Dat mag hier niet besproken worden.quote:
En waarom nog geen andere huisarts gezocht?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:26 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Omdat ik er vrij zeker van ben dat niemand het dieperliggende probleem op kan lossen.
De dokter heeft het niet begrepen, ik heb het niet begrepen, niemand heeft het begrepen volgens jou. Ik denk dat het precies omgekeerd is. Iedereen begrijpt het,behalve jij.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:06 schreef -Ferb- het volgende:
Ook jij hebt het duidelijk niet begrepen.![]()
Die ik heb is prima.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:30 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En waarom nog geen andere huisarts gezocht?
Het kon je jaren geleden niet schelen dat je door slecht met je diabetes om te gaan sneller ziek zou worden en misschien jong dood zou gaan.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:26 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Omdat ik er vrij zeker van ben dat niemand het dieperliggende probleem op kan lossen.
En bans.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:33 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Volgens mij mogen alleen suïcidegedachten niet besproken worden.
Volgens mij mag iemand toch wel zeggen dat haar problemen van die aard zijn?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:33 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer de uitleg en planning etc inderdaad. Het benoemen ervan heb ik vaker gelezen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:36 schreef Chia het volgende:
[..]
Volgens mij mag iemand toch wel zeggen dat ze haar problemen van die aard zijn?
Ja klopt, alleen mogen details niet besproken worden.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:36 schreef Chia het volgende:
[..]
Volgens mij mag iemand toch wel zeggen dat ze haar problemen van die aard zijn?
En toch is het eetprobleem wat ik heb voortkomend uit het niet kunnen accepteren een eetstoornis.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De dokter heeft het niet begrepen, ik heb het niet begrepen, niemand heeft het begrepen volgens jou. Ik denk dat het precies omgekeerd is. Iedereen begrijpt het,behalve jij.
Iedereen begrijpt dat jij linksom of rechtsom je eetgedrag aan zal moeten passen, want anders ga je er inderdaad letterlijk aan kapot. Niemand zegt dat dat makkelijk is, maar jij zoekt excuses voor jezelf om het maar niet te hoeven proberen.
Ik betwijfel zelfs of je wel een eetstoornis hebt of dat je dat jezelf wijsmaakt om maar geen poging te hoeven doen. Ik denk dat de stoornis eerder zit in het feit dat je zelf zegt dat je je ziekte niet accepteert en gewoon door blijft eten. Ik weet niet wat voor stoornis dat is, maar geen eetstoornis.
Het is psychisch bij mij (namelijk het niet kunnen accepteren van een aandoening) en ik heb verstoord eetgedrag.quote:Een eetstoornis is een psychische aandoening die wordt gekenmerkt door verstoord eetgedrag. Sommige mensen met een eetstoornis eten te weinig, anderen juist teveel en weer anderen wisselen perioden van eetbuien af met perioden van (streng) lijnen.
Nee, de DVK weigert me dat te geven.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:33 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nou ben ik je kwijt. Jouw huisartsenpraktijk weigert je toch jouw medicatie?
En wat ga je hier zelf aan doen?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:42 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
En toch is het eetprobleem wat ik heb voortkomend uit het niet kunnen accepteren een eetstoornis.
Google:
[..]
Het is psychisch bij mij (namelijk het niet kunnen accepteren van een aandoening) en ik heb verstoord eetgedrag.
Er bestaan meer eetstoornissen dan alleen maar anorexia en boulimia. Er is zelfs een eetstoornis wat direct met diabetes te maken heeft, en dat is de meest gevaarlijke eetstoornis ter wereld. (En nee, die heb ik niet.)
Voor de zekerheid ga ik niet benoemen wat het dieperliggende probleem bij mij is.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:33 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Is de dvk de praktijkondersteuner? De huisarts ziet haar notities ook voorbij komen en staat dus achter het niet voorschrijven van die medicatie.quote:
Als ze het nog steeds weigert bij de volgende keer dat ik haar zie ga ik sowieso een klacht indienen over haar.quote:
quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:49 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Als ze het nog steeds weigert bij de volgende keer dat ik haar zie ga ik sowieso een klacht indienen over haar.
Mag je wel iets beter beslagen ten ijs komen dan dat je nu zegt te doen. En communiceren. En zelfreflectie tonen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:49 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Als ze het nog steeds weigert bij de volgende keer dat ik haar zie ga ik sowieso een klacht indienen over haar.
Waarom? Ze heeft gelijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:49 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
En in welke periode van je leven ben je ondervoed geweest (was jij het niet die geadopteerd was?) Want als dat in de eerste jaren van je leven is geweest snijdt het hebben van een te dikke buik door ondervoeding nu geen hout natuurlijk en is dat alleen maar een excuus.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:07 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Nope. Ik heb diabetes gekregen door een te dikke buik (altijd al gehad) en chronisch slecht slapen.
quote:Op zaterdag 20 juni 2020 16:47 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Haha batshit crazy deze ts. Arme arts
Post de volgende keer eens tikkie links zodat goede adviezen betaald kunnen worden.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 21:34 schreef Vissenkom3 het volgende:
Je moet langs een psycholoog, want zolang jij je ziekte niet accepteert gaat er NIKS veranderen. Zelfs niet als je kortwerkende insuline zou krijgen.
Goede vergelijking maar ik ben bang dat het niet doordringt. Wat zeg ik, dit gaat niet doordringen. Wat Brum in haar hoofd heeft gaat er niet meer uit. Ik kap er ook meequote:Op zaterdag 20 juni 2020 21:42 schreef Belsezar het volgende:
Doet me denken aan een oud collega, amputatie door suikerziekte. Die weigerde ook anders te gaan leven en gaf de schuld aan de artsen die "zijn" manier niet accepteerden.
Wat TS doet is de makkelijke weg willen kiezen en de arts weigert die, groot gelijk. Als ik mijn been breek ga ik ook niet naar een arts en zeg schiet me maar vol pijnstillers want ik moet morgen een marathon lopen. Dan zegt de arts ook, ben je wel helemaal wijs? U zult uw leven aan moeten passen.
Ik gok zomaar dat TS daar allang heen verwezen is. Diabetesverpleegkundige maakt ook deel uit van die lijn.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 22:56 schreef Pippi het volgende:
Hi Ferb, waarom vraag je je huisarts niet om een verwijzing naar de internist?
De meeste ziekenhuizen heb een diabetesplein waar verschillende disciplines samen werken (internisten, psychologen, dietisten, diabetesverpleegkundigen).
In de 2de lijn is vaak veel meer mogelijk qua medicatie, zoals bijvoorbeeld het behandelen van type 2 diabetes, die hoge bloedsuikers blijven houden, met insuline injecties (voor type 1 diabetes).
Treffende vergelijking.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 21:42 schreef Belsezar het volgende:
Doet me denken aan een oud collega, amputatie door suikerziekte. Die weigerde ook anders te gaan leven en gaf de schuld aan de artsen die "zijn" manier niet accepteerden.
Wat TS doet is de makkelijke weg willen kiezen en de arts weigert die, groot gelijk. Als ik mijn been breek ga ik ook niet naar een arts en zeg schiet me maar vol pijnstillers want ik moet morgen een marathon lopen. Dan zegt de arts ook, ben je wel helemaal wijs? U zult uw leven aan moeten passen.
quote:Op zaterdag 20 juni 2020 22:59 schreef -Ferb- het volgende:
Goed. Laten we even aannemen dat ik niet zal veranderen, dat ik nooit een goed eetpatroon zal ontwikkelen omdat de acceptatie niet komt. Dan alsnog heb ik kortwerkende insuline nodig omdat mijn suikers te hoog blijven. Als de DVK dit alsnog weigert is ze nog steeds fout bezig en zou ik haar aan kunnen klagen voor het in de weg zitten van mijn gezondheid.
Niemand heeft er ook maar iets mee te maken wat ik “naar binnen werk”. Ook mijn DVK niet. Zij mag absoluut niet bepalen dat ik geen kortwerkende behoor te krijgen omdat ik slecht met eten omga! Dit is namelijk niet in het belang van mij! Zij behoort me beter te maken, niet slechter! En dit is wel wat ze doet. Doordat zij kortwerkende weigert zorgt ze ervoor dat de diabetes mij kapot kan maken.
Iemand die mensen verzorgd, in een ziekenhuis bijv, op de 1e hulp, moet ook mensen helpen waarvan ze weet dat die slecht voor zichzelf zorgen en daarom op de 1e hulp belanden. Die mag ook niet zeggen: ik help jou niet want je doet het jezelf aan. Waarom zou een DVK dat wel mogen?! Waarom zou een DVK mij wel mogen laten doodgaan en hoognodige hulp weigeren?! Nou?!
Dat. Mag. Ze. Niet!
Ze behoort aan mij de hulp te geven die ik nodig heb, dus ook de medicijnen die ik nodig heb.
Dan vraag een second opinion aan bij een andere praktijk of een andere internist (ja, dat kan echt, hoe hard jij ook roept dat je weet dat dat niet zo werkt) en luister naar wat zij te zeggen hebben over je gezondheid en leefstijl.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 22:59 schreef -Ferb- het volgende:
Goed. Laten we even aannemen dat ik niet zal veranderen, dat ik nooit een goed eetpatroon zal ontwikkelen omdat de acceptatie niet komt. Dan alsnog heb ik kortwerkende insuline nodig omdat mijn suikers te hoog blijven. Als de DVK dit alsnog weigert is ze nog steeds fout bezig en zou ik haar aan kunnen klagen voor het in de weg zitten van mijn gezondheid.
Niemand heeft er ook maar iets mee te maken wat ik “naar binnen werk”. Ook mijn DVK niet. Zij mag absoluut niet bepalen dat ik geen kortwerkende behoor te krijgen omdat ik slecht met eten omga! Dit is namelijk niet in het belang van mij! Zij behoort me beter te maken, niet slechter! En dit is wel wat ze doet. Doordat zij kortwerkende weigert zorgt ze ervoor dat de diabetes mij kapot kan maken.
Iemand die mensen verzorgd, in een ziekenhuis bijv, op de 1e hulp, moet ook mensen helpen waarvan ze weet dat die slecht voor zichzelf zorgen en daarom op de 1e hulp belanden. Die mag ook niet zeggen: ik help jou niet want je doet het jezelf aan. Waarom zou een DVK dat wel mogen?! Waarom zou een DVK mij wel mogen laten doodgaan en hoognodige hulp weigeren?! Nou?!
Dat. Mag. Ze. Niet!
Ze behoort aan mij de hulp te geven die ik nodig heb, dus ook de medicijnen die ik nodig heb.
quote:Op zaterdag 20 juni 2020 22:59 schreef -Ferb- het volgende:
Dat. Mag. Ze. Niet!
quote:Op zaterdag 20 juni 2020 21:44 schreef Belsezar het volgende:
En wat betreft een klacht indienen omdat de arts zijn/haar gezworen eed niet na zou leven kom je van een koude kermis thuis. Deze arts dwingt je eigenlijk voor een langer en gezonder leven te kiezen. EDIT: ik had nog niet alles gelezen, dat je aangeeft een leven zonder te eten hoe je nu eet geen leven is, tja dat kan maar dan gaat je arts je niet helpen om eerder in de kist te liggen, dat gaat pas tegen de eed in.
Ik vreet niet alles wat los en vast zit. Ik ben niet te dik, niet obese. Er is in het begin zelfs afgevraagd waarom ik type 2 heb gekregen, omdat ik niet obese ben, en is er een extra test gedaan om te kijken of het niet toch type 1 was.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 22:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik ken dit soort lui. Eerst alles vreten wat los en vast zit, dan te dik zijn en maagverkleining doen op kosten van de belastingbetaler. Losers!
Dit is nooit ter sprake gekomen omdat ik type 2 heb. Alleen type 1‘s gaan naar een internist. En bij beide dokters zat de DVK gewoon bij de praktijk in dus hoefde ik ook niet speciaal naar het ziekenhuis daarvoor. Ik kon daar in het begin van m’n diabetes ook niet komen omdat ik toen nog geen rijbewijs had.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 22:56 schreef Pippi het volgende:
Hi Ferb, waarom vraag je je huisarts niet om een verwijzing naar de internist?
De meeste ziekenhuizen heb een diabetesplein waar verschillende disciplines samen werken (internisten, psychologen, dietisten, diabetesverpleegkundigen).
In de 2de lijn is vaak veel meer mogelijk qua medicatie, zoals bijvoorbeeld het behandelen van type 2 diabetes, die hoge bloedsuikers blijven houden, met insuline injecties (die oorspronkelijk bedoeld zijn voor type 1 diabetes).
Heb je ook gelezen dat ik maandag ga bellen?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 23:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dan vraag een second opinion aan bij een andere praktijk of een andere internist (ja, dat kan echt, hoe hard jij ook roept dat je weet dat dat niet zo werkt) en luister naar wat zij te zeggen hebben over je gezondheid en leefstijl.
Ik neem aan dat je ER opgaat aan je medicijnen? Dan kun je zonder meerkosten een second opinion aanvragen. Is goedkoper dan een hele klachtenprocedure opstarten.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 23:12 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik vreet niet alles wat los en vast zit. Ik ben niet te dik, niet obese. Er is in het begin zelfs afgevraagd waarom ik type 2 heb gekregen, omdat ik niet obese ben, en is er een extra test gedaan om te kijken of het niet toch type 1 was.
Ik zou nooit een maagverkleining willen, want ook dan kun je niet meer eten wat je wil.
[..]
Dit is nooit ter sprake gekomen omdat ik type 2 heb. Alleen type 1‘s gaan naar een internist. En bij beide dokters zat de DVK gewoon bij de praktijk in dus hoefde ik ook niet speciaal naar het ziekenhuis daarvoor. Ik kon daar in het begin van m’n diabetes ook niet komen omdat ik toen nog geen rijbewijs had.
En ik weet niet of dit wel vergoed wordt, aangezien er gewoon een DVK in de praktijk zelf zit. Ik heb helaas niet het geld ervoor om dit uit eigen zak te betalen.
Je snapt het nog steeds niet hé? Ik heb gewoon gelijk als ik zeg dat haar weigering mijn gezondheid in de weg zit en ik mede door haar weigering hoge suikers heb. Omdat ze me geen kortwerkende wil geven, ondanks mijn onderbouwing dat dat broodnodig is. Ik ga hier op den duur dood aan!! Daar is zij dan mede verantwoordelijk voor. Als zij me gewoon kortwerkende zou geven, zou ik mijn bloedsuiker beter op peil kunnen houden, en gaat mijn lichaam niet kapot door torenhoge suikers. Zij verzaakt hier verschrikkelijk!quote:Op zaterdag 20 juni 2020 23:09 schreef praadje het volgende:
Jij krijgt de medicatie die je nodig hebt. Dat jij daar niet mee kunt omgaan is jouw probleem. Daar kun je hulp voor zoeken.
De arts is geen winkel waar jij even op je gemak kunt shoppen en kunt beslissen welke medicijnen je wil hebben.
En als je in het ziekenhuis beland ben je net als die mensen die niet goed voor zichzelf zorgen en krijg je de benodigde verzorging. Want je bent net als die mensen die niet goed voor zichzelf zorgen. En als je dan weer niet goed omgaat met je levensstijl en je medicatie zul je steeds opnieuw geholpen worden hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn.
Maar ze zullen je dan ook adviseren om hulp te zoeken. Dat jij dat niet wil is jouw probleem en geen voorwaarde om jou dan maar op je wenken te bedienen. Want snelwerkende insuline heeft ook heel veel nadelen als je steeds maar alles zal blijven vreten. Die afweging heeft de arts heus wel gemaakt hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |