quote:Op dinsdag 26 mei 2020 06:08 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!
Nog maar 3 weken en 2 dagen werken tot aan 1 augustus![]()
Goed vooruitzicht
Oeh kijk aan. Gelukkig wordt het mooi weer. Is de Biesbosch nog ver weg, vergeet altijd waar dat precies ligtquote:Op dinsdag 26 mei 2020 07:59 schreef Myraela het volgende:
Morning.Ik kon me vanochtend wel uit bed slepen, dus ik heb al een rondje gelopen. Dat voelt toch als een fijn begin van de dag. Nouja, zodra je eenmaal de deur uit bent. Nu een dagje werken, maar het is niet superdruk. Morgen lekker vrij.
![]()
Zoveel zin in morgen. We hebben een kano gehuurd in het Biesbosch.
Misschien willen mijn ouders wel oppassenquote:
Bij Dordrechtquote:Op dinsdag 26 mei 2020 08:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oeh kijk aan. Gelukkig wordt het mooi weer. Is de Biesbosch nog ver weg, vergeet altijd waar dat precies ligt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij is het naast de deur, Dordt. Toch ben ik er nog niet geweest.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 08:03 schreef derLudolf het volgende:
Oeh kijk aan. Gelukkig wordt het mooi weer. Is de Biesbosch nog ver weg, vergeet altijd waar dat precies ligt
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 08:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Bij Dordrecht
Leuk Myraela! Doen wij ook bijna elk jaar wel! Vorig jaar een kano gehuurd, twee jaar daarvoor een SUP, dan kun je ook door de wat minder diepe delen heen. Alleen over het iets grotere water is dat harder werken. Allebei leuk
Leuk! In die broek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil ook graag een een keer proberen te suppen. Maar nu zag deze er comfortabel uit en dan kunnen we makkelijk eten meenemen.
Plz ask. Ze krijgen geld toe.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 08:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Misschien willen mijn ouders wel oppassen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:07 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa wat hebben je katten gedaan dat je zo graag van ze af wilt?
Ik ga mogelijk een rare middag hebben vandaag.2 en half uur rellen in en om de slaapkamer. Mauwen, ruzie maken, the works.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en@ je spoiler.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Kano is ook zeker leuk hoor!quote:Op dinsdag 26 mei 2020 08:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Voor mij is het naast de deur, Dordt. Toch ben ik er nog niet geweest.
[..]
Leuk! In die broek.Ik wil ook graag een een keer proberen te suppen. Maar nu zag deze er comfortabel uit en dan kunnen we makkelijk eten meenemen.
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:07 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa wat hebben je katten gedaan dat je zo graag van ze af wilt?
Ik ga mogelijk een rare middag hebben vandaag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is inderdaad wel een rare middag ja.
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
2 en half uur rellen in en om de slaapkamer. Mauwen, ruzie maken, the works.
en@ je spoiler.
2 en een half uur, pffffSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe noemde Blues het...ohja, doorpakken 2.0!quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:12 schreef Lonaa het volgende:
Ik kreeg een foto van een airco in onze kofferbak
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
2 en een half uur, pffff
Oh ja, dat herken ik wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Ja, dat is wel hoe het bij me werkt als ik eenmaal een beslissing gemaakt heb.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:14 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hoe noemde Blues het...ohja, doorpakken 2.0!
[..]
2 en een half uur, pffff
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Och Tele, wat ellendig dit. Had zo gehoopt dat het allemaal wat beter ging maar zo tussen de regels dacht ik al te lezen dat dat niet zo was.
Hopelijk is een korte opname een soort zetje naar betere/fijnere begeleiding.
Ook even wat goed nieuws, mijn schoonzus is op weg naar haar (dementerende) moeder, voor het eerst in al die maanden mag ze haar zien in de binnentuin van het tehuis. Ze heeft haar ook een keer gezien in de buitentuin, maar door bouwwerkzaamheden kon ze daar de laatste weken niet meer komen.
Fijnquote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Och Tele, wat ellendig dit. Had zo gehoopt dat het allemaal wat beter ging maar zo tussen de regels dacht ik al te lezen dat dat niet zo was.
Hopelijk is een korte opname een soort zetje naar betere/fijnere begeleiding.
Ook even wat goed nieuws, mijn schoonzus is op weg naar haar (dementerende) moeder, voor het eerst in al die maanden mag ze haar zien in de binnentuin van het tehuis. Ze heeft haar ook een keer gezien in de buitentuin, maar door bouwwerkzaamheden kon ze daar de laatste weken niet meer komen.
[..]
2 en een half uur, pffff
Spoilers!
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 08:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Bij Dordrecht
Leuk Myraela! Doen wij ook bijna elk jaar wel! Vorig jaar een kano gehuurd, twee jaar daarvoor een SUP, dan kun je ook door de wat minder diepe delen heen. Alleen over het iets grotere water is dat harder werken. Allebei leuk
Ik zou je geen 40 gevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vriendin van me in Litouwen doet dat suppen es. In een van dit veen/moeras gebieden, gave plaatjes heb je dan als je daar 's ochtends bent bij het opkomen van de zon.Kranplätze müssen verdichtet sein
Tofquote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:48 schreef Sarabi het volgende:
Misschien niet het juiste moment maar ben een beetje hyper.
Na 4,5 jaar gaan we eindelijk kijken welke stappen er nodig zijn om ons bier te gaan verkopen
Wat Isa zegtquote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga een lange wandeling maken, maar voor ik vertrek nog snel een virtuele knuffel voor Tele6
Houd moed voor de toekomst, je zet de goede stappen en om hulp vragen is echt super goed. Hopelijk voel je je binnenkort weer een stuk beter
Jaquote:
Gaaf.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:48 schreef Sarabi het volgende:
Na 4,5 jaar gaan we eindelijk kijken welke stappen er nodig zijn om ons bier te gaan verkopen
Juist welquote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Jawel nog wat haken en ogen hoor.
En misschien niet de beste tijd om een nieuw bedrijfje te beginnen.
Ik denk dat het moeilijkste vooral wordt om te voldoen aan alle voedsel en hygiëne wetten en eisen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Juist welWat kan er mis gaan? In het allerergste geval kost het je wat centen maar dat gaf je toch wel uit aan flesjes en ingredienten. En de KvK inschrijving is nou ook niet echt de kostenpost
Ik wil eventueel wel proberen wat productfotografie te doen
Daar heb je ook weer gelijk inquote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaaf.
En als je het "er gewoon bij doet" is het toch altijd wel de goede tijd om iets te beginnen?
Om je baan op te zeggen en je volledig op bier te gaan richten is iets anders, maar dat is niet het plan lijkt me?
Ja KvK kost inderdaad nietsquote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Juist welWat kan er mis gaan? In het allerergste geval kost het je wat centen maar dat gaf je toch wel uit aan flesjes en ingredienten. En de KvK inschrijving is nou ook niet echt de kostenpost
Tof! En als ik in mijn omgeving kijk, is er geen daling in de aantal biertjes.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:48 schreef Sarabi het volgende:
Denk dat hygiëne voorschriften enzo een dingetje zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Huurbrouwen zou dat gelukkig in een keer oplossen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik denk dat het moeilijkste vooral wordt om te voldoen aan alle voedsel en hygiëne wetten en eisen.
Uiteraardquote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik denk dat het moeilijkste vooral wordt om te voldoen aan alle voedsel en hygiëne wetten en eisen.
Leuk! Hoe heet de brouwerij?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Tof! En als ik in mijn omgeving kijk, is er geen daling in de aantal biertjes.Collega van m'n vriend verkoopt ook bier en die gaat echt als een malle.
Dan laat je het hele proces doen? Of huur je dan een brouwerij?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 10:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Huurbrouwen zou dat gelukkig in een keer oplossen.
Niet de leukste manier misschien maar wel een goede manier om te beginnen.
Daar een beetje tussen in (ligt er ook aan waar je het laat doen, dat zijn we nu aan het uitzoeken).quote:Op dinsdag 26 mei 2020 10:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan laat je het hele proces doen? Of huur je dan een brouwerij?
Ik had zelf het begrip "loonbottelen" al bedacht
En ditquote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga een lange wandeling maken, maar voor ik vertrek nog snel een virtuele knuffel voor Tele6
Houd moed voor de toekomst, je zet de goede stappen en om hulp vragen is echt super goed. Hopelijk voel je je binnenkort weer een stuk beter
Tof!quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:48 schreef Sarabi het volgende:
Fris en fruitig hèquote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zou je geen 40 geven![]()
Vriendin van me in Litouwen doet dat suppen es. In een van dit veen/moeras gebieden, gave plaatjes heb je dan als je daar 's ochtends bent bij het opkomen van de zon.
Brouwerij Groos, is maar klein hoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 10:01 schreef Sarabi het volgende:
Leuk! Hoe heet de brouwerij?
En als ik zie hoeveel geld wij de laatste 2 maanden aan bier hebben uitgegeven
Sowieso een webshopquote:Op dinsdag 26 mei 2020 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuk plan Sarabi. Wat hebben jullie in gedachten? Eigen online verkoop of ook echt bij een slijter in het assortiment komen of op alle mogelijke markten in de regio gaan staan?
Hier is een lokale brouwer en je komt ze echt overal tegen. De snackbar verkoopt hun bieren, ze staan op de braderie en de kerstmarkt, je kunt hun bier kopen in de boerderijwinkel en bij hen thuis.
Als je een webshop hebt... kun je altijd die markt/braderie gewoon eens doen en zien of het bevaltquote:Op dinsdag 26 mei 2020 10:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Sowieso een webshop![]()
Over de rest hebben we nog niet echt durven denken.
Maar dingen zoals braderie en markten lijkt me sowieso erg gaaf
Plaatselijk kroeg heeft ook echt een heel groot assortiment dus als die interesse zouden hebben, zou dat helemaal geweldig zijn.
Omdat we op onze eerste date het er al over hadden nooit een eigen bedrijf te willenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 10:34 schreef Barreltje het volgende:
Tele![]()
En sarabi![]()
Waarom zijn jullie daar eigenlijk nooit eerder aan begonnen?
Preciesquote:Op dinsdag 26 mei 2020 10:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Als je een webshop hebt... kun je altijd die markt/braderie gewoon eens doen en zien of het bevalt
Ik denk dat, zolang je geen leningen gaat afsluiten en alles met eigen middelen financieert en daar de grens legt, het toch wel behapbaar kan blijvenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 10:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Omdat we op onze eerste date het er al over hadden nooit een eigen bedrijf te willen(in beide families slechte ervaringen mee). Maar goed nu we steeds meer over het huurbrouwen hoorden, kwamen we er achter dat het risico eigenlijk maar heel klein is. Toen we NL kampioen zijn geworden is het serieus gaan kriebelen.
En we hebben ook niet superveel spaargeld. We zitten nu ook te denken aan een kleine crowdfundactie.
Leningen sowieso never nooit niet, voor niets behalve de hypotheek voor een huis.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 10:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik denk dat, zolang je geen leningen gaat afsluiten en alles met eigen middelen financieert en daar de grens legt, het toch wel behapbaar kan blijvenBen wel benieuwd hoe dat met die hygiene en voedselveiligheid zit eigenlijk.
Zo sta ik er ook nu inquote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:15 schreef Candaasje het volgende:
Klinkt als echt wel iets om te proberen dan, Sarabi![]()
En als het toch niets is..... nouja goed, dan heeft het energie/tijd/geld gekost, maar dan heb je het toch geprobeerd.
Ja kom maar door met die crowdfund actie..quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook nu in
Je moet sowieso geen winst verwachten maar dat doe ik ook niet, wil vooral het bier delen met meer dan alleen vrienden en familie in mijn achtertuin.
Dus goed gaan inlezen de komende tijd
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:19 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja kom maar door met die crowdfund actie..
Maak je dan ook een FOK! Biertje?
Nou, volgens mij mag je gewoon een crowdfunding opstarten, maar liggen de rechten van het FOK logo bij Dannyquote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]dat zou wel gaaf zijn
Tzt eens aan Lucky vragen wat kan/mag
Dan noem je het gewoon BOK bier.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, volgens mij mag je gewoon een crowdfunding opstarten, maar liggen de rechten van het FOK logo bij Danny
Hahaha bedoelde meer of ik ooit een linkje zou mogen delen hier/topic beginnen zoals de bakkersquote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, volgens mij mag je gewoon een crowdfunding opstarten, maar liggen de rechten van het FOK logo bij Danny
Ik denk dat zoiets wel kan hoor. Maar ik denk dat je dan wat verder moet zijn in je procesquote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hahaha bedoelde meer of ik ooit een linkje zou mogen delen hier/topic beginnen zoals de bakkers
Maar nu gaan jullie wel erg snel
Een heel stuk verderquote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik denk dat zoiets wel kan hoor. Maar ik denk dat je dan wat verder moet zijn in je proces
Een FOK! biertje is zeker wel een tof idee.
Post die foto's dan, tante pisquote:Op dinsdag 26 mei 2020 03:59 schreef AnneX het volgende:
Hélas van de tt.
Graag had ik verteld, dat wij bij een franse markies hebben gelogeerd, twee jaar geleden.
De foto’s kwam ik tegen bij het zoeken naar de lakens.
# tant pis.
Nee joh, heb je al lang gezien😎quote:
Ja, denk het wel. Tot je volgend jaar 41 wordt.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 10:05 schreef Candaasje het volgende:
Ik blijf zeker nog de rest van het jaar slachtoffer van @:Kreator 's discalculie?
Eenen-fucking-veertig.... je zou maar zo oud zijn. Huuuuuuuh!quote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, denk het wel. Tot je volgend jaar 41 wordt.
Broekies zijn dat.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Eenen-fucking-veertig.... je zou maar zo oud zijn. Huuuuuuuh!
Zeg fiets...weet jij dat?quote:
Formeel geldt er een zelfsturend reisverbod, ik kan me goed voorstellen dat dit de implicatie daarvan is. (Zelfsturend = werkgever kan je niets verbieden, maar kan wel dringend verzoeken in het kader van goed werknemerschap)quote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zeg fiets...weet jij dat?
Gehoord van mensen, die werken in umcg en gaan bijv. naar Overijssel, dan wordt men geacht in quarentaine te gaan...
“Zelfsturend reisverbod” ...een aantal manvrienden, die toevallig werken in verschillende umc’s willen een weekend survival plannen, in Nedl. 🙃quote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Formeel geldt er een zelfsturend reisverbod, ik kan me goed voorstellen dat dit de implicatie daarvan is. (Zelfsturend = werkgever kan je niets verbieden, maar kan wel dringend verzoeken in het kader van goed werknemerschap)
Leuk plan toch, voor 2022 ?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
“Zelfsturend reisverbod” ...een aantal manvrienden, die toevallig werken in verschillende umc’s willen een weekend survival plannen, in Nedl. 🙃
Ja jeetje...quote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Eenen-fucking-veertig.... je zou maar zo oud zijn. Huuuuuuuh!
quote:
Denk dat als je op een braderie wil verkopen je vooral moet inspelen op het concept dat je uniek zelfgemaakt bier hebtquote:Op dinsdag 26 mei 2020 10:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Preciesal het andere is er dan gewoon leuk voor er bij.
Als ik mijn man hoor praten over het bierbrouwen zou het volgens mij echt goed kunnen verkopen op zo'n marktlekker enthousiast.
Maar ik ben OOOOOOOOK 41quote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]sorry
Ik treiterde Krea even terug. (hoewel ik vermoed dat 'ie zich er weinig van aantrekt) Hij is de veroorzaker van al dit leed
Leuk! Wij hebben een arrangement hier:quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Blues waar gaan jullie naar Schier?
Overweeg ook donderdag even 2 nachten te gaan
Met een kleine demoquote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:22 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Denk dat als je op een braderie wil verkopen je vooral moet inspelen op het concept dat je uniek zelfgemaakt bier hebt
Authentieke arbeid doet het altijd goed op zo’n braderie
Als je nou een esotherische label maakt kunt je misschien een dealtje sluiten met dat ecodorp om de hoekquote:Op dinsdag 26 mei 2020 10:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Sowieso een webshop![]()
Over de rest hebben we nog niet echt durven denken.
Maar dingen zoals braderie en markten lijkt me sowieso erg gaaf
Plaatselijk kroeg heeft ook echt een heel groot assortiment dus als die interesse zouden hebben, zou dat helemaal geweldig zijn.
En bedankt nu heb ik weer biodanza in mijn hoofdquote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Als je nou een esotherische label maakt kunt je misschien een dealtje sluiten met dat ecodorp om de hoek
Ze hebben plannen voor een restaurantje/winkeltje....... dus zolang je het duurzaam brouwt...... zie ik wel de voordelen (lekker in de zomer bij de zwemvijver met een door Sarabi en co. gebrouwen biertje...... dat spreekt vast wel mensen aan...)quote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Als je nou een esotherische label maakt kunt je misschien een dealtje sluiten met dat ecodorp om de hoek
Oud aan het worden?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 13:24 schreef Barreltje het volgende:
Jongens ik wil even klagen hoor..
Vorige week voordat ik ging werken schoot het in mn rug.. dat liep ik er langzaamaan uit.. gister bijna ne4gens last van.. sta ik vanmorgen op *pats* schiet het in mn bil.ik word er wel echt chagerijnig van zeg...
Donderdag naar de fysio..
Wat ik vaak echt enorm storend vond was als er ruim de tijd werd genomen voor de simpele materie, zodat er op het laatst geen tijd meer was voor diepgang of de moeilijke materiequote:Op dinsdag 26 mei 2020 13:35 schreef PdeHoog het volgende:
Die cursus is echt lastig te volgen en retetraagIk ga morgen daar morgen in de feedback wel wat van zeggen. We hebben 1,5 dag achter de rug en we zijn nu bij hoofdstuk 4 van de 9. Ik begin te begrijpen waarom deze man continue in tijdnood komt
En dan zijn Engels
Dat jaquote:Op dinsdag 26 mei 2020 13:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat ik vaak echt enorm storend vond was als er ruim de tijd werd genomen voor de simpele materie, zodat er op het laatst geen tijd meer was voor diepgang of de moeilijke materie(wat je dan wel moest weten voor de tentamens)
Alcohol is iets lastiger maar komt goedquote:Op dinsdag 26 mei 2020 13:44 schreef sigme het volgende:
@:Sarabi leuk! Succes!
Ik heb laatst (weer) eens uitgezocht waaraan ik moest voldoen bij vleesverkoop, en dat viel reuze mee. Hopelijk is het voor bier ook wel te doen.
Dat is helemaal vervelend danquote:Op dinsdag 26 mei 2020 13:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat jaDe voor mij interessante dingen worden zometeen amper belicht denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand hier ervaring?Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Ja volgens mij hebben we wel een beetje talentquote:Op dinsdag 26 mei 2020 14:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Leuke plannen @:Sarabi, vooral ook het uitzoeken, want brouwen lukt al goed toch?
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 14:08 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben aan het twijfelen om mijn vakantie geld uit te geven aan* Lonaa steekt hand op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand hier ervaring?
Wat wil je weten?Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 14:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik kwam 2 uur later thuis en 3 lampen waren aan. Brightness op 100%, ook dat nog
Dus: https://en.wikipedia.org/wiki/Bryndzov%C3%A9_halu%C5%A1kyquote:Op dinsdag 26 mei 2020 14:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Halu%C5%A1ky met https://en.wikipedia.org/wiki/Bryndza
https://blog.fatfreevegan(...)eas-and-mustard.html met orzo.quote:
Ja echt super handig hoor....quote:Op dinsdag 26 mei 2020 14:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben dus wezen wandelen. Op een km of 4-5 van mijn huis wilde ik op mijn telefoon kijken, maar zag geen moer, want zon. Dus ik vroeg google om de brightness naar 100% te zetten. "Brightness of 3 lights set to 100%" Grrr, nee, de brightness van mijn telefoon! Afijn, ik zag weer wat en vervolgde mijn wandeling.
Ik kwam 2 uur later thuis en 3 lampen waren aan. Brightness op 100%, ook dat nog
Irritant zeg.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 13:35 schreef PdeHoog het volgende:
Die cursus is echt lastig te volgen en retetraagIk ga morgen daar morgen in de feedback wel wat van zeggen. We hebben 1,5 dag achter de rug en we zijn nu bij hoofdstuk 4 van de 9. Ik begin te begrijpen waarom deze man continue in tijdnood komt
En dan zijn Engels
Die had ik nog niet gevonden, maar jaquote:Op dinsdag 26 mei 2020 14:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dus: https://en.wikipedia.org/wiki/Bryndzov%C3%A9_halu%C5%A1ky
Ik heb verkocht aan fokkersquote:Op dinsdag 26 mei 2020 13:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Alcohol is iets lastiger maar komt goed
Zijn jullie er al over uit of je gaat verkopen?
Opgeslagen, die lijkt me heerlijkquote:Op dinsdag 26 mei 2020 14:56 schreef Sarabi het volgende:
https://brendakookt.nl/20(...)met-kip-en-spinazie/ staat al klaar
quote:
oh lekker curryquote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:26 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanmiddag al warm gegeten -- restje groene curry van gisteravond -- zodat ik vanavond wat lichts kan eten voordat ik ga sporten.
Ben je er blij om? Of meer teleurgesteld?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:25 schreef Tele6 het volgende:
Nou, opname wordt 'm niet. Ik klonk niet genoeg alsof ik die nodig had, omdat ik niet bevestigend kon antwoorden op de vraag of ik er zeker van was dat het me niet zelf zou lukken.
Dan had ik ook wel een fiks gebrek aan zelfvertrouwen moeten hebben, om er zeker van te zijn dat het me zelf niet zou lukken.
Ik vind het een beetje griezelig, vooral. Ik had gehoopt dat ze me serieus zouden nemen. Na mijn opname vorig jaar heb ik een papier gekregen met voorwaarden waaronder ik laagdrempelig kort terug opgenomen zou kunnen worden, en ik dacht dat ik nu aan de voorwaarden voldeed. Ik snap het niet zo goed meer en ik vind het rottig dat deze hulp er dus toch niet is. (Ergens bevestigt het wel wat ik verwachtte, maar ik hoopte dat die verwachting niet klopte.)quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ben je er blij om? Of meer teleurgesteld?
En deze persoon waar je mee sprak wist wel van die brief? Dat is wel heel raar dan.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje griezelig, vooral. Ik had gehoopt dat ze me serieus zouden nemen. Na mijn opname vorig jaar heb ik een papier gekregen met voorwaarden waaronder ik laagdrempelig kort terug opgenomen zou kunnen worden, en ik dacht dat ik nu aan de voorwaarden voldeed. Ik snap het niet zo goed meer en ik vind het rottig dat deze hulp er dus toch niet is. (Ergens bevestigt het wel wat ik verwachtte, maar ik hoopte dat die verwachting niet klopte.)
Pasta met een linzensaus en gebakken champignons.quote:
Wat een verwarrend gedoe, Telequote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:25 schreef Tele6 het volgende:
Nou, opname wordt 'm niet. Ik klonk niet genoeg alsof ik die nodig had, omdat ik niet bevestigend kon antwoorden op de vraag of ik er zeker van was dat het me niet zelf zou lukken.
Dan had ik ook wel een fiks gebrek aan zelfvertrouwen moeten hebben, om er zeker van te zijn dat het me zelf niet zou lukken.
Ja, dat heeft ze zelf met me geregeld. Haar idee van laagdrempelig is duidelijk anders dan het mijne.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En deze persoon waar je mee sprak wist wel van die brief? Dat is wel heel raar dan.
Ze nemen je eigen kracht juist serieus. En de hulp is er wel, zodra je die behoefte misschien zelf ook meer hebt. Dat kwam nu eigenlijk meer vanuit anderen, toch?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:35 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind het een beetje griezelig, vooral. Ik had gehoopt dat ze me serieus zouden nemen. Na mijn opname vorig jaar heb ik een papier gekregen met voorwaarden waaronder ik laagdrempelig kort terug opgenomen zou kunnen worden, en ik dacht dat ik nu aan de voorwaarden voldeed. Ik snap het niet zo goed meer en ik vind het rottig dat deze hulp er dus toch niet is. (Ergens bevestigt het wel wat ik verwachtte, maar ik hoopte dat die verwachting niet klopte.)
Dat was hun argument inderdaad ook, dat het meer leek alsof mijn ambulante begeleiders dit wilden dan dat ik dit wilde.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ze nemen je eigen kracht juist serieus. En de hulp is er wel, zodra je die behoefte misschien zelf ook meer hebt. Dat kwam nu eigenlijk meer vanuit anderen, toch?
Ik zou er om kunnen lachen als het niet zo treurig zou zijn. Doet me denken aan dat programma. Tygo in de psychiatrie. Dr was een fragment van een jongen die belde omdat ie hulp nodig had maar omdat ie niet kon beloven dat ie geen suicidepoging zou doen gingen ze m niet helpen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:49 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat was hun argument inderdaad ook, dat het meer leek alsof mijn ambulante begeleiders dit wilden dan dat ik dit wilde.
Ik heb gezegd dat ik niet meer goed weet hóe ik mezelf overeind moet houden hier thuis alleen, maar dat als het moet, ik het waarschijnlijk nog wel een paar dagen volhoud. Op mijn tandvlees.
- Dat was dus niet genoeg, ik had zéker moeten weten dat het thuis niet meer lukte.
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:02 schreef sigme het volgende:
Ik heb gister een groot stuk varkensgebraad laaaaaaaaaaaaaaaaaangzaam gegaard in de kachel. Dus dat heb ik nu gaar (en koud) liggen. Ik denk dat ik wat plakken warm maak, en serveer met zuurkool, wat gebakken aardappels (kliekje) en wat groene salade. En ingedikte marinade als saus.
Voor toe staat er nog rijstebrij. Te serveren met boter & kaneel.
SPOILER: plaatje bij het praatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De rijstebrij werd geserveerd met gekonfijte stemgember en wat citroensap.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ze zeiden dat ik zelf oprecht moet kunnen zeggen dat het me zonder die opname niet zal lukken.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:23 schreef Jagärtrut het volgende:
lekker sigme! Wij hebben vanavond maiscourgettepannenkoeken met kwarksaus en zalm.
Tele, wat een gedoe zeg. Ik snap wel dat het wat ambivalent aanvoelt. Heb je gevraagd hoe het dan met je moet gaan om voor een opname in aanmerking te komen?
Dat klinkt spannend! Maak je die zelf?quote:
Dan denk ik ook, kom op, beloon zijn eerlijkheid en help hem gewoon.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zou er om kunnen lachen als het niet zo treurig zou zijn. Doet me denken aan dat programma. Tygo in de psychiatrie. Dr was een fragment van een jongen die belde omdat ie hulp nodig had maar omdat ie niet kon beloven dat ie geen suicidepoging zou doen gingen ze m niet helpen.
Dat is een goed idee, maar voor mij werkt het niet. In uiterste nood kan het wel -- vorig jaar heb ik daar een week gelogeerd voor er een opnameplek vrijkwam -- maar in hun flatje zit je zo op elkaars lip. Met hoe angstig ik nu vaak ben, is er om de haverklap iets in A of B's gedrag dat me dan weer triggert. Ik ben nu ieder weekend daar, om te voorkomen dat ik een knettergekke kluizenaar word met de corona, en eigenlijk is zo'n weekend vaak al net iets te lang. Tegen de tijd dat het zondagmiddag is, wil ik alleen nog maar WEG.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Misschien is het helemaal niet goed voor je (nul verstand van dit alles) maar zou je niet even bij A en B kunnen intrekken? Dan hoeven zij niet plotseling naar jou reizen als je het allemaal niet aankan want je bent er al.
Haha, ja johquote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Begrijpelijk dan. Zij zouden dus eigenlijk een groot huis moeten hebben met een aparte etage voor jou..(ik droom lekker verder)
Kan je die psycholoog niet om advies vragen of werkt dat niet zo?
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:44 schreef AnneX het volgende:
Lieve Tele...ik wens je zó veel meer onbezorgdheid dan je nu kent.
En ik heb geen idee hoe ik je kan steunen dan hier meelezen en af en toe een hartelijk bedoeld woord van medeleven.
Voor mij is het verwarrend dat je zó veel ziekte inzicht hebt, dus je klinkt heel ‘redelijk’.
En voor jou is het zeker lastig, want het zit nog in de weg ook!
Ondertussen kan ik je alleen uithoudingsvermogen wensen en sterkte in het hele proces.
Tijdens dat mijn huisarts open is, kan ik daar terecht, en midden in de nacht inderdaad de huisartsenpost.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Alles wat @:AnneX zegt
En de huisarts midden in de nacht bellen...die slaapt en geeft jou vast niet een telefoonnummer. Of hebben ze het dan over de huisartsenpost![]()
Verdorie, je trekt ook niet voor het eerst aan de bel, je bent verre van achterlijk, en daar is toch een crisisdienst voor..voor een crisissituatie
Ellendig dat het zo moet gaan. Is het wel eens in je opgekomen om te liegen eigenlijk?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:08 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Tijdens dat mijn huisarts open is, kan ik daar terecht, en midden in de nacht inderdaad de huisartsenpost.
Je moet vooraangemeld zijn bij de crisisdienst om ervan gebruik te kunnen maken, en ze vinden dat dat niet nodig is.
Ik heb er heus wel eens aan gedacht, maar mijn regel #1 voor dingen die met artsen/psychologen te maken hebben is niet liegen en ook geen dingen verzwijgen. Meerdere van de psychologen etc. met wie ik te maken heb gehad, hebben ook gezegd dat ze me willen kunnen vertrouwen om bijvoorbeeld mijn suïciderisico in te kunnen schatten. Als ik lieg, ondermijn ik mijn eigen behandeling. Ik ga er niet aan beginnen om in sommige situaties wel te liegen en in andere niet, dat kan ik helemaal niet inschatten.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ellendig dat het zo moet gaan. Is het wel eens in je opgekomen om te liegen eigenlijk?
Wat is er beter aan?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn net bij het potentiële nieuwe kantoorpand geweest. Ziet er goed uit. Ik ben overtuigd. J nog niet en hij is degene die de beslissing moet nemen. Ik zal eens een pro/con-lijstje maken.
Als er maar een systeemplafond in zit tochquote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn net bij het potentiële nieuwe kantoorpand geweest. Ziet er goed uit. Ik ben overtuigd. J nog niet en hij is degene die de beslissing moet nemen. Ik zal eens een pro/con-lijstje maken.
Dat snap ik wel. En dat is natuurlijk ook heel goed. Maar ik vraag me af of het wel echt liegen is als je zegt dat je echt, echt opgenomen moet worden. Het klinkt namelijk niet als liegen. Het klinkt wel alsof je het niet mag toegeven van jezelfquote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb er heus wel eens aan gedacht, maar mijn regel #1 voor dingen die met artsen/psychologen te maken hebben is niet liegen en ook geen dingen verzwijgen. Meerdere van de psychologen etc. met wie ik te maken heb gehad, hebben ook gezegd dat ze me willen kunnen vertrouwen om bijvoorbeeld mijn suïciderisico in te kunnen schatten. Als ik lieg, ondermijn ik mijn eigen behandeling. Ik ga er niet aan beginnen om in sommige situaties wel te liegen en in andere niet, dat kan ik helemaal niet inschatten.
Dat lijkt me zéker het beste.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:50 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb er heus wel eens aan gedacht, maar mijn regel #1 voor dingen die met artsen/psychologen te maken hebben is niet liegen en ook geen dingen verzwijgen. Meerdere van de psychologen etc. met wie ik te maken heb gehad, hebben ook gezegd dat ze me willen kunnen vertrouwen om bijvoorbeeld mijn suïciderisico in te kunnen schatten. Als ik lieg, ondermijn ik mijn eigen behandeling. Ik ga er niet aan beginnen om in sommige situaties wel te liegen en in andere niet, dat kan ik helemaal niet inschatten.
Die heb ik ook gehoord bij Spijkersquote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Als er maar een systeemplafond in zit toch#marcel van roosmalen
Dat was dus niet wat ze vroeg. Wat ze vroeg was of ik écht niet zonder de opname kon. Of ik het écht niet vol zou houden thuis. En als ik probeerde uit te leggen dat ik de opname nodig had, maar dat ik niet in de sterren kon zien of het thuis zou lukken, onderbrak ze me weer met dat dat niet was wat ze vroegquote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. En dat is natuurlijk ook heel goed. Maar ik vraag me af of het wel echt liegen is als je zegt dat je echt, echt opgenomen moet worden. Het klinkt namelijk niet als liegen. Het klinkt wel alsof je het niet mag toegeven van jezelf
Ik denk dat je het wel een ziekte kan/mag noemen. Een van mijn begeleiders noemt het een stoornis, dat is niet echt beterquote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat lijkt me zéker het beste.
En soms kan ik jouw ziekte (kan/mag ik het zo noemen?) inzicht verwarrend t.o.v. je onvermogen om jezelf daarmee te genezen.
Was het maar zo'n feest dat je dat kon. Je bent zo'n slim mens! Werkte dat hoofd nou eens mee
Dit is waar mijn vriendin ook tegenaan loopt. Men vindt hoogopgeleide vrouwen met zelfkennis en ziekteinzicht lastig in de psychiatrie.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:55 schreef Blues het volgende:
En soms kan ik jouw ziekte (kan/mag ik het zo noemen?) inzicht verwarrend t.o.v. je onvermogen om jezelf daarmee te genezen.
Zucht. Stom. En is een antwoord als 'waarschijnlijk hou ik dit niet vol' of 'ik denk dat ik opgenomen moet worden' iets dat je zou kunnen zeggen? Dat is dan niet liegen natuurlijk. Maar wellicht een niet afgebakend genoeg antwoord voor jou ';)quote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat was dus niet wat ze vroeg. Wat ze vroeg was of ik écht niet zonder de opname kon. Of ik het écht niet vol zou houden thuis. En als ik probeerde uit te leggen dat ik de opname nodig had, maar dat ik niet in de sterren kon zien of het thuis zou lukken, onderbrak ze me weer met dat dat niet was wat ze vroeg
Maar je begeleider vond het ook een goed idee toch?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het wel een ziekte kan/mag noemen. Een van mijn begeleiders noemt het een stoornis, dat is niet echt beter
Dat vind ik zelf ook stom, dat ik wel weet wat er aan de hand is maar er niet zelf uitkom. Nou heb ik natuurlijk niet gestudeerd voor psycholoog. En artsen laten zichzelf ook opereren door collega's.
Dat kan ik nog wel proberen inderdaad.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zucht. Stom. En is een antwoord als 'waarschijnlijk hou ik dit niet vol' of 'ik denk dat ik opgenomen moet worden' iets dat je zou kunnen zeggen? Dat is dan niet liegen natuurlijk. Maar wellicht een niet afgebakend genoeg antwoord voor jou ';)
En desnoods, iets overdrijven is niet liegenquote:
Je bedoelt dat mijn begeleider een opname ook een goed idee vond? Ja. Dat was juist een minpunt voor de psych die me vandaag beoordeelde, omdat ze dacht dat ik alleen maar mijn begeleider aan het napraten was en niet luisterde naar wat ik zelf wilde.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:07 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Maar je begeleider vond het ook een goed idee toch?
Daarbij is het niet iets dat je voor je lol doet uiteindelijk.
Maar maar maar, jij mag toch helemaal geen vlees verkopen in het wild? Jij moet volgens jaar al je lammetjes en speklapjes weer aan ons slijtenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 13:44 schreef sigme het volgende:
@:Sarabi leuk! Succes!
Ik heb laatst (weer) eens uitgezocht waaraan ik moest voldoen bij vleesverkoop, en dat viel reuze mee. Hopelijk is het voor bier ook wel te doen.
Weendenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar maar maar, jij mag toch helemaal geen vlees verkopen in het wild? Jij moet volgens jaar al je lammetjes en speklapjes weer aan ons slijten
Wij weenden deze week een beetje toen de laatste speklappen uit de vriezer kwamen. Overwegen zelfs er een groot spek aan op te snijden. Bruine bonen waren nooit eerder zo bevredigend
Hmm mja.. zo kan je het ook zien natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat mijn begeleider een opname ook een goed idee vond? Ja. Dat was juist een minpunt voor de psych die me vandaag beoordeelde, omdat ze dacht dat ik alleen maar mijn begeleider aan het napraten was en niet luisterde naar wat ik zelf wilde.
Voor sommige psychiatrische patiënten is een opname wel makkelijk. Daar zijn ze in het ziekenhuis heel erg mee bezig: het moet er niet te comfortabel zijn. Het is niet de bedoeling dat de patiënten zich alles maar gewoon aan laten komen waaien en voor eeuwig willen blijven.
Voor mij is dat niet zo, want ik wil heel graag zelfstandig zijn, privacy hebben, enzovoort.
Ze hadden het vandaag al over een mogelijk "draaideureffect" als ik nu opgenomen zou worden, want dan zou ik vást gauw weer daarheen willen enzovoort. Terwijl in de brief met de regeling van wanneer/hoe ik kortdurend opgenomen mag worden staat dat ik max 3 keer voor zo'n korte opname mag gaan.![]()
Wat tegenstrijdig klinkt mij dit in de oren. Alléén als je aan dit en dat voldoet mag je max 3 keer worden opgenomen voor korte tijd. En als je verdomme gewoon 6x wat langer nodig hebt dan?!!quote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat mijn begeleider een opname ook een goed idee vond? Ja. Dat was juist een minpunt voor de psych die me vandaag beoordeelde, omdat ze dacht dat ik alleen maar mijn begeleider aan het napraten was en niet luisterde naar wat ik zelf wilde.
Voor sommige psychiatrische patiënten is een opname wel makkelijk. Daar zijn ze in het ziekenhuis heel erg mee bezig: het moet er niet te comfortabel zijn. Het is niet de bedoeling dat de patiënten zich alles maar gewoon aan laten komen waaien en voor eeuwig willen blijven.
Voor mij is dat niet zo, want ik wil heel graag zelfstandig zijn, privacy hebben, enzovoort.
Ze hadden het vandaag al over een mogelijk "draaideureffect" als ik nu opgenomen zou worden, want dan zou ik vást gauw weer daarheen willen enzovoort. Terwijl in de brief met de regeling van wanneer/hoe ik kortdurend opgenomen mag worden staat dat ik max 3 keer voor zo'n korte opname mag gaan.![]()
yes. Courgette klein maken in keukenmachine, even uit laten lekken in zeef. Goed aandrukken. Mais erbij. Papje maken van ei en bloem, peper en zout. Door elkaar roeren, pannenkoekjes bakken in koekepan.quote:
Ik begrijp dat psychiatrie dit lastig vind, maar zij moeten daar echt doorheen kunnen prikken toch?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit is waar mijn vriendin ook tegenaan loopt. Men vindt hoogopgeleide vrouwen met zelfkennis en ziekteinzicht lastig in de psychiatrie.
Mijn vriendin heeft onder andere ocd-trekjes icm een eetstoornis. Dat uit zich er bij haar uit dat ze de deur niet uit durft zonder dat ze perfect gekleed is. Inclusief tas, oorbellen, schoenen enzo in exact de juiste kleurstelling en perfecte make-up. Zo ziet een psychiatrisch patiënt er doorgaans niet uit. Pas toen ik haar adviseerde om gewoon in haar joggingpak en ongewassen naar afspraken te gaan, werd ze serieus genomen.
Je kunt aan zo iemand dus niet zien dat ze maar eens in de paar weken de deur uit gaat omdat het dagen van suicidaliteit kost als ze er wel uit moet. En als het dan zo ver is, dat ze om 5.00 op staat omdat het zo veel uur duurt om dat perfecte plaatje te creëren.
Mais erbij -> maiskorrels uit blik? Of maismeel oid?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:41 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
yes. Courgette klein maken in keukenmachine, even uit laten lekken in zeef. Goed aandrukken. Mais erbij. Papje maken van ei en bloem, peper en zout. Door elkaar roeren, pannenkoekjes bakken in koekepan.
Dipje met kwark en knoflook en kruiden. Helaas vandaag geen zalm, die stonk zo ongeloofelijk...
Dan weeneren we hier wat af!quote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Weenden.. in het engels heten biggen weeners.
Nieuwe speklapjes, ik weet niet of ik die nog wel ooit op eigen erf groot breng. Zeker geen 7 tegelijk, dat weet ik wel zeker.
Dit jaar hebben we (nu) 13 lammetjes, dus dan is er volgend jaar nog wel wat ter verkoop. Jullie zijn mijn verkoop-in-het-wild. Eerder deed ik enkel familie & vrienden. Maar we hebben volgens jaar minder land, dus krimpen we de kudde in, dus gaan er minder lammeren komen, dus houden we niet veel meer over..
Slimquote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tele
Mij helpt het mezelf als een klant van de zorg te zien en dan prototype Karen. Ik heb er voor betaald, dus regel het maar.
Ik heb wel veel mazzel dat mijn huisarts erg thuis is psychisch gedoe en veel weet van de aanbieders en de voorwaarden voor vergoeding.
Ze heeft wel eens dingen in een doorverwijzing opgenomen om het er soepeler door te krijgen. Wat ik nog toffer vond was dat ze recent zei "ik ga uw dossier ook weer opschonen, het zou allemaal vertrouwelijk moeten zijn en blijven, maar we kunnen beter slim zijn"
Heeft ze ook netjes al die overdrijvingen weer verwijderd.
De regeling waar ik van gebruik zou mogen maken (het laagdrempelig opgenomen mogen worden) is iets wat ze normaal gesproken inzetten in combinatie met DBT, een therapie die voor o.a. borderline wordt gedaan. Daar hoort bij dat de regels heel duidelijk en streng zijn. Nou heb ik absoluut geen borderline, dus helemaal passend is het niet, maar ze hadden niet echt iets beters.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat tegenstrijdig klinkt mij dit in de oren. Alléén als je aan dit en dat voldoet mag je max 3 keer worden opgenomen voor korte tijd. En als je verdomme gewoon 6x wat langer nodig hebt dan?!!
Ik kan hier zo boos om worden, dit werkt toch niet zo voor patiënten? Ook niet als je iets lichamelijks mankeert.
Met dit in je achterhoofd is het toch allemaal nog lastiger? En daardoor ingewikkelder?
mais uit blik.....Soms rasp ik er ook een wortel door, het is eigenlijk heel flexibel. Ik had vandaag ruim 800 gram courgette, 4 eieren en 100 gram bloem.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Mais erbij -> maiskorrels uit blik? Of maismeel oid?
Ik heb vast veel courgette op komst, als die eenmaal in de moestuin beginnen met courgette maken is er geen houden aan.
Stinkende zalm zou ik ook zeker niet eten.
Mja ik hoop dat we tegen die tijd gewoon weer af en toe die kant op gaan met de auto...quote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil volgend jaar echt wel sigme-lammetjes-vlees.
Klopt, even een beetje rond kijken wat de prijzen/verschillen overal zijnquote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:54 schreef borisz het volgende:
Ik las bier. Succes Sarabi en als je een ketel huurt, dan lijkt mij een begroting opstellen niet zo moeilijk
M'n ouders zeiden ook al, zijn we eindelijk thuis om op het juiste moment de pruimen van de boom te halenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:27 schreef Sarabi het volgende:
En eindelijk de eerste aardbeien uit eigen tuin gegeteneindelijk waren we op tijd
Klote! Maar wie boekt dat dan? Bij ons boekt ook alles en iedereen van alles en dan is aan mij de schone taak om dat zoveel mogelijk recht te trekken en lukt dat niet laat ik ze onderling uitmaken wat het belangrijkst isquote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:45 schreef Kreator het volgende:
Wat een zaaddag. Voor de zoveelste keer dubbel geboekt qua werk, vrijdag. Ben er tegenin gegaan, baas steunt me. Vervolgens zegt andere baas pech gehad. Dit was een samenvatting.
Nu even nadenken of ik dit nog accepteer en hoe ver ik dit wil laten escaleren.
Kut, Krea.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:54 schreef Kreator het volgende:
Ja. Ik had geen zin om het hele verhaal te typen en wilde alleen lonaa_achtige reacties.
Nicequote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh wat leuk Sarabi je eigen bier gaan verkopen.
Mijn buurjongetje heeft mij vandaag helemaal afgemaakt met Mario kart.. goed hij speelde met stuurhulp en ik niet maar het kind is 7
Beterquote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
M'n ouders zeiden ook al, zijn we eindelijk thuis om op het juiste moment de pruimen van de boom te halen
Wil dat niet met zo'n ding op een Gardena stok?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Beter
Ik moet nog een trap gaan halen voor als de kersen rijp zijn.
Fijnquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Yay! Bewoners op mijn afdeling zijn allemaal Corona vrij![]()
Dus binnenkort weer bezoek en wij uit de blauwe jassen. Mondkapje zal nog wel blijven.
Zie reactie hierboven, kan snel gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dus binnenkort weer bezoek en wij uit de blauwe jassen. Mondkapje zal nog wel blijven.
Wat fijnquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Moest een uurtje oppassen en ik als kinder noob vroeg alleen maar Mario kart? En dat wilde hij welquote:
Kersen? Nee die moet je plukken met de hand. Anders heb je een rood mandje met wat pitten.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wil dat niet met zo'n ding op een Gardena stok?
Misschien wil ze een kersenpit kussen?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Kersen? Nee die moet je plukken met de hand. Anders heb je een rood mandje met wat pitten.
Vandaar m'n vraag. Zelf nooit kersen geplukt, maar had al enigszins twijfel ;-)quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Kersen? Nee die moet je plukken met de hand. Anders heb je een rood mandje met wat pitten.
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Moest een uurtje oppassen en ik als kinder noob vroeg alleen maar Mario kart? En dat wilde hij wel
Jammerquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Kun je beter 1 dag wachten. Dan hebben de vogels alles op en kun je de pitten zo van de grond pakken.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Misschien wil ze een kersenpit kussen?
twitter:ekoarink twitterde op maandag 25-05-2020 om 10:22:21Hoe een koe een haas vangt? Onze kudde deed vanochtend een verwoede poging. https://t.co/2mHkmh6L6j reageer retweet
Fijn!!quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vriend deed het een paar jaar geleden bij ons.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
Om 1 uur begonnen met de hogedrukspuit. Eerst de oprit en balkon, toen even pauze.
Daarna nog even door met de achtertuin. Elke tegel is weer bijgekleurd en toen was het opeens 7 uur
Waarna de katten weer de tuin in durfden en eentje van stress ging kotsen
Hier liggen de stenen vast, ik doe het gemiddeld één keer per drie jaar. Dan zie je ook effectquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Vriend deed het een paar jaar geleden bij ons.
Alle steentjes lagen los, het hele huis onder de modder en ja.. idd.. de steentjes waren ook wel schoon
Ik heb er sindsdien geen vertrouwen meer in
Dat dachten wij ook...quote:
Ik dacht niet alleen, ik weet. Want na de vorige keer lagen ze ook nog vast.quote:
Lekker gescoordquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:22 schreef derLudolf het volgende:
Ik had twee items op eBay te koop staan. Wist niet hoe zwaar het was, dus het zwaardere item voor de EU op ¤19 verzendkosten gezet en het kleinere ¤12
Koper uit Frankrijk koopt beide items. Totaal gewicht van het pakket 1987 gram. Dat kan voor ¤10 naar Frankrijk.Daarnaast had ik met de verkoopprijs ook nog redelijk hoog ingezet.
Op Marktplaats krijg ik vaak minder dan ik er voor in gedachten heb.
Dan is het simpelweg kut. Alsjeblieft.😎quote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja. Ik had geen zin om het hele verhaal te typen en wilde alleen lonaa_achtige reacties.
Goed bericht!quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik vind dat nieuws zo brengen onfatsoenlijker. Trollen en gekkies zijn inherent aan online berichten met reactiemogelijkheid. Ze noemen zelf dat de reacties overwegend warm en meelevend zijn. Nee lekker de stront -waar iedereen inmiddels grotendeels blind door heen navigeert- in de schijnwerper zetten uit compassie of nieuwsbrengerijquote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:11 schreef Uhmmpie het volgende:
Wat zijn mensen toch... compleet verstoken van fatsoen soms.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)te-waarom-zou-je-dat
Klopt.. maar dat maakt de rest niet beter natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind dat nieuws zo brengen onfatsoenlijker. Trollen en gekkies zijn inherent aan online berichten met reactiemogelijkheid. Ze noemen zelf dat de reacties overwegend warm en meelevend zijn. Nee lekker de stront -waar iedereen inmiddels grotendeels blind door heen navigeert- in de schijnwerper zetten uit compassie of nieuwsbrengerij
Ik Weet niet meer wie het was, een bn’er in ieder geval en die kreeg online ook heel wat over zich heen en die is toen die mensen gaan benaderen met camera. Het was toch vaak een apart slaG mensen die dat deden. Maar het was nooit zo de bedoeling geweest.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind dat nieuws zo brengen onfatsoenlijker. Trollen en gekkies zijn inherent aan online berichten met reactiemogelijkheid. Ze noemen zelf dat de reacties overwegend warm en meelevend zijn. Nee lekker de stront -waar iedereen inmiddels grotendeels blind door heen navigeert- in de schijnwerper zetten uit compassie of nieuwsbrengerij
Hier in Duitsland kunnen ze er ook wat van. Er was gezamenlijk beleid vanuit Berlijn. 1 Deelstaat heeft dit opgeblazen. Direct gevolgd door de rest. Wat er in deelstaat 1 mag is in de andere verboden en andersom. Vanaf zaterdag mag er ineens heel veel meer hier in NRW.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Morgen gaan eindelijk speeltuinen hier open. Althans, vanaf morgen mag het. Ik hoop met heel m'n hart dat het van onze stad ook mag. Mijn kinderen zijn er wel aan toe.
En dan vanaf dinsdag hopelijk naar school. Communicatie gaat weer op z'n Belgisch.
-Maandagochtend: Vlaamse minister: vanaf 2 juni alle kinderen weer naar school.
- Maandagavond: hoho, de nationale veiligheidsraad moet dit nog goedkeuren.
- Dinsdag: de exit strategy commissie vergadert de hele dag over het teruggaan naar school voor alle kinderen, bericht komt dinsdagavond.
- Dinsdagavond: ze zijn nog aan het vergadering, bericht komt woensdagochtend.
Dus nu maar wachten op morgen. Ook fijn voor de scholen, die hebben nauwelijks voorbereidingstijd....
Ja hoi, ik kom weer eens binnenvallen: dit klinkt echt zó enorm als mijn atlas.ti-docent. Waarvan ik weet dat ze ook extern cursussen gafquote:Op dinsdag 26 mei 2020 14:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Irritant zeg.
Ik heb eens een verplichte cursus AtlasTi gevolgd op de uni. Dat is een volkomen bezopen jaren '90 programma om kwalitatieve data mee te analysen.
De cursus duurde 3 uur, in het computerlokaal. Dat mens heeft eerst dik een uur gepraat over ergonomisch werken en we moesten allemaal onze monitoren en stoelen aan gaan passen. Daarna ging het 45 minuten over hoe je dingen op een usb stick op moest slaan. Het was echt niet te doen. En ze werd steeds nijdiger omdat iedereen ging zitten kletsen en lachen. Toen de docent het gebeuren wat wilde sturen, werd hij afgeblaft en ging ze gewoon door.
Mja mijn gup gaay volgens rutte vanaf 2 juni weer naar school.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik wilde posten dat het in NL dan toch beter geregeld is.
Er is wel meer eenduidigheid over de grote lijnen in ieder geval.
Maar ik kreeg vandaag een mail van mijn sportschool (die - volgens hun Corona maatstaven- blijkbaar geen sportschool is) dat ze vorige week weer dicht moesten na een week open te zijn geweest. Ik ging toch al niet, dus dat had ik gemist. Er schijnen een hoop van de franchises open te zijn, maar als een gemeente het wil verbieden kan dat blijkbaar.
Eigenaar verontwaardigd en verdrietig, ik vind het eigenlijk niet zo’n rare zet. Want, ook al is het concept anders en ben je met weinig mensen binnen, het blijft wel een sportschool.
Laten we er gewoon van uit gaan dat het dezelfde isquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:14 schreef mjan het volgende:
[..]
Ja hoi, ik kom weer eens binnenvallen: dit klinkt echt zó enorm als mijn atlas.ti-docent. Waarvan ik weet dat ze ook extern cursussen gaf![]()
Nee geen mist hier. Nog wel fris buten.quote:Op woensdag 27 mei 2020 07:13 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Ik heb gisteravond gesport en vervolgens als een blok geslapen
Nu overal spierpijn
Is het bij jullie ook zo mistig?
Mooi zo. Goed om te horen. Geen piekernacht!quote:Op woensdag 27 mei 2020 07:13 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Ik heb gisteravond gesport en vervolgens als een blok geslapen
Nu overal spierpijn
Is het bij jullie ook zo mistig?
Mussen komen hier in zwermen. Voornamelijk in de middag. Even een rondje onkruid. En dan maakt het voor de meeste ook niet uit ao je wel/niet in de tuin aanwezig bent.quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:45 schreef derLudolf het volgende:
@:z80
Roodborstjes en mussen komen soms verrassend dicht bij.
Goeie dagquote:Op woensdag 27 mei 2020 09:34 schreef fietsie het volgende:
Wachten op de CV boer. Geen warm water uit de kraan, wel verwarming.
Ondertussen van ene confcall naar andere, en uitzoekwerk.
En een kut-excelklus.
Vooral dat Excel.quote:
Een mede-excel-haterquote:Op woensdag 27 mei 2020 09:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Vooral dat Excel.
Brrrrr.
"afhankelijke keuzelijsten" bouwen
@cvboer2quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:34 schreef fietsie het volgende:
En een kut-excelklus.
Verwarming wordt warm met warmwatertappen? dan waarschijnlijk de driewegklep naar de vaantjes.quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:34 schreef fietsie het volgende:
En een kut-excelklus.
Ketel van anderhalf jaar oud; doorstroomklep al vervangen in februari, dus ze mogen gaan storingzoeken. Zit onderhoudscontract op dus ik hoef niet bang te zijn voor rekeningen, betaal gewoon structureel teveelquote:Op woensdag 27 mei 2020 10:25 schreef z80 het volgende:
[..]
Verwarming wordt warm met warmwatertappen? dan waarschijnlijk de driewegklep naar de vaantjes.
Hebben we wel eens naar gekeken toen vriend die imkercursus volgde. Maar het idee blijft verder (grotendeels) wel hetzelfde als met een 'gewone' kast; het is op zoveel mogelijk honing oogsten gericht. Bij het oogsten moet je hooguit iets minder slopen (hoewel ik me kan herinneren dat ik me toen afvroeg hoe het precies zat met dat systeem, of er geen bijen klem kunnen komen te zitten) en je hebt nog steeds wel dat je het probleem van zwermen, verdrukking van de wilde bij, varoamijt..etc.quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:33 schreef fietsie het volgende:
@ de bijenmensen hier.
Iemand al eens gekeken naar Honeyflow ? Is dat misschien een vriendelijke methode?
Daar heb je met een klassieke korf geen last van? Zo'n gevlochten geval?quote:
Jawel, dan ook neem ik aan.quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar heb je met een klassieke korf geen last van? Zo'n gevlochten geval?
Toch is de belangrijkste vraag of je denkt dat je de examens gaat halenquote:Op woensdag 27 mei 2020 11:13 schreef Candaasje het volgende:
Oh jongens, ik verheug me zo op de examens![]()
Goed, het kan allemaal erger, maar we moeten 40 minuten van tevoren aanwezig zijn. Gelukkig moet ik ook 30-40 minuten fietsen vanaf mijn kamer. Het betekent dat ik om 7:15 uur op de fiets moet zitten. En ik ben geen ochtendmens. Althans, ik ben meestal niet chagrijnig, maar ik ben ook niet op mijn helderst.![]()
En ik hoop dat ik niet ongesteld wordt die dagen, want we mogen tijdens de examens niet naar de wc(Wel ervoor en erna)
Ja euh, dat is de vraag.... ik heb het eerste examen (organische chemie) nog nooit gemaakt, en ik dacht dat de slagingspercentages rond de 15% lagen vorig jaar....(quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Toch is de belangrijkste vraag of je denkt dat je de examens gaat halen
Véél koffie (mag dat wel)
Ik geef weinig om honing, zo af en toe gebruik ik wat om een marinade voor beenham te maken. Dat kan prima met de goedkoopste.quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jawel, dan ook neem ik aan.
De enige reden dat ik misschien ooit bijen zou houden, is om een zwerm op te vangen van imkers die anders geen plek hebben. Maar dan nog vind ik het vooral veel nadelen hebben.
Als je de goedkoopste neemt, dan is het misschien wel interessant om te bedenken dat het vaak uit Amerika komt, waarin er zeker niet zachtzinnig met de bijen om wordt gegaan en dat er ook heel wat antibiotica doorheen gaat. (De documentaire More Than Honey gaat hier over)quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik geef weinig om honing, zo af en toe gebruik ik wat om een marinade voor beenham te maken. Dat kan prima met de goedkoopste.
Maar vind behoorlijk het opzich wil een interessant gebeuren.
Geen idee. Het zijn wel redelijk dure grapjes, maar voor gemak wil ik best betalen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:51 schreef fietsie het volgende:
Sowieso zijn die boxen toch een methode om overschotvoorraden die tegen doordraaiprijzen worden ingekocht tegen een premiumprijs weer te verkopen?
Winwin toch. Want ondanks dat het overschot is is het voor de drukke consument die niet steeds dezelfde 10 goto maaltijden wil koken een uitkomst.quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:51 schreef fietsie het volgende:
Sowieso zijn die boxen toch een methode om overschotvoorraden die tegen doordraaiprijzen worden ingekocht tegen een premiumprijs weer te verkopen?
quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:50 schreef golfer het volgende:
Met gevaar voor eigen leven op een trapje op het balkon het optrekkoord van de zonnemarkies zelf weer gemaakt. Scheelt weer wat geld uitgeven aan een klusjesman.
Dat geld geven we vandaag dus maar uit om de beste sushi en sashimi van Nederland op te bestellen en op te halen bij Hokkai Kitchen in IJmuiden.
Goed bezigquote:Op woensdag 27 mei 2020 12:50 schreef golfer het volgende:
Met gevaar voor eigen leven op een trapje op het balkon het optrekkoord van de zonnemarkies zelf weer gemaakt. Scheelt weer wat geld uitgeven aan een klusjesman.
Dat geld geven we vandaag dus maar uit om de beste sushi en sashimi van Nederland op te bestellen en op te halen bij Hokkai Kitchen in IJmuiden.
Marktplaats een optie?quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Shit. Onze grasmaaier is kapot. Zucht. Voor de reparatiekosten kan je een nieuwe kopen dus dat is ook geen optie.
Daar begin ik echt niet meer aan met elektrische of brandstofapparaten. Dat is alleen een optie als je er zelf aan kunt knutselen als er iets mee is. We hebben nu ook een tweedehands en hij heeft het een jaar gedaan. Ik zou nog wel overwegen om een tweedehands via onze grondwerker/hovenier te kopen maar dat is wel weer 350 euro. Misschien kunnen we voor dat bedrag beter een nieuw elektrisch apparaat kopen. Zo groot is het grasveld niet meer.quote:
Ik denk dat J dit wel tof vindquote:Op woensdag 27 mei 2020 13:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Shit. Onze grasmaaier is kapot. Zucht. Voor de reparatiekosten kan je een nieuwe kopen dus dat is ook geen optie.
Maar wat is er stuk? Meeste is wel te maken voor niet te veel geld.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar begin ik echt niet meer aan met elektrische of brandstofapparaten. Dat is alleen een optie als je er zelf aan kunt knutselen als er iets mee is. We hebben nu ook een tweedehands en hij heeft het een jaar gedaan. Ik zou nog wel overwegen om een tweedehands via onze grondwerker/hovenier te kopen maar dat is wel weer 350 euro. Misschien kunnen we voor dat bedrag beter een nieuw elektrisch apparaat kopen. Zo groot is het grasveld niet meer.
De hovenier komt vanavond wel even een machine brengen die we dit weekend mogen lenen zodat we toch een keer kunnen maaien. Da's wel heel tof. Ben erg blij dat we hem hebben gevonden. En hij is ook blij met ons, hij heeft al aardig wat gebeund hier.
Dat vind ik ook leukquote:Op woensdag 27 mei 2020 13:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik denk dat J dit wel tof vind
[ afbeelding ]
of dit: https://www.amazon.nl/Gar(...)a-457667213986&psc=1
De meskoppeling. Een nieuw onderdeel kost 239 euro, en dat is niet eens een onderdeel van Honda zelf.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:29 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar wat is er stuk? Meeste is wel te maken voor niet te veel geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |