De auto van TS is natuurlijk niet de meest moderne en veiligste. Als er een sportauto voor hem flink op de rem trapt, dan kun je nogal eens in de problemen komen met je remweg. Natuurlijk moet TS daarop anticiperen en al rekening houden met de langere remweg van zijn auto.quote:Op zondag 28 juni 2020 16:58 schreef Fer het volgende:
[..]
Als een “malloot” is natuurlijk relatief. Als het moderne auto is met goede banden en een strak onderstel, zul je er weinig geks aan zien, het vertraagd alleen enorm snel.
Je was erbij lees ik.quote:Op zondag 28 juni 2020 14:29 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Omdat diegene die achterop klapte te weinig afstand hield / niet goed genoeg anticipeerde.
Als hij voldoende afstand had gehouden, dan was hij er niet opgeklapt, he.quote:
quote:Op zondag 28 juni 2020 08:07 schreef tja77 het volgende:
Als je voorligger onnodig hard op de rem gaat staan (terwijl deze ook had kunnen doorrijden). Dan wordt dat gezien als hard remmen zonder noodzaak.
Als jij dus tot stilstand kunt komen voor de streep, moet je stoppen. En degene die achter je rijdt, moet daar rekening mee houden.quote:Oranje licht (in de wet staat 'geel licht') betekent stop. Alleen als je het licht zo dicht genaderd bent dat je redelijkerwijs niet meer kunt stoppen, mag je doorrijden.
Je hielt niet genoeg afstand. Die 2sec gaat uit van 1 sec reactietijd blijkbaar is die van jou trager. Bovendien sprong het licht op oranje en daar jij naar eigen zeggen 28m afstand hield had jij al aan het remmen moeten zijn om op tijd tot stilstand te komen.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 23:28 schreef Navifactiva het volgende:
Ik deed niet aan bumperkleven. Ik hield netjes zoals voorgeschreven 2 seconden afstand. Als degene voor je zo hard afremt dat hij strepen trekt op het asfalt dan kun je wel vergeten dat je bij 50km/u binnen 27,7m stil staat. Het oranje licht is er juist voor bedoeld dat je in een situatie waarin je niet meer verantwoord kunt afremmen nog door kunt rijden. Strepen trekken op het asfalt is niet verantwoord afremmen.
Ik weet niet wat voor auto jij rijdt, maar bij 50km/h is alleen je reactiesnelheid al goed voor 15m.quote:Op zondag 28 juni 2020 15:21 schreef RTR het volgende:
[..]
En als je op één autolengte verschil niet tijdig kan stoppen kan je beter je rijbewijs gelijk inleveren.
Je hoeft ook geen schuldvraag te beantwoorden, dat mogen de verzekeringsmaatschappijen uitzoeken. Op het formulier vul je in wat er gebeurt is zonder een schuldige aan te wijzenquote:Op zondag 28 juni 2020 11:30 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
En wat te doen als je dan iemand treft die zijn / haar schuld niet wil toegeven en die vervelend gaat doen?
quote:Op zondag 28 juni 2020 14:29 schreef Navifactiva het volgende:
Ik hield er ook rekening mee dat het op oranje zou springen voordat ik er was. Waar ik niet op kan anticiperen, en jij ook niet, is dat mijn voorligger een fractie van aan seconde nadat het verkeerslicht van groen op oranje sprong vol in de ankers ging. Het is immers verboden een gevaarlijke situatie te creëren, dat heb jij ook tijdens rijlessen geleerd. Mijn voorganger had in dit geval zoals de wet hem toestond door moeten rijden. Maar ik laat lekker de beelden voor zich spreken. En als die mij in het gelijk stellen mogen jullie gaan beargumenteren dat ook de verzekering niet weet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van een stel fokkers leidend is.
Zeg TS leg eens uit....quote:Op zondag 28 juni 2020 14:55 schreef jitzzzze het volgende:
Tenzij TS bewust onnodige hard remmen kan aantonen zal hij door de verzekering altijd aansprakelijk gesteld worden. Dat TS dashcambeelden heeft is leuk, maar het is maar de vraag of deze geaccepteerd worden door zijn verzekering, en of daar niet uit blijkt dat hij inderdaad te weinig afstand heeft gehouden. Want hoe je dit ook wend of keert; ook bij een noodstop van je voorligger moet je je eigen voertuig tijdig tot stilstand weten te brengen zonder een aanrijding te veroorzaken.
De broer van TS kan van alles vinden, maar zoals al vermeld, de Politie is geen onderdeel van deze casus. En derhalve is zijn mening dan ook niet relevant.
Ik heb in Amerika mijn rijbewijs gehaald en mij is altijd geleerd cover the break.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor auto jij rijdt, maar bij 50km/h is alleen je reactiesnelheid al goed voor 15m.
50km/h is 13.9 m/s (V).quote:Op maandag 29 juni 2020 11:48 schreef tja77 het volgende:
12 meter remweg bij 50km/uur?
Gooi je een anker uit of wat?
Scheelt nogal.quote:Personenauto’s in gebruik genomen na 30 juni 1967 doch voor 1 januari 2012, moeten zijn voorzien van een bedrijfsrem waarvan de remvertraging op een droge of nagenoeg droge en ongeveer horizontaal liggende weg ten minste 5,2 m/s2 bedraagt, bij een pedaalkracht van niet meer dan 500 N.
Ik kwam een site tegen die zei dat het 7.2 was voor personenauto's en 5.2 voor motorfietsen. Die info was blijkbaar incorrect. Overigens wordt er voor 'standaard' tabellen uitgegaan van 8m/s2 vertraging. Nu kan zo'n brakke Corsa dat daar misschien wat moeite mee hebben.quote:
Heb zaterdag nog in een 2013 Fiesta gereden die de 7 ook niet haalde. Dan remt mijn oude BMW stukken beter terwijl die 500kg zwaarder is.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik kwam een site tegen die zei dat het 7.2 was voor personenauto's en 5.2 voor motorfietsen. Die info was blijkbaar incorrect. Overigens wordt er voor 'standaard' tabellen uitgegaan van 8m/s2 vertraging. Nu kan zo'n brakke Corsa dat daar misschien wat moeite mee hebben.
fijn voor je, verandert niks aan je reactiesnelheid van ongeveer 1 secondequote:Op maandag 29 juni 2020 11:49 schreef RTR het volgende:
[..]
Ik heb in Amerika mijn rijbewijs gehaald en mij is altijd geleerd cover the break.
De reactiesnelheid van de mens is gemiddeld 0.2 seconde. Ze houden in de wegenverkeerswet een seconde aan voor extra marge.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
fijn voor je, verandert niks aan je reactiesnelheid van ongeveer 1 seconde
en dan moet je je voet nog van het ene naar het andere pedaal bewegen... Dat valt ook onder reactiesnelheid in deze en brengt het gemiddeld naar 1 secondequote:Op maandag 29 juni 2020 12:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De reactiesnelheid van de mens is gemiddeld 0.2 seconde. Ze houden in de wegenverkeerswet een seconde aan voor extra marge.
Jajaquote:Op maandag 29 juni 2020 12:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
fijn voor je, verandert niks aan je reactiesnelheid van ongeveer 1 seconde
Als dat bij jou het geval is, is er serieus iets mis met je motoriek.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:22 schreef devlinmr het volgende:
en dan moet je je voet nog van het ene naar het andere pedaal bewegen... Dat valt ook onder reactiesnelheid in deze en brengt het gemiddeld naar 1 seconde
Nee, want in de afstand die jij aflegt binnen je reactietijd staat een corsa al stil vanaf 60quote:Op maandag 29 juni 2020 12:23 schreef RTR het volgende:
[..]
Jaja
Met een C63 AMG sta ik sneller stil met 150 kilometer per uur dan jij met je Corsa als je 60 rijdt.
Jij praat echt poep gewoon.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
en dan moet je je voet nog van het ene naar het andere pedaal bewegen... Dat valt ook onder reactiesnelheid in deze en brengt het gemiddeld naar 1 seconde
nee, het bewegen van je voet kost nu eenmaal 0,6-0,7 seconde bovenop de 0,2 seconden die je hersenen erover doen om te beseffen dat er iets moet gebeuren.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als dat bij jou het geval is, is er serieus iets mis met je motoriek.
Zoals ik al zei, er is serieus iets mis met jouw motoriek als jij er zo lang over doet. Ik geef je op een briefje dat als ik achter iemand rij en het licht gaat op oranje, dat ik binnen een halve seconde volle druk op mijn rempedaal heb.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
nee, het bewegen van je voet kost nu eenmaal 0,6-0,7 seconde bovenop de 0,2 seconden die je hersenen erover doen om te beseffen dat er iets moet gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |