Gewoon even een plek opeisen, waarom niet? 'Ik ben zwart dus ik heb daar recht op'. Zo doe je datquote:Tegelijkertijd wordt binnen de organisatie steeds minder duidelijk wie de kritiek moet adresseren. Creatief directeur Mertens kampt al een poos met burn-outklachten. De commotie blijkt de druppel, begin juni legt hij zijn werk neer. Financieel directeur Wertheimer vormt vanaf dat moment in zijn eentje de directie, maar op dit dossier houdt de zakelijk leider zich afzijdig. Het komt neer op jonge en onervaren medewerkers: twee programmeurs, de personeelsmanager, de clubmanager en de pas in dienst getreden communicatiemedewerker. Twee barmedewerkers – beiden vrouwen van kleur – voegen zich begin juni bij het gezelschap. Ze voelen zich als medewerkers niet gehoord en eisen een plek op in het management. De twintigers proberen in het debat het hoofd boven water te houden.
Kortom: een prima afspiegeling van de Nederlandse maatschappij, maar er wordt weer eens ingestoken op de bekende overcorrectie.quote:Van de honderd personeelsleden, zijn er volgens de organisatie zo'n vijftien medewerkers van kleur.
In beide situaties dus al een dikke oververtegenwoordiging. Maar uiteraard is men nóg niet tevreden.quote:Verder klinkt het verwijt dat in de programmering te weinig dj’s van kleur voorkomen. Een analyse van de programmering van december, januari en februari – de drie maanden voor het coronavirus – wijst uit dat van de honderd geboekte dj’s eenderde van kleur is. Shelter, een vergelijkbare Amsterdamse club qua capaciteit en budget, heeft over diezelfde periode 25 procent artiesten van kleur geboekt
Sorry, maar ik vind het bijhouden van dat soort eigenschappen vrij bizar.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 23:15 schreef Dejannn het volgende:
In beide situaties dus al een dikke oververtegenwoordiging. Maar uiteraard is men nóg niet tevreden.
Bizar verhaalquote:Op dinsdag 21 juli 2020 22:59 schreef LXIV het volgende:
Dit is echt hilarisch:
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
Kan niet quoten, volkskrant.
Maar gaat om deugclub die net niet hard genoeg deugde en nu gecancelled wordt door eigen troepen.
Godver , het wordt steeds gekkerquote:Op dinsdag 21 juli 2020 22:59 schreef LXIV het volgende:
Dit is echt hilarisch:
Maar gaat om deugclub die net niet hard genoeg deugde en nu gecancelled wordt door eigen troepen.
Jeetje, echt niet normaal dit.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 22:59 schreef LXIV het volgende:
Dit is echt hilarisch:
Het bijhouden van niet-relevante eigenschappen van deelnemers, dat is in deze tijd wel vrij logisch.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 23:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind het bijhouden van dat soort eigenschappen vrij bizar.
Ook weer dat eeuwige Engels als communicatietaal
De revolutie eet haar kinderen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 22:59 schreef LXIV het volgende:
Dit is echt hilarisch:
dus de School staat of stond bekend als een deugclub.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 22:59 schreef LXIV het volgende:
Dit is echt hilarisch:
Ik wilde hem net posten.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 23:15 schreef Dejannn het volgende:
Fascinerend artikel. Dit ook:
[..]
Gewoon even een plek opeisen, waarom niet? 'Ik ben zwart dus ik heb daar recht op'. Zo doe je dat
[..]
Kortom: een prima afspiegeling van de Nederlandse maatschappij, maar er wordt weer eens ingestoken op de bekende overcorrectie.
[..]
In beide situaties dus al een dikke oververtegenwoordiging. Maar uiteraard is men nóg niet tevreden.
Verschrikkelijk dit, wellicht is het een voorbode van de mainstream.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik wilde hem net posten.
https://www.volkskrant.nl(...)cismedebat~b34fae70/
Als je dit leest zou je uit frustratie PVV gaan stemmen. Mijn god wat een overdreven gedoe. Het mooie is dat ze nu voor elkaar hebben dat er straks geen gekleurde meer werken want die tent gaat failliet.
Die kans is absoluut aanwezig. Sowieso zal dit hele gedachtegoed zich verder gaan verspreiden. De enige manier om het te stoppen is direct een halt toeroepen, zodra je een centimeter toegeeft zal er een meter worden gevraagd en daarna tien meter. Dit is dan ook weer een goed voorbeeld dat juist instanties, bedrijven en organisaties die al redelijk links zijn zich het meest zorgen moeten maken, die geven namelijk die eerste centimeter toe.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:01 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Verschrikkelijk dit, wellicht is het een voorbode van de mainstream.
quote:Ohio police investigate disturbing photo of man kneeling on baby’s neck
WARNING: Distressing content
Police in Ohio say they are investigating a horrifying photo circulating on social media that shows a man kneeling on the neck of a baby in an apparent reference to the death of George Floyd. The photo, which went viral on Twitter on Tuesday night, shows a tattooed man making hand signs while kneeling on the screaming child’s neck. A second person is holding the child’s hands behind their back. The caption reads, “Blm now mf (Black Lives Matter now, motherf***er).”
The Clark County Sheriff’s Office told local CBS affiliate WHIO-TV it was investigating the photo, but said no arrests had been made and charges had not been filed. “We are looking into this case, however it is still an active investigation,” Major Chris Clark told the broadcaster in an emailed statement. “At this point we are actively looking into it and we are VERY early on into this investigation.” The photo generated uproar on social media. “Life in prison would be far too lenient here,” conservative blogger Matt Walsh wrote on Twitter.
https://www.dailytelegrap(...)4f7cd63ed2445dee4513
Heb je ook een betere bron?quote:
mwahquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik wilde hem net posten.
https://www.volkskrant.nl(...)cismedebat~b34fae70/
Als je dit leest zou je uit frustratie PVV gaan stemmen. Mijn god wat een overdreven gedoe. Het mooie is dat ze nu voor elkaar hebben dat er straks geen gekleurde meer werken want die tent gaat failliet.
'Sorry, the page you are looking for cannot be found.'quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
https://www.whio.com/news(...)kneeling-childs-neck
Doet t nu welquote:Op woensdag 22 juli 2020 20:56 schreef capricia het volgende:
[..]
'Sorry, the page you are looking for cannot be found.'
Dank je. Ik ga even kijken naar dit walgelijke beeld.quote:
Op Twitter staan foto's waarop het gezicht van het kind te zien is. Duidelijk aan het janken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je. Ik ga even kijken naar dit walgelijke beeld.
Ik dacht dat het een blanke man was, maar dat is kennelijk niet zo?quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:02 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Op Twitter staan foto's waarop het gezicht van het kind te zien is. Duidelijk aan het janken.![]()
Op Twitter staan andere foto's van hem die van zn facebook geplukt zijn. Hij is lichtgetintquote:Op woensdag 22 juli 2020 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een blanke man was, maar dat is kennelijk niet zo?
Ontzettend ziek. In elk geval.quote:Op woensdag 22 juli 2020 21:07 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Op Twitter staan foto's die van zn facebook geplukt zijn. Hij is lichtgetint
Ooh wacht dit is het NL BLM topicquote:
Huh? Maar dat is Jeroen van Koningsbrugge, niet Dennis van de Ven.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 13:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dennis van de Ven heeft doodsbedreigingen ontvangen omdat hij jaren geleden het typetje Nikker Simon speelde.
https://www.ad.nl/show/de(...)igingen-op~a4e16cbf/
Staat in het artikel:quote:Op zaterdag 25 juli 2020 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Huh? Maar dat is Jeroen van Koningsbrugge, niet Dennis van de Ven.
quote:Van de Ven: ,,Ik schreef ooit een scène met daarin het personage ‘Nikker Simon’, gespeeld door mijn collega Jeroen van Koningsbrugge, over een zwarte vluchteling die in de handen valt van een foute blanke platenbaas die hem die naam in zijn maag splitst. Het ontplofte. Het heeft me zelfs nog een paar doodsbedreigingen opgeleverd. Op social media vroeg ik aan iedereen die hoog in de boom klom, wie de scène überhaupt in zijn geheel had gezien. Toen viel al driekwart af.”
Nikker Simonquote:Op zaterdag 25 juli 2020 13:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dennis van de Ven heeft doodsbedreigingen ontvangen omdat hij jaren geleden het typetje Nikker Simon speelde.
https://www.ad.nl/show/de(...)igingen-op~a4e16cbf/
Ik maakte een typefoutje, het artikel klopt verder.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 14:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar in de post staat dat Dennis van de Ven nikker Simon speelde, en dat is niet zo.
Begin juni zijn er 2 weken geweest waarin iedere dag wel een BLM demonstratie was en vaker meerdere. Maar na die 2 weken was iedere stad in Nederland wel geweest. Vervolgens had je nog steden zoals Amsterdam die nog een keer demonstreerde, maar op een gegeven moment ebt dat wel weg.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 22:13 schreef Tyr80 het volgende:
Hee lijkt het nou maar zo of is dit lekker een beetje dood aan het bloeden in NL?
quote:Op het Museumplein vond vanavond het eerste Black Pride-protest plaats. De betogers demonstreerden tegen homogeweld tegen de zwarte gemeenschap.
Tijdens het protest werden meerdere speeches gehouden. Ook kwamen tussendoor enkele muzikale nummers ten gehore. Het protest werd georganiseerd door Black Queer & Trans Resistance NL.
De organisatie wilde zich met dit protest ook uitspreken tegen politiegeweld, institutioneel racisme en discriminatie van de Nederlandse overheid. Daarnaast werden ook de vorige generaties herdacht die onderdrukt zijn geweest.
Verder pleitte Black Queer & Trans Resistance NL onder meer voor volledige en gelijke toegang tot (daklozen)opvang voor LHBTQI+ mensen en beschikbaarheid van veilige asielzoekerscentra voor LHBTQI+ migranten.
https://www.at5.nl/artike(...)et-museumplein-eruit
Goeie zaak dat de media racisme geen podium biedt.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 23:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Begin juni zijn er 2 weken geweest waarin iedere dag wel een BLM demonstratie was en vaker meerdere. Maar na die 2 weken was iedere stad in Nederland wel geweest. Vervolgens had je nog steden zoals Amsterdam die nog een keer demonstreerde, maar op een gegeven moment ebt dat wel weg.
Maar na die reeks demonstraties is er nog genoeg gebeurd. Alleen pikt de media dat lang niet altijd op. Zo was er vandaag nog een grote Black Pride demonstratie, uiteraard in Amsterdam.
[..]
Huh, tegen homogeweld tegen de zwarte gemeenschap... zijn er homos die geweld gebruiken tegen de zwarte gemeenschap?quote:Op het Museumplein vond vanavond het eerste Black Pride-protest plaats. De betogers demonstreerden tegen homogeweld tegen de zwarte gemeenschap.
Tijdens het protest werden meerdere speeches gehouden. Ook kwamen tussendoor enkele muzikale nummers ten gehore. Het protest werd georganiseerd door Black Queer & Trans Resistance NL.
De organisatie wilde zich met dit protest ook uitspreken tegen politiegeweld, institutioneel racisme en discriminatie van de Nederlandse overheid. Daarnaast werden ook de vorige generaties herdacht die onderdrukt zijn geweest.
Verder pleitte Black Queer & Trans Resistance NL onder meer voor volledige en gelijke toegang tot (daklozen)opvang voor LHBTQI+ mensen en beschikbaarheid van veilige asielzoekerscentra voor LHBTQI+ migranten.
Je zou natuurlijk een asielzoekerscentrum kunnen inrichten waar alleen LGBTQ+ asielzoekers geplaatst worden.quote:Op zondag 26 juli 2020 07:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
Huh, tegen homogeweld tegen de zwarte gemeenschap... zijn er homos die geweld gebruiken tegen de zwarte gemeenschap?
Politie geweld? Welk geweld dan. Vorige generaties die onderdrukt zijn? Godverdomme zeg, vang je eens wat mensen op.. krijg je stank voor dank. Gelijke opvang voor lhbt etc, is er al lijkt me, misschien niet met genderneutrale toiletten maar dat lijkt me niet de prio of wel? Veilige asielzoekers centra voor lhbti? Kan, maar dan moet je alle andere asielzoekers uit Midden-Oosten, nabije oosten en Afrika daar weglaten.
Dat is dan weer discriminatie op basis van de geaardheid. Zou mogelijk nog wel te rechtvaardigen zijn in dit geval. Een tweede probleem is dat er behalve echte lhbt ook een boel nepperds tussen zitten die het alleen maar als asiel verhaal gebruiken.quote:Op zondag 26 juli 2020 07:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk een asielzoekerscentrum kunnen inrichten waar alleen LGBTQ+ asielzoekers geplaatst worden.
Het is wel een probleem dat vluchtelingen die vanwege hun geslacht of geaardheid gevlucht zijn nog steeds te maken hebben met intimidatie en pesterijen in de asielzoekerscentra.
Hoezo zou dat discriminatie zijn?quote:Op zondag 26 juli 2020 07:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is dan weer discriminatie op basis van de geaardheid. Zou mogelijk nog wel te rechtvaardigen zijn in dit geval. Een tweede probleem is dat er behalve echte lhbt ook een boel nepperds tussen zitten die het alleen maar als asiel verhaal gebruiken.
Dat krijg je wanneer mensen interpunctie niet beheersen.quote:Op zondag 26 juli 2020 07:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
Huh, tegen homogeweld tegen de zwarte gemeenschap... zijn er homos die geweld gebruiken tegen de zwarte gemeenschap?
Politie geweld? Welk geweld dan. Vorige generaties die onderdrukt zijn? Godverdomme zeg, vang je eens wat mensen op.. krijg je stank voor dank. Gelijke opvang voor lhbt etc, is er al lijkt me, misschien niet met genderneutrale toiletten maar dat lijkt me niet de prio of wel? Veilige asielzoekers centra voor lhbti? Kan, maar dan moet je alle andere asielzoekers uit Midden-Oosten, nabije oosten en Afrika daar weglaten.
En komt er iemand die niet aangeeft dat hij homoseksueel is, dan geeft de intaker hem die optie niet. Discriminatie op geaardheid. Maar zoals ik zei, mogelijk te rechtvaardigen in deze omstandigheid.quote:Op zondag 26 juli 2020 08:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo zou dat discriminatie zijn?
Bij binnenkomst geeft iemand bijvoorbeeld aan dat hij homoseksueel is, dan geeft de intaker hem de mogelijkheid om naar een speciale opvang daarvoor te gaan.
Er zijn inderdaad neppers, maar die gaan heus hun dekmantel niet laten vallen door anderen te intimideren.
Begint?quote:Op zondag 26 juli 2020 09:15 schreef Hathor het volgende:
Die BLM lui weten geloof ik van gekkigheid niet meer waar ze tegen moeten demonstreren, zo'n beetje alles wat ze verzinnen is in Nederland niet eens aan de orde. Begint een beetje een zielig verhaal te worden zo.
Het is wel een kleine groep van de BLM organisators die vrij radicaal zijn maar het irriteert mij ook enorm.quote:Op zondag 26 juli 2020 09:48 schreef Dejannn het volgende:
Ze weten inderdaad alles uit het verband te trekken met een focus op huidskleur. In de VS is dit her en der ook al langer aan de gang. Het is de 'Oppression Olympics' at its finest. LGBT'ers zijn onderdrukt, maar witte LGBT'ers hebben hier minder last van door hun vermeende white privilege, kortom donkere LGBT'ers hebben het veel zwaarder. Zij zijn LGBT (slachtoffer) én donker (nog een keer slachtoffer).
En moet je dan nog nagaan dat je donker bent én transgender MTF dan gaat ook seksisme nog een rol spelen, immers, vrouwen worden onderdrukt door het patriarchaat. In dit soort situaties hebben mensen dan ook te maken met een fenomeen 'multiple jeopardy' soms ook wel 'triple oppression' genoemd.
Kimberlé Crenshaw zal likkebaardend toekijken hoe al haar theorieën voor complete fragmentatie van de Westerse maatschappij zorgen.
Laat ze ook maar opdraaien voor de schoonmaak kosten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 13:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is in Arnhem. Als die activisten dan zo graag openbare gebouwen vol graffiti kalken met politieke leuzen....laat ze dan in ieder geval die boodschap correct spellen. Nu moeten Arnhemmers tientallen jaren tegen zo'n lelijke spelfout aankijken.
Hear, hear.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor racistisch gelul? Omdat er veel zwarten zijn moet het wel op rellen uitlopen als je gaat handhaven? Je kan toch gewoon oproepen om afstand te houden? Als dat niet werkt dan breek je de demonstratie rustig af, hoezo zouden de demonstranten daar geen begrip voor hebben? Het is ook nog eens het bewijs van hun succes, teveel mensen.
In het onwaarschijnlijke geval dat men massaal weigert kom je met het waterkanon het plein schoonspuiten, eerst op de straatstenen mikken en niet in de ogen, het zijn immers geen Ajax-supporters. Laten we nou niet doen alsof er een grimmige sfeer was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |