Dus een -ik neem aan- prima functionerende auto niet repareren om 400 euro te besparen, maar dan wel ca 6k uitgeven aan iets anders fatsoenlijks?quote:Op zondag 28 juni 2020 09:55 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Kan me zo voorstellen dat TS liever 400 euro in de aanschaf van een nieuwe auto stopt dan deze repareert.
Ik hou altijd meer dan 2 seconden afstand... Ik hou meestal royaal wat afstand, ik weet niet wat een ander doet of dat er een hert op de weg rent voor de ander zijn auto.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 23:29 schreef Rene het volgende:
Nuja. Ik heb dat welles nietes verhaal niet gered. Als je voldoende afstand houdt dan kan ke normaliter gewoon tijdig remmen.
Want de huidige auto van TS vertegenwoordigt een dagwaarde van 6k?quote:Op zondag 28 juni 2020 10:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus een -ik neem aan- prima functionerende auto niet repareren om 400 euro te besparen, maar dan wel ca 6k uitgeven aan iets anders fatsoenlijks?
Dat soort "besparingen" snap ik nooit.
Waarom zou je deze auto weg doen om een ander barrel te kopen waarmee je ook niet weet wat er mee gebeurt is?quote:Op zondag 28 juni 2020 10:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Want de huidige auto van TS vertegenwoordigt een dagwaarde van 6k?
Ik zou zelf moeite hebben om een groot deel van de huidige dagwaarde van een auto te investeren in blikschade. Je weet wat je hebt vind ik een dooddoener. Want ook aan deze auto kunnen mankementen of motorische problemen komen waardoor hij plotsklaps afgeschreven in. Met auto’s in de lagere prijsklasse moet je gewoon mazzel hebben, maar dat geldt evengoed voor de huidige auto van TS.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom zou je deze auto weg doen om een ander barrel te kopen waarmee je ook niet weet wat er mee gebeurt is?
Nu weet je wat je hebt, een andere tweedehands auto is altijd een risico. Zeker in de zeer lage prijsklasses.
En jij bent niet degene die in ons land de schuldvraag bepaald.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je niet op tijd kon remmen dan hield je dus NIET genoeg afstand.
Mijn ervaring ook met een ongeval vorige week.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
In dit soort topics komt er altijd een half verhaal en doet de TS daarna zijn/haar best om directe vragen te ontwijken/negeren. Ook weten ze het beter dan mensen die wel willen helpen en met concrete oplossingen of mogelijkheden komen. Dus ja, dan is dit het resultaat.
quote:Op zondag 28 juni 2020 11:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijn ervaring ook met een ongeval vorige week.
Kerel komt op laatste moment naar rechts om de afrit te nemen en ramt mij thv linker voorwiel. Had mij niet gezien, kan gebeuren.
Echter tijdens het invullen van schadeformulier beseft hij dat het zijn schuld is en begint opeens terug te krabbelen. Ik had hem van achter aangereden, had voor hem kunnen remmen of de vluchtstrook op kunnen duiken. Uiteindelijk lag het aan mij, omdat ik aan het bellen (handsfree) was.
Schijnbaar is het moeilijk om je schuld te accepteren en denken, volgende keer doe ik het beter.
Niet genoeg afstand gehouden. En de bestuurder voor je noem je geen mongool.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 22:26 schreef Navifactiva het volgende:
Zat achter een andere auto en we naderden een verkeerslicht. Op het moment dat de auto voor mij vlakbij het verkeerslicht was springt het van groen op oranje. Er was nog meer dan genoeg tijd voor hem om oranje mee te pakken maar die mongool ging gelijk vol in de ankers Ondanks dat ik genoeg afstand hield kon ik niet op tijd remmen en ik parkeerde mijn auto vol in zijn achterkant Ik ga denk in niets meer vergoed krijgen voor een Opel Corsa C uit 2006
[ afbeelding ]
Sja, dat ligt dan voornamelijk aan hoe je zelf met auto's omgaat denk ik.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik zou zelf moeite hebben om een groot deel van de huidige dagwaarde van een auto te investeren in blikschade. Je weet wat je hebt vind ik een dooddoener. Want ook aan deze auto kunnen mankementen of motorische problemen komen waardoor hij plotsklaps afgeschreven in. Met auto’s in de lagere prijsklasse moet je gewoon mazzel hebben, maar dat geldt evengoed voor de huidige auto van TS.
Hoe is dit afgelopen?quote:Op zondag 28 juni 2020 11:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijn ervaring ook met een ongeval vorige week.
Kerel komt op laatste moment naar rechts om de afrit te nemen en ramt mij thv linker voorwiel. Had mij niet gezien, kan gebeuren.
Echter tijdens het invullen van schadeformulier beseft hij dat het zijn schuld is en begint opeens terug te krabbelen. Ik had hem van achter aangereden, had voor hem kunnen remmen of de vluchtstrook op kunnen duiken. Uiteindelijk lag het aan mij, omdat ik aan het bellen (handsfree) was.
Schijnbaar is het moeilijk om je schuld te accepteren en denken, volgende keer doe ik het beter.
Die komen niet wanneer er geen gewonden zijn.quote:Op zondag 28 juni 2020 11:27 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Of gewoon altijd in de auto wachten tot hulpdiensten ter plaatse zijn?
En wat te doen als je dan iemand treft die zijn / haar schuld niet wil toegeven en die vervelend gaat doen?quote:Op zondag 28 juni 2020 11:29 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Die komen niet wanneer er geen gewonden zijn.
Nee dat klopt. Maar achterop rijden is in 99,99% van de gevallen de schuld van diegene die achterop rijdt. In dit geval dus jouw schuld.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:58 schreef Navifactiva het volgende:
[..]
En jij bent niet degene die in ons land de schuldvraag bepaald.
De krik uit de auto halen.quote:Op zondag 28 juni 2020 11:30 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
En wat te doen als je dan iemand treft die zijn / haar schuld niet wil toegeven en die vervelend gaat doen?
Probeerde gewoon zo zuiver mogelijk het verhaal op papier te krijgen. Geen dingen erop zetten ik niet heb gedaan. En hij had zelf opgeschreven dat hij van rijstrook wisselde. Hopelijk is het genoeg.quote:Op zondag 28 juni 2020 11:30 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
En wat te doen als je dan iemand treft die zijn / haar schuld niet wil toegeven en die vervelend gaat doen?
Nou nee, want elke auto heeft onderhoud nodig. Bij elke auto moeten remmen/schokbrekers/distributieriem enz. na zoveel tijd vervangen worden. Daarnaast gaan er ook zaken kapot (ook als je goed met je auto omgaat).quote:Op zondag 28 juni 2020 11:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sja, dat ligt dan voornamelijk aan hoe je zelf met auto's omgaat denk ik.
Dit is een heel ander geval dan de OP.quote:Op zondag 28 juni 2020 11:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijn ervaring ook met een ongeval vorige week.
Kerel komt op laatste moment naar rechts om de afrit te nemen en ramt mij thv linker voorwiel. Had mij niet gezien, kan gebeuren.
Echter tijdens het invullen van schadeformulier beseft hij dat het zijn schuld is en begint opeens terug te krabbelen. Ik had hem van achter aangereden, had voor hem kunnen remmen of de vluchtstrook op kunnen duiken. Uiteindelijk lag het aan mij, omdat ik aan het bellen (handsfree) was.
Schijnbaar is het moeilijk om je schuld te accepteren en denken, volgende keer doe ik het beter.
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op zondag 28 juni 2020 11:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee dat klopt. Maar achterop rijden is in 99,99% van de gevallen de schuld van diegene die achterop rijdt. In dit geval dus jouw schuld.
Hoezo, TS doet precies hetzelfde wat die ander bij mij deed. Zodra het besef komt, dat het zijn schuld is, komen er allemaal kutsmoezen en excuses en ligt vooral aan wat de ander heeft gedaan.quote:Op zondag 28 juni 2020 11:42 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Dit is een heel ander geval dan de OP.
Ok, maar oranje is stoppen. Dus TS is wel degelijk schuld.quote:Op zondag 28 juni 2020 11:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst.
Als jij als een malloot remt voor een overstekende muis, en ondanks dat ik voldoende afstand hou, toch achterover op jou knal, dan kan ik de schade op jou verhalen. Ook als je opzettelijk remt omdat je vindt dat ik te kort op je bumper rijd. En zo zijn er nog meer voorbeelden dat de achterop rijdende bestuurder niet per definitie fout is. En dat is meer dan in 0,01% van de gevallen.
Nee joh. Hooguit in de laatste twee seconden is het handig te stoppen.quote:Op zondag 28 juni 2020 11:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok, maar oranje is stoppen. Dus TS is wel degelijk schuld.
Uh nee dus.quote:Op zondag 28 juni 2020 11:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok, maar oranje is stoppen. Dus TS is wel degelijk schuld.
Bron:quote:U kunt bijvoorbeeld wel aansprakelijk worden gesteld door uw achterligger als u voor een oranje stoplicht vol op de rem heeft getrapt terwijl u nog voldoende gelegenheid had om te stoppen of als u kon doorrijden zonder het overige verkeer in gevaar te brengen
Maakt niet uit, auto is total loss, dus als TS al in het gelijk gesteld wordt dan krijgt hij alleen de dagwaarde vergoed. En dat zal niet veel zijn.quote:Op zondag 28 juni 2020 11:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uh nee dus.
[..]
Bron:
https://www.sapadvocaten.(...)-wie-is-er-schuldig/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |