abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193735025
Beste,

Ik heb een vraag wat betreft huisvesting. Nou ben ik momenteel inwonend bij mijn ouders. En voor mijn studie wil ik 1 jaar in een studentenwoning verblijven. Nou is mijn vraag of het mogelijk is om in een studentenwoning te verblijven en natuurlijk huur te betalen zonder dat ik wordt uitgeschreven op mijn vorige adres? Dus bij de gemeente sta ik ingeschreven op mijn studentenwoning maar bij de woningbouw sta ik als medebewoner op het huurcontract.

Alvast dank!
pi_193735042
En waarom zou je dit willen als ik vragen mag?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  PR/Manusje van alles maandag 22 juni 2020 @ 11:37:38 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_193735057
Je staat sowieso niet als medebewoner op het huurcontract. Je kan wel als 'inwonende' staan op dat adres. Zolang de verhuurder geen check doet met gegevens die zij wellicht van de gemeente krijgen, zou het kunnen. Ik snap alleen de meerwaarde niet van het als 'inwonende' vermeld staan.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 11:38:15 #4
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_193735068
Je kunt maar op 1 plek ingeschreven staan. Dan wordt je automatisch uitgeschreven bij de vorige plek.
pi_193735071
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je staat sowieso niet als medebewoner op het huurcontract. Je kan wel als 'inwonende' staan op dat adres. Zolang de verhuurder geen check doet met gegevens die zij wellicht van de gemeente krijgen, zou het kunnen. Ik snap alleen de meerwaarde niet van het als 'inwonende' vermeld staan.
Toeslagen vermoed ik.
  maandag 22 juni 2020 @ 11:39:02 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193735081
Je kunt maar bij één gemeente tegelijk, op één adres ingeschreven staan. Dus als de woningbouw zich nu of later zou baseren op daadwerkelijke inschrijving bij de gemeente kun je nat gaan.
The love you take is equal to the love you make.
  PR/Manusje van alles maandag 22 juni 2020 @ 11:40:10 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_193735093
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Toeslagen vermoed ik.
maar daar doet de corporatie niets mee. Dus dat gedeelte snap ik niet.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_193735098
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

maar daar doet de corporatie niets mee. Dus dat gedeelte snap ik niet.
Ik ook nie.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 11:40:49 #9
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_193735104
Ik neem deze trouwens even mee naar WGR, daar is het net iets beter op zijn plek lijkt mij
pi_193735165
Het heeft geen meerwaarde om op twee adressen ingeschreven te staan. Voor de corporatie maakt dit ook niets uit dat je er als kind nog af en toe blijft maar GBA matig niet ingeschreven bent.

@TS wat wil je bereiken?
pi_193735182
Ligt aan je doel wat het beste advies is.

Ben je op dit moment medehuurder of slechts inwonend bij je ouders?

Hier is het zo bij sociale huur dat je na twee jaar inwonend op [adres] te zijn geweest kan verzoeken om medehuurder op contract te worden. Controleer de regels bij jullie verhuurder.

Misschien kan je niet inschrijven op je studentenwoning maar wel huren (en meer dan 50% van de tijd bij je ouders slapen). Ik weet niet of inschrijven een verplichting is bij jouw studentenwoning. Op beide plekken tegelijk ingeschreven staan en eventuele extra voordelen daarvan plukken is niet mogelijk.
pi_193735265
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:34 schreef Edelgoud het volgende:
Beste,

Ik heb een vraag wat betreft huisvesting. Nou ben ik momenteel inwonend bij mijn ouders. En voor mijn studie wil ik 1 jaar in een studentenwoning verblijven. Nou is mijn vraag of het mogelijk is om in een studentenwoning te verblijven en natuurlijk huur te betalen zonder dat ik wordt uitgeschreven op mijn vorige adres? Dus bij de gemeente sta ik ingeschreven op mijn studentenwoning maar bij de woningbouw sta ik als medebewoner op het huurcontract.

Alvast dank!
Je kunt op meerdere plaatsen wonen, maar je kunt maar 1 woonadres hebben:
quote:
woonadres: het adres waar betrokkene woont, waaronder begrepen het adres van een woning die zich in een voertuig of vaartuig bevindt, indien het voertuig of vaartuig een vaste stand- of ligplaats heeft, of, indien betrokkene op meer dan één adres woont, het adres waar hij naar redelijke verwachting gedurende een half jaar de meeste malen zal overnachten;
Bron: artikel 1.1 onder o Wet basisregistratie personen

Het ligt voor de hand dat dat je studentenkamer wordt. Dáár moet je je dus inschrijven (BRP, voorheen GBA).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193735925
Het is op zich niet om fiscale voordelen uit te halen. Want mijn ouders verdienen genoeg en ik krijg hierdoor ook geen toeslagen die ik noemenswaardig zou kunnen noemen. De enige reden waarom ik dit zo wil regelen is omdat ik in de toekomst het huis van mijn ouders wil behouden en zo in aanmerking kom om het contract over te nemen. Zoals we allemaal weten zijn de huurprijzen tegenwoordig onbetaalbaar. Laat staan het vinden van een woning.
pi_193735963
Over hoeveel tijd zijn jouw ouders van plan te verhuizen?
pi_193735996
Momenteel zijn ze nog aan het sparen maar over 2 jaar zit mijn studie erop. Zij willen meer in het oosten van het land wonen (rustiger). Zo blijft onze huidige woning beschikbaar voor mij. Overigens ook niet echt een paleis. 60m2
pi_193737341
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:07 schreef Edelgoud het volgende:
Momenteel zijn ze nog aan het sparen maar over 2 jaar zit mijn studie erop. Zij willen meer in het oosten van het land wonen (rustiger). Zo blijft onze huidige woning beschikbaar voor mij. Overigens ook niet echt een paleis. 60m2
Dus jij wil de sociale huurwoning van je ouders overnemen, door jezelf als medebeowner te zetten op hun huurcontract, zodat je niet vast zit aan de eisen om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning (want je bent straks afgestudeerd, hopelijk met een oké salaris) en zonder te hoeven wachten (mocht je wel in aanmerking kunnen komen voor sociale huur).
Ik zou hopen dat dit niet mag.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_193737364
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 12:59 schreef Edelgoud het volgende:
De enige reden waarom ik dit zo wil regelen is omdat ik in de toekomst het huis van mijn ouders wil behouden en zo in aanmerking kom om het contract over te nemen.
Dat heeft geen zin. Kinderen kunnen niet op grond van medehuurderschap het huurhuis van hun ouders overnemen.
pi_193737392
quote:
Het is op zich niet om fiscale voordelen uit te halen. Want mijn ouders verdienen genoeg en ik krijg hierdoor ook geen toeslagen die ik noemenswaardig zou kunnen noemen. De enige reden waarom ik dit zo wil regelen is omdat ik in de toekomst het huis van mijn ouders wil behouden en zo in aanmerking kom om het contract over te nemen. Zoals we allemaal weten zijn de huurprijzen tegenwoordig onbetaalbaar. Laat staan het vinden van een woning.
Geen fiscaal voordeel, maar wel ander (moreel verwerpelijk) voordeel :+

In de OP heb je het over medebewoner (op het contract). Kun je uberhaupt medehuurder worden/zijn met ouders? Zo ja, dan is de oplossing simpel: niet op kamers gaan (of in elk geval meer dan de helft van de nachten (per halfjaar) bij je ouders slapen en dáár dus ingeschreven blijven staan).

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:47 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dus jij wil de sociale huurwoning van je ouders overnemen, door jezelf als medebeowner te zetten op hun huurcontract, zodat je niet vast zit aan de eisen om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning (want je bent straks afgestudeerd, hopelijk met een oké salaris) en zonder te hoeven wachten (mocht je wel in aanmerking kunnen komen voor sociale huur).
Ik zou hopen dat dit niet mag.
Dit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 15:22:58 #19
5428 crew  miss_sly
pi_193737828
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:07 schreef Edelgoud het volgende:
De woning is niet beschikbaar voor jou, wanneer je niet op de huuroverenkomst staat.
Dat kun je verzoeken, maar daar gaat de verhuurder zeer waarschijnlijk niet aan meewerken. Je hebt geen rechten; je woont er samen met je ouders, maar bent geen (mede)huurder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193738132
Moreel verwerpelijk? Dat betwijfel ik. Ik studeer op HBO niveau dus ik zal niet heel de wereld verdienen. Met mijn salaris kom ik dan ook zeker in aanmerking voor een sociale huurwoning. Waarom mijzelf op straat zetten als de huizenmarkt naar de klote is?

Grappig dat op het forum mensen heel veel geven om zogenaamde ethiek en moraal. Maar als het bij jezelf aankomt zijn die dingen ver te bekennen. Antwoord op mijn vraag is duidelijk. Het kan. En of ik het ga doen? Jazeker. Of ik daar iemand mee benadeel? Nee. Of mijn ouder nou erin wonen of dat ik dat doe, maakt geen reet uit. Het komt erop neer dat het huis toch nooit vrij op de markt is gekomen. Wat er niet is kun je ook niet missen.
  maandag 22 juni 2020 @ 15:52:52 #21
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193738181
Volgens mij is dat niet zo makkelijk als jij het nu schetst ts, maar je lijkt nogal overtuigd te zijn dus ik kan je alleen maar veel succes wensen.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 15:54:27 #22
5428 crew  miss_sly
pi_193738200
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:48 schreef Edelgoud het volgende:
Moreel verwerpelijk? Dat betwijfel ik. Ik studeer op HBO niveau dus ik zal niet heel de wereld verdienen. Met mijn salaris kom ik dan ook zeker in aanmerking voor een sociale huurwoning. Waarom mijzelf op straat zetten als de huizenmarkt naar de klote is?

Grappig dat op het forum mensen heel veel geven om zogenaamde ethiek en moraal. Maar als het bij jezelf aankomt zijn die dingen ver te bekennen. Antwoord op mijn vraag is duidelijk. Het kan. En of ik het ga doen? Jazeker. Of ik daar iemand mee benadeel? Nee. Of mijn ouder nou erin wonen of dat ik dat doe, maakt geen reet uit. Het komt erop neer dat het huis toch nooit vrij op de markt is gekomen. Wat er niet is kun je ook niet missen.
Hoe kan het dan volgens jou?
  maandag 22 juni 2020 @ 15:54:33 #23
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193738201
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:47 schreef Tegan het volgende:
Hier is het zo bij sociale huur dat je na twee jaar inwonend op [adres] te zijn geweest kan verzoeken om medehuurder op contract te worden. Controleer de regels bij jullie verhuurder.
Maar dat is als je een duurzame relatie hebt. Bij ouders/kind relatie ligt dat volgens mij anders, daar gaan ze er namelijk van uit dat kinderen op een gegeven moment het huis uit gaan en wordt dat niet gezien als een duurzame relatie.
Al zullen er vast wel weer uitzonderingen zijn.
pi_193738362
Ondertussen heb ik naar de regels gezocht wat betreft het overnemen van woningen. Op basis van wat de woningbouw mij heeft verteld blijkt dat als je minstens 2 jaar als medebewoner van dat adres bij hun bekend staat je in aanmerking komt de woning over te nemen. Mits je aan de inkomenseisen voldoet. Nou dat komt wel goed.

In ieder geval bedankt voor iedere reactie. ^O^
  maandag 22 juni 2020 @ 16:06:52 #25
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193738372
quote:
9s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:54 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Maar dat is als je een duurzame relatie hebt. Bij ouders/kind relatie ligt dat volgens mij anders, daar gaan ze er namelijk van uit dat kinderen op een gegeven moment het huis uit gaan en wordt dat niet gezien als een duurzame relatie.
Al zullen er vast wel weer uitzonderingen zijn.
Kennis van mij kon zonder problemen op het contract. Vader huurde al meer dan 25 jaar de woning en zij woont daar ook al vanaf het begin, vader is inmiddels overleden en nu woont ze daar alleen.
  maandag 22 juni 2020 @ 16:07:44 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193738384
quote:

Je redeneringen rammelen nogal.

Zeg dan gewoon dat je graag dat huurhuis voor jezelf behoudt ten koste van een ander en zonodig door tegen de regels in te gaan.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 22 juni 2020 @ 16:08:02 #27
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193738390
Hier wat meer info, als je kennelijk de verzorger bent van je ouders kan het wel.
https://www.hupkesadvocat(...)rcontract-overnemen/
  maandag 22 juni 2020 @ 16:08:36 #28
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193738396
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:06 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Kennis van mij kon zonder problemen op het contract. Vader huurde al meer dan 25 jaar de woning en zij woont daar ook al vanaf het begin, vader is inmiddels overleden en nu woont ze daar alleen.
Dan zal het per woningbouwvereniging verschillen. Lekker voor ts :P
  maandag 22 juni 2020 @ 16:12:19 #29
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193738445
quote:
9s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:08 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Denk het ook.

Is in regio Rotterdam iig.
Daar nemen ze het sowieso niet zo nauw met de regeltjes.

Ik kon ook aantal jaar geleden iemand van het contract afhalen zonder toestemming van diegene :+
pi_193738454
quote:
Moreel verwerpelijk omdat je de wachtlijst - die er in het grootste deel van het land is - poogt te omzeilen met een trucje.

quote:
Natuurlijk benadeel je zo een ander. Als inwonend kind heb je met je ouders mee te verhuizen of zelfstandig te te gaan voorzien in woonruimte. Dat betekent inschrijven als woningzoekende en wachten tot je iets toegewezen krijgt. Dat is iets anders dan met trucjes proberen de huurovereenkomst op jouw naam voort te zetten.

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:06 schreef Edelgoud het volgende:
Ondertussen heb ik naar de regels gezocht wat betreft het overnemen van woningen. Op basis van wat de woningbouw mij heeft verteld blijkt dat als je minstens 2 jaar als medebewoner van dat adres bij hun bekend staat je in aanmerking komt de woning over te nemen. Mits je aan de inkomenseisen voldoet. Nou dat komt wel goed.

Interessant! Linkje naar de voorwaarden? Of is het allemaal mondeling?

Je zit nog wel een één probleem: je moet je zeer waarschijnlijk inschrijven op je nieuwe adres. Dat leidt op z'n minst tot een onderbreking en dus een reset naar 0.

[ Bericht 7% gewijzigd door baskick op 22-06-2020 16:18:30 ]
pi_193738464
quote:
Moreel verwerpelijk? Dat betwijfel ik.
Natuurlijk begrijpelijk, maar heel simpel : omdat naast jou nog zo'n pakweg tweehonderd duizend (?) mensen in dezelfde situatie zitten en ook achteraan moeten aansluiten.
Jij wil een shortcut nemen. Maar waarom hebben de anderen met dezelfde situatie minder rechten dan jij?

Daarom noemen mensen het moreel verwerpelijk.

Neemt niet weg dat de woningmarkt inderdaad verziekt is. Alvast sterkte met het vinden van een woning.
Somebody that I used to know
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 16:14:19 #32
5428 crew  miss_sly
pi_193738481
quote:

Duurzaam samenwonen. Dat geldt niet voor kinderen, die worden geacht het huis te verlaten.
pi_193738489
quote:

Ik wou net zeggen : kijk op de site van je woningbouwvereniging voor de regels. Die zijn nogal verschillend.
Al verbaast me dit wel.

Neemt niet weg dat je ingeschreven hoort te staan op het adres waar je het meest verblijft, dus als dat je studentenkamer is dan is het alsnog dubieus wat je nu wilt gaan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Postbus100 op 22-06-2020 22:43:51 ]
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 16:15:54 #34
5428 crew  miss_sly
pi_193738491
quote:
9s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:08 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Iedereen kan altijd een verzoek doen opgenomen te worden op de huurovereenkomst als medehuurder. De verhuurder kan dat in veel gevallen ook gewoon weigeren. Tenzij duurzame partner, of inderdaad mantelzorgend kind.
pi_193738530
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Iedereen kan altijd een verzoek doen opgenomen te worden op de huurovereenkomst als medehuurder. De verhuurder kan dat in veel gevallen ook gewoon weigeren. Tenzij duurzame partner, of inderdaad mantelzorgend kind.
Dit, ja:

quote:
Inwonende kinderen
Meestal gaan kinderen na verloop van tijd het huis uit. Daarom wordt bij inwonende volwassen kinderen geen duurzame gemeenschappelijke huishouding met de huurder verondersteld en kunnen zij geen medehuurder worden. Woont een volwassen kind bij de ouder of ouders in om deze te verzorgen? Dan wordt soms wel aangenomen dat er sprake is van een duurzame gemeenschappelijke huishouding. Een verzoek tot medehuurderschap bij de verhuurder is dan wel mogelijk.
Bron: https://www.rijksoverheid(...)antwoord/medehuurder
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 16:19:24 #36
5428 crew  miss_sly
pi_193738538
Bovendien is het maar de vraag of het kan, drie mensen op de huurovereenkomst. Of het dan niet woningdelen wordt, en of de woning daar geschikt voor is.
  maandag 22 juni 2020 @ 16:30:43 #37
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193738661
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:19 schreef miss_sly het volgende:
Bovendien is het maar de vraag of het kan, drie mensen op de huurovereenkomst.
Waarom zou dat niet kunnen?
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 16:34:50 #38
5428 crew  miss_sly
pi_193738710
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen?
Nou, dat staat in de zin erachter.
pi_193738721
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Duurzaam samenwonen. Dat geldt niet voor kinderen, die worden geacht het huis te verlaten.
Met in elk geval één belangrijke uitzondering: wanneer kind tevens inwonend mantelzorger is van een hulpbehoevende ouder.
  maandag 22 juni 2020 @ 16:36:18 #40
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193738739
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, dat staat in de zin erachter.
Ja, dan weigeren ze het gewoon natuurlijk als de woning niet geschikt is. Maar dat heeft niets te maken met hoeveel mensen er op een huurovereenkomst kunnen staan.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 16:36:50 #41
5428 crew  miss_sly
pi_193738743
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:35 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Met in elk geval één belangrijke uitzondering: wanneer kind tevens inwonend mantelzorger is van een hulpbehoevende ouder.
Klopt, dat zeg ik een (paar) post(s) later ook :)
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 16:37:13 #42
5428 crew  miss_sly
pi_193738749
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:36 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, dan weigeren ze het gewoon natuurlijk als de woning niet geschikt is. Maar dat heeft niets te maken met hoeveel mensen er op een huurovereenkomst kunnen staan.
Zeker wel. In ieder geval in Amsterdam is het zeker wel een ding, hoeveel mensen op een huurovereenkomst kunnen.
pi_193738793
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:35 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ja. Kan in theorie sprake van zijn. Gezien de ouders van TS naar de andere kant van het land gaan verhuizen én de reacties van TS over de werkelijke reden van de wens, zal hier geen sprake van zijn :)
  maandag 22 juni 2020 @ 18:36:45 #44
3542 Gia
User under construction
pi_193740170
quote:

Je moet dan op het huurcontract staan. Enkel bij de gemeente op dat adres ingeschreven staan, is niet genoeg om de huurwoning te verkrijgen, als je ouders verhuizen.
pi_193741060
quote:
Kind-ouder relatie wordt niet als duurzaam gezien en daarom is een contractovername van ouder op kind erg onwaarschijnlijk. Ik wijs ze meestal af.
Overigens is medehuurder worden met het simpele doel hoofdhuurder te worden ook niet toegestaan. Ook als achteraf blijkt dat je fraudeerde kan men de contractovername aanvechten en laten vernietigen.
dag
  maandag 22 juni 2020 @ 22:08:12 #46
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193744916
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:49 schreef joepvd het volgende:

[..]

Dat heeft geen zin. Kinderen kunnen niet op grond van medehuurderschap het huurhuis van hun ouders overnemen.
Ik dacht inderdaad ook dat dat niet mogelijk was, dergelijke short cuts worden al jaren niet meer toegestaan. Althans officieel niet, ik sluit niet uit dat er links en rechts nog wel eens wat gerommeld wordt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_193745560
Maar wacht even, stel je woont als 18-jarige puber bij je ouders in, en die overlijden plotsklaps door een auto-ongeluk of weet ik veel, dan kan je dus als puber op straat worden gezet? :o

(offtopic, I know, maar toch, dit vroeg ik me af).
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 22:53:07 #48
5428 crew  miss_sly
pi_193745745
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:43 schreef Postbus100 het volgende:
Maar wacht even, stel je woont als 18-jarige puber bij je ouders in, en die overlijden plotsklaps door een auto-ongeluk of weet ik veel, dan kan je dus als puber op straat worden gezet? :o

klopt. Natuurlijk niet overnight, er is zeker wel tijd meestal, maar je hebt geen recht er onbepaald te blijven wonen.
  maandag 22 juni 2020 @ 22:56:14 #49
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193745797
quote:

Dan kun je als het goed is bij familie of zo terecht, maar je hebt inderdaad geen recht op het huis als zodanig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_193746597
quote:

Als erfgenaam kun je altijd verzoeken om 6 maanden de huureinde uit te stellen vanwege de afwikkeling. Maar ja, je hebt niet automatisch recht op dat huis.
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')