abonnement Unibet Coolblue
pi_193575481


Crowdfunding is hot!! In 2019 is in Nederland 424 miljoen europ opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 329 miljoen euro (2017: 223 miljoen euro). Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 10.000 projecten en ondernemingsplannen mogelijk (2019: > 8.700). En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Aygo!Dutch (AGD), investeren vanaf E 500.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_193575770
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:32 schreef quepos het volgende:
Nog even over die op NLInvesteert, die vrijdag online komt.

Er staat dat er een eerste hypotheek ad EUR 550.000,= op haar woning aan de Laan van Schöndeln 1 te Roermond (Landgoed met NSW 1928 status) gevestigd wordt.

Maar als ik op google kijk lijkt dit een bedrijfsgebouw, het lijkt niet op een woning.
Volgens wozwaardeloket.nl heeft het een woonfunctie en een industriefunctie.
woz waarde per 1/1/2019: ¤437.000.
pi_193576918
Zie Amsterdam legt particuliere verhuur verder aan banden, ik veronderstel dat dit ook enige impact zal hebben op partijen die van die splitsing in appartementen zo ongeveer hun bron van inkomsten maakt?
pi_193577385
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:37 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Het betreft een NSW-landgoed met woning. Hier betere foto's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt me een prachtig pand om te wonen, maar daar gaat het hier niet over.
Je oozo link geeft ook een faillissement op dat adres, in oktober vorig jaar, vastgoedmanagement.

Alles bij elkaar zie ik teveel open eindjes in deze pitch, met betrekking tot de ontwikkeling. Zekerheden in de eerste fase lijken goed, maar hierbij moet je duidelijk naar de volledige financiering kijken.
Naar mijn mening is de rente te laag in combinatie met het totale risico.

In het geval van Tulip lodge, een aantal maanden geleden op NLinvesteert was dit beter in verhouding. Naar mijn mening een min of meer vergelijkbaar project.

En als we naar financiering in de regio kijken lijkt de garage in Heerlen, tegen 7% bij GvE een veiliger alternatief. Blijft na aftrek kosten platform meer van over, project loopt langer, dus minder aanloop rente verlies en dergelijke.
Verbaast me een beetje dat dit project zo langzaam gaat.
pi_193579723
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 00:58 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Alles bij elkaar zie ik teveel open eindjes in deze pitch, met betrekking tot de ontwikkeling. Zekerheden in de eerste fase lijken goed, maar hierbij moet je duidelijk naar de volledige financiering kijken.
Eens. Ik was al niet enthousiast over het project maar met het genoemde recente faillissement op het adres wordt dat nog minder. https://www.faillissement(...)-management-b-v.aspx Raar faillissement ook, één crediteur van 3.5mio. G.O. management zou zomaar eens van Gerard Overdijk kunnen zijn, in de pitch genoemd als adviseur...
pi_193579792
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2020 09:57 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Eens. Ik was al niet enthousiast over het project maar met het genoemde recente faillissement op het adres wordt dat nog minder. https://www.faillissement(...)-management-b-v.aspx Raar faillissement ook, één crediteur van 3.5mio. G.O. management zou zomaar eens van Gerard Overdijk kunnen zijn, in de pitch genoemd als adviseur...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193579910
quote:
Heb deze ook meegenomen. Heb gezien de rest van de portefeuille en bijbehorende kasstroom er ook vertrouwen in dat het terugkomt.
Lening loopt overigens niet hard. Wie weet waarom?
pi_193580000
Volgens mij is het project nooit aangekondigd (alleen via de voorinschrijvingslink van djh77 te zien) maar nu plotseling opengezet (ook zonder aankondiging).
pi_193580092
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2020 09:57 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Eens. Ik was al niet enthousiast over het project maar met het genoemde recente faillissement op het adres wordt dat nog minder. https://www.faillissement(...)-management-b-v.aspx Raar faillissement ook, één crediteur van 3.5mio. G.O. management zou zomaar eens van Gerard Overdijk kunnen zijn, in de pitch genoemd als adviseur...
Voor mij een no-go geworden.
Wat ik ook zie is dat Gerard meer is dan alleen een adviseur
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193580122
Berlage zit zo goed als vol
pi_193580490
quote:
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:20 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Volgens mij is het project nooit aangekondigd (alleen via de voorinschrijvingslink van djh77 te zien) maar nu plotseling opengezet (ook zonder aankondiging).
Als ik op streetview kijk dan is de straat als winkelstraat (situatie juni 2018) behoorlijk op zijn retour en zal de winkelfunctie van dit pand vermoedelijk niet lang meer stand houden. Ik zou de splitsing in de huuropbrengsten van winkel en bovenwoning wel eens willen zien voor ik mijn geld in dit project steek.
https://www.google.com/ma(...)w!2e0!7i13312!8i6656
pi_193581099
Nieuw GvE project met 1e hypotheek op een aan te kopen bedrijfspand

Geïnvesteerd bedrag ¤ 0
Bedrag ¤ 164.000
Rente 6%
Looptijd 60 mnd.
Classificatie 5
Projectnummer 21784
Product Vastgoed
Leendoel Onroerend goed
Zekerheden HY, PR, DR, HA
G-PD percentage 0,02
Creditsafe score 52

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=21784
pi_193581204
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2020 11:36 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw GvE project met 1e hypotheek op een aan te kopen bedrijfspand

Geïnvesteerd bedrag ¤ 0
Bedrag ¤ 164.000
Rente 6%
Looptijd 60 mnd.
Classificatie 5
Projectnummer 21784
Product Vastgoed
Leendoel Onroerend goed
Zekerheden HY, PR, DR, HA
G-PD percentage 0,02
Creditsafe score 52

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=21784
Leuk verhaal, die ben ik wel voornemens mee te nemen.
pi_193581234
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2020 11:36 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw GvE project met 1e hypotheek op een aan te kopen bedrijfspand

Geïnvesteerd bedrag ¤ 0
Bedrag ¤ 164.000
Rente 6%
Looptijd 60 mnd.
Classificatie 5
Projectnummer 21784
Product Vastgoed
Leendoel Onroerend goed
Zekerheden HY, PR, DR, HA
G-PD percentage 0,02
Creditsafe score 52

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=21784
Pittige Tante, maar wel een LTV van 115%!
pi_193581264
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 11:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Pittige Tante, maar wel een LTV van 115%!
Wel een kleine toelichting hierover:

Nu doet zich de kans voor om een bedrijfsloods naast mijn huidige woning aan te kopen en op die manier te investeren in vastgoed. Het pand wordt verkocht door privéomstandigheden van de huidige eigenaren. De aankoopprijs is zeer aantrekkelijk en is destijds door de eigenaren zo afgesproken. Hierbij is geen rekening gehouden met de huidige taxatiewaarde die hoger uitvalt dan de aankoopwaarde. Toch wordt het pand tegen deze aantrekkelijke aankoopprijs aangeboden.
pi_193581360
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 11:49 schreef impact9 het volgende:

[..]

Wel een kleine toelichting hierover:

Nu doet zich de kans voor om een bedrijfsloods naast mijn huidige woning aan te kopen en op die manier te investeren in vastgoed. Het pand wordt verkocht door privéomstandigheden van de huidige eigenaren. De aankoopprijs is zeer aantrekkelijk en is destijds door de eigenaren zo afgesproken. Hierbij is geen rekening gehouden met de huidige taxatiewaarde die hoger uitvalt dan de aankoopwaarde. Toch wordt het pand tegen deze aantrekkelijke aankoopprijs aangeboden.
Eens maar 0,0 eigen inbreng. Ik overweeg hem overigens wel mee te nemen.
pi_193581418
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 11:49 schreef impact9 het volgende:

[..]

Wel een kleine toelichting hierover:

Nu doet zich de kans voor om een bedrijfsloods naast mijn huidige woning aan te kopen en op die manier te investeren in vastgoed. Het pand wordt verkocht door privéomstandigheden van de huidige eigenaren. De aankoopprijs is zeer aantrekkelijk en is destijds door de eigenaren zo afgesproken. Hierbij is geen rekening gehouden met de huidige taxatiewaarde die hoger uitvalt dan de aankoopwaarde. Toch wordt het pand tegen deze aantrekkelijke aankoopprijs aangeboden.
Tja Natuurlijk schrijft GvE het zo op : 1 ste hypotheek ten bedrage van ¤ 164.000,- op het aan te kopen bedrijfspand aan de Allenweg 24, 4761 PW te Zevenbergen, met een marktwaarde van ¤ 280.000,- in verhuurde staat (taxatiedatum 13-3-2020).

De overwaarde bedraagt ¤ 280.000,- minus ¤ 164.000,- is ¤ 116.000,-. De Loan-to-Value is 59%

Maar ik lees ook dat het verkocht wordt voor 142K en men 164K wil lenen. De mevrouw niets inbrengt en ook niets heeft! Behalve dan ....................... :Y

Dus de huidige eigenaren spelen Sinterklaas?

De vrije verkoopwaarde zal dus wel iets boven de 142K liggen maar de taxatie waarde van 280K en LTV van 59% neem ik in dit geval wel met een korrel zout.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-06-2020 12:09:43 ]
pi_193581463
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Tja Natuurlijk schrijft GvE het zo op : en bedrage van ¤ 164.000,- op het aan te kopen bedrijfspand aan de Allenweg 24, 4761 PW te Zevenbergen, met een marktwaarde van ¤ 280.000,- in verhuurde staat (taxatiedatum 13-3-2020).

De overwaarde bedraagt ¤ 280.000,- minus ¤ 164.000,- is ¤ 116.000,-. De Loan-to-Value is 59%

Maar ik lees ook dat het verkocht wordt voor 142K en men 164K wil lenen. Dus de huidige eigenaren spelen Sinterklaas?
De vrije verkoopwaarde zal dus wel iets boven de 142K liggen maar de taxatie waarde van 280K en LTV van 59% neem ik in dit geval wel met een korrel zout.
Eens, LTV neem ik met een korrel zout.
Huurinkomsten * factor 10 = 270k
Dat is gewoon gangbaar voor bedrijfspanden.

* ik heb overigens geen banden oid met deze aanvraag;)
Puur even hoe ik ernaar kijken en investeringsbeslissing maak.
pi_193581906
Én er wordt eindelijk een onderpandsadres genoemd in de pitch bij GVE :Y


V.w.b. de NLI-Pitch heb ik NLI om een reactie gevraagd op het faillissement :N
pi_193582254
Geen idee of ik even mag inbreken met een vraag. Bij mij in de buurt zit iets dat crowdfunding zocht. Dat wilde ik gaan doen, maar toen ik keek zat het al vol. Dat verbaasde me, maar wekte ook mijn interesse en zodoende kom ik op jullie topic. Wat ik niet helemaal snap is wat er nou aan de andere kant van de lijn zit, met name vwb het vastgoed. Blijkbaar zou een bank nee zeggen, want dat lijkt goedkoper en dus de eerste stap? Maar er zitten partijen tussen met hele grote portefeuilles lijkt het, dus die zullen wel een slimme aanpak hebben. Wat is nou hun strategie dat ze voor crowdfunding gaan?
Sorry voor het inbreken :)
pi_193583846
Iemand geïnteresseerd?
waarde4jegeld twitterde op donderdag 11-06-2020 om 10:16:47 We weten het bijna zeker! Vandaag gaan wij de 1000ste investeerder verwelkomen. Wie wordt het en in welk project gaat hij/zij investeren? Voor ieder wat wils! https://t.co/w0RFGZTwjz https://t.co/0nSZ9wSnjO reageer retweet
pi_193584418
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2020 11:36 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw GvE project met 1e hypotheek op een aan te kopen bedrijfspand

Geïnvesteerd bedrag ¤ 0
Bedrag ¤ 164.000
Rente 6%
Looptijd 60 mnd.
Classificatie 5
Projectnummer 21784
Product Vastgoed
Leendoel Onroerend goed
Zekerheden HY, PR, DR, HA
G-PD percentage 0,02
Creditsafe score 52

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=21784
Hierbij het innercrowd linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 11-06-2020 15:03:32 ]
pi_193584678
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:03 schreef impact9 het volgende:

[..]

Eens, LTV neem ik met een korrel zout.
Huurinkomsten * factor 10 = 270k
Dat is gewoon gangbaar voor bedrijfspanden.

* ik heb overigens geen banden oid met deze aanvraag;)
Puur even hoe ik ernaar kijken en investeringsbeslissing maak.
Wanneer je rekening houdt met het aspect dat er voor 75% verhuurd is, vertegenwoordigt deze verhuren een waarde van 75% * 270k = 202k.
Gezien het geheel neem ik deze mee.
pi_193584810
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hierbij het innercrowd linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank!
Plus:
Naast eigen huis gelegen.
Doortastende Ondernemer die zich goed kan presenteren.
OG lijkt een koopje t.a.v. taxatie waarde.
Aangepaste vervroegde aflossings clausule GvE

Neg:
Geen eigen inbreng
Kale kip
Taxatie rapport dat vermoedelijk te optimistisch is.

Totaal doorslag naar positief dus voor het eerst dit jaar weer een GvE project meegenomen.
pi_193584908
*O*
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank!
Plus:
Naast eigen huis gelegen.
Doortastende Ondernemer die zich goed kan presenteren.
OG lijkt een koopje t.a.v. taxatie waarde.
Aangepaste vervroegde aflossings clausule GvE

Neg:
Geen eigen inbreng
Kale kip
Taxatie rapport dat vermoedelijk te optimistisch is.

Totaal doorslag naar positief dus voor het eerst dit jaar weer een GvE project meegenomen.
Ook meegenomen, straffe ondernemende madam *O* w/ altijd wel te verhuren en wie niet waagt .......

Ook Geldrop meegenomen, bekend met de situatie daar, zeker een pand met toekomst mogelijkheden als onverhoopt de winkel stopt. plus groot perceel met eigen P plaatsen. Genoeg ruimte om wat te "vertimmeren" en er wat studio's & appartementen van te maken

NW GVE er
Den Haag Property 11
Bedrag ¤ 255.000
Rente 5%
Looptijd 30 mnd.
Classificatie n.v.t.
Projectnummer 22269
Product Vastgoed
Leendoel Onroerend goed
Zekerheden HY, PR, DR, HA, NH
LTV 72%
G-PD percentage 0,86
Creditsafe score 55
https://www.fundainbusine(...)181-keizerstraat-74/

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2020-33463.html

[ Bericht 14% gewijzigd door peterc op 11-06-2020 15:40:42 ]
pi_193585215
Nog een nieuwe bij GvE

De Haag property 11 (2e hypotheek)

Geïnvesteerd bedrag¤ 0
Bedrag¤ 255.000
Rente5%
Looptijd30 mnd.
Classificatien.v.t.
Projectnummer22269
ProductVastgoed
LeendoelOnroerend goed
ZekerhedenHY, PR, DR, HA, NH
LTV72%
G-PD percentage0,86
Creditsafe score55

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22269
pi_193585292
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:23 schreef peterc het volgende:
*O*
[..]

Ook meegenomen, straffe ondernemende madam *O* w/ altijd wel te verhuren en wie niet waagt .......

Ook Geldrop meegenomen, bekend met de situatie daar, zeker een pand met toekomst mogelijkheden als onverhoopt de winkel stopt. plus groot perceel met eigen P plaatsen. Genoeg ruimte om wat te "vertimmeren" en er wat studio's & appartementen van te maken

NW GVE er
Den Haag Property 11
Bedrag ¤ 255.000
Rente 5%
Looptijd 30 mnd.
Classificatie n.v.t.
Projectnummer 22269
Product Vastgoed
Leendoel Onroerend goed
Zekerheden HY, PR, DR, HA, NH
LTV 72%
G-PD percentage 0,86
Creditsafe score 55
https://www.fundainbusine(...)181-keizerstraat-74/

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2020-33463.html

Ook hier de twee GVE's in de portefeuille.

De nieuwe DH heeft zelfs al een besluit op de omgevingsvergunningsaanvraag, raar dat die info niet in de pitch staat. https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2020-121843.html
pi_193585347
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:33 schreef Jaco078 het volgende:
Én er wordt eindelijk een onderpandsadres genoemd in de pitch bij GVE :Y


V.w.b. de NLI-Pitch heb ik NLI om een reactie gevraagd op het faillissement :N
Reactie NLI:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plausibel en voor mij verder akkoord. Aan de knoppen morgenochtend...
pi_193585901
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:55 schreef Jaco078 het volgende:
SIG Amsterdam staat open. Schijf 2 alweer overschreven.
Heb m behoudend in 1A meegenomen.
Inderdaad wel bijzonder om te zien dat de SiG schijven 2 & 3 tegenwoordig zeer snel vollopen terwijl schijf 1A momenteel het langste duurt om vol te komen. Dat was een jaar geleden precies andersom.

Misschien dat SiG de rente in 1A iets moet verhogen t.o.v. schijf 2 & 3 zodat de projecten wat evenrediger en misschien sneller vol komen. Ook bij het Amsterdamse project van gisteren is het wachten dat schijf 1A vol komt.
pi_193586006
vervallen.
Pecunia non olet
pi_193586762
Nog een nieuw GvE project met een (zeer) beperkte dekking door een 2e hypotheek.


Bedrag¤ 165.000
Rente7%
Looptijd60 mnd.
Classificatie5
Projectnummer21863
ProductAnnuïteit
LeendoelOverig
Zekerheden
HY, PR, DR, HA, NH
G-PD percentage0,28
Creditsafe score40

Voor eventueel geïnteresseerden met een investeringslinkje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193587009
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:16 schreef Horsemen het volgende:
Nog een nieuw GvE project met een (zeer) beperkte dekking door een 2e hypotheek.

Bedrag¤ 165.000
Rente7%
Looptijd60 mnd.
Classificatie5
Projectnummer21863
ProductAnnuïteit
LeendoelOverig
Zekerheden
HY, PR, DR, HA, NH
G-PD percentage0,28
Creditsafe score40

Voor eventueel geïnteresseerden met een investeringslinkje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de link, maar voor 5% in combinatie met een (weliswaar redelijke goede) 2e hypotheek, behoor ik niet tot de geïnteresseerden.
Sorry foutje, 7% zie ik nu.
Ik zat helemaal verkeerd :@

[ Bericht 3% gewijzigd door TisIk op 11-06-2020 17:45:45 ]
pi_193594539
Inzake het beleggingspand in Geldrop. GVE schrijft dat elk lid van de beleggingsgroep hoofdelijk aansprakelijk is, en dat dit voor alle vier kan worden gezien als van materiële waarde. Betekent dat dat iedereen los van elkaar minimaal de hoofdsom van 490.000 euro waard is, of moet je dat gezamenlijk zien? Iedereen voor een kwart. Ik vind het zo’n groot bedrag.

[ Bericht 5% gewijzigd door djtiesto8 op 12-06-2020 00:21:30 ]
pi_193595619
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 00:04 schreef djtiesto8 het volgende:
Inzake het beleggingspand in Geldrop. GVE schrijft dat elk lid van de beleggingsgroep hoofdelijk aansprakelijk is, en dat dit voor alle vier kan worden gezien als van materiële waarde. Betekent dat dat iedereen los van elkaar minimaal de hoofdsom van 490.000 euro waard is, of moet je dat gezamenlijk zien? Iedereen voor een kwart. Ik vind het zo’n groot bedrag.
Normaliter 4x 490.000 naast de hyp. zekerheid. GVE hanteert dit wat vreemd. Allen krijgen de 700.000 (waarde Geldrop) mee voor de materiële aansprakelijk. Zowel de HA als de hyp. dekking is dus dezelfde zekerheid
pi_193595655
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:37 schreef Crowd001 het volgende:
Zijn er hier nog meer investeerders die februari 2017 hebben geïnvesteerd via Geld voor elkaar in project 16095 (Unlimited sn.w) ?

Dit is/was een drie jarig aflossingsvrij project met een 1e hypotheek. Volgens mij is er toen ook nog een langer lopend deel opgehaald via geld voor elkaar waarop wel zou worden afgelost. Ook heeft dit bedrijf een jaar later ook nog geld opgehaald via Funding Circel. Al met al een bedrijf wat overal zwaar heeft geleend.

De Geld voor elkaar lening waar ik in zit zou de eerste week van deze maand (april) geheel worden afgelost. Zijn er mensen die het geld al binnen hebben? Ik heb namelijk nog niks gezien en ook vanuit geld voor elkaar is het weer eens helemaal stil })

Ik hoop dat het geld snel op mijn rekening staat want die aanvullende lening via Funding circel lag mij in der tijd ook al zwaar op mijn maag. Gelukkig is het een lening met een eerste hypotheek en aflossen deden ze al niet dus geen reden voor een uitstel mag ik aannemen. Verder triest dat geld voor elkaar weer niks heeft laten weten terwijl we toch af weken verder zijn :G
Als het goed is ontvangen we dinsdag de uitgestelde rente en volgende maand de aflossing
pi_193595721
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:19 schreef djh77 het volgende:
Iemand geïnteresseerd?
waarde4jegeld twitterde op donderdag 11-06-2020 om 10:16:47 We weten het bijna zeker! Vandaag gaan wij de 1000ste investeerder verwelkomen. Wie wordt het en in welk project gaat hij/zij investeren? Voor ieder wat wils! https://t.co/w0RFGZTwjz https://t.co/0nSZ9wSnjO reageer retweet
Zal het gelukt zijn? Ze zijn in ieder geval wel druk bezig en komen veelvuldig in het nieuws:
https://www.rd.nl/vandaag(...)ajoP90RUYbRWV00gGrgM
https://goudsdagblad.nl/A(...)M3RzDDUNeKydQLrtVL3M
https://www.nd.nl/leven/c(...)wYrBAabP79P4sS7HrKrI

En druk met youtube:
pi_193595740
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 06:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als het goed is ontvangen we dinsdag de uitgestelde rente en volgende maand de aflossing
Dat zou mooi zijn. Even uit mijn hoofd zit ik in de langlopende lening welke de zelfde zekerheden deelt. Als de 3 jarige lening is afgelost zijn de zekerheden voor de langlopende lening veel sterker geworden.
Nog even geduld dus O-)
pi_193595755
(verkeerde quote volgens mij, nog niet genoeg koffie gehad)

(Deze leningaanvraag is voor 1 april 2020 ingediend en daarom zijn de oude voorwaarden nog van toepassing.)
Dus oude aflossingsclausule

(gaat over de sociale/online dame)

[ Bericht 67% gewijzigd door Tjalala op 12-06-2020 07:22:55 ]
pi_193595764
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 07:13 schreef Tjalala het volgende:

[..]

(Deze leningaanvraag is voor 1 april 2020 ingediend en daarom zijn de oude voorwaarden nog van toepassing.)
Dus oude aflossingsclausule

(gaat over de sociale/online dame)
Het lage projectnummer viel mij al op, maar toch bijzonder om half juni nog voorwaarden van maart toe te passen op een project
pi_193597308
CBH Heerbaan B.V. van NLI staat open.
En is al vol....
pi_193597857
Even een vraagje, inmiddels heb ik een twintig tal projecten en kom ik er na 2 maanden achter dat ik beter een uitgebreide excel kan gaan maken. Heeft iemand wellicht een template welke ik kan gebruiken?
-
pi_193598633
Robuusteiken, project van Oneplanetcrowd, is failliet. Toen getwijfeld over instappen, gelukkig niet gedaan.
pi_193599016
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:03 schreef TisIk het volgende:
CBH Heerbaan B.V. van NLI staat open.
En is al vol....
Meegenomen. Rap vol.
pi_193599350
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:16 schreef Horsemen het volgende:
Nog een nieuw GvE project met een (zeer) beperkte dekking door een 2e hypotheek.

Bedrag¤ 165.000
Rente7%
Looptijd60 mnd.
Classificatie5
Projectnummer21863
ProductAnnuïteit
LeendoelOverig
Zekerheden
HY, PR, DR, HA, NH
G-PD percentage0,28
Creditsafe score40

Voor eventueel geïnteresseerden met een investeringslinkje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik neem deze bescheiden mee. Ik zit al in die E*&P club en die betaalt vooralsnog netjes. Zal niet al te veel last hebben van corona en die halve hyp.dekking is een stok achter de deur die we hopelijk en waarschijnlijk niet nodig zullen hebben.
Pecunia non olet
pi_193599363
Dubbel :@
Pecunia non olet
pi_193599654
Nieuwe SIG gaat bijna open. Pak eigenlijk altijd 1A. Renteverschil in euro's vind ik te weinig om schijf 2 te pakken met het grotere risico.

Iemand goede redenen om voor schijf 2 te gaan? Zitten altijd wel als eerste vol. Misschien mis ik iets?
pi_193599720
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:45 schreef flexion het volgende:
Nieuwe SIG gaat bijna open. Pak eigenlijk altijd 1A. Renteverschil in euro's vind ik te weinig om schijf 2 te pakken met het grotere risico.

Iemand goede redenen om voor schijf 2 te gaan? Zitten altijd wel als eerste vol. Misschien mis ik iets?
Schijf 2 is natuurlijk risicovoller maar toont nog wel voldoende ruimte tov de ltv. Let op de aflossing is gebaseerd op 30 jaar dus zeer beperkt Je zou schijf 1B ook kunnen overwegen, 0,25% meer rente maar iets meer risico( 50 tot 70%) tov schijf 1A.
Ik ga hier voor de ruimste zekerheid en neem bijna altijd schijf 1A mee.
pi_193599780
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:48 schreef ML45 het volgende:

[..]

Schijf 2 is natuurlijk risicovoller maar toont nog wel voldoende ruimte tov de ltv. Let op de aflossing is gebaseerd op 30 jaar dus zeer beperkt Je zou schijf 1B ook kunnen overwegen, 0,25% meer rente maar iets meer risico( 50 tot 70%) tov schijf 1A.
Ik ga hier voor de ruimste zekerheid en neem bijna altijd schijf 1A mee.
Ja dat is precies mijn motivatie om altijd 1A te pakken. In euro's uitgedrukt is de opbrengst niet veel groter maar risico des te meer.
Verbaas me er alleen over dat 2 en 3 altijd zo snel vol zitten. Is hier paar dagen terug al eerder aangehaald.
pi_193599904
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:52 schreef flexion het volgende:

[..]

Ja dat is precies mijn motivatie om altijd 1A te pakken. In euro's uitgedrukt is de opbrengst niet veel groter maar risico des te meer.
Verbaas me er alleen over dat 2 en 3 altijd zo snel vol zitten. Is hier paar dagen terug al eerder aangehaald.
Schijf 2 in 2 minuten vol.

[ Bericht 4% gewijzigd door flexion op 12-06-2020 13:30:04 ]
pi_193600016
Ik was nog net op tijd voor schijf 2. Heb hier een klein bedrag in gedaan en in 1a, normale inleg. Bij mij wisselt de schijfindeling weleens en kijk ik ook na het project. Kleine hokken zoizo, als ik ze meepak enkel 1a. In dit geval waar het gaat om een eensgezingswoning, waar ook de taxatie waarde lijkt te kloppen en er geen schijf 3 is dus ook voor 2 gekozen. Zodat mijn totale rendement van SIG tegen de 5% aanzit.
pi_193600069
quote:
U heeft geïnvesteerd in het project Goselingstraat 68 te Nijmegen waarvoor de hypotheek is gevestigd op 3 juni 2020.

Op aanvraag van de lener zijn de gelden eerder opgehaald. Daarom ziet u in uw wallet een extra vergoeding voor mei en zal er op 1 juli een extra vergoeding te zien zijn voor de dagen tot de vestiging van de hypotheek in juni.
Bovenstaande snap ik niet helemaal. Zouden de gelden zijn uitgeboekt voordat de hypotheek is gevestigd?
pi_193600245
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:52 schreef Dehelerambam het volgende:
Geen idee of ik even mag inbreken met een vraag. Bij mij in de buurt zit iets dat crowdfunding zocht. Dat wilde ik gaan doen, maar toen ik keek zat het al vol. Dat verbaasde me, maar wekte ook mijn interesse en zodoende kom ik op jullie topic. Wat ik niet helemaal snap is wat er nou aan de andere kant van de lijn zit, met name vwb het vastgoed. Blijkbaar zou een bank nee zeggen, want dat lijkt goedkoper en dus de eerste stap? Maar er zitten partijen tussen met hele grote portefeuilles lijkt het, dus die zullen wel een slimme aanpak hebben. Wat is nou hun strategie dat ze voor crowdfunding gaan?
Sorry voor het inbreken :)
Ik vermoed dat de banken toch niet zo makkelijk financieren, ik weet dat de meeste banken in ieder geval een lagere LTV aanhouden. De partijen die ik ken (NIBC, Dynamic & Lloyds bank) houden ook allemaal een maximaal aantal panden aan voor prive personen..
-
pi_193600435
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:48 schreef ML45 het volgende:

[..]

Schijf 2 is natuurlijk risicovoller maar toont nog wel voldoende ruimte tov de ltv. Let op de aflossing is gebaseerd op 30 jaar dus zeer beperkt Je zou schijf 1B ook kunnen overwegen, 0,25% meer rente maar iets meer risico( 50 tot 70%) tov schijf 1A.
Ik ga hier voor de ruimste zekerheid en neem bijna altijd schijf 1A mee.
Ik vind de LTV% die weergegeven worden wel vertekenend. Zie voorbeeld

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193600514
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:12 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bovenstaande snap ik niet helemaal. Zouden de gelden zijn uitgeboekt voordat de hypotheek is gevestigd?
Eerder opgehaald bij de investeerders lees ik er in.
pi_193601880
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:43 schreef fok321 het volgende:

[..]

Eerder opgehaald bij de investeerders lees ik er in.
Wat heeft dat voor nut als het geld bij een notaris staat?
pi_193602189
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:43 schreef fok321 het volgende:

[..]

Eerder opgehaald bij de investeerders lees ik er in.
Klopt, heb het even nagevraagd.
pi_193602371
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:45 schreef flexion het volgende:
Nieuwe SIG gaat bijna open. Pak eigenlijk altijd 1A. Renteverschil in euro's vind ik te weinig om schijf 2 te pakken met het grotere risico.

Iemand goede redenen om voor schijf 2 te gaan? Zitten altijd wel als eerste vol. Misschien mis ik iets?
Meegepakt in schijf 1A voor het dubbele van mijn normale bedrag. Ik vind dit een hele mooie.
pi_193602518
Sportvoeding met gedeeltelijke hypothecaire dekking op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/fuelyourbody/
pi_193603357
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:27 schreef djh77 het volgende:
Wat heeft dat voor nut als het geld bij een notaris staat?
Bijvoorbeeld geen kosten meer voor een bankgarantie als borg die misschien eerder was afgegeven? Er zijn wel redenen te bedenken om het eerder bij de notaris te stallen in het voordeel voordeel van de geldnemer. Kan ook zijn dat de overdracht later was, stond het geld mogelijk ook al bij de notaris.
pi_193603721
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:27 schreef djh77 het volgende:
Kleine lening hovenier op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/henk-van-vulpen/
Hmmm, aantrekkelijk.
Pecunia non olet
pi_193603815
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 17:44 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmmm, aantrekkelijk.
Ik kan een linkje proberen.... waarom vind je hem specifiek aantrekkelijk? Op omzet? Niet zozeer op zekerheden.
pi_193604274
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 17:52 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik kan een linkje proberen.... waarom vind je hem specifiek aantrekkelijk? Op omzet? Niet zozeer op zekerheden.
Ik vind m wel een bescheiden inleg waardig.......

solvabiliteit goed
resultaten uitstekend
kleine lening , makkelijk op te brengen
ongevoelig voor corona, eerder omgekeerd :)
hoveniersbranche, veilige sector m.i.

grootste risico is dat hij arbeidsongeschikt zou worden om wat voor reden dan ook . Hopelijk is hij daarvoor verzekerd.
Pecunia non olet
pi_193608288
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 18:23 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik vind m wel een bescheiden inleg waardig.......

solvabiliteit goed
resultaten uitstekend
kleine lening , makkelijk op te brengen
ongevoelig voor corona, eerder omgekeerd :)
hoveniersbranche, veilige sector m.i.

grootste risico is dat hij arbeidsongeschikt zou worden om wat voor reden dan ook . Hopelijk is hij daarvoor verzekerd.
Pm me even voor de link.
pi_193608726
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:50 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Pm me even voor de link.
Ik heb je ook even een pm Verzonden!
-
pi_193609796
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:19 schreef djh77 het volgende:
Sportvoeding met gedeeltelijke hypothecaire dekking op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/fuelyourbody/
Deze borgstelling wordt gesecureerd door middel van een tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 50.000,- op het woonhuis.

Is natuurlijk stok achter de deur. Resultaat anderzijds niet super op omzet van miljoen plus.
In 2020 minder omzet dan 2019 waarschijnlijk, grote kans dat dit dan een verliesjaar wordt denk ik.
pi_193610400
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:50 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Pm me even voor de link.
dank!

[ Bericht 8% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-06-2020 02:56:09 ]
pi_193611427
Naar eigen zeggen zijn bijna alle opslagruimtes van het ruimteplan (project Aygodutch) verkocht:
https://www.facebook.com/(...)cht-107864427402673/
pi_193612587
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:19 schreef djh77 het volgende:
Sportvoeding met gedeeltelijke hypothecaire dekking op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/fuelyourbody/
Ik vind het wel erg creatief boekhouden om een achtergestelde lening in één keer bij het eigen vermogen te tellen.
pi_193613375
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:19 schreef djh77 het volgende:
Sportvoeding met gedeeltelijke hypothecaire dekking op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/fuelyourbody/
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 00:35 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Deze borgstelling wordt gesecureerd door middel van een tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 50.000,- op het woonhuis.

Is natuurlijk stok achter de deur. Resultaat anderzijds niet super op omzet van miljoen plus.
In 2020 minder omzet dan 2019 waarschijnlijk, grote kans dat dit dan een verliesjaar wordt denk ik.
Hierbij de link: https://www.collincrowdfu(...)6606a33a836c2ad363c2

Na 24 maanden is deze lening risicoloos vanwege de hele hoge overwaarde van de woning.

[ Bericht 13% gewijzigd door KrekelJapie op 13-06-2020 16:26:58 ]
pi_193614762
Klankbordgroep waardevoorjegeld
quote:
Ook vanwege de groei van het aantal investeerders, komen we nu op het punt, dat we heel graag een afvaardiging van de investeerders in een klankbordgroep zouden willen hebben. Deze klankbordgroep zal 3 a 4 keer per jaar bij elkaar komen. Wij zullen dan onze plannen voorleggen en tegelijk ook suggesties en adviezen van de investeerders ontvangen om tot verdere verbetering van onze dienstverlening te komen. In totaal zoeken wij maximaal 8 leden.​
Heeft u interesse om in deze klankbordgroep deel te nemen? Laat dat weten via een mailbericht, waarin u dan ook uw achtergrond, uw kennis en opleiding etc.. vermeldt. Wij nemen dan contact met u op.


[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 13-06-2020 16:27:17 ]
pi_193616046
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 12:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

[..]

Hierbij de link: https://www.collincrowdfu(...)6606a33a836c2ad363c2

Na 24 maanden is deze lening risicoloos vanwege de hele hoge overwaarde van de woning.
Ik neem hem ook bescheiden mee. Als mensen hun ouders laten meetekenen, zijn ze vrij zeker van hun zaak :) (ik zou het zelf niet gauw doen, trouwens).
Pecunia non olet
pi_193616169
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 12:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

[..]

Hierbij de link: https://www.collincrowdfu(...)6606a33a836c2ad363c2

Na 24 maanden is deze lening risicoloos vanwege de hele hoge overwaarde van de woning.
Klopt, maar je vraagt je toch af waarom de ouders dan niet voor 85k garant staan. Dat scheelt de ondernemer toch 2-3k rente over de gehele looptijd omdat dan de rente naar 5.5 - 6% kan. De enige reden die ik kan bedenken is dat de ondernemer denkt binnen 2 jaar ofwel failliet te zijn ofwel de lening vervroegd af te gaan lossen. Of denk ik nu heel slecht?
pi_193616626
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 17:08 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Klopt, maar je vraagt je toch af waarom de ouders dan niet voor 85k garant staan. Dat scheelt de ondernemer toch 2-3k rente over de gehele looptijd omdat dan de rente naar 5.5 - 6% kan. De enige reden die ik kan bedenken is dat de ondernemer denkt binnen 2 jaar ofwel failliet te zijn ofwel de lening vervroegd af te gaan lossen. Of denk ik nu heel slecht?
Wellicht willen de ouders de rest van de overwaarde zelf gebruiken om lekker van te leven. De gunst voor een kind heeft ook grenzen.

Als ik verwacht failliet te gaan, ga ik mijn ouders niet belasten met deze borgstelling.
pi_193616978
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 17:55 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]Als ik verwacht failliet te gaan, ga ik mijn ouders niet belasten met deze borgstelling.
Sterker nog dan trok ik meteen de stekker uit het bedrijf...... en zocht ik ergens een baantje (met een nu nog te overziene schuldenlast).
Pecunia non olet
pi_193617828
GVE 22174 aankoop winkel met bovenwoning te Geldrop, vandaag er ff langsgereden. Pand ziet er goed uit, keurige winkel met dito bovenwoning, tuin, garage en ruime parkeerplaats. Oogt allemaal als strak onderhouden, de achterzijde is misschien wat "rommelig" met garages en parkeerterrein, maar ook dat is met zorg aangelegd en gebouwd.

Echt een pand met potentie voor appartementen / studios mocht onverhoopt de winkel stopgezet worden.

Winkel zit net buiten de loop vh centrum, je moet ook nog een drukke straat oversteken, een min is ook dat behoudens het belendende pand aan de linkerzijde, daarlangs en aan de rechter andere zijde de panden een achterstallige indruk wekken.
Winkelruimtes staan leeg of ogen net als de bovenliggende etages als kamer / etageverhuur.
Het GVE pand en het ene buurpand steken er met kop en schouders boven uit.

Maakt het overleven van de winkel niet eenvoudiger denk ik, jammer.
Maar een goede keus voor de kopers vh pand en de GVE investeerders
pi_193618030
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 20:00 schreef peterc het volgende:
GVE 22174 aankoop winkel met bovenwoning te Geldrop, vandaag er ff langsgereden.
Dank voor de feedback!
  zondag 14 juni 2020 @ 02:06:21 #79
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_193622923
Hoe gaat het nu met Aygodutch? Het lijkt erop dat Han van Rijn is uitgestapt, zijn naam komt niet meer voor op de contactpagina: https://www.aygodutch.com/over-ons/

Blijft schrijnend dat ze het Infraunion project op 'geslaagd!' laten staan, terwijl dat mogelijk het grootste crowdfunding debacle ooit is geweest.

edit: https://www.aygodutch.com(...)ding-door-aygodutch/
Hier komt Han nog wel voorbij als directeur...ik denk dat dat echter een schoonheidsfoutje op de website is.

Ondertussen is de toko ook verhuisd naar Rotterdam, waar deze eerder aan de Nieuw Asterd 22 in Breda gevestigd was.

Kijk ook eens naar de riedel aan publicaties over de bestuurders: https://drimble.nl/bedrijf/breda/29939216/aygodutch-bv.html

Ik denk dat dit geen zuivere koffie is.

[ Bericht 17% gewijzigd door leolinedance op 14-06-2020 02:16:13 ]
pi_193624830
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 20:00 schreef peterc het volgende:
GVE 22174 aankoop winkel met bovenwoning te Geldrop, vandaag er ff langsgereden. Pand ziet er goed uit, keurige winkel met dito bovenwoning, tuin, garage en ruime parkeerplaats. Oogt allemaal als strak onderhouden, de achterzijde is misschien wat "rommelig" met garages en parkeerterrein, maar ook dat is met zorg aangelegd en gebouwd.

Echt een pand met potentie voor appartementen / studios mocht onverhoopt de winkel stopgezet worden.

Winkel zit net buiten de loop vh centrum, je moet ook nog een drukke straat oversteken, een min is ook dat behoudens het belendende pand aan de linkerzijde, daarlangs en aan de rechter andere zijde de panden een achterstallige indruk wekken.
Winkelruimtes staan leeg of ogen net als de bovenliggende etages als kamer / etageverhuur.
Het GVE pand en het ene buurpand steken er met kop en schouders boven uit.

Maakt het overleven van de winkel niet eenvoudiger denk ik, jammer.
Maar een goede keus voor de kopers vh pand en de GVE investeerders
Helder, fijn en nuttig. Dank je.

[ Bericht 99% gewijzigd door Jaco078 op 14-06-2020 11:38:20 ]
pi_193625310
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 02:06 schreef leolinedance het volgende:
Kijk ook eens naar de riedel aan publicaties over de bestuurders: https://drimble.nl/bedrijf/breda/29939216/aygodutch-bv.html

Ik denk dat dit geen zuivere koffie is.
Hoezo? Klaas en Saskia zijn de nieuwe bestuurders. De rest is uitgeschreven.
pi_193625463
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:00 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Helder, fijn en nuttig. Dank je.
dank, winkel schijnt blijkbaar een trouwe schare klanten te hebben en schijnt onlangs (2018 of daaromtrent nog verbouwd te zijn} Nette winkel, deskundig personeel, webshop en persoonlijke service, aandacht en dienstverlening, wat ik zo meekrijg. Goed concept dus blijkbaar en dan heb je bestaansrecht als retailer
pi_193626478
Digger Recordstore en Adagio Psychologen, kandidaat voor de Pluim van de week, beiden vlekkeloos hun 60 termijntjes overgemaakt *O*
Pecunia non olet
  zondag 14 juni 2020 @ 15:02:20 #84
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_193627210
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Hoezo? Klaas en Saskia zijn de nieuwe bestuurders. De rest is uitgeschreven.
Ja die BVtjes ook allemaal. Han van Rijn is uit de ellende gestapt, mensen gedupeerd achtergelaten en weer een nieuw bedrijf begonnen.
pi_193627359
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 13:45 schreef obligataire het volgende:
Digger Recordstore en Adagio Psychologen, kandidaat voor de Pluim van de week, beiden vlekkeloos hun 60 termijntjes overgemaakt *O*
Spare ribs Bergen op Zoom mag hier als derde kandidaat aan toegevoegd worden. Ook de eindstreep vlekkeloos gehaald.

Daarnaast zijn er ook bedrijven die volgens mij gewoon dicht geweest zijn, zoals
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, maar wel gewoon doorbetaald hebben.
En in mijn portefeuille pakt ook
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
na 3 maanden corona uitstel de draad weer op.
pi_193627553
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja die BVtjes ook allemaal. Han van Rijn is uit de ellende gestapt, mensen gedupeerd achtergelaten en weer een nieuw bedrijf begonnen.
Als BPP de laatste 5 termijnen ook nog overmaakt dan neem ik afscheid van AGD met een mooi rendement, het is ook maar net in welke projecten je zat..... Naar verhouding hadden ze inderdaad veel uitvallers. Bij die BPP hield ik een gegeven moment ook mijn hart vast, maar is gelukkig wel gewoon blijven betalen.
Pecunia non olet
pi_193629040
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 02:06 schreef leolinedance het volgende:
Hoe gaat het nu met Aygodutch? Het lijkt erop dat Han van Rijn is uitgestapt, zijn naam komt niet meer voor op de contactpagina: https://www.aygodutch.com/over-ons/

Blijft schrijnend dat ze het Infraunion project op 'geslaagd!' laten staan, terwijl dat mogelijk het grootste crowdfunding debacle ooit is geweest.

edit: https://www.aygodutch.com(...)ding-door-aygodutch/
Hier komt Han nog wel voorbij als directeur...ik denk dat dat echter een schoonheidsfoutje op de website is.

Ondertussen is de toko ook verhuisd naar Rotterdam, waar deze eerder aan de Nieuw Asterd 22 in Breda gevestigd was.

Kijk ook eens naar de riedel aan publicaties over de bestuurders: https://drimble.nl/bedrijf/breda/29939216/aygodutch-bv.html

Ik denk dat dit geen zuivere koffie is.
Begin van het jaar nog gevraagd hoe het met het infra union project was afgelopen, of ze nog iets van de curator hadden vernomen. Geen reactie meer gehad van Aygodutch.
Gelukkig vallen de slechte CF-platformen vanzelf weg, natuurlijke selectie.
pi_193630888
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:44 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Begin van het jaar nog gevraagd hoe het met het infra union project was afgelopen, of ze nog iets van de curator hadden vernomen. Geen reactie meer gehad van Aygodutch.
Gelukkig vallen de slechte CF-platformen vanzelf weg, natuurlijke selectie.
En ze zaten op 8 maart nog wel bij Mens:


https://www.business-clas(...)rp/aygodutch/id/3450
pi_193632994
Voor zij die nog weten waar het over gaat...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door namliam op 14-06-2020 23:43:10 ]
pi_193633071
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:52 schreef Dehelerambam het volgende:
Geen idee of ik even mag inbreken met een vraag. Bij mij in de buurt zit iets dat crowdfunding zocht. Dat wilde ik gaan doen, maar toen ik keek zat het al vol. Dat verbaasde me, maar wekte ook mijn interesse en zodoende kom ik op jullie topic. Wat ik niet helemaal snap is wat er nou aan de andere kant van de lijn zit, met name vwb het vastgoed. Blijkbaar zou een bank nee zeggen, want dat lijkt goedkoper en dus de eerste stap? Maar er zitten partijen tussen met hele grote portefeuilles lijkt het, dus die zullen wel een slimme aanpak hebben. Wat is nou hun strategie dat ze voor crowdfunding gaan?
Sorry voor het inbreken :)
Verschillende redenen waarom iemand niet bij de bank terecht kan of wil:
- banken lenen maximaal zo'n 60% van de waarde van het vastgoed. Via Crowdfunding tot zo'n 90 a 100% maximaal.
- banken zijn zeer kritisch op alles waar een smetje op zit.
pi_193633537
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:21 schreef namliam het volgende:
Voor zij die nog weten waar het over gaat...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat absoluut of relatief afgezet tegen het dagelijkse beursrendement. Ik hoop voor je dat het structureel blijft werken, dan kun je binnenkort stoppen met werken :Y
pi_193635440
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:14 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Daarnaast zijn er ook bedrijven die volgens mij gewoon dicht geweest zijn, zoals
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, maar wel gewoon doorbetaald hebben.

Ik weet niet in welke je zit, CCF of GVE(meerdere keuze''s?), maar die van mij heeft 2x uit depot betaald.
pi_193635961
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:21 schreef namliam het volgende:
Voor zij die nog weten waar het over gaat...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je ons lekker maakt moet je het syteem ook delen.
pi_193636295
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:28 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:

[..]

Als je ons lekker maakt moet je het syteem ook delen.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat het vaak ook. Met zulke rendementen zou je op jaarbasis enkele honderden procent rendement maken....kan in theorie natuurlijk dat er ergens een loop hole zit, maar lijkt me niet waarschijnlijk aangezien er al zoveel anderen dit geprobeerd hebben.
pi_193636475
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:21 schreef namliam het volgende:
Voor zij die nog weten waar het over gaat...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cumulatief of per dag;)
pi_193637763
Paarden pension in 2 delen Collin
https://www.collincrowdfund.nl/stal-smits/
pi_193638035
Zo kan het dus ook. Als het niet helemaal tegen blijkt te zitten en het corona affect meevalt vertel je gewoon dat je verder normaal gaat aflossen na korter dan geplande corona pauze.

Beste Investeerder,
Inzake de lening van 4EveryWare Stocklots, met leningnummer 29612 berichten wij u als volgt:
De ondernemer heeft ons verzocht om de aflossingen van de lening op te schorten met twee maanden in plaats van drie maanden. Hierdoor is vanmorgen de rente betaling teruggevorderd en is de volledige rente + aflossing op uw rekening courant bijgeschreven.

Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.
pi_193638147
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Paarden pension in 2 delen Collin
https://www.collincrowdfund.nl/stal-smits/
Allebei de delen durf ik wel aan!
pi_193638201
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Paarden pension in 2 delen Collin
https://www.collincrowdfund.nl/stal-smits/
Misschien moeten de paardenkenners onder ons hier hun oordeel eens over geven. Voor mij als paardenleek lijken mij deze twee leningen ook wel prima beleggingen met gedegen onderpand.
Alleen vind ik in CF 120 maanden wel altijd lang.
pi_193638479
Vervroegde aflossing sameningeld
quote:
De lening aanvrager van het project Buizerdstraat 2 B te Rotterdam heeft de lening vervroegd afgelost op 3 juni 2020.

De gelden van de notaris zijn door SamenInGeld ontvangen en uitbetaald, inclusief de rente tot en met 3 juni en 2 extra rentedagen tussen aflossingsdatum en uitbetaaldatum.

Daarnaast ontvang je ook de boeterente die voor deze overeenkomst geldt; namelijk 2% over het openstaande saldo + 6 maanden rente.

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, dan vernemen wij dat graag.
pi_193638514
Kleine lening ijssalon met 2e hypotheek collin
https://www.collincrowdfund.nl/tutti-gelati/
pi_193639126
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:26 schreef KrekelJapie het volgende:
Kleine lening ijssalon met 2e hypotheek collin
https://www.collincrowdfund.nl/tutti-gelati/
Ai die naam ..........................Als dat maar goed gaat komen met de 1.5meter maatregelen in die ijssalon. Verder denk ik dat deze 2 e hypotheek niet veel voorsteld met deze eerste hypotheek waarden als de voorspellingen voor de huizenmarkt voor de komende jaren uitkomen.
pi_193639686
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ai die naam ..........................Als dat maar goed gaat komen met de 1.5meter maatregelen in die ijssalon. Verder denk ik dat deze 2 e hypotheek niet veel voorsteld met deze eerste hypotheek waarden als de voorspellingen voor de huizenmarkt voor de komende jaren uitkomen.
Forse 1e hypotheek inderdaad.....zou je daaruit mogen afleiden dat die eerste ijssalon goed draait, om zo'n hoge hypotheek los kunnen te peuteren van de bank?

IJs is op zich wel een product dat zich leent voor afhalen, ik zag in mijn omgeving ijssalons waar keurig lange rijen met tussenruimte voor staan, op de warme dagen. En nu mogen er ook weer mensen binnen zitten......

http://www.tuttigelati.nl/Zijn-we-open/

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 15-06-2020 14:18:15 ]
Pecunia non olet
pi_193640092
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Paarden pension in 2 delen Collin
https://www.collincrowdfund.nl/stal-smits/
Zo op het eerste gezicht ziet het er inderdaad niet onaardig uit. De lokale situatie ken ik echter niet. Ik ga er vanuit dat het om deze stal gaat: https://www.google.com/ma(...).3673011!4d5.3614967

Vermoedelijk kun je er naast het rijden in de binnen- en buiten-bak ook een buitenritje maken aangezien ik een klein bosperceel in de omgeving zie. Minimaal een van de bakken heeft het wedstijdformaat aangezien er op deze locatie ook officiële KNHS wedstijden worden gereden.

Ik ken de omgeving en locatie dus niet en heb geen idee hoeveel animo er lokaal is voor stallen
maar aangezien deze heer er naast zijn melkveebedrijf al jaren 28 paardenboxen exploiteert ga ik er vanuit dat hij weet waarmee hij bezig is.

Of de waardebepaling van de 2e lening van 2000k na realisatie van de pensionstal klopt weet ik niet. Met betrekking tot de eerste lening (alleen een stuk cultuurgrond van 1,8 hectare) kan ik zeggen dat de prijzen voor grond sterk variëren. Een van de factoren die daarbij een rol spelen is de locatie van de grond. Ook de kwaliteit van de bodem heeft invloed op de grondprijs. De prijzen van agrarische grond is de afgelopen 10 jaar met ± 60% gestegen. De taxatiewaarde van 130k voor dit stuk grond is m.i. iets aan de hoge kant maar zou wel ruimschoots het lening bedrag moeten dekken. De grondprijzen liggen in Brabant over het algemeen wel iets hoger dan het gemiddelde in Nederland en de lening zal lineaire afgelost worden. Wat een complicerende factor kan zijn is dat het perceel direct gelegen is aan de bedrijfskavel. Ik weet dus niet of het perceel een eigen toegangsweg heeft.

Al met al wil ik deze 1e lening wel meenemen dus als er een linkje beschikbaar is heel graag.

M.b.t. de 2e lening wacht ik de officiële pitch nog even af maar ook hier sta ik niet negatief tegenover.
pi_193640135
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 20:00 schreef peterc het volgende:
GVE 22174 aankoop winkel met bovenwoning te Geldrop, vandaag er ff langsgereden. Pand ziet er goed uit, keurige winkel met dito bovenwoning, tuin, garage en ruime parkeerplaats. Oogt allemaal als strak onderhouden, de achterzijde is misschien wat "rommelig" met garages en parkeerterrein, maar ook dat is met zorg aangelegd en gebouwd.

Echt een pand met potentie voor appartementen / studios mocht onverhoopt de winkel stopgezet worden.

Winkel zit net buiten de loop vh centrum, je moet ook nog een drukke straat oversteken, een min is ook dat behoudens het belendende pand aan de linkerzijde, daarlangs en aan de rechter andere zijde de panden een achterstallige indruk wekken.
Winkelruimtes staan leeg of ogen net als de bovenliggende etages als kamer / etageverhuur.
Het GVE pand en het ene buurpand steken er met kop en schouders boven uit.

Maakt het overleven van de winkel niet eenvoudiger denk ik, jammer.
Maar een goede keus voor de kopers vh pand en de GVE investeerders
quote:
12s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:02 schreef peterc het volgende:

[..]

dank, winkel schijnt blijkbaar een trouwe schare klanten te hebben en schijnt onlangs (2018 of daaromtrent nog verbouwd te zijn} Nette winkel, deskundig personeel, webshop en persoonlijke service, aandacht en dienstverlening, wat ik zo meekrijg. Goed concept dus blijkbaar en dan heb je bestaansrecht als retailer
Dank voor de toelichting ^O^
pi_193640155
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zo op het eerste gezicht ziet het er inderdaad niet onaardig uit. De lokale situatie ken ik echter niet. Ik ga er vanuit dat het om deze stal gaat: https://www.google.com/ma(...).3673011!4d5.3614967

Vermoedelijk kun je er naast het rijden in de binnen- en buiten-bak ook een buitenritje maken aangezien ik een klein bosperceel in de omgeving zie. Minimaal een van de bakken heeft het wedstijdformaat aangezien er op deze locatie ook officiële KNHS wedstijden worden gereden.

Ik ken de omgeving en locatie dus niet en heb geen idee hoeveel animo er lokaal is voor stallen
maar aangezien deze heer er naast zijn melkveebedrijf al jaren 28 paardenboxen exploiteert ga ik er vanuit dat hij weet waarmee hij bezig is.

Of de waardebepaling van de 2e lening van 2000k na realisatie van de pensionstal klopt weet ik niet. Met betrekking tot de eerste lening (alleen een stuk cultuurgrond van 1,8 hectare) kan ik zeggen dat de prijzen voor grond sterk variëren. Een van de factoren die daarbij een rol spelen is de locatie van de grond. Ook de kwaliteit van de bodem heeft invloed op de grondprijs. De prijzen van agrarische grond is de afgelopen 10 jaar met ± 60% gestegen. De taxatiewaarde van 130k voor dit stuk grond is m.i. iets aan de hoge kant maar zou wel ruimschoots het lening bedrag moeten dekken. De grondprijzen liggen in Brabant over het algemeen wel iets hoger dan het gemiddelde in Nederland en de lening zal lineaire afgelost worden. Wat een complicerende factor kan zijn is dat het perceel direct gelegen is aan de bedrijfskavel. Ik weet dus niet of het perceel een eigen toegangsweg heeft.

Al met al wil ik deze 1e lening wel meenemen dus als er een linkje beschikbaar is heel graag.

M.b.t. de 2e lening wacht ik de officiële pitch nog even af maar ook hier sta ik niet negatief tegenover.
Top! Ik sla een linkje ook niet af;)!
pi_193640270
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:55 schreef impact9 het volgende:

[..]

Allebei de delen durf ik wel aan!
Deze wil ik ook wel meenemen, loop ook wel eens rond in paardenstallen, dochter lief heeft een paard in een stalling. Corona heeft geen tot weinig invloed op deze business.
pi_193640483
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zo op het eerste gezicht ziet het er inderdaad niet onaardig uit. De lokale situatie ken ik echter niet. Ik ga er vanuit dat het om deze stal gaat: https://www.google.com/ma(...).3673011!4d5.3614967

Vermoedelijk kun je er naast het rijden in de binnen- en buiten-bak ook een buitenritje maken aangezien ik een klein bosperceel in de omgeving zie. Minimaal een van de bakken heeft het wedstijdformaat aangezien er op deze locatie ook officiële KNHS wedstijden worden gereden.

Ik ken de omgeving en locatie dus niet en heb geen idee hoeveel animo er lokaal is voor stallen
maar aangezien deze heer er naast zijn melkveebedrijf al jaren 28 paardenboxen exploiteert ga ik er vanuit dat hij weet waarmee hij bezig is.

Of de waardebepaling van de 2e lening van 2000k na realisatie van de pensionstal klopt weet ik niet. Met betrekking tot de eerste lening (alleen een stuk cultuurgrond van 1,8 hectare) kan ik zeggen dat de prijzen voor grond sterk variëren. Een van de factoren die daarbij een rol spelen is de locatie van de grond. Ook de kwaliteit van de bodem heeft invloed op de grondprijs. De prijzen van agrarische grond is de afgelopen 10 jaar met ± 60% gestegen. De taxatiewaarde van 130k voor dit stuk grond is m.i. iets aan de hoge kant maar zou wel ruimschoots het lening bedrag moeten dekken. De grondprijzen liggen in Brabant over het algemeen wel iets hoger dan het gemiddelde in Nederland en de lening zal lineaire afgelost worden. Wat een complicerende factor kan zijn is dat het perceel direct gelegen is aan de bedrijfskavel. Ik weet dus niet of het perceel een eigen toegangsweg heeft.

Al met al wil ik deze 1e lening wel meenemen dus als er een linkje beschikbaar is heel graag.

M.b.t. de 2e lening wacht ik de officiële pitch nog even af maar ook hier sta ik niet negatief tegenover.
Dank voor jouw visie. Ik vind hem oom intressant. Ken de regio redelijk, woon aan de andere kant van de kempen. Vraag me wel af of het realistische is 100% bezetting met 80 paarden. Dan ben je echt een grote stalling, voor een klein dorpje en zal je veel mensen uit Ehv, Veldhoven moeten trekken, want uit de kempen alleen ga je dat niet halen.
pi_193640503
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:29 schreef Michael91984 het volgende:

[..]

Deze wil ik ook wel meenemen, loop ook wel eens rond in paardenstallen, dochter lief heeft een paard in een stalling. Corona heeft geen tot weinig invloed op deze business.
Als de economie echt terug gaat lopen en het aantal werklozen gaat toenemen is mijn ervaring dat dit weldegelijk effect heeft op de paardenhandel inclusief pensionstallen. Op dit moment merken de pensionstallen er nog niet zo veel van behalve dat er al maanden geen wedstrijden meer zijn waardoor sommige bedrijven wat omzet mislopen.

Eigenlijk is het wel raar dat het een Collin direct lening is aangezien het totaal gevraagde bedrag uiteindelijk 200k bedraagt.
pi_193640816
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:46 schreef Horsemen het volgende:
Eigenlijk is het wel raar dat het een Collin direct lening is aangezien het totaal gevraagde bedrag uiteindelijk 200k bedraagt.
Collin heeft wel eens aangeven dat het niet zo zeer het bedrag is wat onderscheid maakt, maar de complexiteit van de lening. Op de site geven ze weer een andere uitleg.
pi_193641746
waarde4jegeld twitterde op maandag 15-06-2020 om 15:59:44 Woensdag avond 17 juni om 20.00 is er een webinar via ons kanaal. Abonneer en kijk mee! Kennismaking met nieuwe investeerders, waarbij u allerlei vragen kunt stellen. https://t.co/tgAQOq6Xa4 reageer retweet
pi_193643166
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:21 schreef namliam het volgende:
Voor zij die nog weten waar het over gaat...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dit het rendement per dag na kosten van koop/verkoop?
Zijn mooie rendementen,hoelang heb je dit al gemonitoord? Mogelijk geweest om het ook backtrackend te testen?
Als het zo onder meeste omstandigheden draait dan kan je inderdaad snel werk gedag zeggen maar lijkt to good to be true?

Heb je al daadwerkelijk geld erin zitten of is het nog testen?
pi_193643255
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:21 schreef namliam het volgende:
Voor zij die nog weten waar het over gaat...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij kan dit beter op de beursvloer besproken worden.
AEX / Beursvloer #285 - 2e dip?
pi_193644590
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Volgens mij kan dit beter op de beursvloer besproken worden.
AEX / Beursvloer #285 - 2e dip?
Eens, al hoort het daar ook niet echt denk ik. Ben zo "Crowdfunder" geweest, niet eens aan gedacht het daar te posten.

Ik zal mezelf onthouden van verdere posts.
pi_193644731
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:27 schreef namliam het volgende:

[..]


Ik zal mezelf onthouden van verdere posts.
Ik dacht dat daar misschien veel meer geïnteresseerden zouden zijn voor jou vinding...
pi_193648825
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:45 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Dank voor jouw visie. Ik vind hem oom intressant. Ken de regio redelijk, woon aan de andere kant van de kempen. Vraag me wel af of het realistische is 100% bezetting met 80 paarden. Dan ben je echt een grote stalling, voor een klein dorpje en zal je veel mensen uit Ehv, Veldhoven moeten trekken, want uit de kempen alleen ga je dat niet halen.
Heb op kadastrale kaart zitten kijken naar aangrenzende percelen. Is sprake van een aangrenzend perceel op het bedrijfskavel, van circa 18.000m2 is zeg 100x180mtr. Op kadastrale kaart heb je wel een aangrenzend perceel van ongeveer die omvang schat ik.
er vanuit uitgaande dat het bedrijfsperceel het gehele bedrijfskavel betreft.
Qua ¤ prijs per m2 kan ik er niets van zeggen. En of hoe courant het perceel dan is.

Over de hoeveelheid maneges weet ik ook niet veel in de Kempen. Weet wel dat er veel ¤ zitten in ZO Brabant. De Kempen gemeentes zoals Reusel Eersel en veel daarom heen zijn relatief rijke gemeenten met veel "boeren": Veldhoven Waalre zijn plaatsen aan de onderkant van Eindhoven in de directe nabijheid van Steensel .
In deze gemeentes wonen veel werknemers / expats van de industrie- en high tech bedrijven zoals ASML. Daar zit ook wel geld, weliswaar niet bij iedereen, maar bij veel wel.

Denk dat Stal Smits de vraag wel aardig kan beoordelen, een 100% bezetting nou ja.
120 mnd vindt ik zelf qua periode te lang, dan moet ik hopen op een vervroegde aflossing.
Plus zou ik graag meer feedback info hebben over het perceel en de waardering / referentie daarvan. Niet alleen voor dit project, maar zeker ook ter lering voor mijzelf. Kennis is macht toch
pi_193651123
Rapport dat laat zien dat we in Nederland een fors tekort hebben aan koop-woningen (en te weinig plannen om dat de komende 5-10 jaar ook echt op te lossen).
zie oa. www.Qoutenet.nl

https://www.rijksoverheid(...)-de-woningmarkt-2020

Zit voorlopig nog wel goed dus met de verhuurmarkt en de huizenprijzen
pi_193652647
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:27 schreef peterc het volgende:
Rapport dat laat zien dat we in Nederland een fors tekort hebben aan koop-woningen (en te weinig plannen om dat de komende 5-10 jaar ook echt op te lossen).
zie oa. www.Qoutenet.nl

https://www.rijksoverheid(...)-de-woningmarkt-2020

Zit voorlopig nog wel goed dus met de verhuurmarkt en de huizenprijzen
https://www.nvm.nl/nieuws/2020/huizenmarkt-blijft-stabiel/

Over de huizenmarkt maak ik mij ook geen enkele zorgen, zelfs in deze tijd geen centje pijn
pi_193652842
De hovenier van ccf zat heel snel vol
pi_193653497
FNC begint er nu ook steeds beroerder uit te zien. Afgelopen maandag weer het overzicht va probleemprojecten gehad. Ik heb ze maar even niet in detail gelezen vanwege de hoeveelheid. Zo'n beetje de helft van de nu nog openstaande projecten heeft een toelichting in de nieuwsbrief openstaande terug betalingen. het moet niet gekker worden. :(
pi_193653674
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:
FNC begint er nu ook steeds beroerder uit te zien. Afgelopen maandag weer het overzicht va probleemprojecten gehad. Ik heb ze maar even niet in detail gelezen vanwege de hoeveelheid. Zo'n beetje de helft van de nu nog openstaande projecten heeft een toelichting in de nieuwsbrief openstaande terug betalingen. het moet niet gekker worden. :(
Ja , probleem projecten schieten omhoog en rendement netto omlaag. Als dit zo doorgaat eindigt zelfs een portefeuille met aanvangsrendement 9% nog negatief.
Lijkt ook of ze de particuliere investeerders hierbij laten gaan (Qua intensief beheer), omdat de focus toch al elders ligt.
pi_193653724
quote:
Ik vind het erg vreemd dat de cijfers van de huidige eigenaren (al is het enkel omzet) niet gedeeld worden en wij het moeten doen met prognoses, gemaakt door Sparerib express Nederland. Hoe denken jullie hier over?
-
pi_193653801
Beste Hans,

Een nieuwe update is gepubliceerd Amsterdam Klateringpad 6, gebruik de link naar het bericht om de update te lezen. Het bericht: STOPZETTEN PROJECT.

Met vriendelijke groeten,
Het SamenInGeld Team

Pff... Ben hier wel klaar mee, maken budget en tijd vrij en krijg je zoiets. Dat ze hier ook ma een boete opzetten...
pi_193653841
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:59 schreef bonenstaak het volgende:

[..]

Ik vind het erg vreemd dat de cijfers van de huidige eigenaren (al is het enkel omzet) niet gedeeld worden en wij het moeten doen met prognoses, gemaakt door Sparerib express Nederland. Hoe denken jullie hier over?
idem / verbaast dat er geen historische cijfers zijn / plus dit geeft voer aan evt negatieve gedachten omtrent vestiging / exploitatie. Communiceer dan iets omtrent overname / reden / kerngegevens / referentiecijfers. Er kan gewoon een heel legitieme reden aan de overname aan ten grondslag liggen. En je kan zaken ook omfloerst schrijven, zodat je tussen de regels leest.
pi_193654170
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:04 schreef Hanzul2 het volgende:
Beste Hans,

Een nieuwe update is gepubliceerd Amsterdam Klateringpad 6, gebruik de link naar het bericht om de update te lezen. Het bericht: STOPZETTEN PROJECT.

Met vriendelijke groeten,
Het SamenInGeld Team

Pff... Ben hier wel klaar mee, maken budget en tijd vrij en krijg je zoiets. Dat ze hier ook ma een boete opzetten...
quote:
DIT PROJECT GAAT NIET DOOR IVM VERKOOP VAN HET ONDERPAND!

Relatie heeft naar zijn mening een geweldig bod ontvangen voor zijn woning zonder voorbehouden en wil hier toch graag gebruik van maken. Hij bedankt de investeerders voor het in hem gestelde vertrouwen en hoopt dat de investeerders weer zullen gaan investeren in zijn volgende project.
Dat is fijn voor Valentino ...
Het zou hem sieren als hij de investeerders beloont voor het in hem gestelde vertrouwen, anders kan hij wat mij betreft z'n hoop voor z'n volgend project doorspoelen ;)
pi_193654320
quote:
12s.gif Op maandag 15 juni 2020 23:34 schreef peterc het volgende:
Op kadastrale kaart heb je wel een aangrenzend perceel van ongeveer die omvang schat ik.
De vraag is denk ik vooral of dit perceel een eigen toegang heeft. Wel onduidelijk dat Collin niet de moeite heeft genomen om het perceelnummer te vermelden. Geen idee waar je nu een eerste hypotheek op krijgt. Als dit perceel geen eigen toegang heeft is er natuurlijk geen hond die dit ooit gaat kopen.
pi_193654432
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:46 schreef Crowd001 het volgende:

[..]

De vraag is denk ik vooral of dit perceel een eigen toegang heeft. Wel onduidelijk dat Collin niet de moeite heeft genomen om het perceelnummer te vermelden. Geen idee waar je nu een eerste hypotheek op krijgt. Als dit perceel geen eigen toegang heeft is er natuurlijk geen hond die dit ooit gaat kopen.
Er is altijd een wettelijk recht op een (nood)weg
pi_193654447
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:04 schreef Hanzul2 het volgende:
Beste Hans,

Een nieuwe update is gepubliceerd Amsterdam Klateringpad 6, gebruik de link naar het bericht om de update te lezen. Het bericht: STOPZETTEN PROJECT.

Met vriendelijke groeten,
Het SamenInGeld Team

Pff... Ben hier wel klaar mee, maken budget en tijd vrij en krijg je zoiets. Dat ze hier ook ma een boete opzetten...
Mijn vraag is toendertijd nooit beantwoord. Maar ik vraag mij nog steeds af of het wel mocht om een nieuwbouw pand te verhuren. Amsterdam wil daar tegenwoordig graag beperkingen op zetten.
Misschien kwam de leningnemer daar op het laatste moment achter?
pi_193654500
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:53 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Mijn vraag is toendertijd nooit beantwoord. Maar ik vraag mij nog steeds af of het wel mocht om een nieuwbouw pand te verhuren. Amsterdam wil daar tegenwoordig graag beperkingen op zetten.
Misschien kwam de leningnemer daar op het laatste moment achter?
Dat zou straf zijn
quote:
Na 10 jaar als hypotheekadviseur gewerkt te hebben, ben ik een hypotheek advieskantoor gestart en gaan werken als Freelance docent voor de vakopleidingen voor hypotheekadviseurs.
pi_193654654
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Er is altijd een wettelijk recht op een (nood)weg
De vraag is of dit klopt als je willens en wetens een perceel koop waarbij dit niet het geval is…?

Waarde verhogend zal het in ieder geval zeker niet zijn. Waarom geen duidelijkheid over het onderpand denk ik dan… Wat hebben ze te verbergen?

Ik denk dat het veiliger is om voor het 2e project te gaan. Verder hou ik niet zo van dit soort al dan niet bewuste onduidelijkheden. Daar waar GvE net een einde aan de onduidelijkheden heeft gemaakt gaat Collin er juist mee beginnen. Vragen bij Collin direct hoeft ook niet want daar zijn ze dan weer niet van gediend.
pi_193654980
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:06 schreef Crowd001 het volgende:
Verder hou ik niet zo van dit soort al dan niet bewuste onduidelijkheden. Daar waar GvE net een einde aan de onduidelijkheden heeft gemaakt gaat Collin er juist mee beginnen.
Collin die nu pas zou beginnen met bewuste onduidelijkheden en niet vermelden van onwelgevallige details? Dat is een goeie! _O-
Ik heb iets van drie jaar geleden al definitief afscheid van ze genomen vanwege hun stelselmatig opgepoetste sprookjes.
pi_193654995
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:21 schreef impact9 het volgende:

[..]

Top! Ik sla een linkje ook niet af;)!
Hierbij de link voor de stallen:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 30% gewijzigd door Jaco078 op 16-06-2020 13:29:57 (Link toegevoegd ) ]
pi_193655071
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:28 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hierbij de link voor de stallen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal top dat je hem weer op de kop heb weten te tikken ^O^

Ik twijfel inmiddels ook nog wel een beetje m.b.t. de bereikbaarheid van het perceel. De vraag toch maar even bij Collin gesteld. Ik hoop dat er reactie komt die een einde maakt aan deze onduidelijkheid.
pi_193655288
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:
FNC begint er nu ook steeds beroerder uit te zien. Afgelopen maandag weer het overzicht va probleemprojecten gehad. Ik heb ze maar even niet in detail gelezen vanwege de hoeveelheid. Zo'n beetje de helft van de nu nog openstaande projecten heeft een toelichting in de nieuwsbrief openstaande terug betalingen. het moet niet gekker worden. :(
Hier idem. Bij mij is sinds vandaag het "Behaald rendement" fors verlaagd, na wat speurwerk kom ik er achter dat sinds vandaag 10 projecten zijn opgenomen in het bedrag "Tenminste 90 dagen vertraagd of afgeboekt" :(
pi_193655320
Versmarkt met een 2e hypotheek op Collin.
https://www.collincrowdfund.nl/versmarkt-toolenburg/

Overnamefinanciering
¤ 90.000
8,5% rente
72 maanden
Risicoscore Dun & Bradstreet - Laag risico
Collin Credit Score - Voldoende
pi_193655459
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:53 schreef Tsundoku het volgende:
Versmarkt met een 2e hypotheek op Collin.
https://www.collincrowdfund.nl/versmarkt-toolenburg/

Overnamefinanciering
¤ 90.000
8,5% rente
72 maanden
Risicoscore Dun & Bradstreet - Laag risico
Collin Credit Score - Voldoende
Zelfs 2x een 2e hypotheek
pi_193655501
probleempje HCN
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193655562
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:28 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hierbij de link voor de stallen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank!!
pi_193655635
geldvoorelkaar twitterde op dinsdag 16-06-2020 om 14:10:13 Een mijlpaal voor Geldvoorelkaar: via ons platform zijn meer dan 250.000 investeringen verwerkt! Namens ons hele team: investeerders, hartelijk dank voor het vertrouwen!
https://t.co/EWnhLlHm9T #crowdfunding #investeren #financiering #fintech #rendement #mkb #vastgoed https://t.co/rLfoENc6KW reageer retweet
pi_193655704
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:28 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hierbij de link voor de stallen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Topper!!
Nog een linkje voor de ijssalon kunnen achterhalen?
pi_193656080
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:28 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hierbij de link voor de stallen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank, meegenomen.
pi_193656102
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:53 schreef Tsundoku het volgende:
Versmarkt met een 2e hypotheek op Collin.
https://www.collincrowdfund.nl/versmarkt-toolenburg/

Overnamefinanciering
¤ 90.000
8,5% rente
72 maanden
Risicoscore Dun & Bradstreet - Laag risico
Collin Credit Score - Voldoende
De versmarkt lijkt mij gezien de geboden zekerheden en het rentepercentage interessant. Kent iemand dat winkelcentrum?
pi_193656136
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Helemaal top dat je hem weer op de kop heb weten te tikken ^O^

Ik twijfel inmiddels ook nog wel een beetje m.b.t. de bereikbaarheid van het perceel. De vraag toch maar even bij Collin gesteld. Ik hoop dat er reactie komt die een einde maakt aan deze onduidelijkheid.
Wanneer je antwoord hebt,hoor ik het graag. Dat is van mij ook van belang voordat ik hem meeneem, als hij zelf geen ontsluiting heeft,is hij stuk minder waard. Wie wil het dan namelijk hebben.
pi_193656985
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:07 schreef peterc het volgende:

[..]

idem / verbaast dat er geen historische cijfers zijn / plus dit geeft voer aan evt negatieve gedachten omtrent vestiging / exploitatie. Communiceer dan iets omtrent overname / reden / kerngegevens / referentiecijfers. Er kan gewoon een heel legitieme reden aan de overname aan ten grondslag liggen. En je kan zaken ook omfloerst schrijven, zodat je tussen de regels leest.
Exact, ik vind het nu maar een vreemd verhaal. Hij werkt/heeft gewerkt in Groningen, de eigenaren van Groningen hebben ook Assen, maar via SE NL moet hij erachter komen dat Assen te koop staat.. Als Assen goed zou lopen zouden ze de zaak wel aanhouden met bedrijfsleider of verpachten lijkt mij.... Zolang de huidige cijfers er niet bij staan stap ik niet in, zeker omdat er een heel groot gedeelte goodwill in de overnamesom zit.
-
pi_193657069
Linkje ijssalon nog niet gelukt, maar nog hoop.

De versmarkt ook nog niet. Laatstgenoemde vind ik interessanter m.b.t gespreide zekerheden. Kan iemand helpen met linkje voor deze versmarkt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193657193
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 15:57 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje ijssalon nog niet gelukt, maar nog hoop.

De versmarkt ook nog niet. Laatstgenoemde vind ik interessanter m.b.t gespreide zekerheden. Kan iemand helpen met linkje voor deze versmarkt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Contactgegevens:
Versmarkt Toolenburg
Markenburg 103
2135 DS Hoofddorp
023-5556856

Kvk nummer
77476360
pi_193657318
quote:
Dat was toch die jongen die later nog op Collin een extra lening toegevoegd heeft toen de overwaarde gestegen was?
Hij leent mij iets te veel voor zijn investeringen, waardoor alles een beetje topzwaar wordt qua schuldenlast. Ook zit ik al in 3 andere van zijn vastgoedprojecten.
pi_193657381
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 15:57 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje ijssalon nog niet gelukt, maar nog hoop.

De versmarkt ook nog niet. Laatstgenoemde vind ik interessanter m.b.t gespreide zekerheden. Kan iemand helpen met linkje voor deze versmarkt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193657419
Ik snap deze paardenpension niet zo goed.
Op papier lijkt hij er financieel prima voor te staan, maar waarom leent hij dan niet het geld bij de Rabobank?
Als het onderpand 2000k is en de rabobank financiering nu 275k is. Dan is er toch ruimte om meer te lenen zou je denken? Zeker als je ook nog 130k aan grond hebt die niet belast is met een lening.

Daarnaast doet hij deze stap omdat zijn koeien dus financieel niet genoeg opbrachten. In hoeverre heeft hem dat in financieel zwaar weer gebracht?

Op papier lijkt alles positief, maar waarom dan toch bij de crowd aankloppen en niet bij de bank waar je al zaken mee doet...?
pi_193657768
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:23 schreef dyna18 het volgende:
Ik snap deze paardenpension niet zo goed.
Op papier lijkt hij er financieel prima voor te staan, maar waarom leent hij dan niet het geld bij de Rabobank?
Als het onderpand 2000k is en de rabobank financiering nu 275k is. Dan is er toch ruimte om meer te lenen zou je denken? Zeker als je ook nog 130k aan grond hebt die niet belast is met een lening.

Daarnaast doet hij deze stap omdat zijn koeien dus financieel niet genoeg opbrachten. In hoeverre heeft hem dat in financieel zwaar weer gebracht?

Op papier lijkt alles positief, maar waarom dan toch bij de crowd aankloppen en niet bij de bank waar je al zaken mee doet...?
Een groot deel van de waarde betreft bij beide projecten de grondwaarde. Banken staan helemaal niet te springen om agrarische grond te financieren. En dan is de Rabo wat dit betreft nog een van de positieve uitzonderingen... Veel andere banken willen er niet eens naar kijken.
pi_193657786
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:23 schreef dyna18 het volgende:
Ik snap deze paardenpension niet zo goed.
Op papier lijkt hij er financieel prima voor te staan, maar waarom leent hij dan niet het geld bij de Rabobank?
Als het onderpand 2000k is en de rabobank financiering nu 275k is. Dan is er toch ruimte om meer te lenen zou je denken? Zeker als je ook nog 130k aan grond hebt die niet belast is met een lening.

Daarnaast doet hij deze stap omdat zijn koeien dus financieel niet genoeg opbrachten. In hoeverre heeft hem dat in financieel zwaar weer gebracht?

Op papier lijkt alles positief, maar waarom dan toch bij de crowd aankloppen en niet bij de bank waar je al zaken mee doet...?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193658052
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:53 schreef Tsundoku het volgende:
Versmarkt met een 2e hypotheek op Collin.
https://www.collincrowdfund.nl/versmarkt-toolenburg/

Overnamefinanciering
¤ 90.000
8,5% rente
72 maanden
Risicoscore Dun & Bradstreet - Laag risico
Collin Credit Score - Voldoende
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 14:51 schreef W1241302 het volgende:
Kent iemand dat winkelcentrum?
Het winkelcentrum ziet er niet onaardig uit.

https://www.toolenburg.nl/
https://www.toolenburg.nl/vers-en-lekker-anders
pi_193659439
quote:
01-01-2019 102.000 euro
01-01-2018 90.000 euro
01-01-2017 78.000 euro
01-01-2016 75.000 euro
01-01-2015 74.000 euro

Schijf 1A zou ik heel misschien meenemen maar hij zit eigenlijk te hoog wat mij betreft t.o.v. de WOZ.
Pecunia non olet
pi_193659597
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

01-01-2019 102.000 euro
01-01-2018 90.000 euro
01-01-2017 78.000 euro
01-01-2016 75.000 euro
01-01-2015 74.000 euro

Schijf 1A zou ik heel misschien meenemen maar hij zit eigenlijk te hoog wat mij betreft t.o.v. de WOZ.
Ik neem zo projecten ook uit principe, niet mee. Je wil een verhuurjongen worden zonder eigen geld en met hoge leningen. Vind 20% eigen inleg, bestaande overwaarde belangrijk. Nu is het belleggen met andermans geld, zonder of met beperkt eigen inleg. Vraag SIG ook af wat ze gaan doen als er tegengestelde belangen zijn tussen investeerders in schijf 1a en 2 of 3 zijn
pi_193660048
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:50 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Ik neem zo projecten ook uit principe, niet mee. Je wil een verhuurjongen worden zonder eigen geld en met hoge leningen. Vind 20% eigen inleg, bestaande overwaarde belangrijk. Nu is het belleggen met andermans geld, zonder of met beperkt eigen inleg. Vraag SIG ook af wat ze gaan doen als er tegengestelde belangen zijn tussen investeerders in schijf 1a en 2 of 3 zijn
Wat kunnen ze uiteindelijk doen, anders dan executieverkoop? De algemene voorwaarden van SIG bieden (gelukkig) geen ruimte tot het sluiten van akkoordjes o.i.d., zoals bijvoorbeeld bij GVE wel kan. Vandaar ook dat ikzelf veel meer vertrouwen heb in de hypotheekzekerheid bij SIG dan bij GVE.

Ik ben het verder wel met je eens, overigens.
  woensdag 17 juni 2020 @ 10:06:13 #159
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193667419
quote:
quote:
Platforms Collin Crowdfund, Geldvoorelkaar, Horeca Crowdfunding en de NPEX-effectenbeurs roepen het kabinet op om bijvoorbeeld snel een vrijstelling in de vermogensredementsheffing mogelijk te maken.
geven mensen hun crowdfund investering op aan de belastingdienst jah? :P
pi_193667429
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:06 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

[..]

geven mensen hun crowdfund investering op aan de belastingdienst jah? :P
Ik wel ja.
  woensdag 17 juni 2020 @ 10:15:19 #161
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193667531
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik wel ja.
Zouden de Italianen en Spanjaarden dat ook doen met hun crowdfund vermogen? :P
pi_193667819
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:15 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Zouden de Italianen en Spanjaarden dat ook doen met hun crowdfund vermogen? :P
Vermoedelijk niet daarom moeten wij ook harder werken. Iemand moet die puinhoop uiteindelijk betalen. Mede door dat de geldpersen jaar na jaar maar overuren blijven draaien in Brussel blijft er door de geldontwaarding op termijn ook helemaal niks over van "onze" pensioenpot.
Maar goed, dat is weer een heel ander verhaal en hoort hier niet thuis.
pi_193668039
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Paarden pension in 2 delen Collin
https://www.collincrowdfund.nl/stal-smits/
Staat nu open.
Helaas nog geen reactie van Collin ontvangen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 17-06-2020 13:31:37 ]
pi_193668123
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Staat nu open.
Helaas nog geen reactie van Collin ontvangen.
Perceel ligt voor een groot deel langs een weg: https://www.planviewer.nl/percelen/EERSEL/K/1183

1 Tasbroekwegje
https://maps.app.goo.gl/W1DB1Dg12BTKLuqS7
Ik zie een toegang tot de weg

[ Bericht 8% gewijzigd door KrekelJapie op 17-06-2020 11:21:01 ]
pi_193668359
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Perceel ligt voor een groot deel langs een weg: https://www.planviewer.nl/percelen/EERSEL/K/1183

1 Tasbroekwegje
https://maps.app.goo.gl/W1DB1Dg12BTKLuqS7
Ik zie een toegang tot de weg

Dank voor het uitvogelen ^O^

Ik ga er zonder tegenbericht maar vanuit dat Collin haar huiswerk heeft gedaan en ik heb hem meegenomen.

Inmiddels zit hij vol.

[ Bericht 9% gewijzigd door Horsemen op 17-06-2020 13:26:14 ]
pi_193668407
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dank voor het uitvogelen ^O^

We weten natuurlijk niet met zekerheid welk perceel voor deze lening als onderpand dient.
K 1183 staat in de pitch
pi_193668520
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

K 1183 staat in de pitch
Ja, dat hebben ze er vermoedelijk na mijn vragen bij gezet. Toen de pitch 2 dagen geleden voor het eerst online ging stond dit er niet. Toevallig had ik de "oude" pitch al opgeslagen. Toen stond er nog:
quote:
Stichting Zekerhedenagent Collin Crowdfund verkrijgt een 1ste hypothecaire
inschrijving ter hoogte van ¤ 75.000,- op een perceel landbouwgrond groot 17.890m2
te Steensel.
Zonder dit aan te geven is dit aangepast in:
quote:
Stichting Zekerhedenagent Collin Crowdfund verkrijgt een 1ste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 75.000,- op het onroerend goed groot 17.890m2 met kadastrale aanduiding Eersel K 1183.
De boefjes. Jammer dat ze dit niet even hebben laten weten. (Gisteren toch een inhoudelijke reactie ontvangen welke bij mij in de spambox terecht was gekomen.)

[ Bericht 4% gewijzigd door Horsemen op 17-06-2020 13:14:12 ]
pi_193668732
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, dat hebben ze er vermoedelijk na mijn vragen bij gezet. Toen de pitch 2 dagen geleden voor het eerst online ging stond dit er niet. Toevallig had ik de "oude" pitch al opgeslagen. Toen stond er nog:
[..]

Zonder dit aan te geven is dit aangepast in:
[..]

De boefjes. Jammer dat ze dit niet even hebben laten weten.
Is wel correct toch. In de zin van: dat de informatie juist is.
pi_193668933
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:06 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

[..]

geven mensen hun crowdfund investering op aan de belastingdienst jah? :P
Benieuwd voor welke platformen dit zou kunnen gaan gelden. Ik geef het inderdaad netjes op dus zou voor mij wel een leuke bonus zijn
pi_193668938
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:53 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Is wel correct toch. In de zin van: dat de informatie juist is.
Dit was het stukje grond dat ik ook in gedachten had Prima de lux zo op het forum weer uitgezocht, je ziet dus dat de platformen meelezen, ook prima, en dat ze opmerkingen ter harte nemen, Maar wel zo netjes dat je het dan doet onder het mom van update / aanvulling en niet zo "onopvallend".
Hoop dat de Collins hiervan weer wat geleerd hebben. Website planviewer dus ook handig, ook ik weer wat slimmer
pi_193669006
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:53 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Is wel correct toch. In de zin van: dat de informatie juist is.
Ja, zeker. Met de aanvulling die ze nu gedaan hebben is het voor een ieder duidelijk.
pi_193669353
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:02 schreef Horsemen het volgende:
Helaas nog geen reactie van Collin ontvangen.
Gaat denk ik (inhoudelijk) ook niet gebeuren, is een Direct lening en mij is al meerdere keren te kennen gegeven dat daar geen nadere informatie over wordt gegeven.
pi_193669437
Is de nieuwe keukenwinkel in Friesland nog niet besproken toch. Twee eerdere Kv*k-winkels waar ik in zit betalen netjes, geen bijzonderheden. Betalen ook door ondanks corona en hebben het betaalschema niet aangepast.

Zoals ik lees deels materiële waarde a.g.v. hypotheek vestiging.

Link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193669573
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 12:43 schreef tnhb het volgende:

[..]

Gaat denk ik (inhoudelijk) ook niet gebeuren, is een Direct lening en mij is al meerdere keren te kennen gegeven dat daar geen nadere informatie over wordt gegeven.
Dat denk ik ook niet. Direct leningen hebben eigenlijk alleen maar nadelen voor de investeerders terwijl Collin er juist extra geld aan over zal houden. Verder prima maar extra teleurstellend dat je als "professionele club" dan niet het fatsoen heb om inhoudelijk even kort te reageren en investeerders te bedanken voor hun opmerkzaamheid terwijl ze stiekem wel de pitch erop aanpassen. Ik ben er ook maar mee gestopt om Collin op haar fouten of onduidelijkheden te wijzen als het een direct lening betreft. Een gemiste kans :G

Gelukkig klopt de informatie over het algemeen wel.
pi_193669788
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 12:43 schreef tnhb het volgende:

[..]

Gaat denk ik (inhoudelijk) ook niet gebeuren, is een Direct lening en mij is al meerdere keren te kennen gegeven dat daar geen nadere informatie over wordt gegeven.
Ik heb gisteren toch een inhoudelijke reactie van Collin ontvangen die helaas bij mij in de spambox terecht was gekomen.

De reactie komt erop neer dat er een weg langs het perceel loopt, namelijk Broekwegje, tevens ligt het perceel gelegen aan de bedrijfskavel. Collin geeft aan dat de pitch hierop aangepast zou worden.

Keurig netjes dus en ik ben blij dat ik hem meegepakt heb.

Overigens heeft Collin hierbij ook aangegeven dat ze inderdaad normaliter geen antwoorden geven bij Direct- projecten.
pi_193669903
Gezonde fastfood horeca crowd funding
https://horecacrowdfunding.nl/projects/jame-1ep1gep3
pi_193670149
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb gisteren toch een inhoudelijke reactie van Collin ontvangen die helaas bij mij in de spambox terecht was gekomen.

De reactie komt erop neer dat er een weg langs het perceel loopt, namelijk Broekwegje, tevens ligt het perceel gelegen aan de bedrijfskavel. Collin geeft aan dat de pitch hierop aangepast zou worden.

Keurig netjes dus en ik ben blij dat ik hem meegepakt heb.

Overigens heeft Collin hierbij ook aangegeven dat ze inderdaad normaliter geen antwoorden geven bij Direct- projecten.
Dat valt mij oprecht mee. Misschien ben ik in dit geval te voorbarig geweest. Overigens ben ik nog steeds de mening toegedaan dat vragen over een direct lening gewoon beantwoord moeten worden. Wel top van Collin dat ze in dit geval wel gereageerd hebben en e.e.a. hebben aangepast. Helaas heb ik dit project nu niet meegenomen. Maar proberen om de 2e lening dus wel mee te pakken :7
pi_193670482
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:06 schreef RamboDirk het volgende:
geven mensen hun crowdfund investering op aan de belastingdienst jah? :P
Ja, dat doen de mensen.
Jij ook hoop ik?
pi_193670851
Me 2, al jaren...
pi_193671485
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2020 10:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik wel ja.
Ik ook, en ik hoop dat alle nette investeerders dat ook doen.

Als platformen probleemprojecten sneller boekhoudkundig zouden afschrijven, dan zou ik het een goed idee vinden als de platformen zelf deze investeringen rapporteren aan de Belastingdienst. Scheelt mij weer werk, en zorgt er voor dat platformen hopelijk meer urgentie voelen om alle administratie in orde te hebben.
pi_193672481
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:45 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik ook, en ik hoop dat alle nette investeerders dat ook doen.

Als platformen probleemprojecten sneller boekhoudkundig zouden afschrijven, dan zou ik het een goed idee vinden als de platformen zelf deze investeringen rapporteren aan de Belastingdienst. Scheelt mij weer werk, en zorgt er voor dat platformen hopelijk meer urgentie voelen om alle administratie in orde te hebben.
Vroeg of laat komt die informatieplicht vanzelf als de sector eenmaal groot en volwassen genoeg is. Het lijkt me daarom niet slim om niets aan te geven. Ik schrijf wel meer af dan de platformen doen in hun jaaropgaven.
Pecunia non olet
pi_193672579
Wow een voorstel om een lening met 24 maanden te verlengen IPV herfinanciering
quote:
aflossing van deze aflossingsvrije lening 16425 zou volgens plan worden gerealiseerd middels een herfinanciering bij de huisbank. De bank heeft echter aangegeven eerst de resultaten over 2020 af te willen wachten en dan pas​ naar een mogelijke herfinanciering te willen kijken. Hiervoor is een intentieverklaring afgegeven waarin de uitspraak wordt gedaan dat zij er naar streven dit punt binnen 1 a 2 jaar vanaf nu te bereiken. Om die reden adviseert de bank de huidige lening bij Geldvoorelkaar.nl, indien mogelijk, te verlengen met 12-24 maanden. Dat verzoek leggen de ondernemers nu aan u voor. Een nadere toelichting van hen treft u aan in de bijlage.

Gaat u akkoord met het volgende voorstel?

“Verlenging van de looptijd van de lening met maximaal 24 maanden. Indien de bank eerder besluit tot herfinanciering zal de lening op dat moment worden afgelost..”
pi_193672805
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Wow een voorstel om een lening met 24 maanden te verlengen IPV herfinanciering
[..]

En geldt daarbij een extra vergoeding bij aflossing of hogere rente tussentijds?
pi_193673168
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Wow een voorstel om een lening met 24 maanden te verlengen IPV herfinanciering
[..]

Wat een bizar voorstel om ter stemming te brengen, je zal hier maar in zitten en door je mede-investeerders 24 maanden extra in de lening zitten. Zoiets moet m.i. gewoon opnieuw aangeboden worden voor een inmiddels hogere rente, inclusief vroegtijdige aflosvergoeding en met een linkje naar de huidige investeerders.
pi_193673318
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:07 schreef thomasdv het volgende:

[..]

Wat een bizar voorstel om ter stemming te brengen, je zal hier maar in zitten en door je mede-investeerders 24 maanden extra in de lening zitten. Zoiets moet m.i. gewoon opnieuw aangeboden worden voor een inmiddels hogere rente, inclusief vroegtijdige aflosvergoeding en met een linkje naar de huidige investeerders.
De zekerheden worden gedeeld met een ander project van geldvoorelkaar (annuïtair 84 maanden). Deze investeerders zijn tevens de dupe van dit voorstel, maar deze mogen niet meestemmen.
pi_193673334
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:41 schreef crowder07 het volgende:

[..]

En geldt daarbij een extra vergoeding bij aflossing of hogere rente tussentijds?
Nee
pi_193673364
https://www.faillissement(...)m_medium=nieuwsflits

Voor hem komt de verwachte golf van faillissementen te laat :7
Pecunia non olet
pi_193673952
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:07 schreef thomasdv het volgende:

[..]

Wat een bizar voorstel om ter stemming te brengen, je zal hier maar in zitten en door je mede-investeerders 24 maanden extra in de lening zitten. Zoiets moet m.i. gewoon opnieuw aangeboden worden voor een inmiddels hogere rente, inclusief vroegtijdige aflosvergoeding en met een linkje naar de huidige investeerders.
Wat mij betreft valt dit samen te vatten als: "oost Europese praktijken (verlengingen van looptijd zoals bij Estateguru) tegen west Europese rente tarieven".

Ik zit niet in dit project, maar wat mij betreft wordt het tijd dat de dames en heren bij GvE hun huiswerk eens gaan doen met betrekking tot leningen met hypothecaire dekking!
pi_193674107
Dit is een van de voorbeelden waarom ik na 4 jaar, sinds februari van dit jaar, totaal ben gestopt met crowdfunding.
Heb nu nog een kleine 100 projecten lopen.
Als ik er met mijn eigen geld uitspring ben ik blij.
Al die afschrijvingen moeten wel uit dat beetje rente komen wat je ontvangt.
Al die tijd die je er in moet stoppen is om het administratief bij te houden is het mij niet waard

[ Bericht 14% gewijzigd door Appeltje58 op 17-06-2020 19:17:19 ]
pi_193674146
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Vroeg of laat komt die informatieplicht vanzelf als de sector eenmaal groot en volwassen genoeg is. Het lijkt me daarom niet slim om niets aan te geven. Ik schrijf wel meer af dan de platformen doen in hun jaaropgaven.
Exact. Ik geef het ook op aan de Belastingdienst ( onder Andere bezittingen / uitgeleend geld) maar schrijf wel alle projecten af met een achterstand van 90 dagen of meer. Ik merk overigens dat ik achteraf meer projecten in positieve zin moet corrigeren omdat er toch nog (meer) geld terug komt.
pi_193674737
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:11 schreef ML45 het volgende:

[..]

Exact. Ik geef het ook op aan de Belastingdienst ( onder Andere bezittingen / uitgeleend geld) maar schrijf wel alle projecten af met een achterstand van 90 dagen of meer.
Dat is ook hoe ik het doe. Je kunt niet op de opgave van de platformen vertrouwen Vooral KOM houdt de rendementen kunstmatig hoog door afschrijvingen niet of pas zeer laat toe te passen.
pi_193674975
Voor de liefhebber, de live stream van Waardevoorjegeld om 20.00 uur( dus over een paar minuten)
pi_193676079
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 12:50 schreef Jaco078 het volgende:
Is de nieuwe keukenwinkel in Friesland nog niet besproken toch. Twee eerdere Kv*k-winkels waar ik in zit betalen netjes, geen bijzonderheden. Betalen ook door ondanks corona en hebben het betaalschema niet aangepast.

Zoals ik lees deels materiële waarde a.g.v. hypotheek vestiging.

Link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou die aan CCF verpande terugkoopverklaring, bestand zijn tegen het bodembeslag van de Fiscus?

Project loopt al vlot vol in de voorverkoop, nog 33% te gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 17-06-2020 21:09:33 ]
Pecunia non olet
pi_193677899
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:02 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zou die aan CCF verpande terugkoopverklaring, bestand zijn tegen het bodembeslag van de Fiscus?

Project loopt al vlot vol in de voorverkoop, nog 33% te gaan.
Zover mij bekend - maar ik ben geen jurist/ fiscalist - wordt bodembeslag niet op voorraden gelegd.
pi_193678221
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:15 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De zekerheden worden gedeeld met een ander project van geldvoorelkaar (annuïtair 84 maanden). Deze investeerders zijn tevens de dupe van dit voorstel, maar deze mogen niet meestemmen.
Klopt dat is lening 16110 ook van deze plantenboer. Deze lening 16110 staat nu 3 maanden op aflossingsvrij vanwege corona. De investeerders van lening 16110 hebben inderdaad geen bericht gehad aangaande een mogelijke verlenging van het aflossingsvrije deel dat in dezelfde hypotheek zit. Dat is vreemd immers bij het aangaan van de lening 16110 is mij te kennen gegeven dat het aflossingsvrije deel nu afgelost zou worden waardoor mijn eerste hypotheek gedekt lening natuurlijk een veel betere zekerheid verkrijgt.
GvE kan dus inderdaad nooit dit voorstel doen aan alleen de investeerders van het aflossingsvrije deel 16425. Men zou dus voor die 500K aflossingsvrij een nieuwe lening uit moeten schrijven met een hypotheek die aan het eind in de rangschikking komt en met de opbrengst de mensen van de aflossingsvrije lening 16425 conform voorwaarden aflossen. Maar ja wat als de lening niet vol komt?? Dan moet je een executie verkoop doen maar dan is vermoedelijk niemand meer blij.

Misschien is dit huidig voorstel, hoewel formeel niet correct ,toch wel de beste oplossing, Ik zal er nog eens over nadenken of ik als investeerder van 16110 een reactie moet geven op de gang van zaken.
pi_193678241
quote:
Die Ilyas kan wel snel fietsen zeg! In de pitch staat
quote:
Het Erasmus MC en de Hogeschool Rotterdam bereik je fietsend binnen vijf minuten of met de metro binnen twee haltes. Het centrum van Rotterdam is ook binnen 10 minuten te bereiken.
Volgens maps is EMC/HRO 15 minuten fietsen. Pand ligt meer in Schiedam dan in Rotterdam. Met de metro is het ook niet een ideale verbinding.
pi_193678339
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:49 schreef obligataire het volgende:

[..]

Forse 1e hypotheek inderdaad.....zou je daaruit mogen afleiden dat die eerste ijssalon goed draait, om zo'n hoge hypotheek los kunnen te peuteren van de bank?

IJs is op zich wel een product dat zich leent voor afhalen, ik zag in mijn omgeving ijssalons waar keurig lange rijen met tussenruimte voor staan, op de warme dagen. En nu mogen er ook weer mensen binnen zitten......

http://www.tuttigelati.nl/Zijn-we-open/
Ik denk dat de hoge eerste hypotheek niets zegt over het goed draaien van de eerste ijssalon. Die is pas in april 2019 geopend (https://www.ad.nl/amersfo(...)e-ijssalon~a7015ec7/). Dus het lijkt me dat het woonhuis op een inkomen van voor die tijd is gefinancierd.
pi_193678525
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 22:51 schreef probablyunsure het volgende:

[..]

Ik denk dat de hoge eerste hypotheek niets zegt over het goed draaien van de eerste ijssalon. Die is pas in april 2019 geopend (https://www.ad.nl/amersfo(...)e-ijssalon~a7015ec7/). Dus het lijkt me dat het woonhuis op een inkomen van voor die tijd is gefinancierd.
Dhr. Is altijd interim manager geweest en na het roer omgegooid te hebben- 2019 - is dit ijsavontuur begonnen.
Er is bij dit project geen innercrowd link.
pi_193678685
interview met Khalid Oubaha, zijn HCN projecten zijn happy for me & us allemaal keurig afgelost.

https://www.missethoreca.(...)ge-blijven-101336759 w/ *O*
pi_193679192
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:07 schreef thomasdv het volgende:

[..]

Wat een bizar voorstel om ter stemming te brengen, je zal hier maar in zitten en door je mede-investeerders 24 maanden extra in de lening zitten. Zoiets moet m.i. gewoon opnieuw aangeboden worden voor een inmiddels hogere rente, inclusief vroegtijdige aflosvergoeding en met een linkje naar de huidige investeerders.
In normale omstandigheden zou jij, en de anderen die min of meer identiek reageren, gelijk hebben. Echter ik vind dat je de huidige situatie mee moet nemen.
Wat heb ik aan een formele opstelling door;
- nu een nieuw project te openen wetende dat die waarschijnlijk niet vol gaat lopen
- op dit moment bij opbod de boedel te verkopen in de wetenschap dat deze nu waarschijnlijk heel weinig gaat opleveren.
Als investeerder moet je ook oog hebben voor de werkelijkheid waar de ondernemers nu mee te maken hebben, een andere dan zij zelf gehoopt hadden.
Ik stem voor het voorstel omdat dit voor mij meer hoop( zekerheid en garantie bestaat niet) geeft op een beter uitkomst voor mij en de ondernemer.
pi_193679252
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 23:59 schreef ML45 het volgende:
In normale omstandigheden zou jij, en de anderen die min of meer identiek reageren, gelijk hebben. Echter ik vind dat je de huidige situatie mee moet nemen.
Maar waarom heeft het platform niet voor een gulden middenweg gekozen? Ik begrijp dat nu een sloot geld binnenhalen even geen optie is, maar je zou ook een keer serieus na kunnen denken en bijvoorbeeld een verhoogde rente kunnen afspreken en een fatsoenlijke boeteregeling indien er binnen 24 maanden toch een oplossing is, nu krijg ik sterk het idee dat de investeerders er alleen maar zijn om het probleem op te lossen maar hierin geen waardering krijgen en dat het platform hiermee in mijn ogen duidelijk laat zien welke kant ze kiest, jammer en een gemiste kans om vertrouwen bij de investeerders te winnen! Blijkbaar een belangrijke klant voor het platform... ?
pi_193679300
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 23:59 schreef ML45 het volgende:

[..]

In normale omstandigheden zou jij, en de anderen die min of meer identiek reageren, gelijk hebben. Echter ik vind dat je de huidige situatie mee moet nemen.
Wat heb ik aan een formele opstelling door;
- nu een nieuw project te openen wetende dat die waarschijnlijk niet vol gaat lopen
- op dit moment bij opbod de boedel te verkopen in de wetenschap dat deze nu waarschijnlijk heel weinig gaat opleveren.
Als investeerder moet je ook oog hebben voor de werkelijkheid waar de ondernemers nu mee te maken hebben, een andere dan zij zelf gehoopt hadden.
Ik stem voor het voorstel omdat dit voor mij meer hoop( zekerheid en garantie bestaat niet) geeft op een beter uitkomst voor mij en de ondernemer.
Mee eens. Ik zit in 2 projecten en heb ook voor gestemd. Over 2 jaar ziet de wereld er weer heel anders uit. Hoop ik. En denk ik. Nu dingen gaan forceren heeft geen zin. Wat extra rente zou ik ook wel terecht gevonden hebben.
Pecunia non olet
pi_193680081
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 00:08 schreef tnhb het volgende:
Ik begrijp dat nu een sloot geld binnenhalen even geen optie is.
Kortdurende projecten lopen zo slecht niet vol. Het is nog niet eens geprobeerd.

De bank werkt niet mee, dus alle risico's bij de crowd die drie jaar gekozen heeft voor een project van drie jaar?
pi_193680174
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 12:50 schreef Jaco078 het volgende:
Is de nieuwe keukenwinkel in Friesland nog niet besproken toch. Twee eerdere Kv*k-winkels waar ik in zit betalen netjes, geen bijzonderheden. Betalen ook door ondanks corona en hebben het betaalschema niet aangepast.

Zoals ik lees deels materiële waarde a.g.v. hypotheek vestiging.

Link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal deze volledig uit inner crowd gefinancierd worden? Inmiddels 70% vol

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 18-06-2020 06:42:23 ]
pi_193680411
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 05:28 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Kortdurende projecten lopen zo slecht niet vol. Het is nog niet eens geprobeerd.
Pfff, nou ik zou er zelf met een grote boog omheen lopen denk ik. Ik hou sowieso niet van kortlopende projecten, veel adm werk voor een paar euro aan rente.
En dan nu verlies financiering?....

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 18-06-2020 08:09:49 ]
Pecunia non olet
pi_193680466
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 23:59 schreef ML45 het volgende:

[..]

In normale omstandigheden zou jij, en de anderen die min of meer identiek reageren, gelijk hebben. Echter ik vind dat je de huidige situatie mee moet nemen.
Wat heb ik aan een formele opstelling door;
- nu een nieuw project te openen wetende dat die waarschijnlijk niet vol gaat lopen
- op dit moment bij opbod de boedel te verkopen in de wetenschap dat deze nu waarschijnlijk heel weinig gaat opleveren.
Als investeerder moet je ook oog hebben voor de werkelijkheid waar de ondernemers nu mee te maken hebben, een andere dan zij zelf gehoopt hadden.
Ik stem voor het voorstel omdat dit voor mij meer hoop( zekerheid en garantie bestaat niet) geeft op een beter uitkomst voor mij en de ondernemer.
zo sta ik er ook in,
op zich is het ook al best een goede rente en er is ondertussen ook al wat afgelost.
pi_193680502
Lijkt mij toch wel dat het andere project ook geinformeerd / betrokken zou moeten worden als hun positie verandert. Ook geen gek idee om inderdaad eerst een herfinanciering te proberen, en pas als dat niet lukt het gesprek met de huidige investeerders aan te gaan. Snap verder wel dat de situatie niet helemaal normaal is op dit moment, maar dat werkt beide kanten op. Als het goed gaat krijg je ook nooit 'meer'. Er kan dan op zijn minst een goede uitleg bij waarom andere opties niet zouden kunnen. Is natuurlijk wel het lastige van een ja/nee stemming: je kunt lastig de suggestie doen dat het met wat aanpassingen een 'ja' is, en anders een 'nee'. Hier sta je dus als 'crowd' relatief zwak in de onderhandeling.
pi_193681329
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 00:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Mee eens. Ik zit in 2 projecten en heb ook voor gestemd. Over 2 jaar ziet de wereld er weer heel anders uit. Hoop ik. En denk ik. Nu dingen gaan forceren heeft geen zin. Wat extra rente zou ik ook wel terecht gevonden hebben.
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 08:00 schreef obligataire het volgende:

[..]

Pfff, nou ik zou er zelf met een grote boog omheen lopen denk ik. Ik hou sowieso niet van kortlopende projecten, veel adm werk voor een paar euro aan rente.
En dan nu verlies financiering?....
Is dit niet tegenstrijdig?

Er zijn zat investeerders die juist wel voor korte projecten gaan. Deze zitten meestal snel vol. Verliesfinanciering is maar de vraag. Dit zal zeker niet door geldvoorelkaar in de pitch worden gezet. Ze geven aan dat 2020 winstgevend wordt.
pi_193681535
Op de valreep: de link naar de ijswinkel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193681623
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:21 schreef Jaco078 het volgende:
Op de valreep: de link naar de ijswinkel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top!
pi_193681722
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:21 schreef Jaco078 het volgende:
Op de valreep: de link naar de ijswinkel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tnx!
pi_193682277
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:37 schreef Rikkert het volgende:

[..]

Tnx!
Ik doe niet mee met deze ijszaak. In het verleden alleen maar vervelende ervaringen gehad met ijs gerelateerde beleggingen in CF. Kan denk ik te veel met cijfers en omzet gerommeld worden.
pi_193682408
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik doe niet mee met deze ijszaak. In het verleden alleen maar vervelende ervaringen gehad met ijs gerelateerde beleggingen in CF. Kan denk ik te veel met cijfers en omzet gerommeld worden.
Ik doe ook niet mee. Leuk om weer iets anders te doen maar wat is de echte reden.
Daarbij de hoge hypotheek zorgt voor een forse rentelast die ook van het resultaat betaald moet worden.
pi_193682743
sportschool collin krijgt nogmaals drie maanden aflossingsvrije ruimte
quote:
De ondernemers hebben ons conform het mandaat voor uitstel van de aflossingen, geldend voor maximaal 6 maanden, verzocht om de aflossingen van de lening nogmaals met drie maanden, voor de maanden juli, augustus en september, op te schorten in verband met de economische gevolgen van het Coronavirus.

Op basis van de aangeleverde informatie en de zekerheidspositie middels hypothecaire inschrijvingen op de bedrijfspanden te xxxxxxxxxxxx en te xxxxxxxxxx, achten wij opschorting van de aflossingen met nogmaals drie maanden verantwoord. Wij hebben dit verzoek van de ondernemer dan ook gehonoreerd.

Concreet betekent dit voor u dat:
- De aflossingen worden opgeschort vanaf juli 2020 tot en met september 2020;
- De looptijd van de lening wordt verlengd met 3 maanden;
- De rente wordt maandelijks voldaan.

pi_193682796
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:30 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik doe ook niet mee. Leuk om weer iets anders te doen maar wat is de echte reden.
Daarbij de hoge hypotheek zorgt voor een forse rentelast die ook van het resultaat betaald moet worden.
Als ik het LinkedIn profiel van deze heer zie, ben ik niet angstig voor terugbetaling.
pi_193683083
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 00:08 schreef tnhb het volgende:

[..]

Maar waarom heeft het platform niet voor een gulden middenweg gekozen? Ik begrijp dat nu een sloot geld binnenhalen even geen optie is, maar je zou ook een keer serieus na kunnen denken en bijvoorbeeld een verhoogde rente kunnen afspreken en een fatsoenlijke boeteregeling indien er binnen 24 maanden toch een oplossing is, nu krijg ik sterk het idee dat de investeerders er alleen maar zijn om het probleem op te lossen maar hierin geen waardering krijgen en dat het platform hiermee in mijn ogen duidelijk laat zien welke kant ze kiest, jammer en een gemiste kans om vertrouwen bij de investeerders te winnen! Blijkbaar een belangrijke klant voor het platform... ?
Mee eens. Enige vorm van tegemoetkoming aan de investeerders zou op zijn plaats zijn geweest. Een iets hogere rente of een bonusrente aan het einde bijvoorbeeld.
Ik ga tegenstemmen. Laat ze maar met een beter voorstel komen.
pi_193683158
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:21 schreef Jaco078 het volgende:
Op de valreep: de link naar de ijswinkel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi dat je weer een link hebt ^O^
Zelf doe ik niet mee, vnl. omdat het Collin Direct is.
pi_193683399
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:21 schreef Jaco078 het volgende:
Op de valreep: de link naar de ijswinkel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt ook meegenomen.
I k hou me vooral ook aanbevolen voor de groentewinkel
pi_193685509
Nieuwe van Valentino
https://investeren.sameni(...)am-guldenpromenade-3
quote:
Omdat ons vorige project abrupt is opgehouden bieden wij de zekerheid aan de investeerders aan dat wij niet ook dit project zullen gaan verkopen. Wanneer er onverhoopt toch iets tussen komt dan zullen wij een maand aan rente aan de investeerders vergoeden.
Beetje dubbele boodschap
pi_193685683
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuwe van Valentino
https://investeren.sameni(...)am-guldenpromenade-3
[..]

Beetje dubbele boodschap
Klinkt alsof hij er al bijna uit is met de potentiele koper...
pi_193685923
Nieuwe "inner-circle" vastgoed project bij NLinvesteert.

https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Jan%20Mulder%20Vastgoed

Ik vind de LTV aan de hoge kant en de aflossing erg beperkt, laat hem denk ik lopen.
pi_193686058
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:07 schreef Mynheer007 het volgende:
Nieuwe "inner-circle" vastgoed project bij NLinvesteert.

https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Jan%20Mulder%20Vastgoed

Ik vind de LTV aan de hoge kant en de aflossing erg beperkt, laat hem denk ik lopen.
Rente staat inderdaad niet in verhouding tot de LTV. Ik laat hem graag aan mij voorbijgaan.
Daarnaast vraag ik me af hoe NLinvesteert omgaat met vervroegde aflossing. Heb de pitch ook doorgelezen, en alles, inclusief de cashflow schreeuwt !zodra de banken weer gehoor geven stappen we over naar deze goedkopere financier!
pi_193686170
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:48 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Klinkt alsof hij er al bijna uit is met de potentiele koper...
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Omdat ons vorige project abrupt is opgehouden bieden wij de zekerheid aan de investeerders aan dat wij niet ook dit project zullen gaan verkopen. Wanneer er onverhoopt toch iets tussen komt dan zullen wij een maand aan rente aan de investeerders vergoeden.
1 maand rente, dus een ijsje met twee bolletjes voor de moeite als je 1000 euro investeert. :) :W
pi_193686196
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuwe van Valentino
https://investeren.sameni(...)am-guldenpromenade-3
[..]

Beetje dubbele boodschap
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:48 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Klinkt alsof hij er al bijna uit is met de potentiele koper...
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

1 maand rente, dus een ijsje met twee bolletjes voor de moeite als je 1000 euro investeert. :) :W
Klopt en hij staat al in de verkoop
https://www.funda.nl/koop(...)8-guldenpromenade-3/

Ook SiG was hier overigens niet van op de hoogte en gaan er mee aan de slag.

Valentino staat bij mij vanaf nu op de zwarte lijst.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 18-06-2020 17:26:59 ]
pi_193687313
Maar aanleiding van mail van mij update gehad mbt b*ck f**d amsterdam

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193687530
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[..]

1 maand rente, dus een ijsje met twee bolletjes voor de moeite als je 1000 euro investeert. :) :W
Oftewel, dikke doei Valentino
pi_193687727
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt en hij staat al in de verkoop
https://www.funda.nl/koop(...)8-guldenpromenade-3/

Ook SiG was hier overigens niet van op de hoogte en gaan er mee aan de slag.

Valentino staat bij mij vanaf nu op de zwarte lijst.
WTF inderdaad.
Hoe kun je nou in de pitch schrijven dat je het niet gaat verkopen en tegelijkertijd dit op Funda te koop zetten.

Edit:
Misschien wel een makkelijke manier om dubbele rente te vangen.
Stel hij wordt na 1 maand looptijd verkocht. Heb je toch mooi dubbele rente (advocaat van de duivel })
pi_193687798
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:43 schreef dyna18 het volgende:

[..]

WTF inderdaad.
Hoe kun je nou in de pitch schrijven dat je het niet gaat verkopen en tegelijkertijd dit op Funda te koop zetten.

Edit:
Misschien wel een makkelijke manier om dubbele rente te vangen.
Stel hij wordt na 1 maand looptijd verkocht. Heb je toch mooi dubbele rente (advocaat van de duivel })
Wat een kansloze bedoeling. SIG doe hierin ook je huiswerk, al staat hij pas 4 dagen op funda en is dit er mogelijk voor geweest. Je vraagt je wel af waarom hij moet herfinancieren. Problemen met zijn huidige geldverstrekker?
pi_193687857
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:43 schreef dyna18 het volgende:
Misschien wel een makkelijke manier om dubbele rente te vangen.
Stel hij wordt na 1 maand looptijd verkocht. Heb je toch mooi dubbele rente (advocaat van de duivel })
Je betaalt dan ook voor 12 maanden kosten bij sameningeld
pi_193687965
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]


[..]

Klopt en hij staat al in de verkoop
https://www.funda.nl/koop(...)8-guldenpromenade-3/

Ook SiG was hier overigens niet van op de hoogte en gaan er mee aan de slag.

Valentino staat bij mij vanaf nu op de zwarte lijst.
Jammer dat dit zo erdoor komt.
Nieuwe leningnemer en mooie ltv was wel interessant maar SIG zou zo iemand inderdaad moeten weren.

Zal het opeisen van hypotheek zijn en Valentino die op 2 paarden we om hieraan te voldoen?
pi_193688012
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[..]

1 maand rente, dus een ijsje met twee bolletjes voor de moeite als je 1000 euro investeert. :) :W
Volgens Valentino is het werkelijke probleem dat ijsjes met twee bolletjes tegenwoordig te duur zijn.
pi_193689304
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 19:00 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Jammer dat dit zo erdoor komt.
Nieuwe leningnemer en mooie ltv was wel interessant maar SIG zou zo iemand inderdaad moeten weren.
Iets met een ezel en een steen ... :D
Het was inderdaad interessant met de nadruk op 'was'.
pi_193690000
Heb ook geen idee wat erachter zit, maar Valentino verspeelt wel een boel krediet bij mij zo.
pi_193690649
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:19 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Rente staat inderdaad niet in verhouding tot de LTV. Ik laat hem graag aan mij voorbijgaan.
Daarnaast vraag ik me af hoe NLinvesteert omgaat met vervroegde aflossing. Heb de pitch ook doorgelezen, en alles, inclusief de cashflow schreeuwt !zodra de banken weer gehoor geven stappen we over naar deze goedkopere financier!
Ik vind de rente ook niet in verhouding tot de LTV.
Standaard krijg je bij NLI drie maanden extra rente bij vervroegde aflossing.
Ik denk niet dat ik hem meeneem.
pi_193690872
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

[..]

Klopt en hij staat al in de verkoop
https://www.funda.nl/koop(...)8-guldenpromenade-3/

Ook SiG was hier overigens niet van op de hoogte en gaan er mee aan de slag.

Valentino staat bij mij vanaf nu op de zwarte lijst.
Bij mij ook.
pi_193691323
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:08 schreef flexion het volgende:
Maar aanleiding van mail van mij update gehad mbt b*ck f**d amsterdam

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vandaag bet ontvangen
pi_193691588
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 21:03 schreef Incitatus3 het volgende:
Heb ook geen idee wat erachter zit, maar Valentino verspeelt wel een boel krediet bij mij zo.
Valentino kiest dus voor 2 opp's , herfinanciering van de hut via SIG en sale van de hut. Vlgs mij heeft Valentino an ¤ problem. Anders zet je niet op 2 verschillende strategieën in, en zeker niet so fast achter elkaar en ook nog voor 2 hutjes, dus no incident. Dit is vooropgezet. Valentino = out :( . Denk dat hij SIG ook op een verkeerd spoor heeft gezet. Denk dat we Valentino eens onder de loep moeten leggen vwb business & finance.Kan nog wel eens een suprise geven. But Valentino is out vwb me and ,fokkers en SIG I guess. :R
Bewijst nog maar eens de value of this forum. *O* w/

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 19-06-2020 08:47:34 ]
pi_193691992
Ik citeer de heer Valentino:
‘’Deze woning willen we lang aanhouden voor de verhuur. (...) SamenInGeld lijkt ons een prima partij om dit samen mee te doen.’’

Ik heb er ook nog even over nagedacht, en inderdaad. Dit is toch van de zotte.
Die blokhut staat al op Funda terwijl hij net een lening aangaat voor 5 jaar. Hoezo lange tijd aanhouden voor de verhuur? Als ik SiG mag geloven is de verkoopbaarheid 0-3 maanden, toch een subjectief begrip dan, dat lang aanhouden voor de verhuur. Dit is niks meer dan misbruik maken van de te milde voorwaarden van de lening.
pi_193692829
quote:
12s.gif Op donderdag 18 juni 2020 22:30 schreef peterc het volgende:
Denk dat we dit heerschap eens onder de loep moeten leggen vwb business & finance.Kan nog wel eens een suprise geven.
Ik meen dat in de oorspronkelijke (1e) pitch ook een bedrijfsnaam stond, mogelijk in dat stukje dat later is aangepast? Bij de eerste pitch had ik namelijk even snel het een en ander bekeken en was toen tot de conclusie gekomen dat ik er geen positief gevoel bij kreeg en dan sla ik zo'n project over: beter een goed project gemist dat een minder project meegenomen is dan m'n motto ;-) Ligt dat aan mij, of is er inderdaad een bedrijfsnaam weggehaald?

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 19-06-2020 00:40:40 ]
pi_193692914
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 00:23 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik meen dat in de oorspronkelijke (1e) pitch ook een bedrijfsnaam stond, mogelijk in dat stukje dat later is aangepast? Bij de eerste pitch had ik namelijk even snel het een en ander bekeken en was toen tot de conclusie gekomen dat ik er geen positief gevoel bij kreeg en dan sla ik zo'n project over: beter een goed project gemist dat een minder project meegenomen is dan m'n motto ;-) Ligt dat aan mij, of is er inderdaad een bedrijfsnaam weggehaald?
:

SPOILER: Klopt, hier de oorspronkelijke tekst ...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door fok321 op 19-06-2020 00:56:10 ]
pi_193692972
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 00:49 schreef fok321 het volgende:

[..]

:

SPOILER: Klopt, hier de oorspronkelijke tekst ...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afhankelijk van de uitleg doet hij zijn naam wel/niet eer aan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...
Hij had wat meer zorg aan het project moeten besteden, maar uiteindelijk zijn er steeds meer zorgen over zijn integriteit...

Mogelijk nog een andere naam om skeptisch bij te zijn mocht deze langskomen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193694374
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 00:49 schreef fok321 het volgende:

[..]

:

SPOILER: Klopt, hier de oorspronkelijke tekst ...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
toko vestigingsadres zit ook gewoon in drie flexoffices (A'dam / Utrecht / R'dam), dus veel "baked air" misschien
pi_193694706
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 09:04 schreef peterc het volgende:

[..]

toko vestigingsadres zit ook gewoon in drie flexoffices (A'dam / Utrecht / R'dam), dus veel "baked air" misschien
Ik ren hard weg...
pi_193695691
Op de site van SiG:

19 juni SIG: Klant heeft de verkoopopdracht voor dit pand ingetrokken maar dit is nog niet verwerkt op de website van Funda.

:?
pi_193695973
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:01 schreef iprhba0 het volgende:
Op de site van SiG:

19 juni SIG: Klant heeft de verkoopopdracht voor dit pand ingetrokken maar dit is nog niet verwerkt op de website van Funda.

:?
2 dagen geleden is er nog reclame gemaakt op de Facebook pagina van de makelaar. Ook op de website van de makelaar staat dit pand nog prominent
pi_193696132
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

2 dagen geleden is er nog reclame gemaakt op de Facebook pagina van de makelaar. Ook op de website van de makelaar staat dit pand nog prominent
Blijft idd een raar verhaal. Lijkt wel of hij snel geld nodig heeft....
pi_193696192
misschien gemist, maar wat vinden wij van L&P op Gve.?

Ik zit in het eerste project en dat wordt volgende maand zonder problemen afgelost.

www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project?id=21863
pi_193696375
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:31 schreef zeeland6 het volgende:
misschien gemist, maar wat vinden wij van L&P op Gve.?

Ik zit in het eerste project en dat wordt volgende maand zonder problemen afgelost.

www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project?id=21863
Innercircle link is hier gedeeld. Iedereen die deel wou nemen zal al geïnvesteerd hebben. Ik zelf vind de zekerheden te mager.
pi_193696458
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Innercircle link is hier gedeeld. Iedereen die deel wou nemen zal al geïnvesteerd hebben. Ik zelf vind de zekerheden te mager.
Ik heb m via de innercircle klein meegenomen. Betaalverplichting is 100% vrij beschikbare cashflow , derhalve classificatie 5.
Ik laat meewegen de hyp zekerheid en het feit dat @obligataire aangaf dat hij altijd al netjes betaald heeft.
pi_193696552
Gezonde fastfood op HCN staat open. Klein meegenomen.
pi_193697554
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

2 dagen geleden is er nog reclame gemaakt op de Facebook pagina van de makelaar. Ook op de website van de makelaar staat dit pand nog prominent
Op de site van SiG:

19 juni SIG: Klant heeft de verkoopopdracht voor dit pand ingetrokken maar dit is nog niet verwerkt op de website van Funda.

>> blijf er weg van / de Valentino projects / tenzij er nog een transparante uitleg van het hoe en waarom van al deze rare acties volgt. En als SIG deze niet krijgt van Valentino en/of Valentino wol deze niet geven is het clear toch. Eigenlijk nu al, is het over voor Valentino. :R
pi_193698066
Aankoop loods en paardenstalwei Collin
https://www.collincrowdfund.nl/limabouw/
De eerste 2 maanden 4% rente, daarna 8%
Met 1e hypotheek

Op dit adres lijkt ook een woning te zijn. Constructie is mij nog niet duidelijk, maar in de basis prima voor deze rente lijkt me

[ Bericht 6% gewijzigd door KrekelJapie op 19-06-2020 14:20:11 ]
pi_193698170
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop loods en paardenstalwei Collin
https://www.collincrowdfund.nl/limabouw/
De eerste 2 maanden 4% rente, daarna 8%
Met 1e hypotheek

Op dit adres lijkt ook een woning te zijn.cinstructie is mij nog niet duidelijk, maar in de basis prima voor deze rente lijkt me
Mij ook niet duidelijk. Op de Groesweg 27 lijkt een woning te staan met een woz waarde van 122k.
Ook op de lucht foto lijkt wel een huis te staan en geen loods. https://www.google.com/ma(...).9678936!4d5.9878811

Iemand die deze Limburgse omgeving kent?

[ Bericht 8% gewijzigd door Horsemen op 19-06-2020 14:23:44 ]
pi_193698544
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mij ook niet duidelijk. Op de Groesweg 27 lijkt een woning te staan met een woz waarde van 122k.
Ook op de lucht foto lijkt wel een huis te staan en geen loods. https://www.google.com/ma(...).9678936!4d5.9878811

Iemand die deze Limburgse omgeving kent?
Misschien dit perceel. Omschrijving en prijs komen redelijk overeen. https://www.aelmans.com/v(...)f7fdd7b269582b27ae71
Perceel grenst o.a. aan nr 27.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 19-06-2020 18:16:05 ]
pi_193699129
APOC Project Z wordt aangekondigd en staat open voor de inner crowd (binnen een kwartier 7% gefund van 1,3 miljoen)
pi_193699428
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:55 schreef Incitatus3 het volgende:
APOC Project Z wordt aangekondigd en staat open voor de inner crowd (binnen een kwartier 7% gefund van 1,3 miljoen)
https://www.geldvoorelkaa(...)=22328&code=ap22328i
pi_193700246
quote:
Zekerheden stellen niet veel voor.
pi_193700623
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 17:39 schreef quepos het volgende:

[..]

Zekerheden stellen niet veel voor.
Desondanks gaat die in hoog tempo, al ruim boven de 1 mio en zit op 77%
pi_193701072
Ik blijf in deze tijd even ver weg van alles wat met horeca en toerisme te maken heeft. Ik heb geen flauw idee hoe snel de vliegmarkt weer zal herstellen en wat voor impact dat op APOC zal hebben.

Waren het aandelen geweest dan had ik het gokje wel aangedurft.
pi_193701346
quote:
En vol.
Blijft bijzonder en knap dat het keer op keer lukt.
pi_193701769
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:50 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Misschien dit perceel. Omschrijving en prijs komen redelijk overeen. https://www.aelmans.com/v(...)f7fdd7b269582b27ae71
Perceel grenst o.a. aan nr 27.

Mee eens dat dit wel eens het object van de pitch zou kunnen zijn. Ziet er op zich wel goed uit.
pi_193701816
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En vol.
Blijft bijzonder en knap dat het keer op keer lukt.
Maar dat gaat vroeg of laat echt wel een keertje fout en dan gaan er veel mensen (en veel geld) het schip in. Er is ook geen enkele noemenswaardige zekerheid. Sowieso zal de luchtvaart, na de enorme deuk die ze al op hebben gelopen, de komende jaren geen booming business meer zijn. Volgens mij is het bedrijf ook overladen met schuld en ik ken de ratio niet precies maar ik gok dat die ongeveer twee leningen uitgeven en er eentje aflossen is. Zorgelijk. Ik sla ze tegenwoordig graag over.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 19:40:31 #263
454405 escortmk2
petrolhead
pi_193701988
Ik kreeg de mail van APOC rond 18.15u maar anderen kennelijk al eerder. En dan om 19.00u vol zitten met mensen die 50.000 inleggen...

Geen tijd gehad om de pitch überhaupt te lezen, maar een paar APOCs wil ik best in mijn portefeuille houden. Ze hebben eerder ook al vrij uitgebreid pro-actief hun visie op hun business in het Corona-tijdperk gegeven, dat vond ik een goede zet van ze.
pi_193702959
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:01 schreef iprhba0 het volgende:
Op de site van SiG:

19 juni SIG: Klant heeft de verkoopopdracht voor dit pand ingetrokken maar dit is nog niet verwerkt op de website van Funda.

:?
Wel of niet ingetrokken, geen haar op mijn hoofd die er over peinst om zelfs maar 1 cent te investeren in een project van deze man.
pi_193706006
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:40 schreef escortmk2 het volgende:
Ik kreeg de mail van APOC rond 18.15u maar anderen kennelijk al eerder. En dan om 19.00u vol zitten met mensen die 50.000 inleggen...

Geen tijd gehad om de pitch überhaupt te lezen, maar een paar APOCs wil ik best in mijn portefeuille houden. Ze hebben eerder ook al vrij uitgebreid pro-actief hun visie op hun business in het Corona-tijdperk gegeven, dat vond ik een goede zet van ze.
ik heb al 2 lopende apoc's en zal blij zijn als ze er t.z.t. uit zijn.
pi_193708171
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:30 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Maar dat gaat vroeg of laat echt wel een keertje fout en dan gaan er veel mensen (en veel geld) het schip in. Er is ook geen enkele noemenswaardige zekerheid. Sowieso zal de luchtvaart, na de enorme deuk die ze al op hebben gelopen, de komende jaren geen booming business meer zijn. Volgens mij is het bedrijf ook overladen met schuld en ik ken de ratio niet precies maar ik gok dat die ongeveer twee leningen uitgeven en er eentje aflossen is. Zorgelijk. Ik sla ze tegenwoordig graag over.
Eens, ik heb nóóit de jubelstemming, om deze projecten begrepen. Zit uiteindelijk in een project, wat ik nu nooit meer zal doen en blij ben als die zou zijn afgelost.
pi_193708843
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:30 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Maar dat gaat vroeg of laat echt wel een keertje fout en dan gaan er veel mensen (en veel geld) het schip in. Er is ook geen enkele noemenswaardige zekerheid. Sowieso zal de luchtvaart, na de enorme deuk die ze al op hebben gelopen, de komende jaren geen booming business meer zijn. Volgens mij is het bedrijf ook overladen met schuld en ik ken de ratio niet precies maar ik gok dat die ongeveer twee leningen uitgeven en er eentje aflossen is. Zorgelijk. Ik sla ze tegenwoordig graag over.
Ik denk dat je het toch wat te somber ziet. Het is pure project financiering: ze kopen een oud vliegtuig boordevol nog bruikbare dus waardevolle onderdelen. Iets wat ze van tevoren kunnen taxeren met hun expertise. Vervolgens worden die dingen gesloopt en in partjes verkocht. Er komt een cashflow op gang waarmee in eerste instantie de lening weer wordt afgelost. Het lijkt me wel heel stug als als AL die onderdelen niets meer op zouden brengen. Zelfs al zouden ze een keertje een vliegtuig verkeerd inschatten dan nog zullen niet alle onderdelen waardeloos zijn dus je krijgt altijd wel een (groot) deel van de hoofdsom terug.

Wat betreft het huidige corona risico: dat heeft MLW dacht ik vrij plausibel toegelicht.
https://www.geldvoorelkaa(...)l_21773_1_113909.pdf

Dat ze een grote schuldenlast hebben is evident. Dat zou je ook kunnen zeggen van de Nederlandse hypotheekmarkt. Ongekend in de wereld. Maar daar staat enorm veel waarde tegenover: huizen hier en een enorme voorraad aan waardevolle vliegtuigonderdelen anderzijds. Het is geen lucht wat we financieren via GvE :)

Mensen die 50K kunnen investeren hebben daar waarschijnlijk ook wel over nagedacht denk ik.

Daarnaast heb je ook nog die garantiestelling van de holding meen ik. Ik heb die laatste niet bestudeerd/meegenomen want ik zit nu in voldoende projecten voor mijn gevoel. Misschien de volgende wel weer.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 20-06-2020 09:48:31 ]
Pecunia non olet
pi_193709120
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 09:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik denk dat je het toch wat te somber ziet. Het is pure project financiering: ze kopen een oud vliegtuig boordevol nog bruikbare dus waardevolle onderdelen. Iets wat ze van tevoren kunnen taxeren met hun expertise. Vervolgens worden die dingen gesloopt en in partjes verkocht. Er komt een cashflow op gang waarmee in eerste instantie de lening weer wordt afgelost. Het lijkt me wel heel stug als als AL die onderdelen niets meer op zouden brengen. Zelfs al zouden ze een keertje een vliegtuig verkeerd inschatten dan nog zullen niet alle onderdelen waardeloos zijn dus je krijgt altijd wel een (groot) deel van de hoofdsom terug.

Wat betreft het huidige corona risico: dat heeft MLW dacht ik vrij plausibel toegelicht.
https://www.geldvoorelkaa(...)l_21773_1_113909.pdf

Dat ze een grote schuldenlast hebben is evident. Dat zou je ook kunnen zeggen van de Nederlandse hypotheekmarkt. Ongekend in de wereld. Maar daar staat enorm veel waarde tegenover: huizen hier en een enorme voorraad aan waardevolle vliegtuigonderdelen anderzijds. Het is geen lucht wat we financieren via GvE :)

Mensen die 50K kunnen investeren hebben daar waarschijnlijk ook wel over nagedacht denk ik.

Daarnaast heb je ook nog die garantiestelling van de holding meen ik. Ik heb die laatste niet bestudeerd/meegenomen want ik zit nu in voldoende projecten voor mijn gevoel. Misschien de volgende wel weer.

Antea participaties is ook belanghebbende, en die gaan niet ....over een nacht ijs...

https://www.antea.nl/over-antea/portefeuille/

Zit zelf keurig modest gespreid in div projects, en deze ook bescheiden (dus geen 50k _O- ) meegenomen. .

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 20-06-2020 10:25:22 ]
pi_193709345
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 09:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik denk dat je het toch wat te somber ziet. Het is pure project financiering: ze kopen een oud vliegtuig boordevol nog bruikbare dus waardevolle onderdelen. Iets wat ze van tevoren kunnen taxeren met hun expertise. Vervolgens worden die dingen gesloopt en in partjes verkocht. Er komt een cashflow op gang waarmee in eerste instantie de lening weer wordt afgelost. Het lijkt me wel heel stug als als AL die onderdelen niets meer op zouden brengen. Zelfs al zouden ze een keertje een vliegtuig verkeerd inschatten dan nog zullen niet alle onderdelen waardeloos zijn dus je krijgt altijd wel een (groot) deel van de hoofdsom terug.

Daarnaast heb je ook nog die garantiestelling van de holding meen ik. Ik heb die laatste niet bestudeerd/meegenomen want ik zit nu in voldoende projecten voor mijn gevoel. Misschien de volgende wel weer.

Als APOC failliet gaat valt alles om, de projecten alsmede de moedermaatschappij. En wat dat betreft vind ik het risico ook nog wel groot bij de part out projecten.

Neem bijvoorbeeld R, deze is voor 85% verkocht volgens de nieuwe pitch. Er is echter nog geen cent terugbetaald aan de investeerders. Er vanuit gaande dat alle gelden van die 85% al binnen zijn mogen ze volgens de pitch de gelden ter beschikking stellen aan de rest van de groep. Dit is dus nog geen winstuitkering of iets dergelijks puur het schuiven met gelden binnen de groep, er zal hier dan ook geen onderpand voor geregeld zijn.

Er is dus nog een onderpand van 15% over... voor de rest is gewoon aansluiten bij de rest van de schuldeisers.
pi_193709941
Bij mij zijn er drie netjes afgelost: project Leasing, F en J.
Eerstvolgende in de rij om afgelost te worden is R. (in mijn geval).
Die hoeft pas ergens rond mei 2021 afgelost te worden en de rente is steeds voldaan, zie vooralsnog geen reden om zenuwachtig te worden.

Wat @Tjalala zegt over die interne financiering snijdt zeker hout, maar ook dat is voor mij geen reden geweest om niet, of te stoppen met funding van APOC.

* Het is een bedrijf met een aantoonbaar goed verdienmodel
* Er zit een participatiemij achter die er blijkbaar ook veel vertrouwen in heeft
* Interne financiering maakt de club minder afhankelijk van derden financiering
* Met 7% rente mag je in redelijkheid niet verwachten dat een dergelijke funding volkomen risicovrij zou zijn.
* Er zijn projecten vervroegd afgelost met extra rendement.
Pecunia non olet
pi_193709986
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 09:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik denk dat je het toch wat te somber ziet. Het is pure project financiering: ze kopen een oud vliegtuig boordevol nog bruikbare dus waardevolle onderdelen. Iets wat ze van tevoren kunnen taxeren met hun expertise. Vervolgens worden die dingen gesloopt en in partjes verkocht. Er komt een cashflow op gang waarmee in eerste instantie de lening weer wordt afgelost. Het lijkt me wel heel stug als als AL die onderdelen niets meer op zouden brengen. Zelfs al zouden ze een keertje een vliegtuig verkeerd inschatten dan nog zullen niet alle onderdelen waardeloos zijn dus je krijgt altijd wel een (groot) deel van de hoofdsom terug.

Wat betreft het huidige corona risico: dat heeft MLW dacht ik vrij plausibel toegelicht.
https://www.geldvoorelkaa(...)l_21773_1_113909.pdf

Dat ze een grote schuldenlast hebben is evident. Dat zou je ook kunnen zeggen van de Nederlandse hypotheekmarkt. Ongekend in de wereld. Maar daar staat enorm veel waarde tegenover: huizen hier en een enorme voorraad aan waardevolle vliegtuigonderdelen anderzijds. Het is geen lucht wat we financieren via GvE :)

Mensen die 50K kunnen investeren hebben daar waarschijnlijk ook wel over nagedacht denk ik.

Daarnaast heb je ook nog die garantiestelling van de holding meen ik. Ik heb die laatste niet bestudeerd/meegenomen want ik zit nu in voldoende projecten voor mijn gevoel. Misschien de volgende wel weer.

Maar ik vind hun business model niet zo heel erg verkeerd, waar ik mij zorgen over maak, is de enorme hoeveelheid schuld. Ze nemen twee nieuwe leningen en lossen er een af en dat doen ze nu al een flinke tijd. Overigens denk ik dat niet hun business model doorslaggevend is bij veel investeerders, maar hun succes dat is behaald in het verleden.

Van hun toelichting kun je natuurlijk van alles vinden. Wat het vooral is, denk ik, een bericht om investeerders niet in paniek te laten raken. In mijn optiek is de impact van de huidige situatie niet te vergelijken met Sars en is de luchtvaartsector helemaal niet veerkrachtig, ze bengelen aan een zijden draadje door overmatige concurrentie en worden door ongebreidelde subsidies door een gigantische lobby het hoofd boven water gehouden. Ik denk dat er veel gaat omvallen in die sector en daardoor de vraag naar onderdelen weleens zou kunnen afnemen.

Dan denk ik dat de vergelijking met de huizenmarkt niet helemaal een op een opgaat. Natuurlijk, bij een faillissement, heb je waarschijnlijk een hoop onverkochte onderdelen, maar neem van mij aan dat, als er al iemand is die ze wil hebben, daar nooit de hoofdprijs voor wordt geboden. Ik denk dat alle onderdelen in geval van faillissement zeker niet meer waard zijn dan een oud ijzerprijs en dan hoop ik dat de afvoerkosten geen rol spelen. Dat geldt voor vrijwel alle goederen in onderpand en hebben we ook al een aantal malen gezien. Voor onroerende goederen ligt dit mijns inziens anders.
pi_193710292
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 09:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wat betreft het huidige corona risico: dat heeft MLW dacht ik vrij plausibel toegelicht.
https://www.geldvoorelkaa(...)l_21773_1_113909.pdf

Dat ze een grote schuldenlast hebben is evident. Dat zou je ook kunnen zeggen van de Nederlandse hypotheekmarkt. Ongekend in de wereld. Maar daar staat enorm veel waarde tegenover: huizen hier en een enorme voorraad aan waardevolle vliegtuigonderdelen anderzijds. Het is geen lucht wat we financieren via GvE :)

Ik deel jouw meningen niet;
- de Nederlandse hypotheekschuld is mi wel een probleem omdat de waarde die er tegenover staat relatief is, zijn de panden echt wel zoveel waard of is er de afgelopen 20 jaar veel lucht ingeblazen. Daarnaast in het buitenland hebben mensen ook woningen in hun bezit echter zonder een torenhoge hypotheekschuld zie bv. het verschil tussen de private schuld in Nederland en Italië, 105 versus 41 van het bbp, of uitgedrukt tov het inkomen Nederland 219% en Italië 61%.
- de onderdelen worden mi wel lucht wanneer er een overvloed van is. De Corona crisis zal er voor zorgen dat de vraag zal afnemen en het aanbod zal toenemen waardoor de voorraad wel eens snel veel minder waard zou kunnen worden.

We laten ons in Europa en mn Nederland in slaap dommelen doordat wij op dit moment de economische consequenties nauwelijks merken door alle maatregelen zoals NOW, TOGS, TOZO, ruim 2 miljoen werknemers/zelfstandigen krijgen overheidsinkomensondersteuning. Maar in Amerika, Afrika, Azië liggen grote delen van de economie op hun gat en verdienen mensen niets en krijgen ze van de overheid niets of bijna niets. De vliegtuigmaatschappijen daar hebben allang hun personeel ontslagen en hun toestellen aan de grond gezet en die gaan echt geen onderdelen kopen, desnoods kunnen ze een eigen vliegtuigen gaan strippen.

Ik heb deze APOC ook niet meegenomen, doe overigens al een tijdje niet meer mee.
pi_193710453
Het gevaar is dat de waarde van het onderpand gelijk ook het verdienmodel is. Als een APOC project omvalt dan zal dat zijn omdat ze de onderdelen niet (voor een goede prijs) verkocht krijgen dus het onderpand waardeloos blijkt. Verder kunnen het wel allemaal losstaande projecten zijn, maar het is wel een erg specifieke markt. Als één project omvalt door marktomstandigheden dan hebben alle projecten het moeilijk. Daarom voor het hele coronagebeuren al besloten om maar beperkt en in maximaal 1 project te investeren.
pi_193711785
Project Valentino staat open
pi_193712166
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 14:17 schreef KrekelJapie het volgende:
Project Valentino staat open
Of op de veiling...

https://nvmonlinebieden.nvm.nl/bid/478
pi_193712219
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:13 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Of op de veiling...

https://nvmonlinebieden.nvm.nl/bid/478
Het wordt steeds mooier.
Bizar :r
pi_193712244
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het wordt steeds mooier.
Bizar :r
Heb voor de fun, toch ma minimaal ingeschreven op 1a. Als hij het niet rondkrijgt toch een gratis ijsje😆😂 en hier loop je ook geen risico mee en mag in geval van wanbetaling SIG ook balen tonen en een excutieverkoop starten.
pi_193712270
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:22 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Heb voor de fun, toch ma minimaal ingeschreven op 1a. Als hij het niet rondkrijgt toch een gratis ijsje😆😂 en hier loop je ook geen risico mee en mag in geval van wanbetaling SIG ook balen tonen en een excutieverkoop starten.
Ik laat mijn geld niet gebruiken voor dit soort misleidende praktijken.
pi_193712324
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik laat mijn geld niet gebruiken voor dit soort misleidende praktijken.
Snap ik ook. Denk er eigenlijk ook zo over. Ma iets kon het ook niet laten, ook om te kijken wat er gebeurd. Zal zoiezo hier wel op de hoogte houden, wat ik van SIG evt. Terug krijg. Kan me ook niet voorstellen dat die hier bij mee ziin.
pi_193712345
En zie hem nu ook niet meer staan op de website van SIG. Dus mischien hier meegelezen en ook uit hun vel gesprongen. Of zou er een andere reden zijn...
pi_193712351
Is het project nu verdwenen bij SIG ?
pi_193712573
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:34 schreef fok321 het volgende:
Is het project nu verdwenen bij SIG ?
Ik zie hem gewoon
https://investeren.sameni(...)am-guldenpromenade-3
pi_193712616
Kloppen deze cijfers van sameningeld wel?
quote:
Totaal afgelost
¤4171478
Nog af te lossen
¤18474893
Totaal betaalde rente
¤10266686
4 miljoen afgelost en 10 miljoen rente betaald?
pi_193712763
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Kloppen deze cijfers van sameningeld wel?
[..]

4 miljoen afgelost en 10 miljoen rente betaald?
Dat zou kunnen:
- ze hebben nog weinig afgeronde projecten.
- Een deel van de leningen is aflossingsvrij.
- De leningen die wel aflossen doen dat annuïtair over 30 jaar (da’s minder dan 2% per jaar in de eerste 5 jaar)

Er is dus weinig afgelost in verhouding tot de rente. Dat zou in de loop van de komende jaren recht moeten trekken
pi_193713309
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:25 schreef Beagle_W het volgende:

[..]

Dat zou kunnen:
- ze hebben nog weinig afgeronde projecten.
- Een deel van de leningen is aflossingsvrij.
- De leningen die wel aflossen doen dat annuïtair over 30 jaar (da’s minder dan 2% per jaar in de eerste 5 jaar)

Er is dus weinig afgelost in verhouding tot de rente. Dat zou in de loop van de komende jaren recht moeten trekken
Als ik naar mijn SiG portefeuille kijk is de aflossing ongeveer 3x hoger dan de rente. Kan natuurlijk een uitzondering zijn.
pi_193713892
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:20 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Als ik naar mijn SiG portefeuille kijk is de aflossing ongeveer 3x hoger dan de rente. Kan natuurlijk een uitzondering zijn.
Bij mij ook
pi_193714883
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:50 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Misschien dit perceel. Omschrijving en prijs komen redelijk overeen. https://www.aelmans.com/v(...)f7fdd7b269582b27ae71
Perceel grenst o.a. aan nr 27.

De rente is interessant, ook wel nodig want;
-hoe courant is dit onderpand;
-negatief eigen vermogen;
-hoe is de herfinancierbaarheid over 6 jaar (slottermijn).

Anderzijds: eenmanszaak met goed resultaat.

Pitch barst van de taalfouten overigens.

Dhr. met de paarden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mevrouw met de honden :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM me voor de link, deze wordt per PM gedeeld.
pi_193714932
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:20 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Als ik naar mijn SiG portefeuille kijk is de aflossing ongeveer 3x hoger dan de rente. Kan natuurlijk een uitzondering zijn.
Daar zitten de volledige aflossingen tussentijds van de laatste maanden ook in, op je portal. In mijn geval al een stuk of 6 die afgelost hebben, hoofdsom ineens. Ik weet niet of SIG dat ook verwerkt heeft in hun statistiek.
pi_193714948
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:34 schreef Hanzul2 het volgende:
En zie hem nu ook niet meer staan op de website van SIG. Dus mischien hier meegelezen en ook uit hun vel gesprongen. Of zou er een andere reden zijn...
SIG houdt ook kosten in in de eerste maand/ 2 maanden. Het zou in theorie kunnen dat dit ook bij ¤1.000 investering en aflossing na 1 maand niets oplevert , ook geen ijsje. De eerste maandtermijn is immers altijd ¤0 ivm inhoudingen kosten (schijf 1 in dit voorbeeld).
pi_193717074
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik laat mijn geld niet gebruiken voor dit soort misleidende praktijken.
Ik ook niet.
Hij loopt trouwens nog redelijk snel, maar m.i. wel een stuk minder snel dan andere projecten van de laatste tijd.
Zouden we hier bij Fok toch nog een grote (of zelfs beslissende?) invloed hebben?
pi_193717434
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Kloppen deze cijfers van sameningeld wel?
[..]

4 miljoen afgelost en 10 miljoen rente betaald?
10 miljoen rente lijkt mij onwaarschijnlijk.
Totaal geïnvesteerd bedrag zou zijn: ¤4.171.478 + ¤18.474.893 = ¤ 22.646.371.
Die ¤10.266.686 rente zou dan 45% van het Totaal geïnvesteerd bedrag zijn.
Gemiddelde rente ~5% en gemiddelde looptijd tot nu toe van de projecten 5 jaar (lijkt me al erg veel).
Dan kom je volgens mij nooit aan de 45% totale rente.
Waarschijnlijk nog veel minder dan de helft van die 45%.
Of zie ik iets verkeerd?
  zondag 21 juni 2020 @ 15:36:11 #292
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_193724753
Nieuwe propositie op CrowdrealEstate. Oude bekende; HPI Grundbesitz heeft al 3 eerdere projecten via dit platform lopen. Ik ontdek nu pas dat deze club gevestigd is aan de Fatimastraat 1 in Breda. Inderdaad...., hetzelfde adres waar CRE zelf óók zit. Het hoeft op zich niets te betekenen, maar toch.
Ik denk dat ik maar een keertje oversla.
pi_193724862
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:36 schreef InVestEerder het volgende:
Nieuwe propositie op CrowdrealEstate. Oude bekende; HPI Grundbesitz heeft al 3 eerdere projecten via dit platform lopen. Ik ontdek nu pas dat deze club gevestigd is aan de Fatimastraat 1 in Breda. Inderdaad...., hetzelfde adres waar CRE zelf óók zit. Het hoeft op zich niets te betekenen, maar toch.
Ik denk dat ik maar een keertje oversla.
Ja, dat klopt. De jongens van CRE huren hun pand van deze club en hebben nauwe banden met hen. Volgens mij zit het zo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe werkt dat nou met die proposities. Hoe kun je 20 appartementen kopen voor 6 ton? Of zit het anders.

[ Bericht 12% gewijzigd door Jaco078 op 21-06-2020 17:58:02 ]
  zondag 21 juni 2020 @ 16:52:06 #294
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_193725721
Bedankt Jacco.
Ja dat klopt, voor die 6 ton koop je daar 20 appartementen. Als je kijkt naar de maximale huuropbrengst (50k per jaar) dan is de koop/huur ratio niet heel vreemd (12%)
pi_193734994
Nieuw Collin direct project

Stukadoorsbedrijf met een 1e hypotheek op een loods.

https://www.collincrowdfund.nl/stukadoorsbedrijf-koster-b-v/

Als er een linkje beschikbaar is dan hou ik mij aanbevolen.
pi_193735013
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:30 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin direct project

Stukadoorsbedrijf met een 1e hypotheek op een loods.

https://www.collincrowdfund.nl/stukadoorsbedrijf-koster-b-v/

Als er een linkje beschikbaar is dan hou ik mij aanbevolen.
De geboden rente doet m.i. geen recht aan de stevige ltv op bedrijfs-onroerend goed
pi_193735039
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:32 schreef optrandje het volgende:

[..]

De geboden rente doet m.i. geen recht aan de stevige ltv op bedrijfs-onroerend goed
Dat is waar maar er zal wel volledig worden afgelost in 5 jaar dus het risico loopt snel terug maar het is zeker geen risicoloos project.

https://www.stukadoorsbedrijfkoster.nl/
Op de site staat wel een ander adres maar ik vermoed dat dit zijn woonadres is.
pi_193735150
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is waar maar er zal wel volledig worden afgelost in 5 jaar dus het risico loopt snel terug maar het is zeker geen risicoloos project.

https://www.stukadoorsbedrijfkoster.nl/
Op de site staat wel een ander adres maar ik vermoed dat dit zijn woonadres is.

Ik vermoed dat de balansratio's een stuk minder zijn dan de cijfers doen vermoeden. Ze zullen vast wel een post debiteuren hebben maar de rest is ' consumptie vooraf' vermoed ik (r/c directie).

Ik zou er niet al te veel in stoppen.
Pecunia non olet
pi_193735209
Woning Valentino staat niet op Funda en op de site van de makelaar
pi_193735912
Nog een nieuw Collin: Dam Staete BOUWT

Een project met een 1e hypotheek alsmede een 4e hypotheek (de eerste t/m de 3e hypotheek zit bij SiG)

https://www.collincrowdfund.nl/dam-staete-bouwt/

https://investeren.sameni(...)rweg-7a-te-rotterdam

Ik ben niet gelijk enthousiast over dit project met een gevraagd bedrag van 350k t.o.v. de geboden rente/zekerheden.
De gezamenlijke woz waarde van de 2 panden is 369k echter er is dus al een voorbelasting van SiG van 195k (+ eventuele rente en kosten) waarop nog nauwelijks is afgelost.

[ Bericht 3% gewijzigd door Horsemen op 22-06-2020 13:06:22 ]
pi_193736005
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2020 12:58 schreef Horsemen het volgende:
Nog een nieuw Collin: Dam Staete BOUWT

Een project met een 1e hypotheek alsmede een 4e hypotheek (de eerste t/m de 3e hypotheek zit bij SiG)

https://www.collincrowdfund.nl/dam-staete-bouwt/

https://investeren.sameni(...)rweg-7a-te-rotterdam

Ik ben niet gelijk enthousiast over dit project met een gevraagd bedrag van 350k t.o.v. de geboden rente/zekerheden.
De gezamenlijke woz waarde van de 2 panden is 369k echter er is dus al een voorbelasting van SiG van 195k (+ eventuele rente en kosten) waarop nog nauwelijks is afgelost.
Dit is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
op SIG. leent ontzettend veel laatste tijd. Ivm al enkele projecten van hem in mn portefeuille sla ik over.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')