Ja klopt. Vaak genoeg als er iemand voorbij komt die niet knap, maar ook niet lelijk is (en dan vaak voor een deel van de mensen alsnog knap). Dan roept iedereen al 'daar wil mijn hond nog van aftrappen'quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Sowieso roepen mensen heel snel dat iemand dik/lelijk/whatever is online. Je zal een vreemde maar een compliment geven. Juist uit eigen onzekerheid ofzo of om mee te lullen met de rest.
ROBBENGODquote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:16 schreef ijs_beer het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ij-fc-groningen.html
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het punt met Zwarte Piet is dat het bij veel mensen (ook waarvan je het niet verwacht) een gevoelige snaar raakt. Die worden dan opeens heel agressief en willen dat men ervan afblijft en weet ik veel. Dus dat gaat niet zo 1,2,3 anders zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:19 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, dit zijn echt van die typische dingen die je niet op democratische manier op moet willen lossen. Volgens mij zijn we het kantelpunt inmiddels voorbij, maar in het begin was het echt een kleine minderheid die piet wilde aanpassen. Maar die hadden daar zúlke valide redenen voor, hoe het toen was deed hen echt pijn EN er was een supergoed alternatief, ik snap echt niet waarom je het niet zou doen (nouja omdat je je dus nog niet genoeg verdiept hebt)
Oh god. Dat soort uitleggen. Ik zal er wel te oud voor zijn, denk ik. Je had dan toch prima geboortenaam kunnen gebruiken ipv jongensnaam of een vage term als deadname.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:21 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja![]()
Wat je in veel gevallen bij Nikkie een jongensnaam zou noemen. Maar er werd heel mooi uitgelegd waarom je dat niet zou moeten doen; je koppelt dan steeds de term 'jongensnaam' aan Nikkie, terwijl ze altijd een vrouw is geweest, alleen geboren met een verkeerde naam en een verkeerd lichaam. Dus die 'deadname' klopt veel beter; het is een naam die past bij een fase die ze achter zich heeft gelaten. Net als dat zinnen als 'toen ze een jongen was' ongepast zijn.
@:BillDauterive, jij weet hier natuurlijk 100000x meer van, dus correct me if I'm wrong
Maakt niks uitquote:
Ik heb dat ook met quizvragen als: "Onder welke naam is Muhammad Ali geboren?". Hij gebruikte die naam zelf niet meer, dus wie zijn wij om die naam nog te gebruiken.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:17 schreef Meke het volgende:
Er was laatst ook ophef omdat er in een quizvraag was gevraagd om de deadname van NikkieTutorials. Dat soort dingen zie je ook echt aan hoe weinig begrip ervoor is. Ik snap dat je niet helemaal alles in kunt schatten en ik kende de term deadname daarvoor eigenlijk ook nog niet, maar het zou niet in m'n hoofd opkomen om die naam te delen.
Een deadname is de naam van een trans persoon voor de transitie.
Ik vind het een hele goede uitleg!! Ik heb het geleerd als: "die naam is dood voor me, dus noemen we het deadnaming". Maar ik vind jouw uitleg een stuk positiever, dus mooierquote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:21 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja![]()
Wat je in veel gevallen bij Nikkie een jongensnaam zou noemen. Maar er werd heel mooi uitgelegd waarom je dat niet zou moeten doen; je koppelt dan steeds de term 'jongensnaam' aan Nikkie, terwijl ze altijd een vrouw is geweest, alleen geboren met een verkeerde naam en een verkeerd lichaam. Dus die 'deadname' klopt veel beter; het is een naam die past bij een fase die ze achter zich heeft gelaten. Net als dat zinnen als 'toen ze een jongen was' ongepast zijn.
@:BillDauterive, jij weet hier natuurlijk 100000x meer van, dus correct me if I'm wrong
Dat denk ik welquote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:20 schreef Cee het volgende:
[..]
Zo tof dat ie dit doet, hoop dat ie flink wat minuten/wedstrijden mag maken!
Ja, weet nietquote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Oh god. Dat soort uitleggen. Ik zal er wel te oud voor zijn, denk ik. Je had dan toch prima geboortenaam kunnen gebruiken ipv jongensnaam of een vage term als deadname.
Ja is ook stomquote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:29 schreef Redefine het volgende:
In de lijn van de deadname, vind ik het ook altijd zo dubieus dat men Memphis maar gewoon Depay blijft noemen. Hij heeft zelf al meerdere malen gezegd dat hij zijn achternaam niet meer wil dragen omdat zijn vader hem en zijn moeder al jong in de steek heeft gelaten. En de naam Depay dan alleen maar ter ere en glorie van zijn vader was. Hij wil daarom puur Memphis genoeg worden. Maar nee hoor, in negentig procent van de gevallen wordt die nog gewoon Depay genoemd
Alles magquote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:30 schreef Guanabana het volgende:
Ik ben er zonder beeld en geluid, ik weet niet of dat mag?Want ik wil vooral even luisteren enzo wat jullie zeggen. Kan je ook chatten?
En waar is de quiz?
Overigens is hij op mijn laptop superlaggy, ik hoor jullie praten als een soort robotaliens.
Gooien ze er ook nog antwoordformulieren in ?quote:
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:45 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Nou de online quiz gaat helemaal nergens om. We kunnen dus niet heel Europa verslaan
Haha preciesquote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:45 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Nou de online quiz gaat helemaal nergens om. We kunnen dus niet heel Europa verslaan
Ik begrijp van niet neequote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:32 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Gooien ze er ook nog antwoordformulieren in ?
Virtueel doen we dat wel momenteel!quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:45 schreef Hawaii_Tim het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |