quote:
Nou probleem opgelost toch?quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:34 schreef Edelgoud het volgende:
Er zijn in ieder geval wel genoeg opties voor het regelen van een woning.
Je ouders wonen daar al jaren en jij moet in de woonkamer slapen? Wat is er met jouw kamer gebeurd dan?quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:34 schreef Edelgoud het volgende:
Ik slaap momenteel in de woonkamer idd. Niet echt een fijne slaapplek ook. Er zijn in ieder geval wel genoeg opties voor het regelen van een woning. Maar jongens niet kunnen ruften zonder dat iemand klaagt over geluidsoverlast is toch wel echt frustrerend.
Niet de bedoeling....dat snapt iedereen. Maar als de ouders, op papier, daar blijven wonen, kraait er geen haan naar.quote:Op woensdag 24 juni 2020 22:26 schreef baskick het volgende:
[..]
Als ouders elders gaan wonen is het niet de bedoeling dat TS in de huidige sociale huurwoning blijft, ongeacht welke van de 2 opties het geval ook blijkt.
Net zoals 2 bejaarden die op papier ieder in hun eigen woning blijven wonen en ieder AOW voor een alleenstaande krijgen?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 01:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet de bedoeling....dat snapt iedereen. Maar als de ouders, op papier, daar blijven wonen, kraait er geen haan naar.
Dat is a) fraude, want horen elders in te schrijven en b) voldoet niet aan de voorwaarden van de meeste sociale verhuurders. En verder is het ook onwaarschijnlijk, want:quote:Op vrijdag 26 juni 2020 01:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet de bedoeling....dat snapt iedereen. Maar als de ouders, op papier, daar blijven wonen, kraait er geen haan naar.
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:21 schreef Peter het volgende:
Ik heb twee collega's die als hoofdtaak hebben onrechtmatige bewoning en woonfraude op te sporen. Dat is niet omdat dit soort constructies toegestaan zijn..
Dit vind ik echt heel zuur trouwens. Als twee samenwonende volwassenen in een sociale huurwoning uit elkaar gaan kan degene die het hoogst op de wachtlijst staat iets anders zoeken en de ander kan gewoon blijven.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 07:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep.
Ik heb destijds als alleenstaande ouder gekeken of het mogelijk was dat mijn zoon medehuurder zou worden, juist ook vanwege zo'n situatie, maar dat kon niet.
"Als u overlijdt zetten we hem echt niet binnen een maand op straat hoor mevrouw, maar hij moet de woning dan wel verlaten".
Een tweekamerappartement heeft doorgaans twee kamers; één slaapkamer en één woonkamer. Ofwel: de slaapkamer van TS is er nooit geweest in deze woning. Het wordt steeds ongeloofwaardiger.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 00:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je ouders wonen daar al jaren en jij moet in de woonkamer slapen? Wat is er met jouw kamer gebeurd dan?
Dat idd, niet echt geloofwaardig.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:51 schreef baskick het volgende:
[..]
Een tweekamerappartement heeft doorgaans twee kamers; één slaapkamer en één woonkamer. Ofwel: de slaapkamer van TS is er nooit geweest in deze woning. Het wordt steeds ongeloofwaardiger.
Zou zomaar kunnen. Ene ouder in deze huurwoning, andere ouder in het Oosten in een sociale huurwoning. Misschien staat paps al jaren ingeschreven voor sociale huur aldaar.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 07:35 schreef Leandra het volgende:
Net zoals 2 bejaarden die op papier ieder in hun eigen woning blijven wonen en ieder AOW voor een alleenstaande krijgen?
Misschien is dat de extra bonus-intentie van de ouders wel, allebei alleenstaanden AOW, maar ondertussen samenwonen en de sociale huurwoning in de randstad illegaal onderverhuren.
Dan zou het ook een 55+ woning kunnen zijn. Reken maar dat dan één van de buren aan de bel gaat trekken als daar een jongere alleen blijft wonen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat idd, niet echt geloofwaardig.
Zijn de "ouders" in dit verhaal misschien de grootouders?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |