Tuurlijk, de hele wereld heeft het fout en gebruikt 1 seconde tijd voordat je remt als gemiddelde, maar jij bent de uitzondering.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, er is serieus iets mis met jouw motoriek als jij er zo lang over doet. Ik geef je op een briefje dat als ik achter iemand rij en het licht gaat op oranje, dat ik binnen een halve seconde volle druk op mijn rempedaal heb.
Jij bent blijkbaar niet zo bekend met de materie. En misschien motorisch niet zo sterk.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:34 schreef devlinmr het volgende:
Tuurlijk, de hele wereld heeft het fout en gebruikt 1 seconde tijd voordat je remt als gemiddelde, maar jij bent de uitzondering.
En wat staat er achter reactie tijd? Hmmm?quote:
Ja hoor je hebt gelijkquote:Op maandag 29 juni 2020 12:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent blijkbaar niet zo bekend met de materie. En misschien motorisch niet zo sterk.
De wegenverkeerswet gebruikt een seconde voor extra marge. De gemiddeld reactiesnelheid van de mens is veel sneller.
En als je ervaren bent met een bepaalde discipline (30 jaar ervaring) en anticipeert op wat komen gaat (het oranje licht), dan haal je makkelijk die 0.2 seconde.
Eén--en--twintig. Voordat ik bij 'en' ben, heb ik al gereageerd.
Omdat het een gemiddelde is. Misschien moeilijk te begrijpen als je zo'n superman als jij bentquote:Op maandag 29 juni 2020 12:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En wat staat er achter reactie tijd? Hmmm?![]()
En nu even in een onverwacht situatie zoals bij TSquote:Eén--en--twintig. Voordat ik bij 'en' ben, heb ik al gereageerd.
Weet ik.quote:
Nee, het is een aanname. En ja, dat is soms lastig.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:46 schreef devlinmr het volgende:
Omdat het een gemiddelde is. Misschien moeilijk te begrijpen als je zo'n superman als jij bent
Het was geen onverwachte situatie bij TS. Iedereen weet namelijk wat verkeerslichten doen. Ik denk dat hij meer gespitst was op doorrijden dan op stoppen. Of helemaal met iets anders bezig was. En dat is niet zo slim.quote:En nu even in een onverwacht situatie zoals bij TS
Een aanname gebaseerd op gemiddeldesquote:Op maandag 29 juni 2020 12:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Weet ik.
[..]
Nee, het is een aanname. En ja, dat is soms lastig.
[..]
Het onverwachte eraan was volgens mij idd dat TS ervan uitging dat de auto voor hem zou doorrijden en hij dat ook wilde.quote:Het was geen onverwachte situatie bij TS. Iedereen weet namelijk wat verkeerslichten doen. Ik denk dat hij meer gespitst was op doorrijden dan op stoppen. Of helemaal met iets anders bezig was. En dat is niet zo slim.
Oké beter, dat vergemakkelijkt zo'n situatie enigszins.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je hoeft ook geen schuldvraag te beantwoorden, dat mogen de verzekeringsmaatschappijen uitzoeken. Op het formulier vul je in wat er gebeurt is zonder een schuldige aan te wijzen
probeer deze eens en dan met je hand niet op je toetsenbord of muis maar ernaast. Zoals je voet op je gaspedaal ligtquote:Op maandag 29 juni 2020 12:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Weet ik.
[..]
Nee, het is een aanname. En ja, dat is soms lastig.
[..]
Het was geen onverwachte situatie bij TS. Iedereen weet namelijk wat verkeerslichten doen. Ik denk dat hij meer gespitst was op doorrijden dan op stoppen. Of helemaal met iets anders bezig was. En dat is niet zo slim.
Edit: mijn reactiesnelheid was 13 jaar jonger dan ik ben.(wat een onzintest!)
Nee, want het GEMETEN gemiddelde ligt in de buurt van de 0.2 seconden.quote:
Exact! Hij was dus niet bezig met de werkelijke situatie om hem heen, maar met de situatie hoe hij wilde dat die zou gaan. En dan anticipeer je dus niet.quote:Het onverwachte eraan was volgens mij idd dat TS ervan uitging dat de auto voor hem zou doorrijden en hij dat ook wilde.
Dat is de tijd dat je iets ziet en je hersenen reageren... dan moet je nog fysiek je voet verplaatsen van het ene naar het andere pedaal wat ook gewoon tijd kostquote:Op maandag 29 juni 2020 13:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, want het GEMETEN gemiddelde ligt in de buurt van de 0.2 seconden.
Klopt en waar ik het de hele tijd over heb is situaties die anders gaan dan je verwacht, je reactiesnelheid is dan gewoon echt vele male trager dan wat jij denkt. Gemiddeld zo'n 1 secondequote:[..]
Exact! Hij was dus niet bezig met de werkelijke situatie om hem heen, maar met de situatie hoe hij wilde dat die zou gaan. En dan anticipeer je dus niet.
Met mijn hand naast het toetsenbord allemaal in 0,3 of 0,4 seconden.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:01 schreef devlinmr het volgende:
probeer deze eens en dan met je hand niet op je toetsenbord of muis maar ernaast. Zoals je voet op je gaspedaal ligt
https://www.justpark.com/creative/reaction-time-test/
En ja ook ik zit op ongeveer 0,3-0,4 seconden Puur omdat je weet dat er iets gaat gebeuren.
Als een oranje verkeerslicht voor jou onverwacht komt, ben je met iets anders bezig dan met de werkelijke situatie.quote:Als er iet onverwachts gebeurd kun je het gerust verdubbelen
Ik snap niet zo waarom je je zo laat opfokken.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:52 schreef Navifactiva het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien stelletje debielen dat jullie zijn. Jullie waren er niet bij aanwezig en hebben dus geen enkele kennis van wat er is voorgevallen maar jullie denken wel op de stoel van de verzekering te kunnen gaan zitten? Zo werkt het niet hoor en dat is maar goed ook. Moet er niet aan denken dat een stel vooringenomen amateurs als jullie in ons land ooit een schuldvraag moeten beantwoorden. Gelukkig heb ik dashcam beelden van het hele voorval en die zullen laten zien dat de schuld niet bij mij ligt.
En nogmaals, oranje betekent stoppen ALS HET KAN. Niet vol in de ankers gaan en een gevaarlijke situatie creëren. Wat de fucking neuk snappen jullie niet aan die wet?
...is iemand die richting een kruising met verkeerslichten rijdt, maar niet anticipeert.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:05 schreef devlinmr het volgende:
Klopt en waar ik het de hele tijd over heb ...
De auto voor jou kon op tijd stoppen. Schuld ligt echt 100% bij jou.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 23:28 schreef Navifactiva het volgende:
Ik deed niet aan bumperkleven. Ik hield netjes zoals voorgeschreven 2 seconden afstand. Als degene voor je zo hard afremt dat hij strepen trekt op het asfalt dan kun je wel vergeten dat je bij 50km/u binnen 27,7m stil staat. Het oranje licht is er juist voor bedoeld dat je in een situatie waarin je niet meer verantwoord kunt afremmen nog door kunt rijden. Strepen trekken op het asfalt is niet verantwoord afremmen.
Volgens mij zitten we niet eens zover uit elkaar wat mening betreft maar ik zal mijn zienswijze nog 1 keer uiteen zetten.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
...is iemand die richting een kruising met verkeerslichten rijdt, maar niet anticipeert.
Dus alvast geen 0,2quote:Op maandag 29 juni 2020 13:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met mijn hand naast het toetsenbord allemaal in 0,3 of 0,4 seconden.
[..]
Alleen is een stoplicht geen onverwachte situatie. Daar kun je ruimschoots van te voren op anticiperen.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:14 schreef devlinmr het volgende:
In een onverwachte situatie is de reactietijd van een bestuurder afhankelijk van een aantal factoren. Leeftijd, ervaring, vermoeidheid etc
Zo te lezen verwachtte TS dat de auto voor hem door oranje zou knallen en hij erachteraan kon rijden. Dus in dit geval was het toch onverwachtquote:Op maandag 29 juni 2020 13:17 schreef Nine. het volgende:
[..]
Alleen is een stoplicht geen onverwachte situatie. Daar kun je ruimschoots van te voren op anticiperen.
quote:Op maandag 29 juni 2020 13:07 schreef zarGon het volgende:
Als het daadwerkelijk is zoals jij zegt dat het is, dan acht ik de kans groot dat jij gelijk krijgt.
Succes ermee bij de rechter.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:18 schreef devlinmr het volgende:
Zo te lezen verwachtte TS dat de auto voor hem door oranje zou knallen en hij erachteraan kon rijden. Dus in dit geval was het toch onverwacht
quote:Oranje licht (in de wet staat 'geel licht') betekent stop. Alleen als je het licht zo dicht genaderd bent dat je redelijkerwijs niet meer kunt stoppen, mag je doorrijden.
Wel veel dichter bij 0,2 dan bij 1,0. En het maakt bij mij dus niet uit of ik mijn hand wel of niet op het toetsenbord (rempedaal) heb.quote:
Maar je hebt dan ook geen beslissing te nemen, itt een noodsituatiequote:Op maandag 29 juni 2020 13:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wel veel dichter bij 0,2 dan bij 1,0. En het maakt bij mij dus niet uit of ik mijn hand wel of niet op het toetsenbord (rempedaal) heb.
"Ja, nee, maar, uhh, hij stopte zomaar voor het verkeerslicht!".quote:
Hoef ik ook niet als een verkeerslicht oranje wordt. Is een conditioned response.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:21 schreef devlinmr het volgende:
Maar je hebt dan ook geen beslissing te nemen
Precies. Bovendien moet je sowieso stoppen als het oranje is, tenzij dat écht niet meer kan.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
"Ja, nee, maar, uhh, hij stopte zomaar voor het verkeerslicht!".
Daar hebben we ook geen discussie over wat mij betreft. TS is een oetlul die beter had moeten weten. Ik probeer je uit te leggen dat die 1 seconde die aangehouden wordt bij een noodstop zeker reëel is in geval van een onverwachte situatie.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hoef ik ook niet als een verkeerslicht oranje wordt. Is een conditioned response.
Neem je in je “conditioned response” ook mee dat wanneer het verkeerslicht op oranje springt, je EERST in je spiegel moet kijken of er iemand kort achter je rijdt. Alvorens op de rem te trappen.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hoef ik ook niet als een verkeerslicht oranje wordt. Is een conditioned response.
Natuurlijk rijdt er niemand kort achter me. Dat mag helemaal niet. Die zou mij in gevaar brengen, namelijk.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:11 schreef tja77 het volgende:
Neem je in je “conditioned response” ook mee dat wanneer het verkeerslicht op oranje springt, je EERST in je spiegel moet kijken of er iemand kort achter je rijdt. Alvorens op de rem te trappen.
Want dat ben je immers verplicht.
Volgens mij ben je zelfs verplicht om in je spiegels te kijken elke keer als je afremt of optrekt. Dat schijnt bij een oranje verkeerslicht helemaal belangrijk te zijn, weet niet of je erop kunt zakken bij je rij-examen, maar dat lijkt me wel ja.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Natuurlijk rijdt er niemand kort achter me. Dat mag helemaal niet. Die zou mij in gevaar brengen, namelijk.
(En ik hoef op dat moment niet in mijn spiegel te kijken; ik WEET namelijk altijd of er iemand achter me zit).
Je hebt je voet al boven de rem toch in zo'n situatie? Het is niet dat een verkeerslicht onverwacht op oranje springt.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:34 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tuurlijk, de hele wereld heeft het fout en gebruikt 1 seconde tijd voordat je remt als gemiddelde, maar jij bent de uitzondering.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Remweg
Tijdens het examen beweeg je je hoofd richting de betreffende spiegel. Al weet je zelf al wat er zit.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Volgens mij ben je zelfs verplicht om in je spiegels te kijken elke keer als je afremt of optrekt. Dat schijnt bij een oranje verkeerslicht helemaal belangrijk te zijn, weet niet of je erop kunt zakken bij je rij-examen, maar dat lijkt me wel ja.
Dit dus.. Nieuwe 2de hands heeft ook weer zijn ditjes en datjes. Als TS verder goed onderhoud heeft laten uitvoeren etc zou ik de auto ook laten oplappen en door.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom zou je deze auto weg doen om een ander barrel te kopen waarmee je ook niet weet wat er mee gebeurt is?
Nu weet je wat je hebt, een andere tweedehands auto is altijd een risico. Zeker in de zeer lage prijsklasses.
Ik weet natuurlijk niet of TS deze auto netjes rijdt en onderhouden heeft voor de laatste X jaren en er nooit wat aan heeft gehad. Dan issie die 400 euro dus gewoon meer dan waard.
Het kan echter ook zijn dat onder onderhoud "dat is toch APK" verstaan wordt, de koppeling al bijna weg is gefikt, de banden profielloos en de remmen slecht werken. In dat geval begrijp ik het wel.
Klote van je auto en je no claim....quote:Op zaterdag 27 juni 2020 22:26 schreef Navifactiva het volgende:
Zat achter een andere auto en we naderden een verkeerslicht. Op het moment dat de auto voor mij vlakbij het verkeerslicht was springt het van groen op oranje. Er was nog meer dan genoeg tijd voor hem om oranje mee te pakken maar die mongool ging gelijk vol in de ankersOndanks dat ik genoeg afstand hield kon ik niet op tijd remmen en ik parkeerde mijn auto vol in zijn achterkant
Ik ga denk in niets meer vergoed krijgen voor een Opel Corsa C uit 2006
![]()
[ afbeelding ]
Voor hetzelfde geld dacht je voorligger dat er een kind over wou steken, dus ging hij vol in de rem. Jij dient daar dan voldoende op te reageren (lees: binnen 2 seconden VOL op de rem gaan staan) en dat heb je achterwege gelaten.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:52 schreef Navifactiva het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien stelletje debielen dat jullie zijn. Jullie waren er niet bij aanwezig en hebben dus geen enkele kennis van wat er is voorgevallen maar jullie denken wel op de stoel van de verzekering te kunnen gaan zitten? Zo werkt het niet hoor en dat is maar goed ook. Moet er niet aan denken dat een stel vooringenomen amateurs als jullie in ons land ooit een schuldvraag moeten beantwoorden. Gelukkig heb ik dashcam beelden van het hele voorval en die zullen laten zien dat de schuld niet bij mij ligt.
En nogmaals, oranje betekent stoppen ALS HET KAN. Niet vol in de ankers gaan en een gevaarlijke situatie creëren. Wat de fucking neuk snappen jullie niet aan die wet?
Als het groen is heb ik mijn voet zeker niet boven de remquote:Op maandag 29 juni 2020 14:47 schreef marzman het volgende:
[..]
Je hebt je voet al boven de rem toch in zo'n situatie? Het is niet dat een verkeerslicht onverwacht op oranje springt.
Dus jij laat voor een groen verkeerslicht standaard je gas al los? Of rem je met je linkervoet?quote:Op maandag 29 juni 2020 14:47 schreef marzman het volgende:
[..]
Je hebt je voet al boven de rem toch in zo'n situatie? Het is niet dat een verkeerslicht onverwacht op oranje springt.
Nee,hoor.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:40 schreef tja77 het volgende:
Volgens mij ben je zelfs verplicht om in je spiegels te kijken elke keer als je afremt of optrekt.
Natuurlijk is het niet onverwacht. Je weet dat dat licht een keer oranje gaat worden. En omdat je dat weet en je dicht achter een ander rijdt, houd je er wel rekening mee. Desnoods laat je je gas los om genoeg ruimte te creeeren. Dat heet 'anticiperen'. Dat je er door verrast wordt, is gewoon slecht autorijden.quote:Op maandag 29 juni 2020 19:37 schreef tja77 het volgende:
Dus jij laat voor een groen verkeerslicht standaard je gas al los? Of rem je met je linkervoet?
En ben jij helderziend ofzo dat jij weet wanneer het verkeerslicht op oranje gaat springen? Natuurlijk is dat onverwacht. Je weet dat het een keer gaat gebeuren ja, maar niet wanneer.
Je kunt er zelfs op zakken bij je rij-examen.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee,hoor.
En daarbij, ik kijk gemiddeld 10 keer per minuut in mijn achteruitkijkspiegel.
Ik weet zeker dat het niet verplicht is. Laat jij maar de regel in verkeerswetgeving zien waar het staat.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:24 schreef tja77 het volgende:
Je kunt er zelfs op zakken bij je rij-examen.
Maar volgens jou is het niet verplicht?
quote:Hoe vaak jij kijkt in je spiegel is niet relevant
Nou jij weer.quote:Bij het naderen van een groen verkeerslicht. Je kijkt tijdig in de spiegels, mocht het verkeerslicht op oranje springen, dan weet je al wat er achter je rijdt.
Als je weet dat iets gaat gebeuren, kan het alsnog onverwacht komen. En als jij je gas loslaat voor een groen verkeerslicht, rem je in feite af. Dat zal degene achter je fijn vinden. Afremmen voor een groen verkeerslicht.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet onverwacht. Je weet dat dat licht een keer oranje gaat worden. En omdat je dat weet en je dicht achter een ander rijdt, houd je er wel rekening mee. Desnoods laat je je gas los om genoeg ruimte te creeeren. Dat heet 'anticiperen'. Dat je er door verrast wordt, is gewoon slecht autorijden.
quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat het niet verplicht is. Laat jij maar de regel in verkeerswetgeving zien waar het staat.
[..]
[..]
Nou jij weer.
quote:Voorbeelden van situatie's waar je bij het remmen in de binnenspiegel MOET kijken:
Bij het remmen bij kruisingen.
Bij het remmen bij verkeerslichten.(Vooral bij het oranje licht)
Bij het remmen bij een zebrapad.
Bij het remmen bij plotseling overstekende fietsers, voetgangers, dieren, enzovoort.
Bij het binnen rijden van de bebouwde kom
Zal mij persoonlijk aan mijn anus oxideren, wat degene achter mij er van vindt. Als ik inschat dat dat het ten behoeve van de veiligheid is, zal ik dat toch echt doen. Maar aangezien ik in de regel gewoon genoeg afstand houd, zal dat niet vaak gebeuren.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:32 schreef tja77 het volgende:
En als jij je gas loslaat voor een groen verkeerslicht, rem je in feite af. Dat zal degene achter je fijn vinden.
Dat is geen wetgeving, dat is alleen maar een pamfletje van een rijschool.quote:
Tenzij je zelf diegene bent die mag gaan afremmen omdat je voorligger afremt voor groen.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zal mij persoonlijk aan mijn anus oxideren, wat degene achter mij er van vindt. Als ik inschat dat dat het ten behoeve van de veiligheid is, zal ik dat toch echt doen. Maar aangezien ik in de regel gewoon genoeg afstand houd, zal dat niet vaak gebeuren.
Ah ja, en jij weet het beter.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is geen wetgeving, dat is alleen maar een pamfletje van een rijschool.
Als ik zie dat degene voor mij onvoldoende afstand houdt tov zijn voorligger, dan vergroot ik de afstand zelf wel. Dat noemen ze 'anticiperen'.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:37 schreef tja77 het volgende:
Tenzij je zelf diegene bent die mag gaan afremmen omdat je voorligger afremt voor groen.
Ik zie jou geen wetgeving reproduceren, dus ja.quote:
Precies, door af te remmen voor een groen verkeerslicht.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als ik zie dat degene voor mij onvoldoende afstand houdt tov zijn voorligger, dan vergroot ik de afstand zelf wel. Dat noemen ze 'anticiperen'.
Nee, door een veilige afstand tov van mijn voorligger aan te houden.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:40 schreef tja77 het volgende:
Precies, door af te remmen voor een groen verkeerslicht.
Het feit dat je erop kunt zakken zegt jou natuurlijk niet voldoende? Want jij meent het beter te weren dat degene die rij-examens afneemt.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zie jou geen wetgeving reproduceren, dus ja.
En die creëer je door af te remmen.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, door een veilige afstand tov van mijn voorligger aan te houden.
Not really, no.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het feit dat je erop kunt zakken zegt jou natuurlijk niet voldoende?
Die creëer ik door te anticiperen. Moet je ook eens proberen. Is veiliger voor jezelf en de mensen om je heen.quote:
Na mijn diepgaande post ( KLB / Auto total loss. #135) durft TS zich hier niet meer te vertonen ben ik bang.quote:
Dit zou betekenen dat je verzekeraar een wereldrecord in onderzoek heeft verbroken.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
FOK!ers gaan je niet geloven, dit druist tegen hun gevoel in en willen iets van bewijs zien.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
Bij een verkeerslicht dat op oranje springt moet je offcieel eerst nog in je achteruitkijkspiegel kijken.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:00 schreef simonblue het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat je niet schuldig zou zijn.
Je geeft aan dat je netjes 2 seconden afstand houd. Bij 50 km/u is dat 27.8 meter.
De remweg bij 50 km/u is volgens:
https://www.daarkunjemeethuiskomen.nl/snelheid/risicos
27.7 meter (inclusief 1 seconde reactie tijd). Dus zelfs al stond de voorganger volledig stil, dan zou je nog 10 cm over moeten hebben.
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
Ik vind het ook wel moeilijk te geloven dat een verzekering een dusdanig diepgravend onderzoek gaat doen voor wat blikschade. Dat onderzoek kost namelijk meer dan de dagwaarde van de auto... Waarschijnlijk was de auto van de voorganger gewoon niet apk-gekeurd omdat er iets met het remsysteem was. En als die andere geen apk had, dan heeft ts geluk gehad.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:45 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dit zou betekenen dat je verzekeraar een wereldrecord in onderzoek heeft verbroken.
Omdat het simpelweg onmogelijk is.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
FOK!ers gaan je niet geloven, dit druist tegen hun gevoel in en willen iets van bewijs zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |