abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193314160
pi_193315027
Hélas van de tt.

Graag had ik verteld, dat wij bij een franse markies hebben gelogeerd, twee jaar geleden.
De foto’s kwam ik tegen bij het zoeken naar de lakens.
# tant pis.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 06:08:45 #3
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193315347
Morguh!

Nog maar 3 weken en 2 dagen werken tot aan 1 augustus *O*
Goed vooruitzicht
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193315385
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 06:08 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!

Nog maar 3 weken en 2 dagen werken tot aan 1 augustus *O*
Goed vooruitzicht
:D En dan verkassen?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_193315449
Goedemorgen :)
Ik heb 9 uur aan een stuk geslapen O+
pi_193315648
Mogguh :)

Ik heb een uur of 7 geslapen, en kennelijk doe ik het daar beter op dan op 8 uur.
Voor zover mijn wetenswaardigheden van de dag.

Tijd voor ontbijt, en daarna aan de slag.
pi_193315665
Iemand 2 katten adopteren?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_193315672
Morning. O+ Ik kon me vanochtend wel uit bed slepen, dus ik heb al een rondje gelopen. Dat voelt toch als een fijn begin van de dag. Nouja, zodra je eenmaal de deur uit bent. Nu een dagje werken, maar het is niet superdruk. Morgen lekker vrij. *O*

Zoveel zin in morgen. We hebben een kano gehuurd in het Biesbosch. :D
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 08:03:43 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193315689
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 07:59 schreef Myraela het volgende:
Morning. O+ Ik kon me vanochtend wel uit bed slepen, dus ik heb al een rondje gelopen. Dat voelt toch als een fijn begin van de dag. Nouja, zodra je eenmaal de deur uit bent. Nu een dagje werken, maar het is niet superdruk. Morgen lekker vrij. *O*

Zoveel zin in morgen. We hebben een kano gehuurd in het Biesbosch. :D
Oeh kijk aan. Gelukkig wordt het mooi weer. Is de Biesbosch nog ver weg, vergeet altijd waar dat precies ligt :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_193315709
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 07:58 schreef Lonaa het volgende:
Iemand 2 katten adopteren?
Misschien willen mijn ouders wel oppassen 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_193315710
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oeh kijk aan. Gelukkig wordt het mooi weer. Is de Biesbosch nog ver weg, vergeet altijd waar dat precies ligt :+
Bij Dordrecht

Leuk Myraela! Doen wij ook bijna elk jaar wel! Vorig jaar een kano gehuurd, twee jaar daarvoor een SUP, dan kun je ook door de wat minder diepe delen heen. Alleen over het iets grotere water is dat harder werken. Allebei leuk :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193315800
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:03 schreef derLudolf het volgende:
Voor mij is het naast de deur, Dordt. Toch ben ik er nog niet geweest. :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:09 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Bij Dordrecht

Leuk Myraela! Doen wij ook bijna elk jaar wel! Vorig jaar een kano gehuurd, twee jaar daarvoor een SUP, dan kun je ook door de wat minder diepe delen heen. Alleen over het iets grotere water is dat harder werken. Allebei leuk :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk! In die broek. :D Ik wil ook graag een een keer proberen te suppen. Maar nu zag deze er comfortabel uit en dan kunnen we makkelijk eten meenemen.
pi_193315971
Mogge!

En van de katten hier, Elin, begint al vaak om 5.30-6.00 om eten te zeiken en stopt niet voordat ze dat heeft gekregen. En het lukt me vaak niet om dan weer te gaan slapen. Van de week bedacht ik me dat ik nog een kattenvoerbak met timer had. Zondagavond ingesteld en ze had het meteen maandagochtend al door *O* Geen gemekker en gemiauw op de vroege ochtend.

@Lonaa, vwb de airco, is het een idee om te wachten op de Iboodhunt, die begint morgen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_193316014
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:09 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Misschien willen mijn ouders wel oppassen 8-)
Plz ask. Ze krijgen geld toe. }:|
pi_193316018
@Kaatje , F gaat geloof ik straks kijken bij de Action voor een airco. Ik vind het allemaal wel prima.
pi_193316085
Goedemorgen :W

Wat een leuk plan Myra :) Biesbosch is mooi O+

Heerlijk geslapen *O* niet met mijn man mee gaan wandelen maar even flink door het huis heen gegaan.
pi_193316170
@Lonaa wat hebben je katten gedaan dat je zo graag van ze af wilt? :D

Ik ga mogelijk een rare middag hebben vandaag.
SPOILER
pi_193316197
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:07 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa wat hebben je katten gedaan dat je zo graag van ze af wilt? :D

SPOILER
2 en half uur rellen in en om de slaapkamer. Mauwen, ruzie maken, the works.

en :{ @ je spoiler.
SPOILER
pi_193316250
Ik kreeg een foto van een airco in onze kofferbak *O*
pi_193316251
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:20 schreef Myraela het volgende:

[..]

Voor mij is het naast de deur, Dordt. Toch ben ik er nog niet geweest. :@
[..]

Leuk! In die broek. :D Ik wil ook graag een een keer proberen te suppen. Maar nu zag deze er comfortabel uit en dan kunnen we makkelijk eten meenemen.
Kano is ook zeker leuk hoor! :Y Have fun!

Biesbosch vond trouwens wel een goede om te leren SUPpen, want rustig water (zeker als je die zijroutes neemt), vaak ook ondiep, dus allemaal niet zo spannend. Ik heb het ooit eens ergens bij Vinkeveen gedaan, daar was het soms wel wat uitdagender wegens de stroming/golfjes.

En ja, harembroeken zijn echt de meest relaxte broeken die ik heb 8-)
Je kunt er alles mee, ze zijn luchtig, drogen snel ( handig met zo'n surfbord..) en ze klemmen nergens. En ik heb van die witte melkflessen, dus ik moet me altijd even over wat schaamte heenzetten voordat ik hotpants e.d. durf aan te trekken.
pi_193316265
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:07 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa wat hebben je katten gedaan dat je zo graag van ze af wilt? :D

SPOILER
:* Dat is inderdaad wel een rare middag ja.
pi_193316273
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

2 en half uur rellen in en om de slaapkamer. Mauwen, ruzie maken, the works.

en :{ @ je spoiler.
SPOILER
2 en een half uur, pffff :')

SPOILER
pi_193316275
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:12 schreef Lonaa het volgende:
Ik kreeg een foto van een airco in onze kofferbak *O*
Hoe noemde Blues het...ohja, doorpakken 2.0! *O*
pi_193316302
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]

SPOILER
Oh ja, dat herken ik wel.
SPOILER
pi_193316304
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:14 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hoe noemde Blues het...ohja, doorpakken 2.0! *O*
Ja, dat is wel hoe het bij me werkt als ik eenmaal een beslissing gemaakt heb. :+
pi_193316381
quote:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_193316427
Och Tele, wat ellendig dit. Had zo gehoopt dat het allemaal wat beter ging maar zo tussen de regels dacht ik al te lezen dat dat niet zo was.
Hopelijk is een korte opname een soort zetje naar betere/fijnere begeleiding.

Ook even wat goed nieuws, mijn schoonzus is op weg naar haar (dementerende) moeder, voor het eerst in al die maanden mag ze haar zien in de binnentuin van het tehuis. Ze heeft haar ook een keer gezien in de buitentuin, maar door bouwwerkzaamheden kon ze daar de laatste weken niet meer komen.
pi_193316456
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Och Tele, wat ellendig dit. Had zo gehoopt dat het allemaal wat beter ging maar zo tussen de regels dacht ik al te lezen dat dat niet zo was.

Ook even wat goed nieuws, mijn schoonzus is op weg naar haar (dementerende) moeder, voor het eerst in al die maanden mag ze haar zien in de binnentuin van het tehuis. Ze heeft haar ook een keer gezien in de buitentuin, maar door bouwwerkzaamheden kon ze daar de laatste weken niet meer komen.
*;

Oh, wat fijn voor ze allebei O+
pi_193316513
Ik ga een lange wandeling maken, maar voor ik vertrek nog snel een virtuele knuffel voor Tele6 :*
Houd moed voor de toekomst, je zet de goede stappen en om hulp vragen is echt super goed. Hopelijk voel je je binnenkort weer een stuk beter O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193316547
Hopelijk is het weer een klein zetje de goede kant op Tele :)
pi_193316552
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:23 schreef Kaatje1 het volgende:

Fijn O+
  dinsdag 26 mei 2020 @ 09:33:56 #32
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193316608
quote:

[..]

SPOILER
:*
Spoilers!
pi_193316825
Misschien niet het juiste moment maar ben een beetje hyper.
Na 4,5 jaar gaan we eindelijk kijken welke stappen er nodig zijn om ons bier te gaan verkopen *O*
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 09:48:14 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193316827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:09 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Bij Dordrecht

SPOILER
Ik zou je geen 40 geven :*

Vriendin van me in Litouwen doet dat suppen es. In een van dit veen/moeras gebieden, gave plaatjes heb je dan als je daar 's ochtends bent bij het opkomen van de zon.
pi_193316844
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:48 schreef Sarabi het volgende:
Na 4,5 jaar gaan we eindelijk kijken welke stappen er nodig zijn om ons bier te gaan verkopen *O*
Tof :D ^O^
pi_193316849
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga een lange wandeling maken, maar voor ik vertrek nog snel een virtuele knuffel voor Tele6 :*
Houd moed voor de toekomst, je zet de goede stappen en om hulp vragen is echt super goed. Hopelijk voel je je binnenkort weer een stuk beter O+
Wat Isa zegt :Y Tele :*
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 09:50:41 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193316867
Meestal als ik iets wil verkopen wordt er niks geboden. Zondag mijn geluk es beproefd op eBay, kreeg bericht dat beide items verkocht zijn. En ik had ook nog redelijk hoog ingezet op de verkoopprijs :D
pi_193316873
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Tof :D ^O^
Ja :D wel nog wat haken en ogen hoor.
En misschien niet de beste tijd om een nieuw bedrijfje te beginnen. :')
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 09:55:41 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193316945
quote:
Gaaf.

En als je het "er gewoon bij doet" is het toch altijd wel de goede tijd om iets te beginnen?

Om je baan op te zeggen en je volledig op bier te gaan richten is iets anders, maar dat is niet het plan lijkt me?
pi_193316954
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja :D wel nog wat haken en ogen hoor.
En misschien niet de beste tijd om een nieuw bedrijfje te beginnen. :')
Juist wel :D Wat kan er mis gaan? In het allerergste geval kost het je wat centen maar dat gaf je toch wel uit aan flesjes en ingredienten. En de KvK inschrijving is nou ook niet echt de kostenpost :P

Ik wil eventueel wel proberen wat productfotografie te doen 8-)
  dinsdag 26 mei 2020 @ 09:57:53 #41
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_193316980
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Juist wel :D Wat kan er mis gaan? In het allerergste geval kost het je wat centen maar dat gaf je toch wel uit aan flesjes en ingredienten. En de KvK inschrijving is nou ook niet echt de kostenpost :P

Ik denk dat het moeilijkste vooral wordt om te voldoen aan alle voedsel en hygiëne wetten en eisen.
pi_193316982
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gaaf.

En als je het "er gewoon bij doet" is het toch altijd wel de goede tijd om iets te beginnen?

Om je baan op te zeggen en je volledig op bier te gaan richten is iets anders, maar dat is niet het plan lijkt me?
Daar heb je ook weer gelijk in :)

En volgens mij is er meer dan ooit craftbeer gekocht de laatste maanden :+
pi_193316992
quote:

[..]

Ja KvK kost inderdaad niets :D

En leuk idee! Het lijkt al eeuwen geleden dat we met jou hebben afgesproken.
pi_193316994
quote:
Tof! En als ik in mijn omgeving kijk, is er geen daling in de aantal biertjes. :D Collega van m'n vriend verkoopt ook bier en die gaat echt als een malle.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 09:59:18 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193316995
quote:

[..]

Denk dat hygiëne voorschriften enzo een dingetje zijn.
pi_193317012
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:57 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik denk dat het moeilijkste vooral wordt om te voldoen aan alle voedsel en hygiëne wetten en eisen.
Huurbrouwen zou dat gelukkig in een keer oplossen.
Niet de leukste manier misschien maar wel een goede manier om te beginnen.
pi_193317019
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:57 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Uiteraard :)
pi_193317037
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:59 schreef Myraela het volgende:

[..]

Tof! En als ik in mijn omgeving kijk, is er geen daling in de aantal biertjes. :D Collega van m'n vriend verkoopt ook bier en die gaat echt als een malle.
Leuk! Hoe heet de brouwerij?

En als ik zie hoeveel geld wij de laatste 2 maanden aan bier hebben uitgegeven :D
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 10:01:20 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193317038
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:00 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Huurbrouwen zou dat gelukkig in een keer oplossen.
Niet de leukste manier misschien maar wel een goede manier om te beginnen.
Dan laat je het hele proces doen? Of huur je dan een brouwerij?

Ik had zelf het begrip "loonbottelen" al bedacht :P
pi_193317076
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan laat je het hele proces doen? Of huur je dan een brouwerij?

Ik had zelf het begrip "loonbottelen" al bedacht :P
Daar een beetje tussen in (ligt er ook aan waar je het laat doen, dat zijn we nu aan het uitzoeken).
Je gebruikt andermans spullen maar vaak mag je zelf wel (mee) brouwen.
pi_193317099
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:28 schreef Isabeau het volgende:
En dit :*

quote:
Tof! *O*

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zou je geen 40 geven :*

Vriendin van me in Litouwen doet dat suppen es. In een van dit veen/moeras gebieden, gave plaatjes heb je dan als je daar 's ochtends bent bij het opkomen van de zon.
Fris en fruitig hè 8-)

Ik blijf zeker nog de rest van het jaar slachtoffer van @Kreator 's discalculie? ;(
pi_193317136
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:01 schreef Sarabi het volgende:
Leuk! Hoe heet de brouwerij?

En als ik zie hoeveel geld wij de laatste 2 maanden aan bier hebben uitgegeven :D
Brouwerij Groos, is maar klein hoor.
pi_193317177
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:08 schreef Myraela het volgende:

[..]

Brouwerij Groos, is maar klein hoor.
Ik ben ze gaan volgen op insta :D wie weet hebben ze ooit nog tips.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 10:32:07 #54
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193317466
Leuk plan Sarabi. Wat hebben jullie in gedachten? Eigen online verkoop of ook echt bij een slijter in het assortiment komen of op alle mogelijke markten in de regio gaan staan?
Hier is een lokale brouwer en je komt ze echt overal tegen. De snackbar verkoopt hun bieren, ze staan op de braderie en de kerstmarkt, je kunt hun bier kopen in de boerderijwinkel en bij hen thuis.
Spoilers!
  dinsdag 26 mei 2020 @ 10:34:08 #55
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193317483
Tele :*

En sarabi *O*
Waarom zijn jullie daar eigenlijk nooit eerder aan begonnen?
pi_193317500
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuk plan Sarabi. Wat hebben jullie in gedachten? Eigen online verkoop of ook echt bij een slijter in het assortiment komen of op alle mogelijke markten in de regio gaan staan?
Hier is een lokale brouwer en je komt ze echt overal tegen. De snackbar verkoopt hun bieren, ze staan op de braderie en de kerstmarkt, je kunt hun bier kopen in de boerderijwinkel en bij hen thuis.
Sowieso een webshop :Y
Over de rest hebben we nog niet echt durven denken.

Maar dingen zoals braderie en markten lijkt me sowieso erg gaaf :Y
Plaatselijk kroeg heeft ook echt een heel groot assortiment dus als die interesse zouden hebben, zou dat helemaal geweldig zijn.
pi_193317515
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Plaatselijk kroeg heeft ook echt een heel groot assortiment dus als die interesse zouden hebben, zou dat helemaal geweldig zijn.
Als je een webshop hebt... kun je altijd die markt/braderie gewoon eens doen en zien of het bevalt :)
pi_193317564
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:34 schreef Barreltje het volgende:

En sarabi *O*
Waarom zijn jullie daar eigenlijk nooit eerder aan begonnen?
Omdat we op onze eerste date het er al over hadden nooit een eigen bedrijf te willen :') (in beide families slechte ervaringen mee). Maar goed nu we steeds meer over het huurbrouwen hoorden, kwamen we er achter dat het risico eigenlijk maar heel klein is. Toen we NL kampioen zijn geworden is het serieus gaan kriebelen.

En we hebben ook niet superveel spaargeld. We zitten nu ook te denken aan een kleine crowdfundactie.
pi_193317576
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:36 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Als je een webshop hebt... kun je altijd die markt/braderie gewoon eens doen en zien of het bevalt :)
Precies :Y al het andere is er dan gewoon leuk voor er bij.
Als ik mijn man hoor praten over het bierbrouwen zou het volgens mij echt goed kunnen verkopen op zo'n markt O+ lekker enthousiast.
pi_193317644
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:39 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Omdat we op onze eerste date het er al over hadden nooit een eigen bedrijf te willen :') (in beide families slechte ervaringen mee). Maar goed nu we steeds meer over het huurbrouwen hoorden, kwamen we er achter dat het risico eigenlijk maar heel klein is. Toen we NL kampioen zijn geworden is het serieus gaan kriebelen.

En we hebben ook niet superveel spaargeld. We zitten nu ook te denken aan een kleine crowdfundactie.
Ik denk dat, zolang je geen leningen gaat afsluiten en alles met eigen middelen financieert en daar de grens legt, het toch wel behapbaar kan blijven :) Ben wel benieuwd hoe dat met die hygiene en voedselveiligheid zit eigenlijk.
pi_193317655
Zo, tijdens de cursus weer wat verkocht. Het huis wordt langzaamaan leger :Y)
pi_193317673
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik denk dat, zolang je geen leningen gaat afsluiten en alles met eigen middelen financieert en daar de grens legt, het toch wel behapbaar kan blijven :) Ben wel benieuwd hoe dat met die hygiene en voedselveiligheid zit eigenlijk.
Leningen sowieso never nooit niet, voor niets behalve de hypotheek voor een huis.

En hygiëne/voedselveiligheid wordt in ons geval dan door de brouwerij waar we heen gaan geregeld.
pi_193318104
Klinkt als echt wel iets om te proberen dan, Sarabi :Y
En als het toch niets is..... nouja goed, dan heeft het energie/tijd/geld gekost, maar dan heb je het toch geprobeerd.
pi_193318130
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:15 schreef Candaasje het volgende:
Klinkt als echt wel iets om te proberen dan, Sarabi :Y
En als het toch niets is..... nouja goed, dan heeft het energie/tijd/geld gekost, maar dan heb je het toch geprobeerd.
Zo sta ik er ook nu in :Y
Je moet sowieso geen winst verwachten maar dat doe ik ook niet, wil vooral het bier delen met meer dan alleen vrienden en familie in mijn achtertuin.

Dus goed gaan inlezen de komende tijd *O*
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:19:59 #65
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193318189
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zo sta ik er ook nu in :Y
Je moet sowieso geen winst verwachten maar dat doe ik ook niet, wil vooral het bier delen met meer dan alleen vrienden en familie in mijn achtertuin.

Dus goed gaan inlezen de komende tijd *O*
Ja kom maar door met die crowdfund actie..
Maak je dan ook een FOK! Biertje? :+
pi_193318221
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:19 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ja kom maar door met die crowdfund actie..
Maak je dan ook een FOK! Biertje? :+
:D dat zou wel gaaf zijn

Tzt eens aan Lucky vragen wat kan/mag
pi_193318235
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]

:D dat zou wel gaaf zijn

Tzt eens aan Lucky vragen wat kan/mag
Nou, volgens mij mag je gewoon een crowdfunding opstarten, maar liggen de rechten van het FOK logo bij Danny :+
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:22:55 #68
13783 Anthraxx
pi_193318247
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nou, volgens mij mag je gewoon een crowdfunding opstarten, maar liggen de rechten van het FOK logo bij Danny :+
Dan noem je het gewoon BOK bier.
pi_193318250
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Hahaha bedoelde meer of ik ooit een linkje zou mogen delen hier/topic beginnen zoals de bakkers

Maar nu gaan jullie wel erg snel :+
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:28:09 #70
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193318349
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hahaha bedoelde meer of ik ooit een linkje zou mogen delen hier/topic beginnen zoals de bakkers

Maar nu gaan jullie wel erg snel :+
Ik denk dat zoiets wel kan hoor. Maar ik denk dat je dan wat verder moet zijn in je proces ;)

Een FOK! biertje is zeker wel een tof idee.
Spoilers!
pi_193318374
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik denk dat zoiets wel kan hoor. Maar ik denk dat je dan wat verder moet zijn in je proces ;)

Een FOK! biertje is zeker wel een tof idee.
Een heel stuk verder :Y
Eerst maar eens wat knopen door hakken.
pi_193318460
Tele, helemaal wat Isa zegt :*
pi_193318482
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 03:59 schreef AnneX het volgende:
Hélas van de tt.

Graag had ik verteld, dat wij bij een franse markies hebben gelogeerd, twee jaar geleden.
De foto’s kwam ik tegen bij het zoeken naar de lakens.
# tant pis.
Post die foto's dan, tante pis :D
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:38:08 #74
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_193318537
Fok! Biertje :9

Sterkte Tele :*

Blues waar gaan jullie naar Schier?
Overweeg ook donderdag even 2 nachten te gaan
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_193318626
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:34 schreef Blues het volgende:

[..]

Post die foto's dan, tante pis :D
Nee joh, heb je al lang gezien😎
Het was een associatie vannacht, toen ik markies las.

@Tele succes vanmiddag met alles. Het is lastig wonen in je hoofd.
En je bent op de goede weg. Besef je dat, een beetje.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 12:01:48 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193318876
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:05 schreef Candaasje het volgende:

Ik blijf zeker nog de rest van het jaar slachtoffer van @:Kreator 's discalculie? ;(
Ja, denk het wel. Tot je volgend jaar 41 wordt. :6
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193318918
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:01 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja, denk het wel. Tot je volgend jaar 41 wordt. :6
Eenen-fucking-veertig.... je zou maar zo oud zijn. Huuuuuuuh! ;(
  dinsdag 26 mei 2020 @ 12:04:07 #78
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193318923
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Broekies zijn dat.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193318949
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:04 schreef fietsie het volgende:

[..]

Broekies zijn dat.
Zeg fiets...weet jij dat?
Gehoord van mensen, die werken in umcg en gaan bijv. naar Overijssel, dan wordt men geacht in quarentaine te gaan... 8)7
  dinsdag 26 mei 2020 @ 12:07:56 #80
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193318967
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:06 schreef AnneX het volgende:

[..]

Zeg fiets...weet jij dat?
Gehoord van mensen, die werken in umcg en gaan bijv. naar Overijssel, dan wordt men geacht in quarentaine te gaan... 8)7
Formeel geldt er een zelfsturend reisverbod, ik kan me goed voorstellen dat dit de implicatie daarvan is. (Zelfsturend = werkgever kan je niets verbieden, maar kan wel dringend verzoeken in het kader van goed werknemerschap)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193319013
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:07 schreef fietsie het volgende:

[..]

Formeel geldt er een zelfsturend reisverbod, ik kan me goed voorstellen dat dit de implicatie daarvan is. (Zelfsturend = werkgever kan je niets verbieden, maar kan wel dringend verzoeken in het kader van goed werknemerschap)
“Zelfsturend reisverbod” ...een aantal manvrienden, die toevallig werken in verschillende umc’s willen een weekend survival plannen, in Nedl. 🙃
  dinsdag 26 mei 2020 @ 12:13:07 #82
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193319031
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:11 schreef AnneX het volgende:

[..]

“Zelfsturend reisverbod” ...een aantal manvrienden, die toevallig werken in verschillende umc’s willen een weekend survival plannen, in Nedl. 🙃
Leuk plan toch, voor 2022 ?
pi_193319050
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja jeetje...
pi_193319071
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:14 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ja jeetje...
:P sorry

Ik treiterde Krea even terug. (hoewel ik vermoed dat 'ie zich er weinig van aantrekt) Hij is de veroorzaker van al dit leed :+
pi_193319150
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:39 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Precies :Y al het andere is er dan gewoon leuk voor er bij.
Als ik mijn man hoor praten over het bierbrouwen zou het volgens mij echt goed kunnen verkopen op zo'n markt O+ lekker enthousiast.
Denk dat als je op een braderie wil verkopen je vooral moet inspelen op het concept dat je uniek zelfgemaakt bier hebt :)

Authentieke arbeid doet het altijd goed op zo’n braderie :)
pi_193319154
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:P sorry

Ik treiterde Krea even terug. (hoewel ik vermoed dat 'ie zich er weinig van aantrekt) Hij is de veroorzaker van al dit leed :+
Maar ik ben OOOOOOOOK 41 :(

Nog even en dan is het 42... dat is toch beter ondanks dat het ouder is _O-
pi_193319160
Leuke supfoto's Candaas! Staat ook nog op mijn verlanglijstje om ooit nog eens te doen O+
pi_193319169
Prachtig gezicht van drie paragliders, die zweven/ gliden op een mooie thermiek boven de polder.
En vervolgens zweeft de achterbuurvrouw, de ooievaar eromheen! B-)
pi_193319179
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:38 schreef uniekhoorn het volgende:

Blues waar gaan jullie naar Schier?
Overweeg ook donderdag even 2 nachten te gaan
Leuk! Wij hebben een arrangement hier:
https://www.ambrosijn.nl/hotel-schiermonnikoog/
1 nacht 3 en 4 juni.
pi_193319242
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:22 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Denk dat als je op een braderie wil verkopen je vooral moet inspelen op het concept dat je uniek zelfgemaakt bier hebt :)

Authentieke arbeid doet het altijd goed op zo’n braderie :)
Met een kleine demo :D ach genoeg plannen voor de toekomst
pi_193319364
Bijlees.

Knuf voor Tele. Goed dat je aan de bel trekt :*

En ook eentje voor Loon, want volgens mij kom jij jezelf ook nog regelmatig tegen. Maar nu wel met airco *O*

Bierbedrijfplannen van Sarabi *O*

En mensen in en op het water O+

Ik ga dadelijk ook met water spelen: tegels martelen met de hogedrukspuit :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193319581
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Als je nou een esotherische label maakt kunt je misschien een dealtje sluiten met dat ecodorp om de hoek O-)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193319601
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Als je nou een esotherische label maakt kunt je misschien een dealtje sluiten met dat ecodorp om de hoek O-)
En bedankt nu heb ik weer biodanza in mijn hoofd :D
pi_193319863
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ze hebben plannen voor een restaurantje/winkeltje....... dus zolang je het duurzaam brouwt...... zie ik wel de voordelen (lekker in de zomer bij de zwemvijver met een door Sarabi en co. gebrouwen biertje...... dat spreekt vast wel mensen aan...) *O*
  dinsdag 26 mei 2020 @ 13:24:35 #95
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193319923
Jongens ik wil even klagen hoor..
Vorige week voordat ik ging werken schoot het in mn rug.. dat liep ik er langzaamaan uit.. gister bijna ne4gens last van.. sta ik vanmorgen op *pats* schiet het in mn bil. }:| ik word er wel echt chagerijnig van zeg...

Donderdag naar de fysio..
pi_193320032
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:24 schreef Barreltje het volgende:
Jongens ik wil even klagen hoor..
Vorige week voordat ik ging werken schoot het in mn rug.. dat liep ik er langzaamaan uit.. gister bijna ne4gens last van.. sta ik vanmorgen op *pats* schiet het in mn bil. }:| ik word er wel echt chagerijnig van zeg...

Donderdag naar de fysio..
Oud aan het worden? :*
pi_193320084
Die cursus is echt lastig te volgen en retetraag -O- Ik ga morgen daar morgen in de feedback wel wat van zeggen. We hebben 1,5 dag achter de rug en we zijn nu bij hoofdstuk 4 van de 9. Ik begin te begrijpen waarom deze man continue in tijdnood komt _O-

En dan zijn Engels :X
pi_193320182
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:35 schreef PdeHoog het volgende:
Die cursus is echt lastig te volgen en retetraag -O- Ik ga morgen daar morgen in de feedback wel wat van zeggen. We hebben 1,5 dag achter de rug en we zijn nu bij hoofdstuk 4 van de 9. Ik begin te begrijpen waarom deze man continue in tijdnood komt _O-

Wat ik vaak echt enorm storend vond was als er ruim de tijd werd genomen voor de simpele materie, zodat er op het laatst geen tijd meer was voor diepgang of de moeilijke materie :') (wat je dan wel moest weten voor de tentamens)

Sarabi, mooie plannen *O*

Barrel :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193320232
Meh Barrel, falend lijf is echt ruk.

Ik heb gewandeld en Dora heeft zich druk gemaakt. Lekker door het water gebanjerd en bijna een muis gevangen. :o Inclusief zo'n hertensprong. O+

Verder bij de tandarts geweest voor controle, geen gaatjes, wel een afgebroken kies :o
pi_193320258
@Sarabi leuk! Succes!
Ik heb laatst (weer) eens uitgezocht waaraan ik moest voldoen bij vleesverkoop, en dat viel reuze mee. Hopelijk is het voor bier ook wel te doen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_193320279
Ik zit in een anderhalf uur durend overleg; enkel luisteren. Kan eindelijk weer eens fokken tijdens werk. Tijdens echt thuiswerk heb ik daar veel minder tijd voor dan tijdens 'gewoon op kantoor'.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_193320283
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat ik vaak echt enorm storend vond was als er ruim de tijd werd genomen voor de simpele materie, zodat er op het laatst geen tijd meer was voor diepgang of de moeilijke materie :') (wat je dan wel moest weten voor de tentamens)
Dat ja :{ De voor mij interessante dingen worden zometeen amper belicht denk ik -O-
pi_193320364
Om het een positief te houden: ik heb wat van mijn vakantiegeld uitgegeven om een mooie nieuwe filterhouder voor mijn camera te scoren O+ Binnenkort eens even op zonsopkomst- en ondergangenjacht O+
pi_193320464
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:44 schreef sigme het volgende:
@:Sarabi leuk! Succes!
Ik heb laatst (weer) eens uitgezocht waaraan ik moest voldoen bij vleesverkoop, en dat viel reuze mee. Hopelijk is het voor bier ook wel te doen.
Alcohol is iets lastiger maar komt goed :)

Zijn jullie er al over uit of je gaat verkopen?
pi_193320482
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat ja :{ De voor mij interessante dingen worden zometeen amper belicht denk ik -O-
Dat is helemaal vervelend dan -O-
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:08:00 #106
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193320622
Ik ben aan het twijfelen om mijn vakantie geld uit te geven aan
SPOILER
Iemand hier ervaring?
pi_193320635
Leuke plannen @Sarabi, vooral ook het uitzoeken, want brouwen lukt al goed toch?

@Barreltje en @PdeHoog hebben beiden heel veel recht om te klagen.

@sigme, hoorde net van een collega (niet van mijn afdeling) die tijdens een teammeeting de camera had uitgedaan, en een pand van een vestje voor haar kleindochter had gehaakt _O-

iewww muis van Dora, wat heb je er mee gedaan?

Wat zal dat mooi geweest zijn @AnneX, en wat zal die ooievaar gedacht hebben? Dit is mijn lucht niet die van jullie :P

Nu weer even door met werk, zo nog een korte meeting en ik zit te wachten of iemand de uitnodiging voor een call aanneemt, ik kom niet verder met een project.
pi_193320835
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Leuke plannen @:Sarabi, vooral ook het uitzoeken, want brouwen lukt al goed toch?

Ja volgens mij hebben we wel een beetje talent :D maar brouwen in groot volume is ook wel weer heel anders.

@Barrel geen ervaring maar lijkt me heftig.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:24:32 #109
217702 Lonaa
Honger!
pi_193320878
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:08 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben aan het twijfelen om mijn vakantie geld uit te geven aan
SPOILER
Iemand hier ervaring?
* Lonaa steekt hand op.

Wat wil je weten?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:25:03 #110
217702 Lonaa
Honger!
pi_193320894
@Kaatje , niks, ze had m niet. :+ Ze moet nog oefenen.
pi_193321028
Ik ben dus wezen wandelen. Op een km of 4-5 van mijn huis wilde ik op mijn telefoon kijken, maar zag geen moer, want zon. Dus ik vroeg google om de brightness naar 100% te zetten. "Brightness of 3 lights set to 100%" Grrr, nee, de brightness van mijn telefoon! Afijn, ik zag weer wat en vervolgde mijn wandeling.

Ik kwam 2 uur later thuis en 3 lampen waren aan. Brightness op 100%, ook dat nog :')
pi_193321188
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:32 schreef Isabeau het volgende:

Ik kwam 2 uur later thuis en 3 lampen waren aan. Brightness op 100%, ook dat nog :')
_O-
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:42:44 #113
217702 Lonaa
Honger!
pi_193321193
Jongens, wat eten jullie vanavond?
pi_193321222
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:42 schreef Lonaa het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Halu%C5%A1ky met https://en.wikipedia.org/wiki/Bryndza
:9
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:46:01 #115
217702 Lonaa
Honger!
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:47:41 #116
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193321282
quote:
https://blog.fatfreevegan(...)eas-and-mustard.html met orzo.

Ik heb net 45 minuten in de tuin gewerkt en ik denk niet dat ik ooit nog stop met zweten.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 14:50:24 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193321323
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben dus wezen wandelen. Op een km of 4-5 van mijn huis wilde ik op mijn telefoon kijken, maar zag geen moer, want zon. Dus ik vroeg google om de brightness naar 100% te zetten. "Brightness of 3 lights set to 100%" Grrr, nee, de brightness van mijn telefoon! Afijn, ik zag weer wat en vervolgde mijn wandeling.

Ja echt super handig hoor....
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:52:25 #118
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193321358
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:35 schreef PdeHoog het volgende:

Irritant zeg.

Ik heb eens een verplichte cursus AtlasTi gevolgd op de uni. Dat is een volkomen bezopen jaren '90 programma om kwalitatieve data mee te analysen.
De cursus duurde 3 uur, in het computerlokaal. Dat mens heeft eerst dik een uur gepraat over ergonomisch werken en we moesten allemaal onze monitoren en stoelen aan gaan passen. Daarna ging het 45 minuten over hoe je dingen op een usb stick op moest slaan. Het was echt niet te doen. En ze werd steeds nijdiger omdat iedereen ging zitten kletsen en lachen. Toen de docent het gebeuren wat wilde sturen, werd hij afgeblaft en ging ze gewoon door.
Spoilers!
pi_193321366
quote:
Die had ik nog niet gevonden, maar ja :P
pi_193321395
Pasta met een saus uit de vriezer. Op het bakje staat "pasta saus"...maar welke het is, is nog even afwachten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 mei 2020 @ 14:57:59 #122
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193321448
Ik heb een biefstukje, en daarbij.... Nog geen idee. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_193321450
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Alcohol is iets lastiger maar komt goed :)

Zijn jullie er al over uit of je gaat verkopen?
Ik heb verkocht aan fokkers ;). Nadat ik had uitgezocht of dat mocht.
pi_193321467
quote:
Opgeslagen, die lijkt me heerlijk
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:00:55 #125
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_193321501
Groententaart *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:01:40 #126
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193321512
quote:

Buffalowings van bloemkoolroosjes
met gebraden runderworsten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193321520
Ik heb gister een groot stuk varkensgebraad laaaaaaaaaaaaaaaaaangzaam gegaard in de kachel. Dus dat heb ik nu gaar (en koud) liggen. Ik denk dat ik wat plakken warm maak, en serveer met zuurkool, wat gebakken aardappels (kliekje) en wat groene salade. En ingedikte marinade als saus.

Voor toe staat er nog rijstebrij. Te serveren met boter & kaneel.
pi_193321526
Wij gaan gourmetten denk ik.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_193321540
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Opgeslagen, die lijkt me heerlijk
Heb net stiekem geproefd en hij is heerlijk :Y
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:09:03 #130
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193321629
Lekker een stuk gewandeld op het heerlijk rustige strand van Bloemendaal aan Zee, ijsje en visje daarna genuttigd.
Poef.....gone! ©golfer
pi_193321869
Nou, opname wordt 'm niet. Ik klonk niet genoeg alsof ik die nodig had, omdat ik niet bevestigend kon antwoorden op de vraag of ik er zeker van was dat het me niet zelf zou lukken.
Dan had ik ook wel een fiks gebrek aan zelfvertrouwen moeten hebben, om er zeker van te zijn dat het me zelf niet zou lukken. :')
pi_193321881
Ik heb vanmiddag al warm gegeten -- restje groene curry van gisteravond -- zodat ik vanavond wat lichts kan eten voordat ik ga sporten. ^O^
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:29:25 #133
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_193321911
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:26 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanmiddag al warm gegeten -- restje groene curry van gisteravond -- zodat ik vanavond wat lichts kan eten voordat ik ga sporten. ^O^
oh lekker curry O+
pi_193321938
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:25 schreef Tele6 het volgende:
Nou, opname wordt 'm niet. Ik klonk niet genoeg alsof ik die nodig had, omdat ik niet bevestigend kon antwoorden op de vraag of ik er zeker van was dat het me niet zelf zou lukken.
Dan had ik ook wel een fiks gebrek aan zelfvertrouwen moeten hebben, om er zeker van te zijn dat het me zelf niet zou lukken. :')
Ben je er blij om? Of meer teleurgesteld?
pi_193322015
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ben je er blij om? Of meer teleurgesteld?
Ik vind het een beetje griezelig, vooral. Ik had gehoopt dat ze me serieus zouden nemen. Na mijn opname vorig jaar heb ik een papier gekregen met voorwaarden waaronder ik laagdrempelig kort terug opgenomen zou kunnen worden, en ik dacht dat ik nu aan de voorwaarden voldeed. Ik snap het niet zo goed meer en ik vind het rottig dat deze hulp er dus toch niet is. (Ergens bevestigt het wel wat ik verwachtte, maar ik hoopte dat die verwachting niet klopte.)
pi_193322055
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje griezelig, vooral. Ik had gehoopt dat ze me serieus zouden nemen. Na mijn opname vorig jaar heb ik een papier gekregen met voorwaarden waaronder ik laagdrempelig kort terug opgenomen zou kunnen worden, en ik dacht dat ik nu aan de voorwaarden voldeed. Ik snap het niet zo goed meer en ik vind het rottig dat deze hulp er dus toch niet is. (Ergens bevestigt het wel wat ik verwachtte, maar ik hoopte dat die verwachting niet klopte.)
En deze persoon waar je mee sprak wist wel van die brief? Dat is wel heel raar dan.
pi_193322083
quote:
Pasta met een linzensaus en gebakken champignons.

En ik heb net alles voor de picknick morgen gemaakt, dus ik heb al trek. :9
pi_193322094
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:25 schreef Tele6 het volgende:
Wat een verwarrend gedoe, Tele :*

Wij eten ook groene curry van een Spar maaltijdbox.
Eens kijken of er nog van overblijft, want het is voor 4 eters.
Tevens asperges en huisgerookte zalm besteld van Sijpestein.
https://opsypesteyn.nl/thuis-uit-eten-in-houten/
pi_193322105
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

En deze persoon waar je mee sprak wist wel van die brief? Dat is wel heel raar dan.
Ja, dat heeft ze zelf met me geregeld. Haar idee van laagdrempelig is duidelijk anders dan het mijne. :P
pi_193322111
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:35 schreef Tele6 het volgende:
Ze nemen je eigen kracht juist serieus. En de hulp is er wel, zodra je die behoefte misschien zelf ook meer hebt. Dat kwam nu eigenlijk meer vanuit anderen, toch?
pi_193322242
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ze nemen je eigen kracht juist serieus. En de hulp is er wel, zodra je die behoefte misschien zelf ook meer hebt. Dat kwam nu eigenlijk meer vanuit anderen, toch?
Dat was hun argument inderdaad ook, dat het meer leek alsof mijn ambulante begeleiders dit wilden dan dat ik dit wilde.

Ik heb gezegd dat ik niet meer goed weet hóe ik mezelf overeind moet houden hier thuis alleen, maar dat als het moet, ik het waarschijnlijk nog wel een paar dagen volhoud. Op mijn tandvlees.
- Dat was dus niet genoeg, ik had zéker moeten weten dat het thuis niet meer lukte.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:10:55 #142
217702 Lonaa
Honger!
pi_193322558
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:49 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat was hun argument inderdaad ook, dat het meer leek alsof mijn ambulante begeleiders dit wilden dan dat ik dit wilde.

Ik heb gezegd dat ik niet meer goed weet hóe ik mezelf overeind moet houden hier thuis alleen, maar dat als het moet, ik het waarschijnlijk nog wel een paar dagen volhoud. Op mijn tandvlees.
- Dat was dus niet genoeg, ik had zéker moeten weten dat het thuis niet meer lukte.
Ik zou er om kunnen lachen als het niet zo treurig zou zijn. Doet me denken aan dat programma. Tygo in de psychiatrie. Dr was een fragment van een jongen die belde omdat ie hulp nodig had maar omdat ie niet kon beloven dat ie geen suicidepoging zou doen gingen ze m niet helpen. :{
pi_193322606
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:02 schreef sigme het volgende:
Ik heb gister een groot stuk varkensgebraad laaaaaaaaaaaaaaaaaangzaam gegaard in de kachel. Dus dat heb ik nu gaar (en koud) liggen. Ik denk dat ik wat plakken warm maak, en serveer met zuurkool, wat gebakken aardappels (kliekje) en wat groene salade. En ingedikte marinade als saus.

Voor toe staat er nog rijstebrij. Te serveren met boter & kaneel.
SPOILER: plaatje bij het praatje
De rijstebrij werd geserveerd met gekonfijte stemgember en wat citroensap.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:23:25 #144
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193322695
lekker sigme! Wij hebben vanavond maiscourgettepannenkoeken met kwarksaus en zalm.

Tele, wat een gedoe zeg. Ik snap wel dat het wat ambivalent aanvoelt. Heb je gevraagd hoe het dan met je moet gaan om voor een opname in aanmerking te komen?
pi_193322730
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:23 schreef Jagärtrut het volgende:
lekker sigme! Wij hebben vanavond maiscourgettepannenkoeken met kwarksaus en zalm.

Tele, wat een gedoe zeg. Ik snap wel dat het wat ambivalent aanvoelt. Heb je gevraagd hoe het dan met je moet gaan om voor een opname in aanmerking te komen?
Ze zeiden dat ik zelf oprecht moet kunnen zeggen dat het me zonder die opname niet zal lukken.

Ik denk niet dat dat gaat gebeuren, want ik ben nooit zo zeker van dat soort dingen. Misschien lukt het me wel thuis, als ik maar genoeg mijn best doe. Voor sommige mensen maakt een opname het alleen maar slechter.
pi_193322731
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:23 schreef Jag�rtrut het volgende:
maiscourgettepannenkoeken
Dat klinkt spannend! Maak je die zelf?
pi_193322830
Misschien is het helemaal niet goed voor je (nul verstand van dit alles) maar zou je niet even bij A en B kunnen intrekken? Dan hoeven zij niet plotseling naar jou reizen als je het allemaal niet aankan want je bent er al.
pi_193322832
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:10 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik zou er om kunnen lachen als het niet zo treurig zou zijn. Doet me denken aan dat programma. Tygo in de psychiatrie. Dr was een fragment van een jongen die belde omdat ie hulp nodig had maar omdat ie niet kon beloven dat ie geen suicidepoging zou doen gingen ze m niet helpen. :{
Dan denk ik ook, kom op, beloon zijn eerlijkheid en help hem gewoon.

Ik kon die belofte ook niet doen vorig jaar. Gelukkig had ik een wat creatievere psycholoog, die me liet beloven dat ik het iemand zou vertellen voordat ik een poging deed. Dat voelde voor mij wel haalbaar, en het resultaat was hetzelfde. ^O^
pi_193322883
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Misschien is het helemaal niet goed voor je (nul verstand van dit alles) maar zou je niet even bij A en B kunnen intrekken? Dan hoeven zij niet plotseling naar jou reizen als je het allemaal niet aankan want je bent er al.
Dat is een goed idee, maar voor mij werkt het niet. In uiterste nood kan het wel -- vorig jaar heb ik daar een week gelogeerd voor er een opnameplek vrijkwam -- maar in hun flatje zit je zo op elkaars lip. Met hoe angstig ik nu vaak ben, is er om de haverklap iets in A of B's gedrag dat me dan weer triggert. Ik ben nu ieder weekend daar, om te voorkomen dat ik een knettergekke kluizenaar word met de corona, en eigenlijk is zo'n weekend vaak al net iets te lang. Tegen de tijd dat het zondagmiddag is, wil ik alleen nog maar WEG. :{
pi_193322971
Begrijpelijk dan. Zij zouden dus eigenlijk een groot huis moeten hebben met een aparte etage voor jou..(ik droom lekker verder)

Kan je die psycholoog niet om advies vragen of werkt dat niet zo?
pi_193323017
Lieve Tele...ik wens je zó veel meer onbezorgdheid dan je nu kent.
En ik heb geen idee hoe ik je kan steunen dan hier meelezen en af en toe een hartelijk bedoeld woord van medeleven.
Voor mij is het verwarrend dat je zó veel ziekte inzicht hebt, dus je klinkt heel ‘redelijk’.
En voor jou is het zeker lastig, want het zit nog in de weg ook!
Ondertussen kan ik je alleen uithoudingsvermogen wensen en sterkte in het hele proces.
pi_193323135
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Begrijpelijk dan. Zij zouden dus eigenlijk een groot huis moeten hebben met een aparte etage voor jou..(ik droom lekker verder)

Kan je die psycholoog niet om advies vragen of werkt dat niet zo?
Haha, ja joh O+

Welke psycholoog bedoel je? Degene die ik in mijn post daar vlak boven noemde, is al lang mijn behandelaar niet meer. Degene die mij nu behandelt, is degene met wie ik vandaag videobelde over een eventuele opname.

Wel is een deel van het gesprek van donderdag gepland om het te hebben over wat ik moet doen als het niet goed gaat en A en B me niet kunnen helpen. Daar zijn we al een paar weken over aan het rondvragen, want mijn ambulant begeleiders en ik wilden een directe mogelijkheid om de crisisdienst te bellen en de rest zegt dat het genoeg is dat ik de huisarts kan bellen. Maar die wil dat je langskomt en dat is lastig als ik in mijn eentje zit om 2 uur 's nachts of zo. Dus ik hoop dat ik na donderdag toch iets van een oplossing heb voor die momenten. Mijn ervaring met de crisisdienst is wel goed - psychiatrisch verpleegkundigen die goed weten wat ze doen. :)
pi_193323211
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:44 schreef AnneX het volgende:
Lieve Tele...ik wens je zó veel meer onbezorgdheid dan je nu kent.
En ik heb geen idee hoe ik je kan steunen dan hier meelezen en af en toe een hartelijk bedoeld woord van medeleven.
Voor mij is het verwarrend dat je zó veel ziekte inzicht hebt, dus je klinkt heel ‘redelijk’.
En voor jou is het zeker lastig, want het zit nog in de weg ook!
Ondertussen kan ik je alleen uithoudingsvermogen wensen en sterkte in het hele proces.
pi_193323228
Alles wat @AnneX zegt

En de huisarts midden in de nacht bellen...die slaapt en geeft jou vast niet een telefoonnummer. Of hebben ze het dan over de huisartsenpost :?
Verdorie, je trekt ook niet voor het eerst aan de bel, je bent verre van achterlijk, en daar is toch een crisisdienst voor..voor een crisissituatie
pi_193323272
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Alles wat @:AnneX zegt

En de huisarts midden in de nacht bellen...die slaapt en geeft jou vast niet een telefoonnummer. Of hebben ze het dan over de huisartsenpost :?
Verdorie, je trekt ook niet voor het eerst aan de bel, je bent verre van achterlijk, en daar is toch een crisisdienst voor..voor een crisissituatie
Tijdens dat mijn huisarts open is, kan ik daar terecht, en midden in de nacht inderdaad de huisartsenpost.

Je moet vooraangemeld zijn bij de crisisdienst om ervan gebruik te kunnen maken, en ze vinden dat dat niet nodig is.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:39:32 #156
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193323599
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:08 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Tijdens dat mijn huisarts open is, kan ik daar terecht, en midden in de nacht inderdaad de huisartsenpost.

Je moet vooraangemeld zijn bij de crisisdienst om ervan gebruik te kunnen maken, en ze vinden dat dat niet nodig is.
Ellendig dat het zo moet gaan. Is het wel eens in je opgekomen om te liegen eigenlijk?
Spoilers!
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:44:18 #157
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193323668
We zijn net bij het potentiële nieuwe kantoorpand geweest. Ziet er goed uit. Ik ben overtuigd. J nog niet en hij is degene die de beslissing moet nemen. Ik zal eens een pro/con-lijstje maken.
Spoilers!
pi_193323756
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ellendig dat het zo moet gaan. Is het wel eens in je opgekomen om te liegen eigenlijk?
Ik heb er heus wel eens aan gedacht, maar mijn regel #1 voor dingen die met artsen/psychologen te maken hebben is niet liegen en ook geen dingen verzwijgen. Meerdere van de psychologen etc. met wie ik te maken heb gehad, hebben ook gezegd dat ze me willen kunnen vertrouwen om bijvoorbeeld mijn suïciderisico in te kunnen schatten. Als ik lieg, ondermijn ik mijn eigen behandeling. Ik ga er niet aan beginnen om in sommige situaties wel te liegen en in andere niet, dat kan ik helemaal niet inschatten.
pi_193323760
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn net bij het potentiële nieuwe kantoorpand geweest. Ziet er goed uit. Ik ben overtuigd. J nog niet en hij is degene die de beslissing moet nemen. Ik zal eens een pro/con-lijstje maken.
Wat is er beter aan?
pi_193323800
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als er maar een systeemplafond in zit toch ;) #marcel van roosmalen
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:54:27 #161
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193323809
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb er heus wel eens aan gedacht, maar mijn regel #1 voor dingen die met artsen/psychologen te maken hebben is niet liegen en ook geen dingen verzwijgen. Meerdere van de psychologen etc. met wie ik te maken heb gehad, hebben ook gezegd dat ze me willen kunnen vertrouwen om bijvoorbeeld mijn suïciderisico in te kunnen schatten. Als ik lieg, ondermijn ik mijn eigen behandeling. Ik ga er niet aan beginnen om in sommige situaties wel te liegen en in andere niet, dat kan ik helemaal niet inschatten.
Dat snap ik wel. En dat is natuurlijk ook heel goed. Maar ik vraag me af of het wel echt liegen is als je zegt dat je echt, echt opgenomen moet worden. Het klinkt namelijk niet als liegen. Het klinkt wel alsof je het niet mag toegeven van jezelf ;)
Spoilers!
pi_193323823
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:50 schreef Tele6 het volgende:

Dat lijkt me zéker het beste.
En soms kan ik jouw ziekte (kan/mag ik het zo noemen?) inzicht verwarrend t.o.v. je onvermogen om jezelf daarmee te genezen.
Was het maar zo'n feest dat je dat kon. Je bent zo'n slim mens! Werkte dat hoofd nou eens mee :*
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:57:12 #163
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193323835
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:54 schreef Blues het volgende:

[..]

Als er maar een systeemplafond in zit toch ;) #marcel van roosmalen
Die heb ik ook gehoord bij Spijkers :D

En ja, een systeemplafond.

Pro
Er is airco *O*
Beter parkeren
Potentiele nieuwe groep klanten in het verzamelgebouw
50 Euro per maand goedkoper

Con:
We moeten er voor verhuizen (echt niet veel moeite)
Er is een gedeelde internetverbinding. Als die niet voldoet, moeten we er zelf een aan laten leggen en dan is de 50 euro voordeel weg.
Spoilers!
pi_193323841
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat snap ik wel. En dat is natuurlijk ook heel goed. Maar ik vraag me af of het wel echt liegen is als je zegt dat je echt, echt opgenomen moet worden. Het klinkt namelijk niet als liegen. Het klinkt wel alsof je het niet mag toegeven van jezelf ;)
Dat was dus niet wat ze vroeg. Wat ze vroeg was of ik écht niet zonder de opname kon. Of ik het écht niet vol zou houden thuis. En als ik probeerde uit te leggen dat ik de opname nodig had, maar dat ik niet in de sterren kon zien of het thuis zou lukken, onderbrak ze me weer met dat dat niet was wat ze vroeg :')
pi_193323865
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:55 schreef Blues het volgende:

[..]

Dat lijkt me zéker het beste.
En soms kan ik jouw ziekte (kan/mag ik het zo noemen?) inzicht verwarrend t.o.v. je onvermogen om jezelf daarmee te genezen.
Was het maar zo'n feest dat je dat kon. Je bent zo'n slim mens! Werkte dat hoofd nou eens mee :*
Ik denk dat je het wel een ziekte kan/mag noemen. Een van mijn begeleiders noemt het een stoornis, dat is niet echt beter :P

Dat vind ik zelf ook stom, dat ik wel weet wat er aan de hand is maar er niet zelf uitkom. Nou heb ik natuurlijk niet gestudeerd voor psycholoog. En artsen laten zichzelf ook opereren door collega's. ;)
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:02:39 #166
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193323908
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:55 schreef Blues het volgende:
Dit is waar mijn vriendin ook tegenaan loopt. Men vindt hoogopgeleide vrouwen met zelfkennis en ziekteinzicht lastig in de psychiatrie.

Mijn vriendin heeft onder andere ocd-trekjes icm een eetstoornis. Dat uit zich er bij haar uit dat ze de deur niet uit durft zonder dat ze perfect gekleed is. Inclusief tas, oorbellen, schoenen enzo in exact de juiste kleurstelling en perfecte make-up. Zo ziet een psychiatrisch patiënt er doorgaans niet uit. Pas toen ik haar adviseerde om gewoon in haar joggingpak en ongewassen naar afspraken te gaan, werd ze serieus genomen.
Je kunt aan zo iemand dus niet zien dat ze maar eens in de paar weken de deur uit gaat omdat het dagen van suicidaliteit kost als ze er wel uit moet. En als het dan zo ver is, dat ze om 5.00 op staat omdat het zo veel uur duurt om dat perfecte plaatje te creëren.
Spoilers!
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:06:43 #167
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193323943
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat was dus niet wat ze vroeg. Wat ze vroeg was of ik écht niet zonder de opname kon. Of ik het écht niet vol zou houden thuis. En als ik probeerde uit te leggen dat ik de opname nodig had, maar dat ik niet in de sterren kon zien of het thuis zou lukken, onderbrak ze me weer met dat dat niet was wat ze vroeg :')
Zucht. Stom. En is een antwoord als 'waarschijnlijk hou ik dit niet vol' of 'ik denk dat ik opgenomen moet worden' iets dat je zou kunnen zeggen? Dat is dan niet liegen natuurlijk. Maar wellicht een niet afgebakend genoeg antwoord voor jou ';)
Spoilers!
pi_193323955
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik denk dat je het wel een ziekte kan/mag noemen. Een van mijn begeleiders noemt het een stoornis, dat is niet echt beter :P

Dat vind ik zelf ook stom, dat ik wel weet wat er aan de hand is maar er niet zelf uitkom. Nou heb ik natuurlijk niet gestudeerd voor psycholoog. En artsen laten zichzelf ook opereren door collega's. ;)
Maar je begeleider vond het ook een goed idee toch?
Daarbij is het niet iets dat je voor je lol doet uiteindelijk.
pi_193323957
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Zucht. Stom. En is een antwoord als 'waarschijnlijk hou ik dit niet vol' of 'ik denk dat ik opgenomen moet worden' iets dat je zou kunnen zeggen? Dat is dan niet liegen natuurlijk. Maar wellicht een niet afgebakend genoeg antwoord voor jou ';)
Dat kan ik nog wel proberen inderdaad. :Y
pi_193323979
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat kan ik nog wel proberen inderdaad. :Y
En desnoods, iets overdrijven is niet liegen
pi_193324001
Ondertussen hier iets gemaakt wat ze online “mexicaanse lasagne” noemen.

Nou is lasagne echt het enige dat ik echt NIET kan maken. Dat mislukt keer op keer...
(Op 1x na... toen had ik hellofresh bloemkool lasagne... zonder tomaat en dergelijke dus. Dat smaakt zeer goed zelfs :) )

Maar dit is toch wel een voltreffer.

Ovenschaal met laagje wrap, refried beans, “taco-vulling” kaas... en dat een aantal keer op elkaar.

Bovenop eindigen met kaas... een in stukjes geknipt wrap erop.. nog beetje geraspte kaas voor de show :)

Yumyum.
pi_193324036
Om aan het verhaal over Lucky’’ vriendin toe te voegen..

Ooit mijn halsstarrige moeder zou worden gebeld door MW.
Nou mam, doe wat huilen in je
verhaal. NEE.
Word ik gebeld door de mw, dat zij het zo vervelend vond dat Moeders huilde! Ik verbaasd en beetje lachen na afloop.
Nee hoor! Ik heb niet gehuild.
Keeping up appearances 😉
pi_193324038
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:07 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar je begeleider vond het ook een goed idee toch?
Daarbij is het niet iets dat je voor je lol doet uiteindelijk.
Je bedoelt dat mijn begeleider een opname ook een goed idee vond? Ja. Dat was juist een minpunt voor de psych die me vandaag beoordeelde, omdat ze dacht dat ik alleen maar mijn begeleider aan het napraten was en niet luisterde naar wat ik zelf wilde.

Voor sommige psychiatrische patiënten is een opname wel makkelijk. Daar zijn ze in het ziekenhuis heel erg mee bezig: het moet er niet te comfortabel zijn. Het is niet de bedoeling dat de patiënten zich alles maar gewoon aan laten komen waaien en voor eeuwig willen blijven.
Voor mij is dat niet zo, want ik wil heel graag zelfstandig zijn, privacy hebben, enzovoort.
Ze hadden het vandaag al over een mogelijk "draaideureffect" als ik nu opgenomen zou worden, want dan zou ik vást gauw weer daarheen willen enzovoort. Terwijl in de brief met de regeling van wanneer/hoe ik kortdurend opgenomen mag worden staat dat ik max 3 keer voor zo'n korte opname mag gaan. |:( :')
pi_193324052
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:44 schreef sigme het volgende:
@:Sarabi leuk! Succes!
Maar maar maar, jij mag toch helemaal geen vlees verkopen in het wild? Jij moet volgens jaar al je lammetjes en speklapjes weer aan ons slijten :Y

Wij weenden deze week een beetje toen de laatste speklappen uit de vriezer kwamen. Overwegen zelfs er een groot spek aan op te snijden. Bruine bonen waren nooit eerder zo bevredigend O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_193324129
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar maar maar, jij mag toch helemaal geen vlees verkopen in het wild? Jij moet volgens jaar al je lammetjes en speklapjes weer aan ons slijten :Y

Wij weenden deze week een beetje toen de laatste speklappen uit de vriezer kwamen. Overwegen zelfs er een groot spek aan op te snijden. Bruine bonen waren nooit eerder zo bevredigend O+
Weenden O+ .. in het engels heten biggen weeners.

Nieuwe speklapjes, ik weet niet of ik die nog wel ooit op eigen erf groot breng. Zeker geen 7 tegelijk, dat weet ik wel zeker.

Dit jaar hebben we (nu) 13 lammetjes, dus dan is er volgend jaar nog wel wat ter verkoop. Jullie zijn mijn verkoop-in-het-wild ;). Eerder deed ik enkel familie & vrienden. Maar we hebben volgens jaar minder land, dus krimpen we de kudde in, dus gaan er minder lammeren komen, dus houden we niet veel meer over..
pi_193324307
Fokbiertje moet sowieso "Bier een optie?" heten.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193324319
10 kilo buikspek voor V please.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_193324369
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat mijn begeleider een opname ook een goed idee vond? Ja. Dat was juist een minpunt voor de psych die me vandaag beoordeelde, omdat ze dacht dat ik alleen maar mijn begeleider aan het napraten was en niet luisterde naar wat ik zelf wilde.

Voor sommige psychiatrische patiënten is een opname wel makkelijk. Daar zijn ze in het ziekenhuis heel erg mee bezig: het moet er niet te comfortabel zijn. Het is niet de bedoeling dat de patiënten zich alles maar gewoon aan laten komen waaien en voor eeuwig willen blijven.
Voor mij is dat niet zo, want ik wil heel graag zelfstandig zijn, privacy hebben, enzovoort.
Ze hadden het vandaag al over een mogelijk "draaideureffect" als ik nu opgenomen zou worden, want dan zou ik vást gauw weer daarheen willen enzovoort. Terwijl in de brief met de regeling van wanneer/hoe ik kortdurend opgenomen mag worden staat dat ik max 3 keer voor zo'n korte opname mag gaan. |:( :')
Hmm mja.. zo kan je het ook zien natuurlijk.

Maar toch niet helemaal het idee dat jij dat zo napraatte van je begeleider.
pi_193324412

Mij helpt het mezelf als een klant van de zorg te zien en dan prototype Karen. Ik heb er voor betaald, dus regel het maar.

Ik heb wel veel mazzel dat mijn huisarts erg thuis is psychisch gedoe en veel weet van de aanbieders en de voorwaarden voor vergoeding.

Ze heeft wel eens dingen in een doorverwijzing opgenomen om het er soepeler door te krijgen. Wat ik nog toffer vond was dat ze recent zei "ik ga uw dossier ook weer opschonen, het zou allemaal vertrouwelijk moeten zijn en blijven, maar we kunnen beter slim zijn"

Heeft ze ook netjes al die overdrijvingen weer verwijderd.
pi_193324423
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat tegenstrijdig klinkt mij dit in de oren. Alléén als je aan dit en dat voldoet mag je max 3 keer worden opgenomen voor korte tijd. En als je verdomme gewoon 6x wat langer nodig hebt dan?!!
Ik kan hier zo boos om worden, dit werkt toch niet zo voor patiënten? Ook niet als je iets lichamelijks mankeert.

Met dit in je achterhoofd is het toch allemaal nog lastiger? En daardoor ingewikkelder?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:38:55 #181
217702 Lonaa
Honger!
pi_193324439
Ik wil volgend jaar echt wel sigme-lammetjes-vlees.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:41:34 #182
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193324485
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat klinkt spannend! Maak je die zelf?
yes. Courgette klein maken in keukenmachine, even uit laten lekken in zeef. Goed aandrukken. Mais erbij. Papje maken van ei en bloem, peper en zout. Door elkaar roeren, pannenkoekjes bakken in koekepan.

Dipje met kwark en knoflook en kruiden. Helaas vandaag geen zalm, die stonk zo ongeloofelijk...
pi_193324502
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dit is waar mijn vriendin ook tegenaan loopt. Men vindt hoogopgeleide vrouwen met zelfkennis en ziekteinzicht lastig in de psychiatrie.

Mijn vriendin heeft onder andere ocd-trekjes icm een eetstoornis. Dat uit zich er bij haar uit dat ze de deur niet uit durft zonder dat ze perfect gekleed is. Inclusief tas, oorbellen, schoenen enzo in exact de juiste kleurstelling en perfecte make-up. Zo ziet een psychiatrisch patiënt er doorgaans niet uit. Pas toen ik haar adviseerde om gewoon in haar joggingpak en ongewassen naar afspraken te gaan, werd ze serieus genomen.
Je kunt aan zo iemand dus niet zien dat ze maar eens in de paar weken de deur uit gaat omdat het dagen van suicidaliteit kost als ze er wel uit moet. En als het dan zo ver is, dat ze om 5.00 op staat omdat het zo veel uur duurt om dat perfecte plaatje te creëren.
Ik begrijp dat psychiatrie dit lastig vind, maar zij moeten daar echt doorheen kunnen prikken toch?

Mijn zus (weet niet precies aan wat voor stoornissen/psychiatrische dingen ze leed, nooit onderzocht) ging ook altijd perfect de deur uit.
Terwijl ze enorm zoop, dik in de schulden en soms enorm manisch, dan weer erg depri en koopziek was.
Niemand vroeg hoe het met haar ging, ze hoorde altijd alleen maar: wat zie jij er goed uit! En wat een spontaan mens!
(dat werd mij ook altijd verteld... je zus is zo anders dan jij, ziet er altijd goed uit (...) en is ook zo spontáán! :') )
pi_193324515
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:41 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

yes. Courgette klein maken in keukenmachine, even uit laten lekken in zeef. Goed aandrukken. Mais erbij. Papje maken van ei en bloem, peper en zout. Door elkaar roeren, pannenkoekjes bakken in koekepan.

Dipje met kwark en knoflook en kruiden. Helaas vandaag geen zalm, die stonk zo ongeloofelijk...
Mais erbij -> maiskorrels uit blik? Of maismeel oid?
Ik heb vast veel courgette op komst, als die eenmaal in de moestuin beginnen met courgette maken is er geen houden aan.
Stinkende zalm zou ik ook zeker niet eten.
pi_193324533
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Weenden O+ .. in het engels heten biggen weeners.

Nieuwe speklapjes, ik weet niet of ik die nog wel ooit op eigen erf groot breng. Zeker geen 7 tegelijk, dat weet ik wel zeker.

Dit jaar hebben we (nu) 13 lammetjes, dus dan is er volgend jaar nog wel wat ter verkoop. Jullie zijn mijn verkoop-in-het-wild ;). Eerder deed ik enkel familie & vrienden. Maar we hebben volgens jaar minder land, dus krimpen we de kudde in, dus gaan er minder lammeren komen, dus houden we niet veel meer over..
Dan weeneren we hier wat af!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_193324589
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:37 schreef DancingPhoebe het volgende:

Mij helpt het mezelf als een klant van de zorg te zien en dan prototype Karen. Ik heb er voor betaald, dus regel het maar.

Ik heb wel veel mazzel dat mijn huisarts erg thuis is psychisch gedoe en veel weet van de aanbieders en de voorwaarden voor vergoeding.

Ze heeft wel eens dingen in een doorverwijzing opgenomen om het er soepeler door te krijgen. Wat ik nog toffer vond was dat ze recent zei "ik ga uw dossier ook weer opschonen, het zou allemaal vertrouwelijk moeten zijn en blijven, maar we kunnen beter slim zijn"

Heeft ze ook netjes al die overdrijvingen weer verwijderd.
Slim O+

Toen ik twee weken geleden hiermee naar mijn huisarts ging, had ze zoiets van "oh, je hebt een behandelaar in het ziekenhuis? Regel het daar maar mee. Je hebt geen psychiater meer omdat je geen medicijnen meer gebruikt? Mocht je wat oxazepam nodig hebben, dat kan wel via mij hoor."

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:37 schreef Blues het volgende:

[..]

Wat tegenstrijdig klinkt mij dit in de oren. Alléén als je aan dit en dat voldoet mag je max 3 keer worden opgenomen voor korte tijd. En als je verdomme gewoon 6x wat langer nodig hebt dan?!!
Ik kan hier zo boos om worden, dit werkt toch niet zo voor patiënten? Ook niet als je iets lichamelijks mankeert.

Met dit in je achterhoofd is het toch allemaal nog lastiger? En daardoor ingewikkelder?

De regeling waar ik van gebruik zou mogen maken (het laagdrempelig opgenomen mogen worden) is iets wat ze normaal gesproken inzetten in combinatie met DBT, een therapie die voor o.a. borderline wordt gedaan. Daar hoort bij dat de regels heel duidelijk en streng zijn. Nou heb ik absoluut geen borderline, dus helemaal passend is het niet, maar ze hadden niet echt iets beters.

Ik vind het ook ingewikkeld ja. Het was nog niet in me opgekomen dat ze al die overwegingen en regels en dingen ook niet hadden kunnen noemen. Ze zeggen telkens dat de verantwoordelijkheid bij mij ligt en dat ik de inschattingen moet maken, dus misschien dat ze daarom zo veel dingen vertellen.
pi_193324624
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 mei 2020 @ 18:54:45 #188
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193324682
Avond :W
Gewoon een volle werkdag, geen minuut verveeld en een hoop gedaan.

Ik las bier B:)B. Succes Sarabi en als je een ketel huurt, dan lijkt mij een begroting opstellen niet zo moeilijk.

Sterkte Tele. :)

En ik zal in mijn vriezer was ruimte maken voor lam volgend jaar ;).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:58:06 #189
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193324754
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Mais erbij -> maiskorrels uit blik? Of maismeel oid?
Ik heb vast veel courgette op komst, als die eenmaal in de moestuin beginnen met courgette maken is er geen houden aan.
Stinkende zalm zou ik ook zeker niet eten.
mais uit blik.....Soms rasp ik er ook een wortel door, het is eigenlijk heel flexibel. Ik had vandaag ruim 800 gram courgette, 4 eieren en 100 gram bloem.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:59:36 #190
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193324791
Wat vervelend Tele. Aan de ene kant zeggen dat de verantwoordelijkheid bij jou ligt, en aan de andere kant je niet serieus nemen. Dan is het wel heel moeilijk.

Zou het helpen alles op papier zetten, en dan naar dezelfde psycholoog emailen? Je kunt het zo helder verwoorden, maar ik snap ook dat dat in een andere situatie wellicht niet altijd evident is.
pi_193325020
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil volgend jaar echt wel sigme-lammetjes-vlees.
Mja ik hoop dat we tegen die tijd gewoon weer af en toe die kant op gaan met de auto...
stom corona..
pi_193325370
Net het moeilijkste moment sinds corona gehad -O- even iets af geven bij een vriendin en haar dochtertje O+ die natuurlijk niets van afstand houden snapte.
pi_193325390
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:54 schreef borisz het volgende:

Ik las bier B:)B. Succes Sarabi en als je een ketel huurt, dan lijkt mij een begroting opstellen niet zo moeilijk
Klopt, even een beetje rond kijken wat de prijzen/verschillen overal zijn
pi_193325403
En eindelijk de eerste aardbeien uit eigen tuin gegeten *O* eindelijk waren we op tijd
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:29:07 #195
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_193325441
Oh wat leuk Sarabi je eigen bier gaan verkopen.

Mijn buurjongetje heeft mij vandaag helemaal afgemaakt met Mario kart.. goed hij speelde met stuurhulp en ik niet maar het kind is 7 _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 26-05-2020 19:39:56 ]
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 19:32:29 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193325517
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:27 schreef Sarabi het volgende:
En eindelijk de eerste aardbeien uit eigen tuin gegeten *O* eindelijk waren we op tijd
M'n ouders zeiden ook al, zijn we eindelijk thuis om op het juiste moment de pruimen van de boom te halen :Y
pi_193325547
Even boodschappen gedaan, heerlijk rustig, ga ik toch vaker doen. 19 uur is een mooie tijd. Wil ik de spullen in de koelkast doen, tref ik een heel oud stuk komkommer aan. :r Nu maar even de koelkast een beetje schoonmaken, in het weekend maar even goed.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 26 mei 2020 @ 19:45:25 #198
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193325809
Wat een zaaddag. Voor de zoveelste keer dubbel geboekt qua werk, vrijdag. Ben er tegenin gegaan, baas steunt me. Vervolgens zegt andere baas pech gehad. Dit was een samenvatting.

Nu even nadenken of ik dit nog accepteer en hoe ver ik dit wil laten escaleren.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:48:47 #199
217702 Lonaa
Honger!
pi_193325878
Oh, dat is kut, Krea. :{
pi_193325926
Om 1 uur begonnen met de hogedrukspuit. Eerst de oprit en balkon, toen even pauze.
Daarna nog even door met de achtertuin. Elke tegel is weer bijgekleurd en toen was het opeens 7 uur :D

Waarna de katten weer de tuin in durfden en eentje van stress ging kotsen :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193325927
Dan kom je met het voorstel dat de 2 bazen eens in overleg gaan!?

Ws. té simpel gedacht... B-)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 26 mei 2020 @ 19:54:20 #202
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193326006
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:50 schreef AnneX het volgende:

Ws. té simpel gedacht... B-)
Ja. Ik had geen zin om het hele verhaal te typen en wilde alleen lonaa_achtige reacties. 8-)
pi_193326010
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:45 schreef Kreator het volgende:
Wat een zaaddag. Voor de zoveelste keer dubbel geboekt qua werk, vrijdag. Ben er tegenin gegaan, baas steunt me. Vervolgens zegt andere baas pech gehad. Dit was een samenvatting.

Nu even nadenken of ik dit nog accepteer en hoe ver ik dit wil laten escaleren.
Klote! Maar wie boekt dat dan? Bij ons boekt ook alles en iedereen van alles en dan is aan mij de schone taak om dat zoveel mogelijk recht te trekken en lukt dat niet laat ik ze onderling uitmaken wat het belangrijkst is
pi_193326071
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:54 schreef Kreator het volgende:
Ja. Ik had geen zin om het hele verhaal te typen en wilde alleen lonaa_achtige reacties. 8-)
Kut, Krea.
pi_193326090
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh wat leuk Sarabi je eigen bier gaan verkopen.

Mijn buurjongetje heeft mij vandaag helemaal afgemaakt met Mario kart.. goed hij speelde met stuurhulp en ik niet maar het kind is 7 _O-
Nice :D leuke middag gehad?
pi_193326104
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

M'n ouders zeiden ook al, zijn we eindelijk thuis om op het juiste moment de pruimen van de boom te halen :Y
Beter :D
Ik moet nog een trap gaan halen voor als de kersen rijp zijn.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 19:59:21 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193326126
https://www.dvhn.nl/groni(...)s-Leer-25702034.html

Ik denk dat ze maar alvast Insolvenz anmelden müssen. Ze worden redelijk vaak bij naam en toenaam genoemd.

:7
pi_193326146
Yay! Bewoners op mijn afdeling zijn allemaal Corona vrij *O*
Dus binnenkort weer bezoek en wij uit de blauwe jassen. Mondkapje zal nog wel blijven.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 20:00:28 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193326154
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Beter :D
Ik moet nog een trap gaan halen voor als de kersen rijp zijn.
Wil dat niet met zo'n ding op een Gardena stok?
pi_193326159
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dus binnenkort weer bezoek en wij uit de blauwe jassen. Mondkapje zal nog wel blijven.
Fijn *O*
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 20:01:40 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193326185
quote:
Zie reactie hierboven, kan snel gaan.

Groningen, Drenthe en Friesland hadden ook geen nieuwe gevallen vandaag.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 20:02:06 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193326198
Deze @Sarabi

pi_193326236
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:02 schreef derLudolf het volgende:
Deze @:Sarabi

[ afbeelding ]
Nog nooit gezien. Wel een idee.
pi_193326241
quote:
Wat fijn
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:05:36 #215
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_193326288
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nice :D leuke middag gehad?
Moest een uurtje oppassen en ik als kinder noob vroeg alleen maar Mario kart? En dat wilde hij wel *O*
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:12:07 #216
63722 z80
I fink you freaky
pi_193326449
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wil dat niet met zo'n ding op een Gardena stok?
Kersen? Nee die moet je plukken met de hand. Anders heb je een rood mandje met wat pitten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:13:01 #217
13783 Anthraxx
pi_193326467
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:12 schreef z80 het volgende:

[..]

Kersen? Nee die moet je plukken met de hand. Anders heb je een rood mandje met wat pitten.
Misschien wil ze een kersenpit kussen?
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 20:13:05 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193326468
quote:

[..]

Vandaar m'n vraag. Zelf nooit kersen geplukt, maar had al enigszins twijfel ;-)
pi_193326514
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Moest een uurtje oppassen en ik als kinder noob vroeg alleen maar Mario kart? En dat wilde hij wel *O*
:D goede babysitter
pi_193326523
quote:

[..]

Jammer -O-
pi_193326569
Is er geen secretaresse in dat bedrijf dan @Kreator?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:20:27 #222
63722 z80
I fink you freaky
pi_193326632
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:13 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Misschien wil ze een kersenpit kussen?
Kun je beter 1 dag wachten. Dan hebben de vogels alles op en kun je de pitten zo van de grond pakken.
pi_193326658
Hoe een koe een haas vangt _O-

ekoarink twitterde op maandag 25-05-2020 om 10:22:21 Hoe een koe een haas vangt? Onze kudde deed vanochtend een verwoede poging. https://t.co/2mHkmh6L6j reageer retweet
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 20:22:39 #224
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193326691
Ik had twee items op eBay te koop staan. Wist niet hoe zwaar het was, dus het zwaardere item voor de EU op ¤19 verzendkosten gezet en het kleinere ¤12

Koper uit Frankrijk koopt beide items. Totaal gewicht van het pakket 1987 gram. Dat kan voor ¤10 naar Frankrijk. _O_ Daarnaast had ik met de verkoopprijs ook nog redelijk hoog ingezet.

Op Marktplaats krijg ik vaak minder dan ik er voor in gedachten heb.
pi_193326733
quote:
Fijn!! *O*
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:25:16 #226
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_193326764
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]

:D goede babysitter
Haha lekker verantwoord enzo ook :+
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 20:25:29 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193326773
Uitwisseling, die dit jaar dus niet is, is meestal in de kersentijd.
Er ging elke dag wel een kilo door met een paar man. Even rust momentje met de organisatie O+
pi_193326797
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
Om 1 uur begonnen met de hogedrukspuit. Eerst de oprit en balkon, toen even pauze.
Daarna nog even door met de achtertuin. Elke tegel is weer bijgekleurd en toen was het opeens 7 uur :D

Waarna de katten weer de tuin in durfden en eentje van stress ging kotsen :')
Vriend deed het een paar jaar geleden bij ons.
Alle steentjes lagen los, het hele huis onder de modder en ja.. idd.. de steentjes waren ook wel schoon :')
Ik heb er sindsdien geen vertrouwen meer in _O-
pi_193327039
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:26 schreef Blues het volgende:

[..]

Vriend deed het een paar jaar geleden bij ons.
Alle steentjes lagen los, het hele huis onder de modder en ja.. idd.. de steentjes waren ook wel schoon :')
Ik heb er sindsdien geen vertrouwen meer in _O-
Hier liggen de stenen vast, ik doe het gemiddeld één keer per drie jaar. Dan zie je ook effect :7
Maar wel overal modder _O-
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:44:58 #230
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193327187
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

Hier liggen de stenen vast
Dat dachten wij ook... :'(
Poef.....gone! ©golfer
pi_193327283
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat dachten wij ook... :'(
Ik dacht niet alleen, ik weet. Want na de vorige keer lagen ze ook nog vast. :+
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:02:33 #232
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193327579
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:22 schreef derLudolf het volgende:
Ik had twee items op eBay te koop staan. Wist niet hoe zwaar het was, dus het zwaardere item voor de EU op ¤19 verzendkosten gezet en het kleinere ¤12

Koper uit Frankrijk koopt beide items. Totaal gewicht van het pakket 1987 gram. Dat kan voor ¤10 naar Frankrijk. _O_ Daarnaast had ik met de verkoopprijs ook nog redelijk hoog ingezet.

Op Marktplaats krijg ik vaak minder dan ik er voor in gedachten heb.
Lekker gescoord :Y

Hier staat voor zaterdag het spelen met de hoge drukspuit op het programma. Er zijn een aantal pallets die schoon moeten en de achterkant van het huis moet ook een beurt.
Spoilers!
pi_193327587
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dan is het simpelweg kut. Alsjeblieft.😎
pi_193327638
Ik heb m'n slowcooker eindelijk eens uit de kast gesleept. Hopelijk krijg ik dan aubergine helemaal lekker zacht. Ik had zo'n lekkere curry laatst met perfecte zachte aubergine. Lekker genoeg om aubergine een nieuwe kans te geven. Taaie stukjes aubergine zijn anders altijd zo smerig, als je snel denkt een aubergine in een pastasaus ofzo te gooien. :r
pi_193327646
quote:
Goed bericht!
De moeder van de buurvrouw is inmiddels overleden.
pi_193327785
Wat zijn mensen toch... compleet verstoken van fatsoen soms.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)te-waarom-zou-je-dat
pi_193327887
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:11 schreef Uhmmpie het volgende:
Wat zijn mensen toch... compleet verstoken van fatsoen soms.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)te-waarom-zou-je-dat
Ik vind dat nieuws zo brengen onfatsoenlijker. Trollen en gekkies zijn inherent aan online berichten met reactiemogelijkheid. Ze noemen zelf dat de reacties overwegend warm en meelevend zijn. Nee lekker de stront -waar iedereen inmiddels grotendeels blind door heen navigeert- in de schijnwerper zetten uit compassie of nieuwsbrengerij :')
pi_193327930
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik vind dat nieuws zo brengen onfatsoenlijker. Trollen en gekkies zijn inherent aan online berichten met reactiemogelijkheid. Ze noemen zelf dat de reacties overwegend warm en meelevend zijn. Nee lekker de stront -waar iedereen inmiddels grotendeels blind door heen navigeert- in de schijnwerper zetten uit compassie of nieuwsbrengerij :')
Klopt.. maar dat maakt de rest niet beter natuurlijk.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:27:34 #239
63722 z80
I fink you freaky
pi_193328127
lol.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:28:43 #240
63722 z80
I fink you freaky
pi_193328154
Deze is ook erg.
pi_193328452
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik Weet niet meer wie het was, een bn’er in ieder geval en die kreeg online ook heel wat over zich heen en die is toen die mensen gaan benaderen met camera. Het was toch vaak een apart slaG mensen die dat deden. Maar het was nooit zo de bedoeling geweest.
Vind het wel goed dat justitie er tegenwoordig vaker achteraan gaat
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:45:58 #242
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193328498
Morgen gaan eindelijk speeltuinen hier open. Althans, vanaf morgen mag het. Ik hoop met heel m'n hart dat het van onze stad ook mag. Mijn kinderen zijn er wel aan toe.

En dan vanaf dinsdag hopelijk naar school. Communicatie gaat weer op z'n Belgisch.

-Maandagochtend: Vlaamse minister: vanaf 2 juni alle kinderen weer naar school.
- Maandagavond: hoho, de nationale veiligheidsraad moet dit nog goedkeuren.
- Dinsdag: de exit strategy commissie vergadert de hele dag over het teruggaan naar school voor alle kinderen, bericht komt dinsdagavond.
- Dinsdagavond: ze zijn nog aan het vergadering, bericht komt woensdagochtend.

Dus nu maar wachten op morgen. Ook fijn voor de scholen, die hebben nauwelijks voorbereidingstijd....
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:52:05 #243
63722 z80
I fink you freaky
pi_193328647
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Morgen gaan eindelijk speeltuinen hier open. Althans, vanaf morgen mag het. Ik hoop met heel m'n hart dat het van onze stad ook mag. Mijn kinderen zijn er wel aan toe.

En dan vanaf dinsdag hopelijk naar school. Communicatie gaat weer op z'n Belgisch.

-Maandagochtend: Vlaamse minister: vanaf 2 juni alle kinderen weer naar school.
- Maandagavond: hoho, de nationale veiligheidsraad moet dit nog goedkeuren.
- Dinsdag: de exit strategy commissie vergadert de hele dag over het teruggaan naar school voor alle kinderen, bericht komt dinsdagavond.
- Dinsdagavond: ze zijn nog aan het vergadering, bericht komt woensdagochtend.

Dus nu maar wachten op morgen. Ook fijn voor de scholen, die hebben nauwelijks voorbereidingstijd....
Hier in Duitsland kunnen ze er ook wat van. Er was gezamenlijk beleid vanuit Berlijn. 1 Deelstaat heeft dit opgeblazen. Direct gevolgd door de rest. Wat er in deelstaat 1 mag is in de andere verboden en andersom. Vanaf zaterdag mag er ineens heel veel meer hier in NRW.
pi_193329328
Ik wilde posten dat het in NL dan toch beter geregeld is.
Er is wel meer eenduidigheid over de grote lijnen in ieder geval.

Maar ik kreeg vandaag een mail van mijn sportschool (die - volgens hun Corona maatstaven- blijkbaar geen sportschool is) dat ze vorige week weer dicht moesten na een week open te zijn geweest. Ik ging toch al niet, dus dat had ik gemist. Er schijnen een hoop van de franchises open te zijn, maar als een gemeente het wil verbieden kan dat blijkbaar.
Eigenaar verontwaardigd en verdrietig, ik vind het eigenlijk niet zo’n rare zet. Want, ook al is het concept anders en ben je met weinig mensen binnen, het blijft wel een sportschool.
pi_193329461
Bij ons is het een sportruimte in een fysiotherapeutisch centrum. Fysio is opgestart, vandaag gaven ze ook aan welke therapeuten de corona therapie gingen doen. Maar het fysiofitness is nog niet opgestart
pi_193330243
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Irritant zeg.

Ik heb eens een verplichte cursus AtlasTi gevolgd op de uni. Dat is een volkomen bezopen jaren '90 programma om kwalitatieve data mee te analysen.
De cursus duurde 3 uur, in het computerlokaal. Dat mens heeft eerst dik een uur gepraat over ergonomisch werken en we moesten allemaal onze monitoren en stoelen aan gaan passen. Daarna ging het 45 minuten over hoe je dingen op een usb stick op moest slaan. Het was echt niet te doen. En ze werd steeds nijdiger omdat iedereen ging zitten kletsen en lachen. Toen de docent het gebeuren wat wilde sturen, werd hij afgeblaft en ging ze gewoon door.
Ja hoi, ik kom weer eens binnenvallen: dit klinkt echt zó enorm als mijn atlas.ti-docent. Waarvan ik weet dat ze ook extern cursussen gaf :D

Verder wil ik Tele6 in het voorbijgaan nog even een grote knuffel geven :* O+
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_193330933
Best griezelig dit... zat ihk van jouw woonstraat nog aan je te denken afgelopen week en voilá, daar heppiedur! :W
pi_193331032
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik wilde posten dat het in NL dan toch beter geregeld is.
Er is wel meer eenduidigheid over de grote lijnen in ieder geval.

Maar ik kreeg vandaag een mail van mijn sportschool (die - volgens hun Corona maatstaven- blijkbaar geen sportschool is) dat ze vorige week weer dicht moesten na een week open te zijn geweest. Ik ging toch al niet, dus dat had ik gemist. Er schijnen een hoop van de franchises open te zijn, maar als een gemeente het wil verbieden kan dat blijkbaar.
Eigenaar verontwaardigd en verdrietig, ik vind het eigenlijk niet zo’n rare zet. Want, ook al is het concept anders en ben je met weinig mensen binnen, het blijft wel een sportschool.
Mja mijn gup gaay volgens rutte vanaf 2 juni weer naar school.
Enige dat ik op dit moment weet... is dat ze de “mentoruren” naar school gaat.
De uren die daar onder vallen waren pre-corona.. er toch zeker 5 in de week waarvan 3 vrijwillig.

Dus ben toch benieuwd... zullen donderdag of vrijdag wel meer horen.

Wel is zo goed als zeker dat ze over is naar volgend jaar en dat ze nog wel toetsen gaan krijgen maar geen cijfers meer.
Gezien je wordt beoordeeld op inzet en werkhouding... is DUS je toetsen niet maken... eigenlijk geen optie :)

Merk wel dat een hoop leraren hier toch ook moeite mee hebben.
Diversen zijn langdurig ziek.. andwren laten zich openlijk uit over dat ze het niet eens zijn met het beleid van school en dat ze niet gemotiveerd zijn.
pi_193332528
Mogguh :O
  woensdag 27 mei 2020 @ 05:39:28 #250
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193332547
Hoi! Vanavond naar huis! *O*

Morgen naar de fysio! *O*
Overmorgen naar het strand *O*
pi_193332605
Mogge.
Vandaag kantoorvrij *O*
Vanmiddag naar de kapper :7
pi_193332707

Ik heb gisteravond gesport en vervolgens als een blok geslapen O+

Nu overal spierpijn :')

Is het bij jullie ook zo mistig?
pi_193332714
Hier geen mist! Helder, zonnig, windstil.
Ik ga maar eens een rondje lopen met honden.
  woensdag 27 mei 2020 @ 07:17:51 #254
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193332721
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:14 schreef mjan het volgende:

[..]

Ja hoi, ik kom weer eens binnenvallen: dit klinkt echt zó enorm als mijn atlas.ti-docent. Waarvan ik weet dat ze ook extern cursussen gaf :D
Laten we er gewoon van uit gaan dat het dezelfde is _O-
Spoilers!
  woensdag 27 mei 2020 @ 07:24:56 #255
63722 z80
I fink you freaky
pi_193332746
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 07:13 schreef Tele6 het volgende:

Nee geen mist hier. Nog wel fris buten.
pi_193332976
Mogge!

Geen mist hier maar op de radio hoorde ik wel een waarschuwing voor mist.

T was hier net een drukke bedoening bij de pindakaas Op het balkon, 3 koolmeesjes en een specht. De laatste baalt waarschijnlijk want te groot :D
  woensdag 27 mei 2020 @ 08:22:08 #257
63722 z80
I fink you freaky
pi_193333042
Ondanks geen nest van het roodborstje komt deze wel elke keer op de waslijn voor de keukendeur zitten om zijn vers gevangen rupsje op te eten. Het lijkt er op dat hij/zij aan mijn aanwezigheid aan het wennen is.
Eens kijken waar ik roodborstjes mee kan lokken/verwennen.
De koolmeesjes zijn een stuk schuwer. Deze komen niet veel dichterbij dan de fruitboom waar de luizen/spinnen en mieren uit gegeten worden.
pi_193333114
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 07:13 schreef Tele6 het volgende:

Mooi zo. Goed om te horen. Geen piekernacht!

Vandaag weer zo’n mooie dag. Wat zal ik eens gaan doen vandaag. Buiten. ☀
pi_193333227
Goedemorgen, ook hier geen mist. Hoorde wel een waarschuwing over felle zonkracht. Dus dat gaat smeren worden :)
pi_193333257
De koolmeesjes zijn hier momenteel zo brutaal als de beul. Vorige week zat ik op het balkon, de diva's ook. Zitten er 2 koolmeesjes op de balustrade vrolijk te fluiten. De diva's konden er tot nu grote frustratie niet bij (zo jammer dat ik het niet kon filmen).
pi_193333260
Het stinkt hier trouwens weer wel gigantisch door de smeulende Peel. Flink ongeluk gebeurd ook door de rook.
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 08:45:32 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193333262
@z80
Roodborstjes en mussen komen soms verrassend dicht bij.
pi_193333291
morning
  woensdag 27 mei 2020 @ 08:54:26 #264
63722 z80
I fink you freaky
pi_193333332
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:45 schreef derLudolf het volgende:
@:z80
Roodborstjes en mussen komen soms verrassend dicht bij.
Mussen komen hier in zwermen. Voornamelijk in de middag. Even een rondje onkruid. En dan maakt het voor de meeste ook niet uit ao je wel/niet in de tuin aanwezig bent.
De roeken en kraaien zitten tijdens het maaien ook rustig op de afrastering te wachten tot de piertje in zicht komen. Zolang de grasmaaier herrie maakt blijven ze rustig zitten. Wetend dat ik dan toch niet naar hun kan komen. Bij de merels hier is het wisselend. Er zit een familie die niet bang of schuw is. En er zijn er een paar die bij elk geluid of bewegen wegvliegen.
  woensdag 27 mei 2020 @ 09:00:14 #265
217702 Lonaa
Honger!
pi_193333393
Wakker. Boodschappendag.
pi_193333438
Vandaag komt de hulp *O* Straks in 1 keer een schoon huis in plaats van iedere dag een stukje schoon
pi_193333455
Mogguh!

Studeerdagje.
Oh en afwasdagje, ik heb het weer eens te lang uitgesteld. Suf eigenlijk :')
pi_193333546
Geen mist maar ook nog geen zin.
Wil vanmiddag toch de tuin en het zwembad in *O*
pi_193333721
Die mist was hier rond 8:00 alweer opgetrokken, nu deels blauwe lucht en wat wolkjes ^O^
  woensdag 27 mei 2020 @ 09:34:21 #270
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193333729
Wachten op de CV boer. Geen warm water uit de kraan, wel verwarming.

Ondertussen van ene confcall naar andere, en uitzoekwerk.
En een kut-excelklus.
  woensdag 27 mei 2020 @ 09:40:55 #271
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193333783
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:34 schreef fietsie het volgende:

En een kut-excelklus.
Goeie dag *O*
Spoilers!
  woensdag 27 mei 2020 @ 09:41:45 #272
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193333796
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Goeie dag *O*
Vooral dat Excel.
Brrrrr.

"afhankelijke keuzelijsten" bouwen
pi_193334090
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:41 schreef fietsie het volgende:

[..]

Vooral dat Excel.
Brrrrr.

"afhankelijke keuzelijsten" bouwen
Een mede-excel-hater ^) *O*
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 10:20:56 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193334190
quote:

En een kut-excelklus.
@cvboer2

Mijn voorganger op K&W :D
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:25:08 #275
63722 z80
I fink you freaky
pi_193334229
quote:

En een kut-excelklus.
Verwarming wordt warm met warmwatertappen? dan waarschijnlijk de driewegklep naar de vaantjes.
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:30:48 #276
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193334284
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:25 schreef z80 het volgende:

[..]

Verwarming wordt warm met warmwatertappen? dan waarschijnlijk de driewegklep naar de vaantjes.
Ketel van anderhalf jaar oud; doorstroomklep al vervangen in februari, dus ze mogen gaan storingzoeken. Zit onderhoudscontract op dus ik hoef niet bang te zijn voor rekeningen, betaal gewoon structureel teveel ;) :P
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:33:06 #277
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193334307
@ de bijenmensen hier.

Iemand al eens gekeken naar Honeyflow ? Is dat misschien een vriendelijke methode?
pi_193334552
Zo. De cursus gaat een stuk sneller dan de afgelopen dagen :P Drie hoofdstukken in 2,5 uur. En we skippen alle oefeningen :P Kan niet helemaal de bedoeling zijn, maar goed.....
pi_193334608
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:33 schreef fietsie het volgende:
@ de bijenmensen hier.

Iemand al eens gekeken naar Honeyflow ? Is dat misschien een vriendelijke methode?
Hebben we wel eens naar gekeken toen vriend die imkercursus volgde. Maar het idee blijft verder (grotendeels) wel hetzelfde als met een 'gewone' kast; het is op zoveel mogelijk honing oogsten gericht. Bij het oogsten moet je hooguit iets minder slopen (hoewel ik me kan herinneren dat ik me toen afvroeg hoe het precies zat met dat systeem, of er geen bijen klem kunnen komen te zitten) en je hebt nog steeds wel dat je het probleem van zwermen, verdrukking van de wilde bij, varoamijt..etc.
pi_193334699
Oh jongens, ik verheug me zo op de examens :')

Goed, het kan allemaal erger, maar we moeten 40 minuten van tevoren aanwezig zijn. Gelukkig moet ik ook 30-40 minuten fietsen vanaf mijn kamer. Het betekent dat ik om 7:15 uur op de fiets moet zitten. En ik ben geen ochtendmens. Althans, ik ben meestal niet chagrijnig, maar ik ben ook niet op mijn helderst. :P

En ik hoop dat ik niet ongesteld wordt die dagen, want we mogen tijdens de examens niet naar de wc :+ (Wel ervoor en erna)
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 11:13:35 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193334703
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:04 schreef Candaasje het volgende:
varoamijt
Daar heb je met een klassieke korf geen last van? Zo'n gevlochten geval?
pi_193334726
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Daar heb je met een klassieke korf geen last van? Zo'n gevlochten geval?
Jawel, dan ook neem ik aan.

De enige reden dat ik misschien ooit bijen zou houden, is om een zwerm op te vangen van imkers die anders geen plek hebben. Maar dan nog vind ik het vooral veel nadelen hebben. :)
pi_193334814
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:13 schreef Candaasje het volgende:
Oh jongens, ik verheug me zo op de examens :')

Goed, het kan allemaal erger, maar we moeten 40 minuten van tevoren aanwezig zijn. Gelukkig moet ik ook 30-40 minuten fietsen vanaf mijn kamer. Het betekent dat ik om 7:15 uur op de fiets moet zitten. En ik ben geen ochtendmens. Althans, ik ben meestal niet chagrijnig, maar ik ben ook niet op mijn helderst. :P

En ik hoop dat ik niet ongesteld wordt die dagen, want we mogen tijdens de examens niet naar de wc :+ (Wel ervoor en erna)
Toch is de belangrijkste vraag of je denkt dat je de examens gaat halen *G*
Véél koffie (mag dat wel :? )
pi_193334882
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:22 schreef Blues het volgende:

[..]

Toch is de belangrijkste vraag of je denkt dat je de examens gaat halen *G*
Véél koffie (mag dat wel :? )
Ja euh, dat is de vraag.... ik heb het eerste examen (organische chemie) nog nooit gemaakt, en ik dacht dat de slagingspercentages rond de 15% lagen vorig jaar....( :') ) dus we gaan het beleven 8-) ik ben er nog wel even een paar dagen flink zoet mee.

Veel koffie kan, maar je mag tussendoor niet plassen :P
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 11:39:39 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193335042
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Jawel, dan ook neem ik aan.

De enige reden dat ik misschien ooit bijen zou houden, is om een zwerm op te vangen van imkers die anders geen plek hebben. Maar dan nog vind ik het vooral veel nadelen hebben. :)
Ik geef weinig om honing, zo af en toe gebruik ik wat om een marinade voor beenham te maken. Dat kan prima met de goedkoopste.

Maar vind behoorlijk het opzich wil een interessant gebeuren.
pi_193335169
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik geef weinig om honing, zo af en toe gebruik ik wat om een marinade voor beenham te maken. Dat kan prima met de goedkoopste.

Maar vind behoorlijk het opzich wil een interessant gebeuren.
Als je de goedkoopste neemt, dan is het misschien wel interessant om te bedenken dat het vaak uit Amerika komt, waarin er zeker niet zachtzinnig met de bijen om wordt gegaan en dat er ook heel wat antibiotica doorheen gaat. (De documentaire More Than Honey gaat hier over)

Trailer, vanaf 1.28 minuut zie je een beetje die industrie. (Let niet op het epische muziekje, ook zonder dat muziekje, en met een vriend die dus in die tijd aan het imkeren was, schrokken we er wel van ;) )
pi_193335177
UPS :')

Eerst krijg ik maandag een mail dat een maaltijdbox bezorgd gaat worden die dag.
Daarna bericht dat de bezorging is uitgesteld (fijn, met bederfelijke produkten...). Berichtje naar Marley Spoon leerde dat er nog niks was ingepakt en de eerste mail wsch een foutje was. Dat geloven we dan maar... voor nu.

Nu komt hij vandaag, is de ook de afgesproken dag. Geen mail meer gehad maar via de oude mail kon ik zien dat hij ‘voor het eind van de dag’ wordt bezorgd.
Als je inlogt kun je een preciezere tijd zien. Wat wel handig is ivm avondeten.
Dus ik heb mijn ziel aan UPS verkocht en een account aangemaakt. Om daar te zien dat hij ‘voor het eind van de dag’ wordt bezorgd 8)7

Ik wil geen boodschappen doen omdat ik -als het goed is- vanavond voor zes dagen aan eten heb. Maar als ze pas laat komen moet ik wel etuh. Gelukkig heb ik wel wat liggen wat recht uit de diepvries in de pan kan.

En ik ga houdbaarheidsdata checken van de bestelling. En MS heel lang op pauze zetten want dit is gedoe.
  woensdag 27 mei 2020 @ 11:51:36 #288
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193335203
Sowieso zijn die boxen toch een methode om overschotvoorraden die tegen doordraaiprijzen worden ingekocht tegen een premiumprijs weer te verkopen?
pi_193335215
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:51 schreef fietsie het volgende:
Sowieso zijn die boxen toch een methode om overschotvoorraden die tegen doordraaiprijzen worden ingekocht tegen een premiumprijs weer te verkopen?
Geen idee. Het zijn wel redelijk dure grapjes, maar voor gemak wil ik best betalen.
Alleen niet als de bezorging suckt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 27-05-2020 12:36:49 (Spelling) ]
pi_193335262
Ik heb een aantal keren een MS box gehad. Heerlijk eten, niets van te zeggen. Supervers ook allemaal. Maar waar je bv van de AH best wel 2x kon eten (was nog altijd erg smakelijk) vond ik dat van de MS boxen niet, was niet lekker de volgende dag, laat staan nog een dag later. En ik vond het vaak calorierijke maaltijden. Maar wel erg smullen.
pi_193335742
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:51 schreef fietsie het volgende:
Winwin toch. Want ondanks dat het overschot is is het voor de drukke consument die niet steeds dezelfde 10 goto maaltijden wil koken een uitkomst.

En minder doordraai ook win, dus winwinwin.
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:50:34 #292
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193335886
Met gevaar voor eigen leven op een trapje op het balkon het optrekkoord van de zonnemarkies zelf weer gemaakt. Scheelt weer wat geld uitgeven aan een klusjesman.
Dat geld geven we vandaag dus maar uit om de beste sushi en sashimi van Nederland op te bestellen en op te halen bij Hokkai Kitchen in IJmuiden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_193335922
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:50 schreef golfer het volgende:
Met gevaar voor eigen leven op een trapje op het balkon het optrekkoord van de zonnemarkies zelf weer gemaakt. Scheelt weer wat geld uitgeven aan een klusjesman.
Dat geld geven we vandaag dus maar uit om de beste sushi en sashimi van Nederland op te bestellen en op te halen bij Hokkai Kitchen in IJmuiden.
_O_

Zo eens op de fiets - voor het eerst dit jaar 🙃 - en boodschappen doen voor de fok ovenschotel. :Y)
Het is weer een prachtige dag.👍🏼
Wij hebben een tof vakantiehuis gevonden.
pi_193336065
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:50 schreef golfer het volgende:
Goed bezig ^O^
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:10:41 #295
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193336120
Shit. Onze grasmaaier is kapot. Zucht. Voor de reparatiekosten kan je een nieuwe kopen dus dat is ook geen optie.
Spoilers!
pi_193336265
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Shit. Onze grasmaaier is kapot. Zucht. Voor de reparatiekosten kan je een nieuwe kopen dus dat is ook geen optie.
Marktplaats een optie?
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:27:37 #297
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193336357
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Marktplaats een optie?
Daar begin ik echt niet meer aan met elektrische of brandstofapparaten. Dat is alleen een optie als je er zelf aan kunt knutselen als er iets mee is. We hebben nu ook een tweedehands en hij heeft het een jaar gedaan. Ik zou nog wel overwegen om een tweedehands via onze grondwerker/hovenier te kopen maar dat is wel weer 350 euro. Misschien kunnen we voor dat bedrag beter een nieuw elektrisch apparaat kopen. Zo groot is het grasveld niet meer.

De hovenier komt vanavond wel even een machine brengen die we dit weekend mogen lenen zodat we toch een keer kunnen maaien. Da's wel heel tof. Ben erg blij dat we hem hebben gevonden. En hij is ook blij met ons, hij heeft al aardig wat gebeund hier.
Spoilers!
pi_193336368
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik denk dat J dit wel tof vind 8-)

of dit: https://www.amazon.nl/Gar(...)a-457667213986&psc=1

:P
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:29:52 #299
63722 z80
I fink you freaky
pi_193336390
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Daar begin ik echt niet meer aan met elektrische of brandstofapparaten. Dat is alleen een optie als je er zelf aan kunt knutselen als er iets mee is. We hebben nu ook een tweedehands en hij heeft het een jaar gedaan. Ik zou nog wel overwegen om een tweedehands via onze grondwerker/hovenier te kopen maar dat is wel weer 350 euro. Misschien kunnen we voor dat bedrag beter een nieuw elektrisch apparaat kopen. Zo groot is het grasveld niet meer.

De hovenier komt vanavond wel even een machine brengen die we dit weekend mogen lenen zodat we toch een keer kunnen maaien. Da's wel heel tof. Ben erg blij dat we hem hebben gevonden. En hij is ook blij met ons, hij heeft al aardig wat gebeund hier.
Maar wat is er stuk? Meeste is wel te maken voor niet te veel geld.
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:33:28 #300
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193336447
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:28 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik denk dat J dit wel tof vind 8-)
[ afbeelding ]

of dit: https://www.amazon.nl/Gar(...)a-457667213986&psc=1

:P
Dat vind ik ook leuk :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:29 schreef z80 het volgende:

[..]

Maar wat is er stuk? Meeste is wel te maken voor niet te veel geld.
De meskoppeling. Een nieuw onderdeel kost 239 euro, en dat is niet eens een onderdeel van Honda zelf.
Spoilers!
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:47:06 #301
63722 z80
I fink you freaky
pi_193336651
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')