abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 27 juni 2020 @ 00:25:21 #1
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193809953
rfp0qef.jpg

Welkom in de ESF-SC

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non)-esf-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de teckel van de tante van je buurvrouw, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete esf liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je klachten over Huub Stapel, als je sowieso mensen die Huub heten stiekem niet vertrouwt, hoeveel meltdowns afgelopen esf je bezorgd heeft, je laatste ervaring met een airfryer, hoe harig jij het graag ziet, dat je je even helemaal klote voelt, dat jij WIDM stiekem ook nooit gezien hebt, wie Mark Rutte moet opvolgen en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vaderdag.

En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.

*G* :B cheer-crazy.gif w/ 7eEx8bs.gif 120301_163650_wapperindiaan.gif Pw8cZk6.png120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif rotopmetjeslotje.gif 14.gif giphy.gif giphy.gif DZOnCsT.pngHyF4la3.gifqoTVhDD.gif414317589.jpg
headbang02.gif
Ons eiland Doezepwa Utopia:
WpOfWBs.png
Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
De 50 favorieten van het leukste songfestival forum van Nederland!

ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK

EHvex68.jpg
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 00:26:57 #2
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193809966
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 00:23 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

13 mijn hemel :X Wat een horror

Ik woonde met 4 anderen een paar maanden en dat vond ik al too much
Nou ja het klinkt drukker dan het was. Zelf ben ik juist iemand die zowel het heel erg leuk vind onder mensen te zijn, maar ook heel erg relaxed om in mijn eentje te zijn.

En dat kon ook gewoon. Je hoefde niet altijd tussen de anderen te zitten.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 00:27:33 #3
450295 crew  skysherrif
14
pi_193809970
Ohhh dat klinkr best wel chill ja zo'n situatie zeker als je ook echt met eomgaaelkaart en een goeie band hebt. Ging je dan ook samen uit en dat soort dingen?

Ik heb een tijdje met 8 anderen gewoon ook in een huis, maar dat vond ik tocj niet echt optimaal. Maar dat lag ook erg aan mezelf
  zaterdag 27 juni 2020 @ 00:29:45 #4
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_193809984
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 00:26 schreef Redefine het volgende:

[..]

Nou ja het klinkt drukker dan het was. Zelf ben ik juist iemand die zowel het heel erg leuk vind onder mensen te zijn, maar ook heel erg relaxed om in mijn eentje te zijn.

En dat kon ook gewoon. Je hoefde niet altijd tussen de anderen te zitten.
Ja ik vind ook echt de combinatie fijn!

Het ligt er ook een beetje aan hoe groot de ruimte is, hoeveel faciliteiten er privé zijn en hoeveel gedeelde ruimtes er zijn.

Wij woonden met zijn vijven in een piepklein huisje met geen woonkamer en alleen een kleine keuken als gedeelde ruimte, en de badkamer moesten we ook delen. Voor sommige mensen is dat misschien weggelegd, maar ik vond het vreselijk :X
Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
pi_193809988
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 00:23 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

13 mijn hemel :X Wat een horror

Ik woonde met 4 anderen een paar maanden en dat vond ik al too much
Ik kon via via een halve zolderetage krijgen en moest alleen het toilet delen. En daar twijfelde ik al aan. Maar op aanraden van mijn zus toch gedaan

Heb er 8 jaar gewoond :)
  zaterdag 27 juni 2020 @ 00:32:21 #6
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193809994
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 00:27 schreef skysherrif het volgende:
Ohhh dat klinkr best wel chill ja zo'n situatie zeker als je ook echt met eomgaaelkaart en een goeie band hebt. Ging je dan ook samen uit en dat soort dingen?

Ik heb een tijdje met 8 anderen gewoon ook in een huis, maar dat vond ik tocj niet echt optimaal. Maar dat lag ook erg aan mezelf
Met dat soort aantallen staat en valt het ook wel met wie je er woont. En ook aan jezelf. Ik had na een paar jaar wel dat mij iets meer begon te storen aan de lakse houding van anderen (toen waren er ook net veel van de mensen die er van mijn begin zaten weg) en voelde ik echt wel dat ik stuk ouder was dan de rest. Dus toen heb ik nog anderhalf jaar in Amsterdam West gewoond op mijzelf.

En we gingen toen inderdaad best vaak wat met elkaar doen ja. Beneden in de flat was een café zelf. Dus daar gingen we best vaak poolen etc. Verder ook een aantal keer stappen, buiten bbq'en, naar de Efteling geweest, kerstdiner gehouden etc.

En twee keer per jaar hadden we een huisfeest wat we met zijn allen organiseerden. Daar kwam dan een man of 100 - 150 af over de hele avond/nacht. Toen stond de gang wel vol.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 00:33:00 #7
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_193809997
Bij mij was het kutte ook wel dat ik bij vier mensen kwam die al voor het tweede jaar op de campus woonden en elkaar ook al kenden, dus ik kwam er als enige nieuw bij :')

En de accommodatie commissie hield er wel rekening mee om eerstejaars bij eerstejaars te plaatsen, want dan kon je alvast het nieuw-zijn samen met elkaar delen en op die manier een band opbouwen.

Maar alle vier mijn huisgenoten hadden het jaar daarvoor al een soort "instapjaar" gehad, wat technisch niet gold als een eerste studiejaar, maar ze woonden al wel op de campus. Dus feitelijk waren het tweedejaars die gewoon in hun tweede jaar pas eerstejaars-studiestof deden :') Maar ze telden "officieel" mee als eerstejaars :')
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
  zaterdag 27 juni 2020 @ 00:33:49 #8
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_193810002
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 00:30 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Ik kon via via een halve zolderetage krijgen en moest alleen het toilet delen. En daar twijfelde ik al aan. Maar op aanraden van mijn zus toch gedaan

Heb er 8 jaar gewoond :)
Oh maar dat lijkt me ook gewoon echt wel prima :Y
  zaterdag 27 juni 2020 @ 00:34:15 #9
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193810003
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 00:29 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ja ik vind ook echt de combinatie fijn!

Het ligt er ook een beetje aan hoe groot de ruimte is, hoeveel faciliteiten er privé zijn en hoeveel gedeelde ruimtes er zijn.

Wij woonden met zijn vijven in een piepklein huisje met geen woonkamer en alleen een kleine keuken als gedeelde ruimte, en de badkamer moesten we ook delen. Voor sommige mensen is dat misschien weggelegd, maar ik vond het vreselijk :X
Dat is wel een groot verschil ja. Ik zou sowieso nooit een badkamer willen delen. Die had ik daar ook voor mijzelf, dus dat scheelde. En ondanks dat 17 vierkante meter klein is, voelde het best ruim aan.

Ook de keuken was relatief ruim en de 'woonkamer' die er voor zat kon je ook gewoon twee banken en een tv meubel kwijt. Dus best ruim.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 00:35:01 #10
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193810011
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 00:33 schreef Aoibhin het volgende:
Bij mij was het kutte ook wel dat ik bij vier mensen kwam die al voor het tweede jaar op de campus woonden en elkaar ook al kenden, dus ik kwam er als enige nieuw bij :')

En de accommodatie commissie hield er wel rekening mee om eerstejaars bij eerstejaars te plaatsen, want dan kon je alvast het nieuw-zijn samen met elkaar delen en op die manier een band opbouwen.

Maar alle vier mijn huisgenoten hadden het jaar daarvoor al een soort "instapjaar" gehad, wat technisch niet gold als een eerste studiejaar, maar ze woonden al wel op de campus. Dus feitelijk waren het tweedejaars die gewoon in hun tweede jaar pas eerstejaars-studiestof deden :') Maar ze telden "officieel" mee als eerstejaars :')
Dat is wel vervelend jaar. Als alle anderen wel elkaar al kennen en alleen jij nieuw bent.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 00:37:13 #11
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_193810018
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 00:35 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat is wel vervelend jaar. Als alle anderen wel elkaar al kennen en alleen jij nieuw bent.
Ja ik had het ook echt niet getroffen wat dat betreft, want vrienden van mij daar werden juist wel bij nieuwe mensen geplaatst. Ik had gewoon echt pech.

Ik kon met hen niet het "spannende" beleven van nieuw zijn op zo'n campus en uitvinden wat leuk is en hoe het allemaal werkt, want ze hadden daar al een heel jaar gewoond. En om mij heen zag ik dan mensen die al vrij snel wel een band hadden met hun huisgenoten, omdat je dan in hetzelfde schuitje zit, en dat zat ik niet.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 00:40:08 #12
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193810030
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 00:37 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ja ik had het ook echt niet getroffen wat dat betreft, want vrienden van mij daar werden juist wel bij nieuwe mensen geplaatst. Ik had gewoon echt pech.

Ik kon met hen niet het "spannende" beleven van nieuw zijn op zo'n campus en uitvinden wat leuk is en hoe het allemaal werkt, want ze hadden daar al een heel jaar gewoond. En om mij heen zag ik dan mensen die al vrij snel wel een band hadden met hun huisgenoten, omdat je dan in hetzelfde schuitje zit, en dat zat ik niet.
Bij ons kon je het dan ook wel verkeerd treffen. Een meisje van een andere etage die ik van de studie kende had een hele andere situatie. Die zat op een gang waar bijna niemand met elkaar om ging en er dus ook totaal geen sfeer was. Maar waar de keuken dan ook heel vies was.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 00:40:31 #13
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_193810034
Mijn huisgenoten wisten ook dat in het soort huisje waar we woonden, dat vier kamers redelijk ruim waren en een lekker groot bed hadden, en 1 kamer een stuk kleiner was en ook een erg kort bed had.

Dus zij hadden op hun accommodatie formulier aangekruist dat ze dus zo'n grote kamer wilden hebben.

En dus kreeg ik automatisch die heel kleine :') Want wist ik veel
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 00:40:42 #14
450295 crew  skysherrif
14
pi_193810039
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 00:32 schreef Redefine het volgende:

[..]

Met dat soort aantallen staat en valt het ook wel met wie je er woont. En ook aan jezelf. Ik had na een paar jaar wel dat mij iets meer begon te storen aan de lakse houding van anderen (toen waren er ook net veel van de mensen die er van mijn begin zaten weg) en voelde ik echt wel dat ik stuk ouder was dan de rest. Dus toen heb ik nog anderhalf jaar in Amsterdam West gewoond op mijzelf.

En we gingen toen inderdaad best vaak wat met elkaar doen ja. Beneden in de flat was een café zelf. Dus daar gingen we best vaak poolen etc. Verder ook een aantal keer stappen, buiten bbq'en, naar de Efteling geweest, kerstdiner gehouden etc.

En twee keer per jaar hadden we een huisfeest wat we met zijn allen organiseerden. Daar kwam dan een man of 100 - 150 af over de hele avond/nacht. Toen stond de gang wel vol.
Ahhhh dat klinkt wel als mooie tijden, nice hoor.

Had achteraf denk ik ook wel weer voor een wat groter recht studentenhuis willen gaan.
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 00:41:10 #15
450295 crew  skysherrif
14
pi_193810045
quote:

Probeerden ze je er wel een beetje bij te betrekken, of
  zaterdag 27 juni 2020 @ 00:41:54 #16
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193810053
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 00:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ahhhh dat klinkt wel als mooie tijden, nice hoor.

Had achteraf denk ik ook wel weer voor een wat groter recht studentenhuis willen gaan.
Het is vaak toch maar net hoe het loopt. Voordat ik daar ging wonen, had ik helemaal niks met het hele 'studentenhuis' idee. Maar uiteindelijk vond ik het heel erg tof.
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 00:41:57 #17
450295 crew  skysherrif
14
pi_193810054
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 00:40 schreef Aoibhin het volgende:
Mijn huisgenoten wisten ook dat in het soort huisje waar we woonden, dat vier kamers redelijk ruim waren en een lekker groot bed hadden, en 1 kamer een stuk kleiner was en ook een erg kort bed had.

Dus zij hadden op hun accommodatie formulier aangekruist dat ze dus zo'n grote kamer wilden hebben.

En dus kreeg ik automatisch die heel kleine :') Want wist ik veel
Ah klootzakken :(
pi_193810055
quote:

[..]

Oh maar dat lijkt me ook gewoon echt wel prima :Y
Dat was het ook. Heb er met heel veel plezier gewoond. Totdat de eigenaar van het pand besloot om het te verkopen en er een paar etages leeg kwamen te staan en ik als laatste huurder over was. De lege etages werden opgevuld met Engelsen en Brazilianen en uiteindelijk ben ik ook maar vertrokken.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 00:42:49 #19
181667 Strani
De enige echte Iberogast
pi_193810062
pp9650t3f9751.jpg?width=640&height=580&crop=smart&auto=webp&s=63a0dc0aca9779cc4f64c76dd50f658b0484e905
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
pi_193810087
graph.png?3

Moet nog even verder bijlezen, maar dit kwam bij mij uit de test van @Redefine!
  zaterdag 27 juni 2020 @ 00:47:49 #21
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193810093
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 00:46 schreef Hamlapjes het volgende:
[ afbeelding ]

Moet nog even verder bijlezen, maar dit kwam bij mij uit de test van @:Redefine!
Ik kwam zelf ook op hetzelfde uit op de rechts/links schaal. Maar dan wat lager.
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 00:48:00 #22
450295 crew  skysherrif
14
pi_193810095
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 00:46 schreef Hamlapjes het volgende:
[ afbeelding ]

Moet nog even verder bijlezen, maar dit kwam bij mij uit de test van @:Redefine!
linkje
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 00:48:32 #23
450295 crew  skysherrif
14
pi_193810100
lekker centrum wel
  zaterdag 27 juni 2020 @ 00:48:56 #24
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_193810106
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')