abonnement Unibet Coolblue
pi_193395586


In Burgum is de bouw gestart van een nieuw asielzoekerscentrum. Het centrum is een locatie waar gezinnen met minderjarige kinderen worden opgevangen. De herontwikkeling omvat het volledig vervangen van de bestaande huisvesting met 64 woningen voor circa 600 bewoners.

De aanwezigheid van een groot aantal kinderen staat centraal in het ontwerp. Op de grote schaal is dit herkenbaar aan de gecreëerde veiligheid om op straat te kunnen spelen en in de inrichting van de openbare ruimte met speelplekken voor alle leeftijden. Herkenning en telbaarheid van de woningen, de overzichtelijkheid van de drie buurten en de karakteristieke vormen maken het centrum een plek waar vanuit de beleving van kinderen de leefbaarheid zo goed mogelijk wordt gewaarborgd. Op de locatie komt ook een dienstgebouw voor medewerkers, gezondheidsdienst en vrijwilligersorganisaties en een activiteitengebouw voor de bewoners.

Duurzaam betekent voor COA dat op deze locatie de kosten voor energie en onderhoud aanzienlijk lager gaan worden. Met deze herontwikkeling krijgen de woningen bovendien toekomstwaarde mee: Mocht het COA de locatie in de toekomst niet meer nodig hebben kunnen de woningen een tweede bestemming krijgen in Burgum. Het centrum kan makkelijk getransformeerd worden naar een reguliere woonwijk met grondgebonden, permanente woningen. Dit perspectief bepaalt voor nu dan ook al de eerste aanblik: een woonwijk, geen instituut. Voor het ontwerp van de woningen is er gebruik gemaakt van het aanbod van bestaande woonconcepten. Dus geen speciale woningen voor asielzoekers, maar een marktconforme woning die geschikt gemaakt is voor bewoning door asielzoekers.

De duurzame ontwikkeling als alternatief voor de welbekende semipermanente units op mening AZC, biedt de kans om een centrum te realiseren specifiek voor Burgum. De bestaande structuur van het dorp en het landschap is ingebed in de stedenbouwkundige opzet van dit ontwerp. De omgeving is een inspiratiebron voor het ontwerp en de keuze voor kleuren en materialen.

https://www.team4.nl/nieuws/actueel/herontwikkeling-azc-burgum
Land of the free. Home of the brave.
pi_193395591
Super lief. Misschien kan er ook wat aan de wachtlijsten gedaan worden?
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 31 mei 2020 @ 02:14:21 #3
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193395621
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 02:11 schreef Scarface88 het volgende:
Super lief. Misschien kan er ook wat aan de wachtlijsten gedaan worden?
prcs
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_193395664
Dat is een complete woonwijk.
pi_193395703
Omgekeerde wereld
pi_193395716
Geen moskee op het middenplein?
pi_193396243
Ik moet altijd zo lachen als de randstad inwoners hier zijn reacties op geeft. Dit bewijst eens maar weer, dat de dorpen en de steden in verschillende werelden leven. Burgum ( Friesland ) is geen randstad en dus ook geen wereldstad. In Burgum en in Friesland stroomt de inwoners juist weg naar de Randstad en een dorp zonder inwoners is een dood dorp en dat wordt een krimpgebied.
Natuurlijk zijn dan jonge immigranten met kinderen hartstikke welkom, zij zijn de toekomst en dorpen hebben jonge gezinnen nodig. Hierdoor gaat een dorp van een krimpgebied juist weer bloeien en groeien.

Dus dat er woontekort is in Amsterdam, Rotterdam of Den Haag wil nog niet zeggen dat er woontekort is in Burgum of andere dorpen. En eigenlijk geldt dat voor iedere Nederlander, er is helemaal geen woontekort als je naar de krimpgebieden gaat. De vraag is of elke Nederlander in een krimpgebied wil wonen.
  Miss 200.000.000! zondag 31 mei 2020 @ 06:11:17 #8
367000 roos94
pi_193396250
Haters incoming in 3..2..1
  zondag 31 mei 2020 @ 06:40:02 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193396319
Ziet er prima uit. Niks mis mee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193396380
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 06:07 schreef MakkieR het volgende:
. In Burgum en in Friesland stroomt de inwoners juist weg naar de Randstad en een dorp zonder inwoners is een dood dorp en dat wordt een krimpgebied.
Natuurlijk zijn dan jonge immigranten met kinderen hartstikke welkom, zij zijn de toekomst en dorpen hebben jonge gezinnen nodig. Hierdoor gaat een dorp van een krimpgebied juist weer bloeien en groeien
Klinkt leuk, maar wie zegt dat dit voornamelijk gezinnen betreft en niet alleenstaande mannen? En is daar voldoende werkgelegenheid? Anders trekken zij, zodra de mogelijkheid zich voor doet, daar ook wel weer weg.
pi_193396382
Doen ze goed.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_193396387
Misschien dat Scarface als ie weer terug komt naar zijn geliefde Nederland daar ook wel een leuke woning kan regelen !
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_193396401
Fik erin.
pi_193396414
64 woningen voor 600 bewoners..

600/64= 9.375 personen per woning.

Lekker dan :')
Brutal. Fucking. Metal.
pi_193396421
NWS / ‘Gemiddelde prijs nieuwbouwwoning richting de vier ton, waanzin’

Ondertussen kunnen hardwerkende starters geen huis betalen. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193396424
quote:
16s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:33 schreef FlippingCoin het volgende:
NWS / ‘Gemiddelde prijs nieuwbouwwoning richting de vier ton, waanzin’

Ondertussen kunnen hardwerkende starters geen huis betalen. :')
Heuu. Wat een feest. En mij ook nog gaan vertellen dat ik doorleren moet... Bekijk het even hier valt niet tegen op te 'leren'.
pi_193396439
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:19 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar wie zegt dat dit voornamelijk gezinnen betreft en niet alleenstaande mannen? En is daar voldoende werkgelegenheid? Anders trekken zij, zodra de mogelijkheid zich voor doet, daar ook wel weer weg.
Dat staat letterlijk boven beschreven, gezinnen met minderjarige kinderen. Natuurlijk komen er geen alleenstaande mannen in. Ze zijn in Friesland niet gek. Reken maar dat zo'n gezin eerst voor een huurcommissie moet komen om te zien of het gezin past in Burgum, is het goed geschoold en heeft het gezin toegevoegde waarde voor het dorp. Je hebt het letterlijk voor het uitzoeken want er zijn genoeg eerlijke immigranten, die maar wat graag hun toekomst wil opbouwen in Friesland. En vergeet niet de agrarische sector waar Nederlanders te lui en te beroerd zijn om dit werk te willen doen. Volgens mij was er hier volop werk in te vinden. En verder geldt natuurlijk de regel, hoe meer immigranten je dorp heeft, hoe groter het wordt en hoe beter een dorp gaat draaien. Dit is overigens niet een nieuw fenomeen, andere dorpen hebben dit eerder ook gedaan, en dat werkte perfect voor een dorp met slechte vooruitzichten.
pi_193396444
quote:
16s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:33 schreef FlippingCoin het volgende:
NWS / ‘Gemiddelde prijs nieuwbouwwoning richting de vier ton, waanzin’

Ondertussen kunnen hardwerkende starters geen huis betalen. :')
Wil jij in Burgum gaan wonen dan?
pi_193396446
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:41 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat staat letterlijk boven beschreven, gezinnen met minderjarige kinderen. Natuurlijk komen er geen alleenstaande mannen in. Ze zijn in Friesland niet gek. Reken maar dat zo'n gezin eerst voor een huurcommissie moet komen om te zien of het gezin past in Burgum, is het goed geschoold en heeft het gezin toegevoegde waarde voor het dorp. Je hebt het letterlijk voor het uitzoeken want er zijn genoeg eerlijke immigranten, die maar wat graag hun toekomst wil opbouwen in Friesland. En vergeet niet de agrarische sector waar Nederlanders te lui en te beroerd zijn om dit werk te willen doen. Volgens mij was er hier volop werk in te vinden. En verder geldt natuurlijk de regel, hoe meer immigranten je dorp heeft, hoe groter het wordt en hoe beter een dorp gaat draaien. Dit is overigens niet een nieuw fenomeen, andere dorpen hebben dit eerder ook gedaan, en dat werkte perfect voor een dorp met slechte vooruitzichten.
Wat een hoop bullshit in een post, knap hoor. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 31 mei 2020 @ 07:44:28 #20
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193396449
quote:
16s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:33 schreef FlippingCoin het volgende:
NWS / ‘Gemiddelde prijs nieuwbouwwoning richting de vier ton, waanzin’

Ondertussen kunnen hardwerkende starters geen huis betalen. :')
Daarom net over de grens in Belgie is nog genoeg te koop voor redelijke prijzen.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_193396454
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
64 woningen voor 600 bewoners..

600/64= 9.375 personen per woning.

Lekker dan :')
Valt mee, gemiddeld zo te zien minimaal 4 slaapkamers..
Ziet er luxer uit dan welke gemiddelde sociale huurwoning dan ook.

En autochtonen die mogen 20 jaar op een wachtlijst komen voor een huisje wat al 20 jaar geleden afgebroken had moeten worden. :')
pi_193396463
quote:
16s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat een hoop bullshit in een post, knap hoor. :o
Ik lees vooral veel bullshit van de andere reacties, die willen allemaal in de randstad wonen, ja daar is inderdaad krapte op de huizenmarkt, Hebben we het over Burgum dan hebben we het over kleine dorpjes in Friesland. Men kijkt daar heel anders naar immigranten dan de randstad. Zeker als het om hardwerkende immigranten gaat. Ik lees vooral reacties met totaal geen inzicht op wat er gaande is in Friesland, Groningen of Drenthe. De woningmarkt is daar heel anders dan in de drukke steden. Scholen moeten daar dicht want er zijn geen leerlingen, Supermarkten gaan dicht want er zijn geen klanten, OV verdwijnt want er zijn geen reizigers, Horeca verdwijnt want er zijn geen gasten.
pi_193396469
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:51 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik lees vooral veel bullshit van de andere reacties, die willen allemaal in de randstad wonen, ja daar is inderdaad krapte op de huizenmarkt, Hebben we het over Burgum dan hebben we het over kleine dorpjes in Friesland. Men kijkt daar heel anders naar immigranten dan de randstad. Zeker als het om hardwerkende immigranten gaat. Ik lees vooral reacties met totaal geen inzicht op wat er gaande is in Friesland, Groningen of Drenthe. De woningmarkt is daar heel anders dan in de drukke steden. Scholen moeten daar dicht want er zijn geen leerlingen, Supermarkten gaan dicht want er zijn geen klanten, OV verdwijnt want er zijn geen reizigers, Horeca verdwijnt want er zijn geen gasten.
Als de prijzen een beetje fatsoenlijk zijn scheelt ook denk ik.
pi_193396473
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:51 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik lees vooral veel bullshit van de andere reacties, die willen allemaal in de randstad wonen, ja daar is inderdaad krapte op de huizenmarkt, Hebben we het over Burgum dan hebben we het over kleine dorpjes in Friesland. Men kijkt daar heel anders naar immigranten dan de randstad. Zeker als het om hardwerkende immigranten gaat. Ik lees vooral reacties met totaal geen inzicht op wat er gaande is in Friesland, Groningen of Drenthe. De woningmarkt is daar heel anders dan in de drukke steden. Scholen moeten daar dicht want er zijn geen leerlingen, Supermarkten gaan dicht want er zijn geen klanten, OV verdwijnt want er zijn geen reizigers, Horeca verdwijnt want er zijn geen gasten.
Uhuh en Nederlanders willen ineens na vele jaren niet meer in de argrarische sector werken omdat ze lui zijn, ligt echt niet aan de oostblokkers die in geknutselde constructies voor minder dan minimumloon aan de bak gaan, een loon waar een autochtoon niet eens kan leven... :O
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193396494
quote:
16s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Uhuh en Nederlanders willen ineens na vele jaren niet meer in de argrarische sector werken omdat ze lui zijn, ligt echt niet aan de oostblokkers die in geknutselde constructies voor minder dan minimumloon aan de bak gaan, een loon waar een autochtoon niet eens kan leven... :O
Je haalt nu werkelijk alles door elkaar, allereerst dit zijn geen mannen die worden opgehaald om met busjes naar hun werk vervoert te worden en hun cheque terug te sturen naar het thuisfront in het buitenland. Dit gaat over immigranten die hun bestaan wil opbouwen hier in Nederland. Als dat het geval is, dan besteden zij hun geld in Nederland, dat is hun nieuwe thuis. Natuurlijk neemt men geen genoegen met onderbetaald werk. Je hebt een CAO en werkgevers hebben zich daar aan te houden. Jullie zien dit veel te negatief, deze immigranten kunnen net zo goed ons land weer rijker gaan maken. Vergeet niet dat Nederland in rap tempo vergrijst, dus misschien hebben we deze mensen wel keihard nodig, in vergrijsde dorpen van krimpgebieden zeker.
pi_193396499
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:00 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je haalt nu werkelijk alles door elkaar, allereerst dit zijn geen mannen die worden opgehaald om met busjes naar hun werk vervoert te worden en hun cheque terug te sturen naar het thuisfront in het buitenland. Dit gaat over immigranten die hun bestaan wil opbouwen hier in Nederland. Als dat het geval is, dan besteden zij hun geld in Nederland, dat is hun nieuwe thuis. Natuurlijk neemt men geen genoegen met onderbetaald werk. Je hebt een CAO en werkgevers hebben zich daar aan te houden. Jullie zien dit veel te negatief, deze immigranten kunnen net zo goed ons land weer rijker gaan maken. Vergeet niet dat Nederland in rap tempo vergrijst, dus misschien hebben we deze mensen wel keihard nodig, in vergrijsde dorpen van krimpgebieden zeker.
Beter voor de natuur.
pi_193396506
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:00 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je haalt nu werkelijk alles door elkaar, allereerst dit zijn geen mannen die worden opgehaald om met busjes naar hun werk vervoert te worden en hun cheque terug te sturen naar het thuisfront in het buitenland. Dit gaat over immigranten die hun bestaan wil opbouwen hier in Nederland. Als dat het geval is, dan besteden zij hun geld in Nederland, dat is hun nieuwe thuis. Natuurlijk neemt men geen genoegen met onderbetaald werk. Je hebt een CAO en werkgevers hebben zich daar aan te houden. Jullie zien dit veel te negatief, deze immigranten kunnen net zo goed ons land weer rijker gaan maken. Vergeet niet dat Nederland in rap tempo vergrijst, dus misschien hebben we deze mensen wel keihard nodig, in vergrijsde dorpen van krimpgebieden zeker.
Oh wow, reageer vooral niet op mijn post anders daar hebben we wat aan. ^O^

Jij stelt dat Nederlanders te lui en beroerd zijn om in de argrariache sector te werken daar reageer ik op omdat dit pure kolder is. Probeer het nog eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 31-05-2020 08:21:07 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 31 mei 2020 @ 08:42:14 #28
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193396722
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Valt mee, gemiddeld zo te zien minimaal 4 slaapkamers..
Ziet er luxer uit dan welke gemiddelde sociale huurwoning dan ook.

En autochtonen die mogen 20 jaar op een wachtlijst komen voor een huisje wat al 20 jaar geleden afgebroken had moeten worden. :')
Dit idd. Mijn schoonouders (uit Hong Kong) vragen zich af waarom de overheid zoiets faciliteerd.

Zij hebben eenzelfde probleem met mainland Chinezen. Die komen "blut" de grens over en worden ook in sociale woningen gezet. Terwijl ze in mainland gewoon flink geld hebben, maarja immigrant dus zielig.

En prive huren is niet te betalen. Een huis kopen is vrijwel onmogelijk. Zo creeer je toch spanningen tussen beide groepen
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_193396738
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 06:07 schreef MakkieR het volgende:
Ik moet altijd zo lachen als de randstad inwoners hier zijn reacties op geeft. Dit bewijst eens maar weer, dat de dorpen en de steden in verschillende werelden leven. Burgum ( Friesland ) is geen randstad en dus ook geen wereldstad. In Burgum en in Friesland stroomt de inwoners juist weg naar de Randstad en een dorp zonder inwoners is een dood dorp en dat wordt een krimpgebied.
Natuurlijk zijn dan jonge immigranten met kinderen hartstikke welkom, zij zijn de toekomst en dorpen hebben jonge gezinnen nodig. Hierdoor gaat een dorp van een krimpgebied juist weer bloeien en groeien.

Dus dat er woontekort is in Amsterdam, Rotterdam of Den Haag wil nog niet zeggen dat er woontekort is in Burgum of andere dorpen. En eigenlijk geldt dat voor iedere Nederlander, er is helemaal geen woontekort als je naar de krimpgebieden gaat. De vraag is of elke Nederlander in een krimpgebied wil wonen.
Binnenkort de feestelijke opening van de eerste moskee en islamitische school van Bergum .
pi_193396740
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:00 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je haalt nu werkelijk alles door elkaar, allereerst dit zijn geen mannen die worden opgehaald om met busjes naar hun werk vervoert te worden en hun cheque terug te sturen naar het thuisfront in het buitenland. Dit gaat over immigranten die hun bestaan wil opbouwen hier in Nederland. Als dat het geval is, dan besteden zij hun geld in Nederland, dat is hun nieuwe thuis. Natuurlijk neemt men geen genoegen met onderbetaald werk. Je hebt een CAO en werkgevers hebben zich daar aan te houden. Jullie zien dit veel te negatief, deze immigranten kunnen net zo goed ons land weer rijker gaan maken. Vergeet niet dat Nederland in rap tempo vergrijst, dus misschien hebben we deze mensen wel keihard nodig, in vergrijsde dorpen van krimpgebieden zeker.
Ze zorgen slechts voor meer chaos en onrust, waardoor men zelfs in dorpen niet meer rustig wonen en leven kan. Slechts ondernemers worden daar beter van, want zij worden dan niet besproken.
pi_193396764
Wat ik me afvraag is dit een woonwijk exclusief voor asielzoekers? Zoja dan is dit discriminatie en een stap richting segregatie. Dat is niet wenselijk.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193396775
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:48 schreef Scarface88 het volgende:
Wat ik me afvraag is dit een woonwijk exclusief voor asielzoekers? Zoja dan is dit discriminatie en een stap richting segregatie. Dat is niet wenselijk.
Dat lees ik wel uit de tekst, een asielzoekerscentrum in de vorm van een normale woonwijk.
  zondag 31 mei 2020 @ 08:51:54 #33
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193396784
Als je je Nietzsche kent dan weet je dat dit te voorspellen was na 1945.
  zondag 31 mei 2020 @ 08:54:02 #34
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193396794
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:00 schreef MakkieR het volgende:

Jullie zien dit veel te negatief, deze immigranten kunnen net zo goed ons land weer rijker gaan maken. Vergeet niet dat Nederland in rap tempo vergrijst, dus misschien hebben we deze mensen wel keihard nodig, in vergrijsde dorpen van krimpgebieden zeker.
Ontiegelijke bullshit. We zijn rijk genoeg. Terug naar land van herkomst.
  zondag 31 mei 2020 @ 09:04:19 #35
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193396864
Mijn inziens dien je een AZC zo kaal mogelijk te houden. Wel humaan maar zo zuinig mogelijk. De asielzoekers zijn nog volop in procedure en dienen alvast warm gestoomd te worden voor een directe terugkeer.

Dit prachtige AZC in de vorm van een woonwijk gaat natuurlijk als een lopend vuurtje via facebook naar familie in het thuisland. Gratis leefgeld en gratis een prachtige woonlocatie met dito faciliteiten. Mooie incentive om deze kant op te komen. Ik zeg niet doen.
  zondag 31 mei 2020 @ 09:06:30 #36
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193396886
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:51 schreef Eendenkooi het volgende:
Als je je Nietzsche kent dan weet je dat dit te voorspellen was na 1945.
Ja, in ‘Also sprach Zarathustra’ (p. 363) voorspelt Nietzsche de bouw van een woonwijk in Burgum in 2020.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193396973
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:21 schreef Pedroso het volgende:
Misschien dat Scarface als ie weer terug komt naar zijn geliefde Nederland daar ook wel een leuke woning kan regelen !
Als het zo door blijft gaan in de VS, kan Scarface ongetwijfeld asielstatus aanvragen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193396981
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:50 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Dat lees ik wel uit de tekst, een asielzoekerscentrum in de vorm van een normale woonwijk.
Waanzinnig als dat zo is. Er is al een exclusieve wijk voor alleen Molukkers nu dus een wijk exclusief voor asielzoekers. En als Nederlander mag je negen jaar op de wachtlijst en tot je 35e thuis wonen. En als je dan eindelijk een huis krijgt is het een tochtig flatje ergens acht hoog in een pauperwijk.
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 31 mei 2020 @ 09:27:36 #39
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193397058
Vraagje aan alle boze fokkers hier.
Wie van jullie zoekt een huis in Burgum?
Voor zeg 2ton koop je daar al een prima huis:
https://www.funda.nl/koop/burgum/
Huren is wellicht ook prima te doen.
pi_193397128
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:41 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat staat letterlijk boven beschreven, gezinnen met minderjarige kinderen. Natuurlijk komen er geen alleenstaande mannen in. Ze zijn in Friesland niet gek. Reken maar dat zo'n gezin eerst voor een huurcommissie moet komen om te zien of het gezin past in Burgum, is het goed geschoold en heeft het gezin toegevoegde waarde voor het dorp. Je hebt het letterlijk voor het uitzoeken want er zijn genoeg eerlijke immigranten, die maar wat graag hun toekomst wil opbouwen in Friesland. En vergeet niet de agrarische sector waar Nederlanders te lui en te beroerd zijn om dit werk te willen doen. Volgens mij was er hier volop werk in te vinden. En verder geldt natuurlijk de regel, hoe meer immigranten je dorp heeft, hoe groter het wordt en hoe beter een dorp gaat draaien. Dit is overigens niet een nieuw fenomeen, andere dorpen hebben dit eerder ook gedaan, en dat werkte perfect voor een dorp met slechte vooruitzichten.
Lijkt me naïef eerlijk gezegd.
  zondag 31 mei 2020 @ 09:38:51 #41
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193397187
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:19 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Waanzinnig als dat zo is. Er is al een exclusieve wijk voor alleen Molukkers nu dus een wijk exclusief voor asielzoekers. En als Nederlander mag je negen jaar op de wachtlijst en tot je 35e thuis wonen. En als je dan eindelijk een huis krijgt is het een tochtig flatje ergens acht hoog in een pauperwijk.
Dit is gewoon een AZC. Daar zijner al meer van alleen zijn dat meestal grote gebouwen waar iedereen in gepropt wordt. Dit is een AZC met een andere lay out. Verder is er niets anders aan. Als Nederlander kom he geen enkel AZC in, dus we hebben al jaren woonruimtes exclusief voor immigranten. In ieder geval zij wij beschaafd genoeg om ze niet in pakhuizen te proppen en gezinnen uit elkaar te trekjen, zoals een bepaald land wat ik kan noemen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lonaa op 31-05-2020 10:37:39 ]
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 31 mei 2020 @ 09:40:39 #42
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193397211
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:19 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Waanzinnig als dat zo is. Er is al een exclusieve wijk voor alleen Molukkers nu dus een wijk exclusief voor asielzoekers. En als Nederlander mag je negen jaar op de wachtlijst en tot je 35e thuis wonen. En als je dan eindelijk een huis krijgt is het een tochtig flatje ergens acht hoog in een pauperwijk.
Volgens mij valt die wachtlijst wel mee in Friesland. Sowieso veel particulier te huur tegen de liberalisatiegrens aan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193397263
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:19 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Waanzinnig als dat zo is. Er is al een exclusieve wijk voor alleen Molukkers nu dus een wijk exclusief voor asielzoekers. En als Nederlander mag je negen jaar op de wachtlijst en tot je 35e thuis wonen. En als je dan eindelijk een huis krijgt is het een tochtig flatje ergens acht hoog in een pauperwijk.
Ligt er ook maar net aan waar je woont. Dat zou jij toch moeten weten. Eerder in dit topic verkondig je immers dat de situatie in Amerikaanse steden anders is dan op het platteland.

Ooit bedacht dat dat hier ook het geval is? Nu is er genoeg mis met onze woningmarkt, maar wat jij doet is leugens verspreiden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 31 mei 2020 @ 09:49:29 #44
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193397297
quote:
16s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Uhuh en Nederlanders willen ineens na vele jaren niet meer in de argrarische sector werken omdat ze lui zijn, ligt echt niet aan de oostblokkers die in geknutselde constructies voor minder dan minimumloon aan de bak gaan, een loon waar een autochtoon niet eens kan leven... :O
Dit dus. Het is hetzelfde als ik 5 maanden per jaar alleen in Dubai zou werken en daar in een 5 bij 5 studio moet wonen, om vervolgens rest van het jaar de koning te zijn in Nederland. Zou niet gek zijn als je dat dan doet.
pi_193397303
Veel plezier met die "gezinnen" :X

http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193397326
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:00 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je haalt nu werkelijk alles door elkaar, allereerst dit zijn geen mannen die worden opgehaald om met busjes naar hun werk vervoert te worden en hun cheque terug te sturen naar het thuisfront in het buitenland. Dit gaat over immigranten die hun bestaan wil opbouwen hier in Nederland. Als dat het geval is, dan besteden zij hun geld in Nederland, dat is hun nieuwe thuis. Natuurlijk neemt men geen genoegen met onderbetaald werk. Je hebt een CAO en werkgevers hebben zich daar aan te houden. Jullie zien dit veel te negatief, deze immigranten kunnen net zo goed ons land weer rijker gaan maken. Vergeet niet dat Nederland in rap tempo vergrijst, dus misschien hebben we deze mensen wel keihard nodig, in vergrijsde dorpen van krimpgebieden zeker.
je bent wel erg naief zeg.
Wie zegt dat deze mensen wel willen werken, dat kan niemand (en jij ook niet) garanderen.
Verder zullen die net zo goed geld naar hun thuisland sturen, of denk je dat ze daar geen familie meer hebben of zo.

Die CAO is leuk, maar inderdaad door allerlei constructies met bvtjes in Polen, Roemenie etc wordt die massaal ontdoken.
  zondag 31 mei 2020 @ 09:53:11 #47
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193397343
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, in ‘Also sprach Zarathustra’ (p. 363) voorspelt Nietzsche de bouw van een woonwijk in Burgum in 2020.
3e alinea inderdaad.
  zondag 31 mei 2020 @ 09:58:13 #48
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193397412
Ach zodra het veilig is in het land van herkomst , gaan ze gewoon weer terug hoor :Y
Stelletje racisten hier :r
Ik ben inmiddels overleden
pi_193397442
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:58 schreef Enchanter het volgende:
Ach zodra het veilig is in het land van herkomst , gaan ze gewoon weer terug hoor :Y
Stelletje racisten hier :r
Doen waar je goed in bent.
  zondag 31 mei 2020 @ 10:05:14 #50
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193397494
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:58 schreef Enchanter het volgende:
Ach zodra het veilig is in het land van herkomst , gaan ze gewoon weer terug hoor :Y
Stelletje racisten hier :r
Nee dan gaan ze er heen op vakantie. (en lachen ons keihard uit)
pi_193397523
quote:
16s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oh wow, reageer vooral niet op mijn post anders daar hebben we wat aan. ^O^

Jij stelt dat Nederlanders te lui en beroerd zijn om in de argrariache sector te werken daar reageer ik op omdat dit pure kolder is. Probeer het nog eens.
Het is in ieder geval helder dat Nederlanders niet in Burgum willen wonen, anders hadden ze daar geen poging gedaan asielzoekers aan te trekken.

Sowieso willen Nederlanders blijkbaar niet graag in heel Noord/Oost NL wonen. Ik zie daar vrijstaande woningen voor 150k-200k weg gaan.

Ik zie het graag anders, maar het is nu eenmaal zo.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193397543
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, in ‘Also sprach Zarathustra’ (p. 363) voorspelt Nietzsche de bouw van een woonwijk in Burgum in 2020.
:D
pi_193397576
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:19 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Waanzinnig als dat zo is. Er is al een exclusieve wijk voor alleen Molukkers nu dus een wijk exclusief voor asielzoekers. En als Nederlander mag je negen jaar op de wachtlijst en tot je 35e thuis wonen. En als je dan eindelijk een huis krijgt is het een tochtig flatje ergens acht hoog in een pauperwijk.
Nederlanders met een modaal salaris kunnen in Burgum voor een prima prijs een grote eengezinswoning kopen. Niemand die ze tegenhoudt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193397577
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:08 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Het is in ieder geval helder dat Nederlanders niet in Burgum willen wonen, anders hadden ze daar geen poging gedaan asielzoekers aan te trekken.

Sowieso willen Nederlanders blijkbaar niet graag in heel Noord/Oost NL wonen. Ik zie daar vrijstaande woningen voor 150k-200k weg gaan.

Ik zie het graag anders, maar het is nu eenmaal zo.
Lezen jullie de posts niet waarop jullie reageren of hoe werkt dit?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193397589
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:44 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Daarom net over de grens in Belgie is nog genoeg te koop voor redelijke prijzen.
Jij bent ook al jaren weg uit nl maar in Brabant de grens over valt dat toch zwaar tegen. Of je moet al een kilometer of 20 de grens over zijn en in een flutdorpje willen gaan wonen.

Het aanbod in turnhout:

https://www.immoweb.be/nl/zoeken/huis/te-koop/turnhout/2300
pi_193397621
Rip burgum..
Ik zwaai naar dieren.
pi_193397626
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:13 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nederlanders met een modaal salaris kunnen in Burgum voor een prima prijs een grote eengezinswoning kopen. Niemand die ze tegenhoudt.
Klopt ja zoiets bijvoorbeeld (rijtjeshuis a 165.000,-)

https://www.funda.nl/koop(...)enius-lohmanlaan-23/

Als dit in de randstad zou staan betaal je daar drie ton voor.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193397636
quote:
16s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Lezen jullie de posts niet waarop jullie reageren of hoe werkt dit?
Mwoah, het punt is meer dat je ineens over hele andere zaken begint als iemand een goede post maakt. Het moge duidelijk zijn dat Burgum wanhopig probeert inwoners aan te trekken. En dan begin jij over dat Nederlanders weggeconcurreerd worden door Polen in de agrarische sector.
In Burgum kan een Nederlander ook met een Pools salaris leven. En bovendien is dat probleem niet een immigrantenprobleem, maar een probleem omdat de overheid blijkbaar agrarische bedrijven niet beter controleert en onderbetalen strafbaar stelt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193397661
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:27 schreef bleiblei het volgende:
Vraagje aan alle boze fokkers hier.
Wie van jullie zoekt een huis in Burgum?
Voor zeg 2ton koop je daar al een prima huis:
https://www.funda.nl/koop/burgum/
Huren is wellicht ook prima te doen.
Wij doen veel liever al het mogelijke om onze eigen streek vrij te krijgen van chaos en onrust, als we zouden verhuizen gaat de chaos en onrust toch maar mee. Kunnen we aan de gang blijven hè. Wij zijn dus terecht boos.
pi_193397690
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:51 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik lees vooral veel bullshit van de andere reacties, die willen allemaal in de randstad wonen, ja daar is inderdaad krapte op de huizenmarkt, Hebben we het over Burgum dan hebben we het over kleine dorpjes in Friesland. Men kijkt daar heel anders naar immigranten dan de randstad. Zeker als het om hardwerkende immigranten gaat. Ik lees vooral reacties met totaal geen inzicht op wat er gaande is in Friesland, Groningen of Drenthe. De woningmarkt is daar heel anders dan in de drukke steden. Scholen moeten daar dicht want er zijn geen leerlingen, Supermarkten gaan dicht want er zijn geen klanten, OV verdwijnt want er zijn geen reizigers, Horeca verdwijnt want er zijn geen gasten.
eh.... ik woon in Friesland en het OV rijdt gewoon, supermarkten draaien nog steeds lekker en scholen ook. Dat de woningmarkt anders is - geloof ik best. Je betaalt minder voor meer.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_193397719
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:19 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar wie zegt dat dit voornamelijk gezinnen betreft en niet alleenstaande mannen? En is daar voldoende werkgelegenheid? Anders trekken zij, zodra de mogelijkheid zich voor doet, daar ook wel weer weg.
Dat is het. Gebrek aan werkgelegenheid.
pi_193397789
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:26 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat is het. Gebrek aan werkgelegenheid.
Men wil toch dat thuiswerken de nieuwe norm wordt?

Dan maakt het dus minder uit waar je gaat wonen.

Stel je moet nog maar 1 dag per week op kantoor zijn dan zou je overal in NL kunnen gaan wonen.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  Miss 200.000.000! zondag 31 mei 2020 @ 10:33:25 #63
367000 roos94
pi_193397804
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:32 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Men wil toch dat thuiswerken de nieuwe norm wordt?

Dan maakt het dus minder uit waar je gaat wonen.

Stel je moet nog maar 1 dag per week op kantoor zijn dan zou je overal in NL kunnen gaan wonen.
Oh ja, want de meeste mensen kunnen thuiswerken.

Kantoorpikkie gedachte :D
pi_193397823
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:32 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Men wil toch dat thuiswerken de nieuwe norm wordt?

Dan maakt het dus minder uit waar je gaat wonen.

Stel je moet nog maar 1 dag per week op kantoor zijn dan zou je overal in NL kunnen gaan wonen.
ja laat die asielzoekers dan inderdaad maar fijn ergens anders wonen. :W
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_193397885
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:35 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja laat die asielzoekers dan inderdaad maar fijn ergens anders wonen. :W
Ik heb ook geen behoefte aan gratis geld zoekers dus ik zwaai ze ook graag uit!

:W :W
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193397923
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:18 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Mwoah, het punt is meer dat je ineens over hele andere zaken begint als iemand een goede post maakt. Het moge duidelijk zijn dat Burgum wanhopig probeert inwoners aan te trekken. En dan begin jij over dat Nederlanders weggeconcurreerd worden door Polen in de agrarische sector.
In Burgum kan een Nederlander ook met een Pools salaris leven. En bovendien is dat probleem niet een immigrantenprobleem, maar een probleem omdat de overheid blijkbaar agrarische bedrijven niet beter controleert en onderbetalen strafbaar stelt.
Ik reageer op zijn uitspraak dat Nederlanders te lui en beroerd zouden zijn om in de argrarische sector te werken, lees het eens terug wil je. :{

Ik begin juist niet ineens ergens anders over. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193397938
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:42 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Wil jij in Burgum gaan wonen dan?
Prima plek om te wonen, heb er bijna 20 jaar gewerkt.

En met de Centrale As, Waldwei en A7 zit je zo in Drachten, Heerenveen, Joure, Leeuwarden, Groningen, Dokkum...
  zondag 31 mei 2020 @ 10:46:30 #68
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193397947
ah een topic van een asielzoeker over asielzoekers.

typisch hoor.
  Miss 200.000.000! zondag 31 mei 2020 @ 10:48:27 #69
367000 roos94
pi_193397965
Die haat op asielzoekers vind ik altijd wel hilarisch. Pretenderen mensen echt dat als zij zelf in een shithole geboren waren en kans hadden op een betere plek, deze niet zouden nemen. "Nee hoor laat mij maar wegrotten in dit stinkhok, ik hoef geen betere toekomst, want dan ben ik misschien tot last bij die lieve mensen in dat andere land".

Get real. Het is makkelijk lullen als je wiegje in Almere staat.
pi_193397971
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:26 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat is het. Gebrek aan werkgelegenheid.
Er zal in bepaalde sectoren minder werkgelegenheid zijn, toch heb ik sinds m'n 21 nooit een dag werkloos thuis gezeten.

En je kan ook rustig wat minder loon accepteren, je betaalt in een middelgroot dorp ook "maar" zo'n 3,5 ton voor een recente vrijstaande woning op 500m2 grond.
  zondag 31 mei 2020 @ 10:48:51 #71
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_193397972
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:27 schreef bleiblei het volgende:
Wie van jullie zoekt een huis in Burgum?
Voor zeg 2ton koop je daar al een prima huis:
Da's wellicht geen al te beste investering.
  zondag 31 mei 2020 @ 10:51:49 #72
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193398000
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 02:11 schreef Scarface88 het volgende:
Super lief. Misschien kan er ook wat aan de wachtlijsten gedaan worden?
Wachtlijst? In Burgum? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193398007
quote:
5s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:48 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Da's wellicht geen al te beste investering.
Omdat? Ook hier in Friesland worden woningen duurder, alleen zijn de prijzen in verhouding lager.

En uiteindelijk gaat het ook om woongenot, hoe groeien je kinderen op, etc.
pi_193398026
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wachtlijst? In Burgum? :')
Burgum heeft wel een wachtlijst, is ook een populaire woonplaats en heeft goede voorzieningen.

Maar natuurlijk niet vergelijkbaar met wachtlijsten in het westen des lands.
  zondag 31 mei 2020 @ 10:54:39 #75
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193398028
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Prima plek om te wonen, heb er bijna 20 jaar gewerkt.

En met de Centrale As, Waldwei en A7 zit je zo in Drachten, Heerenveen, Joure, Leeuwarden, Groningen, Dokkum...
Mooie lijst van metropolen. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193398076
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Mooie lijst van metropolen. :')
Doe maar neerbuigend.

Voor het geld van mijn woning had ik in de randstad een uitgeleefde rijtjeswoning in een 60's wijk gehad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 31 mei 2020 @ 11:05:30 #77
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193398148
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

Voor het geld van dit had ik in de randstad een uitgeleefde rijtjeswoning in een 60's wijk gehad.

Liever een mooi appartement in een mooi deel van de mooiste stad achter de duinen, dan vrijstaand in Buttfuck, Nebraska.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193398186
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Liever een mooi appartement in een mooi deel van de mooiste stad achter de duinen, dan vrijstaand in Buttfuck, Nebraska.
quote:
Google Maps kan buttfuck niet vinden
Zorg ervoor dat je zoekopdracht goed is gespeld. Probeer een plaats, staat/provincie of postcode toe te voegen.
Maar zonder gekheid: prima dat je daar wil wonen.
  zondag 31 mei 2020 @ 11:11:39 #79
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193398219
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
64 woningen voor 600 bewoners..

600/64= 9.375 personen per woning.

Lekker dan :')
Wel 1,5 mtr afstand natuurlijk
pi_193398251
Wel grappig dat de "westerlingen" altijd zo lopen af te geven op Friesland of Groningen en dan ondertussen klagen over de wachtlijsten in het westen :')

Je hebt een keuze, de mede-oorzaak van die lange wachtlijst ben je zelf, klaag niet.
  zondag 31 mei 2020 @ 11:17:04 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193398279
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
64 woningen voor 600 bewoners..

600/64= 9.375 personen per woning.

Lekker dan :')
600 gedeeld door 64 is niet negenduizenddriehonderdvijfenzeventig. Misschien bedoelde je 9,375?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193398284
64 huizen voor thans per week 463 binnenkomende asielzoekers en nareizigers...en ja...Nederlanders krijgen geen huis meer...die niet. Ga maar bij je ouders inwonen tot je 30ste jaar.,,hopelijk.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  Miss 200.000.000! zondag 31 mei 2020 @ 11:18:31 #83
367000 roos94
pi_193398296
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:17 schreef cempexo het volgende:
64 huizen voor thans per week 463 binnenkomende asielzoekers en nareizigers...en ja...Nederlanders krijgen geen huis meer...die niet.
Nee inderdaad, het merendeel van de Nederlanders is dakloos. Je hebt gelijk.
pi_193398325
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:17 schreef cempexo het volgende:
64 huizen voor thans per week 463 binnenkomende asielzoekers en nareizigers...en ja...Nederlanders krijgen geen huis meer...die niet. Ga maar bij je ouders inwonen tot je 30ste jaar.,,hopelijk.
Dat aantal heb ik je al eens voorgerekend met de meest recente CBS gegevens en is niet correct. Het is lager.

En momenteel is het zelfs fors lager, wegens corona.
  zondag 31 mei 2020 @ 11:22:06 #85
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193398355
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:17 schreef cempexo het volgende:
64 huizen voor binnenkomende asielzoekers en nareizigers...en ja...Nederlanders krijgen geen huis meer...die niet.
In 2019 zijn er bijna 77000 woningen bijgekomen in Nederland. Schande dat er 64 voor asielzoekers gebouwd worden! En ook nog eens op een plek waar niemand wil wonen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193398368
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat aantal heb ik je al eens voorgerekend en is niet correct. Het is lager.
ik verwijs je concreet opnieuw naar het politieke betrouwbare cbs, dus ik denk dat die cijfers nog hoger zijn.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 31 mei 2020 @ 11:27:35 #87
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_193398442
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Doe maar neerbuigend.

Voor het geld van mijn woning had ik in de randstad een uitgeleefde rijtjeswoning in een 60's wijk gehad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie keet _O_
pi_193398517
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:22 schreef cempexo het volgende:

[..]

ik verwijs je concreet opnieuw naar het politieke betrouwbare cbs, dus ik denk dat die cijfers nog hoger zijn.
Je cijfers kloppen gewoon niet, heb het je voorgerekend.
En nu zou het aan het CBS liggen :')
pi_193398561
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je cijfers kloppen gewoon niet, heb het je voorgerekend.
En nu zou het aan het CBS liggen :')
nee mijn bron was en is juist het cbs
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193398588
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:34 schreef cempexo het volgende:

[..]

nee mijn bron was en is juist het cbs
Dan heb je een rekenfout gemaakt.
pi_193398611
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:18 schreef roos94 het volgende:

[..]

Nee inderdaad, het merendeel van de Nederlanders is dakloos. Je hebt gelijk.
Het merendeel van de Nederlanders moet veel langer wachten op een woning. Moeten bovendien hun kostbare tijd besteden aan werken voor het geld. Hebben dus feitelijk geen prettig leven dit in tegenstelling tot asielzoekers.
pi_193398641
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:38 schreef torentje het volgende:

[..]

Het merendeel van de Nederlanders moet veel langer wachten op een woning. Moeten bovendien hun kostbare tijd besteden aan werken voor het geld. Hebben dus feitelijk geen prettig leven dit in tegenstelling tot asielzoekers.
Heb je zo'n hekel aan je werk?
pi_193398657
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:38 schreef torentje het volgende:

[..]

Het merendeel van de Nederlanders moet veel langer wachten op een woning. Moeten bovendien hun kostbare tijd besteden aan werken voor het geld. Hebben dus feitelijk geen prettig leven dit in tegenstelling tot asielzoekers.
Van huis en haard verdreven. Geen familie. Vaak getraumatiseerd. Minimaal inkomen. Enorm prettig leven.
pi_193398665
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:38 schreef torentje het volgende:
Hebben dus feitelijk geen prettig leven dit in tegenstelling tot asielzoekers.
Je mag best naar Syrië verhuizen hoor. Daar heb je het vast beter.
  Miss 200.000.000! zondag 31 mei 2020 @ 11:56:06 #95
367000 roos94
pi_193398826
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:38 schreef torentje het volgende:

[..]

Het merendeel van de Nederlanders moet veel langer wachten op een woning. Moeten bovendien hun kostbare tijd besteden aan werken voor het geld. Hebben dus feitelijk geen prettig leven dit in tegenstelling tot asielzoekers.
Dit kan niet echt zijn :')
pi_193398918
quote:
19s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:46 schreef Gunner het volgende:
ah een topic van een asielgelukzoeker over asielzoekers.

typisch hoor.
Nu klopt het.
pi_193398933
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:17 schreef cempexo het volgende:
64 huizen voor thans per week 463 binnenkomende asielzoekers en nareizigers...en ja...Nederlanders krijgen geen huis meer...die niet. Ga maar bij je ouders inwonen tot je 30ste jaar.,,hopelijk.
Dat is al decennia lang.
  zondag 31 mei 2020 @ 12:03:10 #98
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193398937
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:56 schreef roos94 het volgende:

[..]

Dit kan niet echt zijn :')
Toch wel. Wees blij dat de dorpsgek niet zijn stokpaardje over de “armen” en de ‘criminele automobilisten’ heeft rondgegalmd.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193398973
Haat, gebrek aan nuance, frustratie: een foktopic met "asielzoeker" in de TT :7
-
pi_193399068
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:41 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat staat letterlijk boven beschreven, gezinnen met minderjarige kinderen. Natuurlijk komen er geen alleenstaande mannen in. Ze zijn in Friesland niet gek. Reken maar dat zo'n gezin eerst voor een huurcommissie moet komen om te zien of het gezin past in Burgum, is het goed geschoold en heeft het gezin toegevoegde waarde voor het dorp. Je hebt het letterlijk voor het uitzoeken want er zijn genoeg eerlijke immigranten, die maar wat graag hun toekomst wil opbouwen in Friesland. En vergeet niet de agrarische sector waar Nederlanders te lui en te beroerd zijn om dit werk te willen doen. Volgens mij was er hier volop werk in te vinden. En verder geldt natuurlijk de regel, hoe meer immigranten je dorp heeft, hoe groter het wordt en hoe beter een dorp gaat draaien. Dit is overigens niet een nieuw fenomeen, andere dorpen hebben dit eerder ook gedaan, en dat werkte perfect voor een dorp met slechte vooruitzichten.
Niet te lui en beroerd, het betaald simpelweg niet genoeg en heeft derhalve weinig te zoeken in Nederland m.i.
  zondag 31 mei 2020 @ 12:15:09 #101
187702 RTR
Olbie
pi_193399093
Het kan weer niet op. Stem allen FvD _O_
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  zondag 31 mei 2020 @ 12:16:55 #102
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193399107
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:15 schreef RTR het volgende:
Het kan weer niet op. Stem allen FvD _O_
En dan?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193399216
Ik zou niet weten wat er nu mee moeten, maar zodra er oorlog uitbreekt in onze buurlanden zijn we voorbereid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193399613
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:41 schreef mootie het volgende:

[..]

Van huis en haard verdreven. Geen familie. Vaak getraumatiseerd. Minimaal inkomen. Enorm prettig leven.
Voor een minimaal inkomen, maar dan niet lang te hoeven wachten op een woning en niet onder druk gezet te worden om te gaan werken, zou ik direct tekenen.
pi_193399960
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:57 schreef torentje het volgende:

[..]

Voor een minimaal inkomen, maar dan niet lang te hoeven wachten op een woning en niet onder druk gezet te worden om te gaan werken, zou ik direct tekenen.
Heb je geen woning dan?
  zondag 31 mei 2020 @ 13:46:02 #106
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193400236
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jij bent ook al jaren weg uit nl maar in Brabant de grens over valt dat toch zwaar tegen. Of je moet al een kilometer of 20 de grens over zijn en in een flutdorpje willen gaan wonen.

Het aanbod in turnhout:

https://www.immoweb.be/nl/zoeken/huis/te-koop/turnhout/2300
Ik kom binnenkort weer terug, ga dan net over de grens wonen van Maastricht
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zondag 31 mei 2020 @ 14:05:55 #107
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193400574
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:08 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Het is in ieder geval helder dat Nederlanders niet in Burgum willen wonen, anders hadden ze daar geen poging gedaan asielzoekers aan te trekken.

Sowieso willen Nederlanders blijkbaar niet graag in heel Noord/Oost NL wonen. Ik zie daar vrijstaande woningen voor 150k-200k weg gaan.

Ik zie het graag anders, maar het is nu eenmaal zo.
Ik ook. Als ik er werk in de buurt kan vinden.
  zondag 31 mei 2020 @ 14:17:41 #108
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_193400783
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 06:07 schreef MakkieR het volgende:
Ik moet altijd zo lachen als de randstad inwoners hier zijn reacties op geeft. Dit bewijst eens maar weer, dat de dorpen en de steden in verschillende werelden leven. Burgum ( Friesland ) is geen randstad en dus ook geen wereldstad. In Burgum en in Friesland stroomt de inwoners juist weg naar de Randstad en een dorp zonder inwoners is een dood dorp en dat wordt een krimpgebied.
Natuurlijk zijn dan jonge immigranten met kinderen hartstikke welkom, zij zijn de toekomst en dorpen hebben jonge gezinnen nodig. Hierdoor gaat een dorp van een krimpgebied juist weer bloeien en groeien.

Dus dat er woontekort is in Amsterdam, Rotterdam of Den Haag wil nog niet zeggen dat er woontekort is in Burgum of andere dorpen. En eigenlijk geldt dat voor iedere Nederlander, er is helemaal geen woontekort als je naar de krimpgebieden gaat. De vraag is of elke Nederlander in een krimpgebied wil wonen.
Wat een onzin.
Ik woon afwisselend in Limburg en in Drenthe. Beiden zijn krimpgebieden.
In Limburg zitten we al helemaal niet te wachten op ongewenste vreemdelingen met een totaal andere cultuur.
In tegenstelling tot de Randstadbewoners hechten wij nog wel grote waarde aan onze eigen taal, cultuur, tradities en gebruiken. Als ik naar Amsterdam moet voor mijn werk weet ik precies waarom we er in Limburg juist goed aan doen om behoudend te blijven en kennelijk doen we dat goed want dit weekend stikt het weer van de fietsende Hollanders in onze mooie provincie.
In Drenthe zie ik hetzelfde fenomeen in iets mindere mate.
Wat is er nog Amsterdams aan Amsterdam? Het plat Amsterdams wordt amper nog ergens gesproken.

Om de Nederlandse cultuur (zover die nog echt bestaat) te bezichtigen moet je naar het openluchtmuseum of naar artificiële voor toeristen in stand gehouden dorpen als Volendam.
Nederland is meer een attractie geworden voor buitenlanders, hetzij toeristen hetzij immigranten.
De eigenheid is weg.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_193400784
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Heb je geen woning dan?
Ik heb wel een woonruimte, maar wil weer weg, teveel drukte. Maar de wachttijden zijn verdomd lang geworden. Terwijl als men mij zou helpen zo'n woning binnen enkele maanden gereed zou zijn, maar men wil perse geld om te helpen bouwen.
pi_193400864
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:15 schreef RTR het volgende:
Het kan weer niet op. Stem allen FvD _O_
FvD is er echt niet voor de burger, het is een elite partij met populair gekozen standpunten om snel zetels te winnen. Je denkt toch niet dat iemand als Baudet ook maar iets geeft om het "gewone volk"?
pi_193400877
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:17 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik heb wel een woonruimte, maar wil weer weg, teveel drukte. Maar de wachttijden zijn verdomd lang geworden. Terwijl als men mij zou helpen zo'n woning binnen enkele maanden gereed zou zijn, maar men wil perse geld om te helpen bouwen.
Wachttijden zijn lang als je je inschrijft op plekken waar veel andere mensen ook willen wonen.
Vraag vs aanbod.
  zondag 31 mei 2020 @ 14:23:53 #112
187702 RTR
Olbie
pi_193400887
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

FvD is er echt niet voor de burger, het is een elite partij met populair gekozen standpunten om snel zetels te winnen. Je denkt toch niet dat iemand als Baudet ook maar iets geeft om het "gewone volk"?
Dat idee heb ik wel en ik volg hem al ruim 5 jaar. Maar ik heb op Hiddema gestemd. Ik heb nou niet de indruk dat Rutte ook maar iets geeft om Jan met de pet.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193400896
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

FvD is er echt niet voor de burger, het is een elite partij met populair gekozen standpunten om snel zetels te winnen. Je denkt toch niet dat iemand als Baudet ook maar iets geeft om het "gewone volk"?
Dan maar PVV?
  zondag 31 mei 2020 @ 14:27:43 #114
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_193400943
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

FvD is er echt niet voor de burger, het is een elite partij met populair gekozen standpunten om snel zetels te winnen. Je denkt toch niet dat iemand als Baudet ook maar iets geeft om het "gewone volk"?
hoezo niet?
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_193400981
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:24 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Dan maar PVV?
Wilders is uitgeblust en over z'n houdbaarheidsdatum. Zit ook al sinds 1998 in de 2e kamer.

Die kent nog maar 1 stand, "overspannen vol op het orgel", zit geen nuance meer in.

Vroeger wel:

  zondag 31 mei 2020 @ 14:33:05 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193401017
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 06:07 schreef MakkieR het volgende:
Ik moet altijd zo lachen als de randstad inwoners hier zijn reacties op geeft. Dit bewijst eens maar weer, dat de dorpen en de steden in verschillende werelden leven. Burgum ( Friesland ) is geen randstad en dus ook geen wereldstad. In Burgum en in Friesland stroomt de inwoners juist weg naar de Randstad en een dorp zonder inwoners is een dood dorp en dat wordt een krimpgebied.
Natuurlijk zijn dan jonge immigranten met kinderen hartstikke welkom, zij zijn de toekomst en dorpen hebben jonge gezinnen nodig. Hierdoor gaat een dorp van een krimpgebied juist weer bloeien en groeien.

Dus dat er woontekort is in Amsterdam, Rotterdam of Den Haag wil nog niet zeggen dat er woontekort is in Burgum of andere dorpen. En eigenlijk geldt dat voor iedere Nederlander, er is helemaal geen woontekort als je naar de krimpgebieden gaat. De vraag is of elke Nederlander in een krimpgebied wil wonen.
Waar woon je zelf
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 31 mei 2020 @ 14:36:09 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193401067
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:13 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nederlanders met een modaal salaris kunnen in Burgum voor een prima prijs een grote eengezinswoning kopen. Niemand die ze tegenhoudt.
Nederlanders moeten werken voor een modaal salaris. Er moet wel werk voor ze zijn daar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193401143
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nederlanders moeten werken voor een modaal salaris. Er moet wel werk voor ze zijn daar.
Ik woon in die regio, er is werk genoeg.
  zondag 31 mei 2020 @ 14:44:20 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193401162
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik woon in die regio, er is werk genoeg.
Moet wel passend zijn natuurlijk
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 31 mei 2020 @ 14:47:17 #120
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193401187
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:48 schreef Scarface88 het volgende:
Wat ik me afvraag is dit een woonwijk exclusief voor asielzoekers? Zoja dan is dit discriminatie en een stap richting segregatie. Dat is niet wenselijk.
Het was altijd al een azc. Alleen nu is de boel gerenoveerd.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193401202
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Moet wel passend zijn natuurlijk
Wat noem je passend? Blijkbaar kan 96,5% werk vinden.

Werkloosheid in Friesland is bijvoorbeeld maar 0,2% hoger dan in Noord-Holland.

Een woning is echter al snel 35% tot 45% goedkoper dan in Voorschoten of Waddinxveen, wachtlijsten zijn ook een stuk korter.

pi_193401209
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik woon in die regio, er is werk genoeg.
Nog grote softwarebedrijven?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193401229
quote:
16s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nog grote softwarebedrijven?
Juist softwarebedrijven lijken me minder afhankelijk van een woonlocatie, het overgrote deel kan in de cloud. Thuiswerken is in die sector heel makkelijk.

En je kan natuurlijk altijd beroepen vinden die je in Friesland niet of nauwelijks vindt, zo zal je als luchtverkeersleider meer kans maken in Zuid-Holland dan in Groningen en een mosselkweker zal in Drenthe niet snel werk vinden.

Maar voor 95% van de beroepen geldt dat je die in iedere provincie kan uitvoeren.

Ik zie altijd redenen waarom men niet naar een andere regio zou kunnen verhuizen, tegelijkertijd wonen en werken er in andere provincies ook gewoon mensen.
Alleen sta je hier niet in de file ;)

Probeer tijdens de spits eens van Hilversum naar Zeist te rijden.
In diezelfde tijd steek ik heel Friesland over en heb ik nog tijd over voor een bak koffie.
pi_193401238
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wilders is uitgeblust en over z'n houdbaarheidsdatum. Zit ook al sinds 1998 in de 2e kamer.

Die kent nog maar 1 stand, "overspannen vol op het orgel", zit geen nuance meer in.

Vroeger wel:

Daar heb je wel een punt. Als ik op de PVV ga stemmen gaat mijn voorkeurstem naar Martin Bosma. Heeft altijd zinnige teksten.
pi_193401379
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Doe maar neerbuigend.

Voor het geld van mijn woning had ik in de randstad een uitgeleefde rijtjeswoning in een 60's wijk gehad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik een gezinnetje groot te brengen heb had ik ook zo voor een lekker rustig dorpje gekozen met veel leefruimte ^O^
Maar als vrijgezel woon ik toch liever in de grotere stad.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193403739
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wachttijden zijn lang als je je inschrijft op plekken waar veel andere mensen ook willen wonen.
Vraag vs aanbod.
Als men veel geld heeft hoeft men niet zolang te wachten op een nieuwe woning, want dan krijgt men die na een korte wachttijd.
  zondag 31 mei 2020 @ 17:37:01 #127
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193403780
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:34 schreef torentje het volgende:

[..]

Als men veel geld heeft hoeft men niet zolang te wachten op een nieuwe woning, want dan krijgt men die na een korte wachttijd.
Je weet dat dit abjecte onzin is, he? Vast niet.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193405758
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het was altijd al een azc. Alleen nu is de boel gerenoveerd.
Een complete woonwijk uit de grond stampen is nogal een renovatie
Land of the free. Home of the brave.
pi_193406010
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je weet dat dit abjecte onzin is, he? Vast niet.
Dan geef mij maar eens veel geld, dan bewijs ik jou dat ik dan zonder lang te hoeven wachten een nieuwe woning krijg op de plek die ik wens. Want in de huidige tijd gelooft men dat mensen met veel geld goedaardig zijn en dat mensen met weinig geld slecht en gek zijn..
pi_193406045
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:57 schreef torentje het volgende:

[..]

Voor een minimaal inkomen, maar dan niet lang te hoeven wachten op een woning en niet onder druk gezet te worden om te gaan werken, zou ik direct tekenen.
Geen druk? Grapjurkje, zeker in kleine gemeenten zitten ze er bovenop. Taal leren, vrijwilligerswerk.
pi_193406056
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:19 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Een complete woonwijk uit de grond stampen is nogal een renovatie
Heel praktisch, mocht het niet meer nodig zijn, kunnen de woningen gewoon verhuurd worden.
  zondag 31 mei 2020 @ 19:44:31 #132
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193406200
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:19 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Een complete woonwijk uit de grond stampen is nogal een renovatie
Op het terrein stonden eerst woningen die totaal afgeleefd waren. Ik heb er 13 jaar naast gewoond. Niemand in Burgum vind het raar dat die boel vernieuwd wordt. De voetbalclub en sporthal ernaast worden groots aangepakt. Ook maar in het nieuws zetten?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 31 mei 2020 @ 19:45:50 #133
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193406230
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:33 schreef mootie het volgende:

[..]

Heel praktisch, mocht het niet meer nodig zijn, kunnen de woningen gewoon verhuurd worden.
Zo kan je het ook nog zien inderdaad.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193406320
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Op het terrein stonden eerst woningen die totaal afgeleefd waren. Ik heb er 13 jaar naast gewoond. Niemand in Burgum vind het raar dat die boel vernieuwd wordt. De voetbalclub en sporthal ernaast worden groots aangepakt. Ook maar in het nieuws zetten?
De sporthal lijkt me logisch aangezien die 3 jaar terug afgebrand is :P
En 3 jaar daarvoor Hoogland.
pi_193407659
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:33 schreef mootie het volgende:

[..]

Heel praktisch, mocht het niet meer nodig zijn, kunnen de woningen gewoon verhuurd worden.
Zo op de tekening te zien zijn het hele kleine woningen, wie wil daar in wonen en wel in Burgum ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 31 mei 2020 @ 21:18:42 #136
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_193407843
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:41 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat staat letterlijk boven beschreven, gezinnen met minderjarige kinderen. Natuurlijk komen er geen alleenstaande mannen in. Ze zijn in Friesland niet gek. Reken maar dat zo'n gezin eerst voor een huurcommissie moet komen om te zien of het gezin past in Burgum, is het goed geschoold en heeft het gezin toegevoegde waarde voor het dorp. Je hebt het letterlijk voor het uitzoeken want er zijn genoeg eerlijke immigranten, die maar wat graag hun toekomst wil opbouwen in Friesland. En vergeet niet de agrarische sector waar Nederlanders te lui en te beroerd zijn om dit werk te willen doen. Volgens mij was er hier volop werk in te vinden. En verder geldt natuurlijk de regel, hoe meer immigranten je dorp heeft, hoe groter het wordt en hoe beter een dorp gaat draaien. Dit is overigens niet een nieuw fenomeen, andere dorpen hebben dit eerder ook gedaan, en dat werkte perfect voor een dorp met slechte vooruitzichten.
Wauw, wauw, wauw, in wat voor droomwereld leef jij? Meehelpen in de landbouw? Deze mensen mogen niet werken want het zijn asielzoekers en geen statushouders.

En ook al mochten ze werken dan nog konden ze niks in de landbouw want het zijn voornamelijk veeteelt/zuivel en akkerbouw en Friesland. Geen arbeidsintensieve glastuinbouw of aspergeteelt.

Het enige ongeschoolde werk wat deze mensen zouden kunnen doen is in de slachtafval verwerkingsfabriek die daar ook staat. Maar aangezien dat ook deels om varkensvlees gaat denk ik niet dat ze daar voor in de rij staan. Maar zoals gezegd ze mogen niet eens werken.

De enige die er voordeel van zullen hebben zijn een paar ondernemers die wellicht wat meer klandizie krijgen. Maar goed, dat wordt allemaal met belastinggeld betaald dus eigenlijk is het gewoon een sigaar uit eigen doos. :')
  zondag 31 mei 2020 @ 21:35:49 #137
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_193408163
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:48 schreef roos94 het volgende:
Die haat op asielzoekers vind ik altijd wel hilarisch. Pretenderen mensen echt dat als zij zelf in een shithole geboren waren en kans hadden op een betere plek, deze niet zouden nemen. "Nee hoor laat mij maar wegrotten in dit stinkhok, ik hoef geen betere toekomst, want dan ben ik misschien tot last bij die lieve mensen in dat andere land".

Get real. Het is makkelijk lullen als je wiegje in Almere staat.
Ze mogen het van mij allemaal proberen. Maar het is zo ontiegelijk naïef om te denken dat je de wereld kan opvangen hier.

Ik ben blij dat mijn wiegje hier stond. Maar voel ik ook maar een greintje verplichting tegenover iemand die hierheen vlucht? Nee. Maakt dat mij een ongevoelige klootzak, wellicht. Kan ik daar mee zitten? Nope, totaal niet.

En de meeste shithole landen zijn voor een groot deel shithole landen omdat de mensen die daar wonen er een shithole van maken. Waarom zouden wij dan verplicht zijn om ze hier op te vangen als ze er zelf een puinzooi van maken.

Ik vind je heel erg naïef. Maar als jij je daar prettig bij voelt moet je alles uit de kast halen om die mensen te helpen, niemand houd je tegen.
pi_193408316
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:35 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Ze mogen het van mij allemaal proberen. Maar het is zo ontiegelijk naïef om te denken dat je de wereld kan opvangen hier.

Ik ben blij dat mijn wiegje hier stond. Maar voel ik ook maar een greintje verplichting tegenover iemand die hierheen vlucht? Nee. Maakt dat mij een ongevoelige klootzak, wellicht. Kan ik daar mee zitten? Nope, totaal niet.

En de meeste shithole landen zijn voor een groot deel shithole landen omdat de mensen die daar wonen er een shithole van maken. Waarom zouden wij dan verplicht zijn om ze hier op te vangen als ze er zelf een puinzooi van maken.

Ik vind je heel erg naïef. Maar als jij je daar prettig bij voelt moet je alles uit de kast halen om die mensen te helpen, niemand houd je tegen.
Hier in de buurt is het gewoon een roversbende gebleken. Daar moet je dan maar blij mee zijn want divers enzo.. Elk verweer word de kop ingedrukt.
  zondag 31 mei 2020 @ 21:49:48 #139
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_193408456
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:42 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Hier in de buurt is het gewoon een roversbende gebleken.
Dat verbaast me dan weer allerminst. Ik heb in een grijs verleden een tijdje gewerkt met (jonge) asielzoekers (allemaal mannen). Ik ging sportactiviteiten voor ze organiseren. Maar wat ik geleerd heb is dat trekken aan een dood paard vaak meer effect heeft. Van de 20 zijn er vaak 2 of 3 die daadwerkelijk blij zijn dat je iets voor ze probeert te regelen de andere 17 18 bleven liever wat in hun bed meuren of kansloos rondhangen. Geen land mee te bezeilen. Maar goed dit is mijn eigen ervaring dus ik kan natuurlijk niet spreken voor alle asielzoekers.
pi_193408548
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:49 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Dat verbaast me dan weer allerminst. Ik heb in een grijs verleden een tijdje gewerkt met (jonge) asielzoekers (allemaal mannen). Ik ging sportactiviteiten voor ze organiseren. Maar wat ik geleerd heb is dat trekken aan een dood paard vaak meer effect heeft. Van de 20 zijn er vaak 2 of 3 die daadwerkelijk blij zijn dat je iets voor ze probeert te regelen de andere 17 18 bleven liever wat in hun bed meuren of kansloos rondhangen. Geen land mee te bezeilen. Maar goed dit is mijn eigen ervaring dus ik kan natuurlijk niet spreken voor alle asielzoekers.
Tsja waarom zou je het risico nemen denk ik dan. Het is gewoon een grote fuck you en ondertussen moet je er wel mee 'samen' leven. Uberhaubt vind ik dat ze hier niks te zoeken hebben.
pi_193408578
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:54 schreef rareman1 het volgende:

[..]

tsja waarom zou je het risico nemen denk ik dan. Het is gewoon een grote fuck you en ondertussen moet je er wel mee 'samen' leven. Uberhaubt vind ik dat ze hier niks te zoeken hebben.
Achja miljoenen te laat ;)
Europa is al dood
Ik zwaai naar dieren.
pi_193408599
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:55 schreef Geerd het volgende:

[..]

Achja miljoenen te laat ;)
Europa is al dood
Daarom maken we er maar een feestje van. Wie houdt me tegen?
pi_193408657
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:56 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Daarom maken we er maar een feestje van. Wie houdt me tegen?
Als Duitsland het gevoel heeft..okee we hebben de 2e wo afbetaald..valt die hele euro in elkaar...alles
Ik zwaai naar dieren.
pi_193408689
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:59 schreef Geerd het volgende:

[..]

Als Duitsland het gevoel heeft..okee we hebben de 2e wo afbetaald..valt die hele euro in elkaar...alles
Prima toch. Als geld geen waarde meer heeft dan hebben middelen dat wel. Duitsland heeft wat dat betreft genoeg geproduceerd grappig genoeg.

[ Bericht 5% gewijzigd door rareman1 op 31-05-2020 22:06:26 ]
  zondag 31 mei 2020 @ 22:13:53 #145
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193408972
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:51 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Als ik op de PVV ga stemmen gaat mijn voorkeurstem naar Martin Bosma. Heeft altijd zinnige teksten.
Stem ook altijd op hem. Goeie inderdaad.
pi_193409655
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:08 schreef cempexo het volgende:

[..]

Zo op de tekening te zien zijn het hele kleine woningen, wie wil daar in wonen en wel in Burgum ?
Honderdduizenden mensen wonen in woningen die niets groter zijn. Lijkt me gewoon ~100m2 woonoppervlak.
  maandag 1 juni 2020 @ 01:13:54 #147
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193412560
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Valt mee, gemiddeld zo te zien minimaal 4 slaapkamers..
Ziet er luxer uit dan welke gemiddelde sociale huurwoning dan ook.

En autochtonen die mogen 20 jaar op een wachtlijst komen voor een huisje wat al 20 jaar geleden afgebroken had moeten worden. :')
Ach ja en zo broeit het voort.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193413762
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Valt mee, gemiddeld zo te zien minimaal 4 slaapkamers..
Ziet er luxer uit dan welke gemiddelde sociale huurwoning dan ook.

En autochtonen die mogen 20 jaar op een wachtlijst komen voor een huisje wat al 20 jaar geleden afgebroken had moeten worden. :')
Dat is niet correct. In de aangrenzende wijk zijn recentelijk juist veel oude woningen gesloopt en nieuw gebouwd.

In Akkrum had je ook zo’n oude wijk, ook veel gesloopt, nieuw gebouwd maar ook gerenoveerd.

Ten tweede heb je niet zulke lange wachttijden in deze regio.
pi_193413818
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 06:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat is niet correct. In de aangrenzende wijk zijn recentelijk juist veel oude woningen gesloopt en nieuw gebouwd.

In Akkrum had je ook zo’n oude wijk, ook veel gesloopt, nieuw gebouwd maar ook gerenoveerd.

Ten tweede heb je niet zulke lange wachttijden in deze regio.
Ja in de regio, leuk allemaal, maar niemand die daar wil wonen dus dan kunnen ze het veroorloven om de boel te gaan slopen en hopen dat je met wat nieuwbouw mensen kan aantrekken.

In de rest van het land is het feitelijk wel zo.
pi_193413849
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 07:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja in de regio, leuk allemaal, maar niemand die daar wil wonen dus dan kunnen ze het veroorloven om de boel te gaan slopen en hopen dat je met wat nieuwbouw mensen kan aantrekken.
Die woningen waren bewoond voor ze gesloopt werden, onzin dus.

Burgum heeft echt geen leegstand.

quote:
In de rest van het land is het feitelijk wel zo.
Maar dit gaat over Burgum.

Er wordt hier geklaagd over woningen voor asielzoekers in Burgum, dat er een woningtekort is maar tevens wil niemand daar wonen. Dat telt niet op.

Waarom dan klagen?
  maandag 1 juni 2020 @ 07:23:31 #151
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_193413864
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:34 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Heuu. Wat een feest. En mij ook nog gaan vertellen dat ik doorleren moet... Bekijk het even hier valt niet tegen op te 'leren'.
Ik zou iets in de ICT gaan doen als ik jou zou zijn :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 1 juni 2020 @ 07:30:16 #152
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193413887
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 07:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Die woningen waren bewoond voor ze gesloopt werden, onzin dus.

Burgum heeft echt geen leegstand.
[..]

Maar dit gaat over Burgum.

Er wordt hier geklaagd over woningen voor asielzoekers in Burgum, dat er een woningtekort is maar tevens wil niemand daar wonen. Dat telt niet op.

Waarom dan klagen?
Omdat asielzoekers, natuurlijk. Die mogen niks krijgen en als ze gehuisvest moeten worden dan in barakken in een kamp met prikkeldraad en wachttorens eromheen en laten werken voor hun centen godverdomme! Stenen sjouwen zullen ze!
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193414006
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 07:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Omdat asielzoekers, natuurlijk. Die mogen niks krijgen en als ze gehuisvest moeten worden dan in barakken in een kamp met prikkeldraad en wachttorens eromheen en laten werken voor hun centen godverdomme! Stenen sjouwen zullen ze!
Ah woorden in de mond leggen, nice.

Asielzoekers hebben hier geen reet te zoeken, laat staan dat men een geheel nieuwe moderne woonwijk, waar dan ook, voor ze moet gaan aanleggen.

Zo lok je alleen maar meer hier naar toe.
pi_193414016
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 07:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja in de regio, leuk allemaal, maar niemand die daar wil wonen dus dan kunnen ze het veroorloven om de boel te gaan slopen en hopen dat je met wat nieuwbouw mensen kan aantrekken.

In de rest van het land is het feitelijk wel zo.
Ik heb 3 jaar in de stad Utrecht gewoon...nooit meer
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193414020
Veranderd niet zo heel veel

De oppervlakte en het aantal woninhen is al sinds de vorige huisvesting onveranderd en dat ligt er al sinds begin '90.

Het enige verscbil is dat men van houten barakken nu veiligere en duurzamere stenen varianten heeft gemaakt met eveneens duurzame voorzieningen waardoor je flink kunt besparen op stookkosten (gas).

Het centrum is niet permanent als in dat dezelfden er niet jarenlang zitten en qua doorstroom zal net zoveel te verwerken krijgen. Ook is het qua actie of problemen al net zo'n slapend geheel als de rest van het dorp.

[ Bericht 29% gewijzigd door Beathoven op 01-06-2020 08:09:23 ]
  maandag 1 juni 2020 @ 08:03:49 #156
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193414021
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 07:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ah woorden in de mond leggen, nice.

Asielzoekers hebben hier geen reet te zoeken, laat staan dat men een geheel nieuwe moderne woonwijk, waar dan ook, voor ze moet gaan aanleggen.

Zo lok je alleen maar meer hier naar toe.
In plaats van een AzC bouwen, bouwt men een wijkje, wat na gebruik als AZC opnieuw gebruikt kan worden voor sociale huur. Het lijkt mij zeer economisch. En het blijft gewoon een AZC hoor, al ziet het er anders uit dan een voor miljoenen verbouwd Belastingkantoor of ander kantoorgebouw.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 1 juni 2020 @ 08:05:02 #157
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193414023
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 07:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ah woorden in de mond leggen, nice.

Asielzoekers hebben hier geen reet te zoeken, laat staan dat men een geheel nieuwe moderne woonwijk, waar dan ook, voor ze moet gaan aanleggen.

Zo lok je alleen maar meer hier naar toe.
En ik daag je uit mijn woorden uit te spreken op een PVV of FvD congres en te tellen hoeveel mensen het oneens met je zijn. Een blinde zagerijmedewerker kan de tegenstanders tellen op de vingers van 1 hand, durf ik te beweren.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193414048
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 08:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En ik daag je uit mijn woorden uit te spreken op een PVV of FvD congres en te tellen hoeveel mensen het oneens met je zijn. Een blinde zagerijmedewerker kan de tegenstanders tellen op de vingers van 1 hand, durf ik te beweren.
Is daar wat mis mee dan?
pi_193414051
Mij voor rascist uitmaken en wat nog meer.. Ik zal ze krijgen.
pi_193414055
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 07:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja in de regio, leuk allemaal, maar niemand die daar wil wonen dus dan kunnen ze het veroorloven om de boel te gaan slopen en hopen dat je met wat nieuwbouw mensen kan aantrekken.

In de rest van het land is het feitelijk wel zo.
haha, die aanname is duidelijk van iemand die er nog nooit geweest is en bij t woord asielzoeker al schurft krijg.

Zie asielzoekers overigens nooit met hoge snelheid in een golf gti door 30km zones van woonwijken knallen dus de overlevingskans voor spelende kinderen ligt is wat hoger.
pi_193414062
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 08:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

haha, die aanname is duidelijk van iemand die er nog nooit geweest is en bij t woord asielzoeker al schurft krijg.

Zie asielzoekers overigens nooit met hoge snelheid in een golf gti door 30km zones van woonwijken knallen dus de overlevingskans voor spelende kinderen ligt is wat hoger.
Zit je mij nou uit te dagen?
pi_193414134
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 07:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Die woningen waren bewoond voor ze gesloopt werden, onzin dus.

Burgum heeft echt geen leegstand.
[..]

Maar dit gaat over Burgum.

Er wordt hier geklaagd over woningen voor asielzoekers in Burgum, dat er een woningtekort is maar tevens wil niemand daar wonen. Dat telt niet op.

Waarom dan klagen?
Zag hier het woord feitelijk al eens gebruikt worden voor een mening door een user.

Statistisch komen de meeste problemen in Friesland voor in de pauperwijken van Leeuwarden. Burgum heeft nauwelijks een ratio.

Burgum is als flink dorp een beetje de hub in de regio voor mensen die centraal tussen de steden en grote plaatsen willen wonen.

Het asielzoekerscentrum veranderd alleen qua veiligheid en duurzaamheid en de wijk rondom het centrum is nog net niet de goudkust van het dorp, maar ligt er wel qua prijsklasse tegenaan. Er is daar nog nooit leegstand of waardevermindering geweest door het centrum afgezien van de schommelimgen in trends in de NL markt voor koopwoningen.

De wijk is er zelfs lang ná het centrum gekomen.
pi_193414431
Voor de mensen die het te luxe vinden moeten wel realiseren dat er dus meerdere gezinnen in één woning moeten. Omdat dat nogal dicht op elkaar is willen de beoogde bewoners er niet eens naar toe ivm corona besmettingsgevaar.

https://nos.nl/artikel/23(...)svesting-burgum.html

De rechter mag het beslissen.
pi_193414856
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:01 schreef qajariaq het volgende:
Voor de mensen die het te luxe vinden moeten wel realiseren dat er dus meerdere gezinnen in één woning moeten. Omdat dat nogal dicht op elkaar is willen de beoogde bewoners er niet eens naar toe ivm corona besmettingsgevaar.

https://nos.nl/artikel/23(...)svesting-burgum.html

De rechter mag het beslissen.
Overigens is luxe relatief. Het centrum is een tussenstop, ze krijgen niet meer oppervlak dan in de houten barakken en er is niets eigens aan. Het bespaart alleen het COA veel onnodige stookkosten met belasting uit. Dat potje kunnen ze elders gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 01-06-2020 09:46:00 ]
  maandag 1 juni 2020 @ 10:25:21 #165
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_193415396
De rijen bij de voedselbanken worden met de dag langer ons zorgstelsel stort ook in elkaar maar laten we vooral een luxe vakantie resort bouwen voor geluk zoekers 8)7
I will do what i must !!
  maandag 1 juni 2020 @ 10:27:48 #166
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193415426
quote:
3s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:25 schreef BoonDockSaint het volgende:
De rijen bij de voedselbanken worden met de dag langer ons zorgstelsel stort ook in elkaar maar laten we vooral een luxe vakantie resort bouwen voor geluk zoekers 8)7
Nogmaals: het is gewoon een AZC met een andere opzet. Ze hadden ook weer een grote villa kunnen bouwen, maar er is voor gekozen het nu eens zo te doen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 1 juni 2020 @ 10:34:21 #167
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_193415549
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:27 schreef roos94 het volgende:

[..]

De dagbesteding met internet heeft zijn deuren weer geopend zie ik
Ik ben absoluut voor het opvangen van mensen uit oorloggebieden of mensen die echt voor hun leven hun land uitvluchten maar het slaat een klein beetje door om het mild te zeggen
I will do what i must !!
  maandag 1 juni 2020 @ 10:36:03 #168
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193415582
quote:
3s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:25 schreef BoonDockSaint het volgende:
De rijen bij de voedselbanken worden met de dag langer ons zorgstelsel stort ook in elkaar maar laten we vooral een luxe vakantie resort bouwen voor geluk zoekers 8)7
Je kunt zien dat de kroegen weer open zijn.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193417310
quote:
3s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:34 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Ik ben absoluut voor het opvangen van mensen uit oorloggebieden of mensen die echt voor hun leven hun land uitvluchten maar het slaat een klein beetje door om het mild te zeggen
Opvang in de regio en dan zo snel mogelijk terug. De slimme en hoger opgeleide mensen blijven wel gewoon daar, wat hierheen komt zijn laag opgeleide kansloze mensen.

Het is te gek voor woorden dat wij alle kansloze over de hele wereld moeten opvangen.
pi_193417326
quote:
3s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:25 schreef BoonDockSaint het volgende:
De rijen bij de voedselbanken worden met de dag langer ons zorgstelsel stort ook in elkaar maar laten we vooral een luxe vakantie resort bouwen voor geluk zoekers 8)7
Jij gaat toch zelf gewoon op een luxe vakantie terwijl de rijen bij de voedselbank langer worden?
pi_193417633
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:29 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Opvang in de regio en dan zo snel mogelijk terug. De slimme en hoger opgeleide mensen blijven wel gewoon daar, wat hierheen komt zijn laag opgeleide kansloze mensen.

Het is te gek voor woorden dat wij alle kansloze over de hele wereld moeten opvangen.
Dat valt wel mee.

Turkije heeft momenteel bijvoorbeeld zo'n 3.500.000 vluchtelingen uit Syrië, Nederland zo'n 86.500
  maandag 1 juni 2020 @ 12:55:01 #172
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193417653
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat valt wel mee.

Turkije heeft momenteel zo'n 3.500.000 vluchtelingen uit Syrië, Nederland zo'n 86.500
Turkije is een buurland terwijl Nederland ettelijke duizenden kilometers verderop ligt. Als je het aan mij vraagt is het van de zotte dat hier überhaupt Syriërs rondlopen. Of Eritreeërs. Of Somaliërs.
pi_193417676
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat valt wel mee.

Turkije heeft momenteel bijvoorbeeld zo'n 3.500.000 vluchtelingen uit Syrië, Nederland zo'n 86.500
86500 teveel
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 1 juni 2020 @ 13:08:31 #174
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_193417877
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat valt wel mee.

Turkije heeft momenteel bijvoorbeeld zo'n 3.500.000 vluchtelingen uit Syrië, Nederland zo'n 86.500
We hebben hier in NL al een groot probleem met huisvesting hoe is het dan verantwoord om er maar mensen bij te blijven proppen ?
I will do what i must !!
pi_193417919
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:04 schreef RamboDirk het volgende:
Mijn inziens dien je een AZC zo kaal mogelijk te houden. Wel humaan maar zo zuinig mogelijk. De asielzoekers zijn nog volop in procedure en dienen alvast warm gestoomd te worden voor een directe terugkeer.

Dit prachtige AZC in de vorm van een woonwijk gaat natuurlijk als een lopend vuurtje via facebook naar familie in het thuisland. Gratis leefgeld en gratis een prachtige woonlocatie met dito faciliteiten. Mooie incentive om deze kant op te komen. Ik zeg niet doen.
Zo denk ik er ook over :@
Ik was hier...
  maandag 1 juni 2020 @ 13:14:54 #176
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193417948
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:19 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Waanzinnig als dat zo is. Er is al een exclusieve wijk voor alleen Molukkers nu dus een wijk exclusief voor asielzoekers. En als Nederlander mag je negen jaar op de wachtlijst en tot je 35e thuis wonen. En als je dan eindelijk een huis krijgt is het een tochtig flatje ergens acht hoog in een pauperwijk.
Misschien jezelf inschrijven voor je 26ste
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193418101
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:19 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Waanzinnig als dat zo is. Er is al een exclusieve wijk voor alleen Molukkers nu dus een wijk exclusief voor asielzoekers. En als Nederlander mag je negen jaar op de wachtlijst en tot je 35e thuis wonen. En als je dan eindelijk een huis krijgt is het een tochtig flatje ergens acht hoog in een pauperwijk.
Ik kan je verzekeren, in Burgum zijn geen flatjes van 8 hoog.

Je projecteert een situatie in grote steden in de Randstad op een (voor Friese begrippen) fors dorp.

Als je je zoekgebied niet groter durft te maken dan de stad waar je bent opgegroeid, dan bestaat er inderdaad de kans dat je ergens in een flatje terecht komt.
Dat is echter een keuze, Nederland is meer dan een stadswijk in Utrecht, Rotterdam of Den Haag.

Verder lees ik alleen maar afgunst in je reacties terwijl je zelf nota bene een gelukszoeker bent.

[ Bericht 11% gewijzigd door TheFreshPrince op 01-06-2020 13:36:20 ]
  maandag 1 juni 2020 @ 13:33:35 #178
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_193418135
quote:
6s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:55 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Turkije is een buurland terwijl Nederland ettelijke duizenden kilometers verderop ligt. Als je het aan mij vraagt is het van de zotte dat hier überhaupt Syriërs rondlopen. Of Eritreeërs. Of Somaliërs.
Dit dus. Dat we in de eerste wereldoorlog honderduizenden/miljoenen Belgen opgevangen hebben vind ik tot daar aan toe. Maar we hebben het hier over mensen die van duizenden kilometers weg komen. Waanzin is het.
  maandag 1 juni 2020 @ 13:34:52 #179
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193418145
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:41 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat staat letterlijk boven beschreven, gezinnen met minderjarige kinderen. Natuurlijk komen er geen alleenstaande mannen in. Ze zijn in Friesland niet gek. Reken maar dat zo'n gezin eerst voor een huurcommissie moet komen om te zien of het gezin past in Burgum, is het goed geschoold en heeft het gezin toegevoegde waarde voor het dorp. Je hebt het letterlijk voor het uitzoeken want er zijn genoeg eerlijke immigranten, die maar wat graag hun toekomst wil opbouwen in Friesland. En vergeet niet de agrarische sector waar Nederlanders te lui en te beroerd zijn om dit werk te willen doen. Volgens mij was er hier volop werk in te vinden. En verder geldt natuurlijk de regel, hoe meer immigranten je dorp heeft, hoe groter het wordt en hoe beter een dorp gaat draaien. Dit is overigens niet een nieuw fenomeen, andere dorpen hebben dit eerder ook gedaan, en dat werkte perfect voor een dorp met slechte vooruitzichten.
Jij denkt dat dit op cultureel gebied geen effect gaat hebben?

De oudere bewoners zullen op een gegeven moment haar roots en tradities niet meer herkennen..
pi_193418286
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 13:34 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Jij denkt dat dit op cultureel gebied geen effect gaat hebben?

De oudere bewoners zullen op een gegeven moment haar roots en tradities niet meer herkennen..
Waarom zouden tradities in een dorp anders zijn als er 5% allochtonen wonen?
En "roots"? Is dat een meetbaar iets?
  maandag 1 juni 2020 @ 13:53:17 #181
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193418322
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:41 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat staat letterlijk boven beschreven, gezinnen met minderjarige kinderen. Natuurlijk komen er geen alleenstaande mannen in. Ze zijn in Friesland niet gek. Reken maar dat zo'n gezin eerst voor een huurcommissie moet komen om te zien of het gezin past in Burgum, is het goed geschoold en heeft het gezin toegevoegde waarde voor het dorp. Je hebt het letterlijk voor het uitzoeken want er zijn genoeg eerlijke immigranten, die maar wat graag hun toekomst wil opbouwen in Friesland. En vergeet niet de agrarische sector waar Nederlanders te lui en te beroerd zijn om dit werk te willen doen. Volgens mij was er hier volop werk in te vinden. En verder geldt natuurlijk de regel, hoe meer immigranten je dorp heeft, hoe groter het wordt en hoe beter een dorp gaat draaien. Dit is overigens niet een nieuw fenomeen, andere dorpen hebben dit eerder ook gedaan, en dat werkte perfect voor een dorp met slechte vooruitzichten.
Dat klinkt zo simpel en logisch dat het wel moet werken. Ik stel voor het project meteen ook maar een aansprekende naam te geven, "Walden II" bijvoorbeeld.
  maandag 1 juni 2020 @ 13:56:49 #182
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193418355
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 13:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

En "roots"? Is dat een meetbaar iets?
Veel zaken die voor mensen belangrijk zijn, zijn niet kwantificeerbaar. Is dat een criterium om een rol te mogen spelen in een discusssie?
pi_193418528
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 13:56 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Veel zaken die voor mensen belangrijk zijn, zijn niet kwantificeerbaar. Is dat een criterium om een rol te mogen spelen in een discusssie?
Het is vreemd om een argument op te voeren als je het niet kan onderbouwen met cijfers.

Hoeveel % roots gaat het om?
  maandag 1 juni 2020 @ 14:17:56 #184
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193418593
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 14:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is vreemd om een argument op te voeren als je het niet kan onderbouwen met cijfers.

Hoeveel % roots gaat het om?
Wat zijn eigenlijk "roots"? Misschien moeten we dat eerst maar eens helder proberen te krijgen. Gaat dat over genetische afstamming, over cultuur..?
  maandag 1 juni 2020 @ 14:22:54 #185
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193418633
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 14:17 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Wat zijn eigenlijk "roots"? Misschien moeten we dat eerst maar eens helder proberen te krijgen. Gaat dat over genetische afstamming, over cultuur..?
Kennen ze de uil van Minerva? Weten ze wat ‘boreaal’ is? Dat soort dingen natuurlijk.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193430851
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 13:34 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Jij denkt dat dit op cultureel gebied geen effect gaat hebben?

De oudere bewoners zullen op een gegeven moment haar roots en tradities niet meer herkennen..
Ik zal het je nog sterker vertellen, jarenlang was ik werkzaam bij een agrarisch assurantie kantoor in Leeuwarden waar we menig buitenlandse stagiaires hebben gehad. Nu werkten we daar met Friese boeren die de Nederlandse taal niet machtig zijn. Wat blijkt deze jongens en meiden waren van Surinaams, Marokkaans en Turkse afkomst ( hoofddoekjes en al ) en ze spraken de Friese taal vloeiend, dus hoezo geen effect op het cultureel gebied. Die stagiaires spraken beter Fries dan ik dat kan en dan ben ik geboren en getogen Fries.
pi_193431483
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 07:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er wordt hier geklaagd over woningen voor asielzoekers in Burgum, dat er een woningtekort is maar tevens wil niemand daar wonen. Dat telt niet op.
Er zijn genoeg mensen die daar willen wonen want het heeft genoeg voorzieningen maar niemand heeft zin om uren naar hun werk te rijden omdat de gemiddelde leidinggevende en/of collega zo flexibel als bamboe is. Dan kun je net zo goed bij een grote stad wonen en het geld dat je bespaart aan reiskosten gebruiken voor een hogere hypotheek.

quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat valt wel mee.

Turkije heeft momenteel bijvoorbeeld zo'n 3.500.000 vluchtelingen uit Syrië, Nederland zo'n 86.500
Hoe Turkije met die mensen omgaat is gewoon mensonterend. Tevens gebruiken zij asielzoekers als drukmiddel om hun zin te krijgen, door ze b.v. over de grens te gooien.

Maar daar hoor je niemand over.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_193431646
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 07:41 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zal het je nog sterker vertellen, jarenlang was ik werkzaam bij een agrarisch assurantie kantoor in Leeuwarden waar we menig buitenlandse stagiaires hebben gehad. Nu werkten we daar met Friese boeren die de Nederlandse taal niet machtig zijn. Wat blijkt deze jongens en meiden waren van Surinaams, Marokkaans en Turkse afkomst ( hoofddoekjes en al ) en ze spraken de Friese taal vloeiend, dus hoezo geen effect op het cultureel gebied. Die stagiaires spraken beter Fries dan ik dat kan en dan ben ik geboren en getogen Fries.
Dan is het vast geen probleem om een Youtube filmpje te maken om hun ervaringen in Friesland te delen om zo te laten zien dat het wel kan. Nieuwe inzichten kunnen nooit kwaad of dit is het internet waar iemand weer iets verzint om zen mening kracht bij te zetten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 09:03 schreef HSG het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die daar willen wonen want het heeft genoeg voorzieningen maar niemand heeft zin om uren naar hun werk te rijden omdat de gemiddelde leidinggevende en/of collega zo flexibel als bamboe is. Dan kun je net zo goed bij een grote stad wonen en het geld dat je bespaart aan reiskosten gebruiken voor een hogere hypotheek.
[..]

Hoe Turkije met die mensen omgaat is gewoon mensonterend. Tevens gebruiken zij asielzoekers als drukmiddel om hun zin te krijgen, door ze b.v. over de grens te gooien.

Maar daar hoor je niemand over.
Op zich niet verrassend. Het is alleen belangrijk wanneer het de persoon uitkomt, daarom zeggen veel mensen ook dat de media selectief en gekleurd is. Beetje zoals 100 jaar geleden dat je 2 kanten gekleurde media had.... rarara wat er toen ontstond.... Tweedeling + een berg ellende en doden.

[ Bericht 7% gewijzigd door hunterrnl op 02-06-2020 09:25:50 ]
pi_193431689
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 07:41 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zal het je nog sterker vertellen, jarenlang was ik werkzaam bij een agrarisch assurantie kantoor in Leeuwarden waar we menig buitenlandse stagiaires hebben gehad. Nu werkten we daar met Friese boeren die de Nederlandse taal niet machtig zijn. Wat blijkt deze jongens en meiden waren van Surinaams, Marokkaans en Turkse afkomst ( hoofddoekjes en al ) en ze spraken de Friese taal vloeiend, dus hoezo geen effect op het cultureel gebied. Die stagiaires spraken beter Fries dan ik dat kan en dan ben ik geboren en getogen Fries.
Bijzonder wel.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193431849
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 09:19 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Dan is het vast geen probleem om een Youtube filmpje te maken om hun ervaringen in Friesland te delen om zo te laten zien dat het wel kan. Nieuwe inzichten kunnen nooit kwaad of dit is het internet waar iemand weer iets verzint om zen mening kracht bij te zetten.
[..]

Op zich niet verrassend. Het is alleen belangrijk wanneer het de persoon uitkomt, daarom zeggen veel mensen ook dat de media selectief en gekleurd is. Beetje zoals 100 jaar geleden dat je 2 kanten gekleurde media had.... rarara wat er toen ontstond.... Tweedeling + een berg ellende en doden.
Ik zeg alleen dat dit zo is, ik hoef dit natuurlijk niet te bewijzen. Het beeld dat ik van de media ken geldt veelal niet voor Friesland. Er heerst hier dan ook een hele andere cultuur met veel minder racisme en meer met Friese nuchterheid. Dat illustreert de blokkeer fries dan ook zo mooi. Dat iemand Turks, Marokkaans of Antilliaans is maakt ons geen drol uit, je hebt je te gedragen. Pas jij je een beetje aan, dan heb je hier een geweldig leven. Heb je schijt aan onze normen en waarden dan begint hier je nachtmerrie. Friese boeren of Friezen kunnen immers ook heel nukkig zijn.
pi_193432091
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 09:35 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat dit zo is, ik hoef dit natuurlijk niet te bewijzen. Het beeld dat ik van de media ken geldt veelal niet voor Friesland. Er heerst hier dan ook een hele andere cultuur met veel minder racisme en meer met Friese nuchterheid. Dat illustreert de blokkeer fries dan ook zo mooi. Dat iemand Turks, Marokkaans of Antilliaans is maakt ons geen drol uit, je hebt je te gedragen. Pas jij je een beetje aan, dan heb je hier een geweldig leven. Heb je schijt aan onze normen en waarden dan begint hier je nachtmerrie. Friese boeren of Friezen kunnen immers ook heel nukkig zijn.
Na heeft niet echt alleen met bewijzen te maken, maar laat ook gelijk zien hoe het ook kan en veel beter dan wat ze proberen in de Randstad en grotere steden waar ze alleen maar resultaat proberen te forceren met selectieve positieve discriminatie.

Ik snap al zeker niet de gedachtegang van de Randstad in dit soort dingen. Waar het alleen maar draait om wat je bent dan om wie je bent.
pi_193432153
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 09:51 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Na heeft niet echt alleen met bewijzen te maken, maar laat ook gelijk zien hoe het ook kan en veel beter dan wat ze proberen in de Randstad en grotere steden waar ze alleen maar resultaat proberen te forceren met selectieve positieve discriminatie.

Ik snap al zeker niet de gedachtegang van de Randstad in dit soort dingen. Waar het alleen maar draait om wat je bent dan om wie je bent.
Ik kom van origine uit Brabant en ik kan je vertellen dat het daar ook een en al ellende is hoor net als de randstad. Het hele verhaal dat ze in friesland wel allemaal succesvol zijn in tegenstelling tot rest van t land is in mijn ogen dan ook erg ongeloofwaardig. Ik heb vrienden uit Friesland die hetzelfde zeggen. Maar volgens MakkieR is t zo.
Land of the free. Home of the brave.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 10:07:09 #193
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193432323
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 13:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Verder lees ik alleen maar afgunst in je reacties terwijl je zelf nota bene een gelukszoeker bent.
Zegt ook genoeg dat hij in de TT deze 'wijk' luxe noemt terwijl men opgehokt zit met meerdere families in 1 huis. Zal vast al zijn schaapjes wel op het droge hebben in de VS. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193432328
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 09:55 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik kom van origine uit Brabant en ik kan je vertellen dat het daar ook een en al ellende is hoor net als de randstad. Het hele verhaal dat ze in friesland wel allemaal succesvol zijn in tegenstelling tot rest van t land is in mijn ogen dan ook erg ongeloofwaardig. Ik heb vrienden uit Friesland die hetzelfde zeggen. Maar volgens MakkieR is t zo.
Ik woon in Brabant en het is erger dan voorheen. Laten we zeggen... het is veiliger in de zomer dan in de winter en sommige wijken wil je liever niet komen in het donker op de fiets.
pi_193432418
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 09:35 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat dit zo is, ik hoef dit natuurlijk niet te bewijzen. Het beeld dat ik van de media ken geldt veelal niet voor Friesland. Er heerst hier dan ook een hele andere cultuur met veel minder racisme en meer met Friese nuchterheid. Dat illustreert de blokkeer fries dan ook zo mooi. Dat iemand Turks, Marokkaans of Antilliaans is maakt ons geen drol uit, je hebt je te gedragen. Pas jij je een beetje aan, dan heb je hier een geweldig leven. Heb je schijt aan onze normen en waarden dan begint hier je nachtmerrie. Friese boeren of Friezen kunnen immers ook heel nukkig zijn.
Dat is ook mijn indruk. Dat zie je sowieso veel meer op het platteland, daar gaat het veel meer om welk dorp of regio je kortgeleden vandaan komt dan waar je genetische oorsprong ligt. Spreek je Fries dan ben je Fries, klaar. Ik heb toevallig twee zwarte kennissen die Fries zijn, en als die elkaar tegenkomen dan raakt het gesprek heel snel verhit en altijd over allerlei fijnslijperijen in de Friese taal. Ze doe het er volgens mij ook om, juist omdat ze zwart zijn vinden ze het lollig om elkaar te outfriezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193443334
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is ook mijn indruk. Dat zie je sowieso veel meer op het platteland, daar gaat het veel meer om welk dorp of regio je kortgeleden vandaan komt dan waar je genetische oorsprong ligt. Spreek je Fries dan ben je Fries, klaar. Ik heb toevallig twee zwarte kennissen die Fries zijn, en als die elkaar tegenkomen dan raakt het gesprek heel snel verhit en altijd over allerlei fijnslijperijen in de Friese taal. Ze doe het er volgens mij ook om, juist omdat ze zwart zijn vinden ze het lollig om elkaar te outfriezen.
Je kunt het bijna niet beter verwoorden. dorps rivaliteit is hier inderdaad enorm, zo erg dat ze soms je kop ervoor in elkaar slaan, gewoon omdat je uit een ander dorp komt 5 km verderop zonder enige motief.
Neem nou Heerenveen en Leeuwarden en het voetbal. Leeuwarders krijgen het woord Heerenveen niet uit hun strot zo groot is die haat. Ben je in Leeuwarden, spreek dan nooit en te nimmer Sc Heerenveen uit tenzij je een masochist bent, want je krijgt geheid klappen. Maar je ziet het ook met anonieme dorpen zoals Akkrum tegenover Irnsum. Die moet je niet bij elkaar in een kroeg zetten want dan slaan ze je alle ramen eruit.
Harrekieten ( Harkema ) stond er om bekend dat de hele jeugd messentrekkers zijn. Een heel gezellig volkje en dan heb ik het nog niet over Bakhuizen, eerste klas etterbakken, die er alleen maar op uit zijn om ruzie te zoeken. Oh en geloof me ze maken daar ook geen onderscheid tussen man of vrouw. ( vrouwen zijn het ergst ) Dus even terugkomen op de zwarte gemeenschap in Friesland. Inderdaad als jij van dat dorp bent en je doet mee met al zijn culturen en tradities dan heb je aan je dorpsgenoot een vriend voor het leven. Men komt op voor elkaar, men zorgt voor elkaar, men deelt dezelfde interesses en Friezen laten elkaar nooit vallen, helemaal niet dorpsgenoten. Maar de Friese gemeenschap is wel een hele gesloten gemeenschap zoals de Walden. Je moet echt je best doen om geaccepteerd te worden, maar dan ben je ook meteen een van hun.

ps. ik moet er wel bij zeggen dat ik 44 jaar ben, er kan dus heel veel zijn veranderd onder de jeugd in Friesland. Maar dat is wel hoe ik het mij herinner.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:33:38 #197
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_193443676
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 07:41 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zal het je nog sterker vertellen, jarenlang was ik werkzaam bij een agrarisch assurantie kantoor in Leeuwarden waar we menig buitenlandse stagiaires hebben gehad. Nu werkten we daar met Friese boeren die de Nederlandse taal niet machtig zijn. Wat blijkt deze jongens en meiden waren van Surinaams, Marokkaans en Turkse afkomst ( hoofddoekjes en al ) en ze spraken de Friese taal vloeiend, dus hoezo geen effect op het cultureel gebied. Die stagiaires spraken beter Fries dan ik dat kan en dan ben ik geboren en getogen Fries.
Tuurlijk. :')
pi_193446268
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:17 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je kunt het bijna niet beter verwoorden. dorps rivaliteit is hier inderdaad enorm, zo erg dat ze soms je kop ervoor in elkaar slaan, gewoon omdat je uit een ander dorp komt 5 km verderop zonder enige motief.
Neem nou Heerenveen en Leeuwarden en het voetbal. Leeuwarders krijgen het woord Heerenveen niet uit hun strot zo groot is die haat. Ben je in Leeuwarden, spreek dan nooit en te nimmer Sc Heerenveen uit tenzij je een masochist bent, want je krijgt geheid klappen. Maar je ziet het ook met anonieme dorpen zoals Akkrum tegenover Irnsum. Die moet je niet bij elkaar in een kroeg zetten want dan slaan ze je alle ramen eruit.
Harrekieten ( Harkema ) stond er om bekend dat de hele jeugd messentrekkers zijn. Een heel gezellig volkje en dan heb ik het nog niet over Bakhuizen, eerste klas etterbakken, die er alleen maar op uit zijn om ruzie te zoeken. Oh en geloof me ze maken daar ook geen onderscheid tussen man of vrouw. ( vrouwen zijn het ergst ) Dus even terugkomen op de zwarte gemeenschap in Friesland. Inderdaad als jij van dat dorp bent en je doet mee met al zijn culturen en tradities dan heb je aan je dorpsgenoot een vriend voor het leven. Men komt op voor elkaar, men zorgt voor elkaar, men deelt dezelfde interesses en Friezen laten elkaar nooit vallen, helemaal niet dorpsgenoten. Maar de Friese gemeenschap is wel een hele gesloten gemeenschap zoals de Walden. Je moet echt je best doen om geaccepteerd te worden, maar dan ben je ook meteen een van hun.

ps. ik moet er wel bij zeggen dat ik 44 jaar ben, er kan dus heel veel zijn veranderd onder de jeugd in Friesland. Maar dat is wel hoe ik het mij herinner.
Zo had je ook vele dorpen in Nederland die de belasting tilden of zwart werkten.

Rivaliserende voetbalclubs in een provincie is ook wat je al snel hebt, dat is niet zo heel typisch. Ik denk dat het tegenwoordig voor de rest nog een beetje de herinneringen zijn, de scherpe kanten lijken er wel vanaf. En dat laatste is vooral omdat men vroeger meer kon maken voor iets als strafbaar werd aangemerkt en de jeugd heeft een spelcomputer en komt nauwelijks nog buiten. Enerzijds jammer, anderzijds misschien wel ok gezien ze dan niet gaan hangen en extremere dingen gaan bedenken om zich niet te hoeven vervelen.

Als je vroeger in een dorp even niet kon aarden dan had je misschien al snel je schuur in de fik staan of een steen door de ruit, of erger. Die tijden lijken wel een beetje over.
pi_193446781
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:17 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je kunt het bijna niet beter verwoorden. dorps rivaliteit is hier inderdaad enorm, zo erg dat ze soms je kop ervoor in elkaar slaan, gewoon omdat je uit een ander dorp komt 5 km verderop zonder enige motief.
Neem nou Heerenveen en Leeuwarden en het voetbal. Leeuwarders krijgen het woord Heerenveen niet uit hun strot zo groot is die haat. Ben je in Leeuwarden, spreek dan nooit en te nimmer Sc Heerenveen uit tenzij je een masochist bent, want je krijgt geheid klappen. Maar je ziet het ook met anonieme dorpen zoals Akkrum tegenover Irnsum. Die moet je niet bij elkaar in een kroeg zetten want dan slaan ze je alle ramen eruit.
Harrekieten ( Harkema ) stond er om bekend dat de hele jeugd messentrekkers zijn. Een heel gezellig volkje en dan heb ik het nog niet over Bakhuizen, eerste klas etterbakken, die er alleen maar op uit zijn om ruzie te zoeken. Oh en geloof me ze maken daar ook geen onderscheid tussen man of vrouw. ( vrouwen zijn het ergst ) Dus even terugkomen op de zwarte gemeenschap in Friesland. Inderdaad als jij van dat dorp bent en je doet mee met al zijn culturen en tradities dan heb je aan je dorpsgenoot een vriend voor het leven. Men komt op voor elkaar, men zorgt voor elkaar, men deelt dezelfde interesses en Friezen laten elkaar nooit vallen, helemaal niet dorpsgenoten. Maar de Friese gemeenschap is wel een hele gesloten gemeenschap zoals de Walden. Je moet echt je best doen om geaccepteerd te worden, maar dan ben je ook meteen een van hun.

ps. ik moet er wel bij zeggen dat ik 44 jaar ben, er kan dus heel veel zijn veranderd onder de jeugd in Friesland. Maar dat is wel hoe ik het mij herinner.
Gezien de regio die je noemt en je leeftijd kunnen we nog bij elkaar op school gezeten hebben _O-

Het gebeurt nog wel eens... maar de tijden van "aap, noot, MES" zijn hier ook wel voorbij...


Heb in de 27 jaar in deze regio weinig bijzonders meegemaakt, het leven is hier prima ;)

Weet niet hoe @AchJa er over denkt?

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 03-06-2020 01:12:16 ]
pi_193447413
Ik heb 2 filialen gehad in Friesland. Heb de Fries leren kennen met het vasthouden aan een eigen cultuur. De Fries is een betrouwbaar mens, die correct is in hun denken en doen binnen een zekere klassieke gedachte. In moreel opzicht kan de rest van Nederland daar een stevig lesje van leren.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193448555
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:17 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je kunt het bijna niet beter verwoorden. dorps rivaliteit is hier inderdaad enorm, zo erg dat ze soms je kop ervoor in elkaar slaan, gewoon omdat je uit een ander dorp komt 5 km verderop zonder enige motief.
Neem nou Heerenveen en Leeuwarden en het voetbal. Leeuwarders krijgen het woord Heerenveen niet uit hun strot zo groot is die haat. Ben je in Leeuwarden, spreek dan nooit en te nimmer Sc Heerenveen uit tenzij je een masochist bent, want je krijgt geheid klappen. Maar je ziet het ook met anonieme dorpen zoals Akkrum tegenover Irnsum. Die moet je niet bij elkaar in een kroeg zetten want dan slaan ze je alle ramen eruit.
Harrekieten ( Harkema ) stond er om bekend dat de hele jeugd messentrekkers zijn. Een heel gezellig volkje en dan heb ik het nog niet over Bakhuizen, eerste klas etterbakken, die er alleen maar op uit zijn om ruzie te zoeken. Oh en geloof me ze maken daar ook geen onderscheid tussen man of vrouw. ( vrouwen zijn het ergst ) Dus even terugkomen op de zwarte gemeenschap in Friesland. Inderdaad als jij van dat dorp bent en je doet mee met al zijn culturen en tradities dan heb je aan je dorpsgenoot een vriend voor het leven. Men komt op voor elkaar, men zorgt voor elkaar, men deelt dezelfde interesses en Friezen laten elkaar nooit vallen, helemaal niet dorpsgenoten. Maar de Friese gemeenschap is wel een hele gesloten gemeenschap zoals de Walden. Je moet echt je best doen om geaccepteerd te worden, maar dan ben je ook meteen een van hun.

ps. ik moet er wel bij zeggen dat ik 44 jaar ben, er kan dus heel veel zijn veranderd onder de jeugd in Friesland. Maar dat is wel hoe ik het mij herinner.
Jo kinne ek wol in bytsje oerdriuwe.
-
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:25:03 #202
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193449636
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 01:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Gezien de regio die je noemt en je leeftijd kunnen we nog bij elkaar op school gezeten hebben _O-

Het gebeurt nog wel eens... maar de tijden van "aap, noot, MES" zijn hier ook wel voorbij...


Heb in de 27 jaar in deze regio weinig bijzonders meegemaakt, het leven is hier prima ;)

Weet niet hoe @:AchJa er over denkt?
Vlak voor of na de winterstop nog in de kantine van Noord-Bergum. Ambulances erbij en alles. Nu zitten trouwens de geldschieters van die club in de bak vanwege een strafzaak naar drugshandel.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:27:08 #203
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_193449655
Vind het een mooi plan, mits het idd vooral gericht is op gezinnen met minderjarige kinderen.

Veel asielzoekers centra zijn ronduit deprimerend en niet heel veilig voor kinderen.

De boel wat uit elkaar trekken en zorgen dat kinderen (die gaan blijven) wat beter kunnen herstellen en normaler op kunnen groeien lijkt me zeer verstandig.

Tuurlijk zou het beter zijn als het niet nodig was, maar de realiteit is dat het wel nodig is.
Zorgen dat die kinderen zo normaal mogelijk op kunnen groeien is essentieel.
Dat maakt de kans dat ze opgroeien tot normaal functionerende burgers groter.
En dat is iets waar we allemaal belang bij hebben.

Als we toch al weten dat ze gaan blijven laten we dan zorgen dat het goed geregeld is.
Ze zo snel mogelijk herstellen, er geen trauma’s toegevoegd worden en ze integreren.

En zelfs als ze wel weer weg moeten is het gunstiger als er een moment van herstel is, even gewoon kind mogen zijn.

Kinderen die opgroeien in ellendige omstandigheden worden te vaak ellendige volwassenen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 10 juni 2020 @ 22:59:49 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193576070
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 02:11 schreef Scarface88 het volgende:
Super lief. Misschien kan er ook wat aan de wachtlijsten gedaan worden?
Waarom ga je niet gewoon naar Ghana als het hier zo slecht is?
pi_193576202
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 22:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom ga je niet gewoon naar Ghana als het hier zo slecht is?
Dat geldt voor Akwasi _O- _O-

Hilarisch dit, hij is naar alle waarschijnlijkheid eerder 'slachtoffer' van een slavenhandelaar dan dat ik dat ben. Grote bek geven en later zijn keutel weer intrekken, internetheld _O- _O-

Deze groep valt niet meer serieus te nemen man. Als blanke man voel ik mij erg gediscrimineerd.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193580599
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:07 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Ik woon in Brabant en het is erger dan voorheen. Laten we zeggen... het is veiliger in de zomer dan in de winter en sommige wijken wil je liever niet komen in het donker op de fiets.
Het ligt er in mijn ervaring voor een groot deel aan uit welke cultuur migranten komen en in welke getale. Turken hier op 't dorp waren perfect geïntegreerd(waren ook maar 3 gezinnen ofzo). Turken in de stad 15 km verderop totaal niet. Irakeze en Syrische vluchtelingen(voor het volk dat hier nu binnenkomt) 30 jaar geleden spraken binnen no time de taal en deden overal mee. Het volk dat nu binnenkomt niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Solstice1 op 11-06-2020 11:07:29 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')