Mensen die op 1,5M buiten een gebakje eten met elkaar krijgen ieder een boete van ¤395. Wie snapt dit nog?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:38 schreef RTR het volgende:
[..]
Naar zorgverleners en je eigen bevolking. Ik ben er nou ook helemaal klaar mee.
Studenten worden bekeurd omdat ze het gore lef hebben op op hun eigen balkon te zitten maar 5000 man vlak op elkaar mag wel.
quote:Daarom zal FVD een motie van wantrouwen indienen. Halsema moet aftreden!”
Ik zou totaal ongeschikt zijn als burgemeesterquote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:38 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat hoeft ook niet , je kan misschien aan het einde van de dag haar wel opvolgen als burgermeester van Amsterdam![]()
![]()
Niemand en dit valt al helemaal niet uit te leggen aan ondernemers.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:39 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Mensen die op 1,5M buiten een gebakje eten met elkaar krijgen ieder een boete van ¤395. Wie snapt dit nog?
De vrijheid om te demonstreren is wel een grondrecht. Dat maakt de discussie niet eenvoudig.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:39 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Mensen die op 1,5M buiten een gebakje eten met elkaar krijgen ieder een boete van ¤395. Wie snapt dit nog?
Het recht op samenkomst en vergadering ook.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De vrijheid om te demonstreren is wel een grondrecht. Dat maakt de discussie niet eenvoudig.
Ik verschil heel vaak van mening met jou, maar ik kan mij hier absoluut in vinden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De vrijheid om te demonstreren is wel een grondrecht. Dat maakt de discussie niet eenvoudig.
Er zijn mensen voor minder ontslagen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:02 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het valt bijzonder op dat er continue dat 'ze moet aftreden' geroepen wordt bij het afsluiten van elke post.
Tuurlijk had ze meer kunnen doen. Laat het een leereffect zijn.
Ze had de microfoon ter hand kunnen nemen en vriendelijk verzoeken dat de helft naar huis moest gaan. Forceren had niet gekund met zo'n grote geagiteerde groep echter.
Die boeren liet men ook een slachtveld aanrichten op het malieveld. Waren ook met teveel.
Die kunnen zich dat prima veroorloven, het is immers aan de minister van justitie om dat op te heffen. Verder zal Halsema nu niet opeens de 1.5m in z'n geheel laten varen. Juist die willekeur is iets waar ze hard op zal worden aangevallen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:21 schreef Hawk123 het volgende:
Terug naar de vraag aan het begin: Haalt Halsema het einde van de week? Ja.
De verwachting was enkele honderden welke makkelijk op 1,5 meter van elkaar op de dam konden demonstreren en het gaat hier om verwachtingen.
Verder, de FvD kan hier in principe niet op reageren gezien zij in Volendam waren met borden: "Weg met de 1,5 meter!".
[ afbeelding ]
Er is niemand die zegt dat de demonstratie geen doorgang had mogen hebben. Iedereen zegt dat alle Corona maatregelen met voeten werden getreden en de burgemeester verzuimde in te grijpen. Dat draagt men haar na.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
ik was net inde winkel maar je hoort er iedereen echt schande van sprekenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:38 schreef RTR het volgende:
[..]
Studenten worden bekeurd omdat ze het gore lef hebben op op hun eigen balkon te zitten maar 5000 man vlak op elkaar mag wel.
Er is een noodverordening waarbij de burgemeester bepaald wat toegestaan is en wat niet. Demonstraties zijn uitgezonderd van de standaardlimieten op bijeenkomsten, aangezien het recht op demonstreren voor sommige niet-FvD'ers wel een grondrecht is dat belangrijk is.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:34 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ze zijn pro demonstratie. Dat is een uiting van het volk om de macht te laten zien dat ze het niet meer pikken. Ze veroordelen de demonstratie omdat de wet is overtreden. Er is nu eenmaal een noodverordening.
Dat is maar de vraag. Wie zegt dat dat dan werd opgevolgd?quote:Als Halsema een megafoon had gepakt en had gezegd: "Het is te druk, er is te weinig afstand, hoe belangrijk het ook is, ga naar huis. Zet uw protest voort via het internet of op welke manier dan ook, maar voor nu gewoon te druk en dat mag niet". Dan had ze het goed aangepakt.
Welke wet heeft Halsema hier overtreden? De wet op het verbieden van demonstraties die niet in jouw straatje passen? Je zegt heel veel dingen die je niet echt meent, gevolgd door 'maar' om dan dingen te zeggen die niet kloppen. Tsja. Verder hebben ondernemers een hele andere positie dan mensen die willen demonstreren - demonstreren is iets fundamenteel anders dan een wijntje bestellen op een terras. Als je dat niet begrijpt, zijn al je uitspraken over hoe je demonstreren zou steunen holle zinnen.quote:Ik ben zelf ook echt helemaal voor het belang dat is aangestipt wereldwijd. In de VS zijn zat problemen met veel rotte appels in hun politiekorps en hun hele geschiedenis is doordrenkt met racisme. Heel erg en sneu dat er onnodig veel mensen daar last van hebben, lijden en sterven. Dan is zo'n golf van afkeur wereldwijd prachtig. Maar alsnog, met alles. Je moet je aan de wet houden. Juist een gemeente/burgemeester. Je kan het simpelweg niet verkopen aan alle ondernemers die van alles moeten doen om het hoofd boven water te houden, en dit wordt toegestaan.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik denk dat de situatie extreem complex was en ik vind de gekozen weg degene die het beste recht doet aan hoe je als land je samenleving wil runnen - zonder onderdrukking van demonstraties.quote:Dat het een moeilijke keuze is geweest snap ik echt wel. Ik zou echt niet graag in haar schoenen willen staan.
https://www.ad.nl/politie(...)maar-opzij~a90414c3/quote:Ik ga alles wat er qua voorbereidingen is gebeurd op een rij zetten en een tijdslijn maken, voor in een brief aan de gemeenteraad.”
Er zijn wel meer grondrechten die met de voeten getreden zijn sinds de corona crisis. Bovendien staat dit letterlijk in de wet :quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat was voor 1 juno, je verwart momenten in de wetgeving. Het nieuws bijhouden zou je kunnen helpen in het begrijpen van de alledaagse zaken om je heen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:38 schreef RTR het volgende:
[..]
Dit is niet waar.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:39 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Ja, dat is van voor 1 juni en dus volkomen irrelevant.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:47 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Dit is wel waar.
https://www.rijnmond.nl/n(...)eten-van-een-gebakje
Mag jij best vinden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dat is van voor 1 juni en dus volkomen irrelevant.
Ah, nu al uitgeluld dus.quote:
Ik 'verwar' helemaal niks grote vriend. Het is te belachelijk voor woorden dat een 'demonstratie' voor iets wat niet eens in Nederland gebeurt is doorgang moet vinden omdat men bang is voor rellen en plunderingen. De Me had de boel met waterkanonnen uit elkaar moeten drijven en iedereen lekker naar huis laten gaan. Werken doen deze bloedzuigers toch niet. Laat ze lekker demonstreren maar wel volgens de regels.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat was voor 1 juno, je verwart momenten in de wetgeving. Het nieuws bijhouden zou je kunnen helpen in het begrijpen van de alledaagse zaken om je heen.
Ja dat ontken ik toch ook niet? Dat iets volgens de regels loopt, maakt het moreel gezien nog niet oké.quote:
Ook na 1 juni moet men afstand houden anders krijg je een boete als je met meer dan 2 mensen bent.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dat is van voor 1 juni en dus volkomen irrelevant.
zelfde regels alleen PAS NA 31 Mei zijn ze minderstreng maar de basis is gewoon nog het zelfde die 1,5 meterquote:
Ah, jij vind dat demonstraties niet zouden mogen tenzij je de inhoud goedkeurt. Emigreren naar China is misschien een goede voor je dan? Of Saudi-Arabié? Kijk maar even welke dictatuur je je het prettigst bij voelt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:51 schreef RTR het volgende:
[..]
Ik 'verwar' helemaal niks grote vriend. Het is te belachelijk voor woorden dat een 'demonstratie' voor iets wat niet eens in Nederland gebeurt is doorgang moet vinden omdat men bang is voor rellen en plunderingen.
Jeej, stereotypen want je bent heus geen racistquote:De Me had de boel met waterkanonnen uit elkaar moeten drijven en iedereen lekker naar huis laten gaan. Werken doen deze bloedzuigers toch niet. Laat ze lekker demonstreren maar wel volgens de regels.
Ik ben inderdaad geen racist nee, snuggere Henkie. En iedereen mag demonstreren maar wel volgens de regels. Wat begrijp je daar niet aan?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ah, jij vind dat demonstraties niet zouden mogen tenzij je de inhoud goedkeurt. Emigreren naar China is misschien een goede voor je dan? Of Saudi-Arabié? Kijk maar even welke dictatuur je je het prettigst bij voelt.
[..]
Jeej, stereotypen want je bent heus geen racist.Gaat lekker hoor.
Zien de andere 'Boeh Halsema'-roepers ook wat de eigenlijke drijfveer van deze figuur is om tegen deze demonstratie te zijn? Waarom zou er toch zoveel ophef zijn he...
Als jij met z'n 2'en een taartje eet ben je niet met meer dan 30 man bij elkaar. Daarnaast vallen demonstraties buiten die maximumaantallen die je hier noemt, zoals ook voor 1 juni demonstraties al een uitzonderingspositie hadden voor wat betreft beperkingen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:53 schreef RAVW het volgende:
[..]
zelfde regels alleen PAS NA 31 Mei zijn ze minderstreng maar de basis is gewoon nog het zelfde die 1,5 meter
die staat nog steeds , ook het geen hand geven
en MAX 30 man bijelkaar ( dus wat ze nu in rotterdam doen vind ik ook niet kunnen met 80 man MAX ... want dat zou pas volgende maand in gaan dat er met groepen van 100 pas weer een beetje bijelkaar mogen komen
De Wom bepaalt in artikel 5 lid 2 sub c dat de burgemeester een manifestatie kan verbieden:quote:De burgemeester kan op grond van de kennisgeving van een openbare manifestatie eventueel voorschriften en beperkingen stellen en de nodige veiligheidsmaatregelen treffen om de betoging ordelijk en vreedzaam te laten verlopen.
En dit had ze dus vooraf al verkondingen. Dat het niet toegestaan was om te protesteren omdat ze al 'vermoeden' hadden van wanordelijkheden en mogelijk plunderen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
• ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Ze had kunnen ingrijpen, ze heeft het niet gedaan. Wat is precies het probleem?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
Die trut had dus voldoende bevoegdheden en kon aanvullend en tijdens de demonstratie nog extra maatregelen treffen om het ordentelijk te laten verlopen![]()
Maar dat alles heeft die gierend incompetente trut dus bewust niet gedaan en dat is verwijtbaar aan haar toe te rekenen mogelijk zelfs strafbaar
Mij uitgeluld noemen en dan met deze vergelijking komenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ah, nu al uitgeluld dus.
Wetten veranderen en dus verandert het ook wanneer je wel en niet en iets mag doen. Zo mag je nu ook op minder plekken 130 rijden overdag. Kun je wel aankomen met filmpjes van toen het nog wel mag, maar dat maakt je niet minder in overtreding.
Is er geplunderd ja? Of had jij vooral een vermoeden van plunderen (omdat het van dat soort mensen zijn weet je wel) en vind je dat daarom dit soort demonstraties automatisch verboden moeten worden? Omdat je zo'n ontzettende voorvechter bent van het recht op demonstreren toch, moet het vooraf alvast verboden worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:57 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
En dit had ze dus vooraf al verkondingen. Dat het niet toegestaan was om te protesteren omdat ze al 'vermoeden' hadden van wanordelijkheden en mogelijk plunderen.
Vraag dat even aan de mensen die de afgelopen maanden 12 uur per dag gewerkt hebben en waar iedereen voor aan het klappen was.quote:
Geen woorden gebruiken waarvan je de betekenis niet kent.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze zijn dus tegen het demonstratierecht. We hoeven niet verbaasd te zijn.
Je bent inderdaad totaal uitgeluld. Je komt zelf met vergelijkingen uit andere gemeentes, van toen er andere noodverodeningen van kracht waren. Dat geeft aan dat je zelf eigenlijk ook niet weet wat er precies verkeerd is gegaan, je bent gewoon boos omdat Halsema en Amsterdam en GroenLinks.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:58 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Mij uitgeluld noemen en dan met deze vergelijking komenDe corona regels worden per veiligheidsregio en gemeente geregeld, hierdoor kon de bizarre situatie ontstaan dat je in de ene gemeente een overtreder was en in een andere gemeente niet, terwijl je precies hetzelfde deed in de zelfde omstandigheden.
En dat ga jij vergelijken met een simpele snelheidsverlaging die landelijk word ingevoerd van 130 naar 100?
Je trekt hele rare kronkels. Het gaat niet om wat ik denk of plunderaars of demonstranten. Daar heb ik het helemaal niet over gehad en het is bijzonder laag omdat zomaar te vinden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Is er geplunderd ja? Of had jij vooral een vermoeden van plunderen (omdat het van dat soort mensen zijn weet je wel) en vind je dat daarom dit soort demonstraties automatisch verboden moeten worden? Omdat je zo'n ontzettende voorvechter bent van het recht op demonstreren toch, moet het vooraf alvast verboden worden.
Wanneer er wat Rotterdamse hooligans zin hebben in een verzetje na al die weken komt daar weinig van terecht.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:58 schreef RAVW het volgende:
Rotterdam zegt meer dan 80 mensen morgen bij de demostratie .... afgelopen en naar huis
Daarom is die hele demonstratie oa door gegaan helder licht. Men was bang dat dat zou gebeuren.quote:
Waarom geef je het zelf niet even aan? Je blaast hier toch zo hoog van de toren hoe verschrikkelijk het is dat er, in Nederland, gedemonstreerd wordt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:00 schreef RTR het volgende:
[..]
Vraag dat even aan de mensen die de afgelopen maanden 12 uur per dag gewerkt hebben en waar iedereen voor aan het klappen was.
Ik vind het helemaal niet 'verschrikkelijk' dat mensen demonstreren. Hou die achterlijke insinuaties voor jezelf.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom geef je het zelf niet even aan? Je blaast hier toch zo hoog van de toren hoe verschrikkelijk het is dat er, in Nederland, gedemonstreerd wordt.
Er is niet geplunderd dus. Helder. Wat is dan het probleem? Dat er niet geplunderd is? Had dat wel moeten gebeuren? Was het in het belang van de volksgezondheid dat er wél geplunderd zou worden?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:06 schreef RTR het volgende:
[..]
Daarom is die hele demonstratie oa door gegaan helder licht. Men was bang dat dat zou gebeuren.
Onzin, dat is juist vrij simpel omdat het in de wet op de openbare manifestaties is geregeld en niet door Grapperhaus' broddelwerkje ter gelegenheid van corona.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Jij vond dat de demonstranten met waterkanonnen verdreven moesten worden omdat het onderwerp je niet aanstond en omdat ze geen werk hadden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:07 schreef RTR het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet 'verschrikkelijk' dat mensen demonstreren. Hou die achterlijke insinuaties voor jezelf.
Dat mensen geen afstand houden en het één grote middelvinger naar de zorg is.quote:
Wat ik raar vond was het dat Amsterdam de huiskamer van Nederland zou zijn argument van de burgemeester. Met andere woorden mag er dan meer in Amsterdam? Je had mensen wellicht kunnen aanspreken huiswaarts te keren en dan kan je altijd nog naar dwangmiddelen grijpen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:58 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Mij uitgeluld noemen en dan met deze vergelijking komenDe corona regels worden per veiligheidsregio en gemeente geregeld, hierdoor kon de bizarre situatie ontstaan dat je in de ene gemeente een overtreder was en in een andere gemeente niet, terwijl je precies hetzelfde deed in de zelfde omstandigheden.
En dat ga jij vergelijken met een simpele snelheidsverlaging die landelijk word ingevoerd van 130 naar 100?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |