SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan tijdelijk via http://radio49.myl2mr.com/
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
Goeie, dank voor de reminder...quote:Op zaterdag 30 mei 2020 23:02 schreef Melting het volgende:
[..]
Alleen dat we moeten genieten van onze mooie wereld, met al zijn imperfecties.
Zou ik ook niet tegen kunnen. We blijven sociale wezens hè.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 23:02 schreef MadMaster het volgende:
Na 11 weken thuiswerken vind ik het wel mooi geweest.
Een dagje per week is prima, maar continue dit is niks...
En of...quote:Op zaterdag 30 mei 2020 23:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zou ik ook niet tegen kunnen. We blijven sociale wezens hè.
Waar ben je geweest?quote:Op zaterdag 30 mei 2020 23:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En of...
Daarom ben ik ook naar Twente gegaan, om er een hapje te kunnen eten in een restaurant met verplichte overnachting.
Helemaal niet erg...
Goedemorgen livelink.quote:
Ja, ik was al vanaf 04.00 wakker. Maar ben later toch nog terug naar bed gegaan en heb dus nog wat uurtjes geslapenquote:Op zondag 31 mei 2020 06:02 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen livelink.
Jij was er vroeg bij vandaag?
quote:Op zondag 31 mei 2020 09:32 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik was al vanaf 04.00 wakker. Maar ben later toch nog terug naar bed gegaan en heb dus nog wat uurtjes geslapen
Heel verstandig dan wel.quote:Op zondag 31 mei 2020 09:32 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik was al vanaf 04.00 wakker. Maar ben later toch nog terug naar bed gegaan en heb dus nog wat uurtjes geslapen
quote:
Goedemorgen.quote:
Goedemorgen en gefeliciteerd!quote:
Dankjewel!quote:Op zondag 31 mei 2020 10:17 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen.
[..]
Goedemorgen en gefeliciteerd!
quote:
Ja, ik ook, maar daar denkt de halve buurt anders over. De overburen begonnen om 8 uur met zagen enzo, daar in de rij wordt volgens mij iedere tuin voorzien van nieuwe bestrating en een schutting met een overkapping.quote:Op zondag 31 mei 2020 13:14 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
Ondanks dat ik niet gelovig ben, probeer ik wel altijd de zondagsrust te respecteren. Vind ik eigenlijk een kwestie van normaal fatsoen.
Ja, ik was te vroeg met bestellen. Ik heb nu de hoofdprijs betaald voor 50 mondkapjes. Oh well...quote:Op zondag 31 mei 2020 13:18 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ja, ik ook, maar daar denkt de halve buurt anders over. De overburen begonnen om 8 uur met zagen enzo, daar in de rij wordt volgens mij iedere tuin voorzien van nieuwe bestrating en een schutting met een overkapping.
Oh, voor het geval je meer mondkapjes nodig hebt: ¤19,95 voor 50 stuks bij de Lidl zag ik net in hun nieuwsbrief
Hmm op zich vond ik het wel leuk om even ergens anders te gaan eten... is toch wat anders dan thuis.quote:Op zondag 31 mei 2020 15:10 schreef Rafeiro het volgende:
Mooi dat het zo kan en stiekem eigenlijk nog wel wat intiemer ook.
quote:Dienstmededeling:
Bij voldoende animo wil dj Broertje vanavond draaien vanaf 20.00
Einde dienstmededeling
Ooohquote:Op zondag 31 mei 2020 16:51 schreef Diaan73 het volgende:
[..]ik ben niet jarig.... peaceman en ik zijn vandaag 13 jaar getrouwd.
![]()
Eigenlijk had je die d moeten weglatenquote:Op zondag 31 mei 2020 17:23 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Lang niet gezien hier, ben benieuwdschierig.
Als hij het niet vergeet.quote:Op zondag 31 mei 2020 17:23 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Lang niet gezien hier, ben benieuwdschierig.
Hij stelt het een weekje of wat uit.quote:
Groot gelijk.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:48 schreef Rafeiro het volgende:
Denk dat ik morgen maar eens op de fiets stap naar moeders en haar man om daar een keer in de tuin te zitten. Ben ik sinds covid-19 ook niet meer geweest en die tuin is 20-30 meter diep. Zus en zwager zijn weekendje weg. Dat was eerst mijn plan. (dichterbij)
Ben er eigenlijk wel blij mee. Ik duik er vanavond op tijd in.quote:
Ja jij moet morgen fit in de Efteling zijnquote:Op zondag 31 mei 2020 19:51 schreef Melting het volgende:
[..]
Ben er eigenlijk wel blij mee. Ik duik er vanavond op tijd in.
quote:Op zondag 31 mei 2020 19:54 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Ja jij moet morgen fit in de Efteling zijn
quote:Op zondag 31 mei 2020 19:56 schreef Rafeiro het volgende:
Je mag er om 10 uur in, hoopt op een gaatje in de beveiliging rond 9 uur dus bent er om 8 uur.
Nou....... bijna. Ik ben er rond kwart voor 9.quote:
Dan moet je op tijd naar bedquote:Op zondag 31 mei 2020 20:05 schreef Melting het volgende:
Nou....... bijna. Ik ben er rond kwart voor 9.
Ja, ik sliep daarstraks ook al bijna, toen ik even op de bank zat.quote:
Ze hebben het goed naar hun zin gehad, ik ook, nu zijn ze weer op weg naar huisquote:Op zondag 31 mei 2020 20:16 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja, ik sliep daarstraks ook al bijna, toen ik even op de bank zat.
Hebben de kabouters lekker geplonsd?
Nu kun jij dus lekker even bijkomen, en uitrusten.quote:Op zondag 31 mei 2020 20:17 schreef just me het volgende:
[..]
Ze hebben het goed naar hun zin gehad, ik ook, nu zijn ze weer op weg naar huis
dat ben ik zeker van planquote:Op zondag 31 mei 2020 20:17 schreef Melting het volgende:
[..]
Nu kun jij dus lekker even bijkomen, en uitrusten.
Groot gelijk.quote:
Beetje laat is een understatement, Raf.quote:Op zondag 31 mei 2020 20:24 schreef Rafeiro het volgende:
Mijn varkenshaasje staat nu op.
Beetje zout, beetje peper (zwart en wit), beetje paprikapoeder, wat knoflook.
"Vuur is nu uit om even door te garen en dan straks denk ik nog een beetje sambal verhitten in de pan en daar nog even in doorgaren.
Beetje laat, maar soit.
Ach ik val de laatste tijd pas in slaap als het licht is. En dan overdag nog wat hazenslaapjes. 1-2 uur max.Dan nu maar lekker laat extra lekker eten. Het ruikt wel echt lekker btwquote:Op zondag 31 mei 2020 20:25 schreef Melting het volgende:
[..]
Beetje laat is een understatement, Raf.
Als het zo warm is gaat mijn broer het zeker niet doen, is niet goed voor zijn gezondheid. Misschien met iemand anders de baan inquote:Op zondag 31 mei 2020 20:24 schreef Melting het volgende:
[..]
Groot gelijk.
Dinsdag weer een balletje slaan?
Pick me upquote:Op zondag 31 mei 2020 20:31 schreef just me het volgende:
[..]
Als het zo warm is gaat mijn broer het zeker niet doen, is niet goed voor zijn gezondheid. Misschien met iemand anders de baan in
Snap ik wel.quote:Op zondag 31 mei 2020 20:31 schreef just me het volgende:
[..]
Als het zo warm is gaat mijn broer het zeker niet doen, is niet goed voor zijn gezondheid. Misschien met iemand anders de baan in
Ja, je moet een soort van examen doen en als je geslaagd bent mag je beginnen. Regels en etiquettesquote:Op zondag 31 mei 2020 20:37 schreef Rafeiro het volgende:
Midgetgolf en pitch & put heb ik wel eens gedaan, maar moet je voor golf echt een soort vergunning hebber?
dan zou dat een betere optie zijnquote:Op zondag 31 mei 2020 20:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Snap ik wel.
Anders op woensdag gaan. Dan is het koeler.
En geen holen graven zekerquote:Op zondag 31 mei 2020 20:39 schreef just me het volgende:
[..]
Ja, je moet een soort van examen doen en als je geslaagd bent mag je beginnen. Regels en etiquettes
wel als je een konijn bentquote:
Krijg je zo'n mooie schep en een balletje, die ros je dan weg en dan begin je te gravenquote:Op zondag 31 mei 2020 20:41 schreef just me het volgende:
[..]
wel als je een konijn bentmaar dan zijn we nog niet blij me je
quote:Op zondag 31 mei 2020 20:43 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Krijg je zo'n mooie schep en een balletje, die ros je dan weg en dan begin je te graven
Je vergeet ze zeggen dat je ook zo'n ruitjesbroek aan moet.quote:Op zondag 31 mei 2020 20:39 schreef just me het volgende:
[..]
Ja, je moet een soort van examen doen en als je geslaagd bent mag je beginnen. Regels en etiquettes
Goedemorgen Melting. Wanneer gaat de Efteling open?quote:
Goedemorgen.quote:Op maandag 1 juni 2020 07:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Goedemorgen Melting. Wanneer gaat de Efteling open?
Gelijk heb je.quote:Op maandag 1 juni 2020 07:19 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Ik mag vanaf 10.00 uur naar binnen.
Maar zorg wel dat ik er vroeg ben. Je weet nooit of ik eerder naar binnen kan.
Jij nog iets gepland voor vandaag?quote:
Lekker genieten van de zon dan.quote:
quote:Op maandag 1 juni 2020 07:49 schreef just me het volgende:
goedemorgen
![]()
dan speciaal voor Melting omdat het voor hem een feestdag is [ afbeelding ]
quote:
Goedemorgen just mequote:Op maandag 1 juni 2020 07:52 schreef just me het volgende:
[..]goedemorgen en ook livelink goedemorgen!
Dank je. Ik ben al binnen.quote:
Is het al druk?quote:Op maandag 1 juni 2020 09:20 schreef Melting het volgende:
[..]
Dank je. Ik ben al binnen.
Nu wachten tot de poorten open gaan.
quote:Op maandag 1 juni 2020 09:35 schreef livelink het volgende:
Je mag trouwens na het bezoek meteen een nieuwe reservering plaatsen, Melting. Dat wordt dus weer een late-night show
Misschien mag je bij Hans en Grietje logeren !quote:Op maandag 1 juni 2020 09:39 schreef Melting het volgende:
[..]ik zal straks eens kijken wanneer ik weer wil gaan.
Je hebt er mooi weer bij.quote:Op maandag 1 juni 2020 09:20 schreef Melting het volgende:
[..]
Dank je. Ik ben al binnen.
Nu wachten tot de poorten open gaan.
quote:Op maandag 1 juni 2020 09:58 schreef just me het volgende:
[..]
Misschien mag je bij Hans en Grietje logeren !
quote:Op maandag 1 juni 2020 10:11 schreef anotherRandomdude het volgende:
Veel plezier toegewenst in de Efteling Melting
quote:
Goedemorgen.quote:
Het is vooral wachtrijen goed in de gaten houden. Voor de rest gaat het wel. Zo meteen maar eens kijken hoe het gaat met het eten.quote:Op maandag 1 juni 2020 11:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ook zo!
Is het wat daar of word je gestoord van de do's & don'ts?
Have fun!
Hieperdepiep!quote:Op maandag 1 juni 2020 16:38 schreef DJ11 het volgende:
Gefeliciteerd met onze 9e verjaardag trouwens
[ afbeelding ]
Redelijk goed.quote:
Oh jee... dus niet zo goed bevallen ?quote:Op maandag 1 juni 2020 20:56 schreef Melting het volgende:
[..]
Redelijk goed.
Eigenlijk een beetje te druk naar mijn zin.
Tja..... die lange wachtrijen is niets voor mij.quote:
Het zal wel verantwoord zijn geweest. En het was vast minder druk dan op de Dam...quote:Op maandag 1 juni 2020 20:56 schreef Melting het volgende:
[..]
Redelijk goed.
Eigenlijk een beetje te druk naar mijn zin.
Jammer!!quote:Op maandag 1 juni 2020 21:09 schreef Melting het volgende:
[..]
Tja..... die lange wachtrijen is niets voor mij.
Dat was sowieso niet verantwoordquote:Op maandag 1 juni 2020 21:16 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het zal wel verantwoord zijn geweest. En het was vast minder druk dan op de Dam...
Dat wel.quote:Op maandag 1 juni 2020 21:16 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het zal wel verantwoord zijn geweest. En het was vast minder druk dan op de Dam...
Je had je er zo op verheugdquote:
Ja...... had ik dit geweten....quote:Op maandag 1 juni 2020 21:18 schreef just me het volgende:
[..]
Je had je er zo op verheugd
al wel gereserveerd voor 'n volgende keer ?
quote:Op maandag 1 juni 2020 21:21 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja...... had ik dit geweten....
En nee.... ik weet nog niet wanneer ik weer wil gaan. In ieder geval niet meer met deze drukte.
Ik ga binnenkort eerst maar weer eens uit eten.quote:
quote:Op maandag 1 juni 2020 21:23 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort eerst maar weer eens uit eten.
Kijk..... dat is ook lekker.quote:Op maandag 1 juni 2020 21:26 schreef just me het volgende:
[..]![]()
Vanmiddag met een aantal mensen van Concordia een biertje gedronken. Iemand die we kennen heeft een party-zaak, ver buiten het centrum en die ging vanmiddag open... heel groot terras, vrijwel geen andere mensen, was wel even fijn om weer bij te kletsen met ruim voldoende afstand. Hoorde wel dat het hier in het centrum ook belachelijk druk was geweest.
Al met al voor mij een geslaagde middagquote:Op maandag 1 juni 2020 21:28 schreef Melting het volgende:
[..]
Kijk..... dat is ook lekker.
En het was echt warm, dus ideaal om op een terrasje te zitten.
Dat geloof ik.quote:Op maandag 1 juni 2020 21:28 schreef just me het volgende:
[..]
Al met al voor mij een geslaagde middag
Het is hier lekker afgekoeld, goede temperatuur om goed te slapen !quote:Op maandag 1 juni 2020 21:32 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat geloof ik.
Nu zijn we wel weer toe aan wat regen.
Nice.... hier nog niet.quote:Op maandag 1 juni 2020 21:35 schreef just me het volgende:
[..]
Het is hier lekker afgekoeld, goede temperatuur om goed te slapen !
Ga je morgen thuiswerken dan ?quote:
Zou wel willen, maar heb morgen weer OR vergadering.quote:
Wel een beetje koel op je werk? Is zeker wel nodig met zo'n vergaderingquote:Op maandag 1 juni 2020 21:41 schreef Melting het volgende:
[..]
Zou wel willen, maar heb morgen weer OR vergadering.
Dus ga toch maar naar het werk. Het werkt niet ideaal om dat via video conference te doen.
Waar we zitten hebben we goede airco.quote:Op maandag 1 juni 2020 21:42 schreef just me het volgende:
[..]
Wel een beetje koel op je werk? Is zeker wel nodig met zo'n vergadering
quote:
Je gaat voor de verandering maar eens in quarantaine?quote:
Ja, het wordt weer tijd na zo'n hele middag buitenquote:Op maandag 1 juni 2020 21:43 schreef Melting het volgende:
[..]
Je gaat voor de verandering maar eens in quarantaine?
quote:Op maandag 1 juni 2020 21:44 schreef just me het volgende:
[..]
Ja, het wordt weer tijd na zo'n hele middag buiten
Ik was er al een beetje bang voor.quote:Op maandag 1 juni 2020 21:21 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja...... had ik dit geweten....
En nee.... ik weet nog niet wanneer ik weer wil gaan. In ieder geval niet meer met deze drukte.
Vanmiddag rond het middaguur had ik het gewoon koud op het terras vanwege de koele wind...quote:Op maandag 1 juni 2020 21:35 schreef just me het volgende:
[..]
Het is hier lekker afgekoeld, goede temperatuur om goed te slapen !
quote:Op maandag 1 juni 2020 21:45 schreef Melting het volgende:
Ik ga mijn bed maar eens opzoeken.
Fijne avond, en wellicht tot morgen.
Ik heb ook 'n vestje aangedaan vanwege de wind en toen ik thuis kwam was het weer warmquote:Op maandag 1 juni 2020 21:45 schreef MadMaster het volgende:
Vanmiddag rond het middaguur had ik het gewoon koud op het terras vanwege de koele wind...
De warmte viel hier de hele dag wel mee.quote:Op maandag 1 juni 2020 21:46 schreef just me het volgende:
[..]
Ik heb ook 'n vestje aangedaan vanwege de wind en toen ik thuis kwam was het weer warm
Ja.. daar ben ik ook voor naar binnen gekomenquote:Op maandag 1 juni 2020 21:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De warmte viel hier de hele dag wel mee.
Tuin ze!
Zo eens kijken hoe onze burgermoeder haar aftreden bekend maakt...
Nog een kwartiertje wachten.quote:Op maandag 1 juni 2020 22:03 schreef just me het volgende:
[..]
Ja.. daar ben ik ook voor naar binnen gekomen
Pffff.. als je tijd over hebt..quote:Op maandag 1 juni 2020 22:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nog een kwartiertje wachten.
Morgen gezellig weer zo'n meeting in Den Haag en woensdag in Rotjeknor (of andersom).
Yeah...
Wacht, wat? Ik heb het nieuws vandaag niet zo meegekregen.quote:Op maandag 1 juni 2020 21:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De warmte viel hier de hele dag wel mee.
Tuin ze!
Zo eens kijken hoe onze burgermoeder haar aftreden bekend maakt...
Ik heb vanmiddag 2 uurtjes gewerkt en het viel me nu al tegen met die warmtequote:Op maandag 1 juni 2020 22:12 schreef DJ11 het volgende:
Ik werk voorlopig nog wel thuis. Ik kan er tegenop zien als de temperaturen verder stijgen. In dit huis is er geen airco, dus het kan gemakkelijk boven de 30 graden worden...
Demonstratie, 5000 mensen hutje mutje op de Dam en zo...quote:Op maandag 1 juni 2020 22:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Wacht, wat? Ik heb het nieuws vandaag niet zo meegekregen.
Oh ja, die beelden heb ik wel gezien. Hypocriete toestanden. Mensen zijn bekeurd omdat ze met z'n drieën hadden afgesproken en dit kan dan welquote:Op maandag 1 juni 2020 22:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Demonstratie, 5000 mensen hutje mutje op de Dam en zo...
Femke stond er zelf ook tussen. Wereldvreemd geval is het toch ookquote:Op maandag 1 juni 2020 22:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh ja, die beelden heb ik wel gezien. Hypocriete toestanden. Mensen zijn bekeurd omdat ze met z'n drieën hadden afgesproken en dit kan dan wel
Nee, doorlopen s.v.p...quote:Op maandag 1 juni 2020 22:44 schreef spijkerbroek het volgende:
Goedemorgen. Nog wat loos hier? Behalve racistische rellen en massaal corona tanken op het terras?
Nee, en zelfs het terras en de rellen en demonstraties heb ik links laten liggen.quote:Op maandag 1 juni 2020 22:44 schreef spijkerbroek het volgende:
Goedemorgen. Nog wat loos hier? Behalve racistische rellen en massaal corona tanken op het terras?
Okee doeiquote:
Ik was even in Minneapolis. Nieuw tv halen. Maar verder eigenlijk niet nee.quote:Op maandag 1 juni 2020 22:50 schreef livelink het volgende:
Nee, en zelfs het terras en de rellen en demonstraties heb ik links laten liggen.
Jij wel iets spannends gedaan?
Best leuk toch? Ik heb mijn eigen ruiten maar ingegooid. Tel ik toch een beetje mee.quote:Op maandag 1 juni 2020 22:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Okee doei
[..]
Ik was even in Minneapolis. Nieuw tv halen. Maar verder eigenlijk niet nee.
Stoerquote:Op maandag 1 juni 2020 22:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Best leuk toch? Ik heb mijn eigen ruiten maar ingegooid. Tel ik toch een beetje mee.
Beangstigend. Ik volg het wel een beetje, maar het is een explosieve mix van omstandigheden zo. Ik hoop voor je vriendin dat de situatie snel tot rust komt.quote:Op maandag 1 juni 2020 22:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Stoer![]()
Mijn Europareistravelbuddy woont in Minneapolis en die heeft de afgelopen nachten nauwelijks geslapen omdat ze, samen met buurtgenoten, een neighborhood watch hebben opgezet. Politie en brandweer lieten namelijk weten dat ze niet konden/gingen helpen bij moeilijkheden in de stad, behalve in het centrum, dus ja, dan moet je zelf iets doen..
Volgens haar wordt het steeds rustiger. Er was een gerucht dat de KKK en Black Panther naar de stad waren gekomen om elkaar heel vriendelijk uit te leggen dat de ander hartstikke dood moet, maar dat gerucht is onbevestigd, en er zijn geen aanwijzingen dat ze elkaar bewust en grootschalig opzoeken. Het is geen weiland langs de A9 bij Beverwijk, zeg maar.quote:Op maandag 1 juni 2020 22:58 schreef livelink het volgende:
[..]
Beangstigend. Ik volg het wel een beetje, maar het is een explosieve mix van omstandigheden zo. Ik hoop voor je vriendin dat de situatie snel tot rust komt.
En dan heb je ook nog van die links-extremisten en SJW's die over "white privilege" spreken. Het omgekeerde is het geval.quote:Op maandag 1 juni 2020 22:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh ja, die beelden heb ik wel gezien. Hypocriete toestanden. Mensen zijn bekeurd omdat ze met z'n drieën hadden afgesproken en dit kan dan wel
Ik vind persoonlijk je keuze voor de parallel wat ongelukkig.quote:Op maandag 1 juni 2020 23:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Volgens haar wordt het steeds rustiger. Er was een gerucht dat de KKK en Black Panther naar de stad waren gekomen om elkaar heel vriendelijk uit te leggen dat de ander hartstikke dood moet, maar dat gerucht is onbevestigd, en er zijn geen aanwijzingen dat ze elkaar bewust en grootschalig opzoeken. Het is geen weiland langs de A9 bij Beverwijk, zeg maar.
Dus dat scheelt. Kan ze hopelijk een keer normaal doorslapen.
Dat mag. Ik vind het persoonlijk debiel om met elkaar af te spreken om te gaan knokken.quote:Op maandag 1 juni 2020 23:08 schreef MadMaster het volgende:
Ik vind persoonlijk je keuze voor de parallel wat ongelukkig.
Absoluut.quote:Verder is het gelukkig allemaal heel vredelievend daar in M'polis en elders in de USA...
Edit: Ietwat cynisch bedoeld, over en weer is het een puinhoop daar...
Goedemorgen Rafeiro en Meltingquote:
Goedemorgen vanuit kantoor livelink.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 06:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Goedemorgen Rafeiro en Melting![]()
Maar vooral.....welterusten Rafeiro
Lekker hoor! Ik heb op het moment geen kantoor. Op 12 juni gaan we verhuizen en als we naar ons oude kantoor willen, dan moeten we minimaal 1 dag van tevoren een afspraak maken. Maar ik heb mijn spullen al opgeruimd en mee naar huis genomen, dus dat hoeft niet meer.quote:
Goed bezig.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 07:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Lekker hoor! Ik heb op het moment geen kantoor. Op 12 juni gaan we verhuizen en als we naar ons oude kantoor willen, dan moeten we minimaal 1 dag van tevoren een afspraak maken. Maar ik heb mijn spullen al opgeruimd en mee naar huis genomen, dus dat hoeft niet meer.
Op het moment dat we weer met het OV mogen. Dus dat kan wel eens heel lang gaan duren. Ik ga wellicht op de fiets een keertje. Maar ik vrees dat ik dit jaar niet meer naar kantoor kan.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 07:33 schreef Melting het volgende:
[..]
Goed bezig.
Wanneer mag je naar je nieuwe kantoor?
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:13 schreef livelink het volgende:
[..]
Op het moment dat we weer met het OV mogen. Dus dat kan wel eens heel lang gaan duren. Ik ga wellicht op de fiets een keertje. Maar ik vrees dat ik dit jaar niet meer naar kantoor kan.
quote:
quote:
quote:
Ongeacht wat de complete toedracht is, is het natuurlijk niet alleen een probleem in Amerika. Het is een wereldwijd probleem. Dus ik snap de gedachte achter de demonstratie wel en ben ik het ook van harte mee eens. De manier waarop niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:54 schreef Rafeiro het volgende:
Ik vind het sowieso debiel dat er hier geprotesteerd wordt.
De complete toedracht is niet bekend. De agenten zijn ontslagen en het was in Amerika.
Dader en slachtoffer werkten samen, zijn vrouw gaat van hem scheiden. Wat als de vrouw en Floyd een relatie hadden? Dan heeft het niks met ras te maken (niet dat het dan goed te praten is hoor). Laat ze het eerst eens onderzoeken en ga daarna boos doen.
Als het een buitenechtelijke affaire betrof heeft het niks met racisme te maken. En dan slaan alle demonstraties nergens op. Ook die in de USA. Laat ze eerst maar aantonen dat het daar wel mee te maken had. En je bent niet goed in je pan als je op dit moment met 5000 man bijeenkomt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:29 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ongeacht wat de complete toedracht is, is het natuurlijk niet alleen een probleem in Amerika. Het is een wereldwijd probleem. Dus ik snap de gedachte achter de demonstratie wel en ben ik het ook van harte mee eens. De manier waarop niet.
Racisme is nog altijd aanwezig. Dus in die zin is een demonstratie sowieso gerechtvaardigd. De manier waarop het is gebeurd, is niet juist, maar dat staat los van het punt dat racisme nog volop aanwezig is helaas.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:56 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Als het een buitenechtelijke affaire betrof heeft het niks met racisme te maken. En dan slaan alle demonstraties nergens op. Ook die in de USA. Laat ze eerst maar aantonen dat het daar wel mee te maken had. En je bent niet goed in je pan als je op dit moment met 5000 man bijeenkomt.
Zal wel weer wat zwart-wit denken (pun intended) met mijn a.s.s.
Ik heb er geen goed woord voor over.
Ik denk kaartjes verkopen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:43 schreef just me het volgende:
Femke had bijvoorbeeld "sorry" kunnen zeggen, ze had een mondkapje op kunnen doen.
Er mogen in Rotterdam niet meer dan 80 mensen komen, maar hoe ze dat willen aanpakken ?
quote:
Het is eigenlijk nog veel te warm om druk bezig te zijn.quote:
ik heb voor de rest van de dag dan ook vrijwel niets gedaanquote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Het is eigenlijk nog veel te warm om druk bezig te zijn.
De politie in de VS is sowieso een verneukte institutie op meerdere levels. De gewelddadigheid die zij nu ook weer tonen zelfs tegen vreedzame protesteerders zegt genoeg. Dat er in Nederland ook protesten zijn is prima, dit is een wereldwijd probleem en vroeger waren er hier in Nederland genoeg protesten over wereldwijde politieke issues. Dat er in Amsterdam gefaald is in de organisatie ervan staat echter ook buiten kijf.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
Racisme is nog altijd aanwezig. Dus in die zin is een demonstratie sowieso gerechtvaardigd. De manier waarop het is gebeurd, is niet juist, maar dat staat los van het punt dat racisme nog volop aanwezig is helaas.
Hoe dom kan een mens zijn dat ie zijn toevalligheid van blank zijn gelijk stelt met beter dan een ander zijn. Walgelijk wat mij betreft.
O, je was al begonnen...quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:36 schreef Melting het volgende:
Deze mashup wil ik nog even horen, en daarna komt er iets anders.
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:37 schreef just me het volgende:
[..]
ik heb voor de rest van de dag dan ook vrijwel niets gedaan
Het is inderdaad een wereldwijd probleem. Ook in ons kikkerlandje.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:37 schreef zorro28 het volgende:
[..]
De politie in de VS is sowieso een verneukte institutie op meerdere levels. De gewelddadigheid die zij nu ook weer tonen zelfs tegen vreedzame protesteerders zegt genoeg. Dat er in Nederland ook protesten zijn is prima, dit is een wereldwijd probleem en vroeger waren er hier in Nederland genoeg protesten over wereldwijde politieke issues. Dat er in Amsterdam gefaald is in de organisatie ervan staat echter ook buiten kijf.
In het kader van normen en waarden.quote:
Demonstreren is op zich prima.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het is inderdaad een wereldwijd probleem. Ook in ons kikkerlandje.
En idd gemeente Amsterdam had een draaiboek moeten hebben voor een situatie als deze. Regeren is tenslotte vooruitzien.
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Demonstreren is op zich prima.
Maar de Dam was nu sowieso niet zo slim gekozen.
In het Amsterdamse Bos of zo had je ruimte zat gehad.
Het gedraai van Halsema tijdens (belangrijk, eigen verantwoording) en na (we wisten het niet, geweld was geen optie) de demonstratie was ook niet erg geloofwaardig.
En over die button hebben we het maar niet...
Mee eens.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het gedraai van Halsema tijdens (belangrijk, eigen verantwoording) en na (we wisten het niet, geweld was geen optie) de demonstratie was ook niet erg geloofwaardig.
op afstand zo'n 1,5quote:
Altijd teveel als je die moet onderhouden.quote:
Klopt..... maar de titel vertaald klopt dan weer wel.quote:
Mee eens. Maar politici die geloofwaardig zijn zijn sowieso schaars, jammer genoeg.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
ruggen denk ik maar ik heb geen ervaringquote:
Ik vind Aboutaleb wel wat hebben.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:50 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Mee eens. Maar politici die geloofwaardig zijn zijn sowieso schaars, jammer genoeg.
Eensquote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat is nou juist niet de bedoelingquote:
dat doen we bij R49 nietquote:
Geen zwart, geen wit.quote:
Die man straalt zoveel rust uitquote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vind Aboutaleb wel wat hebben.
Die mag van mij wel wisselen met Halsema...
En Jan van Zanen (nu Utrecht, straks Den Haag) heb ik persoonlijk meegemaakt als burgemeester van Amstelveen, vind ik ook een overtuigend persoon...
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:55 schreef peaceman het volgende:
Etnische profilering hier... black is black en dan Milk
Iets met grijs dan maar.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:55 schreef Melting het volgende:
[..]
Geen zwart, geen wit.Want we discrmineren niet.
[ afbeelding ]
Wel bruin: chocolademelkquote:
Ja, maar dan krijg je weer.... lichtbruin of donkerbruin?quote:
nee dan komen we ook weer op de negerzoenen uitquote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's dan weer racisme...
Het is allemaal niet zo makkelijk...
Blanke vlaquote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:57 schreef just me het volgende:
[..]
nee dan komen we ook weer op de negerzoenen uit
En waarom zijn er dan alleen negerzoenen en geen blanke zoenen? Dit vind ik discriminatie.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:57 schreef just me het volgende:
[..]
Ik heb net een Jodenkoek op...quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:57 schreef just me het volgende:
[..]
Misschien heb je zojuist het gat in de markt ontdekt..quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:58 schreef Melting het volgende:
[..]
En waarom zijn er dan alleen negerzoenen en geen blanke zoenen? Dit vind ik discriminatie.
Kun je nagaan wanneer ik ze voor het laatst gekocht hebquote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:00 schreef Diaan73 het volgende:
Ze heten geen negerzoenen meer hoor, ze heten nu “zoenen” .
Maar ze zijn wel bruin. En dat is discriminerend.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:00 schreef Diaan73 het volgende:
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Misschien heb je zojuist het gat in de markt ontdekt..
Dat vind ik dus echt een 'niksnaam'...quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:00 schreef Diaan73 het volgende:
duo penottiquote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:00 schreef Melting het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel bruin. En dat is discriminerend.
Bruin van binnen, wit van binnen.
Zijn helemaal wit uitgeslagen nu...quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:00 schreef just me het volgende:
[..]
Kun je nagaan wanneer ik ze voor het laatst gekocht heb
onze efteling baasquote:
Ik lees net dat ze Buys Zoenen heten sinds 2016 en dat het een marketingstunt was... jaja.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:00 schreef just me het volgende:
[..]
Kun je nagaan wanneer ik ze voor het laatst gekocht heb
Eens...quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt een 'niksnaam'...
Bruin van buiten bedoel je? Ik vond ze vroeger ook lekkerder, voornamelijk het cakeje.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:00 schreef Melting het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel bruin. En dat is discriminerend.
Bruin van binnen, wit van binnen.
Nee, ik ga niet over Zwarte Piet chocolaatjes beginnen...quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik lees net dat ze Buys Zoenen heten sinds 2016 en dat het een marketingstunt was... jaja.
Lijkt me verstandig.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, ik ga niet over Zwarte Piet chocolaatjes beginnen...
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:04 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Bruin van buiten bedoel je? Ik vond ze vroeger ook lekkerder, voornamelijk het cakeje.
Heel goed dat ze er mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:07 schreef livelink het volgende:
Net tijdens het eten was racisme ook al het onderwerp van het gesprek. Ik moet zeggen dat het wel leeft bij mijn kinderen. Ze zijn er wel mee bezig met wat er in Amerika gebeurt en ze relateren het ook aan discriminatie die ze hier zien. Ik vond het verhelderend om hun mening te horen.
Nee, ze hadden een meer zwart-wit-benadering dan wijquote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:07 schreef Melting het volgende:
[..]
Heel goed dat ze er mee bezig zijn.
Tenzij ze bezig zijn met discrimineren. Dan is het natuurlijk weer niet goed.
Dat vind ik zo kleurloos...quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:09 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, ze hadden een meer zwart-wit-benadering dan wij![]()
Ik weet alleen nog dat het een rond cakeje was die je dan als gebitje in kon doen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die bodem was toch van een soort van kinderijsjekoek?
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:10 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik weet alleen nog dat het een rond cakeje was die je dan als gebitje in kon doen.
Wat stoer van je ouders!quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:11 schreef livelink het volgende:
Mijn ouders zijn gisteren naar de bioscoop gegaan. Ze waren de eerste bezoekers sinds de lockdown
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:11 schreef livelink het volgende:
Mijn ouders zijn gisteren naar de bioscoop gegaan. Ze waren de eerste bezoekers sinds de lockdown
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:12 schreef MadMaster het volgende:
Gisteren kwam rond 8.30 uur onverwachts de vuilniswagen de wijk in gereden, terwijl de bakken nooit op een feestdag geleegd worden.
Paniek, paniek, iedereen sprong snel z'n bed uit en rende in lingerie, nachtponnen en shorts met kliko naar de hoofdweg.
Hallo buurvrouw, zo kom je elkaar nog eens allemaal tegelijk tegen, hè?
Ja, uiteindelijk zaten er 12 mensen in de bioscoopzaal.quote:
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:07 schreef livelink het volgende:
Net tijdens het eten was racisme ook al het onderwerp van het gesprek. Ik moet zeggen dat het wel leeft bij mijn kinderen. Ze zijn er wel mee bezig met wat er in Amerika gebeurt en ze relateren het ook aan discriminatie die ze hier zien. Ik vond het verhelderend om hun mening te horen.
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:12 schreef MadMaster het volgende:
Gisteren kwam rond 8.30 uur onverwachts de vuilniswagen de wijk in gereden, terwijl de bakken nooit op een feestdag geleegd worden.
Paniek, paniek, iedereen sprong snel z'n bed uit en rende in lingerie, nachtponnen en shorts met kliko naar de hoofdweg.
Hallo buurvrouw, zo kom je elkaar nog eens allemaal tegelijk tegen, hè?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |