Die stijgt alleen als je t signaleertquote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:01 schreef Scarface88 het volgende:
Clown wereldGoed testmodel wel. Ben benieuwd hoe hard de criminaliteit gaat stijgen.
quote:The Murray-Hill riot, also known as Montreal's night of terror, was the culmination of 16 hours of unrest in Montreal, Quebec during a strike by the Montreal police on 7 October 1969.
Steven Pinker, the psychologist who was born and grew up in Montreal recalled how the wildcat police strike and the lawlessness that followed changed his views:
"As a young teenager in proudly peaceable Canada during the romantic 1960s, I was a true believer in Bakunin's anarchism. I laughed off my parents' argument that if the government ever laid down its arms all hell would break loose. Our competing predictions were put to the test at 8:00 a.m. on October 7, 1969, when the Montreal police went on strike. By 11:20 am, the first bank was robbed. By noon, most of the downtown stores were closed because of looting. Within a few more hours, taxi drivers burned down the garage of a limousine service that competed with them for airport customers, a rooftop sniper killed a provincial police officer, rioters broke into several hotels and restaurants, and a doctor slew a burglar in his suburban home. By the end of the day, six banks had been robbed, a hundred shops had been looted, twelve fires had been set, forty carloads of storefront glass had been broken, and three million dollars in property damage had been inflicted, before city authorities had to call in the army and, of course, the Mounties to restore order. This decisive empirical test left my politics in tatters (and offered a foretaste of life as a scientist)."
Meer gekleurden op straat die gaan handhaven.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:05 schreef BasEnAad het volgende:
Wat is nu het hele verhaal?
Geen politie maar wel een 'community-led public safety system'?
Wat betekent dat concreet?
Mensen als George Zimmerman of zoals die twee die Ahmaud Aubery hebben doodgeschoten.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:05 schreef BasEnAad het volgende:
In de VS zijn er ook wel eerdere voorbeelden van, maar die zijn niet zo succesvol geweest begrijp ik. Ik kan het voorbeeld niet direct terugvinden maar wat ik uit een eerdere posting van iemand hier haalde is dat het een moeizaam proces was wat eigenlijk weinig opleverde.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:12 schreef irishspring het volgende:
Bovendien is dit ook niet helemaal nieuw. In Kyiv zijn een paar jaar geleden ook alle politieagenten ontslagen. Niet corrupte agenten werden vervolgens uitgenodigd om opnieuw solliciteren, en zover ik weet zijn de meeste inwoners vrij positief over die hervormingen.
Klopt. Het is niet dat alle huidige agenten maar een carrièreswitch moeten doen naar hondenuitlaatservice, schoonmaker of pro tennis speler. Het is gewoon een reorganisatie waar met poppetjes geschoven wordt en procedures worden bekeken en aangepast.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:11 schreef beantherio het volgende:
De term "defund" is een beetje misleidend ben ik inmiddels wel achter. Het is gewoon een soort van reorganisatie of hervorming.
African American bendes die in het vacuüm springen en de macht grijpen. Warlords die elk een deel van de stad beheersen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:05 schreef BasEnAad het volgende:
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:11 schreef beantherio het volgende:
De term "defund" is een beetje misleidend ben ik inmiddels wel achter. Het is gewoon een soort van reorganisatie of hervorming.
Disband dus.quote:a veto-proof majority of the council voted to disband the police department
En dan worden veel van dezelfde poppetjes weer opnieuw aangenomen.quote:
Juist.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dan worden veel van dezelfde poppetjes weer opnieuw aangenomen.
Ze kunnen bij andere korpsen solliciteren. Uit de OP maak ik duidelijk dat deze agenten niet meer als agent voor Minneapolis de straat op gaan. Hoe het met hun salaris zit weet ik niet. Als ze aanblijven zullen ze voorlopig andere taken moeten doen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klopt. Het is niet dat alle huidige agenten maar een carrièreswitch moeten doen naar hondenuitlaatservice, schoonmaker of pro tennis speler. Het is gewoon een reorganisatie waar met poppetjes geschoven wordt en procedures worden bekeken en aangepast.
Denk je dat je er op de kort genoege termijn, ervaren vervangers gevonden kunnen worden?quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze kunnen bij andere korpsen solliciteren. Uit de OP maak ik duidelijk dat deze agenten niet meer als agent voor Minneapolis de straat op gaan. Hoe het met hun salaris zit weet ik niet. Als ze aanblijven zullen ze voorlopig andere taken moeten doen.
Waar ik inmiddels achter ben is dat dat soort termen niet het volledige verhaal vertellen. Ik moet wel zeggen dat de gemeenteraad van Minneapolis behoorlijk stevige taal gebruikt, dus dat zal ook wel een veel diepgaandere hervorming gaan betekenen.quote:
Wat ik uit de OP opmaak is dat Minneapolis geen actieve agenten de straat op gaat sturen. Ook geen andere of dezelfde poppetjes.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dan worden veel van dezelfde poppetjes weer opnieuw aangenomen.
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze kunnen bij andere korpsen solliciteren. Uit de OP maak ik duidelijk dat deze agenten niet meer als agent voor Minneapolis de straat op gaan. Hoe het met hun salaris zit weet ik niet. Als ze aanblijven zullen ze voorlopig andere taken moeten doen.
Een deel uit https://www.thecut.com/20(...)hrase-explained.htmlquote:What does it mean to defund the police?
Defunding the police does not necessarily mean getting rid of the police altogether. Rather, it would mean reducing police budgets and reallocating those funds to crucial and oft-neglected areas like education, public health, housing, and youth services. (Some activists want to abolish the police altogether; defunding is a separate but connected cause.)
Sowieso niemand in vrijwillige dienst gaat dat lukken. En niemand gaat jaren leren om daarna mogelijk, heel misschien als vrijwilliger zijn leven te mogen wagen. Dit is gedoemd om in brandende puinhopen te eindigen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk je dat je er op de kort genoege termijn, ervaren vervangers gevonden kunnen worden?
Politie opleiding is meestal een aantal jaar. En daarna hebben de verse agenten 0 ervaring.
Nogmaals: disband ipv defund. Staat duidelijk in de OPquote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
[..]
Een deel uit https://www.thecut.com/20(...)hrase-explained.html
Net zo grote kans dat er dus gewoon helemaal niks veranderdquote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit is gedoemd om in brandende puinhopen te eindigen.
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nogmaals: disband ipv defund. Staat duidelijk in de OP
https://www.forbes.com/si(...)%20police%20officer.quote:Bender said that the council would start a conversation with the community about what the new “community-led” public safety program will entail.
ditquote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:33 schreef spijkerbroek het volgende: Maar aangezien polderen een term is waarvan ze in de VS de betekenis al niet eens snappen, want daar is alles zwart/wit (pun intended), zal het opzetten van programs waar iedereen het mee eens is nog een hele toer worden. En tot die tijd blijft er gewoon politie.
Ik maak dat niet op uit jouw link. Ze zijn er nogal vaag over wat er gebeurd zolang die community led public safety nog niet geïnstalleerd isquote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
[..]
https://www.forbes.com/si(...)%20police%20officer.
M.a.w. tot er overeenstemming is over wat die "community-led public safety programs" nu eigenlijk zijn, zal de politie gewoon blijven. Ze zullen zich waarschijnlijk terughoudend opstellen.
Afwachten dus wat er gaat veranderen. Maar aangezien polderen een term is waarvan ze in de VS de betekenis al niet eens snappen, want daar is alles zwart/wit (pun intended), zal het opzetten van programs waar iedereen het mee eens is nog een hele toer worden. En tot die tijd blijft er gewoon politie.
Dus jij denkt dat de politie per direct ontbonden wordt, de agenten thuis zitten of in het bureau administratie gaan doen, en er dus geen enkele instantie is die criminelen een strobreed in de weg gaan leggen totdat die public safety programs geïnstalleerd zijn??quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik maak dat niet op uit jouw link. Ze zijn er nogal vaag over wat er gebeurd zolang die community led public safety nog niet geïnstalleerd is
En wat als die programma's niet goed genoeg werken en alle agenten inmiddels gestopt zijn? Wat dan?quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de politie per direct ontbonden wordt, de agenten thuis zitten of in het bureau administratie gaan doen, en er dus geen enkele instantie is die criminelen een strobreed in de weg gaan leggen totdat die public safety programs geïnstalleerd zijn??
Militia! Zoals de grondwet voorschrijft!quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:45 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En wat als die programma's niet goed genoeg werken en alle agenten inmiddels gestopt zijn? Wat dan?
Ah, African American warlords dus.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Militia! Zoals de grondwet voorschrijft!
Heb je een link? Ik woon in de VS dus zou m moeten kunnen bekijkenquote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:43 schreef 2dope het volgende:
Die 'Transforming Community Safety Resolution' staat online maar mag 'm niet inzien vanaf een Nederlands IP-adres. Daar staat vast meer in aangezien het een jaar moet gaan duren.
quote:
https://lims.minneapolism(...)ety%20Resolution.pdfquote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:47 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Heb je een link? Ik woon in de VS dus zou m moeten kunnen bekijken
Ik denk niks. Zowel de OP als jouw link zijn enorm vaag en geven niet aan wat er in de tussentijd gebeurd, wat er met die agenten gebeurd en hoe dat community led safety dinges opgericht gaat worden, door wie en wat ze moeten doen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de politie per direct ontbonden wordt, de agenten thuis zitten of in het bureau administratie gaan doen, en er dus geen enkele instantie is die criminelen een strobreed in de weg gaan leggen totdat die public safety programs geïnstalleerd zijn??
Upload 'm ff naar een plek waar wij 'm ook kunnen lezenquote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:47 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Heb je een link? Ik woon in de VS dus zou m moeten kunnen bekijken
Ze zijn heel duidelijk in wat ze willen gaan doen met die public safety programs, maar heel onduidelijk over wat er op korte termijn met de MPD gebeurt. Wat dus impliciet aangeeft dat de MPD voorlopig gewoon blijft bestaan.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik denk niks. Zowel de OP als jouw link zijn enorm vaag en geven niet aan wat er in de tussentijd gebeurd, wat er met die agenten gebeurd en hoe dat community led safety dinges opgericht gaat worden, door wie en wat ze moeten doen.
Het enige wat ik denk is dat ze in paniek of overmoedig zijn en totaal geen idee hebben wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn.
Dat denk ik niet.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
RESOLUTIONquote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:48 schreef 2dope het volgende:
[..]
https://lims.minneapolism(...)ety%20Resolution.pdf
VPN op een Amerikaanse plaats zettenquote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Upload 'm ff naar een plek waar wij 'm ook kunnen lezen
Of hij heeft het in de post boven jou al gepost.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:00 schreef Enchanter het volgende:
[..]
VPN op een Amerikaanse plaats zetten
Ik zag het ja , had geen zin om m'n post aan te passenquote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Of hij heeft het in de post boven jou al gepost.
Dat resulteert in willekeur en het recht van de sterkste. Zoals je ook ziet in de zwakste Afrikaanse landen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:07 schreef Arkai het volgende:
[..]
Meer gekleurden op straat die gaan handhaven.
Zoiets?quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat ik uit de OP opmaak is dat Minneapolis geen actieve agenten de straat op gaat sturen. Ook geen andere of dezelfde poppetjes.
A community led public safety group betekent dat niemand in dienst van de gemeente de straat op gaat om de orde te handhaven. Zijn er nog verschillende mogelijkheden, maar geen agenten dus.
Ik zal het doorgeven aan een vriendin. Zij woont daar.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Sterkte dus aan alle inwoners van Minneapolis
Oei. Wat vind ze van de ontwikkelingen?quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik zal het doorgeven aan een vriendin. Zij woont daar.
Een soort Blackwater...quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:05 schreef BasEnAad het volgende:
quote:(CNN)The Minneapolis City Council on Friday unanimously approved a resolution declaring it will create a "transformative new model" of policing in the city -- a move spurred by last month's death of George Floyd in police custody.
Minneapolis police chief says George Floyd's family will inspire his reform efforts. "We acknowledge that the current system is not reformable -- that we would like to end the current policing system as we know it," council member Alondra Cano said.
The resolution starts a yearlong process to create a new public safety model. All 12 City Council members are listed as co-authors. Friday's move comes days after council members announced their intent to disband the city's police force in favor of a different model. The resolution "describes the history of police violence and use of excessive force in our community," council President Lisa Bender said.
"It talks about the financial liability we've experienced and related to those use of force," Bender said.
The council on Friday also voted unanimously to terminate the local emergency order that had been declared because of protests and unrest in the days following Floyd's death. Minneapolis police Chief Medaria Arradondo said this week the department is withdrawing from contract negotiations with the police union, saying Floyd's death has made him committed to "transformative change."
A yearlong process
The council will start a yearlong process "of community engagement, research, and structural change to create a transformative new model for cultivating safety," the resolution says. It creates a "Future of Community Safety Work Group," which will include staff from city departments including the offices of violence prevention and civil rights.
The work group has until July 24 to give the council preliminary recommendations for engaging with community members and experts who can help the city come up with the plan. "The City Council will engage with every willing community member in Minneapolis, centering the voices of black people, American Indian people, people of color, immigrants, victims of harm, and other stakeholders who have been historically marginalized or under-served by our present system," the resolution reads.
"Together, we will identify what safety looks like for everyone."
https://edition.cnn.com/2(...)ce-reform/index.html
Ja, kut. Tijdens de rellen hebben ze een neighborhood watch opgericht omdat de politie en brandweer meedeelde dat ze geen tijd hadden om buiten centrum iets te doen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oei. Wat vind ze van de ontwikkelingen?
Oke. Kán leuk zijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:17 schreef Twiitch het volgende:
[..]
African American bendes die in het vacuüm springen en de macht grijpen. Warlords die elk een deel van de stad beheersen.
Hou ons op de hoogte!quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, kut. Tijdens de rellen hebben ze een neighborhood watch opgericht omdat de politie en brandweer meedeelde dat ze geen tijd hadden om buiten centrum iets te doen.
En verder is het een enorm onzekere, en in de VS betekent dat eigenlijk vaak onveilig, tijd.
https://www.nytimes.com/2(...)matter-protests.htmlquote:To defund, when activists say that, what they mean is taking money away from the police department’s budget and redirect it toward other things — whether that be social services, agencies, maybe mental health agencies — that can do functions that police are often called on to do.
But if you fully defund it, you can get to a space where the police department is abolished. And so essentially, what that means is that there is no more police department as we know it. You don’t call these men and women in blue shirts to come racing to your door with their guns in hand. It means that they have to figure out some other form of providing that public safety, and the police department would not be that form.
Zou haar aanraden een pistool of geweer aan te schaffen. 2nd amendment is toch wel erg fijn op zon moment.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, kut. Tijdens de rellen hebben ze een neighborhood watch opgericht omdat de politie en brandweer meedeelde dat ze geen tijd hadden om buiten centrum iets te doen.
En verder is het een enorm onzekere, en in de VS betekent dat eigenlijk vaak onveilig, tijd.
Dus alleen blanken zijn racisten terwijl zwarten als eerste geen blanken willen zien op die posten?quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:40 schreef spijkerbroek het volgende:
Zwarten willen geen blanken in die safety programs, en blanke racisten willen geen zwarten. Hop, daar heb je de volgende rel.
Ja idd. Eerste wat ik zou doen om mezelf en vriendin te beschermen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 00:13 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Zou haar aanraden een pistool of geweer aan te schaffen. 2nd amendment is toch wel erg fijn op zon moment.
Nee, dit gaat echt niet over tot racisme ofso.. totaal nietquote:
En al die blanke huppelkutjes die om het hardst meeprotesteren zijn straks stomverbaasd dat ze net zo hard worden genegeerd als ieder andere blankequote:Op zaterdag 13 juni 2020 00:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus alleen blanken zijn racisten terwijl zwarten als eerste geen blanken willen zien op die posten?
Waarschijnlijk: Iedereen eruit schoppen, niet corrupte mensen terug aannemen, focus op wijkagenten.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:05 schreef BasEnAad het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |