Als ik zie dat degene voor mij onvoldoende afstand houdt tov zijn voorligger, dan vergroot ik de afstand zelf wel. Dat noemen ze 'anticiperen'.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:37 schreef tja77 het volgende:
Tenzij je zelf diegene bent die mag gaan afremmen omdat je voorligger afremt voor groen.
Ik zie jou geen wetgeving reproduceren, dus ja.quote:
Precies, door af te remmen voor een groen verkeerslicht.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als ik zie dat degene voor mij onvoldoende afstand houdt tov zijn voorligger, dan vergroot ik de afstand zelf wel. Dat noemen ze 'anticiperen'.
Nee, door een veilige afstand tov van mijn voorligger aan te houden.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:40 schreef tja77 het volgende:
Precies, door af te remmen voor een groen verkeerslicht.
Het feit dat je erop kunt zakken zegt jou natuurlijk niet voldoende? Want jij meent het beter te weren dat degene die rij-examens afneemt.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zie jou geen wetgeving reproduceren, dus ja.
En die creëer je door af te remmen.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, door een veilige afstand tov van mijn voorligger aan te houden.
Not really, no.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 07:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het feit dat je erop kunt zakken zegt jou natuurlijk niet voldoende?
Die creëer ik door te anticiperen. Moet je ook eens proberen. Is veiliger voor jezelf en de mensen om je heen.quote:
Na mijn diepgaande post ( KLB / Auto total loss. #135) durft TS zich hier niet meer te vertonen ben ik bang.quote:
Dit zou betekenen dat je verzekeraar een wereldrecord in onderzoek heeft verbroken.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
FOK!ers gaan je niet geloven, dit druist tegen hun gevoel in en willen iets van bewijs zien.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
Bij een verkeerslicht dat op oranje springt moet je offcieel eerst nog in je achteruitkijkspiegel kijken.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:00 schreef simonblue het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat je niet schuldig zou zijn.
Je geeft aan dat je netjes 2 seconden afstand houd. Bij 50 km/u is dat 27.8 meter.
De remweg bij 50 km/u is volgens:
https://www.daarkunjemeethuiskomen.nl/snelheid/risicos
27.7 meter (inclusief 1 seconde reactie tijd). Dus zelfs al stond de voorganger volledig stil, dan zou je nog 10 cm over moeten hebben.
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:23 schreef Navifactiva het volgende:
Vandaag contact gehad met mijn verzekering en zij zijn tot de conclusie gekomen dat ik niet fout zat. Het remsysteem van de auto voor mij was zodanig aangepast dat de remkracht dermate hoog was dat ik er simpelweg niet op kon anticiperen dat de remweg veel korter was toen de bestuurder vol op de rem ging staan. De bestuurder heeft hiermee een gevaarlijke situatie gecreëerd en had door oranje moeten rijden. De auto was ook niet APK gekeurd. Nou alle experts van FOK!, kom maar op met al jullie argumenten waarom ook de verzekering niet waar ze het over hebben en dat alleen de ongefundeerde mening van internet experts geldig is.
Ik vind het ook wel moeilijk te geloven dat een verzekering een dusdanig diepgravend onderzoek gaat doen voor wat blikschade. Dat onderzoek kost namelijk meer dan de dagwaarde van de auto... Waarschijnlijk was de auto van de voorganger gewoon niet apk-gekeurd omdat er iets met het remsysteem was. En als die andere geen apk had, dan heeft ts geluk gehad.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:45 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dit zou betekenen dat je verzekeraar een wereldrecord in onderzoek heeft verbroken.
Omdat het simpelweg onmogelijk is.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
FOK!ers gaan je niet geloven, dit druist tegen hun gevoel in en willen iets van bewijs zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |