Dat je geen motiverende ouders had of anderen in je omgeving die je konden motiveren, is wel echt een gemis. Dat heb je wel nodig.quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:58 schreef Koen66 het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit geleerd hoe ik moest studeren, middelbare school haalde ik slapend, daarna 1e jaar HBO IT, dat ging hopeloos fout, ik kreeg les in een vak dat ik op de HAVO nooit had (bedrijfsadministratie) en faalde daar als een gek. En ik had ook niemand die me motiveerde, mijn moeder meende en meent nog steeds dat dat uit een kind moet komen. Uiteindelijk goed terecht gekomen via deeltijd HBO en AMBI later maar ik had echt veel meer gekund met wat steun.
Creatief brein? Kan fantasie en werkelijkheid niet gescheiden houden?quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:56 schreef Arizona het volgende:
[..]
Echt he! Maar... hoe kan het dan dat hij in heuvels gelooft? Aan zijn IQ kan het niet liggen...
Mijn pa probeerde zich er op afstand zelfs mee te bemoeien (Curaçao) op die afstand deed ie al meer voor me dan m'n moeder waar ik gewoon bij woonde. Ik hou zielsveel van d'r maar dit heb ik nooit begrepen of vergevenquote:Op woensdag 27 mei 2020 20:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat je geen motiverende ouders had of anderen in je omgeving die je konden motiveren, is wel echt een gemis. Dat heb je wel nodig.
Mijn ouders hebben mij wel echt gestimuleerd om het beste uit mijzelf te halen, mijn grootste drempel om méér uit mezelf te halen was mijn faalangst.
Dat is wel zonde... dat iets van zolang geleden je zo lang bij kan blijven.quote:Op woensdag 27 mei 2020 20:01 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Nee, eerlijk gezegd niet echt. Ging groep 3 in met een heel laag zelfbeeld en dat is eigenlijk nooit meer echt helemaal goed gekomen. En als je daar bijna je hele leven mee omgaat is het nog knap lastig het terug te draaien. Al gaat het de afgelopen jaren wel wat beter toen er eindelijk wat leuke sociale contacten kwamen (heeft dit forum en de meest ook aan bijgedragen).
Het ook nog wel eens nachtmerries over die kleuterklas tijd. Er is toen echt iets mentaal beschadigd bij me.
Half jaartje later was ik aan het werkquote:Op woensdag 27 mei 2020 19:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Daar heb je ook wel weer gelijk in ja, dat merk ik ook we
[..]
Heb je wel weer fijn de tijd om nog wat andere dingen te doen voor je begint met werken zonder stress te hebben.
Uiteindelijk moet je het vooral allemaal op je eigen tempo doen en blijven doen wat je leuk/interessant vindt! Dan maakt het geen bal uit of je 20, 25 of 35 bent als je afstudeert.quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:55 schreef Aoibhin het volgende:
[..]Netjes toch!
Ik ging op mijn 20e naar de uni en voelde me echt oud. Bachelor op 23e en de wetenschap dat ik een master had kunnen hebben op die leeftijd, was wel vreemd.
Ja echt zo zonde als je dan vastloopt op iets omdat je eerder overal doorheen vloog en zo geen studievaardigheden voldoende hebt aangeleerd. Daar zouden scholen sowieso wel meer les in mogen geven. Hoe je moet "leren leren". Daar lopen volgens mij wel veel leerlingen tegenaan.quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:58 schreef Koen66 het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit geleerd hoe ik moest studeren, middelbare school haalde ik slapend, daarna 1e jaar HBO IT, dat ging hopeloos fout, ik kreeg les in een vak dat ik op de HAVO nooit had (bedrijfsadministratie) en faalde daar als een gek. En ik had ook niemand die me motiveerde, mijn moeder meende en meent nog steeds dat dat uit een kind moet komen. Uiteindelijk goed terecht gekomen via deeltijd HBO en AMBI later maar ik had echt veel meer gekund met wat steun.
Wat grappigquote:Op woensdag 27 mei 2020 20:09 schreef Hamlapjes het volgende:
In ander nieuws, maar toch ook wel kennisgerelateerd: vandaag kwam de eerste aflevering uit van een nieuwe YouTubeserie over de wetenschap achter pretparken en ik vind het nu al leuk!
Oh lekkerquote:Op woensdag 27 mei 2020 19:37 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Bij mij was het elk jaar al wel kantje boord tot aan de 4e
Alleen al in de eerste weet ik nog dat mijn mentor letterlijk zei: 'Noah je moet zorgen GEEN bespreekgeval te zijn want als je mentor zorg ik ervoor dat je meteen naar Havo gaat'
Was wel goeie motivatie
Had ook mijn verhaal kunnen zijn. Uiteindelijk mijn studie wel afgemaakt, maar nooit iets mee gedaan. Maar de dingen die je leert tijden een studie komen altijd wel van pas.quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:40 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Klinkt als mijn verhaal. Heb twee andere studie gedaan en niet afgemaakt. Uiteindelijk Toegepaste Wiskunde gestudeerd en afgerond, ook net binnen de 10 jaar diploma termijn (ondanks mijn ziek zijn en overlijden vader)
Ik weet vooral van mijn middelbare school klasgenoten echt niks meer. Heb na de diploma-uitreiking met niemand meer contact gehad, ook nooit meer iemand toevallig tegengekomen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 20:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik driekwart van mijn klasgenoten op de basisschool na de musical van Groep 8 nooit meer heb gezien, dus ik weet niet precies hoe het met ze gaat. Al heb ik via via ook wel verhalen gehoord van tienermoeders, moeilijke relaties en iemand die nog eens een tijdje vermist was
Nee, daar ben ik mee gestoptquote:Op woensdag 27 mei 2020 19:40 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Je doet nu een opleiding!![]()
Ik ken ook eigenlijk via-via best veel mensen die soms nog na hun 30e zijn gaan studeren. Het idee dat iedereen met 25 een master heeft en gelijk een baan heeft en carrière opbouwt is ook niet helemaal waarheidsgetrouw.
Faalangst moeten we gewoon kunnen platdrukken. Als een soort Sebastiaanquote:Op woensdag 27 mei 2020 20:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat je geen motiverende ouders had of anderen in je omgeving die je konden motiveren, is wel echt een gemis. Dat heb je wel nodig.
Mijn ouders hebben mij wel echt gestimuleerd om het beste uit mijzelf te halen, mijn grootste drempel om méér uit mezelf te halen was mijn faalangst.
29 hier en net twee maanden uitgeschreven zonder diplomaquote:Op woensdag 27 mei 2020 19:41 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Schaam me soms wel echt dat ik 25 ben en het einde van mijn studie nog niet direct in zicht is
Echt? Ik heb dat niet, maar scheelt misschien ook door welke functies je op reageert?quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:42 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Het vervelende als je later dan 'normaal' klaar bent met je studie dat bij je eerste 'echte ' baan je steeds moet uitleggen waarom dat zo is.
quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:45 schreef skysherrif het volgende:
Ga je vier van deze volgen? En zij kiezen dus willekeurig welke je niet volgt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Me net wel voor minor ingeschreven voor volgend jaar, ofja, 1 vd deze 5 wordt uitgeloot.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
Ja, dat zou heel fijn zijnquote:Op woensdag 27 mei 2020 20:12 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Faalangst moeten we gewoon kunnen platdrukken. Als een soort Sebastiaan
Rot voor je dat het zo liepquote:Op woensdag 27 mei 2020 20:04 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Mijn pa probeerde zich er op afstand zelfs mee te bemoeien (Curaçao) op die afstand deed ie al meer voor me dan m'n moeder waar ik gewoon bij woonde. Ik hou zielsveel van d'r maar dit heb ik nooit begrepen of vergeven
Geniet ervanquote:Op woensdag 27 mei 2020 20:12 schreef Koen66 het volgende:
Koffie koffie tijd
En straks een neut na deze emotionele werkdag
Lijkt me nu nog steeds nietsquote:Op woensdag 27 mei 2020 19:49 schreef Momo het volgende:
Lijkt mij juist niks om op je 22ste al fulltime te werken
Wat ga je doen nu je nog maar 6 dagen hebtquote:Op woensdag 27 mei 2020 20:17 schreef Meke het volgende:
[..]
Lijkt me nu nog steeds niets![]()
Gelukkig heb ik nog zes dagen om van m'n leven te genieten![]()
Dat klinkt heel fijn mekequote:Op woensdag 27 mei 2020 20:13 schreef Meke het volgende:
[..]
29 hier en net twee maanden uitgeschreven zonder diplomaAlles komt goed
![]()
Heb een heel leuk leven en ondanks dat ik achteraf graag andere keuzes had gemaakt ben ik oprecht heel blij met dingen die het me wél heeft opgeleverd en alle leuke dingen in m'n leven
Overdag nogal een emotionele rollercoaster nadat we er vanochtend achter kwamen dat het slachtoffer in onderstaand bericht een collega is :quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |