abonnement Unibet Coolblue
pi_193813239
https://www.televizier.nl(...)inside-na-akwasi-rel

quote:
Alle commotie rondom de uitspraken van Johan Derksen in de aflevering van Veronica Inside vorige week, heeft het programma geen windeieren gelegd. Met ruim 1.7 miljoen kijkers was het programma na het NOS 20.00 uur Journaal het best bekeken programma van de maandag.
De uitzending van Veronica Inside scoorde vorige week nog 609.000 kijkers. We kunnen dus concluderen dat een groot deel van de Nederlandse kijkers wilde zien of er wat over de uitspraken van Johan Derksen gezegd werd en (de belangrijkste vraag voor velen) of Derksen zijn excuses aan zou bieden. Dat laatste deed hij niet, maar de hele uitzending van het programma stond verder in het teken van de uitspraken.

Schijnheilige Genee
Ook op Twitter ging het los over het programma. De hashtags #johanderksen, #veronicainside en #wilfredgenee gingen urenlang viraal. Naast Derksen kreeg ook Genee het te verduren: veel kijkers vonden hem schijnheilig, omdat hij het niet voor Derksen op nam.
West-Melanesia
pi_193813318
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 20:28 schreef Repentless het volgende: [..] Je zegt nu dat ze dat niet in iemands gezicht durven te doen, omdat het op internet gebeurt. Het gaat overigens nu al van een grap maken naar uitschelden
Of het een grap is of schelden is totaal niet relevant. Je mist het punt.

quote:
Je geeft nog steeds geen verklaring waarom je weet dat iemand dat niet in zijn gezicht zou durven. Omdat het volgens jou op nu internet gebeurt, sluit dat het andere toch niet direct uit?
Ik snap niet wat voor discussie je wilt voeren. Het is algemeen bekend dat er mensen op het internet zijn die vanwege anonimiteit veel meer dingen durven te roepen die ze in het echt niet zo snel een twee drie zouden roepen.
Ik sluit helemaal niks uit.
West-Melanesia
  zaterdag 27 juni 2020 @ 11:49:51 #3
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193813501
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 11:26 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Of het een grap is of schelden is totaal niet relevant. Je mist het punt.
Natuurlijk is dat wel relevant. Een grap maken of schelden hebben toch een totaal verschillende intentie? Een grap is doorgaans bedoeld om te lachen, te relativeren en wellicht een steek onder water te geven zonder kwade intentie, schelden om iemand botweg aan te vallen.

quote:
Ik snap niet wat voor discussie je wilt voeren. Het is algemeen bekend dat er mensen op het internet zijn die vanwege anonimiteit veel meer dingen durven te roepen die ze in het echt niet zo snel een twee drie zouden roepen.
Ik sluit helemaal niks uit.
Je sluit het wel uit, want jij geeft aan zeker te weten dat niemand die grap in het gezicht van Akwasi of ieder ander donker persoon durft te maken. Ik snap wel dat er mensen zijn die op het internet in de anonimiteit veel meer dingen durven te roepen dan in het echt. Dat ben ik ook wel met je eens.

Maar dat is nog steeds geen argument voor de bewering dat niemand dat in het echt durft. De vraag is daarom nog steeds: waarom denk je dat niemand dat in het echt durft te doen, als de situatie zich zou voordoen?
pi_193813734
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 11:49 schreef Repentless het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel relevant. Een grap maken of schelden hebben toch een totaal verschillende intentie? Een grap is doorgaans bedoeld om te lachen, te relativeren en wellicht een steek onder water te geven zonder kwade intentie, schelden om iemand botweg aan te vallen.
Maar de ene grap is de andere niet. Maar ook niet relevant. Punt waar het mij om ging, was en is nog steeds, uitspraken doen die je op internet wel durft te doen maar in het echt niet. Of het nou een grap is of iemand uitschelden.. Dat is zoals ik al zei niet relevant.
quote:
Je sluit het wel uit, want jij geeft aan zeker te weten dat niemand die grap in het gezicht van Akwasi of ieder ander donker persoon durft te maken. Ik snap wel dat er mensen zijn die op het internet in de anonimiteit veel meer dingen durven te roepen dan in het echt. Dat ben ik ook wel met je eens.

Maar dat is nog steeds geen argument voor de bewering dat niemand dat in het echt durft. De vraag is daarom nog steeds: waarom denk je dat niemand dat in het echt durft te doen, als de situatie zich zou voordoen?
Ik heb nooit gezegt dat “niemand” dat durft te doen. Ik sluit nogmaals niks uit. Je hebt het verkeerd gelezen.
West-Melanesia
  zaterdag 27 juni 2020 @ 12:32:22 #5
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193813915
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 12:13 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Maar de ene grap is de andere niet. Maar ook niet relevant. Punt waar het mij om ging, was en is nog steeds, uitspraken doen die je op internet wel durft te doen maar in het echt niet. Of het nou een grap is of iemand uitschelden.. Dat is zoals ik al zei niet relevant.
[..]

Ik heb nooit gezegt dat “niemand” dat durft te doen. Ik sluit nogmaals niks uit. Je hebt het verkeerd gelezen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:54 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel. Maar ik kan het niet helpen dat ik denk dat de mensen die hier vol achter Johan staan zo’n zelfde grap niet durven te maken in het gezicht van Akwasi, of een willekeurige donker persoon.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:03 schreef Oceanier het volgende: [..] Eigenlijk denk ik het niet. Ik weet het zeker.
Met "niemand" doelde ik op "niemand van de mensen die hier vol achter Johan staan", want daar ging onze discussie over.
pi_193814051
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 12:32 schreef Repentless het volgende:

[..]


[..]


[..]

Met "niemand" doelde ik op "niemand van de mensen die hier vol achter Johan staan", want daar ging onze discussie over.
Ja dat snap ik.
West-Melanesia
  zaterdag 27 juni 2020 @ 13:07:23 #7
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193814160
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 12:51 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja dat snap ik.
Dus je zegt zeker te weten dat niemand van die mensen dat durft.
pi_193814174
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 13:07 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dus je zegt zeker te weten dat niemand van die mensen dat durft.
Nou vooruit, misschien 1 of 2 die dat wel durven. Maakt het verder iets uit?
West-Melanesia
pi_193814198


Dit is Truus, geboren en getogen in Utrecht. Truus heeft haar wijk zien veranderen, de wijk waar iedereen elkaar vroeger groeten en een praatje maakte, het was gezellig.

Vrienden en familie trokken weg en de wijk verpauperde. Huizen worden niet meer onderhouden, schotels aan de gevels en de gordijnen zijn altijd dicht. Het enige contact wat ze nu heeft is een vuile blik of ze wordt na gesist. Na het avondeten kan ze niet meer alleen over straat, ze is al 2 keer eerder beroofd.

De sjoelclub werd een buurthuis voor lastige jongeren en de kerk een moskee. Het Sinterklaasfeest wordt al helemaal niet meer gevierd in haar wijk. Het is alleen nog feest tijdens het suikerfeest of als mannen tutterend door de straten gaan als hun land met voetbal heeft gewonnen.

De verandering maakt haar weemoedig en melancholiek. Dit mag zij zo niet voelen, verandering is goed. En wat zij voelt is xenofobie en racisme. Dit gevoel is alleen voor zwarten, zij hebben hier alleenrecht op. Dat hebben de politici en media ons zo geleerd.

Truus mag geen trotse Nederlandse meer zijn.
  zondag 28 juni 2020 @ 16:25:33 #10
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193831753
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 13:09 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nou vooruit, misschien 1 of 2 die dat wel durven. Maakt het verder iets uit?
Jij poneerde de stelling, dus blijkbaar maakt het jou iets uit. De reden waarom men dat niet "in het echt" zou durven, heb je overigens nog steeds niet duidelijk gemaakt. Je geeft alleen aan dat het nu niet in het echt gebeurt, maar online, met de kwalificaties 'internetheld', 'lafbek' en 'praatjesmaker' voor mensen die dat doen. Waar is men volgens jou bang voor?
pi_193836055
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 16:25 schreef Repentless het volgende:

[..]

Jij poneerde de stelling, dus blijkbaar maakt het jou iets uit. De reden waarom men dat niet "in het echt" zou durven, heb je overigens nog steeds niet duidelijk gemaakt. Je geeft alleen aan dat het nu niet in het echt gebeurt, maar online, met de kwalificaties 'internetheld', 'lafbek' en 'praatjesmaker' voor mensen die dat doen. Waar is men volgens jou bang voor?
Eigenlijk bedoelde ik vooral wat je zelf al aangaf, namelijk het volgende:

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 11:49 schreef Repentless het volgende:

Ik snap wel dat er mensen zijn die op het internet in de anonimiteit veel meer dingen durven te roepen dan in het echt. Dat ben ik ook wel met je eens.
Maar om je volgende vraag te beantwoorden.

quote:
Waar is men volgens jou bang voor
De termen internetheld, lafbek en praatjesmaker waar ik mee strooide gelden overigens niet voor iedereen die alleen op het internet zijn mening durft te geven. Denk aan mensen in landen waar men de vrijheid van meningsuiting niet zo hoog in het vaandel heeft staan en burgers de gevangenis in kunnen worden gegooid voor het uiten van een mening.

Maar goed, dat zijn andere gevallen. Bij andere gevallen, zoals stomme of kwetsende grapjes maken, schelden en beledigen daar liggen de volgende redenen aan ten grondslag:

- Gebrek aan respect, empathie en waardering voor een persoon.
- Men voelt zich onzeker over zichzelf (beter voelen door anderen de stront in te trappen)
- Niet kunnen verkroppen/omgaan met het idee dat anderen niet zijn/denken zoals zij zelf
- Niet om kunnen gaan met frustratie
- De wetenschap dat je lekker anoniem en afgeschermd iemand kan kwetsen, waardoor dit soort mensen deze kans zullen benutten/uitbuiten.
- Gebrek aan zelfbesef en niet kunnen beseffen dat dit alles zegt over hen zelf, en niets over een ander.
West-Melanesia
  zondag 28 juni 2020 @ 22:07:38 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193836441
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 22:07 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb VI jarenlang met plezier gevolgd. Maar aan alles komt een eind, en nog belangrijker...wanneer het tijd is om te gaan dan is het tijd.
West-Melanesia
  zondag 28 juni 2020 @ 22:34:26 #14
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193836767
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 21:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Eigenlijk bedoelde ik vooral wat je zelf al aangaf, namelijk het volgende:
[..]

Maar om je volgende vraag te beantwoorden.
[..]

De termen internetheld, lafbek en praatjesmaker waar ik mee strooide gelden overigens niet voor iedereen die alleen op het internet zijn mening durft te geven. Denk aan mensen in landen waar men de vrijheid van meningsuiting niet zo hoog in het vaandel heeft staan en burgers de gevangenis in kunnen worden gegooid voor het uiten van een mening.

Maar goed, dat zijn andere gevallen. Bij andere gevallen, zoals stomme of kwetsende grapjes maken, schelden en beledigen daar liggen de volgende redenen aan ten grondslag:

- Gebrek aan respect, empathie en waardering voor een persoon.
- Men voelt zich onzeker over zichzelf (beter voelen door anderen de stront in te trappen)
- Niet kunnen verkroppen/omgaan met het idee dat anderen niet zijn/denken zoals zij zelf
- Niet om kunnen gaan met frustratie
- De wetenschap dat je lekker anoniem en afgeschermd iemand kan kwetsen, waardoor dit soort mensen deze kans zullen benutten/uitbuiten.
- Gebrek aan zelfbesef en niet kunnen beseffen dat dit alles zegt over hen zelf, en niets over een ander.
Reden 1 t/m 4 en 6 zijn motieven om (in jouw ogen) "stomme of kwetsende grapjes" te maken of te "schelden en beledigen". Dat is dus waarom ze het volgens jou doen, maar de setting (online/in het echt/in iemands gezicht/in een column/op tv/etc.) is daarin niet relevant.

Reden 5 is een beschrijving van wat iemands motief kan zijn om dit uitsluitend online te doen en niet "in het echt", namelijk "de wetenschap dat je lekker anoniem en afgeschermd iemand kan kwetsen".

Waarom denk jij dat iemand dit uitsluitend "lekker anoniem en afgeschermd" wil doen?
pi_193836876
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 22:34 schreef Repentless het volgende:

[..]

Reden 1 t/m 4 en 6 zijn motieven om (in jouw ogen) "stomme of kwetsende grapjes" te maken of te "schelden en beledigen". Dat is dus waarom ze het volgens jou doen, maar de setting (online/in het echt/in iemands gezicht/in een column/op tv/etc.) is daarin niet relevant.

Reden 5 is een beschrijving van wat iemands motief kan zijn om dit uitsluitend online te doen en niet "in het echt", namelijk "de wetenschap dat je lekker anoniem en afgeschermd iemand kan kwetsen".

Waarom denk jij dat iemand dit uitsluitend "lekker anoniem en afgeschermd" wil doen?
Omdat hem/haar dan niks kan gebeuren. Je loopt geen risico op een in het echt confronterende ruzie en een blauw oog.
West-Melanesia
  zondag 28 juni 2020 @ 23:07:07 #16
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193837662
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 22:38 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Omdat hem/haar dan niks kan gebeuren. Je loopt geen risico op een in het echt confronterende ruzie en een blauw oog.
Dus iedereen hier die Derksen steunt (afgezien van 1 of 2), durft die grap niet in het gezicht van Akwasi of een ander willekeurig donker persoon te maken, omdat ze bang zijn dat ze anders iets "kan gebeuren" en voor het "risico op een in het echt confronterende ruzie en een een blauw oog" (dus klappen).

Is dat dan de te verwachten reactie op een grap?
pi_193838418
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:07 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dus iedereen hier die Derksen steunt (afgezien van 1 of 2), durft die grap niet in het gezicht van Akwasi of een ander willekeurig donker persoon te maken, omdat ze bang zijn dat ze anders iets "kan gebeuren" en voor het "risico op een in het echt confronterende ruzie en een een blauw oog" (dus klappen).

Is dat dan de te verwachten reactie op een grap?
Ja ik wist dat het je al die tijd al om de reactie ging. Naja, hier het antwoord. Ja, dat is de logische te verwachten reactie op “een grap”. Want een grap is natuurlijk altijd grappig en altijd lachen gieren en brullen.
West-Melanesia
  maandag 29 juni 2020 @ 00:20:25 #18
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193839327
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:28 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja ik wist dat het je al die tijd al om de reactie ging. Naja, hier het antwoord. Ja, dat is de logische te verwachten reactie op “een grap”. Want een grap is natuurlijk altijd grappig en altijd lachen gieren en brullen.
Tja, ik had ook al die tijd het vermoeden dat je daarop doelde, maar het niet zei. Ik wilde je echter geen woorden in de mond leggen.

Een grap is zeker niet altijd grappig en altijd lachen gieren brullen.

Het ligt, wanneer dit "in het echt" is, wel aan de situatie waarin het gebeurt, de intentie, de verstandhouding tot elkaar en de manier van brengen.

Is het in een gesprek of debat of iets dergelijks een reactie op een agressieve tirade van kort daarvoor (in dit specifieke geval over als je een zwarte piet ziet, die hoogstpersoonlijk op zijn gezicht trappen) waarmee je verbaal, maar toch nog met humoristische ondertoon, scherp wilt reageren, dan weet ik niet of de logische reactie dan meteen een stomp op je smoel is.

Ook als je bij een cabaretier/satiricus in de zaal zit waarvan je weet dat hij mensen op de hak neemt, soms op een groffe manier, en die grap wordt gemaakt, vind ik het niet logisch om die gelijk op zijn smoel te slaan. Ik heb weinig vechtpartijen in die 'Roast'-shows gezien bijvoorbeeld.

Maak je zo'n grap out of the blue zonder enige aanleiding, met als enig doel om te provoceren en een reactie uit te lokken, zonder humoristische ondertoon, dan kan dat wel een gevolg zijn. Het betekent niet dat dat de enige logische reactie is, maar ik kan me voorstellen dat dat gebeurt.

Daartegenover zeg ik op mijn beurt: ik denk niet dat Akwasi buiten Amsterdam of de Randstad ergens in de provincie hoogstpersoonlijk een zwarte piet op zijn gezicht durft te trappen als hij er een ziet lopen in november, of zulke teksten schreeuwt op een podium.
pi_193839416
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 00:20 schreef Repentless het volgende:

[..]

Tja, ik had ook al die tijd het vermoeden dat je daarop doelde, maar het niet zei. Ik wilde je echter geen woorden in de mond leggen.

Een grap is zeker niet altijd grappig en altijd lachen gieren brullen.

Het ligt, wanneer dit "in het echt" is, wel aan de situatie waarin het gebeurt, de intentie, de verstandhouding tot elkaar en de manier van brengen.

Is het in een gesprek of debat of iets dergelijks een reactie op een agressieve tirade van kort daarvoor (in dit specifieke geval over als je een zwarte piet ziet, die hoogstpersoonlijk op zijn gezicht trappen) waarmee je verbaal, maar toch nog met humoristische ondertoon, scherp wilt reageren, dan weet ik niet of de logische reactie dan meteen een stomp op je smoel is.

Ook als je bij een cabaretier/satiricus in de zaal zit waarvan je weet dat hij mensen op de hak neemt, soms op een groffe manier, en die grap wordt gemaakt, vind ik het niet logisch om die gelijk op zijn smoel te slaan. Ik heb weinig vechtpartijen in die 'Roast'-shows gezien bijvoorbeeld.

Maak je zo'n grap out of the blue zonder enige aanleiding, met als enig doel om te provoceren en een reactie uit te lokken, zonder humoristische ondertoon, dan kan dat wel een gevolg zijn. Het betekent niet dat dat de enige logische reactie is, maar ik kan me voorstellen dat dat gebeurt.

Daartegenover zeg ik op mijn beurt: ik denk niet dat Akwasi buiten Amsterdam of de Randstad ergens in de provincie hoogstpersoonlijk een zwarte piet op zijn gezicht durft te trappen als hij er een ziet lopen in november, of zulke teksten schreeuwt op een podium.
Hier ben ik het eigenlijk vrijwel geheel mee eens.
West-Melanesia
  maandag 29 juni 2020 @ 10:55:20 #20
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193842011
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 00:35 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Hier ben ik het eigenlijk vrijwel geheel mee eens.
Uiteindelijk verschillen we niet zoveel van mening. :)
  maandag 29 juni 2020 @ 11:17:30 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193842250
Nou, gisteren Op1 gezien. Ik denk niet dat Genee of Derksen warm werd van het nogal halfslachtige geneuzel van Genee.
En plusje voor Fidan Ekiz, die door deugend Nederland op Twitter voor rotte vis wordt uitgemaakt omdat ze Arietje een NSBer noemde.

Voor wie de moeite wil nemen, de column van Angela de Jong die ook geen enkele fiducie meer heeft in een verdere samenwerking (even incognitoschermpje opstarten)
https://www.ad.nl/show/wi(...)jk-gemaakt~a510c184/

Ik geloof niet dat AD het leuk vindt als we hele columns gaan kopiëren, dus hier de afronding.

quote:
Fidan was voor het eerst haar onverschrokken zelf in Op1 en legde – nee: stak – haar vinger genadeloos in de zere plek. Genee had amper weerwoord en verschuilde zich op een gegeven moment zelfs als kleine jongen achter mede-gast Diederik Gommers. Het is eeuwig zonde dat de regie rücksichtslos naar het Journaal schakelde, toen aan de talkshowtafel het kookpunt naderde.

Je zou kunnen zeggen dat Genee bij Op1 een oud-Hollands koekje van eigen deeg kreeg. Ik kan wel raden hoe er in Grolloo naar is gekeken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 29 juni 2020 @ 11:36:13 #22
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193842462
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 11:17 schreef thedeedster het volgende:
Nou, gisteren Op1 gezien. Ik denk niet dat Genee of Derksen warm werd van het nogal halfslachtige geneuzel van Genee.
En plusje voor Fidan Ekiz, die door deugend Nederland op Twitter voor rotte vis wordt uitgemaakt omdat ze Arietje een NSBer noemde.

Voor wie de moeite wil nemen, de column van Angela de Jong die ook geen enkele fiducie meer heeft in een verdere samenwerking (even incognitoschermpje opstarten)
https://www.ad.nl/show/wi(...)jk-gemaakt~a510c184/

Ik geloof niet dat AD het leuk vindt als we hele columns gaan kopiëren, dus hier de afronding.
[..]

Ik vond Gommers wel ijzersterke argumenten aanvoeren. Volgens hem kan dit niet meer, omdat het niet meer kan. Wat een uitstekende onderbouwing.
  maandag 29 juni 2020 @ 11:52:28 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193842662
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 11:36 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik vond Gommers wel ijzersterke argumenten aanvoeren. Volgens hem kan dit niet meer, omdat het niet meer kan. Wat een uitstekende onderbouwing.
De intentie maakt volgens hem niet uit.

Prima. Mag dan per direct alle hip hop dan ook meegenomen worden door de vuilnisman?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 29 juni 2020 @ 12:03:05 #24
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193842799
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 11:52 schreef thedeedster het volgende:

[..]

De intentie maakt volgens hem niet uit.

Prima. Mag dan per direct alle hip hop dan ook meegenomen worden door de vuilnisman?
Liever niet. Laten we gewoon alles vrijuit kunnen blijven zeggen in dit land zonder persoonlijke consequenties, waarbij wat mij betreft de grens ligt bij het oproepen tot geweld jegens of het als minderwaardig bestempelen van personen.
  maandag 29 juni 2020 @ 12:18:07 #25
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193843015
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:03 schreef Repentless het volgende:

[..]

Liever niet. Laten we gewoon alles vrijuit kunnen blijven zeggen in dit land zonder persoonlijke consequenties, waarbij wat mij betreft de grens ligt bij het oproepen tot geweld jegens of het als minderwaardig bestempelen van personen.
Mee eens, maar het ging me om het feit dat mensen vaak niet doorhebben wat de consequenties van hun uitspraken zouden zijn.

Verbiedcultuur is ziek. Ik heb een pokkehekel aan JOOP, maar zal het nooit willen verbieden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193843031
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 11:36 schreef Repentless het volgende:
Ik vond Gommers wel ijzersterke argumenten aanvoeren. Volgens hem kan dit niet meer, omdat het niet meer kan. Wat een uitstekende onderbouwing.
Inderdaad. Die had helemaal geen argumenten. Het kan niet meer omdat het niet meer kan.

Laat Gommers maar over de IC en dat soort zaken praten.
  maandag 29 juni 2020 @ 12:27:01 #27
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193843151
Genee "Dit valt op dit moment niet zo goed"

Sinds wanneer maken ze zich er druk op.
  maandag 29 juni 2020 @ 12:29:26 #28
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193843191
Gommes "Wij blanke mensen".... de discriminatie is echt tot in de wortels doorgesuipeld.
  maandag 29 juni 2020 @ 12:51:09 #29
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193843496
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Mee eens, maar het ging me om het feit dat mensen vaak niet doorhebben wat de consequenties van hun uitspraken zouden zijn.

Verbiedcultuur is ziek. Ik heb een pokkehekel aan JOOP, maar zal het nooit willen verbieden.
Mee eens. Ik las vandaag nog een reactie van iemand op een opmerking dat je steeds minder mag zeggen, n.a.v. Op1 gisteren. Die zei dat dat je nog steeds alles mag zeggen, maar ook moet begrijpen dat dat 'consequenties' heeft en dat hij ook een reactie terug mag geven.

Bij mijn weten zijn er heel weinig mensen die vinden dat je geen reactie terug mag geven. Integendeel, graag zelfs. Geen probleem dat je het er niet mee eens bent, er aanstoot aan neemt of er ronduit boos door wordt. Echter als die reactie terug is dat het niet meer mag en verboden of onmogelijk gemaakt zou moeten worden (bijvoorbeeld door een adverteerdersboycot) en dat ook actief probeert te bewerkstelligen, vind ik dat geen 'reactie' meer, maar het monddood maken van mensen wiens mening je niet bevalt.
  maandag 29 juni 2020 @ 12:53:32 #30
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193843533
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:51 schreef Repentless het volgende:

[..]

Mee eens. Ik las vandaag nog een reactie van iemand op een opmerking dat je steeds minder mag zeggen, n.a.v. Op1 gisteren. Die zei dat dat je nog steeds alles mag zeggen, maar ook moet begrijpen dat dat 'consequenties' heeft en dat hij ook een reactie terug mag geven.

Bij mijn weten zijn er heel weinig mensen die vinden dat je geen reactie terug mag geven. Integendeel, graag zelfs. Geen probleem dat je het er niet mee eens bent, er aanstoot aan neemt of er ronduit boos door wordt. Echter als die reactie terug is dat het niet meer mag en verboden of onmogelijk gemaakt zou moeten worden (bijvoorbeeld door een adverteerdersboycot) en dat ook actief probeert te bewerkstelligen, vind ik dat geen 'reactie' meer, maar het monddood maken van mensen wiens mening je niet bevalt.
Precies, dit heeft geen ene fuck met consequenties te maken. Volgens die logica mag je dus ook iemand op zijn bakkes meppen, als diens mening je niet aanstaat. Nou, zo werkt het dus niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 29 juni 2020 @ 12:54:16 #31
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193843545
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Inderdaad. Die had helemaal geen argumenten. Het kan niet meer omdat het niet meer kan.

Laat Gommers maar over de IC en dat soort zaken praten.
Mijns inziens weer een voorbeeld van iemand die uitsluitend op basis van zijn verheven zelfbeeld denkt dat het daarom een argument is. "Ik vind dat het niet kan, dus kan het niet." Uiterst armoedige onderbouwing.
  maandag 29 juni 2020 @ 13:03:16 #32
3542 Gia
User under construction
pi_193843671
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 21:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Eigenlijk bedoelde ik vooral wat je zelf al aangaf, namelijk het volgende:
[..]

Maar om je volgende vraag te beantwoorden.
[..]

De termen internetheld, lafbek en praatjesmaker waar ik mee strooide gelden overigens niet voor iedereen die alleen op het internet zijn mening durft te geven. Denk aan mensen in landen waar men de vrijheid van meningsuiting niet zo hoog in het vaandel heeft staan en burgers de gevangenis in kunnen worden gegooid voor het uiten van een mening.

Maar goed, dat zijn andere gevallen. Bij andere gevallen, zoals stomme of kwetsende grapjes maken, schelden en beledigen daar liggen de volgende redenen aan ten grondslag:

- Gebrek aan respect, empathie en waardering voor een persoon.
- Men voelt zich onzeker over zichzelf (beter voelen door anderen de stront in te trappen)
- Niet kunnen verkroppen/omgaan met het idee dat anderen niet zijn/denken zoals zij zelf
- Niet om kunnen gaan met frustratie
- De wetenschap dat je lekker anoniem en afgeschermd iemand kan kwetsen, waardoor dit soort mensen deze kans zullen benutten/uitbuiten.
- Gebrek aan zelfbesef en niet kunnen beseffen dat dit alles zegt over hen zelf, en niets over een ander.
Kinderlijke onschuld?

Mijn zoon zag, met bijna 2 jaar oud, iedereen met een kale kop als Pantani. Dat vond men schattig.

Noemt een kind iemand met een bruine huid, zwarte Piet, dan zijn zijn ouders vieze racisten.

Anyway, hier komen Afrikaantjes in de tuin, negerzoenen bij de koffie en zwarte Piet bij de intocht.
pi_193843810
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:54 schreef Repentless het volgende:

[..]

Mijns inziens weer een voorbeeld van iemand die uitsluitend op basis van zijn verheven zelfbeeld denkt dat het daarom een argument is. "Ik vind dat het niet kan, dus kan het niet." Uiterst armoedige onderbouwing.
En ondertussen denkt hij waar hebben we het over. Je moet vandaag de dag ontzettend oppassen wat je zegt. Zeker op social media. Dan kun je maar beter een mening voor je houden.

Voor je het weet word je kaltgestellt. In de VS noemt men dat vandaag de dag schijnbaar Cancel Culture en deplatforming. Mensen verliezen notabene hun baan.
pi_193843888
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:54 schreef Repentless het volgende:

[..]

Mijns inziens weer een voorbeeld van iemand die uitsluitend op basis van zijn verheven zelfbeeld denkt dat het daarom een argument is. "Ik vind dat het niet kan, dus kan het niet." Uiterst armoedige onderbouwing.
Ja vrij bizar. Wie bepaalt wat er wel en niet meer mag worden gezegd?
En dan zelf over blanken beginnen, jammer dat niemand hem er op aansprak.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193843925
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:54 schreef Repentless het volgende:

[..]

Mijns inziens weer een voorbeeld van iemand die uitsluitend op basis van zijn verheven zelfbeeld denkt dat het daarom een argument is. "Ik vind dat het niet kan, dus kan het niet." Uiterst armoedige onderbouwing.
Omdat het maatschappelijk niet meer kan. De maatschappij beslist wat wij mogen denken.

Maar zo gaat het vaak. Al jarenlang brengen de media, Op1, Beau, M, DWDD, Pauw, RTL Late Night dat Zwarte Piet niet meer kan.

Dat wordt dus overgenomen onder andere door de fatsoenlijke Gommers.

En dan heb ik nog een klein verbeterpuntje voor hem, hij moet zichzelf niet zien als blank, maar als wit.
pi_193843948
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:24 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja vrij bizar. Wie bepaalt wat er wel en niet meer mag worden gezegd?
En dan zelf over blanken beginnen, jammer dat niemand hem er op aansprak.
Het heeft ook weinig zin om daar op in te gaan en iemand op aan te spreken. Bij dat soort discussies lijkt het er altijd op dat je partij moet kiezen. Het overgrote deel van de bevolking staat er tussenin. Je merkt ook dat de nuance compleet ontbreekt.
pi_193844028
Genee is gewoon bezweken onder de druk. Adverteerders werden gebeld. Een toekomstige adverteerder trok zich terug.

In een tussenzinnetje zei hij dat bij sponsors donkere mensen door andere donkere mensen voor landverraders uitgemaakt werden.

Dat is wel wat die Jerry-achtige figuren doen. Ze hitsen elkaar op.
pi_193844117
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:37 schreef luxerobots het volgende:
Genee is gewoon bezweken onder de druk. Adverteerders werden gebeld. Een toekomstige adverteerder trok zich terug.

In een tussenzinnetje zei hij dat bij sponsors donkere mensen door andere donkere mensen voor landverraders uitgemaakt werden.

Dat is wel wat die Jerry-achtige figuren doen. Ze hitsen elkaar op.
Tja en Genee zal nog financieel afhankelijk zijn terwijl Johan en Gijp dat niet meer zijn in die mate.

Neem Gerard Cox. Die zal ook financieel onafhankelijk zijn. Dan sta je toch in een andere positie.
https://www.nu.nl/achterk(...)laten-aanlullen.html

Al met al is het een slechte ontwikkeling die komt overwaaien vanuit de VS. Een compleet ander land.
  maandag 29 juni 2020 @ 13:45:41 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193844129
quote:
Met ruim 1.7 miljoen kijkers was het programma na het NOS 20.00 uur Journaal het best bekeken programma van de maandag.
Ok....

Is toch een beetje programma door en voor zwakzinnigen, toch?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193844169
Als ik naar mijzelf kijk dan zal ook ik moeten oppassen als ik zeg dat het complete onzin is om de Battle Flag bij Nascar te verbieden. Het is voor mij een begrip van rebellie van waaruit het Nascar is ontstaan. Voor je het weet word je in een hokje geplaatst. En op social media zit ik gelukkig dan niet. Maar kom je terecht op social media en beland in een hevige discussie omtrent die Battle Flag kan dat helemaal fout aflopen.
  maandag 29 juni 2020 @ 13:59:19 #41
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193844264
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Precies, dit heeft geen ene fuck met consequenties te maken. Volgens die logica mag je dus ook iemand op zijn bakkes meppen, als diens mening je niet aanstaat. Nou, zo werkt het dus niet.
Eens, maar daar ga je bepaalde mensen gewoonweg niet meer van overtuigen. Die vinden dat gerechtvaardigd, ook weer uitsluitend omdat ze dat vinden. Een gesprek wordt dan wel vrij moeilijk.
  maandag 29 juni 2020 @ 14:05:52 #42
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193844337
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

En ondertussen denkt hij waar hebben we het over. Je moet vandaag de dag ontzettend oppassen wat je zegt. Zeker op social media. Dan kun je maar beter een mening voor je houden.

Voor je het weet word je kaltgestellt. In de VS noemt men dat vandaag de dag schijnbaar Cancel Culture en deplatforming. Mensen verliezen notabene hun baan.
Tja, zo triest is het inderdaad. Ik vraag me af of die 'voorvechters' echt denken dat we daardoor een leukere maatschappij krijgen. Ik word zelf niet erg enthousiast van een hypercorrecte maatschappij waar alle luchtigheid en humor uit is verdwenen.
pi_193844890
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:05 schreef Repentless het volgende:

[..]

Tja, zo triest is het inderdaad. Ik vraag me af of die 'voorvechters' echt denken dat we daardoor een leukere maatschappij krijgen. Ik word zelf niet erg enthousiast van een hypercorrecte maatschappij waar alle luchtigheid en humor uit is verdwenen.
Die voorvechters worden door hun eigen handelen straks zelf gehinderd. Dat kwartje zal later vallen.

In de VS is dat al gaande. Een zeer bekende influencer een zogenaamde voorvechter moet nu zelf huilend YouTube verlaten omdat ze ooit in haar verleden een discriminerende opmerking maakte. Ik ben even de naam kwijt. Ik kreeg dat ook maar te horen van een van mijn dochters. Ik zal het nog eens vragen of mogelijk weet iemand op fok daar meer van.

Had mijn dochter even een app. gezonden. Jenna Marbles of wie het ook moge zijn, schijnt een begrip te zijn. Zelf had ik er nog nooit van gehoord.

Het is zo triest dat het lachwekkend begint te worden. Totaal doorgeslagen in de VS.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherni op 29-06-2020 14:53:32 ]
  maandag 29 juni 2020 @ 14:56:44 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193845014
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:37 schreef luxerobots het volgende:
Genee is gewoon bezweken onder de druk. Adverteerders werden gebeld. Een toekomstige adverteerder trok zich terug.

Niet zo heel gek ook. Volgens mij heeft hij het meest contact met het productieteam en met de zenderbazen dus hij wordt daar vooral op aangesproken en waarschijnlijk intern verantwoordelijk voor gehouden. Johan bewees hem dan ook geen dienst door niet op zijn grap terug te komen toen Genee hem de kans gaf.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193845115
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Niet zo heel gek ook. Volgens mij heeft hij het meest contact met het productieteam en met de zenderbazen dus hij wordt daar vooral op aangesproken en waarschijnlijk intern verantwoordelijk voor gehouden. Johan bewees hem dan ook geen dienst door niet op zijn grap terug te komen toen Genee hem de kans gaf.
Genee was jarenlang de aangever om uitspraken uit te lokken. Het was een grote fout om nu gespreksleider te zijn. Daar had iemand anders moeten zitten. Nu voelt het aan alsof iemand je laat vallen en je het mes in de rug steekt om jezelf te redden.
  maandag 29 juni 2020 @ 15:05:44 #46
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193845118
Wel apart dat de focus is verlegd van Derksen naar Genee. Iedereen vindt Wilfred nu een gigantische lul en je ziet dat hij er onderdoor gaat.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 29 juni 2020 @ 15:06:10 #47
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193845126
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:05 schreef Cherni het volgende:

[..]

Genee was jarenlang de aangever om uitspraken uit te lokken. Het was een grote fout om nu gespreksleider te zijn. Daar had iemand anders moeten zitten. Nu voelt het aan alsof iemand je laat vallen en het mes in de rug steekt om jezelf te redden.
Aldus de mening van Pauw tijdens Op1.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_193845148
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:06 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Aldus de mening van Pauw tijdens Op1.
Pauw heb ik niet gezien of gehoord. Maar als Pauw dat gezegd heeft ben ik het met Pauw eens.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 29 juni 2020 @ 15:09:51 #49
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193845173
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:05 schreef Grishenko_ het volgende:
Wel apart dat de focus is verlegd van Derksen naar Genee. Iedereen vindt Wilfred nu een gigantische lul en je ziet dat hij er onderdoor gaat.
Eens .(ging iets mis)Ik vond Rene van de Gijp ook niet echt sterk die avond .Die zat zich vooral te verschuilen achter Derksen.
Kan me voorstellen dat het voor hun alle drie een bizarre avond was

[ Bericht 14% gewijzigd door Puzzie op 29-06-2020 15:18:21 ]
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 29 juni 2020 @ 15:17:44 #50
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193845276
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:45 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die voorvechters worden door hun eigen handelen straks zelf gehinderd. Dat kwartje zal later vallen.

In de VS is dat al gaande. Een zeer bekende influencer een zogenaamde voorvechter moet nu zelf huilend YouTube verlaten omdat ze ooit in haar verleden een discriminerende opmerking maakte. Ik ben even de naam kwijt. Ik kreeg dat ook maar te horen van een van mijn dochters. Ik zal het nog eens vragen of mogelijk weet iemand op fok daar meer van.

Had mijn dochter even een app. gezonden. Jenna Marbles of wie het ook moge zijn, schijnt een begrip te zijn. Zelf had ik er nog nooit van gehoord.

Het is zo triest dat het lachwekkend begint te worden. Totaal doorgeslagen in de VS.
Ik zal het eens opzoeken. :) Het is inderdaad lachwekkend aan het worden.

Ik las net op GeenStijl dat Sunny Bergman ( :') ) in het reclamespotje van Danny Vera voor de VI app "we hebben een aaaaap!" meende te horen. Dat spotje is er geloof ik al twee jaar, dan weet je dus dat dit zo'n persoon is die nog nooit stelselmatig gekeken heeft (zoals Gijp al schetste), maar nu op basis van dit voorval meent te kunnen duiden wat de intenties van VI zijn.

Later besefte ze dat het 'app' was, maar "omdat het klinkt als aap desalniettemin ongepast." Dan weet je dat je elke hoop moet opgeven om daar ooit een zinnig gesprek mee te voeren.
pi_193845277
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:05 schreef Grishenko_ het volgende:
Wel apart dat de focus is verlegd van Derksen naar Genee. Iedereen vindt Wilfred nu een gigantische lul en je ziet dat hij er onderdoor gaat.
Zo apart is dat niet. Genee had in die uitzending de verkeerde rol. En achteraf gezien is dat een fatale blunder. Maar achteraf is dat altijd makkelijk lullen. Zelfs ik vond het een schrijnend optreden van Genee, maar ik kan vergeven en dit wens je niemand toe. De vraag is of Johan en Gijp nog verder willen. Genee kan nu niet meer als aangever fungeren. Dat zou zeer ongeloofwaardig overkomen. Dan moet er een ander format komen waar Johan en Gijp ook maar zin in moeten hebben.
  maandag 29 juni 2020 @ 15:24:20 #52
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193845347
quote:
14s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:09 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Eens .(ging iets mis)Ik vond Rene van de Gijp ook niet echt sterk die avond .Die zat zich vooral te verschuilen achter Derksen.
Kan me voorstellen dat het voor hun alle drie een bizarre avond was
Haha, dadelijk vallen Genee en Derksen nog Gijp aan, omdat ie te passief was tijdens de uitzending. Dan Is de surrealistische cirkel rond.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 29 juni 2020 @ 15:26:57 #53
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193845381
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:18 schreef Cherni het volgende:

[..]

Zo apart is dat niet. Genee had in die uitzending de verkeerde rol. En achteraf gezien is dat een fatale blunder. Maar achteraf is dat altijd makkelijk lullen. Zelfs ik vond het een schrijnend optreden van Genee, maar ik kan vergeven en dit wens je niemand toe. De vraag is of Johan en Gijp nog verder willen. Genee kan nu niet meer als aangever fungeren. Dat zou zeer ongeloofwaardig overkomen. Dan moet er een ander format komen waar Johan en Gijp ook maar zin in moeten hebben.
Niet apart hoe jij het bedoelt inderdaad. Achteraf is het een slechte zet geweest van Genee, dus wat dat betreft ben ik het met je eens. Ik bedoelde meer dat het apart is dat het drietal het klaarspelen om een ruzie nog groter te laten worden dan ie al is. Eerst zorgt Derksen voor controverse en daarna Genee. Wie volgt? Gijp? Kraaij? Directeurtje? :P
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 29 juni 2020 @ 15:27:32 #54
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193845391
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:24 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Haha, dadelijk vallen Genee en Derksen nog Gijp aan, omdat ie te passief was tijdens de uitzending. Dan Is de surrealistische cirkel rond.
Het was gewoon een bizarre hachelijke avond vond ik. De sfeer was zo gespannen en die gasten vond ik ook niet echt heel erg sterk . De hele setting was raar :P Eigenlijk zou het ook helemaal niet moeten gaan om schuld , maar ja :D :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 29 juni 2020 @ 15:35:58 #55
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193845476
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:27 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Het was gewoon een bizarre hachelijke avond vond ik. De sfeer was zo gespannen en die gasten vond ik ook niet echt heel erg sterk . De hele setting was raar :P Eigenlijk zou het ook helemaal niet moeten gaan om schuld , maar ja :D :@
Maar dan vraag ik me af waarom Genee moedwillig een bom onder het programma legt? Hij is natuurlijk niet zo naïef of dom om niet te snappen wat zijn rol als presentator is, wie zijn collega's zijn, hoe het programma in elkaar steekt. Daarom heeft het ook zo erg de schijn dat hij voorheen als aangever van bepaalde opmerkingen, nu daar zat als de heilige paus om een excuses te vragen. Iedereen denkt dan ook dat het draaide om zijn eigen carrière te redden, maar daar ben ik het mee oneens. Ik denk dat hij gezwicht is onder druk van zijn mediavrienden van de linkerkant. Dat zei Gijp ook tijdens het interview met PowNed van de week; dat invloedrijke mensen Genee appen over het programma.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 29 juni 2020 @ 15:42:28 #56
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193845535
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:35 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar dan vraag ik me af waarom Genee moedwillig een bom onder het programma legt? Hij is natuurlijk niet zo naïef of dom om niet te snappen wat zijn rol als presentator is, wie zijn collega's zijn, hoe het programma in elkaar steekt. Daarom heeft het ook zo erg de schijn dat hij voorheen als aangever van bepaalde opmerkingen, nu daar zat als de heilige paus om een excuses te vragen. Iedereen denkt dan ook dat het draaide om zijn eigen carrière te redden, maar daar ben ik het mee oneens. Ik denk dat hij gezwicht is onder druk van zijn mediavrienden van de linkerkant. Dat zei Gijp ook tijdens het interview met PowNed van de week; dat invloedrijke mensen Genee appen over het programma.
Ik heb geen idee, ik keek het programma eigenlijk iedere week en vond het altijd erg vermakelijk :+ Dat dit zo'n ding is geworden snap ik niet helemaal ,maar ik kan me voorstellen dat ze alle drie een zuur gevoel over hebben gehouden aan dat hele gedoe rondom hun .
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 29 juni 2020 @ 15:59:26 #57
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193845742
Het gekke is; iedereen is het met elkaar eens alleen op Twitter zie ik wat andere meningen...
  maandag 29 juni 2020 @ 16:03:00 #58
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193845787
quote:
10s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:59 schreef xzaz het volgende:
Het gekke is; iedereen is het met elkaar eens alleen op Twitter zie ik wat andere meningen...
O, dan heeft Twitter uiteindelijk gelijk. Dat bolwerk staat bekend om diens nuance en onderbouwing van feiten.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 29 juni 2020 @ 16:03:37 #59
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193845797
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:03 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

O, dan heeft Twitter uiteindelijk gelijk. Dat bolwerk staat bekend om diens nuance en onderbouwing van feiten.
Ik bedoel maar
  maandag 29 juni 2020 @ 16:04:10 #60
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193845807
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ok....

Is toch een beetje programma door en voor zwakzinnigen, toch?
Nee, wellicht verwar jij het met een ander programma. :)
pi_193845849
Ik vind het toch wel bizar dat Genee en Derksen na 12 jaar samenwerken niet rechtstreeks met elkaar praten tijdens breaks en de communicatie via de eindredactie gaat.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  maandag 29 juni 2020 @ 16:13:34 #62
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193845909
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:07 schreef Selqae het volgende:
Ik vind het toch wel bizar dat Genee en Derksen na 12 jaar samenwerken niet rechtstreeks met elkaar praten tijdens breaks en de communicatie via de eindredactie gaat.
Ik denk dat dat tot nu toe onderdeel van de succesformule is geweest. Zo blijft het 'spannend' en zijn is de interactie tussen mensen die elkaar als professional respecteren maar op het persoonlijke vlak minder liggen, niet geacteerd maar echt.
  maandag 29 juni 2020 @ 16:14:34 #63
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193845922
quote:
10s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:03 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ik bedoel maar
Ik vind dat heel goed van jou.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 29 juni 2020 @ 16:15:24 #64
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193845927
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:07 schreef Selqae het volgende:
Ik vind het toch wel bizar dat Genee en Derksen na 12 jaar samenwerken niet rechtstreeks met elkaar praten tijdens breaks en de communicatie via de eindredactie gaat.
Het is een publiek geheim dat die twee elkaar nooit hebben gelegen. Af en toe lijkt de relatie bij te trekken, maar binnen de kortste keren is het weer ruzie tussen hen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 29 juni 2020 @ 16:23:04 #65
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193845997
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:14 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Ik vind dat heel goed van jou.
Dankje
pi_193846006
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:15 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Het is een publiek geheim dat die twee elkaar nooit hebben gelegen. Af en toe lijkt de relatie bij te trekken, maar binnen de kortste keren is het weer ruzie tussen hen.
Dat ze het op persoonlijk vlak niet met elkaar kunnen vinden was me bekend, dat hebben ze nooit onder stoelen of banken gestoken en dat hoeft ook geen probleem te zijn natuurlijk. Dat ze ook niet met elkaar praten als ze aan het werk zijn behalve als ze aan het uitzenden zijn lijkt me geen gezonde werkverhouding. Ik vind het dan ook niet zo vreemd dat ze elkaar niet begrijpen.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_193846055
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Kinderlijke onschuld?

Mijn zoon zag, met bijna 2 jaar oud, iedereen met een kale kop als Pantani. Dat vond men schattig.

Noemt een kind iemand met een bruine huid, zwarte Piet, dan zijn zijn ouders vieze racisten.

Anyway, hier komen Afrikaantjes in de tuin, negerzoenen bij de koffie en zwarte Piet bij de intocht.
Kinderen zijn ook geen internethelden, en ik zou niet weten waarom diens ouders vieze racisten zouden zijn als ze iemand met een donkere huid zwarte piet noemen.
West-Melanesia
  maandag 29 juni 2020 @ 16:33:25 #68
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193846107
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:17 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik zal het eens opzoeken. :) Het is inderdaad lachwekkend aan het worden.

Ik las net op GeenStijl dat Sunny Bergman ( :') ) in het reclamespotje van Danny Vera voor de VI app "we hebben een aaaaap!" meende te horen. Dat spotje is er geloof ik al twee jaar, dan weet je dus dat dit zo'n persoon is die nog nooit stelselmatig gekeken heeft (zoals Gijp al schetste), maar nu op basis van dit voorval meent te kunnen duiden wat de intenties van VI zijn.

Later besefte ze dat het 'app' was, maar "omdat het klinkt als aap desalniettemin ongepast." Dan weet je dat je elke hoop moet opgeven om daar ooit een zinnig gesprek mee te voeren.
:')
Neeeeeeeeeeeeej....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193847411
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:35 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar dan vraag ik me af waarom Genee moedwillig een bom onder het programma legt? Hij is natuurlijk niet zo naïef of dom om niet te snappen wat zijn rol als presentator is, wie zijn collega's zijn, hoe het programma in elkaar steekt. Daarom heeft het ook zo erg de schijn dat hij voorheen als aangever van bepaalde opmerkingen, nu daar zat als de heilige paus om een excuses te vragen. Iedereen denkt dan ook dat het draaide om zijn eigen carrière te redden, maar daar ben ik het mee oneens. Ik denk dat hij gezwicht is onder druk van zijn mediavrienden van de linkerkant. Dat zei Gijp ook tijdens het interview met PowNed van de week; dat invloedrijke mensen Genee appen over het programma.
Genee heeft het verkeerd aangepakt omdat zijn sociale intelligentie flink tekort is geschoten. Of die sociale intelligentie is sowieso gebrekkig, dat kan ook.
  maandag 29 juni 2020 @ 18:31:40 #70
3542 Gia
User under construction
pi_193847562
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:28 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Kinderen zijn ook geen internethelden, en ik zou niet weten waarom diens ouders vieze racisten zouden zijn als ze iemand met een donkere huid zwarte piet noemen.
Nou, bruine mensen vallen daar wel over hoor. Is één van de redenen dat zp weg zou moeten. Want als die niet meer bestaat, worden bruinen niet meer uitgescholden.
pi_193848515
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 18:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, bruine mensen vallen daar wel over hoor. Is één van de redenen dat zp weg zou moeten. Want als die niet meer bestaat, worden bruinen niet meer uitgescholden.
Als die ouders kun kinderen niet meteen corrigeren kan ik het me wel voorstellen dat sommige bruinen er zo over denken. Anders lijkt het me sterk dat bruinen zulke ouders racistisch noemen.
West-Melanesia
  maandag 29 juni 2020 @ 22:50:45 #72
3542 Gia
User under construction
pi_193851799
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 19:32 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Als die ouders kun kinderen niet meteen corrigeren kan ik het me wel voorstellen dat sommige bruinen er zo over denken. Anders lijkt het me sterk dat bruinen zulke ouders racistisch noemen.
Wat versta jij onder corrigeren? Kind van 2...

Ik zei tegen mijn zoon:"ja, die mijnheer lijkt op Pantani, maar het is en andere mijnheer"

Is dat voldoende als hetzelfde wordt gezegd in het geval bruine man, zwarte piet?
Mag een ouder dan zeggen dat die mijnheer inderdaad een beetje op zwarte Piet lijkt, maar het geen zp is.

Waarom ligt dat vanwege huidskleur zoveel gevoeliger dan bijvoorbeeld bij iemand met scheve tanden of rood haar?

En please, geen slavernijgezeur, want dat heeft er niks mee te maken.
pi_193853904
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 22:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat versta jij onder corrigeren? Kind van 2...

Ik zei tegen mijn zoon:"ja, die mijnheer lijkt op Pantani, maar het is en andere mijnheer"

Is dat voldoende als hetzelfde wordt gezegd in het geval bruine man, zwarte piet?
Mag een ouder dan zeggen dat die mijnheer inderdaad een beetje op zwarte Piet lijkt, maar het geen zp is.

Waarom ligt dat vanwege huidskleur zoveel gevoeliger dan bijvoorbeeld bij iemand met scheve tanden of rood haar?

En please, geen slavernijgezeur, want dat heeft er niks mee te maken.
Zeggen “nee dat is geen zwarte piet”? Je mag er zelfs bij lachen van mij hoor, sjeezus is dat zo moeilijk. Je bent toch moeder?
West-Melanesia
pi_193856466
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 20:04 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Wat valt er precies te onderbouwen als je op internet wel iemands moeder durft uit te schelden en in het echt voor diegene’s gezicht niet? Dan is er een heleboel mis.

Internetheld
Lafbek
Praatjesmaker.

Welke onderbouwing zoek jij?
Vrijwel niemand haalt het in z’n hoofd om grappen te maken in het gezicht van dictators, zware criminelen, hells angels, agressieve kickboxers, al-qaida terroristen, etc.

Dus dan mogen er ook überhaupt geen grappen gemaakt worden over dat soort figuren?
pi_193856762
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 18:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Genee heeft het verkeerd aangepakt omdat zijn sociale intelligentie flink tekort is geschoten. Of die sociale intelligentie is sowieso gebrekkig, dat kan ook.
Genee is niet dom, maar wel naïef. Dat hij vanuit de auto gewoon denkt met bellen of appen Ruud Gullit of Humberto Tan aan de tafel te kunnen krijgen. Terwijl in 'zijn' programma deze personen soms met de grond gelijk afgemaakt worden.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 11:46:27 #76
3542 Gia
User under construction
pi_193856900
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 04:22 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Zeggen “nee dat is geen zwarte piet”? Je mag er zelfs bij lachen van mij hoor, sjeezus is dat zo moeilijk. Je bent toch moeder?
"Maar hij lijkt erop!"

Kinderen kunnen drammerig zijn.
pi_193856947
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:17 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Vrijwel niemand haalt het in z’n hoofd om grappen te maken in het gezicht van dictators, zware criminelen, hells angels, agressieve kickboxers, al-qaida terroristen, etc.

Dus dan mogen er ook überhaupt geen grappen gemaakt worden over dat soort figuren?
Alles mag en kan.
West-Melanesia
pi_193856964
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:46 schreef Gia het volgende:

[..]

"Maar hij lijkt erop!"

Kinderen kunnen drammerig zijn.
Ja dan moet je geen kinderen nemen als je je koter van 2 niet eens aan kan.
West-Melanesia
  woensdag 1 juli 2020 @ 10:22:05 #79
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193869978
Via een incognitoschermpje te bezoeken;
quote:
Klaver: ‘Akwasi vergelijken met Zwarte Piet is gewoon racisme. Punt uit’
https://www.ad.nl/politie(...)e-punt-uit~a0d6c021/

Nou, meneer Klaver. Wees dan een vent en doe aangifte. Ik geef je weinig kans.

Het cultureel marxistische feestje gaat nog verder;
quote:
Maar inspectiediensten beboeten bijvoorbeeld nauwelijks bedrijven voor discriminatie op de arbeidsmarkt. ,,Dat vraagt om een grotere opsporingsbevoegdheid.
Da's een hellend vlak.

quote:
Ook wil GroenLinks alle vormen van etnisch profileren verbieden. En dat gaat verder dan alleen de politie die mensen van kleur vaker staande houdt. Klaver wil ook af van algoritmes – vooral bekend van hoe Facebook bepaalt wat je op je tijdlijn ziet – die door de overheid, telefoonaanbieders, banken en verzekeraars worden gebruikt om risico-inschattingen te maken.
Leuk, omaatjes aanhouden. :)

Hele artikel interessant, opdat mensen weten waar je dan op gaat stemmen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:16:14 #80
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_193870724
Hoe het na Op1 van zondagavond verder moet zijn gegaan (volgens Jan Roos):

https://www.mediacourant.(...)-zijn-plaat-bij-op1/

...geschreeuw, dus.
pi_193870812
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 22:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat versta jij onder corrigeren? Kind van 2...

Ik zei tegen mijn zoon:"ja, die mijnheer lijkt op Pantani, maar het is en andere mijnheer"

Is dat voldoende als hetzelfde wordt gezegd in het geval bruine man, zwarte piet?
Mag een ouder dan zeggen dat die mijnheer inderdaad een beetje op zwarte Piet lijkt, maar het geen zp is.

Waarom ligt dat vanwege huidskleur zoveel gevoeliger dan bijvoorbeeld bij iemand met scheve tanden of rood haar?

En please, geen slavernijgezeur, want dat heeft er niks mee te maken.
Gewoon dat het geen zwarte piet is. Kinderen (van allerlei kleuren) kijken anders tegen anders gekleurden aan als ze er niet mee opgroeien.
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:45:41 #82
117098 Hathor
Effe niet
pi_193871213
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:16 schreef Eightyone het volgende:
Hoe het na Op1 van zondagavond verder moet zijn gegaan (volgens Jan Roos):

https://www.mediacourant.(...)-zijn-plaat-bij-op1/

...geschreeuw, dus.
Nou kan ik Roos niet meteen zien als betrouwbare bron.... :{
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 19 juli 2020 @ 10:40:18 #83
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_194156587
Wilfred, Johan & René gaan niet meer door op dezelfde voet... Dan kun je nu wel concluderen! :Y


Ober, mag ik 1 zwarte koffie? c_/ _O-
  zondag 19 juli 2020 @ 10:58:57 #84
65846 Bocaj
Vámonos!
  zondag 19 juli 2020 @ 11:09:24 #85
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194156850
Genee heeft euthanasie gepleegd op z'n verdere tv carrière.
  zondag 19 juli 2020 @ 11:16:40 #86
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_194156952
quote:
6s.gif Op zondag 19 juli 2020 11:09 schreef Twiitch het volgende:
Genee heeft euthanasie gepleegd op z'n verdere tv carrière.
VI met Helene Hendriks lijkt mij wel leuk! (Kan zij mooi de 'dame' spelen...)
  zondag 19 juli 2020 @ 11:28:36 #87
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194157111
quote:
6s.gif Op zondag 19 juli 2020 11:09 schreef Twiitch het volgende:
Genee heeft euthanasie gepleegd op z'n verdere tv carrière.
Denk ik ook ja. VI was ''zijn" enige succesvolle programma. Dat oog in oog variant en die talkshow op de zondag avond waren een enorm grote flop.
  zondag 19 juli 2020 @ 11:34:26 #88
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194157188
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 11:28 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Denk ik ook ja. VI was ''zijn" enige succesvolle programma. Dat oog in oog variant en die talkshow op de zondag avond waren een enorm grote flop.
Misschien kan hij Funniest Homevideos gaan presenteren?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 19 juli 2020 @ 11:42:56 #89
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_194157297
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 11:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Misschien kan hij Funniest Homevideos gaan presenteren?
Dan weet je zeker dat je richting de uitgang bent... _O- _O-
  zondag 19 juli 2020 @ 11:45:54 #90
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194157336
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 11:42 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dan weet je zeker dat je richting de uitgang bent... _O- _O-


Tuurlijk niet _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 19 juli 2020 @ 11:52:52 #91
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194157423
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 11:42 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dan weet je zeker dat je richting de uitgang bent... _O- _O-
Hansie is anders nog steeds op tv. Bij meerdere programma's. :)
  zondag 19 juli 2020 @ 11:56:40 #92
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_194157473
Het schijnt dat Hans vroeger nog gevoetbald heeft ook. Ik kende hem alleen als presentator van schijtlollige home video’s.
  zondag 19 juli 2020 @ 12:03:51 #93
117098 Hathor
Effe niet
pi_194157577
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 11:56 schreef damsco het volgende:
Het schijnt dat Hans vroeger nog gevoetbald heeft ook. Ik kende hem alleen als presentator van schijtlollige home video’s.
Het was alleen niet bepaald een begenadigd talent, hij moest het vooral hebben van smerig spel. Desalniettemin was hij overal waar hij speelde toch wel populair.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194157639
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het was alleen niet bepaald een begenadigd talent, hij moest het vooral hebben van smerig spel. Desalniettemin was hij overal waar hij speelde toch wel populair.
Hij scheen wel talentvol te zijn, maar na een blessure niet meer alle bewegingen te kunnen maken. Toen werd hij een houthakker met smerig spel.
  zondag 19 juli 2020 @ 12:11:05 #95
117098 Hathor
Effe niet
pi_194157661
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hij scheen wel talentvol te zijn, maar na een blessure niet meer alle bewegingen te kunnen maken. Toen werd hij een houthakker met smerig spel.
Hij speelde volgens mij altijd wel met een of andere blessure, zijn knieen waren ook totaal verrot, en altijd helemaal ingetaped. De 100 meter liep hij in 60 seconden denk ik. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194157785
quote:
Volgzame Helene Hendriks, die een geforceerd lachje vertoont elke keer als Derksen een 'seksistisch' grapje maakt.

Valt me tegen van Derksen en Gijp, hier moet je toch overheen kunnen stappen en de charme van het programma is wat mij betreft juist die spanning, tegenstelling en scherpte.
pi_194157795
quote:
6s.gif Op zondag 19 juli 2020 11:09 schreef Twiitch het volgende:
Genee heeft euthanasie gepleegd op z'n verdere tv carrière.
Ik denk het niet. Juist door politiek correct te zijn heeft hij ervoor gezorgd dat hij nog vrijwel overal aan de slag kan.
pi_194158605
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:21 schreef FYazz het volgende:

[..]

Valt me tegen van Derksen en Gijp, hier moet je toch overheen kunnen stappen en de charme van het programma is wat mij betreft juist die spanning, tegenstelling en scherpte.
Als jij jezelf volstrekt ongeloofwaardig wilt maken dan moet je dat vooral gaan doen maar dan doen wij, de kijkertjes, niet meer mee. Dan zullen we eens kijken hoelang het dan nog doorgaat als er geen hond kijkt want die racisme roepertjes gaat natuurlijk niet ineens massaal kijken.
pi_194158646
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Juist door politiek correct te zijn heeft hij ervoor gezorgd dat hij nog vrijwel overal aan de slag kan.
Precies ja :D

Hij kan zo de ramen bij Akwasi gaan lappen en dat soort werkzaamheden.
pi_194158888
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hij speelde volgens mij altijd wel met een of andere blessure, zijn knieen waren ook totaal verrot, en altijd helemaal ingetaped. De 100 meter liep hij in 60 seconden denk ik. :')
Ik heb hem wel zien spelen als FC Den Boschspeler in het Cambuurstadion. Hij speelde wel vaak op het randje, weet ik wel. Maar dat hij lichamelijk op was, verbaast mij. Want hij voetbalde nog lang door op oudere leeftijd.
Dat hij populair was, kwam met name doordat hij 's zondagochtends in de show van Jack van Gelder optrad (toen nog bij de TROS).
pi_194158895
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Juist door politiek correct te zijn heeft hij ervoor gezorgd dat hij nog vrijwel overal aan de slag kan.
Nou, dan moet je daar wel de kwaliteiten voor hebben. Hij zal ongetwijfeld nog wel aan de bak komen maar dan is het bij RTL Boulevard of SBS Shownieuws of dat soort crab.
Voor het serieuzere werk is hij gewoon te licht bevonden.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_194158918
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Juist door politiek correct te zijn heeft hij ervoor gezorgd dat hij nog vrijwel overal aan de slag kan.
Een 53-jarige oude witte man? Dan kom je bijna nergens meer aan de bak op TV.
pi_194158919
Overigens moet Derksen gewoon lekker stoppen en zich met muziek gaan bezig houden in zijn laatste actieve jaren. Iets zegt me dat hij veel te mediageil is om van de buis te gaan.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_194158968
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:46 schreef Pedroso het volgende:
Overigens moet Derksen gewoon lekker stoppen en zich met muziek gaan bezig houden in zijn laatste actieve jaren. Iets zegt me dat hij veel te mediageil is om van de buis te gaan.
Ja, hij moet het voorbeeld van Harry Muskee volgen. Je kunt niet bij elke nieuwe langspeelplaat verwachten dat het publiek er nog op zit te wachten.
pi_194159213
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:23 schreef Nober het volgende:

[..]

Als jij jezelf volstrekt ongeloofwaardig wilt maken dan moet je dat vooral gaan doen maar dan doen wij, de kijkertjes, niet meer mee. Dan zullen we eens kijken hoelang het dan nog doorgaat als er geen hond kijkt want die racisme roepertjes gaat natuurlijk niet ineens massaal kijken.
Wie bedoel je met "jij"?
Ik? Genee? Derksen? Hendriks?

Begrijp je reactie niet helemaal :@
pi_194159364
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:45 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Nou, dan moet je daar wel de kwaliteiten voor hebben. Hij zal ongetwijfeld nog wel aan de bak komen maar dan is het bij RTL Boulevard of SBS Shownieuws of dat soort crab.
Voor het serieuzere werk is hij gewoon te licht bevonden.
Vind ik persoonlijk flauwekul. Genee is een bedreven interviewer en hoe meer diepte interviews ik van hem zie hoe intrigerender ik hem en zijn gesprekken vind.

Qua persoon is het wellicht niet de warme, open interviewer en presentator en de programma's die hij heeft gepresenteerd vond ik qua setting ook niet top, maar het is volgens mij wel een intelligente man en inhoudelijk heeft hij toch verrassende gesprekken.
Ik kan hem vele malen beter pruimen dan een Twan Huys bv.
pi_194159575
[/quote]0s.gif Op zondag 19 juli 2020 14:16 schreef FYazz het volgende:

quote:
Vind ik persoonlijk flauwekul. Genee is een bedreven interviewer en hoe meer diepte interviews ik van hem zie hoe intrigerender ik hem en zijn gesprekken vind.

Qua persoon is het wellicht niet de warme, open interviewer en presentator en de programma's die hij heeft gepresenteerd vond ik qua setting ook niet top, maar het is volgens mij wel een intelligente man en inhoudelijk heeft hij toch verrassende gesprekken.
Ik kan hem vele malen beter pruimen dan een Twan Huys bv.
Hij zal vast gedreven zijn maar hij is veel te hijgerig en komt niet ontspannen over. Bij het serieuzere werk zit je vaak met kromme tenen te kijken.
Bovendien moet hij ook altijd Derksen er weer bij halen (zowel op de radio als op TV), dan weet je het wel.
Inhoudelijk is Huys 10x beter maar hij heeft een beetje hetzelfde probleem als Genee (al is het wel in een mildere vorm), hij komt niet echt goed over als talkshow host.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 19 juli 2020 @ 14:55:18 #108
117098 Hathor
Effe niet
pi_194160116
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:44 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik heb hem wel zien spelen als FC Den Boschspeler in het Cambuurstadion. Hij speelde wel vaak op het randje, weet ik wel. Maar dat hij lichamelijk op was, verbaast mij. Want hij voetbalde nog lang door op oudere leeftijd.
Dat hij populair was, kwam met name doordat hij 's zondagochtends in de show van Jack van Gelder optrad (toen nog bij de TROS).
Hij was ook een van die zeldzame spelers die na afloop van een wedstrijd gewoon het supportershome inliep om even een biertje met de supporters te drinken, daar scoor je ook wel punten mee. Zoiets zou een Gullit of v Basten niet snel doen denk ik.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')