abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juni 2020 @ 02:19:56 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_193693309
Adverteerders trekken zich terug of willen gesprek na uitspraken Johan Derksen.
quote:
Meerdere bedrijven die adverteerden in de reclameblokken rond het televisieprogramma Veronica Inside stoppen daarmee of willen in gesprek met de zender. Dat gebeurt naar aanleiding van uitspraken van vaste analist Johan Derksen over de anti-racismedemonstraties in Nederland.

quote:
Mediabedrijf Talpa, eigenaar van Veronica, wilde niet reageren op de besluiten van de adverteerders, maar laat weten dat uitspraken in het programma voor rekening zijn van de mensen aan tafel. "Veronica is voor vrijheid van meningsuiting en tegen het opzettelijk kwetsen van medemensen of bevolkingsgroepen", herhaalde een woordvoerder een eerdere verklaring.

Derksen zei afgelopen maandag in Veronica Inside dat het wel meevalt met het racisme in Nederland en maakte een opmerking over een tegendemonstrant die bij een Black Lives Matter-protest in Leeuwarden als Zwarte Piet verkleed was. "Weten we wel zeker dat dat niet Akwasi is", vroeg hij over de man, die een bordje droeg met daarop de tekst 'Zwarte Piet Lives Matter'. Rapper Akwasi is een bekende anti-racisme-activist.

Albert Heijn stopt voorlopig met reclame
Supermarktketen Albert Heijn zegt vooralsnog geen reclametijd meer te willen rondom het programma. Het bedrijf benadrukt geen sponsor te zijn van Veronica Inside en zegt dus niet te gaan over de indeling van de reclameblokken. Wel is er naar aanleiding van de uitspraken van Derksen contact geweest met Talpa. Daarbij heeft Albert Heijn te kennen gegeven voorlopig geen reclame te willen maken rond de show. "Er is bij Albert Heijn geen plaats voor discriminatie", schrijft het bedrijf.

Bierbrouwer Bavaria, een van de hoofdsponsoren van het programma, distantieert zich eveneens van de uitspraken van Derksen. "Wij zijn een familiebedrijf en we willen mensen samenbrengen. Bavaria is het biermerk met een knipoog. Echter zijn wij van mening dat de uitspraak van Johan Derksen geen grap is en te ver gaat", zegt een woordvoerder tegen de NOS.

Het bierbedrijf laat weten dat het sponsorcontract met VI deze maand afloopt en niet wordt verlengd. "Dit was al besloten en heeft verder niets te maken met de uitspraken van Johan Derksen."

Toto en KPN gaan in gesprek
Bookmaker Toto, ook een van de hoofdsponsoren, is niet bereikt door de NOS, maar het bedrijf zegt tegen het AD dat het afstand neemt van de uitspraken en dat er gesprekken gaande zijn met de zender. En ook KPN zegt zich te distantiren van elke vorm van racisme, maar geeft aan dat het als adverteerder niet over de inhoud van het programma gaat. Wel volgt er een gesprek met Talpa.

Verder maakte fruitbedrijf Zespri vanavond bekend dat het per direct geen reclametijd meer inkoopt rond VI. "Deze uitspraken zijn verkeerd en in strijd met onze waarden. Zespri is als merk gericht op mensen, verbinding en inclusiviteit en we streven naar een betere wereld."

Ook scheermessenmerk Gillette stopt met de inkoop van reclame. Eerder was het bedrijf nog een van de vaste sponsoren van het voetbalprogramma, maar daar was Gillette al mee gestopt nadat Ren van der Gijp twee jaar geleden transgenders belachelijk had gemaakt. Toen heette het programma nog Voetbal Inside en werd het door RTL uitgezonden.

Gamma en SNS Bank
Bouwmarktketen Gamma en SNS Bank hebben ook gereageerd op de uitspraken van afgelopen maandag. De bedrijven willen met Veronica in gesprek over de uitlatingen van Derksen. SNS Bank laat weten alle vormen van racisme en discriminatie te veroordelen en benadrukt alleen reclameblokken in te kopen en geen vaste sponsor te zijn van het programma.
Bron:NOS
===========================================
B:)B Zo!

[ Bericht 1% gewijzigd door Bocaj op 19-06-2020 02:29:53 ]
pi_193693320
Als ik Johan was zou ik gewoon lekker met pensioen gaan. Om elke scheet heel Nederland telkens over je heen krijgen je moet er maar zin in hebben :') Johan is nog een van de laatste mensen op tv die zegt wat hij denkt en niet politiek correcte humor heeft. Nou wat erg allemaal.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 02:25:58 #3
65846 Bocaj
47th President.
pi_193693327
Stelletje politiek correcte bedrijven...
KPN & Gillette zijn toch zuigende bedrijven met hun doorgedrukte diversiteitsreclames! ;)
  vrijdag 19 juni 2020 @ 02:34:42 #4
65846 Bocaj
47th President.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 02:37:41 #5
65846 Bocaj
47th President.
pi_193693362
Een commentaar op YouTube:
quote:
J. Slowly

Ik ben een zwarte jongen in Nederland en hier geboren, mijn vader is een zwarte immigrant. Ik ben inmiddels 21 en mijn vader is hier zo'n beetje 25 jaar. Wij hebben ons hele leven dat wij hier in Nederland zijn 0 keer te maken gehad met systemisch racisme wat ze mij in de media proberen aan te praten. Ik vind het erg kwalijk van de media n politici dat ze een compleet oneerlijk beeld over Nederland en de Nederlandse bevolking schetsen. Ik vind Nederland geweldig, ik geniet hier een HBO opleiding, heb mijn eigen bedrijf, mijn vader heeft z'n eigen bedrijf, we hebben de vrijheid van eigendom en we hebben voornamelijk autochtone vrienden. Natuurlijk zijn er soms mensen met een vooroordeel, maar ik ben er van overtuigd dat als je je van je beste kant laat zien n respect hebt voor iedereen dat ongeacht je afkomst, mensen in Nederland en mensen in het algemeen je echt wel accepteren. Ik hoop dat mensen inzien dat de meerderheid niet is zoals de media het schetst.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 02:42:03 #6
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193693370
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 02:23 schreef Scarface88 het volgende:
Als ik Johan was zou ik gewoon lekker met pensioen gaan. Om elke scheet heel Nederland telkens over je heen krijgen je moet er maar zin in hebben :') Johan is nog een van de laatste mensen op tv die zegt wat hij denkt en niet politiek correcte humor heeft. Nou wat erg allemaal.
Jij snapt er dus niets van :')

Johan is (net als Gijp overigens) een aandachtshoer die geilt op publiciteit. Daarom gaan die 2 steeds een stap verder om nog in het nieuws te komen. Homo’s, transgenders, racisme enzovoort.

Zolang iedereen over Johan heen blijft vallen zal hij juist niet met pensioen gaan. Denk eens na voordat je dit soort onzin roept.
#KICKOUTZP
  vrijdag 19 juni 2020 @ 02:43:38 #7
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193693375
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 02:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]

Een YouTube comment als waarheid aannemen :') _O-

Is wss gewoon een blanke rechtse gekkie die dit geschreven heeft
#KICKOUTZP
  vrijdag 19 juni 2020 @ 02:48:02 #8
65846 Bocaj
47th President.
pi_193693383
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 02:42 schreef wollah het volgende:

[..]

Johan is (net als Gijp overigens) een aandachtshoer die geilt op publiciteit. Daarom gaan die 2 steeds een stap verder om nog in het nieuws te komen. Homo’s, transgenders, racisme enzovoort.

Zolang iedereen over Johan heen blijft vallen zal hij juist niet met pensioen gaan. Denk eens na voordat je dit soort onzin roept.
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 02:43 schreef wollah het volgende:

[..]

Een YouTube comment als waarheid aannemen :') _O-

Is wss gewoon een blanke rechtse gekkie die dit geschreven heeft
En jij keurt Akwasi's uitspraken goed?

vrijdag 19 juni 2020 @ 02:48:58 #9
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193693385
quote:
Dat heb ik niet gezegd. Leg me aub geen woorden in de mond.
#KICKOUTZP
  Moderator vrijdag 19 juni 2020 @ 02:54:51 #10
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_193693397
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 02:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]

Erg geloofwaardig.

Ik steun elke adverteerder die zich terugtrekt van VI _O_
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_193693401
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 02:42 schreef wollah het volgende:

[..]

Het is gewoon humor aan tafel. Ik heb VI jarenlang trouw gevolgd als vaste kijker ik denk dat ik een beter beeld over ze heb dan iemand als jij die alleen af en toe een youtube fragment ziet wanneer er weer eens "ophef" is.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 02:57:41 #12
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193693406
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 02:55 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Onzin. Het is gewoon humor aan tafel.

Ik heb VI jarenlang trouw gevolgd als vaste kijker ik denk dat ik een beter beeld over ze heb dan iemand als jij die alleen af en toe een youtube fragment ziet wanneer er weer eens "ophef" is.
Ik kijk vrijwel elke uitzending al sinds 2009. Jij hebt dus misschien 2 of 3 keer een VI-uitzending gezien, lang niet genoeg om met dit soort conclusies te komen dus.
#KICKOUTZP
pi_193693419
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 02:57 schreef wollah het volgende:

[..]

Ik kijk vrijwel elke uitzending al sinds 2009. Jij hebt dus misschien 2 of 3 keer een VI-uitzending gezien, lang niet genoeg om met dit soort conclusies te komen dus.
Ik kijk al sinds het begin. Zelfs doordekken met alleen Johan en Wilfred. Dus wie hou je voor de gek. En waarom kijk jij als je je er zo aan stoort dan? :')
  vrijdag 19 juni 2020 @ 03:13:13 #14
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193693435
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 03:05 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik kijk al sinds het begin. Zelfs doordekken met alleen Johan en Wilfred. Dus wie hou je voor de gek. En waarom kijk jij als je je er zo aan stoort dan? :')
Jij hebt overduidelijk niet vaker dan 3x een VI-uitzending gezien. En ik stoor me helemaal niet, ik vind Johan geweldig. Lezen is ook al niet jouw sterkte kant blijkbaar :')
#KICKOUTZP
pi_193693447
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 03:13 schreef wollah het volgende:

[..]

Jij hebt overduidelijk niet vaker dan 3x een VI-uitzending gezien. En ik stoor me helemaal niet, ik vind Johan geweldig. Lezen is ook al niet jouw sterkte kant blijkbaar :')
Ja man erg geweldig.

[ Bericht 16% gewijzigd door Frutsel op 19-06-2020 09:24:54 (ophouden met dat persoonlijke gedoe) ]
pi_193693684
Ik denk dat dit soort reacties niet helpt, omdat het alleen maar koren op de molen is van mensen die racisme bagatelliseren.

Uitspraken in VI zijn heus niet altijd wenselijk, maar ik denk niet dat ze intentioneel racistisch zijn. Wel humor gebaseerd op etniciteit, wat niet iedereen kan waarderen. Dan kan men zich beter richten op ernstigere vormen van racisme. In n keer alles willen uitbannen zoals nu gebeurt gaat te snel voor veel mensen, en zij zetten hun hakken dan in het zand. Dat geldt zeker voor het over het algemeen toch wat simpelere deel van de samenleving dat over het algemeen verknocht is aan dit programma.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 06:54:03 #17
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193693749
Derksen is al jarenlang de grootste ll op TV. Nog erger dan relnicht Gordon.

Maar Akwasi is een baggerrapper die haat en geweld predikt. Deze engerd zou ook geboycot moeten worden.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_193693812
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 02:23 schreef Scarface88 het volgende:
Precies, er zijn wel ergere dingen waar men zich druk over zou moeten maken. Men zou zich veel drukker mogen maken over de verarming van het land.
pi_193693879
Al die schijnheilige pussy bedrijven. Nemen zelf geen buitenlander aan maar hebben boter op hun hoofd zodra er ergens deugpuntjes te scoren zijn.

Ipv blm in VS aangrijpen om op een constructieve manier discriminatie in Ned te bespreken kopiren ee alles van de VS en moet elk tegengeluid monddood worden gemaakt.

Als je niet mee gaat in de extreem linkse huppelkutparade ben je bj voorbaat een racist.
Figuren als ronnie Flex en Memphis die zichzelf als Ali en Malcolm X zien zijn enkel polariserend bezig.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 07:38:09 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193693902
Ik heb echt een schurfthekel aan JOOP. Ik vind het schijnheilige en hypocriete polariseerders, en als je “witte man” op die site zou vervangen door “zwarte man”, “moslim” of “jood”, dan hadden ze al tien keer voor de rechter gestaan.
De nieuwe Volkert van der Graaf zal ongetwijfeld een reguliere bezoeker van JOOP zijn.

Toch zal ik nooit proberen om die site de mond te snoeren.

Wat nu gebeurt is heel eng en de mensen die nu juichen hielden hun bakkes toen Akwasi tot geweld opriep. Schijnheiligen dus.

Als Fokkers problemen hebben met andere meningen dan worden ze misschien veel gelukkiger in zo’n deugbubbel als JOOP.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')