Op de site van SiG:quote:Op vrijdag 19 juni 2020 11:20 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
2 dagen geleden is er nog reclame gemaakt op de Facebook pagina van de makelaar. Ook op de website van de makelaar staat dit pand nog prominent
Mij ook niet duidelijk. Op de Groesweg 27 lijkt een woning te staan met een woz waarde van 122k.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop loods en paardenstalwei Collin
https://www.collincrowdfund.nl/limabouw/
De eerste 2 maanden 4% rente, daarna 8%
Met 1e hypotheek
Op dit adres lijkt ook een woning te zijn.cinstructie is mij nog niet duidelijk, maar in de basis prima voor deze rente lijkt me
Misschien dit perceel. Omschrijving en prijs komen redelijk overeen. https://www.aelmans.com/v(...)f7fdd7b269582b27ae71quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:18 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Mij ook niet duidelijk. Op de Groesweg 27 lijkt een woning te staan met een woz waarde van 122k.
Ook op de lucht foto lijkt wel een huis te staan en geen loods. https://www.google.com/ma(...).9678936!4d5.9878811
Iemand die deze Limburgse omgeving kent?
https://www.geldvoorelkaa(...)=22328&code=ap22328iquote:Op vrijdag 19 juni 2020 15:55 schreef Incitatus3 het volgende:
APOC Project Z wordt aangekondigd en staat open voor de inner crowd (binnen een kwartier 7% gefund van 1,3 miljoen)
Zekerheden stellen niet veel voor.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 16:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
https://www.geldvoorelkaa(...)=22328&code=ap22328i
Desondanks gaat die in hoog tempo, al ruim boven de 1 mio en zit op 77%quote:
En vol.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 16:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
https://www.geldvoorelkaa(...)=22328&code=ap22328i
Mee eens dat dit wel eens het object van de pitch zou kunnen zijn. Ziet er op zich wel goed uit.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:50 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Misschien dit perceel. Omschrijving en prijs komen redelijk overeen. https://www.aelmans.com/v(...)f7fdd7b269582b27ae71
Perceel grenst o.a. aan nr 27.
Maar dat gaat vroeg of laat echt wel een keertje fout en dan gaan er veel mensen (en veel geld) het schip in. Er is ook geen enkele noemenswaardige zekerheid. Sowieso zal de luchtvaart, na de enorme deuk die ze al op hebben gelopen, de komende jaren geen booming business meer zijn. Volgens mij is het bedrijf ook overladen met schuld en ik ken de ratio niet precies maar ik gok dat die ongeveer twee leningen uitgeven en er eentje aflossen is. Zorgelijk. Ik sla ze tegenwoordig graag over.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:58 schreef Horsemen het volgende:
[..]
En vol.
Blijft bijzonder en knap dat het keer op keer lukt.
Wel of niet ingetrokken, geen haar op mijn hoofd die er over peinst om zelfs maar 1 cent te investeren in een project van deze man.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 11:01 schreef iprhba0 het volgende:
Op de site van SiG:
19 juni SIG: Klant heeft de verkoopopdracht voor dit pand ingetrokken maar dit is nog niet verwerkt op de website van Funda.
ik heb al 2 lopende apoc's en zal blij zijn als ze er t.z.t. uit zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:40 schreef escortmk2 het volgende:
Ik kreeg de mail van APOC rond 18.15u maar anderen kennelijk al eerder. En dan om 19.00u vol zitten met mensen die 50.000 inleggen...
Geen tijd gehad om de pitch überhaupt te lezen, maar een paar APOCs wil ik best in mijn portefeuille houden. Ze hebben eerder ook al vrij uitgebreid pro-actief hun visie op hun business in het Corona-tijdperk gegeven, dat vond ik een goede zet van ze.
Eens, ik heb nóóit de jubelstemming, om deze projecten begrepen. Zit uiteindelijk in een project, wat ik nu nooit meer zal doen en blij ben als die zou zijn afgelost.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:30 schreef mike79_n het volgende:
[..]
Maar dat gaat vroeg of laat echt wel een keertje fout en dan gaan er veel mensen (en veel geld) het schip in. Er is ook geen enkele noemenswaardige zekerheid. Sowieso zal de luchtvaart, na de enorme deuk die ze al op hebben gelopen, de komende jaren geen booming business meer zijn. Volgens mij is het bedrijf ook overladen met schuld en ik ken de ratio niet precies maar ik gok dat die ongeveer twee leningen uitgeven en er eentje aflossen is. Zorgelijk. Ik sla ze tegenwoordig graag over.
Ik denk dat je het toch wat te somber ziet. Het is pure project financiering: ze kopen een oud vliegtuig boordevol nog bruikbare dus waardevolle onderdelen. Iets wat ze van tevoren kunnen taxeren met hun expertise. Vervolgens worden die dingen gesloopt en in partjes verkocht. Er komt een cashflow op gang waarmee in eerste instantie de lening weer wordt afgelost. Het lijkt me wel heel stug als als AL die onderdelen niets meer op zouden brengen. Zelfs al zouden ze een keertje een vliegtuig verkeerd inschatten dan nog zullen niet alle onderdelen waardeloos zijn dus je krijgt altijd wel een (groot) deel van de hoofdsom terug.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:30 schreef mike79_n het volgende:
[..]
Maar dat gaat vroeg of laat echt wel een keertje fout en dan gaan er veel mensen (en veel geld) het schip in. Er is ook geen enkele noemenswaardige zekerheid. Sowieso zal de luchtvaart, na de enorme deuk die ze al op hebben gelopen, de komende jaren geen booming business meer zijn. Volgens mij is het bedrijf ook overladen met schuld en ik ken de ratio niet precies maar ik gok dat die ongeveer twee leningen uitgeven en er eentje aflossen is. Zorgelijk. Ik sla ze tegenwoordig graag over.
Antea participaties is ook belanghebbende, en die gaan niet ....over een nacht ijs...quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:40 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik denk dat je het toch wat te somber ziet. Het is pure project financiering: ze kopen een oud vliegtuig boordevol nog bruikbare dus waardevolle onderdelen. Iets wat ze van tevoren kunnen taxeren met hun expertise. Vervolgens worden die dingen gesloopt en in partjes verkocht. Er komt een cashflow op gang waarmee in eerste instantie de lening weer wordt afgelost. Het lijkt me wel heel stug als als AL die onderdelen niets meer op zouden brengen. Zelfs al zouden ze een keertje een vliegtuig verkeerd inschatten dan nog zullen niet alle onderdelen waardeloos zijn dus je krijgt altijd wel een (groot) deel van de hoofdsom terug.
Wat betreft het huidige corona risico: dat heeft MLW dacht ik vrij plausibel toegelicht.
https://www.geldvoorelkaa(...)l_21773_1_113909.pdf
Dat ze een grote schuldenlast hebben is evident. Dat zou je ook kunnen zeggen van de Nederlandse hypotheekmarkt. Ongekend in de wereld. Maar daar staat enorm veel waarde tegenover: huizen hier en een enorme voorraad aan waardevolle vliegtuigonderdelen anderzijds. Het is geen lucht wat we financieren via GvE
Mensen die 50K kunnen investeren hebben daar waarschijnlijk ook wel over nagedacht denk ik.
Daarnaast heb je ook nog die garantiestelling van de holding meen ik. Ik heb die laatste niet bestudeerd/meegenomen want ik zit nu in voldoende projecten voor mijn gevoel. Misschien de volgende wel weer.
Als APOC failliet gaat valt alles om, de projecten alsmede de moedermaatschappij. En wat dat betreft vind ik het risico ook nog wel groot bij de part out projecten.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:40 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik denk dat je het toch wat te somber ziet. Het is pure project financiering: ze kopen een oud vliegtuig boordevol nog bruikbare dus waardevolle onderdelen. Iets wat ze van tevoren kunnen taxeren met hun expertise. Vervolgens worden die dingen gesloopt en in partjes verkocht. Er komt een cashflow op gang waarmee in eerste instantie de lening weer wordt afgelost. Het lijkt me wel heel stug als als AL die onderdelen niets meer op zouden brengen. Zelfs al zouden ze een keertje een vliegtuig verkeerd inschatten dan nog zullen niet alle onderdelen waardeloos zijn dus je krijgt altijd wel een (groot) deel van de hoofdsom terug.
Daarnaast heb je ook nog die garantiestelling van de holding meen ik. Ik heb die laatste niet bestudeerd/meegenomen want ik zit nu in voldoende projecten voor mijn gevoel. Misschien de volgende wel weer.
Maar ik vind hun business model niet zo heel erg verkeerd, waar ik mij zorgen over maak, is de enorme hoeveelheid schuld. Ze nemen twee nieuwe leningen en lossen er een af en dat doen ze nu al een flinke tijd. Overigens denk ik dat niet hun business model doorslaggevend is bij veel investeerders, maar hun succes dat is behaald in het verleden.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:40 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik denk dat je het toch wat te somber ziet. Het is pure project financiering: ze kopen een oud vliegtuig boordevol nog bruikbare dus waardevolle onderdelen. Iets wat ze van tevoren kunnen taxeren met hun expertise. Vervolgens worden die dingen gesloopt en in partjes verkocht. Er komt een cashflow op gang waarmee in eerste instantie de lening weer wordt afgelost. Het lijkt me wel heel stug als als AL die onderdelen niets meer op zouden brengen. Zelfs al zouden ze een keertje een vliegtuig verkeerd inschatten dan nog zullen niet alle onderdelen waardeloos zijn dus je krijgt altijd wel een (groot) deel van de hoofdsom terug.
Wat betreft het huidige corona risico: dat heeft MLW dacht ik vrij plausibel toegelicht.
https://www.geldvoorelkaa(...)l_21773_1_113909.pdf
Dat ze een grote schuldenlast hebben is evident. Dat zou je ook kunnen zeggen van de Nederlandse hypotheekmarkt. Ongekend in de wereld. Maar daar staat enorm veel waarde tegenover: huizen hier en een enorme voorraad aan waardevolle vliegtuigonderdelen anderzijds. Het is geen lucht wat we financieren via GvE
Mensen die 50K kunnen investeren hebben daar waarschijnlijk ook wel over nagedacht denk ik.
Daarnaast heb je ook nog die garantiestelling van de holding meen ik. Ik heb die laatste niet bestudeerd/meegenomen want ik zit nu in voldoende projecten voor mijn gevoel. Misschien de volgende wel weer.
Ik deel jouw meningen niet;quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:40 schreef obligataire het volgende:
[..]
Wat betreft het huidige corona risico: dat heeft MLW dacht ik vrij plausibel toegelicht.
https://www.geldvoorelkaa(...)l_21773_1_113909.pdf
Dat ze een grote schuldenlast hebben is evident. Dat zou je ook kunnen zeggen van de Nederlandse hypotheekmarkt. Ongekend in de wereld. Maar daar staat enorm veel waarde tegenover: huizen hier en een enorme voorraad aan waardevolle vliegtuigonderdelen anderzijds. Het is geen lucht wat we financieren via GvE
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |