Zij. En haar problemen gaan wel wat verder dan alleen hypochondrie.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:42 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ik denk dat hij aan hypochondrie lijdt ebn dan heb je echt wel het medicijn placebo voor nodig. Anders ga je inderdaad heel langzaam doodt.
Was sarcastisch bedoeltquote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zij. En haar problemen gaan wel wat verder dan alleen hypochondrie.
Ik snap er geen zak van. Als je zo vaag doet kunnen we niet echt meedenken he.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:39 schreef -Ferb- het volgende:
Maakt het iets uit wie ik ben? Ik ga eraan dood als ik dat medicijn niet ga krijgen. Niet binnen een maand of zelfs een jaar, maar uiteindelijk wel. Het maakt heel langzaam mijn lichaam kapot. Er is een behoorlijke lijst wat de gevolgen kunnen zijn van deze aandoening.
Sarcastisch of niet. Ik ben geen hypochonder.quote:
Ik vroeg het me alleen af of ik een soort van aangifte kan doen of een klacht in kan dienen over haar. Omdat ze dus niet in mijn belang handelt nu.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:46 schreef Vissenkom3 het volgende:
Je lijkt me een knap lastige patient.
Verdiep je eens in hoe een second opinion werkt. Vraag die vervolgens aan en laat een onafhankelijke arts (onafhankelijk van je huidige bedoel ik daarmee) beoordelen in hoeverre je dit medicijn o zo nodig hebt.
Oh, en stop ook met zelf behandelaartje spelen als je niet eens de moeite neemt om eerst volledig uit te zoeken wat je rechten en plichten zijn in dit geval.
Op zich maakt het niet echt uit wat het precies is. Dat jullie er nieuwsgierig naar zijn is een tweede. Maar voor mijn vraag of ik iemand aan kan geven/een klacht in kan dienen omdat ze mijn gezondheid tegenhoudt hoeft men niet te weten wat het precies is. Vind ik.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:47 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik snap er geen zak van. Als je zo vaag doet kunnen we niet echt meedenken he.
Ik denk dat de crux hier is dat jij dénkt dat je doodgaat zonder dit medicijn. De arts zal dat niet vinden, want dan kreeg je dat spul wel. Of legde op zn minst goed uit waarom niet. Maar kennelijk heb jij je laten afschepen met “nee!” En dat was het dan, ofzo?
Omdat het mijn lichaam van binnen steeds verder kapot maakt. En hierdoor krijg je allerlei gevolgen, die niet mals zijn. En ja, ook overlijden hoort daarbij, al dan niet indirect. Je overlijdt dan aan de gevolgen, die dus door de aandoening veroorzaakt zijn.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:52 schreef 01100101 het volgende:
Vrijwel elke instantie heeft speciale commissies die over de klachten van patiënten gaan. Wat betreft het medicijn, waarom denk je dat je zonder dood gaat? Bij het afbouwen van medicijnen treden vaak ontwenningsverschijnselen op en die zijn inderdaad naar, maar het doet verder lichamelijk geen kwaad.
Welke aandoening?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 14:02 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Omdat het mijn lichaam van binnen steeds verder kapot maakt. En hierdoor krijg je allerlei gevolgen, die niet mals zijn. En ja, ook overlijden hoort daarbij, al dan niet indirect. Je overlijdt dan aan de gevolgen, die dus door de aandoening veroorzaakt zijn.
Op zich niets mis mee.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:46 schreef Vissenkom3 het volgende:
Je lijkt me een knap lastige patient.
Dan kunnen wij ook niet meer doen dan de procedure uitleggen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:58 schreef -Ferb- het volgende:
Op zich maakt het niet echt uit wat het precies is.
quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:58 schreef -Ferb- het volgende:
Op zich maakt het niet echt uit wat het precies is. Dat jullie er nieuwsgierig naar zijn is een tweede. Maar voor mijn vraag of ik iemand aan kan geven/een klacht in kan dienen omdat ze mijn gezondheid tegenhoudt hoeft men niet te weten wat het precies is. Vind ik.
Ik ga het maandag proberen, maar ik weet vrij zeker dat ik niet bij die andere terecht kan omdat ik daar niet bij de dokter zit.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 14:09 schreef t-star het volgende:
Je hebt je antwoord toch? Second opinion halen bij een andere arts, als die het ook niet geeft, zal het medicijn wel niet geschikt voor je zijn. Als die het je wel wil geven, kan hij/zij het voorschrijven of kun je iig in discussie met je eigen arts.
Succes! En anders aan je zorgverzekeraar vragen, misschien hebben die nog tips hoe een second opinion te krijgen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 14:12 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik ga het maandag proberen, maar ik weet vrij zeker dat ik niet bij die andere terecht kan omdat ik daar niet bij de dokter zit.
Ik vind het wel relevant in dit geval. Jouw aandoening zegt namelijk heel veel over jouw vermogen om dit te beoordelen.quote:
De arts weigert het te geven, oftewel die wil geen recept schrijven.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 14:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Welke aandoening hebben we het over?
Niet alles is levensbedreigend lijkt mij.
Er is mij alleen niet duidelijk waarom je niet naar de apotheek loopt en nieuwe medicijnen vraagt.
Maar om je vraag te beantwoorden, in principe dus puur aan de basis, valt het onder diefstal/verduistering.
Voorgeschreven medicijnen behoren aan de patient toe en niet aan iemand anders.
Bij de arts kun je hiervoor niet terecht, die heeft geen wettelijke plicht er op toe te zien dat als iemand eenmaal medicijnen heeft dat diegene ook daadwerkelijk het inneemt en bijv. niet doorgeeft aan een ander.
Ah op die fiets, ik dacht iemand die thuis woont bij TS.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 14:22 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De arts weigert het te geven, oftewel die wil geen recept schrijven.
Nja 2nd opinion, klacht IGJ of aangifte van hulpeloze toestand of als er een directe aanleiding is van dood door onthouding (hier niet) poging tot doodslag. Verder houd het snel op. Waarbij ik aan het taalgebruik en de houding van TS te lezen mij afvraag of TS de arts wel snapt omdat TS niet eens uitleg heeft gevraagd.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 14:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ah op die fiets, ik dacht iemand die thuis woont bij TS.
Brainfart, eens even googlen.
Het gaat toch om een praktijkondersteuner?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 14:27 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nja 2nd opinion, klacht IGJ of aangifte van hulpeloze toestand of als er een directe aanleiding is van dood door onthouding (hier niet) poging tot doodslag. Verder houd het snel op. Waarbij ik aan het taalgebruik en de houding van TS te lezen mij afvraag of TS de arts wel snapt omdat TS niet eens uitleg heeft gevraagd.
Wat is een Brummetje?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh, de pohi is erg verhelderend, het is Brummetje. Laat maar dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |