abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193434618
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:38 schreef RTR het volgende:

[..]

Naar zorgverleners en je eigen bevolking. Ik ben er nou ook helemaal klaar mee.

Studenten worden bekeurd omdat ze het gore lef hebben op op hun eigen balkon te zitten maar 5000 man vlak op elkaar mag wel.
Mensen die op 1,5M buiten een gebakje eten met elkaar krijgen ieder een boete van ¤395. Wie snapt dit nog?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:40:25 #152
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193434630
Oppositie dreigt met motie van wantrouwen tegen Halsema ^O^

De VVD heeft een spoeddebat aangevraagd waarin burgemeester Femke Halsema zich moet verantwoorden over haar handelen maandagavond. ‘Een motie van wantrouwen is onontkoombaar,’ zegt fractievoorzitter van de VVD, Marianne Poot.

“Het is verbijsterend en totaal onacceptabel dat de actie op deze manier verlopen is,” zegt Poot. “Ze had zich beter moeten voorbereiden. Dan had ze kunnen weten hoeveel mensen er op af kwamen. Dat ze niet heeft ingegrepen, dat heeft het vertrouwen in de burgemeester geschaad. Het is een grote klap in het gezicht van de horeca-ondernemers, mensen die hun ouders niet konden bezoeken of niet bij uitvaarten konden zijn.”

CDA, Forum voor Democratie en de Partij van de Ouderen steunen het spoeddebat. Annabel Nanninga, fractievoorzitter van FVD in Amsterdam, zei maandagavond op Twitter al dat Halsema moet aftreden: “De acties van Halsema zijn niet uit te leggen aan al die Nederlanders die zich wel aan de regels houden. Amsterdam verdient beter leiderschap.

quote:
Daarom zal FVD een motie van wantrouwen indienen. Halsema moet aftreden!”
_O_

Zo’n 5000 betogers, veelal met mondkapjes, hadden zich maandag rond 17.00 uur op en rond de Dam verzameld om te protesteren tegen racistisch politiegeweld in de Verenigde Staten. De politie was aanwezig en sprak mensen aan op de coronaregels. Halsema besloot om niet in te grijpen, omdat dat volgens haar tot onrust en misschien rellen had kunnen leiden :')

Erik Flentge, fractievoorzitter van coalitiepartij SP in Amsterdam, denkt dat sprake is van ‘een grote inschattingsfout’. “De vraag is nu hoe dat heeft kunnen gebeuren. Daar wil ik de burgemeester over bevragen in het debat. Ik denk dat ze naar Amsterdammers en andere Nederlanders veel uitleg verschuldigd is, ook naar de gemeenteraad. In het debat gaan we kijken wat onze conclusie is.”

Fractievoorzitter van de Amsterdamse D66 - de partij die eveneens in de coalitie zit -Reinier van Dantzig vindt dat wat maandag gebeurde ‘in coronatijd niet te verkroppen is’. “We kunnen dit niet goed praten. Dit had voorkomen moeten worden, zo eerlijk moeten we zijn. Hoe hebben we als stad ervan uit kunnen gaan dat er maar 250 mensen kwamen?,” vraagt Van Dantzig zich af. “Ik ben trots dat er zo veel mensen zich uitspreken en verdrietig dat we als stad dit niet in goede banen hebben weten te leiden.”

https://www.parool.nl/ams(...)en-halsema~bfc53ed2/

Halsema :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W
pi_193434633
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:38 schreef RAVW het volgende:

[..]

dat hoeft ook niet , je kan misschien aan het einde van de dag haar wel opvolgen als burgermeester van Amsterdam O+ c_/ *O*
Ik zou totaal ongeschikt zijn als burgemeester _O- Misschien een keer een snuffelstage aanvragen :')_!
Doei
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:41:02 #154
187702 RTR
Olbie
pi_193434642
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:39 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Mensen die op 1,5M buiten een gebakje eten met elkaar krijgen ieder een boete van ¤395. Wie snapt dit nog?
Niemand en dit valt al helemaal niet uit te leggen aan ondernemers.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193434644
quote:

[..]

De vrijheid om te demonstreren is wel een grondrecht. Dat maakt de discussie niet eenvoudig.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:42:07 #156
187702 RTR
Olbie
pi_193434653
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De vrijheid om te demonstreren is wel een grondrecht. Dat maakt de discussie niet eenvoudig.
Het recht op samenkomst en vergadering ook.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193434658
quote:

[..]

Ik verschil heel vaak van mening met jou, maar ik kan mij hier absoluut in vinden.
Doei
pi_193434659
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:02 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Het valt bijzonder op dat er continue dat 'ze moet aftreden' geroepen wordt bij het afsluiten van elke post.

Tuurlijk had ze meer kunnen doen. Laat het een leereffect zijn.

Ze had de microfoon ter hand kunnen nemen en vriendelijk verzoeken dat de helft naar huis moest gaan. Forceren had niet gekund met zo'n grote geagiteerde groep echter.

Die boeren liet men ook een slachtveld aanrichten op het malieveld. Waren ook met teveel.
Er zijn mensen voor minder ontslagen.
pi_193434663
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 08:21 schreef Hawk123 het volgende:
Terug naar de vraag aan het begin: Haalt Halsema het einde van de week? Ja.
De verwachting was enkele honderden welke makkelijk op 1,5 meter van elkaar op de dam konden demonstreren en het gaat hier om verwachtingen.

Verder, de FvD kan hier in principe niet op reageren gezien zij in Volendam waren met borden: "Weg met de 1,5 meter!".
[ afbeelding ]
Die kunnen zich dat prima veroorloven, het is immers aan de minister van justitie om dat op te heffen. Verder zal Halsema nu niet opeens de 1.5m in z'n geheel laten varen. Juist die willekeur is iets waar ze hard op zal worden aangevallen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_193434675
quote:

[..]

Er is niemand die zegt dat de demonstratie geen doorgang had mogen hebben. Iedereen zegt dat alle Corona maatregelen met voeten werden getreden en de burgemeester verzuimde in te grijpen. Dat draagt men haar na.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:44:14 #161
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193434695
quote:

[..]

Studenten worden bekeurd omdat ze het gore lef hebben op op hun eigen balkon te zitten maar 5000 man vlak op elkaar mag wel.
ik was net inde winkel maar je hoort er iedereen echt schande van spreken
oudere en jonge mensen die al maanden thuis zetten en totaal gedesorienteerd worden door die semi lockdown en hier ook helemaal geen zin meer in hebben , maar ja Corona he .... en dan zie je die beelden van Amsterdam gisteren in eens op je netvlies .... ik ebrgijp dat bij veel mensen die alles er aan doen om de corona te stoppen het bloed begon te koken

en terecht ... ik zelf zit nu ook al 3 maanden gevangen en probeer hier mee ook levens van andere te redden ..
maar als je dan ziet wat er gisteren allemaal gebeurd , het had een mooie dag moeten zijn voor Nederland , gezelligheid en de horeca weer gedeeltelijk open , dit was een groot feest
mensen blij , tot dat de beelden vanuit amsterdam kwamen en ook dar het ongeloof

Maar goed vanavodn Mark Rutte met zijn toespraak ,ik ben benieuwd ( al is hij al veel te laat met reageren in mijn ogen dta had hij gisteren al gelijk moeten doen en niet weg blijven
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:44:42 #162
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193434699
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:34 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Ze zijn pro demonstratie. Dat is een uiting van het volk om de macht te laten zien dat ze het niet meer pikken. Ze veroordelen de demonstratie omdat de wet is overtreden. Er is nu eenmaal een noodverordening.

Er is een noodverordening waarbij de burgemeester bepaald wat toegestaan is en wat niet. Demonstraties zijn uitgezonderd van de standaardlimieten op bijeenkomsten, aangezien het recht op demonstreren voor sommige niet-FvD'ers wel een grondrecht is dat belangrijk is.

quote:
Als Halsema een megafoon had gepakt en had gezegd: "Het is te druk, er is te weinig afstand, hoe belangrijk het ook is, ga naar huis. Zet uw protest voort via het internet of op welke manier dan ook, maar voor nu gewoon te druk en dat mag niet". Dan had ze het goed aangepakt.
Dat is maar de vraag. Wie zegt dat dat dan werd opgevolgd?
Ik kan me nog de voorspellingen van gisteren herinneren dat alles geplunderd zou worden. Dat is niet gebeurd. Deze demonstratie tegen politiegeweld was alleen al een succes omdat alles ordentelijk verliep zonder inzet van de politie.

quote:
Ik ben zelf ook echt helemaal voor het belang dat is aangestipt wereldwijd. In de VS zijn zat problemen met veel rotte appels in hun politiekorps en hun hele geschiedenis is doordrenkt met racisme. Heel erg en sneu dat er onnodig veel mensen daar last van hebben, lijden en sterven. Dan is zo'n golf van afkeur wereldwijd prachtig. Maar alsnog, met alles. Je moet je aan de wet houden. Juist een gemeente/burgemeester. Je kan het simpelweg niet verkopen aan alle ondernemers die van alles moeten doen om het hoofd boven water te houden, en dit wordt toegestaan.
Welke wet heeft Halsema hier overtreden? De wet op het verbieden van demonstraties die niet in jouw straatje passen? Je zegt heel veel dingen die je niet echt meent, gevolgd door 'maar' om dan dingen te zeggen die niet kloppen. Tsja. Verder hebben ondernemers een hele andere positie dan mensen die willen demonstreren - demonstreren is iets fundamenteel anders dan een wijntje bestellen op een terras. Als je dat niet begrijpt, zijn al je uitspraken over hoe je demonstreren zou steunen holle zinnen.

quote:
Dat het een moeilijke keuze is geweest snap ik echt wel. Ik zou echt niet graag in haar schoenen willen staan.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik denk dat de situatie extreem complex was en ik vind de gekozen weg degene die het beste recht doet aan hoe je als land je samenleving wil runnen - zonder onderdrukking van demonstraties.
Antifa
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:45:03 #163
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193434706
U vreesde voor relletjes als u de demonstratie zou afbreken. Waarom heeft u of de politie het niet vriendelijk gevraagd, via luidsprekers?
,,Dan moet je een enorme politiemacht over het plein verspreiden. Er stonden duizenden mensen. Wij waren beducht voor relschoppers die zich zouden mengen onder de demonstranten, en het onderwerp zouden misbruiken om vernielingen aan te richten. Daar waren we goed op voorbereid, maar gelukkig bleef het protest zeer vreedzaam.” :')

De burgemeester van Haarlemmermeer vraagt mensen die op de Dam waren in thuisquarantaine te gaan.
,,Ik vind dat geen logisch verzoek, want dat zou betekenen dat iedereen die in de afgelopen tijd tegen iemand anders is aangebotst in het park of in de supermarkt, of die een boete heeft gehad wegens het overtreden van de regels, in thuisquarantaine moet. Dat is volstrekt onverstandig. Het idee is opportunistisch, deze suggestie kwam ook niet toen we lange rijen zagen voor de bouwmarkten, of drukte op de stranden.” :') :')

Er is veel ergernis. Iedereen hield zich maanden aan de regels en dan staan er toch 5000 mensen naast elkaar op de Dam. Begrijpt u dat?
,,Ja, en ik was zelf ook verbaasd dat zoveel mensen dit hebben aangedurfd. Het viel mij wel op dat veel mensen mondkapjes en handschoenen droegen, maar het is natuurlijk pijnlijk dat dit is gebeurd en ik begrijp ook dat dit zeer krenkend kan zijn voor zorgpersoneel. Maar dit alles rechtvaardigt nog steeds geen grootschalig politieoptreden, want in het Nederlandse gezondheidsbeleid tegen corona, de intelligente lockdown, weegt de eigen verantwoordelijkheid zwaar.
quote:
Ik ga alles wat er qua voorbereidingen is gebeurd op een rij zetten en een tijdslijn maken, voor in een brief aan de gemeenteraad.”
https://www.ad.nl/politie(...)maar-opzij~a90414c3/

:') En die brief laat je zeker je woordvoerder voorlezen :|W :r
En eerst door een advocaat op gevoelige dingen checken
Tering dat mens is debiel :R
pi_193434709
quote:

[..]

Er zijn wel meer grondrechten die met de voeten getreden zijn sinds de corona crisis. Bovendien staat dit letterlijk in de wet :

9.
Vrijheid van vergadering en betoging

1.
Het recht tot vergadering en betoging wordt erkend, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

2.
De wet kan regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:45:56 #165
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193434725
quote:

[..]

Dat was voor 1 juno, je verwart momenten in de wetgeving. Het nieuws bijhouden zou je kunnen helpen in het begrijpen van de alledaagse zaken om je heen.
Antifa
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:46:19 #166
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193434733
quote:

[..]

Dit is niet waar.
Antifa
pi_193434746
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is niet waar.
Dit is wel waar.

https://www.rijnmond.nl/n(...)eten-van-een-gebakje
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:48:17 #168
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193434765
quote:
Ja, dat is van voor 1 juni en dus volkomen irrelevant.
Antifa
pi_193434778
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:48 schreef VoMy het volgende:

[..]

Mag jij best vinden.
pi_193434790
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:49 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Mag jij best vinden.
Andere regels.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:51:01 #171
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193434795
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:49 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Mag jij best vinden.
Ah, nu al uitgeluld dus.

Wetten veranderen en dus verandert het ook wanneer je wel en niet en iets mag doen. Zo mag je nu ook op minder plekken 130 rijden overdag. Kun je wel aankomen met filmpjes van toen het nog wel mag, maar dat maakt je niet minder in overtreding.
Antifa
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:51:06 #172
187702 RTR
Olbie
pi_193434796
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:45 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat was voor 1 juno, je verwart momenten in de wetgeving. Het nieuws bijhouden zou je kunnen helpen in het begrijpen van de alledaagse zaken om je heen.
Ik 'verwar' helemaal niks grote vriend. Het is te belachelijk voor woorden dat een 'demonstratie' voor iets wat niet eens in Nederland gebeurt is doorgang moet vinden omdat men bang is voor rellen en plunderingen. De Me had de boel met waterkanonnen uit elkaar moeten drijven en iedereen lekker naar huis laten gaan. Werken doen deze bloedzuigers toch niet. Laat ze lekker demonstreren maar wel volgens de regels.
pi_193434824
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:50 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Andere regels.
Ja dat ontken ik toch ook niet? Dat iets volgens de regels loopt, maakt het moreel gezien nog niet oké.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:52:38 #174
187702 RTR
Olbie
pi_193434826
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:48 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ook na 1 juni moet men afstand houden anders krijg je een boete als je met meer dan 2 mensen bent.

Deze mensen dus alsnog een boete geven.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:53:19 #175
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193434840
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:50 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Andere regels.
zelfde regels alleen PAS NA 31 Mei zijn ze minderstreng maar de basis is gewoon nog het zelfde die 1,5 meter
die staat nog steeds , ook het geen hand geven

en MAX 30 man bijelkaar ( dus wat ze nu in rotterdam doen vind ik ook niet kunnen met 80 man MAX ... want dat zou pas volgende maand in gaan dat er met groepen van 100 pas weer een beetje bijelkaar mogen komen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')