quote:Meerdere bedrijven die adverteerden in de reclameblokken rond het televisieprogramma Veronica Inside stoppen daarmee of willen in gesprek met de zender. Dat gebeurt naar aanleiding van uitspraken van vaste analist Johan Derksen over de anti-racismedemonstraties in Nederland.
Bron:NOSquote:Mediabedrijf Talpa, eigenaar van Veronica, wilde niet reageren op de besluiten van de adverteerders, maar laat weten dat uitspraken in het programma voor rekening zijn van de mensen aan tafel. "Veronica is voor vrijheid van meningsuiting en tegen het opzettelijk kwetsen van medemensen of bevolkingsgroepen", herhaalde een woordvoerder een eerdere verklaring.
Derksen zei afgelopen maandag in Veronica Inside dat het wel meevalt met het racisme in Nederland en maakte een opmerking over een tegendemonstrant die bij een Black Lives Matter-protest in Leeuwarden als Zwarte Piet verkleed was. "Weten we wel zeker dat dat niet Akwasi is", vroeg hij over de man, die een bordje droeg met daarop de tekst 'Zwarte Piet Lives Matter'. Rapper Akwasi is een bekende anti-racisme-activist.
Albert Heijn stopt voorlopig met reclame
Supermarktketen Albert Heijn zegt vooralsnog geen reclametijd meer te willen rondom het programma. Het bedrijf benadrukt geen sponsor te zijn van Veronica Inside en zegt dus niet te gaan over de indeling van de reclameblokken. Wel is er naar aanleiding van de uitspraken van Derksen contact geweest met Talpa. Daarbij heeft Albert Heijn te kennen gegeven voorlopig geen reclame te willen maken rond de show. "Er is bij Albert Heijn geen plaats voor discriminatie", schrijft het bedrijf.
Bierbrouwer Bavaria, een van de hoofdsponsoren van het programma, distantieert zich eveneens van de uitspraken van Derksen. "Wij zijn een familiebedrijf en we willen mensen samenbrengen. Bavaria is het biermerk met een knipoog. Echter zijn wij van mening dat de uitspraak van Johan Derksen geen grap is en te ver gaat", zegt een woordvoerder tegen de NOS.
Het bierbedrijf laat weten dat het sponsorcontract met VI deze maand afloopt en niet wordt verlengd. "Dit was al besloten en heeft verder niets te maken met de uitspraken van Johan Derksen."
Toto en KPN gaan in gesprek
Bookmaker Toto, ook een van de hoofdsponsoren, is niet bereikt door de NOS, maar het bedrijf zegt tegen het AD dat het afstand neemt van de uitspraken en dat er gesprekken gaande zijn met de zender. En ook KPN zegt zich te distantiren van elke vorm van racisme, maar geeft aan dat het als adverteerder niet over de inhoud van het programma gaat. Wel volgt er een gesprek met Talpa.
Verder maakte fruitbedrijf Zespri vanavond bekend dat het per direct geen reclametijd meer inkoopt rond VI. "Deze uitspraken zijn verkeerd en in strijd met onze waarden. Zespri is als merk gericht op mensen, verbinding en inclusiviteit en we streven naar een betere wereld."
Ook scheermessenmerk Gillette stopt met de inkoop van reclame. Eerder was het bedrijf nog een van de vaste sponsoren van het voetbalprogramma, maar daar was Gillette al mee gestopt nadat Ren van der Gijp twee jaar geleden transgenders belachelijk had gemaakt. Toen heette het programma nog Voetbal Inside en werd het door RTL uitgezonden.
Gamma en SNS Bank
Bouwmarktketen Gamma en SNS Bank hebben ook gereageerd op de uitspraken van afgelopen maandag. De bedrijven willen met Veronica in gesprek over de uitlatingen van Derksen. SNS Bank laat weten alle vormen van racisme en discriminatie te veroordelen en benadrukt alleen reclameblokken in te kopen en geen vaste sponsor te zijn van het programma.
quote:J. Slowly
Ik ben een zwarte jongen in Nederland en hier geboren, mijn vader is een zwarte immigrant. Ik ben inmiddels 21 en mijn vader is hier zo'n beetje 25 jaar. Wij hebben ons hele leven dat wij hier in Nederland zijn 0 keer te maken gehad met systemisch racisme wat ze mij in de media proberen aan te praten. Ik vind het erg kwalijk van de media n politici dat ze een compleet oneerlijk beeld over Nederland en de Nederlandse bevolking schetsen. Ik vind Nederland geweldig, ik geniet hier een HBO opleiding, heb mijn eigen bedrijf, mijn vader heeft z'n eigen bedrijf, we hebben de vrijheid van eigendom en we hebben voornamelijk autochtone vrienden. Natuurlijk zijn er soms mensen met een vooroordeel, maar ik ben er van overtuigd dat als je je van je beste kant laat zien n respect hebt voor iedereen dat ongeacht je afkomst, mensen in Nederland en mensen in het algemeen je echt wel accepteren. Ik hoop dat mensen inzien dat de meerderheid niet is zoals de media het schetst.
Jij snapt er dus niets vanquote:Op vrijdag 19 juni 2020 02:23 schreef Scarface88 het volgende:
Als ik Johan was zou ik gewoon lekker met pensioen gaan. Om elke scheet heel Nederland telkens over je heen krijgen je moet er maar zin in hebbenJohan is nog een van de laatste mensen op tv die zegt wat hij denkt en niet politiek correcte humor heeft. Nou wat erg allemaal.
Een YouTube comment als waarheid aannemenquote:
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 02:42 schreef wollah het volgende:
[..]
Jij snapt er dus niets van![]()
Johan is (net als Gijp overigens) een aandachtshoer die geilt op publiciteit. Daarom gaan die 2 steeds een stap verder om nog in het nieuws te komen. Homo’s, transgenders, racisme enzovoort.
Zolang iedereen over Johan heen blijft vallen zal hij juist niet met pensioen gaan. Denk eens na voordat je dit soort onzin roept.
En jij keurt Akwasi's uitspraken goed?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 02:43 schreef wollah het volgende:
[..]
Een YouTube comment als waarheid aannemen![]()
![]()
Is wss gewoon een blanke rechtse gekkie die dit geschreven heeft
Dat heb ik niet gezegd. Leg me aub geen woorden in de mond.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 02:48 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
En jij keurt Akwasi's uitspraken goed?
Erg geloofwaardig.quote:
Het is gewoon humor aan tafel. Ik heb VI jarenlang trouw gevolgd als vaste kijker ik denk dat ik een beter beeld over ze heb dan iemand als jij die alleen af en toe een youtube fragment ziet wanneer er weer eens "ophef" is.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 02:42 schreef wollah het volgende:
[..]
Johan is (net als Gijp overigens) een aandachtshoer die geilt op publiciteit. Daarom gaan die 2 steeds een stap verder om nog in het nieuws te komen. Homo’s, transgenders, racisme enzovoort.
Zolang iedereen over Johan heen blijft vallen zal hij juist niet met pensioen gaan. Denk eens na voordat je dit soort onzin roept.
Ik kijk vrijwel elke uitzending al sinds 2009. Jij hebt dus misschien 2 of 3 keer een VI-uitzending gezien, lang niet genoeg om met dit soort conclusies te komen dus.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 02:55 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Onzin. Het is gewoon humor aan tafel.
Ik heb VI jarenlang trouw gevolgd als vaste kijker ik denk dat ik een beter beeld over ze heb dan iemand als jij die alleen af en toe een youtube fragment ziet wanneer er weer eens "ophef" is.
Ik kijk al sinds het begin. Zelfs doordekken met alleen Johan en Wilfred. Dus wie hou je voor de gek. En waarom kijk jij als je je er zo aan stoort dan?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 02:57 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik kijk vrijwel elke uitzending al sinds 2009. Jij hebt dus misschien 2 of 3 keer een VI-uitzending gezien, lang niet genoeg om met dit soort conclusies te komen dus.
Jij hebt overduidelijk niet vaker dan 3x een VI-uitzending gezien. En ik stoor me helemaal niet, ik vind Johan geweldig. Lezen is ook al niet jouw sterkte kant blijkbaarquote:Op vrijdag 19 juni 2020 03:05 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik kijk al sinds het begin. Zelfs doordekken met alleen Johan en Wilfred. Dus wie hou je voor de gek. En waarom kijk jij als je je er zo aan stoort dan?
Ja man erg geweldig.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 03:13 schreef wollah het volgende:
[..]
Jij hebt overduidelijk niet vaker dan 3x een VI-uitzending gezien. En ik stoor me helemaal niet, ik vind Johan geweldig. Lezen is ook al niet jouw sterkte kant blijkbaar
Precies, er zijn wel ergere dingen waar men zich druk over zou moeten maken. Men zou zich veel drukker mogen maken over de verarming van het land.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 02:23 schreef Scarface88 het volgende:
Als ik Johan was zou ik gewoon lekker met pensioen gaan. Om elke scheet heel Nederland telkens over je heen krijgen je moet er maar zin in hebbenJohan is nog een van de laatste mensen op tv die zegt wat hij denkt en niet politiek correcte humor heeft. Nou wat erg allemaal.
Dan is de zender ook voorbij. Het is veruit de grootste kijkcijfermagneet.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 07:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het is wat het is, als er geen sponsoren meer bestaan en hierdoor het programma moet stoppen dan zij het zo. Persoonlijk zou ik het jammer vinden maar klaarblijkelijk past het dan niet meer in de tijdsgeest. Wmb dezelfde behandeling met de cultuursector. Krijg je je kuttoneel niet rendabel dan is het troep.
Hbo gedaan maar de afkorting wel in hoofdletters schrijven...quote:
Dan zij het toch zo? Blijkbaar een gevolg van desinteresse.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 07:48 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dan is de zender ook voorbij. Het is veruit de grootste kijkcijfermagneet.
Het is ook jouw tijdgeest. Ik ga niet door de AH laten bepalen van welke meningen ik kennis mag nemen. Als de NPO via de budgetbobo's gedwongen wordt hetzelfde standpunt uit te dragen, de techbedrijven bepaalde meningen censureren of anderzins onderdrukken en het ordinaire winstbejag van bedrijven maakt dat ook zij de commercielen dwingen met die wind mee te waaien wordt het wel een beetje eng.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 07:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het is wat het is, als er geen sponsoren meer bestaan en hierdoor het programma moet stoppen dan zij het zo. Persoonlijk zou ik het jammer vinden maar klaarblijkelijk past het dan niet meer in de tijdsgeest. Wmb dezelfde behandeling met de cultuursector. Krijg je je kuttoneel niet rendabel dan is het troep.
Ook alles wat je beschrijft is allemaal een gevolg van de tijdsgeest. Dat het een enge ontwikkeling is is een feit, dat we deze richting op gaan eveneens. Wat wil je gaan doen als de AH toch besluit om VI te boycotten met als gevolg dat het programma stopt te bestaan?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 07:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is ook jouw tijdgeest. Ik ga niet door de AH laten bepalen van welke meningen ik kennis mag nemen. Als de NPO via de budgetbobo's gedwongen wordt hetzelfde standpunt uit te dragen, de techbedrijven bepaalde meningen censureren of anderzins onderdrukken en het ordinaire winstbejag van bedrijven maakt dat ook zij de commercielen dwingen met die wind mee te waaien wordt het wel een beetje eng.
Als ik moet kiezen tussen de AH boycotten en naar VI gaan kijken dan is het hallo Jumbo.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ook alles wat je beschrijft is allemaal een gevolg van de tijdsgeest. Dat het een enge ontwikkeling is is een feit, dat we deze richting op gaan eveneens. Wat wil je gaan doen als de AH toch besluit om VI te boycotten met als gevolg dat het programma stopt te bestaan?
Snap ik maar dat gaat dus geen enkel effect sorteren behalve dat je allerlei producten niet meer kunt vinden in de Jumbo die je normaliter wel kocht bij de Appie. Je hebt dus alleen jezelf ermee. Daarnaast zal dat VI niet doen terugkomen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen de AH boycotten en naar VI gaan kijken dan is het hallo Jumbo.
Of simpelweg een patreon openen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ze moeten gewoon eens op oproepie doen om deze week allemaal 5 euro op de toto te zetten en iedereen is weer blij.
Ik vind dit soort activisme echt zo ontzettend laag. Niet eens het 'racisme' bespreken maar gewoon gelijk die kop er af willen hakken.
Je moet niet alleen geen tegenstander zijn, je moet hysterisch meegillen met de extreme BLM. Massawaanzin is het. Rechten waar echte Nederlanders eeuwen voor gestreden hebben worden gewoon opgeofferd om een stel importnegers te pleasen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 07:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ipv blm in VS aangrijpen om op een constructieve manier discriminatie in Ned te bespreken kopiren ee alles van de VS en moet elk tegengeluid monddood worden gemaakt.
Iddquote:Op vrijdag 19 juni 2020 02:43 schreef wollah het volgende:
[..]
Een YouTube comment als waarheid aannemen![]()
![]()
Is wss gewoon een blanke rechtse gekkie die dit geschreven heeft
Het enige dat nu gebeurt vanuit groepen in de samenleving is dat bedrijven gewezen worden op de consequenties voor hun imago als ze dit programma sponsoren. Blijkbaar kan AH dat niet zelf bedenken maar sommige biermerken of frikandellen fabrikanten kunnen juist hun voordeel doen met dit programma. Maar je moet als bedrijf niet in gesprek gaan over de inhoud.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 07:38 schreef thedeedster het volgende:
Ik heb echt een schurfthekel aan JOOP. Ik vind het schijnheilige en hypocriete polariseerders, en als je “witte man” op die site zou vervangen door “zwarte man”, “moslim” of “jood”, dan hadden ze al tien keer voor de rechter gestaan.
De nieuwe Volkert van der Graaf zal ongetwijfeld een reguliere bezoeker van JOOP zijn.
Toch zal ik nooit proberen om die site de mond te snoeren.
Wat nu gebeurt is heel eng en de mensen die nu juichen hielden hun bakkes toen Akwasi tot geweld opriep. Schijnheiligen dus.
Als Fokkers problemen hebben met andere meningen dan worden ze misschien veel gelukkiger in zo’n deugbubbel als JOOP.
Dit.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:43 schreef LXIV het volgende:
Als Derksen nu echt wat schokkends had gezegd... Maar alles wat hij zegt is dat het wel meevalt met racisme in Nederland (wat ook zo is) en een -flauw- grapje of een Piet die er liep niet Akwasi was.
Dan moeten bedrijven gewoon volkomen hysterisch reageren door onmiddellijk alle reclame stop te zetten. Anders krijgen ze de opgeklopte boze meute achter zich aan en moeten ze vrezen voor imagoschade.
Kortom: de boodschap is huil mee met de hypergevoelige BLM-meute of we maken je als bedrijf kapot. Totaal geen enkel relativeringsvermogen meer.
Als ze geen vrijheid van meningsuiting willen dan moeten ze terug gaan naar de landen waar ze vandaan komen. Daar heb je dat namelijk niet. Wat ze dan wel hier zoeken weet ik niet.
Importeer de Derde Wereld, wordt de Derde Wereld.
Er zijn gewoon mensen die hem de mond willen snoeren. Vaak mensen die echt nooit naar dat programma kijken en vooral reageren op andere reacties. Dat zegt een boel over die mensen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:47 schreef AvispaCS het volgende:
Ik ben absoluut geen fan van Johan Derksen, maar deze reacties zijn zwaar overdeven.
Persoonlijk zie ik geen enkele racistisch element in de wel of niet verkeerde grap.
Helaas zijn er personen die de ruimte krijgen in de media die zeer lange tenen hebben voor wat betreft een tegenwoord.
Zie ook hoe Akwasi reageert op het tegenwoord van Beau.
Het lijkt er sterk op dat bij velen het idee leeft dat als je het niet met mij eens ben, dan ben je tegen mij.
Verder vind ik het een gevaarlijke ontwikkeling dat sponsoren zich inhoudelijke met meer of minder journalistieke of satirische programma's gaan bemoeien.
Je beledigd voelen is nog altijd een keuze en als je het niet wilt zien ga je naar een andere zender of zet de TV uit.
Helaas werkt het wel.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
Cancel culture, nog zo'n mooi iets dat we hebben gekregen van Amerikaans regressief links.
De enige aandachtshoer hier is Akwasi.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 02:42 schreef wollah het volgende:
[..]
Wat ik vooral eng vind is dat dat alleen voor allerlei minderheden geld, als iemand mij in de media een kankerkaas noemt zal er geen haan naar kraaien. Maar als ik bijvoorbeeld in de media de term kutneger of kutmarokkaan zou gebruiken zou ik vandaag de dag bijna publiekelijk gelynched worden. Mijn baan/bedrijf zou op de tocht staan, ik zou hoogstwaarschijnlijk bedreigingen van alle kanten krijgen. En dat alleen omdat je een foute term of fout grapje maakt. Wat een wereld is dit geworden zeg! Hele hele enge ontwikkeling dit.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Helaas werkt het wel.
Laten we met zijn allen constant overal door gekwetst zijn en andermans vrijheid van meningsuiting proberen te beperken als diens uitlatingen ons niet aan staan
Zolang mensen kijken komen er straks wel weer adverteerders als dit weer voorbij is.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 07:48 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dan is de zender ook voorbij. Het is veruit de grootste kijkcijfermagneet.
Dat denk ik ook. En van een beetje controverse is dit programma vooralsnog nooit slechter geworden.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zolang mensen kijken komen er straks wel weer adverteerders als dit weer voorbij is.
Derksen kennende zal hij dat ook niet gaan doen!quote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:48 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik hoop vurig dat Derksen hier nooit en te nimmer z'n excuus voor gaat aanbieden. Sterker nog ik hoop dat ik ie lekker terug trapt en er nog een schepje bovenop gooit. Ben echt klaar met al dit gedeug
Denk dat ze willen voorkomen dat ze negatieve aandacht krijgen op social media. Dan heb je weer wat "influencers" die hun naam noemen omdat ze toevallig in het reclame blokje staan.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:03 schreef Montagui het volgende:
Heb zelf geen idee, je zou dat kunnen onderzoeken, maar zou die spastische reactie van deze bedrijven misschien te maken kunnen hebben met Amerikaanse invloeden in die bedrijven? Amerikaanse eigenaars of investeerders?
Vind het namelijk best raar dat je als bedrijf in Nederland (waar inderdaad racisme veul minder voorkomt dan in Amerika) je je zo laat kennen.
Vrijheid van meningsuiting is nog altijd het grootste goed in Nederland, nota bene het allereerste artikel in de Grondwet.
Ik kijk het zelden. Zo nu en dan. Maar het is wel vreemd dat je zoveel problemen hebt met VI maar vrijwel elke uitzending bekijkt.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 02:57 schreef wollah het volgende:
[..]
Ik kijk vrijwel elke uitzending al sinds 2009. Jij hebt dus misschien 2 of 3 keer een VI-uitzending gezien, lang niet genoeg om met dit soort conclusies te komen dus.
Ik heb 0 problemen met VI. Ik vind het een leuk programma. Geen idee waar je het over hebtquote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik kijk het zelden. Zo nu en dan. Maar het is wel vreemd dat je zoveel problemen hebt met VI maar vrijwel elke uitzending bekijkt.
Maar goed het is adverteerders hun goed recht om zicht terug te trekken.
En ze werken helemaal niet en hebben al helemaal geen eigen bedrijfquote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Idd![]()
Zwarten gaan helemaal niet naar school.
Hahaquote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
#teamJohanDerksen is trending
KOM IN OPSTAND!
Het is wel behoorlijk laf en schijnheilig om te doen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik kijk het zelden. Zo nu en dan. Maar het is wel vreemd dat je zoveel problemen hebt met VI maar vrijwel elke uitzending bekijkt.
Maar goed het is adverteerders hun goed recht om zicht terug te trekken.
Zo ver hoef je niet eens te gaan. Je wordt (als BN'er of politicus) al bijna verplicht je voor BLM uit te spreken. Zeg je niks dan ben je fout.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:35 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Wat ik vooral eng vind is dat dat alleen voor allerlei minderheden geld, als iemand mij in de media een kankerkaas noemt zal er geen haan naar kraaien. Maar als ik bijvoorbeeld in de media de term kutneger of kutmarokkaan zou gebruiken zou ik vandaag de dag bijna publiekelijk gelynched worden. Mijn baan/bedrijf zou op de tocht staan, ik zou hoogstwaarschijnlijk bedreigingen van alle kanten krijgen. En dat alleen omdat je een foute term of fout grapje maakt. Wat een wereld is dit geworden zeg! Hele hele enge ontwikkeling dit.
Trek je deze George Bush retoriek ver genoeg krijg je alom dit soort praktijken:quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo ver hoef je niet eens te gaan. Je wordt (als BN'er of politicus) al bijna verplicht je voor BLM uit te spreken. Zeg je niks dan ben je fout.
Dit.quote:
En dan vergelijken met adverteren op een pedofielenwebsite.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
en dan die telefoongesprekken van die zwakzinnigen die de sponsors opgebeld hebben.
echt te triest voor woorden.
dit is ene 'Joost' die Gilette opbelt
https://chirb.it/wp/IrOfwA
Gillette spellen met n 'l'....quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
en dan die telefoongesprekken van die zwakzinnigen die de sponsors opgebeld hebben.
dit is ene 'Joost' die Gilette opbelt
Laat het gaan. Ik kom steeds verder in de modus dat het mij allemaal niet meer interesseert. Het op eieren lopen begint mij te vervelen. Je doet het toch nooit goed waar je ook vandaan komt en welke kleur je hebt bij bepaalde mensen. Als ik echt rekening moet houden met elke actie die ik in mijn leven onderneem en daar steeds bij moet nadenken dan word het een kwestie van een toneelstuk opvoeren waar ik niet al te best in ben.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is wel behoorlijk laf en schijnheilig om te doen.
Het geeft de sjw de volgende optie. Iemand zegt iets wat niet in extreemlinks gedachtegoed past. Val de sponsoren hiervoor aan die zich vervolgens terugtrekken want ze kunnen nergens mee geassocieerd worden wat niet als positief gezien wordt, vervolgens wordt persoon/programma gecanceld.
Wat hou je dan over? Een Doorgedraaide sjw circle jerk waarin iedereen zo hard mogelijk wil deugen en op eieren loopt.
Niet alleen maar witbier drinkenquote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:19 schreef Jemoederniet het volgende:
Straks maar even naar de Dirk ipv de AH.
Scheermesjes zijn op. Tijd om over te stappen op Wilkinson.
Bavaria dronk ik toch al niet.
Het rare is natuurlijk dat een opmerking maken als 'In Nederland valt racisme wel mee' als zo extreem racistisch wordt gezien dat adverteerders gedwongen worden terug te trekken, terwijl het op straat dwingen van blanken om de voeten van zwarten te kussen 'best wel o.k. is'.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Trek je deze George Bush retoriek ver genoeg krijg je alom dit soort praktijken:
Ik zie bn'ers/celebs/politici dit ook echt doen met tranen van white guilt in de ogen.
twitter:ADshownieuws twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 10:22:43Johan Derksen reageert op afhakende sponsors: ‘Ik vond het niet eens zo'n heel slechte grap’
https://t.co/P1eZYZCcJ5 https://t.co/dSOqM2q9kS reageer retweet
Je beticht gewoon anderen van wat je zelf doet. Meneer heeft ook een keer VI gekeken hoorquote:Op vrijdag 19 juni 2020 03:13 schreef wollah het volgende:
[..]
Jij hebt overduidelijk niet vaker dan 3x een VI-uitzending gezien. En ik stoor me helemaal niet, ik vind Johan geweldig. Lezen is ook al niet jouw sterkte kant blijkbaar
https://twitter.com/nonobodyquote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
dit is ene 'Joost' die Gillette opbelt
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:25 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ADshownieuws twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 10:22:43Johan Derksen reageert op afhakende sponsors: ‘Ik vond het niet eens zo'n heel slechte grap’
quote:Ik las ergens dat Akwasi het mentaal niet meer aankon en zich veertien dagen heeft opgesloten. Nou, ik kan je vertellen: ik ben er mentaal heel goed aan.”
Omdat een mening die links niet aanstaat gelijk breed uitgemeten wordtquote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:28 schreef Dutchguy het volgende:
Sinds wanneer is de mening dat racisme meevalt in Nederland extreem? Het is een mening, net zoals zovele andere. Heb het er gewoon over.
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:25 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:De heren hebben niets vernomen van (de bazen van) Veronica. ,,Ook niet van John de Mol, nee. Die weet toch wat er in ons contract staat? We hebben vast laten leggen dat wij alles mogen zeggen en over iedereen mogen praten. Tijdens de besprekingen zei John de Mol: ‘Ik leg de grens bij kinderporno’. Toen heb ik nog gezegd: ‘Vind ik een tikje burgerlijk, maar ik kan er wel mee leven’.”
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
#teamJohanDerksen
Optyfen sneeuwvlokjes!
Er is discriminatie maar praat dan eerlijk en open over etnisch profileren of discriminatie bij sollicitaties.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hij heeft niets fout gedaan, overtrokken hype van de media.
Racisme speelt nauwelijks een rol in Nederland, hoogstens discriminatie richting de autochtone bevolking ja, die altijd aan het kortste eind trekt wat betreft voor en nadelen voor minderheden in dit land.
Die kapt er alleen mee als Veronica inspraak wil hebben over wat wel en niet gezegd kan worden in het programma.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 09:50 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Derksen kennende zal hij dat ook niet gaan doen!
Dat vind ik ook best zorgelijk. Mensen verliezen in de VS al tegenwoordig hun baan voor een ondoordachte tweet die een shitstorm op het internet veroorzaakt. Iemand bekritiseren is prima, het moet echter niet zover gaan dat het leven van de persoon in kwestie wordt geruneerd.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:12 schreef sweetlady-o het volgende:
Ik ben het niet eens met zijn uitspraak maar ik hoop niet dat hij zijn excuus aanbied. In Amerika is cancel culture al zo ver dat de SJW bende je al pakt als een familielid iets zegt wat hen niet bevalt. Dat moeten we hier niet hebben.
Je bedoelt, zoals al die users die het gisteren nodig vonden om te melden dat ze geen Tony's Chocolonely meer zouden kopen?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
Cancel culture, nog zo'n mooi iets dat we hebben gekregen van Amerikaans regressief links.
Die kocht ik sowieso al niet. Zou ik het heerlijke chocolade vinden bleef ik het gewoon kopen. Maar dat mensen dit de keel af krijgen, daar heb ik alle respect voor.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bedoelt, zoals al die users die het gisteren nodig vonden om te melden dat ze geen Tony's Chocolonely meer zouden kopen?
Dit dus inderdaad. Een hele zorgwekkende tendens.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
Dit niet snappen inderdaad.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 11:02 schreef Twiitch het volgende:
Maar goed, John de Mol wrijft zich stiekem natuurlijk in de handjes want dit soort #OPHEF is een garantie voor de kijkcijfers. En zolang er hoge kijkcijfers zijn vullen die reclameblokjes zich vanzelf wel.
Je mist die stukjes slaaf toch op de een of andere manier.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:55 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die kocht ik sowieso al niet. Zou ik het heerlijke chocolade vinden bleef ik het gewoon kopen. Maar dat mensen dit de keel af krijgen, daar heb ik alle respect voor.
1 maal geprobeerd bij mijn ouders die dat schijnbaar bij de postcodeloterij gewonnen hadden. Man man wat une drek.
Waarom?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 02:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Erg geloofwaardig.
Ik steun elke adverteerder die zich terugtrekt van VI
Blijft een heldquote:Op vrijdag 19 juni 2020 11:02 schreef Hathor het volgende:
Hij vond de reclameblokken rond het programma toch al te lang.
En dat kan anno 2020 echt niet meer. Als je zegt dat het wel meevalt met racisme in Nederland, dan ben je een cynische dorpsidioot.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:20 schreef descon het volgende:
[..]
Een van de weinigen die zich nog weinig aantrekt van het politiek correct moeten zijn.
Derksen is het boegbeeld in de strijd tegen de verschrikkelijke truttigheid van vandaag de dag.quote:
Gezien wat door deze dorpsidioot word geroepen, en wat weer door deze meute dorpsidioten als waar word aangenomen, valt het inderdaad wel mee met het echte racisme. Reuze zelfs.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:29 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
En dat kan anno 2020 echt niet meer. Als je zegt dat het wel meevalt met racisme in Nederland, dan ben je een cynische dorpsidioot.
twitter:VrouwvdVrijheid twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 18:38:59"Zwarte mensen die in concentratiekampen zitten in binnen en buiten Europa, Zwarte mensen die tot slaaf gemaakt worden door Europese en Wereldwijde "Witte" suprematie." - Fatima Fad.
Met dit soort haat en waanzin worden mensen gehersenspoeld. Bizar...
#demonstratie #denhaag https://t.co/iPKY4By002 reageer retweet
Ja en iedereen in de openbaarheid doet er uit angst aan mee. Derksen heeft gewoon dikke schijtquote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:29 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
En dat kan anno 2020 echt niet meer. Als je zegt dat het wel meevalt met racisme in Nederland, dan ben je een cynische dorpsidioot.
Nee, dat moet ie juist niet doen. Dan is ie namelijk geen haar beter dan al die anderen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:32 schreef ConnerJohn het volgende:
Eigenlijk zou Derksen moeten oproepen dat mannen die naar het programma kijken geen producten meer kopen bij die bedrijven.
Omdat ik klaar ben met Derksen en zijn gedrag tegen minderheden.quote:
twitter:mojoconcerts twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 12:12:55Ook wij hebben kennis genomen van de uitspraken van Johan Derksen.
Voor de organisatie van Holland International Blues Festival doen wij de programmering en een deel van de productie. We zijn ons aan het beraden over onze positie en treden in overleg met de festivalorganisator. https://t.co/CLyVGBL50r reageer retweet
Nee hoor. Mensen die te vaak op social media zitten laten zich gekmaken. 99% van de bevolking zal het allemaal een zorg zijn. Die houden zich alleen koest om geen gezeik over zich heen te krijgen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:29 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
En daarom sturen we massaal aan naar een facistisch systeem waarin je alleen nog het "juiste" mag zeggen of anders....quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat ik klaar ben met Derksen en zijn gedrag tegen minderheden.
Mooie zwart-witbeelden.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
De nieuwe verzuiling.
In de jaren 90 was het toch anders
Echt...wat een kneuzen. Gelukkig krijgen ze meteen veel kritiek op hun houding. Het land gaat echt kapot door dit soort acties.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:51 schreef Selqae het volgende:
twitter:mojoconcerts twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 12:12:55Ook wij hebben kennis genomen van de uitspraken van Johan Derksen.
Voor de organisatie van Holland International Blues Festival doen wij de programmering en een deel van de productie. We zijn ons aan het beraden over onze positie en treden in overleg met de festivalorganisator. https://t.co/CLyVGBL50r reageer retweet
En de uitkomst van dat gesprek hoor je nooit. Misschien geven ze hem wel groot gelijk en vinden ze het 1 groot gezeik om niksquote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:51 schreef Selqae het volgende:
Serieusquote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zoals iemand hier al opmerkte. We gaan een periode van een nieuwe verzuiling tegemoet.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:59 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Wanneer houdt het op? Wanneer ben JIJ fout terwijl je gisteren nog goed was?
Denk dat een Johan Derksen meer steun heeft onder de bevolking dan dat de media je laat denken.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee hoor. Mensen die te vaak op social media zitten laten zich gekmaken. 99% van de bevolking zal het allemaal een zorg zijn. Die houden zich alleen koest om geen gezeik over zich heen te krijgen.
Gebeurt nu al op twitterquote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:32 schreef ConnerJohn het volgende:
Eigenlijk zou Derksen moeten oproepen dat mannen die naar het programma kijken geen producten meer kopen bij die bedrijven.
Hij lost het nu perfect op met een grap dat de reclames te lang waren. Niemand van de VI kijkers zit op reclame te wachtenquote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:32 schreef ConnerJohn het volgende:
Het gaat op een gegeven moment wel instorten omdat deze hele ideologie steunt op compleet tegenstrijdige fabeltjesquote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:59 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Welkom in de wereld der identiteitspolitiek & intersectionaliteitquote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:09 schreef MissionPhailed het volgende:
De tenen zijn tegenwoordig blijkbaar zo lang geworden dat je op eierschalen dient te lopen om niemand op n of andere manier te 'beledigen' of 'te kwetsen'. Het is weliswaar een overreactie op het overlijden van die kerel tijdens de arrestatie in de VS (Minneapolis?) vorige maand, maar past ook in de al langer gaande trend dat uitspraken en standpunten op een goudschaal worden gewogen en indien 'fout' kunnen rekenen op een spervuur aan tegen(re)acties.
Hoe kan een bedrijf ergens een reet om geven?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:09 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Het gaat op een gegeven moment wel instorten omdat deze hele ideologie steunt op compleet tegenstrijdige fabeltjes.
Ik geloof ook niet dat alle bedrijven echt achter hun SJW statements staan, maar dat dit simpelweg uit commercieel belang is en de angst klanten kwijt te raken of gezichtsverlies te lijden. Helemaal omdat veel bedrijven al een klap hebben gehad door de coronacrisis.
Dit, en dan mensen die ook nog echt toejuichen dat bedrijven "afstand" nemen. Laat me niet lachen, ze worden geraakt in hun winst en doen daarom maar snel even alsof het ze echt wat boeit.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe kan een bedrijf ergens een reet om geven?.
Het is marketing, virtue signaling tot de volgende hype.
quote:
Mooi.twitter:PieterVreugden1 twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 12:35:33@mojoconcerts OK Mojo, wij mogen een voucher aanvaarden, of ons geld terug vragen. Ik roep iedereen op het laatste te doen !! reageer retweet
Daar heb je zeker gelijk in.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mensen die te vaak op social media zitten laten zich gekmaken. 99% van de bevolking zal het allemaal een zorg zijn. Die houden zich alleen koest om geen gezeik over zich heen te krijgen.
Als die stoere mannen die nu geen Zespri kiwi’s meer gaan kopenquote:
When in doubt....follow the moneyquote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:12 schreef Questular het volgende:
[..]
Dit, en dan mensen die ook nog echt toejuichen dat bedrijven "afstand" nemen. Laat me niet lachen, ze worden geraakt in hun winst en doen daarom maar snel even alsof het ze echt wat boeit.
Ik ben sowieso heel benieuwd wat dit hele gebeuren voor politieke uitwerking heeft (behalve polarisatie). Ik heb het gevoel dat rechtse partijen wel eens enorm kunnen gaan groeien.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:12 schreef asco het volgende:
[..]Mooi.twitter:PieterVreugden1 twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 12:35:33@:mojoconcerts OK Mojo, wij mogen een voucher aanvaarden, of ons geld terug vragen. Ik roep iedereen op het laatste te doen !! reageer retweet
Het wordt tijd dat de niet-extreemlinksen eens een stem gaan laten horen.
Het is wel klaar nu.
Deze beroepsgekwetsten denken dat ze enorm veel gelijkgestemden hebben omdat ze in hun SJW twitterbubble zitten.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:15 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik ben sowieso heel benieuwd wat dit hele gebeuren voor politieke uitwerking heeft (behalve polarisatie). Ik heb het gevoel dat rechtse partijen wel eens enorm kunnen gaan groeien.
Gebeurt al langer hoor. In de ZP discussie oproep de Hema te vermijden, AH etc. Als de blanken 1 vuist er in maken krabbelen al die bedrijven terug. Wij hebben in dit land nog steeds de meerderheidquote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:12 schreef asco het volgende:
[..]Mooi.twitter:PieterVreugden1 twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 12:35:33@:mojoconcerts OK Mojo, wij mogen een voucher aanvaarden, of ons geld terug vragen. Ik roep iedereen op het laatste te doen !! reageer retweet
Het wordt tijd dat de niet-extreemlinksen eens een stem gaan laten horen.
Het is wel klaar nu.
Nee, dat is boycotcultuur, bedreven door mensen die van vrijheid houden. Cancelcultuur is een stuk agressiever en voornamelijk bedreven door fascistode engnekken.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bedoelt, zoals al die users die het gisteren nodig vonden om te melden dat ze geen Tony's Chocolonely meer zouden kopen?
Je lijkt Anouk wel, ook zo'n dramaqueen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik ben in principe geen fan van Derksen, maar ik ben het hier helemaal mee eensquote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:51 schreef Specularium het volgende:
Mensen zoals Johan zijn hard nodig in het televisielandschap waar mensen elkaar vooral in de anus likken.
Dit. De Harry Potter schrijfster was 6 maanden geleden nog een van de grootste SJW. Vandaag is ze een smerige terf ( trans excluding radical feminist) omdat ze de doodzonde heeft begaan van melden dat biologisch geslacht bestaat.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:59 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Tuurlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:09 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat alle bedrijven echt achter hun SJW statements staan, maar dat dit simpelweg uit commercieel belang is en de angst klanten kwijt te raken of gezichtsverlies te lijden. Helemaal omdat veel bedrijven al een klap hebben gehad door de coronacrisis.
Je ziet het overal meer en meer. Het is een hele bekende taktiek inmiddels op Youtube/Twitter.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:56 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Dit. De Harry Potter schrijfster was 6 maanden geleden nog een van de grootste SJW. Vandaag is ze een smerige terf ( trans excluding radical feminist) omdat ze de doodzonde heeft begaan van melden dat biologisch geslacht bestaat.
Precies. "we staan achter mensenrechten en gelijkheid"! (*)quote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Vraag diezelfde bedrijven eens om een statement over de situatie in China.
Dan is het compleet stil
Klopt, de "cancel culture". In Amerika worden er op deze manier de nodige mensen al ontslagen. Je hoeft het maar ergens mee oneens te zijn en je bent klaar. Ook studenten die bijvoorbeeld boos mailtjes naar de universiteit schrijven als een docent niet meedoet in het gewenste verhaaltje. En vervolgens wordt de docent doodleuk ontslagen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je ziet het overal meer en meer. Het is een hele bekende taktiek inmiddels op Youtube/Twitter.
Niet eens de discussie aangaan, gewoon mails en tweets naar sponsors sturen, social mediabedrijven onder druk zetten met "racisme!!" als argument en weg is je tegenstander.
En er zijn hier dus echt mensen, die zelfs rechten hebben, die dat een prima idee vinden. Alle andere meningen onderdrukken en slechts 1 taalgebruik toestaan.
Newspeak heet dat, zoek het op voor je denkt dat je goed bezig bent.
En dat is dus nu hierheen overgeslagen. het begint bij bekende nederlanders, en voor je het weet is een eigen mening hebben verboden bij wet.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:20 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Klopt, de "cancel culture". In Amerika worden er op deze manier de nodige mensen al ontslagen. Je hoeft het maar ergens mee oneens te zijn en je bent klaar. Ook studenten die bijvoorbeeld boos mailtjes naar de universiteit schrijven als een docent niet meedoet in het gewenste verhaaltje. En vervolgens wordt de docent doodleuk ontslagen.
Mojo is hypocrietquote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:51 schreef Selqae het volgende:
Maar Akwasi is een neger en hij bedoelde het niet zoquote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Mojo
Tig concerten van die Akwasi organiseren en dan je bek dichthouden bij iets wat gewoon strafbaar is, maar onmiddellijk gaan dreigen als iemand die een blues festival organiseert een misschien wat smakeloos grapje maakt.
Ik vind het wel fijn eigenlijk, al die bedrijven die kleur bekennen.
Het gaat ze enkel om het geld, die laffe zakken. Was het 1944 en konden ze verdienen aan het leveren van apparatuur voor de gaskamers, zouden ze dat doen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies. "we staan achter mensenrechten en gelijkheid"! (*)
(*) behalve als het over china, hong kong en de mensenrechten daar gaat, dan censureren we donkere mensen uit onze filmposters en doen we alsof onze neus bloedt.
quote:Johan Derksen clasht met Mojo na 'terechtwijzing': 'Het is het festival van Grolloo. Dan koop ik gewoon een kaartje en ga ik op de tribune zitten'
Johan Derksen trekt zich niets aan van de dreigementen van Mojo om de samenwerking met zijn Bluesfestival stop te zetten. Hij toont zich verbaasd over de boodschap die hij per mail ontving. ,,Ik dacht dat Mojo momenteel heel andere problemen heeft."
De concertpromotor liet vandaag weten ongelukkig te zijn met Derksens uitspraken over Akwasi en Zwarte Piet in het programma Veronica Inside. ,,We zijn ons aan het beraden over onze positie en treden in overleg met de organisator van het festival”, schrijft Mojo op Facebook.
,,Ze hobbelen trendy en politiek correct achter de gekkies op social media aan", reageert Derksen. Vooralsnog heeft hij geen idee hoe hij en Mojo nader tot elkaar komen. ,,Ik heb niemand van dat bedrijf gesproken. ik heb een mail gehad." Bang dat Mojo de handen aftrekt van het festival is Derksen niet. ,,Ik kan heel goed zonder Mojo."
'Dan koop ik gewoon een kaartje en ga op de tribune zitten'
Mocht de concertpromotor moeite hebben met Derksen als mede-organisator van het festival in Grolloo, dan doet hij zonder problemen een stap opzij. ,,Dan koop ik gewoon een kaartje en ga ik op de tribune zitten. Het is niet mijn festival. Het is het festival van Grolloo."
Derksen organiseert het evenement, dat dit jaar vanwege de coronacrisis is gecanceld, met enkele zakenpartners. Hoe zij reageren op het bericht van Mojo is onbekend. ,,De n zit in Amerika, de ander op Curaao."
Zit niet zo te huilebalken.. Johan Derksen behoort zelf ook tot een 'minderheid', namelijk de oude lullen met een onverzorgd kapsel. Die man roept bij velen weerstand op en krijgt van alles over zich heen, wat hij vaak niet eens meekrijgt. Daar zal hij nooit over lopen janken, mensen mogen nu eenmaal een mening hebben. Al die fakking 'minderheden' hebben gewoon veel te lange tenen. Teveel gepamperd denk ik.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Mooi verwoord. Zo is het ook.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zit niet zo te huilebalken.. Johan Derksen behoort zelf ook tot een 'minderheid', namelijk de oude lullen met een onverzorgd kapsel. Die man roept bij velen weerstand op en krijgt van alles over zich heen, wat hij vaak niet eens meekrijgt. Daar zal hij nooit over lopen janken, mensen mogen nu eenmaal een mening hebben. Al die fakking 'minderheden' hebben gewoon veel te lange tenen. Teveel gepamperd denk ik.
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zit niet zo te huilebalken.. Johan Derksen behoort zelf ook tot een 'minderheid', namelijk de oude lullen met een onverzorgd kapsel. Die man roept bij velen weerstand op en krijgt van alles over zich heen, wat hij vaak niet eens meekrijgt. Daar zal hij nooit over lopen janken, mensen mogen nu eenmaal een mening hebben. Al die fakking 'minderheden' hebben gewoon veel te lange tenen. Teveel gepamperd denk ik.
Oh die kutorganisatie die Zwarte Cross ook verpest heeft.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:51 schreef Selqae het volgende:
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:20 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Klopt, de "cancel culture". In Amerika worden er op deze manier de nodige mensen al ontslagen. Je hoeft het maar ergens mee oneens te zijn en je bent klaar. Ook studenten die bijvoorbeeld boos mailtjes naar de universiteit schrijven als een docent niet meedoet in het gewenste verhaaltje. En vervolgens wordt de docent doodleuk ontslagen.
Zijn bijna nazi praktijken dat.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 15:36 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze hebben de stiefmoeder van die agent uit Atlanta ontslagen. Ze gaan steeds verder. We moeten dit echt keihard afwijzen.
Noord Korea, wel een beetje bij de tijd blijven heh.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 15:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn bijna nazi praktijken dat.
Als jij iets verkeerd doet, pakken we je familie en geliefden.
Ranzig.
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ook goed. Maken we er NK van.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 15:39 schreef Syd het volgende:
[..]
Noord Korea, wel een beetje bij de tijd blijven heh.
Niet bijna. 1 op 1.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 15:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn bijna nazi praktijken dat.
Als jij iets verkeerd doet, pakken we je familie en geliefden.
Ranzig.
Je weet dat een groot deel van deze klachten/beslissingen afkomstig is van blanken?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:20 schreef maryen65 het volgende:
Als de blanken 1 vuist er in maken krabbelen al die bedrijven terug. Wij hebben in dit land nog steeds de meerderheid
Praktijkvoorbeeld:quote:
Ja, komt vast helemaal goed zo.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 16:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Praktijkvoorbeeld:
Skai Jackson, Disney-sterretje, is bezig met een campagne waarbij ze tweets etc van TIENERS laat opspeuren en zelfs DM's als bewijs gebruikt om kinderen online zwart te maken en te doxxen.
Koters van 12 die ooit een keer "domme negers" hebben gepost worden door haar met naam, adres en school openbaar gezet om hun leven te verwoesten.
Echt een geweldige ontwikkeling!
Snappen al die deugers niet dat ze zelf geworden zijn wat ze probeerden te bestrijden? Laf volk dat met de meute meeloopt en zich door volksmenners laat ophitsen om mensen te vervolgen?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 16:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Praktijkvoorbeeld:
Skai Jackson, Disney-sterretje, is bezig met een campagne waarbij ze tweets etc van TIENERS laat opspeuren en zelfs DM's als bewijs gebruikt om kinderen online zwart te maken en te doxxen.
Koters van 12 die ooit een keer "domme negers" hebben gepost worden door haar met naam, adres en school openbaar gezet om hun leven te verwoesten.
Die hypocriete instelling van ze is sowieso lachwekkend. Als ze een zak geld krijgen dan maakt het niet uit dat ze naar China, Rusland of een of ander zandbakland waar ze het niet zo nauw nemen met mensenrechten en/of racisme moeten gaan.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 17:45 schreef Kriegel het volgende:
Oranje-internationals boycotten Veronica Inside na uitspraken Derksenx10000 !!!!
[ afbeelding ]
Die internationals lieten zich toch al niet interviewen door VI.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 17:51 schreef Questular het volgende:
[..]
Die hypocriete instelling van ze is sowieso lachwekkend. Als ze een zak geld krijgen dan maakt het niet uit dat ze naar China, Rusland of een of ander zandbakland waar ze het niet zo nauw nemen met mensenrechten en/of racisme moeten gaan.
Juist, en dan zo vallen over n slechte grap richting een opruiende idioot, in een aflevering die verder een totaal tegenovergestelde toon had. Maar ik durf te wedden dat Big Virg zoals al dat verontwaardigde volk niet echt gekeken heeft. Die krijgt het geknipte stukje te zien en wordt #Ziedend.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 17:51 schreef Questular het volgende:
[..]
Die hypocriete instelling van ze is sowieso lachwekkend. Als ze een zak geld krijgen dan maakt het niet uit dat ze naar China, Rusland of een of ander zandbakland waar ze het niet zo nauw nemen met mensenrechten en/of racisme moeten gaan.
Eigenlijk wel interessant de gelijkenissen met de jaren 30. Ik dacht er zelf aan toen men het over de "ordetroepen" had bij het BLM protest.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 17:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Snappen al die deugers niet dat ze zelf geworden zijn wat ze probeerden te bestrijden? Laf volk dat met de meute meeloopt en zich door volksmenners laat ophitsen om mensen te vervolgen?
Precies de mensen die nu voorop lopen met ‘deugen’ is het slag dat in de jaren ‘30 de fanatiekste nazi’s waren. Alle menselijjkheid en redelijkheid uit het oog verloren.
Dat stelt toch allemaal niks voor, vergeleken met een ouwe man die "Was dat die Zwarte Piet?" zegt als Akwasi in beeld komt?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 17:59 schreef Jemoederniet het volgende:
En straks met z'n allen naar Qatar in door slaven gebouwde stadions spelen.
Ik verklaar mij solidair met de uitgebuite arbeiders en ga schaatsen kijkenquote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:09 schreef stalybridge het volgende:
ik verklaar mij solidair!
Ik laat mij ook niet meer door VI interviewen en ga wel het WK voetbal in Qutar kijken.
racistquote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik verklaar mij solidair met de uitgebuite arbeiders en ga schaatsen kijken
Maar als iemand kritiek heeft dat iemand als George Floyd met een strafblad van hier tot Tokio wordt vereerd als een martelaar en nieuwe MLK zeggen dezelfde lui: "ja maar mensen veranderen je kunt het verleden er niet bijhalen".quote:Op vrijdag 19 juni 2020 16:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Praktijkvoorbeeld:
Ja dit schiet natuurlijk niks op dat krampachtige.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:31 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Wat een gezeur om een kinderachtige grap.
De gemiddelde activist is te achterlijk om zijn reet af te vegen, dus ga maar uit van nee.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
Je hebt enerzijds de merken die VI gaan boycotten.
En anderzijds de mensen die nu weer een stapje rechtser gaan stemmen.
Echt een leuke ontwikkeling. Hopelijk zien die activisten ook in wat voor neveneffecten dit gedrag meebrengt.
Dat is dan vrij lullig voor die SSers die na tig jaar naar Israel gesmokkeld werden om bestraft te worden. Mladić is ook al even geleden, en er zijn nog wel meer mensen die na zoveel jaar bezinning toch nog bestraft worden. Eens een crimineel altijd een crimineel. Eens een moordenaar, altijd een moordenaar etc etcquote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:34 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Maar als iemand kritiek heeft dat iemand als George Floyd met een strafblad van hier tot Tokio wordt vereerd als een martelaar en nieuwe MLK zeggen dezelfde lui: "ja maar mensen veranderen je kunt het verleden er niet bijhalen".
Je hebt ook een deel dat verdere polarisatie juist toejuicht.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De gemiddelde activist is te achterlijk om zijn reet af te vegen, dus ga maar uit van nee.
Precies. Achterlijk en zonder zelfkritiek. Zie een Babel.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je hebt ook een deel dat verdere polarisatie juist toejuicht.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat ze enkel om het geld, die laffe zakken. Was het 1944 en konden ze verdienen aan het leveren van apparatuur voor de gaskamers, zouden ze dat doen.
Totaal ruggengraatloze zakken hooi. 0,0 respect.
Behalve als je als zwarte door een blanke agent wordt doodgeschoten. Die kerel in Atlanta ook weer een mooi voorbeeld. Een agent afslaan taser jatten en op agent schieten en dan de hele zwarte community weer boos en rellen dat hij dood werd geschoten. En wat lees ik dan in de media? "Hij was een hardwerkende lieve familieman"quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:46 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Dat is dan vrij lullig voor die SSers die na tig jaar naar Israel gesmokkeld werden om bestraft te worden. Mladić is ook al even geleden, en er zijn nog wel meer mensen die na zoveel jaar bezinning toch nog bestraft worden. Eens een crimineel altijd een crimineel. Eens een moordenaar, altijd een moordenaar etc etc
Alsof alle eredivisiespelers VI niet meer vinden kunnen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:54 schreef rutger05 het volgende:
Ik hoor overigens net op de radio dat de voetballers van de Eredivisie niet meer door het programma willen worden genterviewd. Dat wilden deze over de paard getilde dametjes die onder de plakplaatjes zitten toch al niet, maar ze wilden toch nog even hier mee scoren.
Virgil is een topper, maar zo stookt ie het vuurtje alleen maar op denk ik.quote:
+ het feit dat Qatar met omkoping dat WK heeft gekregen, maar zo'n moraalridders zijn voetballers ook weer niet hoor, dus dan kijken ze ff de andere kant opquote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:52 schreef hunterrnl het volgende:
Maar ze willen waarschijnlijk wel meedoen aan het WK in Qatar waar mensen als slaven worden behandeld en dood neervallen. Hmm ja ok, heel dit BLM gebeuren word heel vermoeiend zo.
Dat zeker. Helaas huilen alle meelopers, zowel personen als bedrijven, maar laf mee met de massa. Op weg naar een humorloze en verzuurde truttenmaatschappij met zijn allen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alsof alle eredivisiespelers VI niet meer vinden kunnen.
Hier speelt groepsdruk een hele grote rol in.
Ja dat is wat tegen racisme zijn is: het vuurtje opstoken.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Virgil is een topper, maar zo stookt ie het vuurtje alleen maar op denk ik.
Dat je sommige grappen niet in alle situaties kon maken is niet echt iets nieuws hoor. Of leefde je nog altijd in de waan dat je op, bijvoorbeeld, een belangrijke conferentie even het ijs kon breken met een paar Holocaustgrapjes of een leuke mop over Marc Dutroux?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat zeker. Helaas huilen alle meelopers, zowel personen als bedrijven, maar laf mee met de massa. Op weg naar een humorloze en verzuurde truttenmaatschappij met zijn allen.
En dat Qatar massaal moderne slaven inzet om dit WK te bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:59 schreef TLC het volgende:
[..]
+ het feit dat Qatar met omkoping dat WK heeft gekregen, maar zo'n moraalridders zijn voetballers ook weer niet hoor, dus dan kijken ze ff de andere kant op
Daar dacht ik ook aan. Of bedoelen ze dat Hansie Hansie ze niet meer mag interviewen?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:55 schreef Hathor het volgende:
Is er uberhaupt ooit wel eens een international door VI geinterviewd? Ik kan het me totaal niet herinneren.
Ons diverse Nederlands elftal. Derksen en zijn fans leven in het verleden.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja dat is wat tegen racisme zijn is: het vuurtje opstoken.
Wat een gelul.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ons diverse Nederlands elftal. Derksen en zijn fans leven in het verleden.
Midden jaren 90 was Oranje gekleurder dan nu.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ons diverse Nederlands elftal. Derksen en zijn fans leven in het verleden.
Dat zegt hij toch ook niet... Bijzondere responsquote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat je sommige grappen niet in alle situaties kon maken is niet echt iets nieuws hoor. Of leefde je nog altijd in de waan dat je op, bijvoorbeeld, een belangrijke conferentie even het ijs kon breken met een paar Holocaustgrapjes of een leuke mop over Marc Dutroux?
Ja, toen hadden ze toch zo'n racistische kabel die niks met blanken te maken wilde hebben?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Midden jaren 90 was Oranje gekleurder dan nu.
Precies. En maar kouseband en roti willen eten, en de neus ophalen voor de boerenkool met appelmoes van Jaap Stam en de balletjes mayo van de De Boertjes.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja, toen hadden ze toch zo'n racistische kabel die niks met blanken te maken wilde hebben?
Klopt, maar de verschillende groepen binnen de selectie leefden langs elkaar heen. Deze jongens vormen een hechte groep en geven daarmee een goed signaal af richting onze jeugd.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Midden jaren 90 was Oranje gekleurder dan nu.
Het Ajaxbestuur had een leuke salarishuishouding in groepen . Groep 1 bestond uit De Boertjes, Blind , Vd Sar , en Overmars . Die groep kreeg het meeste geld . Groep 2 waren de aankopen zoals Santos , Finidi en Bogarde, die kregen het middengedeelte . En groep 3 (de Kabel) kregen het minste geld . En dat kwam tot uitbarsting op het EK omdat het salarishuis van Ajax ongelukkigerwijs of niet in kleur uitkwamquote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja, toen hadden ze toch zo'n racistische kabel die niks met blanken te maken wilde hebben?
Och Koos toch, heb je nu ook ineens verstand van voetbalquote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, maar de verschillende groepen binnen de selectie leefden langs elkaar heen. Deze jongens vormen een hechte groep en geven daarmee een goed signaal af richting onze jeugd.
Welk signaal? Dat mensen zich overal meteen over aangevallen moeten voelen? Wat een softe generatie kweken we zo. Stel je voor ze worden weerbaar.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, maar de verschillende groepen binnen de selectie leefden langs elkaar heen. Deze jongens vormen een hechte groep en geven daarmee een goed signaal af richting onze jeugd.
Ja.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja dat is wat tegen racisme zijn is: het vuurtje opstoken.
Het signaal dat je beledigd moet zijn vanwege een grap?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stel je voor dat iemand iets zegt wat je niet leuk vindt en je haalt je schouders op en gaat door met je leven. Dat kan tegenwoordig schijnbaar niet meer. En dan wordt je online ook nog gesterkt in je mening omdat mensen zoals koos het allemaal wel begrijpen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het signaal dat je beledigd moet zijn vanwege een grap?
Het signaal dat je altijd lange tenen moet hebben?
We geven ze allemaal een handtasje, kunnen ze nog wat van zich afslaan in geval van noodquote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:22 schreef Questular het volgende:
[..]
Welk signaal? Dat mensen zich overal meteen over aangevallen moeten voelen? Wat een softe generatie kweken we zo. Stel je voor ze worden weerbaar.
Bij het EK 1996 wat minder, maar tijdens het WK 1998 was dezelfde groep ineens toch hecht.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:22 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Och Koos toch, heb je nu ook ineens verstand van voetbal
De policor politie, het moderne fascisme.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:27 schreef Questular het volgende:
[..]
Stel je voor dat iemand iets zegt wat je niet leuk vindt en je haalt je schouders op en gaat door met je leven. Dat kan tegenwoordig schijnbaar niet meer. En dan wordt je online ook nog gesterkt in je mening omdat mensen zoals koos het allemaal wel begrijpen.
Akwasi goed, Johan slecht?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zwarte mensen zwarte piet noemen.quote:
Ik vraag het me of; zou dit nu nog kunnen?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:22 schreef Moustachio het volgende:
Dertig jaar geleden in tijdperk Gullit/Rijkaard zat het hele stadion vol met mensen die een afro pruik zoals Gullit droegen. Daar hoorde je niemand over. Niemand was gekwetst en het droeg juist bij aan de saamhorigheid. Wat is er zo veranderd?
[ afbeelding ]
Die eerder opriep op een volle Dam om ZP op een bek te schoppen zodat ie naar zn hoerenmoeder kon.quote:
GINGER LIFES MATTER ook al heb je geen zielquote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:36 schreef Ciclon het volgende:
Ik ben zo vaak kaaskop of blanke vla genoemd. En de rode medemens, stoplicht, bassi, clown, vuurtoren,
FUCK OFF MET DIE SELECTIEVE VERONTWAARDIGHEID.
Waar niets racistisch aan is.quote:
Jawel.quote:
Wat zwarte piet wel en niet is heeft er pas niks mee te maken.quote:Zwarte piet is geen racisme. Zwarte piet is geen blackface, heeft er niets mee te maken en de zwarte piet van vandaag heeft niets te maken met de oude versie van zwarte Piet zoals ie eerst bedacht is. Zwarte piet is gelijkwaardig aan iedereen, net zoals iedereen hier gelijkwaardig is.
Ga weg met die kansloze vermeende racisme claims.
Ik vind dat geen vooruitgang.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:35 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik vraag het me of; zou dit nu nog kunnen?
Indien niet. Volstrekt krankjorum.
Als ze daarom niet meer Akwasi aan tafel willen is dat hun goed recht.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die eerder opriep op een volle Dam om ZP op een bek te schoppen zodat ie naar zn hoerenmoeder kon.
Ja..
Begrijp niet welke kant je op wilt.quote:
Zo hee ja jij snapt echt waar het over gaat zeg 😂quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:36 schreef Ciclon het volgende:
Ik ben zo vaak kaaskop of blanke vla genoemd. En de rode medemens, stoplicht, bassi, clown, vuurtoren
Gaat het Nederlands elftal nu ook hater Akwasi boycotten?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Als ze daarom niet meer Akwasi aan tafel willen is dat hun goed recht.
Dat ik niet denk dat poep over de huidskleurscheidslijn gooien verbroedering naderbij brengt. Van beide zijden.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Begrijp niet welke kant je op wilt.
Probeer eens met komma’s.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat ik niet denk dat poep over de huidskleurscheidslijn gooien verbroedering naderbij brengt. Van beide zijden.
Ga lekker weg met je komma's.quote:
Voor de meeste jankerds is dit onbekend. Die kennen het programma niet eens.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:44 schreef snabbi het volgende:
Ik snap ook werkelijk niet waarom er zo'n ophef is.
1. Ze roepen dat Akwasi veel te ver gaat met zijn oproep tot geweld. Dat het gek is dat hij een podium krijgt. Dat heeft niets met de huidskleur van deze man te maken, maar alles met de manier waarop die zich presenteert.
2. Ze geven aan de mate waarin een aantal mensen beweren zich aangevallen te voelen in twijfel. Dat start met gewoon de vraag, daarna zo erg als in de VS zal het hier niet zijn en als het wel zo erg zou zijn, dan vinden ze dat heel schokkend. Ze kunnen het zich alleen niet voorstellen.
3. Er wordt gezegd dat die zwarte piet een 'held' zou zijn. Niet voor z'n statement, maar meer dat ie durft naar zo'n woedende menigte te gaan. Ook wordt een aantal keer aangegeven dat die zwarte piet een steekje los heeft en dat ie ergens in zn actie toch weer zn benen op aarde had moeten krijgen.
4. Er wordt een grap gemaakt of de zwarte piet niet een van de demonstraten was geweest.
Wow wat schokkend allemaal.
Goed samengevat, geeft duidelijk aan wat het niveau is van de mensen die dit aanzwengelen, zoals een Anouk om er maar eens een te noemen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:44 schreef snabbi het volgende:
1. Ze roepen dat Akwasi veel te ver gaat met zijn oproep tot geweld. Dat het gek is dat hij een podium krijgt. Dat heeft niets met de huidskleur van deze man te maken, maar alles met de manier waarop die zich presenteert.
2. Ze geven aan de mate waarin een aantal mensen beweren zich aangevallen te voelen in twijfel. Dat start met gewoon de vraag, daarna zo erg als in de VS zal het hier niet zijn en als het wel zo erg zou zijn, dan vinden ze dat heel schokkend. Ze kunnen het zich alleen niet voorstellen.
3. Er wordt gezegd dat die zwarte piet een 'held' zou zijn. Niet voor z'n statement, maar meer dat ie durft naar zo'n woedende menigte te gaan. Ook wordt een aantal keer aangegeven dat die zwarte piet een steekje los heeft en dat ie ergens in zn actie toch weer zn benen op aarde had moeten krijgen.
4. Er wordt een grap gemaakt of de zwarte piet niet een van de demonstraten was geweest.
Jammer dan, als je je niet schriftelijk kunt duiden, dan komt je boodschap niet over.quote:
Doe eens een beetje normaal, er horen daar helemaal geen komma's.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:47 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Jammer dan, als je je niet schriftelijk kunt duiden, dan komt je boodschap niet over.
Goede samenvatting van de situatie.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:44 schreef snabbi het volgende:
Misschien kan een andere Fokker mij vertellen wat jij wilt zeggen. Ik kan er geen chocola van maken (geen stoneychocolonely trouwens)quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Doe eens een beetje normaal, er horen daar helemaal geen komma's.
Ja daar noem je er ook n. Donkere huidskleur was voor haar een voorwaarde om haar te mogen volspuiten.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Goed samengevat, geeft duidelijk aan wat het niveau is van de mensen die dit aanzwengelen, zoals een Anouk om er maar eens een te noemen.
Het gaat niet om feiten en realisme. Het gaat om punten scoren. Niet in het veld maar op de deugtribune.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:35 schreef Red_85 het volgende:
Maar ffies he, spelers van oranje vinden derksen te ver gaan. Waarom boycotten ze de fifa niet met hun keuze voor Qatar? Jeweetwel, dat land wat mensen importeert vanuit pakistan/india, hun paspoorten afpakt, behandeld als secondary people en laat werken tot ze dood gaan voor de stadions daar?
DAT is pas slavernij en racisme.
Vergeet Filipino's niet. Die trekken ook in aanzienlijke aantallen naar heinde en ver om brood te verdienen onder erbarmelijke omstandigheden.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:35 schreef Red_85 het volgende:
Maar ffies he, spelers van oranje vinden derksen te ver gaan. Waarom boycotten ze de fifa niet met hun keuze voor Qatar? Jeweetwel, dat land wat mensen importeert vanuit pakistan/india, hun paspoorten afpakt, behandeld als secondary people en laat werken tot ze dood gaan voor de stadions daar?
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat niet om feiten en realisme. Het gaat om punten scoren. Niet in het veld maar op de deugtribune.
Tenzij er in Virgil's contract staat dat hij bij VI moet verschijnen, of dat adverteerders verplicht reclame moeten maken, gok ik niet dat het voor de rechter komt.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:43 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Gaat het Nederlands elftal nu ook hater Akwasi boycotten?
Wanneer komt dit voor de rechter?
Die ook nog idd.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 20:00 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Vergeet Filipino's niet. Die trekken ook in aanzienlijke aantallen naar heinde en ver om brood te verdienen onder erbarmelijke omstandigheden.
Moslims zijn geen blanken he. Dus dan mag het.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 20:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die ook nog idd.
Moslims hebben echt een monopoly op anderen behandelen als strond.
Jij hebt duidelijk het programma niet gezien....quote:Op vrijdag 19 juni 2020 20:02 schreef NoPicNic het volgende:
Derksen is een domme lul want hij zegt in feite: "ik ben nog nooit uitgescholden voor k*nk*rneger dus het racisme in dit land valt wel mee"
Isj kultoer...quote:Op vrijdag 19 juni 2020 20:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Moslims zijn geen blanken he. Dus dan mag het.
Weet je berhaupt wel wat Derksen heeft gezegd aangezien je het liever zelf invult.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 20:02 schreef NoPicNic het volgende:
Derksen is een domme lul want hij zegt in feite: "ik ben nog nooit uitgescholden voor k*nk*rneger dus het racisme in dit land valt wel mee"
Klok...klepel...quote:Op vrijdag 19 juni 2020 20:02 schreef NoPicNic het volgende:
Lekker de Green Mile kijken zometeen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 20:17 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ik ga bier drinken wat een ge-drama allemaal. Zijn er geen belangrijkere zaken om je druk over te maken.
Nee, niet.quote:
Geen tegenargumenten. Duidelijk.quote:Wat zwarte piet wel en niet is heeft er pas niks mee te maken.
Dat is een mooie filmquote:
Dit maakt ook allemaal geen zak meer uit.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 20:08 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk het programma niet gezien....
Zie hier;quote:Op vrijdag 19 juni 2020 20:24 schreef -XOR- het volgende:
Wat hebben de boys dan gezegd waar zo'n aanstoot aan wordt genomen? Ze vinden dat Akwasi te ver is gegaan maar steunden nota bene de aanvankelijke BLM-solidariteitsprotesten en hadden veel begrip voor de Amerikaanse demonstranten.
Ze kunnen het zich alleen niet voorstellen dat racisme zich zo veelvuldig in de Nederlandse samenleving manifesteert, en dat is ook niet zo gek. Iedereen lijkt zich nu over elkaar heen te buitelen om te laten zien dat men aan de goede kant staat, ten koste van VI.
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:44 schreef snabbi het volgende:
Dat is de tactiek, en daarom is het ook zo'n nare beweging. De eerste die weigert in de pas te lopen, die Fahne hoch, die Reien fest geschlossen, wordt door de gehele meute aangevallen. Die aanvallen bestaan dan in de emotionele chantage van iemand racist noemen, waar je je eigenlijk niet tegen kunt verdedigen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 20:24 schreef -XOR- het volgende:
Wat hebben de boys dan gezegd waar zo'n aanstoot aan wordt genomen? Ze vinden dat Akwasi te ver is gegaan maar steunden nota bene de aanvankelijke BLM-solidariteitsprotesten en hadden veel begrip voor de Amerikaanse demonstranten.
Ze kunnen het zich alleen niet voorstellen dat racisme zo veelvuldig in de Nederlandse samenleving manifesteert, en dat is ook niet zo gek. Iedereen lijkt zich nu over elkaar heen te buitelen om te laten zien dat men aan de goede kant staat, ten koste van VI.
....Krekels hoor ik nu.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:35 schreef Red_85 het volgende:
De enige ‘verdediging is op je rug gaan liggen en meehuilen. Deel worden van de meute. Daarom is de vergelijking met nazies zeker niet te vergezocht. Lafffe Mitgliederquote:Op vrijdag 19 juni 2020 20:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is de tactiek, en daarom is het ook zo'n nare beweging. De eerste die weigert in de pas te lopen, die Fahne hoch, die Reien fest geschlossen, wordt door de gehele meute aangevallen. Die aanvallen bestaan dan in de emotionele chantage van iemand racist noemen, waar je je eigenlijk niet tegen kunt verdedigen.
Hij huilt toch niet verder?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 20:39 schreef beantherio het volgende:
Als je tegen het verkeer in wilt rijden moet je ook niet zeiken als je eens ergens tegenaan knalt. Je kunt 1001 dingen inbrengen tegen de reacties van de adverteerders (en de internationals) maar het begint en eindigt met Derksen die iets doms zegt waarvan je weet dat het (in deze tijd) tot een reactie gaat leiden. Uithuilen en opnieuw beginnen zullen we maar zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |