Ik ook ongeveer niks mis mee. Ook nog 2 masters gedaanquote:Op woensdag 27 mei 2020 19:42 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik was net 27 toen ik klaar was met studeren.
Ja, wel online (maar dat is niet officieel natuurlijk) en daar kwam wel ADD uit, maar weet niet of dat het dan officieel is. Veel kenmerken overlappen ook met o.a. ASS en hoogbegaafdheid.quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Heb je dan nooit een ADD test gedaan? Klinkt wel alsof je daar ook een beetje last van hebt.
Mwah, ik was 23, maar ik vond mijn studie en stad niet zo boeiend, dus ik vond het wel leuk om echt iets praktisch te gaan doen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:49 schreef Momo het volgende:
Lijkt mij juist niks om op je 22ste al fulltime te werken
Daar heb je ook wel weer gelijk in ja, dat merk ik ook wequote:Op woensdag 27 mei 2020 19:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je bent ook wel op de leeftijd dat sommige leuke vrienden opeens wegvallen naar een kleurloos gezinsleven
Heb je wel weer fijn de tijd om nog wat andere dingen te doen voor je begint met werken zonder stress te hebben.quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:44 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik moet nog meer dan een half jaar tot ik 25 ben en ben al bijna twee jaar afgestudeerd![]()
Maar ik kreeg dan juist vaak weer de opmerking dat ik zo jong was afgestudeerd
Hopelijk wel kunnen leren en accepteren nu dat het totaal het tegenovergestelde is?quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:46 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja preciesEr is voor mij echt een leven vóór groep 1 en een erná. Als kind met grote ontwikkelingsvoorsprongen de hele tijd horen dat je idioot bent, dat blijft je gewoon jaren bij.
Niks voor schamen! Echt er zijn er zóveel johquote:Op woensdag 27 mei 2020 19:41 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Schaam me soms wel echt dat ik 25 ben en het einde van mijn studie nog niet direct in zicht is
Van mij had het niet hoeven te stoppen, zeker het bijleren niet. Alleen nu wel blij met meer geld en een eigen appartementquote:Op woensdag 27 mei 2020 19:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mwah, ik was 23, maar ik vond mijn studie en stad niet zo boeiend, dus ik vond het wel leuk om echt iets praktisch te gaan doen.
Ja, echt omgeving scheelt ook zóveel. Al had ik op zich wel een prima gedragende klas en ook goede leraren over het algemeen, maar ook dan waren er regelmatig wel eens omstandigheden waardoor mensen soms ineens slechter scoorden dan anders.quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat dat even binnenkomt als het altijd als vanzelf gaat. Ik had in de 2e opeens een 1 voor Nederlands, op een toets over koppelwerkwoorden. Dat had ik nooit gehad op de basisschool en Nederlands was dat jaar propjes schieten en baggeren, dus de lerares had het ook niet echt uitgelegd.
Samen met nog iemand met hetzelfde probleem mocht ik het later wel overdoen na uitleg van een normale docent trouwens, toen had ik wel een normaal cijfer.
Dat is wel waar ja, dat klopt. Maar dan is het ook handig om naast een studie al wel iets te doen qua werkervaring, stages, etc. zodat er geen CV-gat ontstaat. Iemand die nooit gewerkt heeft en op zijn/haar 34e pas klaar is, dan heb je echt een probleem.quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:42 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Het vervelende als je later dan 'normaal' klaar bent met je studie dat bij je eerste 'echte ' baan je steeds moet uitleggen waarom dat zo is.
Slimmerik!quote:
quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:44 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik moet nog meer dan een half jaar tot ik 25 ben en ben al bijna twee jaar afgestudeerd![]()
Maar ik kreeg dan juist vaak weer de opmerking dat ik zo jong was afgestudeerd
Echt he! Maar... hoe kan het dan dat hij in heuvels gelooft? Aan zijn IQ kan het niet liggen...quote:
Toen ik 21 was, had ik al twee oud-basisschool klasgenoten met kind(eren). Dat is ook wel even zo'n wtf-momentje. Er zullen er nu ongetwijfeld wel nog meer zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je bent ook wel op de leeftijd dat sommige leuke vrienden opeens wegvallen naar een kleurloos gezinsleven
Ik startte op mijn 22e met mijn laatste HBO opleiding en op dat moment waren er klasgenootjes van de basisschool en van de middelbare school die al interessant klinkende functies als "Consultant" en "HR manager" vervulden.quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:55 schreef Aoibhin het volgende:
[..]Netjes toch!
Ik ging op mijn 20e naar de uni en voelde me echt oud. Bachelor op 23e en de wetenschap dat ik een master had kunnen hebben op die leeftijd, was wel vreemd.
Grappig, ik heb Bedrijfskundige Informatica gestudeerd, dat is wel verwant aan AMBIquote:Op woensdag 27 mei 2020 19:58 schreef Koen66 het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit geleerd hoe ik moest studeren, middelbare school haalde ik slapend, daarna 1e jaar HBO IT, dat ging hopeloos fout, ik kreeg les in een vak dat ik op de HAVO nooit had (bedrijfsadministratie) en faalde daar als een gek. En ik had ook niemand die me motiveerde, mijn moeder meende en meent nog steeds dat dat uit een kind moet komen. Uiteindelijk goed terecht gekomen via deeltijd HBO en AMBI later maar ik had echt veel meer gekund met wat steun.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik driekwart van mijn klasgenoten op de basisschool na de musical van Groep 8 nooit meer heb gezien, dus ik weet niet precies hoe het met ze gaat. Al heb ik via via ook wel verhalen gehoord van tienermoeders, moeilijke relaties en iemand die nog eens een tijdje vermist wasquote:Op woensdag 27 mei 2020 19:56 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Toen ik 21 was, had ik al twee oud-basisschool klasgenoten met kind(eren). Dat is ook wel even zo'n wtf-momentje. Er zullen er nu ongetwijfeld wel nog meer zijn.
Nee, eerlijk gezegd niet echt. Ging groep 3 in met een heel laag zelfbeeld en dat is eigenlijk nooit meer echt helemaal goed gekomen. En als je daar bijna je hele leven mee omgaat is het nog knap lastig het terug te draaien. Al gaat het de afgelopen jaren wel wat beter toen er eindelijk wat leuke sociale contacten kwamen (heeft dit forum en de meest ook aan bijgedragen).quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hopelijk wel kunnen leren en accepteren nu dat het totaal het tegenovergestelde is?
Het was geen verplicht vak, maar er werd voorkennis verwachtquote:Op woensdag 27 mei 2020 20:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Grappig, ik heb Bedrijfskundige Informatica gestudeerd, dat is wel verwant aan AMBI
En bedrijfsadministratie faalde ik ook zo hard in, dat vak heb ik uiteindelijk met een mondeling gehaald omdat ik de tentamens nooit haalde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |