abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193209911
De nacht was weer ruk trouwens. :s) Maar vanmiddag sliep ze maar 2 uurtjes, dus ik heb hoop voor aankomende nacht! Eigen wekker morgen op 5u voor het werk, dus ik hoop heel erg dat er een paar goede uurtjes gegund zijn. Training voor de nieuwe baby denk ik, Dirk denkt gewoon mee.

Driftige Dirk heeft hier mijn favoriete plant ontworteld vandaag. :{ Ze mocht haar drinken niet op de grond gooien. Dus ja, dan maar een plant op de grond. }:|

@Jentin
Ik deel die mening over de zandbak haha. Maar ze heeft er zooo veel plezier in. Dus ja, ze doen maar, maar stiekem.. brrr.

@exode
Heel veel plezier in Zeeland vanaf morgen! <3 Even lekker eruit!
Zoveel liefde trouwens voor B z'n liefde. Echt het ideaalbeeld van hoe een grote broer/zus moet zijn!

@appieannie
Hoe spelen de jongens met elkaar? Gaat dat een beetje fijn? :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 mei 2020 @ 19:26:36 #153
74056 crew  ToT
pi_193211251
_O- Mini-Tot ramt keihard z'ns peentje tegen mijn muil aan, beseft zich ineens dat hij die nog in zijn mondje heeft, haalt hem er uit en geeft me een kusje! _O-
Dat was uiteraard bij de eerste poging ook de bedoeling, maar basale natuurwetten ontgingen hem even. :T
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 20:23:47 #154
447051 crew  Peejtur
pi_193212973
Afgelopen nacht was hier ook ruk. Van 00.30 tot 3.00 lopen spoken. Maar er komen 1 tandje en 1 kies door dus dat zal vast een reden zijn. En ze ligt nu ook al 1.5 uur te spoken in bed.
pi_193214508
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:31 schreef NicolasJoy het volgende:
De nacht was weer ruk trouwens. :s) Maar vanmiddag sliep ze maar 2 uurtjes, dus ik heb hoop voor aankomende nacht! Eigen wekker morgen op 5u voor het werk, dus ik hoop heel erg dat er een paar goede uurtjes gegund zijn. Training voor de nieuwe baby denk ik, Dirk denkt gewoon mee.

Driftige Dirk heeft hier mijn favoriete plant ontworteld vandaag. :{ Ze mocht haar drinken niet op de grond gooien. Dus ja, dan maar een plant op de grond. }:|

@:Jentin
Ik deel die mening over de zandbak haha. Maar ze heeft er zooo veel plezier in. Dus ja, ze doen maar, maar stiekem.. brrr.

@:exode
Heel veel plezier in Zeeland vanaf morgen! <3 Even lekker eruit!
Zoveel liefde trouwens voor B z'n liefde. Echt het ideaalbeeld van hoe een grote broer/zus moet zijn!

@:appieannie
Hoe spelen de jongens met elkaar? Gaat dat een beetje fijn? :D
Soms kunnen ze heel lief samen spelen, maar ze kunnen elkaar ook echt wel dwars zitten hoor. Dan is Jeremy met een balletje bezig en dan pakt Vincent het af en rent heel hard weg. Resulteert in heel hard krijsen want Jeremy kan nog niet lopen..
Vanmiddag hebben ze ruim een uur samen op de trampoline gezeten, je kon het gelach een straat verder horen zoveel lol hadden ze!
Het is dus heel wisselend, meestal gaan ze wel een beetje hun eigen gang.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 mei 2020 @ 06:56:06 #156
74056 crew  ToT
pi_193218995
Mevrouw ToT maakt zich zorgen om dat mini-ToT zo weinig eet.
Hij heeft wel vaker van deze periodes gehad en ziet er gewoon goed uit en is zeer actief.
Toch had ik natuurlijk ook wel liever gehad dat hij weer een beetje fatsoenlijk eet. Het meeste eindigt nu allemaal op de grond. -O-
  woensdag 20 mei 2020 @ 07:09:28 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193219064
Wat eet hij op een dag dan? Hij ziet er op de foto's niet uit alsof hij heel veel tekort komt, gewoon gezond jochie...


En weg!

[ Bericht 73% gewijzigd door Tink89 op 20-05-2020 13:37:26 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193219159
@ToT hier ook tijden dat er weinig in gaat. Nog nooit zo veel gestofzuigd en gedweild als sinds de komst van Phi. Ik geloof echt dat het wel losloopt, zolang er goed gedronken wordt en ze vrolijk blijft. Oudste doet het ook nog, dat scheelt :Y)

[ Bericht 28% gewijzigd door Jentin op 20-05-2020 20:21:36 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 mei 2020 @ 08:16:08 #159
74056 crew  ToT
pi_193219449
Ja het is heel wisselend wat hij eet en drinkt.
Verschilt ook of mevrouw ToT werkt of niet.
Ik begin de dag bij hem altijd met een fles pyjamapap. (Lekker dik zodat het goed vult, maar hij drinkt het meestal maar voor de helft op) en 2 koekjes of zo, maar die worden meestal voor een flink deel verkruimeld.
Een paar uurtjes later geef ik hem een boterhammetje met jam. SOMS eet hij het, vaak niet.

Eet hij te weinig, dan geef ik hem later een roereitje. Tussendoor drinkt hij water. Het roereitje gaat er meestal wel vrij goed in.
's Avonds als mevrouw ToT thuis komt, eet hij normaal gesproken met de pot mee, maar met name dat gaat vaak moeizaam.

Ik merk wel dat hoe minder we aandringen, hoe beter het gaat. Eet hij nu niet, dan misschien later wel.
Hij is ineens wel veel kieskeuriger geworden met eten; de meeste soorten fruit moet hij weinig meer van hebben. Als je geluk hebt, kauwt en sabbelt hij er wat op en spuugt het weer uit.
Groente kun je momenteel wel vergeten.
Aardappeltjes of rijst: de ene keer wel, de andere keer niet.
Eten moet sowieso niet met elkaar gemengd zijn.
Milde yoghurt met een smaakje gaat 50/50..
Hij wil ook alles wat wij hebben, maar als ik koffie of cola drink, lijkt me dat niet echt een goed idee! _O-
Het is ook afwisselend of hij iets saais smakeloos wil eten, of juist iets met een volle rijke smaak.
Gisteren had ik een eitje met kaas en chili-peper klaargemaakt voor mezelf, en hij zat vrolijk mee te peuzelen. 1 momentje was het ff hoesten omdat het blijkbaar net wat te pittig was, maar na wat slokjes water at hij zo weer door! _O-

Anyway, zoals ik het zo uit typ lijkt het allemaal niet zo erg, maar vaak zijn het maar een paar hapjes die hij van het één of van het ander opeet. Waar ik niet zo achter sta is dat er hier meteen allerlei potjes open gaan om te kijken of hij dat wel lust enzo.
pi_193219672
Wij hebben met onze oudste er nooit een strijd van gemaakt en dat is goedgekomen. Daardoor maak ik er met Phi nooit een punt van. Ze krijgt wat wij eten en als ze ervan eet, is het meegenomen. Zo niet, krijgt ze wat fruit of yoghurt. Ze groeit en ontwikkelt goed. Volgens mij hebben heel veel kinderen zo’n fase dat ze ineens gaan mutsen met of over eten en met verreweg de meesten komt het vanzelf goed :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 mei 2020 @ 09:22:24 #161
74056 crew  ToT
pi_193220129
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:39 schreef Jentin het volgende:
Wij hebben met onze oudste er nooit een strijd van gemaakt en dat is goedgekomen. Daardoor maak ik er met Phi nooit een punt van. Ze krijgt wat wij eten en als ze ervan eet, is het meegenomen. Zo niet, krijgt ze wat fruit of yoghurt. Ze groeit en ontwikkelt goed. Volgens mij hebben heel veel kinderen zo’n fase dat ze ineens gaan mutsen met of over eten en met verreweg de meesten komt het vanzelf goed :)
Ja ik denk dat dit ook wel een fase is.
Hij lijkt ook weer iets van een ontwikkelingssprongetje te maken, en dat hangt vaak samen met verminderde eetlust.
Hij merkt meer en meer op en trekt ook onderlinge verbanden. Zo speelt hij graag in het witte zand van een fietspad waarmee ze lang geleden begonnen zijn om die aan te leggen. De buurtkinderen hebben daar allemaal speelgoed potten en pannen en dergelijke neergelegd.
Laatst was hij bij het huis van 1 van die buurtkinderen (100 meter van dat zandpad of zo, misschien meer) en hij zag daar de deksel van 1 van die pannen. Hij pakte die, liep naar het zandpad toe en deed de deksel op de pan met exact het juiste formaat! :D Ikzelf dacht dat het bij een ander pannetje hoorde, maar die bleek net iets te groot te zijn voor die deksel! :P
En hij zit ook vaak hier in huis op zijn eigen speelse manier te " koken" met zijn eetlepeltje en een bakje. :P _O- Hij probeert me dan zelfs te voeren met die lepel! _O-
pi_193220652
Hier ook van die fases dat hij maar 3 happen eet. Ik vind het wel best, hij eet vaak ook juist heel goed, dus volgens mij is dat gemiddeld prima :P Hij groeit ook gewoon goed dus ik maak mij er geen zorgen om. Wel vind ik het vervelend om soms een heel bord met eten weg te gooien, dus als ik nu twijfels heb of hij gaat eten schep ik maar een klein beetje op :P
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:37:12 #163
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193223567
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 07:28 schreef Jentin het volgende:
Knip
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 mei 2020 @ 16:26:23 #164
74056 crew  ToT
pi_193225667
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 10:07 schreef Aure het volgende:
Hier ook van die fases dat hij maar 3 happen eet. Ik vind het wel best, hij eet vaak ook juist heel goed, dus volgens mij is dat gemiddeld prima :P Hij groeit ook gewoon goed dus ik maak mij er geen zorgen om. Wel vind ik het vervelend om soms een heel bord met eten weg te gooien, dus als ik nu twijfels heb of hij gaat eten schep ik maar een klein beetje op :P
:Y Precies, zo zou ik het ook aanpakken. :P

Sow, meneertje verkocht net een meisje van 3 ineens een oplawaai in d'r gezicht, niet normaal! :X
Het kindje wilde hem met haar pop in een kapotte wandelwagen laten spelen.
Mini-ToT was SUUUUUUUPERblij met die babypop en dacht dat het een echte baby was. Hij wilde er mee gaan lopen, maar omdat die wandelwagen kapot was, dreigde hij om te vallen.
Het schattige meisje schrok en pakte het wandelwagentje behoorlijk ruw en boos van hem af.
Ennnnnn PATS! :X
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 mei 2020 @ 17:32:10 #165
74056 crew  ToT
pi_193226845

Vlak voor hij de eigenaresse van deze pop een oplawaai verkocht. :') Zo blij, zo lief....
  woensdag 20 mei 2020 @ 17:34:58 #166
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193226895
Da's een omslag tot, van die foto naar meppen. Aan de andere kant: ze kunnen zich vaak nog niet zo goed met woorden duidelijk maken en dan is dit de 'oplossing'.

Prul laat op het kdv juist wat veel over zich heen lopen. Ik zou willen dat die eens terug zou meppen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193230065
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:23 schreef Peejtur het volgende:
Afgelopen nacht was hier ook ruk. Van 00.30 tot 3.00 lopen spoken. Maar er komen 1 tandje en 1 kies door dus dat zal vast een reden zijn. En ze ligt nu ook al 1.5 uur te spoken in bed.
Misschien dat onze dames zich geroepen voelen ons voor te bereiden op de aankomende dames! :9 ;)

quote:
6s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:37 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Soms kunnen ze heel lief samen spelen, maar ze kunnen elkaar ook echt wel dwars zitten hoor. Dan is Jeremy met een balletje bezig en dan pakt Vincent het af en rent heel hard weg. Resulteert in heel hard krijsen want Jeremy kan nog niet lopen..
Vanmiddag hebben ze ruim een uur samen op de trampoline gezeten, je kon het gelach een straat verder horen zoveel lol hadden ze!
Het is dus heel wisselend, meestal gaan ze wel een beetje hun eigen gang.
Wat grappig hoe het dan nog verschilt bij jou met de jongens qua lopen onder andere.. :9

Blijft wel zo bijzonder, een tweeling, lijkt me. O+
pi_193237110
Toch behulpzaam van de meiden van NJ en Peetjur dat ze jullie vast laten wennen aan de nachten ;) :P
Hopelijk snel weer eens een betere nacht.

Sofie start elke avond in haar eigen bed. Meestal gaat ze pas rond 21.00 naar bed. En wanneer ze ‘s nachts wakker wordt mag ze tussenin verder slapen. Afgelopen weken was dit vaak al rond 1 uur. Maar vanochtend riep ze pas om 8 uur! *O*

Gisteren is ze voor het eerst naar de kapper geweest. Er is nog geen cm afgeknipt aan de achterkant maar het ziet er ineens uit als een kapsel ipv ontploft.

En nog een *O*: heel voorzichtig durf ik te stellen dat ze uit maat 74 aan het groeien is! T-shirts en jurkjes in die maat worden toch echt wel aan de korte kant. 3 juni wegen/meten bij het cb maar ze lijkt tov van februari dus wel gegroeid! Blij mee!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 21 mei 2020 @ 22:17:26 #169
74056 crew  ToT
pi_193248096
Gelukkig was het meisje vandaag weer heel lief tegen mini-ToT! O+
De buurtkinderen renden onder een tuinslang door en mini-ToT vond dat ook fijn! :D
Hij heeft een onvoorstelbare hekel aan douchen, maar dit vond hij leuk! :D (Waarschijnlijk omdat de andere kinderen het ook zo leuk vonden. Hij moest lachen om hun plezier.)
Shirtje uit gedaan omdat die wel aardig doorweekt raakte en toen hij weer naar binnen moest, hebben we uitgeprobeerd hem zo met diezelfde kleren onder de douche te zetten.

En daarna ging het douchen prrrrrrrima! *O*

[ Bericht 18% gewijzigd door ToT op 22-05-2020 07:47:42 ]
pi_193257232
*O* voor een groter maatje voor S. Van @Takkie88

@ToT wat fijn dat het douchen beter ging. Hopelijk een stap in de goede richting!

Ik ben vanmorgen met Jeremy in mn armen van de trap gevallen :'(
De kat was op de trap gaan zitten en die had ik niet gezien, dus ik ben boven op de kat gaan staan wat een flinke duik van de trap veroorzaakte.
Jeremy flink geschrokken maar gelukkig helemaal heel, zelfs geen schaafje. Wel heel hard huilen, maad dat komt meer omdat ik ook heel hard aan het gillen was :@
Ik zit daarintegen goed in elkaar, mn stuit is beurs en allebei mn armen helemaal open geschaafd.
Ook naar de ehbo geweest voor een foto van mn elleboog omdat ik mn arm bijna niet kan bewegen. Op de foto was niks te zien, maar de arts gaf al aan dat dat waarschijnlijk door de zwelling komt. Volgende week terug voor nogmaals een foto.
De arts vond mn pijn te heftig om het af te doen als een kneuzing.
pi_193257265
@aapieannie; wat zullen jullie geschrokken zijn! Ik denk dat 1 van de angsten van elke mama (en papa) is. Gelukkig is Jeremy ongedeerd. Maar wat zal jij je bont en blauw voelen! ;( :*
pi_193257297
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:46 schreef Takkie88 het volgende:
@:aapieannie; wat zullen jullie geschrokken zijn! Ik denk dat 1 van de angsten van elke mama (en papa) is. Gelukkig is Jeremy ongedeerd. Maar wat zal jij je bont en blauw voelen! ;( :*
Mn eerste reactie was ook niet auw maar k*tkat haha!

Maar ja de schrik zit er goed in, vriend was nog op zolder en die vloog zowat naar beneden om ons op te rapen, en de oudste stond met open mond te kijken naar het hele tafereel.
Dit is inderdaad wel een van de dingen waar ik altijd bang voor ben geweest. Gelukkig weet ik nu dat ik op mijn lichaam kan vertrouwen om mijn kind te beschermen. Doordat ik zo open lig, heeft hij niks!
pi_193257444
O jemig @aapieannie :o Wat een schrik voor jullie en wat knap dat jij J zo hebt beschermd! Gewoon geen 1 schaafje.
Hoop dat jij snel hersteld en je pijn snel minder wordt :*

En echt de angst van iedere ouder denk ik ja.
M'n man is de laatste treden van de trap afgegleden met een toen 2 maanden oude Draakje (omdat mijn slippers op de trap lagen, die had man niet gezien bij het omhoog lopen). Was ook echt de schrik van m'n leven. En nooit meer spullen op de trap :@
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 mei 2020 @ 18:58:56 #174
74056 crew  ToT
pi_193260925
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:43 schreef aapieannie het volgende:
*O* voor een groter maatje voor S. Van @:takkie88

@:ToT wat fijn dat het douchen beter ging. Hopelijk een stap in de goede richting!

Ik ben vanmorgen met Jeremy in mn armen van de trap gevallen :'(
De kat was op de trap gaan zitten en die had ik niet gezien, dus ik ben boven op de kat gaan staan wat een flinke duik van de trap veroorzaakte.
Jeremy flink geschrokken maar gelukkig helemaal heel, zelfs geen schaafje. Wel heel hard huilen, maad dat komt meer omdat ik ook heel hard aan het gillen was :@
Ik zit daarintegen goed in elkaar, mn stuit is beurs en allebei mn armen helemaal open geschaafd.
Ook naar de ehbo geweest voor een foto van mn elleboog omdat ik mn arm bijna niet kan bewegen. Op de foto was niks te zien, maar de arts gaf al aan dat dat waarschijnlijk door de zwelling komt. Volgende week terug voor nogmaals een foto.
De arts vond mn pijn te heftig om het af te doen als een kneuzing.
:X Daaaaaamn zeg! :X Vreselijk!

Gelukkig dat Jeremy niks heeft opgelopen; je hebt hem dus goed beschermd! ^O^
Mini-ToT loopt hier al 2 dagen met een blauwe plek op z'n wangetje rond omdat hij tegen een stoel aan gevallen is.


Oh, en hij heeft zijn vriendinnetje vandaag weer een oplawaai gegeven! :') Echt...... :X
Nu kwam het waarschijnlijk omdat hij het leuker vond om met de oudere zus van dat meisje te spelen, en toen dat ukkie ook met hem wilde gaan spelen (ze doet de laatste tijd echt wel lief tegen hem :Y ) was het van "Back off, bitch!"

-O- Niet tof....

[ Bericht 7% gewijzigd door ToT op 22-05-2020 19:04:15 ]
  vrijdag 22 mei 2020 @ 20:07:24 #175
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193261950
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:58 schreef ToT het volgende:

[..]

:X Daaaaaamn zeg! :X Vreselijk!

Gelukkig dat Jeremy niks heeft opgelopen; je hebt hem dus goed beschermd! ^O^
Mini-ToT loopt hier al 2 dagen met een blauwe plek op z'n wangetje rond omdat hij tegen een stoel aan gevallen is.


Oh, en hij heeft zijn vriendinnetje vandaag weer een oplawaai gegeven! :') Echt...... :X
Nu kwam het waarschijnlijk omdat hij het leuker vond om met de oudere zus van dat meisje te spelen, en toen dat ukkie ook met hem wilde gaan spelen (ze doet de laatste tijd echt wel lief tegen hem :Y ) was het van "Back off, bitch!"

-O- Niet tof....
Oprechte vraag: wat doe je hier aan? Corrigeren? Of juist niet? Prul is natuurlijk iets jonger en minder wild, maar als ze mij pijn doet, laat ik haar aaien en een kusje hebben, maar echt indruk maakt dat niet. Tips anyone?

En wat een schrik van de trap! Doodeng lijkt me dat, maar wat een mama-instinct.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 mei 2020 @ 20:13:13 #176
74056 crew  ToT
pi_193262052
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Oprechte vraag: wat doe je hier aan? Corrigeren? Of juist niet? Prul is natuurlijk iets jonger en minder wild, maar als ze mij pijn doet, laat ik haar aaien en een kusje hebben, maar echt indruk maakt dat niet. Tips anyone?

En wat een schrik van de trap! Doodeng lijkt me dat, maar wat een mama-instinct.
Die 2e klap had ik zelf niet echt meegekregen, ik hoorde het van die meisjes terwijl ik er vlak bij zat.
Normaal als hij iets doet wat niet mag, zeg ik wel op ferme toon "HEE!". Dan is het ff flink huilen en vaak leert hij er wel van. Soms moet je hem een paar keren corrigeren voor hij het echt beseft.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 20:36:29 #177
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_193262485
Ik heb ook echt wel eens boze kreten uitgeslagen, maar ik heb na drie kinderen wel gemerkt dat het het allerbeste werkt om dichtbij mijn dreumes te hurken, hem/haar rustig vast te pakken, aan te kijken en iets te zeggen als: niet slaan, want slaan doet pijn. Kijk maar, Devangelo wordt verdrietig als je hem slaat. Hij vindt jouw auto ook super mooi, zie je dat? Daarom wilde hij er graag even mee spelen. Zullen we hem samen terug vragen?


En nogmaals, ik heb er echt wel eens een geïrriteerde HEE STOP DAARMEE, NU! uitgeslagen in ongeduldiger tijden, maar ik merk wel dat dat veel minder goed werkt (ofwel de boodschap komt niet aan, of dreumes vindt het juist grappig).

Aanmoedigen tot het geven van een kus als er geslagen wordt uit frustratie of boosheid doe ik niet, voelt een beetje onlogisch.
pi_193262771
Juup mept B bijna dagelijks, van boos worden gaat ze lachen. De methode van Spees werkt hier ook het beste, dan stopt ze meteen en zegt zelfs 'solly'. Bij Juul is het echt frustratie omdat ze zich nog niet goed kan uiten.
B beet altijd en dat is gestopt toen hij goed genoeg kon praten.

Maar inderdaad wel blijven corrigeren, laten merken dat het niet ok is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 mei 2020 @ 21:25:44 #179
74056 crew  ToT
pi_193263473
Ja gefrustreerd is mini-ToT sowieso ook vaak behoorlijk.

_O- Een speentje doet wonderen in zulke gevallen, en anders hem optillen wel! :Y
pi_193263660
Vincent heeft er ook een handje van om te slaan. Als je dan contact maakt met hem en zegt dat het niet mag, zegt hij nee mama, om vervolgens nog eens te slaan..

Jeremy slaat niet, maar gooit wel heel graag met spullen als het even niet gaat zoals hij het wil.
pi_193264671
Ja hier wordt er ook volop geslagen, met spullen gegooid etc etc etc, tuurlijk komt er wel af en toe een zeer boze kreet uit bij mij, maar wat Spees zegt werkt inderdaad het beste. Hier heeft Y. het dan ook écht door; dan slaat ze haar handjes voor haar mond en zegt ze “ohhhh neeeeeee...” O+
pi_193264994
Draakje ziet slaan als een spelletje. Doet het ook echt met uitdagende blik en glimlach en alleen bij mij. Soms denk ik, omdat hij mijn aandacht wil, maar soms ook geen idee. Rustig tegen hem praten en uitleggen, resulteert alleen maar in meer slaan op dat moment. Ik probeer hem af te leiden en als hij doorgaat, zet ik hem even apart op de mat in de woonkamer. Na een paar seconde kan ik wel rustig uitleggen en "aaien". Soms moet dat wel meerdere keren herhaald worden. Snappen doet hij het wel, want hij slaat mij en wijst dan gelijk naar de mat :+

Bij frustratie bonkt hij en dat is niet te remmen. Alhoewel hij nu wel "au" zegt daarna en dus lijkt te beseffen dat hij zichzelf pijn doet (of mij na zegt). Het is gelukkig al veel minder vaak als dat het was.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:58:21 #183
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193265862
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb ook echt wel eens boze kreten uitgeslagen, maar ik heb na drie kinderen wel gemerkt dat het het allerbeste werkt om dichtbij mijn dreumes te hurken, hem/haar rustig vast te pakken, aan te kijken en iets te zeggen als: niet slaan, want slaan doet pijn. Kijk maar, Devangelo wordt verdrietig als je hem slaat. Hij vindt jouw auto ook super mooi, zie je dat? Daarom wilde hij er graag even mee spelen. Zullen we hem samen terug vragen?


En nogmaals, ik heb er echt wel eens een geïrriteerde HEE STOP DAARMEE, NU! uitgeslagen in ongeduldiger tijden, maar ik merk wel dat dat veel minder goed werkt (ofwel de boodschap komt niet aan, of dreumes vindt het juist grappig).

Aanmoedigen tot het geven van een kus als er geslagen wordt uit frustratie of boosheid doe ik niet, voelt een beetje onlogisch.
Kusje geven doet ze ipv sorry zeggen (dat snapt ze niet) en ze komt zelf ook om een 'kus op' vragen als ze zich pijn doet. Dus als troost voor degene die ze pijn gedaan heeft, zegmaar. Geen idee of het logisch is, zou het ook niet aanmoedigen als ze een ander kindje pijn doet. Wel sorry zeggen dan, maar daar heeft ze nu echt nog geen boodschap aan, ze zegt het wel na, maar het betekent nog niks. Kan ik wel wat meer gaan uitleggen natuurlijk, da's al een begin.

Edit: ze doet dus echt alleen mij pijn. Terwijl ik haar nog het beste snap. Ze beet me bijvoorbeeld vanavond toen ik zei dat het bedjestijd was. Eerst nee roepen, dan bijten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193272398
Mama's zijn de veiligste plek om emoties te uiten en verschillende uitingen uit te proberen. Ik zie het maar als compliment. Maar ik pak wel altijd haar handen vast en zeg dan wel dat ze niet mag slaan. Het lijkt de laatste tijd beter te gaan. Het was een periode echt constant slaan namelijk. Het waterbakje van de kat met rust laten daarentegen krijg ik met geen mogelijkheid erin. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193273207
Jip is bijna 2 en het waterbakje van de kat is nog steeds favoriet }:|
pi_193273315
Waterbakjes en brokkenbakjes zijn natuurlijk ook super interesant! Wij hebben een hekje tussen keuken en woonkamer zodat ze de keuken niet overhoop kunnen halen.
Maar bij mn moeder is dat vaak het eerste wat ze pakken haha!

Net zo gelachen, de jongens naar bed gebracht en lekker in de tuin gaan zitten. Zien we ineens het gordijn opengaan en een klein handje net boven het raam uit zwaaien..
Had Vincent zn bed naar het raam geschoven _O-
pi_193273341
Oei aapie, veel beterschap nog! Lijkt me echt schrikken inderdaad.

Bij ons lagen er altijd spullen op de trap voordat M er was. Sinds zij er is, letten we er heel goed op. Was/ is ook onze angst dat we met baby zouden vallen.

Van slaan hebben we hier geen last. Ik draag vaak een bril (vooral nu ik thuiswerk) die trekt ze wel steeds van mijn neus af :P

Ik zat te denken om oorbellen te laten schieten in haar oortjes. Wat is jullie ervaring daarmee? Doen of nog even wachten totdat ze wat ouder is?
pi_193273357
Wij hebben bij de oudste gewacht tot ze er zelf om vroeg of ze oorbellen mocht!

Ze was net 5 toen ze ze kreeg.
pi_193273370
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:21 schreef CaVaBien het volgende:
Ik zat te denken om oorbellen te laten schieten in haar oortjes. Wat is jullie ervaring daarmee? Doen of nog even wachten totdat ze wat ouder is?
Ik zou er mee wachten, zodat ze zelf kan aangeven of ze het wil. Het is een permanente aanpassing van haar lichaam én pijn, om esthetische redenen, ik vind dat je dat niet zonder inspraak van je kind moet doen.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 14:22:07 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193273833
Ik zou wachten, laat ze eerst zelf maar beslissen of ze ze wil. Het is pijnlijk en je kunt het nooit meer ongedaan maken. Ik vind dat kinderen daar een stem in mogen hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 23 mei 2020 @ 14:22:20 #191
221912 minilot
Nancy boy
pi_193273837
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:23 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik zou er mee wachten, zodat ze zelf kan aangeven of ze het wil. Het is een permanente aanpassing van haar lichaam én pijn, om esthetische redenen, ik vind dat je dat niet zonder inspraak van je kind moet doen.
O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_193274037
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:21 schreef CaVaBien het volgende:
Oei aapie, veel beterschap nog! Lijkt me echt schrikken inderdaad.

Bij ons lagen er altijd spullen op de trap voordat M er was. Sinds zij er is, letten we er heel goed op. Was/ is ook onze angst dat we met baby zouden vallen.

Van slaan hebben we hier geen last. Ik draag vaak een bril (vooral nu ik thuiswerk) die trekt ze wel steeds van mijn neus af :P

Ik zat te denken om oorbellen te laten schieten in haar oortjes. Wat is jullie ervaring daarmee? Doen of nog even wachten totdat ze wat ouder is?
N was 3 maanden oud toen ze haar oorbelletjes kreeg. Het was letterlijk 5 seconden huilen en toen was het klaar. :) Bij de juwelier zeiden ze dat ze vaak zien hoe ouder het kindje is hoe banger ze zijn en soms na 1 gaatje de andere niet meer willen. (Er is niet altijd een 2e collega aanwezig die de andere kant kan doen). Iedereen kijkt er anders op en dat mag. Wij hebben het wel toen gedaan toen die vrouw dat zei.
pi_193274954
Bedankt voor de reacties. Ik vind het lastig, want aan de ene kant lijkt het mij dat het makkelijker is als ze nog zo klein is. Volgens mij heelt dat sneller en is ze er vanaf. Aan de andere kant kies ik dan voor haar zonder dat zij inspraak heeft gehad.

Ik was 1 toen ik mijn oorbellen kreeg en sinds ik mezelf ken was het vanzelfsprekend dat ik oorbellen droeg.

@Tink89
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193275044
Ik vind oorbellen überhaupt geen vanzelfsprekendheid (heb er zelf pas voor gekozen toen ik 25 was), dus ik snap het idee van "dan is ze er vanaf" ook niet zo. Als er een noodzaak is, snap ik dat je ervoor kiest het zo vroeg mogelijk met zo min mogelijk ongemak te doen, maar oorbellen vallen daar wat mij betreft niet onder.
pi_193275301
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:23 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik zou er mee wachten, zodat ze zelf kan aangeven of ze het wil. Het is een permanente aanpassing van haar lichaam én pijn, om esthetische redenen, ik vind dat je dat niet zonder inspraak van je kind moet doen.
100% dit. En ik hoop het ooit in te zetten als motivatie voor iets. Zindelijkheid ofzo. :') En besnijdenis zonder medische noodzaak vind ik pure mutilatie. Zeker om religieuze redenen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193275958
Oh bah wat een vooroordelen worden er weer gegeven. :r
Ik ben ook islamitisch en mijn zoon wordt ook besneden. ^O^
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:59:30 #197
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193277269
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:28 schreef BellaaElisa het volgende:
Oh bah wat een vooroordelen worden er weer gegeven. :r
Ik ben ook islamitisch en mijn zoon wordt ook besneden. ^O^
Wat voor vooroordelen worden er hier genoemd dan? :?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 23 mei 2020 @ 19:21:32 #198
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193277604
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:59 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wat voor vooroordelen worden er hier genoemd dan? :?
Dat vraag ik me ook af. Die vriendin is niet religieus. En ik vind een stuk van je kind snijden omdat je religieus bent, onbegrijpelijk. Maar da's toch geen vooroordeel? Wel een oordeel, maar eentje waar ik volledig achter sta.

Aanvulling: lees dit anders eens: https://www.trouw.nl/nieu(...)ne-ingreep~bfec75a4/

[ Bericht 13% gewijzigd door Tink89 op 23-05-2020 19:30:42 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193278556
Ik denk dat dit een oneindige discussie gaat zijn.

Ik kan heel goed snappen dat als je bent opgegroeid met de Nederlandse normen en waarden dat je dan niet kan begrijpen waarom mensen besnijden om geloofsredenen. En dat is prima.

Andersom is het onbegrijpelijk als je je zoon niet laat besnijden (als moslim/joodzijnde).

Overigens worden hier de besnijdenissen gedaan door erkende professionele klinieken, dus de kans dat het misgaat is heel erg klein.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 20:36:27 #200
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193278681
Edit, laat maar, deze discussie heeft inderdaad wrs niet zo veel zin.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193278884
En zo zal ieder zijn eigen keuzes/wensen hebben om iets wel of niet te doen.
En natuurlijk mag ieder zijn/haar eigen mening hebben, alleen moet je je soms afvragen of het nodig is die mening altijd te uiten of dat het soms beter is deze voor je te houden..

Volgens mij ging de vraag over oorbellen en niet over besnijden..
  zaterdag 23 mei 2020 @ 21:06:51 #202
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193279264
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:49 schreef aapieannie het volgende:
En zo zal ieder zijn eigen keuzes/wensen hebben om iets wel of niet te doen.
En natuurlijk mag ieder zijn/haar eigen mening hebben, alleen moet je je soms afvragen of het nodig is die mening altijd te uiten of dat het soms beter is deze voor je te houden..

Volgens mij ging de vraag over oorbellen en niet over besnijden..
Tja, zo gaat dat in een topic/forum. Zowel wat betreft het uiten van een mening als de overgang. Het ene onderwerp gaat over in het andere. Niet meer dan logisch. Anders moeten we over elk onderwerp een eigen topic openen. ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_193280321
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:06 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Tja, zo gaat dat in een topic/forum. Zowel wat betreft het uiten van een mening als de overgang. Het ene onderwerp gaat over in het andere. Niet meer dan logisch. Anders moeten we over elk onderwerp een eigen topic openen. ;)
Dat snap ik ook wel.

Maar laten we dan in iedergeval elkaars mening respecteren ipv dat er gelijk over vooroordelen word gesproken ;)
pi_193285491
De enige die geen keuze en wensen heeft in het besnijdenisverhaal is echter het kind. En dát is mijn grote probleem ermee. Alsof je kind je eigendom is en je maar alles met het lichaam mag doen dat jij wilt of goed acht zonder medische noodzaak. Dat hedendaags het ouderlijk gezag nog steeds boven de onaantastbaarheid van het lichaam van het kind wordt gesteld, vind ik bizar. Ik vind het bizar dat er voor meisjes een andere rechtelijke weging is dan voor jongens. En ik vind dat visies als 'moet je nu elke mening uiten' want stel dat iemand zich tegen de schenen geschopt voelt, in het algemeen echt funest zijn voor het bespreekbaar maken van mogelijke mistanden. Mijn mening is ook maar een mening op de grote stapel der meningen, je hoeft het er niet mee eens te zijn of aandacht aan te schenken. Maar laten we moeilijke onderwerpen wel gewoon bespreekbaar houden.

Dit was mijn Ted Talk. Bedankt voor het ongewild aanwezig zijn.

Mijn dreumis was om 5u al wakker. Wel gezellig, zo vroeg al samen in bed hangen. Maar ik ben blij dat mijn vriend vannacht slaapregressiedienst heeft.. :') Ook heeft ze neeneeneeneenee inclusief een heen en weer vingertje geleerd en dat zet ze gretig in. Ik denk dat het de invloed van onze gastouder is die wel van de handgebaren is. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193285864
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 09:27 schreef Rebubbled het volgende:

Dit was mijn Ted Talk. Bedankt voor het ongewild aanwezig zijn.

Mijn dreumis was om 5u al wakker. Wel gezellig, zo vroeg al samen in bed hangen. Maar ik ben blij dat mijn vriend vannacht slaapregressiedienst heeft.. :') Ook heeft ze neeneeneeneenee inclusief een heen en weer vingertje geleerd en dat zet ze gretig in. Ik denk dat het de invloed van onze gastouder is die wel van de handgebaren is. :D
:D


Jip kan dat ook heel goed, nee zeggen met een zwaaiend vingertje. Maar volgens mij heeft hij het van 'in de maneschijn' :D
pi_193286024
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 09:27 schreef Rebubbled het volgende:
Ook heeft ze neeneeneeneenee inclusief een heen en weer vingertje geleerd en dat zet ze gretig in. Ik denk dat het de invloed van onze gastouder is die wel van de handgebaren is. :D
Haha, Ketel heeft een tijdje precies hetzelfde gehad. Zwaaiend vingertje en "nee nee nee". Dat kwam inderdaad ook van de gastouder. _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 24 mei 2020 @ 10:38:14 #207
74056 crew  ToT
pi_193286192
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:03 schreef Aure het volgende:

[..]

:D

Jip kan dat ook heel goed, nee zeggen met een zwaaiend vingertje. Maar volgens mij heeft hij het van 'in de maneschijn' :D
"Maar je raaaaadt het niet, nee je raaaaadt het niet!" :D

Mini-ToT roept heel snel "Auw! Auw! Auw! Auw! Auw!" dankzij het liedje "Ik ben ziek mijn hoofd doet pijn, ik moet naar de dokter, wat zal er toch zijn?" enz. :P

Oh, en "Hi hi hi!" door "Ik zag 2 beren" uit diezelfde reeks. :P
pi_193286856
Hi hi hi horen wij hier ook veel door de babyfoon!
En aan tafel beginnen ze vaak te klappen en doen dan hun handjes op hun hoofd. Of je even klap eens in je handjes wil zingen, zo grappig!

Vandaag is zo'n ochtend dat er gezellig samen word gespeeld. Op dit moment zijn ze samen aan het uitvogelen hoe ze van de duplo een toren kunnen bouwen O+
pi_193287613
Sliep de dreumes hier vandaag een keer uit.. stond ik om 5u gewoon naast het bed. Klaarwakker. Zo fijn een 'ritme' als je uit kan slapen. }:| Ik heb de tijd maar besteed aan het meest uitgebreide ontbijt op bed dat ik ooit heb gemaakt. :9

Ik zal de discussie m.b.t. besnijden en/of oorbellen maar niet op laten laaien, de Ted Talk heeft @Rebubbled alvast gedaan geloof ik. :P In elk geval; als ik de keuze zou hebben zou ik dit soort dingen altijd aan m'n kind willen laten. Maar goed, ik ben dan ook niet gelovig opgevoed, leef in Nederland en heb er (buiten medisch) nog nooit de noodzaak van gezien. Van oorbellen ook niet, vind het maar nare dingen. *)
pi_193287622
't kind hier heeft trouwens nu alle kleuren van de regenboog op haar handjes, want we hebben samen gekleurd. Met zogezegd huidvriendelijke kindvriendelijke blabla stiften hoor! Maar ze tekent dus continu (bewust) op haar handen. Hier nog tips voor correctie daarmee, of is dit uitzitten? :+
pi_193289111
Alleen met potloden laten kleuren :+ Maar daar heb je denk niet zo veel aan nu ze het kent/weet :')

Draakje weet nog niet van het bestaan van stiften af (net zoals chocolade, limonade en vast nog meer dingen) en dat laten we even zo O-)
pi_193292446
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 12:28 schreef NicolasJoy het volgende:
't kind hier heeft trouwens nu alle kleuren van de regenboog op haar handjes, want we hebben samen gekleurd. Met zogezegd huidvriendelijke kindvriendelijke blabla stiften hoor! Maar ze tekent dus continu (bewust) op haar handen. Hier nog tips voor correctie daarmee, of is dit uitzitten? :+
Wasco krijtjes gebruiken? Deze geven niet zo af op de huid. En anders verf, dat krijg je er ook makkelijker weer af.

Nou heb ik een jongentje dus oorbellen is hier niet aan de orde maar ik had er al problemen mee dat hij 2 x geopereerd is voor medische redenen zonder dat hij er zelf zeggenschap over had of begreep waarom ;) .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193293169
Ik wil de discussie mbt besnijden ook niet weer laten oplaaien, maar wilde er nog wel iets over kwijt :P

Uiteraard heeft iedereen een mening over bepaalde kwesties en ben ook een voorstander van dat je je mening moet kunnen uiten. Wel zolang het respectvol blijft. Uiteindelijk willen we allemaal het beste voor ons kind.

Ik heb wel een beetje de indruk dat er vaak onprettig wordt gereageerd op gelovigen en bij dit soort kwesties wordt gedaan alsof wij sadisten zijn, die genieten van de pijn van onze kinderen/ niets geven om onze kinderen (ik heb het overigens niet perse over de reacties op dit forum, maar over het algemeen).

Ik snap heel goed waarom mensen een andere mening hebben, maar als moslim/ jood zien wij een besnijdenis ook als een noodzaak. Misschien niet medisch, maar wel nodig om onze kinderen terecht te laten komen in de hemel. En ja, ongelovige mensen die vinden dat belachelijk, maar vanuit het oogpunt van de gelovigen gezien doen wij dus wat het beste is voor onze kinderen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje simpel uitgelegd, maar goed ik stap over naar een ander onderwerp :)


M heeft de laatste tijd zoveel woordjes geleerd. Ze zegt al mama, papa, aap, ja, nee en ze is volop aan het wijzen naar voorwerpen met de vraag: die? dit? deze?

Ze kan alleen nog niet zelfstandig lopen en daar maak ik me een beetje zorgen over, omdat ik lees dat leeftijdsgenoten dat al wel kunnen. Ze oefent al wel volop met de babywalker en dat gaat steeds beter.
pi_193293227
NJ, wen er maar aan, B van 6 zit nog regelmatig onder de stift, tenminste zijn handen. Sinds 2 jaar is de rest van zijn lichaam en kleding gelukkig veilig.

Vandaag teruggekomen van een fijn lang weekend Zeeland. Oh wat vond Juul het fijn! 2 keer per dag onder de douche vanwege ZAND :)
Ze speelde, at en speelde, was alleen maar vrolijk. Windkracht 6 op het strand vond ze hilarisch.
pi_193294758
Wat heerlijk, exode! Zijn jullie ook bij het slot geweest? Wij wandelen daar graag (en nemen normaliter dan een drankje en een bittergarnituurtje bij de orangerie).

@CaVaBien, mijn oudste deed helemaal niks verticaal tot een maand of 20. Die trok zich niet op, ging (en kon) niet staan, niks en kon ook niet kruipen, trouwens. Kinderfysio ontdekte niks geks. Pas met 22 maanden werden de eerste stapjes gezet en het bleef nog heel lang wiebelig. Is helemaal goedgekomen :) N=1 en zulks, maar mij gaven zulke ervaringen altijd wat vertrouwen, dus ik deel het maar :) Iets doen met een babywalker is al heel wat ^O^
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 24 mei 2020 @ 21:25:23 #216
74056 crew  ToT
pi_193294939
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:32 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Alleen met potloden laten kleuren :+ Maar daar heb je denk niet zo veel aan nu ze het kent/weet :')

Draakje weet nog niet van het bestaan van stiften af (net zoals chocolade, limonade en vast nog meer dingen) en dat laten we even zo O-)
Yup, dat hou ik ook allemaal steeds tegen.
Mevrouw ToT steekt er iets anders in eigenlijk. :P

Gamen op de mobiele telefoon wil ik ook absoluut nog niet hebben. :N

En zand, ja! _O- Daar is mini-ToT ook steevast onder bedekt! :')
pi_193295722
Kleurpotloden gebruiken anders?
Alhoewel, die worden hier nog vooral gebruikt om in het oor van je broer te steken of keihard door de kamer te lanceren :+
Zo af en toe hebben ze een stift te pakken van de oudste maar de dop krijgen ze er nog niet van af.

Klinkt als een heerlijk weekeinde Exode! Zelf ook een beetje kunnen opladen?

Cava, hoe oud is M?
Jeremy loopt ook nog niet, schuifelt wel langs de bank en tafels maar los nog niet. Vandaag heeft hij voor het eerst achter de babywalker aangerend. Hij is bijna 19 maanden.
Ter vergelijking, Vincent rende met 14 maanden de kamer door zonder hulpmiddelen.
pi_193295727
Juul eet smarties, kijkt Paw Patrol, eet pizza en friet. Met B konden we dat allemaal heel makkelijk tegenhouden maar met een tweede is dat toch een stuk lastiger.
Mevrouw blieft echt geen dreumes koekjes die naar karton smaken als haar grote broer naast haar een M&M koekje eet.
Gelukkig is B gek op water drinken, fruit en rauwkost eten en Juul dus ook.

Jentin, we zijn niet zoveel op pad geweest, rondjes camping, strand en paar uurtjes Renesse centrum. Om ons huisje was alleen maar zand en schelpen, recht naast ons huisje stond een speelhuisje met zandbak. Juul had de tijd van haar leven.
Het was grappig om Renesse weer te zien, de beruchte rotonde, de kroegen, het verdwenen Zeepaardje, was wel een trip down memory lane.

Jazeker Aapie, mijn vriendin constateerde vanochtend dat de tv amper is aan geweest en ik mijn laptop niet heb opengeklapt voor werk. Het was relaxt en fijn zo samen.
pi_193296975
Cava, Lily is ook nog twijfelachtig met lopen. Volgens mij vooral onzekerheid. Aan de hand gaat het wel, wel wiebelig. Vandaag zijn we echter een eind gaan lopen samen, één handje papa en één handje mama. Later op de avond had ze de smaak te pakken en stapte ze los van de bank naar de tafel, weer naar de stoel, richting mij. Ineens klikt het dan ofzo. Dat had ze met kruipen en de trap opklimmen ook. Heel lang niks en ineens, klik, gaan. Fascinerend. Oefenen jullie met haar? En volgens mij is ze nu nog helemaal niet laat hoor. :)

Hier gaan de woorden ook snel ineens. En ook het alles nadoen, zo schattig. Het alles nadoen heeft fantastisch geholpen met tanden poetsen met de elektrische tandenborstel. Daar wilde ze eerst echt niet aan. Toen zijn we met haar mee gaan poetsen en daarna nog een paar keer alleen papa poetsen terwijl ik haar poetste. Nu is ze niet bij de tandenborstel vandaan te slaan. 😄

Ook hebben we haar geleerd om veilig van de bank en het bed af te gaan. Dit scheelt me zoveel stress haha.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193297065
Dat veilig van de bank af gaan is wel een dingetje inderdaad.
Vincent klimt vliegensvlug op de bank, gaat daar vervolgens staat springen en kukelt er dan bijna van af.. je hoort hier nu dus constant, ga maar op je billen zitten. Dat doet hij dan 2 seconden en gaat dan weer staan. Ik haal hem er dan maar af want ik heb geen zin in ongelukken.. hij accepteert het niet als ik hem op zijn buik de bank af laat gaan, dan volgt er een enorme driftbui...
pi_193297353
Oh dat klinkt al een heel fijn weekendje weg Exode!

Li vindt het heerlijk om te kleuren, maar wel met stiften en waar je allemaal op mag kleuren is ook nog niet helemaal duidelijk voor haar ;) en ze accepteert dus geen kinderstoel met kleurpotloden...
Tijdens het thuisonderwijs zag het er trouwens wel super cute uit. Zat ze tussen de werkende jongens in, aan het bureautje te krassen met stiften (op de schriften, sorry juf) O+

Cava, hoe oud is je dreumes? Hier was het 16 - 14 en Li met 12 maanden lopen. Maar Li zegt dan nu pas 5 woordjes (papa, mama, ine (haar naam), ham (boterham) en uite (naar buiten). Dus dat is weer niet veel.

Oja het bestaan van snoep, koek en limonade. Ik heb bij de oudste tot bijna 4 jaar kunnen vasthouden aan alleen water drinken, geen snoep aanbieden en alleen biologische koekjes gezoet met appel enzo. Op hetzelfde moment dat Ow achter het bestaan van ongezonde dingen kwam, kwam Js er ook achter (dus net 2 jaar ongeveer). En nu nummer 3, ik betrapte haar laatst op het leegdrinken van de groene ice tea van haar broers, probeert de snoepzakjes van haar broers te jatten of probeert te ruilen met rozijntjes, weigert biologische koekjes en probeert steeds iets nieuws uit om bij de koekjes la te komen. En jat de ontbijtborden van haar broers om vruchtenhagel of hagelslag eraf te eten _O-
pi_193299682
Hahaha Phi, ik geef haar groot gelijk!
Die vergat ik nog ja, broodbeleg, B eet 5 boterhammen waarvan 2 met zoet beleg. Dus Juul eet ook hagelslag etc, of op haar brood of ze krijgt het van B 'J.u.l.i.a ook? Benamin, J.u.l.i.a ook?'. Wie kan dat nou weerstaan?

En 1 foto van afgelopen weekend, de eigenwijs blik van Juul en dat blije hoofd van B. Je ziet bij beide het karakter erdoorheen stralen. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de hoofd activiteit van het weekend, zand en water en vies worden. 8-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193299916
Heerlijke foto's @exode O+ Klinkt als een fijn weekend weg!

Hier hebben de boeven zich ook goed vermaakt. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 25 mei 2020 @ 08:49:39 #224
74056 crew  ToT
pi_193299968
Ook maar een fotootje dan! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat lopen betreft; we hadden zo'n loopstoeltje voor hem waarmee hij de kamer door heeft zitten racen tot hij oud genoeg was voor zo'n looprekje. Die heeft hij zowel binnen als buiten gebruikt, maar wel redelijk kort. Toen kon hij als snel steeds bijna 500 meter zelf lopen, en nu rent hij echt als een malle! _O-
Sommige mensen vonden dat hij er ietsjes laat mee was, zéker de mensen van wie de kleine binnen een jaar al kon lopen.
Nu krijgen we nog vaak opmerkingen van: "Praat hij nog steeds niet?" en "Gebruikt hij nog steeds een speentje?"
Met 1 jaar en 8 maanden vinden we het echt nog geen probleem dat hij nog geen stukken van Shakespeare kan opdreunen en dat hij idd nog regelmatig een speentje nodig heeft. Dat bouwen we later wel af. Er zijn ook kinderen van 4 jaar die nog regelmatig met zo'n ding in de mond rondlopen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 25 mei 2020 @ 08:53:36 #225
74056 crew  ToT
pi_193300007
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:43 schreef lunapuella het volgende:
Heerlijke foto's @:exode O+ Klinkt als een fijn weekend weg!

Hier hebben de boeven zich ook goed vermaakt. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geinig! :D
Mini-ToT is laatst voor het eerst van een klein plastic glijbaantje af geweest bij iemand in de tuin.
Het eerste momentje vond hij wel een beetje eng, maar daarna vond hij het hartstikke leuk! :D
Alleen heb ik het hem maar een paar keer laten doen, omdat het ding wel vrij steil was en hij steeds met een duidelijk hoorbare plof op zijn voetjes terecht kwam. Ik weet niet of die schokken steeds een impact op zijn ruggetje zouden hebben of whatever. :@
pi_193300504
Leuke foto’s hierboven O+

Wij krijgen ook nog weleens opmerkingen over wanneer we dat speentje gaan afleren, moesten van het CB ook flesje gaan afbouwen want dat kan ook slissen veroorzaken, maar als er 1 ding is wat ik heb geleerd tijdens het jonge ouderschap en dat is dat al die dingen vanzelf wel weer loslopen. Dus ga me er maar niet meer druk om maken :')
Denk dat wij speentje gaan afbouwen als ze wat beter begrijpt. Nu slaapt ze er eigenlijk alleen maar mee en ze pakt ‘m uit haar bed als ze moe wordt.

@ToT een kind van een vriendin van ons, is nu 4, was heeel laat met lopen (pas toen ze bijna 2 was), maar ze kon dan wel weer met 20 maanden al hele volle zinnen zeggen. Was ‘gek’ om te zien, ze zag er in principe nog uit als een hele grote baby, maar zei dingen waar je u tegen zegt. Vind die opmerkingen van mensen soms wel vervelend, ook als grootouders (mijn pa en vriend zijn moeder) het soms beter denken te weten dan wij. :') maar ach, dat zal wel een of ander tic zijn die oma’s en opa’s automatisch meekrijgen zodra hun kids ouders worden denk ik. Ik mag van mijn vader bijv Y. nooiiitt alleen laten (terwijl onze woonkamer echt zo veilig als wat is), niet eens 1 seconde. Goede bedoelingen wel. Maar toch. _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 25 mei 2020 @ 09:42:06 #227
74056 crew  ToT
pi_193300556
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 09:37 schreef Framblij89 het volgende:
Leuke foto’s hierboven O+

Wij krijgen ook nog weleens opmerkingen over wanneer we dat speentje gaan afleren, moesten van het CB ook flesje gaan afbouwen want dat kan ook slissen veroorzaken, maar als er 1 ding is wat ik heb geleerd tijdens het jonge ouderschap en dat is dat al die dingen vanzelf wel weer loslopen. Dus ga me er maar niet meer druk om maken :')
Denk dat wij speentje gaan afbouwen als ze wat beter begrijpt. Nu slaapt ze er eigenlijk alleen maar mee en ze pakt ‘m uit haar bed als ze moe wordt.

@:ToT een kind van een vriendin van ons, is nu 4, was heeel laat met lopen (pas toen ze bijna 2 was), maar ze kon dan wel weer met 20 maanden al hele volle zinnen zeggen. Was ‘gek’ om te zien, ze zag er in principe nog uit als een hele grote baby, maar zei dingen waar je u tegen zegt. Vind die opmerkingen van mensen soms wel vervelend, ook als grootouders (mijn pa en vriend zijn moeder) het soms beter denken te weten dan wij. :') maar ach, dat zal wel een of ander tic zijn die oma’s en opa’s automatisch meekrijgen zodra hun kids ouders worden denk ik. Ik mag van mijn vader bijv Y. nooiiitt alleen laten (terwijl onze woonkamer echt zo veilig als wat is), niet eens 1 seconde. Goede bedoelingen wel. Maar toch. _O-
Mini-ToT hobbelt momenteel gewoon zonder speentje rond terwijl hij lekker "Bwawawawa, JaJAja" loopt te brabbelen. Als hij met zijn vuistje tegen zijn mondje zit te tikken of hij raakt wat overstuur, proppen we dat ding alsnog in zijn mondje. :P We hopen het zo steeds verder af te kunnen bouwen. 's Nachts heeft hij het wel altijd nodig. Soms is een speentje trouwens wel handig; als hij in een zandbak speelt bijvoorbeeld. Dan weet je tenminste dat hij geen andere troep in zijn mondje stopt! :P

Wat dat alleen laten betreft; ik zit regelmatig te tuinieren terwijl hij binnen een filmpje zit te kijken of met zijn speelgoed bezig is. Dan kijk ik wel regelmatig ff door het raam naar binnen of loop ik zelf even naar binnen toe. Soms komt meneertje zelf heel blij voor het raam staan om te kijken wat ik doe. :P Dan sproei ik ff wat water tegen het raam aan en krijst hij het weer van het lachen uit, of ik klop er tegenaan of doe wat malle fratsen. :)
Uiteraard hebben wij geen messen rondslingeren of brandende kaarsen of andere gevaarlijke dingen in de woonkamer. Alles is wel baby-proof. Op lades en keukenkastjes hebben we ook slotjes zitten enzo.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 25 mei 2020 @ 09:47:04 #228
74056 crew  ToT
pi_193300601
_O- Meneertje zat net met zijn handjes op zijn neus omdat hij gepoept had en het zelf vond stinken! :D
pi_193301108
Als ik aan 1 ding moest wennen toen we een kind kregen, was het wel dat er zoveel mensen zijn met commentaar.
B was de eerste in een reeks van baby's destijds, er zijn toen letterlijk 7 kinderen in onze directe omgeving geboren met steeds maar een week of 2 ertussen. Dus het was makkelijk vergelijken. Ik vind vergelijken niet verkeerd overigens, als het maar zonder waarde oordeel is.

B was supersnel met lopen en praten, die voorsprong met praten heeft ie nog steeds net als het grof motorische, daar loopt hij gewoon in voor. MAAR hij is pas sinds 3 maanden 's nachts zindelijk (hij is 6 jaar), wat een hoop commentaar en advies hebben we daarover gehad zeg. Voor ons was de oorzaak duidelijk, B slaapt gewoon heel diep. Die jongen slaapt zodra die zijn kussen raakt en dat is altijd zo geweest. Hij wordt gewoon nergens wakker van. Dus ook niet van moeten plassen of een zeiknat bed.
Wij hebben ons er nooit echt druk om gemaakt, vonden het vooral voor hem sneu omdat hij zo graag zonder luier wilde slapen.

Elk kind ontwikkelt op zijn of haar tempo en dat is maar goed ook.
  maandag 25 mei 2020 @ 13:09:38 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193303475
Amen to that, Exode.

En toch merk ik dat het ook een soort van automatisch gaat soms. Heel erg onbedoeld denk ik dan 'jeetje, loopt dat kind nou weer met die speen?' of 'kan ze nu nog niet lopen?' en dat is dan puur omdat ik het helemaal niet gewend ben van prul. Het is meer verbazing dan een oordeel, maar kan me voorstellen dat het niet aardig overkomt als ik het hardop zeg, vooral omdat het me natuurlijk meer opvalt als kindjes dingen niet kunnen die prul wel kan.. En dus zeg ik dan maar niets. Ik weet zelf hoe irritant het is als mensen dingen roepen als 'krijgt Prul nou nog steeds bv?' en 'Slaapt ze nou nog niet door?'. Maar lastig is dat soms wel, ook omdat mensen weleens vragen hoeveel woordjes prul kan zeggen (ongeveer 25) en hoe lang ze al loopt (sinds ze bijna 13 maanden was) en wat ze leuk vindt om te doen (puzzelen, kleuren). Het voelt dan al snel als 'kijk mijn kind eens rap zijn', maar zo bedoel ik het dan niet...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193303571
Ketel was best traag met zowel praten als lopen. Welpje liep sneller maar praat ook nog niet echt (en is nu 20 maanden). Ik heb me daar nooit echt zorgen om gemaakt of moeilijk vergeleken. De enige keer dat ik een vergelijking vervelend vond was toen ik trots aan een vriendin vertelde dat Ketel eindelijk zelf liep, en haar onmiddellijke reactie was om op haar eigen kind te wijzen en te vertellen hoeveel eerder zij liep. Dat vond ik zo bot. :(
pi_193307574
Dat is zeker niet leuk luna.

Hier worden ze heel veel met elkaar vergeleken in onze omgeving. Veel mensen zijn dus ook verbaasd dat Jeremy nog niet loopt. Want het is toch een tweeling.

Ja het is een tweeling, maar het zijn toch gewoon twee kinderen met allebei een eigen ontwikkeling..
pi_193310803
Wat een toffe foto's! O+

Mbt het kleuren... Sinds ze het bestaan (en de locatie) van de stiften weet zijn de potloden niet meer interessant. :9 Het wordt er bij neerleggen dus. Ook qua tafel: komt wel een andere als ze ouder zijn.

Ze is hier sowieso erg pienter, één keer kijken en ze weet precies hoe dingen open moeten, hoe, wat, waar.. Ook op de opvang lopen ze daar een beetje tegenaan. :+ Ze weet alles maar wat goed te vinden. :9
pi_193311760
Sofie heeft vorige week de leidster op het kdv bezig gehouden met het steeds maar willen glijden. Ze hielpen haar steeds. Vandaag heeft ze laten zien dat ze het prima zonder hulp kan, zowel zittend als achteruit op haar buik. Leidsters waren helemaal verbaasd, thuis doet ze het al bijna een half jaar zonder hulp :P
En de leidsters maar steeds rennen als Sofie weer eens zelf naar boven was geklommen. Zo langzamerhand wordt het volgens mij tijd voor de peutergroep.

@ToT; je kan mini-tot zo vaak laten glijden als hij wil hoor. Zijn rug loopt echt geen schade op van het landen. Je kan hem ook leren achteruit op zijn buik eraf te gaan, dan vermijdt je de landing op z’n voeten. Maar kwaad kan het in ieder geval niet.

Wat betreft snelle/langzame kinderen; je krijgt alleen maar gemiddelden door dat er kinderen hoger en lager ‘scoren’. Maar in dat gemiddelde is er nog een hele range van wat normaal is. Zolang je ziet dat je kind zich wel ontwikkelt op verschillende vlakken is er meestal niets aan de hand.
Ondanks die wetenschap merkte ik zelf ook die onzekerheid wat betreft de taalontwikkeling van Sofie. Tot 19 maanden zei ze amper iets, nu kletst ze bijna de hele dag en ook al in 3woord-zinnetjes. Het kan zo snel gaan.
pi_193321038
Vooral de zinnetjes is apart! Hier ook soms ineens 2 of 3 woorden samen. Dan denk ik echt; het worden gewoon zinnen, ohmygoddd :+
pi_193324780
DFD!

Zal weer even een keer startschot geven! *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door NicolasJoy op 27-05-2020 14:50:44 ]
pi_193325313
Goeie @NicolasJoy! Wat een dametje toch O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:24:08 #238
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193325331
Jaaa DFD O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 26 mei 2020 @ 19:25:06 #239
74056 crew  ToT
pi_193325354
Vorig jaar:



Zonet:


Zeiknat, omdat hij met een emmer water zat te spelen! _O-
Daarna nog ff de tuinslang over hem heen laten sproeien (zachtjes met kleine druppels) en hij gierde het uit van het lachen! _O-
Uiteindelijk is-ie echt doorweekt geraakt en toen is-ie een warm badje in gepropt! :P
_O- Hij bleef echt de hele tijd doorgiechelen! :D
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:27:11 #240
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193325394
Nora doet ook mee O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze wordt zo groot omg ik vind het niet normaal, maar wel heeel leuk :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_193326322
Wat een leuke foto’s van kleine en grote dreumessen!
Vinden jullie je dreumes met blote armen en benen ook om op te vreten? O+ Maakt ze nog leuker en dan vooral als ze lekker buiten aan het ravotten zijn.

Ik snap niet meer hoe ik foto’s kan plaatsen. Deed het eerst altijd via TinyPic maar dat werkt niet meer :{
pi_193326760
Aah super schattige foto's! O+

En heel fijn om te lezen dat de ontwikkelingen zo kunnen verschillen per kind. Mayra is trouwens bijna 14 maanden nu, dus als ik zo het gemiddelde lees, valt het op zich wel mee.

We oefenen wel rebubbled, maar dan vooral met de babywalker. Handjes vasthouden en samen lopen, deden we nog niet. Daar zijn we gisteren mee begonnen :)

Commentaar van anderen gaat bij mij vaak het ene oor in en andere oor weer uit, maar niet als ik commentaar krijg van mensen die dicht bij me staan, zoals mijn ouders. En helaas kan mijn moeder er wel wat van. We hebben dan ook regelmatig vermoeiende discussies.

Mensen om mij heen reageren geschokt als ik zeg dat ik nog borstvoeding geef. Daar krijg ik ook veel commentaar op, terwijl als ik zo meelees op dit forum het lijkt alsof het juist de standaard is om lang borstvoeding te geven. Is af en toe een beetje verwarrend :P
pi_193326943
Nora O+ O+ O+ Wat een scheetje is het toch, @pinquit

Ik vind ook dat Welpje ineens zo snel groot wordt! Over 4 maanden wordt hij alweer twee, stop de tijd :'(

@CaVaBien ik vind lang borstvoeding geven ook de normaalste zaak van de wereld, maar fok is nou niet echt een dwarsdoorsnede van de samenleving ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 26 mei 2020 @ 20:42:29 #244
74056 crew  ToT
pi_193327147
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:06 schreef Takkie88 het volgende:
Wat een leuke foto’s van kleine en grote dreumessen!
Vinden jullie je dreumes met blote armen en benen ook om op te vreten? O+ Maakt ze nog leuker en dan vooral als ze lekker buiten aan het ravotten zijn.

Ik snap niet meer hoe ik foto’s kan plaatsen. Deed het eerst altijd via TinyPic maar dat werkt niet meer :{
Imgur is het beste! :Y
Link kopiëren, hier plakken en dan met IMG tags er omheen. :)
pi_193328313
@ToT: bedankt voor de tip. Ga het toch maar eens proberen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 26 mei 2020 @ 21:37:27 #246
74056 crew  ToT
pi_193328347
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:35 schreef Takkie88 het volgende:
@:ToT: bedankt voor de tip. Ga het toch maar eens proberen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen probleem, en BIJNA goed! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rechter muisknop op het plaatje zelf, en dan de link kopiëren. ;)


Edit: Ah, toch gelukt, zie ik! *O*
pi_193328413
Ja, gelukt! Dankjewel! Zo simpel maar ben dan soms zo’n twijfelaar :6

Nog eentje dan omdat het ze zo leuk is O+ :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op het kdv op de ‘tactor!’
pi_193329041
Leuke foto's allemaal O+
pi_193334360
Wat een heerlijke staarten Takkie!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lily is echt de hele dag buiten te vinden. Zo lief! Lekker achter de kat aan enzo. Laatst probeerde ze een hommel aan te raken, die was er niet van gediend en vloog weg. Nog tips voor dit soort gevaren te duiden?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193334424
Ah wat een leuke foto's van leuke dreumessen! O+

Juul is vandaag volledig uit haar hum, ze werd ook bloedheet wakker maar had geen koorts. Ik denk dat ze te warm heeft geslapen, blame deze moeder die een te warme slaapzak bij haar had aangetrokken :@
Er is niets goed iig en alles is huilen. Hopelijk is ze naar haar middagslaap beter gehumeurd.
pi_193334460
Ook al zo'n leuke glijbaanfoto @Takkie88 :D

@exode, zou er iets in de lucht zitten? Behalve warmte dan ;) Welpje zit ook helemaal niet lekker in zijn vel, vanochtend was alles jammeren. Op een manier die ik ook helemaal niet van hem kende, anders is hij zo vrolijk. Heb op het punt gestaan de huisarts te bellen en toen knapte hij wat op (zul je altijd zien, haha).
pi_193334623
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:47 schreef lunapuella het volgende:
Ook al zo'n leuke glijbaanfoto @:Takkie88 :D

@:exode, zou er iets in de lucht zitten? Behalve warmte dan ;) Welpje zit ook helemaal niet lekker in zijn vel, vanochtend was alles jammeren. Op een manier die ik ook helemaal niet van hem kende, anders is hij zo vrolijk. Heb op het punt gestaan de huisarts te bellen en toen knapte hij wat op (zul je altijd zien, haha).
Ja raar he, ze loopt nu zelfs rond met speen, dat mag ze van ons nooit overdag behalve als ze ziek is. Maar ze was ontroostbaar en wilde alleen maar bovenop me liggen.
Ze heeft ook een top timing, vriendin is op haar werk en ik heb 2 deadlines....net gelukkig gehaald maar alleen omdat ik haar voor de tv heb gezet :@ :P
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:46:22 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193335839
Ach exode, als jij je niet lekker voelt, wil je toch ook lekker op de bank voor de tv? Kan heus geen kwaad, zolang je kind geen 10 uur per dag, 7 dagen per week tv kijkt ofzo natuurlijk he...

Prul zit volgens mij in een snelle ontwikkelingsfase + slaapregressie ofzo. Gisteren duurde het van 18:45 tot 20:45 tot ze sliep. Meerdere keren terug naar boven, niet te gezellig gemaakt, maar wel even aandacht... ze bleef maar gaan. Was net dus ook doodop en ligt al bijna een uur te tukken nu.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193337581
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:23 schreef lunapuella het volgende:
Goeie @:NicolasJoy! Wat een dametje toch O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+

quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:25 schreef ToT het volgende:
Vorig jaar:

[ afbeelding ]

Zonet:

[ afbeelding ]
Zeiknat, omdat hij met een emmer water zat te spelen! _O-
Daarna nog ff de tuinslang over hem heen laten sproeien (zachtjes met kleine druppels) en hij gierde het uit van het lachen! _O-
Uiteindelijk is-ie echt doorweekt geraakt en toen is-ie een warm badje in gepropt! :P
_O- Hij bleef echt de hele tijd doorgiechelen! :D
Wat een verschil dan hé! *)

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:27 schreef pinquit het volgende:
Nora doet ook mee O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze wordt zo groot omg ik vind het niet normaal, maar wel heeel leuk :D
O+ O+
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:35 schreef Takkie88 het volgende:
@:ToT: bedankt voor de tip. Ga het toch maar eens proberen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:41 schreef Takkie88 het volgende:
Ja, gelukt! Dankjewel! Zo simpel maar ben dan soms zo’n twijfelaar :6

Nog eentje dan omdat het ze zo leuk is O+ :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op het kdv op de ‘tactor!’
O+ O+
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:38 schreef Rebubbled het volgende:
Wat een heerlijke staarten Takkie!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lily is echt de hele dag buiten te vinden. Zo lief! Lekker achter de kat aan enzo. Laatst probeerde ze een hommel aan te raken, die was er niet van gediend en vloog weg. Nog tips voor dit soort gevaren te duiden?
O+ O+
pi_193337607
Zo leuk al die foto's! :D

Trekt ze de fietsen nog niet om @Rebbubled ? Wat hier wat spannen op een gegeven moment... :+

--

Ik vind dat ze hier buiten Driftkikker Dirk ook echt geweldig is in deze leeftijd zeg. Ze leren zo snel, kopiëren, giebelen, eigen grapjes, leuk met andere kinderen, mensen.. Nu nog even iets betere nachten. Ik wilde nog even genieten van slaap voordat #2 komt. :9
pi_193354714
@Rebubbled; wij hebben Sofie aangeleerd dat beestjes zijn om naar te kijken. Met name zodat ze de poes en onze konijnen niet steeds achterna zit. Met wisselend resultaat gezien haar vinger laatst :@ maar bij insecten gaat ze dus op haar hurken vooral geïnteresseerd zitten kijken. En zegt ze zelf ‘sa.ra kijken beestje’.
Behalve bij vliegen die moeten ‘kapot’ :') dat heeft ze van haar papa overgenomen }:|

@exode; is ze inmiddels weer haar vrolijke zelf? En wat tink al schreef over dat tv kijken, soms kan het ook gewoon even de rust geven die ze nodig hebben. Niet schuldig over voelen hoor!

Sofie is echt dol op glijden. Zijn nu aan het overdenken of we voor haar verjaardag een houten speelhuis met glijbaan kopen. Maar twijfelen vooral over de hoogte. De kleinste hebben een plateauhoogte van 50-60cm maar ik vrees dat die binnen een jaar al niet meer leuk is. Bij de hogere (90/120cm) hoog staat vanaf 3 jaar. Eventueel is zelf maken ook een optie, dan zouden we er een soort boomhut van kunnen maken om de magnolia of de eik. Maar is dat voor een bijna 2-jarige niet een beetje overdreven?
We twijfelen nog even door :P
pi_193354753
Takkie, ja hoor, mevrouw is koortsvrij en supervrolijk. Danst, eet, slaapt, kletst, speelt, alsof gisteren niet bestaan heeft.
Maar goed, ze is vandaag dus thuis ipv kdv want ze moet eerst 24 uur klachtenvrij zijn.
pi_193354820
@Takkie88
Ik zou persoonlijk dan toch al snel voor iets 'overdreven' gaan denk ik. Toch zodat ze er langer iets aan heeft. Ik zie hier in de straat een fantastisch mooi huisje met glijbanen e.d. met plateauhoogte van ~ 1-1,5 meter denk ik. Misschien zelfs iets hoger. Daar spelen bijna alle kinderen in de straat mee (2-10 jaar). Dan heb je meer eer van je werk dan dat ze er na een paar jaar niet meer in past..
pi_193355661
Kan je niet wat tweedehands wat kleins kopen? Dat je als ze 3 is, iets groters aanschaft waar ze langer plezier van heeft?
Wij merken juist dat kinderen niet in de eigen tuin spelen vanaf een jaar of 4 a 5 jaar. Of wij hebben gewoon een nogal zelfstandig kind (en een speeltuin dichtbij). Wij denken zelfs al langzaam aan de tuin minder 'kindvriendelijk' maken. B gaat toch naar de speeltuin en Juul volgt vast wat sneller achter haar broer aan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 28 mei 2020 @ 20:14:02 #260
74056 crew  ToT
pi_193358560
Mini-ToT is de kerstboom aan het optuigen! ;)



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193407181
Mijn nu nog dreumes ligt op bed jongens O+ morgen is het een officiële peuter! We vieren zijn verjaardag al 2 dagen trouwens :D :') morgen de laatste verjaardagshifts :Z
  zondag 31 mei 2020 @ 21:53:58 #262
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193408544
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:40 schreef Aure het volgende:
Mijn nu nog dreumes ligt op bed jongens O+ morgen is het een officiële peuter! We vieren zijn verjaardag al 2 dagen trouwens :D :') morgen de laatste verjaardagshifts :Z
Dan is hij wel echt Heel Jarig *O*

Hier was vandaag het einde der tijden nabij. We hebben :'( haren geknipt :'( Wat een drama elke keer. Of nouja, die 3 keer dat we het tot nu toe gedaan hebben :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 31 mei 2020 @ 22:06:38 #263
74056 crew  ToT
pi_193408816
Haren knippen hebben we tot nu toe 1x gedaan.
Verliep op zich niet echt rampzalig! :)
pi_193418616
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:40 schreef Aure het volgende:
Mijn nu nog dreumes ligt op bed jongens O+ morgen is het een officiële peuter! We vieren zijn verjaardag al 2 dagen trouwens :D :') morgen de laatste verjaardagshifts :Z
Gefeliciteerd! O+
pi_193418651
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 14:21 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! O+
Dank O+

Ik ben helemaal stuk :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt mooie taarten bakken kan ik niet, maar lekker zijn ze wel ;) :9
pi_193418751
Gefeliciteerd Jip *O* Goed gefeest dus :P
Ik vind de taart juist heel leuk O+
Tot over ruim 3 maanden :W
pi_193418970
Gefeliciteerd @Aure en Jip! *O* Goeie jarige job look hoor :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 juni 2020 @ 15:03:39 #268
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193418990
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 14:25 schreef Aure het volgende:

[..]

Dank O+

Ik ben helemaal stuk :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt mooie taarten bakken kan ik niet, maar lekker zijn ze wel ;) :9
wat een gave kroon! zelfgemaakt?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_193419029
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 15:03 schreef Ynske het volgende:

[..]

wat een gave kroon! zelfgemaakt?
Ja! Patroon van hier:
https://kiind.nl/vilten-verjaardagkroon/

Alleen heb ik de twee delen (voor-en achterkant) elk uit één stuk vilt gemaakt. Daar heb ik ook speciaal wat duurder en mooier vilt voor uitgekozen. En dus zijn naam erop en het cijfer en figuurtje met klittenband. Zo kan ik elk jaar een nieuw cijfer en figuurtje naar wens maken! Vorig jaar een ster, nu nijntje en volgend jaar weet ik stiekem ook al :+ op de uiteinden aan de achterkant heb ik twee mooie knopen gezet, met knoopsgatelastiek.
pi_193419064
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 14:25 schreef Aure het volgende:

[..]

Dank O+

Ik ben helemaal stuk :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt mooie taarten bakken kan ik niet, maar lekker zijn ze wel ;) :9
O+ Nogmaals gefeliciteerd Jip en Aure en vent. Wat ziet hij er heerlijk wijs en jarig uit O+
pi_193419257
Gefeliciteerd Jip en Aure! Jip is ook al echt een peuter om te zien!
  maandag 1 juni 2020 @ 16:39:40 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193419965
Gefeliciteerd! Ik vind de taart, de kroon en je kind prachtig!

Heb je een recept van de taart?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193420528
Gefeliciteerd Aure! Wat lijkt 2 jaar nog ver weg voor ons, maar volgens mij vliegen de maanden zo voorbij.

Ik vind de taart juist superleuk! Als beginnende hobby taartenbakster ben ik ook wel benieuwd naar je recept :)
pi_193420544
https://www.laurasbakery.nl/confetti-taart/

Ik zou wel even op zoek gaan naar goeie sprinkles die goed smelten en kleurvast zijn, die van mij waren niet allemaal goed kleurvast :P (die door het beslag moeten dus)
pi_193422067
Gefeliciteerd aure *O* O+
pi_193422923
Yeah voor Jip! Gefeliciteerd Aure en tot over 4 weekjes.

Ik durf bijna niet meer naar de speeltuin met Juul (tegenover ons huis). Ze klimt helemaal zelf naar boven in het speelhuis en die is echt hoog...ze glijdt ook achteloos van de hoge, stijle glijbaan af. Dat klimmen gaat echt goed en ik sta achter/onder haar om haar op te vangen als het misgaat. Maar bovenin het huisje kan ze er op 4 manieren uitdonderen. Als B erbij is let ie goed op haar, maar als ze alleen is, ik houd mijn hart vast.

De speeltuin vermijden is lastig want hij is dus echt schuin tegenover ons huis, 2x struikelen en je bent er. Ze is ook gewend dat we er meerdere keren per dag heengaan. Ze mag nu alleen van mij naar boven klimmen als B er dus bij is. Maar dat jochie heeft het ook druk met zijn vriendjes etc in de speeltuin. Kortom, krijsend meisje mee terug naar huis genomen vanmiddag.
pi_193424848
Gefeliciteerd, Aure, met Jip. Wat een leuk kereltje :)

@exode: zó herkenbaar. Vandaag sprongen hier de hele middag drie jongens vanaf een glijbaantje in ons opblaaszwembad. Da’s best een eindje springen. Phi was gezellig op eigen houtje de tuin ingewandeld terwijl ik nog binnen was. Ineens hoor ik uit de tuin een stralend ‘Één éééééén...!!!’ (‘Een twee’ wil nog niet altijd lukken :') ) en zie Phi vol in de startblokken bovenop dat glijbaantje.
En hier in de buurt ook volop van die enge hoge dingen die bovenin open zijn of in elk geval niet dreumes-/peuterproof. Ook hier regelmatig een loeiend kind omdat ze ergens vanaf is geplukt. Ze maakt regelmatig een beste buiteling en ik ben echt niet van de bubbeltjesfolie, maar vanaf een meter of drie naar beneden klappen vind ik geen “leermomentje” :+
Ze zijn gewoon behendiger dan goed voor ze is.

@1inamelon haren knippen is soms een ramp he? Komt vast wel goed, uiteindelijk, maar toch. Mijn kapster vertelde dat ze wel eens een kind had geknipt dat gillend plat op de grond lag uit protest. Dan moet je dat wel héél graag geknipt hebben :+ Phi is pas 1x geweest en toen kwam ze terug met een soort jaren ‘50 pony, omdat ze niet lang genoeg stil wilde zitten voor een normaal kapsel. Binnenkort moet ze weer, het zal mij benieuwen... Er is nog altijd nog :r Bing :r op YT.
  maandag 1 juni 2020 @ 21:09:34 #278
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193425136
Mijnes vond knippen bij de kapper ook echt een ramp.
Toen kwam corona en kon in coupe zwerver met matje niet meer handelen en ben ik het maar zelf gaan proberen aan de hand van youtube filmpjes.

Eerste keer ging het half mis en moest ik huilen, maar daarna ging het steeds beter en nu kan ik het helemaal zelf :7
En dat is dus zo gepiept zonder gejank :+ wel met paw patrol aan.
pi_193434956
Hier een leermomentje gehad voor de dreumes dit weekend.. :9

Mevrouw wilde van het afstapje in de tuin springen. (30-40 cm hoog?)
Alsof het een duikplank was.
Plat op haar gezicht.

}:|

Nu een oorlogsstreep van de bovenkant van haar neus tot aan/op haar lip. Heel charmant. :s)
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:21:45 #280
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193436241
Oef, da's schrikken NJ.

Wij zitten daar ook wel echt anders in qua opvoeding. Ik laat prul (net 1,5) gerust een paar minuutjes alleen als ik ga plassen of boven iets moet halen ofzo. Behalve als het badje opstaat, dan moet ze even mee als ze anders alleen bij het badje kan.
Manlief trekt dat niet zo goed. Hij gaat ook kijken wat ze aan het doen is als hij haar niet hoort in de tuin (het badje staat in het zicht, maar ze kan achter de aanbouw ook buiten zicht rondscharrelen) of als hij in de aanbouw zit en zij in de woonkamer. Hij is veel meer helikopter dan ik. Grappig, hadden we allebei niet verwacht.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 14:28:48 #281
74056 crew  ToT
pi_193436361
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker spatteren bij de buurtjes in het badje! :P

Blurry foto, maar ik zag geen fuck door de zon! :')
Zijn 2 vriendinnetjes zaten hem maar te knuffelen in dat badje! _O-
Raakte hij wel wat in paniek door omdat hij telkens omviel door het geknuffel, maar later gingen ze rustiger met hem om. :)
pi_193436415
Konden er nog meer zwembandjes bij, @ToT ? ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 14:36:43 #283
74056 crew  ToT
pi_193436483
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:32 schreef lunapuella het volgende:
Konden er nog meer zwembandjes bij, @:ToT ? ;)
Haha! :D
Ja nou dat is dus de pest; zij hadden een zwemvest voor hem, maar omdat het badje ondiep is, raakte hij steeds met zijn voetjes de grond en kukelde hij voorover.
Dat gele eendje is op zich goed, maar hij kan er zo doorheen zakken.
Dat rode setje is 1 geheel en dat werkt op zich redelijk, maar ook weer niet genoeg.
Deze combinatie was ff het beste zo. :P
Zijn vriendinnetjes hebben dat gele eendje ook ff gebruikt, maar voor hem was het niet prettig om alleen dat rode setje te gebruiken; hij kon alleen maar staan, en als hij zich liet zakken, raakte hij in paniek.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 14:37:17 #284
74056 crew  ToT
pi_193436488

Hier met geel eendje, maar zonder dat rode setje. :P
pi_193436741
Wij gebruiken in ons opblaaszwembad in de tuin overigens helemaal geen bandjes. We zitten er de hele tijd bij en het is niet zo diep dat hij bij gewoon in het water zitten kopje onder gaat, dus ik zie er dan geen meerwaarde bij (in tegenstelling tot een gewoon zwembad waarin een beetje drijfkracht mooi meegenomen is).
pi_193437124
Ons zwembadje is nu wel diep genoeg om kopje onder te gaan. Grote broer B ging oefenen met kleding aan voor de zwemles namelijk.

Dat in de gaten houden, is nu in de speeltuin een ding. Normaal gesproken rennen B en Juul rond en zit ik op een bankje met een koffie. Ik kijk af en toe wat ze aan het doen zijn maar that's it. De speeltuin is volledig omheind en ze mag en kan overal zelf op en af. Behalve dus dat speelhuis met glijbaan. Maar goed daar klom ze dus niet op. Tot 2 dagen geleden toen B me riep en Juul halverwege was....Nu houd ik daar als een havik in de gaten in de speeltuin. En dat vind ik vreselijk.

Dit is het speelhuis in kwestie met Jut en Jul erop. Ze kan naar links vallen, naar rechts en als ze naar achter dondert, gaat ze een verdieping omlaag. Het is niet bepaald een dreumes vriendelijk huisje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:53:02 #287
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193437478
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 21:09 schreef SacreCoeur het volgende:
Mijnes vond knippen bij de kapper ook echt een ramp.
Toen kwam corona en kon in coupe zwerver met matje niet meer handelen en ben ik het maar zelf gaan proberen aan de hand van youtube filmpjes.

Eerste keer ging het half mis en moest ik huilen, maar daarna ging het steeds beter en nu kan ik het helemaal zelf :7
En dat is dus zo gepiept zonder gejank :+ wel met paw patrol aan.
Hier juist precies andersom. Bij de kapper is het okee maar als we het zelf doen is het brullen.

Eindelijk eens goed nieuws van het kdv. Hóógstwaarschijnlijk mogen alle kinderen per 1 juli weer komen. Ik ben er wel aan toe :')
pi_193452090
@exode; het is wel een heel gaaf huisje! Wij klimmen dan altijd zelf maar mee met Sofie. Maar dat is niet bij zoals bij jullie elke dag dus ik kan me voorstellen dat je het nu lastig vindt.

Hier staat er zo’n klein laagje water in het badje dat bandjes echt niet nodig zijn. In peuterbadjes in het zwembad ook nooit bandjes om.

We hebben een tuin rondom het huis dus Sofie is regelmatig buiten beeld. Man wordt daar zenuwachtiger van dan ik. Ik heb wel mijn oren op steeltjes, zolang ik haar hoor kletsen (hele verhalen tegen zichzelf of de teckel) vind ik het prima.

Vandaag naar het cb geweest voor extra wegen en meten. En onze uk is qua lengte een hele lijn gestegen! *O* in 4 maanden 6cm en 1.3kg erbij! Nu 81.3cm en 10.4kg *O*
pi_193452172
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:19 schreef Takkie88 het volgende:
@:exode; het is wel een heel gaaf huisje! Wij klimmen dan altijd zelf maar mee met Sofie. Maar dat is niet bij zoals bij jullie elke dag dus ik kan me voorstellen dat je het nu lastig vindt.

Hier staat er zo’n klein laagje water in het badje dat bandjes echt niet nodig zijn. In peuterbadjes in het zwembad ook nooit bandjes om.

We hebben een tuin rondom het huis dus Sofie is regelmatig buiten beeld. Man wordt daar zenuwachtiger van dan ik. Ik heb wel mijn oren op steeltjes, zolang ik haar hoor kletsen (hele verhalen tegen zichzelf of de teckel) vind ik het prima.

Vandaag naar het cb geweest voor extra wegen en meten. En onze uk is qua lengte een hele lijn gestegen! *O* in 4 maanden 6cm en 1.3kg erbij! Nu 81.3cm en 10.4kg *O*
Het is sowieso een super coole speeltuin, een ouderwetse vol bosjes, bomen, gras en houten toestellen. Groot ook met een voetbalveldje en een (beschermde) heuvel in het midden, dat deel noemt Juul de jungle.
En dus 3 keer rollen en we staan in de speeltuin, ze wilt meestal 100x dat huisje op....en ik ben geen klimheld, ze doet dat dus nu al beter dan ik.

En wat goed bij het CB!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 10:40:49 #290
74056 crew  ToT
pi_193485600
"Praat hij nog steeds niet? Dat wordt logopedie!"
"Gebruikt hij een speentje? Bah, wat vies! Dat moet je hem zo snel mogelijk afleren!"
"Gebruikt hij nog steeds een speentje? Nou die krijgt later wel een beugel!"
"Gaat hij nog niet op het potje?"

Echt, hij wordt over 3 maand pas 2.....
pi_193486847
Wij gaan een weekje naar Drenthe! *O* Sofie roept de hele tijd ‘swemmen!’ :)

Tip; nooit knuffels inpakken waar dreumes bij is :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:17:28 #292
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193487323
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:40 schreef ToT het volgende:
"Praat hij nog steeds niet? Dat wordt logopedie!"
"Gebruikt hij een speentje? Bah, wat vies! Dat moet je hem zo snel mogelijk afleren!"
"Gebruikt hij nog steeds een speentje? Nou die krijgt later wel een beugel!"
"Gaat hij nog niet op het potje?"

Echt, hij wordt over 3 maand pas 2.....
Ik hoor hier niet meer, maar kijk hier soms nog :P

Maar hoelang is je kleine :D hij ziet er al zo wijs en groot uit!
Misschien dat mensen hem daarom soms ook overschatten ofzo?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:28:25 #293
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193487495
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:17 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik hoor hier niet meer, maar kijk hier soms nog :P

Maar hoelang is je kleine :D hij ziet er al zo wijs en groot uit!
Misschien dat mensen hem daarom soms ook overschatten ofzo?
Dat heb ik idd bij mini-tot ook weleens. Hij lijkt echt een jaar ouder dan prul ofzo.

en op zich is de hele dag een speen wel te linken aan een slechte tandenstand, toch? Dus die opmerking is nog niet zo gek
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 12:32:22 #294
74056 crew  ToT
pi_193487562
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:17 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik hoor hier niet meer, maar kijk hier soms nog :P

Maar hoelang is je kleine :D hij ziet er al zo wijs en groot uit!
Misschien dat mensen hem daarom soms ook overschatten ofzo?
Even supersnel opgemeten aangezien ik hier alleen ben en meneertje niet stil wil blijven staan! _O-
Hij is 82 - 83 cm. Geen idee of dat een normale lengte is voor een kind van 1 jaar en bijna 9 maanden? :)

Verder is het echt wel een pienter baasje! :D Hij doet heel veel dingen na; pakt bijvoorbeeld mijn zakdoek uit mijn broekzak, snuit er een keer in en stopt hem weer terug in mijn broekzak! _O-
Regelmatig haalt hij ook zijn speentje uit zijn mondje om mij een kusje te geven! O+
Hij kookt ook veel met zijn speelgoedpannetjes, het liefst met de echte spatels en lepels uit de keuken! _O-
Soms jat hij sleutels om de voordeur er mee open te doen.


Dit had ik er allemaal zelf in opgehangen voor de buurkinderen, maar op een gegeven moment probeerde hij me er mee te helpen! _O- Ook een stuk hout moest opgehangen worden, wat vreemd genoeg niet lukte! :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 12:34:19 #295
74056 crew  ToT
pi_193487597
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat heb ik idd bij mini-tot ook weleens. Hij lijkt echt een jaar ouder dan prul ofzo.

en op zich is de hele dag een speen wel te linken aan een slechte tandenstand, toch? Dus die opmerking is nog niet zo gek
:D Haha, okee dan! :D

En ja klopt op zich wel, maar als je dat regelmatig hoort van mensen op straat waar je ff een babbeltje mee maakt.....tja......vind ik ff niet nodig. :) Laat hem toch lekker.
Overigens hebben deze speentjes een heel dunne hals en zijn ze super zacht en flexibel, wat veel minder slecht voor de tandjes is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 12:40:40 #296
74056 crew  ToT
pi_193487712
Ow ik lees net in een tabelletje dat hij een paar cm langer zou moeten zijn nu, maar zoals gezegd was dit echt ff super vluchtig opgemeten.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:02:09 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_193488080
Mijn dochter heeft tot 4 jaar een speen gehad. Op gegeven moment durfden mensen er niks meer van te zeggen hoor :7
disclaimer
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 13:10:30 #298
74056 crew  ToT
pi_193488183
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:02 schreef SQ het volgende:
Mijn dochter heeft tot 4 jaar een speen gehad. Op gegeven moment durfden mensen er niks meer van te zeggen hoor :7
:D Haha okee dan!
Ja we proberen het ook wel wat af te bouwen en hij heeft het ook niet echt altijd nodig, maar soms maakt hij ineens een huilerig geluid en mept hij herhaaldelijk met de buitenkant van zijn pols tegen zijn open mondje; dan moet hij zijn speentje weer hebben! _O-
Geeft je het dan niet, dan kun je op een gegeven moment wel een krijspartij verwachten.

Sowieso wel echt ideaal; maakt niet uit hoe erg hij ergens om huilt, als je hem een speentje geeft, is het echt DIRECT weer over! :D
pi_193488548
B heeft nooit een speen gehad, niet omdat het van ons niet mocht, mijnheer moest het gewoon niet. Ook als inimini baby niet.

Juul had er wel al vrij snel 1, maar die slaapt er alleen mee of ze ziek is, dan mag ze hem in. Ze maalt er verder ook niet om. Ik zou hem overdag niet willen bij haar, maar ik heb makkelijk praten want ze wilt hem dus ook niet overdag. Als ze uit bed komt, gooit ze hem zelf in haar bed.

Juul is over 3,5 week jarig *O* Ze mag alleen pas 2 maanden later over naar de peutergroep. Ze kunnen ons niet echt uitleggen waarom dat zo is. Iets met planning, maar alle andere kindjes uit haar groep die 2 worden, gaan wel meteen door. Ze hoeft van mij niet meteen door, maar het voelt een beetje raar. Ze zeggen wel dat ze er gewoon klaar voor is, dat ze nu al liever met die oudere kinderen speelt buiten. Als we er naar vragen, is het een vaag verhaal met horizontale groepen die verticaal zijn geworden 2 jaar geleden en doorschuif tabellen en bla bla bla. Haar vriendinnetje die 2 weken ouder is, schuift volgende week al wel door.

Ook de datum is zo raar, want het is middenin haar vakantie, ze gaat 3 weken niet in augustus en precies op haar eerste vakantiedag gaat ze over. Ze weten ook niet zo goed hoe ze het wennen gaan doen daardoor. Dit is voor het eerst dat ik iets op te merken heb over het KDV, ik denk dat er administratief iets niet helemaal goed is gegaan.
pi_193488700
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:34 schreef exode het volgende:
B heeft nooit een speen gehad, niet omdat het van ons niet mocht, mijnheer moest het gewoon niet. Ook als inimini baby niet.

Juul had er wel al vrij snel 1, maar die slaapt er alleen mee of ze ziek is, dan mag ze hem in. Ze maalt er verder ook niet om. Ik zou hem overdag niet willen bij haar, maar ik heb makkelijk praten want ze wilt hem dus ook niet overdag. Als ze uit bed komt, gooit ze hem zelf in haar bed.

Juul is over 3,5 week jarig *O* Ze mag alleen pas 2 maanden later over naar de peutergroep. Ze kunnen ons niet echt uitleggen waarom dat zo is. Iets met planning, maar alle andere kindjes uit haar groep die 2 worden, gaan wel meteen door. Ze hoeft van mij niet meteen door, maar het voelt een beetje raar. Ze zeggen wel dat ze er gewoon klaar voor is, dat ze nu al liever met die oudere kinderen speelt buiten. Als we er naar vragen, is het een vaag verhaal met horizontale groepen die verticaal zijn geworden 2 jaar geleden en doorschuif tabellen en bla bla bla. Haar vriendinnetje die 2 weken ouder is, schuift volgende week al wel door.

Ook de datum is zo raar, want het is middenin haar vakantie, ze gaat 3 weken niet in augustus en precies op haar eerste vakantiedag gaat ze over. Ze weten ook niet zo goed hoe ze het wennen gaan doen daardoor. Dit is voor het eerst dat ik iets op te merken heb over het KDV, ik denk dat er administratief iets niet helemaal goed is gegaan.
Hier hadden wij dat ook een soort van al zit hij nu in een verticale groep . Sommige kindjes gingen er al heen met 9 a 10 maanden, Bikkel heeft tot zijn eerste verjaardag tussen de baby's gehobbeld omdat dat planningstechnisch beter uit kwam geloof ik. Hij dacht er zelf anders over en was eigenlijk al vaak op de gang te vinden met de grotere kindjes want hij zat als hele drukke bijna-dreumes tussen de baby's van een paar maanden oud waar geen bal aan was natuurlijk.

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit commentaar / kritiek krijg op ons doen en laten. Misschien dat mensen weten dat ik daar niet van gediend ben?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:48:01 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_193488775
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:10 schreef ToT het volgende:

[..]

:D Haha okee dan!
Ja we proberen het ook wel wat af te bouwen en hij heeft het ook niet echt altijd nodig, maar soms maakt hij ineens een huilerig geluid en mept hij herhaaldelijk met de buitenkant van zijn pols tegen zijn open mondje; dan moet hij zijn speentje weer hebben! _O-
Geeft je het dan niet, dan kun je op een gegeven moment wel een krijspartij verwachten.

Sowieso wel echt ideaal; maakt niet uit hoe erg hij ergens om huilt, als je hem een speentje geeft, is het echt DIRECT weer over! :D
I know, is hier ook wel echt een rotstrijd geweest om er vanaf te raken.

Ik merk het trouwens nu wel nog aan de stand van haar kaak en ze articuleert ook niet goed. Mijn advies zou dus toch zijn, ook al was ik er zelf weinig succesvol in, om niet te lang meer te wachten met het stoppen. Met de kennis die ik dus nu heb ;)

We hebben onze zoon tegelijkertijd van de speen gehaald, die was toen nog geen 2, en dat ging zó veel makkelijker. Was er binnen een week mee klaar. Nooit meer naar getaald.
disclaimer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')