Je hebt niet eens salaris je studeert nog op hbo-niveau.quote:Op maandag 22 juni 2020 15:48 schreef Edelgoud het volgende:
Moreel verwerpelijk? Dat betwijfel ik. Ik studeer op HBO hbo-niveau dus ik zal niet heel de wereld verdienen. Met mijn salaris kom ik dan ook zeker in aanmerking voor een sociale huurwoning. Waarom mijzelf op straat zetten als de huizenmarkt naar de klote is?
Daarom komt ie ook in aanmerking voor sociale huurquote:Op woensdag 24 juni 2020 12:02 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je hebt niet eens salaris je studeert nog op hbo-niveau.
Nou, de meeste starters blijven met hun eerste salaris wel (ruim) onder die grens van ik meen iets van 39k/jaarquote:Op woensdag 24 juni 2020 12:14 schreef DW457 het volgende:
[..]
Daarom komt ie ook in aanmerking voor sociale huur. Zodra je een beetje baan hebt op hbo-niveau kan je de sociale sector wel vergeten.
Klopt. Je valt dan als het ware in een gat: je verdiend te veel voor sociale huur, maar te weinig om iets acceptabels te kunnen kopen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 12:18 schreef baskick het volgende:
[..]
Nou, de meeste starters blijven met hun eerste salaris wel (ruim) onder die grens van ik meen iets van 39k/jaarEn als je er eenmaal zit en je salaris stijgt en komt boven die grens, hoef je er niet uit, heb je alleen te maken met een hoge(re) huurverhoging vanwege het zogenaamde scheefwonen. Ik snap de wens van TS wel, want ook als je boven die sociale huurgrens zit, kun je doorgaans niet direct een droomwoning kopen.
Die snappen we allemaal wel denk ik, maar helaas is het ook een onmogelijke wensquote:
Sure. Ik snap 'm, maar het kán niet, zowel praktisch als moreel niet.quote:Op woensdag 24 juni 2020 14:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die snappen we allemaal wel denk ik, maar helaas is het ook een onmogelijke wens
Mijn schoonmoeder sliep in haar jeugd in de douche, de slaapkamers waren bezet door ouders, broer en inwonende opa.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:57 schreef MissGiraffe het volgende:
Deze TS slaapt dus nu als ik t goed begrijp in de woonkamer?
Als ouders elders gaan wonen is het niet de bedoeling dat TS in de huidige sociale huurwoning blijft, ongeacht welke van de 2 opties het geval ook blijkt.quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:41 schreef Gia het volgende:
Die ouders sparen nu....gaan die een huisje kopen in 't oost'n van 't land en daarnaast een sociale huurwoning aanhouden? Of gaan ze particulier een tweede woning huren?
TS?
Of tussen z'n ouders inquote:Op woensdag 24 juni 2020 19:57 schreef MissGiraffe het volgende:
Deze TS slaapt dus nu als ik t goed begrijp in de woonkamer?
Tegenwoordig noemen we dat armoede.quote:Op woensdag 24 juni 2020 21:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder sliep in haar jeugd in de douche, de slaapkamers waren bezet door ouders, broer en inwonende opa.
-niet nodig-quote:Op maandag 22 juni 2020 16:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je redeneringen rammelen nogal.
Zeg dan gewoon dat je graag dat huurhuis voor jezelf behoudt ten koste van een ander en zonodig door tegen de regels in te gaan.
Flikker toch op.quote:
quote:
Nou probleem opgelost toch?quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:34 schreef Edelgoud het volgende:
Er zijn in ieder geval wel genoeg opties voor het regelen van een woning.
Je ouders wonen daar al jaren en jij moet in de woonkamer slapen? Wat is er met jouw kamer gebeurd dan?quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:34 schreef Edelgoud het volgende:
Ik slaap momenteel in de woonkamer idd. Niet echt een fijne slaapplek ook. Er zijn in ieder geval wel genoeg opties voor het regelen van een woning. Maar jongens niet kunnen ruften zonder dat iemand klaagt over geluidsoverlast is toch wel echt frustrerend.
Niet de bedoeling....dat snapt iedereen. Maar als de ouders, op papier, daar blijven wonen, kraait er geen haan naar.quote:Op woensdag 24 juni 2020 22:26 schreef baskick het volgende:
[..]
Als ouders elders gaan wonen is het niet de bedoeling dat TS in de huidige sociale huurwoning blijft, ongeacht welke van de 2 opties het geval ook blijkt.
Net zoals 2 bejaarden die op papier ieder in hun eigen woning blijven wonen en ieder AOW voor een alleenstaande krijgen?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 01:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet de bedoeling....dat snapt iedereen. Maar als de ouders, op papier, daar blijven wonen, kraait er geen haan naar.
Dat is a) fraude, want horen elders in te schrijven en b) voldoet niet aan de voorwaarden van de meeste sociale verhuurders. En verder is het ook onwaarschijnlijk, want:quote:Op vrijdag 26 juni 2020 01:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet de bedoeling....dat snapt iedereen. Maar als de ouders, op papier, daar blijven wonen, kraait er geen haan naar.
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:21 schreef Peter het volgende:
Ik heb twee collega's die als hoofdtaak hebben onrechtmatige bewoning en woonfraude op te sporen. Dat is niet omdat dit soort constructies toegestaan zijn..
Dit vind ik echt heel zuur trouwens. Als twee samenwonende volwassenen in een sociale huurwoning uit elkaar gaan kan degene die het hoogst op de wachtlijst staat iets anders zoeken en de ander kan gewoon blijven.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 07:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep.
Ik heb destijds als alleenstaande ouder gekeken of het mogelijk was dat mijn zoon medehuurder zou worden, juist ook vanwege zo'n situatie, maar dat kon niet.
"Als u overlijdt zetten we hem echt niet binnen een maand op straat hoor mevrouw, maar hij moet de woning dan wel verlaten".
Een tweekamerappartement heeft doorgaans twee kamers; één slaapkamer en één woonkamer. Ofwel: de slaapkamer van TS is er nooit geweest in deze woning. Het wordt steeds ongeloofwaardiger.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 00:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je ouders wonen daar al jaren en jij moet in de woonkamer slapen? Wat is er met jouw kamer gebeurd dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |