pi_193843594
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:43 schreef devlinmr het volgende:

Ja hoor je hebt gelijk
Weet ik.

quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:46 schreef devlinmr het volgende:

Omdat het een gemiddelde is. Misschien moeilijk te begrijpen als je zo'n superman als jij bent
Nee, het is een aanname. En ja, dat is soms lastig.

quote:
En nu even in een onverwacht situatie zoals bij TS
Het was geen onverwachte situatie bij TS. Iedereen weet namelijk wat verkeerslichten doen. Ik denk dat hij meer gespitst was op doorrijden dan op stoppen. Of helemaal met iets anders bezig was. En dat is niet zo slim.

Edit: mijn reactiesnelheid was 23 jaar jonger dan ik ben. _O- (wat een onzintest!)

Allemaal 0.3 seconde.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193843625
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Weet ik.

[..]

[..]
Een aanname gebaseerd op gemiddeldes
quote:
Het was geen onverwachte situatie bij TS. Iedereen weet namelijk wat verkeerslichten doen. Ik denk dat hij meer gespitst was op doorrijden dan op stoppen. Of helemaal met iets anders bezig was. En dat is niet zo slim.
Het onverwachte eraan was volgens mij idd dat TS ervan uitging dat de auto voor hem zou doorrijden en hij dat ook wilde.
pi_193843638
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je hoeft ook geen schuldvraag te beantwoorden, dat mogen de verzekeringsmaatschappijen uitzoeken. Op het formulier vul je in wat er gebeurt is zonder een schuldige aan te wijzen
Oké beter, dat vergemakkelijkt zo'n situatie enigszins.

Kan me wel voorstellen dat mensen soms boos of agressief reageren als ze menen dat het jouw schuld was, maar daar moet je dan maar mee dealen of de politie bellen als het te erg wordt.
pi_193843639
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Weet ik.
[..]

[..]

Edit: mijn reactiesnelheid was 13 jaar jonger dan ik ben. _O- (wat een onzintest!)
probeer deze eens en dan met je hand niet op je toetsenbord of muis maar ernaast. Zoals je voet op je gaspedaal ligt

https://www.justpark.com/creative/reaction-time-test/

En ja ook ik zit op ongeveer 0,3-0,4 seconden Puur omdat je weet dat er iets gaat gebeuren. Als er iet onverwachts gebeurd kun je het gerust verdubbelen
  maandag 29 juni 2020 @ 13:02:52 #161
Why is all the rum gone?
pi_193843660
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:00 schreef devlinmr het volgende:

Een aanname gebaseerd op gemiddeldes
Nee, want het GEMETEN gemiddelde ligt in de buurt van de 0.2 seconden.

quote:
Het onverwachte eraan was volgens mij idd dat TS ervan uitging dat de auto voor hem zou doorrijden en hij dat ook wilde.
Exact! Hij was dus niet bezig met de werkelijke situatie om hem heen, maar met de situatie hoe hij wilde dat die zou gaan. En dan anticipeer je dus niet.
pi_193843708
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, want het GEMETEN gemiddelde ligt in de buurt van de 0.2 seconden.
Dat is de tijd dat je iets ziet en je hersenen reageren... dan moet je nog fysiek je voet verplaatsen van het ene naar het andere pedaal wat ook gewoon tijd kost
quote:
[..]

Exact! Hij was dus niet bezig met de werkelijke situatie om hem heen, maar met de situatie hoe hij wilde dat die zou gaan. En dan anticipeer je dus niet.
Klopt en waar ik het de hele tijd over heb is situaties die anders gaan dan je verwacht, je reactiesnelheid is dan gewoon echt vele male trager dan wat jij denkt. Gemiddeld zo'n 1 seconde
  maandag 29 juni 2020 @ 13:06:55 #163
Why is all the rum gone?
pi_193843720
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:01 schreef devlinmr het volgende:

probeer deze eens en dan met je hand niet op je toetsenbord of muis maar ernaast. Zoals je voet op je gaspedaal ligt

https://www.justpark.com/creative/reaction-time-test/

En ja ook ik zit op ongeveer 0,3-0,4 seconden Puur omdat je weet dat er iets gaat gebeuren.
Met mijn hand naast het toetsenbord allemaal in 0,3 of 0,4 seconden.

quote:
Als er iet onverwachts gebeurd kun je het gerust verdubbelen
Als een oranje verkeerslicht voor jou onverwacht komt, ben je met iets anders bezig dan met de werkelijke situatie.
pi_193843722
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:52 schreef Navifactiva het volgende:

[..]

Dat valt nog te bezien stelletje debielen dat jullie zijn. Jullie waren er niet bij aanwezig en hebben dus geen enkele kennis van wat er is voorgevallen maar jullie denken wel op de stoel van de verzekering te kunnen gaan zitten? Zo werkt het niet hoor en dat is maar goed ook. Moet er niet aan denken dat een stel vooringenomen amateurs als jullie in ons land ooit een schuldvraag moeten beantwoorden. Gelukkig heb ik dashcam beelden van het hele voorval en die zullen laten zien dat de schuld niet bij mij ligt.

En nogmaals, oranje betekent stoppen ALS HET KAN. Niet vol in de ankers gaan en een gevaarlijke situatie creëren. Wat de fucking neuk snappen jullie niet aan die wet?
Ik snap niet zo waarom je je zo laat opfokken.

De discussie dat je niet fout zit, ga je hier niet winnen. Ook ik ben van mening dat de fout in eerste instantie aan jou ligt; maar wil best aangeven dat het ook aan je voorganger kan liggen. Zonder beelden valt er inderdaad weinig over te zeggen. Of het nou komt omdat je niet genoeg afstand heb gehouden of niet voldoende hebt geanticipeerd op je voorligger, men zal het vooral bij jou zoeken.

Hoe dan ook, laat je niet zo opfokken, vooral als je beeldmateriaal hebt. Heb zelf ook vaak genoeg gezien dat mensen onnodig afremmen, heb ook vaak gezien dat mensen juist gas bijgeven bij oranje.

Als het daadwerkelijk is zoals jij zegt dat het is, dan acht ik de kans groot dat jij gelijk krijgt. Dus, relaxt.
  maandag 29 juni 2020 @ 13:07:44 #165
Why is all the rum gone?
pi_193843732
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:05 schreef devlinmr het volgende:

Klopt en waar ik het de hele tijd over heb ...
...is iemand die richting een kruising met verkeerslichten rijdt, maar niet anticipeert.
pi_193843735
Is het filmpje al gepost?
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_193843777
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 23:28 schreef Navifactiva het volgende:
Ik deed niet aan bumperkleven. Ik hield netjes zoals voorgeschreven 2 seconden afstand. Als degene voor je zo hard afremt dat hij strepen trekt op het asfalt dan kun je wel vergeten dat je bij 50km/u binnen 27,7m stil staat. Het oranje licht is er juist voor bedoeld dat je in een situatie waarin je niet meer verantwoord kunt afremmen nog door kunt rijden. Strepen trekken op het asfalt is niet verantwoord afremmen.
De auto voor jou kon op tijd stoppen. Schuld ligt echt 100% bij jou.
Plus, dit is zo gemaakt voor een paar 100 euro.
pi_193843808
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

...is iemand die richting een kruising met verkeerslichten rijdt, maar niet anticipeert.
Volgens mij zitten we niet eens zover uit elkaar wat mening betreft maar ik zal mijn zienswijze nog 1 keer uiteen zetten.

In een onverwachte situatie is de reactietijd van een bestuurder afhankelijk van een aantal factoren. Leeftijd, ervaring, vermoeidheid etc

Normale reactietijd is ongeveer 0,2 seconden

Bij autorijden moet je daar echter nog wat dingen bij op tellen.

• beslissen wat de juiste actie is (ontwijken/remmen. Indien ontwijken links of rechtsom)

• Fysiek de actie uitvoeren

Dat is waarom er 1 seconde wordt aangehouden bij een noodstop in onverwachte omstandigheden. Eigenlijk nog best snel als je beseft wat je hersenen verwerken in die ene seconde

Ben het volkomen met je eens dat de situatie van TS geen onverwachte omstandigheid is
pi_193843828
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Met mijn hand naast het toetsenbord allemaal in 0,3 of 0,4 seconden.
[..]

Dus alvast geen 0,2
  Tettenkoning maandag 29 juni 2020 @ 13:17:41 #170
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_193843836
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:14 schreef devlinmr het volgende:
In een onverwachte situatie is de reactietijd van een bestuurder afhankelijk van een aantal factoren. Leeftijd, ervaring, vermoeidheid etc
Alleen is een stoplicht geen onverwachte situatie. Daar kun je ruimschoots van te voren op anticiperen.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_193843839
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:17 schreef Nine. het volgende:

[..]

Alleen is een stoplicht geen onverwachte situatie. Daar kun je ruimschoots van te voren op anticiperen.
Zo te lezen verwachtte TS dat de auto voor hem door oranje zou knallen en hij erachteraan kon rijden. Dus in dit geval was het toch onverwacht
  Tettenkoning maandag 29 juni 2020 @ 13:19:01 #172
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_193843845
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:07 schreef zarGon het volgende:
Als het daadwerkelijk is zoals jij zegt dat het is, dan acht ik de kans groot dat jij gelijk krijgt.
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:18 schreef devlinmr het volgende:
Zo te lezen verwachtte TS dat de auto voor hem door oranje zou knallen en hij erachteraan kon rijden. Dus in dit geval was het toch onverwacht
Succes ermee bij de rechter.
quote:
Oranje licht (in de wet staat 'geel licht') betekent stop. Alleen als je het licht zo dicht genaderd bent dat je redelijkerwijs niet meer kunt stoppen, mag je doorrijden.

[ Bericht 20% gewijzigd door Nine. op 29-06-2020 13:32:10 ]
  maandag 29 juni 2020 @ 13:20:32 #173
Why is all the rum gone?
pi_193843859
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:16 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dus alvast geen 0,2
Wel veel dichter bij 0,2 dan bij 1,0. En het maakt bij mij dus niet uit of ik mijn hand wel of niet op het toetsenbord (rempedaal) heb. :')
pi_193843866
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wel veel dichter bij 0,2 dan bij 1,0. En het maakt bij mij dus niet uit of ik mijn hand wel of niet op het toetsenbord (rempedaal) heb. :')
Maar je hebt dan ook geen beslissing te nemen, itt een noodsituatie
  maandag 29 juni 2020 @ 13:21:33 #175
Why is all the rum gone?
pi_193843868
quote:
14s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:19 schreef Nine. het volgende:

[..]

Succes ermee bij de rechter.
"Ja, nee, maar, uhh, hij stopte zomaar voor het verkeerslicht!".
  maandag 29 juni 2020 @ 13:22:40 #176
Why is all the rum gone?
pi_193843875
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:21 schreef devlinmr het volgende:

Maar je hebt dan ook geen beslissing te nemen
Hoef ik ook niet als een verkeerslicht oranje wordt. Is een conditioned response.
  Tettenkoning maandag 29 juni 2020 @ 13:23:48 #177
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_193843882
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
"Ja, nee, maar, uhh, hij stopte zomaar voor het verkeerslicht!".
Precies. Bovendien moet je sowieso stoppen als het oranje is, tenzij dat écht niet meer kan.

Dus verwachten dat jij ook wel kan "doorknallen" bij oranje omdat je voorganger dat doet is gewoon een dikke faal.
pi_193843899
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hoef ik ook niet als een verkeerslicht oranje wordt. Is een conditioned response.
Daar hebben we ook geen discussie over wat mij betreft. TS is een oetlul die beter had moeten weten. Ik probeer je uit te leggen dat die 1 seconde die aangehouden wordt bij een noodstop zeker reëel is in geval van een onverwachte situatie.
pi_193844214
Op welk punt zijn beide auto,s eigenlijk gestopt? Op de kruising of meters voor het de stopstreep?
.
  maandag 29 juni 2020 @ 14:11:13 #180
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_193844395
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Neem je in je “conditioned response” ook mee dat wanneer het verkeerslicht op oranje springt, je EERST in je spiegel moet kijken of er iemand kort achter je rijdt. Alvorens op de rem te trappen.
Want dat ben je immers verplicht.
  maandag 29 juni 2020 @ 14:13:56 #181
Why is all the rum gone?
pi_193844425
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:11 schreef tja77 het volgende:

Neem je in je “conditioned response” ook mee dat wanneer het verkeerslicht op oranje springt, je EERST in je spiegel moet kijken of er iemand kort achter je rijdt. Alvorens op de rem te trappen.
Want dat ben je immers verplicht.
Natuurlijk rijdt er niemand kort achter me. Dat mag helemaal niet. Die zou mij in gevaar brengen, namelijk.

(En ik hoef op dat moment niet in mijn spiegel te kijken; ik WEET namelijk altijd of er iemand achter me zit).
pi_193844665
Is dat filmpje er nou al dan ..zijn we met 1 min klaar met dit topic man man man ...of heeft ts het filmpje nog een keer gekeken en zag die dat die idd te weinig afstand hield ?
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 29 juni 2020 @ 14:40:04 #183
342627 tja77
pi_193844821
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Natuurlijk rijdt er niemand kort achter me. Dat mag helemaal niet. Die zou mij in gevaar brengen, namelijk.

(En ik hoef op dat moment niet in mijn spiegel te kijken; ik WEET namelijk altijd of er iemand achter me zit).
Volgens mij ben je zelfs verplicht om in je spiegels te kijken elke keer als je afremt of optrekt. Dat schijnt bij een oranje verkeerslicht helemaal belangrijk te zijn, weet niet of je erop kunt zakken bij je rij-examen, maar dat lijkt me wel ja.
pi_193844916
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je hebt je voet al boven de rem toch in zo'n situatie? Het is niet dat een verkeerslicht onverwacht op oranje springt.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_193844964
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:40 schreef tja77 het volgende:

[..]

Volgens mij ben je zelfs verplicht om in je spiegels te kijken elke keer als je afremt of optrekt. Dat schijnt bij een oranje verkeerslicht helemaal belangrijk te zijn, weet niet of je erop kunt zakken bij je rij-examen, maar dat lijkt me wel ja.
Tijdens het examen beweeg je je hoofd richting de betreffende spiegel. Al weet je zelf al wat er zit.
pi_193845024
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom zou je deze auto weg doen om een ander barrel te kopen waarmee je ook niet weet wat er mee gebeurt is?
Nu weet je wat je hebt, een andere tweedehands auto is altijd een risico. Zeker in de zeer lage prijsklasses.

Ik weet natuurlijk niet of TS deze auto netjes rijdt en onderhouden heeft voor de laatste X jaren en er nooit wat aan heeft gehad. Dan issie die 400 euro dus gewoon meer dan waard.

Het kan echter ook zijn dat onder onderhoud "dat is toch APK" verstaan wordt, de koppeling al bijna weg is gefikt, de banden profielloos en de remmen slecht werken. In dat geval begrijp ik het wel.
Dit dus.. Nieuwe 2de hands heeft ook weer zijn ditjes en datjes. Als TS verder goed onderhoud heeft laten uitvoeren etc zou ik de auto ook laten oplappen en door.
pi_193845039
quote:
8s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 22:26 schreef Navifactiva het volgende:
Zat achter een andere auto en we naderden een verkeerslicht. Op het moment dat de auto voor mij vlakbij het verkeerslicht was springt het van groen op oranje. Er was nog meer dan genoeg tijd voor hem om oranje mee te pakken maar die mongool ging gelijk vol in de ankers :r Ondanks dat ik genoeg afstand hield kon ik niet op tijd remmen en ik parkeerde mijn auto vol in zijn achterkant :') Ik ga denk in niets meer vergoed krijgen voor een Opel Corsa C uit 2006 ;(

[ afbeelding ]
Klote van je auto en je no claim....

We maken allemaal wel eens fouten nu jij. Ik heb het een keer meegemaakt dat er een auto vlak achter mij zat we ook bij een verkeerslicht kwamen die op oranje sprong. Ik remde en stond nog op tijd stil. Auto achter mij vloeken en toeteren.

Ik liet 'm lekker, ik was al blij dat hij mijn achterbumper niet had geraakt.
pi_193845303
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:52 schreef Navifactiva het volgende:

[..]

Dat valt nog te bezien stelletje debielen dat jullie zijn. Jullie waren er niet bij aanwezig en hebben dus geen enkele kennis van wat er is voorgevallen maar jullie denken wel op de stoel van de verzekering te kunnen gaan zitten? Zo werkt het niet hoor en dat is maar goed ook. Moet er niet aan denken dat een stel vooringenomen amateurs als jullie in ons land ooit een schuldvraag moeten beantwoorden. Gelukkig heb ik dashcam beelden van het hele voorval en die zullen laten zien dat de schuld niet bij mij ligt.

En nogmaals, oranje betekent stoppen ALS HET KAN. Niet vol in de ankers gaan en een gevaarlijke situatie creëren. Wat de fucking neuk snappen jullie niet aan die wet?
Voor hetzelfde geld dacht je voorligger dat er een kind over wou steken, dus ging hij vol in de rem. Jij dient daar dan voldoende op te reageren (lees: binnen 2 seconden VOL op de rem gaan staan) en dat heb je achterwege gelaten.

Dat dat hele kind er niet was, maakt geen fluit uit: als die bestuurder blijft herhalen dat hij toch echt dacht dat er een kind was, ben jij de lul.
pi_193845835
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:47 schreef marzman het volgende:

[..]

Je hebt je voet al boven de rem toch in zo'n situatie? Het is niet dat een verkeerslicht onverwacht op oranje springt.
Als het groen is heb ik mijn voet zeker niet boven de rem
  maandag 29 juni 2020 @ 19:37:54 #190
342627 tja77
pi_193848570
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:47 schreef marzman het volgende:

[..]

Dus jij laat voor een groen verkeerslicht standaard je gas al los? Of rem je met je linkervoet?
En ben jij helderziend ofzo dat jij weet wanneer het verkeerslicht op oranje gaat springen? Natuurlijk is dat onverwacht. Je weet dat het een keer gaat gebeuren ja, maar niet wanneer.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:08:55 #191
Why is all the rum gone?
pi_193854268
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:40 schreef tja77 het volgende:

Volgens mij ben je zelfs verplicht om in je spiegels te kijken elke keer als je afremt of optrekt.
Nee,hoor.

En daarbij, ik kijk gemiddeld 10 keer per minuut in mijn achteruitkijkspiegel.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:13:54 #192
Why is all the rum gone?
pi_193854282
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 19:37 schreef tja77 het volgende:

Dus jij laat voor een groen verkeerslicht standaard je gas al los? Of rem je met je linkervoet?
En ben jij helderziend ofzo dat jij weet wanneer het verkeerslicht op oranje gaat springen? Natuurlijk is dat onverwacht. Je weet dat het een keer gaat gebeuren ja, maar niet wanneer.
Natuurlijk is het niet onverwacht. Je weet dat dat licht een keer oranje gaat worden. En omdat je dat weet en je dicht achter een ander rijdt, houd je er wel rekening mee. Desnoods laat je je gas los om genoeg ruimte te creeeren. Dat heet 'anticiperen'. Dat je er door verrast wordt, is gewoon slecht autorijden.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:24:09 #193
342627 tja77
pi_193854310
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee,hoor.

En daarbij, ik kijk gemiddeld 10 keer per minuut in mijn achteruitkijkspiegel.
Je kunt er zelfs op zakken bij je rij-examen.
Maar volgens jou is het niet verplicht?
Hoe vaak jij kijkt in je spiegel is niet relevant, het gaat om de situatie wanneer het verkeerslicht op oranje springt.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:30:33 #194
Why is all the rum gone?
pi_193854345
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:24 schreef tja77 het volgende:

Je kunt er zelfs op zakken bij je rij-examen.
Maar volgens jou is het niet verplicht?
Ik weet zeker dat het niet verplicht is. Laat jij maar de regel in verkeerswetgeving zien waar het staat.

quote:
Hoe vaak jij kijkt in je spiegel is niet relevant
_O-

quote:
Bij het naderen van een groen verkeerslicht. Je kijkt tijdig in de spiegels, mocht het verkeerslicht op oranje springen, dan weet je al wat er achter je rijdt.
Nou jij weer.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:32:32 #195
342627 tja77
pi_193854364
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Natuurlijk is het niet onverwacht. Je weet dat dat licht een keer oranje gaat worden. En omdat je dat weet en je dicht achter een ander rijdt, houd je er wel rekening mee. Desnoods laat je je gas los om genoeg ruimte te creeeren. Dat heet 'anticiperen'. Dat je er door verrast wordt, is gewoon slecht autorijden.
Als je weet dat iets gaat gebeuren, kan het alsnog onverwacht komen. En als jij je gas loslaat voor een groen verkeerslicht, rem je in feite af. Dat zal degene achter je fijn vinden. Afremmen voor een groen verkeerslicht.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:35:17 #196
342627 tja77
pi_193854382
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat het niet verplicht is. Laat jij maar de regel in verkeerswetgeving zien waar het staat.
[..]

_O-
[..]

Nou jij weer.
quote:
Voorbeelden van situatie's waar je bij het remmen in de binnenspiegel MOET kijken:

Bij het remmen bij kruisingen.
Bij het remmen bij verkeerslichten.(Vooral bij het oranje licht)
Bij het remmen bij een zebrapad.
Bij het remmen bij plotseling overstekende fietsers, voetgangers, dieren, enzovoort.
Bij het binnen rijden van de bebouwde kom
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:35:32 #197
Why is all the rum gone?
pi_193854384
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:32 schreef tja77 het volgende:

En als jij je gas loslaat voor een groen verkeerslicht, rem je in feite af. Dat zal degene achter je fijn vinden.
Zal mij persoonlijk aan mijn anus oxideren, wat degene achter mij er van vindt. Als ik inschat dat dat het ten behoeve van de veiligheid is, zal ik dat toch echt doen. Maar aangezien ik in de regel gewoon genoeg afstand houd, zal dat niet vaak gebeuren.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:36:12 #198
Why is all the rum gone?
pi_193854387
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:35 schreef tja77 het volgende:

....

Dat is geen wetgeving, dat is alleen maar een pamfletje van een rijschool.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:37:38 #199
342627 tja77
pi_193854397
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zal mij persoonlijk aan mijn anus oxideren, wat degene achter mij er van vindt. Als ik inschat dat dat het ten behoeve van de veiligheid is, zal ik dat toch echt doen. Maar aangezien ik in de regel gewoon genoeg afstand houd, zal dat niet vaak gebeuren.
Tenzij je zelf diegene bent die mag gaan afremmen omdat je voorligger afremt voor groen.
Want ja, het verkeerslicht zou zomaar op oranje kunnen springen.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:38:03 #200
342627 tja77
pi_193854399
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is geen wetgeving, dat is alleen maar een pamfletje van een rijschool.
Ah ja, en jij weet het beter.

^O^
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:38:56 #201
Why is all the rum gone?
pi_193854405
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:37 schreef tja77 het volgende:

Tenzij je zelf diegene bent die mag gaan afremmen omdat je voorligger afremt voor groen.

Als ik zie dat degene voor mij onvoldoende afstand houdt tov zijn voorligger, dan vergroot ik de afstand zelf wel. Dat noemen ze 'anticiperen'.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:40:07 #202
Why is all the rum gone?
pi_193854415
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:38 schreef tja77 het volgende:

Ah ja, en jij weet het beter.
Ik zie jou geen wetgeving reproduceren, dus ja.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:40:29 #203
342627 tja77
pi_193854418
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als ik zie dat degene voor mij onvoldoende afstand houdt tov zijn voorligger, dan vergroot ik de afstand zelf wel. Dat noemen ze 'anticiperen'.
Precies, door af te remmen voor een groen verkeerslicht.

Goed bezig ^O^
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:42:52 #204
Why is all the rum gone?
pi_193854430
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:40 schreef tja77 het volgende:

Precies, door af te remmen voor een groen verkeerslicht.
Nee, door een veilige afstand tov van mijn voorligger aan te houden.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:43:15 #205
342627 tja77
pi_193854432
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik zie jou geen wetgeving reproduceren, dus ja.
Het feit dat je erop kunt zakken zegt jou natuurlijk niet voldoende? Want jij meent het beter te weren dat degene die rij-examens afneemt.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:43:46 #206
342627 tja77
pi_193854437
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, door een veilige afstand tov van mijn voorligger aan te houden.
En die creëer je door af te remmen.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:44:44 #207
Why is all the rum gone?
pi_193854445
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:43 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het feit dat je erop kunt zakken zegt jou natuurlijk niet voldoende?
Not really, no.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:45:50 #208
Why is all the rum gone?
pi_193854451
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:43 schreef tja77 het volgende:

En die creëer je door af te remmen.
Die creëer ik door te anticiperen. Moet je ook eens proberen. Is veiliger voor jezelf en de mensen om je heen.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:52:26 #209
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_193854491
Komt dat dashcam filmpje nog?
pi_193854531
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:52 schreef mrPanerai het volgende:
Komt dat dashcam filmpje nog?
Na mijn diepgaande post ( KLB / Auto total loss. #135) durft TS zich hier niet meer te vertonen ben ik bang.
pi_193907288
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 15:31:11 #212
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_193907383
Als jij niet snel genoeg kan remmen voor een voorligger wanneer die een noodstop moet maken zit je er toch gewoon te dicht op? Als er ineens een dier voorspringt moet die ook remmen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_193907460
Chineze bandjes zijn echt kutleven
Don't follow me, I'm just a man.
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 15:38:47 #214
138438 crew  Pizzakoppo
pi_193907478
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 22:29 schreef TornadoDK het volgende:
Dan hield je dus niet genoeg afstand.
pi_193907565
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
Dit zou betekenen dat je verzekeraar een wereldrecord in onderzoek heeft verbroken.
pi_193907711
Gefeliciteerd TS, mooi dat het recht gesproken heeft (Y)
pi_193907785
Ik vind het wel vreemd dat je niet schuldig zou zijn.
Je geeft aan dat je netjes 2 seconden afstand houd. Bij 50 km/u is dat 27.8 meter.
De remweg bij 50 km/u is volgens:
https://www.daarkunjemeethuiskomen.nl/snelheid/risicos
27.7 meter (inclusief 1 seconde reactie tijd). Dus zelfs al stond de voorganger volledig stil, dan zou je nog 10 cm over moeten hebben.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 16:25:10 #218
342627 tja77
pi_193908153
quote:
FOK!ers gaan je niet geloven, dit druist tegen hun gevoel in en willen iets van bewijs zien.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 16:26:47 #219
342627 tja77
pi_193908176
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 16:00 schreef simonblue het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat je niet schuldig zou zijn.
Je geeft aan dat je netjes 2 seconden afstand houd. Bij 50 km/u is dat 27.8 meter.
De remweg bij 50 km/u is volgens:
https://www.daarkunjemeethuiskomen.nl/snelheid/risicos
27.7 meter (inclusief 1 seconde reactie tijd). Dus zelfs al stond de voorganger volledig stil, dan zou je nog 10 cm over moeten hebben.
Bij een verkeerslicht dat op oranje springt moet je offcieel eerst nog in je achteruitkijkspiegel kijken.
Wellicht dat daarom een langere remweg gerekend wordt?
pi_193909669
quote:
:')
.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 18:39:03 #221
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_193910258
Remsystemen pas je niet aan om sneller te kunnen remmen, daarin zijn je banden altijd de factor.
Je kan bijna elke auto als je volgas trapt wel in de ABS of glijdende banden trappen.

Fading, dat is de reden waarom je dikke remmen erop zet :') :')
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_193911780
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:45 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Dit zou betekenen dat je verzekeraar een wereldrecord in onderzoek heeft verbroken.
Ik vind het ook wel moeilijk te geloven dat een verzekering een dusdanig diepgravend onderzoek gaat doen voor wat blikschade. Dat onderzoek kost namelijk meer dan de dagwaarde van de auto... Waarschijnlijk was de auto van de voorganger gewoon niet apk-gekeurd omdat er iets met het remsysteem was. En als die andere geen apk had, dan heeft ts geluk gehad.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_193911796
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 16:25 schreef tja77 het volgende:

[..]

FOK!ers gaan je niet geloven, dit druist tegen hun gevoel in en willen iets van bewijs zien.
Omdat het simpelweg onmogelijk is.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 21:01:41 #224
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_193912485
Balen zeg.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_193913709
Ik zou dat trouwens gewoon weigeren als tegenpartij. De schade-expert mag vanaf 1,5m een foto maken, thats it.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')