Bij 1,50 meter afstand heb je 2,25 m2 nodig. Wellicht kan dat bij jongeren-festivals nog iets minder.quote:Op donderdag 18 juni 2020 09:59 schreef trustychords het volgende:
Met de huidige maatregelen kan ik prima nog een tijdje leven. Al mis ik concerten en avondjes in de kroeg met een wat groter gezelschap wel.
Ditquote:Op donderdag 18 juni 2020 10:03 schreef Piles het volgende:
Absoluut niet. Ik ben er de laatste weken helemaal klaar mee. Avondjes theater, concerten, naar de kroeg, feestjes, vliegvakantie...
Ik hou me er wel aan, want ik snap waarom. Maar nee, dit mag zo snel mogelijk over zijn.
"rijzen". Spreek je wel je talen? Beter dan Nederlands hoop ik.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:08 schreef wollah het volgende:
[..]
Dit
Vooral rijzen mis ik. Lekker het vliegtuig pakken
quote:De politie is zaterdagnacht na een melding van geluidsoverlast een woning van studentencomplex Uilenstede binnengetreden met een eigen elektronische sleutel, zonder toestemming van de studenten. Er werd van tevoren ook niet aangebeld.
“Ik zat met een huisgenoot op de bank toen ik opeens gestommel hoorde op de gang,” vertelt een van de bewoners. “Toen ik ging kijken stonden er twee agenten voor mijn neus.” De agenten kwamen af op een melding van geluidsoverlast, en liepen de gangen af. “Ik zei nog: je mag hier niet zomaar naar binnenlopen met een eigen sleutel, dit is onze woning. Maar volgens hen zijn de gang en woonkamer openbare ruimtes.”
Vervolgens stapte een agent echter ook een van de slaapkamers binnen, aldus de bewoner. Ook die mocht hij gewoon betreden, vond hij, omdat hij had aangeklopt en vervolgens werd uitgenodigd binnen te komen. “Maar dat is helemaal niet waar,” zegt de bewoner. “De deur stond op een kier en tijdens het aankloppen liep hij al naar binnen. Er was helemaal geen tijd om te reageren.”
Op het balkon van de slaapkamer zat een aantal huisgenoten met elkaar te praten. De agent sprak hen aan op het geluid en het niet in acht nemen van 1,5 meter afstand. “Naar hun idee zijn wij geen huisgenoten en moeten we afstand houden, terwijl we in dezelfde ruimte wonen.”
En dan kun je later wel weer excuses en uitleg krijgenquote:Verhuurder Stichting Duwo laat in een reactie weten dat hulpdiensten, waaronder de politie, in het belang van de veiligheid inderdaad door middel van een sleutel toegang kunnen krijgen tot de algemene ruimtes. “Maar dit is alleen in het geval van levensbedreigende calamiteiten. Deze actie van de politie valt hier niet onder.”
De tag, een elektrische sleutel, is inmiddels geblokkeerd. Duwo erkent dat de politie haar boekje te buiten is gegaan, en onderzoekt hoe dit heeft kunnen gebeuren. “We gaan hierover in gesprek en betrekken de bewoners daar nadrukkelijk bij. Of de politie wederom toegang krijgt tot algemene ruimtes, hangt af van de uitkomst van de overleggen.”
quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:04 schreef heywoodu het volgende:
Niks mis mee. Hoewel, jammer dat mensen al op 1,51m van je mogen staan, rot op.
"egoistisch standpunt" ....?quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:26 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik hoor in het verhaal van TS heel veel het woord "ik"
Het kan best zijn dat je er persoonlijk weinig moeite mee hebt, ik kom zelf ook niet zoveel in de horeca
Maar dit is wel een gigantisch egoistisch standpunt, want die infantiele anderhalvemeter samenleving heeft enorme economische en sociologische gevolgen
Helemaal met je eens. Eerlijk gezegd weet ik nog steeds niet of ik dit allemaal persoonlijk heel erg ga missen, maar ik ben het helemaal eens met het feit dat er een enorme werkloosheidsgolf ons te wachten staat. En die verantwoordelijkheid zullen we, hoe dan ook, toch met zijn allen moeten gaan dragen. Het gaat allemaal niet goedkoper worden tot we nieuwe mogelijkheden en kansen zien.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:26 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat is de doodsteek voor de horeca, cultuur en recreatiesector
Velen hangen nu in feite aan het staatsinfuus, wat natuurlijk niet alle verliezen dekt
Ook met die staatssteun zal het faillissementen gaan regenen, met massaontslagen als gevolg
En wat wel bestaan blijft zal uiteindelijk genoodzaakt zijn om de prijzen te verhogen, anders is het niet economisch rendabel met de mindere bezetting
1,8m2 is al voldoende.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Bij 1,50 meter afstand heb je 2,25 m2 nodig. Wellicht kan dat bij jongeren-festivals nog iets minder.
Dit topic gaat er toch over dat TS er geen moeite mee heeft? Hoe moet hij dat anders verwoorden?quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:26 schreef bluemoon23 het volgende:
Het kan best zijn dat je er persoonlijk weinig moeite mee hebt, ik kom zelf ook niet zoveel in de horeca
Ik heb wiskunde laten vallen op de middelbare school....quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:38 schreef Fred het volgende:
[..]
1,8m2 is al voldoende.
Deze crisis laat goed zien wie wel niet heeft opgelet bij wiskunde vroeger
Het maken van rasters met vierkanten van elk 1,5m bij 1,5m is de minst effectieve manier om objecten met 1,5m afstand van elkaar te scheiden. Als je om ieder een denkbeeldige cirkel trekt met een straal van 0,75m kan je meer objecten kwijt met nog steeds tussen elk object 1,5m afstand.
Het vliegtuig pakken mag gewoon, hoor. Daarin hoef je zelfs geen 1,5 meter afstand te houden!quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:08 schreef wollah het volgende:
[..]
Dit
Kerel doe niet zo naiefquote:Op donderdag 18 juni 2020 10:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
"egoistisch standpunt" ....?
Helemaal niet. Als je niet meer vliegt, ben je ook niet verantwoordelijk voor de CO 2 uitstoot die ons alleen uiteindelijk van het leven beroofd.
Er zal nieuw werk komen, een nieuwe economie.
Bv: mondkapjes, handschoenen, desinfecterend materiaal, ductape, stoepkrijt, IT-werknemers die skype, zoom en teams installeren bij bejaardehtehuizen
Nou, je wordt op je wenken bediend met een economie met minder welvaartquote:Het is net zoiets als de doodstraf in standhouden omdat anders de beul geen werk heeft.
Ik pleit voor een andere economie, meer gericht op welzijn (in kwalitatieve zin) ipv "welvaart" (in kwantitatieve zin).
Ja maar je kan niet overal heen en niet alles is overal openquote:Op donderdag 18 juni 2020 10:45 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Het vliegtuig pakken mag gewoon, hoor. Daarin hoef je zelfs geen 1,5 meter afstand te houden!
Hij denkt alleen aan zijn persoonlijke leven, en dat wat verder van elkaar af lopen en zitten niet zo`n ramp isquote:Op donderdag 18 juni 2020 10:41 schreef Fred het volgende:
Dit topic gaat er toch over dat TS er geen moeite mee heeft? Hoe moet hij dat anders verwoorden?
Nee, maar je deed het voorkomen alsof je helemaal niet meer mag vliegen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:45 schreef wollah het volgende:
[..]
Ja maar je kan niet overal heen en niet alles is overal open
Die nieuwe economie met ontsmettingsmiddelen, mondkapjes en zoom sessies gaat niet echt samen met een beter gevoel van welzijn en/of kwaliteit van leven.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
"egoistisch standpunt" ....?
Helemaal niet. Als je niet meer vliegt, ben je ook niet verantwoordelijk voor de CO 2 uitstoot die ons alleen uiteindelijk van het leven beroofd.
Ik hoef mij als consument niet de keuze te laten opleggen om bv sigaretten te gaan roken, omdat anders de werknemers van Philip Morris geen werk meer hebben.
Er zal nieuw werk komen, een nieuwe economie.
Bv: mondkapjes, handschoenen, desinfecterend materiaal, ductape, stoepkrijt, IT-werknemers die skype, zoom en teams installeren bij bejaardehtehuizen.
Het is net zoiets als de doodstraf in standhouden omdat anders de beul geen werk heeft.
Ik pleit voor een andere economie, meer gericht op welzijn (in kwalitatieve zin) ipv "welvaart" (in kwantitatieve zin).
Als we afzien van te grote mensen massa's zoals in het Heizelstadion, Liverpool, of bv in Duisburg een Love Parade, of in het Café het Hemeltje in Volendam.
Want: Wie weet zijn er ook wel andere voordelen aan een geringere mensenmassa in het Heizelstadion, Liverpool, een Love Parade in Duisburg, of een Oudejaarsbijeenkomst in het Hemeltje in Volendam.
Het hoeft niet egoistisch te zijn om dat af te vragen.
Dat maak jij ervanquote:Op donderdag 18 juni 2020 10:48 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Nee, maar je deed het voorkomen alsof je helemaal niet meer mag vliegen.
Mensen die in bepaalde sectoren werken die nu hard getroffen worden denken OOK alleen aan zichzelf. Dat doet zowat iedereen. Net zoals mensen die alles open willen gooien geen ruk geven om mensen die dood gaan of die als gevolg van Corona mogelijk blijvende longschade hebben wat ook geld gaat kosten. Of zich ook niet interesseren voor de werkdruk in de zorg. Want ja, ze willen zuipen op het een overvol terras. Dat is net zo goed egoistisch.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:47 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Hij denkt alleen aan zijn persoonlijke leven, en dat wat verder van elkaar af lopen en zitten niet zo`n ramp is
Dat die 1,5m desastreus is voor veel bedrijfstakken met een golf van faillissementen en massaontslagen als gevolg, dat interesseert hem blijkbaar niet, of hij beseft het nog niet
Het ongecontroleerd rond laten gaan van een pandemie ook. Wellicht nog wel veel en veel meer schade.. Consumentenvertrouwen voor meerdere jaren weg, kosten voor de gezondheidszorg die gigantisch stijgen (ziekenhuisopnames, IC behandelingen, revalidatietrajecten), kosten voor het bedrijfsleven vanwege het enorme ziektenverzuim en een fors aantal, weliswaar herstelde Coronapatienten zullen langdurig niet voor 100% aan het arbeidsproces kunnen deelnemen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:26 schreef bluemoon23 het volgende:
Maar dit is wel een gigantisch egoistisch standpunt, want die infantiele anderhalvemeter samenleving heeft enorme economische en sociologische gevolgen
Interessant dat je dat eruit haalt. Ik maak van dichtbij hele negatieve gevolgen mee, ik gun niemand de nadelige effecten van de maatregelen en hoop enorm dat het snel voorbij is.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:47 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Hij denkt alleen aan zijn persoonlijke leven, en dat wat verder van elkaar af lopen en zitten niet zo`n ramp is
Dat die 1,5m desastreus is voor veel bedrijfstakken met een golf van faillissementen en massaontslagen als gevolg, dat interesseert hem blijkbaar niet, of hij beseft het nog niet
En er was nu de laatste maanden een run op mondkapjes, handschoenen en desinfecterend materiaalquote:Op donderdag 18 juni 2020 10:50 schreef Wirelessmouse het volgende:Die nieuwe economie met ontsmettingsmiddelen, mondkapjes en zoom sessies gaat niet echt samen met een beter gevoel van welzijn en/of kwaliteit van leven.
Mijn persoonlijk welbevinden hoeft toch niet egoistisch te zijn? Als ik geen heroine gebruik hoef ik mij toch niet schuldig te voelen omdat de drugs-koeriers dan geen werk meer hebben?quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:47 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dit. Ik kan er ook prima mee leven. Jammer dat er het een en ander niet kan, zoals af en toe op de bonnefooi ergens uit te gaan eten. De voordelen zie ik ook wel. Ik heb er nieuwe hobbies bij.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:53 schreef Seven. het volgende:
Ja, ik kan hier wel mee leven. Het enige dat ik écht mis is een dikke knuffel van m'n schoonmoeder.
Dit soort veranderingen zijn vaak een proces van vele jaren. Nu gaat het bijna van de ene op de andere dag voor horeca, toerisme, evenementen, musea, dierentuinen, bioscopen, theaters, vervoersbedrijven, luchtvaartmaatschappijen etc.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Mijn persoonlijk welbevinden hoeft toch niet egoistisch te zijn? Als ik geen heroine gebruik hoef ik mij toch niet schuldig te voelen omdat de drugs-koeriers dan geen werk meer hebben?
Een economie wijzigt zich toch elke keer. Wellicht koop jij ook geen rieten manden. Vroeger had je veel mandenmakers. Die zijn er nu niet meer. Dus de mandenmakers hebben een ander ambacht gekozen. Je kunt toch ook niet de mandenmakersbedrijven blijven ondersteunen?
Dit geldt ook voor klompenmakers en molenaars.
Zo is het ook met horeca-bazen en vliegtuigpiloten.
Aan de andere kant zullen mensen wellicht meer geld uitgeven aan goede zorg.
Dat iedereen zijn eigen IC-bed veilig wil stellen. Economie verandert. Vraag en aanbod verandert. En dat is al eeuwen zo.
Nee, dat zie je verkeerd denk ikquote:Op donderdag 18 juni 2020 10:52 schreef Morri2 het volgende:
Net zoals mensen die alles open willen gooien geen ruk geven om mensen die dood gaan of die als gevolg van Corona mogelijk blijvende longschade hebben wat ook geld gaat kosten. Of zich ook niet interesseren voor de werkdruk in de zorg. Want ja, ze willen zuipen op het een overvol terras. Dat is net zo goed egoistisch.
Wie heeft het over ongecontroleerd rond laten gaan van een pandemie dan ?quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:52 schreef JFlip het volgende:
Het ongecontroleerd rond laten gaan van een pandemie ook. Wellicht nog wel veel en veel meer schade.
Klopt!quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit soort veranderingen zijn vaak een proces van vele jaren. Nu gaat het bijna van de ene op de andere dag voor horeca, toerisme, evenementen, musea, dierentuinen, bioscopen, theaters, vervoersbedrijven, luchtvaartmaatschappijen etc.
Als ik hier zo de opmerkingen op Fok zag de afgelopen maanden ging het bij de meesten niet om het grotere plaatje. Ik zie dat in deze thread ook weer. "Ik mag dit niet, ik mag dat niet". Dat zijn persoonlijke problemen die iemand heeft met die 1,5 meter.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:02 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd denk ik
Misschien zien de economen, opiniemakers, politici etc die alles weer open willen gooien wel "the bigger picture" en zien ze in dat koste wat het kost het Corona virus willen bestrijden met lockdowns en social distancing niet een goede lange termijn oplossing is ?
[..]
Precies. Stel dat je alles opengooit en dat de boel uit de hand loopt en dat we dan niet eens meer een kop koffie kunnen drinken.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:10 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Als ik hier zo de opmerkingen op Fok zag de afgelopen maanden ging het bij de meesten niet om het grotere plaatje. Ik zie dat in deze thread ook weer. "Ik mag dit niet, ik mag dat niet". Dat zijn persoonlijke problemen die iemand heeft met die 1,5 meter.
Dat die 1,5 meter geen oplossing voor de lange termijn is, dat zie ik ook wel. Maar het ging erom of je het persoonlijk nog kunt volhouden. Ik wel. Gevalletje 'glas half vol'. Ik zoek wat ik WEL kan doen.
Dit soort uitbraken raken altijd de plekken waar mensen bij elkaar komen, dit zijn vaak ook de plekken die de kwaliteit van het leven bepalen. Mensen komen nou eenmaal graag bij elkaar, dat is zo goed als niet tegen te houden.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Klopt!
Aan de andere kant is dit ook een leerproces voor de "volgende keer". Nog meer flexibiliteit "eisen" mbt een opleiding.
"Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt".
De maatregelen mbt Covid hebben "colleteral profit". Minder vliegreizen: minder CO 2 uitstoot. Er zal minder vlees worden gegeten door mensen die niet stekeblind zijn (Covid begonnen op een vleesmarkt, besmettingen in slachthuizen, zoonosen, besmetting via nertsen, donkerrode plekken in Brabant en Limburg daar waar varkensstallen zijn etc.). Minder vlees leidt tot minder obesitas.
En willen we wel weer zoveel drukte op bv:
het Heizelstadion
Bij een Love Parade in Duisburg
Bij het cafe het Hemeltje in Volendam tijdens "oudjaarsnacht".
Ik zei al: "Colleteral Profit"
Hoezo kon jij geen kop koffie drinken bij vrienden/familie ?quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Precies. Stel dat je alles opengooit en dat de boel uit de hand loopt en dat we dan niet eens meer een kop koffie kunnen drinken.
Ik kan net zo goed zeggen dat ik vlees-eters egoistisch vind en Brabantse carnavalsvierders en nertsenfokkers.
Want dankzij deze lieden kon ik een paar maand niet naar de hardloopclub en geen kop koffie drinken bij vrienden/familie.
Voor mij is het glas voor 90% weer vol.
Die donkerrode plekken waren toevallig ook plekken waar carnaval gevierd is....quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Klopt!
Aan de andere kant is dit ook een leerproces voor de "volgende keer". Nog meer flexibiliteit "eisen" mbt een opleiding.
"Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt".
De maatregelen mbt Covid hebben "colleteral profit". Minder vliegreizen: minder CO 2 uitstoot. Er zal minder vlees worden gegeten door mensen die niet stekeblind zijn (Covid begonnen op een vleesmarkt, besmettingen in slachthuizen, zoonosen, besmetting via nertsen, donkerrode plekken in Brabant en Limburg daar waar varkensstallen zijn etc.). Minder vlees leidt tot minder obesitas.
Hoe dicht moet je dan op elkaar staan wil de kwaliteit van leven ineens beginnen. Iedereen heeft toch ook behoefte aan een aura van leegte (geen naaste).quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit soort uitbraken raken altijd de plekken waar mensen bij elkaar komen, dit zijn vaak ook de plekken die de kwaliteit van het leven bepalen. Mensen komen nou eenmaal graag bij elkaar, dat is zo goed als niet tegen te houden.
De huidige maatregelen zijn voor nu nog prima, maar geen geen oplossing voor de lange termijn. Minder vliegreizen, horeca of evenementen noem ik geen collateral profit, dit is voor mij een directe afname van de kwaliteit van leven.
Ik heb "naasten" die in de zorg werken. Hierdoor heb ik de opdracht "zo veel mogelijk thuis blijven" opgevolgd. Hierdoor is de pandemie tegengegaan. Dat heet naastenliefde, geen egoisme.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:31 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Hoezo kon jij geen kop koffie drinken bij vrienden/familie ?
Was je auto stuk en kon ie niet gerepareerd worden door Corona ofzo ?
[..]
Die donkerrode plekken waren toevallig ook plekken waar carnaval gevierd is....
Je ziet dat Corona nu bij veel zaken als excuus wordt aangegrepen om maar zaken te kunnen afschaffen of door te drukken
De vleesindustrie is daar een goed voorbeeld van
Dat het subjectief is klopt wel, en het ging ook niet over dicht op elkaar willen staan, maar bij elkaar komen. Ik vind deze hele situatie vreselijk, overal over na moeten denken, ontsmettingsmiddelen, mondkapjes, looproutes, zenuwachtige mensen... maar snap dat het voor nu moet. Maar zodra het niet meer zou hoeven door bv. een vaccin zeg ik, gelijk kappen er mee.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Hoe dicht moet je dan op elkaar staan wil de kwaliteit van leven ineens beginnen. Iedereen heeft toch ook behoefte aan een aura van leegte (geen naaste).
Dus dit is een hele subjectieve discussie.
Ik vind het pas egoIstisch dat mensen een pandemie in gang zetten omdat ze persee hutje-mutje tegen elkaar willen staan, waardoor een week later iedereen thuis moet blijven.
Binnen die 1,5 meter is er nog heel veel mogelijk, in combinatie met versoepelingen bij buitenlucht of ventilatie, en kunnen op termijn alle festivals en vliegreizen weer doorgang vinden.
In mijn ogen kan dan iedereen een bepaald niveau van "kwaliteit van leven" ervaren.
Ik vind het egoistisch als je persee hutje-mutje tegen elkaar aangeplakt wil staan/liggen, waardoor je daarna een pandemie veroorzaakt, waardoor iedereen weer thuis moet blijven.
Het is net zoiets als: Niet tevreden zijn met een 7, dus een 10 eisen, waardoor iedereen daarna weer een 3 ervaart als "levensgeluk".
Zelfs al zou er geen vaccin komen, dan zul je op een gegeven moment dit beleid toch los moeten laten, we kunnen niet eeuwig met de handrem op leven.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat het subjectief is klopt wel, en het ging ook niet over dicht op elkaar willen staan, maar bij elkaar komen. Ik vind deze hele situatie vreselijk, overal over na moeten denken, ontsmettingsmiddelen, mondkapjes, looproutes, zenuwachtige mensen... maar snap dat het voor nu moet. Maar zodra het niet meer zou hoeven door bv. een vaccin zeg ik, gelijk kappen er mee.
Ik zou ook niet zo door blijven gaan om een pandemie te voorkomen, die gebeuren te weinig om dit soort beperkingen permanent door te voeren.
Wat wel moet gebeuren is dat de gewenste reactie op een mogelijke pandemie in kaart moet worden gebracht, het was nu allemaal iets te weinig en "het zal wel losplopen". Dit is wel een goede les geweest voor de volgende keer (als deze ooit komt).
Dat de pandemie is tegengegaan doordat jij (en anderen) bent thuis gebleven, dat is aan aanname...quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik heb "naasten" die in de zorg werken. Hierdoor heb ik de opdracht "zo veel mogelijk thuis blijven" opgevolgd. Hierdoor is de pandemie tegengegaan.
Nee, dat heet slaafs opvolgen van wat je verteld wordt en niet meer zelfstandig nadenken.....quote:Dat heet naastenliefde, geen egoisme
Op dit punt ben ik het met je eens, er wordt enorm gedramd over die anderhalve meter waarbij andere oorzaken van virusverspreiding zoals aerosolen gebagatelliseerd worden door RIVMquote:En o ja, die heilige vlees-industrie. Een uitbraak bij een slachthuis, want... daar staan de mensen dicht op elkaar... Ja, daag!![]()
![]()
![]()
Alsof er nergens ander mensen "dicht op elkaar staan". Waar blijft de Amsterdamse pandemie, 2 weken na de BLM-demonstratie?
Hoezo blijven de cafes leeg als iedereen Corona heeft ?quote:Zo te horen ben je veel egoistischer dan ik. Je beschuldigt mij zo'n beetje dat ik mijn leven aanpas om een pandemie te voorkomen. Dat is toch ook in jouw belang. Als iedereen Corona heeft, blijven de cafés ook leeg.
"Een vaccin...." Alsof je dan van de hel in de hemel komt...quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar zodra het niet meer zou hoeven door bv. een vaccin zeg ik, gelijk kappen er mee.
Dat ben ik met je eens. Volgens mij was dat in het begin het hele uitgangspunt, flatten the curve, zorg niet overbelast maar wel gewoon besmettingen. Nu is dat beleid veranderd in "de 0 houden".quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zelfs al zou er geen vaccin komen, dan zul je op een gegeven moment dit beleid toch los moeten laten, we kunnen niet eeuwig met de handrem op leven.
Er zijn amper 1000 mensen aan corona overleden onder de 75 jaar.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:54 schreef bluemoon23 het volgende:
Zoals zovelen heb jij blijkbaar het idee dat iedereen die met Corona besmet is verschrikkelijk ziek wordt
"de meesten" Tsja, als 60% er amper last van overhoudt van die tigduizenden, dan is er natuurlijk niks aan de hand.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:54 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Hoezo blijven de cafes leeg als iedereen Corona heeft ?
Zoals zovelen heb jij blijkbaar het idee dat iedereen die met Corona besmet is verschrikkelijk ziek wordt
Het tegendeel is echter het geval, de meesten zullen er amper of geen last van hebben
Daarnaast hebben er wel vele duizenden blijvende longschade opgelopen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er zijn amper 1000 mensen aan corona overleden onder de 75 jaar.
Vele tienduizenden die blijvende longschade hebben opgelopen is wel veel maar ik vraag me af of die cijfers kloppen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Daarnaast hebben er wel vele duizenden blijvende longschade opgelopen.
En dan hebben we het wel over veel 50 en 60 jarigen.
Dat mag je vinden hoor en ik respecteer je mening. Zelf vind ik dat zodra het mogelijk is we gewoon moeten kappen met die 1.5m ellende. En dat er altijd een virus op kan duiken, tsja, ik kan zometeen ook neervallen, maar dat is geen reden om daar nu alvast op in te spelen dat ik vast wat kussens neerleg.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
"Een vaccin...." Alsof je dan van de hel in de hemel komt...
Er zullen tal van nieuwe virussen ronddwarrelen. Het is wellicht eerder geluk dat er decennia lang géén pandemie was, dan dat het nu een "ongeluk" is dat er wél een pandemie is.
Kijk naar hoe de levensverwachting zich ongestoord heeft kunnen ontwikkelen. De gemiddelde Corona-dode is 81 jaar geworden. Net zo oud als de "gewone dode" in 2010.
Dus: we moeten onze levenswijze ietwat aanpassen, hetgeen geen ramp is. Ik vind het uitgangspunt van 1,50 meter geen slecht "piketpaaltje waarbinnen we onze strategie kunnen bepalen".
We moeten ons gewoon beseffen dat onze stormachtige economische groei en stormachtige stijging van levensverwachting en onze stormachtige mogelijkheden om a la minute in no time aanwezig te zijn in elke uithoek van de aarde een grens kent.
Net als de stomachtige mogelijkheden om iedere exotische stuk vlees uit alle uithoeken van de aarde in no time op ons bord gedrappeerd zien.
We want it all, and we want it now!!!
Nou niet dus....
Dus gewoon iets soberder leven. Minder vlees. Niks mis mee.
Ja en ?quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Daarnaast hebben er wel vele duizenden blijvende longschade opgelopen.
En dan hebben we het wel over veel 50 en 60 jarigen.
Hoe vaak komen dat soort incidenten nou voor? Na die stadiondrama's zijn de stadions drastisch veiliger gemaakt en de regelgevingen aangescherpt om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Bij 1,50 meter afstand heb je 2,25 m2 nodig. Wellicht kan dat bij jongeren-festivals nog iets minder.
Met een bepaalde norm mbt "social distancing" voorkom je ook een Heizel-drama, een Liverpool-drama en wat denk je van het drama in dat Café in Volendam. De Social Distancing heeft ook "colleteral profit".
Ik respecteer ook jouw mening....quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat mag je vinden hoor en ik respecteer je mening. Zelf vind ik dat zodra het mogelijk is we gewoon moeten kappen met die 1.5m ellende. En dat er altijd een virus op kan duiken, tsja, ik kan zometeen ook neervallen, maar dat is geen reden om daar nu alvast op in te spelen dat ik vast wat kussens neerleg.
"regelgevingen aangescherpt" prima dus.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoe vaak komen dat soort incidenten nou voor? Na die stadiondrama's zijn de stadions drastisch veiliger gemaakt en de regelgevingen aangescherpt om maar een voorbeeld te noemen.
Ik ben er ook niet afhankelijk van hoor, maar het zijn wel zaken die er aan bijdragen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik respecteer ook jouw mening....
Verder ben ik best optimistisch. Want ik zie enorm veel mogelijkheden voor compromissen, die beheersd kunnen worden doorgevoerd.
Gewoon een dashboard in de gaten houden en stap voor stap maatregelen versoepelen.
In ieder geval gaat ondanks alle meningsverschillen in de wereld de "internationale gemeenschap" er beter mee om dan 100 jaar geleden, toen we iets soortgelijks hadden in de vorm van de Spaanse Griep.
Voor mijn levensgeluk ben ik niet afhankelijk van grote hompen vlees, meerdere vliegvakanties naar weet-ik-waar-naar-toe, en ik hoef ook niet hutje mutje te staan in een Heizel-stadion, bij een Love-parade in Duisburg of op een oud-jaars-party in een café in Volendam.
Wat een onzin dat het een strijd zou zijn tussen "levens redden" en economie.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:03 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja en ?
Er zijn zoveel ziektes die te voorkomen zijn en waardoor mensen blijvende schade opleveren
En daarvoor maken we de economie ook niet kapot...
Die sumo-worstelaar in de fonteinquote:Op donderdag 18 juni 2020 10:02 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)et-social-distancing
Gaat weer lekker
Er is al decennialang geen ding zoals een heizeldrama meer voorgekomen, wat is je punt precies? Evenementen afschaffen of een onredelijk aantal bezoekers toelaten omdat er mogelijk een drama kan voorkomen?quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
"regelgevingen aangescherpt" prima dus.
En wat is dan het wezenlijke verschil met de "regelgeving" 1,50 meter?
Waarom daar zo dramatisch over doen?
Prima. Maar volgens mij zijn "we" daar ook al wel mee bezig. Iedere crisis is ook een uitdaging.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet afhankelijk van hoor, maar het zijn wel zaken die er aan bijdragen.
Ik denk dat als we een "pandemie protocol" hebben (wat we dan 1x in de 100 jaar kunnen gebruiken) als een heel eind zijn, een soort van pro-actieve intelligente lockdown. Dan kunnen we al die irritante beperkende maatregelen gewoon los laten.
Ook het risico om horeca-ondernemer te worden en dan geconfronteerd te worden met een bepaalde wetgeving die negatief uitpakt op je omzet.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is al decennialang geen ding zoals een heizeldrama meer voorgekomen, wat is je punt precies? Evenementen afschaffen of een onredelijk aantal bezoekers toelaten omdat er mogelijk een drama kan voorkomen?risico's horen bij het leven
Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen vertrouwen in een vaccin, ik zie het niet gebeuren dat dat er begin volgend jaar is en dat dan alles opgelost is.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Prima. Maar volgens mij zijn "we" daar ook al wel mee bezig. Iedere crisis is ook een uitdaging.
Wat ik alleen vreemd vind, is dat sommigen deze tijd ervaren als zo'n beetje de grootste hel op aarde, en dat we met "een vaccin" ineens het paradijs binnenstappen, en alles weer mogelijk is.
Ik vind de Corona-hobbel wel iets van een wake-up-call, of wake-up-hobbel die je tijdens een reis ervaart als je ineens wakker wordt in een busreis bij een hobbel.
Zo van: O ja, we kunnen niet alles eisen.
Een blijvende restrictie mbt:
Veel vlees eten uit alle hoeken van de aarde.
Voor een habbekrats de hele wereld rondvliegen.
Hutje mutje alle bijeenkomsten organiseren.
.. zal blijvend aan restricties verbonden zijn. En dat is volgens mij prima.
Die 1.5 meter maatregel gaat tegen de natuur in dus die vergelijking is kul. Droom lekker verder met je nieuwe normaal gegeil.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ook het risico om horeca-ondernemer te worden en dan geconfronteerd te worden met een bepaalde wetgeving die negatief uitpakt op je omzet.
Want de anti-rook-maatregel was ook iets wat de horeca op zijn bord kreeg. Shit happens.
Boeren moeten ook overheidsmaatregelen accepteren. Risico van het vak. Vuurwerkhandelaren worden ook geconfronteerd met overheidsmaatregelen. Als je een ondernemer bent die als Unique Selling Point de snelle levering heeft, heb je pech als de maximum snelheid ineens van 120 naar 100 gaat. etc. etc.
Overigens:
Ik noemde het Heizelstadion, de love parade in Duisburg en een oudejaarsbijeenkomst in Café het Hemeltje in Volendam nergens in combinatie met een ramp.
Dat maak jij er nu van.
..... flauw hè.....
Voor het eind van het jaar is dit virus allang gemuteerd naar een simpele verkoudheid. Gevaarlijke Virussen houden nooit lang stand.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen vertrouwen in een vaccin, ik zie het niet gebeuren dat dat er begin volgend jaar is en dat dan alles opgelost is.
Hel op aarde kan ik mij wel wat bij voorstellen, zeker in deze zomerperiode. Geen festival, normaal op vakantie, onbezorgd op een terras zitten, door de stad / over een boulevard flaneren, geen sportschool of lekker zwemmen in het zwembad, naar een theater/bioscoop of concert... Het is allemaal maar behelpen.
Eigenlijk ga ik daar ook nog wel een beetje van uit ja (of hoop ik daar gewoon op:))quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Voor het eind van het jaar is dit virus allang gemuteerd naar een simpele verkoudheid. Gevaarlijke Virussen houden nooit lang stand.
Die 1.5 meter maatregel gaat tegen jouw natuur in.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die 1.5 meter maatregel gaat tegen de natuur in dus die vergelijking is kul. Droom lekker verder met je nieuwe normaal gegeil.
De Spaanse griep hield het drie jaar vol totdat het over de hele wereldbevolking was uitgeraasd en mensen of dood waren of immuniteit hadden opgebouwd.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Voor het eind van het jaar is dit virus allang gemuteerd naar een simpele verkoudheid. Gevaarlijke Virussen houden nooit lang stand.
Mooie extreme uitzondering op de regel. Daartegenover staan 10-tallen virussen die zo uitgedoofd waren en waar dat niet het geval was.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De Spaanse griep hield het drie jaar vol totdat het over de hele wereldbevolking was uitgeraasd en mensen of dood waren of immuniteit hadden opgebouwd.
En toen was er geen 1,50 meter maatregel. Tientallen miljoenen mensenlevens tot gevolg.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De Spaanse griep hield het drie jaar vol totdat het over de hele wereldbevolking was uitgeraasd en mensen of dood waren of immuniteit hadden opgebouwd.
Zijn er nog veel meer. Ken je geschiedenis. De pest, cholera, de pokken.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mooie extreme uitzondering op de regel. Daartegenover staan 10-tallen virussen die zo uitgedoofd waren en waar dat niet het geval was.
Als we eerder hadden ingegrepen hadden we nu op misschien tien besmettingen gestaan per dag. Wilders en Baudet trokken in februari al aan de bel maar werden weggelachen. Maatregelen waren niet nodig, Rutte vond dat geen handen schudden voldeed.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Die 1.5 meter maatregel gaat tegen jouw natuur in.
Trouwens:
Die meeuw suggereert dat je fan bent van Geert Wilders. Je weet nog wel dat Geert pleitte voor een totale lockdown en dat hij vond dat Rutte "speelde met mensenlevens" omdat hij (Rutte) pleitte voor bv het open houden van de basisscholen.
Moderne influenza-pandemieënquote:Op donderdag 18 juni 2020 12:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mooie extreme uitzondering op de regel. Daartegenover staan 10-tallen virussen die zo uitgedoofd waren en waar dat niet het geval was.
Ook totaal te vergelijken met cojona, andere tijdenquote:Op donderdag 18 juni 2020 12:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zijn er nog veel meer. Ken je geschiedenis. De pest, cholera, de pokken.
Hij beseft in ieder geval wel dat grootschalige bijeenkomsten in afgesloten ruimtes nog steeds niet verstandig zijn om het virus niet weer te verspreiden. Besef jij je dat wel?quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:47 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Je kunt als burger de overheid niet beschuldigen van het "niet afkondigen van een lockdown" immers: De burgers kunnen zelf besluiten tot een "vrijwillige lockdown". Je kunt als automobilist ook besluiten tot een maximum snelheid van 100 km/u. Je hoeft niet te wachten op de overheid. Veel burgers hadden in januari/februari al besloten tot een eigen initiatief tot lockdown door bv: geen carnaval te vieren. Zie daar het resultaat in Friesland en Groningen. Maar: en dat is het typische: De PVV-stemmer die zich bevindt in Brabant en Limburg was schijnbaar niet zo ontvankelijk tot deze maatregel. Wilders had "zijn Zuiden" op kunnen roepen tot vrijwillige lockdown, maar wat deden die Brabo's en Limbo's (kortom het Wildersvolk) zo rond februari en Maart.....quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als we eerder hadden ingegrepen hadden we nu op misschien tien besmettingen gestaan per dag. Wilders en Baudet trokken in februari al aan de bel maar werden weggelachen. Maatregelen waren niet nodig, Rutte vond dat geen handen schudden voldeed.Nu zitten we onnodig na te bloeden. Maar dat is achteraf.
Zo`n beetje alles wat jij opnoemt, dat vind ik geen ondernemersrisicoquote:Op donderdag 18 juni 2020 12:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ook het risico om horeca-ondernemer te worden en dan geconfronteerd te worden met een bepaalde wetgeving die negatief uitpakt op je omzet.
Want de anti-rook-maatregel was ook iets wat de horeca op zijn bord kreeg. Shit happens.
Boeren moeten ook overheidsmaatregelen accepteren. Risico van het vak. Vuurwerkhandelaren worden ook geconfronteerd met overheidsmaatregelen.
Ja, Wilders en Baudet wilden een korte snelle lockdownquote:Op donderdag 18 juni 2020 12:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Die 1.5 meter maatregel gaat tegen jouw natuur in.
Trouwens:
Die meeuw suggereert dat je fan bent van Geert Wilders. Je weet nog wel dat Geert pleitte voor een totale lockdown en dat hij vond dat Rutte "speelde met mensenlevens" omdat hij (Rutte) pleitte voor bv het open houden van de basisscholen.
Veel mensen zullen het wel als een risico zien, en dat heeft voordelen voor degene die het risico bereid is te nemen. Hoe meer bangerikken, hoe minder concurrenten.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:24 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Zo`n beetje alles wat jij opnoemt, dat vind ik geen ondernemersrisico
Maar dat zijn typisch voorbeelden van politici die bewust bedrijven kapot willen maken om hun ideologische stokpaardjes erdoor te drammen
En natuurlijk zonder dat het ooit onderwerp was van verkiezingsprogramma`s, debatten of regeerakkoord, laat staan een referendum
lol hoe kan je dat nou zeggen terwijl je zo'n verschrikkelijk gênante fout in je TT hebt?quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
"rijzen". Spreek je wel je talen? Beter dan Nederlands hoop ik.
Of ben je een klomp deeg?
He, gelukkig je hebt de lijst met pandemieen gevondenquote:Op donderdag 18 juni 2020 12:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Moderne influenza-pandemieën
Hieronder een lijst met de belangrijkste moderne influenza-pandemieën.[4][5][6]
Russische griep (1889-1890)
Spaanse griep (1918-1920), verspreidde zich wereldwijd, en veroorzaakte 500 miljoen zieken en 20 tot 100 miljoen doden.
Aziatische griep (1957) met een miljoen doden.
Hongkonggriep (1968) met 700.000 doden.
Mexicaanse griep (van 11 juni 2009 tot augustus 2010) met ten minste 13.763 doden.
Huidige pandemieën
Coronapandemie - Op 11 maart 2020 stelde de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) officieel vast dat de uitbraak van het SARS-CoV-2 virus tot een pandemie heeft geleid.[7]
Hiv/aids - Hoewel de WHO de term 'wereldwijde epidemie' gebruikt om hiv te beschrijven,[8] gebruiken sommige wetenschappers de term 'pandemie'.[9]
Pandemie wikipedia.
Maar er zijn wel meer sites.
Zo uitzonderlijk is de pandemie niet.
Eerder uitzonderlijk dat een land als Nederland er decennia lang géén heeft gehad.
https://t.co/ZloGOirvpZ?amp=1quote:"Die Krankenhäuser mussten einen Versorgungsstopp erlassen, weil ein großer Teil des Pflegepersonals ausgefallen war und es an Betten fehlte", erzählt Lange. Weil viele Tote nicht begraben werden konnten, mussten die Leichen zeitweise in einem ungenutzten U-Bahn-Tunnel gelagert werden. Wegen der Erkrankung vieler Kohlenträger übernahm die Polizei die Brennstofflieferungen und auch die Verkehrsbetriebe konnten nur eingeschränkt arbeiten"
Doden werden opegslagen in ongebruikte metrotunnels, opnamestop in ziekenhuizen, en de politie bezorgde de kolen voor de kachelsquote:Als die letzte große Grippe-Epidemie 1968 um die Welt ging, wurden in Berlin die Toten in U-Bahn-Schächten und Kühlhäusern zwischengelagert, weil die Leichenhäuser überfüllt waren. Im kollektiven Gedächtnis hat diese „Pandemie“ keine Spur hinterlassen.
Dat besef ik heel goedquote:Op donderdag 18 juni 2020 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Hij beseft in ieder geval wel dat grootschalige bijeenkomsten in afgesloten ruimtes nog steeds niet verstandig zijn om het virus niet weer te verspreiden. Besef jij je dat wel?
quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Je kunt als burger de overheid niet beschuldigen van het "niet afkondigen van een lockdown" immers: De burgers kunnen zelf besluiten tot een "vrijwillige lockdown". Je kunt als automobilist ook besluiten tot een maximum snelheid van 100 km/u. Je hoeft niet te wachten op de overheid. Veel burgers hadden in januari/februari al besloten tot een eigen initiatief tot lockdown door bv: geen carnaval te vieren. Zie daar het resultaat in Friesland en Groningen
Je weet hopelijk ook wat de communicatie in de media en social media was van RIVM en kabinet in die periode rond carnaval ?quote:Maar: en dat is het typische: De PVV-stemmer die zich bevindt in Brabant en Limburg was schijnbaar niet zo ontvankelijk tot deze maatregel. Wilders had "zijn Zuiden" op kunnen roepen tot vrijwillige lockdown, maar wat deden die Brabo's en Limbo's (kortom het Wildersvolk) zo rond februari en Maart.....
twitter:rivm twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 13:39:07@Back2Basics_PII @afeye We zijn zeer goed voorbereid mocht het virus hier opduiken. Er treden dan allerlei maatregelen in werking die voorkomen dat het virus zich verder kan verspreiden. Meer info kun je ook hier vinden: https://t.co/BDVLihYFuI. ^MS reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 14:59:28Aura Timen, hoofd Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding, legt uit waarom we ons geen zorgen hoeven te maken over het COVID-19. Wil je de hele video zien? Kijk dan op: https://t.co/sJVgtLycRs #nieuw #coronavirus #ncov #covid #virus https://t.co/FWZelellNq reageer retweet
etc etctwitter:rivm twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 12:18:23@TheIceMan_ Hi! We hebben al meerdere malen antwoord gegeven op je vragen. Het virus wordt alleen verspreid als je symptomen hebt. En alle geteste personen in Nederland waren tot nu toe negatief. Voor meer vragen verwijs ik je naar onze website. ^MS reageer retweet
Beide meningen kan ook. Als autist vind ik het heerlijk, geen mensen in mijn aura. Maar voor bedrijven etc. vind ik het vreselijk.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:47 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Goed puntquote:Op donderdag 18 juni 2020 10:52 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Mensen die in bepaalde sectoren werken die nu hard getroffen worden denken OOK alleen aan zichzelf. Dat doet zowat iedereen. Net zoals mensen die alles open willen gooien geen ruk geven om mensen die dood gaan of die als gevolg van Corona mogelijk blijvende longschade hebben wat ook geld gaat kosten. Of zich ook niet interesseren voor de werkdruk in de zorg. Want ja, ze willen zuipen op het een overvol terras. Dat is net zo goed egoistisch.
Jij noemde de horeca als slachtoffer van de maatregelen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:38 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat besef ik heel goed
Graag een quote waar ik heb gezegd dat ik grootschalige bijeenkomsten in afgesloten ruimtes wil toestaan
Want dat is nu juist een van de weinige dingen waarvan ik vindt die we nog NIET moeten toestaan....
Tuurlijk zijn mijn maatregelen om "grootschalige bijeenkomsten in afgesloten ruimtes" nog even niet toe te staan ook nadelig voor sommige horeca zakenquote:Op donderdag 18 juni 2020 14:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Jij noemde de horeca als slachtoffer van de maatregelen.
Als je "grootschalige bijeenkomsten in afgesloten ruimtes" niet wil toestaan pleit jij ook voor maatregelen ten nadele van de horeca
Nou de mening van mij en die van jou en de overheid liggen mijlenver uit elkaar heb ik het ideequote:Dan is er alleen nog een subjectieve discussie over de "mate waarin".
Maar daardoor is jouw mening en afweging niet zoveel anders dan die van mij en de overheid.
Subjectieve graduele verschillen. Die allemaal kunnen worden besproken.
Waarom daar zo dramatisch over wordt gedaan ?quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
"regelgevingen aangescherpt" prima dus.
En wat is dan het wezenlijke verschil met de "regelgeving" 1,50 meter?
Waarom daar zo dramatisch over doen?
Kom, het is nergens op gebaseerd dat er tientallen miljoenen mensen zijn gestorven door de Spaanse Griep omdat ze geen 1,5m afstand hielden....quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:En toen was er geen 1,50 meter maatregel. Tientallen miljoenen mensenlevens tot gevolg.
Jij maakt van ontelbare grijstinten een spectrum van alleen maar zwart en wit.quote:Op donderdag 18 juni 2020 14:47 schreef bluemoon23 het volgende:
Wie z
[..]
Tuurlijk zijn mijn maatregelen om "grootschalige bijeenkomsten in afgesloten ruimtes" nog even niet toe te staan ook nadelig voor sommige horeca zaken
maar niet voor restaurants bijvoorbeeld, dat vind ik geen "grootschalige bijeenkomsten in afgesloten ruimtes"
Die zijn in Zweden ook gewoon open, en daar liggen de lijken niet opgestapeld op straat hoor
[..]
Nou de mening van mij en die van jou en de overheid liggen mijlenver uit elkaar heb ik het idee
Jij en de overheid willen vanwege een irrationele angst voor een virus hele bedrijfstakken kapot laten gaan
En dan zeg jij "ondernemersrisico" "Colleteral Profit"
"Het is net zoiets als de doodstraf in standhouden omdat anders de beul geen werk heeft.
Ik pleit voor een andere economie, meer gericht op welzijn (in kwalitatieve zin) ipv "welvaart" (in kwantitatieve zin)"
etc
Nou ja, er zijn toen domweg "geen maatregelen" genomen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 14:53 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Waarom daar zo dramatisch over wordt gedaan ?
Ben je de grootste autist hier op Fok ofzo ?
Nog afgezien van het sociale aspect dat het krankzinnig is om mensen te verplichten om mensen 1,5m afstand te laten houden, en de gevolgen voor sociale leven
Die 1,5m gaat een regen aan faillissementen veroorzaken met massaontslagen
Dat is niet iets wat we normaal moeten vinden en accepteren
[..]
Kom, het is nergens op gebaseerd dat er tientallen miljoenen mensen zijn gestorven door de Spaanse Griep omdat ze geen 1,5m afstand hielden....
Elke keer als ik hier die bewering lees op Fok en ik vraag om cijfers uit een officiële bron, blijft het stil.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vele tienduizenden die blijvende longschade hebben opgelopen is wel veel maar ik vraag me af of die cijfers kloppen.
En ook niet iedereen die nu nog de naweeen van corona ondervindt zal tot in lengte van jaren blijven houden.quote:Op donderdag 18 juni 2020 15:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Elke keer als ik hier die bewering lees op Fok en ik vraag om cijfers uit een officiële bron, blijft het stil.
Tja, van een zware longontsteking, Pfeiffer of andere aandoeningen kun je ook nog een hele tijd last ondervinden. Maar er wordt nu soms net gedaan alsof dat een uniek aspect is van het coronavirus.quote:Op donderdag 18 juni 2020 15:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En ook niet iedereen die nu nog de naweeen van corona ondervindt zal tot in lengte van jaren blijven houden.
Koop een pak zelfrijzend bakmeel voordat je gaat reizen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:08 schreef wollah het volgende:
[..]
Dit
Mee eens. Ik kan er technisch gezien mee leven ja, en ik merk zelfs een aantal positieve punten, maar het begint me steeds meer op m'n zenuwen te werken. Ik vind het bijvoorbeeld fijn dat je nu die achterlijke traditie van handjes en zoentjes geven op een verjaardag of andere familiaire bijeenkomst achterwege kan laten, maar dat weegt niet op tegen het feit dat een aantal van mijn favoriete horecazaken het waarschijnlijk niet gaan redden.quote:Op donderdag 18 juni 2020 17:38 schreef galantis het volgende:
De vraag of we met 1,5m kunnen leven laat een groot deel van het plaatje weg.
Tuurlijk kan het merendeel daar mee leven. Maarja dat is een beetje hetzelfde als vragen of je er mee kunt leven dat alle auto's 20 meter afstand van elkaar houden.
Als je dan al die 1,5 meter prima vindt, dan moet je het maar gaan zien als een noodzakelijk kwaad wanneer hij niet kan worden gerespecteerd.
Deze manier van vragen stellen gaat compleet voorbij aan het feit dat de 1,5meter gewoon extreem onpraktisch is. Ontzettend funest in zo veel sociaal-maatschappelijke en economische opzichten. Zo veel om op te noemen, ik weet niet eens waar ik zou moeten beginnen.
Ik vind dat ook verschrikkelijk. Niet omdat ik nou constant aan de zuip wil ofzo, maar het is gewoon onderdeel van je leven, ergens naartoe gaan om mensen te ontmoeten, spontaan, of in elk geval, zonder reservering. En dat als je dan bekenden tegenkomt, je effe barkrukken verzamelt en op een kluitje kan als je wilt, met allemaal lui die in elkaars zone zitten. Dat sociale aspect mis ik nu al best wel.quote:Op donderdag 18 juni 2020 17:56 schreef Cynicio het volgende:
maar dat weegt niet op tegen het feit dat een aantal van mijn favoriete horecazaken het waarschijnlijk niet gaan redden.
Dat is het inderdaad. Als ik voorheen naar een feesttent toe ging irriteerde ik me nog wel eens aan dat op elkaar staan en mensen weg moeten duwen om de wc te bereiken, maar nu zou ik dat oh zo graag terug willen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 18:07 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vind dat ook verschrikkelijk. Niet omdat ik nou constant aan de zuip wil ofzo, maar het is gewoon onderdeel van je leven, ergens naartoe gaan om mensen te ontmoeten, spontaan, of in elk geval, zonder reservering. En dat als je dan bekenden tegenkomt, je effe barkrukken verzamelt en op een kluitje kan als je wilt, met allemaal lui die in elkaars zone zitten. Dat sociale aspect mis ik nu al best wel.
Herkenbaar. De sfeer van drommen mensen op een zonnig festival lijkt een utopie. Nu en dan in een melancholische bui van 'mooi dat ik dat nog mee heb kunnen maken'.quote:Op donderdag 18 juni 2020 18:41 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad. Als ik voorheen naar een feesttent toe ging irriteerde ik me nog wel eens aan dat op elkaar staan en mensen weg moeten duwen om de wc te bereiken, maar nu zou ik dat oh zo graag terug willen.
Je weet pas wat je hebt als je het kwijt bent gaat toch wel op hier.
Echt hè, het is toch een gemis. Genoeg dichters en schilders die er carrière mee maakten, met de romantiek van het uitgaansleven. Het nachtleven staan compleet stil in Nederland, ik begin het te missen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 18:41 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad. Als ik voorheen naar een feesttent toe ging irriteerde ik me nog wel eens aan dat op elkaar staan en mensen weg moeten duwen om de wc te bereiken, maar nu zou ik dat oh zo graag terug willen.
Je weet pas wat je hebt als je het kwijt bent gaat toch wel op hier.
Nee hoor, in de VS was er duidelijk verschil in aanpak tussen stedenquote:Op donderdag 18 juni 2020 15:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Nou ja, er zijn toen domweg "geen maatregelen" genomen.
Iedereen was druk met WO I. Dan kun je extra slecht nieuws in de vorm van een pandemie er niet bij hebben.
quote:Seattle offers a very different story. On 20 September, the city’s commissioner of health, Dr JS McBride, acknowledged that “it was not unlikely” that influenza would reach the city and warned the citizenry that, if it did, isolating cases would be necessary. When soldiers at nearby Camp Lewis came down with the flu, the camp was quarantined. On 4 October, the story broke that large numbers of students at the naval training station at the University of Washington had contracted influenza. Within two days the city had, despite significant opposition, closed schools, prohibited church services and shuttered many public entertainments. Crowding was prohibited in those businesses still operating.
Spitting in public could mean a jail cell and public shaming, the wearing of masks was required in public, business hours were shortened and further limitations were placed on those allowed to remain open. T Not uncommonly, the city soon faced a return of the disease. Again the city acted, this time quarantining the sick. As a result of these actions, Seattle suffered one of the lower death rates on the West Coast, substantially lower than Philadelphia’s.
Zoals er nu mensen weemoedig terugdenken aan de eerste pinkpop vijftig jaar geleden, zo halen er over vijftig jaar mensen herinneringen op aan de laatste.quote:Op donderdag 18 juni 2020 18:56 schreef galantis het volgende:
[..]
Herkenbaar. De sfeer van drommen mensen op een zonnig festival lijkt een utopie. Nu en dan in een melancholische bui van 'mooi dat ik dat nog mee heb kunnen maken'.
Oh, nee hoor. In Afrika gaan er ook mensen dood aan malaria. Komen ze daarom hun dichtgekitte huizen niet meer uit?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:01 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zoals er nu mensen weemoedig terugdenken aan de eerste pinkpop vijftig jaar geleden, zo halen er over vijftig jaar mensen herinneringen op aan de laatste.
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:01 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zoals er nu mensen weemoedig terugdenken aan de eerste pinkpop vijftig jaar geleden, zo halen er over vijftig jaar mensen herinneringen op aan de laatste.
Dat "afstand houden cruciaal is om het coronavirus letterlijk van je lijf te houden" dat is allang naar de prullenbak verwezenquote:Burgemeesters gaan harder optreden als klanten zich in horecagelegenheden niet aan de coronaregels houden. Het is precies het tegenovergestelde van wat de horeca hoopte.
'Oneerlijk' noemde Koninklijke Horeca Nederland het gisteren dat horecaondernemers forse boetes krijgen als klanten geen anderhalve meter afstand van elkaar houden. "Ik zie supermarkten bijvoorbeeld nooit boetes krijgen", zei voorzitter Rober Willemsen. Hij pleitte voor versoepeling, maar die komt er dus niet.
"Als stelselmatig niet aan de basisregel - anderhalve meter afstand - wordt gehouden, treden wij als overheid op.
Afstand houden is cruciaal om het coronavirus letterlijk van je lijf te houden", zei voorzitter Hubert Bruls na afloop van het Veiligheidsberaad gisteravond. Volgens hem is er de afgelopen 2 weken voornamelijk gewaarschuwd.
Door wat schreeuwers die dit totaal niet wetenschappelijk onderbouwen. Dat zijn subjectieve meningen die jij en sommige anderen graag willen zien, geen feiten.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:07 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat "afstand houden cruciaal is om het coronavirus letterlijk van je lijf te houden" dat is allang naar de prullenbak verwezen
Het afstand houden is wel wetenschappelijk onderbouwd?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Door wat schreeuwers die dit totaal niet wetenschappelijk onderbouwen. Dat zijn subjectieve meningen die jij en sommige anderen graag willen zien, geen feiten.
Bruls voert gewoon de opdrachten van het ministerie van V&J en van volksgezondheid uit, die bepaalt zelf geen beleid. Hooguit de mate van handhaving, maar hij is helemaal niet in de positie om te bepalen of beleid terecht is of niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:07 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat "afstand houden cruciaal is om het coronavirus letterlijk van je lijf te houden" dat is allang naar de prullenbak verwezen
Maar Bruls houdt er nog gewoon aan vast
Jawel, maar die legt liever niet over drie weken het loodje omdat ze door een medebewoner met onvoorzichtige familie wordt besmet.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:25 schreef DecoAoreste het volgende:
Als je hier wel mee kan leven heb je vast geen familielid in een verpleegtehuis.
Ja. En niet pas sinds deze uitbraak, ,maar al heel erg lang daarvoor.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het afstand houden is wel wetenschappelijk onderbouwd?
Nee. Dat gebeurde wel doordat het personeel de middelen niet had wat al ruim vooraf aan was gegeven.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jawel, maar die legt liever niet over drie weken het loodje omdat ze door een medebewoner met onvoorzichtige familie wordt besmet.
Al eind februari en begin maart trokken ze aan de bel.quote:Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) is vanaf het begin van de coronacrisis herhaaldelijk gewaarschuwd voor problemen in de verpleeghuizen. Met name voor de oplopende tekorten aan beschermingsmiddelen als mondkapjes hebben zorgbestuurders met toenemende urgentie aandacht gevraagd. Toch bleven die tekorten lange tijd bestaan.
Behalve op de plek waar die moet.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:26 schreef bluemoon23 het volgende:
quote:Op donderdag 18 juni 2020 15:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Koop een pak zelfrijzend bakmeel voordat je gaat reizen.
Precies dit.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 11:35 schreef RamboDirk het volgende:
De voordelen van de 1,5 meter zoals die er begin maart en april waren zijn er al niet meer. Dan heb ik het over lege wegen, gewoon overal weinig mensen, heerlijk, heerlijk, heerlijk. Maar nu het overal weer bijna net zo druk is als voorheen is de 1,5 meter vrij irritant.
Niks is nog "vanzelfsprekend" de leukigheid is van dingen af.
😀quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:07 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Behalve op de plek waar die moet.
als mij
Precies.quote:Op donderdag 18 juni 2020 18:07 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vind dat ook verschrikkelijk. Niet omdat ik nou constant aan de zuip wil ofzo, maar het is gewoon onderdeel van je leven, ergens naartoe gaan om mensen te ontmoeten, spontaan, of in elk geval, zonder reservering. En dat als je dan bekenden tegenkomt, je effe barkrukken verzamelt en op een kluitje kan als je wilt, met allemaal lui die in elkaars zone zitten. Dat sociale aspect mis ik nu al best wel.
Hoe graag jij dat scenario ook zou willen, dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:01 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dystopiequote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:35 schreef ZarB het volgende:
Ik absoluut niet. Het enige dat ik niet zal missen zijn de "beste wenseeeeeeen" 3 zoenen op het werk. Evenementen, horeca, reizen, omgang met vrienden en familie etc is niet te doen op 1.5 meter. Het is een rare kille robot maatschappij zonder enige vorm van vrije beweging
Ik zal wel een gebrek aan empathie hebben maar ik voel echt niks bij die heilige volksgezondheid. Mijn motivatie om me aan de regels te houden moet dan ook van heel ver komen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 16:37 schreef Marsenal het volgende:
Voor degenen die nu zeggen, 'het is een bittere pil, maar een offer dat ik graag breng voor de volksgezondheid'.. Dan is het geen offer meer, dan vind je het volgens mij wel best
Ik hou me er alleen aan als het niet anders kan, puur voor de vorm.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:21 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik zal wel een gebrek aan empathie hebben maar ik voel echt niks bij die heilige volksgezondheid. Mijn motivatie om me aan de regels te houden moet dan ook van heel ver komen.
Ook een soort sociale druk. Ik probeer in het openbaar zo veel mogelijk de 1,5 meter te waarborgen omdat er veel mensen zullen zijn die dat waarderen. Zelf maakt het me niet heel veel uit als iemand vlak langs me loopt.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik hou me er alleen aan als het niet anders kan, puur voor de vorm.
Yep.. ik doe het voor anderen, niet voor mezelf. Ik schud alleen geen handen van onbekenden.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:35 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ook een soort sociale druk. Ik probeer in het openbaar zo veel mogelijk de 1,5 meter te waarborgen omdat er veel mensen zullen zijn die dat waarderen. Zelf maakt het me niet heel veel uit als iemand vlak langs me loopt.
Heel verstandig!quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Yep.. ik doe het voor anderen, niet voor mezelf. Ik schud alleen geen handen van onbekenden.
Mij ook niet idd, dus met gelijkgestemden hou ik sowieso geen afstand.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:35 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ook een soort sociale druk. Ik probeer in het openbaar zo veel mogelijk de 1,5 meter te waarborgen omdat er veel mensen zullen zijn die dat waarderen. Zelf maakt het me niet heel veel uit als iemand vlak langs me loopt.
ze vergeten het niet, ze snappen dat de 1,5m onzin is.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:02 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Gaat weer lekker
Waarom schreeuw je eigenlijk steeds naar je buurvrouw?quote:Op donderdag 18 juni 2020 09:57 schreef Geerd het volgende:
Gewoon in je tuin halve liters bier klappen in je witte tuinstoel met BBQ en kut roepen naar de buuf
Halve liter betaal je tegenwoordig 5.40 voor op het terras ja koekoek ...
Middagje tanken kost je 54 euro![]()
![]()
![]()
![]()
Heb ik 108 halve liters voor
Inderdaad, eindelijk iemand die het snapt. In tengestelling tot al die mensen die nog met een boog om je heen lopen op straat.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:54 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat de pandemie is tegengegaan doordat jij (en anderen) bent thuis gebleven, dat is aan aanname...
De cijfer van RIVM over de "R" wijzen aan dat alleen al geen handenschudden, extra handhygiene en thuiswerken in Brabant het de besmettingsverspreiding flink naar beneden bracht
[..]
Nee, dat heet slaafs opvolgen van wat je verteld wordt en niet meer zelfstandig nadenken.....
[..]
Op dit punt ben ik het met je eens, er wordt enorm gedramd over die anderhalve meter waarbij andere oorzaken van virusverspreiding zoals aerosolen gebagatelliseerd worden door RIVM
[..]
Hoezo blijven de cafes leeg als iedereen Corona heeft ?
Het tegendeel is echter het geval, de meesten zullen er amper of geen last van hebben
Befehl is befehl als argument daar kom je al 75 jaar niet meer mee weg hoor.....quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:58 schreef hooibaal het volgende:
Bruls voert gewoon de opdrachten van het ministerie van V&J en van volksgezondheid uit, die bepaalt zelf geen beleid. Hooguit de mate van handhaving, maar hij is helemaal niet in de positie om te bepalen of beleid terecht is of niet.
Nee hoor, dat is geen glasharde leugenquote:De regering is dat wel en die adviseren het beleid op de wetenschappelijke adviezen van het OMT. Dus dat het 'naar de prullenbak is verwezen' is een glasharde leugen van jouw kant.
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:21 schreef ZarB het volgende:
Ik zal wel een gebrek aan empathie hebben maar ik voel echt niks bij die heilige volksgezondheid. Mijn motivatie om me aan de regels te houden moet dan ook van heel ver komen.
Dus omdat we niet zo goed scoren moeten we ook de 1.5 meter regel afschaffen om nog slechter te gaan scoren?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:24 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee hoor, dat is geen glasharde leugen
Ja, OMT en RIVM geloven nog steeds in hun eigen mantra`s over 1,5m
Maar die hebben nu niet echt een indrukwekkend trackrecord hoor, als je Nederland vergelijkt met veel andere landen dan scoren we niet zo goed hoor
Er is een ernstig vermoeden dat die voetbal wedstrijd in Italië een superspreading event was, bewijs maar dat dat vermoeden ongegrond is en die explosie van besmettingen uit alleen binnen locaties kwam.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:52 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoezo zouden we slechter scoren als we de 1,5m regel buiten afschaffen ?
Kun je onderbouwen dat er daardoor meer sterfgevallen komen ?
De Hondt?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 00:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er is een ernstig vermoeden dat die voetbal wedstrijd in Italië een superspreading event was, bewijs maar dat dat vermoeden ongegrond is en die explosie van besmettingen uit alleen binnen locaties kwam.
https://www.wsj.com/artic(...)onavirus-11589977873
Je bedoelt de voetbalwedstrijd waar ze in volgepakte OV naar toe gingen, en waar ze voor en na de wedstrijd naar volle horeca (binnen gezien de tijd van het jaar) gingen ?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 00:20 schreef Basp1 het volgende:
Er is een ernstig vermoeden dat die voetbal wedstrijd in Italië een superspreading event was, bewijs maar dat dat vermoeden ongegrond is en die explosie van besmettingen uit alleen binnen locaties kwam.
https://www.wsj.com/artic(...)onavirus-11589977873
Inmiddels word er massaal opgeroepen om niet te komen protesteren, ik denk dat het morgen behoorlijk uit de hand gaat lopen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:30 schreef Ven1972 het volgende:
De rechter heeft bevestigd dat een demonstratie van VirusWaanzin.nl blijft verboden, dus hij stelt de gemeente Den Haag helaas in het gelijk. Volgens de rechter lijkt dit veel op een evenement wat het ook tot 1 september is verboden. Dus ik geef VirusWaanzin.nl heel weinig kans dat ze ook een proces tegen de Staat over opheffing van de maatregelen wint.
https://twitter.com/Teletekst/status/1274028943306305536/photo/1'
https://www.ad.nl/den-haa(...)gezondheid~a0084d8a/
Bronnen: Twitter en AD.nl
Ja denk het ook, dan zal meteen einde worden voor actiegroep VirusWaanzin, dan gaat de politie hun arresteren en vervalt de rechtszaak van donderdag meteen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Inmiddels word er massaal opgeroepen om niet te komen protesteren, ik denk dat het morgen behoorlijk uit de hand gaat lopen.
metooquote:Op donderdag 18 juni 2020 10:43 schreef Simmertje het volgende:
nooit meer de 3 kussen op kantoor wanneer je jarig bent juich ik extreem toe
Lol ,was de originele uitbraak daar ook al niet door een voetbalwedstrijdquote:Op donderdag 18 juni 2020 10:02 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Gaat weer lekker
Precies, wat ik trouwens raar vind is de stelling dat 1,5 meter afstand volgens sommigen een inbreuk is op de vrijheid. ???quote:Op zaterdag 20 juni 2020 22:28 schreef JanGroen het volgende:
Ik heb hier ook geen grote problemen mee. Een beetje afstand bewaren vindt ik wel fijn. Voor mij hoeft al dat zoenen en hutje mutje niet. En handen wassen deed ik altijd al heel vaak. En hoesten of niezen deed ik ook al nooit in mijn handen. Dus voor mij verandert er niet zo veel.
En mensen handen schudden heb ik altijd vies gevonden. Je ziet mensen bij verjaardagen en recepties van het toilet komen zonder hun handen te wassen en ze schudden je daarna de hand om je gedag te zeggen. Nee dank je.
René van der Gijp zei het een aantal weken geleden zo mooi in een uitzending van Veronica Inside: het is net alsof we massaal van de 6e versnelling hebben teruggeschakeld naar de 2e versnelling. Het gehaaste en altijd maar meer meer meer is er vanaf. Als je mensen vroeg hoe gaat het met je was het vaste antwoord: “ja goed, druk”. Alsof druk zijn een graadmeter is (was) van of het goed gaat met je.
Als we allemaal wat meer de tijd nemen en elkaar wat ruimte geven (even letterijk een stapje terug doen als iemand je wil passeren op straat) dan kun je het virus prima de baas worden. Maar op social media zie ik dan weer foto’s voorbij komen van mensen die vrienden en vriendinnen weer opzoeken en zowat bij elkaar op schoot zitten. Hoe moeilijk is het nu echt om 1,5 meter afstand aan te houden? Ook tijdens het maken van die ene foto voor op Facebook of Instagram.
Neem dat 3e biertje nou niet op het terras waardoor je net iets te los wordt en de afstand niet meer aan kan houden. 2 Biertjes in het zonnetje is net zo fijn. Maak gebruik van de mogelijkheid die je letterlijk gegeven wordt en maak er geen misbruik van met alle risico’s van dien.
Als we ons daar allemaal aan zouden houden dan kan alles veel makkelijker en sneller van het slot en kan iedereen zijn winkel weer open gooien om geld te verdienen.
Ik word altijd een beetje kriegelig wanneer iemand voor mij gaat willen bepalen dat twee biertjes net zo fijn is als drie biertjes.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 22:28 schreef JanGroen het volgende:
Neem dat 3e biertje nou niet op het terras waardoor je net iets te los wordt en de afstand niet meer aan kan houden. 2 Biertjes in het zonnetje is net zo fijn
Ik ervaar het als een inbreuk op mijn vrijheid. Je loopt potentieel de kans beboet te worden als je 'te dichtbij' iemand anders komt. Dat is van de zotte.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Precies, wat ik trouwens raar vind is de stelling dat 1,5 meter afstand volgens sommigen een inbreuk is op de vrijheid. ???
Er is altijd al een norm van afstand. Je hebt niet zomaar de vrijheid om je tegen iemand anders aan te duwen. Persoonlijke integriteit heet dat. Fatsoensnormen. Gewoonterecht.
Er zijn ook normen mbt de snelheid die je mag hanteren als je over de rijks- provincie- en gemeentewegen rijdt.
Wat maakt die 1,50 meter dan ineens zo bijzonder.
Ik zie de terrasjes net zo vol als een jaar geleden.
Ik vind dat je OK begint..... met een ik-boodschap.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik ervaar .......
......
Dit gaat niet om verkeersregeltjes,
ik had laatst een discussie met iemand die het vreselijke inbreuk vind dat ze niet met drie vriendinnen naast elkaar in de bioscoop kan zitten.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Precies, wat ik trouwens raar vind is de stelling dat 1,5 meter afstand volgens sommigen een inbreuk is op de vrijheid. ???
Leuke woordspeling maar ik bedoel natuurlijk iets wezenlijk anders.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik vind dat je OK begint..... met een ik-boodschap.
Je eindigt met een stelling.... Het is zo! Da's jammer...... Of eh.... dat vind ik jammer.
Het zijn volgens mij in de meest letterlijke zin van het woord namelijk wel "verkeersregeltjes". Regels over hoe we met elkaar "verkeren".
Dus je bent blij met je nieuwe vrijheid om gevrijwaard te zijn van de nabijheid van een ander.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ik had laatst een discussie met iemand die het vreselijke inbreuk vind dat ze niet met drie vriendinnen naast elkaar in de bioscoop kan zitten.
Als bioscoop en theater bezoek terug gaat naar hoe het was paar maanden geleden zit je arm aan arm met willekeurige vreemden. Plus dat de hele rij moet opstaan als jjj van je plek wil. Dat vind ik nou juist het minst prettige aspect van naar theater gaan, al die mensen in je personal space
Niet meer met 3 personen uit 3 verschillende huishoudens in je eigen auto mogen rijden? Geen vrienden en familie mogen uitnodigen in jouw eigen woning? Ik beschouw dit als inbreuk op de vrijheid.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Er is altijd al een norm van afstand. Je hebt niet zomaar de vrijheid om je tegen iemand anders aan te duwen. Persoonlijke integriteit heet dat. Fatsoensnormen. Gewoonterecht.
Er zijn ook normen mbt de snelheid die je mag hanteren als je over de rijks- provincie- en gemeentewegen rijdt.
Wat maakt die 1,50 meter dan ineens zo bijzonder.
Ik zie de terrasjes net zo vol als een jaar geleden.
Wat is daar raar aan? Het is bijna de grootst denkbare inbreuk op persoonlijke vrijheden dat twee mensen niet meer binnen anderhalve meter van elkaar mogen komen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik hou niet van vreemden in mijn personal space idd.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dus je bent blij met je nieuwe vrijheid om gevrijwaard te zijn van de nabijheid van een ander.
Nu heb je de vrijheid om met je armen te zwaaien. Zo kun je het ook zien.
Mijn vriendin ook niet. Althans, dat denk ik. Daarom sla ik ook altijd iedere kerel die binnen een straal van twee meter van d'r komt keihard op zijn muil.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:39 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik hou niet van vreemden in mijn personal space idd.
Op een openbaar terrein kan een overheid regels stellen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan? Het is bijna de grootst denkbare inbreuk op persoonlijke vrijheden dat twee mensen niet meer binnen anderhalve meter van elkaar mogen komen.
Ik ben sowieso kritisch op deze langdurige coronaregels.. maar wat de overheid in openbare ruimte beslist is 1 ding. Maar op je privé terrein mag je toch uitnodigen wie je wilt, alleen als er echt geluidsoverlast mag je optreden. Maar het is niet de bedoeling dat je optreed op men zijn privéregels vanwege coronaregels.. ben je helemaal mal!quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Op een openbaar terrein kan een overheid regels stellen.
Volgens mij kan er achter de voordeur nog steeds heel veel.
Onthoud 1 ding goed, mensen in bejaarde/verpleeg huizen waren al oud laatste fase in hun leven. Ofwel binnen een paar maanden tot enkele jaren toch dood dus of het erg is dat ze iets eerder dood gaan? Maar wel mogen genieten van hun bezoek en familie?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jawel, maar die legt liever niet over drie weken het loodje omdat ze door een medebewoner met onvoorzichtige familie wordt besmet.
Dat ventilator issue gaat alleen over gezamenlijke ruimte, dat gaat sowieso niet over de eigen kamerquote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:03 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Onthoud 1 ding goed, mensen in bejaarde/verpleeg huizen waren al oud laatste fase in hun leven. Ofwel binnen een paar maanden tot enkele jaren toch dood dus of het erg is dat ze iets eerder dood gaan? Maar wel mogen genieten van hun bezoek en familie?
Of 2 jaar eenzaam wegrotten zelf de ventilator mag niet aan, zelfs je achterkleinkind niet mogen zien ruiken voelen? Niet naar volksdans niet mogen sjoelen?
Nee lekker eenzaam wegrotten en dan krijgt de familie te horen, mevr hendriks is overleden... maar we hebben haar al een jaar niet gezien dat doet pas verdriet.
Ja en die dingen mogen wel aan staan in winkels en op terrasjes?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:11 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat ventilator issue gaat alleen over gezamenlijke ruimte, dat gaat sowieso niet over de eigen kamer
Hoezo dit kruisverhoor? Waarom zou je überhaupt op een terras een ventilator neerzetten?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:17 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Ja en die dingen mogen wel aan staan in winkels en op terrasjes?
Een windje als het warm is, zie je vaak zat...quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Hoezo dit kruisverhoor? Waarom zou je überhaupt op een terras een ventilator neerzetten?
Ik snap je steeds minder.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:21 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Een windje als het warm is, zie je vaak zat...
Waarom terrasverwarming? Je kan ook binnen zitten.
Daarom dus.
Dat klopt, de overheid kan bijvoorbeeld de regel stellen dat vrouwen voortaan alleen nog gesluierd de openbare ruimte mogen betreden, ook dat is gewoon een inperking van vrijheid.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Op een openbaar terrein kan een overheid regels stellen.
Volgens mij kan er achter de voordeur nog steeds heel veel.
Klopt. Maar dat doet ze (de overheid) dus niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat klopt, de overheid kan bijvoorbeeld de regel stellen dat vrouwen voortaan alleen nog gesluierd de openbare ruimte mogen betreden, ook dat is gewoon een inperking van vrijheid.
ah, de ‘boerka wet’ moet ook afgeschaft worden dus.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat klopt, de overheid kan bijvoorbeeld de regel stellen dat vrouwen voortaan alleen nog gesluierd de openbare ruimte mogen betreden, ook dat is gewoon een inperking van vrijheid.
O, jazeker wel. Ook de wetten met betrekking tot lichaamsbedekking zijn gewoon een vrijheidsbeperking, en een wat dubieuze. Echter, de wetgever maakt altijd een afweging tussen vrijheid en andere belangen zoals 'goede zeden' en veiligheid. Het inperken van vrijheden is soms ook best te billijken, maar men moet niet vergeten dat het weldegelijk inperkingen zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat doet ze (de overheid) dus niet.
Maar het klopt dat er kledingregels zijn voor bepaalde plekken.
Zo heb je naturistenstranden, waarbij je helemaal geen kleding aan hoeft. Voor alles daarbuiten gelden regels mbt lichaamsbedekking. Dus de grens met "gesluierd" is ook arbitrair en is niet plotseling een "beperking van de vrijheid"
Ook de boerkawet is het beknotten van persoonlijke vrijheid.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:34 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ah, de ‘boerka wet’ moet ook afgeschaft worden dus.
Je weet hoop ik wel dat je stemrecht hebt he? En dat er een meerderheid in eerste en tweede kamer nodig is voordat ‘de overheid’ een wet kan invoeren
winkels vaak kort verblijf van klanten, terrassen buiten langer verblijf van klanten. Gemeenschappelijke ruimte, langdurig verblijf van bewoners binnen. Lijken me nogal wat verschillen tussen te zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:17 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Ja en die dingen mogen wel aan staan in winkels en op terrasjes?
Voor corona?quote:
Je kunt ook de vrijheid willen hebben niet geconfronteerd te worden met ontklede mensen. Om vrijheid te genieten zijn er regels nodig die weer vrijheidsbeperkend zijn. Als er vrijheid zou zijn om aan de linkerkant van de weg te rijden, ontneemt dat mijn vrijheid om veilig te reizen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
O, jazeker wel. Ook de wetten met betrekking tot lichaamsbedekking zijn gewoon een vrijheidsbeperking, en een wat dubieuze. Echter, de wetgever maakt altijd een afweging tussen vrijheid en andere belangen zoals 'goede zeden' en veiligheid. Het inperken van vrijheden is soms ook best te billijken, maar men moet niet vergeten dat het weldegelijk inperkingen zijn.
Om nou voor die kleine groep kwetsbare al deze regels in stand te houden gaat mij te ver en vele kunnen door dit beleid werkeloos worden of falliet.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:29 schreef Vissenkom3 het volgende:
[..]
Voor corona?
Er zijn ook zat mensen die niet "bang" zijn voor zichzelf, maar voor de kwetsbare personen om hen heen. Beetje verder kijken dan je neus lang is.
Precies, de kwetsbaren hou je binnen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:21 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
Om nou voor die kleine groep kwetsbare al deze regels in stand te houden gaat mij te ver en vele kunnen door dit beleid werkeloos worden of falliet.
Eigenlijk is het ook apart dat je als kwetsbare de regels van hogerhand nodig zou hebben. Als ik in die groep zou vallen, dan zorgde ik er sowieso wel voor dat ik in quarantaine zou blijven volgens mijn eigen regels, ongeacht welke landelijke maatregelen dan ook. Daar moet je het serieus toch niet van af willen laten hangen? Die maatregelen zijn echt niet altijd een perfectie reflectie van de ernst en verspreiding van het virus.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:59 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Precies, de kwetsbaren hou je binnen.
En mensen dat meer risico lopen (hele dikke mensen) verplicht afvallen.
Ben ook voorstander van smorgens tussen 8 en 11 alleen voor 65+ supermarkt, in de middag mix, na 16 00 tot sluiting onder 65.
Zelfde geld voor gewone winkels zwembad, pretpark enz.
Je moet wel eerst de "do's" en "don'ts" weten natuurlijk. Hoe gedraagt zo'n virus zich. Het carnaval is doodleuk doorgegaan, en dat is waarschijnlijk letterlijk en figuurlijk de "dooddoener" geweest. Want het virus is min of meer blijven hangen in Oost-Brabant en Noord-Limburg. En in de bijbelbelt waar de gereformeerden uit volle borst "Prijsssjjsjsjsjsjt den Heere" zaten te zingen. Onderwijl allerlei aerosollen uit te spugen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ook apart dat je als kwetsbare de regels van hogerhand nodig zou hebben. Als ik in die groep zou vallen, dan zorgde ik er sowieso wel voor dat ik in quarantaine zou blijven volgens mijn eigen regels, ongeacht welke landelijke maatregelen dan ook. Daar moet je het serieus toch niet van af willen laten hangen? Die maatregelen zijn echt niet altijd een perfectie reflectie van de ernst en verspreiding van het virus.
Als er een tweede golf komt is de economie ook geruïneerd. Je kunt ook moeilijk sigaretten blijven roken om geen werkloosheid in de tabaksindustrie te voorkomen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:58 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
TS, dat het jou goed uitkomt, prima.
Ondernemers die geruïneerd worden zullen minder blij zijn met de beperkingen van onze burgerrechten en vrijheden door de overheid
Het kan in theorie allemaal ook wel, maar het druist in tegen de natuur van sociale wezens om krampachtig bij elk contact over extra afstand te moeten nadenken. Daarom is het geen lange termijn oplossing en zie je op heel veel plekken dat het verwatert.quote:Op donderdag 25 juni 2020 04:14 schreef MakkieR het volgende:
Uitgaansleven op 1.50m dat gaat nog, winkelen op 1.50m ook geen probleem, werken op 1.50m kan nog prima. Maar liefde op 1.50m absoluut niet. Het is dus wie je het vraagt. Ben je getrouwd, geen probleem, ben je alleen, absoluut een probleem. Met andere woorden, 1.50m is discriminatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |