abonnement Unibet Coolblue
pi_193487760
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vakman pur sang
pi_193488601
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:37 schreef the_critic het volgende:
Ben op zoek naar wat nieuwe shirtjes.. Beetje stijlvol, maar niet de prijs daarvan ;-)
Le col, le coffee ride, cafe de paris.. Sjiek, maar ik betaal geen 150,- voor een shirt. (Maar wil ook geen rogelli of agu shirt haha)
Heb stolen goat gevonden, wordt al iets betaalbaarder.. Maar iemand nog ander leuke tips voor sites om te checken?!
Ik overweeg zelf dit shirtje. Niet heel goedkoop maar ook niet knetterduur en de spullen die ik van Etxeondo heb zijn allemaal fantastisch.
Aldus.
pi_193489042
@Lospedrosa: ik woon en werk in Groningen. Corona valt hier wel mee en ik zie in de super meer mensen dan die paar collega’s op kantoor.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:18:35 #4
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193489224
Rapha Core is wellicht ook een goede keuze. Zelf heb ik een vrij dik TORM shirt, niet heel sportief maar wel mooi gemaakt.

Ook wel fan van Isadore, maar dat is wel duur
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:26:30 #5
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193489328
Ik krijg van de club elk jaar een shirt en broek. Zit bij je lidmaatschap en je kan ook extra bestellen. Ik heb eigenlijk alleen winter kleding nodig verder.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:31:00 #6
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193489377
Heeft Bakker racing products misschien wat voor je Critic die hebben veel kleding voor kleine prijsjes?
pi_193489414
Ja toevallig van bakker vandaag een wit craft shirt ontvangen. Maar te dun, zie je m'n tepels doorheen haha dus gaat terug.
Verder al we wat leuke merken gezien om naar te kijken. Merci voor de tips
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:41:24 #8
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193489455
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:36 schreef the_critic het volgende:
Ja toevallig van bakker vandaag een wit craft shirt ontvangen. Maar te dun, zie je m'n tepels doorheen haha dus gaat terug.
Verder al we wat leuke merken gezien om naar te kijken. Merci voor de tips
Tepels afplakken dus
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:42:38 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193489471
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:36 schreef the_critic het volgende:
Ja toevallig van bakker vandaag een wit craft shirt ontvangen. Maar te dun, zie je m'n tepels doorheen haha dus gaat terug.
Verder al we wat leuke merken gezien om naar te kijken. Merci voor de tips
:9
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193489986
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:38 schreef Z het volgende:

[..]

Ik overweeg zelf dit shirtje. Niet heel goedkoop maar ook niet knetterduur en de spullen die ik van Etxeondo heb zijn allemaal fantastisch.
Hoe is 89 euro voor een shirtje niet knetter duur?!
pi_193490105
Vind die bedragen ook nergens over gaan.
Ik red me prima met de Aliexpress shirtjes, en de shirtjes van de club :)
pi_193491114
Doordeweeks en weekend loopt ook een beetje door elkaar deze tijden :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:21:07 #13
117107 MarcoD
.........
pi_193491273
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:41 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Tepels afplakken dus
https://www.hunkemoller.n(...)0b_j8uhoCBRgQAvD_BwE
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_193491601
Het is weer vrijdag! Tietuh! :-P
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193492013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:12 schreef the_critic het volgende:

[..]

Ik fiets al een jaar of 3 dagelijks naar m'n werk.. Deze winter en voorjaar waren by far de natste.. Pfff
Meteen gestraft door de weergoden. Zojuist zeikend nat geregend.
Aldus.
pi_193492762
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:27 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hoe is 89 euro voor een shirtje niet knetter duur?!
Ik vind fietskleding echt idioot duur. Voor de helft heb je de beste sportkleding voor veel andere sporten. Vandaag wat spullen van Odlo running binnen, fenomenaal spul.

Maar ik geef het toe; het is fantastisch en ik heb echt een paar fietsdingen waarvan ik denk: maakten ze zoiets maar voor andere sporten.
Whatever...
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:20:36 #18
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193492874
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:27 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hoe is 89 euro voor een shirtje niet knetter duur?!
Een broek snap ik, dat is naast je fiets de meest belangrijke ‘accessoire’ voor een fietser. Die moet perfect zijn.

Maar een shirt kan me niet echt boeien, ik vind die van Castelli wel fijn, maar heb ook een aantal anderen en eerlijk gezegd merk ik nergens verschil in.
pi_193493750
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:23 schreef Z het volgende:

[..]

Meteen gestraft door de weergoden. Zojuist zeikend nat geregend.
Haha god straft onmiddellijk! ;-)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193494083
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:20 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Een broek snap ik, dat is naast je fiets de meest belangrijke ‘accessoire’ voor een fietser. Die moet perfect zijn.

Maar een shirt kan me niet echt boeien, ik vind die van Castelli wel fijn, maar heb ook een aantal anderen en eerlijk gezegd merk ik nergens verschil in.
Ik heb een stel hele fijne van sportful en van Castelli voor kouder weer. Echt stukken beter dan wat standaardspul van agu.

Ik merk dat ik die ‘goedkopere’ spullen eigenlijk niet meer draag.
Whatever...
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:50:12 #21
32474 janatwork
...leeg...
pi_193494328
Net een 4iiii power meter binnen gekregen :).

Iemand lees tips over de hoe en wat van het trainen met zo'n ding?
eten!!!
pi_193494951
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:05 schreef Tommeke het volgende:
@:Lospedrosa: ik woon en werk in Groningen. Corona valt hier wel mee en ik zie in de super meer mensen dan die paar collega’s op kantoor.
Hier in Twente maken we ook geen reet mee qua gevallen. Dat zal er zeker ook mee te maken hebben. En inderdaad als je elke week pak m beet 10
collega’s zonder klachten ziet is dat minder gevoelig dan een keer door de super.
Maar Lets talk bicycling :P
Vakman pur sang
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:59:57 #23
117107 MarcoD
.........
pi_193501869
Wat een weertje weer ^O^
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:24:32 #24
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193502899
Inderdaad. :')

Dacht om een zware bui heen te kunnen fietsen, maar uiteindelijk belandde ik er middenin toen ik op de dijk fietste. Keiharde regen, harde wind in de zij waardoor ik soms bijna van de weg waaide en een temperatuur van een graad of 10, niet ideaal dus. -O-

Uiteindelijk fietste ik praktisch langs m’n huis tijdens die bui, maar omdat ik pas een half uur onderweg was toch doorgefietst en, na even geschuild te hebben, toch maar een uur volgemaakt. Dat geeft dan nog wel enige voldoening. :7
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:55:16 #25
117107 MarcoD
.........
pi_193503228
Oh het is was hier echt prima fietsweer. Wel wat wind maar verder een lekker zonnetje!
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_193503883
Ik had echt zin in een potje tegen de wind in rijden, maar door een stuk glas gereden na 20km. Scheurtje in buitenband en ik had maar een reserve biba bij me, dus durfde niet zonder verder te rijden.

Was in de buurt van de brug bij Breukelen; ik zag nog twee mensen bij mij in de buurt hun band staan plakken ;(
Demain, on roule
  zondag 7 juni 2020 @ 04:40:32 #27
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_193517119
Ingehaald door 2 groepen E-Mtbers op de mtb route in Nijmegen gisterenavond. Verder geen fietsers gezien.
Sinds wanneer is dat populair geworden?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 7 juni 2020 @ 07:12:22 #28
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193517603
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 04:40 schreef No-P het volgende:
Ingehaald door 2 groepen E-Mtbers op de mtb route in Nijmegen gisterenavond. Verder geen fietsers gezien.
Sinds wanneer is dat populair geworden?
Tjeetje ik zou daar ook wakker van liggen.
  zondag 7 juni 2020 @ 08:21:27 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_193517905
Ik ben wel eens op de Keutenberg voorbij gefietst door een oud vrouwtje op een e-bike :D
  zondag 7 juni 2020 @ 09:25:33 #30
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193518407
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 08:21 schreef Blik het volgende:
Ik ben wel eens op de Keutenberg voorbij gefietst door een oud vrouwtje op een e-bike :D
Geen 25 gaan op de Keutenberg :')
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193521115
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 08:21 schreef Blik het volgende:
Ik ben wel eens op de Keutenberg voorbij gefietst door een oud vrouwtje op een e-bike :D
Ingehaald worden. :')
pi_193522825
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 04:40 schreef No-P het volgende:
Ingehaald door 2 groepen E-Mtbers op de mtb route in Nijmegen gisterenavond. Verder geen fietsers gezien.
Sinds wanneer is dat populair geworden?
In de Alpen stikt het er van. Tegenwoordig heeft zeker de helft een motor. De andere helft gooit zijn fiets in de lift en doet alleen downhill.

Ik kijk wel uit. Neem een rugzak en ga over de paadjes waar je geen fietsers meer tegenkomt.
Whatever...
  zondag 7 juni 2020 @ 16:55:48 #33
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193523461
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:22 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ingehaald worden. :')
Überhaupt fietsen. :')
  zondag 7 juni 2020 @ 17:02:02 #34
62913 Blik
The one and Only!
pi_193523531
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

In de Alpen stikt het er van. Tegenwoordig heeft zeker de helft een motor. De andere helft gooit zijn fiets in de lift en doet alleen downhill.

Ik kijk wel uit. Neem een rugzak en ga over de paadjes waar je geen fietsers meer tegenkomt.
Afgelopen jaar ook veel gezien op de Ventoux
pi_193523617
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

In de Alpen stikt het er van. Tegenwoordig heeft zeker de helft een motor. De andere helft gooit zijn fiets in de lift en doet alleen downhill.

Ik kijk wel uit. Neem een rugzak en ga over de paadjes waar je geen fietsers meer tegenkomt.
Maar dat downhillen is wel goddelijk mooi. Vorig jaar een MTB gehuurd en een skipas en gaan 8-)
Vakman pur sang
pi_193524424
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Maar dat downhillen is wel goddelijk mooi. Vorig jaar een MTB gehuurd en een skipas en gaan 8-)
Ik heb er met afgrijzen naar staan kijken, een kilometer downhill voor gevorderden bij de lift. Holy crap wat een parcours. Vast leuk, maar ik was met bergbeklimmen gestopt vanwege het risico.

Dit lijkt me net als motorcross echt iets waarbij je regelmatig botten breekt.
Whatever...
pi_193524858
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb er met afgrijzen naar staan kijken, een kilometer downhill voor gevorderden bij de lift. Holy crap wat een parcours. Vast leuk, maar ik was met bergbeklimmen gestopt vanwege het risico.

Dit lijkt me net als motorcross echt iets waarbij je regelmatig botten breekt.
Zolang je erop blijft zitten valt dat wel mee.
Ze hadden wel smaak want ze verhuurden daar Santa Cruz :9~

Maar ontzettende jumps ben ik niet aan begonnen, aangezien ik met vrouw en kinderen op vakantie was. Tis net met skiën je begint met groen, alleen mooie bochten zonder jumps, dan rood enz.
En vaak heb je de keuze jump of erlangs. Wel heb je protectie aan, dat voelt wel lekker.
Vakman pur sang
  zondag 7 juni 2020 @ 18:52:10 #38
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193524972
Ik durf bij een van die heuvels in Nederland al niet naar beneden op de MTB :')
  zondag 7 juni 2020 @ 20:08:04 #39
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_193525971
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb er met afgrijzen naar staan kijken, een kilometer downhill voor gevorderden bij de lift. Holy crap wat een parcours. Vast leuk, maar ik was met bergbeklimmen gestopt vanwege het risico.

Dit lijkt me net als motorcross echt iets waarbij je regelmatig botten breekt.
Ik heb eenmaal een dagje een downhill bike in Whistler gehuurd. Dat is waarschijnlijk het meest toffe en bekendste down hill park van allemaal. Super gaaf om daar twee liften naar boven te gaan en dan in een half uur naar beneden te vliegen. Flow tracks, jumps, technische stukken. Overigens alleen de groene en blauwe routes gedaan (tot b-line). A-line is al die rood en zwarte routes waren echt te veel voor gevorderden (langzaam fietsen is geen optie want je moet dan grote jumps maken om überhaupt de route te kunnen doen).
Ik las later een artikel van de traumatologie in die regio en de hoeveelheid breuken en ernstige valpartijen was indrukwekkend. Zou 't niet zo heel snel meer doen denk ik.

Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_193526149
Ik vind downhillen fantastisch. Niet dat ik het ooit van een echte berg gedaan heb. In de Ardennen wel eens rondgeleid door een jongen die op niveau motercross gereden had en nu met downhillen bezig was. Echt schitterend Hoe die naar beneden reed.

Leuk yt kanaal om te bekijken:
Aldus.
pi_193527350
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:08 schreef No-P het volgende:

[..]

Ik heb eenmaal een dagje een downhill bike in Whistler gehuurd. Dat is waarschijnlijk het meest toffe en bekendste down hill park van allemaal. Super gaaf om daar twee liften naar boven te gaan en dan in een half uur naar beneden te vliegen. Flow tracks, jumps, technische stukken. Overigens alleen de groene en blauwe routes gedaan (tot b-line). A-line is al die rood en zwarte routes waren echt te veel voor gevorderden (langzaam fietsen is geen optie want je moet dan grote jumps maken om überhaupt de route te kunnen doen).
Ik las later een artikel van de traumatologie in die regio en de hoeveelheid breuken en ernstige valpartijen was indrukwekkend. Zou 't niet zo heel snel meer doen denk ik.

Heb ik daar ook gedaan. Onbetaalbaar gaaf, paar uurtjes les gehad en uurtje alleen gereden, totaal 7 beren gezien in de lift en tijdens het fietsen.
Heb geen jumps gedaan, dat ging me wat te ver nog :-)
All management is Strategic Management.
pi_193527996
quote:
Bevalt ie, wou er eens 1 van Ali bestellen, kost vlg mij 25¤
Vakman pur sang
pi_193528339
Patroontje kost iets van 2 euro... Da's een hele hoop lekke banden om dat terug te verdienen..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193528363
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb er met afgrijzen naar staan kijken, een kilometer downhill voor gevorderden bij de lift. Holy crap wat een parcours. Vast leuk, maar ik was met bergbeklimmen gestopt vanwege het risico.

Dit lijkt me net als motorcross echt iets waarbij je regelmatig botten breekt.
Grappig hoe relatief alles is. Ik heb jaren in het buitenland gewoond en ook mountainbikewedstrijden in de Alpen gereden, ook regelmatig een dagje bikepark met liftkaart gedaan. Maar nog steeds vind ik meerijden bij één of ander amateurwedstrijdje op de weg veel spannender. Met zijn allen een bocht induiken, en als er ééntje een foutje maakt, dan lig je met zijn allen... Geef mij dan maar een endurowedstrijd, waar vooral ikzelf in de hand heb of ik op mijn plaat ga. ;)
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  zondag 7 juni 2020 @ 22:08:00 #46
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193528444
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:03 schreef the_critic het volgende:
Patroontje kost iets van 2 euro... Da's een hele hoop lekke banden om dat terug te verdienen..
En weer iets om de accu van bij te houden. Kan je je vriendin bij de tweede platte band bellen dat ze je moet ophalen omdat de accu leeg is :D

Neuh, doe mij maar een pompje of patroon.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193528560
Ik had mijn fiets uitgebreid geboend gisteren dus wilde niet de natte weg op en ik heb vanavond weer eens virtueel gefietst. Op RGT Cycling ipv Zwift, ze hebben alles gratis gemaakt tijdens de pandemie. Best een aanrader! Het is er alleen nog veel te rustig qua andere poppetjes. Net de stelvio opgefietst, 1030 VAM, nieuw recordje!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193528612
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:03 schreef the_critic het volgende:
Patroontje kost iets van 2 euro... Da's een hele hoop lekke banden om dat terug te verdienen..
Klopt. Maar als je Tubeless rijd, en je een patroon gebruikt is je vloeibare latex naar de klote. Dus of een handpompje van 40 euro waar je de druk nooit fatsoenlijk meer krijgt, of dit.

quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Bevalt ie, wou er eens 1 van Ali bestellen, kost vlg mij 25¤
Ik heb hem (nog) niet, maar hij staat hoog op mijn verlanglijstje.
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En weer iets om de accu van bij te houden. Kan je je vriendin bij de tweede platte band bellen dat ze je moet ophalen omdat de accu leeg is :D

Neuh, doe mij maar een pompje of patroon.
Alleen een handpompje is dan bruikbaar. Patronen raken op of mislukken om de band er mee op te pompen. Met deze kun je 3 keer een band tot 8 bar oppompen. :)
  zondag 7 juni 2020 @ 22:19:28 #49
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193528671
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:16 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Klopt. Maar als je Tubeless rijd, en je een patroon gebruikt is je vloeibare latex naar de klote. Dus of een handpompje van 40 euro waar je de druk nooit fatsoenlijk meer krijgt, of dit.
[..]

Ik heb hem (nog) niet, maar hij staat hoog op mijn verlanglijstje.
[..]

Alleen een handpompje is dan bruikbaar. Patronen raken op of mislukken om de band er mee op te pompen. Met deze kun je 3 keer een band tot 8 bar oppompen. :)
Vanwaar? De kou?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193529361
Goede reden om niet tubeless te willen rijden
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193529366
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:52 schreef the_critic het volgende:
Goede reden om niet tubeless te willen rijden
Gewoon pur erin spuiten.
Vakman pur sang
pi_193529890
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Vanwaar? De kou?
De reden waarom weet ik niet. Alleen dat het gebeurd. :)
pi_193529918
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:52 schreef the_critic het volgende:
Goede reden om niet tubeless te willen rijden
Och, je moet maar een reden hebben om niet aan verandering toe te willen geven. ;)
  maandag 8 juni 2020 @ 07:28:59 #54
117107 MarcoD
.........
pi_193532345
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Vanwaar? De kou?
Je kan het wel gebruiken maar in nood en zorgen dat je het ventiel boven hebt en de melk beneden zit. Dan als je thuis ben leeg laten lopen en gewone licht erin pompen. Co2 kan een reactie met het latex aangaan.

Ik zou echt nooit met zo’n pompje gaan rijden, ik ben echt niet conservatief met dit soort dingen maar ik zie hier echt het voordeel niet van in. Ik heb een goede handpomp die prima werkt en waar ik de band goed op druk mee krijg. Daarbij in geval van nood een biba.

En ik rij al heel wat jaartjes tubeless zonder noemenswaardige problemen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  maandag 8 juni 2020 @ 07:37:12 #55
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193532383
Ik vind het wel een heel mooi pompje. Ben benieuwd of dat goed werkt. Vrijdag ook een lekke band gehad en dan sta je toch met een rood aangelopen hoofd 10 minuten lang aan je minipompje te trekken om er 4 bar in te krijgen.
  maandag 8 juni 2020 @ 08:14:59 #56
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193532652
De recensies zijn in ieder geval goed, en hij is makkelijk mee te nemen. Als je veel fietst zie ik er de waarde wel van in.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193534006
Weet iemand de uitleg bij alle lijntjes en stipjes in de 'Banister' grafiek in GC?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193534277
Morguh! Weten jullie toevallig een goede/leuke accommodatie in de buurt van de alpe d'huez?
Op zoek naar waar je ook na het fietsen nog lekker buiten kan zitten, beetje zwemmen, vuurtje stoken, dat soort dingen. Zijn met 3 personen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2020 10:54:39 ]
pi_193534567
quote:
Wel garantie voor gebroken wervels als je valt.

Wel mooi ding verder
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 8 juni 2020 @ 11:32:49 #60
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193534790
quote:
4s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:54 schreef Leonos het volgende:
Morguh! Weten jullie toevallig een goede/leuke accommodatie in de buurt van de alpe d'huez?
Op zoek naar waar je ook na het fietsen nog lekker buiten kan zitten, beetje zwemmen, vuurtje stoken, dat soort dingen. Zijn met 3 personen.
Beneden in het dal neem ik aan?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193534822
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Beneden in het dal neem ik aan?
Geen idee, kan kan :P
Wij zijn er zelf nog nooit geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2020 11:36:31 ]
  maandag 8 juni 2020 @ 12:10:28 #62
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193535395
quote:
4s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:36 schreef Leonos het volgende:

[..]

Geen idee, kan kan :P
Wij zijn er zelf nog nooit geweest.
Ik alleen in de winter :P

Boven zijn er enorm veel accomodaties (al zullen ze niet allemaal open zijn). Maar dat betekent ook dat je elke dag eindigt met een klim :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 8 juni 2020 @ 12:15:08 #63
130803 Gripper
Get a grip
pi_193535470
Als zwemmen ook nog een wens is, en je niet in die ijskoude rivier wilt springen, dan moet je al naar accomodaties met een eigen zwembad in de tuin, of de camping onderaan de voet van L'Alpe waar een zwembad bij is? misschien dat die ook huisjes of compleet uitgeruste stacaravans verhuren ofzo, als je dat wenst.

In dat dorpje richting de voet van de Glandon, Allemont, zitten ook wel wat goede vakantiehuisjes heb ik wel eens gezien.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 8 juni 2020 @ 12:24:17 #64
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193535601
Bovenop Alpe d'Huez in het skidorp zelf daar heb je zeker die faciliteiten en laagseizoen misschien ook wel voor een goede prijs.

Heb je meteen een hoogte stage. 💪💪
pi_193535669
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:15 schreef Gripper het volgende:
Als zwemmen ook nog een wens is, en je niet in die ijskoude rivier wilt springen, dan moet je al naar accomodaties met een eigen zwembad in de tuin, of de camping onderaan de voet van L'Alpe waar een zwembad bij is? misschien dat die ook huisjes of compleet uitgeruste stacaravans verhuren ofzo, als je dat wenst.

In dat dorpje richting de voet van de Glandon, Allemont, zitten ook wel wat goede vakantiehuisjes heb ik wel eens gezien.
Aan de voet van de Alpe zit een aantal campings met zwembad (één heet zelfs la piscine), waarvan de meesten ook wel gites verhuren.
Of je er een vuurtje mag stoken weet ik zo niet.
pi_193538696
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:29 schreef Fretwork het volgende:
Netjes hoor _O_
Ik ga maar eens wat vrienden charteren voor een vergelijkbare poging.
Je kan ook een Fok! Ploegje roggelen natuurlijk :)

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ken meer mensen die dat doen, ook een chick die vrijwel alles solo doet en laatst friesland en groningen 1 dag na elkaar :o

Maar ik denk dat ik als ik een beetje hersteld ben toch wat meer aan de intervaltraining moet ipv alleen maar dat lange duurwerk, aangezien ik nu ongeveer net zoveel watt trap in mijn ritjes van 1,5 uur als van 12 uur :P Ultiem strijkijzer.
Al had ik zondag tegen het einde van het 208km ritje toch nog even een sprintje tegen iemand gedaan en nieuwe 1 en 5 sec max watts gescoord :')
Nicollete van B. ?
pi_193543277
”Je activiteit Ochtendrit is als gevaarlijk aangemeld" zegt Strava. Gaat om een rit uit 2014. Niet een segment maar om een gehele activiteit. Hebben jelui dat wel eens gehad? Niets bijzonders aan de rit qua snelheid oid.
Aldus.
pi_193543314
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:14 schreef Z het volgende:
”Je activiteit Ochtendrit is als gevaarlijk aangemeld" zegt Strava. Gaat om een rit uit 2014. Niet een segment maar om een gehele activiteit. Hebben jelui dat wel eens gehad? Niets bijzonders aan de rit qua snelheid oid.
Huh? Nee nog nooit.
Reed je op de snelweg misschien?
Vakman pur sang
  maandag 8 juni 2020 @ 21:19:30 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193543364
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:14 schreef Z het volgende:
”Je activiteit Ochtendrit is als gevaarlijk aangemeld" zegt Strava. Gaat om een rit uit 2014. Niet een segment maar om een gehele activiteit. Hebben jelui dat wel eens gehad? Niets bijzonders aan de rit qua snelheid oid.
Geen kom gescoord in die rit?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193543385
Nee geen Kom, geen snelweg, is ook een ronde die ik vaker rij. Ik kon 'm wel wel op 'geloof me maar, niets aan de hand' zetten. Vooral ook gek dat het om een rit uit 2014 gaat...
Aldus.
pi_193543423
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:20 schreef Z het volgende:
Nee geen Kom, geen snelweg, is ook een ronde die ik vaker rij. Ik kon 'm wel wel op 'geloof me maar, niets aan de hand' zetten. Vooral ook gek dat het om een rit uit 2014 gaat...
Langs de hoeren gereden. Dr Ferrari heeft een huis aan de route?
Vakman pur sang
pi_193543481
Toch die plofkraak niet onopgemerkt gebleven.
Aldus.
  maandag 8 juni 2020 @ 21:29:16 #73
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193543549
Het lijkt mij niet om strava routes op mijn wahoo te zetten sinds die update. Hoe zit dat bij jullie?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193543573
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:29 schreef kanovinnie het volgende:
Het lijkt mij niet om strava routes op mijn wahoo te zetten sinds die update. Hoe zit dat bij jullie?
Welke update.
Pas nog gedaan maar ga even checken.
Vakman pur sang
  maandag 8 juni 2020 @ 21:33:46 #75
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193543622
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Welke update.
Pas nog gedaan maar ga even checken.
Die omschakeling met wat er achter de paywall ging.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193543640
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Die omschakeling met wat er achter de paywall ging.
Ik betaal trouwens wel gewoon. Meteen een jaar afgetikt.

Edit: het lukt mij nu ook even niet maar zit mobiel.
Maar eerder ging dat wel.

Edit 2:

Ja gelukt.
Ga mobiel op Safari naar strava.com en log in.
Zoek de route van een fietsmaat en klik de routekaart.
Rechtsboven staat download gpx, klik dat.
De download start rechts bovenin. Bij pijltje.
Klikmdaarop druk delen met..
Scrol en zoek: Delen met ElementApp.
Tadaaa hij zit in je wahoo.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lospedrosa op 08-06-2020 22:01:35 ]
Vakman pur sang
pi_193543913
Gaat bij mij automatisch als je de Element app aan Strava koppelt. Vanavond nog een route gemaakt op Strava en die staat nu in mijn app zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Ik betaal overigens ook.
Demain, on roule
pi_193544000
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:59 schreef Mykonos het volgende:
Gaat bij mij automatisch als je de Element app aan Strava koppelt. Vanavond nog een route gemaakt op Strava en die staat nu in mijn app zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Ik betaal overigens ook.
Ja maar das andersom en inderdaad die synchroniseert.
Vakman pur sang
  maandag 8 juni 2020 @ 22:07:19 #79
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193544040
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja maar das andersom en inderdaad die synchroniseert.
Gaat mij precies om wat mykonos bedoelt, die synchronisatie.

Ik ga die hele koppeling er maar eens uit mikken en opnieuw proberen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193544447
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gaat mij precies om wat mykonos bedoelt, die synchronisatie.

Ik ga die hele koppeling er maar eens uit mikken en opnieuw proberen.
Is die niet gewoon dood sinds de paywall? Dus dat de API gewoon dicht staat voor mensen die niet betalen. Dan moet je hem inderdaad met het handje overzetten. Bij werkt het gewoon nog prima.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 8 juni 2020 @ 22:48:12 #81
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_193544752
Bij Garmin moet de route gemarkeerd zijn met een ster in Strava, weet niet of dat ook geldt voor Wahoo?
pi_193544819
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gaat mij precies om wat mykonos bedoelt, die synchronisatie.

Ik ga die hele koppeling er maar eens uit mikken en opnieuw proberen.
Ohja dat heb ik ook wel eens gehad.
Opnieuw koppelen helpt wel.

En in ELEMNT app. Op de route een symbool rechts boven aanklikken die gedwongen synchroniseert help mij ook vaak.
Vakman pur sang
pi_193549793
Pfff gisteravond uit verveling 2 docus over Parijs Roubaix gekeken... Heerlijk!!
Kreeg meteen weer zin om weer eens in andere omgeving te rijden.
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:09:08 #84
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193550163
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:44 schreef the_critic het volgende:
Pfff gisteravond uit verveling 2 docus over Parijs Roubaix gekeken... Heerlijk!!
Kreeg meteen weer zin om weer eens in andere omgeving te rijden.
Moet je niet op tijd naar bed dan. Je bent toch wielrenner of niet??
pi_193550265
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:44 schreef the_critic het volgende:
Pfff gisteravond uit verveling 2 docus over Parijs Roubaix gekeken... Heerlijk!!
Kreeg meteen weer zin om weer eens in andere omgeving te rijden.
Welke?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:22:44 #86
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193550379
Gisteren stond ik met mijn Gios voor het stoplicht. Staat er een oude man naast mij die zegt: Doe je wel voorzichtig met die fiets? Ik zeg tegen m ik trap hem helemaal naar de kloten.
pi_193550453
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ohja dat heb ik ook wel eens gehad.
Opnieuw koppelen helpt wel.

En in ELEMNT app. Op de route een symbool rechts boven aanklikken die gedwongen synchroniseert help mij ook vaak.
Ja ik heb het ook wel eens gehad, bij de ene update kan het weer wel en de andere weer niet. Heeft volgens mij niet met Strava Premium te maken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193550468
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:22 schreef kaasplankje het volgende:
Gisteren stond ik met mijn Gios voor het stoplicht. Staat er een oude man naast mij die zegt: Doe je wel voorzichtig met die fiets? Ik zeg tegen m ik trap hem helemaal naar de kloten.
Ik zag wel op social media een of ander issue over politiemannen in de VS die Trek bikes als wapen gebruiken en dat je daarom geen trek meer moet kopen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193550617
Dank voor de camping tips trouwens!
Het gaat denk deze worden; https://www.rcn.nl/nl/campings/frankrijk/alpe-d-huez
pi_193550702
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zag wel op social media een of ander issue over politiemannen in de VS die Trek bikes als wapen gebruiken en dat je daarom geen trek meer moet kopen..
Amerikanen :')
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:07:47 #92
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193551081
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zag wel op social media een of ander issue over politiemannen in de VS die Trek bikes als wapen gebruiken en dat je daarom geen trek meer moet kopen..
Vanwege het politie geweld issue? Wat een onzin.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:09:35 #93
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193551106
Wat is ultegra een slechte troep zeg na 1 jaar trap ik mijn hele crank van de as af er zit 6mm speling op zijdelings.
pi_193551200
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Vanwege het politie geweld issue? Wat een onzin.
In veel gevallen word er gedacht " als je niet expliciet tegen bent, ben je voor" buiten dat, werd er, voor zover ik het gezien heb, de fiets anders gebruikt dan waar een fiets voor bedoeld is,en daar wil je als merk niet mee geassocieerd worden.

In other news, het schijnt weer lekker weer te worden. ZIjn er nog epische fietstochtjes gepland? Heeft iemand toevallig nieuws over de afsluitdijk? Gaat die nog open voor fietsers deze zomer?

[ Bericht 24% gewijzigd door McM77 op 09-06-2020 13:51:03 ]
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:50:34 #95
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_193551682
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:35 schreef Leonos het volgende:
Dank voor de camping tips trouwens!
Het gaat denk deze worden; https://www.rcn.nl/nl/campings/frankrijk/alpe-d-huez
Ben ik geweest. Prima als uitvalsbasis om in dat gebied te fietsen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_193551764
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:09 schreef kaasplankje het volgende:
Wat is ultegra een slechte troep zeg na 1 jaar trap ik mijn hele crank van de as af er zit 6mm speling op zijdelings.
Of je fiets gewoon wat beter onderhouden. :P
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:58:56 #97
130803 Gripper
Get a grip
pi_193551796
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zag wel op social media een of ander issue over politiemannen in de VS die Trek bikes als wapen gebruiken en dat je daarom geen trek meer moet kopen..
Cannondale, Specialized, Rocky Mountain, Santa Cruz, Trek, Gary Fisher... Allemaal opgericht door priviliged white men. Afstammelingen van slavendrijvers! Stamp al die fietsen doormidden!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193551945
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:58 schreef Gripper het volgende:

[..]

Cannondale, Specialized, Rocky Mountain, Santa Cruz, Trek, Gary Fisher... Allemaal opgericht door priviliged white men. Afstammelingen van slavendrijvers! Stamp al die fietsen doormidden!
Tja ik vind het heel moeilijk überhaupt om een mening te vormen over dit hele gebeuren.
Maar ik moest er gewoon aan denken omdat Kaas het had over fietsen doormidden trappen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:34:28 #99
117107 MarcoD
.........
pi_193552853
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:09 schreef kaasplankje het volgende:
Wat is ultegra een slechte troep zeg na 1 jaar trap ik mijn hele crank van de as af er zit 6mm speling op zijdelings.
#thanksshimano
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_193552918
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:34 schreef MarcoD het volgende:

[..]

#thanksshimano
Kende ik niet.. Bijna allemaal ultegra en hollowcranck zeg.. Pfff
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:59:28 #102
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193553118
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:43 schreef the_critic het volgende:

[..]

Kende ik niet.. Bijna allemaal ultegra en hollowcranck zeg.. Pfff
Mooi he?

@kaasplankje heb je al een foto op instagram staan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193553586
Als ik mijn benen stil houd op de racefiets dan wil mijn casette soms nog doordraaien met als gevolg dat de ketting ook wat doordraait en daardoor slap komt te hangen.

Iemand enig idee wat dat kan zijn? De casette had ik al los gehaald en weer vastgemaakt dus die zit niet los. Ik denk zelf dat het in de body zit maar heb geen idee eigenlijk. Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitleg anders maak ik van de week wel even een filmpje.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:59:15 #104
130803 Gripper
Get a grip
pi_193553822
Je vet zal wel vies en plakkerig geworden zijn. Dus alles uit elkaar halen, goed poetsen met wat terpentine en zulks, en dan weer monteren.

Dik in het lagervet als je wilt dat je Supra's pffffffrrrrr doen en alleen een beetje dunne olie als je wil dat ze RRRRRRRRR doen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193553891
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:59 schreef Gripper het volgende:
Je vet zal wel vies en plakkerig geworden zijn. Dus alles uit elkaar halen, goed poetsen met wat terpentine en zulks, en dan weer monteren.

Dik in het lagervet als je wilt dat je Supra's pffffffrrrrr doen en alleen een beetje dunne olie als je wil dat ze RRRRRRRRR doen.
Thanks, ga ik proberen!
pi_193555078
Zo weer 15 seconden van mijn Camerig tijd afgehaald. Staat nu op 6:35. :)

En weer terug een Puncheur volgens intervals. *O*
pi_193557438
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:09 schreef kaasplankje het volgende:
Wat is ultegra een slechte troep zeg na 1 jaar trap ik mijn hele crank van de as af er zit 6mm speling op zijdelings.
Ben nog wel boos dat ik een 3 maand oude Dura ace cassette zo aan stront trapte omdat er maar wat magere popnagels inzitten.
Maar hoe ging dit dan? :?
Vakman pur sang
pi_193557691
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193558077
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:08 schreef No-P het volgende:

[..]

Ik heb eenmaal een dagje een downhill bike in Whistler gehuurd. Dat is waarschijnlijk het meest toffe en bekendste down hill park van allemaal. Super gaaf om daar twee liften naar boven te gaan en dan in een half uur naar beneden te vliegen. Flow tracks, jumps, technische stukken. Overigens alleen de groene en blauwe routes gedaan (tot b-line). A-line is al die rood en zwarte routes waren echt te veel voor gevorderden (langzaam fietsen is geen optie want je moet dan grote jumps maken om überhaupt de route te kunnen doen).
Ik las later een artikel van de traumatologie in die regio en de hoeveelheid breuken en ernstige valpartijen was indrukwekkend. Zou 't niet zo heel snel meer doen denk ik.

Het is vast enorm tof. Ben zelf ook een liefhebber van ‘spannende ‘ sporten.

Maar ik ga het niet meer doen. Te veel hachelijke momenten overleefd. Nee, ook geen wedstrijden en snelle bochten. Gewoon lekker toeren en fit zijn.
Whatever...
  dinsdag 9 juni 2020 @ 21:49:55 #110
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193558857
Kut-Strava, betaal ik daar nou ¤60 per jaar voor om m’n rit niet geüpload te zien? -O-
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:19:13 #111
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193559467
quote:
Ja dat zijn echt hele geile filmpjes
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193559519
quote:
Het resultaat is mooi. Maar eigenlijk hou ik niet van geprutst aan fietsen. Die mij maar laswerk of een blok revisie. (Of echte porno :9 )
Vakman pur sang
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:38:01 #113
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193559943
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het resultaat is mooi. Maar eigenlijk hou ik niet van geprutst aan fietsen. Die mij maar laswerk of een blok revisie. (Of echte porno :9 )
Zilverrug boven zilverrug uiteraard
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193560276
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:38 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Zilverrug boven zilverrug uiteraard
Gewoon een verschil in hobby toch?
Fietsen is altijd beetje voorzichtig en dopjes en fijne dingen. Laatst gaf ik een klap met een hamer tegen mijn naaf van dtswiss 240S om het lager eruit te tikken. Kijk aan de andere kant, is dat weke aluminium helemaal gaar. Beetje kloppen en vijlen en kon nog net de remschijf bout weer plaatsen maar met een hoop kracht.
De 2e keer zal het niet lukken en nieuwe naaf en spaken is denk is zo ¤300-500. ;(
Vakman pur sang
pi_193564017
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het resultaat is mooi. Maar eigenlijk hou ik niet van geprutst aan fietsen. Die mij maar laswerk of een blok revisie. (Of echte porno :9 )
Ten eerste, het is een Scotty O+ Ten tweede vind ik het niet echt gepruts, die klikjes met de momentsleutel zijn echt heerlijk. En ik snap nu ook weer wat beter hoe het uit elkaar zit. Hoewel ik van mijn vriend mijn fiets eens helemaal uit elkaar moet halen en weer in elkaar, maar dat durf ik niet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 10 juni 2020 @ 09:56:27 #116
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193564221
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 09:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ten eerste, het is een Scotty O+ Ten tweede vind ik het niet echt gepruts, die klikjes met de momentsleutel zijn echt heerlijk. En ik snap nu ook weer wat beter hoe het uit elkaar zit. Hoewel ik van mijn vriend mijn fiets eens helemaal uit elkaar moet halen en weer in elkaar, maar dat durf ik niet.
Ik zou inderdaad wachten tot het nodig is, maar het is zeker goede training.

Vorige week is mn setje Wera inbussen binnen gekomen en toen heb ik gelijk maar de crank van MTB af gehaald om het binnenblad te vervangen. (de FM wist geen raad met dit SRAM type). Altijd wel leuk puzzelen, en als je alles terug zet waar het zat kan er weinig misgaan als het met beleid gebeurt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 10 juni 2020 @ 10:51:38 #117
130803 Gripper
Get a grip
pi_193564862
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 09:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ten eerste, het is een Scotty O+ Ten tweede vind ik het niet echt gepruts, die klikjes met de momentsleutel zijn echt heerlijk. En ik snap nu ook weer wat beter hoe het uit elkaar zit. Hoewel ik van mijn vriend mijn fiets eens helemaal uit elkaar moet halen en weer in elkaar, maar dat durf ik niet.
Om nou een goeie fiets (want Scott) helemaal uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten gaat misschien wat ver, maar je zou een volgende fiets helemaal vanuit de start kunnen bouwen. Dat geeft je de lol van spullen uitzoeken, inlezen en informeren wat voor jou de gewenste componenten zijn, je hebt vervolgens al die lol van het bestellen en wekenlang pakketten en doosjes binnenkrijgen, en uiteindelijk de bouw. Aan het eind heb je elk boutje in je handen gehad en heb je al een liefdesband met dat ding nog voor er een meter op gereden is.

Toen ik de Simplon kocht, zo mooi als ze glom. O+ En die splinternieuwe sram red groep uit de doos halen en elk onderdeeltje bewonderen. Leukste zelfbouwproject geweest tot nu toe!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193564919
Ja dat lijkt me ook wel leuk! Mijn vriend is nu een tijdritfiets aan het bouwen van een oud frame, ik heb het kleurtje uitgezocht van de verf, die wordt ook echt vet!

Voor Scotty heb ik ook niet al het gereedschap, met die hydraulische remmen en zo. Dus ik laat hem lekker even heel :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fotograaf woensdag 10 juni 2020 @ 11:13:26 #119
73911 ultra_ivo
pi_193565108
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 09:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ten eerste, het is een Scotty O+ Ten tweede vind ik het niet echt gepruts, die klikjes met de momentsleutel zijn echt heerlijk. En ik snap nu ook weer wat beter hoe het uit elkaar zit. Hoewel ik van mijn vriend mijn fiets eens helemaal uit elkaar moet halen en weer in elkaar, maar dat durf ik niet.
Of gewoon een opknappertje of klassieker kopen en die gebruiken als prutsobject.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:14:54 #120
130803 Gripper
Get a grip
pi_193565131
He enige wat je voor je scott nodig hebt is een Tx 25 toch? Dat doen ze wel slim, zo min mogelijk verschillend gereedschap nodig.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:44:12 #121
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193566334
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:14 schreef Gripper het volgende:
He enige wat je voor je scott nodig hebt is een Tx 25 toch? Dat doen ze wel slim, zo min mogelijk verschillend gereedschap nodig.
En natuurlijk tools voor Shimano-onderdelen, maar inderdaad, vrij weinig tools.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193566960
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:43 schreef the_critic het volgende:

[..]

Kende ik niet.. Bijna allemaal ultegra en hollowcranck zeg.. Pfff
Ook wel logisch dat het allemaal shimano is. Iemand die zijn sram crank kapot trapt zal daar niet #thanksshimano bij zetten. 255 foto's staan er op die pagina wereldwijd. Ik vind dat eigenlijk nog wel meevallen als je het afzet tegen de hoeveelheid fietsen met Shimano. Dat is echt aanzienlijk meer dan Sram en Campagnolo.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193569253
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 13:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ook wel logisch dat het allemaal shimano is. Iemand die zijn sram crank kapot trapt zal daar niet #thanksshimano bij zetten. 255 foto's staan er op die pagina wereldwijd. Ik vind dat eigenlijk nog wel meevallen als je het afzet tegen de hoeveelheid fietsen met Shimano. Dat is echt aanzienlijk meer dan Sram en Campagnolo.
Ik zei ook niet.. 'Bijna allemaal shimano' :-P
Maar weinig dura ace.. Bijna allemaal ultegra 6800
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193569332
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 09:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ten eerste, het is een Scotty O+ Ten tweede vind ik het niet echt gepruts, die klikjes met de momentsleutel zijn echt heerlijk. En ik snap nu ook weer wat beter hoe het uit elkaar zit. Hoewel ik van mijn vriend mijn fiets eens helemaal uit elkaar moet halen en weer in elkaar, maar dat durf ik niet.
Die man prutst inderdaad niet. Bedoel je moet alles met veel beleid doen. En daar kunnen mijn mannenklauwen maar slecht mee overweg soms. :'(
Vakman pur sang
pi_193569803
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 15:57 schreef the_critic het volgende:

[..]

Ik zei ook niet.. 'Bijna allemaal shimano' :-P
Maar weinig dura ace.. Bijna allemaal ultegra 6800
Zie ook veel minder fietsen met dure ace ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:52:49 #126
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193570974
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 13:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ook wel logisch dat het allemaal shimano is. Iemand die zijn sram crank kapot trapt zal daar niet #thanksshimano bij zetten. 255 foto's staan er op die pagina wereldwijd. Ik vind dat eigenlijk nog wel meevallen als je het afzet tegen de hoeveelheid fietsen met Shimano. Dat is echt aanzienlijk meer dan Sram en Campagnolo.
Oh, ik dacht omdat Campa niet kapot gaat :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193572177
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Oh, ik dacht omdat Campa niet kapot gaat :P
Dat is Italiaans, dat is al kapot als het binnenkomt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193574646
Heb een plaatselijke wielervereniging een mailtje gestuurd. Gevraagd of ik volgende week een keer mee kan op een trainingsrit. Kijken of in een groep fietsen iets voor me is. Ben wel toe aan wat extra uitdaging.
  donderdag 11 juni 2020 @ 04:11:40 #129
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193577888
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:44 schreef papert het volgende:
Heb een plaatselijke wielervereniging een mailtje gestuurd. Gevraagd of ik volgende week een keer mee kan op een trainingsrit. Kijken of in een groep fietsen iets voor me is. Ben wel toe aan wat extra uitdaging.
Heb je nog nooit eerder in een groep gefietst dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 11 juni 2020 @ 08:24:01 #130
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193578668
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 19:08 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dat is Italiaans, dat is al kapot als het binnenkomt.
"Is niet stuk, je bent zelf stuk"
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193578681
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 08:24 schreef Fretwork het volgende:

[..]

"Is niet stuk, je bent zelf stuk"
Gezien mijn benen van gisteren is dat 100% waar
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193582522
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 04:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heb je nog nooit eerder in een groep gefietst dan?
Nee, wel met verschillende vrienden. Maar dat was altijd met z'n tweeën en dan voornamelijk naast elkaar.
pi_193584242
Even een vraagje voor de kleurbewuste fietser anodisatiekleurgevoelige wielrenner. Ik heb nog een chris king headset in een frame zitten, in de kleur "mango"


Kan ik daar een kcnc zadelpen in de kleur "golden" bij kopen, of is dat 'm net niet?


[ Bericht 2% gewijzigd door knoopie op 11-06-2020 14:55:09 ]
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_193584346
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:42 schreef knoopie het volgende: kleurbewuste fietser.

}:|
Vakman pur sang
pi_193584410
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

}:|
Oh sorry, is dat niet politiek correct in deze tijd? Was niet zo bedoeld. Ik zal er anodisatiekleurgevoelige wielrenner van maken dan oid.
Of bedoel je dat per definitie elke wielrenner een nerd is die al zijn geanodiseerde onderdeeltjes op kleur uitzoekt? :P
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:03:27 #136
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193584585
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:42 schreef knoopie het volgende:
Even een vraagje voor de kleurbewuste fietser anodisatiekleurgevoelige wielrenner. Ik heb nog een chris king headset in een frame zitten, in de kleur "mango"
[ afbeelding ]

Kan ik daar een kcnc zadelpen in de kleur "golden" bij kopen, of is dat 'm net niet?
[ afbeelding ]
Ik zou hier net kriegel van worden :P

Volgens mij zijn de pennen waar SEPRO bij staat meer oranje, geen idee waarom
https://www.bike24.com/p2122800.html?menu=1000,2,110
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:33:10 #137
130803 Gripper
Get a grip
pi_193585046
Heb je nog meer van die mango kleurige onderdelen aan de fiets zitten knoopie? Een naaf, nippels of schakel/remkabels ofzo.

Anders vind ik blauw en oranje wel een toffe combi, maar het hangt ook nog wat van de kleur van je frame af.

Voor belachelijk flashy kleurcombo's moet je bij kaas wezen dus die gaat vast iets heel anders aanraden :P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193585474
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:03 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik zou hier net kriegel van worden :P

Volgens mij zijn de pennen waar SEPRO bij staat meer oranje, geen idee waarom
https://www.bike24.com/p2122800.html?menu=1000,2,110
Dat is juist het vervelende. Dat glimmende geanodiseerde is volgens mij moeilijk om op de foto te zetten. Daarom hoopte ik dat heel toevallig iemand CK en KCNC beide op zijn fiets had zitten.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:33 schreef Gripper het volgende:
Heb je nog meer van die mango kleurige onderdelen aan de fiets zitten knoopie? Een naaf, nippels of schakel/remkabels ofzo.

Anders vind ik blauw en oranje wel een toffe combi, maar het hangt ook nog wat van de kleur van je frame af.

Voor belachelijk flashy kleurcombo's moet je bij kaas wezen dus die gaat vast iets heel anders aanraden :P
Verder zitten er nog niet zo veel onderdelen op, is nog in opbouw. Heb nog een kcnc fly ride met rode voorkant liggen, maar dat past zeker weten niet. Naven en velgen zijn dtswiss en notubes rood/zwart. Frame is een geanodiseerd matzwart. Dus eigenlijk past het allemaal niet.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_193585484
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:02 schreef knoopie het volgende:

[..]

Dat is juist het vervelende. Dat glimmende geanodiseerde is volgens mij moeilijk om op de foto te zetten. Daarom hoopte ik dat heel toevallig iemand CK en KCNC beide op zijn fiets had zitten. Sepro is setback volgens mij? Dat kan ik niet gebruiken.
[..]

Verder zitten er nog niet zo veel onderdelen op, is nog in opbouw. Heb nog een kcnc fly ride met rode voorkant liggen, maar dat past zeker weten niet. Naven en velgen zijn dtswiss en notubes rood/zwart. Frame is een geanodiseerd matzwart. Dus eigenlijk past het allemaal niet.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:42:07 #140
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193586169
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:08 schreef papert het volgende:

[..]

Nee, wel met verschillende vrienden. Maar dat was altijd met z'n tweeën en dan voornamelijk naast elkaar.
Het is niet veel anders eigenlijk. Als je je enigzins wilt voorbereiden zijn er genoeg filmpjes te vinden van hoe je je moet gedragen in een groep.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193596250
Afgelopen woensdag een klapband. Vanochtend lek op m'n andere fiets. Ik ben bang dat ik vorm begin te verliezen ...
Aldus.
pi_193596404
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 21:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is vast enorm tof. Ben zelf ook een liefhebber van ‘spannende ‘ sporten.

Maar ik ga het niet meer doen. Te veel hachelijke momenten overleefd. Nee, ook geen wedstrijden en snelle bochten. Gewoon lekker toeren en fit zijn.
Tsss de A-line stelt niets voor in vergelijking met Harrie Slinger op Amerongen.
pi_193596671
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 08:49 schreef Z het volgende:
Afgelopen woensdag een klapband. Vanochtend lek op m'n andere fiets. Ik ben bang dat ik vorm begin te verliezen ...
Heb je dan nu maar een trainingskamp gepland om weer in vorm te komen? :+
pi_193596796
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 09:24 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Heb je dan nu maar een trainingskamp gepland om weer in vorm te komen? :+
Over een week of vier in Frankrijk.

Ik heb Wolfpack banden besteld. Ben benieuwd.
Aldus.
pi_193602171
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 09:02 schreef Coppi het volgende:

[..]

Tsss de A-line stelt niets voor in vergelijking met Harrie Slinger op Amerongen.
DIe harrie slinger durf ik ook nog wel (en dat zegt nog niets) en ik zou ook nog wel heel aankomen (dat zegt heel veel).

Overigens zijn ze wel goed in leuke name bedenken die mountainbikers.
Whatever...
pi_193602217
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 09:32 schreef Z het volgende:

[..]

Over een week of vier in Frankrijk.

Ik heb Wolfpack banden besteld. Ben benieuwd.
Wat is er speciaal aan? Ziet eruit of ze gewoon bij continental laten maken?
Whatever...
  vrijdag 12 juni 2020 @ 16:22:25 #147
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_193602552
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:51 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

DIe harrie slinger durf ik ook nog wel (en dat zegt nog niets) en ik zou ook nog wel heel aankomen (dat zegt heel veel).

Overigens zijn ze wel goed in leuke name bedenken die mountainbikers.
"traumapad" in Nijmegen, ook zo één.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 12 juni 2020 @ 16:33:51 #148
130803 Gripper
Get a grip
pi_193602690
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:51 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Overigens zijn ze wel goed in leuke name bedenken die mountainbikers.
namen van klimroutes zijn ook altijd zo grappig. Als je de geest van een 14-jarige hebt tenminste, dan is alles met dicks pussys tits en asses om te huilen van het lachen :P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 12 juni 2020 @ 16:50:39 #149
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193602929
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:33 schreef Gripper het volgende:

[..]

namen van klimroutes zijn ook altijd zo grappig. Als je de geest van een 14-jarige hebt tenminste, dan is alles met dicks pussys tits en asses om te huilen van het lachen :P
Hihi tietjes :@ :@ :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 18:15:12 #150
545 dop
:copyright: dop
pi_193604141
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 09:02 schreef Coppi het volgende:

[..]

Tsss de A-line stelt niets voor in vergelijking met Harrie Slinger op Amerongen.
harry slinger is ook niet bepaald lastig. wat bochtjes maar verder voldoende flow en niets ingewikkeld wat sturen betreft.
in nederland zijn de meeste mtb routes net biljard lakens
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193604233
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 18:15 schreef dop het volgende:

[..]

harry slinger is ook niet bepaald lastig. wat bochtjes maar verder voldoende flow en niets ingewikkeld wat sturen betreft.
in nederland zijn de meeste mtb routes net biljard lakens
Zoetermeer wel eens gereden? Het tweede gedeelte daarvan vond ik wel vrij technisch. Of is dat voor de ervaren MTBer een makkie?
  vrijdag 12 juni 2020 @ 18:21:29 #152
545 dop
:copyright: dop
pi_193604249
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:22 schreef No-P het volgende:

[..]

"traumapad" in Nijmegen, ook zo één.
toevallig 2 weken terug met mijn vriendin geweest.
voor beginners misschien soms wat lastig maar vond hem eigenlijk heel goed te doen.
aantal mooie routes overigens met nijmegen groesbeek mook en malden kun je een heel mooi rondje aan elkaar rijgen. eventueel zelfs nog een stukje reichswald er aan knopen

https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl/routekaart/

samen met limburg toch wel bij de beste plekken om te mountenbiken in nederland
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 12 juni 2020 @ 18:27:08 #153
545 dop
:copyright: dop
pi_193604346
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 18:20 schreef papert het volgende:

[..]

Zoetermeer wel eens gereden? Het tweede gedeelte daarvan vond ik wel vrij technisch. Of is dat voor de ervaren MTBer een makkie?
toevallig vandaag weer eens.
:D
meer hoogte meters dan je zou verwachten en best aardig voor een park parcourtje maar technisch niet shokkend
vooral lastig dat ik met gewone schoenen moest rijden omdat ik mijn mtb schoenen niet bij mijn vriendin had liggen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193604714
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 18:27 schreef dop het volgende:

[..]

toevallig vandaag weer eens.
:D
meer hoogte meters dan je zou verwachten en best aardig voor een park parcourtje maar technisch niet shokkend
vooral lastig dat ik met gewone schoenen moest rijden omdat ik mijn mtb schoenen niet bij mijn vriendin had liggen.

Dan is er wel een groot verschil met echt een mountainbiker en een wielrenner die een keertje de mountainbike pakt. Ik moest regelmatig een voet aan de grond zetten. Helemaal op het einde zelfs een helling met bocht die ik niet haalde.
Vind het netjes dat je hem met gewone schoenen kan rijden.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 19:39:45 #155
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_193605351
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 18:21 schreef dop het volgende:

[..]

toevallig 2 weken terug met mijn vriendin geweest.
voor beginners misschien soms wat lastig maar vond hem eigenlijk heel goed te doen.
aantal mooie routes overigens met nijmegen groesbeek mook en malden kun je een heel mooi rondje aan elkaar rijgen. eventueel zelfs nog een stukje reichswald er aan knopen

https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl/routekaart/

samen met limburg toch wel bij de beste plekken om te mountenbiken in nederland
Ja, er zijn hier heel veel goede routes (ook buiten de routes) voor de Mtb. Er worden nu nog 2 routes (deels) vernieuwd (Malden en Mook). Het reichswald heeft ook wel leuke stukken inderdaad, maar veel minder technisch. Ik kom daar liever met een dropbar.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 12 juni 2020 @ 19:51:18 #156
545 dop
:copyright: dop
pi_193605500
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 18:53 schreef papert het volgende:

[..]

Dan is er wel een groot verschil met echt een mountainbiker en een wielrenner die een keertje de mountainbike pakt. Ik moest regelmatig een voet aan de grond zetten. Helemaal op het einde zelfs een helling met bocht die ik niet haalde.
Vind het netjes dat je hem met gewone schoenen kan rijden.
ben zelf ook meer wielrenner dan mountainbiker, maar bij mijn vriendin is dat omgekeerd. die is technisch beter dan ik, maar gelukkig heb ik ook behoorlijk wat vlieguren en ben ik een redelijke mix van wielrenner en mountainbiker.
op de mtb kun je overigens ook goed merken dat het hebben van de goede tools (fiets,wielen banden, en vering) nog belangrijker is dan op de racer.

dat bochtje waar je een voetje aan de grond moest was zeker dat stukje waar de bomen kort op de route staan? daar zit een s bochtje in dat je staand moet nemen zodat je net iets makkelijker kort kunt insturen. kan de beste overkomen. soms moet ik ook gewoon een rondje inrijden om te weten hoe het allemaal loopt.
rij in een eerste rondje vaak ook bewust om sommige sprongetjes heen als ik niet kan overzien wat er achter ligt. dat is gewoon kwestie van verstand.

[ Bericht 9% gewijzigd door dop op 12-06-2020 20:09:54 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193605518
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 18:53 schreef papert het volgende:

[..]

Dan is er wel een groot verschil met echt een mountainbiker en een wielrenner die een keertje de mountainbike pakt. Ik moest regelmatig een voet aan de grond zetten. Helemaal op het einde zelfs een helling met bocht die ik niet haalde.
Vind het netjes dat je hem met gewone schoenen kan rijden.
Geen minutenlange standstil kunnen doen. :')
Vakman pur sang
pi_193607964
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:55 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wat is er speciaal aan? Ziet eruit of ze gewoon bij continental laten maken?
Ik ben klaar met Victoria, twee klapbanden en aardig wat lek. Ik hou juist helemaal niet van Conti's want die vind ik altijd wat hard. Deze worden wel goed besproken. En ik probeer graag wat nieuws.
Aldus.
pi_193607982
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:35 schreef Z het volgende:

[..]

Ik ben klaar met Victoria, twee klapbanden en aardig wat lek. Ik hou juist helemaal niet van Conti's want die vind ik altijd wat hard. Deze worden wel goed besproken. En ik probeer graag wat nieuws.
Ok, niet goedkoop ook trouwens. Hopelijk bevalt het.
Whatever...
pi_193608078
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:35 schreef Z het volgende:

[..]

Ik ben klaar met Victoria, twee klapbanden en aardig wat lek. Ik hou juist helemaal niet van Conti's want die vind ik altijd wat hard. Deze worden wel goed besproken. En ik probeer graag wat nieuws.
Ben wel fan van vredestijn qua looprondheid. Conti word me te snel vierkant.
Vredestijn FORTEZZA SENSO SUPERIORE
Vakman pur sang
pi_193608171
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ben wel fan van vredestijn qua looprondheid. Conti word me te snel vierkant.
Vredestijn FORTEZZA SENSO SUPERIORE
Die heb ik ook wel eens gehad. Ook goeie banden inderdaad.
Aldus.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 juni 2020 @ 23:53:22 #162
145146 Andyy
pi_193609329
Die zijn best porno maar slijten ook snel en de mooie gele wang wordt wit en vies.
Schwalbe ones met gele wang?
pi_193609781
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 19:51 schreef dop het volgende:

[..]

ben zelf ook meer wielrenner dan mountainbiker, maar bij mijn vriendin is dat omgekeerd. die is technisch beter dan ik, maar gelukkig heb ik ook behoorlijk wat vlieguren en ben ik een redelijke mix van wielrenner en mountainbiker.
op de mtb kun je overigens ook goed merken dat het hebben van de goede tools (fiets,wielen banden, en vering) nog belangrijker is dan op de racer.

dat bochtje waar je een voetje aan de grond moest was zeker dat stukje waar de bomen kort op de route staan? daar zit een s bochtje in dat je staand moet nemen zodat je net iets makkelijker kort kunt insturen. kan de beste overkomen. soms moet ik ook gewoon een rondje inrijden om te weten hoe het allemaal loopt.
rij in een eerste rondje vaak ook bewust om sommige sprongetjes heen als ik niet kan overzien wat er achter ligt. dat is gewoon kwestie van verstand.
Ja, dat klopt. Daar waar het stuur maar net aan tussen de bomen door past. En toen ik eenmaal stil stond kwam ik niet meer in gang. Binnenkort maar weer is proberen.
pi_193611188
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 23:53 schreef Andyy het volgende:
Die zijn best porno maar slijten ook snel en de mooie gele wang wordt wit en vies.
Schwalbe ones met gele wang?
Bij de Schwalbes blijft de gele wang ook mooi.

Ik had op m’n crosser m’n achterband aan gort gereden, Challenge Grifo. Ben naar een fietsenmaker gereden die alleen maar compleet zwarte banden had. Vind dat stiekem wel mooier staan eigenlijk. Moet alleen nog ff een voorband bestellen.

Specialized Terra. Wel met een grof noppenprofiel, maar dat is wel lekker in de winter straks. Het voordeel is dat ze ook tubeless ready zijn. Ik ga zo ook tubeless maken, hoef ik ook niet meer bang voor stootlek te zijn :)
  FOK!fotograaf zaterdag 13 juni 2020 @ 08:53:25 #165
73911 ultra_ivo
pi_193611231
Ik heb juist weer slechte ervaringen met Vredestein en Schwalbe en goede ervaringen met Vittoria.
  FOK!fotograaf zaterdag 13 juni 2020 @ 09:16:36 #166
145146 Andyy
pi_193611371
Ik zit marktplaats in de gaten te houden voor tweedehands supersixjes. Wil m’n complete groepset over kunnen zetten incl bb30 frame.
Maar zit ook met een schuin oog naar chinese frames te kijken (geen namaak dit keer).
Iemand een aanrader voor een semi aero frame (beetje comfort en lichtgewicht ipv plankhard en aero)?
Of een tweedehands fiets die ik in de gaten kan houden met bb30
pi_193611434
Goedemorgen jongens! Ik heb een vraagje:
Onlangs is mijn ketting van mijn mountainbike gebroken. Hij was al is en smerig dus heb hem gewoon weggegooid en er een nieuwe ketting op laten zetten.

Maar met deze ketting slaat ie elke keer als ik ook maar een beetje aanzet gelijk over. Waarschijnlijk is het voorblad dan ook redelijk versleten.

Wat te doen? Is er iets anders wat gedaan kan worden behalve gelijk ook een nieuw voorblad te halen? En zo niet, wat is een beetje een ok voorblad dat niet gelijk 300 euro kost? (Zit in een verhuizing, dus elke euro bespaard is bonus haha)

Het gaat om een Focus Black Forest 29R 4.0

Ik weet dat jullie meer van de racers zijn, maar probeer het gewoon :*
People assume too much.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 09:46:02 #168
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193611584
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 09:28 schreef very het volgende:
Goedemorgen jongens! Ik heb een vraagje:
Onlangs is mijn ketting van mijn mountainbike gebroken. Hij was al is en smerig dus heb hem gewoon weggegooid en er een nieuwe ketting op laten zetten.

Maar met deze ketting slaat ie elke keer als ik ook maar een beetje aanzet gelijk over. Waarschijnlijk is het voorblad dan ook redelijk versleten.

Wat te doen? Is er iets anders wat gedaan kan worden behalve gelijk ook een nieuw voorblad te halen? En zo niet, wat is een beetje een ok voorblad dat niet gelijk 300 euro kost? (Zit in een verhuizing, dus elke euro bespaard is bonus haha)

Het gaat om een Focus Black Forest 29R 4.0

Ik weet dat jullie meer van de racers zijn, maar probeer het gewoon :*
Je kan nog eerst de cassette vervangend, Hopen dat dat werkt, maar waarschijnlijk mogen de voorbladen ook. Bij mij wel in ieder geval.

Ik heb Chinook bladen van TA specialties op mn SRAM gezet, misschien kan dat
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193611607
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 18:15 schreef dop het volgende:

[..]

harry slinger is ook niet bepaald lastig. wat bochtjes maar verder voldoende flow en niets ingewikkeld wat sturen betreft.
in nederland zijn de meeste mtb routes net biljard lakens
Het was maar een grapje natuurlijk. Uiteraard onvergelijkbaar. Wel het beste wat we hebben op de Heuvelrug.
pi_193611792
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 08:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb juist weer slechte ervaringen met Vredestein en Schwalbe en goede ervaringen met Vittoria.
Ik was heel tevreden met mijn Vittoria Corsa Control. Heerlijke band, soepel, veel grip en best lekbestendig. Met het eerste setje wat ik had heb ik nul keer lek gereden. Maar daarna een setje waar ik wel veel lek had. En dus twee klapbanden. En in het laatste setje kwamen snel scheurtjes. Dus daarom maar een keer wat anders. Geen blanke wangen deze keer, die vond ik wat te duur van Wolfpack. Stomme naam trouwens. Collega rijdt met Grand Bois banden. Heel mooi maar helemaal niet te betalen. En niet snel genoeg denk ik :P

Kunnen klapbanden ook veroorzaakt worden door het wiel?
Aldus.
pi_193611890
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 09:28 schreef very het volgende:
Goedemorgen jongens! Ik heb een vraagje:
Onlangs is mijn ketting van mijn mountainbike gebroken. Hij was al is en smerig dus heb hem gewoon weggegooid en er een nieuwe ketting op laten zetten.

Maar met deze ketting slaat ie elke keer als ik ook maar een beetje aanzet gelijk over. Waarschijnlijk is het voorblad dan ook redelijk versleten.

Wat te doen? Is er iets anders wat gedaan kan worden behalve gelijk ook een nieuw voorblad te halen? En zo niet, wat is een beetje een ok voorblad dat niet gelijk 300 euro kost? (Zit in een verhuizing, dus elke euro bespaard is bonus haha)

Het gaat om een Focus Black Forest 29R 4.0

Ik weet dat jullie meer van de racers zijn, maar probeer het gewoon :*
Je cassette eerder. Voorbladen gaan best lang mee.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 10:37:47 #172
545 dop
:copyright: dop
pi_193612067
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 10:19 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Je cassette eerder. Voorbladen gaan best lang mee.
Als je 6 jaar lang met de zelfde ketting rijdt dan geef ik.je de garantie dat zowel voor als achter alles is opgevreten.
Zeker op een MTB
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193612100
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 10:37 schreef dop het volgende:

[..]

Als je 6 jaar lang met de zelfde ketting rijdt dan geef ik.je de garantie dat zowel voor als achter alles is opgevreten.
Zeker op een MTB
Als je 6 jaar met een 1 ketting doet, dan fiets je niet veel en is je voorblad zeker niet versleten. Ook niet op een Mtb. :D

Verder, waar komt die 6 jaar vandaan?
  zaterdag 13 juni 2020 @ 10:47:03 #174
545 dop
:copyright: dop
pi_193612186
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 10:41 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als je 6 jaar met een 1 ketting doet, dan fiets je niet veel en is je voorblad zeker niet versleten. Ook niet op een Mtb. :D

Verder, waar komt die 6 jaar vandaan?
gokje model 2014
samen met het verhaal van de gebroken ketting, klinkt niet als iemand die regelmatig onderhoud doet aan de fiets.
misschien wat voor ingenomen van mij , maar ik heb sterk het gevoel dat de ketting brak omdat hij helemaal naar de tyfes is gereden
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193612357
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 09:46 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Je kan nog eerst de cassette vervangend, Hopen dat dat werkt, maar waarschijnlijk mogen de voorbladen ook. Bij mij wel in ieder geval.

Ik heb Chinook bladen van TA specialties op mn SRAM gezet, misschien kan dat
Zal zo eens kijken hoe de bladen er aan toe zijn.
Is dat chinook spul wat?
People assume too much.
pi_193612385
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 10:47 schreef dop het volgende:

[..]

gokje model 2014
samen met het verhaal van de gebroken ketting, klinkt niet als iemand die regelmatig onderhoud doet aan de fiets.
misschien wat voor ingenomen van mij , maar ik heb sterk het gevoel dat de ketting brak omdat hij helemaal naar de tyfes is gereden
Ik moet inderdaad zeggen dat het onderhoud van mijn MTB redelijk te wensen overlaat haha.
People assume too much.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 11:19:20 #177
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193612557
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 11:00 schreef very het volgende:

[..]

Zal zo eens kijken hoe de bladen er aan toe zijn.
Is dat chinook spul wat?
Weet niet, het werkt :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193614250
Prachtige foto's...je kunt wel zien dat ik fotograaf ben:



Nou heb ik er geen verstand van, maar achter ziet er volgens mij nog best redelijk uit. Of niet?
People assume too much.
pi_193615474
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 13:57 schreef very het volgende:
Prachtige foto's...je kunt wel zien dat ik fotograaf ben:

[ afbeelding ]

Nou heb ik er geen verstand van, maar achter ziet er volgens mij nog best redelijk uit. Of niet?
Nee.
Vakman pur sang
pi_193615751
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 16:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee.
Niet? De voorkant heeft veel meer "haaientanden" toch?
People assume too much.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 16:39:39 #181
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193615866
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 10:47 schreef dop het volgende:

[..]

gokje model 2014
samen met het verhaal van de gebroken ketting, klinkt niet als iemand die regelmatig onderhoud doet aan de fiets.
misschien wat voor ingenomen van mij , maar ik heb sterk het gevoel dat de ketting brak omdat hij helemaal naar de tyfes is gereden
Bwoah ik heb met kettingen doorgereden tot letterlijk de stukken uit het voorblad kwamen. Een ketting die goed gemonteerd is breeekt echt niet zomaar vanwege slijtage.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 16:40:26 #182
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193615881
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 11:01 schreef very het volgende:

[..]

Ik moet inderdaad zeggen dat het onderhoud van mijn MTB redelijk te wensen overlaat haha.
Hey very hoe is het? :W

Die voorbladen zien er nog wel redelijk uit, misschien idd alleen een nieuwe cassette achter genoeg. Een ketting slaat ook niet zo snel over op de voorbladen als die versleten zijn omdat die tandwielen groter zijn. Wat je wel krijgt met versleten voorbladen en een nieuwe ketting is dat die niet echt geruisloos meer loopt.

[ Bericht 12% gewijzigd door kaasplankje op 13-06-2020 16:53:06 ]
pi_193616308
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 16:31 schreef very het volgende:

[..]

Niet? De voorkant heeft veel meer "haaientanden" toch?
Je kunt het niet echt zien dat is het punt.
Als ie overslaat moet je de cassette sowieso vervangen en dan kijken of de voorbladen nog meekunnen. Idd door geluid.
Vakman pur sang
pi_193616573
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 16:40 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hey very hoe is het? :W

Die voorbladen zien er nog wel redelijk uit, misschien idd alleen een nieuwe cassette achter genoeg. Een ketting slaat ook niet zo snel over op de voorbladen als die versleten zijn omdat die tandwielen groter zijn. Wat je wel krijgt met versleten voorbladen en een nieuwe ketting is dat die niet echt geruisloos meer loopt.
Thanks. Met mij lekker hoor....Met jou/jullie?
geruisloos was ie toch al niet :P

thx....binnenkort ff nieuwe cassette halen dan
People assume too much.
  FOK!fotograaf zaterdag 13 juni 2020 @ 19:54:42 #185
73911 ultra_ivo
pi_193617769
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 10:07 schreef Z het volgende:

[..]

Ik was heel tevreden met mijn Vittoria Corsa Control. Heerlijke band, soepel, veel grip en best lekbestendig. Met het eerste setje wat ik had heb ik nul keer lek gereden. Maar daarna een setje waar ik wel veel lek had. En dus twee klapbanden. En in het laatste setje kwamen snel scheurtjes. Dus daarom maar een keer wat anders. Geen blanke wangen deze keer, die vond ik wat te duur van Wolfpack. Stomme naam trouwens. Collega rijdt met Grand Bois banden. Heel mooi maar helemaal niet te betalen. En niet snel genoeg denk ik :P

Kunnen klapbanden ook veroorzaakt worden door het wiel?
Jazeker. Als je velg bijvoorbeeld een beetje ondermaats is en je band een beetje overmaats dan kan de band zelfs van de velg afglippen.
pi_193620661
Haha die docu van Lance. :')
Vakman pur sang
pi_193620782
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 09:16 schreef Andyy het volgende:
Ik zit marktplaats in de gaten te houden voor tweedehands supersixjes. Wil m’n complete groepset over kunnen zetten incl bb30 frame.
Maar zit ook met een schuin oog naar chinese frames te kijken (geen namaak dit keer).
Iemand een aanrader voor een semi aero frame (beetje comfort en lichtgewicht ipv plankhard en aero)?
Of een tweedehands fiets die ik in de gaten kan houden met bb30
Tarmac SL4 of SL5?
pi_193624480
Op aanraden van RR ook hier maar eens proberen. Het mountainbiketopic is niet echt druk, en wellicht past het hier ook wel beter.
Misschien kan hier iemand wat meer vertellen over 'gravel'band-velgcombinaties en een goede serup voor op een hardtail.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 16:25 schreef vivelafete het volgende:
Ik heb gezien dat er wat mooie gravelroutes bij mij in de buurt liggen, vooral door de heide en het bos.
Nu heb ik een racefiets - maar daar gaan geen bredere wielen / banden in dan degene die ik nu heb - en een mountainbike (hardtail) die ik tot nu toe gebruik voor de bestaande MTB-routes in de buurt.

In mijn MTB zitten 29" DT Swiss M1700 spline 2 velgen met als aanduiding 622-22.5 en er zitten nu 2.2 inch (55-622) continental X-king en MountainKing banden op.

Ik wil - als test - een keer andere gravelachtige banden erop zetten om wat beter te bollen op verharde wegen en onververharde heide- en bospaden en zat er aan te denken om bijv. Schwalbe g-one (40/42 - 622) te kopen en af en toe op mijn MTB te zetten. Als het bevalt kan ik altijd nog een keer een extra wielset kopen.
Maar, ik kom er niet echt goed uit wat hierin een goede keuze zal zijn. Kan de velg-band-combi zoals ik hierboven heb beschreven (22.5-622 met 40-622) bijvoorbeeld? En hoe smal kan ik in theorie gaan met mijn velgen, zou ik hier bijv. Ook 25 mm banden op kunnen leggen?
Is er überhaupt wel voordeel om smallere banden te monteren of kan ik net zo goed voor 'MTB'-banden met minder profiel kiezen? Of zijn mijn huidige banden eigenlijk al wel snel genoeg en valt er niet zo veel winst te behalen? Ik vind ze zelf wat stroperig aandoen op verhard en licht onverhard. Is er hier iemand die een soortgelijke actie heeft gedaan en wat is dan een goede setup? Zijn er nog zaken waar ik specifiek rekening moet houden, aanraders, afraders?

Het is dus de bedoeling om hier af en toe gebruik van te maken om toch wat snelheid te behouden op plaatse waar ik met de racefiets niet graag kom.
Ik hoop dat er hier iemand is die hier ervaring mee heeft en er wat meer over kan vertellen!
  FOK!fotograaf zondag 14 juni 2020 @ 10:29:30 #189
145146 Andyy
pi_193624554
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 22:57 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Tarmac SL4 of SL5?
Gaat op m'n Marktplaats watchlist :P
  zondag 14 juni 2020 @ 11:04:25 #190
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193624868
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 10:17 schreef vivelafete het volgende:
Op aanraden van RR ook hier maar eens proberen. Het mountainbiketopic is niet echt druk, en wellicht past het hier ook wel beter.
Misschien kan hier iemand wat meer vertellen over 'gravel'band-velgcombinaties en een goede serup voor op een hardtail.
[..]

Ik denk dat smallere banden je fiets niet heel veel sneller gaat maken, wel lichter. Als je zand of losse gravel rijdt dan is een bredere band met een lage spanning veel beter dan een smalle. De banden die je hebt (conti Mountain king zijn met een grove nop. Je zal met een set conti speedking (of vergelijkbare semi slick) veel sneller zijn op zand, verharde wegen en paadjes. Alleen in natte moddercondities zal het profiel niet grof genoeg zijn voor genoeg grip.

De semislick kan je goed gebruiken op de zanderige ondergrond van bijv. veluwe en Utrechtse heuvelrug en de grove noppen voor bijv. in de Belgische ardennen waar het meer klei of leemgrond is.



[ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 14-06-2020 11:13:04 ]
pi_193626070
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik denk dat smallere banden je fiets niet heel veel sneller gaat maken, wel lichter. Als je zand of losse gravel rijdt dan is een bredere band met een lage spanning veel beter dan een smalle. De banden die je hebt (conti Mountain king zijn met een grove nop. Je zal met een set conti speedking (of vergelijkbare semi slick) veel sneller zijn op zand, verharde wegen en paadjes. Alleen in natte moddercondities zal het profiel niet grof genoeg zijn voor genoeg grip.

De semislick kan je goed gebruiken op de zanderige ondergrond van bijv. veluwe en Utrechtse heuvelrug en de grove noppen voor bijv. in de Belgische ardennen waar het meer klei of leemgrond is.

[ afbeelding ]
Dit is trouwens ook een goede en goedkope band voor die omstandigheden:

https://www.futurumshop.n(...)nd-zwart-bruin.phtml

Ook nog eens TLR
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193627483
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik denk dat smallere banden je fiets niet heel veel sneller gaat maken, wel lichter. Als je zand of losse gravel rijdt dan is een bredere band met een lage spanning veel beter dan een smalle. De banden die je hebt (conti Mountain king zijn met een grove nop. Je zal met een set conti speedking (of vergelijkbare semi slick) veel sneller zijn op zand, verharde wegen en paadjes. Alleen in natte moddercondities zal het profiel niet grof genoeg zijn voor genoeg grip.

De semislick kan je goed gebruiken op de zanderige ondergrond van bijv. veluwe en Utrechtse heuvelrug en de grove noppen voor bijv. in de Belgische ardennen waar het meer klei of leemgrond is.

[ afbeelding ]
Niet helemaal eens, veel te weinig grip voor een snelle bochtenstuk.
Ik denk dat het voordeel zit in een uiterst soepele band, niet te grove noppen maar wel een rondom goede nop.
Let hierbij vooral op TPI van het karkas. (Soepelheid)

De Specialized S-Works Fasttrack tubeless is een ontzettend gripvolle lichte en snelle band bijvoorbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lospedrosa op 14-06-2020 15:30:34 ]
Vakman pur sang
pi_193627540
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Niet helemaal eens, veel te weinig grip voor een snelle bochtenstuk.
Ik denk dat het voordeel zit in een uiterst soepele band, niet te grove noppen maar wel een rondom goede nop.
Let hierbij vooral op TPI van het karkas. (Soepelheid)

De Specialized Fasttrack tubeless is een ontzettend gripvolle lichte en snelle band bijvoorbeeld.
Dat van TPI is wel bekend, maar bij grotere banden zoals mtb en cyclocross wel wat overgewaardeerd.

Die jij noemt is veel grof voor gravel en zand. Niki reed de dirty kanzellend ook op die hutchinton en heeft die rit nou niet bepaald stil gezeten.

Ik heb van die 35mm met een wereld noppen, zodra ik in nul zand kom graaft die zich in. Heel verschil met de band van Gripper.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193627589
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Die is veel te grof voor gravel en zand. Niki reed de dirty kanzellend ook op die hutchinton en heeft die rit nou niet bepaald stil gezeten.
Oh ik had dat verhaal niet gelezen en dacht dat het om singletracks ging op vrij hard zand.
Ja dan is een gladdere band nog iets sneller, maar slaat nergens op om met je mtb gravel te rijden.
Vakman pur sang
pi_193627778
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Oh ik had dat verhaal niet gelezen en dacht dat het om singletracks ging op vrij hard zand.
Ja dan is een gladdere band nog iets sneller, maar slaat nergens op om met je mtb gravel te rijden.
Ik heb het verhaal verder ook niet gelezen. Dacht dat het om een gravelfiets ging haha. Gaat lekker.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 14 juni 2020 @ 15:56:23 #196
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193627922
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Niet helemaal eens, veel te weinig grip voor een snelle bochtenstuk.
Ik denk dat het voordeel zit in een uiterst soepele band, niet te grove noppen maar wel een rondom goede nop.
Let hierbij vooral op TPI van het karkas. (Soepelheid)

De Specialized S-Works Fasttrack tubeless is een ontzettend gripvolle lichte en snelle band bijvoorbeeld.
Dan moet de spanning wat omlaag hé dan heb je beter grip in de bochten. Profiel keuze op een crossband of dat nu mtb of cx of gravel is, het blijft een compromis.
pi_193629495
Ik twijfel daar ook nog wat over. Heb al heel lang Grifo, maar die komen wel tekort als het echt blubber is. Alleen zijn die dingen zo kwetsbaar en gaan ze niet lang mee.

Daarom ga ik nu eerst maar eens voor Specialized Terra. Wel iets meer profiel, maar ik hoop dat tubeless wat verschil maakt.
pi_193629563
Vandaag heerlijk gereden. Wordt nog steeds elke week sneller. Hoe makkelijker ik ga fietsen, hoe mee er een wens komt voor een andere fiets. Gek genoeg.
pi_193631119
Dit weekend maar een beetje gefietst. Heen en weer naar het strand vooral. Wel lekker weertje om te fietsen. Niet al te warm en gisteren ook weinig wind.
Whatever...
pi_193632701
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:29 schreef Patroon het volgende:
Die jij noemt is veel grof voor gravel en zand. Niki reed de dirty kanzellend ook op die hutchinton en heeft die rit nou niet bepaald stil gezeten.
Ik weet niet of Niki hele rit met zelfde banden heeft gefietst ?
Laurens heeft iig halverwege gewisseld las ik.
En Niki had ook een volgauto met extra fiets (en wielen?) mee rijden, zag ik staan toen ik ze tegenkwam.

Maargoed stukken die ze hebben gereden waren geen blubber/klei ed.
Misschien paar kleine stukjes mul zand.
pi_193632805
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:05 schreef ddx het volgende:

[..]

Ik weet niet of Niki hele rit met zelfde banden heeft gefietst ?
Laurens heeft iig halverwege gewisseld las ik.
En Niki had ook een volgauto met extra fiets (en wielen?) mee rijden, zag ik staan toen ik ze tegenkwam.

Maargoed stukken die ze hebben gereden waren geen blubber/klei ed.
Misschien paar kleine stukjes mul zand.
Lol, dat meen je niet.. ltd had zelf de mond vol van dat het selfsupported moest zijn zonder volgauto etc. Ben sowieso wel wat klaar met die podcast, want die Stevie likt nog net niet zijn ballen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 14-06-2020 22:21:33 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193632925
Volgauto reed voornamelijk mee voor beelden (met onder meer drone) maar zag ook een foto van een koelbox met eten/drinken.
Niet echt helemaal self supported.

Ik luister die podcast eens in de zoveel tijd, wel grappig slap gelul maar ga er niet speciaal iedere keer naar luisteren.
pi_193632999
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:18 schreef ddx het volgende:
Volgauto reed voornamelijk mee voor beelden (met onder meer drone) maar zag ook een foto van een koelbox met eten/drinken.
Niet echt helemaal self supported.

Ik luister die podcast eens in de zoveel tijd, wel grappig slap gelul maar ga er niet speciaal iedere keer naar luisteren.
En die mannen in de volgauto waren robots die geen eten en drinken hoefden? ;)
pi_193633028
Ach ik zit er niet zo mee hoor, of je nou eten uit een koelbox haalt of dat je een tankstation in loopt zoals ik heb gedaan.
Maar helemaal volgens de zelfbedachte regels van Laurens was het niet.
  zondag 14 juni 2020 @ 22:45:21 #205
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193633523
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:18 schreef ddx het volgende:
Volgauto reed voornamelijk mee voor beelden (met onder meer drone) maar zag ook een foto van een koelbox met eten/drinken.
Niet echt helemaal self supported.

Ik luister die podcast eens in de zoveel tijd, wel grappig slap gelul maar ga er niet speciaal iedere keer naar luisteren.
Dat maakt niets uit. Als je organisatie oproept om bepaalde regels te volgen, moet je dat zelf ook doen.

Of je moet gewoon zeggen dat het je geen fuck boeit.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 15 juni 2020 @ 00:17:52 #206
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193634686
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat maakt niets uit. Als je organisatie oproept om bepaalde regels te volgen, moet je dat zelf ook doen.

Of je moet gewoon zeggen dat het je geen fuck boeit.
Was het niet net zoals Dirty Kanza 200? Dus self supported muv 2 pauzemomenten?

Daar hebben ze ook gewoon een supportcrew
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 15 juni 2020 @ 07:42:41 #207
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193635680
Self supported met een volgauto met koelbox en drone beelden. Alsof je naar Ed Stafford zit te kijken op disco. :')
pi_193636536
Ik zag dat die Stevie en Martijn Hendriks van de NOS hem ook hadden gefietst. Die hadden zelfs een fotograaf mee, die fietsbenen-gozert...

Het hele fietsen begint wel hard te verhipsteren :9
pi_193636599
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:37 schreef Tommeke het volgende:
Het hele fietsen begint wel hard te verhipsteren :9
Ja man. }:|
Vakman pur sang
pi_193636663
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:37 schreef Tommeke het volgende:
Ik zag dat die Stevie en Martijn Hendriks van de NOS hem ook hadden gefietst. Die hadden zelfs een fotograaf mee, die fietsbenen-gozert...

Het hele fietsen begint wel hard te verhipsteren :9
Och, dat is toch al lang zo?
Gewoon niet teveel van aantrekken en zelf lekker blijven fietsen ;)
pi_193636676
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Lol, dat meen je niet.. ltd had zelf de mond vol van dat het selfsupported moest zijn zonder volgauto etc. Ben sowieso wel wat klaar met die podcast, want die Stevie likt nog net niet zijn ballen.
Commercieel dom gelul die podcast geworden, elk twee minuten komt er een sponsor langs en gaat alleen nog om eigen gewin.
pi_193636769
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:37 schreef Tommeke het volgende:
Ik zag dat die Stevie en Martijn Hendriks van de NOS hem ook hadden gefietst. Die hadden zelfs een fotograaf mee, die fietsbenen-gozert...

Het hele fietsen begint wel hard te verhipsteren :9
Die nieuwe podcast van van der Zandt en Hendriks is best grappig.
pi_193636770
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:51 schreef Leonos het volgende:

[..]

Commercieel dom gelul die podcast geworden, elk twee minuten komt er een sponsor langs en gaat alleen nog om eigen gewin.
Idd. Laatste podcast over dirty kanzellend heb ik na 5min afgezet. Die Stevie zit daar volgens mij met een half stijfje naar Laurens te kijken..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193636846
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:51 schreef Leonos het volgende:

[..]

Commercieel dom gelul die podcast geworden, elk twee minuten komt er een sponsor langs en gaat alleen nog om eigen gewin.
Ach prima luistervoer voor in de auto, kan reclame makkelijk filteren. LtD probeert een verdienmodel te creeren voor na zijn carriere. Is zijn goed recht.

Luister enkel actief als ze leuke gasten uit het peloton hebben. En overal heb ik toch redelijk wat geleerd.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193636849
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Idd. Laatste podcast over dirty kanzellend heb ik na 5min afgezet. Die Stevie zit daar volgens mij met een half stijfje naar Laurens te kijken..
Haha, dat ook :D
  maandag 15 juni 2020 @ 10:21:02 #216
130803 Gripper
Get a grip
pi_193636977
Tommeke, Patroon, wij moeten ook een podcast over onze gravel adventures gaan maken. En dan alleen maar praten over wat in de regio waar we doorheen fietsen het beste artisanale kaasje is, welk abdijbier daarbij gedronken moet worden, welke baardwax je het beste kunt gebruiken om na een dag op stoffige wegen toch weer verzorgd eruit te zien, en in welke volgorde je je burger moet beleggen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 15 juni 2020 @ 10:23:35 #217
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193637000
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:21 schreef Gripper het volgende:
Tommeke, Patroon, wij moeten ook een podcast over onze gravel adventures gaan maken. En dan alleen maar praten over wat in de regio waar we doorheen fietsen het beste artisanale kaasje is, welk abdijbier daarbij gedronken moet worden, welke baardwax je het beste kunt gebruiken om na een dag op stoffige wegen toch weer verzorgd eruit te zien, en in welke volgorde je je burger moet beleggen.
Zou luisteren, en dan af en toe papa kaas voor de duiding
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 15 juni 2020 @ 10:32:57 #218
545 dop
:copyright: dop
pi_193637121
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Oh ik had dat verhaal niet gelezen en dacht dat het om singletracks ging op vrij hard zand.
Ja dan is een gladdere band nog iet
s sneller, maar slaat nergens op om met je mtb gravel te rijden.
de beste gravelbike is een mtb.
ik heb voor mijn mtb een vaste vork samen met een setje vittoria tattoo en 30mm velgen.
daar mee geef ik heel wat gravelbikes het nakijk.
op zand singeltracks en snelle afdalingen kan daar geen gravelbike tegen op.

andere prima gravel keuzes voor de mtb zijn schwalbe G-one of Tunder Burt. ik zou wel altijd voor minimaal 25mm velgen gaan (liever 30) zodat je optimaal gebruik kunt maken van de voordelen van een breder band.



[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 15-06-2020 10:47:25 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193637162
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:21 schreef Gripper het volgende:
Tommeke, Patroon, wij moeten ook een podcast over onze gravel adventures gaan maken. En dan alleen maar praten over wat in de regio waar we doorheen fietsen het beste artisanale kaasje is, welk abdijbier daarbij gedronken moet worden, welke baardwax je het beste kunt gebruiken om na een dag op stoffige wegen toch weer verzorgd eruit te zien, en in welke volgorde je je burger moet beleggen.
Zou luisteren :@ :@
pi_193637270
Gister had ik voor het eerst sinds tijden weer een authentiek fietsdipje het laatste uur.. ben in de laatste 25km geloof ik nog 2x gestopt om iets te eten en toen ik thuiskwam deed ook alles pijn..
Maarja mag ook wel na bijna 140km door regen en terug met veel tegenwind langs de ringvaart.

En ik had zaterdag de eerste plek in de wekelijkse tijdrit gehaald, 10x de maeslantkering! (klein heuveltje omhoog en na een scherpe bocht weer omlaag). Helaas was het wel erg druk met toeristen, anders had ik nog wel harder gekund. Maarja er doen helaas nog maar 3 vrouwen mee aan de competitie :s
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193637343
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:44 schreef La_Tramposa het volgende:
Gister had ik voor het eerst sinds tijden weer een authentiek fietsdipje het laatste uur.. ben in de laatste 25km geloof ik nog 2x gestopt om iets te eten en toen ik thuiskwam deed ook alles pijn..
Maarja mag ook wel na bijna 140km door regen en terug met veel tegenwind langs de ringvaart.

En ik had zaterdag de eerste plek in de wekelijkse tijdrit gehaald, 10x de maeslantkering! (klein heuveltje omhoog en na een scherpe bocht weer omlaag). Helaas was het wel erg druk met toeristen, anders had ik nog wel harder gekund. Maarja er doen helaas nog maar 3 vrouwen mee aan de competitie :s
Zou het eerste met het tweede te maken kunnen hebben? ;)
pi_193637374
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:51 schreef cafca het volgende:

[..]

Zou het eerste met het tweede te maken kunnen hebben? ;)
Waarschijnlijk wel.. en met weinig slaap na een vrijgezellenfeestje zaterdag :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 15 juni 2020 @ 11:03:50 #223
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193637516
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:51 schreef Leonos het volgende:

[..]

Commercieel dom gelul die podcast geworden, elk twee minuten komt er een sponsor langs en gaat alleen nog om eigen gewin.
Volgens mij maar 1 of 2 reclame-momenten per podcast en die zijn ook nog gemakkelijk ‘door te spoelen’.
  maandag 15 juni 2020 @ 11:26:38 #224
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193637775
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:09 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Ach prima luistervoer voor in de auto, kan reclame makkelijk filteren. LtD probeert een verdienmodel te creeren voor na zijn carriere. Is zijn goed recht.

Luister enkel actief als ze leuke gasten uit het peloton hebben. En overal heb ik toch redelijk wat geleerd.
Heeft die gozer nog niet genoeg geld dan? Er is niets mis met wat geld verdienen aan je bekendheid, maar hij is nu aardig aan het uitmelken heb ik het idee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 15 juni 2020 @ 11:27:01 #225
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193637782
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:32 schreef dop het volgende:

[..]

de beste gravelbike is een mtb.
ik heb voor mijn mtb een vaste vork samen met een setje vittoria tattoo en 30mm velgen.
daar mee geef ik heel wat gravelbikes het nakijk.
op zand singeltracks en snelle afdalingen kan daar geen gravelbike tegen op.

andere prima gravel keuzes voor de mtb zijn schwalbe G-one of Tunder Burt. ik zou wel altijd voor minimaal 25mm velgen gaan (liever 30) zodat je optimaal gebruik kunt maken van de voordelen van een breder band.

[ afbeelding ]

Of de berijder is belangrijker dan de fiets :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193637811
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heeft die gozer nog niet genoeg geld dan? Er is niets mis met wat geld verdienen aan je bekendheid, maar hij is nu aardig aan het uitmelken heb ik het idee.
Nouja, ik heb het idee dat een deel van de verdiensten ook wel weer gaat naar nieuwe projecten. Ze gaan nu ook een kledingljin uitbrengen en zo. Natuurlijk zal hij er zelf ook best aan verdienen, maar goed je hoeft het niet te kopen, en er zijn een hele hoop mensen voor wie hij het fietsen toegankelijker maakt volgens mij.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 15 juni 2020 @ 11:31:36 #227
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193637832
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, ik heb het idee dat een deel van de verdiensten ook wel weer gaat naar nieuwe projecten. Ze gaan nu ook een kledingljin uitbrengen en zo. Natuurlijk zal hij er zelf ook best aan verdienen, maar goed je hoeft het niet te kopen, en er zijn een hele hoop mensen voor wie hij het fietsen toegankelijker maakt volgens mij.
Die kledinglijn zal verre van gratis zijn hoor... Maar dan kan iedereen wel zien bij een koffiestop dat je een echte wielrenner bent, want je hebt kleding van LTD aan!

Net als die figuren in volledige rapha met een superdure fiets die in Amsterdam van terras naar terras rijden, om een rondje hoep te rijden en daarna de foto's van hun epic ride op insta te zetten. :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193638130
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Die kledinglijn zal verre van gratis zijn hoor... Maar dan kan iedereen wel zien bij een koffiestop dat je een echte wielrenner bent, want je hebt kleding van LTD aan!

Net als die figuren in volledige rapha met een superdure fiets die in Amsterdam van terras naar terras rijden, om een rondje hoep te rijden en daarna de foto's van hun epic ride op insta te zetten. :D
Ja nouja, moeten ze zelf weten toch?

Ik doe met mijn vriend vaak shirtjes-tel-competitie onderweg, meestal kies ik Trek, wint altijd. Maar laatst koos ik Rapha, maar we waren te ver van Amsterdam haha.. geen een gezien..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 15 juni 2020 @ 12:33:58 #229
545 dop
:copyright: dop
pi_193638606
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Of de berijder is belangrijker dan de fiets :+
absoluut,
en iedere berijder heeft zo zijn kwaliteiten.

je kunt verschillende soorten fietsen ook in een soort volgorde zetten naar gelang wat ze kunnen

1 tijdritfiets
2 Aero racefiets
3 racefiets
4 crosser/gravelbike
5 hardtail mtb
6 fully mtb
7 downhilbike

elk van deze heeft overlap met de vorige en volgende fiets in het rijtje, en er zijn er die soms een beetje van allebei zijn.
maar uiteindelijk is het de berijder die bepaald of dat ook werkelijk kan en lukt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193638733
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:21 schreef Gripper het volgende:
Tommeke, Patroon, wij moeten ook een podcast over onze gravel adventures gaan maken. En dan alleen maar praten over wat in de regio waar we doorheen fietsen het beste artisanale kaasje is, welk abdijbier daarbij gedronken moet worden, welke baardwax je het beste kunt gebruiken om na een dag op stoffige wegen toch weer verzorgd eruit te zien, en in welke volgorde je je burger moet beleggen.
Laten we dat doen :9
pi_193638747
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:50 schreef cafca het volgende:

[..]

Och, dat is toch al lang zo?
Gewoon niet teveel van aantrekken en zelf lekker blijven fietsen ;)
Doe ik zelf ook aan mee natuurlijk ;)
pi_193638753
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:01 schreef Alcatranz. het volgende:

[..]

Die nieuwe podcast van van der Zandt en Hendriks is best grappig.
Ga ik wel ff luisteren hoor. Zijn volgens mij prima kerels die zichzelf niet te serieus nemen.
pi_193638925
Budget (en toestemming vrouw 😛) is gevonden. Er gaat een nieuwe fiets komen. Het moet in ieder geval een upgrade zijn voor mijn huidige fiets. (Cube attempt afgemonteerd met Shimano Sora en Tiagra)
Mijn maximale budget is 1500 euro. Heb een voorkeur voor tweedehands. Zit marktplaats al af te speuren, maar vind dat nog best lastig.
pi_193639017
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:56 schreef papert het volgende:
Budget (en toestemming vrouw 😛) is gevonden. Er gaat een nieuwe fiets komen. Het moet in ieder geval een upgrade zijn voor mijn huidige fiets. (Cube attempt afgemonteerd met Shimano Sora en Tiagra)
Mijn maximale budget is 1500 euro. Heb een voorkeur voor tweedehands. Zit marktplaats al af te speuren, maar vind dat nog best lastig.
Hoeveel verstand heb je van een fiets? Dus weet je waar je op moet letten als je een 2e hands koopt?

Als je de verkeerde koopt kun je zomaar meer dan 1500 euro kwijt zijn.

Dus, als je er weinig verstand van hebt en je 2e hands wilt, dan zou ik naar een goede lokale fietsenmaker gaan en daar vragen of ze iets hebben staan.


Of je maakt er 1700 euro van, en je hebt een mooie hele nieuwe TCR met volledig 11speed 105 afgemonteerd. :P
pi_193639166
Voor (ongeveer) ¤ 1.500,- heb je inderdaad allerlei leuke fietsjes van de grotere merken (Giant, Cannondale, Trek, ...).

Als je ¤ 1.500,- uitgeeft aan een tweedehands kan er toch niet zo heel veel misgaan (als je een beetje op let)? Alhoewel, ik me kan herinneren dat Muzas (?) ooit een beschadigd frame gekocht had oid (kwam hij later pas achter).
Aldus.
pi_193639499
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:36 schreef Leonos het volgende:

[..]

Zou luisteren :@ :@
Metoo. Ik heb al luisteraar van Mapmeisters, dus dit kan er ook wel bij.
pi_193639573
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Lol, dat meen je niet.. ltd had zelf de mond vol van dat het selfsupported moest zijn zonder volgauto etc. Ben sowieso wel wat klaar met die podcast, want die Stevie likt nog net niet zijn ballen.
In de podcast vertelde ltd toch dat hij van plan was te wisselen, maar onder morele druk van Niki dat toch niet heeft gedaan?
pi_193639765
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:40 schreef Coppi het volgende:

[..]

In de podcast vertelde ltd toch dat hij van plan was te wisselen, maar onder morele druk van Niki dat toch niet heeft gedaan?
Ik luister dat allemaal niet, maar fietswisselen heeft vrij weinig met selfsupported te maken, of had hij die fiets daar de dag ervoor heen gefietst, aan een boom gezet en weer terug gelopen?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193639786
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:55 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik luister dat allemaal niet, maar fietswisselen heeft vrij weinig met selfsupported te maken.
Bandenwissel volgens mij, geen fietswissel. Dat ligt weer een stuklje subtieler. Bovendien heeft hij het niet gedaan. Hij wilde de banden wisselen op de pont.
pi_193639797
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Die kledinglijn zal verre van gratis zijn hoor... Maar dan kan iedereen wel zien bij een koffiestop dat je een echte wielrenner bent, want je hebt kleding van LTD aan!

Net als die figuren in volledige rapha met een superdure fiets die in Amsterdam van terras naar terras rijden, om een rondje hoep te rijden en daarna de foto's van hun epic ride op insta te zetten. :D
Happy birthday he.. Ouwe hipster met je vlasbaardje
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193639813
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Die kledinglijn zal verre van gratis zijn hoor... Maar dan kan iedereen wel zien bij een koffiestop dat je een echte wielrenner bent, want je hebt kleding van LTD aan!

Net als die figuren in volledige rapha met een superdure fiets die in Amsterdam van terras naar terras rijden, om een rondje hoep te rijden en daarna de foto's van hun epic ride op insta te zetten. :D
Gefeliciteerd !
  maandag 15 juni 2020 @ 14:08:06 #242
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193639980
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heeft die gozer nog niet genoeg geld dan?
:D

Die gozer is gestopt met wielrennen en heeft geen inkomsten meer. Hij zal dus toch gewoon moeten werken voor z’n geld?

Of denk jij dat LtD genoeg heeft om de rest van z’n leven te rentenieren? Dat lijkt me niet...
pi_193640700
En hij doet wat hij leuk vindt en verdient daar z’n centen mee. Ik snap hem wel.
pi_193640781
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:21 schreef Gripper het volgende:
Tommeke, Patroon, wij moeten ook een podcast over onze gravel adventures gaan maken. En dan alleen maar praten over wat in de regio waar we doorheen fietsen het beste artisanale kaasje is, welk abdijbier daarbij gedronken moet worden, welke baardwax je het beste kunt gebruiken om na een dag op stoffige wegen toch weer verzorgd eruit te zien, en in welke volgorde je je burger moet beleggen.
Baarden zijn niet aero. :{w
Whatever...
pi_193640817
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Hoeveel verstand heb je van een fiets? Dus weet je waar je op moet letten als je een 2e hands koopt?

Als je de verkeerde koopt kun je zomaar meer dan 1500 euro kwijt zijn.

Dus, als je er weinig verstand van hebt en je 2e hands wilt, dan zou ik naar een goede lokale fietsenmaker gaan en daar vragen of ze iets hebben staan.


Of je maakt er 1700 euro van, en je hebt een mooie hele nieuwe TCR met volledig 11speed 105 afgemonteerd. :P

Niet genoeg om zelf via marktplaats iets te kopen helaas. Een vriend raad me aan om zelf geen carbon frame te kopen van een vreemde.
De plaatselijke fietsenmaker heeft nu helaas geen occasions staan. Misschien toch maar even wachten tot na de corona tijd, als de markt iets beter is.
  maandag 15 juni 2020 @ 15:18:53 #246
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193640976
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:10 schreef papert het volgende:

[..]

Niet genoeg om zelf via marktplaats iets te kopen helaas. Een vriend raad me aan om zelf geen carbon frame te kopen van een vreemde.
De plaatselijke fietsenmaker heeft nu helaas geen occasions staan. Misschien toch maar even wachten tot na de corona tijd, als de markt iets beter is.
Je kan beter een Canyon kopen die heb ik namelijk zelf ook. Daarom is dat het beste.
  maandag 15 juni 2020 @ 15:20:45 #247
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_193641004
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:07 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Baarden zijn niet aero. :{w
https://blog.trainerroad.com/beards-and-buns-psychology-vs-aero/

Je verliest er één seconde mee op 40km ;)
pi_193641257
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:10 schreef papert het volgende:

[..]

Niet genoeg om zelf via marktplaats iets te kopen helaas. Een vriend raad me aan om zelf geen carbon frame te kopen van een vreemde.
De plaatselijke fietsenmaker heeft nu helaas geen occasions staan. Misschien toch maar even wachten tot na de corona tijd, als de markt iets beter is.
Na de zomer, als het weer slechter wordt, wordt de markt vanzelf beter ;)
  maandag 15 juni 2020 @ 16:37:04 #249
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193642220
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja nouja, moeten ze zelf weten toch?

Ik doe met mijn vriend vaak shirtjes-tel-competitie onderweg, meestal kies ik Trek, wint altijd. Maar laatst koos ik Rapha, maar we waren te ver van Amsterdam haha.. geen een gezien..
Zeker!
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:57 schreef the_critic het volgende:

[..]

Happy birthday he.. Ouwe hipster met je vlasbaardje
Thanks!
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:57 schreef Leonos het volgende:

[..]

Gefeliciteerd !
Thanks!
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:08 schreef Zwansen het volgende:

[..]

:D

Die gozer is gestopt met wielrennen en heeft geen inkomsten meer. Hij zal dus toch gewoon moeten werken voor z’n geld?

Of denk jij dat LtD genoeg heeft om de rest van z’n leven te rentenieren? Dat lijkt me niet...
https://hetinkomenvan.nl/hoeveel-verdient-laurens-ten-dam/
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 15 juni 2020 @ 16:52:31 #250
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193642410
Proficiat kano.
pi_193644239
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zeker!
[..]

Thanks!
[..]

Thanks!
[..]

https://hetinkomenvan.nl/hoeveel-verdient-laurens-ten-dam/
Niet financieel onafhankelijk dus. En dan maar beter het ijzer smeden als het heet is. Als hij 5 jaar wacht is het toch minder makkelijk.

Daarnaast heeft hij aantal vrienden van mij weer actiever aan het fietsen gekregen. Daar zullen er meer van zijn. Heeft toch een ander en breder bereik. Dat is positief, ongeacht hoe je over de content denkt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193644248
En gefeliciteerd met je verjaardag :)
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193644456
Van harte Vinnie!

Overigens vergeten ze wel dat de winnaar van de Tour die premie wel moet delen met de rest.
  maandag 15 juni 2020 @ 19:57:51 #254
117107 MarcoD
.........
pi_193645174
Gefeliciteerd Kano!
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  maandag 15 juni 2020 @ 20:42:31 #255
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193645904
Thanks!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 15 juni 2020 @ 21:36:18 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_193646770
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:06 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Niet financieel onafhankelijk dus.
Met 2.5 Miljoen op de bank hoef ik niet meer te werken hoor.
pi_193646807
Vermogen zal ook incl huis zijn gok ik..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193647131
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Met 2.5 Miljoen op de bank hoef ik niet meer te werken hoor.
:')
Vakman pur sang
  maandag 15 juni 2020 @ 22:31:31 #259
62913 Blik
The one and Only!
pi_193647787
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

:')
Want jij zou niet genoeg hebben aan 100k per jaar vrij besteedbaar geld?

Als die dat geld een beetje fatsoenlijk wegzet haalt die daar makkelijk 5-7% rendement op gemiddeld per jaar, en kan die dus makkelijk 4% opnemen van dat bedrag. Ruim 8k netto per maand zonder noemenswaardige risico’s te lopen.

Dat noem ik financieel onafhankelijk, tijd om met pensioen te gaan
  maandag 15 juni 2020 @ 22:32:23 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_193647803
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Vermogen zal ook incl huis zijn gok ik..
Of daar staat een hypotheek tegenover, of dat huis is (gedeeltelijk) afbetaald en dan staan er weer lagere vaste lasten tegenover
pi_193647931
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Want jij zou niet genoeg hebben aan 100k per jaar vrij besteedbaar geld?

Als die dat geld een beetje fatsoenlijk wegzet haalt die daar makkelijk 5-7% rendement op gemiddeld per jaar, en kan die dus makkelijk 4% opnemen van dat bedrag. Ruim 8k netto per maand zonder noemenswaardige risico’s te lopen.

Dat noem ik financieel onafhankelijk, tijd om met pensioen te gaan
Ja hoor droom maar weg.
Met zo’n inkomen heb je een kast van een huis, minimaal 3 dure wagens (Citroën BX sport) een wijf met een gat in de hand. Daar kom je met 12k per maand niet mee weg.
Vakman pur sang
  maandag 15 juni 2020 @ 22:47:17 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_193648091
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja hoor droom maar weg.
Met zo’n inkomen heb je een kast van een huis, minimaal 3 dure wagens (Citroën BX sport) een wijf met een gat in de hand. Daar kom je met 12k per maand niet mee weg.
LtD heeft een dergelijke levensstijl sowieso niet, en dat was waar deze discussie mee begon.

(Ik zou ook allang stoppen met werken als ik een dergelijk bedrag op de bank zou hebben staan, maar dat terzijde)
pi_193648173
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:47 schreef Blik het volgende:

[..]

LtD heeft een dergelijke levensstijl sowieso niet, en dat was waar deze discussie mee begon.

(Ik zou ook allang stoppen met werken als ik een dergelijk bedrag op de bank zou hebben staan, maar dat terzijde)
Een vermogen is dus niet wat je op de bank hebt staan.
Misschien heeft hij een 1 miljoen huis, een productlijn met een geschatte waarde van 1milj en 500k op de bank. Zoiets.
Vakman pur sang
  maandag 15 juni 2020 @ 22:58:19 #264
62913 Blik
The one and Only!
pi_193648301
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Een vermogen is dus niet wat je op de bank hebt staan.
Misschien heeft hij een 1 miljoen huis, een productlijn met een geschatte waarde van 1milj en 500k op de bank. Zoiets.
Dank voor dit financiële inzicht.

Nogmaals, we hebben het over Laurens ten Dam, die gaat liever bikepacken met een tentje en een 1-pits kooktoestel met een lekkere barolo dan weekendjes weg naar Dubai om daar mai tai te drinken. Die beste man hoeft echt niet meer te werken voor zijn geld, wat die nu doet is puur passie
  maandag 15 juni 2020 @ 23:06:02 #265
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193648428
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Dank voor dit financiële inzicht.

Nogmaals, we hebben het over Laurens ten Dam, die gaat liever bikepacken met een tentje en een 1-pits kooktoestel met een lekkere barolo dan weekendjes weg naar Dubai om daar mai tai te drinken. Die beste man hoeft echt niet meer te werken voor zijn geld, wat die nu doet is puur passie
Dat reizen door Amerika zal toch ook niet goedkoop zijn?
pi_193648641
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Met 2.5 Miljoen op de bank hoef ik niet meer te werken hoor.
50k per jaar. Kan prima idd, maar vrees dat als je stopt met werken je uitgaven ook omhoog gaan. Dat zou tenminste bij mij zo zijn.

Ik zou dan iets gaan doen waar ik 110% plezier in heb, maar nog wel inkomsten uithaal.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 15 juni 2020 @ 23:27:11 #267
62913 Blik
The one and Only!
pi_193648745
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 23:06 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dat reizen door Amerika zal toch ook niet goedkoop zijn?
Niet veel duurder dan een stacaravan huren in Europa tijdens hoogseizoen
  dinsdag 16 juni 2020 @ 06:12:20 #268
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193650443
Als je geld hebt ga je daar naar leven dat is wel zo.
pi_193650995
Grrrr. Elke keer als ik een stukkie fietsen gepland heb gaat het regenen en/of onweren. Wordt hem niet vanavond zie ik
Whatever...
pi_193651003
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 23:06 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dat reizen door Amerika zal toch ook niet goedkoop zijn?
Ook niet extreem duur. Alleen dr vliegtickets.

Die gast heeft heus we
Een pensioen bij elkaar gefietst. Zo slecht was hij niet...
Whatever...
pi_193651437
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:10 schreef Spanky78 het volgende:
Grrrr. Elke keer als ik een stukkie fietsen gepland heb gaat het regenen en/of onweren. Wordt hem niet vanavond zie ik
#5
pi_193651497
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:59 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

#5
En #9, al is dit nauwelijks slecht weer te noemen...
pi_193651561
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ook niet extreem duur. Alleen dr vliegtickets.

Die gast heeft heus we
Een pensioen bij elkaar gefietst. Zo slecht was hij niet...
Reken maar dat hij die tripjes tegenwoordig gesponsord krijgt door Specialized. En ik denk dat hij rondom die jaren Bau en Lau ook wel een prima contract had.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:20:41 #274
545 dop
:copyright: dop
pi_193651700
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:09 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Reken maar dat hij die tripjes tegenwoordig gesponsord krijgt door Specialized. En ik denk dat hij rondom die jaren Bau en Lau ook wel een prima contract had.
onze voormalig Gaint ambasadeur., die hem ook nog steeds sponseren via Pro.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193651744
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:09 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Reken maar dat hij die tripjes tegenwoordig gesponsord krijgt door Specialized. En ik denk dat hij rondom die jaren Bau en Lau ook wel een prima contract had.
Ik heb ooit van een oud prof, die zelf niet eens zo heel veel gewonnen heeft, begrepen dat je na je profcarriere in principe niet meer hoeft te werken.
pi_193651750
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:59 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

#5
Als het gaat onweren mag je #5 en wat je wilt. Nadat het een keer bijna mijn dood is geworden hoog in de bergen ben ik daar voorzichtig mee.

Ben vaak genoeg ontsnapt aan serieuzere problemen. Ik ben gaan wielrennen omdat ik een oude man aan het worden ben en de echt spannende sporten het risico niet meer waard vind. Een rustiger sport voor oudere mannen die weemoedig terugdenken aan vroeger, toen de schepen nog van hout waren en de mannen van staal.

Maar met wat mazzel valt het mee vandaag.
Whatever...
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:25:03 #277
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193651758
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:24 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik heb ooit van een oud prof, die zelf niet eens zo heel veel gewonnen heeft, begrepen dat je na je profcarriere in principe niet meer hoeft te werken.
Ik denk dat dat sterk af hangt in welke ploeg je zit en hoe hoog je op de ladder zit. En hoe lang natuurlijk.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:27:21 #278
545 dop
:copyright: dop
pi_193651776
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:24 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik heb ooit van een oud prof, die zelf niet eens zo heel veel gewonnen heeft, begrepen dat je na je profcarriere in principe niet meer hoeft te werken.
dat is een fabeltje, erg afhankelijk van je naam.
sommige sponserdeals blijven een aantal jaar door lopen, maar dat is voor de mindere goden vaak niet meer dan wat kleding en regelmatig een nieuwe fiets.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193651785
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik denk dat dat sterk af hangt in welke ploeg je zit en hoe hoog je op de ladder zit. En hoe lang natuurlijk.
Ik denk niet dat laurens ten dam op een houtje hoeft te bijten. En volgens mij heeft hij het nu zo geregeld dat zijn hobby vooral voor hem betaald wordt.
Whatever...
pi_193651817
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik denk dat dat sterk af hangt in welke ploeg je zit en hoe hoog je op de ladder zit. En hoe lang natuurlijk.
Uiteraard. En ik weet ook niet wat hij onder werken verstaat. Heeft wel gewoon een baan, en schnabbelt nog genoeg bij, voor de lol, denk ik dan
pi_193651860
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:27 schreef dop het volgende:

[..]

dat is een fabeltje, erg afhankelijk van je naam.
sommige sponserdeals blijven een aantal jaar door lopen, maar dat is voor de mindere goden vaak niet meer dan wat kleding en regelmatig een nieuwe fiets.
Ik weet alleen wat hij zei, het is nogal een ouwehoer, dus ik weet ook niet of het helemaal klopt.
We hadden het, als voorbeeld, over Max van Heeswijk.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 10:09:10 #282
545 dop
:copyright: dop
pi_193652226
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:34 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik weet alleen wat hij zei, het is nogal een ouwehoer, dus ik weet ook niet of het helemaal klopt.
We hadden het, als voorbeeld, over Max van Heeswijk.
het is niet dat ik tientallen oud profs ken en weet wat ze op hun bankrekening hebben.
maar, neem als bijvoorbeeld de profs van voormalig Roompot.
Tako van der Hoorn, Jan willen van Schip, en Martijn Tusveld. woonde met zijn 3 samen in een eengezinswoning in Wageningen. en dat was niet omdat ze dan zo handig samen konden trainen. nu hebben alle 3 de mazzel dat ze naar een andere ploeg konden verhuizen en een beter salaris hebben. maar was dat zo voor alle roompot renners?
nu is dit de onderkant van de prof teams maar je kunt zelf wel na gaan dat het onmogelijk is voor elke no name prof om je leven lang te kunnen teren op je roompot fiets verleden.
en zo zijn er genoeg ploegen geweest aan de onderkant van de prof wielerwereld
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 16 juni 2020 @ 10:12:45 #283
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193652259
Dat komt ook wel mooi naar voren in het boek van Phil Gaimon.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193652818
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:09 schreef dop het volgende:

[..]

het is niet dat ik tientallen oud profs ken en weet wat ze op hun bankrekening hebben.
maar, neem als bijvoorbeeld de profs van voormalig Roompot.
Tako van der Hoorn, Jan willen van Schip, en Martijn Tusveld. woonde met zijn 3 samen in een eengezinswoning in Wageningen. en dat was niet omdat ze dan zo handig samen konden trainen. nu hebben alle 3 de mazzel dat ze naar een andere ploeg konden verhuizen en een beter salaris hebben. maar was dat zo voor alle roompot renners?
nu is dit de onderkant van de prof teams maar je kunt zelf wel na gaan dat het onmogelijk is voor elke no name prof om je leven lang te kunnen teren op je roompot fiets verleden.
en zo zijn er genoeg ploegen geweest aan de onderkant van de prof wielerwereld

Ik denk dat er kwa budgetten inderdaad wel een significant verschil zit tussen Roompot en de "top" ploegen uit de jaren '80/'90.
pi_193653910
- Sponsoring Specialized
- Sponsoring Futurumshop / BBQ Vleestoko (in de podcast)
- Sponzoring Buff / Cliffbarr / Nuun
- Alternatieve Flandres (dat tochtje), zou een podcast reeks rondom het Vlaamse Voorjaar zijn, betaald door de organisator van de Ronde en andere wedstrijden.
- Inkomsten LtD Gravel Feestjes

En dat is alles wat mij bekend is, zal allicht een boel niet openbaar zijn waar die inkomsten vandaan haalt.

Dirty Kanzalled vind/vond ik een heel mooi initiatief in deze corona periode, heel veel mensen kregen toch een "doel" om voor te fietsen/trainen en hebben een geweldige dag op de fiets gehad.

Stevie T., sjah..die knakker..ik weet het niet, die heeft volgens mij al een vol broekje als je "Tour de France, of Dirty Kanza" tegen hem fluisterd.

Er waren meer fietsclubjes die een fotograaf bij zich hadden, apartse vond ik nog wel de Dirty Kanzalled van "Hossel Dennis" die mocht blijkbaar niet mee met 1 van de genoemde groepjes, als ik z'n komoot tocht bijkijk (https://www.komoot.nl/tour/193250245 ) dan lijkt het (qua foto's) of er iets niet klopt, andere kleur helm etc.

Qua podcast, vroeger vond ik hem leuker en interessanter dan tegenwoordig, als er nog andere leuke nederlandstalige podcasts zijn houd ik me aanbevolen.
pi_193654095
Nog mensen die hier aan mee gaan doen?

https://www.beatcyclingclub.com/pages/dawntodusk

?
pi_193654417
Ik vond de podcast van Thijs Z met Winfried de Jong wel heel goed! Kwam vooral door Winfried natuurlijk. En de twee podcasts hiervoor, met Thijs Al en met Hendrik Werner, vond ik wel heel goed!

De Crotcast heb ik nog nooit geluisterd, misschien ga ik die met Annemiek wel luisteren. Merk wel dat ik nu echt tijd moet maken voor podcasts omdat ik geen woon-werkverkeer meer heb :P Luisteren op de racefiets doe ik niet, vind ik te gevaarlijk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193654603
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vond de podcast van Thijs Z met Winfried de Jong wel heel goed! Kwam vooral door Winfried natuurlijk. En de twee podcasts hiervoor, met Thijs Al en met Hendrik Werner, vond ik wel heel goed!

De Crotcast heb ik nog nooit geluisterd, misschien ga ik die met Annemiek wel luisteren. Merk wel dat ik nu echt tijd moet maken voor podcasts omdat ik geen woon-werkverkeer meer heb :P Luisteren op de racefiets doe ik niet, vind ik te gevaarlijk.
De Crotcast is soms wel aardig, maar in de meeste gevallen vrij saai. Ik luister hem alleen als de andere 5 wielerpodcasts niet meer hebben.
pi_193654625
5?? De Rode Lantaarn, LSRF, In het wiel en dan nog?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 16 juni 2020 @ 13:06:49 #290
545 dop
:copyright: dop
pi_193654651
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:04 schreef La_Tramposa het volgende:
5?? De Rode Lantaarn, LSRF, In het wiel en dan nog?
5 als in velomunatie regels (harden the fuck up)

arriere de la course
kop over kop
in het wiel
de grote plaat

zo, nu kom je voorlopig niet aan fietsen toe :)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193654674
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vond de podcast van Thijs Z met Winfried de Jong wel heel goed! Kwam vooral door Winfried natuurlijk. En de twee podcasts hiervoor, met Thijs Al en met Hendrik Werner, vond ik wel heel goed!

De Crotcast heb ik nog nooit geluisterd, misschien ga ik die met Annemiek wel luisteren. Merk wel dat ik nu echt tijd moet maken voor podcasts omdat ik geen woon-werkverkeer meer heb :P Luisteren op de racefiets doe ik niet, vind ik te gevaarlijk.
Ik vind Thijs wat minder worden nu hij zoveel met politiek bezig is.
Vakman pur sang
pi_193654735
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik vind Thijs wat minder worden nu hij zoveel met politiek bezig is.
Hij kan soms heel irritant zijn. Maar ik vond hem in deze aflevering dus helemaal niet overheersend, hij liet echt de ruimte aan Winfried.
En ik vind er ook wel weer wat voor te zeggen dat hij blijft hameren op de principiële bezwaren met dopingzondaars, ipv net als iedereen met een wassen neus weer door te gaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 16 juni 2020 @ 13:16:33 #293
545 dop
:copyright: dop
pi_193654787
Thijs is Journalist, is ook zijn taak om soms wat te poeren en zeuren.
ben zeker ook niet zijn grootste fan maar zonder een Thijs zou ook niet goed zijn.
de laatse Arriere de la course is ook samen met Thijs en dat vond ik prima te pruimen
en bij in het wiel vind ik hem doorgaans ook prima
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 16 juni 2020 @ 13:17:35 #294
545 dop
:copyright: dop
pi_193654810
edit fout
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193657274
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:13 schreef McM77 het volgende:
- Sponsoring Specialized
- Sponsoring Futurumshop / BBQ Vleestoko (in de podcast)
- Sponzoring Buff / Cliffbarr / Nuun
- Alternatieve Flandres (dat tochtje), zou een podcast reeks rondom het Vlaamse Voorjaar zijn, betaald door de organisator van de Ronde en andere wedstrijden.
- Inkomsten LtD Gravel Feestjes

En dat is alles wat mij bekend is, zal allicht een boel niet openbaar zijn waar die inkomsten vandaan haalt.

Dirty Kanzalled vind/vond ik een heel mooi initiatief in deze corona periode, heel veel mensen kregen toch een "doel" om voor te fietsen/trainen en hebben een geweldige dag op de fiets gehad.

Stevie T., sjah..die knakker..ik weet het niet, die heeft volgens mij al een vol broekje als je "Tour de France, of Dirty Kanza" tegen hem fluisterd.

Er waren meer fietsclubjes die een fotograaf bij zich hadden, apartse vond ik nog wel de Dirty Kanzalled van "Hossel Dennis" die mocht blijkbaar niet mee met 1 van de genoemde groepjes, als ik z'n komoot tocht bijkijk (https://www.komoot.nl/tour/193250245 ) dan lijkt het (qua foto's) of er iets niet klopt, andere kleur helm etc.

Qua podcast, vroeger vond ik hem leuker en interessanter dan tegenwoordig, als er nog andere leuke nederlandstalige podcasts zijn houd ik me aanbevolen.
Mijn favoriet is de Rode Lantaarn. Op nr 3 of 4 staat bij mij Arriere de la Course met Peter Koning als de "budget Laurens ten Dam "
pi_193657951
Nou, het weer viel mee, toch nog even geweest. Lekker even kort en hard gefietst :). Uurtje hard mijn best gedaan, toen weer aan het werk gegaan.
Whatever...
pi_193659134
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hij kan soms heel irritant zijn. Maar ik vond hem in deze aflevering dus helemaal niet overheersend, hij liet echt de ruimte aan Winfried.
En ik vind er ook wel weer wat voor te zeggen dat hij blijft hameren op de principiële bezwaren met dopingzondaars, ipv net als iedereen met een wassen neus weer door te gaan.
Die podcasts vind ik ook leuk, en veel kan ik waarderen. Maar soms moet hij zo graag de deugende linkse Amsterdammer uithangen:
https://twitter.com/thijs(...)829212519141376?s=21
Vakman pur sang
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:03:31 #298
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193659798
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:03 schreef Spanky78 het volgende:
Nou, het weer viel mee, toch nog even geweest. Lekker even kort en hard gefietst :). Uurtje hard mijn best gedaan, toen weer aan het werk gegaan.
Pak je toch weer ff 25km mee. ^O^
pi_193659967
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:03 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Pak je toch weer ff 25km mee. ^O^
35 :{w

Was wel erg lekker trouwens. Heerlijk even op de pedalen rammen. Merk dat ik fitter en sneller word ook. Voordeel van die lockdown.

Moet vrijdag een snelle 5km rennen. Dus donderdag wordt het rustig aan, als het überhaupt weer is om te fietsen.
Whatever...
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:20:00 #300
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193660070
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:20:29 #301
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193660078
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:14 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

35 :{w

Was wel erg lekker trouwens. Heerlijk even op de pedalen rammen. Merk dat ik fitter en sneller word ook. Voordeel van die lockdown.

Moet vrijdag een snelle 5km rennen. Dus donderdag wordt het rustig aan, als het überhaupt weer is om te fietsen.
35 in 1 uur? Vanaf de achterdeur tot achterdeur?

Geloof ik niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')