abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193735025
Beste,

Ik heb een vraag wat betreft huisvesting. Nou ben ik momenteel inwonend bij mijn ouders. En voor mijn studie wil ik 1 jaar in een studentenwoning verblijven. Nou is mijn vraag of het mogelijk is om in een studentenwoning te verblijven en natuurlijk huur te betalen zonder dat ik wordt uitgeschreven op mijn vorige adres? Dus bij de gemeente sta ik ingeschreven op mijn studentenwoning maar bij de woningbouw sta ik als medebewoner op het huurcontract.

Alvast dank!
pi_193735042
En waarom zou je dit willen als ik vragen mag?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  PR/Manusje van alles maandag 22 juni 2020 @ 11:37:38 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_193735057
Je staat sowieso niet als medebewoner op het huurcontract. Je kan wel als 'inwonende' staan op dat adres. Zolang de verhuurder geen check doet met gegevens die zij wellicht van de gemeente krijgen, zou het kunnen. Ik snap alleen de meerwaarde niet van het als 'inwonende' vermeld staan.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 11:38:15 #4
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_193735068
Je kunt maar op 1 plek ingeschreven staan. Dan wordt je automatisch uitgeschreven bij de vorige plek.
pi_193735071
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je staat sowieso niet als medebewoner op het huurcontract. Je kan wel als 'inwonende' staan op dat adres. Zolang de verhuurder geen check doet met gegevens die zij wellicht van de gemeente krijgen, zou het kunnen. Ik snap alleen de meerwaarde niet van het als 'inwonende' vermeld staan.
Toeslagen vermoed ik.
  maandag 22 juni 2020 @ 11:39:02 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193735081
Je kunt maar bij één gemeente tegelijk, op één adres ingeschreven staan. Dus als de woningbouw zich nu of later zou baseren op daadwerkelijke inschrijving bij de gemeente kun je nat gaan.
The love you take is equal to the love you make.
  PR/Manusje van alles maandag 22 juni 2020 @ 11:40:10 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_193735093
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Toeslagen vermoed ik.
maar daar doet de corporatie niets mee. Dus dat gedeelte snap ik niet.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_193735098
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

maar daar doet de corporatie niets mee. Dus dat gedeelte snap ik niet.
Ik ook nie.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 11:40:49 #9
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_193735104
Ik neem deze trouwens even mee naar WGR, daar is het net iets beter op zijn plek lijkt mij
pi_193735165
Het heeft geen meerwaarde om op twee adressen ingeschreven te staan. Voor de corporatie maakt dit ook niets uit dat je er als kind nog af en toe blijft maar GBA matig niet ingeschreven bent.

@TS wat wil je bereiken?
pi_193735182
Ligt aan je doel wat het beste advies is.

Ben je op dit moment medehuurder of slechts inwonend bij je ouders?

Hier is het zo bij sociale huur dat je na twee jaar inwonend op [adres] te zijn geweest kan verzoeken om medehuurder op contract te worden. Controleer de regels bij jullie verhuurder.

Misschien kan je niet inschrijven op je studentenwoning maar wel huren (en meer dan 50% van de tijd bij je ouders slapen). Ik weet niet of inschrijven een verplichting is bij jouw studentenwoning. Op beide plekken tegelijk ingeschreven staan en eventuele extra voordelen daarvan plukken is niet mogelijk.
pi_193735265
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:34 schreef Edelgoud het volgende:
Beste,

Ik heb een vraag wat betreft huisvesting. Nou ben ik momenteel inwonend bij mijn ouders. En voor mijn studie wil ik 1 jaar in een studentenwoning verblijven. Nou is mijn vraag of het mogelijk is om in een studentenwoning te verblijven en natuurlijk huur te betalen zonder dat ik wordt uitgeschreven op mijn vorige adres? Dus bij de gemeente sta ik ingeschreven op mijn studentenwoning maar bij de woningbouw sta ik als medebewoner op het huurcontract.

Alvast dank!
Je kunt op meerdere plaatsen wonen, maar je kunt maar 1 woonadres hebben:
quote:
woonadres: het adres waar betrokkene woont, waaronder begrepen het adres van een woning die zich in een voertuig of vaartuig bevindt, indien het voertuig of vaartuig een vaste stand- of ligplaats heeft, of, indien betrokkene op meer dan één adres woont, het adres waar hij naar redelijke verwachting gedurende een half jaar de meeste malen zal overnachten;
Bron: artikel 1.1 onder o Wet basisregistratie personen

Het ligt voor de hand dat dat je studentenkamer wordt. Dáár moet je je dus inschrijven (BRP, voorheen GBA).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193735925
Het is op zich niet om fiscale voordelen uit te halen. Want mijn ouders verdienen genoeg en ik krijg hierdoor ook geen toeslagen die ik noemenswaardig zou kunnen noemen. De enige reden waarom ik dit zo wil regelen is omdat ik in de toekomst het huis van mijn ouders wil behouden en zo in aanmerking kom om het contract over te nemen. Zoals we allemaal weten zijn de huurprijzen tegenwoordig onbetaalbaar. Laat staan het vinden van een woning.
pi_193735963
Over hoeveel tijd zijn jouw ouders van plan te verhuizen?
pi_193735996
Momenteel zijn ze nog aan het sparen maar over 2 jaar zit mijn studie erop. Zij willen meer in het oosten van het land wonen (rustiger). Zo blijft onze huidige woning beschikbaar voor mij. Overigens ook niet echt een paleis. 60m2
pi_193737341
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:07 schreef Edelgoud het volgende:
Momenteel zijn ze nog aan het sparen maar over 2 jaar zit mijn studie erop. Zij willen meer in het oosten van het land wonen (rustiger). Zo blijft onze huidige woning beschikbaar voor mij. Overigens ook niet echt een paleis. 60m2
Dus jij wil de sociale huurwoning van je ouders overnemen, door jezelf als medebeowner te zetten op hun huurcontract, zodat je niet vast zit aan de eisen om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning (want je bent straks afgestudeerd, hopelijk met een oké salaris) en zonder te hoeven wachten (mocht je wel in aanmerking kunnen komen voor sociale huur).
Ik zou hopen dat dit niet mag.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_193737364
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 12:59 schreef Edelgoud het volgende:
De enige reden waarom ik dit zo wil regelen is omdat ik in de toekomst het huis van mijn ouders wil behouden en zo in aanmerking kom om het contract over te nemen.
Dat heeft geen zin. Kinderen kunnen niet op grond van medehuurderschap het huurhuis van hun ouders overnemen.
pi_193737392
quote:
Het is op zich niet om fiscale voordelen uit te halen. Want mijn ouders verdienen genoeg en ik krijg hierdoor ook geen toeslagen die ik noemenswaardig zou kunnen noemen. De enige reden waarom ik dit zo wil regelen is omdat ik in de toekomst het huis van mijn ouders wil behouden en zo in aanmerking kom om het contract over te nemen. Zoals we allemaal weten zijn de huurprijzen tegenwoordig onbetaalbaar. Laat staan het vinden van een woning.
Geen fiscaal voordeel, maar wel ander (moreel verwerpelijk) voordeel :+

In de OP heb je het over medebewoner (op het contract). Kun je uberhaupt medehuurder worden/zijn met ouders? Zo ja, dan is de oplossing simpel: niet op kamers gaan (of in elk geval meer dan de helft van de nachten (per halfjaar) bij je ouders slapen en dáár dus ingeschreven blijven staan).

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:47 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dus jij wil de sociale huurwoning van je ouders overnemen, door jezelf als medebeowner te zetten op hun huurcontract, zodat je niet vast zit aan de eisen om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning (want je bent straks afgestudeerd, hopelijk met een oké salaris) en zonder te hoeven wachten (mocht je wel in aanmerking kunnen komen voor sociale huur).
Ik zou hopen dat dit niet mag.
Dit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 15:22:58 #19
5428 crew  miss_sly
pi_193737828
quote:
De woning is niet beschikbaar voor jou, wanneer je niet op de huuroverenkomst staat.
Dat kun je verzoeken, maar daar gaat de verhuurder zeer waarschijnlijk niet aan meewerken. Je hebt geen rechten; je woont er samen met je ouders, maar bent geen (mede)huurder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193738132
Moreel verwerpelijk? Dat betwijfel ik. Ik studeer op HBO niveau dus ik zal niet heel de wereld verdienen. Met mijn salaris kom ik dan ook zeker in aanmerking voor een sociale huurwoning. Waarom mijzelf op straat zetten als de huizenmarkt naar de klote is?

Grappig dat op het forum mensen heel veel geven om zogenaamde ethiek en moraal. Maar als het bij jezelf aankomt zijn die dingen ver te bekennen. Antwoord op mijn vraag is duidelijk. Het kan. En of ik het ga doen? Jazeker. Of ik daar iemand mee benadeel? Nee. Of mijn ouder nou erin wonen of dat ik dat doe, maakt geen reet uit. Het komt erop neer dat het huis toch nooit vrij op de markt is gekomen. Wat er niet is kun je ook niet missen.
  maandag 22 juni 2020 @ 15:52:52 #21
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193738181
Volgens mij is dat niet zo makkelijk als jij het nu schetst ts, maar je lijkt nogal overtuigd te zijn dus ik kan je alleen maar veel succes wensen.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 15:54:27 #22
5428 crew  miss_sly
pi_193738200
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:48 schreef Edelgoud het volgende:
Moreel verwerpelijk? Dat betwijfel ik. Ik studeer op HBO niveau dus ik zal niet heel de wereld verdienen. Met mijn salaris kom ik dan ook zeker in aanmerking voor een sociale huurwoning. Waarom mijzelf op straat zetten als de huizenmarkt naar de klote is?

Grappig dat op het forum mensen heel veel geven om zogenaamde ethiek en moraal. Maar als het bij jezelf aankomt zijn die dingen ver te bekennen. Antwoord op mijn vraag is duidelijk. Het kan. En of ik het ga doen? Jazeker. Of ik daar iemand mee benadeel? Nee. Of mijn ouder nou erin wonen of dat ik dat doe, maakt geen reet uit. Het komt erop neer dat het huis toch nooit vrij op de markt is gekomen. Wat er niet is kun je ook niet missen.
Hoe kan het dan volgens jou?
  maandag 22 juni 2020 @ 15:54:33 #23
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193738201
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:47 schreef Tegan het volgende:
Hier is het zo bij sociale huur dat je na twee jaar inwonend op [adres] te zijn geweest kan verzoeken om medehuurder op contract te worden. Controleer de regels bij jullie verhuurder.
Maar dat is als je een duurzame relatie hebt. Bij ouders/kind relatie ligt dat volgens mij anders, daar gaan ze er namelijk van uit dat kinderen op een gegeven moment het huis uit gaan en wordt dat niet gezien als een duurzame relatie.
Al zullen er vast wel weer uitzonderingen zijn.
pi_193738362
Ondertussen heb ik naar de regels gezocht wat betreft het overnemen van woningen. Op basis van wat de woningbouw mij heeft verteld blijkt dat als je minstens 2 jaar als medebewoner van dat adres bij hun bekend staat je in aanmerking komt de woning over te nemen. Mits je aan de inkomenseisen voldoet. Nou dat komt wel goed.

In ieder geval bedankt voor iedere reactie. ^O^
  maandag 22 juni 2020 @ 16:06:52 #25
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193738372
quote:
9s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:54 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Maar dat is als je een duurzame relatie hebt. Bij ouders/kind relatie ligt dat volgens mij anders, daar gaan ze er namelijk van uit dat kinderen op een gegeven moment het huis uit gaan en wordt dat niet gezien als een duurzame relatie.
Al zullen er vast wel weer uitzonderingen zijn.
Kennis van mij kon zonder problemen op het contract. Vader huurde al meer dan 25 jaar de woning en zij woont daar ook al vanaf het begin, vader is inmiddels overleden en nu woont ze daar alleen.
  maandag 22 juni 2020 @ 16:07:44 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193738384
quote:

Je redeneringen rammelen nogal.

Zeg dan gewoon dat je graag dat huurhuis voor jezelf behoudt ten koste van een ander en zonodig door tegen de regels in te gaan.
  maandag 22 juni 2020 @ 16:08:02 #27
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193738390
Hier wat meer info, als je kennelijk de verzorger bent van je ouders kan het wel.
https://www.hupkesadvocat(...)rcontract-overnemen/
  maandag 22 juni 2020 @ 16:08:36 #28
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193738396
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:06 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Kennis van mij kon zonder problemen op het contract. Vader huurde al meer dan 25 jaar de woning en zij woont daar ook al vanaf het begin, vader is inmiddels overleden en nu woont ze daar alleen.
Dan zal het per woningbouwvereniging verschillen. Lekker voor ts :P
  maandag 22 juni 2020 @ 16:12:19 #29
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193738445
quote:
9s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:08 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Denk het ook.

Is in regio Rotterdam iig.
Daar nemen ze het sowieso niet zo nauw met de regeltjes.

Ik kon ook aantal jaar geleden iemand van het contract afhalen zonder toestemming van diegene :+
pi_193738454
quote:
Moreel verwerpelijk omdat je de wachtlijst - die er in het grootste deel van het land is - poogt te omzeilen met een trucje.

quote:
Natuurlijk benadeel je zo een ander. Als inwonend kind heb je met je ouders mee te verhuizen of zelfstandig te te gaan voorzien in woonruimte. Dat betekent inschrijven als woningzoekende en wachten tot je iets toegewezen krijgt. Dat is iets anders dan met trucjes proberen de huurovereenkomst op jouw naam voort te zetten.

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:06 schreef Edelgoud het volgende:
Ondertussen heb ik naar de regels gezocht wat betreft het overnemen van woningen. Op basis van wat de woningbouw mij heeft verteld blijkt dat als je minstens 2 jaar als medebewoner van dat adres bij hun bekend staat je in aanmerking komt de woning over te nemen. Mits je aan de inkomenseisen voldoet. Nou dat komt wel goed.

Interessant! Linkje naar de voorwaarden? Of is het allemaal mondeling?

Je zit nog wel een één probleem: je moet je zeer waarschijnlijk inschrijven op je nieuwe adres. Dat leidt op z'n minst tot een onderbreking en dus een reset naar 0.

[ Bericht 7% gewijzigd door baskick op 22-06-2020 16:18:30 ]
pi_193738464
quote:
Moreel verwerpelijk? Dat betwijfel ik.
Natuurlijk begrijpelijk, maar heel simpel : omdat naast jou nog zo'n pakweg tweehonderd duizend (?) mensen in dezelfde situatie zitten en ook achteraan moeten aansluiten.
Jij wil een shortcut nemen. Maar waarom hebben de anderen met dezelfde situatie minder rechten dan jij?

Daarom noemen mensen het moreel verwerpelijk.

Neemt niet weg dat de woningmarkt inderdaad verziekt is. Alvast sterkte met het vinden van een woning.
Somebody that I used to know
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 16:14:19 #32
5428 crew  miss_sly
pi_193738481
quote:

Duurzaam samenwonen. Dat geldt niet voor kinderen, die worden geacht het huis te verlaten.
pi_193738489
quote:

Ik wou net zeggen : kijk op de site van je woningbouwvereniging voor de regels. Die zijn nogal verschillend.
Al verbaast me dit wel.

Neemt niet weg dat je ingeschreven hoort te staan op het adres waar je het meest verblijft, dus als dat je studentenkamer is dan is het alsnog dubieus wat je nu wilt gaan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Postbus100 op 22-06-2020 22:43:51 ]
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 16:15:54 #34
5428 crew  miss_sly
pi_193738491
quote:
9s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:08 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Iedereen kan altijd een verzoek doen opgenomen te worden op de huurovereenkomst als medehuurder. De verhuurder kan dat in veel gevallen ook gewoon weigeren. Tenzij duurzame partner, of inderdaad mantelzorgend kind.
pi_193738530
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Iedereen kan altijd een verzoek doen opgenomen te worden op de huurovereenkomst als medehuurder. De verhuurder kan dat in veel gevallen ook gewoon weigeren. Tenzij duurzame partner, of inderdaad mantelzorgend kind.
Dit, ja:

quote:
Inwonende kinderen
Meestal gaan kinderen na verloop van tijd het huis uit. Daarom wordt bij inwonende volwassen kinderen geen duurzame gemeenschappelijke huishouding met de huurder verondersteld en kunnen zij geen medehuurder worden. Woont een volwassen kind bij de ouder of ouders in om deze te verzorgen? Dan wordt soms wel aangenomen dat er sprake is van een duurzame gemeenschappelijke huishouding. Een verzoek tot medehuurderschap bij de verhuurder is dan wel mogelijk.
Bron: https://www.rijksoverheid(...)antwoord/medehuurder
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 16:19:24 #36
5428 crew  miss_sly
pi_193738538
Bovendien is het maar de vraag of het kan, drie mensen op de huurovereenkomst. Of het dan niet woningdelen wordt, en of de woning daar geschikt voor is.
  maandag 22 juni 2020 @ 16:30:43 #37
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193738661
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:19 schreef miss_sly het volgende:
Bovendien is het maar de vraag of het kan, drie mensen op de huurovereenkomst.
Waarom zou dat niet kunnen?
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 16:34:50 #38
5428 crew  miss_sly
pi_193738710
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen?
Nou, dat staat in de zin erachter.
pi_193738721
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Duurzaam samenwonen. Dat geldt niet voor kinderen, die worden geacht het huis te verlaten.
Met in elk geval één belangrijke uitzondering: wanneer kind tevens inwonend mantelzorger is van een hulpbehoevende ouder.
  maandag 22 juni 2020 @ 16:36:18 #40
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193738739
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, dat staat in de zin erachter.
Ja, dan weigeren ze het gewoon natuurlijk als de woning niet geschikt is. Maar dat heeft niets te maken met hoeveel mensen er op een huurovereenkomst kunnen staan.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 16:36:50 #41
5428 crew  miss_sly
pi_193738743
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:35 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Met in elk geval één belangrijke uitzondering: wanneer kind tevens inwonend mantelzorger is van een hulpbehoevende ouder.
Klopt, dat zeg ik een (paar) post(s) later ook :)
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 16:37:13 #42
5428 crew  miss_sly
pi_193738749
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:36 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, dan weigeren ze het gewoon natuurlijk als de woning niet geschikt is. Maar dat heeft niets te maken met hoeveel mensen er op een huurovereenkomst kunnen staan.
Zeker wel. In ieder geval in Amsterdam is het zeker wel een ding, hoeveel mensen op een huurovereenkomst kunnen.
pi_193738793
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:35 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ja. Kan in theorie sprake van zijn. Gezien de ouders van TS naar de andere kant van het land gaan verhuizen én de reacties van TS over de werkelijke reden van de wens, zal hier geen sprake van zijn :)
  maandag 22 juni 2020 @ 18:36:45 #44
3542 Gia
User under construction
pi_193740170
quote:

Je moet dan op het huurcontract staan. Enkel bij de gemeente op dat adres ingeschreven staan, is niet genoeg om de huurwoning te verkrijgen, als je ouders verhuizen.
pi_193741060
quote:
Kind-ouder relatie wordt niet als duurzaam gezien en daarom is een contractovername van ouder op kind erg onwaarschijnlijk. Ik wijs ze meestal af.
Overigens is medehuurder worden met het simpele doel hoofdhuurder te worden ook niet toegestaan. Ook als achteraf blijkt dat je fraudeerde kan men de contractovername aanvechten en laten vernietigen.
dag
  maandag 22 juni 2020 @ 22:08:12 #46
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193744916
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:49 schreef joepvd het volgende:

[..]

Dat heeft geen zin. Kinderen kunnen niet op grond van medehuurderschap het huurhuis van hun ouders overnemen.
Ik dacht inderdaad ook dat dat niet mogelijk was, dergelijke short cuts worden al jaren niet meer toegestaan. Althans officieel niet, ik sluit niet uit dat er links en rechts nog wel eens wat gerommeld wordt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_193745560
Maar wacht even, stel je woont als 18-jarige puber bij je ouders in, en die overlijden plotsklaps door een auto-ongeluk of weet ik veel, dan kan je dus als puber op straat worden gezet? :o

(offtopic, I know, maar toch, dit vroeg ik me af).
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 22:53:07 #48
5428 crew  miss_sly
pi_193745745
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:43 schreef Postbus100 het volgende:
Maar wacht even, stel je woont als 18-jarige puber bij je ouders in, en die overlijden plotsklaps door een auto-ongeluk of weet ik veel, dan kan je dus als puber op straat worden gezet? :o

klopt. Natuurlijk niet overnight, er is zeker wel tijd meestal, maar je hebt geen recht er onbepaald te blijven wonen.
  maandag 22 juni 2020 @ 22:56:14 #49
152789 karr-1
pi_193745797
quote:

Dan kun je als het goed is bij familie of zo terecht, maar je hebt inderdaad geen recht op het huis als zodanig.
pi_193746597
quote:

Als erfgenaam kun je altijd verzoeken om 6 maanden de huureinde uit te stellen vanwege de afwikkeling. Maar ja, je hebt niet automatisch recht op dat huis.
dag
pi_193746662
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:46 schreef Peter het volgende:

[..]

Als erfgenaam kun je altijd verzoeken om 6 maanden de huureinde uit te stellen vanwege de afwikkeling. Maar ja, je hebt niet automatisch recht op dat huis.
Zeker de 18 jarige niet die in een te grote, te dure en niet passende woning achterblijft waar geen recht is op huurtoeslag ivm inkomensgrens voor een jongere tot 23 jaar (iets van 439,- huurgrens)
Maar de veertiger die nooit het ouderlijke huis heeft verlaten maakt wel een grote kans om zelfstandig het huurcontract voort te zetten na overlijden van de ouders. Dat kan namelijk gezien worden als een duurzame huishouding. De jurisprudentie heeft daar nuances in aangebracht wanneer een kind wel een duurzame relatie heeft met zijn ouders.
pi_193746979
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:52 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Zeker de 18 jarige niet die in een te grote, te dure en niet passende woning achterblijft waar geen recht is op huurtoeslag ivm inkomensgrens voor een jongere tot 23 jaar (iets van 439,- huurgrens)
Maar de veertiger die nooit het ouderlijke huis heeft verlaten maakt wel een grote kans om zelfstandig het huurcontract voort te zetten na overlijden van de ouders. Dat kan namelijk gezien worden als een duurzame huishouding. De jurisprudentie heeft daar nuances in aangebracht wanneer een kind wel een duurzame relatie heeft met zijn ouders.
Klopt.
Maar uit huis zijn geweest en terugkomen is dan weer niet duurzaam.
dag
pi_193747227
Mijn plan om op kamers te gaan voor korte duur is blijkbaar niet echt slim. Maar jarenlang wachten op een woning net zo min. Het leven is nou eenmaal niet echt eerlijk.

Ik vind het wel erg opmerkelijk dat een aantal moraalridders mijn plan van aanpak verwerpelijk vinden. Maar dan vraag ik me af of jullie jezelf op straat zouden gooien om eerlijk in de rij te staan?

Ik ben niet diegene die het tekort aan huizen heeft veroorzaakt, daarvoor moet je bij de beleidsmakers zijn. Of misschien op het malieveld. Je kunt me egoïstisch noemen omdat ik zo aan een woning kom. Daar waar de politiek faalt ga ik mijzelf niet naaien.

Zo lijden er ook miljoenen mensen honger op aarde maar toch zie ik niet iedereen eten uitdelen.

Overigens is het huis waar ik in blijf wonen geen beverly mansion. 2 kamers en 56m2. Niet echt gek groot he?

Je kunt het ook zo zien dat mijn ouders het huis nooit opgeven ondank de verhuizing. En dat de ander de andere woning op zich neemt. Dan draag ik het huurbedrag over en zit het gebakken totdat de dood komt aankloppen. Tot die tijd komt deze woning dan ook heus wel vrij.
pi_193747544
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 01:23 schreef Edelgoud het volgende:
Mijn plan om op kamers te gaan voor korte duur is blijkbaar niet echt slim. Maar jarenlang wachten op een woning net zo min. Het leven is nou eenmaal niet echt eerlijk.

Joh, ga gewoon je ding doen en laat je leven niet zo bepaald worden door dit soort externe factoren. Er zijn meer woningen dan sociale huurwoningen (bijvoorbeeld kamers of studio's).
Wie zegt dat je over twee jaar wil wonen in het huis van je ouders? Misschien heb je dan wel een leuke partner aan de haak geslagen die al een koophuis heeft en waar je zo bij kunt intrekken. Of wil je op reis. Leef gewoon nu en kijk met de dag waar je staat en wat je wil.

quote:

Maar dan vraag ik me af of jullie jezelf op straat zouden gooien om eerlijk in de rij te staan?
Sterker nog, ik heb het gedaan. Niet een sociale huurwoning, maar wel mn huis opgezegd om later wel weer te kijken naar iets nieuws. Moet zeggen : geen aanrader, want ook wel erg stressvol enzo. Maar nu, in the end, is het allemaal goedgekomen en ben ik er nu op vooruit gegaan qua woning versus huurprijs.
pi_193747653
quote:

Ik vind het wel erg opmerkelijk dat een aantal moraalridders mijn plan van aanpak verwerpelijk vinden. Maar dan vraag ik me af of jullie jezelf op straat zouden gooien om eerlijk in de rij te staan?

Ik ben niet diegene die het tekort aan huizen heeft veroorzaakt, daarvoor moet je bij de beleidsmakers zijn. Of misschien op het malieveld. Je kunt me egoïstisch noemen omdat ik zo aan een woning kom. Daar waar de politiek faalt ga ik mijzelf niet naaien.

Zo lijden er ook miljoenen mensen honger op aarde maar toch zie ik niet iedereen eten uitdelen.

Overigens is het huis waar ik in blijf wonen geen beverly mansion. 2 kamers en 56m2. Niet echt gek groot he?

Je kunt het ook zo zien dat mijn ouders het huis nooit opgeven ondank de verhuizing. En dat de ander de andere woning op zich neemt. Dan draag ik het huurbedrag over en zit het gebakken totdat de dood komt aankloppen. Tot die tijd komt deze woning dan ook heus wel vrij.
Je bent niet gebonden aan deze sociale huurwoning hè? Je kunt prima op kamers, erna (tijdelijk) terug inwonen of zelf een woning huren en in de tussentijd op de wachtlijst (als het nut heeft i.v.m. inkomensgrens en wachttijd i.c.m. verwachte salarisgroei).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 07:05:17 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193747666
quote:

Yep.

Ik heb destijds als alleenstaande ouder gekeken of het mogelijk was dat mijn zoon medehuurder zou worden, juist ook vanwege zo'n situatie, maar dat kon niet.

"Als u overlijdt zetten we hem echt niet binnen een maand op straat hoor mevrouw, maar hij moet de woning dan wel verlaten".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193747760
quote:

Ah illegaal gaan onderhuren wat een geniaal plan. _O-
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:10:38 #58
3542 Gia
User under construction
pi_193747854
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 07:41 schreef Basp1 het volgende:

Ah illegaal gaan onderhuren wat een geniaal plan. _O-
Dit inderdaad. En waar gaan de ouders dan verblijven? Illegaal op een camping? Die mogen geen 2 huizen huren.
pi_193747985
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit inderdaad. En waar gaan de ouders dan verblijven? Illegaal op een camping? Die mogen geen 2 huizen huren.
Aannemende dat TS doelt op sparen voor een koophuis:
quote:
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:32:36 #60
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_193748492
quote:
Als de huurder er niet meer woont, mag die ook de woning niet meer aanhouden. Je hebt als (sociale) huurder een woonplicht.

Wat ik hier in de buurt (grote stad, sociale huur) veel zie is dat de ouders formeel niet verhuizen maar gewoon 'veel op vakantie zijn' naar hun zomerhuis in ver buitenland. Het thuiswonende kind + partner hebben dan effectief de woning voor zichzelf.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  dinsdag 23 juni 2020 @ 10:03:55 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193748756
Het is vooral grappig dat een post-puber denkt dat hij in een land met woningnood een manier heeft gevonden om een woning waar hij helemaal geen recht op heeft te kunnen verkrijgen.
Net als al die grapjassen die denken dat ze hun eerste auto of scooter beter op naam van mama kunnen zetten, want dan is de verzekering goedkoper.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_193749288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Die wilden naar het verre oosten verhuizen. Niemand die je dan verbied een tweede huis particulier te huren.
pi_193749906
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Die wilden naar het verre oosten verhuizen. Niemand die je dan verbied een tweede huis particulier te huren.
Nee, je mag prima meerdere huizen particulier huren. Maar de verhuurder van de sociale woningbouw-woning - die de ouders van TS huren en war TS inwoont - is wel vaak een verhuurder die de eis stelt dat het gehuurde door de huurder(s) zelf bewoond wordt als hoofdverblijf:

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:32 schreef Clupea het volgende:

[..]

Als de huurder er niet meer woont, mag die ook de woning niet meer aanhouden. Je hebt als (sociale) huurder een woonplicht.
pi_193750090
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:49 schreef baskick het volgende:

[..]

Nee, je mag prima meerdere huizen particulier huren. Maar de verhuurder van de sociale woningbouw-woning - die de ouders van TS huren en war TS inwoont - is wel vaak een verhuurder die de eis stelt dat het gehuurde door de huurder(s) zelf bewoond wordt als hoofdverblijf:
[..]

Dat ontken ik niet, maar ik ging puur en enkel even in op de nogal beperkte stelling die niet klopt. Overigens vind ik de GBA boete ernstiger dan de woningbouwvereniging :-P
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:04:13 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193750156
Het zou gewoon onderverhuur zijn, en dat is een probleem met een huurwoning, helemaal bij een sociale huurwoning:
https://www.huurwoningen.(...)-sociale-huurwoning/

En de maximale boete is vorig jaar verhoogd:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ning-naar-83000-euro
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:25:20 #66
152789 karr-1
pi_193753000
quote:

Geloof me er zijn meer mensen die dit soort trucjes geprobeerd hebben, maar bijna allemaal zijn ze mislukt. Het is en blijft een oneerlijke manier van voorkruipen en dat wordt gewoon niet geaccepteerd zolang er nog wachtlijsten zijn met mensen die ook op zoek zijn naar woonruimte.
pi_193753662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:25 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Geloof me er zijn meer mensen die dit soort trucjes geprobeerd hebben, maar bijna allemaal zijn ze mislukt. Het is en blijft een oneerlijke manier van voorkruipen en dat wordt gewoon niet geaccepteerd zolang er nog wachtlijsten zijn met mensen die ook op zoek zijn naar woonruimte.
TS twijfelt daarover:
quote:
Moreel verwerpelijk? Dat betwijfel ik.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 16:15:55 #68
152789 karr-1
pi_193753874
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:04 schreef baskick het volgende:

[..]

TS twijfelt daarover:
[..]

Dat is zijn goed recht, maar hij spreekt natuurlijk wel voor eigen parochie
pi_193754812
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat is zijn goed recht, maar hij spreekt natuurlijk wel voor eigen parochie
Ja eens, rationeel gezien is het natuurlijk bizar hierover te twijfelen :Y
pi_193754898
Ik heb twee collega's die als hoofdtaak hebben onrechtmatige bewoning en woonfraude op te sporen. Dat is niet omdat dit soort constructies toegestaan zijn..
dag
pi_193757463
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:21 schreef Peter het volgende:
Ik heb twee collega's die als hoofdtaak hebben onrechtmatige bewoning en woonfraude op te sporen. Dat is niet omdat dit soort constructies toegestaan zijn..
Hoeveel panden hebben jullie dan ongeveer in beheer als dat van 2 mensen hun hoofdtaak is?
pi_193759825
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoeveel panden hebben jullie dan ongeveer in beheer als dat van 2 mensen hun hoofdtaak is?
tis een grote woningcorporatie..
Ik hoop dat we er volgend jaar meer mensen er op zetten. Genoeg werk te doen nog.
dag
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:47:37 #73
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_193765433
Naast all prima antwoorden over wat er wel en niet mag, er schoot mij een vraag te binnen die dit hele topic toch een soort van onzin maakt

TS, Waar gaan je ouders dan wonen? Waar gaan zij naar toe dan (op korte termijn)? Want misschien willen die gewoon nog 10 jaar lekker wonen waar ze wonen. En wil jij zolang wachten? Zitten je ouders wel te wachten op het feit dat jij tot hun dood bij hun blijft wonen. (als 40+ kind die er al 40 jaar woont heb je wel een kans bij sommige WBV, maar nog 20 jaar bij je ouders....)

Ik kon niet wachten om het huis uit te gaan indertijd. Gewoon fijn naar een studentenkamer en daarna zie je wel zou ik zeggen.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_193765610
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:47 schreef HMS het volgende:
Naast all prima antwoorden over wat er wel en niet mag, er schoot mij een vraag te binnen die dit hele topic toch een soort van onzin maakt

TS, Waar gaan je ouders dan wonen? Waar gaan zij naar toe dan (op korte termijn)? Want misschien willen die gewoon nog 10 jaar lekker wonen waar ze wonen. En wil jij zolang wachten? Zitten je ouders wel te wachten op het feit dat jij tot hun dood bij hun blijft wonen. (als 40+ kind die er al 40 jaar woont heb je wel een kans bij sommige WBV, maar nog 20 jaar bij je ouders....)

Ik kon niet wachten om het huis uit te gaan indertijd. Gewoon fijn naar een studentenkamer en daarna zie je wel zou ik zeggen.
Is al aangegeven:

quote:
pi_193765729
Het antwoord is heel simpel: Nee, de Wet Basisregistratie Personen staat enkel 1 inschrijfadres toe en dat moet de plek zijn waar je de meeste tijd verblijft. Je kan dus in de brp onmogelijk op twee plekken tegelijkertijd ingeschreven staan.
  woensdag 24 juni 2020 @ 11:20:47 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193765869
Het grappige is dat ik eerst dacht dat de vraag in de TT eigenlijk over TS zou gaan, maar bij nader inzien gaat die waarschijnlijk over (een van) zijn ouders.... want die zullen gewoon de woning moeten aanhouden als ze in het oosten gaan wonen maar TS de huidige woning illegaal willen laten onderhuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 24 juni 2020 @ 12:02:05 #77
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193766437
quote:
Moreel verwerpelijk? Dat betwijfel ik. Ik studeer op HBO hbo-niveau dus ik zal niet heel de wereld verdienen. Met mijn salaris kom ik dan ook zeker in aanmerking voor een sociale huurwoning. Waarom mijzelf op straat zetten als de huizenmarkt naar de klote is?
Je hebt niet eens salaris je studeert nog op hbo-niveau.
pi_193766601
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:02 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je hebt niet eens salaris je studeert nog op hbo-niveau.
Daarom komt ie ook in aanmerking voor sociale huur :+ . Zodra je een beetje baan hebt op hbo-niveau kan je de sociale sector wel vergeten.
pi_193766648
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:14 schreef DW457 het volgende:

[..]

Daarom komt ie ook in aanmerking voor sociale huur :+ . Zodra je een beetje baan hebt op hbo-niveau kan je de sociale sector wel vergeten.
Nou, de meeste starters blijven met hun eerste salaris wel (ruim) onder die grens van ik meen iets van 39k/jaar :+ En als je er eenmaal zit en je salaris stijgt en komt boven die grens, hoef je er niet uit, heb je alleen te maken met een hoge(re) huurverhoging vanwege het zogenaamde scheefwonen. Ik snap de wens van TS wel, want ook als je boven die sociale huurgrens zit, kun je doorgaans niet direct een droomwoning kopen.
pi_193767178
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:18 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, de meeste starters blijven met hun eerste salaris wel (ruim) onder die grens van ik meen iets van 39k/jaar :+ En als je er eenmaal zit en je salaris stijgt en komt boven die grens, hoef je er niet uit, heb je alleen te maken met een hoge(re) huurverhoging vanwege het zogenaamde scheefwonen. Ik snap de wens van TS wel, want ook als je boven die sociale huurgrens zit, kun je doorgaans niet direct een droomwoning kopen.
Klopt. Je valt dan als het ware in een gat: je verdiend te veel voor sociale huur, maar te weinig om iets acceptabels te kunnen kopen.
  woensdag 24 juni 2020 @ 14:48:40 #81
152789 karr-1
pi_193768525
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:18 schreef baskick het volgende:
Ik snap de wens van TS wel
Die snappen we allemaal wel denk ik, maar helaas is het ook een onmogelijke wens
pi_193771210
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die snappen we allemaal wel denk ik, maar helaas is het ook een onmogelijke wens
Sure. Ik snap 'm, maar het kán niet, zowel praktisch als moreel niet.
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:48:34 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193772816
Zeg TS, als je zo zeker weet dat je recht zult hebben op een sociale huurwoning, hoelang sta je dan al ingeschreven?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:57:41 #84
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193773037
Deze TS slaapt dus nu als ik t goed begrijp in de woonkamer?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:41:48 #85
3542 Gia
User under construction
pi_193773768
Die ouders sparen nu....gaan die een huisje kopen in 't oost'n van 't land en daarnaast een sociale huurwoning aanhouden? Of gaan ze particulier een tweede woning huren?

TS?
pi_193774739
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:57 schreef MissGiraffe het volgende:
Mijn schoonmoeder sliep in haar jeugd in de douche, de slaapkamers waren bezet door ouders, broer en inwonende opa.
pi_193775300
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:41 schreef Gia het volgende:
Die ouders sparen nu....gaan die een huisje kopen in 't oost'n van 't land en daarnaast een sociale huurwoning aanhouden? Of gaan ze particulier een tweede woning huren?

TS?
Als ouders elders gaan wonen is het niet de bedoeling dat TS in de huidige sociale huurwoning blijft, ongeacht welke van de 2 opties het geval ook blijkt.
pi_193775310
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:57 schreef MissGiraffe het volgende:
Of tussen z'n ouders in :+

quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:55 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Mijn schoonmoeder sliep in haar jeugd in de douche, de slaapkamers waren bezet door ouders, broer en inwonende opa.
Tegenwoordig noemen we dat armoede.
pi_193775592
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je redeneringen rammelen nogal.

Zeg dan gewoon dat je graag dat huurhuis voor jezelf behoudt ten koste van een ander en zonodig door tegen de regels in te gaan.
-niet nodig-

[ Bericht 13% gewijzigd door Rene op 25-06-2020 06:59:06 ]
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:01:18 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193775864
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:44 schreef fokexpert het volgende:

-niet nodig-
Flikker toch op.

[ Bericht 18% gewijzigd door Rene op 25-06-2020 07:00:13 ]
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:03:10 #91
152789 karr-1
pi_193775895
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:44 schreef fokexpert het volgende:

[..]

-niet nodig-
:')

[ Bericht 14% gewijzigd door Rene op 25-06-2020 07:00:36 ]
pi_193792361
Ik slaap momenteel in de woonkamer idd. Niet echt een fijne slaapplek ook. Er zijn in ieder geval wel genoeg opties voor het regelen van een woning. Maar jongens niet kunnen ruften zonder dat iemand klaagt over geluidsoverlast is toch wel echt frustrerend. :D
  donderdag 25 juni 2020 @ 23:57:16 #93
152789 karr-1
pi_193792654
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 23:34 schreef Edelgoud het volgende:
Er zijn in ieder geval wel genoeg opties voor het regelen van een woning.
Nou probleem opgelost toch?
  vrijdag 26 juni 2020 @ 00:05:33 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193792716
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 23:34 schreef Edelgoud het volgende:
Ik slaap momenteel in de woonkamer idd. Niet echt een fijne slaapplek ook. Er zijn in ieder geval wel genoeg opties voor het regelen van een woning. Maar jongens niet kunnen ruften zonder dat iemand klaagt over geluidsoverlast is toch wel echt frustrerend. :D
Je ouders wonen daar al jaren en jij moet in de woonkamer slapen? Wat is er met jouw kamer gebeurd dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 26 juni 2020 @ 01:17:00 #95
3542 Gia
User under construction
pi_193793342
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:26 schreef baskick het volgende:

[..]

Als ouders elders gaan wonen is het niet de bedoeling dat TS in de huidige sociale huurwoning blijft, ongeacht welke van de 2 opties het geval ook blijkt.
Niet de bedoeling....dat snapt iedereen. Maar als de ouders, op papier, daar blijven wonen, kraait er geen haan naar.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 07:35:44 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193795796
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 01:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet de bedoeling....dat snapt iedereen. Maar als de ouders, op papier, daar blijven wonen, kraait er geen haan naar.
Net zoals 2 bejaarden die op papier ieder in hun eigen woning blijven wonen en ieder AOW voor een alleenstaande krijgen?

Misschien is dat de extra bonus-intentie van de ouders wel, allebei alleenstaanden AOW, maar ondertussen samenwonen en de sociale huurwoning in de randstad illegaal onderverhuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_193796626
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 01:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is a) fraude, want horen elders in te schrijven en b) voldoet niet aan de voorwaarden van de meeste sociale verhuurders. En verder is het ook onwaarschijnlijk, want:
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:21 schreef Peter het volgende:
pi_193796738
Misschien kunnen je ouders een scheiding faken waarbij één van de twee de sociale huurwoning blijft aanhouden en daar ingeschreven blijft staan.
pi_193796784
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 07:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Yep.

Ik heb destijds als alleenstaande ouder gekeken of het mogelijk was dat mijn zoon medehuurder zou worden, juist ook vanwege zo'n situatie, maar dat kon niet.

"Als u overlijdt zetten we hem echt niet binnen een maand op straat hoor mevrouw, maar hij moet de woning dan wel verlaten".
Dit vind ik echt heel zuur trouwens. Als twee samenwonende volwassenen in een sociale huurwoning uit elkaar gaan kan degene die het hoogst op de wachtlijst staat iets anders zoeken en de ander kan gewoon blijven.

Als net 18-jarige heb je nog helemaal geen inschrijvingsduur kunnen opbouwen. -O-
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:51:47 #100
51385 baskick
Juist ja!
pi_193797625
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 00:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je ouders wonen daar al jaren en jij moet in de woonkamer slapen? Wat is er met jouw kamer gebeurd dan?
Een tweekamerappartement heeft doorgaans twee kamers; één slaapkamer en één woonkamer. Ofwel: de slaapkamer van TS is er nooit geweest in deze woning. Het wordt steeds ongeloofwaardiger.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 13:04:51 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193799641
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:51 schreef baskick het volgende:

[..]

Een tweekamerappartement heeft doorgaans twee kamers; één slaapkamer en één woonkamer. Ofwel: de slaapkamer van TS is er nooit geweest in deze woning. Het wordt steeds ongeloofwaardiger.
Dat idd, niet echt geloofwaardig.

Zijn de "ouders" in dit verhaal misschien de grootouders?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 26 juni 2020 @ 14:02:32 #102
3542 Gia
User under construction
pi_193800553
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 07:35 schreef Leandra het volgende:

Net zoals 2 bejaarden die op papier ieder in hun eigen woning blijven wonen en ieder AOW voor een alleenstaande krijgen?

Misschien is dat de extra bonus-intentie van de ouders wel, allebei alleenstaanden AOW, maar ondertussen samenwonen en de sociale huurwoning in de randstad illegaal onderverhuren.
Zou zomaar kunnen. Ene ouder in deze huurwoning, andere ouder in het Oosten in een sociale huurwoning. Misschien staat paps al jaren ingeschreven voor sociale huur aldaar.

Fraude op fraude.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 14:05:51 #103
3542 Gia
User under construction
pi_193800622
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 13:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat idd, niet echt geloofwaardig.

Zijn de "ouders" in dit verhaal misschien de grootouders?
Dan zou het ook een 55+ woning kunnen zijn. Reken maar dat dan één van de buren aan de bel gaat trekken als daar een jongere alleen blijft wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')