abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193681209
Geen handen schudden, swah... Geen gekus en gedoe. Maar wel bij elkaar op bezoek. Ik vind het eigenlijk prima zo. Het enige wat ik een beetje mis is de hardloop-evenementen. Maar ook daar kan wellicht een mouw aan gepast worden. In de buitenlucht is die 1,50 meter al rennend wellicht ook een rekbaar begrip.
Ik kan wel zonder cafe's. En als het mooi weer is, kun je op een terras gaan zitten.
Dus: Ik kan er mee leven. Wie is het met mij eens? Wie niet?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193681269
Gewoon in je tuin halve liters bier klappen in je witte tuinstoel met BBQ en kut roepen naar de buuf

Halve liter betaal je tegenwoordig 5.40 voor op het terras ja koekoek ...
Middagje tanken kost je 54 euro 8)7 8)7 8)7 8)7
Heb ik 108 halve liters voor
Ik zwaai naar dieren.
pi_193681289
Met de huidige maatregelen kan ik prima nog een tijdje leven. Al mis ik concerten en avondjes in de kroeg met een wat groter gezelschap wel. Scheelt ook dat ik buiten kan sporten.
pi_193681345
Absoluut niet. Ik ben er de laatste weken helemaal klaar mee. Avondjes theater, concerten, naar de kroeg, feestjes, vliegvakantie...

Ik hou me er wel aan, want ik snap waarom. Maar nee, dit mag zo snel mogelijk over zijn.
pi_193681350
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:59 schreef trustychords het volgende:
Met de huidige maatregelen kan ik prima nog een tijdje leven. Al mis ik concerten en avondjes in de kroeg met een wat groter gezelschap wel.
Bij 1,50 meter afstand heb je 2,25 m2 nodig. Wellicht kan dat bij jongeren-festivals nog iets minder.
Met een bepaalde norm mbt "social distancing" voorkom je ook een Heizel-drama, een Liverpool-drama en wat denk je van het drama in dat Café in Volendam. De Social Distancing heeft ook "colleteral profit".
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 18 juni 2020 @ 10:04:30 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193681353
Niks mis mee. Hoewel, jammer dat mensen al op 1,51m van je mogen staan, rot op.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193681379
Ik kan er prima mee leven, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat er mensen zijn die er helemaal klaar mee zijn. Helaas maakt het voor het Corona virus geen ene fuck uit wat iemand ook denkt of vindt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:08:27 #9
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193681385
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:03 schreef Piles het volgende:
Absoluut niet. Ik ben er de laatste weken helemaal klaar mee. Avondjes theater, concerten, naar de kroeg, feestjes, vliegvakantie...

Ik hou me er wel aan, want ik snap waarom. Maar nee, dit mag zo snel mogelijk over zijn.
Dit

Vooral rijzen mis ik. Lekker het vliegtuig pakken
#KICKOUTZP
pi_193681447
Als autist vind ik het heerlijk. Geen drukte, veel minder hectiek en overall is alles gewoon relaxter. Dit griepje is voor mij persoonlijk een zege lol
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:16:19 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193681476
Fokkers zijn van nature bang voor andere mensen.
pi_193681556
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:08 schreef wollah het volgende:

[..]

Dit

"rijzen". Spreek je wel je talen? Beter dan Nederlands hoop ik.
Of ben je een klomp deeg?
pi_193681611
Ik hoor in het verhaal van TS heel veel het woord "ik"
Het kan best zijn dat je er persoonlijk weinig moeite mee hebt, ik kom zelf ook niet zoveel in de horeca
Maar dit is wel een gigantisch egoistisch standpunt, want die infantiele anderhalvemeter samenleving heeft enorme economische en sociologische gevolgen
Dat is de doodsteek voor de horeca, cultuur en recreatiesector
Velen hangen nu in feite aan het staatsinfuus, wat natuurlijk niet alle verliezen dekt
Ook met die staatssteun zal het faillissementen gaan regenen, met massaontslagen als gevolg

En wat wel bestaan blijft zal uiteindelijk genoodzaakt zijn om de prijzen te verhogen, anders is het niet economisch rendabel met de mindere bezetting

En de foute agenten en BOA`s die maar wat graag die anderhalvemeter regel handhaven komen aan alle kanten boven drijven om burgers te treiteren
Dit weer bijvoorbeeld
https://www.parool.nl/ams(...)en-sleutel~bc7cdfb3/
quote:
De politie is zaterdagnacht na een melding van geluidsoverlast een woning van studentencomplex Uilenstede binnengetreden met een eigen elektronische sleutel, zonder toestemming van de studenten. Er werd van tevoren ook niet aangebeld.

“Ik zat met een huisgenoot op de bank toen ik opeens gestommel hoorde op de gang,” vertelt een van de bewoners. “Toen ik ging kijken stonden er twee agenten voor mijn neus.” De agenten kwamen af op een melding van geluidsoverlast, en liepen de gangen af. “Ik zei nog: je mag hier niet zomaar naar binnenlopen met een eigen sleutel, dit is onze woning. Maar volgens hen zijn de gang en woonkamer openbare ruimtes.”

Vervolgens stapte een agent echter ook een van de slaapkamers binnen, aldus de bewoner. Ook die mocht hij gewoon betreden, vond hij, omdat hij had aangeklopt en vervolgens werd uitgenodigd binnen te komen. “Maar dat is helemaal niet waar,” zegt de bewoner. “De deur stond op een kier en tijdens het aankloppen liep hij al naar binnen. Er was helemaal geen tijd om te reageren.”

Op het balkon van de slaapkamer zat een aantal huisgenoten met elkaar te praten. De agent sprak hen aan op het geluid en het niet in acht nemen van 1,5 meter afstand. “Naar hun idee zijn wij geen huisgenoten en moeten we afstand houden, terwijl we in dezelfde ruimte wonen.”
quote:
Verhuurder Stichting Duwo laat in een reactie weten dat hulpdiensten, waaronder de politie, in het belang van de veiligheid inderdaad door middel van een sleutel toegang kunnen krijgen tot de algemene ruimtes. “Maar dit is alleen in het geval van levensbedreigende calamiteiten. Deze actie van de politie valt hier niet onder.”

De tag, een elektrische sleutel, is inmiddels geblokkeerd. Duwo erkent dat de politie haar boekje te buiten is gegaan, en onderzoekt hoe dit heeft kunnen gebeuren. “We gaan hierover in gesprek en betrekken de bewoners daar nadrukkelijk bij. Of de politie wederom toegang krijgt tot algemene ruimtes, hangt af van de uitkomst van de overleggen.”
En dan kun je later wel weer excuses en uitleg krijgen
Maar het feit is dat die desbetreffende agenten dit blijkbaar doodnormaal vinden en die nieuw verkregen macht en bevoegdheden maar al te mooi vinden
Niemand bij hen die denkt "wacht even, waar ben ik mee bezig ?"
pi_193681672
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:04 schreef heywoodu het volgende:
Niks mis mee. Hoewel, jammer dat mensen al op 1,51m van je mogen staan, rot op.
:D
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_193681709
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:26 schreef bluemoon23 het volgende:
Het kan best zijn dat je er persoonlijk weinig moeite mee hebt, ik kom zelf ook niet zoveel in de horeca
Maar dit is wel een gigantisch egoistisch standpunt, want die infantiele anderhalvemeter samenleving heeft enorme economische en sociologische gevolgen

"egoistisch standpunt" ....?
Helemaal niet. Als je niet meer vliegt, ben je ook niet verantwoordelijk voor de CO 2 uitstoot die ons alleen uiteindelijk van het leven beroofd.
Ik hoef mij als consument niet de keuze te laten opleggen om bv sigaretten te gaan roken, omdat anders de werknemers van Philip Morris geen werk meer hebben.
Er zal nieuw werk komen, een nieuwe economie.
Bv: mondkapjes, handschoenen, desinfecterend materiaal, ductape, stoepkrijt, IT-werknemers die skype, zoom en teams installeren bij bejaardehtehuizen.

Het is net zoiets als de doodstraf in standhouden omdat anders de beul geen werk heeft.
Ik pleit voor een andere economie, meer gericht op welzijn (in kwalitatieve zin) ipv "welvaart" (in kwantitatieve zin).

Als we afzien van te grote mensen massa's zoals in het Heizelstadion, Liverpool, of bv in Duisburg een Love Parade, of in het Café het Hemeltje in Volendam.
Want: Wie weet zijn er ook wel andere voordelen aan een geringere mensenmassa in het Heizelstadion, Liverpool, een Love Parade in Duisburg, of een Oudejaarsbijeenkomst in het Hemeltje in Volendam.

Het hoeft niet egoistisch te zijn om dat af te vragen.
pi_193681724
quote:

Dat is de doodsteek voor de horeca, cultuur en recreatiesector
Velen hangen nu in feite aan het staatsinfuus, wat natuurlijk niet alle verliezen dekt
Ook met die staatssteun zal het faillissementen gaan regenen, met massaontslagen als gevolg

En wat wel bestaan blijft zal uiteindelijk genoodzaakt zijn om de prijzen te verhogen, anders is het niet economisch rendabel met de mindere bezetting
Helemaal met je eens. Eerlijk gezegd weet ik nog steeds niet of ik dit allemaal persoonlijk heel erg ga missen, maar ik ben het helemaal eens met het feit dat er een enorme werkloosheidsgolf ons te wachten staat. En die verantwoordelijkheid zullen we, hoe dan ook, toch met zijn allen moeten gaan dragen. Het gaat allemaal niet goedkoper worden tot we nieuwe mogelijkheden en kansen zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr_Belvedere op 18-06-2020 10:43:17 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:38:39 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193681729
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Bij 1,50 meter afstand heb je 2,25 m2 nodig. Wellicht kan dat bij jongeren-festivals nog iets minder.
1,8m2 is al voldoende.

Deze crisis laat goed zien wie wel niet heeft opgelet bij wiskunde vroeger ;)

Het maken van rasters met vierkanten van elk 1,5m bij 1,5m is de minst effectieve manier om objecten met 1,5m afstand van elkaar te scheiden. Als je om ieder een denkbeeldige cirkel trekt met een straal van 0,75m kan je meer objecten kwijt met nog steeds tussen elk object 1,5m afstand.
So we just called him Fred
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:41:08 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193681745
quote:
Dit topic gaat er toch over dat TS er geen moeite mee heeft? Hoe moet hij dat anders verwoorden?
So we just called him Fred
pi_193681773
Mwah, ik vind de 1,5 meter heel onnatuurlijk. Zeker in het begin er wel aan gehouden, maar vond het zeer geforceerd.

Mondkapjes in het OV vind ik overigens helemaal prima, mag van mij nog wel even een tijdje zo blijven. Daarnaast nooit meer de 3 kussen op kantoor wanneer je jarig bent juich ik extreem toe *O*
pi_193681782
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:38 schreef Fred het volgende:

[..]

1,8m2 is al voldoende.

Deze crisis laat goed zien wie wel niet heeft opgelet bij wiskunde vroeger ;)

Het maken van rasters met vierkanten van elk 1,5m bij 1,5m is de minst effectieve manier om objecten met 1,5m afstand van elkaar te scheiden. Als je om ieder een denkbeeldige cirkel trekt met een straal van 0,75m kan je meer objecten kwijt met nog steeds tussen elk object 1,5m afstand.
Ik heb wiskunde laten vallen op de middelbare school....
Thanks any way!

Ik kan natuurlijk flauw doen en zeggen dat ik een marge had ingebouwd die rekening houdt met "rondlopen", en dat die heel toevallig overeenkwam met het verschil 2,25 en 1,8.
1,8 zal je wellicht bereiken als je muntjes schuin tegen elkaar op een tafel legt.
Bedankt voor je les!
pi_193681795
quote:

[..]

Dit

Het vliegtuig pakken mag gewoon, hoor. Daarin hoef je zelfs geen 1,5 meter afstand te houden!
pi_193681800
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Helemaal niet. Als je niet meer vliegt, ben je ook niet verantwoordelijk voor de CO 2 uitstoot die ons alleen uiteindelijk van het leven beroofd.

Bv: mondkapjes, handschoenen, desinfecterend materiaal, ductape, stoepkrijt, IT-werknemers die skype, zoom en teams installeren bij bejaardehtehuizen
Kerel doe niet zo naief |:(
Een nieuwe economie waarin we massaal mondkapjes, handschoenen, desinfecterend materiaal, ductape, stoepkrijt gaan maken ???

Dat is net als de sprookjes over de energietransitie wat zoveel banen zal opleveren dat het eigenlijk geld oplevert in plaats van dat het geld kost
Realiteit is echter dat die windturbines veelal uit het buitenland komen en dat de monteurs daarvoor ook veelal buitenlanders zijn (Duitsers, Denen, Engelsen)
Die massale zonneparken aanleggen is ook geen rocketscience, dat wordt nu ook steeds meer door arbeidsmigranten gedaan
quote:
Het is net zoiets als de doodstraf in standhouden omdat anders de beul geen werk heeft.
Ik pleit voor een andere economie, meer gericht op welzijn (in kwalitatieve zin) ipv "welvaart" (in kwantitatieve zin).
Nou, je wordt op je wenken bediend met een economie met minder welvaart
Want dat is exact wat je krijgt met een economische crisis en een transferunie met ZuidEuropa...
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:45:51 #23
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193681817
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:45 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Het vliegtuig pakken mag gewoon, hoor. Daarin hoef je zelfs geen 1,5 meter afstand te houden!
Ja maar je kan niet overal heen en niet alles is overal open
#KICKOUTZP
pi_193681848
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:41 schreef Fred het volgende:
Dit topic gaat er toch over dat TS er geen moeite mee heeft? Hoe moet hij dat anders verwoorden?
Hij denkt alleen aan zijn persoonlijke leven, en dat wat verder van elkaar af lopen en zitten niet zo`n ramp is
Dat die 1,5m desastreus is voor veel bedrijfstakken met een golf van faillissementen en massaontslagen als gevolg, dat interesseert hem blijkbaar niet, of hij beseft het nog niet
pi_193681866
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:45 schreef wollah het volgende:

[..]

Ja maar je kan niet overal heen en niet alles is overal open
Nee, maar je deed het voorkomen alsof je helemaal niet meer mag vliegen.
pi_193681877
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik hoef mij als consument niet de keuze te laten opleggen om bv sigaretten te gaan roken, omdat anders de werknemers van Philip Morris geen werk meer hebben.
Bv: mondkapjes, handschoenen, desinfecterend materiaal, ductape, stoepkrijt, IT-werknemers die skype, zoom en teams installeren bij bejaardehtehuizen.

Als we afzien van te grote mensen massa's zoals in het Heizelstadion, Liverpool, of bv in Duisburg een Love Parade, of in het Café het Hemeltje in Volendam.
Want: Wie weet zijn er ook wel andere voordelen aan een geringere mensenmassa in het Heizelstadion, Liverpool, een Love Parade in Duisburg, of een Oudejaarsbijeenkomst in het Hemeltje in Volendam.

Het hoeft niet egoistisch te zijn om dat af te vragen.
Die nieuwe economie met ontsmettingsmiddelen, mondkapjes en zoom sessies gaat niet echt samen met een beter gevoel van welzijn en/of kwaliteit van leven.
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:52:25 #27
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193681913
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:48 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Nee, maar je deed het voorkomen alsof je helemaal niet meer mag vliegen.
Dat maak jij ervan
#KICKOUTZP
pi_193681916
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:47 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hij denkt alleen aan zijn persoonlijke leven, en dat wat verder van elkaar af lopen en zitten niet zo`n ramp is
Dat die 1,5m desastreus is voor veel bedrijfstakken met een golf van faillissementen en massaontslagen als gevolg, dat interesseert hem blijkbaar niet, of hij beseft het nog niet
Mensen die in bepaalde sectoren werken die nu hard getroffen worden denken OOK alleen aan zichzelf. Dat doet zowat iedereen. Net zoals mensen die alles open willen gooien geen ruk geven om mensen die dood gaan of die als gevolg van Corona mogelijk blijvende longschade hebben wat ook geld gaat kosten. Of zich ook niet interesseren voor de werkdruk in de zorg. Want ja, ze willen zuipen op het een overvol terras. Dat is net zo goed egoistisch.
pi_193681921
quote:
Het ongecontroleerd rond laten gaan van een pandemie ook. Wellicht nog wel veel en veel meer schade.. Consumentenvertrouwen voor meerdere jaren weg, kosten voor de gezondheidszorg die gigantisch stijgen (ziekenhuisopnames, IC behandelingen, revalidatietrajecten), kosten voor het bedrijfsleven vanwege het enorme ziektenverzuim en een fors aantal, weliswaar herstelde Coronapatienten zullen langdurig niet voor 100% aan het arbeidsproces kunnen deelnemen.

Nee, dat fabeltje dat "het middel erger dan de kwaal zou zijn" is veel te kort door de bocht.. Daar doen een paar anecdotes over iets te machtsgeile politie-agenten of BOA's niets aan af.
Het is kut, maar het is helaas de realiteit.
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:53:47 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193681931
Ja, ik kan hier wel mee leven. Het enige dat ik écht mis is een dikke knuffel van m'n schoonmoeder.
Resistance is futile.
pi_193681938
quote:

[..]

Interessant dat je dat eruit haalt. Ik maak van dichtbij hele negatieve gevolgen mee, ik gun niemand de nadelige effecten van de maatregelen en hoop enorm dat het snel voorbij is.

Maar als je de vraag stelt of ik als individu kan leven met de maatregelen: prima. Dat kan prima naast elkaar bestaan.
pi_193681939
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:50 schreef Wirelessmouse het volgende:Die nieuwe economie met ontsmettingsmiddelen, mondkapjes en zoom sessies gaat niet echt samen met een beter gevoel van welzijn en/of kwaliteit van leven.
En er was nu de laatste maanden een run op mondkapjes, handschoenen en desinfecterend materiaal
Maar normaal gesproken is dat gerommel in de marge
Geen pijlers van een economie ofzo
pi_193681983
quote:

[..]

Mijn persoonlijk welbevinden hoeft toch niet egoistisch te zijn? Als ik geen heroine gebruik hoef ik mij toch niet schuldig te voelen omdat de drugs-koeriers dan geen werk meer hebben?
Een economie wijzigt zich toch elke keer. Wellicht koop jij ook geen rieten manden. Vroeger had je veel mandenmakers. Die zijn er nu niet meer. Dus de mandenmakers hebben een ander ambacht gekozen. Je kunt toch ook niet de mandenmakersbedrijven blijven ondersteunen?
Dit geldt ook voor klompenmakers en molenaars.
Zo is het ook met horeca-bazen en vliegtuigpiloten.
Aan de andere kant zullen mensen wellicht meer geld uitgeven aan goede zorg.
Dat iedereen zijn eigen IC-bed veilig wil stellen. Economie verandert. Vraag en aanbod verandert. En dat is al eeuwen zo.
pi_193682000
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:53 schreef Seven. het volgende:
Ja, ik kan hier wel mee leven. Het enige dat ik écht mis is een dikke knuffel van m'n schoonmoeder.
Dit. Ik kan er ook prima mee leven. Jammer dat er het een en ander niet kan, zoals af en toe op de bonnefooi ergens uit te gaan eten. De voordelen zie ik ook wel. Ik heb er nieuwe hobbies bij.
pi_193682028
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Mijn persoonlijk welbevinden hoeft toch niet egoistisch te zijn? Als ik geen heroine gebruik hoef ik mij toch niet schuldig te voelen omdat de drugs-koeriers dan geen werk meer hebben?
Een economie wijzigt zich toch elke keer. Wellicht koop jij ook geen rieten manden. Vroeger had je veel mandenmakers. Die zijn er nu niet meer. Dus de mandenmakers hebben een ander ambacht gekozen. Je kunt toch ook niet de mandenmakersbedrijven blijven ondersteunen?
Dit geldt ook voor klompenmakers en molenaars.
Zo is het ook met horeca-bazen en vliegtuigpiloten.
Aan de andere kant zullen mensen wellicht meer geld uitgeven aan goede zorg.
Dat iedereen zijn eigen IC-bed veilig wil stellen. Economie verandert. Vraag en aanbod verandert. En dat is al eeuwen zo.
Dit soort veranderingen zijn vaak een proces van vele jaren. Nu gaat het bijna van de ene op de andere dag voor horeca, toerisme, evenementen, musea, dierentuinen, bioscopen, theaters, vervoersbedrijven, luchtvaartmaatschappijen etc.
pi_193682043
Zou er prima mee kunnen leven in een ander land. Nederland is helaas overvol dus rustige tentjes bestaan amper. En de helft van het jaar zit je binnen opgesloten omdat het buiten niet aangenaam is, dan is het allemaal al een stuk minder leuk dan met 25 graden bier zuipen in je tuin of sporten in de openlucht.
blablablabla
pi_193682050
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:52 schreef Morri2 het volgende:
Net zoals mensen die alles open willen gooien geen ruk geven om mensen die dood gaan of die als gevolg van Corona mogelijk blijvende longschade hebben wat ook geld gaat kosten. Of zich ook niet interesseren voor de werkdruk in de zorg. Want ja, ze willen zuipen op het een overvol terras. Dat is net zo goed egoistisch.
Nee, dat zie je verkeerd denk ik
Misschien zien de economen, opiniemakers, politici etc die alles weer open willen gooien wel "the bigger picture" en zien ze in dat koste wat het kost het Corona virus willen bestrijden met lockdowns en social distancing niet een goede lange termijn oplossing is ?
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:52 schreef JFlip het volgende:
Het ongecontroleerd rond laten gaan van een pandemie ook. Wellicht nog wel veel en veel meer schade.
Wie heeft het over ongecontroleerd rond laten gaan van een pandemie dan ?
Ik niet, vrijwel niemand denk ik

Er is ook geen land ter wereld wat die strategie heeft, ook Zweden niet hoor....
pi_193682121
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dit soort veranderingen zijn vaak een proces van vele jaren. Nu gaat het bijna van de ene op de andere dag voor horeca, toerisme, evenementen, musea, dierentuinen, bioscopen, theaters, vervoersbedrijven, luchtvaartmaatschappijen etc.
Klopt!
Aan de andere kant is dit ook een leerproces voor de "volgende keer". Nog meer flexibiliteit "eisen" mbt een opleiding.
"Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt".
De maatregelen mbt Covid hebben "colleteral profit". Minder vliegreizen: minder CO 2 uitstoot. Er zal minder vlees worden gegeten door mensen die niet stekeblind zijn (Covid begonnen op een vleesmarkt, besmettingen in slachthuizen, zoonosen, besmetting via nertsen, donkerrode plekken in Brabant en Limburg daar waar varkensstallen zijn etc.). Minder vlees leidt tot minder obesitas.

En willen we wel weer zoveel drukte op bv:
het Heizelstadion
Bij een Love Parade in Duisburg
Bij het cafe het Hemeltje in Volendam tijdens "oudjaarsnacht".

Ik zei al: "Colleteral Profit"
pi_193682128
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:02 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, dat zie je verkeerd denk ik
Misschien zien de economen, opiniemakers, politici etc die alles weer open willen gooien wel "the bigger picture" en zien ze in dat koste wat het kost het Corona virus willen bestrijden met lockdowns en social distancing niet een goede lange termijn oplossing is ?
[..]

Als ik hier zo de opmerkingen op Fok zag de afgelopen maanden ging het bij de meesten niet om het grotere plaatje. Ik zie dat in deze thread ook weer. "Ik mag dit niet, ik mag dat niet". Dat zijn persoonlijke problemen die iemand heeft met die 1,5 meter.

Dat die 1,5 meter geen oplossing voor de lange termijn is, dat zie ik ook wel. Maar het ging erom of je het persoonlijk nog kunt volhouden. Ik wel. Gevalletje 'glas half vol'. Ik zoek wat ik WEL kan doen.
pi_193682183
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:10 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Als ik hier zo de opmerkingen op Fok zag de afgelopen maanden ging het bij de meesten niet om het grotere plaatje. Ik zie dat in deze thread ook weer. "Ik mag dit niet, ik mag dat niet". Dat zijn persoonlijke problemen die iemand heeft met die 1,5 meter.

Dat die 1,5 meter geen oplossing voor de lange termijn is, dat zie ik ook wel. Maar het ging erom of je het persoonlijk nog kunt volhouden. Ik wel. Gevalletje 'glas half vol'. Ik zoek wat ik WEL kan doen.
Precies. Stel dat je alles opengooit en dat de boel uit de hand loopt en dat we dan niet eens meer een kop koffie kunnen drinken.
Ik kan net zo goed zeggen dat ik vlees-eters egoistisch vind en Brabantse carnavalsvierders en nertsenfokkers.
Want dankzij deze lieden kon ik een paar maand niet naar de hardloopclub en geen kop koffie drinken bij vrienden/familie.
Voor mij is het glas voor 90% weer vol.
pi_193682339
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Klopt!
Aan de andere kant is dit ook een leerproces voor de "volgende keer". Nog meer flexibiliteit "eisen" mbt een opleiding.
De maatregelen mbt Covid hebben "colleteral profit". Minder vliegreizen: minder CO 2 uitstoot. Er zal minder vlees worden gegeten door mensen die niet stekeblind zijn (Covid begonnen op een vleesmarkt, besmettingen in slachthuizen, zoonosen, besmetting via nertsen, donkerrode plekken in Brabant en Limburg daar waar varkensstallen zijn etc.). Minder vlees leidt tot minder obesitas.

En willen we wel weer zoveel drukte op bv:
het Heizelstadion
Bij een Love Parade in Duisburg
Bij het cafe het Hemeltje in Volendam tijdens "oudjaarsnacht".

Ik zei al: "Colleteral Profit"
Dit soort uitbraken raken altijd de plekken waar mensen bij elkaar komen, dit zijn vaak ook de plekken die de kwaliteit van het leven bepalen. Mensen komen nou eenmaal graag bij elkaar, dat is zo goed als niet tegen te houden.

De huidige maatregelen zijn voor nu nog prima, maar geen geen oplossing voor de lange termijn. Minder vliegreizen, horeca of evenementen noem ik geen collateral profit, dit is voor mij een directe afname van de kwaliteit van leven.
pi_193682438
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Precies. Stel dat je alles opengooit en dat de boel uit de hand loopt en dat we dan niet eens meer een kop koffie kunnen drinken.
Ik kan net zo goed zeggen dat ik vlees-eters egoistisch vind en Brabantse carnavalsvierders en nertsenfokkers.
Want dankzij deze lieden kon ik een paar maand niet naar de hardloopclub en geen kop koffie drinken bij vrienden/familie.
Voor mij is het glas voor 90% weer vol.
Hoezo kon jij geen kop koffie drinken bij vrienden/familie ?
Was je auto stuk en kon ie niet gerepareerd worden door Corona ofzo ?
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Klopt!
Die donkerrode plekken waren toevallig ook plekken waar carnaval gevierd is....
Je ziet dat Corona nu bij veel zaken als excuus wordt aangegrepen om maar zaken te kunnen afschaffen of door te drukken
De vleesindustrie is daar een goed voorbeeld van
pi_193682452
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:25 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dit soort uitbraken raken altijd de plekken waar mensen bij elkaar komen, dit zijn vaak ook de plekken die de kwaliteit van het leven bepalen. Mensen komen nou eenmaal graag bij elkaar, dat is zo goed als niet tegen te houden.

De huidige maatregelen zijn voor nu nog prima, maar geen geen oplossing voor de lange termijn. Minder vliegreizen, horeca of evenementen noem ik geen collateral profit, dit is voor mij een directe afname van de kwaliteit van leven.
Hoe dicht moet je dan op elkaar staan wil de kwaliteit van leven ineens beginnen. Iedereen heeft toch ook behoefte aan een aura van leegte (geen naaste).
Dus dit is een hele subjectieve discussie.
Ik vind het pas egoIstisch dat mensen een pandemie in gang zetten omdat ze persee hutje-mutje tegen elkaar willen staan, waardoor een week later iedereen thuis moet blijven.
Binnen die 1,5 meter is er nog heel veel mogelijk, in combinatie met versoepelingen bij buitenlucht of ventilatie, en kunnen op termijn alle festivals en vliegreizen weer doorgang vinden.
In mijn ogen kan dan iedereen een bepaald niveau van "kwaliteit van leven" ervaren.
Ik vind het egoistisch als je persee hutje-mutje tegen elkaar aangeplakt wil staan/liggen, waardoor je daarna een pandemie veroorzaakt, waardoor iedereen weer thuis moet blijven.
Het is net zoiets als: Niet tevreden zijn met een 7, dus een 10 eisen, waardoor iedereen daarna weer een 3 ervaart als "levensgeluk".
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:33:37 #44
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_193682463
Ben er geen voorstander van
AZ
ALKMAAR
pi_193682574
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:31 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hoezo kon jij geen kop koffie drinken bij vrienden/familie ?
Was je auto stuk en kon ie niet gerepareerd worden door Corona ofzo ?
[..]

Die donkerrode plekken waren toevallig ook plekken waar carnaval gevierd is....
Je ziet dat Corona nu bij veel zaken als excuus wordt aangegrepen om maar zaken te kunnen afschaffen of door te drukken
De vleesindustrie is daar een goed voorbeeld van
Ik heb "naasten" die in de zorg werken. Hierdoor heb ik de opdracht "zo veel mogelijk thuis blijven" opgevolgd. Hierdoor is de pandemie tegengegaan. Dat heet naastenliefde, geen egoisme.
En o ja, die heilige vlees-industrie. Een uitbraak bij een slachthuis, want... daar staan de mensen dicht op elkaar... Ja, daag! :W 8)7 :O
Alsof er nergens ander mensen "dicht op elkaar staan". Waar blijft de Amsterdamse pandemie, 2 weken na de BLM-demonstratie? En eerst zou de besmetting niet via dieren verlopen, en nu via de nertsen.
Maar goed... dream on .... vleeseter. Ik eet ook vlees, maar dan zo weinig mogelijk. En een mensenlievende maatregel zou zijn als meer mensen minder vlees zouden eten en meer groente (liefst uit eigen streek, minder transport).
Zo krijg je ook minder obesitas, en blijven er dus meer IC-bedden over.

Zo te horen ben je veel egoistischer dan ik. Je beschuldigt mij zo'n beetje dat ik mijn leven aanpas om een pandemie te voorkomen. Dat is toch ook in jouw belang. Als iedereen Corona heeft, blijven de cafés ook leeg.

En o ja, die donkerrode plekken op de Coronakaart. Ok Carnaval, maar waarom dan niet in Den Bosch en Tilburg? Er zijn op die plek opvallend veel nertsenfokkerijen.
pi_193682578
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hoe dicht moet je dan op elkaar staan wil de kwaliteit van leven ineens beginnen. Iedereen heeft toch ook behoefte aan een aura van leegte (geen naaste).
Dus dit is een hele subjectieve discussie.
Ik vind het pas egoIstisch dat mensen een pandemie in gang zetten omdat ze persee hutje-mutje tegen elkaar willen staan, waardoor een week later iedereen thuis moet blijven.
Binnen die 1,5 meter is er nog heel veel mogelijk, in combinatie met versoepelingen bij buitenlucht of ventilatie, en kunnen op termijn alle festivals en vliegreizen weer doorgang vinden.
In mijn ogen kan dan iedereen een bepaald niveau van "kwaliteit van leven" ervaren.
Ik vind het egoistisch als je persee hutje-mutje tegen elkaar aangeplakt wil staan/liggen, waardoor je daarna een pandemie veroorzaakt, waardoor iedereen weer thuis moet blijven.
Het is net zoiets als: Niet tevreden zijn met een 7, dus een 10 eisen, waardoor iedereen daarna weer een 3 ervaart als "levensgeluk".
Dat het subjectief is klopt wel, en het ging ook niet over dicht op elkaar willen staan, maar bij elkaar komen. Ik vind deze hele situatie vreselijk, overal over na moeten denken, ontsmettingsmiddelen, mondkapjes, looproutes, zenuwachtige mensen... maar snap dat het voor nu moet. Maar zodra het niet meer zou hoeven door bv. een vaccin zeg ik, gelijk kappen er mee.

Ik zou ook niet zo door blijven gaan om een pandemie te voorkomen, die gebeuren te weinig om dit soort beperkingen permanent door te voeren.

Wat wel moet gebeuren is dat de gewenste reactie op een mogelijke pandemie in kaart moet worden gebracht, het was nu allemaal iets te weinig en "het zal wel losplopen". Dit is wel een goede les geweest voor de volgende keer (als deze ooit komt).
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:52:15 #47
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193682702
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:41 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat het subjectief is klopt wel, en het ging ook niet over dicht op elkaar willen staan, maar bij elkaar komen. Ik vind deze hele situatie vreselijk, overal over na moeten denken, ontsmettingsmiddelen, mondkapjes, looproutes, zenuwachtige mensen... maar snap dat het voor nu moet. Maar zodra het niet meer zou hoeven door bv. een vaccin zeg ik, gelijk kappen er mee.

Ik zou ook niet zo door blijven gaan om een pandemie te voorkomen, die gebeuren te weinig om dit soort beperkingen permanent door te voeren.

Wat wel moet gebeuren is dat de gewenste reactie op een mogelijke pandemie in kaart moet worden gebracht, het was nu allemaal iets te weinig en "het zal wel losplopen". Dit is wel een goede les geweest voor de volgende keer (als deze ooit komt).
Zelfs al zou er geen vaccin komen, dan zul je op een gegeven moment dit beleid toch los moeten laten, we kunnen niet eeuwig met de handrem op leven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_193682725
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik heb "naasten" die in de zorg werken. Hierdoor heb ik de opdracht "zo veel mogelijk thuis blijven" opgevolgd. Hierdoor is de pandemie tegengegaan.
Dat de pandemie is tegengegaan doordat jij (en anderen) bent thuis gebleven, dat is aan aanname...
De cijfer van RIVM over de "R" wijzen aan dat alleen al geen handenschudden, extra handhygiene en thuiswerken in Brabant het de besmettingsverspreiding flink naar beneden bracht
quote:
Dat heet naastenliefde, geen egoisme
Nee, dat heet slaafs opvolgen van wat je verteld wordt en niet meer zelfstandig nadenken.....
quote:
En o ja, die heilige vlees-industrie. Een uitbraak bij een slachthuis, want... daar staan de mensen dicht op elkaar... Ja, daag! :W 8)7 :O
Alsof er nergens ander mensen "dicht op elkaar staan". Waar blijft de Amsterdamse pandemie, 2 weken na de BLM-demonstratie?
Op dit punt ben ik het met je eens, er wordt enorm gedramd over die anderhalve meter waarbij andere oorzaken van virusverspreiding zoals aerosolen gebagatelliseerd worden door RIVM
quote:
Zo te horen ben je veel egoistischer dan ik. Je beschuldigt mij zo'n beetje dat ik mijn leven aanpas om een pandemie te voorkomen. Dat is toch ook in jouw belang. Als iedereen Corona heeft, blijven de cafés ook leeg.
Hoezo blijven de cafes leeg als iedereen Corona heeft ?
Zoals zovelen heb jij blijkbaar het idee dat iedereen die met Corona besmet is verschrikkelijk ziek wordt
Het tegendeel is echter het geval, de meesten zullen er amper of geen last van hebben
pi_193682739
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:41 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Maar zodra het niet meer zou hoeven door bv. een vaccin zeg ik, gelijk kappen er mee.
"Een vaccin...." Alsof je dan van de hel in de hemel komt...
Er zullen tal van nieuwe virussen ronddwarrelen. Het is wellicht eerder geluk dat er decennia lang géén pandemie was, dan dat het nu een "ongeluk" is dat er wél een pandemie is.
Kijk naar hoe de levensverwachting zich ongestoord heeft kunnen ontwikkelen. De gemiddelde Corona-dode is 81 jaar geworden. Net zo oud als de "gewone dode" in 2010.
Dus: we moeten onze levenswijze ietwat aanpassen, hetgeen geen ramp is. Ik vind het uitgangspunt van 1,50 meter geen slecht "piketpaaltje waarbinnen we onze strategie kunnen bepalen".
We moeten ons gewoon beseffen dat onze stormachtige economische groei en stormachtige stijging van levensverwachting en onze stormachtige mogelijkheden om a la minute in no time aanwezig te zijn in elke uithoek van de aarde een grens kent.
Net als de stomachtige mogelijkheden om iedere exotische stuk vlees uit alle uithoeken van de aarde in no time op ons bord gedrappeerd zien.
We want it all, and we want it now!!!

Nou niet dus....
Dus gewoon iets soberder leven. Minder vlees. Niks mis mee.
pi_193682741
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Zelfs al zou er geen vaccin komen, dan zul je op een gegeven moment dit beleid toch los moeten laten, we kunnen niet eeuwig met de handrem op leven.
Dat ben ik met je eens. Volgens mij was dat in het begin het hele uitgangspunt, flatten the curve, zorg niet overbelast maar wel gewoon besmettingen. Nu is dat beleid veranderd in "de 0 houden".

Uiteindelijk gaat de handrem er wel steeds meer af, grootste gedeelte van de mensen die ik ken willen niet zo leven.
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:57:28 #51
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193682759
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:54 schreef bluemoon23 het volgende:
Zoals zovelen heb jij blijkbaar het idee dat iedereen die met Corona besmet is verschrikkelijk ziek wordt
Er zijn amper 1000 mensen aan corona overleden onder de 75 jaar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193682768
quote:

[..]
Het tegendeel is echter het geval, de meesten zullen er amper of geen last van hebben
"de meesten" Tsja, als 60% er amper last van overhoudt van die tigduizenden, dan is er natuurlijk niks aan de hand.
pi_193682779
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Er zijn amper 1000 mensen aan corona overleden onder de 75 jaar.
Daarnaast hebben er wel vele duizenden blijvende longschade opgelopen.
En dan hebben we het wel over veel 50 en 60 jarigen.
  donderdag 18 juni 2020 @ 12:00:09 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193682791
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Vele tienduizenden die blijvende longschade hebben opgelopen is wel veel maar ik vraag me af of die cijfers kloppen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193682795
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

"Een vaccin...." Alsof je dan van de hel in de hemel komt...
Er zullen tal van nieuwe virussen ronddwarrelen. Het is wellicht eerder geluk dat er decennia lang géén pandemie was, dan dat het nu een "ongeluk" is dat er wél een pandemie is.
Kijk naar hoe de levensverwachting zich ongestoord heeft kunnen ontwikkelen. De gemiddelde Corona-dode is 81 jaar geworden. Net zo oud als de "gewone dode" in 2010.
Dus: we moeten onze levenswijze ietwat aanpassen, hetgeen geen ramp is. Ik vind het uitgangspunt van 1,50 meter geen slecht "piketpaaltje waarbinnen we onze strategie kunnen bepalen".
We moeten ons gewoon beseffen dat onze stormachtige economische groei en stormachtige stijging van levensverwachting en onze stormachtige mogelijkheden om a la minute in no time aanwezig te zijn in elke uithoek van de aarde een grens kent.
Net als de stomachtige mogelijkheden om iedere exotische stuk vlees uit alle uithoeken van de aarde in no time op ons bord gedrappeerd zien.
We want it all, and we want it now!!!

Nou niet dus....
Dus gewoon iets soberder leven. Minder vlees. Niks mis mee.
Dat mag je vinden hoor en ik respecteer je mening. Zelf vind ik dat zodra het mogelijk is we gewoon moeten kappen met die 1.5m ellende. En dat er altijd een virus op kan duiken, tsja, ik kan zometeen ook neervallen, maar dat is geen reden om daar nu alvast op in te spelen dat ik vast wat kussens neerleg.
pi_193682836
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja en ?
Er zijn zoveel ziektes die te voorkomen zijn en waardoor mensen blijvende schade opleveren
En daarvoor maken we de economie ook niet kapot...
pi_193682854
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Met een bepaalde norm mbt "social distancing" voorkom je ook een Heizel-drama, een Liverpool-drama en wat denk je van het drama in dat Café in Volendam. De Social Distancing heeft ook "colleteral profit".
Hoe vaak komen dat soort incidenten nou voor? Na die stadiondrama's zijn de stadions drastisch veiliger gemaakt en de regelgevingen aangescherpt om maar een voorbeeld te noemen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193682922
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat mag je vinden hoor en ik respecteer je mening. Zelf vind ik dat zodra het mogelijk is we gewoon moeten kappen met die 1.5m ellende. En dat er altijd een virus op kan duiken, tsja, ik kan zometeen ook neervallen, maar dat is geen reden om daar nu alvast op in te spelen dat ik vast wat kussens neerleg.
Ik respecteer ook jouw mening.... ;)
Verder ben ik best optimistisch. Want ik zie enorm veel mogelijkheden voor compromissen, die beheerst kunnen worden doorgevoerd.
Gewoon een dashboard in de gaten houden en stap voor stap maatregelen versoepelen.
In ieder geval gaat ondanks alle meningsverschillen in de wereld de "internationale gemeenschap" er beter mee om dan 100 jaar geleden, toen we iets soortgelijks hadden in de vorm van de Spaanse Griep.

Voor mijn levensgeluk ben ik niet afhankelijk van grote hompen vlees, meerdere vliegvakanties naar weet-ik-waar-naar-toe, en ik hoef ook niet hutje mutje te staan in een Heizel-stadion, bij een Love-parade in Duisburg of op een oud-jaars-party in een café in Volendam.
pi_193682953
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Hoe vaak komen dat soort incidenten nou voor? Na die stadiondrama's zijn de stadions drastisch veiliger gemaakt en de regelgevingen aangescherpt om maar een voorbeeld te noemen.
"regelgevingen aangescherpt" prima dus.
En wat is dan het wezenlijke verschil met de "regelgeving" 1,50 meter?
Waarom daar zo dramatisch over doen?
pi_193682980
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik respecteer ook jouw mening.... ;)
Verder ben ik best optimistisch. Want ik zie enorm veel mogelijkheden voor compromissen, die beheersd kunnen worden doorgevoerd.
Gewoon een dashboard in de gaten houden en stap voor stap maatregelen versoepelen.
In ieder geval gaat ondanks alle meningsverschillen in de wereld de "internationale gemeenschap" er beter mee om dan 100 jaar geleden, toen we iets soortgelijks hadden in de vorm van de Spaanse Griep.

Voor mijn levensgeluk ben ik niet afhankelijk van grote hompen vlees, meerdere vliegvakanties naar weet-ik-waar-naar-toe, en ik hoef ook niet hutje mutje te staan in een Heizel-stadion, bij een Love-parade in Duisburg of op een oud-jaars-party in een café in Volendam.
Ik ben er ook niet afhankelijk van hoor, maar het zijn wel zaken die er aan bijdragen.

Ik denk dat als we een "pandemie protocol" hebben (wat we dan 1x in de 100 jaar kunnen gebruiken) als een heel eind zijn, een soort van pro-actieve intelligente lockdown. Dan kunnen we al die irritante beperkende maatregelen gewoon los laten.
pi_193682997
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:03 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja en ?
Er zijn zoveel ziektes die te voorkomen zijn en waardoor mensen blijvende schade opleveren
En daarvoor maken we de economie ook niet kapot...
Wat een onzin dat het een strijd zou zijn tussen "levens redden" en economie.
Als je geen moeite hebt met de gezondheid van 50 en 60 jarigen zullen ook de 40 en 30 jarigen uiteindelijk ziek worden. Het is toch ook in het belang van de economie dat zo'n wereldwijde ziekte wordt bedwongen.
  Spellchecker donderdag 18 juni 2020 @ 12:16:27 #62
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193683022
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Er is al decennialang geen ding zoals een heizeldrama meer voorgekomen, wat is je punt precies? Evenementen afschaffen of een onredelijk aantal bezoekers toelaten omdat er mogelijk een drama kan voorkomen? _O- risico's horen bij het leven :')
pi_193683079
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:13 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet afhankelijk van hoor, maar het zijn wel zaken die er aan bijdragen.

Ik denk dat als we een "pandemie protocol" hebben (wat we dan 1x in de 100 jaar kunnen gebruiken) als een heel eind zijn, een soort van pro-actieve intelligente lockdown. Dan kunnen we al die irritante beperkende maatregelen gewoon los laten.
Prima. Maar volgens mij zijn "we" daar ook al wel mee bezig. Iedere crisis is ook een uitdaging.
Wat ik alleen vreemd vind, is dat sommigen deze tijd ervaren als zo'n beetje de grootste hel op aarde, en dat we met "een vaccin" ineens het paradijs binnenstappen, en alles weer mogelijk is.

Ik vind de Corona-hobbel wel iets van een wake-up-call, of wake-up-hobbel die je tijdens een reis ervaart als je ineens wakker wordt in een busreis bij een hobbel.
Zo van: O ja, we kunnen niet alles eisen.

Een blijvende restrictie mbt:

Veel vlees eten uit alle hoeken van de aarde.
Voor een habbekrats de hele wereld rondvliegen.
Hutje mutje alle bijeenkomsten organiseren.

.. zal blijvend aan restricties verbonden zijn. En dat is volgens mij prima.
pi_193683129
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Er is al decennialang geen ding zoals een heizeldrama meer voorgekomen, wat is je punt precies? Evenementen afschaffen of een onredelijk aantal bezoekers toelaten omdat er mogelijk een drama kan voorkomen? _O- risico's horen bij het leven :')
Ook het risico om horeca-ondernemer te worden en dan geconfronteerd te worden met een bepaalde wetgeving die negatief uitpakt op je omzet.
Want de anti-rook-maatregel was ook iets wat de horeca op zijn bord kreeg. Shit happens.
Boeren moeten ook overheidsmaatregelen accepteren. Risico van het vak. Vuurwerkhandelaren worden ook geconfronteerd met overheidsmaatregelen. Als je een ondernemer bent die als Unique Selling Point de snelle levering heeft, heb je pech als de maximum snelheid ineens van 120 naar 100 gaat. etc. etc.

Overigens:
Ik noemde het Heizelstadion, de love parade in Duisburg en een oudejaarsbijeenkomst in Café het Hemeltje in Volendam nergens in combinatie met een ramp.
Dat maak jij er nu van.

..... flauw hè..... ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Twentsche_Ros op 18-06-2020 12:32:11 ]
pi_193683154
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Prima. Maar volgens mij zijn "we" daar ook al wel mee bezig. Iedere crisis is ook een uitdaging.
Wat ik alleen vreemd vind, is dat sommigen deze tijd ervaren als zo'n beetje de grootste hel op aarde, en dat we met "een vaccin" ineens het paradijs binnenstappen, en alles weer mogelijk is.

Ik vind de Corona-hobbel wel iets van een wake-up-call, of wake-up-hobbel die je tijdens een reis ervaart als je ineens wakker wordt in een busreis bij een hobbel.
Zo van: O ja, we kunnen niet alles eisen.

Een blijvende restrictie mbt:

Veel vlees eten uit alle hoeken van de aarde.
Voor een habbekrats de hele wereld rondvliegen.
Hutje mutje alle bijeenkomsten organiseren.

.. zal blijvend aan restricties verbonden zijn. En dat is volgens mij prima.
Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen vertrouwen in een vaccin, ik zie het niet gebeuren dat dat er begin volgend jaar is en dat dan alles opgelost is.

Hel op aarde kan ik mij wel wat bij voorstellen, zeker in deze zomerperiode. Geen festival, normaal op vakantie, onbezorgd op een terras zitten, door de stad / over een boulevard flaneren, geen sportschool of lekker zwemmen in het zwembad, naar een theater/bioscoop of concert... Het is allemaal maar behelpen.
pi_193683224
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ook het risico om horeca-ondernemer te worden en dan geconfronteerd te worden met een bepaalde wetgeving die negatief uitpakt op je omzet.
Want de anti-rook-maatregel was ook iets wat de horeca op zijn bord kreeg. Shit happens.
Boeren moeten ook overheidsmaatregelen accepteren. Risico van het vak. Vuurwerkhandelaren worden ook geconfronteerd met overheidsmaatregelen. Als je een ondernemer bent die als Unique Selling Point de snelle levering heeft, heb je pech als de maximum snelheid ineens van 120 naar 100 gaat. etc. etc.

Overigens:
Ik noemde het Heizelstadion, de love parade in Duisburg en een oudejaarsbijeenkomst in Café het Hemeltje in Volendam nergens in combinatie met een ramp.
Dat maak jij er nu van.

..... flauw hè..... ;)

Die 1.5 meter maatregel gaat tegen de natuur in dus die vergelijking is kul. Droom lekker verder met je nieuwe normaal gegeil.
pi_193683240
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen vertrouwen in een vaccin, ik zie het niet gebeuren dat dat er begin volgend jaar is en dat dan alles opgelost is.

Hel op aarde kan ik mij wel wat bij voorstellen, zeker in deze zomerperiode. Geen festival, normaal op vakantie, onbezorgd op een terras zitten, door de stad / over een boulevard flaneren, geen sportschool of lekker zwemmen in het zwembad, naar een theater/bioscoop of concert... Het is allemaal maar behelpen.
Voor het eind van het jaar is dit virus allang gemuteerd naar een simpele verkoudheid. Gevaarlijke Virussen houden nooit lang stand.
pi_193683278
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Voor het eind van het jaar is dit virus allang gemuteerd naar een simpele verkoudheid. Gevaarlijke Virussen houden nooit lang stand.
Eigenlijk ga ik daar ook nog wel een beetje van uit ja (of hoop ik daar gewoon op:))
pi_193683280
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Die 1.5 meter maatregel gaat tegen de natuur in dus die vergelijking is kul. Droom lekker verder met je nieuwe normaal gegeil.
Die 1.5 meter maatregel gaat tegen jouw natuur in.
Trouwens:
Die meeuw suggereert dat je fan bent van Geert Wilders. Je weet nog wel dat Geert pleitte voor een totale lockdown en dat hij vond dat Rutte "speelde met mensenlevens" omdat hij (Rutte) pleitte voor bv het open houden van de basisscholen.
pi_193683334
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De Spaanse griep hield het drie jaar vol totdat het over de hele wereldbevolking was uitgeraasd en mensen of dood waren of immuniteit hadden opgebouwd.
pi_193683377
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De Spaanse griep hield het drie jaar vol totdat het over de hele wereldbevolking was uitgeraasd en mensen of dood waren of immuniteit hadden opgebouwd.
Mooie extreme uitzondering op de regel. Daartegenover staan 10-tallen virussen die zo uitgedoofd waren en waar dat niet het geval was.
pi_193683380
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

En toen was er geen 1,50 meter maatregel. Tientallen miljoenen mensenlevens tot gevolg.
pi_193683393
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Mooie extreme uitzondering op de regel. Daartegenover staan 10-tallen virussen die zo uitgedoofd waren en waar dat niet het geval was.
Zijn er nog veel meer. Ken je geschiedenis. De pest, cholera, de pokken.
pi_193683409
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Trouwens:
Die meeuw suggereert dat je fan bent van Geert Wilders. Je weet nog wel dat Geert pleitte voor een totale lockdown en dat hij vond dat Rutte "speelde met mensenlevens" omdat hij (Rutte) pleitte voor bv het open houden van de basisscholen.

Als we eerder hadden ingegrepen hadden we nu op misschien tien besmettingen gestaan per dag. Wilders en Baudet trokken in februari al aan de bel maar werden weggelachen. Maatregelen waren niet nodig, Rutte vond dat geen handen schudden voldeed. _O- Nu zitten we onnodig na te bloeden. Maar dat is achteraf.
pi_193683412
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Moderne influenza-pandemieën
Hieronder een lijst met de belangrijkste moderne influenza-pandemieën.[4][5][6]

Russische griep (1889-1890)
Spaanse griep (1918-1920), verspreidde zich wereldwijd, en veroorzaakte 500 miljoen zieken en 20 tot 100 miljoen doden.
Aziatische griep (1957) met een miljoen doden.
Hongkonggriep (1968) met 700.000 doden.
Mexicaanse griep (van 11 juni 2009 tot augustus 2010) met ten minste 13.763 doden.
Huidige pandemieën
Coronapandemie - Op 11 maart 2020 stelde de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) officieel vast dat de uitbraak van het SARS-CoV-2 virus tot een pandemie heeft geleid.[7]
Hiv/aids - Hoewel de WHO de term 'wereldwijde epidemie' gebruikt om hiv te beschrijven,[8] gebruiken sommige wetenschappers de term 'pandemie'.[9]

Pandemie wikipedia.
Maar er zijn wel meer sites.
Zo uitzonderlijk is de pandemie niet.

Eerder uitzonderlijk dat een land als Nederland er decennia lang géén heeft gehad.
pi_193683436
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:43 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zijn er nog veel meer. Ken je geschiedenis. De pest, cholera, de pokken.
Ook totaal te vergelijken met cojona, andere tijden _O- We gaan het zien. Niet altijd van het worstcase uitgaan.
pi_193683463
quote:

[..]

Hij beseft in ieder geval wel dat grootschalige bijeenkomsten in afgesloten ruimtes nog steeds niet verstandig zijn om het virus niet weer te verspreiden. Besef jij je dat wel?
pi_193683494
Loontje vangen en home-office.

Nadenken wat voor gevolgen het heeft voor de medemens die er niet zo ideaal bijstaat is voor sommige al een stap te ver.
pi_193683615
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Als we eerder hadden ingegrepen hadden we nu op misschien tien besmettingen gestaan per dag. Wilders en Baudet trokken in februari al aan de bel maar werden weggelachen. Maatregelen waren niet nodig, Rutte vond dat geen handen schudden voldeed. _O- Nu zitten we onnodig na te bloeden. Maar dat is achteraf.
Je kunt als burger de overheid niet beschuldigen van het "niet afkondigen van een lockdown" immers: De burgers kunnen zelf besluiten tot een "vrijwillige lockdown". Je kunt als automobilist ook besluiten tot een maximum snelheid van 100 km/u. Je hoeft niet te wachten op de overheid. Veel burgers hadden in januari/februari al besloten tot een eigen initiatief tot lockdown door bv: geen carnaval te vieren. Zie daar het resultaat in Friesland en Groningen. Maar: en dat is het typische: De PVV-stemmer die zich bevindt in Brabant en Limburg was schijnbaar niet zo ontvankelijk tot deze maatregel. Wilders had "zijn Zuiden" op kunnen roepen tot vrijwillige lockdown, maar wat deden die Brabo's en Limbo's (kortom het Wildersvolk) zo rond februari en Maart.....

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 18-06-2020 13:22:51 ]
pi_193683844
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Boeren moeten ook overheidsmaatregelen accepteren. Risico van het vak. Vuurwerkhandelaren worden ook geconfronteerd met overheidsmaatregelen.
Zo`n beetje alles wat jij opnoemt, dat vind ik geen ondernemersrisico
Maar dat zijn typisch voorbeelden van politici die bewust bedrijven kapot willen maken om hun ideologische stokpaardjes erdoor te drammen
En natuurlijk zonder dat het ooit onderwerp was van verkiezingsprogramma`s, debatten of regeerakkoord, laat staan een referendum
pi_193683877
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Trouwens:
Ja, Wilders en Baudet wilden een korte snelle lockdown
Ik heb hen niet gehoord over het maandenlang lamleggen van de economie en het invoeren van een infantiele anderhalvemeter samenleving
Jij wel ?
pi_193683906
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:24 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Zo`n beetje alles wat jij opnoemt, dat vind ik geen ondernemersrisico
Maar dat zijn typisch voorbeelden van politici die bewust bedrijven kapot willen maken om hun ideologische stokpaardjes erdoor te drammen
En natuurlijk zonder dat het ooit onderwerp was van verkiezingsprogramma`s, debatten of regeerakkoord, laat staan een referendum
Veel mensen zullen het wel als een risico zien, en dat heeft voordelen voor degene die het risico bereid is te nemen. Hoe meer bangerikken, hoe minder concurrenten.
Ik werk in loondienst.... Lucky me.... ?
Nou ja, als ik altijd als ZZP'er mijn tarieven kon bepalen had ik een enorme reserve kunnen kweken die mij in staat stelt rustigere tijden te overbruggen.
De premie die mijn werkgever moet betalen aan sociale zekerheid wordt meegewogen in de kosten per uur.
Een overheidsmaatregel is ... net als het weer.... iets wat op je pad komt als ondernemer.
Daar kun je geluk mee hebben (mondkapjes-producent) of pech.
pi_193683944
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

"rijzen". Spreek je wel je talen? Beter dan Nederlands hoop ik.
Of ben je een klomp deeg?
lol hoe kan je dat nou zeggen terwijl je zo'n verschrikkelijk gênante fout in je TT hebt? :')

Ik mis de kroeg wel, en ongestoord de wereld over reizen, hoewel ik me al langer bewust was Hoe nadelig dat is ten opzichte van het milieu.

Ook handen schudden en iemand aan kunnen raken is iets wat ik makkelijk doe, dat ga ik ondertussen ook wel irritant vinden.
-nee-
pi_193684002
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Moderne influenza-pandemieën
Hieronder een lijst met de belangrijkste moderne influenza-pandemieën.[4][5][6]

Russische griep (1889-1890)
Spaanse griep (1918-1920), verspreidde zich wereldwijd, en veroorzaakte 500 miljoen zieken en 20 tot 100 miljoen doden.
Aziatische griep (1957) met een miljoen doden.
Hongkonggriep (1968) met 700.000 doden.
Mexicaanse griep (van 11 juni 2009 tot augustus 2010) met ten minste 13.763 doden.
Huidige pandemieën
Coronapandemie - Op 11 maart 2020 stelde de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) officieel vast dat de uitbraak van het SARS-CoV-2 virus tot een pandemie heeft geleid.[7]
Hiv/aids - Hoewel de WHO de term 'wereldwijde epidemie' gebruikt om hiv te beschrijven,[8] gebruiken sommige wetenschappers de term 'pandemie'.[9]

Pandemie wikipedia.
Maar er zijn wel meer sites.
Zo uitzonderlijk is de pandemie niet.

Eerder uitzonderlijk dat een land als Nederland er decennia lang géén heeft gehad.
He, gelukkig je hebt de lijst met pandemieen gevonden
Ik wilde hem bijna zelf posten en je vragen of je wel weet dat een pandemie helemaal niet zo uitzonderlijk is

Maar wat WEL uitzonderlijk is dat is de hysterie over deze Corona pandemie en de zowat wereldwijde invoering van lockdowns
Dat is ongekend, hebben we nog nooit eerder gezien
En gezien de enorme economische schade is het vermoedelijk in veel landen ook de laatste keer...

Ten tijde van de HongKong griep was er de Summer of Love, Woodstock etc
De impact daarvan in Berlijn toen in 1969;
https://www.dw.com/de/planen-f%C3%BCr-die-pandemie/a-1757565
quote:
"Die Krankenhäuser mussten einen Versorgungsstopp erlassen, weil ein großer Teil des Pflegepersonals ausgefallen war und es an Betten fehlte", erzählt Lange. Weil viele Tote nicht begraben werden konnten, mussten die Leichen zeitweise in einem ungenutzten U-Bahn-Tunnel gelagert werden. Wegen der Erkrankung vieler Kohlenträger übernahm die Polizei die Brennstofflieferungen und auch die Verkehrsbetriebe konnten nur eingeschränkt arbeiten"
https://t.co/ZloGOirvpZ?amp=1
quote:
Als die letzte große Grippe-Epidemie 1968 um die Welt ging, wurden in Berlin die Toten in U-Bahn-Schächten und Kühlhäusern zwischengelagert, weil die Leichenhäuser überfüllt waren. Im kollektiven Gedächtnis hat diese „Pandemie“ keine Spur hinterlassen.
Doden werden opegslagen in ongebruikte metrotunnels, opnamestop in ziekenhuizen, en de politie bezorgde de kolen voor de kachels

Maar er was geen lockdown en autoritaire coronawet, alles draaide gewoon door....
  donderdag 18 juni 2020 @ 13:37:08 #86
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_193684009
Overigens "als mij" :')
AZ
ALKMAAR
pi_193684028
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Hij beseft in ieder geval wel dat grootschalige bijeenkomsten in afgesloten ruimtes nog steeds niet verstandig zijn om het virus niet weer te verspreiden. Besef jij je dat wel?
Dat besef ik heel goed
Graag een quote waar ik heb gezegd dat ik grootschalige bijeenkomsten in afgesloten ruimtes wil toestaan
Want dat is nu juist een van de weinige dingen waarvan ik vindt die we nog NIET moeten toestaan....
pi_193684122
Oprotten met die onzin.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_193684144
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Je kunt als burger de overheid niet beschuldigen van het "niet afkondigen van een lockdown" immers: De burgers kunnen zelf besluiten tot een "vrijwillige lockdown". Je kunt als automobilist ook besluiten tot een maximum snelheid van 100 km/u. Je hoeft niet te wachten op de overheid. Veel burgers hadden in januari/februari al besloten tot een eigen initiatief tot lockdown door bv: geen carnaval te vieren. Zie daar het resultaat in Friesland en Groningen
8)7 Nee, in Friesland en Groningen was de uitbraak niet minder erg omdat de inwoners daar op " eigen initiatief tot lockdown gingen door bv: geen carnaval te vieren" hoor
Daar hebben ze (op een enkele uitzondering na) NOOIT carnaval...
quote:
Maar: en dat is het typische: De PVV-stemmer die zich bevindt in Brabant en Limburg was schijnbaar niet zo ontvankelijk tot deze maatregel. Wilders had "zijn Zuiden" op kunnen roepen tot vrijwillige lockdown, maar wat deden die Brabo's en Limbo's (kortom het Wildersvolk) zo rond februari en Maart.....
Je weet hopelijk ook wat de communicatie in de media en social media was van RIVM en kabinet in die periode rond carnaval ?
Dat was alleen maar bagatelliseren, ontkennen en afzwakken

Carnaval was zo`n beetje van 13 tot 16 Februari
rivm twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 13:39:07 @Back2Basics_PII @afeye We zijn zeer goed voorbereid mocht het virus hier opduiken. Er treden dan allerlei maatregelen in werking die voorkomen dat het virus zich verder kan verspreiden. Meer info kun je ook hier vinden: https://t.co/BDVLihYFuI. ^MS reageer retweet
rivm twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 14:59:28 Aura Timen, hoofd Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding, legt uit waarom we ons geen zorgen hoeven te maken over het COVID-19. Wil je de hele video zien? Kijk dan op: https://t.co/sJVgtLycRs #nieuw #coronavirus #ncov #covid #virus https://t.co/FWZelellNq reageer retweet
rivm twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 12:18:23 @TheIceMan_ Hi! We hebben al meerdere malen antwoord gegeven op je vragen. Het virus wordt alleen verspreid als je symptomen hebt. En alle geteste personen in Nederland waren tot nu toe negatief. Voor meer vragen verwijs ik je naar onze website. ^MS reageer retweet
etc etc
pi_193684177
Friesland en Groningen in lockdown? Hahaha koekoek 8)7 Het tegenovergestelde is het juist idd, hier is het alsof er nooit corona geweest is en regeert er geen enkele angst. Nooit geweest ook. Er is ook geen carnaval. een aantal kroegjes die een carnavalsavond hebben maar dat is het dan ook.
pi_193684286
quote:

[..]

Beide meningen kan ook. Als autist vind ik het heerlijk, geen mensen in mijn aura. Maar voor bedrijven etc. vind ik het vreselijk.
pi_193684297
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:52 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Mensen die in bepaalde sectoren werken die nu hard getroffen worden denken OOK alleen aan zichzelf. Dat doet zowat iedereen. Net zoals mensen die alles open willen gooien geen ruk geven om mensen die dood gaan of die als gevolg van Corona mogelijk blijvende longschade hebben wat ook geld gaat kosten. Of zich ook niet interesseren voor de werkdruk in de zorg. Want ja, ze willen zuipen op het een overvol terras. Dat is net zo goed egoistisch.
Goed punt ^O^

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2020 14:23:41 ]
pi_193684334
Ja, ik vind het helemaal prima zo inderdaad. Voor mij persoonlijk dan.
We moeten wel zo goed mogelijk proberen degenen op te vangen die hier wel echt moeilijkheden door ervaren. Eenzaamheid, bedrijfjes die dreigen om te vallen, meer conflicten thuis omdat mensen meer thuis zijn...
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_193684360
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:38 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat besef ik heel goed
Graag een quote waar ik heb gezegd dat ik grootschalige bijeenkomsten in afgesloten ruimtes wil toestaan
Want dat is nu juist een van de weinige dingen waarvan ik vindt die we nog NIET moeten toestaan....
Jij noemde de horeca als slachtoffer van de maatregelen.
Als je "grootschalige bijeenkomsten in afgesloten ruimtes" niet wil toestaan pleit jij ook voor maatregelen ten nadele van de horeca.
Dan is er alleen nog een subjectieve discussie over de "mate waarin".
Maar daardoor is jouw mening en afweging niet zoveel anders dan die van mij en de overheid.
Subjectieve graduele verschillen. Die allemaal kunnen worden besproken.
pi_193684867
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Jij noemde de horeca als slachtoffer van de maatregelen.
Als je "grootschalige bijeenkomsten in afgesloten ruimtes" niet wil toestaan pleit jij ook voor maatregelen ten nadele van de horeca
Tuurlijk zijn mijn maatregelen om "grootschalige bijeenkomsten in afgesloten ruimtes" nog even niet toe te staan ook nadelig voor sommige horeca zaken
maar niet voor restaurants bijvoorbeeld, dat vind ik geen "grootschalige bijeenkomsten in afgesloten ruimtes"
Die zijn in Zweden ook gewoon open, en daar liggen de lijken niet opgestapeld op straat hoor
quote:
Dan is er alleen nog een subjectieve discussie over de "mate waarin".
Maar daardoor is jouw mening en afweging niet zoveel anders dan die van mij en de overheid.
Subjectieve graduele verschillen. Die allemaal kunnen worden besproken.
Nou de mening van mij en die van jou en de overheid liggen mijlenver uit elkaar heb ik het idee

Jij en de overheid willen vanwege een irrationele angst voor een virus hele bedrijfstakken kapot laten gaan
En dan zeg jij "ondernemersrisico" "Colleteral Profit"
"Het is net zoiets als de doodstraf in standhouden omdat anders de beul geen werk heeft.
Ik pleit voor een andere economie, meer gericht op welzijn (in kwalitatieve zin) ipv "welvaart" (in kwantitatieve zin)"

etc

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 18-06-2020 14:55:42 ]
pi_193684964
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Waarom daar zo dramatisch over wordt gedaan ?
Ben je de grootste autist hier op Fok ofzo ?

Nog afgezien van het sociale aspect dat het krankzinnig is om mensen te verplichten om mensen 1,5m afstand te laten houden, en de gevolgen voor sociale leven
Die 1,5m gaat een regen aan faillissementen veroorzaken met massaontslagen

Dat is niet iets wat we normaal moeten vinden en accepteren
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:En toen was er geen 1,50 meter maatregel. Tientallen miljoenen mensenlevens tot gevolg.
Kom, het is nergens op gebaseerd dat er tientallen miljoenen mensen zijn gestorven door de Spaanse Griep omdat ze geen 1,5m afstand hielden....
pi_193685097
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:47 schreef bluemoon23 het volgende:
Wie z
[..]

Tuurlijk zijn mijn maatregelen om "grootschalige bijeenkomsten in afgesloten ruimtes" nog even niet toe te staan ook nadelig voor sommige horeca zaken
maar niet voor restaurants bijvoorbeeld, dat vind ik geen "grootschalige bijeenkomsten in afgesloten ruimtes"
Die zijn in Zweden ook gewoon open, en daar liggen de lijken niet opgestapeld op straat hoor
[..]

Nou de mening van mij en die van jou en de overheid liggen mijlenver uit elkaar heb ik het idee

Jij en de overheid willen vanwege een irrationele angst voor een virus hele bedrijfstakken kapot laten gaan
En dan zeg jij "ondernemersrisico" "Colleteral Profit"
"Het is net zoiets als de doodstraf in standhouden omdat anders de beul geen werk heeft.
Ik pleit voor een andere economie, meer gericht op welzijn (in kwalitatieve zin) ipv "welvaart" (in kwantitatieve zin)"

etc
Jij maakt van ontelbare grijstinten een spectrum van alleen maar zwart en wit.

Allereerst "irrationele angst". Wat is dat voor onzin?
We hebben toch daadwerkelijk een golf gehad van 170 doden per dag.
Dan moet je toch maatregelen nemen?
En waarom zou een lockdown geen zin hebben gehad? Zouden die 170 doden vanzelf terug zijn gelopen. En mbt Zweden: Die houden zich vrijwillig aan de lockdown extra light. Heel wat anders dan Brazilie. Daar is ook geen lockdown maar daar vallen wel veel doden. Je zult in Stockholm geen Braziliaans Carnaval aantreffen. En in Zweden is een stabiel aantal doden dat toch wel een graadje hoger ligt dan NL.

Dan betekent dat "social distancing". Geen handen schudden bv. Voor mij geen bezwaar. Ook geen gekus e.d.. Bij ons op kantoor is 1,50 meter ook niet zo'n punt. Ik denk bij de meeste kantoren niet.
Vwb de horeca: Ik zie alle terrassen vol. Hier en daar wat ductape en verder loop ik zoals ik altijd loop.
En de economische teloorgang. Volgens mij staat de AEX op het niveau van Augustus of Oktober 2019. Dat wisselt een beetje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 18-06-2020 15:08:06 ]
pi_193685152
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waarom daar zo dramatisch over wordt gedaan ?
Ben je de grootste autist hier op Fok ofzo ?

Nog afgezien van het sociale aspect dat het krankzinnig is om mensen te verplichten om mensen 1,5m afstand te laten houden, en de gevolgen voor sociale leven
Die 1,5m gaat een regen aan faillissementen veroorzaken met massaontslagen

Dat is niet iets wat we normaal moeten vinden en accepteren
[..]

Kom, het is nergens op gebaseerd dat er tientallen miljoenen mensen zijn gestorven door de Spaanse Griep omdat ze geen 1,5m afstand hielden....
Nou ja, er zijn toen domweg "geen maatregelen" genomen.
Iedereen was druk met WO I. Dan kun je extra slecht nieuws in de vorm van een pandemie er niet bij hebben. Gelukkig zijn we nu ondanks veel gekissebis onderling mbt de landen onderling toch een stuk socialer bezig (het glas is half vol). En de aantallen worden een stuk nauwkeuriger bijgehouden dan 100 jaar geleden.
  donderdag 18 juni 2020 @ 15:09:00 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193685197
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Vele tienduizenden die blijvende longschade hebben opgelopen is wel veel maar ik vraag me af of die cijfers kloppen.
Elke keer als ik hier die bewering lees op Fok en ik vraag om cijfers uit een officiële bron, blijft het stil.
  donderdag 18 juni 2020 @ 15:16:28 #100
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193685282
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Elke keer als ik hier die bewering lees op Fok en ik vraag om cijfers uit een officiële bron, blijft het stil.
En ook niet iedereen die nu nog de naweeen van corona ondervindt zal tot in lengte van jaren blijven houden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 18 juni 2020 @ 15:19:10 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193685309
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]

En ook niet iedereen die nu nog de naweeen van corona ondervindt zal tot in lengte van jaren blijven houden.
Tja, van een zware longontsteking, Pfeiffer of andere aandoeningen kun je ook nog een hele tijd last ondervinden. Maar er wordt nu soms net gedaan alsof dat een uniek aspect is van het coronavirus.
pi_193685687
Ja het is vooral de longontsteking waaraan je nog lang last kan hebben. Dat kan je ook op andere manieren oplopen.

Als je nauwelijks klachten hebt gehad (lees week op bed gelegen of minder) heb je 3 maanden later niet opeens gigantische klachten.
  donderdag 18 juni 2020 @ 15:49:35 #103
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193685703
quote:

[..]

Dit

Koop een pak zelfrijzend bakmeel voordat je gaat reizen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_193686955
De vraag of we met 1,5m kunnen leven laat een groot deel van het plaatje weg.
Tuurlijk kan het merendeel daar mee leven. Maarja dat is een beetje hetzelfde als vragen of je er mee kunt leven dat alle auto's 20 meter afstand van elkaar houden.

Als je dan al die 1,5 meter prima vindt, dan moet je het maar gaan zien als een noodzakelijk kwaad wanneer hij niet kan worden gerespecteerd.

Deze manier van vragen stellen gaat compleet voorbij aan het feit dat de 1,5meter gewoon extreem onpraktisch is. Ontzettend funest in zo veel sociaal-maatschappelijke en economische opzichten. Zo veel om op te noemen, ik weet niet eens waar ik zou moeten beginnen.
I'll give you something to do
pi_193687175
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:38 schreef galantis het volgende:
De vraag of we met 1,5m kunnen leven laat een groot deel van het plaatje weg.
Tuurlijk kan het merendeel daar mee leven. Maarja dat is een beetje hetzelfde als vragen of je er mee kunt leven dat alle auto's 20 meter afstand van elkaar houden.

Als je dan al die 1,5 meter prima vindt, dan moet je het maar gaan zien als een noodzakelijk kwaad wanneer hij niet kan worden gerespecteerd.

Deze manier van vragen stellen gaat compleet voorbij aan het feit dat de 1,5meter gewoon extreem onpraktisch is. Ontzettend funest in zo veel sociaal-maatschappelijke en economische opzichten. Zo veel om op te noemen, ik weet niet eens waar ik zou moeten beginnen.
Mee eens. Ik kan er technisch gezien mee leven ja, en ik merk zelfs een aantal positieve punten, maar het begint me steeds meer op m'n zenuwen te werken. Ik vind het bijvoorbeeld fijn dat je nu die achterlijke traditie van handjes en zoentjes geven op een verjaardag of andere familiaire bijeenkomst achterwege kan laten, maar dat weegt niet op tegen het feit dat een aantal van mijn favoriete horecazaken het waarschijnlijk niet gaan redden.
  donderdag 18 juni 2020 @ 18:06:35 #106
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193687288
Geen problemen mee. Bovendien is het voor het goede doel.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193687296
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:56 schreef Cynicio het volgende:
maar dat weegt niet op tegen het feit dat een aantal van mijn favoriete horecazaken het waarschijnlijk niet gaan redden.
Ik vind dat ook verschrikkelijk. Niet omdat ik nou constant aan de zuip wil ofzo, maar het is gewoon onderdeel van je leven, ergens naartoe gaan om mensen te ontmoeten, spontaan, of in elk geval, zonder reservering. En dat als je dan bekenden tegenkomt, je effe barkrukken verzamelt en op een kluitje kan als je wilt, met allemaal lui die in elkaars zone zitten. Dat sociale aspect mis ik nu al best wel.
-nee-
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 18:29:55 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193687568
merk er nauwelijks nog wat van tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193687697
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:07 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik vind dat ook verschrikkelijk. Niet omdat ik nou constant aan de zuip wil ofzo, maar het is gewoon onderdeel van je leven, ergens naartoe gaan om mensen te ontmoeten, spontaan, of in elk geval, zonder reservering. En dat als je dan bekenden tegenkomt, je effe barkrukken verzamelt en op een kluitje kan als je wilt, met allemaal lui die in elkaars zone zitten. Dat sociale aspect mis ik nu al best wel.
Dat is het inderdaad. Als ik voorheen naar een feesttent toe ging irriteerde ik me nog wel eens aan dat op elkaar staan en mensen weg moeten duwen om de wc te bereiken, maar nu zou ik dat oh zo graag terug willen.

Je weet pas wat je hebt als je het kwijt bent gaat toch wel op hier.
  donderdag 18 juni 2020 @ 18:51:32 #110
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193687819
Kijk een tijdelijke maatregel vind ik prima kan ik ook mee leven.

Wat wel een gedoe is overal waar je komt handen wassen, overal borden , ik snap dat het nodig is alleen een overkill.

Ook de boete die uitgedeeld kan worden zou ik in uitzonderlijke situaties wel goed vinden , de optie strafblad vind ik door en door triest.

Nu het redelijk goed gaat vinden de boa's het een sport met hun handen in hun boven zakjes bij mooi weer jongeren te besluipen met meet linten of ze genoeg van elkaar staan daar vind ik zo het mijne van.

Ga handhaving doen waar nodig. Op plekken waar deze jongeren zitten is geen gedoe geen vernieling en geen alcohol.

Als er een groep 60+ ergens bij elkaar zien staan doen ze niets, geen meet latten.
pi_193687908
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:41 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Dat is het inderdaad. Als ik voorheen naar een feesttent toe ging irriteerde ik me nog wel eens aan dat op elkaar staan en mensen weg moeten duwen om de wc te bereiken, maar nu zou ik dat oh zo graag terug willen.

Herkenbaar. De sfeer van drommen mensen op een zonnig festival lijkt een utopie. Nu en dan in een melancholische bui van 'mooi dat ik dat nog mee heb kunnen maken'.
pi_193687929
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:41 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Echt hè, het is toch een gemis. Genoeg dichters en schilders die er carrière mee maakten, met de romantiek van het uitgaansleven. Het nachtleven staan compleet stil in Nederland, ik begin het te missen.
-nee-
pi_193692048
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Nou ja, er zijn toen domweg "geen maatregelen" genomen.
Iedereen was druk met WO I. Dan kun je extra slecht nieuws in de vorm van een pandemie er niet bij hebben.
Nee hoor, in de VS was er duidelijk verschil in aanpak tussen steden
https://www.theguardian.c(...)sons-coronavirus-now
quote:
Seattle offers a very different story. On 20 September, the city’s commissioner of health, Dr JS McBride, acknowledged that “it was not unlikely” that influenza would reach the city and warned the citizenry that, if it did, isolating cases would be necessary. When soldiers at nearby Camp Lewis came down with the flu, the camp was quarantined. On 4 October, the story broke that large numbers of students at the naval training station at the University of Washington had contracted influenza. Within two days the city had, despite significant opposition, closed schools, prohibited church services and shuttered many public entertainments. Crowding was prohibited in those businesses still operating.

Spitting in public could mean a jail cell and public shaming, the wearing of masks was required in public, business hours were shortened and further limitations were placed on those allowed to remain open. T Not uncommonly, the city soon faced a return of the disease. Again the city acted, this time quarantining the sick. As a result of these actions, Seattle suffered one of the lower death rates on the West Coast, substantially lower than Philadelphia’s.
  donderdag 18 juni 2020 @ 23:42:27 #114
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193692480
Tot nu toe vond ik ermee te leven, maar nu in juni begint toch wel vervelend te worden. Je krijgt toch een gevoel ''wanneer houdt dit eens op''.

Ik heb uiteraard niet op een 2de golf en dat we hiermee uiterlijk in september mee kunnen ophouden. Is ook niet te doen voor veel ondernemers in de horeca en andere zaken etc.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  vrijdag 19 juni 2020 @ 08:01:42 #115
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193694013
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:56 schreef galantis het volgende:

[..]

Herkenbaar. De sfeer van drommen mensen op een zonnig festival lijkt een utopie. Nu en dan in een melancholische bui van 'mooi dat ik dat nog mee heb kunnen maken'.
Zoals er nu mensen weemoedig terugdenken aan de eerste pinkpop vijftig jaar geleden, zo halen er over vijftig jaar mensen herinneringen op aan de laatste.
pi_193695281
Ik ben er wel klaar mee. Ik ben muzikant in een orkest, sinds een paar weken repeteren we weer maar het gaat echt voor geen meter. En waar repeteer je voor? Concerten mogen niet meer. Een hoop vrienden van me zijn beroeps, die kunnen ook al maanden fluiten naar hun centen. Waar de horeca nu weer wat inkomsten heeft ligt cultuur nog compleet op zijn gat. Mensen weten niet hoe belangrijk cultuur is voor de maatschappij. (denk simpel eens aan wie straks de muziek moet maken voor films en series)
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:01:01 #117
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193695690
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 08:01 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Zoals er nu mensen weemoedig terugdenken aan de eerste pinkpop vijftig jaar geleden, zo halen er over vijftig jaar mensen herinneringen op aan de laatste.
Oh, nee hoor. In Afrika gaan er ook mensen dood aan malaria. Komen ze daarom hun dichtgekitte huizen niet meer uit?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:15:15 #118
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193695896
Ik probeer mij zo min mogelijk te begeven in situaties waar die 1,5 meter een issue is.

Oftewel: afgezien van eens in de 7-10 dagen naar de supermarkt ga ik niet naar winkels (gewoon online bestellen als ik iets nodig heb), ik werk vanuit huis en de mensen met wie ik afspreek doen niet moeilijk over die 1,5 meter. En als ik een stuk ga fietsen dan heb ik toch al een tijd gemerkt dat er bijna niemand meer is die nog spastisch aan de kant gaat.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:35:25 #119
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_193696255
De voordelen van de 1,5 meter zoals die er begin maart en april waren zijn er al niet meer. Dan heb ik het over lege wegen, gewoon overal weinig mensen, heerlijk, heerlijk, heerlijk. Maar nu het overal weer bijna net zo druk is als voorheen is de 1,5 meter vrij irritant.

Niks is nog "vanzelfsprekend" de leukigheid is van dingen af. Voorheen ging ik lekker naar het zwembad en de wellness, dat is er niet meer bij of met een hoop gedoe. Voorheen ging ik lekker op de bonnefooi naar een volle kroeg om mensen te ontmoeten, te omhelzen, dicht op elkaar te grappen. Hier en daar een festival meepakken. Wedstrijden bezoeken voor het voetbal is er ook niet meer bij. Er is zodoende wel veel weggevallen. De zomervakantie is ook nog maar afwachten hoe en wat. En gewoon knuffelen en stoeien met mijn vrienden, mijn maten is er ook niet meer echt bij.

Goed aan de andere kant, ik heb vrij weinig te klagen. Voor de mensen in de horeca, cultuur en in mindere mate het toerisme hebben echt wat te klagen.
pi_193696287
quote:

[..]

:')
pi_193696636
Net als bij de burgemeesters die allemaal gretig meewerken aan de volkomen onzinnige 1,5m in de buitenlucht, ook die vinden de nieuw verkregen macht en bevoegdheden maar al te mooi
Veel burgemeester`s blijken nu enorme machtswellustelingen te zijn
In talloze interviews hebben ze het bij elke versoepeling alleen maar over "hoe handhaven we de Corona regels"
Terwijl de vraag zou moeten zijn "Is die Corona maatregel wel nodig ?" en "is die handhaving wel nodig ?"

Hier Hubert Bruls, burgemeester van Nijmegen en voorzitter van het Veiligheidsberaad
https://eenvandaag.avrotr(...)-houden-is-cruciaal/
quote:
Burgemeesters gaan harder optreden als klanten zich in horecagelegenheden niet aan de coronaregels houden. Het is precies het tegenovergestelde van wat de horeca hoopte.

'Oneerlijk' noemde Koninklijke Horeca Nederland het gisteren dat horecaondernemers forse boetes krijgen als klanten geen anderhalve meter afstand van elkaar houden. "Ik zie supermarkten bijvoorbeeld nooit boetes krijgen", zei voorzitter Rober Willemsen. Hij pleitte voor versoepeling, maar die komt er dus niet.

"Als stelselmatig niet aan de basisregel - anderhalve meter afstand - wordt gehouden, treden wij als overheid op.
Afstand houden is cruciaal om het coronavirus letterlijk van je lijf te houden", zei voorzitter Hubert Bruls na afloop van het Veiligheidsberaad gisteravond. Volgens hem is er de afgelopen 2 weken voornamelijk gewaarschuwd.
Dat "afstand houden cruciaal is om het coronavirus letterlijk van je lijf te houden" dat is allang naar de prullenbak verwezen
Maar Bruls houdt er nog gewoon aan vast
De ultieme praktijktest was natuurlijk het feit dat de Politie en BOA`s vrijstelling hebben van die 1,5m regel en zich daar dus ook niet aan houden
Die komen dichter dan 1,5m bij elkaar EN bij mensen die ze bekeuren/aanspreken
En toch worden ze NIET ziek, al maandenlang niet
Hebben jullie avond aan avond BOA`s en agenten in de talkhows gezien die jammerden over zieke en gestorven collega`s ?
Ik ook niet...
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:10:55 #122
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_193696680
Mwah deels wel deels niet, de afstand in een supermarkt of zo prima. Maar lekker uit eten gaan of zo is wel lastig met wat vrienden dat is jammer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:25:35 #123
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193696859
Als je hier wel mee kan leven heb je vast geen familielid in een verpleegtehuis.
pi_193697066
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:07 schreef bluemoon23 het volgende:

Dat "afstand houden cruciaal is om het coronavirus letterlijk van je lijf te houden" dat is allang naar de prullenbak verwezen

Door wat schreeuwers die dit totaal niet wetenschappelijk onderbouwen. Dat zijn subjectieve meningen die jij en sommige anderen graag willen zien, geen feiten.
pi_193697077
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Door wat schreeuwers die dit totaal niet wetenschappelijk onderbouwen. Dat zijn subjectieve meningen die jij en sommige anderen graag willen zien, geen feiten.
Het afstand houden is wel wetenschappelijk onderbouwd? :')
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:58:36 #126
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193697275
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:07 schreef bluemoon23 het volgende:
Maar Bruls houdt er nog gewoon aan vast
Bruls voert gewoon de opdrachten van het ministerie van V&J en van volksgezondheid uit, die bepaalt zelf geen beleid. Hooguit de mate van handhaving, maar hij is helemaal niet in de positie om te bepalen of beleid terecht is of niet.
De regering is dat wel en die adviseren het beleid op de wetenschappelijke adviezen van het OMT. Dus dat het 'naar de prullenbak is verwezen' is een glasharde leugen van jouw kant.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:59:28 #127
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193697287
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:25 schreef DecoAoreste het volgende:
Als je hier wel mee kan leven heb je vast geen familielid in een verpleegtehuis.
Jawel, maar die legt liever niet over drie weken het loodje omdat ze door een medebewoner met onvoorzichtige familie wordt besmet.
pi_193697640
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het afstand houden is wel wetenschappelijk onderbouwd? :')
Ja. En niet pas sinds deze uitbraak, ,maar al heel erg lang daarvoor.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=social+distancing

Maar goed, je zou je ook eens op feiten baseren. Of proberen wat te leren.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:03:19 #129
14505 OProg
A Life in Music
pi_193698023
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:59 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Jawel, maar die legt liever niet over drie weken het loodje omdat ze door een medebewoner met onvoorzichtige familie wordt besmet.
Nee. Dat gebeurde wel doordat het personeel de middelen niet had wat al ruim vooraf aan was gegeven.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)pleeghuizen-a4003387

quote:
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) is vanaf het begin van de coronacrisis herhaaldelijk gewaarschuwd voor problemen in de verpleeghuizen. Met name voor de oplopende tekorten aan beschermingsmiddelen als mondkapjes hebben zorgbestuurders met toenemende urgentie aandacht gevraagd. Toch bleven die tekorten lange tijd bestaan.
Al eind februari en begin maart trokken ze aan de bel. :N
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193698060
quote:
Behalve op de plek waar die moet.

als mij :')
pi_193698303
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Koop een pak zelfrijzend bakmeel voordat je gaat reizen.
_O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:35 schreef RamboDirk het volgende:
De voordelen van de 1,5 meter zoals die er begin maart en april waren zijn er al niet meer. Dan heb ik het over lege wegen, gewoon overal weinig mensen, heerlijk, heerlijk, heerlijk. Maar nu het overal weer bijna net zo druk is als voorheen is de 1,5 meter vrij irritant.

Niks is nog "vanzelfsprekend" de leukigheid is van dingen af.
Precies dit.
pi_193698317
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:07 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Behalve op de plek waar die moet.

als mij :')
😀
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:35:18 #133
338319 ZarB
Piña colada
pi_193698350
Ik absoluut niet. Het enige dat ik niet zal missen zijn de "beste wenseeeeeeen" 3 zoenen op het werk. Evenementen, horeca, reizen, omgang met vrienden en familie etc is niet te doen op 1.5 meter. Het is een rare kille robot maatschappij zonder enige vorm van vrije beweging :r
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:37:07 #134
338319 ZarB
Piña colada
pi_193698367
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:07 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Precies.
pi_193699107
quote:

[..]

Hoe graag jij dat scenario ook zou willen, dat gaat niet gebeuren.
pi_193699130
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:35 schreef ZarB het volgende:
Ik absoluut niet. Het enige dat ik niet zal missen zijn de "beste wenseeeeeeen" 3 zoenen op het werk. Evenementen, horeca, reizen, omgang met vrienden en familie etc is niet te doen op 1.5 meter. Het is een rare kille robot maatschappij zonder enige vorm van vrije beweging :r
Dystopie :r
  vrijdag 19 juni 2020 @ 16:00:50 #137
338319 ZarB
Piña colada
pi_193699208
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Dystopie :r
Jep..
pi_193699593
Voor degenen die nu zeggen, 'het is een bittere pil, maar een offer dat ik graag breng voor de volksgezondheid'.. Dan is het geen offer meer, dan vind je het volgens mij wel best :P
-nee-
  vrijdag 19 juni 2020 @ 17:36:33 #139
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_193700202
Van mij liever vandaag dan morgen terug naar het oude normaal ook prettiger voor het beroep waar ik in zit. En dan die muilkorven nog af.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 18:21:15 #140
338319 ZarB
Piña colada
pi_193700805
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 16:37 schreef Marsenal het volgende:
Voor degenen die nu zeggen, 'het is een bittere pil, maar een offer dat ik graag breng voor de volksgezondheid'.. Dan is het geen offer meer, dan vind je het volgens mij wel best :P
Ik zal wel een gebrek aan empathie hebben maar ik voel echt niks bij die heilige volksgezondheid. Mijn motivatie om me aan de regels te houden moet dan ook van heel ver komen.
pi_193700898
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:21 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ik zal wel een gebrek aan empathie hebben maar ik voel echt niks bij die heilige volksgezondheid. Mijn motivatie om me aan de regels te houden moet dan ook van heel ver komen.
Ik hou me er alleen aan als het niet anders kan, puur voor de vorm.
pi_193701032
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik hou me er alleen aan als het niet anders kan, puur voor de vorm.
Ook een soort sociale druk. Ik probeer in het openbaar zo veel mogelijk de 1,5 meter te waarborgen omdat er veel mensen zullen zijn die dat waarderen. Zelf maakt het me niet heel veel uit als iemand vlak langs me loopt.
pi_193701070
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:35 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ook een soort sociale druk. Ik probeer in het openbaar zo veel mogelijk de 1,5 meter te waarborgen omdat er veel mensen zullen zijn die dat waarderen. Zelf maakt het me niet heel veel uit als iemand vlak langs me loopt.
Yep.. ik doe het voor anderen, niet voor mezelf. Ik schud alleen geen handen van onbekenden.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 18:50:51 #144
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193701248
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Yep.. ik doe het voor anderen, niet voor mezelf. Ik schud alleen geen handen van onbekenden.
Heel verstandig!
Humor, serieus en vrolijk!
  vrijdag 19 juni 2020 @ 18:57:04 #145
338319 ZarB
Piña colada
pi_193701331
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:35 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Mij ook niet idd, dus met gelijkgestemden hou ik sowieso geen afstand.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 19:30:39 #146
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193701821
De rechter heeft bevestigd dat een demonstratie van VirusWaanzin.nl blijft verboden, dus hij stelt de gemeente Den Haag helaas in het gelijk. Volgens de rechter lijkt dit veel op een evenement wat het ook tot 1 september is verboden. Dus ik geef VirusWaanzin.nl heel weinig kans dat ze ook een proces tegen de Staat over opheffing van de maatregelen wint.
https://twitter.com/Teletekst/status/1274028943306305536/photo/1'
https://www.ad.nl/den-haa(...)gezondheid~a0084d8a/
Bronnen: Twitter en AD.nl

[ Bericht 20% gewijzigd door Ven1972 op 19-06-2020 19:48:19 ]
pi_193703764
quote:
ze vergeten het niet, ze snappen dat de 1,5m onzin is.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 21:48:24 #148
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193703819
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:57 schreef Geerd het volgende:
Gewoon in je tuin halve liters bier klappen in je witte tuinstoel met BBQ en kut roepen naar de buuf

Halve liter betaal je tegenwoordig 5.40 voor op het terras ja koekoek ...
Middagje tanken kost je 54 euro 8)7 8)7 8)7 8)7
Heb ik 108 halve liters voor
Waarom schreeuw je eigenlijk steeds naar je buurvrouw?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193705993
quote:

[..]

Dat de pandemie is tegengegaan doordat jij (en anderen) bent thuis gebleven, dat is aan aanname...
De cijfer van RIVM over de "R" wijzen aan dat alleen al geen handenschudden, extra handhygiene en thuiswerken in Brabant het de besmettingsverspreiding flink naar beneden bracht
[..]

Nee, dat heet slaafs opvolgen van wat je verteld wordt en niet meer zelfstandig nadenken.....
[..]

Op dit punt ben ik het met je eens, er wordt enorm gedramd over die anderhalve meter waarbij andere oorzaken van virusverspreiding zoals aerosolen gebagatelliseerd worden door RIVM
[..]

Inderdaad, eindelijk iemand die het snapt. In tengestelling tot al die mensen die nog met een boog om je heen lopen op straat.

Mensen, komop zeg :')
Love is in the air!
pi_193706017
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:58 schreef hooibaal het volgende:
Bruls voert gewoon de opdrachten van het ministerie van V&J en van volksgezondheid uit, die bepaalt zelf geen beleid. Hooguit de mate van handhaving, maar hij is helemaal niet in de positie om te bepalen of beleid terecht is of niet.
Befehl is befehl als argument daar kom je al 75 jaar niet meer mee weg hoor.....
Zoals ik al eerder zei vinden veel burgemeesters en helemaal een Bruls hun nieuw verkregen macht en bevoegdheden maar al te mooi

Politie en Handhaving heeft vrijstelling van die 1,5m maatregel, die houden zich daar dus niet aan
Al maandenlang niet
En toch worden ze NIET ziek, er waren geen jammerende agenten en BOA`s in de talkshows die smeekten om mondkapjes of dat dit geen werkbare situatie was voor hen
Hoe mooi wil je een medisch experiment hebben ?
Na maandenlang "blootstelling" van die agenten en BOA`s en het verschrikkelijke besmettelijke en dodelijke :O :O virus moet zo`n Bruls toch ook snappen dat obsessief die 1,5m hanteren onzin is ?
Bij Pasen, Hemelvaart, Koningsdag, Pinksteren, en noem de zonnige dagen maar op
En telkens was het gejammer over "drukte"
En de besmettingen, IC opnames en sterfgevallen daalden alleen maar.....
quote:
De regering is dat wel en die adviseren het beleid op de wetenschappelijke adviezen van het OMT. Dus dat het 'naar de prullenbak is verwezen' is een glasharde leugen van jouw kant.
Nee hoor, dat is geen glasharde leugen
Ja, OMT en RIVM geloven nog steeds in hun eigen mantra`s over 1,5m
Maar die hebben nu niet echt een indrukwekkend trackrecord hoor, als je Nederland vergelijkt met veel andere landen dan scoren we niet zo goed hoor
pi_193706041
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:21 schreef ZarB het volgende:
*;
Ah, nog iemand die niet mee gaat in de massahysterie
Trouwen ? ^)
pi_193706105
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 23:24 schreef bluemoon23 het volgende:

Nee hoor, dat is geen glasharde leugen
Ja, OMT en RIVM geloven nog steeds in hun eigen mantra`s over 1,5m
Maar die hebben nu niet echt een indrukwekkend trackrecord hoor, als je Nederland vergelijkt met veel andere landen dan scoren we niet zo goed hoor
Dus omdat we niet zo goed scoren moeten we ook de 1.5 meter regel afschaffen om nog slechter te gaan scoren? 8)7

Of zoals Azië overal buiten mondkapjes dragen verplichten? :P
pi_193706442
Hoezo zouden we slechter scoren als we de 1,5m regel buiten afschaffen ?
Kun je onderbouwen dat er daardoor meer sterfgevallen komen ?
pi_193706810
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 23:52 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoezo zouden we slechter scoren als we de 1,5m regel buiten afschaffen ?
Kun je onderbouwen dat er daardoor meer sterfgevallen komen ?
Er is een ernstig vermoeden dat die voetbal wedstrijd in Italië een superspreading event was, bewijs maar dat dat vermoeden ongegrond is en die explosie van besmettingen uit alleen binnen locaties kwam.

https://www.wsj.com/artic(...)onavirus-11589977873
pi_193706883
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 00:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er is een ernstig vermoeden dat die voetbal wedstrijd in Italië een superspreading event was, bewijs maar dat dat vermoeden ongegrond is en die explosie van besmettingen uit alleen binnen locaties kwam.

De Hondt?
pi_193707052
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 00:20 schreef Basp1 het volgende:

Je bedoelt de voetbalwedstrijd waar ze in volgepakte OV naar toe gingen, en waar ze voor en na de wedstrijd naar volle horeca (binnen gezien de tijd van het jaar) gingen ?
Niet echt een geschikt argument om aan te geven dat mensen buiten besmet worden bij superspread events....
pi_193711277
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:30 schreef Ven1972 het volgende:
De rechter heeft bevestigd dat een demonstratie van VirusWaanzin.nl blijft verboden, dus hij stelt de gemeente Den Haag helaas in het gelijk. Volgens de rechter lijkt dit veel op een evenement wat het ook tot 1 september is verboden. Dus ik geef VirusWaanzin.nl heel weinig kans dat ze ook een proces tegen de Staat over opheffing van de maatregelen wint.
https://twitter.com/Teletekst/status/1274028943306305536/photo/1'
https://www.ad.nl/den-haa(...)gezondheid~a0084d8a/
Bronnen: Twitter en AD.nl
Inmiddels word er massaal opgeroepen om niet te komen protesteren, ik denk dat het morgen behoorlijk uit de hand gaat lopen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 20 juni 2020 @ 14:37:05 #158
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193711911
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 13:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Inmiddels word er massaal opgeroepen om niet te komen protesteren, ik denk dat het morgen behoorlijk uit de hand gaat lopen.
Ja denk het ook, dan zal meteen einde worden voor actiegroep VirusWaanzin, dan gaat de politie hun arresteren en vervalt de rechtszaak van donderdag meteen.
pi_193716687
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:43 schreef Simmertje het volgende:
nooit meer de 3 kussen op kantoor wanneer je jarig bent juich ik extreem toe
metoo
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_193716752
quote:
Lol ,was de originele uitbraak daar ook al niet door een voetbalwedstrijd :D
pi_193717124
Ik heb hier ook geen grote problemen mee. Een beetje afstand bewaren vindt ik wel fijn. Voor mij hoeft al dat zoenen en hutje mutje niet. En handen wassen deed ik altijd al heel vaak. En hoesten of niezen deed ik ook al nooit in mijn handen. Dus voor mij verandert er niet zo veel :D.

En mensen handen schudden heb ik altijd vies gevonden. Je ziet mensen bij verjaardagen en recepties van het toilet komen zonder hun handen te wassen en ze schudden je daarna de hand om je gedag te zeggen. Nee dank je.

René van der Gijp zei het een aantal weken geleden zo mooi in een uitzending van Veronica Inside: het is net alsof we massaal van de 6e versnelling hebben teruggeschakeld naar de 2e versnelling. Het gehaaste en altijd maar meer meer meer is er vanaf. Als je mensen vroeg hoe gaat het met je was het vaste antwoord: “ja goed, druk”. Alsof druk zijn een graadmeter is (was) van of het goed gaat met je.

Als we allemaal wat meer de tijd nemen en elkaar wat ruimte geven (even letterijk een stapje terug doen als iemand je wil passeren op straat) dan kun je het virus prima de baas worden. Maar op social media zie ik dan weer foto’s voorbij komen van mensen die vrienden en vriendinnen weer opzoeken en zowat bij elkaar op schoot zitten. Hoe moeilijk is het nu echt om 1,5 meter afstand aan te houden? Ook tijdens het maken van die ene foto voor op Facebook of Instagram.

Neem dat 3e biertje nou niet op het terras waardoor je net iets te los wordt en de afstand niet meer aan kan houden. 2 Biertjes in het zonnetje is net zo fijn. Maak gebruik van de mogelijkheid die je letterlijk gegeven wordt en maak er geen misbruik van met alle risico’s van dien.

Als we ons daar allemaal aan zouden houden dan kan alles veel makkelijker en sneller van het slot en kan iedereen zijn winkel weer open gooien om geld te verdienen.
pi_193748931
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 22:28 schreef JanGroen het volgende:
Ik heb hier ook geen grote problemen mee. Een beetje afstand bewaren vindt ik wel fijn. Voor mij hoeft al dat zoenen en hutje mutje niet. En handen wassen deed ik altijd al heel vaak. En hoesten of niezen deed ik ook al nooit in mijn handen. Dus voor mij verandert er niet zo veel :D.

En mensen handen schudden heb ik altijd vies gevonden. Je ziet mensen bij verjaardagen en recepties van het toilet komen zonder hun handen te wassen en ze schudden je daarna de hand om je gedag te zeggen. Nee dank je.

René van der Gijp zei het een aantal weken geleden zo mooi in een uitzending van Veronica Inside: het is net alsof we massaal van de 6e versnelling hebben teruggeschakeld naar de 2e versnelling. Het gehaaste en altijd maar meer meer meer is er vanaf. Als je mensen vroeg hoe gaat het met je was het vaste antwoord: “ja goed, druk”. Alsof druk zijn een graadmeter is (was) van of het goed gaat met je.

Als we allemaal wat meer de tijd nemen en elkaar wat ruimte geven (even letterijk een stapje terug doen als iemand je wil passeren op straat) dan kun je het virus prima de baas worden. Maar op social media zie ik dan weer foto’s voorbij komen van mensen die vrienden en vriendinnen weer opzoeken en zowat bij elkaar op schoot zitten. Hoe moeilijk is het nu echt om 1,5 meter afstand aan te houden? Ook tijdens het maken van die ene foto voor op Facebook of Instagram.

Neem dat 3e biertje nou niet op het terras waardoor je net iets te los wordt en de afstand niet meer aan kan houden. 2 Biertjes in het zonnetje is net zo fijn. Maak gebruik van de mogelijkheid die je letterlijk gegeven wordt en maak er geen misbruik van met alle risico’s van dien.

Als we ons daar allemaal aan zouden houden dan kan alles veel makkelijker en sneller van het slot en kan iedereen zijn winkel weer open gooien om geld te verdienen.
Precies, wat ik trouwens raar vind is de stelling dat 1,5 meter afstand volgens sommigen een inbreuk is op de vrijheid. ???
Er is altijd al een norm van afstand. Je hebt niet zomaar de vrijheid om je tegen iemand anders aan te duwen. Persoonlijke integriteit heet dat. Fatsoensnormen. Gewoonterecht.
Er zijn ook normen mbt de snelheid die je mag hanteren als je over de rijks- provincie- en gemeentewegen rijdt.
Wat maakt die 1,50 meter dan ineens zo bijzonder.
Ik zie de terrasjes net zo vol als een jaar geleden.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 10:36:34 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193749074
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 22:28 schreef JanGroen het volgende:
Neem dat 3e biertje nou niet op het terras waardoor je net iets te los wordt en de afstand niet meer aan kan houden. 2 Biertjes in het zonnetje is net zo fijn
Ik word altijd een beetje kriegelig wanneer iemand voor mij gaat willen bepalen dat twee biertjes net zo fijn is als drie biertjes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193749077
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Precies, wat ik trouwens raar vind is de stelling dat 1,5 meter afstand volgens sommigen een inbreuk is op de vrijheid. ???
Er is altijd al een norm van afstand. Je hebt niet zomaar de vrijheid om je tegen iemand anders aan te duwen. Persoonlijke integriteit heet dat. Fatsoensnormen. Gewoonterecht.
Er zijn ook normen mbt de snelheid die je mag hanteren als je over de rijks- provincie- en gemeentewegen rijdt.
Ik ervaar het als een inbreuk op mijn vrijheid. Je loopt potentieel de kans beboet te worden als je 'te dichtbij' iemand anders komt. Dat is van de zotte.

Dat anderen dat niet zo ervaren is goed mogelijk, maar dit komt dan met name omdat zij er geen hinder van ondervinden. Bijvoorbeeld niet werkzaam in één van de sectoren die door willekeur lam worden gelegd of nu met praktisch onuitoefenbaar werk zitten.

Dit gaat niet om verkeersregeltjes, dit gaat om een verandering in de meest fundamentele manieren van met elkaar omgaan.
pi_193749438
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:36 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik ervaar .......

......
Dit gaat niet om verkeersregeltjes,
Ik vind dat je OK begint..... met een ik-boodschap.
Je eindigt met een stelling.... Het is zo! Da's jammer...... Of eh.... dat vind ik jammer.

Het zijn volgens mij in de meest letterlijke zin van het woord namelijk wel "verkeersregeltjes". Regels over hoe we met elkaar "verkeren".
pi_193749550
quote:

[..]

ik had laatst een discussie met iemand die het vreselijke inbreuk vind dat ze niet met drie vriendinnen naast elkaar in de bioscoop kan zitten.
Als bioscoop en theater bezoek terug gaat naar hoe het was paar maanden geleden zit je arm aan arm met willekeurige vreemden. Plus dat de hele rij moet opstaan als jjj van je plek wil. Dat vind ik nou juist het minst prettige aspect van naar theater gaan, al die mensen in je personal space :D
pi_193749574
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik vind dat je OK begint..... met een ik-boodschap.
Je eindigt met een stelling.... Het is zo! Da's jammer...... Of eh.... dat vind ik jammer.

Het zijn volgens mij in de meest letterlijke zin van het woord namelijk wel "verkeersregeltjes". Regels over hoe we met elkaar "verkeren".
Leuke woordspeling maar ik bedoel natuurlijk iets wezenlijk anders.

Ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen deze nieuwe normaal lijken te omarmen. Zelfs al valt toevallig die 1,5 meter precies samen met je eigen fatsoensnormen rond afstand houden, dan kan je er niet onderuit dat dit voor veel anderen wel veel ongemak meebrengt.

En dit gaat niet over je niet aan de tijdelijke regels houden want dat probeer ik ook zoveel mogelijk. Dit gaat om het schijnbaar klakkeloos accepteren van abnormale maatregelen en vervolgens raar opkijken als mensen daar hun bedenkingen bij hebben. Ik en met mij velen zijn echt niet debiel ofzo.
pi_193749599
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik had laatst een discussie met iemand die het vreselijke inbreuk vind dat ze niet met drie vriendinnen naast elkaar in de bioscoop kan zitten.
Als bioscoop en theater bezoek terug gaat naar hoe het was paar maanden geleden zit je arm aan arm met willekeurige vreemden. Plus dat de hele rij moet opstaan als jjj van je plek wil. Dat vind ik nou juist het minst prettige aspect van naar theater gaan, al die mensen in je personal space :D
Dus je bent blij met je nieuwe vrijheid om gevrijwaard te zijn van de nabijheid van een ander.
Nu heb je de vrijheid om met je armen te zwaaien. Zo kun je het ook zien.
pi_193749707
quote:

[..]

Niet meer met 3 personen uit 3 verschillende huishoudens in je eigen auto mogen rijden? Geen vrienden en familie mogen uitnodigen in jouw eigen woning? Ik beschouw dit als inbreuk op de vrijheid.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:33:20 #170
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193749713
quote:
Wat is daar raar aan? Het is bijna de grootst denkbare inbreuk op persoonlijke vrijheden dat twee mensen niet meer binnen anderhalve meter van elkaar mogen komen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193749776
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dus je bent blij met je nieuwe vrijheid om gevrijwaard te zijn van de nabijheid van een ander.
Nu heb je de vrijheid om met je armen te zwaaien. Zo kun je het ook zien.
Ik hou niet van vreemden in mijn personal space idd. :D
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:41:15 #172
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193749793
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:39 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik hou niet van vreemden in mijn personal space idd. :D
Mijn vriendin ook niet. Althans, dat denk ik. Daarom sla ik ook altijd iedere kerel die binnen een straal van twee meter van d'r komt keihard op zijn muil.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193749893
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Wat is daar raar aan? Het is bijna de grootst denkbare inbreuk op persoonlijke vrijheden dat twee mensen niet meer binnen anderhalve meter van elkaar mogen komen.
Op een openbaar terrein kan een overheid regels stellen.
Volgens mij kan er achter de voordeur nog steeds heel veel.
pi_193749959
Ach, zie steeds vaker dat er meer mensen lak aan de regels hebben zoals je handen doen doet niet iedereen meer, het heeft toch geen zin. Net als winkelwagens zelf schoonmaken zie ik afnemen.

Mensen beginnen deze meuk een beetje zat te worden, 3 maanden terug oke prima even zo maar nu is het wel duidelijk wat wel en niet werkt.

Grootste fun vind ik mondkapjes (ofwel muilkorven) in het OV de helft doen ze af of half op op zitten er steeds aan.

Dan kan je beter helemaal niks op doen.

Zelf heb ik er deels ook gewoon lak aan zat laats met 3 maten in de auto, zei nog eigenlijk mag het niet zeiden ze rechten afpakken mag ook niet in 40 45 gebeurde dat ook, ergens hadden ze wel gelijk.

Steeds meer zijn het zat, kijk dat je elkaar beter even niet kan kussen en handen schudden kan ik me wat bij voorstellen maar als dictator gaan gedragen (overheid) gaat te ver.
Interessant he ?
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:00:05 #175
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193750077
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik ben sowieso kritisch op deze langdurige coronaregels.. maar wat de overheid in openbare ruimte beslist is 1 ding. Maar op je privé terrein mag je toch uitnodigen wie je wilt, alleen als er echt geluidsoverlast mag je optreden. Maar het is niet de bedoeling dat je optreed op men zijn privéregels vanwege coronaregels.. ben je helemaal mal!

Toen ik gisteren bij de MacDonalds lunchte zag ik ook 3 gasten aan een tafel, wel buiten. Ik weet niet of het 3 broers zijn maar het is überhaupt lastig te controleren.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_193750143
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:59 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Onthoud 1 ding goed, mensen in bejaarde/verpleeg huizen waren al oud laatste fase in hun leven. Ofwel binnen een paar maanden tot enkele jaren toch dood dus of het erg is dat ze iets eerder dood gaan? Maar wel mogen genieten van hun bezoek en familie?

Of 2 jaar eenzaam wegrotten zelf de ventilator mag niet aan, zelfs je achterkleinkind niet mogen zien ruiken voelen? Niet naar volksdans niet mogen sjoelen?

Nee lekker eenzaam wegrotten en dan krijgt de familie te horen, mevr hendriks is overleden... maar we hebben haar al een jaar niet gezien dat doet pas verdriet.
Interessant he ?
pi_193750282
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:03 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Onthoud 1 ding goed, mensen in bejaarde/verpleeg huizen waren al oud laatste fase in hun leven. Ofwel binnen een paar maanden tot enkele jaren toch dood dus of het erg is dat ze iets eerder dood gaan? Maar wel mogen genieten van hun bezoek en familie?

Of 2 jaar eenzaam wegrotten zelf de ventilator mag niet aan, zelfs je achterkleinkind niet mogen zien ruiken voelen? Niet naar volksdans niet mogen sjoelen?

Nee lekker eenzaam wegrotten en dan krijgt de familie te horen, mevr hendriks is overleden... maar we hebben haar al een jaar niet gezien dat doet pas verdriet.
Dat ventilator issue gaat alleen over gezamenlijke ruimte, dat gaat sowieso niet over de eigen kamer
pi_193750389
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:11 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Dat ventilator issue gaat alleen over gezamenlijke ruimte, dat gaat sowieso niet over de eigen kamer
Ja en die dingen mogen wel aan staan in winkels en op terrasjes?
Interessant he ?
pi_193750408
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:17 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Hoezo dit kruisverhoor? Waarom zou je überhaupt op een terras een ventilator neerzetten?
pi_193750442
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Hoezo dit kruisverhoor? Waarom zou je überhaupt op een terras een ventilator neerzetten?
Een windje als het warm is, zie je vaak zat...

Waarom terrasverwarming? Je kan ook binnen zitten.

Daarom dus.
Interessant he ?
pi_193750471
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:21 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Een windje als het warm is, zie je vaak zat...

Waarom terrasverwarming? Je kan ook binnen zitten.

Daarom dus.
Ik snap je steeds minder.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:25:09 #182
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193750485
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat klopt, de overheid kan bijvoorbeeld de regel stellen dat vrouwen voortaan alleen nog gesluierd de openbare ruimte mogen betreden, ook dat is gewoon een inperking van vrijheid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193750539
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat klopt, de overheid kan bijvoorbeeld de regel stellen dat vrouwen voortaan alleen nog gesluierd de openbare ruimte mogen betreden, ook dat is gewoon een inperking van vrijheid.
Klopt. Maar dat doet ze (de overheid) dus niet.
Maar het klopt dat er kledingregels zijn voor bepaalde plekken.
Zo heb je naturistenstranden, waarbij je helemaal geen kleding aan hoeft. Voor alles daarbuiten gelden regels mbt lichaamsbedekking. Dus de grens met "gesluierd" is ook arbitrair en is niet plotseling een "beperking van de vrijheid"
pi_193750636
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]

ah, de ‘boerka wet’ moet ook afgeschaft worden dus.
Je weet hoop ik wel dat je stemrecht hebt he? En dat er een meerderheid in eerste en tweede kamer nodig is voordat ‘de overheid’ een wet kan invoeren
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:34:34 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193750640
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat doet ze (de overheid) dus niet.
Maar het klopt dat er kledingregels zijn voor bepaalde plekken.
Zo heb je naturistenstranden, waarbij je helemaal geen kleding aan hoeft. Voor alles daarbuiten gelden regels mbt lichaamsbedekking. Dus de grens met "gesluierd" is ook arbitrair en is niet plotseling een "beperking van de vrijheid"
O, jazeker wel. Ook de wetten met betrekking tot lichaamsbedekking zijn gewoon een vrijheidsbeperking, en een wat dubieuze. Echter, de wetgever maakt altijd een afweging tussen vrijheid en andere belangen zoals 'goede zeden' en veiligheid. Het inperken van vrijheden is soms ook best te billijken, maar men moet niet vergeten dat het weldegelijk inperkingen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 23-06-2020 12:50:36 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:35:17 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193750653
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:34 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ah, de ‘boerka wet’ moet ook afgeschaft worden dus.
Je weet hoop ik wel dat je stemrecht hebt he? En dat er een meerderheid in eerste en tweede kamer nodig is voordat ‘de overheid’ een wet kan invoeren
Ook de boerkawet is het beknotten van persoonlijke vrijheid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193750721
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:17 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

winkels vaak kort verblijf van klanten, terrassen buiten langer verblijf van klanten. Gemeenschappelijke ruimte, langdurig verblijf van bewoners binnen. Lijken me nogal wat verschillen tussen te zijn. :D
  dinsdag 23 juni 2020 @ 13:05:32 #188
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_193751050
Bange wezels in hier ugh.
pi_193751391
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:05 schreef laracroftonline het volgende:
Bange wezels in hier ugh.
Voor corona?

Er zijn ook zat mensen die niet "bang" zijn voor zichzelf, maar voor de kwetsbare personen om hen heen. Beetje verder kijken dan je neus lang is.
pi_193751456
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]

O, jazeker wel. Ook de wetten met betrekking tot lichaamsbedekking zijn gewoon een vrijheidsbeperking, en een wat dubieuze. Echter, de wetgever maakt altijd een afweging tussen vrijheid en andere belangen zoals 'goede zeden' en veiligheid. Het inperken van vrijheden is soms ook best te billijken, maar men moet niet vergeten dat het weldegelijk inperkingen zijn.
Je kunt ook de vrijheid willen hebben niet geconfronteerd te worden met ontklede mensen. Om vrijheid te genieten zijn er regels nodig die weer vrijheidsbeperkend zijn. Als er vrijheid zou zijn om aan de linkerkant van de weg te rijden, ontneemt dat mijn vrijheid om veilig te reizen.
Als iemand de vrijheid wil hebben om keiharde muziek aan te hebben, ontneemt dat mijn vrijheid om te kunnen genieten van stilte. etc.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:21:02 #191
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_193752950
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:29 schreef Vissenkom3 het volgende:

[..]

Voor corona?

Er zijn ook zat mensen die niet "bang" zijn voor zichzelf, maar voor de kwetsbare personen om hen heen. Beetje verder kijken dan je neus lang is.
Om nou voor die kleine groep kwetsbare al deze regels in stand te houden gaat mij te ver en vele kunnen door dit beleid werkeloos worden of falliet.
pi_193755610
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:21 schreef laracroftonline het volgende:

[..]

Om nou voor die kleine groep kwetsbare al deze regels in stand te houden gaat mij te ver en vele kunnen door dit beleid werkeloos worden of falliet.
Precies, de kwetsbaren hou je binnen.
En mensen dat meer risico lopen (hele dikke mensen) verplicht afvallen.

Ben ook voorstander van smorgens tussen 8 en 11 alleen voor 65+ supermarkt, in de middag mix, na 16 00 tot sluiting onder 65.

Zelfde geld voor gewone winkels zwembad, pretpark enz.
Interessant he ?
pi_193756143
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:59 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Precies, de kwetsbaren hou je binnen.
En mensen dat meer risico lopen (hele dikke mensen) verplicht afvallen.

Ben ook voorstander van smorgens tussen 8 en 11 alleen voor 65+ supermarkt, in de middag mix, na 16 00 tot sluiting onder 65.

Zelfde geld voor gewone winkels zwembad, pretpark enz.
Eigenlijk is het ook apart dat je als kwetsbare de regels van hogerhand nodig zou hebben. Als ik in die groep zou vallen, dan zorgde ik er sowieso wel voor dat ik in quarantaine zou blijven volgens mijn eigen regels, ongeacht welke landelijke maatregelen dan ook. Daar moet je het serieus toch niet van af willen laten hangen? Die maatregelen zijn echt niet altijd een perfectie reflectie van de ernst en verspreiding van het virus.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 18:36:47 #194
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193756217
Ik kan ook vrij goed dealen met hoe de situatie nu is.
Vond handen geven sws altijd wel een dingetje, je weet niet of diegene bij wijze van net flink aan zn kont heeft zitten krabben voordat ie jou een hand gaf :r
Dus prima dat dat nu niet meer hoeft haha.

Oh en voor de mensen die nog steeds denken dat alleen zwakke oudjes doodgaan aan Corona > https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2061560/
Medewerker van slechts 42 jaar :{
pi_193765606
Iemand van 42 overleden !!11!
Stop de persen !
Snel, maak de economie kapot voor het te laat is 8)7
pi_193771837
TS, dat het jou goed uitkomt, prima.

Ondernemers die geruïneerd worden zullen minder blij zijn met de beperkingen van onze burgerrechten en vrijheden door de overheid

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2020 18:59:24 ]
pi_193771932
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:31 schreef galantis het volgende:

[..]

Eigenlijk is het ook apart dat je als kwetsbare de regels van hogerhand nodig zou hebben. Als ik in die groep zou vallen, dan zorgde ik er sowieso wel voor dat ik in quarantaine zou blijven volgens mijn eigen regels, ongeacht welke landelijke maatregelen dan ook. Daar moet je het serieus toch niet van af willen laten hangen? Die maatregelen zijn echt niet altijd een perfectie reflectie van de ernst en verspreiding van het virus.
Je moet wel eerst de "do's" en "don'ts" weten natuurlijk. Hoe gedraagt zo'n virus zich. Het carnaval is doodleuk doorgegaan, en dat is waarschijnlijk letterlijk en figuurlijk de "dooddoener" geweest. Want het virus is min of meer blijven hangen in Oost-Brabant en Noord-Limburg. En in de bijbelbelt waar de gereformeerden uit volle borst "Prijsssjjsjsjsjsjt den Heere" zaten te zingen. Onderwijl allerlei aerosollen uit te spugen.
Maar dat moet je wel eerst weten.
pi_193771971
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:58 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
TS, dat het jou goed uitkomt, prima.

Ondernemers die geruïneerd worden zullen minder blij zijn met de beperkingen van onze burgerrechten en vrijheden door de overheid
Als er een tweede golf komt is de economie ook geruïneerd. Je kunt ook moeilijk sigaretten blijven roken om geen werkloosheid in de tabaksindustrie te voorkomen.
pi_193776993
Hoezo is de economie geruineerd bij een tweede golf ?
Waar is dat op gebaseerd ?
pi_193777676
Uitgaansleven op 1.50m dat gaat nog, winkelen op 1.50m ook geen probleem, werken op 1.50m kan nog prima. Maar liefde op 1.50m absoluut niet. Het is dus wie je het vraagt. Ben je getrouwd, geen probleem, ben je alleen, absoluut een probleem. Met andere woorden, 1.50m is discriminatie.
  donderdag 25 juni 2020 @ 09:04:26 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193778604
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 04:14 schreef MakkieR het volgende:
Uitgaansleven op 1.50m dat gaat nog, winkelen op 1.50m ook geen probleem, werken op 1.50m kan nog prima. Maar liefde op 1.50m absoluut niet. Het is dus wie je het vraagt. Ben je getrouwd, geen probleem, ben je alleen, absoluut een probleem. Met andere woorden, 1.50m is discriminatie.
Het kan in theorie allemaal ook wel, maar het druist in tegen de natuur van sociale wezens om krampachtig bij elk contact over extra afstand te moeten nadenken. Daarom is het geen lange termijn oplossing en zie je op heel veel plekken dat het verwatert.
pi_193778698
Het hoeft toch ook geen lange termijn oplossing te zijn? Het gaat om flattening the curve tot een vaccin of voldoende immuniteit

Zolang jongeren elkaar besmetten en de rest bij hen vandaan blijft is er niks aan de hand. En de 45 plussers die bewust risico gaan opzoeken moeten maar vooral thuis uitzieken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')