abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193746662
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:46 schreef Peter het volgende:

[..]

Als erfgenaam kun je altijd verzoeken om 6 maanden de huureinde uit te stellen vanwege de afwikkeling. Maar ja, je hebt niet automatisch recht op dat huis.
Zeker de 18 jarige niet die in een te grote, te dure en niet passende woning achterblijft waar geen recht is op huurtoeslag ivm inkomensgrens voor een jongere tot 23 jaar (iets van 439,- huurgrens)
Maar de veertiger die nooit het ouderlijke huis heeft verlaten maakt wel een grote kans om zelfstandig het huurcontract voort te zetten na overlijden van de ouders. Dat kan namelijk gezien worden als een duurzame huishouding. De jurisprudentie heeft daar nuances in aangebracht wanneer een kind wel een duurzame relatie heeft met zijn ouders.
pi_193746979
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:52 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Zeker de 18 jarige niet die in een te grote, te dure en niet passende woning achterblijft waar geen recht is op huurtoeslag ivm inkomensgrens voor een jongere tot 23 jaar (iets van 439,- huurgrens)
Maar de veertiger die nooit het ouderlijke huis heeft verlaten maakt wel een grote kans om zelfstandig het huurcontract voort te zetten na overlijden van de ouders. Dat kan namelijk gezien worden als een duurzame huishouding. De jurisprudentie heeft daar nuances in aangebracht wanneer een kind wel een duurzame relatie heeft met zijn ouders.
Klopt.
Maar uit huis zijn geweest en terugkomen is dan weer niet duurzaam.
dag
pi_193747227
Mijn plan om op kamers te gaan voor korte duur is blijkbaar niet echt slim. Maar jarenlang wachten op een woning net zo min. Het leven is nou eenmaal niet echt eerlijk.

Ik vind het wel erg opmerkelijk dat een aantal moraalridders mijn plan van aanpak verwerpelijk vinden. Maar dan vraag ik me af of jullie jezelf op straat zouden gooien om eerlijk in de rij te staan?

Ik ben niet diegene die het tekort aan huizen heeft veroorzaakt, daarvoor moet je bij de beleidsmakers zijn. Of misschien op het malieveld. Je kunt me egoïstisch noemen omdat ik zo aan een woning kom. Daar waar de politiek faalt ga ik mijzelf niet naaien.

Zo lijden er ook miljoenen mensen honger op aarde maar toch zie ik niet iedereen eten uitdelen.

Overigens is het huis waar ik in blijf wonen geen beverly mansion. 2 kamers en 56m2. Niet echt gek groot he?

Je kunt het ook zo zien dat mijn ouders het huis nooit opgeven ondank de verhuizing. En dat de ander de andere woning op zich neemt. Dan draag ik het huurbedrag over en zit het gebakken totdat de dood komt aankloppen. Tot die tijd komt deze woning dan ook heus wel vrij.
pi_193747544
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 01:23 schreef Edelgoud het volgende:
Mijn plan om op kamers te gaan voor korte duur is blijkbaar niet echt slim. Maar jarenlang wachten op een woning net zo min. Het leven is nou eenmaal niet echt eerlijk.

Joh, ga gewoon je ding doen en laat je leven niet zo bepaald worden door dit soort externe factoren. Er zijn meer woningen dan sociale huurwoningen (bijvoorbeeld kamers of studio's).
Wie zegt dat je over twee jaar wil wonen in het huis van je ouders? Misschien heb je dan wel een leuke partner aan de haak geslagen die al een koophuis heeft en waar je zo bij kunt intrekken. Of wil je op reis. Leef gewoon nu en kijk met de dag waar je staat en wat je wil.

quote:

Maar dan vraag ik me af of jullie jezelf op straat zouden gooien om eerlijk in de rij te staan?
Sterker nog, ik heb het gedaan. Niet een sociale huurwoning, maar wel mn huis opgezegd om later wel weer te kijken naar iets nieuws. Moet zeggen : geen aanrader, want ook wel erg stressvol enzo. Maar nu, in the end, is het allemaal goedgekomen en ben ik er nu op vooruit gegaan qua woning versus huurprijs.
Somebody that I used to know
pi_193747653
quote:

Ik vind het wel erg opmerkelijk dat een aantal moraalridders mijn plan van aanpak verwerpelijk vinden. Maar dan vraag ik me af of jullie jezelf op straat zouden gooien om eerlijk in de rij te staan?

Ik ben niet diegene die het tekort aan huizen heeft veroorzaakt, daarvoor moet je bij de beleidsmakers zijn. Of misschien op het malieveld. Je kunt me egoïstisch noemen omdat ik zo aan een woning kom. Daar waar de politiek faalt ga ik mijzelf niet naaien.

Zo lijden er ook miljoenen mensen honger op aarde maar toch zie ik niet iedereen eten uitdelen.

Overigens is het huis waar ik in blijf wonen geen beverly mansion. 2 kamers en 56m2. Niet echt gek groot he?

Je kunt het ook zo zien dat mijn ouders het huis nooit opgeven ondank de verhuizing. En dat de ander de andere woning op zich neemt. Dan draag ik het huurbedrag over en zit het gebakken totdat de dood komt aankloppen. Tot die tijd komt deze woning dan ook heus wel vrij.
Je bent niet gebonden aan deze sociale huurwoning hè? Je kunt prima op kamers, erna (tijdelijk) terug inwonen of zelf een woning huren en in de tussentijd op de wachtlijst (als het nut heeft i.v.m. inkomensgrens en wachttijd i.c.m. verwachte salarisgroei).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 23 juni 2020 @ 07:05:17 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193747666
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:43 schreef Postbus100 het volgende:
Maar wacht even, stel je woont als 18-jarige puber bij je ouders in, en die overlijden plotsklaps door een auto-ongeluk of weet ik veel, dan kan je dus als puber op straat worden gezet? :o

(offtopic, I know, maar toch, dit vroeg ik me af).
Yep.

Ik heb destijds als alleenstaande ouder gekeken of het mogelijk was dat mijn zoon medehuurder zou worden, juist ook vanwege zo'n situatie, maar dat kon niet.

"Als u overlijdt zetten we hem echt niet binnen een maand op straat hoor mevrouw, maar hij moet de woning dan wel verlaten".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193747760
quote:

Ah illegaal gaan onderhuren wat een geniaal plan. _O-
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:10:38 #58
3542 Gia
User under construction
pi_193747854
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 07:41 schreef Basp1 het volgende:

Ah illegaal gaan onderhuren wat een geniaal plan. _O-
Dit inderdaad. En waar gaan de ouders dan verblijven? Illegaal op een camping? Die mogen geen 2 huizen huren.
pi_193747985
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit inderdaad. En waar gaan de ouders dan verblijven? Illegaal op een camping? Die mogen geen 2 huizen huren.
Aannemende dat TS doelt op sparen voor een koophuis:
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:07 schreef Edelgoud het volgende:
Momenteel zijn ze nog aan het sparen maar over 2 jaar zit mijn studie erop. Zij willen meer in het oosten van het land wonen (rustiger). Zo blijft onze huidige woning beschikbaar voor mij. Overigens ook niet echt een paleis. 60m2
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:32:36 #60
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_193748492
quote:
Als de huurder er niet meer woont, mag die ook de woning niet meer aanhouden. Je hebt als (sociale) huurder een woonplicht.

Wat ik hier in de buurt (grote stad, sociale huur) veel zie is dat de ouders formeel niet verhuizen maar gewoon 'veel op vakantie zijn' naar hun zomerhuis in ver buitenland. Het thuiswonende kind + partner hebben dan effectief de woning voor zichzelf.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  dinsdag 23 juni 2020 @ 10:03:55 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193748756
Het is vooral grappig dat een post-puber denkt dat hij in een land met woningnood een manier heeft gevonden om een woning waar hij helemaal geen recht op heeft te kunnen verkrijgen.
Net als al die grapjassen die denken dat ze hun eerste auto of scooter beter op naam van mama kunnen zetten, want dan is de verzekering goedkoper.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_193749288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Die wilden naar het verre oosten verhuizen. Niemand die je dan verbied een tweede huis particulier te huren.
pi_193749906
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Die wilden naar het verre oosten verhuizen. Niemand die je dan verbied een tweede huis particulier te huren.
Nee, je mag prima meerdere huizen particulier huren. Maar de verhuurder van de sociale woningbouw-woning - die de ouders van TS huren en war TS inwoont - is wel vaak een verhuurder die de eis stelt dat het gehuurde door de huurder(s) zelf bewoond wordt als hoofdverblijf:

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:32 schreef Clupea het volgende:

[..]

Als de huurder er niet meer woont, mag die ook de woning niet meer aanhouden. Je hebt als (sociale) huurder een woonplicht.
pi_193750090
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:49 schreef baskick het volgende:

[..]

Nee, je mag prima meerdere huizen particulier huren. Maar de verhuurder van de sociale woningbouw-woning - die de ouders van TS huren en war TS inwoont - is wel vaak een verhuurder die de eis stelt dat het gehuurde door de huurder(s) zelf bewoond wordt als hoofdverblijf:
[..]

Dat ontken ik niet, maar ik ging puur en enkel even in op de nogal beperkte stelling die niet klopt. Overigens vind ik de GBA boete ernstiger dan de woningbouwvereniging :-P
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:04:13 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193750156
Het zou gewoon onderverhuur zijn, en dat is een probleem met een huurwoning, helemaal bij een sociale huurwoning:
https://www.huurwoningen.(...)-sociale-huurwoning/

En de maximale boete is vorig jaar verhoogd:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ning-naar-83000-euro
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:25:20 #66
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193753000
quote:

Geloof me er zijn meer mensen die dit soort trucjes geprobeerd hebben, maar bijna allemaal zijn ze mislukt. Het is en blijft een oneerlijke manier van voorkruipen en dat wordt gewoon niet geaccepteerd zolang er nog wachtlijsten zijn met mensen die ook op zoek zijn naar woonruimte.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_193753662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:25 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Geloof me er zijn meer mensen die dit soort trucjes geprobeerd hebben, maar bijna allemaal zijn ze mislukt. Het is en blijft een oneerlijke manier van voorkruipen en dat wordt gewoon niet geaccepteerd zolang er nog wachtlijsten zijn met mensen die ook op zoek zijn naar woonruimte.
TS twijfelt daarover:
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:48 schreef Edelgoud het volgende:
Moreel verwerpelijk? Dat betwijfel ik.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 16:15:55 #68
152789 karr-1
pi_193753874
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:04 schreef baskick het volgende:

[..]

TS twijfelt daarover:
[..]

Dat is zijn goed recht, maar hij spreekt natuurlijk wel voor eigen parochie
pi_193754812
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat is zijn goed recht, maar hij spreekt natuurlijk wel voor eigen parochie
Ja eens, rationeel gezien is het natuurlijk bizar hierover te twijfelen :Y
pi_193754898
Ik heb twee collega's die als hoofdtaak hebben onrechtmatige bewoning en woonfraude op te sporen. Dat is niet omdat dit soort constructies toegestaan zijn..
dag
pi_193757463
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:21 schreef Peter het volgende:
Ik heb twee collega's die als hoofdtaak hebben onrechtmatige bewoning en woonfraude op te sporen. Dat is niet omdat dit soort constructies toegestaan zijn..
Hoeveel panden hebben jullie dan ongeveer in beheer als dat van 2 mensen hun hoofdtaak is?
pi_193759825
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoeveel panden hebben jullie dan ongeveer in beheer als dat van 2 mensen hun hoofdtaak is?
tis een grote woningcorporatie..
Ik hoop dat we er volgend jaar meer mensen er op zetten. Genoeg werk te doen nog.
dag
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:47:37 #73
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_193765433
Naast all prima antwoorden over wat er wel en niet mag, er schoot mij een vraag te binnen die dit hele topic toch een soort van onzin maakt

TS, Waar gaan je ouders dan wonen? Waar gaan zij naar toe dan (op korte termijn)? Want misschien willen die gewoon nog 10 jaar lekker wonen waar ze wonen. En wil jij zolang wachten? Zitten je ouders wel te wachten op het feit dat jij tot hun dood bij hun blijft wonen. (als 40+ kind die er al 40 jaar woont heb je wel een kans bij sommige WBV, maar nog 20 jaar bij je ouders....)

Ik kon niet wachten om het huis uit te gaan indertijd. Gewoon fijn naar een studentenkamer en daarna zie je wel zou ik zeggen.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_193765610
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:47 schreef HMS het volgende:
Naast all prima antwoorden over wat er wel en niet mag, er schoot mij een vraag te binnen die dit hele topic toch een soort van onzin maakt

TS, Waar gaan je ouders dan wonen? Waar gaan zij naar toe dan (op korte termijn)? Want misschien willen die gewoon nog 10 jaar lekker wonen waar ze wonen. En wil jij zolang wachten? Zitten je ouders wel te wachten op het feit dat jij tot hun dood bij hun blijft wonen. (als 40+ kind die er al 40 jaar woont heb je wel een kans bij sommige WBV, maar nog 20 jaar bij je ouders....)

Ik kon niet wachten om het huis uit te gaan indertijd. Gewoon fijn naar een studentenkamer en daarna zie je wel zou ik zeggen.
Is al aangegeven:

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:07 schreef Edelgoud het volgende:
Momenteel zijn ze nog aan het sparen maar over 2 jaar zit mijn studie erop. Zij willen meer in het oosten van het land wonen (rustiger). Zo blijft onze huidige woning beschikbaar voor mij. Overigens ook niet echt een paleis. 60m2
pi_193765729
Het antwoord is heel simpel: Nee, de Wet Basisregistratie Personen staat enkel 1 inschrijfadres toe en dat moet de plek zijn waar je de meeste tijd verblijft. Je kan dus in de brp onmogelijk op twee plekken tegelijkertijd ingeschreven staan.
  woensdag 24 juni 2020 @ 11:20:47 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193765869
Het grappige is dat ik eerst dacht dat de vraag in de TT eigenlijk over TS zou gaan, maar bij nader inzien gaat die waarschijnlijk over (een van) zijn ouders.... want die zullen gewoon de woning moeten aanhouden als ze in het oosten gaan wonen maar TS de huidige woning illegaal willen laten onderhuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 24 juni 2020 @ 12:02:05 #77
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193766437
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:48 schreef Edelgoud het volgende:
Moreel verwerpelijk? Dat betwijfel ik. Ik studeer op HBO hbo-niveau dus ik zal niet heel de wereld verdienen. Met mijn salaris kom ik dan ook zeker in aanmerking voor een sociale huurwoning. Waarom mijzelf op straat zetten als de huizenmarkt naar de klote is?
Je hebt niet eens salaris je studeert nog op hbo-niveau.
pi_193766601
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:02 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je hebt niet eens salaris je studeert nog op hbo-niveau.
Daarom komt ie ook in aanmerking voor sociale huur :+ . Zodra je een beetje baan hebt op hbo-niveau kan je de sociale sector wel vergeten.
pi_193766648
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:14 schreef DW457 het volgende:

[..]

Daarom komt ie ook in aanmerking voor sociale huur :+ . Zodra je een beetje baan hebt op hbo-niveau kan je de sociale sector wel vergeten.
Nou, de meeste starters blijven met hun eerste salaris wel (ruim) onder die grens van ik meen iets van 39k/jaar :+ En als je er eenmaal zit en je salaris stijgt en komt boven die grens, hoef je er niet uit, heb je alleen te maken met een hoge(re) huurverhoging vanwege het zogenaamde scheefwonen. Ik snap de wens van TS wel, want ook als je boven die sociale huurgrens zit, kun je doorgaans niet direct een droomwoning kopen.
pi_193767178
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:18 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, de meeste starters blijven met hun eerste salaris wel (ruim) onder die grens van ik meen iets van 39k/jaar :+ En als je er eenmaal zit en je salaris stijgt en komt boven die grens, hoef je er niet uit, heb je alleen te maken met een hoge(re) huurverhoging vanwege het zogenaamde scheefwonen. Ik snap de wens van TS wel, want ook als je boven die sociale huurgrens zit, kun je doorgaans niet direct een droomwoning kopen.
Klopt. Je valt dan als het ware in een gat: je verdiend te veel voor sociale huur, maar te weinig om iets acceptabels te kunnen kopen.
  woensdag 24 juni 2020 @ 14:48:40 #81
152789 karr-1
pi_193768525
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:18 schreef baskick het volgende:
Ik snap de wens van TS wel
Die snappen we allemaal wel denk ik, maar helaas is het ook een onmogelijke wens
pi_193771210
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die snappen we allemaal wel denk ik, maar helaas is het ook een onmogelijke wens
Sure. Ik snap 'm, maar het kán niet, zowel praktisch als moreel niet.
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:48:34 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193772816
Zeg TS, als je zo zeker weet dat je recht zult hebben op een sociale huurwoning, hoelang sta je dan al ingeschreven?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:57:41 #84
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193773037
Deze TS slaapt dus nu als ik t goed begrijp in de woonkamer?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:41:48 #85
3542 Gia
User under construction
pi_193773768
Die ouders sparen nu....gaan die een huisje kopen in 't oost'n van 't land en daarnaast een sociale huurwoning aanhouden? Of gaan ze particulier een tweede woning huren?

TS?
pi_193774739
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:57 schreef MissGiraffe het volgende:
Mijn schoonmoeder sliep in haar jeugd in de douche, de slaapkamers waren bezet door ouders, broer en inwonende opa.
pi_193775300
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:41 schreef Gia het volgende:
Die ouders sparen nu....gaan die een huisje kopen in 't oost'n van 't land en daarnaast een sociale huurwoning aanhouden? Of gaan ze particulier een tweede woning huren?

TS?
Als ouders elders gaan wonen is het niet de bedoeling dat TS in de huidige sociale huurwoning blijft, ongeacht welke van de 2 opties het geval ook blijkt.
pi_193775310
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:57 schreef MissGiraffe het volgende:
Of tussen z'n ouders in :+

quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:55 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Mijn schoonmoeder sliep in haar jeugd in de douche, de slaapkamers waren bezet door ouders, broer en inwonende opa.
Tegenwoordig noemen we dat armoede.
pi_193775592
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je redeneringen rammelen nogal.

Zeg dan gewoon dat je graag dat huurhuis voor jezelf behoudt ten koste van een ander en zonodig door tegen de regels in te gaan.
-niet nodig-

[ Bericht 13% gewijzigd door Rene op 25-06-2020 06:59:06 ]
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:01:18 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193775864
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:44 schreef fokexpert het volgende:

-niet nodig-
Flikker toch op.

[ Bericht 18% gewijzigd door Rene op 25-06-2020 07:00:13 ]
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:03:10 #91
152789 karr-1
pi_193775895
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:44 schreef fokexpert het volgende:

[..]

-niet nodig-
:')

[ Bericht 14% gewijzigd door Rene op 25-06-2020 07:00:36 ]
pi_193792361
Ik slaap momenteel in de woonkamer idd. Niet echt een fijne slaapplek ook. Er zijn in ieder geval wel genoeg opties voor het regelen van een woning. Maar jongens niet kunnen ruften zonder dat iemand klaagt over geluidsoverlast is toch wel echt frustrerend. :D
  donderdag 25 juni 2020 @ 23:57:16 #93
152789 karr-1
pi_193792654
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 23:34 schreef Edelgoud het volgende:
Er zijn in ieder geval wel genoeg opties voor het regelen van een woning.
Nou probleem opgelost toch?
  vrijdag 26 juni 2020 @ 00:05:33 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193792716
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 23:34 schreef Edelgoud het volgende:
Ik slaap momenteel in de woonkamer idd. Niet echt een fijne slaapplek ook. Er zijn in ieder geval wel genoeg opties voor het regelen van een woning. Maar jongens niet kunnen ruften zonder dat iemand klaagt over geluidsoverlast is toch wel echt frustrerend. :D
Je ouders wonen daar al jaren en jij moet in de woonkamer slapen? Wat is er met jouw kamer gebeurd dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 26 juni 2020 @ 01:17:00 #95
3542 Gia
User under construction
pi_193793342
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:26 schreef baskick het volgende:

[..]

Als ouders elders gaan wonen is het niet de bedoeling dat TS in de huidige sociale huurwoning blijft, ongeacht welke van de 2 opties het geval ook blijkt.
Niet de bedoeling....dat snapt iedereen. Maar als de ouders, op papier, daar blijven wonen, kraait er geen haan naar.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 07:35:44 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193795796
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 01:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet de bedoeling....dat snapt iedereen. Maar als de ouders, op papier, daar blijven wonen, kraait er geen haan naar.
Net zoals 2 bejaarden die op papier ieder in hun eigen woning blijven wonen en ieder AOW voor een alleenstaande krijgen?

Misschien is dat de extra bonus-intentie van de ouders wel, allebei alleenstaanden AOW, maar ondertussen samenwonen en de sociale huurwoning in de randstad illegaal onderverhuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_193796626
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 01:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is a) fraude, want horen elders in te schrijven en b) voldoet niet aan de voorwaarden van de meeste sociale verhuurders. En verder is het ook onwaarschijnlijk, want:
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:21 schreef Peter het volgende:
pi_193796738
Misschien kunnen je ouders een scheiding faken waarbij één van de twee de sociale huurwoning blijft aanhouden en daar ingeschreven blijft staan.
pi_193796784
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 07:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Yep.

Ik heb destijds als alleenstaande ouder gekeken of het mogelijk was dat mijn zoon medehuurder zou worden, juist ook vanwege zo'n situatie, maar dat kon niet.

"Als u overlijdt zetten we hem echt niet binnen een maand op straat hoor mevrouw, maar hij moet de woning dan wel verlaten".
Dit vind ik echt heel zuur trouwens. Als twee samenwonende volwassenen in een sociale huurwoning uit elkaar gaan kan degene die het hoogst op de wachtlijst staat iets anders zoeken en de ander kan gewoon blijven.

Als net 18-jarige heb je nog helemaal geen inschrijvingsduur kunnen opbouwen. -O-
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:51:47 #100
51385 baskick
Juist ja!
pi_193797625
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 00:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je ouders wonen daar al jaren en jij moet in de woonkamer slapen? Wat is er met jouw kamer gebeurd dan?
Een tweekamerappartement heeft doorgaans twee kamers; één slaapkamer en één woonkamer. Ofwel: de slaapkamer van TS is er nooit geweest in deze woning. Het wordt steeds ongeloofwaardiger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')