Een taser is een wapen. Als je een wapen op je hebt dan ben je gewapend. Verder prima om van mening te verschillen over de mate van gevaar, zoals ik zei is dat een discussie die je kunt voeren, maar laten we het wel feitelijk houden en de dingen benoemen zoals ze zijn.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:07 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Onder gewapend versta ik een dodelijk wapen, niet een taser. Maargoed, je zou kunnen zeggen dat hij met zijn taser een gevaar vormde, oke. Dan lijkt me dat nog niet genoeg gevaar om daarvoor iemand dood te schieten. Maargoed, daar verschillen de meningen over. De agent is in ieder geval ontslagen.
Ze hebben hem wel kort gefouilleerd in het begin. Een patch down zoals ze dat noemen. Niet heel uitgebreid al zijn zakken etc gecontroleerd maar even snel overval voelen voor een mogelijk wapen.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
daarnaast weet je niet wat hij nog meer bij zich had
alleen dat hij geen moeite had met agenten verwonden
Ok maar hij is nu ontslagen. Volgens de burgemeester vanwege buitenproportioneel geweld. Wat was dan precies buitenproportioneel?quote:Op zondag 14 juni 2020 21:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Een taser is een wapen. Als je een wapen op je hebt dan ben je gewapend. Verder prima om van mening te verschillen over de mate van gevaar, zoals ik zei is dat een discussie die je kunt voeren, maar laten we het wel feitelijk houden en de dingen benoemen zoals ze zijn.
Eens en eens. Ik vind het echt belachelijk dat er wordt gedaan alsof hij ongewapend was en geen gevaar vormde.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:59 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hij schoot met de taser richting de agent. Of beschoten worden met een taser genoeg gevaar is voor een agent om te terug te mogen schieten met een pistool is een discussie die je kan voeren (lijkt mij wel). Maar zeggen dat de man ongewapend was en geen gevaar vormde strookt niet met de realiteit.
het ontslagquote:Op zondag 14 juni 2020 21:20 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ok maar hij is nu ontslagen. Volgens de burgemeester vanwege buitenproportioneel geweld. Wat was dan precies buitenproportioneel?
ik denk nietsquote:
quote:Op zondag 14 juni 2020 21:07 schreef JK het volgende:
Ik mis het stuk nieuws waar ze de Wendy's in de fik hebben gestoken, die is niet meer. Heel logisch ook, dat restaurant afbranden door dit voorval. Hij schoot met die taser op de agent, dan vraag je er ook om. Aan de andere kant was hij daarna ongewapend, dus had je 'm onderuit kunnen halen na een achtervolging.
Vriendje?quote:Op zondag 14 juni 2020 21:09 schreef Faxie het volgende:
[..]
Wat ze door hun blanke antifa vriendje lieten doen
twitter:ImKingFola twitterde op zondag 14-06-2020 om 05:44:29I had to get this footage cause the media will make it seem like we burned this shit down #AtlantaProtest https://t.co/mGi8kAYqUw reageer retweet
Filmpje is al voorbij gekomen in het vorige deel iddquote:Op zondag 14 juni 2020 21:24 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
Vriendje?twitter:ImKingFola twitterde op zondag 14-06-2020 om 05:44:29I had to get this footage cause the media will make it seem like we burned this shit down #AtlantaProtest https://t.co/mGi8kAYqUw reageer retweet
quote:Op zondag 14 juni 2020 08:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mooi ook hoe dat blanke meisje 'genaaid' wordt door zwarten, zodat zij de schuld niet krijgen.
Nou inderdaad.. De agent is ontslagen omdat hij blank is en omdat de burgemeester een voorbeeld wil stellen.quote:
dat eerste lijkt me weinig relevantquote:Op zondag 14 juni 2020 21:37 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nou inderdaad.. De agent is ontslagen omdat hij blank is en omdat de burgemeester een voorbeeld wil stellen.
Het feit dat het een blanke agent is en het slachtoffer zwart, maakt voor veel mensen daar weldegelijk uit.quote:
'Kijk, wij waren het echt niet hoor. Het was een blanke! ' (terwijl de boel al lang en breed in de hens staat overigens)quote:Op zondag 14 juni 2020 21:24 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
Vriendje?twitter:ImKingFola twitterde op zondag 14-06-2020 om 05:44:29I had to get this footage cause the media will make it seem like we burned this shit down #AtlantaProtest https://t.co/mGi8kAYqUw reageer retweet
Hier ook.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:43 schreef madam-april het volgende:
[..]
Het feit dat het een blanke agent is en het slachtoffer zwart, maakt voor veel mensen daar weldegelijk uit.
Dat is toch gewoon om verdere plunderingen en geweldsdelicten te voorkomen?quote:Op zondag 14 juni 2020 21:20 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ok maar hij is nu ontslagen. Volgens de burgemeester vanwege buitenproportioneel geweld. Wat was dan precies buitenproportioneel?
Ja precies. Een onderonsje en later kan ie weer terugkomen.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon om verdere plunderingen en geweldsdelicten te voorkomen?
Als alles weer wat rustiger is, zal het voor deze agenten ook wel overwaaien.
Ja. Dat denk ik wel.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:09 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja precies. Een onderonsje en later kan ie weer terugkomen.
Dat is niet helemaal wat ze zei. Sowieso is het niet aan de burgemeester om uiteindelijk te bepalen of het buitensporig was of niet. Daarbij denk ik dat ze weinig keus hadden anders had je weer rellen enzo. Alhoewel dat alsnog gewoon doorgaat.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:20 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja daar ziet het er wel naar uit helaas.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat denk ik wel.
Denk dat er helemaal niets gaat veranderen bij de politie daar. En dat politiegeweld nog jįren doorgaat.
Ze gelooft niet dat er sprake was van rechtmatig gebruik van dodelijk geweld. Komt zo’n beetje neer op hetzelfde als “buitenproportioneel geweld” zoals de NOS het heeft vertaald.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:19 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal wat ze zei. Sowieso is het niet aan de burgemeester om uiteindelijk te bepalen of het buitensporig was of niet. Daarbij denk ik dat ze weinig keus hadden anders had je weer rellen enzo. Alhoewel dat alsnog gewoon doorgaat.
"Officers attempted to arrest Mr. Brooks. While attempting to handcuff Mr Brooks he tussled with the officers and was able to take the taser of one of the arresting officers. As Mr Brooks ran away he turned over his shoulder and appears to fire the taser at one of the officers. The officer in turn shot Mr Brooks with his service weapon. While there may be debate as to wether this was an appropriate use of deadly force. I firmly believe that there is a clear distinction between what you can do and what you should do. I do not believe that this was a justified use of deadly force and have called for the immediate termination of the officer."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |