dat heb je jezelf wijsgemaakt, maar dat is natuurlijk onzin. Je kunt dat ongezonde vreten ook laten liggen en iets anders in je boodschappenmand gooien.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:47 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Correctie: niet kunt aanpassen (zie vorig antwoord hiervoor).
Nou prima. Dan hoeft ze dus ook geen kortwerkende insuline voor te schrijven.quote:Ik zeg ook niet dat ze geen gelijk heeft.
Maar dat lúkt dus niet!quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:40 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Niet binnen een week misschien, maar aangezien je al 10 jaar geen kortwerkende insuline krijgt heb je toch wel meer dan een week de tijd gehad om het oké te maken?
Ik lees nergens over welke hulp je daarvoor dan hebt gezocht. Als het je na het inzetten van alle hulptroepen nog niet lukt is die kortwerkende insuline misschien wel een optie in de ogen van de praktijkondersteuner.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:55 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Maar dat lúkt dus niet!
Ik raak echt zo enorm gefrustreerd van het onvermogen van sommigen om mij te begrijpen.Ik heb al tig keer geprobeerd uit te leggen wat mijn probleem is.
Je legt wel uit wat je probleem is. Probleem is alleen dat het niet reëel is wat je verwacht van de huisarts.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:55 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Maar dat lúkt dus niet!
Ik raak echt zo enorm gefrustreerd van het onvermogen van sommigen om mij te begrijpen.Ik heb al tig keer geprobeerd uit te leggen wat mijn probleem is.
Je probleem snijdt geen hout omdat je niet inziet dat je een makkelijke oplossing zoekt ipv je probleem aan te pakken. Daarom die twee centra hierboven.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:33 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Toch mag ze dat. Omdat zij over insuline en aanverwante medicatie wat betreft diabetes gaat, omdat ze namelijk over diabetes gaat.
[..]
En waarom snijdt dat geen hout voor jou? Ik heb prima uitgelegd wat mijn probleem is, waarom dat komt en dat ik daarom kortwerkende insuline nodig heb.
Bij mij is het juist andersom: ik moet de diabetes gaan accepteren wil ik mijn leef- en eetstijl kunnen veranderen. En bij mij werkt 1 van die 2 kanten gewoon niet. Het lukt me niet om goed te gaan eten. En daar kan geen diëtist bij helpen. Ik weet namelijk precies wat ik wel en niet zou mogen eten. Ik doe het alleen niet omdat ik dus niet kan accepteren dat ik dat niet meer zou mogen eten.
En ik heb geen flauw idee wie of wat mij zou kunnen helpen dit te accepteren. Omdat als ik het zou gaan accepteren, ik niks lekkers meer mag eten en het leven voor mij dan niet meer hoeft. (Dit heeft dus te maken met dat dieperliggende probleem.) Ik ben al niet gelukkig, eten is tenminste nog iets wat mijn leven een beetje de moeite waard maakt.
Ik heb geen boulimia. Zijn aanname dat ik ongecontroleerd vreet sloeg nergens op.
Als je een eetprobleem hebt moet je daarvoor in therapie gaan. Die medicatie gaat je eetprobleem niet oplossen. Je kunt bespreken of je gedurende de therapie die kortwerkende insuline zou kunnen krijgen, maar de eerste stap zal echt moeten zijn dat je hulp gaat zoeken voor je eetstoornis.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:47 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Correctie: niet kunt aanpassen (zie vorig antwoord hiervoor). Ik doe het mezelf ook aan. Maar zeg je dat tegen iedereen die een eetstoornis heeft? En zeg je dan ook: gewoon normaal gaan eten, dan gaat het over! FYI: dat helpt niet als iemand een eetstoornis heeft! Het heeft geen zin om tegen mij te zeggen: doe maar gewoon normaal, accepteer je diabetes en ga gewoon normaal eten. Ik heb een eetprobleem, wat voortkomt uit het niet kunnen accepteren van diabetes. Maar het maakt niet uit wat de reden precies is, ik heb een eetprobleem...
[..]
Ik zeg ook niet dat ze geen gelijk heeft. Maar het lukt me niet om mijn eetpatroon aan te passen omdat het niet kunnen accepteren van de diabetes in de weg zit. En dit is niet 1 2 3 opgelost. En in de tussentijd zit ik wel met keihoge suikers. (23 is echt heel hoog) En is mijn lichaam langzaam maar zeker kapot aan het gaan daardoor. Als zij weigert mij kortwerkende te geven is zij mede verantwoordelijk voor de gevolgen die ik ga ondervinden. Ik kan zelf niet zorgen voor kortwerkende insuline, ik ben afhankelijk daarvoor van haar. En de beweging die ik nu heb, plus de medicijnen zijn niet voldoende gebleken om de bloedsuiker naar beneden te krijgen.
Nee dat is het dus niet! Dat is ook deels haar verantwoordelijkheid omdat ik van haar afhankelijk ben wat betreft medicijnen om de bloedsuiker naar beneden te krijgen.
[..]
Ik ben altijd al een driftig kikkertje geweest. Heeft niks te maken met m’n diabetes.
Zolang het geen type 1 is denk ik eerder dat je diabetes hebt gekregen door je eetprobleem. Niet andersom.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:47 schreef -Ferb- het volgende:
Ik heb een eetprobleem, wat voortkomt uit het niet kunnen accepteren van diabetes.
De Metformine is verhoogd naar 1000. Maar met zo’n hoge suikers als ik heb betwijfel ik of het gaat helpen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zou de arts of POH wel een ander oraal antidiabeticum willen toevoegen? Op die manier kan je HbA1C ook dalen maar met minder kans op hypoglycemieen dan met kortwerkende insuline.
Ook jij hebt het duidelijk niet begrepen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Oooh Brummmetje is terug. Heeft diabetes, wil het niet accepteren, vreet wat ze wil en wordt daardoor zieker. En nu moet de dokter iets anders voorschrijven, want anders is het de schuld van de dokter, en niet van Brummetje zelf dat ze ziek wordt.
Je hebt geen ander medicijn nodig maar een goede psychiater die je leert omgaan met tegenslag accepteren zodat je eindelijk je eetpatroon aanpast.
Nee. Dit is nu hoe een eetstoornis werkt.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
dat heb je jezelf wijsgemaakt, maar dat is natuurlijk onzin. Je kunt dat ongezonde vreten ook laten liggen en iets anders in je boodschappenmand gooien.
[..]
Nou prima. Dan hoeft ze dus ook geen kortwerkende insuline voor te schrijven.
Nope. Ik heb diabetes gekregen door een te dikke buik (altijd al gehad) en chronisch slecht slapen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:05 schreef Elpis het volgende:
[..]
Zolang het geen type 1 is denk ik eerder dat je diabetes hebt gekregen door je eetprobleem. Niet andersom.
Want een dikke buik en chronisch slecht slapen kunnen geen verband houden met een slecht eetpatroonquote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:07 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Nope. Ik heb diabetes gekregen door een te dikke buik (altijd al gehad) en chronisch slecht slapen.
O ja en die dikke buik komt natuurlijk niet door eten.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:07 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Nope. Ik heb diabetes gekregen door een te dikke buik (altijd al gehad) en chronisch slecht slapen.
Korte tijd een diëtiste. Tot ik merkte dat dat toch niet ging werken. Ik weet nml prima wat ik kan en mag eten, daarvoor heb ik geen diëtiste nodig. Een psych hiervoor is nu even geen optie. Ik heb genoeg andere problemen die voorrang hebben.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:07 schreef Chia het volgende:
Welke hulp heb je nou (gehad) voor je eetstoornis dan?
Nope. Die komt door chronisch ondervoed te zijn geweest.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:08 schreef Elpis het volgende:
[..]
O ja en die dikke buik komt natuurlijk niet door eten.
Daarom zeg ik ook eetstoornis en niet eetpatroon. Een diëtiste is niet de juiste hulp voor een eetstoornis.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:12 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Korte tijd een diëtiste. Tot ik merkte dat dat toch niet ging werken. Ik weet nml prima wat ik kan en mag eten, daarvoor heb ik geen diëtiste nodig. Een psych hiervoor is nu even geen optie. Ik heb genoeg andere problemen die voorrang hebben.
Jij bent afhankelijk van jezelf om eerst je acceptatieprobleem en eetprobleem op te lossen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:47 schreef -Ferb- het volgende:
Ik zeg ook niet dat ze geen gelijk heeft. Maar het lukt me niet om mijn eetpatroon aan te passen omdat het niet kunnen accepteren van de diabetes in de weg zit. En dit is niet 1 2 3 opgelost. En in de tussentijd zit ik wel met keihoge suikers. (23 is echt heel hoog) En is mijn lichaam langzaam maar zeker kapot aan het gaan daardoor. Als zij weigert mij kortwerkende te geven is zij mede verantwoordelijk voor de gevolgen die ik ga ondervinden. Ik kan zelf niet zorgen voor kortwerkende insuline, ik ben afhankelijk daarvoor van haar. En de beweging die ik nu heb, plus de medicijnen zijn niet voldoende gebleken om de bloedsuiker naar beneden te krijgen.
Nee dat is het dus niet! Dat is ook deels haar verantwoordelijkheid omdat ik van haar afhankelijk ben wat betreft medicijnen om de bloedsuiker naar beneden te krijgen.
Eerst is even iets belangrijkers aan de beurt. Niet alles kan nu eenmaal tegelijk. Ook daarom wil ik graag kortwerkende insuline. Omdat als ik zou moeten wachten op hulp hiervoor (en hulp bij acceptatie) we jaren verder zijn en ik al die jaren hoge suikers zou hebben. Diabetes is nu eenmaal geen ziekte waarvan je kan zeggen: Ach, “even” een poosje hoge suikers is helemaal niet erg. Elk bijkomend uur met hoge suikers maakt mijn lichaam kapot. Het is dus zaak van leven en dood (letterlijk) om ze zsm naar beneden te krijgen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:14 schreef Chia het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook eetstoornis en niet eetpatroon. Een diëtiste is niet de juiste hulp voor een eetstoornis.
Maar voor je eetstoornis heb je dus nog helemaal geen gerichte hulp gehad.
En hoe lang denk je dat het gaat duren voordat je wel tijd hebt om naar een psych te gaan voor je eetstoornis?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:12 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Korte tijd een diëtiste. Tot ik merkte dat dat toch niet ging werken. Ik weet nml prima wat ik kan en mag eten, daarvoor heb ik geen diëtiste nodig. Een psych hiervoor is nu even geen optie. Ik heb genoeg andere problemen die voorrang hebben.
Waarschijnlijk nog eens 10 jaar?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:20 schreef madam-april het volgende:
[..]
En hoe lang denk je dat het gaat duren voordat je wel tijd hebt om naar een psych te gaan voor je eetstoornis?
Diabetes is nu eenmaal geen ziekte waarbij je kunt zeggen: Oh nog even een poosje hoge suikers maakt helemaal niet uit hoor, ga eerst maar eens rustig werken aan acceptatie en je eetprobleem.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jij bent afhankelijk van jezelf om eerst je acceptatieprobleem en eetprobleem op te lossen.
Je hebt al 10 jaar andere dingen belangrijker gevonden dan de juiste hulp zoeken voor je acceptatie- en eetprobleem en dat heb je niet gedaan.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:18 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Eerst is even iets belangrijkers aan de beurt. Niet alles kan nu eenmaal tegelijk. Ook daarom wil ik graag kortwerkende insuline.
Ik heb geen idee. Ik ben pas net bezig met dat andere, is nog volop gaande.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:20 schreef madam-april het volgende:
[..]
En hoe lang denk je dat het gaat duren voordat je wel tijd hebt om naar een psych te gaan voor je eetstoornis?
Omdat ik er vrij zeker van ben dat niemand het dieperliggende probleem op kan lossen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:24 schreef Chia het volgende:
[..]
Je hebt al 10 jaar andere dingen belangrijker gevonden dan de juiste hulp zoeken voor je acceptatie- en eetprobleem en dat heb je niet gedaan.
Nee, jij hebt hulp nodig bij je psychische problemen. Je geeft zelf ook aan dat je fysieke problemen niet urgent zijn. Je psychische problemen zijn dat wel.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:24 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Diabetes is nu eenmaal geen ziekte waarbij je kunt zeggen: Oh nog even een poosje hoge suikers maakt helemaal niet uit hoor, ga eerst maar eens rustig werken aan acceptatie en je eetprobleem.
Hoge suikers maakt het lichaam kapot. Google eens voor de grap wat hoge suikers allemaal veroorzaakt.Dat is een hele waslijst, en niet met de minste dingen erop.
Ik heb kortwerkende nodig nu om mijn suikers omlaag te krijgen! Omdat het mij met wat ik heb, en eraan doe, niet lukt!
Wat is je dieperliggende probleem?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:26 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Omdat ik er vrij zeker van ben dat niemand het dieperliggende probleem op kan lossen.
Je hebt in 10 jaar tijd nog geen hulp gezocht voor je acceptatie- en eetprobleem. De afgelopen 10 jaar vond je de gevolgen zelf blijkbaar allemaal niet erg genoeg om er wat aan te veranderen. Dus ik snap wel dat de arts er weinig vertrouwen in heeft dat je, als ze je die medicatie wel zou voorschrijven, wel hulp zou gaan zoeken/accepteren om je eetprobleem aan te pakken.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:24 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Diabetes is nu eenmaal geen ziekte waarbij je kunt zeggen: Oh nog even een poosje hoge suikers maakt helemaal niet uit hoor, ga eerst maar eens rustig werken aan acceptatie en je eetprobleem.
Hoge suikers maakt het lichaam kapot. Google eens voor de grap wat hoge suikers allemaal veroorzaakt.Dat is een hele waslijst, en niet met de minste dingen erop.
Ik heb kortwerkende nodig nu om mijn suikers omlaag te krijgen! Omdat het mij met wat ik heb, en eraan doe, niet lukt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |