abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 juni 2020 @ 10:00:31 #51
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193826803
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:55 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Kan me zo voorstellen dat TS liever 400 euro in de aanschaf van een nieuwe auto stopt dan deze repareert.
Dus een -ik neem aan- prima functionerende auto niet repareren om 400 euro te besparen, maar dan wel ca 6k uitgeven aan iets anders fatsoenlijks?
Dat soort "besparingen" snap ik nooit.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 28 juni 2020 @ 10:03:06 #52
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_193826819
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 23:29 schreef Rene het volgende:
Nuja. Ik heb dat welles nietes verhaal niet gered. Als je voldoende afstand houdt dan kan ke normaliter gewoon tijdig remmen.
Ik hou altijd meer dan 2 seconden afstand... Ik hou meestal royaal wat afstand, ik weet niet wat een ander doet of dat er een hert op de weg rent voor de ander zijn auto.

Zolang ik die gast niet raak, maar iemand anders mij, dan heb ik geen fout want ik moest remmen vanwege de auto voor me.
Gelieve verwijderen
  zondag 28 juni 2020 @ 10:04:09 #53
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_193826825
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:00 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dus een -ik neem aan- prima functionerende auto niet repareren om 400 euro te besparen, maar dan wel ca 6k uitgeven aan iets anders fatsoenlijks?
Dat soort "besparingen" snap ik nooit.
Want de huidige auto van TS vertegenwoordigt een dagwaarde van 6k?
  zondag 28 juni 2020 @ 10:07:22 #54
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193826846
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:04 schreef tja77 het volgende:

[..]

Want de huidige auto van TS vertegenwoordigt een dagwaarde van 6k?
Waarom zou je deze auto weg doen om een ander barrel te kopen waarmee je ook niet weet wat er mee gebeurt is?
Nu weet je wat je hebt, een andere tweedehands auto is altijd een risico. Zeker in de zeer lage prijsklasses.

Ik weet natuurlijk niet of TS deze auto netjes rijdt en onderhouden heeft voor de laatste X jaren en er nooit wat aan heeft gehad. Dan issie die 400 euro dus gewoon meer dan waard.

Het kan echter ook zijn dat onder onderhoud "dat is toch APK" verstaan wordt, de koppeling al bijna weg is gefikt, de banden profielloos en de remmen slecht werken. In dat geval begrijp ik het wel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 28 juni 2020 @ 10:16:25 #55
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_193826905
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom zou je deze auto weg doen om een ander barrel te kopen waarmee je ook niet weet wat er mee gebeurt is?
Nu weet je wat je hebt, een andere tweedehands auto is altijd een risico. Zeker in de zeer lage prijsklasses.
Ik zou zelf moeite hebben om een groot deel van de huidige dagwaarde van een auto te investeren in blikschade. Je weet wat je hebt vind ik een dooddoener. Want ook aan deze auto kunnen mankementen of motorische problemen komen waardoor hij plotsklaps afgeschreven in. Met auto’s in de lagere prijsklasse moet je gewoon mazzel hebben, maar dat geldt evengoed voor de huidige auto van TS.
pi_193827372
quote:
3s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Als je niet op tijd kon remmen dan hield je dus NIET genoeg afstand.
En jij bent niet degene die in ons land de schuldvraag bepaald.
pi_193827405
quote:
14s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:37 schreef daNpy het volgende:

[..]

In dit soort topics komt er altijd een half verhaal en doet de TS daarna zijn/haar best om directe vragen te ontwijken/negeren. Ook weten ze het beter dan mensen die wel willen helpen en met concrete oplossingen of mogelijkheden komen. Dus ja, dan is dit het resultaat.
Mijn ervaring ook met een ongeval vorige week.

Kerel komt op laatste moment naar rechts om de afrit te nemen en ramt mij thv linker voorwiel. Had mij niet gezien, kan gebeuren.

Echter tijdens het invullen van schadeformulier beseft hij dat het zijn schuld is en begint opeens terug te krabbelen. Ik had hem van achter aangereden, had voor hem kunnen remmen of de vluchtstrook op kunnen duiken. Uiteindelijk lag het aan mij, omdat ik aan het bellen (handsfree) was.

Schijnbaar is het moeilijk om je schuld te accepteren en denken, volgende keer doe ik het beter.
.
  zondag 28 juni 2020 @ 11:04:04 #58
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_193827418
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:02 schreef Fer het volgende:

[..]

Mijn ervaring ook met een ongeval vorige week.

Kerel komt op laatste moment naar rechts om de afrit te nemen en ramt mij thv linker voorwiel. Had mij niet gezien, kan gebeuren.

Echter tijdens het invullen van schadeformulier beseft hij dat het zijn schuld is en begint opeens terug te krabbelen. Ik had hem van achter aangereden, had voor hem kunnen remmen of de vluchtstrook op kunnen duiken. Uiteindelijk lag het aan mij, omdat ik aan het bellen (handsfree) was.

Schijnbaar is het moeilijk om je schuld te accepteren en denken, volgende keer doe ik het beter.
_O-
Wat een koekwaus.
  zondag 28 juni 2020 @ 11:04:27 #59
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193827423
quote:
8s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 22:26 schreef Navifactiva het volgende:
Zat achter een andere auto en we naderden een verkeerslicht. Op het moment dat de auto voor mij vlakbij het verkeerslicht was springt het van groen op oranje. Er was nog meer dan genoeg tijd voor hem om oranje mee te pakken maar die mongool ging gelijk vol in de ankers :r Ondanks dat ik genoeg afstand hield kon ik niet op tijd remmen en ik parkeerde mijn auto vol in zijn achterkant :') Ik ga denk in niets meer vergoed krijgen voor een Opel Corsa C uit 2006 ;(

[ afbeelding ]
Niet genoeg afstand gehouden. En de bestuurder voor je noem je geen mongool.
Praat over de hel en je komt er.
pi_193827588
Ik bied 100 Euro en een fiets.
  zondag 28 juni 2020 @ 11:26:39 #61
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193827616
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:16 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik zou zelf moeite hebben om een groot deel van de huidige dagwaarde van een auto te investeren in blikschade. Je weet wat je hebt vind ik een dooddoener. Want ook aan deze auto kunnen mankementen of motorische problemen komen waardoor hij plotsklaps afgeschreven in. Met auto’s in de lagere prijsklasse moet je gewoon mazzel hebben, maar dat geldt evengoed voor de huidige auto van TS.
Sja, dat ligt dan voornamelijk aan hoe je zelf met auto's omgaat denk ik.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193827623
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:02 schreef Fer het volgende:

[..]

Mijn ervaring ook met een ongeval vorige week.

Kerel komt op laatste moment naar rechts om de afrit te nemen en ramt mij thv linker voorwiel. Had mij niet gezien, kan gebeuren.

Echter tijdens het invullen van schadeformulier beseft hij dat het zijn schuld is en begint opeens terug te krabbelen. Ik had hem van achter aangereden, had voor hem kunnen remmen of de vluchtstrook op kunnen duiken. Uiteindelijk lag het aan mij, omdat ik aan het bellen (handsfree) was.

Schijnbaar is het moeilijk om je schuld te accepteren en denken, volgende keer doe ik het beter.
Hoe is dit afgelopen?

Het lijkt me zo naar / ongemakkelijk om met zo iemand langs de kant van de weg, met de schadeformuliertjes in de hand, een welles-nietes discussie te krijgen.

Ik ben sowieso wel bang voor dergelijke incidenten altijd. Het is dan maar hopen dat je een redelijk iemand treft i.p.v. een tokkie die meteen gaat dreigen. Of gewoon altijd in de auto wachten tot hulpdiensten ter plaatse zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2020 11:27:57 ]
pi_193827639
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:27 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

Of gewoon altijd in de auto wachten tot hulpdiensten ter plaatse zijn?
Die komen niet wanneer er geen gewonden zijn.
pi_193827659
quote:
3s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:29 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Die komen niet wanneer er geen gewonden zijn.
En wat te doen als je dan iemand treft die zijn / haar schuld niet wil toegeven en die vervelend gaat doen?
pi_193827690
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:58 schreef Navifactiva het volgende:

[..]

En jij bent niet degene die in ons land de schuldvraag bepaald.
Nee dat klopt. Maar achterop rijden is in 99,99% van de gevallen de schuld van diegene die achterop rijdt. In dit geval dus jouw schuld. :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193827709
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:30 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

En wat te doen als je dan iemand treft die zijn / haar schuld niet wil toegeven en die vervelend gaat doen?
De krik uit de auto halen.
pi_193827749
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:30 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

En wat te doen als je dan iemand treft die zijn / haar schuld niet wil toegeven en die vervelend gaat doen?
Probeerde gewoon zo zuiver mogelijk het verhaal op papier te krijgen. Geen dingen erop zetten ik niet heb gedaan. En hij had zelf opgeschreven dat hij van rijstrook wisselde. Hopelijk is het genoeg.

Op gegeven moment begon hij over de politie, maar die komen toch niet of pas heel laat voor een beetje blikschade. Dus dat heb ik maar afgekapt.
.
  zondag 28 juni 2020 @ 11:40:57 #68
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_193827776
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Sja, dat ligt dan voornamelijk aan hoe je zelf met auto's omgaat denk ik.
Nou nee, want elke auto heeft onderhoud nodig. Bij elke auto moeten remmen/schokbrekers/distributieriem enz. na zoveel tijd vervangen worden. Daarnaast gaan er ook zaken kapot (ook als je goed met je auto omgaat).
Als je handig bent met auto’s kun je veel zelf. Kun je dat niet, dan ben je gebonden aan het tarief wat je autogarage hanteert. Maar bij een auto van om en nabij de 15 jaar, wordt het steeds minder rendabel om duurdere reparatie uit te laten voeren.
  zondag 28 juni 2020 @ 11:42:49 #69
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193827794
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:02 schreef Fer het volgende:

[..]

Mijn ervaring ook met een ongeval vorige week.

Kerel komt op laatste moment naar rechts om de afrit te nemen en ramt mij thv linker voorwiel. Had mij niet gezien, kan gebeuren.

Echter tijdens het invullen van schadeformulier beseft hij dat het zijn schuld is en begint opeens terug te krabbelen. Ik had hem van achter aangereden, had voor hem kunnen remmen of de vluchtstrook op kunnen duiken. Uiteindelijk lag het aan mij, omdat ik aan het bellen (handsfree) was.

Schijnbaar is het moeilijk om je schuld te accepteren en denken, volgende keer doe ik het beter.
Dit is een heel ander geval dan de OP.
Praat over de hel en je komt er.
  zondag 28 juni 2020 @ 11:44:43 #70
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_193827818
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee dat klopt. Maar achterop rijden is in 99,99% van de gevallen de schuld van diegene die achterop rijdt. In dit geval dus jouw schuld. :*
Overdrijven is ook een kunst.
Als jij als een malloot remt voor een overstekende muis, en ondanks dat ik voldoende afstand hou, toch achterover op jou knal, dan kan ik de schade op jou verhalen. Ook als je opzettelijk remt omdat je vindt dat ik te kort op je bumper rijd. En zo zijn er nog meer voorbeelden dat de achterop rijdende bestuurder niet per definitie fout is. En dat is meer dan in 0,01% van de gevallen.
pi_193827825
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:42 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Dit is een heel ander geval dan de OP.
Hoezo, TS doet precies hetzelfde wat die ander bij mij deed. Zodra het besef komt, dat het zijn schuld is, komen er allemaal kutsmoezen en excuses en ligt vooral aan wat de ander heeft gedaan.
.
pi_193827850
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:44 schreef tja77 het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst.
Als jij als een malloot remt voor een overstekende muis, en ondanks dat ik voldoende afstand hou, toch achterover op jou knal, dan kan ik de schade op jou verhalen. Ook als je opzettelijk remt omdat je vindt dat ik te kort op je bumper rijd. En zo zijn er nog meer voorbeelden dat de achterop rijdende bestuurder niet per definitie fout is. En dat is meer dan in 0,01% van de gevallen.
Ok, maar oranje is stoppen. Dus TS is wel degelijk schuld.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zondag 28 juni 2020 @ 11:48:35 #73
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193827859
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Ok, maar oranje is stoppen. Dus TS is wel degelijk schuld.
Nee joh. Hooguit in de laatste twee seconden is het handig te stoppen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 28 juni 2020 @ 11:51:23 #74
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_193827889
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Ok, maar oranje is stoppen. Dus TS is wel degelijk schuld.
Uh nee dus.

quote:
U kunt bijvoorbeeld wel aansprakelijk worden gesteld door uw achterligger als u voor een oranje stoplicht vol op de rem heeft getrapt terwijl u nog voldoende gelegenheid had om te stoppen of als u kon doorrijden zonder het overige verkeer in gevaar te brengen
Bron:

https://www.sapadvocaten.(...)-wie-is-er-schuldig/
pi_193827904
quote:
Maakt niet uit, auto is total loss, dus als TS al in het gelijk gesteld wordt dan krijgt hij alleen de dagwaarde vergoed. En dat zal niet veel zijn.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')