abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193841086
Veel plezier Tink!

Wij hebben nog 1 dag een dreumes in huis....zelf gedraagt ze zich al langer als een peuter overigens.

Mocht iemand nog een cadeau of bezigheid zoeken voor een dreumes (of voor een 6 jarige): een bellenblaas machine. Juul en B kunnen daar erg lang mee spelen, achter de bellen aan etc etc. Ook een hit om hem in een speeltuin te zetten dan heb je binnen no time heel veel kinderen om je heen.
  Moderator maandag 29 juni 2020 @ 09:39:38 #202
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_193841220
Vandaag trouwens naar de Waarbeek in Hengelo. Schijnt leuk te zijn voor deze leeftijd. Ben benieuwd!
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_193843508
Ah leuk al die uitjes! Takkie wat knap dat ze bijna alles zelf heeft gelopen in de Efteling. Hoe is het qua drukte? En hoe zijn de wachtrijen? Houden ze 1,5 meter aan?

Wij gaan deze week voor 3 dagen naar Beekse Bergen, in zo'n bungalow aan de savanne. Lily is helemaal gek van beesten, dus ik ben benieuwd hoe het bevalt.

Net bij het CB geweest. Ze is nu van de +1 naar tussen de 0 en de -1 lijn gezakt qua gewicht. Qua lengte is ze al een tijd geleden van +1 naar 0 gezakt en dat is stabiel. Voor de zekerheid toch een weegmoment met 18 maanden ingepland. Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Ze is heel lang een beste plofkip geweest en is nu wat meer in proportie. Ook rent en klimt ze de hele dag in de rondte en eet ze nog niet zoveel. De laatste dagen trekt haar eetlust bij en had ze zowaar voor het eerst 1,5 boterham gegeten. Wat echt uniek is. Veelal eet ze halve boterhammen. Ook weigert ze nog steeds vlees, ook als het ergens doorheen zit. En groente is de grote favoriet. Tja, dat zet geen zoden aan de dijk.

Qua prikken ging het oké. Na de eerste prik, zette ze het bij de tweede op een gillen. Ze ligt nu lekker te slapen. We gaan zien of ze ziek wordt. Als ze ziek wordt is dat precies als mijn vriend een paar dagen weg is. RIP toekomstige nachtrust. Morgen ook de tuberculose vaccinatie. Arm schaap.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193844088
@Rebubbled; zaterdagavond was voor abonnees en toen viel het erg mee met de drukte. Zelfs bij symbolica maar 10 min gewacht. Verder gaan we altijd doordeweeks en dan is het ook goed te doen. Ze hebben heel veel maatregelen getroffen zodat je 1.5m afstand houdt. En in de rijen waar dit niet lukt staan er schermen met plastic tussen.
Op veel plekken spul om je handen te desinfecteren.
1.5 meter afstand houden is echt goed te doen. Al blijf je natuurlijk altijd afhankelijk van de mensen om je heen. Personeel spreekt mensen er wel ook op aan.

Veel plezier met Lily bij Beekse Bergen!
pi_193844623
Ik doe hier leuke ideeën op qua uitjes, zo handig :)

Wij gaan binnenkort naar de dierentuin, diergaarde blijdorp. Ze vindt kinderboerderijen/ dieren heel leuk, dus waarschijnlijk wordt het wel een geslaagd dagje.

En in augustus gaan we een weekje kamperen bij een boer in NL in zo'n safaritentje.

Verder staat efteling ook in de agenda als cadeautje aan stiefdochter, omdat ze over is naar de 2e.

Genoeg te doen :P

Aah rebubbled, hopelijk wordt ze niet ziek. M werd er gelukkig niet ziek door, maar zij werd ook niet ziek van de eerdere prikjes.
  maandag 29 juni 2020 @ 18:33:34 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193847602
Het was echt heerlijk in de dierentuin, ondanks de maatregelen. Ik heb zo'n fijne dag gehad O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193854603
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:26 schreef CaVaBien het volgende:
Ik doe hier leuke ideeën op qua uitjes, zo handig :)

Wij gaan binnenkort naar de dierentuin, diergaarde blijdorp. Ze vindt kinderboerderijen/ dieren heel leuk, dus waarschijnlijk wordt het wel een geslaagd dagje.

En in augustus gaan we een weekje kamperen bij een boer in NL in zo'n safaritentje.

Verder staat efteling ook in de agenda als cadeautje aan stiefdochter, omdat ze over is naar de 2e.

Genoeg te doen :P

Aah rebubbled, hopelijk wordt ze niet ziek. M werd er gelukkig niet ziek door, maar zij werd ook niet ziek van de eerdere prikjes.
Wij gaan vrijdag naar Blijdorp O+ we hebben een abonnement, ben wel lichtelijk verkouden nu dus hopen dat dat niet door zet :') weet niet of je daar in de buurt woont, maar boerderij Geertje is ook ontzettend leuk voor de kleintjes (en de ouders :P) laatste keer dat wij zijn geweest was dan wel pre corona tijd dus geen idee hoe het er nu aan toe gaat.

@Rebubbled, waren dit de BMR prikken? Y had daar helemaal geen last van, ja ze sliep wat meer dus wellicht heb je wel geluk en slaapt Lily hele nachten door ;)
pi_193854812
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa we hadden allang een peuter in huis maar nu klopt dat ook met haar leeftijd. Juul is 2!

Onze kleine diva wordt zo snel groot, ze kletst, rent rond, speelt, mept haar grote broer, knuffelt die zelfde broer helemaal plat, slaapt zowaar door en goed ook, klimt overal op, is gek op muziek en dansen.

We schuiven door naar het peuter topic, zie jullie daar allemaal snel met jullie leuke dreumessen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193854829
Gefeliciteerd met jullie peuter-diva @exode! Tot over iets meer dan een maand :D

Het eerste jaar gaat snel maar voor mijn gevoel vliegt het dreumesjaar helemaal zo voorbij!
pi_193854933
Gefeliciteerd @exode met jullie nu echte peuter! *O*
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:13:14 #211
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193854939
Gefeliciteerd Exode! Wat gaat de tijd hard joh...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193854980
Hoera voor de peuter van exode *O*
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:19:57 #213
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193855003
Gefeliciteerd met je peuter-diva! *O*
  dinsdag 30 juni 2020 @ 10:37:05 #214
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193855904
Gefeli Exode! 😍
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_193860046
Gefeliciteerd Juul en mama's *O* Tot in het peutertopic :W
pi_193860819
Exode, gefeliciteerd met jullie Juul! Phi’s twin-op-afstand. :D

*O* *O* *O* *O*
pi_193861898
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 08:54 schreef exode het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa we hadden allang een peuter in huis maar nu klopt dat ook met haar leeftijd. Juul is 2!

Onze kleine diva wordt zo snel groot, ze kletst, rent rond, speelt, mept haar grote broer, knuffelt die zelfde broer helemaal plat, slaapt zowaar door en goed ook, klimt overal op, is gek op muziek en dansen.

We schuiven door naar het peuter topic, zie jullie daar allemaal snel met jullie leuke dreumessen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Congrats! :-* Aldoor feest voor jullie mooie madam! O+
pi_193869039
Nog gefeliciteerd exode met je peuter! *O*
pi_193870045
Dank jullie wel allemaal!
Ga jullie missen, but cu soon!
pi_193874576
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:27 schreef exode het volgende:
Dank jullie wel allemaal!
Ga jullie missen, but cu soon!
Volgende maand kom ik je weer achterna! :o :D
Tot veel te snel! :9
pi_193876383
@Framblij89 veel plezier vrijdag! Ik twijfel ook over een abonnement. Als het een geslaagd dagje wordt, ga ik het denk ik ook doen.
Boerderij geertje kende ik nog niet. Ik zag dat het te doen is qua afstand, gaan we wel een keertje opzoeken :)

Gefeliciteerd exode! Een heuse peuter in huis!

M zit nog steeds in de babywagen, uiteraard wel in zitstand. Ik zag laatst dat dat ding tot 9 kilo is, dus we gaan gauw overstappen naar een buggy. Maar welke? Ik zie door de bomen het bos niet meer :P

We houden van bos/ strandwandelingen en ik wil natuurlijk dat M comfortabel zit. Wat zouden jullie adviseren qua merk/ buggy?
  woensdag 1 juli 2020 @ 17:42:51 #222
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193876759
Wij hebben net de chico liteway 3 gekocht. En nee, het is geen wagen, maar door de schuine handvatten rijdt hij prima comfortabel en prul zit er echt heel lekker in.

9 kilo is voor een wandelwagen wel heel weinig trouwens. Die van ons gaat tot 22 (de reiswieg tot 15)
  woensdag 1 juli 2020 @ 19:09:47 #223
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193878103
Ik doe een geval deze maar niet, de topmark jayII. Hij zit heel fijn voor Bas, maar na 2 maanden gebruik is het kabeltje van het inklapsysteem al geknapt waardoor hij niet meer in kan klappen. Ook blijkt de stang voor mij te hoog waardoor mijn polsen in zo'n rare knik staan dat ik na een minuut of 10 geen gevoel meer heb in mijn vingers.

Dus nu brengen wij hem op de laatste vakantiedag maar naar de Prénatal hier zodat ze hem op kunnen sturen voor reparatie en hopelijk af kunnen leveren bij de Prénatal in de buurt van mijn werk. Want dat was nog wel lastig lastig en moeilijk.

En ik wou gewoon mijn wandelwagen mee want fijn ding, maar manlief leek een buggy fijner voor op vakantie -O- .

Voor strand pak ik de draagzak, zoveel relaxter.

[ Bericht 3% gewijzigd door douche-eendje op 01-07-2020 19:15:11 ]
  woensdag 1 juli 2020 @ 20:25:56 #224
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193879285
Wat heb je voor wagen dan @CaVaBien? Die combiwagens kunnen meestal toch wel tot 15 kg gewicht aan. Dus tot een jaar of 2,5 gemiddeld.

Voor wat jij zoekt zou de Mutsy Nexo denk ik wel geschikt zijn, die heeft redelijk grote wielen en dat rijdt wat fijner in het bos. Op het strand rijden met een buggy zie ik niet echt voor me. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 1 juli 2020 @ 21:54:15 #225
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193880288
Mutsy nexo hebben we, wat een fijne buggy O+ kleppert en rammelt niet, rijdt nog soepeler dan onze wandelwagen. Zo blij mee!
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:31:22 #226
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193880994
En wat doe je dan als ze 2,5 zijn en/of de 15 kilo voorbij zijn? De Nexo kan ook tot 15 kilo.

Bas is vandaag uiteindelijk een keer of 50 van het glijbaantje in het speelhuisje tegenover onze vouwwagen af gegaan. Lekker veel beweging voor ons, want hij komt het trapje nog niet op omdat de eerste trede te hoog is. Boven draait hij zich netjes om en gaat dan op zijn buik met voeten eerst *roetsj* naar beneden. En een lol dat hij dan heeft :D
  donderdag 2 juli 2020 @ 07:40:43 #227
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193884357
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:31 schreef douche-eendje het volgende:
En wat doe je dan als ze 2,5 zijn en/of de 15 kilo voorbij zijn? De Nexo kan ook tot 15 kilo.
Toen mijn oudste 2,5 was gebruikte ik de buggy niet meer. Maar dat verschilt per persoon, sommigen gebruiken het gerust tot 4 jaar of soms langer.
Het max gewicht is meestal ook niet echt een issue, tot dat gewicht is het getest en staat de fabrikant garant enz.. Ik zou het gerust aandurven met een kind van 18 kilo. Mijn oudste was 15 kilo met 2 jaar en 2 maanden en 18 kilo met 4 jaar en 4 maanden. Jij hebt een lichtgewichtje toch? Die is misschien pas 15 kilo met 4 jaar. :)
Mijn huidige buggy, de Easywalker Miley, kan tot 22 kilo. Dus daar kunnen ze in tot ze 7 zijn ofzo. _O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_193884777
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:31 schreef douche-eendje het volgende:

Bas is vandaag uiteindelijk een keer of 50 van het glijbaantje in het speelhuisje tegenover onze vouwwagen af gegaan. Lekker veel beweging voor ons, want hij komt het trapje nog niet op omdat de eerste trede te hoog is. Boven draait hij zich netjes om en gaat dan op zijn buik met voeten eerst *roetsj* naar beneden. En een lol dat hij dan heeft :D
Op papier 15 kilo maar in de praktijk kan er wel wat meer in (net als er in de boodschappenmand wel meer kan dan de max 5 kilo). De simpele buggy's zijn ook maar tot 15 kilo, daarvan verwacht ik eerder problemen dan bij een degelijke buggy als de nexo.
Edit: mijn ervaring is dat lengte eerder een probleem is dan gewicht al verschilt dat vast per kind.

Dat probleem met de glijbaan hadden wij bij de speeltuin ook. Opgelost met een emmer zand ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 02-07-2020 09:01:49 ]
  donderdag 2 juli 2020 @ 09:00:25 #229
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193884990
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 07:40 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Toen mijn oudste 2,5 was gebruikte ik de buggy niet meer. Maar dat verschilt per persoon, sommigen gebruiken het gerust tot 4 jaar of soms langer.
Het max gewicht is meestal ook niet echt een issue, tot dat gewicht is het getest en staat de fabrikant garant enz.. Ik zou het gerust aandurven met een kind van 18 kilo. Mijn oudste was 15 kilo met 2 jaar en 2 maanden en 18 kilo met 4 jaar en 4 maanden. Jij hebt een lichtgewichtje toch? Die is misschien pas 15 kilo met 4 jaar. :)
Mijn huidige buggy, de Easywalker Miley, kan tot 22 kilo. Dus daar kunnen ze in tot ze 7 zijn ofzo. _O-
Dat lichtgewichtje van mij schoot toen we begonnen met vaste voeding ineens 2 lijnen omhoog, terug naar de lijn waar hij in het begin ooit op zat _O- . 9,6 kilo inmiddels, onze dikke directeur O+.
Na de vakantie maar even nog een keer op pad }:| en goed uitzoeken wat voor ons wel werkt
pi_193894987
Hier hebben we een easywalker. Ideaal om klein op te vouwen en gemakkelijk weer uit te vouwen. Wij reizen veel, dus klein en compact opvouwbaar was een vereiste zodat hij mee mag in het vliegtuig. Het is een stevige buggy, maar ik zou er niet mee over het strand crossen, dat redt hij niet denk ik.
pi_193895901
Bij nader inzien had ik het toch niet juist.

De reiswieg is tot 9 kilo, maar de wandelwagen tot 15 kilo. Gelukkig maar, voelde me een beetje een loedermoeder :')

Topmark wordt het dus niet. Verder even kijken welke het wordt van de overig genoemde merken.

We zitten nu te denken om 2 buggy's te nemen. Eentje tweedehands voor de bos/ strandwandelingen en een nieuwe die we dagelijks kunnen gebruiken. Doei ruimte in mijn schuur/ hal :P
  donderdag 2 juli 2020 @ 21:57:17 #232
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193895942
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:54 schreef pinquit het volgende:
Mutsy nexo hebben we, wat een fijne buggy O+ kleppert en rammelt niet, rijdt nog soepeler dan onze wandelwagen. Zo blij mee!
Wij ook, hee blij mee. O+
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 18:13:50 #233
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193909894
Prul heeft in twee dagen drie keer op het potje geplast. Ik ben me toch een partij trots ❤❤❤
pi_193912662
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 18:13 schreef Tink89 het volgende:
Prul heeft in twee dagen drie keer op het potje geplast. Ik ben me toch een partij trots ❤❤❤
Daar is ze vlug mee! Toch? Of wat is de leeftijd eigenlijk 'normaal' ? :9
Super tof wel! Zou ook echt idioot trots zijn haha.
pi_193913472
Grappig hé, dat je nu trots kan zijn op iets wat je dreumes doet waarbij je vroeger waarschijnlijk zoiets had van :? Wanneer iemand het vertelde.

Maar super goed van prul! *O*

Sofie heeft ook een tijd 2-3x per dag op het potje geplast. Totdat ze een keer per ongeluk poepte op het potje. Daar is ze zo van geschrokken, geen idee waarom, en nu wil ze er nog maar heel af en toe op.
Ach, ze is nog jong genoeg. Ze verteld wel altijd wanneer ze moet poepen. Maar ook zonder te vertellen is dat 5 min later meestal wel duidelijk :P
  zaterdag 4 juli 2020 @ 13:47:50 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193922817
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 21:12 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Daar is ze vlug mee! Toch? Of wat is de leeftijd eigenlijk 'normaal' ? :9
Super tof wel! Zou ook echt idioot trots zijn haha.
Volgens onze favoriete kdv-leidster, is de beste periode om te starten tussen 18 en 20 maanden, daar zitten we nu precies in. En ze is niet zindelijk ofzo hoor, maar snapt wel wat er moet gebeuren op het potje. Vandaag ook alweer twee keer geplast. Ik ben echt een trotse mama ja :-D
pi_193927347
Super knap Tink!

Poepen is ook heel eng Takkie :P

Ik heb nog niet eens een potje in huis :+
pi_193927831
Knap van prul tink!

Hier gaan de jongens al ruim een maand voor elke keer dat we weggaan of naar bed gaan op de wc. Gaat best goed!
Ze geven ook duidelijk aan als hun luier wel vies is geworden, gaan dan met een handje op de billen staan een zeggen bah haha!

Ze kletsen ook de oren van je hoofd, veel nog onverstaanbaar voor ons, maar elkaar begrijpen ze prima. Ze liggen regelmatig dubbel van het lachen!
We horen wel veel doejenaau.

Van de week nieuwe schoenen gekocht, de heren levem op grote voet met maat 23!
pi_193928208
Ik ben benieuwd, wou na de vakantie het eens gaan proberen. Ze wil eigenlijk al geen luier meer om en pakt regelmatig de onderbroeken van haar broers _O-
Haar broers waren 3,5 en 3 jaar en 9 maanden ;)

Li zegt trouwens haar naam! O+
pi_193929836
Ze kletst hier ook echt de oren van de kop momenteel. O+

Hele verhalen, maar ik begrijp er zo weinig. :+
pi_193936923
We mochten zowaar tot 08:30 in bed blijven. Op een zondag. Een zondag! *) O+
pi_193951021
Oh jongens ik wil er zo graag nog één. Ze is zo ontzettend leuk en kent al zoveel woorden en is zo lief met kusjes en knuffels geven en haar knuffelbeesten het hele huis doorslepen op avontuur en anderekindjes hun hand vastpakken om samen te lopen enzo. Ik gun haar zo een broertje of zusje. Maar mijn vriend wil niet. Echt niet. :'(
pi_193951639
Aah rebubbled, erg herkenbaar! Bij mij zit het ook al een tijdje te kriebelen, maar mijn man vindt het nog te vroeg. Rationeel gezien heeft hij gelijk, maar emotioneel gezien voelt dat anders :P

Wilt jouw vriend helemaal geen kinderen meer of alleen nu nog even niet?
pi_193953750
Lastig als je daar allebei anders in staat @Rebubbled .. Geen compromis in mogelijk natuurlijk. :9

Ik weet hoe overtuigd hij is? Ik wilde vooraf wel twee kinderen, vervolgens toen deze er was zag ik het helemaal niet meer zitten om er meer dan één te doen. :+ Nu is het toch (best snel) al zo ver.. Dus ja, het kan veranderen, maar eerlijk is eerlijk.. Mijn 'nooit meer' was geen harde nee en meer vanuit de vermoeidheid en twijfel of ik/we het wel aan zouden kunnen. Die angst zit er nu nog wel. :9
  maandag 6 juli 2020 @ 08:54:08 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193954315
Ik zou ook wel willen, maar ik geniet er ook zo enrom van dat het nu steeds makkelijker wordt en ik vond die minibabyperiode zo intens zwaar... en dan is de kans ook nog eens heel groot dat ik nog een keer hg ga hebben en dat zie ik echt niet zitten. Wij twijfelen nog even door.
pi_193954493
Ik heb nu geen keus meer want ben inmiddels zwanger van de tweede, het kriebelde al sinds Y 1 jaar is, maar omstandigheden zorgden ervoor dat het (nog) niet kon, mijn gevoel zei ja maar m’n verstand was echt een duidelijke nee. Nu zijn de omstandigheden ook niet ideaal op het moment. maar het gaat weer de goede kant op.

En we waren zo gewend aan met z’n 3en zijn en nu krijg ik toch wel een beetje cold feet :') angst dat de tweede opeens een gigantisch slechte slaper wordt ofzo. Beetje net als @NicolasJoy .Maar ook hier zullen we wel weer een weg in vinden.

Y zegt trouwens sinds een week ‘Ja’ en god wat maakt dat veel makkelijk zeg :s)

[ Bericht 7% gewijzigd door Framblij89 op 06-07-2020 09:15:55 ]
  maandag 6 juli 2020 @ 09:28:05 #247
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193954733
Rebubbeld :*

Ik rammel echt al tijden :X en heb deze maand een afspraak bij de gyn om eens te kijken hoe en wat. Mijn bloeddruk doet nog altijd een beetje vervelend en ik heb geen zin in een herhaling van vorig jaar
  maandag 6 juli 2020 @ 09:35:55 #248
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193954830
Ohh Rebubbled ;(
pi_193955089
2 is dubbel plezier ;)
Ik mag hier helemaal niet meer zijn he....;)

Wij hebben 2 totaal verschillende kinderen, de relaxte, sociale B en vrolijke, diva Juul. Die 2 samen, ze meppen elkaar, ze kunnen elkaar soms niet uitstaan, maar die onvoorwaardelijke liefde voor elkaar heeft mijn moederhart net wat groter gemaakt.

Ik vind 1 overigens verre van zielig, je 'moet' voor een tweede (of derde) gaan omdat je dat samen graag wilt. Het is een aardige overgang van 1 naar 2 kinderen is mijn ervaring dan moet je dat wel echt willen.
pi_193955352
@Rebubbled; je verdriet is herkenbaar :*

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')