abonnement Unibet Coolblue
pi_193697554
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

2 dagen geleden is er nog reclame gemaakt op de Facebook pagina van de makelaar. Ook op de website van de makelaar staat dit pand nog prominent
Op de site van SiG:

19 juni SIG: Klant heeft de verkoopopdracht voor dit pand ingetrokken maar dit is nog niet verwerkt op de website van Funda.

>> blijf er weg van / de Valentino projects / tenzij er nog een transparante uitleg van het hoe en waarom van al deze rare acties volgt. En als SIG deze niet krijgt van Valentino en/of Valentino wol deze niet geven is het clear toch. Eigenlijk nu al, is het over voor Valentino. :R
pi_193698066
Aankoop loods en paardenstalwei Collin
https://www.collincrowdfund.nl/limabouw/
De eerste 2 maanden 4% rente, daarna 8%
Met 1e hypotheek

Op dit adres lijkt ook een woning te zijn. Constructie is mij nog niet duidelijk, maar in de basis prima voor deze rente lijkt me

[ Bericht 6% gewijzigd door KrekelJapie op 19-06-2020 14:20:11 ]
pi_193698170
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop loods en paardenstalwei Collin
https://www.collincrowdfund.nl/limabouw/
De eerste 2 maanden 4% rente, daarna 8%
Met 1e hypotheek

Op dit adres lijkt ook een woning te zijn.cinstructie is mij nog niet duidelijk, maar in de basis prima voor deze rente lijkt me
Mij ook niet duidelijk. Op de Groesweg 27 lijkt een woning te staan met een woz waarde van 122k.
Ook op de lucht foto lijkt wel een huis te staan en geen loods. https://www.google.com/ma(...).9678936!4d5.9878811

Iemand die deze Limburgse omgeving kent?

[ Bericht 8% gewijzigd door Horsemen op 19-06-2020 14:23:44 ]
pi_193698544
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mij ook niet duidelijk. Op de Groesweg 27 lijkt een woning te staan met een woz waarde van 122k.
Ook op de lucht foto lijkt wel een huis te staan en geen loods. https://www.google.com/ma(...).9678936!4d5.9878811

Iemand die deze Limburgse omgeving kent?
Misschien dit perceel. Omschrijving en prijs komen redelijk overeen. https://www.aelmans.com/v(...)f7fdd7b269582b27ae71
Perceel grenst o.a. aan nr 27.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 19-06-2020 18:16:05 ]
pi_193699129
APOC Project Z wordt aangekondigd en staat open voor de inner crowd (binnen een kwartier 7% gefund van 1,3 miljoen)
pi_193699428
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:55 schreef Incitatus3 het volgende:
APOC Project Z wordt aangekondigd en staat open voor de inner crowd (binnen een kwartier 7% gefund van 1,3 miljoen)
https://www.geldvoorelkaa(...)=22328&code=ap22328i
pi_193700246
quote:
Zekerheden stellen niet veel voor.
pi_193700623
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 17:39 schreef quepos het volgende:

[..]

Zekerheden stellen niet veel voor.
Desondanks gaat die in hoog tempo, al ruim boven de 1 mio en zit op 77%
pi_193701072
Ik blijf in deze tijd even ver weg van alles wat met horeca en toerisme te maken heeft. Ik heb geen flauw idee hoe snel de vliegmarkt weer zal herstellen en wat voor impact dat op APOC zal hebben.

Waren het aandelen geweest dan had ik het gokje wel aangedurft.
pi_193701346
quote:
En vol.
Blijft bijzonder en knap dat het keer op keer lukt.
pi_193701769
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:50 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Misschien dit perceel. Omschrijving en prijs komen redelijk overeen. https://www.aelmans.com/v(...)f7fdd7b269582b27ae71
Perceel grenst o.a. aan nr 27.

Mee eens dat dit wel eens het object van de pitch zou kunnen zijn. Ziet er op zich wel goed uit.
pi_193701816
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En vol.
Blijft bijzonder en knap dat het keer op keer lukt.
Maar dat gaat vroeg of laat echt wel een keertje fout en dan gaan er veel mensen (en veel geld) het schip in. Er is ook geen enkele noemenswaardige zekerheid. Sowieso zal de luchtvaart, na de enorme deuk die ze al op hebben gelopen, de komende jaren geen booming business meer zijn. Volgens mij is het bedrijf ook overladen met schuld en ik ken de ratio niet precies maar ik gok dat die ongeveer twee leningen uitgeven en er eentje aflossen is. Zorgelijk. Ik sla ze tegenwoordig graag over.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 19:40:31 #263
454405 escortmk2
petrolhead
pi_193701988
Ik kreeg de mail van APOC rond 18.15u maar anderen kennelijk al eerder. En dan om 19.00u vol zitten met mensen die 50.000 inleggen...

Geen tijd gehad om de pitch überhaupt te lezen, maar een paar APOCs wil ik best in mijn portefeuille houden. Ze hebben eerder ook al vrij uitgebreid pro-actief hun visie op hun business in het Corona-tijdperk gegeven, dat vond ik een goede zet van ze.
pi_193702959
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:01 schreef iprhba0 het volgende:
Op de site van SiG:

19 juni SIG: Klant heeft de verkoopopdracht voor dit pand ingetrokken maar dit is nog niet verwerkt op de website van Funda.

:?
Wel of niet ingetrokken, geen haar op mijn hoofd die er over peinst om zelfs maar 1 cent te investeren in een project van deze man.
pi_193706006
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:40 schreef escortmk2 het volgende:
Ik kreeg de mail van APOC rond 18.15u maar anderen kennelijk al eerder. En dan om 19.00u vol zitten met mensen die 50.000 inleggen...

Geen tijd gehad om de pitch überhaupt te lezen, maar een paar APOCs wil ik best in mijn portefeuille houden. Ze hebben eerder ook al vrij uitgebreid pro-actief hun visie op hun business in het Corona-tijdperk gegeven, dat vond ik een goede zet van ze.
ik heb al 2 lopende apoc's en zal blij zijn als ze er t.z.t. uit zijn.
pi_193708171
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:30 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Maar dat gaat vroeg of laat echt wel een keertje fout en dan gaan er veel mensen (en veel geld) het schip in. Er is ook geen enkele noemenswaardige zekerheid. Sowieso zal de luchtvaart, na de enorme deuk die ze al op hebben gelopen, de komende jaren geen booming business meer zijn. Volgens mij is het bedrijf ook overladen met schuld en ik ken de ratio niet precies maar ik gok dat die ongeveer twee leningen uitgeven en er eentje aflossen is. Zorgelijk. Ik sla ze tegenwoordig graag over.
Eens, ik heb nóóit de jubelstemming, om deze projecten begrepen. Zit uiteindelijk in een project, wat ik nu nooit meer zal doen en blij ben als die zou zijn afgelost.
pi_193708843
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:30 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Maar dat gaat vroeg of laat echt wel een keertje fout en dan gaan er veel mensen (en veel geld) het schip in. Er is ook geen enkele noemenswaardige zekerheid. Sowieso zal de luchtvaart, na de enorme deuk die ze al op hebben gelopen, de komende jaren geen booming business meer zijn. Volgens mij is het bedrijf ook overladen met schuld en ik ken de ratio niet precies maar ik gok dat die ongeveer twee leningen uitgeven en er eentje aflossen is. Zorgelijk. Ik sla ze tegenwoordig graag over.
Ik denk dat je het toch wat te somber ziet. Het is pure project financiering: ze kopen een oud vliegtuig boordevol nog bruikbare dus waardevolle onderdelen. Iets wat ze van tevoren kunnen taxeren met hun expertise. Vervolgens worden die dingen gesloopt en in partjes verkocht. Er komt een cashflow op gang waarmee in eerste instantie de lening weer wordt afgelost. Het lijkt me wel heel stug als als AL die onderdelen niets meer op zouden brengen. Zelfs al zouden ze een keertje een vliegtuig verkeerd inschatten dan nog zullen niet alle onderdelen waardeloos zijn dus je krijgt altijd wel een (groot) deel van de hoofdsom terug.

Wat betreft het huidige corona risico: dat heeft MLW dacht ik vrij plausibel toegelicht.
https://www.geldvoorelkaa(...)l_21773_1_113909.pdf

Dat ze een grote schuldenlast hebben is evident. Dat zou je ook kunnen zeggen van de Nederlandse hypotheekmarkt. Ongekend in de wereld. Maar daar staat enorm veel waarde tegenover: huizen hier en een enorme voorraad aan waardevolle vliegtuigonderdelen anderzijds. Het is geen lucht wat we financieren via GvE :)

Mensen die 50K kunnen investeren hebben daar waarschijnlijk ook wel over nagedacht denk ik.

Daarnaast heb je ook nog die garantiestelling van de holding meen ik. Ik heb die laatste niet bestudeerd/meegenomen want ik zit nu in voldoende projecten voor mijn gevoel. Misschien de volgende wel weer.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 20-06-2020 09:48:31 ]
Pecunia non olet
pi_193709120
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 09:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik denk dat je het toch wat te somber ziet. Het is pure project financiering: ze kopen een oud vliegtuig boordevol nog bruikbare dus waardevolle onderdelen. Iets wat ze van tevoren kunnen taxeren met hun expertise. Vervolgens worden die dingen gesloopt en in partjes verkocht. Er komt een cashflow op gang waarmee in eerste instantie de lening weer wordt afgelost. Het lijkt me wel heel stug als als AL die onderdelen niets meer op zouden brengen. Zelfs al zouden ze een keertje een vliegtuig verkeerd inschatten dan nog zullen niet alle onderdelen waardeloos zijn dus je krijgt altijd wel een (groot) deel van de hoofdsom terug.

Wat betreft het huidige corona risico: dat heeft MLW dacht ik vrij plausibel toegelicht.
https://www.geldvoorelkaa(...)l_21773_1_113909.pdf

Dat ze een grote schuldenlast hebben is evident. Dat zou je ook kunnen zeggen van de Nederlandse hypotheekmarkt. Ongekend in de wereld. Maar daar staat enorm veel waarde tegenover: huizen hier en een enorme voorraad aan waardevolle vliegtuigonderdelen anderzijds. Het is geen lucht wat we financieren via GvE :)

Mensen die 50K kunnen investeren hebben daar waarschijnlijk ook wel over nagedacht denk ik.

Daarnaast heb je ook nog die garantiestelling van de holding meen ik. Ik heb die laatste niet bestudeerd/meegenomen want ik zit nu in voldoende projecten voor mijn gevoel. Misschien de volgende wel weer.

Antea participaties is ook belanghebbende, en die gaan niet ....over een nacht ijs...

https://www.antea.nl/over-antea/portefeuille/

Zit zelf keurig modest gespreid in div projects, en deze ook bescheiden (dus geen 50k _O- ) meegenomen. .

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 20-06-2020 10:25:22 ]
pi_193709345
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 09:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik denk dat je het toch wat te somber ziet. Het is pure project financiering: ze kopen een oud vliegtuig boordevol nog bruikbare dus waardevolle onderdelen. Iets wat ze van tevoren kunnen taxeren met hun expertise. Vervolgens worden die dingen gesloopt en in partjes verkocht. Er komt een cashflow op gang waarmee in eerste instantie de lening weer wordt afgelost. Het lijkt me wel heel stug als als AL die onderdelen niets meer op zouden brengen. Zelfs al zouden ze een keertje een vliegtuig verkeerd inschatten dan nog zullen niet alle onderdelen waardeloos zijn dus je krijgt altijd wel een (groot) deel van de hoofdsom terug.

Daarnaast heb je ook nog die garantiestelling van de holding meen ik. Ik heb die laatste niet bestudeerd/meegenomen want ik zit nu in voldoende projecten voor mijn gevoel. Misschien de volgende wel weer.

Als APOC failliet gaat valt alles om, de projecten alsmede de moedermaatschappij. En wat dat betreft vind ik het risico ook nog wel groot bij de part out projecten.

Neem bijvoorbeeld R, deze is voor 85% verkocht volgens de nieuwe pitch. Er is echter nog geen cent terugbetaald aan de investeerders. Er vanuit gaande dat alle gelden van die 85% al binnen zijn mogen ze volgens de pitch de gelden ter beschikking stellen aan de rest van de groep. Dit is dus nog geen winstuitkering of iets dergelijks puur het schuiven met gelden binnen de groep, er zal hier dan ook geen onderpand voor geregeld zijn.

Er is dus nog een onderpand van 15% over... voor de rest is gewoon aansluiten bij de rest van de schuldeisers.
pi_193709941
Bij mij zijn er drie netjes afgelost: project Leasing, F en J.
Eerstvolgende in de rij om afgelost te worden is R. (in mijn geval).
Die hoeft pas ergens rond mei 2021 afgelost te worden en de rente is steeds voldaan, zie vooralsnog geen reden om zenuwachtig te worden.

Wat @Tjalala zegt over die interne financiering snijdt zeker hout, maar ook dat is voor mij geen reden geweest om niet, of te stoppen met funding van APOC.

* Het is een bedrijf met een aantoonbaar goed verdienmodel
* Er zit een participatiemij achter die er blijkbaar ook veel vertrouwen in heeft
* Interne financiering maakt de club minder afhankelijk van derden financiering
* Met 7% rente mag je in redelijkheid niet verwachten dat een dergelijke funding volkomen risicovrij zou zijn.
* Er zijn projecten vervroegd afgelost met extra rendement.
Pecunia non olet
pi_193709986
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 09:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik denk dat je het toch wat te somber ziet. Het is pure project financiering: ze kopen een oud vliegtuig boordevol nog bruikbare dus waardevolle onderdelen. Iets wat ze van tevoren kunnen taxeren met hun expertise. Vervolgens worden die dingen gesloopt en in partjes verkocht. Er komt een cashflow op gang waarmee in eerste instantie de lening weer wordt afgelost. Het lijkt me wel heel stug als als AL die onderdelen niets meer op zouden brengen. Zelfs al zouden ze een keertje een vliegtuig verkeerd inschatten dan nog zullen niet alle onderdelen waardeloos zijn dus je krijgt altijd wel een (groot) deel van de hoofdsom terug.

Wat betreft het huidige corona risico: dat heeft MLW dacht ik vrij plausibel toegelicht.
https://www.geldvoorelkaa(...)l_21773_1_113909.pdf

Dat ze een grote schuldenlast hebben is evident. Dat zou je ook kunnen zeggen van de Nederlandse hypotheekmarkt. Ongekend in de wereld. Maar daar staat enorm veel waarde tegenover: huizen hier en een enorme voorraad aan waardevolle vliegtuigonderdelen anderzijds. Het is geen lucht wat we financieren via GvE :)

Mensen die 50K kunnen investeren hebben daar waarschijnlijk ook wel over nagedacht denk ik.

Daarnaast heb je ook nog die garantiestelling van de holding meen ik. Ik heb die laatste niet bestudeerd/meegenomen want ik zit nu in voldoende projecten voor mijn gevoel. Misschien de volgende wel weer.

Maar ik vind hun business model niet zo heel erg verkeerd, waar ik mij zorgen over maak, is de enorme hoeveelheid schuld. Ze nemen twee nieuwe leningen en lossen er een af en dat doen ze nu al een flinke tijd. Overigens denk ik dat niet hun business model doorslaggevend is bij veel investeerders, maar hun succes dat is behaald in het verleden.

Van hun toelichting kun je natuurlijk van alles vinden. Wat het vooral is, denk ik, een bericht om investeerders niet in paniek te laten raken. In mijn optiek is de impact van de huidige situatie niet te vergelijken met Sars en is de luchtvaartsector helemaal niet veerkrachtig, ze bengelen aan een zijden draadje door overmatige concurrentie en worden door ongebreidelde subsidies door een gigantische lobby het hoofd boven water gehouden. Ik denk dat er veel gaat omvallen in die sector en daardoor de vraag naar onderdelen weleens zou kunnen afnemen.

Dan denk ik dat de vergelijking met de huizenmarkt niet helemaal een op een opgaat. Natuurlijk, bij een faillissement, heb je waarschijnlijk een hoop onverkochte onderdelen, maar neem van mij aan dat, als er al iemand is die ze wil hebben, daar nooit de hoofdprijs voor wordt geboden. Ik denk dat alle onderdelen in geval van faillissement zeker niet meer waard zijn dan een oud ijzerprijs en dan hoop ik dat de afvoerkosten geen rol spelen. Dat geldt voor vrijwel alle goederen in onderpand en hebben we ook al een aantal malen gezien. Voor onroerende goederen ligt dit mijns inziens anders.
pi_193710292
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 09:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wat betreft het huidige corona risico: dat heeft MLW dacht ik vrij plausibel toegelicht.
https://www.geldvoorelkaa(...)l_21773_1_113909.pdf

Dat ze een grote schuldenlast hebben is evident. Dat zou je ook kunnen zeggen van de Nederlandse hypotheekmarkt. Ongekend in de wereld. Maar daar staat enorm veel waarde tegenover: huizen hier en een enorme voorraad aan waardevolle vliegtuigonderdelen anderzijds. Het is geen lucht wat we financieren via GvE :)

Ik deel jouw meningen niet;
- de Nederlandse hypotheekschuld is mi wel een probleem omdat de waarde die er tegenover staat relatief is, zijn de panden echt wel zoveel waard of is er de afgelopen 20 jaar veel lucht ingeblazen. Daarnaast in het buitenland hebben mensen ook woningen in hun bezit echter zonder een torenhoge hypotheekschuld zie bv. het verschil tussen de private schuld in Nederland en Italië, 105 versus 41 van het bbp, of uitgedrukt tov het inkomen Nederland 219% en Italië 61%.
- de onderdelen worden mi wel lucht wanneer er een overvloed van is. De Corona crisis zal er voor zorgen dat de vraag zal afnemen en het aanbod zal toenemen waardoor de voorraad wel eens snel veel minder waard zou kunnen worden.

We laten ons in Europa en mn Nederland in slaap dommelen doordat wij op dit moment de economische consequenties nauwelijks merken door alle maatregelen zoals NOW, TOGS, TOZO, ruim 2 miljoen werknemers/zelfstandigen krijgen overheidsinkomensondersteuning. Maar in Amerika, Afrika, Azië liggen grote delen van de economie op hun gat en verdienen mensen niets en krijgen ze van de overheid niets of bijna niets. De vliegtuigmaatschappijen daar hebben allang hun personeel ontslagen en hun toestellen aan de grond gezet en die gaan echt geen onderdelen kopen, desnoods kunnen ze een eigen vliegtuigen gaan strippen.

Ik heb deze APOC ook niet meegenomen, doe overigens al een tijdje niet meer mee.
pi_193710453
Het gevaar is dat de waarde van het onderpand gelijk ook het verdienmodel is. Als een APOC project omvalt dan zal dat zijn omdat ze de onderdelen niet (voor een goede prijs) verkocht krijgen dus het onderpand waardeloos blijkt. Verder kunnen het wel allemaal losstaande projecten zijn, maar het is wel een erg specifieke markt. Als één project omvalt door marktomstandigheden dan hebben alle projecten het moeilijk. Daarom voor het hele coronagebeuren al besloten om maar beperkt en in maximaal 1 project te investeren.
pi_193711785
Project Valentino staat open
pi_193712166
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 14:17 schreef KrekelJapie het volgende:
Project Valentino staat open
Of op de veiling...

https://nvmonlinebieden.nvm.nl/bid/478
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')