abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:57:28 #51
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193682759
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:54 schreef bluemoon23 het volgende:
Zoals zovelen heb jij blijkbaar het idee dat iedereen die met Corona besmet is verschrikkelijk ziek wordt
Er zijn amper 1000 mensen aan corona overleden onder de 75 jaar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_193682768
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]
Hoezo blijven de cafes leeg als iedereen Corona heeft ?
Zoals zovelen heb jij blijkbaar het idee dat iedereen die met Corona besmet is verschrikkelijk ziek wordt
Het tegendeel is echter het geval, de meesten zullen er amper of geen last van hebben
"de meesten" Tsja, als 60% er amper last van overhoudt van die tigduizenden, dan is er natuurlijk niks aan de hand.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193682779
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Er zijn amper 1000 mensen aan corona overleden onder de 75 jaar.
Daarnaast hebben er wel vele duizenden blijvende longschade opgelopen.
En dan hebben we het wel over veel 50 en 60 jarigen.
  donderdag 18 juni 2020 @ 12:00:09 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193682791
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Vele tienduizenden die blijvende longschade hebben opgelopen is wel veel maar ik vraag me af of die cijfers kloppen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_193682795
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

"Een vaccin...." Alsof je dan van de hel in de hemel komt...
Er zullen tal van nieuwe virussen ronddwarrelen. Het is wellicht eerder geluk dat er decennia lang géén pandemie was, dan dat het nu een "ongeluk" is dat er wél een pandemie is.
Kijk naar hoe de levensverwachting zich ongestoord heeft kunnen ontwikkelen. De gemiddelde Corona-dode is 81 jaar geworden. Net zo oud als de "gewone dode" in 2010.
Dus: we moeten onze levenswijze ietwat aanpassen, hetgeen geen ramp is. Ik vind het uitgangspunt van 1,50 meter geen slecht "piketpaaltje waarbinnen we onze strategie kunnen bepalen".
We moeten ons gewoon beseffen dat onze stormachtige economische groei en stormachtige stijging van levensverwachting en onze stormachtige mogelijkheden om a la minute in no time aanwezig te zijn in elke uithoek van de aarde een grens kent.
Net als de stomachtige mogelijkheden om iedere exotische stuk vlees uit alle uithoeken van de aarde in no time op ons bord gedrappeerd zien.
We want it all, and we want it now!!!

Nou niet dus....
Dus gewoon iets soberder leven. Minder vlees. Niks mis mee.
Dat mag je vinden hoor en ik respecteer je mening. Zelf vind ik dat zodra het mogelijk is we gewoon moeten kappen met die 1.5m ellende. En dat er altijd een virus op kan duiken, tsja, ik kan zometeen ook neervallen, maar dat is geen reden om daar nu alvast op in te spelen dat ik vast wat kussens neerleg.
pi_193682836
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja en ?
Er zijn zoveel ziektes die te voorkomen zijn en waardoor mensen blijvende schade opleveren
En daarvoor maken we de economie ook niet kapot...
pi_193682854
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Bij 1,50 meter afstand heb je 2,25 m2 nodig. Wellicht kan dat bij jongeren-festivals nog iets minder.
Met een bepaalde norm mbt "social distancing" voorkom je ook een Heizel-drama, een Liverpool-drama en wat denk je van het drama in dat Café in Volendam. De Social Distancing heeft ook "colleteral profit".
Hoe vaak komen dat soort incidenten nou voor? Na die stadiondrama's zijn de stadions drastisch veiliger gemaakt en de regelgevingen aangescherpt om maar een voorbeeld te noemen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193682922
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat mag je vinden hoor en ik respecteer je mening. Zelf vind ik dat zodra het mogelijk is we gewoon moeten kappen met die 1.5m ellende. En dat er altijd een virus op kan duiken, tsja, ik kan zometeen ook neervallen, maar dat is geen reden om daar nu alvast op in te spelen dat ik vast wat kussens neerleg.
Ik respecteer ook jouw mening.... ;)
Verder ben ik best optimistisch. Want ik zie enorm veel mogelijkheden voor compromissen, die beheerst kunnen worden doorgevoerd.
Gewoon een dashboard in de gaten houden en stap voor stap maatregelen versoepelen.
In ieder geval gaat ondanks alle meningsverschillen in de wereld de "internationale gemeenschap" er beter mee om dan 100 jaar geleden, toen we iets soortgelijks hadden in de vorm van de Spaanse Griep.

Voor mijn levensgeluk ben ik niet afhankelijk van grote hompen vlees, meerdere vliegvakanties naar weet-ik-waar-naar-toe, en ik hoef ook niet hutje mutje te staan in een Heizel-stadion, bij een Love-parade in Duisburg of op een oud-jaars-party in een café in Volendam.
pi_193682953
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Hoe vaak komen dat soort incidenten nou voor? Na die stadiondrama's zijn de stadions drastisch veiliger gemaakt en de regelgevingen aangescherpt om maar een voorbeeld te noemen.
"regelgevingen aangescherpt" prima dus.
En wat is dan het wezenlijke verschil met de "regelgeving" 1,50 meter?
Waarom daar zo dramatisch over doen?
pi_193682980
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik respecteer ook jouw mening.... ;)
Verder ben ik best optimistisch. Want ik zie enorm veel mogelijkheden voor compromissen, die beheersd kunnen worden doorgevoerd.
Gewoon een dashboard in de gaten houden en stap voor stap maatregelen versoepelen.
In ieder geval gaat ondanks alle meningsverschillen in de wereld de "internationale gemeenschap" er beter mee om dan 100 jaar geleden, toen we iets soortgelijks hadden in de vorm van de Spaanse Griep.

Voor mijn levensgeluk ben ik niet afhankelijk van grote hompen vlees, meerdere vliegvakanties naar weet-ik-waar-naar-toe, en ik hoef ook niet hutje mutje te staan in een Heizel-stadion, bij een Love-parade in Duisburg of op een oud-jaars-party in een café in Volendam.
Ik ben er ook niet afhankelijk van hoor, maar het zijn wel zaken die er aan bijdragen.

Ik denk dat als we een "pandemie protocol" hebben (wat we dan 1x in de 100 jaar kunnen gebruiken) als een heel eind zijn, een soort van pro-actieve intelligente lockdown. Dan kunnen we al die irritante beperkende maatregelen gewoon los laten.
pi_193682997
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:03 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja en ?
Er zijn zoveel ziektes die te voorkomen zijn en waardoor mensen blijvende schade opleveren
En daarvoor maken we de economie ook niet kapot...
Wat een onzin dat het een strijd zou zijn tussen "levens redden" en economie.
Als je geen moeite hebt met de gezondheid van 50 en 60 jarigen zullen ook de 40 en 30 jarigen uiteindelijk ziek worden. Het is toch ook in het belang van de economie dat zo'n wereldwijde ziekte wordt bedwongen.
  Spellchecker donderdag 18 juni 2020 @ 12:16:27 #62
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193683009
quote:
Die sumo-worstelaar in de fontein :X :N
pi_193683022
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

"regelgevingen aangescherpt" prima dus.
En wat is dan het wezenlijke verschil met de "regelgeving" 1,50 meter?
Waarom daar zo dramatisch over doen?
Er is al decennialang geen ding zoals een heizeldrama meer voorgekomen, wat is je punt precies? Evenementen afschaffen of een onredelijk aantal bezoekers toelaten omdat er mogelijk een drama kan voorkomen? _O- risico's horen bij het leven :')
pi_193683079
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:13 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet afhankelijk van hoor, maar het zijn wel zaken die er aan bijdragen.

Ik denk dat als we een "pandemie protocol" hebben (wat we dan 1x in de 100 jaar kunnen gebruiken) als een heel eind zijn, een soort van pro-actieve intelligente lockdown. Dan kunnen we al die irritante beperkende maatregelen gewoon los laten.
Prima. Maar volgens mij zijn "we" daar ook al wel mee bezig. Iedere crisis is ook een uitdaging.
Wat ik alleen vreemd vind, is dat sommigen deze tijd ervaren als zo'n beetje de grootste hel op aarde, en dat we met "een vaccin" ineens het paradijs binnenstappen, en alles weer mogelijk is.

Ik vind de Corona-hobbel wel iets van een wake-up-call, of wake-up-hobbel die je tijdens een reis ervaart als je ineens wakker wordt in een busreis bij een hobbel.
Zo van: O ja, we kunnen niet alles eisen.

Een blijvende restrictie mbt:

Veel vlees eten uit alle hoeken van de aarde.
Voor een habbekrats de hele wereld rondvliegen.
Hutje mutje alle bijeenkomsten organiseren.

.. zal blijvend aan restricties verbonden zijn. En dat is volgens mij prima.
pi_193683129
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Er is al decennialang geen ding zoals een heizeldrama meer voorgekomen, wat is je punt precies? Evenementen afschaffen of een onredelijk aantal bezoekers toelaten omdat er mogelijk een drama kan voorkomen? _O- risico's horen bij het leven :')
Ook het risico om horeca-ondernemer te worden en dan geconfronteerd te worden met een bepaalde wetgeving die negatief uitpakt op je omzet.
Want de anti-rook-maatregel was ook iets wat de horeca op zijn bord kreeg. Shit happens.
Boeren moeten ook overheidsmaatregelen accepteren. Risico van het vak. Vuurwerkhandelaren worden ook geconfronteerd met overheidsmaatregelen. Als je een ondernemer bent die als Unique Selling Point de snelle levering heeft, heb je pech als de maximum snelheid ineens van 120 naar 100 gaat. etc. etc.

Overigens:
Ik noemde het Heizelstadion, de love parade in Duisburg en een oudejaarsbijeenkomst in Café het Hemeltje in Volendam nergens in combinatie met een ramp.
Dat maak jij er nu van.

..... flauw hè..... ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Twentsche_Ros op 18-06-2020 12:32:11 ]
pi_193683154
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Prima. Maar volgens mij zijn "we" daar ook al wel mee bezig. Iedere crisis is ook een uitdaging.
Wat ik alleen vreemd vind, is dat sommigen deze tijd ervaren als zo'n beetje de grootste hel op aarde, en dat we met "een vaccin" ineens het paradijs binnenstappen, en alles weer mogelijk is.

Ik vind de Corona-hobbel wel iets van een wake-up-call, of wake-up-hobbel die je tijdens een reis ervaart als je ineens wakker wordt in een busreis bij een hobbel.
Zo van: O ja, we kunnen niet alles eisen.

Een blijvende restrictie mbt:

Veel vlees eten uit alle hoeken van de aarde.
Voor een habbekrats de hele wereld rondvliegen.
Hutje mutje alle bijeenkomsten organiseren.

.. zal blijvend aan restricties verbonden zijn. En dat is volgens mij prima.
Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen vertrouwen in een vaccin, ik zie het niet gebeuren dat dat er begin volgend jaar is en dat dan alles opgelost is.

Hel op aarde kan ik mij wel wat bij voorstellen, zeker in deze zomerperiode. Geen festival, normaal op vakantie, onbezorgd op een terras zitten, door de stad / over een boulevard flaneren, geen sportschool of lekker zwemmen in het zwembad, naar een theater/bioscoop of concert... Het is allemaal maar behelpen.
pi_193683224
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ook het risico om horeca-ondernemer te worden en dan geconfronteerd te worden met een bepaalde wetgeving die negatief uitpakt op je omzet.
Want de anti-rook-maatregel was ook iets wat de horeca op zijn bord kreeg. Shit happens.
Boeren moeten ook overheidsmaatregelen accepteren. Risico van het vak. Vuurwerkhandelaren worden ook geconfronteerd met overheidsmaatregelen. Als je een ondernemer bent die als Unique Selling Point de snelle levering heeft, heb je pech als de maximum snelheid ineens van 120 naar 100 gaat. etc. etc.

Overigens:
Ik noemde het Heizelstadion, de love parade in Duisburg en een oudejaarsbijeenkomst in Café het Hemeltje in Volendam nergens in combinatie met een ramp.
Dat maak jij er nu van.

..... flauw hè..... ;)

Die 1.5 meter maatregel gaat tegen de natuur in dus die vergelijking is kul. Droom lekker verder met je nieuwe normaal gegeil.
pi_193683240
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen vertrouwen in een vaccin, ik zie het niet gebeuren dat dat er begin volgend jaar is en dat dan alles opgelost is.

Hel op aarde kan ik mij wel wat bij voorstellen, zeker in deze zomerperiode. Geen festival, normaal op vakantie, onbezorgd op een terras zitten, door de stad / over een boulevard flaneren, geen sportschool of lekker zwemmen in het zwembad, naar een theater/bioscoop of concert... Het is allemaal maar behelpen.
Voor het eind van het jaar is dit virus allang gemuteerd naar een simpele verkoudheid. Gevaarlijke Virussen houden nooit lang stand.
pi_193683278
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Voor het eind van het jaar is dit virus allang gemuteerd naar een simpele verkoudheid. Gevaarlijke Virussen houden nooit lang stand.
Eigenlijk ga ik daar ook nog wel een beetje van uit ja (of hoop ik daar gewoon op:))
pi_193683280
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Die 1.5 meter maatregel gaat tegen de natuur in dus die vergelijking is kul. Droom lekker verder met je nieuwe normaal gegeil.
Die 1.5 meter maatregel gaat tegen jouw natuur in.
Trouwens:
Die meeuw suggereert dat je fan bent van Geert Wilders. Je weet nog wel dat Geert pleitte voor een totale lockdown en dat hij vond dat Rutte "speelde met mensenlevens" omdat hij (Rutte) pleitte voor bv het open houden van de basisscholen.
pi_193683334
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De Spaanse griep hield het drie jaar vol totdat het over de hele wereldbevolking was uitgeraasd en mensen of dood waren of immuniteit hadden opgebouwd.
pi_193683377
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De Spaanse griep hield het drie jaar vol totdat het over de hele wereldbevolking was uitgeraasd en mensen of dood waren of immuniteit hadden opgebouwd.
Mooie extreme uitzondering op de regel. Daartegenover staan 10-tallen virussen die zo uitgedoofd waren en waar dat niet het geval was.
pi_193683380
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

En toen was er geen 1,50 meter maatregel. Tientallen miljoenen mensenlevens tot gevolg.
pi_193683393
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Mooie extreme uitzondering op de regel. Daartegenover staan 10-tallen virussen die zo uitgedoofd waren en waar dat niet het geval was.
Zijn er nog veel meer. Ken je geschiedenis. De pest, cholera, de pokken.
pi_193683409
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Die 1.5 meter maatregel gaat tegen jouw natuur in.
Trouwens:
Die meeuw suggereert dat je fan bent van Geert Wilders. Je weet nog wel dat Geert pleitte voor een totale lockdown en dat hij vond dat Rutte "speelde met mensenlevens" omdat hij (Rutte) pleitte voor bv het open houden van de basisscholen.

Als we eerder hadden ingegrepen hadden we nu op misschien tien besmettingen gestaan per dag. Wilders en Baudet trokken in februari al aan de bel maar werden weggelachen. Maatregelen waren niet nodig, Rutte vond dat geen handen schudden voldeed. _O- Nu zitten we onnodig na te bloeden. Maar dat is achteraf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')