abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193712405
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 14:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind het wel relevant in dit geval. Jouw aandoening zegt namelijk heel veel over jouw vermogen om dit te beoordelen.
Oké, goed, dan zeg ik het wel.

Het gaat hier om diabetes type 2. Ik krijg nu langewerkende insuline en Metformine. Wat ik wil is kortwerkende insuline, omdat die andere combinatie al jaren niet werkt. Ik heb het inmiddels 10 jaar, en al 10 jaar kan ik de diabetes niet accepteren. Hierdoor eet ik gewoon wat ik wil en is mijn bloedsuiker al jaren veel en veel te hoog (gemiddeld 15, met uitschieters tot 20-23). Ik meet inmiddels nauwelijks nog mijn bloedsuiker omdat ie toch elke keer veel te hoog is. Beter gaan eten is geen optie, dit is een stoornis geworden. Bewegen: doe ik al, vanwege de hond, maar ook dit helpt niet.

Dus de enige optie is dan kortwerkende insuline erbij. Maar die weigert ze dus (eigenlijk al jaren) te geven. Ik heb er vaker om gevraagd, omdat ik mezelf ken en weet dat het niet goed gaat komen op deze manier. Ik zet me te erg af tegen de diabetes, verstop me teveel in het zand om er normaal mee om te kunnen gaan (en dus goed te gaan eten).

Mijn hba1c is 115... Dit is niet goed!!

Dus door haar weigering mij kortwerkende te willen geven draagt ze bij aan die constant hoge suikers. Die mijn lichaam langzaamaan kapot maken. Als ik nu of later overlijd door een gevolg van de diabetes is zij daar mede verantwoordelijk voor. Omdat ze mijn noodschreeuw dat het zo niet gaat maar niet wil horen!

[ Bericht 0% gewijzigd door -Ferb- op 20-06-2020 16:25:27 ]
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  zaterdag 20 juni 2020 @ 15:44:45 #77
338319 ZarB
Piña colada
pi_193712430
Is dit een troll? Je accepteert je ziekte niet, past je levensstijl niet aan, daarom worden je klachten erger en wijt je dat aan de medicatie? 8)7
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Spellchecker zaterdag 20 juni 2020 @ 15:45:27 #78
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193712437
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:41 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Het gaat hier om diabetes type 2. Ik krijg nu langewerkende insuline en Metformine. Wat ik wil is kortwerkende insuline, omdat die andere combinatie al jaren niet werkt. Ik heb het inmiddels 10 jaar, en al 10 jaar kan ik de diabetes niet accepteren. Hierdoor eet ik gewoon wat ik wil en is mijn bloedsuiker al jaren veel en veel te hoog (gemiddeld 15, met uitschieters tot 20-23. Ik meet inmiddels nauwelijks nog mijn bloedsuiker omdat ie toch elke keer veel te hoog is. Beter gaan eten is geen optie, dit is een stoornis geworden. Bewegen: doe ik al, vanwege de hond, maar ook dit helpt niet.

Dus de enige optie is dan kortwerkende insuline erbij. Maar die weigert ze dus (eigenlijk al jaren) te geven. Ik heb er vaker om gevraagd, omdat ik mezelf ken en weet dat het niet goed gaat komen op deze manier. Ik zet me te erg af tegen de diabetes, verstop me teveel in het zand om er normaal mee om te kunnen gaan (en dus goed te gaan eten).

Dus door haar weigering mij kortwerkende te willen geven draagt ze bij aan die constant hoge suikers. Die mijn lichaam langzaamaan kapot maken. Als ik nu of later overlijd door een gevolg van de diabetes is zij daar mede verantwoordelijk voor. Omdat ze mijn noodschreeuw dat het zo niet gaat maar niet wil horen!
Zij weigert jou het medicijn en jij weigert je diabetes te accepteren.
Dat is dus het verhaal.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 15:46:14 #79
338319 ZarB
Piña colada
pi_193712441
Maar de naam Brummetje zegt me nog wel wat. Liep je op t viva forum ook niet ooit je psychische problemen te etaleren?
  zaterdag 20 juni 2020 @ 15:47:04 #80
338319 ZarB
Piña colada
pi_193712454
In dit geval kun je best een klacht indienen. Maar die is dan ook binnen 30 min weer retour verwacht ik.
pi_193712467
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:45 schreef maily het volgende:

[..]

Zij weigert jou het medicijn en jij weigert je diabetes te accepteren.
Dat is dus het verhaal.
Dat is wat kort door de bocht. TS heeft gelijk dat wanneer zij grote hoeveelheden suiker consumeert per maaltijd, ze kortwerkende insuline nodig heeft naast de langwerkende. Het niet accepteren van diabetes staat daar los van.
pi_193712495
Volgens mij is het wel gebruikelijk om naast langwerkende insuline ook kortwerkende te kunnen gebruiken. Als je dan wat meer eet, kun je wat bijspuiten. Je mag zelf toch wel bepalen hoe je je ziekte beheerst.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 15:53:20 #83
338319 ZarB
Piña colada
pi_193712502
Soortgelijke casus heb ik trouwens van dichtbij meegemaakt. Patient in kwestie weigerde zijn leven aan te passen en bleef maar eten, eten, eten. Hoe ongezonder, hoe beter. Uiteindelijk is de arts (uit wanhoop) ook maar kortwerkende insuline gaan voorschrijven (naast de lange) om de spiegel nog enigszins stabiel te houden. Dit was het laatste redmiddel, maar het was of dit óf elke dag flinke agressie met alle gevolgen van dien.

Maar goed, dan heb ik het over een patient met daarnaast een ernstig psychiatrische stoornis in een gesloten instelling.
  Spellchecker zaterdag 20 juni 2020 @ 15:56:22 #84
197773 crew  maily
pi_193712529
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:49 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Dat is wat kort door de bocht. TS heeft gelijk dat wanneer zij grote hoeveelheden suiker consumeert per maaltijd, ze kortwerkende insuline nodig heeft naast de langwerkende. Het niet accepteren van diabetes staat daar los van.
TS weigert ook om fatsoenlijk te eten (vanwege de kop in het zand steken).
pi_193712560
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:56 schreef maily het volgende:

[..]

TS weigert ook om fatsoenlijk te eten (vanwege de kop in het zand steken).
Het weigeren van kortwerkende insuline gaat daarbij niet helpen. Er spelen meer issues. Iemand met een complexe medische geschiedenis voor het blok stellen, werkt gewoon averechts. Ik sluit me daarbij aan bij de post van ZarB.
pi_193712568
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:46 schreef ZarB het volgende:
Maar de naam Brummetje zegt me nog wel wat. Liep je op t viva forum ook niet ooit je psychische problemen te etaleren?
Die was next level.
Stay connected, van IPhone tot Blackberry. Connect die shit, get money, stop the war, bel mij, give me my money. I will help break the world and make it nice.
  Spellchecker zaterdag 20 juni 2020 @ 16:02:00 #87
197773 crew  maily
pi_193712578
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:59 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Het weigeren van kortwerkende insuline gaat daarbij niet helpen. Er spelen meer issues. Iemand met een complexe medische geschiedenis voor het blok stellen, werkt gewoon averechts. Ik sluit me daarbij aan bij de post van ZarB.
^O^
pi_193712694
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:53 schreef ZarB het volgende:
Soortgelijke casus heb ik trouwens van dichtbij meegemaakt. Patient in kwestie weigerde zijn leven aan te passen en bleef maar eten, eten, eten. Hoe ongezonder, hoe beter. Uiteindelijk is de arts (uit wanhoop) ook maar kortwerkende insuline gaan voorschrijven (naast de lange) om de spiegel nog enigszins stabiel te houden. Dit was het laatste redmiddel, maar het was of dit óf elke dag flinke agressie met alle gevolgen van dien.

Maar goed, dan heb ik het over een patient met daarnaast een ernstig psychiatrische stoornis in een gesloten instelling.
Ze zeggen dat je levenskwaliteit met diabetes niet veel slechter hoeft te zijn. Maar als je dan niet eens meer kan eten wat je wil, terwijl je dat belangrijk vindt, lijkt me dat wel heel deprimerend.
pi_193712699
quote:

[..]

Het gaat hier om diabetes type 2. Ik krijg nu langewerkende insuline en Metformine. Wat ik wil is kortwerkende insuline, omdat die andere combinatie al jaren niet werkt. Ik heb het inmiddels 10 jaar, en al 10 jaar kan ik de diabetes niet accepteren. Hierdoor eet ik gewoon wat ik wil en is mijn bloedsuiker al jaren veel en veel te hoog (gemiddeld 15, met uitschieters tot 20-23. Ik meet inmiddels nauwelijks nog mijn bloedsuiker omdat ie toch elke keer veel te hoog is. Beter gaan eten is geen optie, dit is een stoornis geworden. Bewegen: doe ik al, vanwege de hond, maar ook dit helpt niet.

En wat zijn haar bezwaren tegen kortwerkende insuline?

Wat heb je tot nu toe aan het dikgedrukte gedaan?
Ben je bijvoorbeeld naar een psycholoog geweest?
Is er vastgesteld dat je echt een stoornis hebt waardoor je je aandoening niet accepteert en de behandeling niet volgt en is het uitgesloten dat je gewoon dwars bent?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 16:21:19 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193712731
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:01 schreef Bertrand-v-H het volgende:

[..]

Die was next level.
Dit is ook next level _O-

Holy shit. Cray cray on a plate

TS: zoek hulp, dit heeft niets met medicatie voorschrijven te maken maar met ernstige issues in acceptatie en zulks.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 20 juni 2020 @ 16:23:44 #91
338319 ZarB
Piña colada
pi_193712749
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:16 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ze zeggen dat je levenskwaliteit met diabetes niet veel slechter hoeft te zijn. Maar als je dan niet eens meer kan eten wat je wil, terwijl je dat belangrijk vindt, lijkt me dat wel heel deprimerend.
Ja, maar zoals zoveel (zo niet alle) mensen met een aandoening vergt het gewoon aanpassing. En nee, dat is niet altijd leuk, maar om het nou direct op levenskwaliteit te gooien.. dan zouden er een hoop gedeprimeerde mensen rond lopen. In het geval van mijn casus lag er een gigantische stoornis aan ten grondslag waardoor de patient in kwestie de verantwoordelijkheid niet eens kon dragen. Uit veiligheid is er toen gekozen voor het alternatief (in het geval van een hypo werd hij enorm agressief).
  zaterdag 20 juni 2020 @ 16:30:58 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193712835
Ik denk dat je die andere insuline niet krijgt omdat je dan geen reden meer zou hebben om je leefstijl nog aan te passen.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 16:34:49 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193712871
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat je die andere insuline niet krijgt omdat je dan geen reden meer zou hebben om je leefstijl nog aan te passen.
TS zal wel volgens richtlijn behandeld worden en doorverwezen naar leefstijlhulp en/of psychische die hij/zij niet wil omdat werken aan je eigen problemen en verantwoordelijkheid nemen voor je eigen lijf en ziekte.
Een alternatief eisen omdat je zelf niet aan jezelf wilt werken en gewoon andere pillenboel wilt, zo werkt het niet.
pi_193712921
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 13:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh, de pohi is erg verhelderend, het is Brummetje. Laat maar dan
_O_ Voor je speurneus. :D
pi_193712973
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:44 schreef ZarB het volgende:
Is dit een troll? Je accepteert je ziekte niet, past je levensstijl niet aan, daarom worden je klachten erger en wijt je dat aan de medicatie? 8)7
Nee, dit is dus niet wat ik zeg. Lees anders nog eens...

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:47 schreef ZarB het volgende:
In dit geval kun je best een klacht indienen. Maar die is dan ook binnen 30 min weer retour verwacht ik.
Waarom denk jij dat? Ik heb nml een goede onderbouwing waarom kortwerkende insuline nodig is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:49 schreef 01100101 het volgende:

[..]

In feite heeft het er alles mee te maken, mijn inziens. Want juist door het niet kunnen accepteren van de diabetes is mijn suiker zo hoog.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Dit is ook next level _O-

Holy shit. Cray cray on a plate

TS: zoek hulp, dit heeft niets met medicatie voorschrijven te maken maar met ernstige issues in acceptatie en zulks.
Dit snap ik. Maar als ik een psycholoog bezoek is dit niet binnen 1 afspraak over. En al die tijd geen kortwerkende insuline maakt mijn lichaam meer stuk dan nodig is. Dat is het rotte van diabetes: wat stuk is, kan niet ongedaan worden gemaakt. En hoe langer hoge suikers hoe meer er kapot gaat.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:23 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ja, maar zoals zoveel (zo niet alle) mensen met een aandoening vergt het gewoon aanpassing. En nee, dat is niet altijd leuk, maar om het nou direct op levenskwaliteit te gooien.. dan zouden er een hoop gedeprimeerde mensen rond lopen. In het geval van mijn casus lag er een gigantische stoornis aan ten grondslag waardoor de patient in kwestie de verantwoordelijkheid niet eens kon dragen. Uit veiligheid is er toen gekozen voor het alternatief (in het geval van een hypo werd hij enorm agressief).
Mag ik dan de key die tot het accepteren van de diabetes leidt? Want ik weet ‘m al 10 jaar niet te vinden. Zo simpel als: het vergt wat aanpassing is het niet. Er schuilt een enorm probleem onder, wat ertoe leidt dat ik het niet kan accepteren. Helaas kan en wil ik dat diepliggendere probleem niet vermelden.

Ik zit psychisch ook niet goed in elkaar. Wellicht heeft dat ermee te maken. Feit blijft dat ik kortwerkende insuline nodig heb.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:16 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik vind eten idd leuk en ik lust ook vrijwel alles. Ik vind het ruk dat ik niet meer zou mogen eten wat ik wil. Ik leef liever op deze manier en dat ik vroeg doodga, dan dat ik me wel laat restricteren en daardoor 80 kan worden. Zonder lekker eten is wat mij betreft het leven waardeloos.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
[/quote]
  zaterdag 20 juni 2020 @ 16:47:17 #96
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193712986
Haha batshit crazy deze ts. Arme arts _O-
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  zaterdag 20 juni 2020 @ 16:47:28 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193712989
quote:

[..]

Het gaat hier om diabetes type 2. Ik krijg nu langewerkende insuline en Metformine. Wat ik wil is kortwerkende insuline, omdat die andere combinatie al jaren niet werkt. Ik heb het inmiddels 10 jaar, en al 10 jaar kan ik de diabetes niet accepteren. Hierdoor eet ik gewoon wat ik wil en is mijn bloedsuiker al jaren veel en veel te hoog (gemiddeld 15, met uitschieters tot 20-23). Ik meet inmiddels nauwelijks nog mijn bloedsuiker omdat ie toch elke keer veel te hoog is. Beter gaan eten is geen optie, dit is een stoornis geworden. Bewegen: doe ik al, vanwege de hond, maar ook dit helpt niet.

Niet om lullig te zijn. Maar aan het niet mee willen werken aan een oplossing gaat geen medicijn en of second opinion aan mee werken. Maar een diëtist en dergelijke zou wellicht wel kunnen helpen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 16:49:58 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193713015
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Niet om lullig te zijn. Maar aan het niet mee willen werken aan een oplossing gaat geen medicijn en of second opinion aan mee werken. Maar een diëtist en dergelijke zou wellicht wel kunnen helpen.
Dit redt geen enkele diëtist

Medisch psycholoog, op zijn minst, en ik denk dat die er ook vrij snel een psychiater bij moet slepen om tot een kern te komen. Ziek gedrag dit

Je gaat niet kapot aan verkeerde medicatie TS, je gaat kapot aan je problemen veroorzaakt door je geestelijke problemen. En daar moet hulp voor komen, tenminste, als je dat toelaat.
Zo niet, dan niet, maar dan zul je de consequenties van je eigen keuzes moeten accepteren (<--- pun intended)
pi_193713020
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:30 schreef Lienekien het volgende:
Maar daardoor is zij dus mede verantwoordelijk voor de hoge suikers. Ik heb prima onderbouwd waarom de combinatie die ik nu heb niet werkt. Ik heb kortwerkende gewoon nodig, op dit moment althans. En zij houdt dat tegen. En dat is niet in mijn belang, wat de eed zegt die alle dokteren/artsen/enz moeten afleggen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:34 schreef Molo het volgende:

[..]

TS zal wel volgens richtlijn behandeld worden en doorverwezen naar leefstijlhulp en/of psychische die hij/zij niet wil omdat werken aan je eigen problemen en verantwoordelijkheid nemen voor je eigen lijf en ziekte.
Een alternatief eisen omdat je zelf niet aan jezelf wilt werken en gewoon andere pillenboel wilt, zo werkt het niet.

Dit is dus niet het geval. Lees anders nog eens, liefst begrijpend dit keer. :)
[/quote]
  zaterdag 20 juni 2020 @ 16:52:14 #100
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193713037
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:50 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Maar daardoor is zij dus mede verantwoordelijk voor de hoge suikers. Ik heb prima onderbouwd waarom de combinatie die ik nu heb niet werkt. Ik heb kortwerkende gewoon nodig, op dit moment althans. En zij houdt dat tegen. En dat is niet in mijn belang, wat de eed zegt die alle dokteren/artsen/enz moeten afleggen.
[..]

Dit is dus niet het geval. Lees anders nog eens, liefst begrijpend dit keer. :)
Jij wil niet anders eten wat is daar niet begrijpend lezen aan?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')