abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 juni 2020 @ 01:54:07 #251
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193793785
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 01:53 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je mist me punt.
Mijn
  vrijdag 26 juni 2020 @ 01:54:17 #252
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193793788
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 01:53 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je mist me punt.
'me' :N
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193793807
:')
West-Melanesia
pi_193793838
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 01:26 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dan kun je je eigen beweringen daarvoor ook in twijfel trekken, als je zo redeneert. Jij lijkt zeer heldere inzichten in de motieven te hebben om voor een ander land te kiezen. Natuurlijk kan ik niet voor iedereen spreken, dat is voor iedereen onmogelijk.

Maar goed, in cijfers: vrijwel het hele land (328 miljoen mensen) bestaat uit immigranten. Volgens een onderzoek uit 2018 was:

- 47% extreem trots om Amerikaan te zijn
- 25% erg trots om Amerikaan te zijn
- 16% behoorlijk trots om Amerikaan te zijn
- 7% een beetje trots om Amerikaan te zijn
- 3% niet trots om Amerikaan te zijn

Dus 72% van al die mensen is minimaal erg trots om Amerikaan te zijn, en 16% behoorlijk trots. Dan heb je het dus over 88% van een populatie die vrijwel geheel uit immigranten of afstammelingen van immigranten is opgebouwd.

Ik weet niet of je er wel eens bent geweest, maar de vlag zie je vrijwel overal in het straatbeeld terugkomen. Ondanks alle tekortkomingen die het land heeft, voelt de gemiddelde persoon zich daar toch boven alles Amerikaan.
Maar volgens jou voelen Marokkanen die voor het Marokkaanse elftal kiezen zich niet Nederlands. Dat kan je dus niet weten. Ook voor Amerikaanse immigranten die je erbij haalt. Je maakt het onnodig ingewikkeld. Ik heb niet zozeer heldere inzichten, ik heb alleen uitgelegd dat er verschillende reden zijn waarom iemand voor een ander nationaal elftal kiest die helemaal niet hoeven te betekenen dat iemand zich niet Nederlands voelt.
West-Melanesia
pi_193794039
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 01:40 schreef Tmarus het volgende:

[..]

Interessant.
Ik houd dit in mijn achterhoofd vanaf nu. De Mol weet idd als geen ander hoe je kijkers kunt triggeren dmv ruzies.
Het blijft natuurlijk een hypothese want er is natuurlijk wel heel veel gebeurd. Maar ik zou het wel geniaal vinden als ze er mee weg kunnen komen. Genee in de rol van verrader, Gijp in de rol van onschuld en Derksen in de rol van de duivel. En dan met zijn allen een besloten feestje vieren op een goede einde van een show, een Top Show haha. Dit allemaal als een afleidingsmanoeuvre met betrekking tot de BLM kwestie. Geniaal...
pi_193794317
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 02:20 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk een hypothese want er is natuurlijk wel heel veel gebeurd. Maar ik zou het wel geniaal vinden als ze er mee weg kunnen komen. Genee in de rol van verrader, Gijp in de rol van onschuld en Derksen in de rol van de duivel. En dan met zijn allen een besloten feestje vieren op een goede einde van een show, een Top Show haha. Dit allemaal als een afleidingsmanoeuvre met betrekking tot de BLM kwestie. Geniaal...
Dromen mag altijd :)
West-Melanesia
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:24:06 #257
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193796506
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 01:58 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Maar volgens jou voelen Marokkanen die voor het Marokkaanse elftal kiezen zich niet Nederlands. Dat kan je dus niet weten. Ook voor Amerikaanse immigranten die je erbij haalt. Je maakt het onnodig ingewikkeld. Ik heb niet zozeer heldere inzichten, ik heb alleen uitgelegd dat er verschillende reden zijn waarom iemand voor een ander nationaal elftal kiest die helemaal niet hoeven te betekenen dat iemand zich niet Nederlands voelt.
Ik zeg dat ze zich voornamelijk Marokkaan voelen, meer dus dan Nederlander.

Ik geef daarnaast in een vergelijking met de VS, met cijfers onderbouwd, aan dat dat op zijn minst opmerkelijk is te noemen na een aantal generaties. En dan opeens "kan ik het allemaal niet weten en maak ik het onnodig ingewikkeld", terwijl jij pretendeert te weten welke redenen er zijn waarom iemand voor een ander nationaal elftal kiest.

Het meest frappante vind ik overigens dat de meest voor de hand liggende verklaring, namelijk dat mensen zich meer Marokkaan voelen dan Nederlander en daarom die keuze voor dat nationaal elftal maken, volgens jou onmogelijk lijkt te zijn, in tegenstelling tot andere redenen die je aandraagt.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:28:37 #258
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193796558
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:24 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik zeg dat ze zich voornamelijk Marokkaan voelen, meer dus dan Nederlander.

Ik geef daarnaast in een vergelijking met de VS, met cijfers onderbouwd, aan dat dat op zijn minst opmerkelijk is te noemen na een aantal generaties. En dan opeens "kan ik het allemaal niet weten en maak ik het onnodig ingewikkeld", terwijl jij pretendeert te weten welke redenen er zijn waarom iemand voor een ander nationaal elftal kiest.

Het meest frappante vind ik overigens dat de meest voor de hand liggende verklaring, namelijk dat mensen zich meer Marokkaan voelen dan Nederlander en daarom die keuze voor dat nationaal elftal maken, volgens jou onmogelijk lijkt te zijn, in tegenstelling tot andere redenen die je aandraagt.
Nederlanders zijn wat nationalistischer dan Amerikanen, daarom is het voor immigranten in Nederland moeilijker om er tussen te komen
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:32:09 #259
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193796593
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nederlanders zijn wat nationalistischer dan Amerikanen, daarom is het voor immigranten in Nederland moeilijker om er tussen te komen
Niet mee eens , allemaal een schotel aan de gevel.
In huis wordt de taal van het moederland gesproken , je zal toch echt zelf stappen moeten nemen.
En Amerikanen zijn echt wel nationalistischer dan Nederlanders.
Ik ben inmiddels overleden
pi_193796748
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:24 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik zeg dat ze zich voornamelijk Marokkaan voelen, meer dus dan Nederlander.

Ik geef daarnaast in een vergelijking met de VS, met cijfers onderbouwd, aan dat dat op zijn minst opmerkelijk is te noemen na een aantal generaties. En dan opeens "kan ik het allemaal niet weten en maak ik het onnodig ingewikkeld", terwijl jij pretendeert te weten welke redenen er zijn waarom iemand voor een ander nationaal elftal kiest.

Het meest frappante vind ik overigens dat de meest voor de hand liggende verklaring, namelijk dat mensen zich meer Marokkaan voelen dan Nederlander en daarom die keuze voor dat nationaal elftal maken, volgens jou onmogelijk lijkt te zijn, in tegenstelling tot andere redenen die je aandraagt.
Ik heb alleen gezegd dat het niet zo hoeft te zijn, dat iemand zich meer Marokkaan wanneer hij voor het Marokkaanse elftal kiest. Door te zeggen dat er ook andere redenen kunnen zijn, pretendeer ik verder niks te weten hoor.
West-Melanesia
pi_193796792
Amerikanen zijn chauvinistisch. Dat gedoe, een Amerikaanse vlag bij veel woningen vind ik trouwens stom. Vooral als het mensen zijn die zich menen te moeten bewijzen dat ze Amerikaan zijn. Wees gewoon jezelf, heb maling aan wat een ander over je denkt.
West-Melanesia
pi_193796858
Nou boehoe, beetje lopen janken over je huidskleur.

Ja elk Westers land kent een slavenhistorie. Het was toen makkelijk om een gehele bevolkingsgroep onder te richten als onderdaan om de vuile, vervelende kutklusjes uit te voeren.
Het punt is, het is historie. Landen zijn geėmancipeerd geraakt om elke bevolkingsgroep niet langer buiten contrast te plaatsen met de dominante cultuur, maar te gaan inclusiveren met de dominante cultuur. Onderdeel laten maken van.

Om nu hierop vervolgens ophef te gaan veroorzaken door de moord op George Floyd te kunnen gebruiken als 'druppel dat de emmer deed overlopen', slaat wal noch kant.
Slavernij is geschiedenis, dat wil zeggen, het komt niet meer voor.

De beeldenstorm van afgelopen weken is op geen enkele wijze een gegronde reden om een huidskleur te gaan promoten. De daden van personen van weleer leren ons juist om dergelijke zaken niet meer te kunnen laten voortbrengen. Een leermoment, iedere keer dat een beeld aanschouwd wordt.
Door het neerhalen van een beeld worden de leermomenten afgenomen, en hierdoor is recidive door iemand die het leermoment nodig had gehad, echter een risico geworden.

Neem bijvoorbeeld Adolf Hitler. Een verschrikkelijk persoon met vele wanstaltige daden op zijn geweten. Door hem op te nemen in onze historie, en hem te linken aan 'extreem rechts', zijn groeperingen die als zodanig worden gemarkeerd als risicogroep aangewezen. Zo kunnen zij in toom worden gehouden en kunnen dergelijke zaken die in het verleden hebben plaatsgevonden, worden voorkomen.
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:18:40 #263
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193797219
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nederlanders zijn wat nationalistischer dan Amerikanen, daarom is het voor immigranten in Nederland moeilijker om er tussen te komen
Je maakt een grapje toch?
pi_193797328
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:18 schreef Repentless het volgende:

[..]

Je maakt een grapje toch?
Dat neem ik aan. :)
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:26:56 #265
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_193797330
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:22 schreef luxerobots het volgende:
Ik denk ook niet dat de verruwing met Fortuyn begonnen is. Het schuurt natuurlijk al langer in onze samenlevingen. Neem elf september, de moord op Van Gogh en de opkomst van sociale media.
Twee voorbeelden van nį de moord op Fortuyn?
pi_193797365
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:26 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Twee voorbeelden van nį de moord op Fortuyn?
11 september niet. Maar Fortuyn heeft er wel voor gezorgd dat de PvdA compleet een andere weg is ingeslagen en dan niet de juiste. De veren moesten zonodig afgeschud worden.
pi_193797623
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 01:48 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Klopt, waarom zijn mensen zulke helden op internet. Op internet staan ze allemaal achter Johan, maar ik betwijfel of ze die grap over Akwasi in zijn gezicht zouden durven zeggen.
Waarom niet? IRL is het juist vredelievender.
pi_193797658
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:51 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Waarom niet? IRL is het juist vredelievender.
Dat zal allemaal wel. Maar ik kan het niet helpen dat ik denk dat de mensen die hier vol achter Johan staan zo’n zelfde grap niet durven te maken in het gezicht van Akwasi, of een willekeurige donker persoon.
West-Melanesia
pi_193797686
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:54 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel. Maar ik kan het niet helpen dat ik denk dat de mensen die hier vol achter Johan staan zo’n zelfde grap niet durven te maken in het gezicht van Akwasi, of een willekeurige donker persoon.
IRL zeg je eerder: 'hey Akwasi ouwe rukker, wat zeg jij toch allemaal joh' en beukt hem lachend op zijn schouder. Denk dat de kans groter is dat Akwasi dan bibbert en niet andersom dus.
pi_193797701
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

IRL zeg je eerder: 'hey Akwasi ouwe rukker, wat zeg jij toch allemaal joh' en beukt hem lachend op zijn schouder. Denk dat de kans groter is dat Akwasi dan bibbert en niet andersom dus.
Dat bedoel ik.
West-Melanesia
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:58:52 #271
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193797710
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:54 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel. Maar ik kan het niet helpen dat ik denk dat de mensen die hier vol achter Johan staan zo’n zelfde grap niet durven te maken in het gezicht van Akwasi, of een willekeurige donker persoon.
Waarom denk je dat?
  vrijdag 26 juni 2020 @ 11:00:22 #272
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193797726
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:18 schreef Repentless het volgende:

[..]

Je maakt een grapje toch?
Nee, eigenlijk niet. In Nederland is er veel meer een idee omtrent hoe je moet zijn om tot de natie te kunnen behoren, in de VS is dat allemaal veel minder vastomlijnd.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193797757
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:58 schreef Repentless het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Eigenlijk denk ik het niet. Ik weet het zeker.
West-Melanesia
  vrijdag 26 juni 2020 @ 11:05:48 #274
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193797778
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Eigenlijk denk ik het niet. Ik weet het zeker.
En waarom weet je dat zeker? Wat is de reden dat iemand dat niet zou durven?
pi_193797784
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet. In Nederland is er veel meer een idee omtrent hoe je moet zijn om tot de natie te kunnen behoren, in de VS is dat allemaal veel minder vastomlijnd.
Nee, het is juist andersom. Wanneer je aan een Nederlander vraagt wat nou de Nederlandse cultuur is, dan gaan de meesten waarschijnlijk een beetje stamelen. Amerikanen beginnen over de Founding Fathers, hun grondrechten, American Dream etc etc
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')