abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193714710
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 19:47 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Correctie: niet kunt aanpassen (zie vorig antwoord hiervoor).
dat heb je jezelf wijsgemaakt, maar dat is natuurlijk onzin. Je kunt dat ongezonde vreten ook laten liggen en iets anders in je boodschappenmand gooien.
quote:
Ik zeg ook niet dat ze geen gelijk heeft.
Nou prima. Dan hoeft ze dus ook geen kortwerkende insuline voor te schrijven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_193714750
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 19:40 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Niet binnen een week misschien, maar aangezien je al 10 jaar geen kortwerkende insuline krijgt heb je toch wel meer dan een week de tijd gehad om het oké te maken?
Maar dat lúkt dus niet!

Ik raak echt zo enorm gefrustreerd van het onvermogen van sommigen om mij te begrijpen. :{ Ik heb al tig keer geprobeerd uit te leggen wat mijn probleem is.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193714769
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 19:55 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Maar dat lúkt dus niet!

Ik raak echt zo enorm gefrustreerd van het onvermogen van sommigen om mij te begrijpen. :{ Ik heb al tig keer geprobeerd uit te leggen wat mijn probleem is.
Ik lees nergens over welke hulp je daarvoor dan hebt gezocht. Als het je na het inzetten van alle hulptroepen nog niet lukt is die kortwerkende insuline misschien wel een optie in de ogen van de praktijkondersteuner.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2020 19:57:37 ]
pi_193714778
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 19:55 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Maar dat lúkt dus niet!

Je legt wel uit wat je probleem is. Probleem is alleen dat het niet reëel is wat je verwacht van de huisarts.

Als je wat wil doen aan je eetprobleem, ga dan naar Human Concern of naar Co-Eur om met je eten om te leren gaan. Die werken met diëtisten en psychologen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 19:33 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Toch mag ze dat. Omdat zij over insuline en aanverwante medicatie wat betreft diabetes gaat, omdat ze namelijk over diabetes gaat.
[..]

En waarom snijdt dat geen hout voor jou? Ik heb prima uitgelegd wat mijn probleem is, waarom dat komt en dat ik daarom kortwerkende insuline nodig heb.

Bij mij is het juist andersom: ik moet de diabetes gaan accepteren wil ik mijn leef- en eetstijl kunnen veranderen. En bij mij werkt 1 van die 2 kanten gewoon niet. Het lukt me niet om goed te gaan eten. En daar kan geen diëtist bij helpen. Ik weet namelijk precies wat ik wel en niet zou mogen eten. Ik doe het alleen niet omdat ik dus niet kan accepteren dat ik dat niet meer zou mogen eten.

En ik heb geen flauw idee wie of wat mij zou kunnen helpen dit te accepteren. Omdat als ik het zou gaan accepteren, ik niks lekkers meer mag eten en het leven voor mij dan niet meer hoeft. (Dit heeft dus te maken met dat dieperliggende probleem.) Ik ben al niet gelukkig, eten is tenminste nog iets wat mijn leven een beetje de moeite waard maakt.

Ik heb geen boulimia. Zijn aanname dat ik ongecontroleerd vreet sloeg nergens op.
Je probleem snijdt geen hout omdat je niet inziet dat je een makkelijke oplossing zoekt ipv je probleem aan te pakken. Daarom die twee centra hierboven.

Maar hee: dan moet je wel eerlijk zijn en er daadwerkelijk van wat willen leren en toepassen op je leven, in plaats van de makkelijke weg kiezen door te blijven vermijden en roepen dat het aan een ander ligt. Niet zoals bij je autisme je test manipuleren zodat je autisme als diagnose krijgt (lees ik in een eerder topic van je). Daar schiet je niets mee op en houd je jezelf alleen maar voor de gek.

En ga reëel in gesprek, en niet in je emotie zoals je hier steeds doet. Dat schiet niet op en zoals je (hopelijk) merkt, je jaagt mensen over de kling met jouw houding.
Want voor zover ik lees heb je nog geen kortwerkende insuline geprobeerd en tóch is het het redmiddel. En je weet niet eens waarom je het niet voorgeschreven krijgt. Als je niet praat, niet communiceert, wordt het erg lastig een oplossing of verduidelijking te vinden.

[ Bericht 29% gewijzigd door Meridiaan op 20-06-2020 20:04:10 ]
pi_193714807
quote:

[..]

Correctie: niet kunt aanpassen (zie vorig antwoord hiervoor). Ik doe het mezelf ook aan. Maar zeg je dat tegen iedereen die een eetstoornis heeft? En zeg je dan ook: gewoon normaal gaan eten, dan gaat het over! FYI: dat helpt niet als iemand een eetstoornis heeft! Het heeft geen zin om tegen mij te zeggen: doe maar gewoon normaal, accepteer je diabetes en ga gewoon normaal eten. Ik heb een eetprobleem, wat voortkomt uit het niet kunnen accepteren van diabetes. Maar het maakt niet uit wat de reden precies is, ik heb een eetprobleem...
[..]

Ik zeg ook niet dat ze geen gelijk heeft. Maar het lukt me niet om mijn eetpatroon aan te passen omdat het niet kunnen accepteren van de diabetes in de weg zit. En dit is niet 1 2 3 opgelost. En in de tussentijd zit ik wel met keihoge suikers. (23 is echt heel hoog) En is mijn lichaam langzaam maar zeker kapot aan het gaan daardoor. Als zij weigert mij kortwerkende te geven is zij mede verantwoordelijk voor de gevolgen die ik ga ondervinden. Ik kan zelf niet zorgen voor kortwerkende insuline, ik ben afhankelijk daarvoor van haar. En de beweging die ik nu heb, plus de medicijnen zijn niet voldoende gebleken om de bloedsuiker naar beneden te krijgen.

Nee dat is het dus niet! Dat is ook deels haar verantwoordelijkheid omdat ik van haar afhankelijk ben wat betreft medicijnen om de bloedsuiker naar beneden te krijgen.
[..]

Ik ben altijd al een driftig kikkertje geweest. Heeft niks te maken met m’n diabetes.
Als je een eetprobleem hebt moet je daarvoor in therapie gaan. Die medicatie gaat je eetprobleem niet oplossen. Je kunt bespreken of je gedurende de therapie die kortwerkende insuline zou kunnen krijgen, maar de eerste stap zal echt moeten zijn dat je hulp gaat zoeken voor je eetstoornis.

Ben je trouwens gediagnosticeerd met een eetstoornis? Een eetstoornis is geen excuus om je eetpatroon niet aan te passen trouwens, het verklaard wel waarom het lastiger is om je eetpatroon aan te passen, maar het is geen excuus om het niet aan te passen.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 20:05:04 #131
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_193714837
quote:
Ik heb een eetprobleem, wat voortkomt uit het niet kunnen accepteren van diabetes.
Zolang het geen type 1 is denk ik eerder dat je diabetes hebt gekregen door je eetprobleem. Niet andersom.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_193714847
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 19:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zou de arts of POH wel een ander oraal antidiabeticum willen toevoegen? Op die manier kan je HbA1C ook dalen maar met minder kans op hypoglycemieen dan met kortwerkende insuline.
De Metformine is verhoogd naar 1000. Maar met zo’n hoge suikers als ik heb betwijfel ik of het gaat helpen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 19:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Oooh Brummmetje is terug. Heeft diabetes, wil het niet accepteren, vreet wat ze wil en wordt daardoor zieker. En nu moet de dokter iets anders voorschrijven, want anders is het de schuld van de dokter, en niet van Brummetje zelf dat ze ziek wordt.

Je hebt geen ander medicijn nodig maar een goede psychiater die je leert omgaan met tegenslag accepteren zodat je eindelijk je eetpatroon aanpast.
Ook jij hebt het duidelijk niet begrepen. :) Het is mede de verantwoordelijkheid van haar dat ik zulke hoge suikers heb. Als niks anders werkt en ik al 3 keer heb aangegeven dat kortwerkende insuline de beste optie is, dan zou ze eens naar mijn noodkreet kunnen luisteren. Ik ben namelijk niet in staat om zonder hulp mijn bloedsuiker naar beneden te krijgen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 19:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

dat heb je jezelf wijsgemaakt, maar dat is natuurlijk onzin. Je kunt dat ongezonde vreten ook laten liggen en iets anders in je boodschappenmand gooien.
[..]

Nou prima. Dan hoeft ze dus ook geen kortwerkende insuline voor te schrijven.
Nee. Dit is nu hoe een eetstoornis werkt. :) Maar fijn dat je dit ook tegen Emma zou hebben gezegd. “Je hebt jezelf wijsgemaakt dat je niet meer mag eten, dus gewoon normaal doen en gaan eten!” (FYI: Emma is graatmager overleden aan (de gevolgen van) anorexia.)

In mijn belang (waar dokters een eed voor afleggen) is het wél nodig om kortwerkende insuline te krijgen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
[/quote]
pi_193714861
Welke hulp heb je nou (gehad) voor je eetstoornis dan?
pi_193714863
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:05 schreef Elpis het volgende:

[..]

Zolang het geen type 1 is denk ik eerder dat je diabetes hebt gekregen door je eetprobleem. Niet andersom.
Nope. Ik heb diabetes gekregen door een te dikke buik (altijd al gehad) en chronisch slecht slapen.
[/quote]
pi_193714873
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:07 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Nope. Ik heb diabetes gekregen door een te dikke buik (altijd al gehad) en chronisch slecht slapen.
Want een dikke buik en chronisch slecht slapen kunnen geen verband houden met een slecht eetpatroon
  zaterdag 20 juni 2020 @ 20:08:57 #136
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_193714874
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:07 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

O ja en die dikke buik komt natuurlijk niet door eten. :{
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_193714906
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:07 schreef Chia het volgende:
Welke hulp heb je nou (gehad) voor je eetstoornis dan?
Korte tijd een diëtiste. Tot ik merkte dat dat toch niet ging werken. Ik weet nml prima wat ik kan en mag eten, daarvoor heb ik geen diëtiste nodig. Een psych hiervoor is nu even geen optie. Ik heb genoeg andere problemen die voorrang hebben.
[/quote]
pi_193714920
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:08 schreef Elpis het volgende:

[..]

O ja en die dikke buik komt natuurlijk niet door eten. :{
Nope. Die komt door chronisch ondervoed te zijn geweest. :) Kijk maar eens naar Afrikaanse uitgehongerde kindjes. Die hebben ook vaak een dikke buik. Puur van ondervoeding.
[/quote]
pi_193714931
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:12 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Korte tijd een diëtiste. Tot ik merkte dat dat toch niet ging werken. Ik weet nml prima wat ik kan en mag eten, daarvoor heb ik geen diëtiste nodig. Een psych hiervoor is nu even geen optie. Ik heb genoeg andere problemen die voorrang hebben.
Daarom zeg ik ook eetstoornis en niet eetpatroon. Een diëtiste is niet de juiste hulp voor een eetstoornis.

Maar voor je eetstoornis heb je dus nog helemaal geen gerichte hulp gehad.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 20:18:28 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193714970
quote:

Ik zeg ook niet dat ze geen gelijk heeft. Maar het lukt me niet om mijn eetpatroon aan te passen omdat het niet kunnen accepteren van de diabetes in de weg zit. En dit is niet 1 2 3 opgelost. En in de tussentijd zit ik wel met keihoge suikers. (23 is echt heel hoog) En is mijn lichaam langzaam maar zeker kapot aan het gaan daardoor. Als zij weigert mij kortwerkende te geven is zij mede verantwoordelijk voor de gevolgen die ik ga ondervinden. Ik kan zelf niet zorgen voor kortwerkende insuline, ik ben afhankelijk daarvoor van haar. En de beweging die ik nu heb, plus de medicijnen zijn niet voldoende gebleken om de bloedsuiker naar beneden te krijgen.

Nee dat is het dus niet! Dat is ook deels haar verantwoordelijkheid omdat ik van haar afhankelijk ben wat betreft medicijnen om de bloedsuiker naar beneden te krijgen.
Jij bent afhankelijk van jezelf om eerst je acceptatieprobleem en eetprobleem op te lossen.
Resistance is futile.
pi_193714977
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:14 schreef Chia het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook eetstoornis en niet eetpatroon. Een diëtiste is niet de juiste hulp voor een eetstoornis.

Maar voor je eetstoornis heb je dus nog helemaal geen gerichte hulp gehad.
Eerst is even iets belangrijkers aan de beurt. Niet alles kan nu eenmaal tegelijk. Ook daarom wil ik graag kortwerkende insuline. Omdat als ik zou moeten wachten op hulp hiervoor (en hulp bij acceptatie) we jaren verder zijn en ik al die jaren hoge suikers zou hebben. Diabetes is nu eenmaal geen ziekte waarvan je kan zeggen: Ach, “even” een poosje hoge suikers is helemaal niet erg. Elk bijkomend uur met hoge suikers maakt mijn lichaam kapot. Het is dus zaak van leven en dood (letterlijk) om ze zsm naar beneden te krijgen.
[/quote]
pi_193714993
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:12 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

En hoe lang denk je dat het gaat duren voordat je wel tijd hebt om naar een psych te gaan voor je eetstoornis?
  zaterdag 20 juni 2020 @ 20:21:16 #143
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_193715002
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:20 schreef madam-april het volgende:

[..]

En hoe lang denk je dat het gaat duren voordat je wel tijd hebt om naar een psych te gaan voor je eetstoornis?
Waarschijnlijk nog eens 10 jaar? :{
pi_193715028
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Jij bent afhankelijk van jezelf om eerst je acceptatieprobleem en eetprobleem op te lossen.
Diabetes is nu eenmaal geen ziekte waarbij je kunt zeggen: Oh nog even een poosje hoge suikers maakt helemaal niet uit hoor, ga eerst maar eens rustig werken aan acceptatie en je eetprobleem.

Hoge suikers maakt het lichaam kapot. Google eens voor de grap wat hoge suikers allemaal veroorzaakt. :) Dat is een hele waslijst, en niet met de minste dingen erop.

Ik heb kortwerkende nodig nu om mijn suikers omlaag te krijgen! Omdat het mij met wat ik heb, en eraan doe, niet lukt!
[/quote]
pi_193715033
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:18 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Eerst is even iets belangrijkers aan de beurt. Niet alles kan nu eenmaal tegelijk. Ook daarom wil ik graag kortwerkende insuline.
Je hebt al 10 jaar andere dingen belangrijker gevonden dan de juiste hulp zoeken voor je acceptatie- en eetprobleem en dat heb je niet gedaan.
pi_193715036
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:20 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Ik ben pas net bezig met dat andere, is nog volop gaande.
[/quote]
pi_193715051
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:24 schreef Chia het volgende:

[..]

Je hebt al 10 jaar andere dingen belangrijker gevonden dan de juiste hulp zoeken voor je acceptatie- en eetprobleem en dat heb je niet gedaan.
Omdat ik er vrij zeker van ben dat niemand het dieperliggende probleem op kan lossen. :{
[/quote]
  zaterdag 20 juni 2020 @ 20:27:14 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193715054
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:24 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Diabetes is nu eenmaal geen ziekte waarbij je kunt zeggen: Oh nog even een poosje hoge suikers maakt helemaal niet uit hoor, ga eerst maar eens rustig werken aan acceptatie en je eetprobleem.

Hoge suikers maakt het lichaam kapot. Google eens voor de grap wat hoge suikers allemaal veroorzaakt. :) Dat is een hele waslijst, en niet met de minste dingen erop.

Ik heb kortwerkende nodig nu om mijn suikers omlaag te krijgen! Omdat het mij met wat ik heb, en eraan doe, niet lukt!
Nee, jij hebt hulp nodig bij je psychische problemen. Je geeft zelf ook aan dat je fysieke problemen niet urgent zijn. Je psychische problemen zijn dat wel.
Resistance is futile.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 20:28:25 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193715064
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:26 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Omdat ik er vrij zeker van ben dat niemand het dieperliggende probleem op kan lossen. :{
Wat is je dieperliggende probleem?
Resistance is futile.
pi_193715079
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:24 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Je hebt in 10 jaar tijd nog geen hulp gezocht voor je acceptatie- en eetprobleem. De afgelopen 10 jaar vond je de gevolgen zelf blijkbaar allemaal niet erg genoeg om er wat aan te veranderen. Dus ik snap wel dat de arts er weinig vertrouwen in heeft dat je, als ze je die medicatie wel zou voorschrijven, wel hulp zou gaan zoeken/accepteren om je eetprobleem aan te pakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')