Ja precies! Wat je allemaal ontdekt in je eigen buurtquote:Op zaterdag 6 juni 2020 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja van al mijn wandelingetjes door de buurt
En lekker gegetenquote:Op zaterdag 6 juni 2020 14:47 schreef Zilverberk het volgende:
Goeie snack. Ik ben dik jaloers, Wouda én toffe toren én ook nog een wegwerpcamera volklikken. Coole dag.
Leukquote:Op zondag 14 juni 2020 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 106
Bestemming
Holterberg, Overijssel
Datum / data
Zondag 14 juni 2020
Beweegreden
Lekker wandelen
Vervoer
Trein en benenwagen.
Eten en drinken
Lunchtrommeltje en fles water van huis meegenomen.
Foto's!
De wandeling begon aan de Beukenlaan in Holten, vlak buiten het station. Daar mag je zingen op de fiets![]()
[ afbeelding ]
Even verderop liep ik het bos in. Mooi gebiedje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na een klein half uurtje bereikte ik de Canadese begraafplaats, behoorlijk indrukwekkend.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na nog een stukje echt struinen dwars door het bosKwam ik aan bij het Natuurmuseum Holterberg, waar ik gisteravond al een online ticket voor gekocht had.
[ afbeelding ]
Best leuk om eens te zien, mooie diorama's ingericht met opgezette rendieren, herten, wolven, en er staat zelfs een eland. Er is ook een souvenirwinkeltje maar daar vond ik niks nuttigers dan een fles streekwijn. Veel kitsch en speelgoed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hele verzameling eieren van allerlei vogels daar.
[ afbeelding ]
Wild zwijn, ook opgezet.
[ afbeelding ]
Impressie van de drukte. Hier mag je nog een mountainbike of 200 bij denken.
[ afbeelding ]
Typisch Sallands landschap bij het verlaten van de bosrand.
[ afbeelding ]
Le me na afloop in de trein terug naar huis.
[ afbeelding ]
Stappenteller staat inmiddels al boven de 10.000 vandaagVoor vanmiddag en vanavond nog een speciaalbierproeverijtje en een rondje BBQ op het programma, dus deze keer geen uitgebreide eetfoto's. #Enjoytehgoodlife
Klinkt als een noodzakelijke reis.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 106
Bestemming
Holterberg, Overijssel
Datum / data
Zondag 14 juni 2020
Beweegreden
Lekker wandelen
Vervoer
Trein en benenwagen.
Eten en drinken
Lunchtrommeltje en fles water van huis meegenomen.
Foto's!
De wandeling begon aan de Beukenlaan in Holten, vlak buiten het station. Daar mag je zingen op de fiets![]()
[ afbeelding ]
Even verderop liep ik het bos in. Mooi gebiedje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na een klein half uurtje bereikte ik de Canadese begraafplaats, behoorlijk indrukwekkend.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na nog een stukje echt struinen dwars door het bosKwam ik aan bij het Natuurmuseum Holterberg, waar ik gisteravond al een online ticket voor gekocht had.
[ afbeelding ]
Best leuk om eens te zien, mooie diorama's ingericht met opgezette rendieren, herten, wolven, en er staat zelfs een eland. Er is ook een souvenirwinkeltje maar daar vond ik niks nuttigers dan een fles streekwijn. Veel kitsch en speelgoed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hele verzameling eieren van allerlei vogels daar.
[ afbeelding ]
Wild zwijn, ook opgezet.
[ afbeelding ]
Impressie van de drukte. Hier mag je nog een mountainbike of 200 bij denken.
[ afbeelding ]
Typisch Sallands landschap bij het verlaten van de bosrand.
[ afbeelding ]
Le me na afloop in de trein terug naar huis.
[ afbeelding ]
Stappenteller staat inmiddels al boven de 10.000 vandaagVoor vanmiddag en vanavond nog een speciaalbierproeverijtje en een rondje BBQ op het programma, dus deze keer geen uitgebreide eetfoto's. #Enjoytehgoodlife
Jaquote:
Komt wel erg dichtbij zoquote:Op maandag 15 juni 2020 10:32 schreef Molo het volgende:
Wat leuk Fles! Die plek ga ik eens onthouden voor deze zomer
Ik heb geen flauw idee waar Holten ligt hoor. Zal eens googlemepsenquote:
al dat etenquote:Op zaterdag 27 juni 2020 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 107
Bestemming
Valkenburg
Gezelschap
Liesj0n![]()
Datum / data
Vrijdag 19 t/m zondag 21 juni 2020
Beweegreden
Wandelen en dringend behoefte aan even eruit.
Vervoer
Treinen, en de benenwagen.
Aanraders
Het landschap is fantastisch. En we hadden ook enorm mazzel met het weer.
Afraders
Mwoa niet echt. Al was ik niet heel erg tevreden over het hotel, maar soit.
Foto's!
Eerst even drie en een half uur met verplicht mondkapje in de trein natuurlijk. Bezetting in de trein viel reuze mee overal.
[ afbeelding ]
Tegen het avondeten kwamen we aan in Valkenburg. Even deze schnitzel verorberd![]()
[ afbeelding ]
Na het eten nog even een wandeling door het stadje gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De volgende ochtend hadden we de laatste shift voor het ontbijt. Lekker DDR-style in de rij voor eten. Het werd ook echt als in een gaarkeuken op je bord geschept. Zelf iets beetpakken was er niet bijEven goed prima ontbijtje hoor.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier in de verte ons hotel, pal aan de Geul![]()
[ afbeelding ]
Toen begon het wandelen pas echt. We hadden wandelroute 702 van Wandelgidszuidlimburg.com. Helaas hadden we een oude uitgeprinte versie van het hotel dat nog niet door zijn stapeltje van 2014 heen was of zo, waardoor we een keer een stukje extra hebben moeten lopen. Nou ja. Hoe dan ook, hier zwemt Liesje in de Geul, vlak buiten Valkenburg![]()
[ afbeelding ]
Even verderop kwamen we bij een geologisch monument: Een bijna dichtgegroeide kalksteengroeven waar je allerlei mesozoīsche sedimenten mooi aangesneden kunt zien zitten en zo![]()
[ afbeelding ]![]()
[ afbeelding ]
Nadat we fout en weer goed gelopen waren staken we de spoorlijn over en beklommen we de Däölkesberg, waar we een paar studenten tegenkwamen die bezig waren met veldwerk voor het karteren van verschillende soorten bijen op de bloesem in de weilanden.
[ afbeelding ]
Na een flink eind verder stappen en nadat ik mijn PR op de stappenteller (stond op 13.019 van begin maart) inmiddels verbeterd had, kwamen we bij het lunchpunt. Daar ging een broodje bal er gretig in![]()
[ afbeelding ]
Het eerste deel van de terugweg was eigenlijk een beetje onzin. Kennelijk om de asfaltwegen te vermijden zijn we twee keer een enorm eind over een karrepad gelopen, waarvan de tweede keer omhoog, vol in de bakkende zon. Nog snel even een fotootje van een weiland vol koeien gemaakt.
[ afbeelding ]
Maar uiteindelijk zagen we in de verte Valkenburg liggen. Links de Wilhelminatoren, die puntdaken zijn Thermae 2000.
[ afbeelding ]
Na een welverdiend drankje op een terrasje besloten we pannenkoeken te gaan eten. Eerst even een gezondheidsverklaring invullen natuurlijk. Even kijken of je wel pannenkoekenproof bent.
[ afbeelding ]
Lekker pannenkoekje met spek en kaas![]()
![]()
[ afbeelding ]
Daarna was het nekkie er wel afen kon ik moet een moe maar voldaan gevoel mijn bed in
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Zondagochtend zijn we nog even de berg op geweest met de stoeltjeslift voor een rondje op de rodelbaan![]()
[ afbeelding ]
En toen gingen we weer naar huisOntzettend genoten, waren we echt even hard aan toe
Doei!
![]()
[ afbeelding ]
Ja goed hequote:
Dat is omdat het heel erg meeviel juffrouwquote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:00 schreef liesje1979 het volgende:
Jammer dat de file die je veroorzaakte op de rodelbaan niet zo goed te zien is.![]()
Heb je eindelijk een partner gevonden???quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is omdat het heel erg meeviel juffrouw
Schoonheid o/quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Heb je eindelijk een partner gevonden???![]()
![]()
Kost wat moeite, maar uiteindlijkiquote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:22 schreef MCH het volgende:
[..]
![]()
Lol echt niet.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is omdat het heel erg meeviel juffrouw
Ik ga er maar vanuit dat je niet mij bedoelt want jij weet zelf ook wel dat Fles en ik gewoon hele goede vrienden zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 18:22 schreef MCH het volgende:
[..]
![]()
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:41 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Lol echt niet.
Links zie je ongeveer de normale afstand tussen de rodelaars. Rechts kom jij, omhoog ik stond al boven en had al tijd gehad uit de rodel te stappen, mijn camera te pakken en moest toen nog wachten tot ik je de hoek om zag komen. En we gingen direct na elkaar van start. Achter jou allemaal mensen.
[ afbeelding ]
[..]
Lol echt niet.
Links zie je ongeveer de normale afstand tussen de rodelaars. Rechts kom jij, omhoog ik stond al boven en had al tijd gehad uit de rodel te stappen, mijn camera te pakken en moest toen nog wachten tot ik je de hoek om zag komen. En we gingen direct na elkaar van start. Achter jou allemaal mensen.
[ afbeelding ]
Aan het begin van de baan staat dat wanneer je op iemand achterop rijdt, het altijd de schuld is van de gene die achterop komt. Volgende keer even aangeven bij de start dat ze je de tijd geven.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Nou ik ging hard genoeg hoor, dat ze 't lazarus maar krijgen
[..]
Lol echt niet.
[ afbeelding ]
Niemand jankt, is gewoon grappig toch? Ik vond het al moedig dat je het überhaupt deed.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
En nu is het afgelopen met al dat gejank, ik rodel als een ouwe krant, deal with it.
Ziet er weer goed uitquote:
19,57. Maar dat is dus van de hele dag he. Na afloop zijn we nog de stad in gelopen voor eten en zo. De wandeling zelf was iets van 14 km (inclusief dus dat stuk dat we omgelopen hebben).quote:Op zaterdag 27 juni 2020 20:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ziet er weer goed uit![]()
En hoeveel km is dat die 24k stappen?
Lekker lekkerquote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:21 schreef MCH het volgende:
[..]
Ouwe zeebonk, hoe is het met je Zweedse snoepje? We zien je nooit meer in de CUL SC.
Moeten zij wetenquote:Op zaterdag 27 juni 2020 21:13 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Lekker lekker
We zien jou op wel meer plekken niet meer
Ah jammer, het zag er zo romantisch uit samen in een zitje.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik ga er maar vanuit dat je niet mij bedoelt want jij weet zelf ook wel dat Fles en ik gewoon hele goede vrienden zijn.
Wel een mooie route. Veel afwisseling in het landschap. Erg tof.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat hadden we ook ja. Op zich was het erg goed beschreven, alleen achterhaald. Naja jammer dan.
Ik zat stiekem ook te hopen.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 21:40 schreef MCH het volgende:
[..]
Ah jammer, het zag er zo romantisch uit samen in een zitje.
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 20:06 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Aan het begin van de baan staat dat wanneer je op iemand achterop rijdt, het altijd de schuld is van de gene die achterop komt. Volgende keer even aangeven bij de start dat ze je de tijd geven.
De eerste keer dat ik rodelde wist ik niet wat bremsen betekendequote:Op zaterdag 27 juni 2020 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Nou ik ging hard genoeg hoor, dat ze 't lazarus maar krijgen
Dat maakt t leuker toch?quote:Op zondag 28 juni 2020 11:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik rodelde wist ik niet wat bremsen betekende
Jup. Maakt duidelijk dat de borden er enkel ter decoratie staanquote:
quote:Op donderdag 9 juli 2020 12:48 schreef derLudolf het volgende:
Al die lege sigarettendoosjes is als je als dame 25 bent geworden en nog vrijgezel. Dan ben je een oude doos. Als man zijnde word je tuin vol gehangen met sokken, want je bent dan een oude sok.
Meer dan een kilometer in dat zwembad gezwommen trouwens, dat zijn ongeveer 450 baantjesquote:Op donderdag 9 juli 2020 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 108
Bestemming
Bad Bentheim, Duitsland
Datum / data
Maandag 6 t/m woensdag 8 juli 2020
Vervoer
De trein. En veel gelopen.
Aanraders
Uitzicht, kasteel op de rots, gezellig centrum met veel restaurantjes en zo. Rustig hotelletje op 10 minuten buiten het centrum.
Afraders
ALLEEN MAAR NEDERLANDERS. Beetje jammer.
Foto's!
Ik was er al jaren niet meer geweest, in het stadje zelf dan. Maar tegenwoordig hebben ze daar allemaal dit soort toeristische dingen van hun eigen zandsteen gemaakt. Een afbeelding van de Herrgott von Bentheim, waarover later meer.
[ afbeelding ]
Helaas was het een dag van regen en zonneschijn, dus nog voordat ik bij het hotel was kwam de paraplu er aan te pas.
[ afbeelding ]
Na het inkwartieren ging ik weer de stad in. Op weg naar de Burg Bentheim kwam ik onder andere langs dit mooie uitzicht over het bekken van Münster.
[ afbeelding ]
Er tegenover woonde iemand die net gestopt was met roken, denk ik![]()
[ afbeelding ]
Tussen de regendruppels door ging ik verder naar het kasteel. De Burg Bentheim is één van de mooiste en best bewaard gebleven rotskastelen van heel Noord-Duitsland. Voor 5 Euro mag je erop en erin.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het wagenpark.
[ afbeelding ]
De Katharinenkirche in de burcht. Met hangend aan het plafond de dubbele Madonna en tegen de muur de Herrgott von Bentheim, een zandstenen crucifix uit de 11e eeuw. Van 1868 tot 2016 stond het beeld op de binnenplaats van de burcht, daarna is het naar binnen gehaald om het beter tegen de elementen te beschermen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na zoveel cultuur was het inmiddels tijd voor een uitgestelde lunch aka vroeg diner: De Zigeunerschnitzel. Raar sausje, zal wel prefab geweest zijn. Groentjes ook braaf opgegeten![]()
[ afbeelding ]
Daarna terug naar het hotel, waar het zwembad ondanks corona gewoon open wasWaarom het water groen was weet ik niet, maar ik heb er uiteindelijk alle drie de dagen in gelegen en meer dan een kilometer gezwommen. Zwemmen is goed.
[ afbeelding ]
In de avond heb ik een klein rondje gewandeld rondom het hotel, waarbij ik onder andere nog de Bentheimer Wetterstein tegen kwam.
[ afbeelding ]
En verder vooral genoten van het uitzicht en de stilte met een fijn glas bier erbij![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dinsdag begon met een ontbijt in het hotel, niks mis mee
[ afbeelding ]
Toen naar de nabij gelegen Joodse begraafplaats. Bijzonder om te zien, eigenlijk geen plek voor zoiets. Precies bovenop een bergrug, aan beide kanten loopt het hard af. En dikke eiken vol met processierupsengenot.
[ afbeelding ]
Vervolgens besloot ik een boswandeling te gaan maken, waarbij mooie zandsteenformaties te zien waren.
[ afbeelding ]
Helaas had ik me toch een beetje op het terrein verkeken. Hier ben ik dus uiteindelijk helemaal naar boven geklauterd. Maar ik word nu wel een beetje te oud voor deze ongein hoor![]()
[ afbeelding ]
Terug naar de stad maar weer. Op weg naar de Tourist Information het Bismarck-denkmal uit het begin van de vorige eeuw.
[ afbeelding ]
Bij de Tourist Info vond ik een stadsrondwandeling, dus die maar gedaan. Niks mis mee. Die begon uiteraard bij de burcht. Hier zien we de kruittoren.
[ afbeelding ]
Na het Schloßpark en de Drususfelsen bekeken te hebben liep ik door naar de St Johanneskirche waar ik een uurtje gezeten heb om te schuilen voor de regen![]()
[ afbeelding ]
Verder nog eoa kunstzinnig kunstwerk waar blokken zandsteen gezaagd worden, wat dan symbool staat voor hoe wij mensen dag voor dag door het leven bladeren. Of zoiets.
[ afbeelding ]
Eén van de laatste puntjes van de rondwandeling was de Synagogenstiege, een steegje dat ook geschikt was voor ruiters en zelfs voor met paarden bespannen wagens.
[ afbeelding ]
Daarna was het tijd voor een Currywurst mit Pommes en een goeie pot bier
[ afbeelding ]
Dit alles vanaf een originele wankelbank![]()
[ afbeelding ]
Wie meer wil weten over een wankelbank kan kijken in Travelsnack 72Met filmpje
![]()
Nadat dat stappenteller over de 13.000 stond was ik van plan het avondeten in het hotel zelf te nuttigen. Maar helaas, corona, geen avondeten. Dus moest ik weer terug de stad in waar ik bij Steakhouse Zapata gedineerd heb. Daar hebben ze trouwens met afstand de lekkerste serveersters van heel Bentheim![]()
maar dat terzijde. Het voorgerecht heette "Poppers". Met roomkaas gevulde jalapeņos in een paneerjasje gefrituurd
Erg lekker.
[ afbeelding ]
Het hoofdgerecht bestond uit enchilladas con pollo (met kip dus). Ook erg lekkerMaar omdat die curryworst pas 3 uur geleden was, zat ik daarna wel heel erg vol. Heb de rijst en de salade maar laten staan
![]()
[ afbeelding ]
En gisterochtend nog even 40 baantjes getrokken in dat groene zwembad, en na het ontbijt weer uitgecheckt. Ik was nog van plan om de dag in de stad door te brengen maar vanwege het weer besloot ik maar gewoon weer naar huis te gaan.
[ afbeelding ]
Deze was 59 euro per nacht.quote:Op donderdag 9 juli 2020 12:43 schreef De_Hertog het volgende:
Leuk weer! Ik zou eens wat vaker kleine uitstapjes richting Duitsland moeten maken, blijft toch een mooi land
Wat betaal je nou voor zo'n hotel met een groen zwembad (en dan niet op St Patrick's Day)?
Wat een leuk weetje.quote:Op donderdag 9 juli 2020 12:48 schreef derLudolf het volgende:
Mooie snacks weer aus der Grafschaft.
Al die lege sigarettendoosjes is als je als dame 25 bent geworden en nog vrijgezel. Dan ben je een oude doos. Als man zijnde word je tuin vol gehangen met sokken, want je bent dan een oude sok.
Oeh daar was wat te hosselen geweest dusquote:Op donderdag 9 juli 2020 12:48 schreef derLudolf het volgende:
Mooie snack weer aus der Grafschaft.
Was je al eens met de trein naar Neuenhaus geweest?
Vooruit nog eentje: het paleis op de Dam is ook van Bentheimer zandsteen.quote:
Ja dat wist ikquote:Op donderdag 9 juli 2020 13:05 schreef derLudolf het volgende:
het paleis op de Dam is ook van Bentheimer zandsteen.
Ah, ik was niet de enige met een dirty mindquote:
Dildiquote:Op donderdag 9 juli 2020 15:05 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ah, ik was niet de enige met een dirty mindGoeie snack Fles!
Ja zeker, dat komt altijd wel weer goed op eoa manierquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:26 schreef MaJo het volgende:
Goeie snack weer! Jammer wel dat het weer tegenviel, maar je weet je altijd wel te vermaken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die toeterverkoper zag er wel smerig uit zeg.
En dat marktje, ik vermoed dat t vandaag de dag ook zo gaat.
quote:Op zaterdag 25 juli 2020 20:18 schreef Zilverberk het volgende:
Dat ziet eruit als een toffe reis!Ja! En slank!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ja anders krijgen we nooit coronaquote:Op zaterdag 25 juli 2020 20:18 schreef Zilverberk het volgende:
Die toeterverkoper zag er wel smerig uit zeg.
En dat marktje, ik vermoed dat t vandaag de dag ook zo gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Toen was ik net zo oud als jij nu, word maar vast bangquote:Op zondag 26 juli 2020 10:34 schreef RockNijntje het volgende:
Jeetje wat was dat land anders toen! Leuke en interessante travelsnack weer.
Ik moest wel gniffelen om die foto met je petje achterstevoren, jij rebel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |