abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:48:19 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_193488779
Welkom in het dreumestopic! *O* .

klik om te spelen
disclaimer
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 13:50:53 #2
74056 crew  ToT
pi_193488810
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:48 schreef SQ het volgende:

[..]

I know, is hier ook wel echt een rotstrijd geweest om er vanaf te raken.

Ik merk het trouwens nu wel nog aan de stand van haar kaak en ze articuleert ook niet goed. Mijn advies zou dus toch zijn, ook al was ik er zelf weinig succesvol in, om niet te lang meer te wachten met het stoppen. Met de kennis die ik dus nu heb ;)

We hebben onze zoon tegelijkertijd van de speen gehaald, die was toen nog geen 2, en dat ging zó veel makkelijker. Was er binnen een week mee klaar. Nooit meer naar getaald.
Ja wat ook kut is, is 's nachts of zeer vroeg in de ochtend wakker gehuild worden omdat hij zijn speentje kwijt is! :')
pi_193489246
Daarom liggen er bij Li 3 spenen in bed ;)

Dat werkt _O-
pi_193489391
Hier liggen er ook 3 spenen in Y. haar bed maar ze gooit ze er gewoon uit _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 15:50:50 #5
74056 crew  ToT
pi_193490261
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:20 schreef Loj het volgende:
Daarom liggen er bij Li 3 spenen in bed ;)

Dat werkt _O-
Yup, hier proberen we ook meerdere speentjes in z'n bedje te leggen, maar ondanks dat we er een stuk of 8 hebben, zijn ze bijna altijd vrijwel allemaal kwijt! _O-
Zonet zijn er hier ook weer 3 verdwenen en gisteren een andere. :')
Ze moeten hier in de woonkamer liggen. Onder het bureau? De bank? Misschien in de voorraadkast waar hij ook van alles in gooit? Of in 1 van de vuilnisbakken waar hij ook vaak in zit te grabbelen? _O-

Ah, 2 onder het bureau gevonden. :P
pi_193494114
Ik heb zijn speen aan de oren van een knuffeldoek geknoopt, zo kan hij zijn speen altijd snel en makkelijk terug vinden. En daar heeft hij dan 2 van in bed liggen.

Speen is hier alleen voor in bed en verder niet, zo raak je het ook niet snel kwijt.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193494601
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:54 schreef Takkie88 het volgende:
Wij gaan een weekje naar Drenthe! *O* Sofie roept de hele tijd ‘swemmen!’ :)

Tip; nooit knuffels inpakken waar dreumes bij is :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+ O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:33 schreef Framblij89 het volgende:
Hier liggen er ook 3 spenen in Y. haar bed maar ze gooit ze er gewoon uit _O-
Framblij in het topic! Heel de avond weer goed! :9
Dat er uit gooien is zo herkenbaar. Zowel 's avonds als 's ochtends is het bedritueel niet compleet zonder dat eerst álles er uit gegooid wordt.. :')

--

Speen gaat hier 's avonds in, valt ze mee in slaap en als ze ziek/slecht in orde is.
Maar stomme is.. tot een jaar moest ze er niets van hebben. Ik heel blij, maar nu wil ze ze ineens hebben. Heel jammer, maar qua troosten helpt 't wel...
  vrijdag 5 juni 2020 @ 21:27:51 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193494810
Prul krijgt hem alleen in bed en als ze ziek is. Ze laat ze alle 4 zelf in bed achter en is ze 's nachts nog soms kwijt.

Ik had een moeilijk dagje vandaag. Prul zat niet zo lekker in haar vel, de stofzuiger ging kapot, ik kreeg een afwijzing op een sollicitatie binnen en die baan wilde ik echt zo graag.... Nu chips en the voice en morgen weer een dag.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193494942
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:27 schreef Tink89 het volgende:
Prul krijgt hem alleen in bed en als ze ziek is. Ze laat ze alle 4 zelf in bed achter en is ze 's nachts nog soms kwijt.

Ik had een moeilijk dagje vandaag. Prul zat niet zo lekker in haar vel, de stofzuiger ging kapot, ik kreeg een afwijzing op een sollicitatie binnen en die baan wilde ik echt zo graag.... Nu chips en the voice en morgen weer een dag.
Vanavond even lekker niks meer doen :* Baaldag... }:|
pi_193495128
Aah balen van de baan tink! Nu door solliciteren?

Hier hebben de jongens allebei geen speentje, wel toen ze kleiner waren. Nog voor ze 6 maanden waren was het duidelijk dat ze er geen behoefte aan hadden. Wel vinden we ze regelmatig in bed met allebei een duim in de mond O+ O+

Vorige week zei ik nog dat Jeremy nog niet loopt, ineens heeft hij het door, en zette gister wiebelen zijn eerste losse stappen! Nog even en ze rennen achter elkaar aan de kamer door!

T0T ik gok dat mini net zo groot is als mijn jongens.. de 18e moeten we naar het consultatiebureau dus dan weet ik het precies, maar ze dragen momenteel maat 86/92, en dan neigen ze meer naar 92...
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:32:50 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193495664
Nee aapie, er liepen twee sollicitaties tegelijk en bij die andere ben ik wel aangenomen. Dus het is ook een goede week, want financiële zekerheid en echt heus wel een leuke baan, maar ik had echt volledig m'n zinnen gezet op deze...

En wat tof van het lopen! De ander zal de optie om iets af te pakken en weg te rennen wel gaan missen zeker? ;-)

Wat zijn ze groot btw! Prul is nog geen 78 cm en zit in 80. Sommige 74 past nog, meeste is te kort nu, maar niks te smal. Alleen rompers nu 86 omdat ze een lang lijf heeft.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 07:51:59 #12
74056 crew  ToT
pi_193499818
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:55 schreef aapieannie het volgende:
Aah balen van de baan tink! Nu door solliciteren?

Hier hebben de jongens allebei geen speentje, wel toen ze kleiner waren. Nog voor ze 6 maanden waren was het duidelijk dat ze er geen behoefte aan hadden. Wel vinden we ze regelmatig in bed met allebei een duim in de mond O+ O+

Vorige week zei ik nog dat Jeremy nog niet loopt, ineens heeft hij het door, en zette gister wiebelen zijn eerste losse stappen! Nog even en ze rennen achter elkaar aan de kamer door!

T0T ik gok dat mini net zo groot is als mijn jongens.. de 18e moeten we naar het consultatiebureau dus dan weet ik het precies, maar ze dragen momenteel maat 86/92, en dan neigen ze meer naar 92...
*O* Hee feli met het lopen! *O*

Okee dan! :) Ja wij willen ook weer een afspraak maken met het consultatiebureau. Kijken of dat weer normaal kan. Laatst moest je eerst 2x via videocall doen en pas de 3e keer mocht je er echt naar toe.
pi_193501614
Juul wordt over 3,5 week gewoon al 2, klopt toch niets van? Onze baby.
B wilt haar een prinsessenjurk geven dus die gaan we vandaag maar eens zoeken. Van ons krijgt ze een Duplo speelhuis.

Ze zit overigens in 98, al een tijdje, ze schiet echt de lucht in, steeds maar babyvetjes verdwijnen.
pi_193502459
Ik vind haar hier ook echt veranderen van grote baby naar klein mensje. :9

Maar hier met 1jr9mnd ook maat 86. Laatst geprobeerd te meten, kwamen op ~ 83 cm uit. Gemeten met een streepje op de muur. :+
pi_193502862
Ik zag in het vorige topic nog een te grappige foto van Sofie van Takkie (sorry not sorry). Fijne vakantie *O*

En over speentjes. Draakje was er compleet verslingerd aan als baby en stopte zelf toen zijn 1e tand door kwam met 10 maanden. Ik kan dus helemaal niks zeggen over het afleren ervan.

Goed zo Jeremy *O* Samen met je broer het huis onveilig maken.

Exode, grote dame. Geen idee waar je baby ineens gebleven is. Leuke cadeautjes. Hoe gaan jullie het verder vieren?

Tink gefeliciteerd met je baan *O* Ook al is het niet de baan die het allerliefste wilde, is het toch financiële zekerheid. Wanneer ga je beginnen?

Draakje was in maart 86 cm (en 12 kg) en zit ook al een tijdje in maat 80/86, broeken zakken wel van z'n kont :+ Hij is lekker smal. Maat 74 past hij prima nog, maar allemaal te kort (tenzij korte broek)

Meneer kan nu ook bij de deurklinken en is zelf erg blij met z'n nieuwe feature. Zit hij ineens een beetje te chillen en lachen op de gang, gek kind :D

Hoeveel tanden hebben jullie kids? Draakje heeft nog maar 4 boventanden, 2 ondertanden en 4 kiezen (aan elke kant 1). Gelukkig kwijlt hij wel altijd alsof er iets door gaat komen :')
pi_193502910
F_r, Juul heeft alle tanden en kiezen, alleen 1 kies verdomd er 100% doorheen te komen, die is er al weken half doorheen.

We vieren haar verjaardag in 2en, mijn familie komt de ene zaterdag en familie van mijn vriendin de zaterdag erna. De 2e versie is in de tuin van zwager en schoonzus of hopelijk (duim duim duim) bij de M'veense plassen op de dagcamping. Onze tuin is niet groot genoeg om afstand te bewaren met haar familie. Ze heeft 2 broers en 1 zus en allemaal met aanhang en kinderen.
We nodigen dus geen vrienden etc uit, alleen onze gezinnen.

We wilden een poppenhuis kopen maar zijn allemaal nogal Lego gek en toen zagen we deze nieuwe Duplo set. Zo leuk O+
Ze laat alle 'oude' Duplo van B ook links liggen, de graafmachines, de auto's etc, ze kan wel heel lang met een klein roze Duplo huisje spelen die ze een tijd geleden heeft gekregen. Dan bouwt ze ook echt. Zo grappig om te zien want we hebben echt heel veel Duplo maar daar kijkt ze dus niet naar om. Ze wilt gewoon de poppetjes in bed leggen en eten geven.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 12:33:23 #17
74056 crew  ToT
pi_193502980
Mini-ToT heeft ook alle tanden al een tijdje.
@ deurklink; heel soms probeert hij er bij te komen. Ik denk dat het hem wel zou lukken de deur te openen als hij zou willen, maar om één of andere reden blijft het maar bij halfslachtige pogingen.
Wel is hij echt meer en meer bezig dingen te ontdekken en uit te proberen, echt leuk! :D
En hij wil nu echt, ÉCHT onder de douche, sinds hij gemerkt heeft dat andere kindjes het leuk vonden om met een tuinslang afgespoeld te worden! :D
Hij combineert ook dingen en krijgt ineens interesse in speeltjes die hij eerst geen donder aan vond.
*O* Zo leuk, al die veranderingen! :D

Vandaag heeft hij ff een zeurdagje, dat is gelukkig zeer zeldzaam bij hem.
Het gezeur is sinds het middageten wel weer grotendeels gestopt, ook al had hij daarvoor al wel gegeten en tijdens het middageten niet veel.
Oh well. :P

@ Duplo; had mini-ToT echt nooit interesse in, maar sinds een paar dagen speelt hij regelmatig met een Duplo-autotje, althans de onderkant van de brandweerwagen die hij gesloopt heeft. :P
Het ALLERleukste vindt hij een potten- en pannensetje! :D Hij stopt er werkelijk ALLES in en zit het zogenaamd te koken, het liefst op een hoge tafel of bureau zodat hij op zijn tenen moet staan om er bij te kunnen! :D
pi_193503866
Duplo is hier ook een grote hit. Ze proberen samen wel torens te maken, maar worden dan boos als het niet lukt. Ze geven dus vooral blokjes aan een van ons om die op een ander blokje te zetten gevolgd door een uitgebreide waaaauw haha! Ook gaan ze samen achter de duplo trein aan, want het is natuurlijk veel leuker om die door de hele kamer te laten rijden ipv op de rails..

Vincent kan hier al een poosje bij de deurklink, de klink naar de gang staat nu omhoog. Jeremy heeft het nog niet geprobeerd, maar aangezien Vincent erbij kan, kan hij dat dus ook.

Tanden en kiezen, Jeremy is bijna compleet, hij moet nog 1 hoektand en 2 kiezen.
Vincent heeft 4 boven en 4 ondertanden en een minu puntje van een kies. Heel verschil dus.
pi_193504009
Mijnes heeft dus nog wat in te halen qua tanden en kiezen. :+

Klinkt als een goed plan exode! Fijn dat er weer wat ruimte is om verjaardagen te vieren. Ik vond het zo sneu voor alle kindjes (en hun ouders) die jarig waren de afgelopen maanden.
En grappig dat ze dan alleen in de popjes van de Duplo geïnteresseerd is.
Draakje is heeft ook totaal geen interesse in auto's, vliegtuigen en boten.

Duplo is wel echt groot favoriet. Het bouwen en de dieren. Zelf bouwen lukt steeds beter, soms nog wel ff een noodkreet als het niet lukt.
Ook is hij helemaal gefascineerd door letters en kan sommige al goed opzeggen.

Deurklink gaat hier ook spoedig om hoog.
pi_193504192
@Funchsia_roze: ik moest er ook hard om lachen, heb er ook nog een filmpje van gemaakt :+

Sofie heeft 4 tanden boven en 4 onder en aan alle kanten 1 kies dus ook 4 in totaal. Op dit moment enorme bulten, er komen 4 hoektanden aan. En dan moeten er nog een keer wat kiezen bijkomen. Maar ik vind dit al best vlot gegaan, net voor haar eerste verjaardag had ze pas 1 tand.

Deurklinken zitten nog te hoog. Toch een voordeel van een ukkie in huis hebben :P

Sofie gaat altijd pas laat slapen dus gisteravond naar het zwembad geweest. Ze had het hele peuterbad voor haar alleen! We mochten dus ook gewoon mee het water in. Vanochtend gereserveerd voor de binnenspeeltuin. Dat was geen succes, ouders moeten aan de kant blijven staan. Dan is het voor onze dreumes toch nog wat te overweldigend en durft ze niks. Maar later wel lekker buiten gespeeld.

Sofie kan letterlijk uren met Duplo spelen. Bouwt ook graag samen. Enige nadeel; wanneer ze op gaat ruimen haalt ze alles weer uit elkaar. Duurt een eeuwigheid. En dat komt qua tijd niet altijd goed uit. Maar ja; het idee van eerst opruimen voordat we iets anders gaan doen snapt ze dus maar al te duidelijk :P
pi_193509266
Even wat vakantiefoto’s O+ Ze is zo lekker vrolijk! En *O* ze heeft de hele nacht in het campingbedje geslapen en vanmiddag ook 2.5uur. Best een overwinning voor Sofie!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193519559
Ohh wat een blij hoofd Takkie! O+

Lily heeft na twee weken wankelende stapjes zetten gisteren ineens het licht gezien en loopt het hele huis en de tuin rond incl. hurken, iets oppakken en weer door. Zo grappig om te zien. En naast papa, mama, daar, hoera, oh ooh en hi, roept ze nu de hele dag poes en tickle tickle. Zo schattig. Eten met een vork, de bal overgooien, vormenstoof en stapeltorens, niets is meer beginnerswerk. Zo tof om te zien hoe snel ze zich ontwikkelt. Qua tanden heeft ze er 8 en de bulten voor kiezen en hoektanden zijn er wel al. Slapen doet ze weer volle nachten gelukkig. Nou ja tot 6/6.30, dat mag van mij langer, daar niet van..

Hier in Amsterdam hebben we allerlei wachtlijsten. Dat maakt dat ik nu met 13 maanden moet nadenken over watvoor basisonderwijs ik Lily wil geven. Want bij de vrijeschool en montessori heb je gegarandeerd plek als ze op een KDV of voorschool in die richting heeft gezeten. De voorschool moet ik haar nu al voor inschrijven en een vrijeschool KDV heeft me gemaild dat er plaats vrijkomt over een aantal weken. Wat zijn jullie overwegingen in welke onderwijsvorm te kiezen?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193519869
Rebubbled, wij hebben hier niet zoveel keuze, ja of we moeten verder weg gaan. Binnen een straal van 5 kilometer hebben we 3 scholen: een Christelijke, een Katholieke, een Openbare.

De Katholieke en de Chistelijke zijn van het reguliere onderwijs zeg maar, de Openbare werkt veel in projectgroepen en op verschillende niveaus.
Voordat we gingen kijken, had de Openbare de voorkeur, maar daar zijn we volledig op teruggekomen. Het kwam op ons heel rommelig over en dat ze in een noodgebouw zouden gaan en daarna een volledig nieuw gebouw krijgen, werkte ook niet mee. Dat is een project van 5 jaar.....

De katholieke staat hoog aangeschreven, met als gevolg wachtlijsten en ouders die nogal uhm prestatiegericht zijn. Mijn vriendin had er toevallig stage gelopen en kende de school dus goed.

Kortom wij zijn voor de Christelijke gegaan terwijl we niet gelovig zijn en een niet traditioneel gezin zijn (2 mama's). Maar het voelde meteen goed en dat was voor ons belangrijk. Het gevoel.

Je kan bij 13 maanden nog niet inschatten wat voor onderwijs bij je kind past. Niet elk kind doet het goed op een Vrije school of juist regulier onderwijs.

Ik zou kiezen op gevoel en afstand, B zit op loopafstand van school en dat is wel echt heel fijn met speelafspraken, meelopen met andere ouders als dat een keer handig is.

Een collega zei ook: kijk wat voor kinderen en ouders er rondlopen, wil je daar tussen staan en je kind daar tussen laten lopen? Want het is een keuze voor meerdere jaren. Vandaar dat de katholieke meteen afviel....wij zijn niet zo van de grote ambities en de dikke auto's en dan zouden we daar echt uit de toon vallen. En B dus ook.

Juul gaat als ze 4 is dus naar dezelfde school, ze is al ingeschreven ook al hebben ze geen wachtlijst. Maar dat is dus puur omdat B er al zit, ik zou niet weten waarom we met inschrijven zouden wachten.
pi_193520037
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:41 schreef Takkie88 het volgende:
Even wat vakantiefoto’s O+ Ze is zo lekker vrolijk! En *O* ze heeft de hele nacht in het campingbedje geslapen en vanmiddag ook 2.5uur. Best een overwinning voor Sofie!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+
Dat ziet er heerlijk uit!!
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:17 schreef Rebubbled het volgende:
Ohh wat een blij hoofd Takkie! O+

Lily heeft na twee weken wankelende stapjes zetten gisteren ineens het licht gezien en loopt het hele huis en de tuin rond incl. hurken, iets oppakken en weer door. Zo grappig om te zien. En naast papa, mama, daar, hoera, oh ooh en hi, roept ze nu de hele dag poes en tickle tickle. Zo schattig. Eten met een vork, de bal overgooien, vormenstoof en stapeltorens, niets is meer beginnerswerk. Zo tof om te zien hoe snel ze zich ontwikkelt. Qua tanden heeft ze er 8 en de bulten voor kiezen en hoektanden zijn er wel al. Slapen doet ze weer volle nachten gelukkig. Nou ja tot 6/6.30, dat mag van mij langer, daar niet van..

Hier in Amsterdam hebben we allerlei wachtlijsten. Dat maakt dat ik nu met 13 maanden moet nadenken over watvoor basisonderwijs ik Lily wil geven. Want bij de vrijeschool en montessori heb je gegarandeerd plek als ze op een KDV of voorschool in die richting heeft gezeten. De voorschool moet ik haar nu al voor inschrijven en een vrijeschool KDV heeft me gemaild dat er plaats vrijkomt over een aantal weken. Wat zijn jullie overwegingen in welke onderwijsvorm te kiezen?
Wij hebben het qua scholen makkelijk. Als het bevalt tenminste. :9 Een dorp met maar één school, dus snel de keuze gemaakt. Geen wachtlijst, maar nog net geen fanfare als er een nieuw kindje zich aanmeld. *) (Zeer kleine school dus ook). Nadeel dus wel als het niet zou bevallen, maar daar gaan we maar even niet vanuit. Samen met alle buurtkindjes dezelfde kant op! O+
pi_193520051
We wonen in een klein dorp met 2 basisscholen, 1 openbare en 1 katholieke. De openbare is erg klein, vorig jaar 15kinderen in groep 6-7-8. In totaal dus ook maar 3 groepen.
Dit vind ik geen fijn idee.

Zoals het er nu naar uitziet zullen we voor de katholieke school kiezen. Maar ben er nog nooit binnen geweest, dus wellicht dat we toch eens moeten gaan kijken.
Als die niet bevalt zullen we moeten kijken in omliggende dorpen. Afstand weegt echter wel zwaar mee in mijn keuze voor een school.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 7 juni 2020 @ 11:59:31 #26
74056 crew  ToT
pi_193520093
Met Duplo torens bouwen zit er nu nog niet in hier, hoewel hij een HEEEEEEL klein beetje begint met dingetjes op elkaar te zetten.
Hij vindt het juist veel leuker om dingen te slopen! _O- Van begin af aan mepte hij alles om wat ik op elkaar zette! _O- :')
pi_193520094
Als de school hier in het dorp niet zou bevallen zou dat voor mij een reden kunnen zijn om te verhuizen. Hoe zeer ik ook houd van m'n huis, de buurt, de buren.. Ik vind het heel belangrijk dat ze later zelf naar school kunnen fietsen/lopen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 7 juni 2020 @ 12:08:38 #28
74056 crew  ToT
pi_193520175
Wat scholen betreft hebben ze hier een katholieke basisschool die zeer hoog aangeschreven staat, maar ik ben vroeger zelf naar een katholieke school gegaan en dat is mij allerminst bevallen. Nu is de ene school de andere natuurlijk niet, maar ik HAATTE het echt om zo veel met het geloof bezig te zijn terwijl ik als kleuter al niet eens in kon zien hoe mensen nou in de Bijbel konden geloven! _O-

Er is hier wel een nieuwe, moderne openbare school die razendsnel allemaal nieuwe inschrijvingen krijgt omdat die echt goed is.
En de andere scholen (met name eentje) hebben juist ontzettend slechte namen hier in de woonplaats. Veel pesterijen en vechtpartijen, met name.

Maar we zitten er over te denken om te verhuizen zodra mijn vrouw een fase B contract of een vast contract krijgt; we wonen hier nu maar pas 2,5 jaar, maar we merken meer en meer dat deze omgeving echt niet is wat we verwacht hadden. Zonder te veel in detail te treden; hele wijken met mensen die ietsjes anders in het leven staan dan wat wij wenselijk vinden.
We willen echt dat Mini-ToT fatsoenlijk opgroeit en niet te veel beïnvloed wordt door dat soort volk. :N (Of gepest; we hadden al 2 gastjes gezien die een Afrikaanse jongen zaten te treiteren.)
pi_193520514
Rebubbeld, wat complex dat je nu al naar scholen moet gaan kijken! Je kent je kind nu natuurlijk al wel goed, maar in 3 jaar tijd kan er nog zo veel veranderen/ontwikkelen.
En de school die je voor kind 1 kiest wordt vaak automatisch ook de school voor een theoretisch kind 2.
Voor mij persoonlijk zou ik om bovenstaande redenen voorzichtiger zijn met onderwijsvormen als Montessori, Jenaplan en de Vrije School. Dit zijn onderwijsvormen die wel bij je kind moeten passen (en ook bij een theoretische nummer 2). Maar goed, dat weet je dus nog helemaal niet :') Dat maakt het ook heel complex.

Enige tip die ik kan geven: ga kijken! Liefst onder schooltijd. Ga ervaren, ga luisteren, ga voelen, prik door de mooie verhalen heen, ga niet af op kale cito-cijfers
.. Kijk wat bij jullie als ouders past. Dat is écht voor ieder gezin weer anders. Daarom zitten er ook wel kinderen bewust op die kleine school met maar 15 kinderen in groep 6-7-8. Daar zitten namelijk ook echt wel voordelen aan.

Maar ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta Rebubbeld. Nu al zo iets belangrijks moeten kiezen lijkt me enorm moeilijk. Mag je niet bij twee scholen inschrijven zodat je nog kan switchen als jouw dochter bijv 3,5 jaar is?
  zondag 7 juni 2020 @ 12:40:55 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193520581
De school hier in het dorp is op loopafstand, maar prul gaat bewust naar het kdv in een dorp verder (13 minuten met de auto), omdat dat beter past bij wat wij belangrijk vinden. Voor de school weet ik het nog niet. Niet ideaal als we met de auto moeten, maar het moet passen bij prul. Ga me er binnenkort maar eens in verdiepen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193520786
En kijk vooral ook wat bij jou had gepast.

Wij hebben hier drie scholen op loopafstand naast elkaar zitten. Een openbare daltonschool, protestant en katholiek. De visie van de Daltonschool vond ik inspirerend maar zowel manlief en ik hadden daar niet in gepast.

De katholieke vond ik te groot en net een gevangenis. Dus werd het de protestante school.
Toevallig was dat ook een school van de stichting waar ik zelf werk, dus dat is wel fijn.

Verder sta ik volledig achter de visie van deze stichting en weet ik dus dat ze heel goed zijn voor ouders, leerlingen en personeel.

Trouwens tot, ik zou wel kijken op de katholieke school, want het scheelt heel veel per school wat ze doen met geloof. Hier is het 1uur godsdienst per week (15 min als dagstart) en de dag afsluiten. Verder is iedereen welkom en zitten er veel verschillende geloven hier op school.
  zondag 7 juni 2020 @ 13:23:49 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193521128
Op mijn basisschool vroeger was er vooral veel te weinig aandacht voor kinderen die sneller gaan dan gemiddeld. Ik heb me jaren de tering verveeld. Mijn man daarentegen qua leerniveau heel gemiddeld, snel afgeleid en een enorme dromer. Met z'n handen aan de slag zijn, werkt voor hem bovendien veel beter dan uit een boek leren. Voor hem was (opgelegde of afgesproken) structuur heel fijn, terwijl ik liever dingen op m'n eigen tempo en volgorde deed en doe. Prul lijkt vooralsnog meer op hem qua dromerigheid. Ik was veel mondiger en drukker als kind dan zij nu is. We zullen dus wel zien...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 7 juni 2020 @ 13:41:55 #33
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193521344
Hier is er niks te kiezen. Je woont in een schoolregio met één school. Of je moet kiezen voor een privéschool. Maar hier gaan kinderen pas met 6 naar school dus we hebben nog genoeg tijd om ons daar in te verdiepen.
pi_193524286
De openbare scholen gaan hier via een lotingsysteem om zo witte en zwarte scholen te voorkomen en kinderen uit minder buurten de kans te bieden om wel op een school uit een betere buurt te komen. De vrije en montessorischolen hebben hun eigen beleid, waaronder dus de KDV/voorschool regel. Ik kan haar altijd op het vrije kdv zetten en toch kiezen voor loting bedenk ik me nu. Dan heb ik beide opties. Maar opzich zit ze nu fijn bij de GO en als we voor een openbare gaan, heeft ze dadelijk voor niets 4km verderop op een kdv gezeten ipv 300m verderop. Het vriendjes dichtbij argument zei een vriendin ook. De dichtstbijzijnde school is overigens de montessori. Pff gedoe. Ik ga idd rondleidingen vragen. Wat weer lastig is in deze tijd...
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193526216
@NicolasJoy O+

Y. gaat naar de school waar m’n vriend ook op heeft gezeten. Er zitten hier heel veel basisscholen in de buurt, maar zijn ouwe school voelt het fijnst. Hij heeft daar een leuke tijd gehad en ze kijken ook echt naar hoe het kind zelf is. Hier ook lange wachtlijsten, en hadden haar eigenlijk al met 6 maanden in moeten schrijven, nu dus ‘pas’ gedaan toen ze 1 jaar werd.

Rebubbled hier geven ze wel weer gewoon rondleidingen, wel met afstand, hygiëne e.d.

Y. Heeft trouwens sinds een week dat ze in de avond dus echt níet naar bed wil.. gillen, drammen “neeneneeneneee!!”. Normaal slaapt ze om 19:00, nu 21:00 :{ iemand tips? :O
pi_193526487
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:59 schreef Rebubbled het volgende:
De openbare scholen gaan hier via een lotingsysteem om zo witte en zwarte scholen te voorkomen en kinderen uit minder buurten de kans te bieden om wel op een school uit een betere buurt te komen. De vrije en montessorischolen hebben hun eigen beleid, waaronder dus de KDV/voorschool regel. Ik kan haar altijd op het vrije kdv zetten en toch kiezen voor loting bedenk ik me nu. Dan heb ik beide opties. Maar opzich zit ze nu fijn bij de GO en als we voor een openbare gaan, heeft ze dadelijk voor niets 4km verderop op een kdv gezeten ipv 300m verderop. Het vriendjes dichtbij argument zei een vriendin ook. De dichtstbijzijnde school is overigens de montessori. Pff gedoe. Ik ga idd rondleidingen vragen. Wat weer lastig is in deze tijd...
Ingewikkeld dat je er nu al mee bezig moet zijn.. Zeker in deze tijd inderdaad.
Dan ben ik blij dat ik niet in Amsterdam zit!
Geen vrienden of familie met jonge kinderen die nu of onlangs de keuze moe(s)ten maken toevallig?
pi_193526515
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:22 schreef Framblij89 het volgende:
@:nicolasjoy O+

Y. gaat naar de school waar m’n vriend ook op heeft gezeten. Er zitten hier heel veel basisscholen in de buurt, maar zijn ouwe school voelt het fijnst. Hij heeft daar een leuke tijd gehad en ze kijken ook echt naar hoe het kind zelf is. Hier ook lange wachtlijsten, en hadden haar eigenlijk al met 6 maanden in moeten schrijven, nu dus ‘pas’ gedaan toen ze 1 jaar werd.

Rebubbled hier geven ze wel weer gewoon rondleidingen, wel met afstand, hygiëne e.d.

Y. Heeft trouwens sinds een week dat ze in de avond dus echt níet naar bed wil.. gillen, drammen “neeneneeneneee!!”. Normaal slaapt ze om 19:00, nu 21:00 :{ iemand tips? :O
Wel tof dat ze dan naar dezelfde school gaat, zou mij ook wel weer iets speciaals geven. :9

Qua slapen helaas geen tip, wel een herkenning. :+

Vandaag was het meer dat ze vanmiddag níets wilde. Echt gillen, schreeuwen, dus uitstellen.. Uiteindelijk geen middagslaap. Daardoor is ze hier net rond 20u omgevallen. Het naar boven gaan gaat hier prima, totdat ze beseft dat ze écht gaat slapen. :+
pi_193528273
Aah leuke foto's Takkie! Wat is ze aan het genieten :)

Zo Rebubbled, wat gaat het hard met de ontwikkelingen! Binnen een paar weken kan er al zoveel verschil zijn.

Ik heb mij nog niet verdiept in basisscholen. Ik woon in Rotterdam, maar niet in het centrum, dus hier valt het gelukkig wel mee. Er zijn 5/6 basisscholen in de omgeving, dus het moet wel lukken om er 1 uit te kiezen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een montessorischool, maar ik laat het vooral afhangen van de sfeer op school/ welke soort mensen er komen en de afstand.

Stiefdochter ging naar een katholieke montessorischool waar mijn man zelf ook op zat. (En ze gaat nu naar de middelbare school waar mijn man ook op zat :P ). Ik had wel een goed gevoel bij die basisschool, maar het waren wel gemengde groepen en ik weet niet zo goed of ik dat fijn vind.

Wat vinden jullie van gemengde groepen? Dat 3/4/5 bij elkaar zitten en 6/7/8 bij elkaar?
  zondag 7 juni 2020 @ 22:31:23 #39
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193528927
Wij zouden in het oude dorp voor jenaplan met combiklassen (123, 456 en 78) gegaan zijn, omdat we dat daar de fijnste school vonden. Prul ging al naar het kdv in hetzelfde kindcentrum en kom dan ook daar naar de bso.

Ik vond het geen plus, maar ook geen min. Wat mij betreft valt of staat elk systeem met hoe de school ermee omgaat. Ik denk wel dat het risico van zo'n combiklas kan zijn dat hardlopers eerder alles oppikken en zich dus sneller gaan vervelen, vooral tijdens de tijd die de leerkracht besteedt aan de andere groep. Maar dat hangt heel erg van de manier af waarop de school er invulling aan geeft.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193528959
Ik ben blij dat ik nog niet hoef na te denken over welke basisschool. Zou nu ook nog niet kunnen bepalen wat passend is.
En ik ben nog hevig in ontkenning dat Draakje ooit naar school moet (en ik 5 dagen in de week op tijd op moet, aangekleed moet zijn en het huis uit moet :@ )
Lang leve de rustig-aan-ochtenden *O*
pi_193529422
Onze oudste zit op een katholieke school. Dat leek ons toen de beste keuze voor haar, blijkt nu toch anders te lopen dan voorzien dus even afhankelijk wat hier het vervolg op is zullen we pas een schoolkeuzs voor de jongens maken..
Zoals het er nu naar uitziet zal de oudste misschien de stap naar speciaal onderwijs gaan maken. En gaan de jongens dan lekker naar de openbare school hier in de buurt.

Het argument vriendjes dichtbij gaat ook niet altijd op hoor. Ons buurmeisje gaat een dorp verderop naar school, en oudste haar beste vriendinnetje woont op een half uur rijden met de auto :+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 8 juni 2020 @ 08:00:25 #42
74056 crew  ToT
pi_193532569
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:32 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ik ben blij dat ik nog niet hoef na te denken over welke basisschool. Zou nu ook nog niet kunnen bepalen wat passend is.
En ik ben nog hevig in ontkenning dat Draakje ooit naar school moet (en ik 5 dagen in de week op tijd op moet, aangekleed moet zijn en het huis uit moet :@ )
Lang leve de rustig-aan-ochtenden *O*
Haha, ik heb ook gemengde gevoelens bij het idee. :P
Als hij eenmaal op school zit heb ik wel meer tijd voor mezelf en meer rust aan mijn hoofd, maar je zit dan wel weer vast aan een vaststaand ritme (ook als je slecht geslapen hebt), en ik ga Mini-ToT overdag dan wel missen! :'(
pi_193533094
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:00 schreef CaVaBien het volgende:
Wat vinden jullie van gemengde groepen? Dat 3/4/5 bij elkaar zitten en 6/7/8 bij elkaar?
Ik hoor hier al heel lang niet meer, maar ik lurk af en toe en ik kan uit ervaring wel iets zeggen over gemengde klassen: ik vind het een enorm fijn systeem. De leerkrachten zijn veel meer gewend om naar het kunnen van het kind te kijken en minder aan wat er geleerd hoort te worden in een bepaald leerjaar. Ik zie bij ons op school enorm flexibele juffen die eigenlijk voor iedereen maatwerk proberen te leveren. Juist voor kinderen die voorop lopen merk ik dat het heel goed aansluit, @Tink89 .

Ook sociaal is het heel prettig, de kinderen zitten in steeds wisselende klassen en zijn altijd een keer de jongste of de oudste (en worden ook aangesproken op de verantwoordelijkheden die bij die rol horen) en kennen dus op school ook veel meer kinderen dan bij vaste stamklassen. Ik denk echt dat het een bijdrage levert aan een fijn schoolklimaat. En daarbij hebben ze dus wel drie jaar lang dezelfde leerkracht, waardoor die de ontwikkeling goed kunnen volgen. Wel een nadeel als je een mindere klik hebt met een leerkracht.

Overigens wonen wij bij lange na niet in Amsterdam maar moesten wel met 1 jaar een school kiezen. Ik deed dat op basis van in de buurt, prettige uitstraling, goede ervaringen van buren met oudere kinderen. Toevallig was de school die aan deze criteria voldeed een montessorischool, waar ik zelf geen ervaring mee had. Het leek me wel prettig omdat ik bij mij dreumes zag dat hij fysiek heel actief was en daar op deze school veel ruimte voor was doordat ze zelf mogen plannen. Nu 7 jaar later bleek dat best een adequate inschatting ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193533118
Wij zijn verhuisd toen de oudste 2 jaar oud was en hadden toen nog alle ruimte om rustig een school in de buurt te kiezen. Maar nu stuurt zijn school regelmatig mailtjes om broertjes/zusjes toch vooral zsm aan te melden, want het loopt nu blijkbaar wel snel vol.

Ook een school met combinatieklassen overigens. Hij zit pas in groep 0/1 dus ik heb er nog niet veel ervaring mee, maar de theorie klinkt goed in elk geval. :)
pi_193533292
Luna, jij woont aan de andere kant van de A2 van mij toch?

Mijn vriendin staat voor groep 7, volgend jaar groep 8. Als leerkracht vindt zij die gemengde groepen niet fijn, maar dat is persoonlijk.

Toen we scholen gingen kijken, keek ik naar de uitstraling, het gevoel zeg maar terwijl zij allemaal lastige vragen over methodes ging stellen _O- Ze gebruiken bij B onder andere de vreedzame school methode. Oa dat ze dingen eerst zelf moeten oplossen, dus akkefietjes etc. B steekt daar veel van op iig.

En verder was het dus ook een praktische keuze, lopend naar school, vriendjes dichtbij en BSO op school. Ik heb al een paar keer beroep op de overburen gedaan en andersom. Dat is echt fijn. Dat zij B naar school brengen als Juul ziek is bijvoorbeeld.

Wij zaten wel even met het Christelijke omdat wij niet gelovig zijn en dus 2 mama's. Maar de directeur ging daar zo natuurlijk mee om, zo open en eerlijk. En ook de leerkrachten staat er zo in. Dat voelde meteen goed. Ze bidden ook niet op school, maar hebben dus wel een gelovige insteek, daar vind ik niets mis mee. Normen en waarden staan hoog aangeschreven en ze besteden veel aandacht aan verschillen tussen mensen en dat iedereen gelijk is. Zeker in deze tijd belangrijk.

B heeft een vriendje in de klas die Moslim is, daar wordt dan ook aandacht aan besteed, ook met het Suikerfeest, jochie heeft getrakteerd en mag dan samen met zijn moeder uitleg geven over het geloof.
pi_193533316
Klopt @exode, tussen de A2 en de A12 ingeklemd haha

Wij hebben ook vooral op gevoel gekozen. De sfeer op school voelde fijn en de klassen waren divers, dat vonden we ook belangrijk. Onze eigen omgeving is heel wit en voor de kinderen hebben we dat liever anders. En op loopafstand inderdaad.
pi_193533328
Luna, mijn vriendin geeft les in het oude deel. Jij woont in het nieuwe deel toch? Vrienden van ons en schoonzus en zwager wonen er, allemaal op andere scholen volgens mij.
pi_193533553
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:40 schreef exode het volgende:
Luna, mijn vriendin geeft les in het oude deel. Jij woont in het nieuwe deel toch? Vrienden van ons en schoonzus en zwager wonen er, allemaal op andere scholen volgens mij.
Nog net in het oude deel. Denk ik. Wat is oud? Onze wijk stamt uit eind jaren 70/begin 80. Aan de andere kant van het park staat de nieuwe Vinex-nieuwbouw.
pi_193533822
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:59 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Nog net in het oude deel. Denk ik. Wat is oud? Onze wijk stamt uit eind jaren 70/begin 80. Aan de andere kant van het park staat de nieuwe Vinex-nieuwbouw.
Ik bedoelde je buur gemeente zie ik :) Die grote vinex wijk dus.
pi_193536472
Is in ieder geval wel een goed onderwerp om alvast over na te denken. En fijn om te lezen dat combi-groepen niet negatief hoeven te zijn. Ik dacht dat het niet zo handig was voor kinderen die voorlopen, omdat de aandacht van de leerkracht wordt verdeeld over 3 jaarlagen. Maar goed, mijn man en stiefdochter hebben het dus positief ervaren.

Vandaag hadden we de 14 maanden prikjes bij het CB. M groeit goed door op haar eigen lijn, 75,5cm en 9,350kg.

Die prikjes wennen nooit, moest zelf weer bijna huilen. Het arme kind zat eerst lekker te kletsen en lachen en toen werd ze ineens pijn gedaan. Op de terugweg is ze in slaap gevallen en nu ligt ze nog te slapen, al bijna 2 uur.

Ons werd trouwens geadviseerd om nu in te schrijven bij een peuterspeelzaal. Dat er een aantal populaire zijn en dat inschrijven met 14 maanden wel nodig is. Zelfs daarover had ik nog niet nagedacht, voel me wel goed voorbereid, maar niet heus :P
pi_193537345
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:00 schreef CaVaBien het volgende:

Wat vinden jullie van gemengde groepen? Dat 3/4/5 bij elkaar zitten en 6/7/8 bij elkaar?
Manlief (Jenaplan, groep 3/4/5): geen probleem, heeft heel veel voordelen, met name op sociaal-emotioneel gebied. Ieder kind in de klas heeft een eigen rol, talenten kunnen goed benut worden enz enz enz

Ik (regulier, groep 7): moet er niet aan denken :') één groep is complex zat.

Zal ook wel aan de leerlingenaantallen liggen (17 vs 32)

Dus tja, het verschilt ook echt per leerkracht, per school, per kind, per gezin.
Ik blijf van mening dat een onderwijsvorm als Montessori, Jenaplan of Vrije School bij jullie moet passen als gezin (en daarmee ook bij je kind). Ik hoor bij mijn man soms wel wat verhalen over kinderen waarvan ik van mening ben dat ze beter af waren in een jaargroepensysteem.

Succes en sterkte met het maken van een keuze. Lijkt me verschrikkelijk daar nu al over na te moeten denken.
pi_193538074
Wow goed verwoord Peace, wij vinden de gedachtegang van met name Jenaplan heel mooi, maar het past inderdaad lang niet bij elk kind. Als ik naar B van 6 jaar kijk, denk ik dat het voor hem te vrij was geweest.

Mijn manager heeft zijn kinderen bijvoorbeeld op 2 verschillende scholen, de ene op een reguliere school en de ander op een Jenaplan school. Zij hebben puur naar de kinderen gekeken en het praktische overboord gegooid.

Als wij Jenaplan, of vrij of of zouden willen, moeten we er minstens 6 kilometer voor 'reizen'. En in die 6 kilometer zit een kanaal waar ze overheen moeten. Kortom dat wordt heel lang brengen en halen met auto of fiets en vriendjes zouden bij ons logistiek een issue zijn. Dus wij hebben het niet eens overwogen. Als het op loopafstand zou zitten, was et een lastige keuze geweest.
pi_193538325
Wij gaan er met deze school niet aan ontkomen (3 groepen dacht ik. Groep 1/2, Groep 3/4/5, Groep 6/7/8). Dus ik hoop dat het goed uitwerkt.. Vind dat nog wel spannend. Wel blij met het bericht van @Clubsoda Nog weer een aantal positieve punten die ik nog niet bedacht had!

Vind het ook heel knap hoe die manager van @exode het dan doet.. Beide kinderen een andere school. Als het nodig is doe je het denk ik wel, maar ik zou nu al de kriebels van het praktische krijgen..
pi_193538378
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:53 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij gaan er met deze school niet aan ontkomen (3 groepen dacht ik. Groep 1/2, Groep 3/4/5, Groep 6/7/8). Dus ik hoop dat het goed uitwerkt.. Vind dat nog wel spannend. Wel blij met het bericht van @:Clubsoda Nog weer een aantal positieve punten die ik nog niet bedacht had!

Vind het ook heel knap hoe die manager van @:exode het dan doet.. Beide kinderen een andere school. Als het nodig is doe je het denk ik wel, maar ik zou nu al de kriebels van het praktische krijgen..
Ze zaten allebei op de Jenaplan school, maar voor de jongste bleek het niet goed te zijn. Die aardde daar gewoon niet. Ik zou het dan ook zo oplossen denk ik.
Beide scholen op loopafstand overigens.

Wij hebben het nu zelf natuurlijk ook logistiek gezien. Juul op het kdv, 15 minuten met de auto voor ons en B op school op 5 minuten lopen. Je vindt je weg wel als het moet.
pi_193539444
Hier ook 1 basisschool op loopafstand, overige scholen zijn op 6km en verder dus ik hoop dat Bikkel kaan aarden op een rooms-katholieke school terwijl wij niet gelovig zijn. Er zitten nu in totaal 54 leerlingen op deze school die verdeeld zijn over 3 klassen. Verder staan ze te springen om nieuwe leerlingen dus als ik hem vandaag inschrijf kan ik er morgen terecht geloof ik.

Voordeel is dat in hetzelfde gebouw de psz zit dus daar gaat hij al vanaf september 1 dagdeel per week heen waardoor hij zo vertrouwd raakt met de omgeving.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193541294
Maar wat zijn nou kwaliteiten van een kind die bij bepaalde onderwijsvormen passen? Daar zoek ik nog een beetje naar. Lily is snel in haar ontwikkeling en pakt dingen zeer snel op. Ik bleek zelf hoogbegaafd en mijn basisschool heeft dat echt heel beroerd opgepakt destijds en daar pluk ik nog steeds de zure vruchten van. Dat wil ik voor Lily voorkomen. De vrijeschool en het lange spelen klinkt heel fijn, maar ik vraag me af of dat voldoende uitdaagt uiteindelijk. Lily is erg sociaal, maar bijt niet echt van zich af.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193542062
Ik denk zelf dat er veel valt of staat met een leerkracht. Je kind kan nog zo montessoriproof zijn, met een slechte juf of meester wordt het daar niks. Idem voor de klas waar het in terechtkomt.

Caesar van bijna 6 zit op een katholieke school, al zijn we niet gelovig. Het is een behoorlijk klassieke school, geen speciale onderwijsvorm. Bij hem past dat als een jas. Hij zit in een heerlijke kleine groep 2 (19 kinderen) die ontzettend goed in elkaar zit. Daarnaast hebben ze er twee gouden kleuterjuffen. Phi zit in hetzelfde gebouw op de peutergroep en gaat hier zonder enige twijfel ook naar school over twee jaar.

Qua hoogbegaafd etc. Ik ben dan niet hoogbegaafd, maar wel erg sterk talig. Ik las eind groep 3 al de boeken van groep 8. Ik heb een klas overgeslagen (groep 4) en mocht er nog een overslaan, maar dat wilde ik niet, omdat ik dan zoveel jonger zou zijn dan de rest. Ik zat op een doodnormale openbare school en niemand wist echt wat ze met me aanmoesten, maar ik las gewoon veel, werkte in groep 4 en 5 al uit de rekenboeken van groep 8, deed thuis geen klap en had een toptijd. Heb me geen seconde verveeld.

Hier in het durp zit ook een Jenaplanschool met een speciale hoogbegaafdenafdeling. Ik zie daar als docente in het vo maar weinig blije, goed gestimuleerde en gesocialiseerde kinderen vandaan komen. Op mijn vorige school (met een andere hb-school als bron) idem dito. Mijn ervaringen zijn dus niet zo denderend met dat soort onderwijs. (Disclaimer: ongetwijfeld zijn er ook voorbeelden te noemen van scholen waar dit allemaal anders is, maar dit is mijn ervaring.)

Lang verhaal kort: ik vind persoonlijk het gevoel bij een school en bij de leerkrachten veel belangrijker dan onderwijsvormen en speciale hb-begeleiding.
pi_193542343
Vergeet trouwens niet dat er heel veel is veranderd in de tijd dat wij basisonderwijs kregen en nu.

Ik was ook zo’n kind dat binnen 5 minuten klaar was met de les en daarna ging lezen. Ik nam standaard 2 boeken mee naar school en die gingen dan ook uit. Maar zo gaat het nergens meer tegenwoordig.
Bijna alle scholen zijn nu van het ontdekkend en onderzoekend leren. En dan heb je de basislesstof waarbij (bijna) iedere methode richting laptop en adaptief onderwijs gaat. En ook dit is leerzaam voor hb kinderen.
pi_193542404
Maar leerkrachten zijn voorbijgangers....ze kunnen weggaan, andere groepen les gaan geven etc. Ik zou daar persoonlijk niet op kiezen, ook omdat je voor het inschrijven weinig weet van de leerkrachten op zo'n school.

Mijn neefje van 9 en nichtje van 6 gaan na de zomer overigens switchen naar een school die hb klassen heeft. De manier waarop ze dit nu aanpakken snap ik niet (long story) maar die switchen dus erg laat. Maar ik snap het wel, mijn neefje is doodongelukkig op school.

Rebubbled, B zou een vrije school ofzo niet trekken denken wij omdat hij structuur nodig heeft en zonder stimulans de hele dag niets doet. Ja heel veel spelen :) dat bleek de afgelopen schoolvrije periode ook wel.

Maar dat is op jonge leeftijd natuurlijk lastig in te schatten. Ik weet wel dat de Jenaplan school die wie voordat wij verhuisden ook een hoge ouder participatie 'eisten' en dat is voor ons erg lastig. Ik weet niet of dat een factor voor je kan zijn.
pi_193543229
Hoi! ik sluit hier aan met A / jonkje O+ die inmiddels vier dagen geen baby meer is.

Het is een lief vrolijk jongetje, wat erg oplettend volgt wat je doet en het dan na probeert te doen. Wat soms driftig wordt als iets niet lukt en héél tevreden kan kijken als iets moeilijks wél lukt (zojuist bij het deksel van een groot blik wat hij er niet alleen af - maar ook weer óp krijgt *O* ).
Dol op dieren :Y heel bang voor jankende geluiden (staafmixer, schroefboormachine, stofzuiger..) :'( , knuffelig *; , heeft een hekel aan zon in zijn gezicht maar vindt het heerlijk om buiten te zijn, loopt aan één handje, kruipt razendsnel en bij voorkeur op handen en voeten :D , begint woorden na te zeggen en een woord waarbij dat vaak lukt is 'eten!' :9.

We hebben het rustig gevierd met wat schoonfamilie en mijn ouders. Hij heeft een loopfietsje gehad, kartonnen blokken/dozen, een popje, mijn oude poppenwagentje, twee prentenboeken, duplo en een houten treinbaan die al door diverse neefjes/nichtjes is gebruikt.
pi_193543247
Nog gefeliciteerd @BobbyMcGee ! O+
pi_193543345
Dank Nicolas!

Ik dacht even dat ik in het verkeerde topic zat; nu al bezig met de basisschool :o hier wordt het waarschijnlijk het dorpsschooltje. Lijkt me lastig Rebubbled, om nu al te kijken wat geschikt is je kind.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 08:44:54 #63
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193547473
quote:
Zorgwekkende toestanden rondom aanmeldbeleid Utrechtse basisscholen

Het aanmeldbeleid voor nieuwe kinderen bij Utrechtse basisscholen voldoet niet en is regelmatig zelfs in strijd met de wet. Een onafhankelijke commissie heeft een rapport opgesteld en dat levert een zorgwekkend beeld op. Wethouder Anke Klein heeft het onderzoek gelezen en laat weten zich zorgen te maken.

De afgelopen tijd heeft de commissie, in opdracht van de gemeente, uitgebreid onderzoek gedaan naar de praktijk van aanmelden en toelaten van kinderen bij basisscholen in Utrecht. De insteek was om te kijken of dit wel eerlijk verliep.

In de wijken Kanaleneiland, Oog in Al, Tuindorp en Overvecht zijn gesprekken gevoerd met schooldirecteuren en ouders. Daarnaast is het onderzoek gebaseerd op beleidsdocumenten van ongeveer 100 van de 110 basisscholen in Utrecht en de websites van alle scholen.

Drie jaar

In Nederland kunnen kinderen als ze drie jaar zijn, aangemeld worden bij een basisschool. Er is ook zoiets als vooraanmeldingen, dat kan gebeuren als kinderen nog jonger zijn. Deze kinderen mogen echter geen voorrang krijgen. Kinderen waarvan de ouders zich aan het wettelijke tijdstip van dat jaar houden, hebben anders niet meer dezelfde kansen.

In de praktijk blijkt dat een aantal scholen in Utrecht met vooraanmeldingen werkt, die automatisch leiden tot toelating. Daarmee overtreden zij de wet.

Daarnaast kan een groot deel van de scholen hun website verbeteren ten aanzien van goede en heldere informatie over hun toelatingsbeleid. Slechts 11 procent van de scholen communiceren de procedure van aanmelding en inschrijving volledig correct en helder op hun website en naar ouders. In het rapport is te lezen dat populaire scholen relatief vaker zich niet goed aan de regels houden.

Reactie wethouder

De resultaten uit het rapport baren wethouder Anke Klein (onderwijs) zorgen: “De uitkomsten van het onderzoek zijn voor mij onacceptabel. Ieder kind moet zoveel mogelijk gelijke kansen krijgen. Het beleid van scholen rond aanmelden en inschrijven speelt hier een grote rol in. Ik heb de schoolbesturen – niet vrijblijvend – verzocht hier met urgentie werk van te maken. We zijn met de schoolbesturen overeengekomen dit probleem samen snel aan te pakken. Het is een taai probleem dat we alleen in partnerschap kunnen oplossen als álle scholen in de stad meedoen.”

De drie grootste schoolbesturen van het basisonderwijs in Utrecht – PO Utrecht, PCOU Willibrord en KSU – hebben aan het onderzoek meegewerkt en hebben in een statement gereageerd op de uitkomsten. Ze erkennen de problemen en gaan aan de slag met een plan van aanpak.

Volgens de schoolbesturen is het probleem breder dan alleen transparantie: “De problematiek rondom de aanmeldprocedure voor leerlingen in het basisonderwijs in Utrecht is complex en veelomvattend en wordt niet uitsluitend opgelost door een transparant aanmeldingsbeleid. Zo spelen bijvoorbeeld de schaarste van onderwijshuisvesting in onze stad een rol en de spanning om een school ín de wijk te zijn in combinatie met het streven naar diversiteit én gelijke kansen voor alle leerlingen.”

Vervolg
De gemeente heeft de schoolbesturen gevraagd om voor het komende schooljaar te beginnen met de aanpassing van de communicatie en procedures rond aanmelding en toelating op de websites van afzonderlijke scholen, en deze in lijn te brengen met de wet.

Daarnaast wordt in oktober een plan van aanpak met daarbij horende vervolgstappen gepresenteerd in samenwerking met schoolbesturen, scholen en ouders. Doel is heldere afspraken over aanmelding en toelating, en de effecten van een postcodebeleid en broertje/zusje regelingen worden in beeld gebracht.

https://www.duic.nl/algem(...)echtse-basisscholen/
Protège moi de mes désirs.
pi_193547505
Nog gefeliciteerd @BobbyMcGee O+!
Leuke kado’s heeft ie gehad :Y
pi_193547525
Gefeliciteerd met je dreumes Bobby!! O+
pi_193547659
Gefeliciteerd Bobby! Een dreumes in huis.
pi_193550289
Ohh Bobby gefeliciteerd! Wat vindt hij van de loopfiets?

Ik heb de scholen in de buurt gemaild voor een rondleiding, maar voor nu enkel nee vanwege corona. Nouja, ik schrijf haar gewoon in bij de montessori voorschool, het vrije KDV en blijf voor nu bij de gastouder om de hoek. Komt tijd komt raad. Hopelijk. :')

Het arme schaap heeft al sinds vannacht koorts en is hangerig en huilerig. Toch maar een dag zorgverlof genomen, want papa is niet goed en het liefst kruipt ze terug mijn baarmoeder in geloof ik. Ik weet niet precies wat er is. Het lijkt geen virus of oortjes te zijn. Er lijkt wel een randje van een kies door te komen, maar echt goed laat ze me niet kijken en voelen. Eten doet ze ook amper en ze wil enkel borstslorpen de hele tijd. Dus ik verdenk toch de tandjes.

Ook heeft ze boos kijken als reactie ontdekt. Alles veroorzaakt sinds een paar dagen een donderwolkhoofd gevolgd door een schaterlach als je donderwolkig terug kijkt. O+ Wat zijn ze leuk hè?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193551972
Gefeliciteerd Bobby! En wat een hoop cadeautjes! O+

Veel beterschap rebubbled, wat naar zeg. Hopelijk voelt ze zich gauw beter. En wat een updates krijgen ze he. Ik vind deze fase/ periode zo leuk. O+

Dat van papa is niet goed herken ik heel erg. Als papa komt, geeft ze hem gauw een kusje, zwaait en zegt dag dag, oftewel wegwezen jij :P En als hij dat niet doet, krijst ze het uit of gaat ze huilen. Ook bij grote zus, ooh wee als zij haar optilt, dan worden we half doof door het gekrijs :P

Ze begrijpt bijna alles wat we zeggen tegenwoordig en maakt op haar manier duidelijk wat zij wil met steeds meer woordjes. Ze kan inmiddels zelfstandig staan en ze is zo nieuwsgierig en vrolijk.

Alleen het doorslapen lukt nog steeds niet en dat is erg vermoeiend. Ik ben zo benieuwd wanneer ik eindelijk een keertje kan doorslapen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door CaVaBien op 09-06-2020 14:25:55 ]
pi_193553547
Leuk hè dat boos kijken :Y
Denk inderdaad ook tandjes rebubbled, Y. krijgt ook weer een snijtand, dus is niet te genieten op het moment. Wil ook niks eten, in slaap vallen gaat ruk.

@CaVaBien ja 1 jaar is zooo leuk, veel driftbuien wel maar ze leren zo veel. Elke dag lijken er nieuwe woordjes bij te komen en zoveel ontwikkelingen O+
Vind het bijna jammer dat ze hier over 3 maanden alweer 2 wordt :')

Even wat foto’s wantttt DFD!
Jongens kom op *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:40:02 #70
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193554468
Gefeliciteerd Bobby! Gezellig hè, zo’n dreumes in huis O+

Framblij wat een mooi meisje! Soms vind ik het wel eens jammer dat ik geen foto’s van Bas online zet. Ik wil mijn mooie ventje ook wel eens showen O+
pi_193554695
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:35 schreef Framblij89 het volgende:
Leuk hè dat boos kijken :Y
Denk inderdaad ook tandjes rebubbled, Y. krijgt ook weer een snijtand, dus is niet te genieten op het moment. Wil ook niks eten, in slaap vallen gaat ruk.

@:cavabien ja 1 jaar is zooo leuk, veel driftbuien wel maar ze leren zo veel. Elke dag lijken er nieuwe woordjes bij te komen en zoveel ontwikkelingen O+
Vind het bijna jammer dat ze hier over 3 maanden alweer 2 wordt :')

Even wat foto’s wantttt DFD!
Jongens kom op *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geloof dat er hier een kies doorkomt.. Het meisje is hier niet te genieten ook.. Kan niet wachten op de twee=nee fase straks. :9 Die is nu al light aanwezig!

Maar als je het zo jammer vindt... Tijd voor Framblij 2.2 ? O+ :6

Ik zal een foto opzoeken!
pi_193554761


Zeldzame foto met speen!



(en wieg... haha )
pi_193555223
@Framblij89 wat een mooi meisje en wat is ze gegroeid! O+

NJ mooie foto's ook! De wond op haar neusje ziet er wel heftig uit, heeft ze daar nog last van?

Vervelend van al het tandjesleed.

Sinds tinypic niet meer bestaat, weet ik niet meer zo goed hoe ik foto's moet uploaden zonder dat ik een account moet aanmaken etc.
pi_193555361
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:34 schreef CaVaBien het volgende:
@:Framblij89 wat een mooi meisje en wat is ze gegroeid! O+

NJ mooie foto's ook! De wond op haar neusje ziet er wel heftig uit, heeft ze daar nog last van?

Vervelend van al het tandjesleed.

Sinds tinypic niet meer bestaat, weet ik niet meer zo goed hoe ik foto's moet uploaden zonder dat ik een account moet aanmaken etc.
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:34 schreef CaVaBien het volgende:
@:Framblij89 wat een mooi meisje en wat is ze gegroeid! O+

NJ mooie foto's ook! De wond op haar neusje ziet er wel heftig uit, heeft ze daar nog last van?

Vervelend van al het tandjesleed.

Sinds tinypic niet meer bestaat, weet ik niet meer zo goed hoe ik foto's moet uploaden zonder dat ik een account moet aanmaken etc.
Ze heeft toevallig vandaag de korstjes er af getrokken.. Het ziet er nu een stuk minder heftig uit. Maar wel een week met behoorlijk korst gelopen over haar hele neus en lip. Mochten er niet aankomen. :s) Dus veel last van gehad, maar heelt gelukkig wel mooi!

Ik gebruik photobucket of zoals nu upload ik de foto's op facebook, maar plaats ze zo dat ik ze alleen zelf kan zien. :9 Dan kan ik de afbeeldingslink gebruiken. Dat lijkt redelijk te werken.. Maar ja, het staat wel 'ergens'..
pi_193555547
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:34 schreef CaVaBien het volgende:
@:Framblij89 wat een mooi meisje en wat is ze gegroeid! O+

NJ mooie foto's ook! De wond op haar neusje ziet er wel heftig uit, heeft ze daar nog last van?

Vervelend van al het tandjesleed.

Sinds tinypic niet meer bestaat, weet ik niet meer zo goed hoe ik foto's moet uploaden zonder dat ik een account moet aanmaken etc.
Ik gebruik mupload.nl
Werkt bijna hetzelfde als tinypic :)

Ik heb gister op de fiets boodschappen gedaan met de heren terwijl de oudste op zwemles was.
Nouja boodschappen, toen ze allebei in de kar zaten, was de kar wel vol. Dus we hielden het bij limonade en een kaasstengel _O-



En Vincent heeft een nieuwe hobby... dit trof ik aan toen ik terug kwam van het toilet..

  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 9 juni 2020 @ 20:57:43 #76
74056 crew  ToT
pi_193557891
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:35 schreef Framblij89 het volgende:
Leuk hè dat boos kijken :Y
Denk inderdaad ook tandjes rebubbled, Y. krijgt ook weer een snijtand, dus is niet te genieten op het moment. Wil ook niks eten, in slaap vallen gaat ruk.

@:cavabien ja 1 jaar is zooo leuk, veel driftbuien wel maar ze leren zo veel. Elke dag lijken er nieuwe woordjes bij te komen en zoveel ontwikkelingen O+
Vind het bijna jammer dat ze hier over 3 maanden alweer 2 wordt :')

Even wat foto’s wantttt DFD!
Jongens kom op *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o Zo dan, da's al een hele kleuter!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 9 juni 2020 @ 20:59:12 #77
74056 crew  ToT
pi_193557924
Mini-ToT haalt meer en meer halsbrekende toeren uit:

pi_193557980
Wat is Y. al een echt meisje! Ze lijkt lang. Wat een schitterende ogen O+

Bijna naamgenoot van ‘mijn’ S heeft ook een trouwe hondenvriend zie ik O+ Ik vind het zo leuk om die band tussen kind en hond te zien groeien. (Ook al moeten we wel oppassen dat ze niet te wild doet met onze kleine teckel.

De boefjes van AapieAnnie :D Dat geklim is herkenbaar! Nog even en ze staan er naast elkaar ;)

2 foto’s van Sofie. Een dromerige bovenaan de glijbaan. En nieuw ontdekt speelgoed: raamstickers. Ze blijft ze van het ene naar het andere raam verhuizen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193558276
Oh Takkie, nu ik je kleine meid weer zie: ik moest laatst hardop lachen om de foto waarbij haar knuffel in de koffer zit :D Superschattige pruillip O+

Leuke foto's allemaal!

Mijn jongetje was lekker zand met stenen aan het eten bij de opvang :D na een opvangdag is hij zo heerlijk knuffelig! *; Maar ook moe, hij kon net voordat we hem naar bed brachten alleen nog maar huilen en sliep binnen een paar minuten.
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 22:37:41 #80
447051 crew  Peejtur
pi_193559937


Even kort ons meisje. Haal ik later weer weg :)
pi_193563345
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:40 schreef 1inamelon het volgende:
Gefeliciteerd Bobby! Gezellig hè, zo’n dreumes in huis O+

Framblij wat een mooi meisje! Soms vind ik het wel eens jammer dat ik geen foto’s van Bas online zet. Ik wil mijn mooie ventje ook wel eens showen O+
Dankjewel O+ je kan de foto ook posten en dan kort erna weghalen? Snap dat je het niet wil overigens :)

@CaVaBien dankje O+ Ik upload m’n foto’s bij imgur, misschien kan je dat proberen?

@NicolasJoy jaaa zoals je weet kriebelt het echt voor een tweede :@ eerst een baan vinden en een contract binnen slepen, dan zullen we verder kijken :s) wat een leuke hoed heeft spookje op trouwens O+

@Takkie88 Dankje O+ Ja ze is ook echt heel lang! Weet niet precies hoe lang want het lukt me zelf niet om op te meten haha, en pas over 3 maanden weer afspraak bij het CB.

Leuke foto’s verder iedereen, vind het leuk om jullie dreumesen zo te zien groeien O+
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:18:14 #82
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193565968
Ik geniet ook altijd enorm van de foto's. Maar prul komt niet herkenbaar online totdat ze oud genoeg is om daar zelf een keuze in te maken.

Vanochtend was ze moe, moe, moe... en dus ligt ze al een kwartier in bed. Hopelijk doet ze een goede tuk en is ze vanmiddag weer een beetje te genieten.

Verder heeft ze klimmen en glijden ontdekt, wil ze de hele dag boekjes lezen, is haar nieuwe loopfiets top, haar nieuwe step nog veel topper en geniet ik enorm.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193567392
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:51 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Ik gebruik mupload.nl
Werkt bijna hetzelfde als tinypic :)

Ik heb gister op de fiets boodschappen gedaan met de heren terwijl de oudste op zwemles was.
Nouja boodschappen, toen ze allebei in de kar zaten, was de kar wel vol. Dus we hielden het bij limonade en een kaasstengel _O-

[ afbeelding ]

En Vincent heeft een nieuwe hobby... dit trof ik aan toen ik terug kwam van het toilet..

[ afbeelding ]
Haha, niet te doen zo, boodschappen! O+
Wel twee goede aankopen! ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 21:02 schreef Takkie88 het volgende:
Wat is Y. al een echt meisje! Ze lijkt lang. Wat een schitterende ogen O+

Bijna naamgenoot van ‘mijn’ S heeft ook een trouwe hondenvriend zie ik O+ Ik vind het zo leuk om die band tussen kind en hond te zien groeien. (Ook al moeten we wel oppassen dat ze niet te wild doet met onze kleine teckel.

De boefjes van AapieAnnie :D Dat geklim is herkenbaar! Nog even en ze staan er naast elkaar ;)

2 foto’s van Sofie. Een dromerige bovenaan de glijbaan. En nieuw ontdekt speelgoed: raamstickers. Ze blijft ze van het ene naar het andere raam verhuizen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hondenvriend bij m'n ouders en schoonouders, zelf moet ze het thuis met een eigewijze kat doen. :9 Maar alle dieren zijn helemaal goed. *) De kat vindt het alleen nog steeds te beweeglijk en druk vaak, haha.

Leuke foto's van Sofie! Hele eigen blik, zo leuk!

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:37 schreef Peejtur het volgende:
[ afbeelding ]

Even kort ons meisje. Haal ik later weer weg :)
O+ Leuke foto!!
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 08:48 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Dankjewel O+ je kan de foto ook posten en dan kort erna weghalen? Snap dat je het niet wil overigens :)

@:cavabien dankje O+ Ik upload m’n foto’s bij imgur, misschien kan je dat proberen?

@:nicolasjoy jaaa zoals je weet kriebelt het echt voor een tweede :@ eerst een baan vinden en een contract binnen slepen, dan zullen we verder kijken :s) wat een leuke hoed heeft spookje op trouwens O+

@:takkie88 Dankje O+ Ja ze is ook echt heel lang! Weet niet precies hoe lang want het lukt me zelf niet om op te meten haha, en pas over 3 maanden weer afspraak bij het CB.

Leuke foto’s verder iedereen, vind het leuk om jullie dreumesen zo te zien groeien O+
O-)
Ik weet het, ik snap je, maar toch.... *)
Hoed van m'n vriendin, maar ja, veel leuker dan de eigen hoedjes natuurlijk. :D

Zet Y. 'gewoon' even tegen de muur, streepje met potlood... O-)
pi_193568243
Hoi, ik heb een verse dreumes :W.
Bas (fok!naam) is vandaag 1 geworden en ligt nu lekker te slapen. Hij is ontzettend nieuwsgierig en ook een tikkeltje ondeugend, maar vooral een vrolijke allemansvriend. Hij speelt graag buiten in de tuin, waar hij eigenlijk altijd te vinden is bij het konijnenhok want dat maakt lekker veel kabaal als je erop mept. Ook trekt hij graag zijn boekjes uit de kast om er dan in te gaan kijken. Hij kruipt overal naar toe en staat en loopt overal waar hij zich vast kan houden. Hij staat de laatste 2 weken ook zo af en toe al los. Favoriet eten: brood, banaan, nasi, pasta met tomatensaus. Hij kreeg van ons een zandbak, verder komen vanavond opa&oma en overgrootoma hier eten. Van het weekend verdeeld over zaterdag en zondag nog wat bezoek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanmorgen cakesmash gedaan thuis, hij heeft heel netjes na de slagroom zoveel mogelijk plakjes banaan uit de taart zitten peuteren O+.
pi_193568287
Welkom @douche-eendje! *O* Wat een heerlijke foto van Bas O+
  woensdag 10 juni 2020 @ 14:57:56 #86
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193568447
Aww gefeliciteerd Bas! Wat ben je blij! En foknaamboks :P

Mijn Bas gaat sinds deze week weer naar de crèche. Het gaat op zich best goed, een paar tranen bij het wegbrengen, maar hij wil er niks eten. Ik haal hem gelukkig al op tijd op (14:00) en dan eten we thuis meteen iets maar ik vind het niet optimaal :{ Ik hoop dat het volgende week beter gaat, dan zit hij in zijn eigen groep en lokaal en heeft hij z’n eigen juffen weer.
pi_193569350
Gefeliciteerd @douche-eendje !
pi_193574479
Ahhh D-E wat een heerlijkerd met die armpjes in de lucht. Zooo zoet! Gefeliciteerd!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193578594
Gefeliciteerd D-E! Kijk hem genieten en blij zijn, heel schattig O+
pi_193578863
Gefeliciteerd D-E! Wat een geweldig lieve foto O+

@NicolasJoy als ik met potlood een streepje zet op de muur denkt deze jongedame vast ‘ohhh, vrijbrief om op de muur te tekenen!’ :') maar ik ga zo wel wat proberen.
pi_193578877
Gefeliciteerd douche_eendje *O* Heerlijke foto en nog een feestdagen tegemoet! Veel plezier!

Draakje is gister weer voor het eerst naar de opvang geweest en dat ging verrassend goed. Ik vond het denk ik spannender dan hij :')
pi_193579508
Dankjewel allen *O* .

Net met Bas bij het consultatiebureau geweest voor zijn 11maanden vaccinaties, die moesten nog. Meneer is 70 cm en 9,6 kilo. Wel verwijzing voor oogarts want hij kijkt regelmatig wat scheel. Net gebeld, maar ze maken nog geen afspraken want corona en gigantische achterstand, verwachting is dat ze over 3 maanden bellen voor een afspraak }:|.
pi_193580530
Aangezien deze dame nog maar 19 dagen een dreumes is, moeten we haar af en toe weer eens showen ;)
Mevrouw maakt zelf selfies _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net voor deze foto was ze aan het kiekeboe spelen met de telefoon en een dekentje. Ze kwam niet meer bij. Kijken die van jullie ook graag naar zichzelf?
pi_193581478
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juni 2020 09:39 schreef douche-eendje het volgende:
Dankjewel allen *O* .

Net met Bas bij het consultatiebureau geweest voor zijn 11maanden vaccinaties, die moesten nog. Meneer is 70 cm en 9,6 kilo. Wel verwijzing voor oogarts want hij kijkt regelmatig wat scheel. Net gebeld, maar ze maken nog geen afspraken want corona en gigantische achterstand, verwachting is dat ze over 3 maanden bellen voor een afspraak }:|.
Goede stats!! Kijkt Bas vaker scheel als ie bijv moe is?

@exode heerlijk! Ja Y. vindt het helemaal geweldig om naar zichzelf te kijken, ook met bepaalde filters weet ze dat ze haar mond open moet doen om een effect te krijgen _O- vind het wel mooi om te zien dat ze zichzelf leuk vinden O+

@Fuchsia_roze wat fijn dat het zo goed is gegaan op de opvang! Y. gaat in september voor het eerst, en ik merk nu al dat ik het heel spannend vind haha.

Y. krijgt 2 snijtanden tegelijk, en nog 1 kies, naaaaaaah. Ze is zo snel geïrriteerd de afgelopen dagen (logisch ook), maar gisteren heeft ze zo hard aan m’n haren getrokken dat ik er gewoon van moest huilen :{ wel haar armen beet gepakt en gezegd dat dat ‘auw’ doet, toen ging ze me troosten.. om vervolgens weer vrolijk door te gaan met haren trekken. Heftig dagje |:( Vandaag is ze gelukkig wel weer wat vrolijker, en ze eet ook weer wat meer. Ze gaat in principe super snel met haar gebit dus als het goed is zijn we snel klaar.
pi_193581564
@Framblij89, het is inderdaad erger als hij moe is. Ik heb zelf ook een flinke oogafwijking die volgens mijn groene boekje ook rond 1 jaar zichtbaar begon te worden.
  donderdag 11 juni 2020 @ 12:41:54 #96
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193582048
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:56 schreef exode het volgende:
Aangezien deze dame nog maar 19 dagen een dreumes is, moeten we haar af en toe weer eens showen ;)
Mevrouw maakt zelf selfies _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net voor deze foto was ze aan het kiekeboe spelen met de telefoon en een dekentje. Ze kwam niet meer bij. Kijken die van jullie ook graag naar zichzelf?
Ja! Zelfs in de reflectie van het raam. IJdeltuitje :D
pi_193588264
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 08:43 schreef Framblij89 het volgende:
Gefeliciteerd D-E! Wat een geweldig lieve foto O+

@:nicolasjoy als ik met potlood een streepje zet op de muur denkt deze jongedame vast ‘ohhh, vrijbrief om op de muur te tekenen!’ :') maar ik ga zo wel wat proberen.
Hahaha, oeps. Daar had ik nog even niet over nagedacht. Goed punt, goed goed punt. :9
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:56 schreef exode het volgende:
Aangezien deze dame nog maar 19 dagen een dreumes is, moeten we haar af en toe weer eens showen ;)
Mevrouw maakt zelf selfies _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net voor deze foto was ze aan het kiekeboe spelen met de telefoon en een dekentje. Ze kwam niet meer bij. Kijken die van jullie ook graag naar zichzelf?
Tof, haha. O+

Hier ook zoëen, die wil zodra je de telefoon hebt meekijken, het liefst met filters van Instagram erbij, kan je haar bij wijze van uren mee vermaken. :+
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:04 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Goede stats!! Kijkt Bas vaker scheel als ie bijv moe is?

@:exode heerlijk! Ja Y. vindt het helemaal geweldig om naar zichzelf te kijken, ook met bepaalde filters weet ze dat ze haar mond open moet doen om een effect te krijgen _O- vind het wel mooi om te zien dat ze zichzelf leuk vinden O+

@:fuchsia_roze wat fijn dat het zo goed is gegaan op de opvang! Y. gaat in september voor het eerst, en ik merk nu al dat ik het heel spannend vind haha.

Y. krijgt 2 snijtanden tegelijk, en nog 1 kies, naaaaaaah. Ze is zo snel geïrriteerd de afgelopen dagen (logisch ook), maar gisteren heeft ze zo hard aan m’n haren getrokken dat ik er gewoon van moest huilen :{ wel haar armen beet gepakt en gezegd dat dat ‘auw’ doet, toen ging ze me troosten.. om vervolgens weer vrolijk door te gaan met haren trekken. Heftig dagje |:( Vandaag is ze gelukkig wel weer wat vrolijker, en ze eet ook weer wat meer. Ze gaat in principe super snel met haar gebit dus als het goed is zijn we snel klaar.
:*
Hoop dat de rest van je dag een beetje okay was...
pi_193588274
Wij hebben een verkouden dreumes.. }:|

Snot, dus geen opvang morgen. |:(
pi_193592938
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:49 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij hebben een verkouden dreumes.. }:|

Snot, dus geen opvang morgen. |:(
Hier ook al sinds afgelopen maandag. Maar Bikkel is chronisch verkouden dus heb een mail gestuurd naar het kdv of er dmv een verklaring oid toch geen oplossing gevonden kan worden want anders gaat dit nog maanden duren.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 08:03:55 #100
447051 crew  Peejtur
pi_193595928
In principe zijn de richtlijnen voor kdv aangepast toch? Dat snot mag als er maar ook geen koorts is enzo.

Ons monstertje is ook al een week verkouden en mag gewoon komen.
pi_193597826
Ik deed vandaag voor het eerst weer boodschappen met Welpje (moest wel want man is weer aan het werk). En het was zo fijn! Ik hield hem de hele tijd in het zitje van het winkelwagentje zodat hij nergens aan kon zitten, maar op de markt smikkelde hij wel van truffelkaas en olijven. Kleine fijnproever O+ _O_
pi_193598030
quote:
17s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:46 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi, ik heb een verse dreumes :W.
Bas (fok!naam) is vandaag 1 geworden en ligt nu lekker te slapen. Hij is ontzettend nieuwsgierig en ook een tikkeltje ondeugend, maar vooral een vrolijke allemansvriend. Hij speelt graag buiten in de tuin, waar hij eigenlijk altijd te vinden is bij het konijnenhok want dat maakt lekker veel kabaal als je erop mept. Ook trekt hij graag zijn boekjes uit de kast om er dan in te gaan kijken. Hij kruipt overal naar toe en staat en loopt overal waar hij zich vast kan houden. Hij staat de laatste 2 weken ook zo af en toe al los. Favoriet eten: brood, banaan, nasi, pasta met tomatensaus. Hij kreeg van ons een zandbak, verder komen vanavond opa&oma en overgrootoma hier eten. Van het weekend verdeeld over zaterdag en zondag nog wat bezoek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanmorgen cakesmash gedaan thuis, hij heeft heel netjes na de slagroom zoveel mogelijk plakjes banaan uit de taart zitten peuteren O+.
O+ O+ O+ Wát een leukerd! Welkom hier 8-)
pi_193598119
@lunapuella: jaa leuk he, samen boodschappen doen O+ zo gezellig in het winkelwagentje.

Mijn werkdag duurde gisteren tot half zeven, en het laatste half uur kon 't jonkje alleen maar huilen - wat de man ook deed. Was helemaal over toen ik thuis was - al wilde hij wel heel graag aan de borst.

Ik heb nooit een baby gehad die enorm aanhankelijk was - tot nu. Ik vind het ergens wel schattig maar ook enorm onhandig :X had juist gedacht dat je langzamerhand méér vrijheid kreeg, niet minder.

Vannacht heb ik samen met hem geslapen; ik was zo moe dat ik maar gelijkertijd naar bed ben gegaan en hem naast me heb gelegd. Best een goede nacht, totdat hij rond 6 uur heel onrustig werd maar wel moe leek en uiteindelijk het bed heeft onder gespuugd..

Wij brengen 't jonkje ondanks snot naar de opvang (wel netjes gemeld dat ze kunnen bellen als het te erg is) en geen commentaar gekregen ^O^ 't Gaat steeds beter daar, zelfs de overdracht ging gisteren zonder huilen :o
pi_193600914
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 08:03 schreef Peejtur het volgende:
In principe zijn de richtlijnen voor kdv aangepast toch? Dat snot mag als er maar ook geen koorts is enzo.

Ons monstertje is ook al een week verkouden en mag gewoon komen.
Het verschilt echt per kdv, hier zijn ze niet welkom met snotneus dus is hij vandaag weer thuis. Toen ik vanmorgen hem afbelde zei zijn leidster zelf ook al dat Bikkel altijd een snotneus heeft dus het is daar ook wel bekend. Helaas is de directrice vandaag afwezig dus ik hoop dat ik maandag antwoord krijg.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193606847
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:46 schreef Wolken het volgende:

[..]

Hier ook al sinds afgelopen maandag. Maar Bikkel is chronisch verkouden dus heb een mail gestuurd naar het kdv of er dmv een verklaring oid toch geen oplossing gevonden kan worden want anders gaat dit nog maanden duren.
Ben benieuwd hoe ze het aan gaan pakken bij jullie..
Hier vorig jaar het hele najaar, dus ik hoop dat er voor na de zomer sowieso een oplossing is.

Voor vandaag hadden we goede andere oppas en een fijne dag, maar qua werk kunnen we dit niet de hele zomer nog hebben. :+
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 08:03 schreef Peejtur het volgende:
In principe zijn de richtlijnen voor kdv aangepast toch? Dat snot mag als er maar ook geen koorts is enzo.

Ons monstertje is ook al een week verkouden en mag gewoon komen.
Snotverkouden is hier echt een weigering. Een keer een nies met snot kan hoor, maar zodra het er meer uit loopt is het een direct telefoontje.
  zondag 14 juni 2020 @ 21:37:21 #106
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193632272
Zo, Bas zijn verjaardagsweekend is voorbij en hij is schandalig verwend _O- .

Vraagje, ik geef borstvoeding en ben nu gestopt met kolven op werkdagen want dat was ik zat. Ik heb nog wat in de vriezer wat we de komende weken eerst op maken, maar wat bied ik daarna aan? Bas drinkt op mijn werkdagen nog 1x per dag een flesje gekolfde melk, na zijn middagslaapje. Bij zijn lunch krijgt hij al wat karnemelk :).
pi_193632432
Na 1 is het bijna 500ml aan zuivel per dag. 3x drinken bij mama is voldoende bvb. Ik geef op de 2 GO dagen ca. 100ml koemelk mee. De andere dagen drinkt ze 4x bij mij. Yoghurt geef ik zelden, want dan krijgt ze teveel calcium naast de borstmelk, wat weer slecht is voor de ijzeropname.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 14 juni 2020 @ 21:47:28 #108
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193632444
Er zijn verschillende opties:
- melk (van koe/geit/haver/soja/whatever)
- opvolgmelk
- Niets (omdat je bijvoorbeeld zuivel al via een andere weg aanbiedt, zoals borstvoeding op andere momenten, of yoghurt of kaas)

Ik ben nu bijna door mijn vriezervoorraad heen, maar de keren dat ik vergeten iets ben te ontdooien geven we havermelk of koemelk.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_193633817
Sofie kreeg/krijgt yoghurt mee naar het kdv. En ze krijgt tijdens de lunch daar vanaf dat ze 1 jaar is een bekertje koemelk. Toen ben ik namelijk gestopt met kolven.

Wat leuk dat Bas zijn verjaardag uitgebreid heeft kunnen vieren! Stiekem is het voor die kleintjes wel een uitkomst dat alle visite nu gespreid komt. Minder overweldigend en elke keer weer feest!

Krijgen jullie ook nog regelmatig de vraag op wie je dreumes lijkt? Ik antwoordde altijd dat ik niet zag of ze nou op papa of mama lijkt qua uiterlijk. Ik geloof dat ik daar op terug moet komen :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193635777
@Takkie88 nou dat is wel erg duidelijk lijkt me zo :P Sofie lijkt heel erg op jou!

Y. is echt een mengelmoes denk ik, ene moment lijkt ze meer op papa, dan weer op mij. Karakter heeft ze wel 100% van mij (voor zover je dat nu al kan merken :'))

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 15 juni 2020 @ 08:17:41 #111
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193635871
Nora lijkt echt superhard op mij, haar grote broer is dan weer veel meer kopie van vaders.

O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 15 juni 2020 @ 08:42:43 #112
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193636078
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:46 schreef Rebubbled het volgende:
Na 1 is het bijna 500ml aan zuivel per dag. 3x drinken bij mama is voldoende bvb. Ik geef op de 2 GO dagen ca. 100ml koemelk mee. De andere dagen drinkt ze 4x bij mij. Yoghurt geef ik zelden, want dan krijgt ze teveel calcium naast de borstmelk, wat weer slecht is voor de ijzeropname.
3x per dag drinken komen wij nog wel makkelijk aan ja, dus ik denk dat het dan gewoon water met een ander snackje gaat worden. Maar daar moeten manlief en oma straks maar even naar kijken, wat het meest handige is en waar Bas behoefte aan heeft. Ik heb nog zo'n 30 voedingen in de vriezer en we gaan nog 3 weken op vakantie, dus we redden het nog wel een aantal weken hiermee.
Op kinderdagverblijf is er aardig wat aanwezig aan opties, dus iets meegeven hoeft niet :).

Oh Takkie, dat is wel heel duidelijk zeg :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, wat vinden jullie? :+
pi_193636146
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:17 schreef pinquit het volgende:
Nora lijkt echt superhard op mij, haar grote broer is dan weer veel meer kopie van vaders.

O+
Haha, en ik vind jouw twee jongsten juist erg op elkaar lijken!
pi_193636493
B en Juul lijken allebei enorm veel op hun moeder. Ze hebben wel de lengte van de donor, tenminste daar gaan we vanuit. Ze worden allebei lang zoals we het nu zien.
B is nu 6 en is een mannelijke kopie van mijn vriendin, bijna freaky zoveel als die lijken op elkaar.

Juul heeft wel een ander karakter, waar B en mijn vriendin relaxt zijn, is Juul een enorme diva.

Grappige is dat B wel veel van mijn heeft overgenomen. Ik ben erg van het groeten van mensen en ouwehoeren met iedereen. Dat doet hij ook en mijn vriendin is zo helemaal niet. Juul is ook open en sociaal.

Juul maakt natuurlijk ook al meer mee omdat ze B voor zich heeft. Met B waren we meer thuis of was een uitje gewoon de speeltuin. Met B trekken we er meer op uit en dan gaat Juul in het kielzog mee. Ze is ook nergens bang voor, waar B altijd wat voorzichtiger was.
pi_193637260
Niet de fanatiekste of bekendste poster, maar ik kom toch even zwaaien. Vandaag is mijn liefste meisje jarig, “de prinses” zoals haar broer haar noemt. Zo blij dat ze er is O+

Ik denk niet dat ik in het peutertopic aanhaak, maar blijf lekker lurken en ga voor the occasional post :+

[ Bericht 11% gewijzigd door Jentin op 15-06-2020 20:32:39 ]
pi_193637745
Gefeliciteerd Jentin O+
pi_193637920
Yeaaaaaaah Jentin! Gefeliciteerd met het prinsesje :)
pi_193638026
Gefeliciteerd Jentin! Lekkere vlinder! O+

D-E, ik vind hem best op jou lijken eigenlijk. Sowieso de ogen en het neusje.

Pinq, ik vind alle drie jouw kinderen ontzettend veel op jou lijken en op elkaar. Je ziet ook bijna geen verschil tussen de oudste en de jongste twee. Sowieso echt prachtige kindjes.

Mijn baarmoeder is volgens mij vergeten te mengen en heeft enkel de genen uit mijn ei ontwikkeld. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193643493
Gefeliciteerd Jentin!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193645019
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:43 schreef Jentin het volgende:
Niet de fanatiekste of bekendste poster, maar ik kom toch even zwaaien. Vandaag is mijn liefste meisje jarig, “de prinses” zoals haar broer haar noemt. Zo blij dat ze er is O+

[ afbeelding ]

Ik denk niet dat ik in het peutertopic aanhaak, maar blijf lekker lurken en ga voor the occasional post :+
Gefeliciteerd!
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:46 schreef Rebubbled het volgende:
Gefeliciteerd Jentin! Lekkere vlinder! O+

D-E, ik vind hem best op jou lijken eigenlijk. Sowieso de ogen en het neusje.

Pinq, ik vind alle drie jouw kinderen ontzettend veel op jou lijken en op elkaar. Je ziet ook bijna geen verschil tussen de oudste en de jongste twee. Sowieso echt prachtige kindjes.

Mijn baarmoeder is volgens mij vergeten te mengen en heeft enkel de genen uit mijn ei ontwikkeld. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, die laatste foto! O+
pi_193645032
Wij hebben vandaag de dreumes gewoon weer de hele dag thuis gehad om een loopneus..
Ik snap ze echt wel op de opvang, maar mevrouw wilde dus écht niet mee naar huis toen we haar verplicht na een uurtje al op moesten halen.
pi_193645814
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:51 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij hebben vandaag de dreumes gewoon weer de hele dag thuis gehad om een loopneus..
Ik snap ze echt wel op de opvang, maar mevrouw wilde dus écht niet mee naar huis toen we haar verplicht na een uurtje al op moesten halen.
Ik heb Bikkel vandaag ook gewoon gebracht ondanks dat het nog niet helemaal over is. Maar de directrice wilt toch ook echt een doktersverklaring dat Bikkel chronisch verkouden is.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  maandag 15 juni 2020 @ 20:50:44 #123
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_193646033
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_193650595
Wat leuk om jullie vergelijk-foto’s ook te zien! @framblij; ik vind haar vooral op jou lijken. @douche-eendje; Bas is een echte mix zo te zien! @Rebubbled; jij hebt een sterk genenpakket!
@exode; vind dat wel mooi om te zien dat veel gedrag wat we laten zien dus ‘aangeleerd’ is en niet aangeboren. En dat je dus van jezelf dingen in B herkent. Vrienden van ons hebben een kind via een spermadonor en het is bijzonder hoeveel dat kind op zijn vader lijkt zowel qua karakter als uiterlijk! Daar is goed gematcht.

@Jentin; gefeliciteerd met jullie prinses!
pi_193650614
Het is dft!

Sofie is een uitslaper maar gisterochtend moest ze naar het kdv dus ik ging haar wakker maken. Dat wordt niet gewaardeerd :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193651568
Takkie, ik zeg ook altijd dat al het leuke door mij is aangeleerd en het 'stomme' uit de genen komt ;)
Que uiterlijk lijken ze absoluut niet op mij, ze zijn beide blond en blauwe ogen en worden lange, dunne. Het tegenovergestelde van mij eigenlijk.

Heerlijke foto! Zo word ik ook wakker :D

Onze 2 schatjes bij Oud Valkenveen zaterdag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193651715
DFD *O* Lieve foto @exode, van je twee blondjes samen. O+ En goede pruillip @Takkie88 :D

Ketel kreeg dit weekend extra treinbaan voor zijn verjaardag, maar uiteindelijk heeft Welpje er tot nu toe meer mee gespeeld. :') _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij wordt zo groot de laatste tijd! Echt bijna een peutertje.
pi_193656210
Foto's! O+ O+
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 20:00:19 #129
447051 crew  Peejtur
pi_193660704
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-mag-naar-opvang-en

Ze mogen nu niet meer geweigerd worden. Morgen gewoon brengen dus.

Behalve bij koorts erbij.
  FOK!fossiel dinsdag 16 juni 2020 @ 20:21:47 #130
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193661001
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:00 schreef Peejtur het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-mag-naar-opvang-en

Ze mogen nu niet meer geweigerd worden. Morgen gewoon brengen dus.

Behalve bij koorts erbij.
Dat is goed nieuws!
Chick on a mission
pi_193661084
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:00 schreef Peejtur het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-mag-naar-opvang-en

Ze mogen nu niet meer geweigerd worden. Morgen gewoon brengen dus.

Behalve bij koorts erbij.
Zag hem langskomen inderdaad! Ben benieuwd wanneer het RIVM het ook écht meldt.
pi_193665927
Wel echt een opluchting dat we ze weer mogen brengen!

Oh en dit moet ik even delen. Li en mijn jongens waren nogal vroeg wakker vandaag. De jongens waren netjes aangekleed, dus die stuurde ik naar beneden. Li wou ook naar beneden, dus ik zeg tegen haar, terwijl ik nog heerlijk in mijn bed lig: “we gaan zo, eerst even aankleden”.
Gaat ze naar haar kamer en komt ze terug met een luier, badpak, pyjamatruitje en broek en kniekousen. Ik vind het slim _O-
pi_193666160
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:28 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Zag hem langskomen inderdaad! Ben benieuwd wanneer het RIVM het ook écht meldt.
https://www.rijksoverheid(...)saties-en-gastouders

quote:
Als een kind langdurig verkoudheidsklachten/ hooikoorts heeft, kan hij of zij dan wel naar de kinderopvang?
Als het kind elk jaar hooikoorts heeft of chronisch verkouden is, dan herkent de ouder deze klachten. Het kind mag dan gewoon naar school of de kinderopvang. Bij twijfel, of als de klachten anders zijn dan gewend, blijft het kind thuis tot de (nieuwe) klachten voorbij zijn.
Edit: ah volgens quoi was dit advies er al wel, maar toen ik gister op de site zat te neuzen zag ik het niet staan :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Aure op 17-06-2020 07:54:40 ]
  woensdag 17 juni 2020 @ 08:53:50 #134
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193666631
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 06:38 schreef Loj het volgende:
Wel echt een opluchting dat we ze weer mogen brengen!

Oh en dit moet ik even delen. Li en mijn jongens waren nogal vroeg wakker vandaag. De jongens waren netjes aangekleed, dus die stuurde ik naar beneden. Li wou ook naar beneden, dus ik zeg tegen haar, terwijl ik nog heerlijk in mijn bed lig: “we gaan zo, eerst even aankleden”.
Gaat ze naar haar kamer en komt ze terug met een luier, badpak, pyjamatruitje en broek en kniekousen. Ik vind het slim _O-
Hartstikke slim O+


Prul zegt ineens twee woordjes bij elkaar, dus 'dag auto' en 'broo op'. Knap kind :@
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193668032
Ohh slimme babies!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193668072
Pfff Juul en B zitten elkaar enorm in de weg de afgelopen dagen. Dat was tijdens de lockdown gelukkig een stuk minder. Maar juist nu ze elkaar veel minder zien, is het steeds mot. Gillen, slaan, duwen, het hele arsenaal komt voorbij. Juul is de mepper en B de uitlokker.
pi_193670280
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:21 schreef lunapuella het volgende:
DFD *O* Lieve foto @:exode, van je twee blondjes samen. O+ En goede pruillip @:Takkie88 :D

Ketel kreeg dit weekend extra treinbaan voor zijn verjaardag, maar uiteindelijk heeft Welpje er tot nu toe meer mee gespeeld. :') _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij wordt zo groot de laatste tijd! Echt bijna een peutertje.
Ah wat leuk! Wij hebben ook een treinbaan van familie gehad maar daar heb ik nog niets mee gedaan omdat ik het idee had dat 't jonkje daar toch nog niets aan had. Maar Welpje speelde er dus al echt mee?

Leuke foto's allemaal. En geinig om die vergelijkingsfoto's te zien. Rebubbled, je het jezelf echt gekloond :D Bij DE zie ik duidelijk een mixje.

De mijne lijkt totaal niet op mij. Met heel veel fantasie zou je kunnen zeggen dat we dezelfde kin hebben, maar daar houdt het wel bij op. Hij lijkt meer op mijn man, maar is ook geen sprekende kopie. Gisteren werden er echter 19-jaar oude foto's gedeeld in de familie-app van mijn man en toen werd wel duidelijk dat hij sprekend op een neefje van mijn man lijkt O+ Dat neefje is ook stapelgek met hem, dus dat is eigenlijk hartstikke leuk O+
pi_193670400
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:10 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Ah wat leuk! Wij hebben ook een treinbaan van familie gehad maar daar heb ik nog niets mee gedaan omdat ik het idee had dat 't jonkje daar toch nog niets aan had. Maar Welpje speelde er dus al echt mee?
Ja, Welpje vindt het heel leuk! Hij kan natuurlijk nog niet zelf een baan leggen ofzo, maar met een treintje erover rijden (vooral de brug af) doet hij graag.
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:03:36 #139
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193671006
Valt mij trouwens wel op dat speelgoed voor oudere kinderen ook wel bevalt, alleen niet altijd op de manier waarop het is bedoeld. Koert vermaakt zich al maanden met een vormenstoof maar vooral gooien met blokjes, blokjes in en uit en in de bak, andere dingen in de bak, andere voorwerpen door de vormpjes doen, brood verstoppen, noem maar op.

Van de week deed z'n Fisher-Price kassa het niet meer, zat een koekje in :')
Dus ik zou die trein gewoon neerzetten, je weet maar nooit :)
pi_193671242
Juul speelt sowieso met speelgoed voor oudere kinderen. Lego, hot wheels, knikkers etc. Handig een broer van 6. Duplo vindt ze ook leuk, maar met Lego probeert ze echt te bouwen.

De fisher price boerderij krijgt amper aandacht net zoals al het andere speelgoed wat voor haar in de speelkamer staat.
pi_193671334
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:05 schreef exode het volgende:
Pfff Juul en B zitten elkaar enorm in de weg de afgelopen dagen. Dat was tijdens de lockdown gelukkig een stuk minder. Maar juist nu ze elkaar veel minder zien, is het steeds mot. Gillen, slaan, duwen, het hele arsenaal komt voorbij. Juul is de mepper en B de uitlokker.
:* Vervelend!
Juist terwijl jullie altijd zo'n voorbeeld voor ons zijn. O-)
pi_193671358
NJ, ja, trouble in paradise :D ;)

Gelukkig vinden ze elkaar over het algemeen erg leuk en lief, maar de afgelopen dagen zitten ze elkaar zo ontzettend in de weg. B is dan sneaky en Juul opvliegend, gouden combi :')
pi_193687254
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:36 schreef exode het volgende:
NJ, ja, trouble in paradise :D ;)

Gelukkig vinden ze elkaar over het algemeen erg leuk en lief, maar de afgelopen dagen zitten ze elkaar zo ontzettend in de weg. B is dan sneaky en Juul opvliegend, gouden combi :')
Vandaag weer een betere dag, of nog steeds trouble?
pi_193688164
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:03 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Vandaag weer een betere dag, of nog steeds trouble?
Ze waren allebei de hele dag niet thuis, makkie dus. :)

Juul is wel wakker geweest van 00:00 tot 03:00, niets was goed. Ze was alleen maar aan het huilen. En om 05:30 riep B omdat ie in zijn bed had geplast. Pffff die nachten ben ik (gelukkig) niet meer gewend. Ben op, vroeg naar bed dus.
  donderdag 18 juni 2020 @ 19:24:56 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193688362
Lekker slapen dan!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193689178
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 19:14 schreef exode het volgende:

[..]

Ze waren allebei de hele dag niet thuis, makkie dus. :)

Juul is wel wakker geweest van 00:00 tot 03:00, niets was goed. Ze was alleen maar aan het huilen. En om 05:30 riep B omdat ie in zijn bed had geplast. Pffff die nachten ben ik (gelukkig) niet meer gewend. Ben op, vroeg naar bed dus.
Slaap lekker vanavond! :*

Als de nachten een paar keer achter elkaar lekker gaan dan is dat zó omschakelen...
pi_193694227
Zo....ik viel rond 21:00 in slaap en werd om 07:00 door B wakker gemaakt om een feestontbijt voor jarige vriendin te maken. Juul werd om 07:30 wakker :)

Juul is natuurlijk lang een matige tot slechte slaper geweest. Het gaat nu al tijden enorm goed, wordt zelden meer wakker 's nachts en als het zo is, is het zo op te lossen. Dit was een oude nacht zeg maar, pffff.
pi_193697604
Fijn dat je hebt kunnen uitrusten exode!

Daar was hier totaal geen sprake van. M werd om 23 uur wakker en het was feest tot 2 uur. Ik sliep pas om 3 uur en we stonden om 8 uur weer op :')

Ik heb vanochtend dus een grote kop koffie op en ben van plan om straks een dutje te doen als zij haar middagdutje doet. Gelukkig hoef ik pas later in de middag te werken vandaag.

En even iets anders. Een vriend van manlief kwam even aan de deur, een Afrikaanse man. M was ontzettend bang van hem en moest de hele tijd huilen. Dat doet ze nooit bij mensen met een lichtere huidskleur.

Volgens de vriend moeten we iets doen aan diversiteit om M te laten wennen. Vind het wel apart, mijn man is blank, ik ben lichtgetint en word snel bruin in de zomer, stiefdochter is half Surinaams en dus bruin. Ze is dus eigenlijk al veel kleuren gewend.

Heb ik nu toch een racistische baby? :P
pi_193698674
CaVabien, mijn neefje is heel lang bang geweest voor mensen met donker haar. Ongeacht huidskleur. Geen idee wat dat was.

Ik heb een kleuter die letterlijk geen verschil ziet in huidskleur. Hij haalt 2 vriendinnen van mij altijd door elkaar terwijl de een donker is en de ander blank. 'Jullie lijken zo op elkaar' zegt ie dan.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 15:23:25 #150
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193698827
CaVaBien, Bas is ontzettend bang (tot ontroostbaar huilen aan toe) als hij zijn opa ziet met jas aan en pet op. Geen idee waarom, maar het is bizar om die reactie te zien.
Ik geloof niet dat dreumessen onderscheid maken op basis van dingen als huidkleur. Wellicht gewoon eenkennige fase, misschien iets wat in de lucht hangt zoals een onvoorspelbare dreumes.
pi_193703370
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 08:41 schreef exode het volgende:
Zo....ik viel rond 21:00 in slaap en werd om 07:00 door B wakker gemaakt om een feestontbijt voor jarige vriendin te maken. Juul werd om 07:30 wakker :)

Juul is natuurlijk lang een matige tot slechte slaper geweest. Het gaat nu al tijden enorm goed, wordt zelden meer wakker 's nachts en als het zo is, is het zo op te lossen. Dit was een oude nacht zeg maar, pffff.
Gefeliciteerd! :*
pi_193718243
Cava, Lily heeft één vriend van mijn vriend waarbij het altijd huilen is. En dat is een blanke, zoals vele blanke vrienden van hem. Waarom hij precies de sjaak is, geen idee. Ik zou er niet te veel aandacht aan besteden en het vooral niet persoonlijk opvatten of als racistisch zien. Klinkt alsof jullie al een diverse gezin hebben verder.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193721092
O+

pi_193721098
Ze heeft vandaag trouwens eindelijk haar eigen naam gezegd! O+

Bij een foto waar we samen de cadeautjes uitpakten weer ze naar zichzelf en noemde ze haar naam. :D
We hebben echt als een blij ei gejuicht en applaus gegeven. *)
  zondag 21 juni 2020 @ 13:08:57 #155
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193722757
Ah zo leuk NJ, dat cadeautje. En haar eigen naam zeggen O+ O+ O+

Mijn man kreeg vandaag ook zijn cadeaus, een door Bas op het kinderdagverblijf geknutselde stropdas. En van mij een mok met een foto erop van hun 2 samen (manlief moet op werk nu een eigen mok meenemen door corona, nu heeft hij een superleuke :s) ) en een zak koffie van de koffieboer uit het dorp.
We zijn nu op vakantie en het is heerlijk. Bas speelt met andere kindjes, krijgt ontzettend veel aandacht. Vannacht de eerste nacht in de vouwwagen gehad en het is ons heel erg meegevallen. Komende nacht wel even de dikkere slaapzak aan, want hij werd wakker omdat hij het koud had.
pi_193725149
Aah wat een leuke cadeautjes!

Klinkt heerlijk D-E, lekker even ontspannen en afwisseling.

Manlief kreeg een mok met foto's van hem, mij en 2 dochters erop gedrukt, een harten chocoladereep met de tekst: mijn papa is de liefste en een blik heerlijke thee.

Verder hebben we weer een *piep*nacht gehad. Dit keer door de asociale buren. Ze hebben feest gevierd tot 4 uur in de ochtend, muziek stond keihard aan en ze maakten nogal wat lawaai. Iemand had de politie gebeld, die kwam langs en gaf alleen een waarschuwing :')

Daar werd dus geen aandacht aan besteed, want ze gingen ermee door zodra de politie wegging.

Het is altijd hetzelfde verhaal met hun. Misschien beetje kinderachtig, maar ik ga voortaan dus ook geen rekening houden. Lekker stofzuigen om 8 uur in het weekend enzo. En in de tuin spelen met M terwijl zij nog slapen.
pi_193727745
Hier matchende zwembroeken :D en een fles whiskey. Ik kijk uit naar de jaren waarop er zelf-geknutselde cadeaus komen, zo schattig! Had zelf nu niet echt inspiratie. Ik vind die sokken wel heel geinig :)

Net waren vrienden op bezoek met een dreumesmeisje. Super leuk O+ Maar ons jonkje zette het op een krijsen als zij teveel lawaai maakte naar zijn zin :') als dat ook zo bij de opvang gaat dan heeft hij het wel zwaar. Ik hoop dat hij wat went langzamerhand.
  zondag 21 juni 2020 @ 19:27:55 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193727972
Manlief kreeg van prul (van het kdv) een heus sigarenkistje, met daarop een prachtige verfactie. Binnenin zat een grasmatje en een blaadje met 'zullen we samen schatten zoeken?' Zo lief O+ Van mij kreeg hij een zak drop en ik heb op luxe koffie en taart getrakteerd bij het koffietentje in het bos hier in de buurt. Hij heeft met moederdag niks gedaan en prul ging toen niet naar de opvang, dus iik vond dit wel prima zo en hij ook. Was helemaal in z'n nopjes... 'en m'n moederdagcadeautje komt echt, heus nog'. _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193734560
Wat een leuke vaderdag cadeaus! En wat goed NJ dat ze haar eigen naam kan zeggen :)

Wij zijn zaterdag naar de Efteling geweest, Juul loved it. Ze is nu helemaal fan van Jokie. We zijn 2 keer in Droomvlucht en 3 keer in Carnavals festival, ze had er nog wel 10 keer in kunnen gaan. Alleen maar lachen en rondkijken. En zowaar 45 minuten in de wagen geslapen.

We kwamen tijd tekort overigens, de volgende keer gaan we echt 2 dagen. Land van Laaf en het Sprookjesbos niet eens gezien. Ze vond het ook zo leuk om gewoon te kijken bij de achtbanen, met name de Baron vond ze COOOOL.
  maandag 22 juni 2020 @ 11:05:02 #160
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193734773
Bobby, matchende zwembroeken, geniaal! Die ga ik onthouden _O- .

Oh tink, die van het kdv. Zo zoet O+

Heerlijk exode, naar de Efteling. Juul kan zo te lezen niet wachten tot ze groot genoeg is om in de achtbaan te mogen ;)

2e nacht kamperen ging super. Warmere slaapzak aangedaan want het was een graad of 14 vannacht, Bas werd nu 1x wakker voor een voeding en heeft heerlijk geslapen. Het kamperen maakt hem wel hongerig, ontbijt is ineens 2 broodjes geworden :D
pi_193737630
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 10:47 schreef exode het volgende:
Wat een leuke vaderdag cadeaus! En wat goed NJ dat ze haar eigen naam kan zeggen :)

Wij zijn zaterdag naar de Efteling geweest, Juul loved it. Ze is nu helemaal fan van Jokie. We zijn 2 keer in Droomvlucht en 3 keer in Carnavals festival, ze had er nog wel 10 keer in kunnen gaan. Alleen maar lachen en rondkijken. En zowaar 45 minuten in de wagen geslapen.

We kwamen tijd tekort overigens, de volgende keer gaan we echt 2 dagen. Land van Laaf en het Sprookjesbos niet eens gezien. Ze vond het ook zo leuk om gewoon te kijken bij de achtbanen, met name de Baron vond ze COOOOL.
Hoe overleven jullie het samen in de rij met de kinderen? :9
pi_193738523
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:09 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Hoe overleven jullie het samen in de rij met de kinderen? :9
Niet, gewoon goed plannen :) Droomvlucht 2 keer achter elkaar, meteen om 10:00, amper tot geen rij, daarna meteen naar carnaval festival, zelfde verhaal. Daarna ben ik nog 2 keer achter elkaar in Vogelrock geweest terwijl vriendin met kinderen in speeltuin was.
Pretpark les 1: zo vroeg mogelijk en meteen naar de achterkant van het park lopen. Works everytime.

Met B hebben we 20 minuten voor de Piranha gewacht en 55 minuten voor Max en Moritz, maar hij is 6 en is makkelijk te vermaken met een telefoon vol spelletjes.
  maandag 22 juni 2020 @ 16:26:29 #163
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_193738618
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:09 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Hoe overleven jullie het samen in de rij met de kinderen? :9
Wij zijn een paar weken geleden geweest. Het was op zich rustig, maar voor Symbolica moesten we wel iets van 40 minuten wachten. Wat voelde als 40 uur met hypergildreumes :'). Nee het ging wel hoor, maar ik was wel non stop als een idioot enthousiast aan het doen over elke boom, steen, felgekleurde broek en vogel die we zagen :').

Er zijn natuurlijk ook dreumesen die wel chill bij je in de buurt blijven hangen, maar die van ons zijn zo niet gebouwd.
pi_193743962
Wij hebben een abonnement op de Efteling en vermijden dus eigenlijk altijd de rijen. De keren dat we wel in een rij staan vindt Sofie het prima zolang ze maar geëntertaind wordt. Dus kletsen, gek doen, liedjes zingen etc. Zolang je dat zelf niet vervelend vindt om te doen dan is zo’n rij niet erg. Hooguit voor de omstanders ;)
Bij de carnaval festival hangt een televiescherm met jokie en jet op. Dus daar heeft ze geen extra entertainment nodig. Het geluid staat daar wel zo hard dat ik er compleet overprikkeld van raak, maar kind vermaakt zich prima :P

En die kleintjes ook tijd geven om lekker te spelen zodat ze energie kwijt raken. Een half uur van de glijbaan af gaan wordt Sofie erg blij van.
pi_193744086
Sofie werd vanochtend met een flinke snotneus wakker en dat bleef lopen. Ze had geen koorts dus wel naar het kdv geweest. Om 18.00 opgehaald, thuis weer getemperatuurd; 38.2gr. Maar hopen dat ze na een nacht goed slapen weer een normale temperatuur heeft.

Ik wil haar toch echt niet zo’n corona-test laten ondergaan. Maar met de doelgroep waar ik mee werk kan ik ook geen enkel risico nemen. Lastig dilemma.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 04:36:53 #166
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193747551
Bij koorts gezinslid, zelf thuisblijven toch?
Ik heb gisteren GGD aan de lijn gehad en die raden testen bij jonge kinderen sterk af. 9/10x testen ze negatief, en het is een hele nare test.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_193747655
Zolang ze koorts heeft blijf ik zelf uiteraard thuis.

Alleen bij een positieve test moet je 2 weken in quarantaine en vind er contactonderzoek plaats. Op dit moment is er geen enkele volwassene om Sofie heen met klachten. Van wat ik op site van het rivm terug kan vinden maakt dit de kans heel klein <0,7% dat ze positief test.
En die testen zijn inderdaad heel naar, vriend heeft er al een stuk of 5 gehad. Voor Sofie’s gezondheid is zo’n test ook niet nodig. Maar ga ik haar het aandoen om zekerheid te hebben vanwege de kinderen op mijn werk? Dit vind ik wel een dilemma.

Sofie slaapt nu nog. We houden haar temperatuur vandaag in de gaten. Ik hoop maar gewoon dat ze gisteren verhoging had door vermoeidheid en dat het nu normaal is.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 07:24:18 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193747713
Takkie, ik kan me je dilemma voorstellen. Ik weet niet wat voor werk je precies doet, maar je wilt natuurlijk niemand via jou besmetten.

Ik ben ziek. Overgeven, constant naar de wc, kotsmisselijk... Brrrrt -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 23 juni 2020 @ 08:01:24 #169
74056 crew  ToT
pi_193747824


Mijn vaderdagcadeau! :P
Ik kan me voorstellen dat Mini-ToT wat problemen gehad zou krijgen met zich te identificeren bij de slijter, dus zal mama het wel voor hem gekocht hebben! :P

Mini-ToT wordt aan de ene kant NÓG vrolijker en actiever, maar ook banger / meer verlegen tegenover anderen (wat normaal schijnt te zijn op deze leeftijd), wordt jaloers/verdrietig als je met een ander kindje kletst dat met hem speelt en kan ONGELOOOOFLIJK gefrustreerd raken als dingen niet lukken, en hij wil steeds meer doen! _O- Het liefst met grote dingen rondlopen zoals zijn wandelwagen of groot speelgoed van andere kinderen. Zodra dat ergens tegenaan botst en hij niet door kan lopen, zijn de rapen gaar! :')
Ook is hij ineens bang voor een baby-zwembadje. Ik heb zijn eigen badje uit de badkamer er in gezet, en toen had hij weer de grootste lol! _O-
pi_193748083
Ah nee Tink, beterschap!

Maar Takkie, als je het zelf wilt weten, kan je ook zelf testen toch? Als Sofie het heeft, heb jij het ook lijkt mij.

Wij zijn vrijdag naar Corona spreekuur geweest met B omdat hij benauwd is en hoest. We (incl huisarts) gingen er vanuit dat het zijn hooikoorts is, maar we moesten dus toch even naar het speciale spreekuur. Ze heeft hem nagekeken en inderdaad geconstateerd dat het zijn hooikoorts is. Een test is nooit ter sprake geweest omdat ze dat dus liever niet doen. B is al wel 6 natuurlijk, maar ook voor hem is zo'n test nogal naar.

Bij mij is met terugwerkende kracht geconcludeerd dat ik het begin februari heb gehad. Zonder test dus. Eerst was Juul ziek en die was vooral benauwd en zo'n enorm diepe, nare hoest. Niet zoals een normale verkoudheid of virus, maar goed toen was het officieel nog niet in Nederland dus wij dachten er destijds niet echt aan.

Juul heeft zaterdag zo'n helium ballon gekregen van Jokie, dat is echt haar beste vriend nu. De hele dag door 'Jokieeee Jokieeee Jokieeee'.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 24 juni 2020 @ 20:02:10 #171
74056 crew  ToT
pi_193773132
_O- Mini-ToT komt met een leeg bierflesje uit de voorraadkast aangezet, loopt helemaal naar mij toe en geeft die aan mij! :D

Nu nog hem aanleren een volle uit de koelkast te halen en een glas en flessenopener er bij! :P
Liefst ook dat hij het meteen ff inschenkt natuurlijk! B-)

Hij probeert zich trouwens ook al soms aan te kleden op z'n eigen klunzige manier! :D Echt geweldig dat hij dat oppikt! :D

En vandaag zei hij ook "water" toen hij dorst had! _O_
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 juni 2020 @ 15:09:33 #172
74056 crew  ToT
pi_193783721
Mini-ToT heeft al een printer en een rijstkoker om zeep geholpen! :')

Misschien toch een keer dit shirt gaan kopen! :')



De printer heeft hij 3x op de grond laten stuiteren voor-ie de geest gaf, en de rijstkoker zat vol met speeltjes en andere troep die hij gevonden heeft.
Een aantal schakelaartjes en whatever binnenin is helemaal verbogen. Ff kijken of ik het nog kan repareren.
  donderdag 25 juni 2020 @ 20:52:24 #173
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193788880
Maar...en dit is niet rot bedoeld, maar een oprechte vraag: hoezo kan je kind bij de rijstkoker en die aanzetten en een printer optillen? En grijpt er dan niemand in?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193790418
Ha ToT, die frustratie is herkenbaar. Bij 't jonkje gaat het dan vooral om bakjes in elkaar willen doen die niet in elkaar passen. Soms gooit hij dan zijn speelgoed door de kamer van boosheid :D

Verder had ik dezelfde vraag als Tink.. al kreeg ik hier recent de volle laag omdat ik de koter ook tijden ongestoord en ongezien laat spelen. Maar dan zorg ik er wel voor dat hij in principe nergens bij kan wat kwaad kan. Dat is tegenwoordig al een stuk lastiger omdat hij steeds langer wordt en geen oppervlakte meer veilig is. Laatst kon hij ineens bij het koffiezetapparaat. Manlief stond er naast en dacht 'dat gaat wel goed', en toen trok hij het apparaat van de kast, zo over zich heen, met nog hete koffiefilter erin. Dat was flink schrikken maar gelukkig had hij zich niet gebrand.

Vandaag is de laatste moedermelk uit de vriezer meegegaan naar de opvang. End of an era! Hij drinkt nog wel bij mij, dus krijgt nog wel melk binnen op deze manier. Maar geen flessen meer.

DE: wat klinkt dat kamperen heerlijk! Mijn ervaring is dat kindjes zo goed slapen in de buitenlucht!
pi_193791889
Mijn ervaring is dat dreumessen en peuters en kleuters en 6jarigen in 1 oogwenk je halve huis kunnen verbouwen. Of de snoeplade plunderen of de prullenbak uitpluizen en ga zo maar door.

Apparatuur waar ze echt niet aan mogen komen en dingen die gewoon niet veilig zijn, staan bij ons hoog. Daar kan B van 128 cm ook niet bij.

Ik zou dus dingen zoals een printer ongrijpbaar opbergen inderdaad. Garanties heb je nooit, maar verklein de kans.
pi_193795492
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:52 schreef Tink89 het volgende:
Maar...en dit is niet rot bedoeld, maar een oprechte vraag: hoezo kan je kind bij de rijstkoker en die aanzetten en een printer optillen? En grijpt er dan niemand in?
K. is anderhalf en kan hier prima het aanrecht leegmaaien. In eerste instantie stond ik er in als hij blijft maar met z'n pootjes overal netjes af. Toen hij uiteindelijk zelfs messen uit de keukenlades begon te halen werd hij persona non grata in de keuken. Nadeel is dat het een open keuken is. Alle messen hangen nu aan een rvs strip. Alle kasten zijn geblokkeerd. Het aanrecht is leeg. Je leert van je fouten :×
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  vrijdag 26 juni 2020 @ 06:54:30 #177
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193795637
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 06:05 schreef JJdJ1984 het volgende:

[..]

K. is anderhalf en kan hier prima het aanrecht leegmaaien. In eerste instantie stond ik er in als hij blijft maar met z'n pootjes overal netjes af. Toen hij uiteindelijk zelfs messen uit de keukenlades begon te halen werd hij persona non grata in de keuken. Nadeel is dat het een open keuken is. Alle messen hangen nu aan een rvs strip. Alle kasten zijn geblokkeerd. Het aanrecht is leeg. Je leert van je fouten :×
Je hebt ook van die ladebeveiligingsdingetjes, als je je messen toch liever in de la hebt :s)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193795726
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 06:54 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Je hebt ook van die ladebeveiligingsdingetjes, als je je messen toch liever in de la hebt :s)
Ik zie het. Nooit eerder naar gekeken terwijl we de kastjes wel voorzien hebben. Gelujk besteld dankjewel
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  vrijdag 26 juni 2020 @ 08:14:57 #179
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193795970
Die dingen gebeuren toch bij elk kind. Ze ontwikkelen zich zo snel, ineens kunnen ze op de bank klimmen of dingen van tafel trekken, niemand is 24/7 als een havik op z'n kind aan het letten. Al is het maar omdat je soms ook even een raam open moet zetten ofzo.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 08:40:02 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193796112
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:14 schreef Ceviche het volgende:
Die dingen gebeuren toch bij elk kind. Ze ontwikkelen zich zo snel, ineens kunnen ze op de bank klimmen of dingen van tafel trekken, niemand is 24/7 als een havik op z'n kind aan het letten. Al is het maar omdat je soms ook even een raam open moet zetten ofzo.
Dat ben ik volledig met je eens, maar dat vind ik wel wat anders dan '3 keer de printer laten vallen'. Niet om tot aan te vallen hoor, maar puur als voorbeeld. Prul doet zich ook echt weleens pijn, maar echt gevaarlijke dingen of dingen die ik echt liever niet stuk zie gaan, daar kan ze niet bij.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193796315
Wij hebben ook een open keuken en die afsluiten kan niet aangezien het de doorgang is naar de wc en de speelkamer.
Ik moet er echt op letten dat ik messen en bijvoorbeeld koffie ver genoeg het aanrecht op schuif anders kan ze er bij. Ons messenblok hangt boven de kookplaat dus daar kan ze niet bij.

Bij ons is het grootste gevaar grote broer die zijn knutselschaar laat slingeren, deuren openlaat, etc etc. Die kan je wel 100 keer vertellen dat hij zijn schaar op moet bergen, maar dat komt niet aan blijkbaar.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:37:33 #182
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193797467
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 06:54 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Je hebt ook van die ladebeveiligingsdingetjes, als je je messen toch liever in de la hebt :s)
Bestaan er ook prullenbak-dingen? Mijn dreumes is er een van dat model ;( .

@BobbyMcGee, kamperen is echt geweldig. Morgen gaan we naar een wat grotere kindvriendelijke camping met een speelding voor de vouwwagen, ben zo benieuwd wat Bas daar van gaat vinden.

De hit momenteel is de pannen uit het keukentje halen want kabaal O+
  Moderator vrijdag 26 juni 2020 @ 12:14:41 #183
447051 crew  Peejtur
pi_193798913
Weer terug van een weekje Stoetenslagh in Hardenberg. We, vrouw, dreumes en ik, vonden het geweldig. Lekker weer gehad, lekker gezwommen en met modder gespeeld. Vriendjes gemaakt want iedereen vond haar zo schattig :D
pi_193799633
Ik liet wel eens m’n macbook op de eettafel staan en dan gebeurde het in een oogwenk dat Y. dat ding zo van de tafel trok ;(. Maar ja dat soort dingen gebeuren hier maar één keer. voorderest ligt er niks in zicht wat gevaarlijk en grijpbaar is. Ze doet wel eens de keuken lades open maar dan kijkt ze even en doet ze weer dicht.

Wat wel knap is is dat ze via de eettafel zo in haar eetstoel klimt :')
pi_193800076
M is ook heel nieuwsgierig en speelt liever met mijn oplader, laptop, afstandsbediening dan met haar eigen speelgoed :')

Inmiddels hebben wij zowat alle lades/ kastdeuren beveiligd. Toch zat ze opeens een keer met een schaar te spelen, terwijl ik even bezig was in de keuken. Gelukkig was ik er op tijd bij en heeft ze zich niet bezeerd, maar mijn hart ging wel even tekeer toen ik de schaar in haar handen zag.

Je leert uiteraard van je fouten.

Verder gaat het hier top! M kan steeds meer en begrijpt steeds meer. Mijn kleine baby is echt geen kleine baby meer :P

Bij mijn werk heb ik intern gesolliciteerd op een vacature en ga binnenkort een overstap maken. Van 16 uur naar 32 uur. M gaat starten bij een KDV en dat doet een beetje zeer bij mij :P

Ze zat bij een gastouder en omdat ik ook op zaterdag werkte, was dat maar 1,5 dag. Nu moet ze 4 dagen worden opgevangen. Dat wordt voor ons allebei erg wennen.
pi_193800279
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat ben ik volledig met je eens, maar dat vind ik wel wat anders dan '3 keer de printer laten vallen'. Niet om tot aan te vallen hoor, maar puur als voorbeeld. Prul doet zich ook echt weleens pijn, maar echt gevaarlijke dingen of dingen die ik echt liever niet stuk zie gaan, daar kan ze niet bij.
Dingen die niet mogen kunnen ze verdomd snel en stilletjes.

Verschilt ook heel erg per kind maar op een gegeven moment kan je dingen niet meer buiten bereik zetten tenzij je alles achter slot en grendel zet of je kind aan de ketting.
pi_193800381
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:37 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bestaan er ook prullenbak-dingen? Mijn dreumes is er een van dat model ;( .
Met een multi kindersluiting kan je bijna alles op slot krijgen.
Er zijn veel verschillende soorten maar zoiets als dit: Prenatal, Ikea
pi_193806551
U zei een open keuken..

Iets met warm weer? :9

pi_193807713
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 20:49 schreef NicolasJoy het volgende:
U zei een open keuken..

Iets met warm weer? :9

[ afbeelding ]
Me, all day today :+ vind het nog steeds leuk dat ze staartje in kan O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 27 juni 2020 @ 10:07:13 #190
74056 crew  ToT
pi_193812644
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:52 schreef Tink89 het volgende:
Maar...en dit is niet rot bedoeld, maar een oprechte vraag: hoezo kan je kind bij de rijstkoker en die aanzetten en een printer optillen? En grijpt er dan niemand in?
De rijstkoker staat altijd in de voorraadkast (niet aangesloten) en hij gooit er van alles in.
Blijkbaar zit er een opening onder het verwarmingselement, naar de elektronica toe. _O-
De printer stond op de pc die hier op de grond staat. :P
Nadat hij hem een keer liet vallen, heb ik hem boven neergezet en haal ik hem alleen naar beneden als ik snel even wat wil printen, en dan is hij er dus als de kippen bij! :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 27 juni 2020 @ 12:20:45 #191
74056 crew  ToT
pi_193813811
De meeste kastjes en lades hebben hier ook van die slotjes er op zitten.
Wat messen betreft blijf ik er hier altijd op hameren dat die niet dicht bij de rand van het aanrecht mogen liggen.
In prullenbakken zit hij nog wel eens te neuzen, maar gelukkig wel steeds minder. Ik leg er vaak wat op zodat hij het niet zomaar open kan maken.
Hij klimt tegenwoordig met redelijk groot gemak van zijn stoeltje af (zelfs als die in de hoogste stand staat), en sinds gisteren verschuift hij een eetstoel om vervolgens daar op te klimmen om op tafel te kunnen klimmen! _O-

Zijn beentjes zitten nu onder de houtskool omdat ik bezig was de bbq voor te bereiden voor vanmiddag, en hij wilde meehelpen! _O- Die gaat zo onder de douche. :P
Hij kwam laatst ook met een leeg bierflesje uit de voorraadkast aangezet en bracht die naar mij toe terwijl ik achter het bureau zat! _O-
We hebben hier ook een fles handgel en meneertje doet soms alsof hij daar wat uit pompt en in zijn handjes smeert. (Lukt hem sowieso niet en hij kan er alleen soms bij als hij in zijn stoeltje zit, en dan zit ik er altijd naast.)
pi_193826418
Welke slaapwekker raden jullie aan? Lily is vaak rond 6.30 wakker, maar ik niet. Als ik haar dan een speeltje geef en zeg dat het tijd is om te slapen, gaat ze meestal wel zoet zachtjes spelen. Maar ze blijft wel constant naar me kijken vanuit haar ledikant en hi zeggen, in de hoop dat het geen tijd meer is om te slapen. Dus ik dacht aan zo'n wekker met slapende oogjes en kleuren voor verschillende tijden. Maar welke?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193826751
Rebubbled, nu al? B snapte het principe pas toen hij een jaar of 3 was. Hij heeft een schaap in ieder geval. Ik zou het knap vinden als een dreumes dat snapt.

Gisteren verjaardag Juul voor mijn familie gevierd, ze was zo blij. Ze is dinsdag echt jarig maar wij hebben gisteren ook onze cadeaus gegeven. Een speelhuis van Duplo en B had een prinsessenjurk uitgekozen bij de Efteling vorige week. Dus daar heeft ze de hele dag in rondgelopen.
Volgende week zaterdag vieren we het voor de familie van vriendin. Zo blijft ze jarig :D

Ze slaapt sinds vrijdag onder een laken in plaats van een slaapzak. Ze is helemaal trots. Ben benieuwd of dat doorzet als het geen 30 (!) graden meer is in haar slaapkamer.
pi_193828842
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 08:54 schreef Rebubbled het volgende:
Welke slaapwekker raden jullie aan? Lily is vaak rond 6.30 wakker, maar ik niet. Als ik haar dan een speeltje geef en zeg dat het tijd is om te slapen, gaat ze meestal wel zoet zachtjes spelen. Maar ze blijft wel constant naar me kijken vanuit haar ledikant en hi zeggen, in de hoop dat het geen tijd meer is om te slapen. Dus ik dacht aan zo'n wekker met slapende oogjes en kleuren voor verschillende tijden. Maar welke?
We hebben geen slaapwekker maar een gewoon nachtlampje op een tijdklok.
L snapte dat met 1,5jaar al goed en roept "KLAAR" als het lampje uit is. Dat hij in bed moet blijven totdat het lampje uit is snapt hij nog niet maar zolang hij niet uit bed kon klimmen werkte het prima.
pi_193835352
Wij waren gisteravond in de Efteling. Sofie heeft zowaar een groot deel zelf gelopen en wat heeft ze een plezier! Alle kinder-dingen waren heel rustig.
Waren om 22.30 thuis, tot 8 uur in haar eigen bed geslapen en daarna nog tot 11 uur bij mij geslapen. Voor herhaling vatbaar zo’n avond!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 28 juni 2020 @ 21:37:52 #196
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193835785
Oh heerlijk! Wij gaan morgen naar de dierentuin. Zo benieuwd hoe prul het gaat vinden. Als het bevalt, nemen we een abo om mn nieuwe baan te vieren.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193836856
Slaap wekker zou ik over fijn vinden, Draakje is ook altijd 6.30/6.45 uur wakker, maar denk echt niet dat hij lief gaat zitten spelen als die het al snapt :z

Leuk Takkie de Efteling!
Veel plezier morgen Tink!

Wij hebben sinds 1,5 week een abo op Blijdorp. De eerste keer vond hij het Oceanium dood en doodeng. Gilde alles bij elkaar en kroop helemaal in man. Vandaag voor de 3e keer geweest en nu liep hij er zelf vrolijk in *O* Hij heeft het er ook vaak over. Zo leuk dat hij steeds meer onthoudt O+
pi_193840417
Veel plezier Tink! Benieuwd welke dieren prul het leukste vindt!

Dierentuin vindt Sofie ook erg leuk.
Voordeel van een abonnement vind ik dat je ook voor 2-3 uurtjes gaat. Zo zijn we al veel vaker naar de Efteling geweest als dat ik van te voren had bedacht. Dierentuinen zijn vanaf onze woonplaats, zonder file al snel +45min rijden en dan klinkt een abonnement toch minder praktisch. De meeste dierentuinabonnementen heb je er wel al in 2-3x uit.
  Moderator maandag 29 juni 2020 @ 07:00:10 #199
447051 crew  Peejtur
pi_193840440
Wij hebben abo op dierentuin Nordhorn en een ballorig hier in de buurt. Fijn om heen te kunnen gaan wanneer we daar zin in hebben :Y
  maandag 29 juni 2020 @ 08:09:17 #200
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193840658
De dierentuin in nordhorn willen we in onze vakantie weer heen. Klein, maar fijn, al vond ik dat sommige dierenverblijven wel heel klein waren.

Wij gaan zo naar gaia O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193841086
Veel plezier Tink!

Wij hebben nog 1 dag een dreumes in huis....zelf gedraagt ze zich al langer als een peuter overigens.

Mocht iemand nog een cadeau of bezigheid zoeken voor een dreumes (of voor een 6 jarige): een bellenblaas machine. Juul en B kunnen daar erg lang mee spelen, achter de bellen aan etc etc. Ook een hit om hem in een speeltuin te zetten dan heb je binnen no time heel veel kinderen om je heen.
  Moderator maandag 29 juni 2020 @ 09:39:38 #202
447051 crew  Peejtur
pi_193841220
Vandaag trouwens naar de Waarbeek in Hengelo. Schijnt leuk te zijn voor deze leeftijd. Ben benieuwd!
pi_193843508
Ah leuk al die uitjes! Takkie wat knap dat ze bijna alles zelf heeft gelopen in de Efteling. Hoe is het qua drukte? En hoe zijn de wachtrijen? Houden ze 1,5 meter aan?

Wij gaan deze week voor 3 dagen naar Beekse Bergen, in zo'n bungalow aan de savanne. Lily is helemaal gek van beesten, dus ik ben benieuwd hoe het bevalt.

Net bij het CB geweest. Ze is nu van de +1 naar tussen de 0 en de -1 lijn gezakt qua gewicht. Qua lengte is ze al een tijd geleden van +1 naar 0 gezakt en dat is stabiel. Voor de zekerheid toch een weegmoment met 18 maanden ingepland. Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Ze is heel lang een beste plofkip geweest en is nu wat meer in proportie. Ook rent en klimt ze de hele dag in de rondte en eet ze nog niet zoveel. De laatste dagen trekt haar eetlust bij en had ze zowaar voor het eerst 1,5 boterham gegeten. Wat echt uniek is. Veelal eet ze halve boterhammen. Ook weigert ze nog steeds vlees, ook als het ergens doorheen zit. En groente is de grote favoriet. Tja, dat zet geen zoden aan de dijk.

Qua prikken ging het oké. Na de eerste prik, zette ze het bij de tweede op een gillen. Ze ligt nu lekker te slapen. We gaan zien of ze ziek wordt. Als ze ziek wordt is dat precies als mijn vriend een paar dagen weg is. RIP toekomstige nachtrust. Morgen ook de tuberculose vaccinatie. Arm schaap.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193844088
@Rebubbled; zaterdagavond was voor abonnees en toen viel het erg mee met de drukte. Zelfs bij symbolica maar 10 min gewacht. Verder gaan we altijd doordeweeks en dan is het ook goed te doen. Ze hebben heel veel maatregelen getroffen zodat je 1.5m afstand houdt. En in de rijen waar dit niet lukt staan er schermen met plastic tussen.
Op veel plekken spul om je handen te desinfecteren.
1.5 meter afstand houden is echt goed te doen. Al blijf je natuurlijk altijd afhankelijk van de mensen om je heen. Personeel spreekt mensen er wel ook op aan.

Veel plezier met Lily bij Beekse Bergen!
pi_193844623
Ik doe hier leuke ideeën op qua uitjes, zo handig :)

Wij gaan binnenkort naar de dierentuin, diergaarde blijdorp. Ze vindt kinderboerderijen/ dieren heel leuk, dus waarschijnlijk wordt het wel een geslaagd dagje.

En in augustus gaan we een weekje kamperen bij een boer in NL in zo'n safaritentje.

Verder staat efteling ook in de agenda als cadeautje aan stiefdochter, omdat ze over is naar de 2e.

Genoeg te doen :P

Aah rebubbled, hopelijk wordt ze niet ziek. M werd er gelukkig niet ziek door, maar zij werd ook niet ziek van de eerdere prikjes.
  maandag 29 juni 2020 @ 18:33:34 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193847602
Het was echt heerlijk in de dierentuin, ondanks de maatregelen. Ik heb zo'n fijne dag gehad O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193854603
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:26 schreef CaVaBien het volgende:
Ik doe hier leuke ideeën op qua uitjes, zo handig :)

Wij gaan binnenkort naar de dierentuin, diergaarde blijdorp. Ze vindt kinderboerderijen/ dieren heel leuk, dus waarschijnlijk wordt het wel een geslaagd dagje.

En in augustus gaan we een weekje kamperen bij een boer in NL in zo'n safaritentje.

Verder staat efteling ook in de agenda als cadeautje aan stiefdochter, omdat ze over is naar de 2e.

Genoeg te doen :P

Aah rebubbled, hopelijk wordt ze niet ziek. M werd er gelukkig niet ziek door, maar zij werd ook niet ziek van de eerdere prikjes.
Wij gaan vrijdag naar Blijdorp O+ we hebben een abonnement, ben wel lichtelijk verkouden nu dus hopen dat dat niet door zet :') weet niet of je daar in de buurt woont, maar boerderij Geertje is ook ontzettend leuk voor de kleintjes (en de ouders :P) laatste keer dat wij zijn geweest was dan wel pre corona tijd dus geen idee hoe het er nu aan toe gaat.

@Rebubbled, waren dit de BMR prikken? Y had daar helemaal geen last van, ja ze sliep wat meer dus wellicht heb je wel geluk en slaapt Lily hele nachten door ;)
pi_193854812
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa we hadden allang een peuter in huis maar nu klopt dat ook met haar leeftijd. Juul is 2!

Onze kleine diva wordt zo snel groot, ze kletst, rent rond, speelt, mept haar grote broer, knuffelt die zelfde broer helemaal plat, slaapt zowaar door en goed ook, klimt overal op, is gek op muziek en dansen.

We schuiven door naar het peuter topic, zie jullie daar allemaal snel met jullie leuke dreumessen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193854829
Gefeliciteerd met jullie peuter-diva @exode! Tot over iets meer dan een maand :D

Het eerste jaar gaat snel maar voor mijn gevoel vliegt het dreumesjaar helemaal zo voorbij!
pi_193854933
Gefeliciteerd @exode met jullie nu echte peuter! *O*
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:13:14 #211
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193854939
Gefeliciteerd Exode! Wat gaat de tijd hard joh...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193854980
Hoera voor de peuter van exode *O*
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:19:57 #213
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193855003
Gefeliciteerd met je peuter-diva! *O*
  dinsdag 30 juni 2020 @ 10:37:05 #214
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193855904
Gefeli Exode! 😍
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_193860046
Gefeliciteerd Juul en mama's *O* Tot in het peutertopic :W
pi_193860819
Exode, gefeliciteerd met jullie Juul! Phi’s twin-op-afstand. :D

*O* *O* *O* *O*
pi_193861898
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 08:54 schreef exode het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa we hadden allang een peuter in huis maar nu klopt dat ook met haar leeftijd. Juul is 2!

Onze kleine diva wordt zo snel groot, ze kletst, rent rond, speelt, mept haar grote broer, knuffelt die zelfde broer helemaal plat, slaapt zowaar door en goed ook, klimt overal op, is gek op muziek en dansen.

We schuiven door naar het peuter topic, zie jullie daar allemaal snel met jullie leuke dreumessen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Congrats! :-* Aldoor feest voor jullie mooie madam! O+
pi_193869039
Nog gefeliciteerd exode met je peuter! *O*
pi_193870045
Dank jullie wel allemaal!
Ga jullie missen, but cu soon!
pi_193874576
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:27 schreef exode het volgende:
Dank jullie wel allemaal!
Ga jullie missen, but cu soon!
Volgende maand kom ik je weer achterna! :o :D
Tot veel te snel! :9
pi_193876383
@Framblij89 veel plezier vrijdag! Ik twijfel ook over een abonnement. Als het een geslaagd dagje wordt, ga ik het denk ik ook doen.
Boerderij geertje kende ik nog niet. Ik zag dat het te doen is qua afstand, gaan we wel een keertje opzoeken :)

Gefeliciteerd exode! Een heuse peuter in huis!

M zit nog steeds in de babywagen, uiteraard wel in zitstand. Ik zag laatst dat dat ding tot 9 kilo is, dus we gaan gauw overstappen naar een buggy. Maar welke? Ik zie door de bomen het bos niet meer :P

We houden van bos/ strandwandelingen en ik wil natuurlijk dat M comfortabel zit. Wat zouden jullie adviseren qua merk/ buggy?
  woensdag 1 juli 2020 @ 17:42:51 #222
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193876759
Wij hebben net de chico liteway 3 gekocht. En nee, het is geen wagen, maar door de schuine handvatten rijdt hij prima comfortabel en prul zit er echt heel lekker in.

9 kilo is voor een wandelwagen wel heel weinig trouwens. Die van ons gaat tot 22 (de reiswieg tot 15)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 1 juli 2020 @ 19:09:47 #223
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193878103
Ik doe een geval deze maar niet, de topmark jayII. Hij zit heel fijn voor Bas, maar na 2 maanden gebruik is het kabeltje van het inklapsysteem al geknapt waardoor hij niet meer in kan klappen. Ook blijkt de stang voor mij te hoog waardoor mijn polsen in zo'n rare knik staan dat ik na een minuut of 10 geen gevoel meer heb in mijn vingers.

Dus nu brengen wij hem op de laatste vakantiedag maar naar de Prénatal hier zodat ze hem op kunnen sturen voor reparatie en hopelijk af kunnen leveren bij de Prénatal in de buurt van mijn werk. Want dat was nog wel lastig lastig en moeilijk.

En ik wou gewoon mijn wandelwagen mee want fijn ding, maar manlief leek een buggy fijner voor op vakantie -O- .

Voor strand pak ik de draagzak, zoveel relaxter.

[ Bericht 3% gewijzigd door douche-eendje op 01-07-2020 19:15:11 ]
  woensdag 1 juli 2020 @ 20:25:56 #224
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193879285
Wat heb je voor wagen dan @CaVaBien? Die combiwagens kunnen meestal toch wel tot 15 kg gewicht aan. Dus tot een jaar of 2,5 gemiddeld.

Voor wat jij zoekt zou de Mutsy Nexo denk ik wel geschikt zijn, die heeft redelijk grote wielen en dat rijdt wat fijner in het bos. Op het strand rijden met een buggy zie ik niet echt voor me. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 1 juli 2020 @ 21:54:15 #225
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193880288
Mutsy nexo hebben we, wat een fijne buggy O+ kleppert en rammelt niet, rijdt nog soepeler dan onze wandelwagen. Zo blij mee!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:31:22 #226
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193880994
En wat doe je dan als ze 2,5 zijn en/of de 15 kilo voorbij zijn? De Nexo kan ook tot 15 kilo.

Bas is vandaag uiteindelijk een keer of 50 van het glijbaantje in het speelhuisje tegenover onze vouwwagen af gegaan. Lekker veel beweging voor ons, want hij komt het trapje nog niet op omdat de eerste trede te hoog is. Boven draait hij zich netjes om en gaat dan op zijn buik met voeten eerst *roetsj* naar beneden. En een lol dat hij dan heeft :D
  donderdag 2 juli 2020 @ 07:40:43 #227
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193884357
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:31 schreef douche-eendje het volgende:
En wat doe je dan als ze 2,5 zijn en/of de 15 kilo voorbij zijn? De Nexo kan ook tot 15 kilo.
Toen mijn oudste 2,5 was gebruikte ik de buggy niet meer. Maar dat verschilt per persoon, sommigen gebruiken het gerust tot 4 jaar of soms langer.
Het max gewicht is meestal ook niet echt een issue, tot dat gewicht is het getest en staat de fabrikant garant enz.. Ik zou het gerust aandurven met een kind van 18 kilo. Mijn oudste was 15 kilo met 2 jaar en 2 maanden en 18 kilo met 4 jaar en 4 maanden. Jij hebt een lichtgewichtje toch? Die is misschien pas 15 kilo met 4 jaar. :)
Mijn huidige buggy, de Easywalker Miley, kan tot 22 kilo. Dus daar kunnen ze in tot ze 7 zijn ofzo. _O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_193884777
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:31 schreef douche-eendje het volgende:
En wat doe je dan als ze 2,5 zijn en/of de 15 kilo voorbij zijn? De Nexo kan ook tot 15 kilo.

Bas is vandaag uiteindelijk een keer of 50 van het glijbaantje in het speelhuisje tegenover onze vouwwagen af gegaan. Lekker veel beweging voor ons, want hij komt het trapje nog niet op omdat de eerste trede te hoog is. Boven draait hij zich netjes om en gaat dan op zijn buik met voeten eerst *roetsj* naar beneden. En een lol dat hij dan heeft :D
Op papier 15 kilo maar in de praktijk kan er wel wat meer in (net als er in de boodschappenmand wel meer kan dan de max 5 kilo). De simpele buggy's zijn ook maar tot 15 kilo, daarvan verwacht ik eerder problemen dan bij een degelijke buggy als de nexo.
Edit: mijn ervaring is dat lengte eerder een probleem is dan gewicht al verschilt dat vast per kind.

Dat probleem met de glijbaan hadden wij bij de speeltuin ook. Opgelost met een emmer zand ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 02-07-2020 09:01:49 ]
  donderdag 2 juli 2020 @ 09:00:25 #229
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193884990
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 07:40 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Toen mijn oudste 2,5 was gebruikte ik de buggy niet meer. Maar dat verschilt per persoon, sommigen gebruiken het gerust tot 4 jaar of soms langer.
Het max gewicht is meestal ook niet echt een issue, tot dat gewicht is het getest en staat de fabrikant garant enz.. Ik zou het gerust aandurven met een kind van 18 kilo. Mijn oudste was 15 kilo met 2 jaar en 2 maanden en 18 kilo met 4 jaar en 4 maanden. Jij hebt een lichtgewichtje toch? Die is misschien pas 15 kilo met 4 jaar. :)
Mijn huidige buggy, de Easywalker Miley, kan tot 22 kilo. Dus daar kunnen ze in tot ze 7 zijn ofzo. _O-
Dat lichtgewichtje van mij schoot toen we begonnen met vaste voeding ineens 2 lijnen omhoog, terug naar de lijn waar hij in het begin ooit op zat _O- . 9,6 kilo inmiddels, onze dikke directeur O+.
Na de vakantie maar even nog een keer op pad }:| en goed uitzoeken wat voor ons wel werkt
pi_193894987
Hier hebben we een easywalker. Ideaal om klein op te vouwen en gemakkelijk weer uit te vouwen. Wij reizen veel, dus klein en compact opvouwbaar was een vereiste zodat hij mee mag in het vliegtuig. Het is een stevige buggy, maar ik zou er niet mee over het strand crossen, dat redt hij niet denk ik.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193895901
Bij nader inzien had ik het toch niet juist.

De reiswieg is tot 9 kilo, maar de wandelwagen tot 15 kilo. Gelukkig maar, voelde me een beetje een loedermoeder :')

Topmark wordt het dus niet. Verder even kijken welke het wordt van de overig genoemde merken.

We zitten nu te denken om 2 buggy's te nemen. Eentje tweedehands voor de bos/ strandwandelingen en een nieuwe die we dagelijks kunnen gebruiken. Doei ruimte in mijn schuur/ hal :P
  donderdag 2 juli 2020 @ 21:57:17 #232
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193895942
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:54 schreef pinquit het volgende:
Mutsy nexo hebben we, wat een fijne buggy O+ kleppert en rammelt niet, rijdt nog soepeler dan onze wandelwagen. Zo blij mee!
Wij ook, hee blij mee. O+
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 18:13:50 #233
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193909894
Prul heeft in twee dagen drie keer op het potje geplast. Ik ben me toch een partij trots ❤❤❤
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193912662
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 18:13 schreef Tink89 het volgende:
Prul heeft in twee dagen drie keer op het potje geplast. Ik ben me toch een partij trots ❤❤❤
Daar is ze vlug mee! Toch? Of wat is de leeftijd eigenlijk 'normaal' ? :9
Super tof wel! Zou ook echt idioot trots zijn haha.
pi_193913472
Grappig hé, dat je nu trots kan zijn op iets wat je dreumes doet waarbij je vroeger waarschijnlijk zoiets had van :? Wanneer iemand het vertelde.

Maar super goed van prul! *O*

Sofie heeft ook een tijd 2-3x per dag op het potje geplast. Totdat ze een keer per ongeluk poepte op het potje. Daar is ze zo van geschrokken, geen idee waarom, en nu wil ze er nog maar heel af en toe op.
Ach, ze is nog jong genoeg. Ze verteld wel altijd wanneer ze moet poepen. Maar ook zonder te vertellen is dat 5 min later meestal wel duidelijk :P
  zaterdag 4 juli 2020 @ 13:47:50 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193922817
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 21:12 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Daar is ze vlug mee! Toch? Of wat is de leeftijd eigenlijk 'normaal' ? :9
Super tof wel! Zou ook echt idioot trots zijn haha.
Volgens onze favoriete kdv-leidster, is de beste periode om te starten tussen 18 en 20 maanden, daar zitten we nu precies in. En ze is niet zindelijk ofzo hoor, maar snapt wel wat er moet gebeuren op het potje. Vandaag ook alweer twee keer geplast. Ik ben echt een trotse mama ja :-D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193927347
Super knap Tink!

Poepen is ook heel eng Takkie :P

Ik heb nog niet eens een potje in huis :+
pi_193927831
Knap van prul tink!

Hier gaan de jongens al ruim een maand voor elke keer dat we weggaan of naar bed gaan op de wc. Gaat best goed!
Ze geven ook duidelijk aan als hun luier wel vies is geworden, gaan dan met een handje op de billen staan een zeggen bah haha!

Ze kletsen ook de oren van je hoofd, veel nog onverstaanbaar voor ons, maar elkaar begrijpen ze prima. Ze liggen regelmatig dubbel van het lachen!
We horen wel veel doejenaau.

Van de week nieuwe schoenen gekocht, de heren levem op grote voet met maat 23!
pi_193928208
Ik ben benieuwd, wou na de vakantie het eens gaan proberen. Ze wil eigenlijk al geen luier meer om en pakt regelmatig de onderbroeken van haar broers _O-
Haar broers waren 3,5 en 3 jaar en 9 maanden ;)

Li zegt trouwens haar naam! O+
pi_193929836
Ze kletst hier ook echt de oren van de kop momenteel. O+

Hele verhalen, maar ik begrijp er zo weinig. :+
pi_193936923
We mochten zowaar tot 08:30 in bed blijven. Op een zondag. Een zondag! *) O+
pi_193951021
Oh jongens ik wil er zo graag nog één. Ze is zo ontzettend leuk en kent al zoveel woorden en is zo lief met kusjes en knuffels geven en haar knuffelbeesten het hele huis doorslepen op avontuur en anderekindjes hun hand vastpakken om samen te lopen enzo. Ik gun haar zo een broertje of zusje. Maar mijn vriend wil niet. Echt niet. :'(
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193951639
Aah rebubbled, erg herkenbaar! Bij mij zit het ook al een tijdje te kriebelen, maar mijn man vindt het nog te vroeg. Rationeel gezien heeft hij gelijk, maar emotioneel gezien voelt dat anders :P

Wilt jouw vriend helemaal geen kinderen meer of alleen nu nog even niet?
pi_193953750
Lastig als je daar allebei anders in staat @Rebubbled .. Geen compromis in mogelijk natuurlijk. :9

Ik weet hoe overtuigd hij is? Ik wilde vooraf wel twee kinderen, vervolgens toen deze er was zag ik het helemaal niet meer zitten om er meer dan één te doen. :+ Nu is het toch (best snel) al zo ver.. Dus ja, het kan veranderen, maar eerlijk is eerlijk.. Mijn 'nooit meer' was geen harde nee en meer vanuit de vermoeidheid en twijfel of ik/we het wel aan zouden kunnen. Die angst zit er nu nog wel. :9
  maandag 6 juli 2020 @ 08:54:08 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193954315
Ik zou ook wel willen, maar ik geniet er ook zo enrom van dat het nu steeds makkelijker wordt en ik vond die minibabyperiode zo intens zwaar... en dan is de kans ook nog eens heel groot dat ik nog een keer hg ga hebben en dat zie ik echt niet zitten. Wij twijfelen nog even door.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193954493
Ik heb nu geen keus meer want ben inmiddels zwanger van de tweede, het kriebelde al sinds Y 1 jaar is, maar omstandigheden zorgden ervoor dat het (nog) niet kon, mijn gevoel zei ja maar m’n verstand was echt een duidelijke nee. Nu zijn de omstandigheden ook niet ideaal op het moment. maar het gaat weer de goede kant op.

En we waren zo gewend aan met z’n 3en zijn en nu krijg ik toch wel een beetje cold feet :') angst dat de tweede opeens een gigantisch slechte slaper wordt ofzo. Beetje net als @NicolasJoy .Maar ook hier zullen we wel weer een weg in vinden.

Y zegt trouwens sinds een week ‘Ja’ en god wat maakt dat veel makkelijk zeg :s)

[ Bericht 7% gewijzigd door Framblij89 op 06-07-2020 09:15:55 ]
  maandag 6 juli 2020 @ 09:28:05 #247
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193954733
Rebubbeld :*

Ik rammel echt al tijden :X en heb deze maand een afspraak bij de gyn om eens te kijken hoe en wat. Mijn bloeddruk doet nog altijd een beetje vervelend en ik heb geen zin in een herhaling van vorig jaar
  maandag 6 juli 2020 @ 09:35:55 #248
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193954830
Ohh Rebubbled ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_193955089
2 is dubbel plezier ;)
Ik mag hier helemaal niet meer zijn he....;)

Wij hebben 2 totaal verschillende kinderen, de relaxte, sociale B en vrolijke, diva Juul. Die 2 samen, ze meppen elkaar, ze kunnen elkaar soms niet uitstaan, maar die onvoorwaardelijke liefde voor elkaar heeft mijn moederhart net wat groter gemaakt.

Ik vind 1 overigens verre van zielig, je 'moet' voor een tweede (of derde) gaan omdat je dat samen graag wilt. Het is een aardige overgang van 1 naar 2 kinderen is mijn ervaring dan moet je dat wel echt willen.
pi_193955352
@Rebubbled; je verdriet is herkenbaar :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193955570
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:56 schreef exode het volgende:
Ik vind 1 overigens verre van zielig, je 'moet' voor een tweede (of derde) gaan omdat je dat samen graag wilt. Het is een aardige overgang van 1 naar 2 kinderen is mijn ervaring dan moet je dat wel echt willen.
Ik ben zelf enigs kind en heb het inderdaad niet als eenzaam ervaren of mezelf zielig gevonden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193956245
Fijn om te horen dat sommige van jullie het verdriet herkennen. En de angst van twee herken ik ook hoor. Oh god weer een jaar niet slapen. :') Ik heb het idee dat het niet bespreekbaar is. Hij heeft bijvoorbeeld als randvoorwaarde dat hij een nieuwe baan wil en daar dan eerst een vast contract. Hij is momenteel niet op zoek daar naar. Dus dat betekent sowieso 3 jaar wachten alleen al voor een vast contract en de tijd die het hem kost om een baan te vinden. Tegen die tijd ben ik eind 30 en is Lily 5 of 6. Ik wil juist een kleiner leeftijdsverschil. En ik wil inderdaad een broertje of zusje zodat wat er ook gebeurt, Lily niet alleen achterblijft.

Dat het fysiek pijn doet herken ik ook wel. Ik zit al een tijd met de wens en toen ik Framblij haar nieuws las, voelde ik dat verlangen door mijn hele lijf. En het is inderdaad een compromisloos probleem. Wat weegt zwaarder? Het voelt alsof er altijd een verliezer is zo. Maar ik denk dat de liefde en stress van een tweede kind een minder groot 'verlies' is dan een kind willen, maar niet krijgen. Maar ja, dat is mijn perspectief.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193956669
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:29 schreef Rebubbled het volgende:
ik denk dat de liefde en stress van een tweede kind een minder groot 'verlies' is dan een kind willen, maar niet krijgen. Maar ja, dat is mijn perspectief.
Mijn man wilde niet per se een tweede, maar ook niet per se niet. We kozen voor een soort compromis; als ik binnen een bepaalde periode niet zwanger zou raken, zouden we het bij onze oudste laten. (Ook i.v.m. een niet te groot leeftijdsverschil etc.)
Onze tweede kwam, gelukkig, en is een makkelijk en gezond kind. Toch heeft haar komst veel impact gehad op ons gezin en moesten we soms alle zeilen bij zetten. Als mijn man niet 100% achter de keuze voor een tweede had gestaan, vraag ik me af hoe we daar doorheen hadden gekomen. Een verwijt (‘Jij wilde dit, ik niet.’) is zo gemaakt.
pi_193956891
@Rebubbled mijn vriend heeft na de oudste ook heel lang geroepen het is goed zo met zijn 3e. Hij wilde echt echt echt niet nog een kind.
In oktober 2017 raakte ik onverwachts zwanger wat helaas in een miskraam eindigde.
En waar ik toen degene was die zei het is goed zo, was bij vriend de wens voor nog een kindje inmiddels zo groot dat we er toch voor zijn gegaan.

En zo geschiedde, we zijn nu met zn 5e :+
pi_193957501
Oh dames, dikke dikke knuffel :*

Bij mijn vriendin was die wens voor een tweede ook enorm sterk. Toen ik die wens ook had, duurde het erg lang voordat ze zwanger was met het hele medische circuit. Toen wist ik wel dat ik ook echt wilde want die 2 jaar was een enorm zware periode. Genoeg momenten om af te haken.
pi_193957584
Wij wilden allebei wel een tweede, maar waren het niet per se eens over het ideale tijdstip. Mijn man wilde eigenlijk eerst zijn PhD af hebben. Die liep vertraging op en toen hebben we toch het tijdstip dat hij eigenlijk klaar had moeten zijn aan om te gaan proberen, want ik had ondertussen echt heel sterk de wens voor een tweede. En het duurde een jaar voordat ik zwanger was van de eerste, dus ik wilde niet nóg langer wachten.

Toen was ik binnen 4 maanden zwanger natuurlijk. 8)7 Man heeft het er nog weleens over dat hij de timing niet ideaal vond, maar wel heel blij is met Welpje. En die PhD is nog steeds niet af, terwijl Welpje bijna twee is, dus ik ben blij dat we daarop niet verder hebben gewacht. :P

En gelukkig zijn we het er roerend over eens dat er geen derde komt.
  maandag 6 juli 2020 @ 13:35:16 #257
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193957738
@Rebubbled dus ik begrijp dat hij op zich wel open staat voor een tweede kind, alleen niet nu? Geef het nog wat tijd, je dochter is ook nog pas net 1 geworden. Misschien denkt hij er over een half jaar of jaar alweer anders over.
Ik herken het diepe intense gevoel wel. ;(
Hier uiteindelijk meer leeftijdsverschil dan ik had gewild, maar ik ben uiteindelijk al lang blij dat er nog een tweede is gekomen. En wat @Jentin zegt, ik wou wel dat mijn man er echt achter stond.
Het is wel schakelen dat je weer terug bij af bent. We sliepen weer heerlijk. We waren net een beetje gewend aan onze vrijheid. Soms denk ik ook wel, oh hoe chill zou onze vakantie zijn als we alleen maar onze oudste van 5 hadden, dan kon ik gewoon een tijdschrift lezen. Maar ja. Over 2 jaar is het wel weer makkelijker. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_193957793
Mari, haha ja....de oudste is bijna 6,5 nu en is zelfstandig en heeft een zwemdiploma. Jongen slaapt al sinds ie 6 weken jong is hartstikke goed, overal en altijd.
Zijn zusje is net 2 en rent alle kanten uiteraard nog op en slapen doet ze een stuk minder goed dan grote broer.

Ik ben vandaag alleen thuis met B omdat hij enorm verkouden is. Hij is al uren bezig met zijn Lego. Geen omkijken naar....

We kozen er niet voor, maar ik zie nu wel echt voordelen van 4 jaar en 4 maanden leeftijdsverschil. B is dus erg zelfstandig. Zeker toen Juul een baby was, was dat fijn. Hij gaat zelf naar de wc, kleedt zichzelf aan en uit, gaat zelf douchen etc. Dan had ik mijn handen vrij voor Juul. En als ze ruzie hebben of Juul mept er weer eens op los, kunnen we B uitleggen wat er gebeurt en hoe dat komt. Hij is oud genoeg om niet terug te slaan.
pi_193958902
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:10 schreef Framblij89 het volgende:
Ik heb nu geen keus meer want ben inmiddels zwanger van de tweede, het kriebelde al sinds Y 1 jaar is, maar omstandigheden zorgden ervoor dat het (nog) niet kon, mijn gevoel zei ja maar m’n verstand was echt een duidelijke nee. Nu zijn de omstandigheden ook niet ideaal op het moment. maar het gaat weer de goede kant op.

En we waren zo gewend aan met z’n 3en zijn en nu krijg ik toch wel een beetje cold feet :') angst dat de tweede opeens een gigantisch slechte slaper wordt ofzo. Beetje net als @:Nicolasjoy .Maar ook hier zullen we wel weer een weg in vinden.

Y zegt trouwens sinds een week ‘Ja’ en god wat maakt dat veel makkelijk zeg :s)
Dat gekriebel herken ik niet, haha. Hier was het de gelukkige situatie (ook) waarbij we het samen eens waren er weer voor te gaan en direct resultaat...

Maar het idee van de diepe dalen (tegen depressie aanzitten, amper tot niet slapen, een relatie die op ploffen stond, de wanhoop omdat je niet weet wat je kindje wil, wat er aan de hand is, waarom ze maar blijft huilen..) was net niet zwaarder dan de liefde die ik voor S. voel. Ik ben vooral heel bang hoe ik het moet combineren, werk en gezin, met de uren die ik maak...

Maar voor ons gaf juist de doorslag dat het nu veel makkelijker gaat. :+
Had echt zoiets van; als ik er nu niet voor ga, dan doe ik het nooit meer. :9 Want dan wen ik nóg meer aan het gemak van het helpen met omkleden, wassen, praten, communiceren! .. dan wil ik geen baby meer. :+

Nu sta ik ook eigenlijk open voor sterilisatie, maar ja, wanneer weet je het zeker... Straks wil ik uiteindelijk toch 5 kinderen. :')
pi_193958920
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:29 schreef Rebubbled het volgende:
Fijn om te horen dat sommige van jullie het verdriet herkennen. En de angst van twee herken ik ook hoor. Oh god weer een jaar niet slapen. :') Ik heb het idee dat het niet bespreekbaar is. Hij heeft bijvoorbeeld als randvoorwaarde dat hij een nieuwe baan wil en daar dan eerst een vast contract. Hij is momenteel niet op zoek daar naar. Dus dat betekent sowieso 3 jaar wachten alleen al voor een vast contract en de tijd die het hem kost om een baan te vinden. Tegen die tijd ben ik eind 30 en is Lily 5 of 6. Ik wil juist een kleiner leeftijdsverschil. En ik wil inderdaad een broertje of zusje zodat wat er ook gebeurt, Lily niet alleen achterblijft.

Dat het fysiek pijn doet herken ik ook wel. Ik zit al een tijd met de wens en toen ik Framblij haar nieuws las, voelde ik dat verlangen door mijn hele lijf. En het is inderdaad een compromisloos probleem. Wat weegt zwaarder? Het voelt alsof er altijd een verliezer is zo. Maar ik denk dat de liefde en stress van een tweede kind een minder groot 'verlies' is dan een kind willen, maar niet krijgen. Maar ja, dat is mijn perspectief.
Je hebt het idee dat het niet bespreekbaar is.. Bespreek je het dan wel? Als in.. heeft hij gezegd dat hij het zo wel prima vindt en daarmee de kous af? Of heb je wel besproken al dat jij het eigenlijk wel heel graag nog zou willen?

Ik denk dat het al positief is als hij met randvoorwaarden komt, dan is het geen harde nee. :+ Maar ja, ik wil jou natuurlijk geen valse hoop aanpraten als hij het gewoon niet meer wil...
pi_193958998
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:56 schreef exode het volgende:

Ik vind 1 overigens verre van zielig, je 'moet' voor een tweede (of derde) gaan omdat je dat samen graag wilt. Het is een aardige overgang van 1 naar 2 kinderen is mijn ervaring dan moet je dat wel echt willen.
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 10:41 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Ik ben zelf enigs kind en heb het inderdaad niet als eenzaam ervaren of mezelf zielig gevonden.
Dat is idd wel zo belangrijk...

Hoe vaak ik niet heb gehoord dat ik het mijn kind absoluut niet aan kon doen om enig kind te laten zijn. Echt van 80% van m'n omgeving. Zelfs tot verwijten dat ik dan niet aan kinderen had moeten beginnen aan toe.

Alsof je je kind kwaad doet door het alleen op te voeden..
pi_193959136
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:24 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]


[..]

Dat is idd wel zo belangrijk...

Hoe vaak ik niet heb gehoord dat ik het mijn kind absoluut niet aan kon doen om enig kind te laten zijn. Echt van 80% van m'n omgeving. Zelfs tot verwijten dat ik dan niet aan kinderen had moeten beginnen aan toe.

Alsof je je kind kwaad doet door het alleen op te voeden..
Er was ooit een oudere vrouw, die ging tegen mij praten toen ik hoogzwanger op het terras zat, die verplichtte me zowat om echt voor een tweede te gaan, want stel je verliest een kind heb je er altijd nog één?
Dat is wel het meest ongelooflijke wat ik ooit heb gehoord.

Enig kind zijn is absoluut niet erg, mijn moeder wilde het liefst nog 10 kinderen, maar mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 jaar was. Had ook alles dubbel, 2 kamers, 2 tv’s etc etc. Vond dat wel leuk. :9
Mijn vader had overigens achteraf gezien ook wel liever 2 gewild dan 1.
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:17 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Maar het idee van de diepe dalen (tegen depressie aanzitten, amper tot niet slapen, een relatie die op ploffen stond, de wanhoop omdat je niet weet wat je kindje wil, wat er aan de hand is, waarom ze maar blijft huilen..) was net niet zwaarder dan de liefde die ik voor S. voel. Ik ben vooral heel bang hoe ik het moet combineren, werk en gezin, met de uren die ik maak...

Maar voor ons gaf juist de doorslag dat het nu veel makkelijker gaat. :+
Had echt zoiets van; als ik er nu niet voor ga, dan doe ik het nooit meer. :9 Want dan wen ik nóg meer aan het gemak van het helpen met omkleden, wassen, praten, communiceren! .. dan wil ik geen baby meer. :+
Ja je slaat daar wel de spijker op z’n kop, inderdaad al het bovengenoemde weegt niet op tegen wat je ervoor terug krijgt, al kijk ik nog niet uit naar het eerste jaar, je weet dat het uiteindelijk wel weer makkelijker wordt. En hey, wie weet worden onze dirkjes wel hele rustige schattige peutertjes, en hebben we babies die na 3 weken doorslapen. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Framblij89 op 06-07-2020 15:39:17 ]
pi_193959273
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:33 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Er was ooit een oudere vrouw, die ging tegen mij praten toen ik hoogzwanger op het terras zat, die verplichtte me zowat om echt voor een tweede te gaan, want stel je verliest een kind heb je er altijd nog één?
Dat is wel het meest ongelooflijke wat ik ooit heb gehoord.

Enig kind zijn is absoluut niet erg, mijn moeder wilde het liefst nog 10 kinderen, maar mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 jaar was. Had ook alles dubbel, 2 kamers, 2 tv’s etc etc. Vond dat wel leuk. :9
[..]

Ja je slaat daar wel de spijker op z’n kop, inderdaad al het bovengenoemde weegt niet op tegen wat je ervoor terug krijgt, al kijk ik nog niet uit naar het eerste jaar, je weet dat het uiteindelijk wel weer makkelijker wordt. En hey, wie weet worden onze dirkjes wel hele rustige schattige peutertjes, en hebben we babies die na 3 weken doorslapen. :')
Sowieso dat mensen denken dat je tegen een zwangere vrouw ineens alles moet (kunnen) zeggen. Zo bijzonder...

Jij denkt dat Driftkikker Dirk een Rustige Ronald, Lieve Leo, Zachtaardige Zoë of Schattige Saar ( :+ ) wordt? :9

Oké, eerlijk is eerlijk, ze is op het moment écht heel lief. Wordt wakker met 'papapapapapapapa', wil knuffelen, geeft alle knuffels kusjes voordat ze gaat slapen.. maar jantje, wat heb ik er af en toe de handen aan vol. }:| Gisteren heeft ze ook echt tot 04u lopen spoken. Eerst alles waar ze bij kon uit de kasten getrokken in haar slaapkamer, vervolgens kloppen op de deur, op de muur, zingen, spelen.. Eigenlijk alles behalve huilen. :+ Ik vind het heerlijk om te zien, maar laat me nu even genieten van de nacht nu het nog kan! :@

Het lijkt me heel gek als baby #2 ineens een heel rustig kindje is.. maar als ik de bewegingen in de buik zie hoef ik me daar hier ook niet druk over te maken denk ik. :s)
  maandag 6 juli 2020 @ 17:02:18 #264
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_193960517
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:33 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Er was ooit een oudere vrouw, die ging tegen mij praten toen ik hoogzwanger op het terras zat, die verplichtte me zowat om echt voor een tweede te gaan, want stel je verliest een kind heb je er altijd nog één?
Dat is wel het meest ongelooflijke wat ik ooit heb gehoord.


Enig kind zijn is absoluut niet erg, mijn moeder wilde het liefst nog 10 kinderen, maar mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 jaar was. Had ook alles dubbel, 2 kamers, 2 tv’s etc etc. Vond dat wel leuk. :9
Mijn vader had overigens achteraf gezien ook wel liever 2 gewild dan 1.
[..]

Ja je slaat daar wel de spijker op z’n kop, inderdaad al het bovengenoemde weegt niet op tegen wat je ervoor terug krijgt, al kijk ik nog niet uit naar het eerste jaar, je weet dat het uiteindelijk wel weer makkelijker wordt. En hey, wie weet worden onze dirkjes wel hele rustige schattige peutertjes, en hebben we babies die na 3 weken doorslapen. :')
En toch heb ik dit wel eens gehoord van een bekende van me, die ook 1 kindje heeft (en er meer had gewild). Die gedachte heeft zij dus ook vaak, nu blijf ik met 'niets' achter, als mijn dochter iets overkomt.

Ik kan me ergens ook nog wel voorstellen dat deze gedachte bij ouderen vaker opkomt omdat die kans vroeger ook reëler was?

Neemt niet weg dat het een vrij harde opmerking is om zomaar tegen iemand te maken. En dat het niets aan je verdriet af doet al heb je 9 kinderen en er sterft er 1.
pi_193960974
Zo had ik het nooit gezien, ik was ook enorm van het kamp: als kind is enigskind zijn toch juist fijn? Alle aandacht, alle cadeaus, alle ruimte etc.

Ik ben zelf de jongste van 3 en heb een topjeugd gehad, nakomertje dus verwend tot en met (met aandacht, niet met geld of cadeaus, voordeel van nakomertje ook veel aandacht van broer en zus). Maar als kind vind je je broers en zussen vaak erg vervelend. >:)

Ik ben enorm blij dat het met Juul gelukt is en we nu met zijn 4en zijn. Het is wel goed zo, 3 kinderen, no way! Maar ik bedoel meer dat elk aantal goed is, overal zitten voor- en nadelen aan. Je gevoel telt, als die goed is, dan is het goed.
pi_193962849
De deur zit niet helemaal dicht denk ik, maar momenteel is het een harde nee. En eerlijk is eerlijk, als Lily al 5 is en ik eind 30, hoeft het van mij niet meer. Hij is een enorm langzame beslissingmaker en zou voor eeuwig in het hier en nu blijven hangen als hij geen duw her en der krijgt. Ik ben dus bang dat hij niet uit zichzelf met het idee gaat komen. Naja er rest niets anders dan afwachten helaas.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193963002
Hebben wij dezelfde vriend Rebubbled? ;)

voor de eerste heeft mijn vriend ook erg lang getwijfeld in de zin van; ooit misschien maar nu nog niet. Totdat ik herhaaldelijk problemen met mijn eierstok had (heb er ook nog maar 1) en de gyneacoloog duidelijk zei dat een volgende keer zomaar het einde van mijn vruchtbaarheid kon zijn. Toen bedacht hij zich ineens dat hij toch wel graag een kind wilde.
Alsof hij het nodig had om voor het blok gezet te worden. En er tot die tijd ook gewoon niet over nadenkt.
  maandag 6 juli 2020 @ 19:56:46 #268
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193963044
Maar je kan wel van hem verlangen dat jullie er af en toe over praten, toch? Dat je graag wilt begrijpen waarom hij (nu) niet wil en dat jij mag vertellen waarom je wel wil. Zonder ruzie of verwijten. Ik hoor ook wel vaak dat mensen bijv afspreken om het er x maanden niet over te hebben, en dan weer wel. Want nu klinkt het wel erg als ik wil, ja maar ik niet, dus einde discussie.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193963299
Ja zo is het ook wel een beetje gegaan, al was het wel een heel gesprek hoor. Maar het was de eerste keer dat we er zo diep op in zijn gegaan. Zonder ruzie of verwijten overigens. Voorheen wilde hij drie kinderen, wat het ook een beetje cru maakt. Want ik was erop ingesteld dat een tweede er sowieso kwam en het gesprek enkel ging over wanneer dan.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193964275
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 20:09 schreef Rebubbled het volgende:
Ja zo is het ook wel een beetje gegaan, al was het wel een heel gesprek hoor. Maar het was de eerste keer dat we er zo diep op in zijn gegaan. Zonder ruzie of verwijten overigens. Voorheen wilde hij drie kinderen, wat het ook een beetje cru maakt. Want ik was erop ingesteld dat een tweede er sowieso kwam en het gesprek enkel ging over wanneer dan.
Wel goed/fijn dat je er wel over hebt gesproken dan! :*
pi_193964722
Ach Rebubbled en Takkie, wat verdrietig. Het lijkt mij heel lastig als je niet op dezelfde lijn zit. Hier was het eigenlijk nu of nooit voor een tweede en ben ik 38 als nummer 2 geboren gaat worden. Ik had liever wat langer ertussen gehad maar voordat ik zwanger was van Bikkel heeft het ook 2 jaar geduurd. En nu was het ook binnen 4 a 5 maanden raak.

Nog meer kindjes die zo een last hebben gehad met het doorkomen van de hoektanden? Bikkel is echt een week van de rel geweest.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  maandag 6 juli 2020 @ 22:25:12 #272
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193965909
Geen hoektanden hier @Wolken, maar ik denk dat wij nu geplaagd worden door de eerste kiezen. Kreeg Bas 2 weken geleden ook nog 2 ondertanden erbij, nu weer heel veel zuur speeksel, huilen en gedoe met eten.

Meneer had vandaag in het openstaande kastje zijn potje broodbeleg gevonden (aardbei bietjes spread). Deksel zat er niet goed op dus je kunt raden wat voor een feest dat was _O- . Hij stond blij te smikkelen en was boos toen hij daar weg werd weggehaald. Alles ruikt nu naar aardbei hier :P
We zijn vandaag naar Kabouterland geweest en dat was zo leuk en schattig O+ . Nog een paar dagen vakantie en dan moeten we weer naar huis, pfff. Ik wil nog wel 3 weken.
pi_193967175
Verdrietig Takkie en Rebubbled als de deur zo dicht lijkt te zitten :*

We zouden heel graag een 2e willen en ik ga er wel vanuit dat het alle moeheid en ongemak waard is. Al hield dat mij ook wel echt tegen :@ Op dit moment mag ik niet zwanger worden door de medicatie die ik slik (tegen gewrichtsontstekingen) en is het überhaupt de vraag of ik zonder die medicatie goed genoeg kan functioneren. Voor Draakje zijn we 4 jaar bezig geweest en ik ben 36 inmiddels. Dus het klokje begint wel te tikken. We hebben in ieder geval al wel vast een iets groter huis gekocht met een grote tuin O+
Idealiter zou ik er een jaar of 3 tussen hebben, al rammel ik nu ook wel flink met allemaal mensen van "mijn leg", zowel thuis en hier, die zwanger zijn of net bevallen.
Ik wil het zo graag nog een keertje meemaken om zwanger te zijn, alle voorbereidingen en een baby op/aan je borst O+

Al zullen de rammels en het gemis als het niet gebeurd, nooit op kunnen tegen het nooit moeder kunnen worden. Daar was ik zo lang, zo bang voor en nu ben ik gewoon moeder O+
Anderen beleven dat misschien anders, maar voor mij voelt dat nu wel zo.

Vervelend Wolken. Nu weer alles goed? Hier nog geen hoektanden te bekennen.

Ziet er leuk uit dat Kabouterland! Veel plezier nog op vakantie douche_eendje. En sterkte met de aardbeien lucht :+
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:53:13 #274
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193973310
@Wolken hoektanden waren hier ook echt een bitch. En ze kwamen allemaal tegelijk :'(

@Rebubbled en @Takkie88 zo verdrietig als de een graag wil en de ander (nog) niet. Mijn man is ook heel slecht in beslissingen nemen. Hij wilde sowieso pas kinderen toen al zijn vrienden kinderen hadden, en guess what? Toen lukt het niet :') Na 4 jaar kwam toen eindelijk Bas en aangezien ik inmiddels ook al richting bejaard ga, wilde ik niet te lang wachten voor een broertje/zusje. Toen werd het manlief natuurlijk weer erg heet onder de voeten, want dat betekende nadenken over dingen en vervolgens een beslissing nemen, dus zei hij meteen NEE er komt geen tweede. Nouja, lang verhaal kort, ik heb het maar even zo gelaten en het initiatief bij hem gelaten en toen draaide hij toch wel bij. Ik denk niet dat jullie hier wat aan hebben :') want iedereen is natuurlijk anders, en situaties zijn niet per se vergelijkbaar, maar misschien helpt het om je partner een beetje tijd/ruimte te geven.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:51:04 #275
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_194038531
Pfff Bas is echt de lengte in geschoten op vakantie, maar ook aan ontwikkeling nogal een hoop nieuwe dingen _O- 2 blokjes stapelen, alles in&op dingen leggen, heel vaak los staan, op dingen klimmen (hij zat net ineens op de salontafel }:| ). Vind dat klauteren heel leuk hoor, maar ook zo gevaarlijk.
pi_194039295
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:51 schreef douche-eendje het volgende:
Pfff Bas is echt de lengte in geschoten op vakantie, maar ook aan ontwikkeling nogal een hoop nieuwe dingen _O- 2 blokjes stapelen, alles in&op dingen leggen, heel vaak los staan, op dingen klimmen (hij zat net ineens op de salontafel }:| ). Vind dat klauteren heel leuk hoor, maar ook zo gevaarlijk.
Bizar dat het net lijkt alsof ze in 1 nacht 10 cm zijn gegroeid he? Nog een maandje en mijn dreumes is een heuse peuter en ik vraag mij ook af waar de afgelopen 2 jaar zijn gebleven.

Van de week waren we in Monkey Town en werd Bikkel door een ouder kindje zonder aanleiding echt in zijn gezicht geslagen. Dat vind ik nog wel echt even een dingetje hoor, geen ouder verder in zicht en een dreumes die alleen nog maar het goed ziet in andere kindjes.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194041664
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:42 schreef Wolken het volgende:

[..]

Bizar dat het net lijkt alsof ze in 1 nacht 10 cm zijn gegroeid he? Nog een maandje en mijn dreumes is een heuse peuter en ik vraag mij ook af waar de afgelopen 2 jaar zijn gebleven.

Van de week waren we in Monkey Town en werd Bikkel door een ouder kindje zonder aanleiding echt in zijn gezicht geslagen. Dat vind ik nog wel echt even een dingetje hoor, geen ouder verder in zicht en een dreumes die alleen nog maar het goed ziet in andere kindjes.
Nou ja zeg, snap dat dat echt niet chill is. :{
Wat gemeen. Ook stom dat er geen ouder id buurt was.

Hier nog 9 weken en dan is mijn dreumes ook alweer een peuter, kan het me echt niet voorstellen. :'(
pi_194041808
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:42 schreef Wolken het volgende:

[..]

Bizar dat het net lijkt alsof ze in 1 nacht 10 cm zijn gegroeid he? Nog een maandje en mijn dreumes is een heuse peuter en ik vraag mij ook af waar de afgelopen 2 jaar zijn gebleven.

Van de week waren we in Monkey Town en werd Bikkel door een ouder kindje zonder aanleiding echt in zijn gezicht geslagen. Dat vind ik nog wel echt even een dingetje hoor, geen ouder verder in zicht en een dreumes die alleen nog maar het goed ziet in andere kindjes.
Wat gemeen zeg.
Dit soort dingen vind ik lastig. Wat doe je dan als dit gebeurt?
pi_194042250
Ohja douche dat is even een lastige fase ja, dat ze van alles kunnen, maar totaal niet veilig.

Vervelend Wolken. Was Bikkel geschrokken?
Cava, ik spreek in dat geval het desbetreffende kind aan. Dat hoeft niet perse heel streng, maar wel even duidelijk dat dit niet de bedoeling is. Bij echt erge pijn doen, zou ik de andere ouder gaan zoeken trouwens om even te vertellen wat het kind uitspookt.
pi_194042406
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:15 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ohja douche dat is even een lastige fase ja, dat ze van alles kunnen, maar totaal niet veilig.

Vervelend Wolken. Was Bikkel geschrokken?
Cava, ik spreek in dat geval het desbetreffende kind aan. Dat hoeft niet perse heel streng, maar wel even duidelijk dat dit niet de bedoeling is. Bij echt erge pijn doen, zou ik de andere ouder gaan zoeken trouwens om even te vertellen wat het kind uitspookt.
Het was echt mega ( veel te ) druk dus geen idee waar ik de ouder had kunnen vinden. Ik heb het jongetje aangesproken dat hij geen andere kindjes mag slaan maar ik heb niet het idee dat het indruk maakte. Bikkel was even van slag maar ging gelukkig verder spelen op een andere trampoline. Bikkel valt vaak en blauwe plekken en tanden door de lip komt redelijk vaak voor maar dat een ander hem pijn doet is lastig. Het zal ook niet de laatste keer zijn.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194047123
Toen mijn jongste zoon een peuter was, waren wij ooit in monkeytown en had een jongen het echt op hem gemunt.
Deze jongen duwde hem om ver, gooide ballen op hem, sloeg hem of schopte hem. Oh, en hij achtervolgde ons ook nog.

Ik was met een vriendin en wij hebben deze jongen meerdere keren aangesproken, maar hij begreep er niets van. Het was ook overduidelijk een special needs kind. En geen ouder te zien dus ik was echt wel pissig, onze ochtend was echt verpest en mijn kind had echt een paar blauwe plekken.

Totdat het kind eindelijk weg ging en ik erachter aan ben gegaan. Daar zat een moeder met grote wallen, onverzorgd met drie kopjes (ik gok koffie) voor zich. Aan alles was te zien dat ze het heel zwaar had, dus ik heb haar niet aangesproken. Onze ochtend was wel verpest, maar het was wel een eye-opener dat het hele ouderschap soms super zwaar is. En dat ik voorlopig gewoon nog (nu dan) Li moet beschermen.

Ok, even een vraagje: als die 8 tanden, die Li nu tegelijk krijgt, allemaal door zijn, gaat ze dan weer slapen :O ;)
Ze slaapt alleen maar op mijn of manliefs schouder en dat betekent dat ik een halve nacht niet slaap ;)
(Alleen tussen +/- 8 en +/- 11 slaapt ze in haar eigen bed, verder is het drama)
  zondag 12 juli 2020 @ 08:31:24 #282
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194048034
Loj: ja! Dat gaat echt weer gebeuren. Beloofd
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194048799
@Loj; ze echt weer een keer in haar eigen bed slapen!
(Of dat is zodra de tanden door zijn of wanneer ze een jaar of 16 is kan niemand je beloven ;) :P)

Over een dreumes pijn doen; gisteravond viel Sofie voorover toen ik net de achterdeur open trok. Knalhard tegen haar voorhoofd aan ;( direct een bult waar je u tegen zegt en een duidelijke afdruk van de hoek van de deur. Sofie begon gelijk hard te huilen. En zodra ze weer kon praten: boem, sofie pijn, mama. Arm kind. Kwartier later had zij nergens meer last van, ik wel :{ ;)

Minder dan 4 weken en dan hebben we een echte peuter in huis :o
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 13 juli 2020 @ 18:52:47 #284
74056 crew  ToT
pi_194074181
Lily werd laatst ook omgeduwd door een dreumes van een paar maanden ouder toen ze hiii ging zeggen. Tja, het hoort er een beetje bij. Niet iedereen zit op je te wachten in het leven.

Hier hebben we een ongoing discussie over wel of geen traphekje boven en onder alle twee de trappen. Ik vind het niet praktisch, moet ik elke keer die dingen open en dicht doen. We hebben er één bovenaan de tweede verdieping, omdat ze daar weleens rondrent en je vanuit een kamer niet kan zien wat ze doet. Ze klimt probleemloos beide trappen op via de brede kant. Ik zie het nut dus echt niet. Mijn vriend heeft doodsangsten voor dat ze van de trap valt en wil perse hekjes. Wat hebben jullie en waarom?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_194074357
Wij hebben beneden en boven. Vind het ondingen, erger me er kapot aan als ik met de was naar boven loop of boodschappen o.i.d. op zolder kwijt wil/moet.. Maar... ze klom hier aldoor de trap op. Dus als we het beneden niet deden, klom ze omhoog en viel ze naar beneden.. Op de overloop klom ze zelf naar beneden en viel ze naar beneden.. Ze klom naar boven, op zolder met de was bezig met haar erbij, dan klom ze naar beneden..

Wij hebben de deuren naar de gang nooit dicht en/of open trappen zeg maar. Dus ja, overal traphekjes. Helaas, maar nodig. Ik tel af tot het niet meer nodig is. *)
  maandag 13 juli 2020 @ 20:35:34 #287
56471 pinquit
oh my lama!
pi_194074366
Wij hebben op zolder voor de kleuter omdat ik bang ben dat hij slaapwandelt en naar beneden valt en z'n nek breekt :P en beneden in de gang zodat ik kan poepen zonder dat nora naar boven gaat.

Verder nja ben niet echt voor traphekjes bovenaan, want klimmen bij trappen is veel gevaarlijker dan snel leren hoe ze eraf gaan.
Zelf de trap af ging bij onze middelste pas toen Nora geboren was, dus toen was hij al 4.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_194074660
Ik woon in een appartement, maar heb wel een trap in het portiek. Ik laat A. (16 mnd) zelf de trap opklimmen, steeds vlak achter hem blijvend. Bij onze voordeur draai ik snel de deur open en dan grijp ik A. van de onderste tree van de portiektrap af. Voor je het weet, is 'ie helemaal boven :X Sowiezo moet de voordeur van ons appartement snel dicht want A. wil heel graag traplopen. Bij de gastouder thuis duikt hij ook de trap op als hij de kans krijgt, het traphekje is daar bijna altijd dicht gelukkig! Als ik een (inpandige) trap zou hebben, zou ik graag onderaan én bovenaan een traphekje hebben. Mijn ouders hebben een inpandige, open wenteltrap en ook die is onweerstaanbaar :s)
pi_194074840
Hier alleen een traphekje op de eerste verdieping (waar onze slaapkamers zijn, geen vaste trap naar de 2e verdieping), omdat we regelmatig rond rennen over de verdieping voordat hij gaat slapen. Ben bang dat hij dan per ongeluk de trap af dondert. Als hij slaapt zit het hekje erin meestal, 's nachts altijd, mocht hij uit bed komen. Is tot nu toe nog nooit gebeurd, terwijl hij het wel zou kunnen.
Onderaan hebben we geen traphekje. De deur naar de gang is dicht meestal, sowieso als ik er geen zicht op heb. Draakje kan heel goed zelf naar beneden en boven klimmen met z'n 22 maanden (ik loop er wel altijd nog achter) en luistert ook als hij niet naar boven mag. Soms is bijvoorbeeld 1 van ons boven en dat staat hij onderaan de trap te wachten.
Volgend voorjaar gaan we verhuizen en in dat huis zitten al van die rolhekjes bij de trappen, maar ik denk niet dat we die dan nog gaan gebruiken.
  maandag 13 juli 2020 @ 21:07:15 #290
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194074909
Ik wil iig bovenaan, want prul loopt boven echt weleens 'los' rond voor of na badderen of als ik me omkleed ofzo. We hebben de trap in de hal en die deur is eigenlijk altijd dicht, dus onderaan zou niet per se hoeven en past ook niet handig. Geen vaste trap naar zolder nog, dus daar hoef ik niet over na te denken, maar in het oude huis wel. Daar had ik een hekje gewild, omdat ze de zoldertrap op klom en ik vaak m'n handen vol had. En bovenaan omdat ik daar even de was wilde ophangen ofzo met haar in de buurt. Dan ligt ze zo beneden...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 13 juli 2020 @ 21:16:48 #291
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_194075077
Wij hebben er een boven omdat Bas daar ook wel, vooral de afgelopen weken met manlief die thuiswerkte, vrij rondbanjerde tussen de werkkamer en zijn kamertje. We willen er ook nog een beneden nu, want hij gaat razendsnel de trap op maar het gaat nog lang niet altijd goed. En aangezien meneer nu ook op de salontafel klimt en ik ook wel eens moet plassen als ik alleen met hem thuis ben vind ik het wel fijn om wat zicht op de situatie hebben.
pi_194075252
Traphekje beneden en bovenaan de trap. Ze sneakt heel snel de gang op en voor ik het weet zit ze al bovenaan de trap. Boven ook altijd dicht, ze rennen vaak op de gang boven en sowieso meent de kleinste dat ze prima zelf de trap af kan.. nog ff niet zonder mama's toezicht hoor :X. Ze kan het wel maar ik vertrouw haar gewoon nog niet, ze is té vrij en totaal niet bang. Neemt niet weg dat het gigantische ondingen zijn.. hier tel ik ook af tot ze weg kunnen maar dat gaat nog wel eventjes duren denk ik..

Maar ik kwam eigenlijk even vragen of er met zo'n 22 maanden een of andere sprong is die ik vergeten ben? Nientje slaapt ineens slecht, lijkt soort van verlatingsangst weer te hebben ofzo? :? Ik mag ineens niet weg, ze wil het liefst op me slapen of ik moet bij haar bedje blijven, zo niet dan staan springen en krijsen MAAHHMAAAAAA (en dat houdt ze lang vol). Herkenbaar anyone? En zo ja hoe lang duurt deze faaaase? :') :P
pi_194075692
Hier nog niet herkenbaar. Ik klop m heel hard af!! Vervelend wel.
pi_194075743
Ooooh, een 22 maanden sprong zou hier ook wel het een en ander verklaren. Welpje slaapt prima en heeft ook geen verlatingsangst, maar als er ook maar het minste tegen zijn zin gebeurt is het zeker een half uur lang hysterisch krijsdrama. -O- Ik ken mijn vrolijke ventje nauwelijks terug.
pi_194075989
Hysterisch krijsdrama's herken ik wel ja, maar daar zitten we al wel een poosje in. Ik vraag mij elke keer af of het nog erger wordt als hij eenmaal 2 jaar is :X
pi_194076278
Heeeeeeel herkenbaar ja :{ vorige week was het op z’n ergst en was Y absoluut niet te genieten, als ik al naar d’r keek ging ze brullen. Slapen ging slecht, om het uur hartverscheurend krijsen, telkens als ik weg liep ging het luchtalarm ook weer af. Gelukkig sliep ze wel verder bij mij in bed, wat ook wel lekker knus was O+

Sinds vandaag is ze gelukkig wel wat meer haar vrolijke zelf, en slapen gaat ook weer goed. Hier heeft het zo’n 3 weken geduurd..
pi_194085088
Hier is het vooral drama met het dutje.

Zonder lukt niet, maar met ook niet. Ze is nu net naar bed en slaapt het liefst nu van ~ 15 tot 17. Maar ja, dan is het eten en normaal gesproken niet lang daarna naar bed.. Dusssss blijft ze 's avonds ook langer op. Zoeken naar een ritme weer!
pi_194085761
Hier ook bezig met een nieuwe ritme zoeken. M viel altijd in slaap rond 19 uur en ineens is dat verschoven naar 21 uur.

Ik had lekker de hele avond om soort van op te laden, maar nu dus niet meer :')

Verder hebben wij 2 traphekjes in huis. Beneden en boven 1. We hebben ook nog een zolder, maar daar heb ik geen hekje geplaatst, omdat ze boven nooit alleen is.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:48:26 #299
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_194086038
Zoals wij al verwacht hadden, krijgen we nu bericht van de opvang dat Bas zo ongeduldig is met eten dat hij gerust het vorkje of de beker van zijn buurman/buurvrouw pikt.
Meer dreumessen die dit doen?
pi_194088110
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:48 schreef douche-eendje het volgende:
Zoals wij al verwacht hadden, krijgen we nu bericht van de opvang dat Bas zo ongeduldig is met eten dat hij gerust het vorkje of de beker van zijn buurman/buurvrouw pikt.
Meer dreumessen die dit doen?
Dagelijks gevecht hier aan tafel om bestek haha! We dachten slim te zijn en ze uit elkaar te zetten maar nu gooien ze bestek naar elkaar... :+
pi_194095109
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:12 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Dagelijks gevecht hier aan tafel om bestek haha! We dachten slim te zijn en ze uit elkaar te zetten maar nu gooien ze bestek naar elkaar... :+
_O-

Ja Y wil ook altijd mijn bestek of die van m’n vriend. Als ze het niet krijgt pakt ze het gerust af en gooit het met een rotgang door het huis :+

Vandaag was ze weer 5:00 wakker, wat een tijd. Tis nu echt zoeken naar wat we kunnen doen want ze is zo moe maar als ik haar nu naar bed zou brengen is ze straks weer rond 12:00 al wakker en moet ze het weer volhouden tot 19:00. The struggles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')