abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 25 mei 2020 @ 23:04:05 #1
408813 crew  trein2000
pi_193312549
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ona-noodwet-a4000774

In de NRC een heel stuk over de coronamaatregelen en de noodzaak voor een noodwet.

Want zoals het nu gaat kan eigenlijk niet. Bedenk hier hoe deze noodwet er uit zou moeten zien. Wat is volgens jullie een goede balans?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193313128
Ik wil een wet + hele noodzakelijke hoge boetes + administratiekosten.
Wat denken ze wel niet, 8 fucking doden in één dag! Dit kan zo niet langer! :(
pi_193313191
Gaat nergens over dit. Het zijn grondrechten en ik kan nu van veel van mijn grondrechten niet gebruik maken zoals het recht op vergadering.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193313248
Weg ermee
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 25 mei 2020 @ 23:44:59 #5
451005 Grems
Clown World
pi_193313409
-onz is elders-

[ Bericht 97% gewijzigd door capricia op 25-05-2020 23:59:57 ]
pi_193313782
Het kabinet heeft dit zelf over zichzelf afgeroepen door niet de bestaande wetgevingen over uitzonderingstoestanden in werking te laten treden. Er wordt ook nergens uitgelegd waarom die niet afdoende zijn. De coordinatiewetten bieden veel bevoegdheden.

Ik snap het niet meer. Is het echt het woordje 'noodtoestand' dat men wil vermijden?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 mei 2020 @ 00:11:42 #7
408813 crew  trein2000
pi_193313802
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 23:33 schreef RTR het volgende:
Gaat nergens over dit. Het zijn grondrechten en ik kan nu van veel van mijn grondrechten niet gebruik maken zoals het recht op vergadering.
Er zijn maar heel weinig grondrechten absoluut, ik denk dat de aangebrachte beperkingen (op misschien een enkele uitzonderingssituatie na) inhoudelijk prima zijn. Alleen procedureel ernstig dubieus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193313863
Gewoon de noodtoestand uitroepen, zijn we klaar met dit geneuzel.
pi_193313892
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 23:33 schreef RTR het volgende:
Gaat nergens over dit. Het zijn grondrechten en ik kan nu van veel van mijn grondrechten niet gebruik maken zoals het recht op vergadering.
Als het weer toegestaan is verwacht ik er dan ook eentje van je, leuk.
-nee-
pi_193313963
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 00:16 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Als het weer toegestaan is verwacht ik er dan ook eentje van je, leuk.
Komt goed.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193313982
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 00:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er zijn maar heel weinig grondrechten absoluut, ik denk dat de aangebrachte beperkingen (op misschien een enkele uitzonderingssituatie na) inhoudelijk prima zijn. Alleen procedureel ernstig dubieus.
Terwijl het juist veel beter gaat.
Ik vind het maar een rare manier van doen allemaal en lijkt me nogal overbodig.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193314477
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 23:33 schreef RTR het volgende:
Gaat nergens over dit. Het zijn grondrechten en ik kan nu van veel van mijn grondrechten niet gebruik maken zoals het recht op vergadering.
boe hoe. Volksgezondheid is ook een grondrecht.

Organiseerde je wekelijks protesten?
pi_193314534
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 01:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

boe hoe. Volksgezondheid is ook een grondrecht.

Organiseerde je wekelijks protesten?
Ik heb wel betere dingen te doen. En volksgezondheid vind ik ook een kulargument.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193314574
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 01:15 schreef RTR het volgende:

[..]
En volksgezondheid vind ik ook een kulargument.
:')

Dan is meer dan de helft van de wereld gek geworden in jouw ogen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193314594
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 01:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

:')

Dan is meer dan de helft van de wereld gek geworden in jouw ogen.
Misschien is ook wel zo. Er is godverdomme jaren op de zorg bezuinigd, het inkopen van mondkapjes en handschoenen is geen hogere wiskunde ofzo. Bedden zijn wegbezuinigd maar zelfs op de absolute top zijn we niet over IC-capiciteit heen gegaan en is de schade tot nu toe aardig beperkt.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193314628
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 01:25 schreef RTR het volgende:

[..]

Misschien is ook wel zo. Er is godverdomme jaren op de zorg bezuinigd, het inkopen van mondkapjes en handschoenen is geen hogere wiskunde ofzo. Bedden zijn wegbezuinigd maar zelfs op de absolute top zijn we niet over IC-capiciteit heen gegaan en is de schade tot nu toe aardig beperkt.
Daar heb ik het niet over. De halve wereld heeft maatregelen genomen die grondrechten schenden vanwege de volksgezondheid. In jouw ogen zijn al die landen knettergek geworden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 26 mei 2020 @ 09:06:32 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193316166
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 01:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar heb ik het niet over. De halve wereld heeft maatregelen genomen die grondrechten schenden vanwege de volksgezondheid. In jouw ogen zijn al die landen knettergek geworden.
Dus omdat de halve wereld het doet, is het allemaal prima?

We hebben een grondwet afgesproken, juist om in dit soort situaties niet te moeten vervallen in een anarchistische bananenrepubliek waar een overheid misbruik maakt van macht om 'het volk' te kunnen onderdrukken.

Dus:
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 23:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Weg ermee
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 26 mei 2020 @ 09:09:53 #18
74056 crew  ToT
pi_193316208
Dit geintje heeft al wel lang genoeg geduurd.
Alles gewoon stapsgewijs weer terug brengen naar hoe het was, en geen rare noodwetten verzinnen.
Mocht de boel ineens toch weer de kop op steken, dan scherpen we de boel gewoon weer ff wat meer aan.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 09:10:45 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_193316218
Alles wat ingrijpt achter de voordeur hoort er in elk geval niet in thuis.

En nadat deze hele crisis achter de rug is kan het ook geen kwaad om eens wat breder na te denken over de constructie die we in dit land kennen, waarbij we (als voorbeeld) de grondwettelijke vrijheid van vereniging in de wet vervolgens weer doodleuk af kunnen schaffen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_193318316
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 23:33 schreef RTR het volgende:
Gaat nergens over dit. Het zijn grondrechten en ik kan nu van veel van mijn grondrechten niet gebruik maken zoals het recht op vergadering.
Vergaderingen zijn niet verboden. Kan je gewoon op afstand doen, video/audio mogelijkheden genoeg.

Gezondheid/Veiligheid zijn ook best belangrijk. Zonder die, heeft vergaderen weinig nut.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 01:25 schreef RTR het volgende:
Misschien is ook wel zo. Er is godverdomme jaren op de zorg bezuinigd, het inkopen van mondkapjes en handschoenen is geen hogere wiskunde ofzo. Bedden zijn wegbezuinigd maar zelfs op de absolute top zijn we niet over IC-capiciteit heen gegaan en is de schade tot nu toe aardig beperkt.
De vraag is wel, als we nu minder bezuinigd hadden, wat had er dan anders geweest?

Hadden we dan meer IC bedden gehad? Of hadden we dit extra geld aan ouderen zorg / GGZ/GGD besteed?
pi_193320387
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 01:25 schreef RTR het volgende:

[..]

Misschien is ook wel zo. Er is godverdomme jaren op de zorg bezuinigd, het inkopen van mondkapjes en handschoenen is geen hogere wiskunde ofzo. Bedden zijn wegbezuinigd maar zelfs op de absolute top zijn we niet over IC-capiciteit heen gegaan en is de schade tot nu toe aardig beperkt.
Joh, we zijn er dus niet overheen gegaan OMDAT we het land hebben platgegooid. Kom op he.
pi_193320408
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:10 schreef Janneke141 het volgende:
Alles wat ingrijpt achter de voordeur hoort er in elk geval niet in thuis.

En nadat deze hele crisis achter de rug is kan het ook geen kwaad om eens wat breder na te denken over de constructie die we in dit land kennen, waarbij we (als voorbeeld) de grondwettelijke vrijheid van vereniging in de wet vervolgens weer doodleuk af kunnen schaffen.
Lees de grondwet eens. Elk grondrecht kent beperkingen.

En niks regelen achter de voordeur? Meen je deze?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:00:28 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_193322401
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

Lees de grondwet eens. Elk grondrecht kent beperkingen.
Weet ik, en dat is ook logisch. Kan het nog steeds geen kwaad om af en toe te bediscussiëren of de opzet nog deugt. In normale tijden blijven grondrechten vrij ongemerkt overeind. Juist in crisissituaties moet je, achteraf, bekijken of er juist is gehandeld zodat je daarvan kan leren voor de toekomst.

Dat er inbreuk op grondrechten is (en wordt) gemaakt staat voor mij niet ter discussie - dat is gewoon zo. De vraag of het terecht en proportioneel was, die zal moeten worden beantwoord.
quote:
En niks regelen achter de voordeur? Meen je deze?
Wel tot op zekere hoogte. Dat ik jou niet mag vermoorden achter mij eigen voordeur spreekt redelijk voor zich natuurlijk. Maar of ik wel of niet afstand ga houden tot de mensen die in mijn huis op bezoek komen is toch echt mijn eigen zaak, en die van mijn bezoek. Iedere wet die het mogelijk maakt om boetes en strafbladen uit te delen aan mensen die zich in eigen huis niet aan coronamaatregelen houden, verwerp ik.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_193323126
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Weet ik, en dat is ook logisch. Kan het nog steeds geen kwaad om af en toe te bediscussiëren of de opzet nog deugt. In normale tijden blijven grondrechten vrij ongemerkt overeind. Juist in crisissituaties moet je, achteraf, bekijken of er juist is gehandeld zodat je daarvan kan leren voor de toekomst.

Dat er inbreuk op grondrechten is (en wordt) gemaakt staat voor mij niet ter discussie - dat is gewoon zo. De vraag of het terecht en proportioneel was, die zal moeten worden beantwoord.
[..]

Wel tot op zekere hoogte. Dat ik jou niet mag vermoorden achter mij eigen voordeur spreekt redelijk voor zich natuurlijk. Maar of ik wel of niet afstand ga houden tot de mensen die in mijn huis op bezoek komen is toch echt mijn eigen zaak, en die van mijn bezoek. Iedere wet die het mogelijk maakt om boetes en strafbladen uit te delen aan mensen die zich in eigen huis niet aan coronamaatregelen houden, verwerp ik.
Leuk dat jij de wet verwerpt. Maar zo werkt het niet.

Misschien dat sportscholen proportionaliteit nog wel kunnen betwisten, maar verder moeten mensen zich niet zo aanstellen. Het is niet ineens noord Korea hier.
pi_193323155
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Joh, we zijn er dus niet overheen gegaan OMDAT we het land hebben platgegooid. Kom op he.
Aanname (y) Horeca sluiten was nergens voor nodig.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:06:35 #26
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193323242
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus omdat de halve wereld het doet, is het allemaal prima?

We hebben een grondwet afgesproken, juist om in dit soort situaties niet te moeten vervallen in een anarchistische bananenrepubliek waar een overheid misbruik maakt van macht om 'het volk' te kunnen onderdrukken.

Dus:
[..]

Aha, vandaar dat Geert en Thierry stonden te schreeuwen om een echte volledige lockdown. Die partijleden zijn inderdaad niet zo van de democratie. Hooguit 40-45%
Wie dit leest is gek
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:19:54 #27
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193323369
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:06 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Aha, vandaar dat Geert en Thierry stonden te schreeuwen om een echte volledige lockdown. Die partijleden zijn inderdaad niet zo van de democratie. Hooguit 40-45%
Schaamteloze Godwin :')

Maak er dan 33-45% van :W
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:26:36 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_193323431
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Leuk dat jij de wet verwerpt. Maar zo werkt het niet.

Misschien dat sportscholen proportionaliteit nog wel kunnen betwisten, maar verder moeten mensen zich niet zo aanstellen. Het is niet ineens noord Korea hier.
Weet je hoe het hier werkt, omdat het hier inderdaad geen Noord-Korea is: dat we democratische beslissingen kunnen nemen, meningen mogen geven en publieke debatten kunnen voeren over het gevoerde en te voeren beleid. En dan kan daaruit volgen dat het beleid goed was, of juist niet.

En als er na die discussie democratisch besloten wordt dat het goed was, dan is dat de uitkomst en prima. En als eruit komt dat het eigenlijk toch anders had gemoeten, dan is dat de uitkomst en ook prima en kunnen we het in de toekomst anders doen.

Iets is niet waar omdat het toevallig een wet is hè. Ook die zijn vloeibaar, zeker in roerige tijden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 mei 2020 @ 17:39:25 #29
408813 crew  trein2000
pi_193323596
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Leuk dat jij de wet verwerpt. Maar zo werkt het niet.

Misschien dat sportscholen proportionaliteit nog wel kunnen betwisten, maar verder moeten mensen zich niet zo aanstellen. Het is niet ineens noord Korea hier.
Er zijn wel met scherpe kantjes aan het huidige beleid.
Verder eens met Janneke dat coronabeleid niet zo ver mag gaan dat het achter de voordeur doorgaat. (Tenzij daar echt halve evenementen gaan plaatsvinden natuurlijk).n

Verder denk ik dat de kwalificatie Noord-Koreaans best wel toepasselijk is voor deze wijze van regeren per noodverordening. Het was wellicht begrijpelijk in de eerste weken. Maar het is bijna juno en er is nog geen wettelijke basis. Dat is gewoon niet rechtstatelijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:06:46 #30
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193323946
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er zijn wel met scherpe kantjes aan het huidige beleid.
Verder eens met Janneke dat coronabeleid niet zo ver mag gaan dat het achter de voordeur doorgaat. (Tenzij daar echt halve evenementen gaan plaatsvinden natuurlijk).n

Verder denk ik dat de kwalificatie Noord-Koreaans best wel toepasselijk is voor deze wijze van regeren per noodverordening. Het was wellicht begrijpelijk in de eerste weken. Maar het is bijna juno en er is nog geen wettelijke basis. Dat is gewoon niet rechtstatelijk.
Letterlijk misschien niet maar de tweede kamer, toch zijnde de vertegenwoordiging van "het volk", is onmiddelijk en volledig geïnformeerd over de achterliggende (epidemische) cijfers van een bepaalde beslissing.
Er zijn debatten geweest, met moties waarover gestemd is.
Er zijn ook tijdens de debatten beslissingen bijgesteld op aandringen van coalitie of oppositie.
Dus ik denk dat er nog een redelijke goede democratische grondslag achter zit.
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 mei 2020 @ 18:15:34 #31
408813 crew  trein2000
pi_193324064
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:06 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Letterlijk misschien niet maar de tweede kamer, toch zijnde de vertegenwoordiging van "het volk", is onmiddelijk en volledig geïnformeerd over de achterliggende (epidemische) cijfers van een bepaalde beslissing.
Er zijn debatten geweest, met moties waarover gestemd is.
Er zijn ook tijdens de debatten beslissingen bijgesteld op aandringen van coalitie of oppositie.
Dus ik denk dat er nog een redelijke goede democratische grondslag achter zit.
Oneens. De noodverordening is nooit behandeld in enige volksvertegenwoordiging. Er is zelfs een burgemeester die weigert verantwoording af te leggen tot na de crisis ...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:19:44 #32
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193325227
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Oneens. De noodverordening is nooit behandeld in enige volksvertegenwoordiging. Er is zelfs een burgemeester die weigert verantwoording af te leggen tot na de crisis ...
Het is ook een noodgeval en nood breekt wet zou je bijna zeggen.
Maar de TK heeft in ons landje alle mogelijkheden om zich buitenparlementair te uiten. Van Jensen tot Joop.nl. Ik kreeg niet de indruk dat er veel gebruik van gemaakt werd.
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 mei 2020 @ 19:23:25 #33
408813 crew  trein2000
pi_193325315
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:19 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het is ook een noodgeval en nood breekt wet zou je bijna zeggen.
Maar de TK heeft in ons landje alle mogelijkheden om zich buitenparlementair te uiten. Van Jensen tot Joop.nl. Ik kreeg niet de indruk dat er veel gebruik van gemaakt werd.
Daar zijn middelen voor die prima rechtstatelijk zijn. Ze heten noodwetten. Dan moet je die inzetten.

Dit is gewoon niet rechtstatelijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193351641
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:06 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Aha, vandaar dat Geert en Thierry stonden te schreeuwen om een echte volledige lockdown. Die partijleden zijn inderdaad niet zo van de democratie. Hooguit 40-45%
Die lijken anders een stuk rechtsstatelijker dan het broddelwerkje van Grapperhaus waarvan hij zelfs niet eens weet wat nou de afspraken zijn en wat de regels. De dictators van Polen en Hongarije zouden dolblij zijn wanneer ze zonder enige wettelijke basis de grondwet aan hun laars konden lappen en politie-agenten bij mensen achter de voordeur boetes te laten uitdelen voor samenscholing.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 28 mei 2020 @ 12:46:00 #35
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193352311
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die lijken anders een stuk rechtsstatelijker dan het broddelwerkje van Grapperhaus waarvan hij zelfs niet eens weet wat nou de afspraken zijn en wat de regels. De dictators van Polen en Hongarije zouden dolblij zijn wanneer ze zonder enige wettelijke basis de grondwet aan hun laars konden lappen en politie-agenten bij mensen achter de voordeur boetes te laten uitdelen voor samenscholing.
Weet je, ik kom zelf uit de luchtvaart en als piloot leer je altijd één ding voor als er een noodsituatie ontstaat:
1: Fly
2: Navigate
3: Communicate

En dat is precies wat de regering gedaan geeft.
Eerst Nederland in de lucht houden, daarna bepalen welke kant we verder op moeten voor een veilige landing en nu is het tijd om alles vast te leggen, te bediscusseren en lessen voor de toekomt te trekken.
Wie dit leest is gek
pi_193352831
quote:
99s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:46 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Weet je, ik kom zelf uit de luchtvaart en als piloot leer je altijd één ding voor als er een noodsituatie ontstaat:
1: Fly
2: Navigate
3: Communicate
Ik komt zelf uit het recht en regeren bestaat in en uit recht, inclusief de grondrechten. Dat is de rechtsstaat en als het een vliegtuig was dan heeft de regering die overtrokken. Jij als stewardess weet wat er dan gebeurd.

quote:
En dat is precies wat de regering gedaan geeft.
Eerst Nederland in de lucht houden, daarna bepalen welke kant we verder op moeten voor een veilige landing en nu is het tijd om alles vast te leggen, te bediscusseren en lessen voor de toekomt te trekken.
Nee, de regering heeft eerst gedaan alsof de storm er niet was, heeft vervolgens gedaan of niemand die zag aankomen, met meer geluk dan wijsheid net niet gecrashed om vervolgens van de koers af te raken en te falen in de communicatie.

Er is gewoon een wet voor de noodsituaties. De regering verkoos die niet te gebruiken maar het via andere regelingen en daarmee op ondemocratische en ongrondwettige wijze te 'regelen', waardoor er dus eigenlijk niks geregeld is.

Je had al in januari kunnen beginnen met het wel fatsoenlijk uitwerken van een regeling en zelfs een spoedwet kunnen maken. Maar zelfs bij het hopeloos achter de feiten aanlopen had de gekozen noodoplossing beter in mekaar gezet moeten zijn en had je meteen moeten beginnen aan een fatsoenlijke regeling. Maar Grapperhaus moest vooral daadkrachtig overkomen en zat er met zijn politiek kapitaal in, dus had het de voorkeur om maandenlang te verzwijgen dat het aan alle kanten rammelt en het grootste deel van het optreden van de handhavers en de boetes onrechtmatig zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 28 mei 2020 @ 16:51:22 #37
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193355453
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik komt zelf uit het recht en regeren bestaat in en uit recht, inclusief de grondrechten. Dat is de rechtsstaat en als het een vliegtuig was dan heeft de regering die overtrokken. Jij als stewardess weet wat er dan gebeurd.
[..]

Nee, de regering heeft eerst gedaan alsof de storm er niet was, heeft vervolgens gedaan of niemand die zag aankomen, met meer geluk dan wijsheid net niet gecrashed om vervolgens van de koers af te raken en te falen in de communicatie.

Er is gewoon een wet voor de noodsituaties. De regering verkoos die niet te gebruiken maar het via andere regelingen en daarmee op ondemocratische en ongrondwettige wijze te 'regelen', waardoor er dus eigenlijk niks geregeld is.

Je had al in januari kunnen beginnen met het wel fatsoenlijk uitwerken van een regeling en zelfs een spoedwet kunnen maken. Maar zelfs bij het hopeloos achter de feiten aanlopen had de gekozen noodoplossing beter in mekaar gezet moeten zijn en had je meteen moeten beginnen aan een fatsoenlijke regeling. Maar Grapperhaus moest vooral daadkrachtig overkomen en zat er met zijn politiek kapitaal in, dus had het de voorkeur om maandenlang te verzwijgen dat het aan alle kanten rammelt en het grootste deel van het optreden van de handhavers en de boetes onrechtmatig zijn.
Dus jij, als uitvoerende in het rioolrecht, denkt dat in januari, 6 weken voor de carnaval de regering al noodwetten had moeten maken om het land te kunnen lockdownen?
Alleen het verbieden van het carnaval en het wintersporttoerisme zelf zou meer opschudding veroorzaakt hebben.
Het zal niet perfect gegaan zijn maar er was tenminste wel draagvlak. In het parlement én onder de inwoners van dit land.
Wie dit leest is gek
pi_193356998
quote:
99s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:51 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dus jij, als uitvoerende in het rioolrecht, denkt dat in januari, 6 weken voor de carnaval de regering al noodwetten had moeten maken om het land te kunnen lockdownen?
Wetten voor een noodtoestand moeten per definitie klaarliggen voor het geval het noodlot toeslaat. De kabinetten Rutte kenmerken zich door pas reageren wanneer een probleem zich aandient en de coalitie verwaarloost in het algemeen haar wetgevende taak, maar als een stuk China in lockdown gaat om de verspreiding van het virus tegen te gaan dan gaat een competent bestuur toch even kijken hoe het er wettelijk in Nederland voorstaat en of dat toereikend is.

Maar we worden dramatisch incompetent bestuurd, dus moest Grapperhaus eind maart voor de persconferentie snel even wat maatregelen uit zijn mouw schudden, die dus wettelijk en rechtsstatelijk voor geen meter deugen.

quote:
Alleen het verbieden van het carnaval en het wintersporttoerisme zelf zou meer opschudding veroorzaakt hebben.
Het zal niet perfect gegaan zijn maar er was tenminste wel draagvlak. In het parlement én onder de inwoners van dit land.
Wat een gelul, het wettelijk kader moet gewoon klaarliggen voor als je het nodig hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 8 juni 2020 @ 09:02:22 #39
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_193533026
Leesvoer:

https://www.gemeente.nu/c(...)onsultatieversie.pdf

Aan mijn primaire voorwaarde, de wet stopt bij de voordeur, wordt in elk geval niet voldaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 8 juni 2020 @ 09:07:50 #40
408813 crew  trein2000
pi_193533064
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:02 schreef Janneke141 het volgende:
Leesvoer:

https://www.gemeente.nu/c(...)onsultatieversie.pdf

Aan mijn primaire voorwaarde, de wet stopt bij de voordeur, wordt in elk geval niet voldaan.
Nou ja. Het kunnen stoppen van echte Corona-verspreid events lijkt me wel een logische bevoegdheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 8 juni 2020 @ 09:12:24 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_193533098
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja. Het kunnen stoppen van echte Corona-verspreid events lijkt me wel een logische bevoegdheid.
Ja, maar deze wet maakt het mogelijk om ook kinderfeestjes van vijf kinderen te ontruimen.

Ik ben geen jurist, maar ik ben inmiddels op bladzijde zes en volgens mij laat zich dit hele verhaal in één zin samenvatten als 'vanaf nu bepalen we per ministeriële regeling precies wat jij wel en niet mag doen'.

Oftewel, de democratische legitimering waarom gevraagd werd wordt bij wet alsnog ontweken. De Tweede Kamer mag instemmen met maatregelen die ze nog helemaal niet kennen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 8 juni 2020 @ 09:15:42 #42
408813 crew  trein2000
pi_193533122
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, maar deze wet maakt het mogelijk om ook kinderfeestjes van vijf kinderen te ontruimen.
Dat lijkt mij sterk. Ik zie daar geen ernstige vrees in. Zeker omdat de basisscholen gewoon open zijn.

Maar ik snap de strekking van je bezwaar. Ik zie het echter niet zo ver komen. Proportionaliteit is altijd een ding natuurlijk.
quote:
Ik ben geen jurist, maar ik ben inmiddels op bladzijde zes en volgens mij laat zich dit hele verhaal in één zin samenvatten als 'vanaf nu bepalen we per ministeriële regeling precies wat jij wel en niet mag doen'.
Lijkt mij tamelijk accuraat. En ik snap dat tot op zekere hoogte ook wel. Want je moet snel kunnen schakelen. Maar het is wel wat dubieus voor zulke verregaande maatregelen ja.
quote:
Oftewel, de democratische legitimering waarom gevraagd werd wordt bij wet alsnog ontweken. De Tweede Kamer mag instemmen met maatregelen die ze nog helemaal niet kennen.
Nou ja niet helemaal natuurlijk. Maar dat de democratische legitimatie zwak is ben ik wel met je eens
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 8 juni 2020 @ 09:21:06 #43
408813 crew  trein2000
pi_193533168
Ik ben overigens wel benieuwd hoe men dat ernstige vrees criterium gaat invullen. Ik neem aan dat daar wel iets meer voor nodig is dan enkel geen afstand houden?
Oh. Er staat een voorbeeld bij:
quote:
Het kan bijvoorbeeld gaan om een groot aantal personen die zich in een kleine ruimte bevinden, zonder de veilige afstand in acht te nemen.
Tja :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193559015
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:15 schreef trein2000 het volgende:
Lijkt mij tamelijk accuraat. En ik snap dat tot op zekere hoogte ook wel.
Hoezo, dat snap je wel ?
Wat valt er in godsnaam te snappen aan het afpakken van grondrechten en vrijheden van burgers ?
Dat is absoluut ontoelaatbaar
quote:
Want je moet snel kunnen schakelen. Maar het is wel wat dubieus voor zulke verregaande maatregelen ja.
Houze snelschakelen ?
Voor een virusje waar veelal ouderen aan sterven moet het Rutte regime volledig op de Noord Koreaanse toer gaan ?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 9 juni 2020 @ 22:00:58 #45
408813 crew  trein2000
pi_193559055
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 21:58 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hoezo, dat snap je wel ?
Wat valt er in godsnaam te snappen aan het afpakken van grondrechten en vrijheden van burgers ?
Dat is absoluut ontoelaatbaar
[..]

Houze snelschakelen ?
Voor een virusje waar veelal ouderen aan sterven moet het Rutte regime volledig op de Noord Koreaanse toer gaan ?
Omdat we te maken hebben met een dodelijk virus. Zesduizend doden alleen al in Nederland. Dan is er niet altijd tijd voor de hele wetsprocedure. Dan wil je snel iets doen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193559172
Wat heb je toch steeds met je dodelijk virus ??
Er gaan jaarlijks 150.000 dood in Nederland, 6000 doden in 3 maanden tijd door Corona, waarvan verreweg de meeste hoogbejaard, dat is helemaal niks
Stond jij bij de griepepidemeien die we om de zoveel jaar hebben en waar ook regelmatig 6-8000 mensen aan sterven ook te schreeuwen dat ze je vrjijheid en rechten af moeten nemen ?
En dan moeten we voor 6.000 doden in Nederland gedurende de 3 maanden dat het virus er is een Coronawet opstellen waar ze in China jaloers op zouden zijn ?

Je spoort niet kerel, echt niet

Het enige wat we zo snel mogelijk moeten doen is zorgen dat Rutte, Hugo de Jonge, Grapperhaus en Jaap van Dissel achter tralies belanden voordat ze nog meer schade aanrichten
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:07:57 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193559203
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat we te maken hebben met een dodelijk virus. Zesduizend doden alleen al in Nederland. Dan is er niet altijd tijd voor de hele wetsprocedure. Dan wil je snel iets doen.
Eerst keihard falen om de risicogroepen fatsoenlijk te beschermen en na 6K slachtoffers nog met een wetje komen. Too little too late.

Maar zo kennen we de Nederlandse politiek weer, vooral veel op papier zetten maar als er hands on gehandeld moet worden zijn ze nergens te bekennen.
pi_193559245
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Eerst keihard falen om de risicogroepen fatsoenlijk te beschermen en na 6K slachtoffers nog met een wetje komen. Too little too late.

Maar zo kennen we de Nederlandse politiek weer, vooral veel op papier zetten maar als er hands on gehandeld moet worden zijn ze nergens te bekennen.
Van die 6k zijn er 3k in verpleegtehuizen.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 9 juni 2020 @ 22:11:53 #49
408813 crew  trein2000
pi_193559291
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:06 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat heb je toch steeds met je dodelijk virus ??
Er gaan jaarlijks 150.000 dood in Nederland, 6000 doden in 3 maanden tijd door Corona, waarvan verreweg de meeste hoogbejaard, dat is helemaal niks
Stond jij bij de griepepidemeien die we om de zoveel jaar hebben en waar ook regelmatig 6-8000 mensen aan sterven ook te schreeuwen dat ze je vrjijheid en rechten af moeten nemen ?
En dan moeten we voor 6.000 doden in Nederland gedurende de 3 maanden dat het virus er is een Coronawet opstellen waar ze in China jaloers op zouden zijn ?

Je spoort niet kerel, echt niet

Het enige wat we zo snel mogelijk moeten doen is zorgen dat Rutte, Hugo de Jonge, Grapperhaus en Jaap van Dissel achter tralies belanden voordat ze nog meer schade aanrichten
Degene die stelt dat de halve regering strafrechtelijk verwijtbaar handelt zegt dat ik niet spoor? Bijzonder.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 9 juni 2020 @ 22:12:45 #50
408813 crew  trein2000
pi_193559317
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Eerst keihard falen om de risicogroepen fatsoenlijk te beschermen en na 6K slachtoffers nog met een wetje komen. Too little too late.

Maar zo kennen we de Nederlandse politiek weer, vooral veel op papier zetten maar als er hands on gehandeld moet worden zijn ze nergens te bekennen.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193559359
Een virus houdt zich niet aan wetten derhalve is deze dan ook volmaakt zinloos.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:15:36 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193559385
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Het is vooral burgertje pesten met allemaal betuttelende regeltjes die amper effect sorteren en intussen steeds meer ergernis opwekken.

Na het hele Dam-gebeuren bovendien totaal niet meer serieus te nemen.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 9 juni 2020 @ 22:16:54 #53
408813 crew  trein2000
pi_193559406
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is vooral burgertje pesten met allemaal betuttelende regeltjes die amper effect sorteren en intussen steeds meer ergernis opwekken.

Na het hele Dam-gebeuren bovendien totaal niet meer serieus te nemen.
Burgertje pesten. Duizenden doden is ook om de burger te pesten of wat? :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:19:27 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193559474
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Burgertje pesten. Duizenden doden is ook om de burger te pesten of wat? :')
Cijfers gezien van de laatste anderhalve maand? De piek veroorzaakt door wintersporters, carnaval en massale evenementen van februari/maart ligt al een tijd achter ons.

Die 1,5 meter - zeker in de open air - is een hoax.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 9 juni 2020 @ 22:20:12 #55
408813 crew  trein2000
pi_193559487
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Cijfers gezien van de laatste anderhalve maand?

Die 1,5 meter - zeker in de open air - is een hoax.
Spreek gewoon nederlands met je interessantdoenerij. En kom met een bron.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:20:19 #56
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193559489
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Cijfers gezien van de laatste anderhalve maand?

Die 1,5 meter - zeker in de open air - is een hoax.
Het is vooral de reden dat we "maar" 10.000 doden hebben en geen 100.000.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:21:13 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193559506
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Spreek gewoon nederlands met je interessantdoenerij. En kom met een bron.
Laat het kabinet maar met een bron komen dat hun wetjes gerechtvaardigd zijn.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:21:42 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193559514
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:20 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het is vooral de reden dat we "maar" 10.000 doden hebben en geen 100.000.
Blijf dat vooral geloven jongen.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 9 juni 2020 @ 22:22:46 #59
408813 crew  trein2000
pi_193559545
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Laat het kabinet maar met een bron komen dat hun wetjes gerechtvaardigd zijn.
6 duizend doden en de groeten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:25:39 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193559610
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

6 duizend doden en de groeten.
Ja, gevolg van de combi wintersport/carnaval/massale evenementen-piek die in februari en maart woedde, inderdaad.

Intussen zijn we drie maanden verder en hebben al die drukke stranden, Hornbachs, Ikea's, bevrijdingsdagen, geopende scholen en kappersbezoeken amper nog voor significante cijfers gezorgd.
pi_193559618
Sterftecijfers worden per jaar bekeken.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 9 juni 2020 @ 22:26:36 #62
408813 crew  trein2000
pi_193559634
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:26 schreef PP_Sound het volgende:
Sterftecijfers worden per jaar bekeken.
Per dag in deze tijden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193559646
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Per dag in deze tijden.
Heeft weinig zin.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:28:20 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193559672


[ Bericht 100% gewijzigd door WheeledWarrior op 09-06-2020 22:28:44 ]
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:29:26 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193559717
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

6 duizend doden en de groeten.
Misschien hadden de beleidsbepalers toen eens daadkracht moeten tonen. Maar nee, ze konden nog niet eens zorgen voor een fatsoenlijke hoeveelheid mondmaskers.

Maar blijf ze vooral toejuichen.
pi_193565859
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:16 schreef trein2000 het volgende:
Burgertje pesten. Duizenden doden is ook om de burger te pesten of wat? :')
Je bedoelt de duizenden doden in de verzorgingstehuizen waar Hugo de Jonge verantwoordelijk voor is en die voorkomen hadden kunnen worden als er genoeg beschermingsmiddelen waren en er was getest ?
pi_193565908
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:11 schreef trein2000 het volgende:Degene die stelt dat de halve regering strafrechtelijk verwijtbaar handelt zegt dat ik niet spoor? Bijzonder.
Hoezo bijzonder ?
Grapperhaus heeft al voor de Corona crisis op talloze zaken een dubieze rol gespeeld, en bij die noodverordeningen heeft hij de grondwet geschonden

Hugo de Jonge is volslagen incompetent (schoolmeester die alleen de PABO heeft gedaan), en is er verantwoordelijk voor dat duizenden bejaarden niet goed beschermd werden en daardoor stierven

Daarvoor zouden ze zwaar gestraft moeten worden
pi_193565909
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:09 schreef ToT het volgende:
Dit geintje heeft al wel lang genoeg geduurd.
Alles gewoon stapsgewijs weer terug brengen naar hoe het was, en geen rare noodwetten verzinnen.
Mocht de boel ineens toch weer de kop op steken, dan scherpen we de boel gewoon weer ff wat meer aan.
Dit vind ik ook. Die noodwetten hadden half maart iets kunnen betekenen. Nu niet meer.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 10 juni 2020 @ 12:19:47 #69
74056 crew  ToT
pi_193565996
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Dit vind ik ook. Die noodwetten hadden half maart iets kunnen betekenen. Nu niet meer.
Precies, het kwam allemaal veel te laat, maar misschien moest het volk zich ook eerst meer zorgen gaan maken voor er überhaupt ook maar 1 hond zich er aan zou gaan houden?
pi_193566003
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:26 schreef trein2000 het volgende:
Per dag in deze tijden.
En dat is dus dom en massahysterie

Er sterven 'gewoon' gemiddeld 410 mensen per dag in Nederland, aan allerlei doodsoorzaken
Veel van die levens hadden we misschien nog een paar jaar kunnen rekken met preventiemaatregelen

En veruit de meesten van die 410 doden per dag zijn natuurlijk hoogbejaard, die hebben dan vaak kanker, hart en vaatziekten etc als doodsoorzaak staan, maar nu in deze weken is Corona toevallig "het laatste zetje"
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:20 schreef hooibaal het volgende:Het is vooral de reden dat we "maar" 10.000 doden hebben en geen 100.000.
100.000 doden ?
Is dat ergens op gebaseerd of geloof je nog steeds in die foute modellen van Februari die al lang achterhaald zijn ?
pi_193566014
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Precies, het kwam allemaal veel te laat, maar misschien moest het volk zich ook eerst meer zorgen gaan maken voor er überhaupt ook maar 1 hond zich er aan zou gaan houden?
Mijn hond is altijd vrolijk en houdt zich dus nooit aan die anderhalve meter, die wil met iedereen en zn moeder spelen :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 10 juni 2020 @ 12:41:23 #72
74056 crew  ToT
pi_193566300
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Mijn hond is altijd vrolijk en houdt zich dus nooit aan die anderhalve meter, die wil met iedereen en zn moeder spelen :@
_O- :D
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:45:58 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193566344
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Dit vind ik ook. Die noodwetten hadden half maart iets kunnen betekenen. Nu niet meer.
Wat vooral iets had kunnen betekenen half maart was adequate middelen bieden in ziekenhuizen en verzorgings- en bejaardentehuizen. Daarin heeft Den Haag jammerlijk gefaald, en nu de shitstorm al lang en breed is geweest komen aanzetten met een papiertje met wat regels erop. Echt zo potsierlijk weer.
pi_193566737
Hier kan geen wet tegenop. Als het nodig is roep je de noodtoestand uit, en dat is nu niet meer nodig. Dit kan je niet vangen in wetgeving en zouden we ook niet moeten willen.

Evt. bij een 2e golf kan je de noodtoestand uitroepen.
pi_193594358
De Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA) zet in een brief aan minister Grapperhaus vraagtekens bij de nieuwe corona noodwet. De minister van Justitie en Veiligheid wil deze al op 1 juli in laten gaan. De advocaten zien geen noodzaak want zo stellen ze, er is al genoeg wettelijke ruimte in de huidige noodverordening.

Vooral het flink verhogen van de straffen wordt disproportioneel genoemd. De straf op het niet houden van 1,5 meter afstand kan met de nieuwe wet oplopen tot 3 maanden gevangenis en een boete van 8700 euro. Voor bedrijven en organisaties kan wordt dat zelfs tot 21. 750 euro oplopen. Ook de mogelijkheid dat handhavers toegang kunnen eisen in huizen, bij bedrijven en instellingen als ze vermoeden dat er binnen niet wordt gehouden aan de 1,5 meter regel doet de wenkbrauwen fronsen bij de rechtsgeleerden. Ze noemen het een “ongekende inperking van de grondrechten.”

Hoe ziet die grapperhauser dat voor zich een boa die een boete uitschrijft dat hoger is dan zijn eigen jaar salaris...ja dat is dan 8700 euro plus 9 administratie kosten..nou fijne dag nog he grgr...
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 00:57:15 #76
14505 OProg
A Life in Music
pi_193594958
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:14 schreef bluemoon23 het volgende:
Hugo de Jonge is volslagen incompetent (schoolmeester die alleen de PABO heeft gedaan), en is er verantwoordelijk voor dat duizenden bejaarden niet goed beschermd werden en daardoor stierven

quote:
Zorgverleners hadden in de eerste twee maanden van de uitbraak van het coronavirus veel vaker getest kunnen worden. In maart en april waren er veel meer coronatests beschikbaar dan er werden gebruikt, blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur. Als er vaker was getest had dat volgens betrokkenen veel besmettingen en doden kunnen schelen.

Duizenden tests bleven op de plank liggen. In de afgelopen maanden heeft het kabinet in debatten, briefings en interviews juist steeds herhaald dat er te weinig testcapaciteit was, onder meer door gebrek aan materialen. Nieuwsuur vroeg daarom alle 55 laboratoria die door het RIVM zijn goedgekeurd om te testen op corona, naar hun direct beschikbare capaciteit in maart en april.

Ruim 30 labs reageerden op de vragen en leverden informatie aan. Uit die gegevens blijkt dat in maart maar de helft van de beschikbare tests is gebruikt. In april daalde dit zelfs naar 30 procent.
Volgens De Groene:

quote:
"Het Outbreak Management Team adviseerde al op 6 april om voldoende personeel voor testen en bron- en contactonderzoek klaar te stomen. Minister Hugo De Jonge van Volksgezondheid erkende dat het ‘natuurlijk ondoenlijk’ zou zijn om ‘dat allemaal te laten bemannen door de GGD’en’. Mede daarom koos hij voor de ontwikkeling van een app die de taak van de gezondheidsdiensten zou moeten verlichten. Pas toen bleek dat die app geen soelaas zou bieden, vroeg De Jonge de GGD'en op 17 april om een plan voor handmatig bron- en contactonderzoek." De Jonge zegt in een reactie bij Nieuwsuur dat hij niet zeker wist of de laboratoria een hoger aantal testen wel lang genoeg vol hadden kunnen houden.
En dit heerschap is nu een poging aan het doen de complete macht naar zich toe te trekken. De hele situatie is een complete schande.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 12 juni 2020 @ 00:59:00 #77
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193594968
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 23:45 schreef Geerd het volgende:
De Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA) zet in een brief aan minister Grapperhaus vraagtekens bij de nieuwe corona noodwet. De minister van Justitie en Veiligheid wil deze al op 1 juli in laten gaan. De advocaten zien geen noodzaak want zo stellen ze, er is al genoeg wettelijke ruimte in de huidige noodverordening.

Vooral het flink verhogen van de straffen wordt disproportioneel genoemd. De straf op het niet houden van 1,5 meter afstand kan met de nieuwe wet oplopen tot 3 maanden gevangenis en een boete van 8700 euro. Voor bedrijven en organisaties kan wordt dat zelfs tot 21. 750 euro oplopen. Ook de mogelijkheid dat handhavers toegang kunnen eisen in huizen, bij bedrijven en instellingen als ze vermoeden dat er binnen niet wordt gehouden aan de 1,5 meter regel doet de wenkbrauwen fronsen bij de rechtsgeleerden. Ze noemen het een “ongekende inperking van de grondrechten.”

Hoe ziet die grapperhauser dat voor zich een boa die een boete uitschrijft dat hoger is dan zijn eigen jaar salaris...ja dat is dan 8700 euro plus 9 administratie kosten..nou fijne dag nog he grgr...
En terecht dat die advocaten daar tegen zijn

De pleinen zouden niet vol moeten staan met huilende blm'ers, maar wij zouden er moeten staan tegen dit.

Ic zijn leeg
Rivm deelt de cijfers niet meer dagelijks
Omt zit niet meer direct bij het kabinet op schoot

Maar wel de samenleving willen pesten met die ongrondwettelijke noodwet. Fuck dat. Hell no.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 juni 2020 @ 00:59:36 #78
408813 crew  trein2000
pi_193594971
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 00:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En terecht dat die advocaten daar tegen zijn

De pleinen zouden niet vol moeten staan met huilende blm'ers, maar wij zouden er moeten staan tegen dit.

Ic zijn leeg
Rivm deelt de cijfers niet meer dagelijks
Omt zit niet meer direct bij het kabinet op schoot

Maar wel de samenleving willen pesten met die ongrondwettelijke noodwet. Fuck dat. Hell no.
Hoe is deze wet ongrondwettelijk?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 12 juni 2020 @ 01:01:02 #79
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193594976
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 00:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe is deze wet ongrondwettelijk?
Is dat echt je vraag? In een vrij land?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 juni 2020 @ 01:02:08 #80
408813 crew  trein2000
pi_193594982
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:01 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Is dat echt je vraag? In een vrij land?
Ja. Grondrechten zijn namelijk niet absoluut. (Zeker die in de grondwet niet)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 12 juni 2020 @ 01:03:56 #81
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193594990
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja. Grondrechten zijn namelijk niet absoluut. (Zeker die in de grondwet niet)
Dus fuck alles waar onze voorouders voor gestreden hebben? Goed bezig
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 juni 2020 @ 01:04:29 #82
408813 crew  trein2000
pi_193594992
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:03 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dus fuck alles waar onze voorouders voor gestreden hebben? Goed bezig
Doe niet zo dramatisch. Met welk grondrecht is dit volgens jou in strijd?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 12 juni 2020 @ 01:06:10 #83
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193594997
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 00:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe is deze wet ongrondwettelijk?
De wet moet gemaakt worden omdat de noodmaatregelen tegen de grondwet en rechten in gaan. Juist daarvoor wil het kabinet deze wet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 juni 2020 @ 01:06:54 #84
408813 crew  trein2000
pi_193595001
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De wet moet gemaakt worden omdat de noodmaatregelen tegen de grondwet en rechten in gaan. Juist daarvoor wil het kabinet deze wet.
Omdat de grondwet eist dat bepaalde inperkingen bij formele wet worden geregeld ja. Prima grondwettelijk dus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 12 juni 2020 @ 01:07:35 #85
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193595003
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:03 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dus fuck alles waar onze voorouders voor gestreden hebben? Goed bezig
Die grondwet is er juist om het volk te beschermen tegen idiote grondrechten beperkende wetten/maatregelen.

Gooi maar weg om een virusje wat al bijna opgelost is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 12 juni 2020 @ 01:07:43 #86
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193595004
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat de grondwet eist dat bepaalde inperkingen bij formele wet worden geregeld ja. Prima grondwettelijk dus.
Sluit je ogen maar,
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 juni 2020 @ 01:08:45 #87
408813 crew  trein2000
pi_193595008
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die grondwet is er juist om het volk te beschermen tegen idiote grondrechten beperkende wetten/maatregelen.

Gooi maar weg om een virusje wat al bijna opgelost is.
De Nederlandse grondwet kent vooral procedurele waarborgen en doelcriteria. Maar goed. Noem eens een grondwettelijk recht waarmee dit in strijd is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 12 juni 2020 @ 01:09:19 #88
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193595010
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat de grondwet eist dat bepaalde inperkingen bij formele wet worden geregeld ja. Prima grondwettelijk dus.
Euh, nee. Totaal niet.
Zojuist uitgelegd waarom. Jouw mening is dus van niet, terwijl ook rechtsgeleerden en advocaten er al alarmbellen om laten rinkelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 juni 2020 @ 01:12:00 #89
408813 crew  trein2000
pi_193595028
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Euh, nee. Totaal niet.
Zojuist uitgelegd waarom. Jouw mening is dus van niet, terwijl ook rechtsgeleerden en advocaten er al alarmbellen om laten rinkelen.
Je uitleg raakt kant nog wal. Deze wet komt er juist om de boel procedureel in overeenstemming met de grondwet te brengen.
Natuurlijk zijn er best wel punten in deze wet die achterlijk zijn, sowieso de onbeperkte verlengingsmogelijkheid. En ook over het ingrijpen achter de voordeur kun je discussiëren. Maar op hoofdlijnen steun ik deze wet wel ja.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 12 juni 2020 @ 01:18:39 #90
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193595063
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je uitleg raakt kant nog wal. Deze wet komt er juist om de boel procedureel in overeenstemming met de grondwet te brengen.
Natuurlijk zijn er best wel punten in deze wet die achterlijk zijn, sowieso de onbeperkte verlengingsmogelijkheid. En ook over het ingrijpen achter de voordeur kun je discussiëren. Maar op hoofdlijnen steun ik deze wet wel ja.
-nee-

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 12-06-2020 08:19:06 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 juni 2020 @ 01:19:00 #91
408813 crew  trein2000
pi_193595066
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:18 schreef Stray_cat het volgende:

[..]


Waarom?

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 12-06-2020 08:19:17 ]
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 12 juni 2020 @ 01:19:51 #92
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193595069
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom?
Joh, haal maar weg, als je dat niet snapt 8)7
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 juni 2020 @ 01:20:26 #93
408813 crew  trein2000
pi_193595071
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:19 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Joh, haal maar weg, als je dat niet snapt 8)7
Je vind mij een complete debiel maar je kunt niet uitleggen waarom?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 12 juni 2020 @ 01:21:04 #94
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193595075
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je vind mij een complete debiel maar je kunt niet uitleggen waarom?
Lees het nog een keer
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 juni 2020 @ 01:22:08 #95
408813 crew  trein2000
pi_193595081
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:21 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Lees het nog een keer
Ik geef aan dat je kunt discussiëren over het ingrijpen achter de voordeur. Jij bent daar kennelijk groot voorstander van als je dat compleet debiel vind?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 01:25:21 #96
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193595093
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Laat het kabinet maar met een bron komen dat hun wetjes gerechtvaardigd zijn.
48.251 vastgestelde gevallen en 6044 doden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193595834
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

48.251 vastgestelde gevallen en 6044 doden.
Zo kan ik nog wel een ziekte noemen waarbij deze getallen in het niet vallen.

De enige valide reden voor maatregelen is om overspoelen van IC's en ziekenhuizen iha te voorkomen.
I'll give you something to do
  vrijdag 12 juni 2020 @ 10:19:49 #98
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193597583
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

48.251 vastgestelde gevallen en 6044 doden.
Dus? Voor de griep van een paar jaar terug hebben we dit ook niet hoeven doen. Dat is nog niet eens de Johan Cruijff Arena vol aan besmettingen en nog niet eens het RKC stadion vol aan doden.

Wil je serieus voor de angst al je vrijheden opgeven?

[ Bericht 14% gewijzigd door Red_85 op 12-06-2020 10:24:58 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 12 juni 2020 @ 10:22:50 #99
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193597644
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je uitleg raakt kant nog wal. Deze wet komt er juist om de boel procedureel in overeenstemming met de grondwet te brengen.
Natuurlijk zijn er best wel punten in deze wet die achterlijk zijn, sowieso de onbeperkte verlengingsmogelijkheid. En ook over het ingrijpen achter de voordeur kun je discussiëren. Maar op hoofdlijnen steun ik deze wet wel ja.
Nee. Gewoon nee.

Jouw mening, niet die van de gerechtsgeleerden en nu ook advocaten dus. Deze wet is bedoeld om de grondwet te doen omzeilen en zet een volk compleet onder overheidstoezicht die maar kan maken wat het wil. Zelfs achter de voordeur en voor onbepaalde tijd.
Weet je wat dat betekend? Complete overheidscontrole, zelfs in je bed bij wijze van spreken.

Dat hoort niet.

Uit principe van een vrij land en vrij volk die beschermd zouden worden door de grondwet, zou je deze wet moeten afkeuren. Met z'n allen, op het malieveld, museumplein, alle stadhuispleinen en de coolsingel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 12 juni 2020 @ 10:42:24 #100
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193597895
Hoe willen ze eigenlijk controleren/bewijzen dat je 1,5 meter van anderen blijft? Dit is toch nooit hard te maken in individuele gevallen.

Verder gewoon standaard elke boete aanvechten.
pi_193597935
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

48.251 vastgestelde gevallen en 6044 doden.
ja dus, deze wet is gewoon mosterd na de maaltijd.
en dan zeker de verzwaring van de straffen en toegestane controlemogelijkheden, die zijn echt niet normaal.

gelukkig emigreer ik binnenkort naar het vrije Rusland.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 juni 2020 @ 11:10:32 #102
408813 crew  trein2000
pi_193598337
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Gewoon nee.

Jouw mening, niet die van de gerechtsgeleerden en nu ook advocaten dus. Deze wet is bedoeld om de grondwet te doen omzeilen en zet een volk compleet onder overheidstoezicht die maar kan maken wat het wil. Zelfs achter de voordeur en voor onbepaalde tijd.
Weet je wat dat betekend? Complete overheidscontrole, zelfs in je bed bij wijze van spreken.

Dat hoort niet.

Uit principe van een vrij land en vrij volk die beschermd zouden worden door de grondwet, zou je deze wet moeten afkeuren. Met z'n allen, op het malieveld, museumplein, alle stadhuispleinen en de coolsingel.
Heb je de wet ook gelezen? En de grondwet? Die wel eens gelezen? Of doe je aan ongeïnformeerd roeptoeteren. Zo kom je wel over namelijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193598736
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe willen ze eigenlijk controleren/bewijzen dat je 1,5 meter van anderen blijft? Dit is toch nooit hard te maken in individuele gevallen.

Verder gewoon standaard elke boete aanvechten.
Het is in feite niets anders dan de huidige noodverordening (welke per definitie kortstondig en tijdelijk is) verankeren in een wet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193598830
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:09 schreef Red_85 het volgende:
terwijl ook rechtsgeleerden en advocaten er al alarmbellen om laten rinkelen.
De meeste alarmbellen zijn juist gaan rinkelen, ómdat het niet bij wet vastgelegd is. Juist de noodverordening vinden velen ongrondwettelijk, omdat er niet het reguliere democratische apparaat overheen kan gaan (parlementaire controle, wettelijke toets etc.).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 12 juni 2020 @ 12:11:25 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193599130
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heb je de wet ook gelezen? En de grondwet? Die wel eens gelezen? Of doe je aan ongeïnformeerd roeptoeteren. Zo kom je wel over namelijk.
Ongeïnformeerd roeptoeteren is juist die noodwet.
Geen enkele noodzaak meer om eerder genoemde afschalingen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is in feite niets anders dan de huidige noodverordening (welke per definitie kortstondig en tijdelijk is) verankeren in een wet.
Met alleen verdergaande gevolgen voor overtreders en nog verdere mogelijkheden voor de overheid om te controleren en looptijd.

Als de tijdelijke maatregelen al tegen vrijheid, burgerrechten en grondwet in gaan, is deze noodwet alleen maar erger. Plus dat de noodzaak nu weg is.

Niets is een goed argument meer. 2 maanden terug had het goed geweest, nu niet meer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 juni 2020 @ 12:21:33 #106
408813 crew  trein2000
pi_193599263
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ongeïnformeerd roeptoeteren is juist die noodwet.
Geen enkele noodzaak meer om eerder genoemde afschalingen.
[..]

Met alleen verdergaande gevolgen voor overtreders en nog verdere mogelijkheden voor de overheid om te controleren en looptijd.

Als de tijdelijke maatregelen al tegen vrijheid, burgerrechten en grondwet in gaan, is deze noodwet alleen maar erger. Plus dat de noodzaak nu weg is.

Niets is een goed argument meer. 2 maanden terug had het goed geweest, nu niet meer.
Die noodzaak moet je zoeken in rechtsstaat en democratie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193599381
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:11 schreef Red_85 het volgende:
Als de tijdelijke maatregelen al tegen vrijheid, burgerrechten en grondwet in gaan, is deze noodwet alleen maar erger. Plus dat de noodzaak nu weg is.
Dat klopt niet en getuigt gewoon van een gebrek aan democratische kennis. Juist met een wet kun je beter sturen en controleren op onwenselijke excessen.

Als jij (en velen met jou) van mening bent dat de maatregelen disproportioneel ingaan tegen de grondwet kun je daar dus actief op sturen als democratie wanneer het in een wet verankerd wordt; met een noodverordening kan dat niet (of in ieder geval veel minder).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 12 juni 2020 @ 12:41:29 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193599587
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die noodzaak moet je zoeken in rechtsstaat en democratie.
Voor de Rechtstaat is de wet niet verenigbaar op veel vlakken
Democratisch is er geen noodzaak meer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 juni 2020 @ 12:43:13 #109
408813 crew  trein2000
pi_193599621
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Voor de Rechtstaat is de wet niet verenigbaar op veel vlakken
Democratisch is er geen noodzaak meer.
verklaar je nader.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193599704
Noodwet voor een griepje :')
@Tjacka
pi_193600547
Maar een boete van 8000+ hoe zie je dat voor je dan :') :') :') gemiddelde Ned heeft dat niet eens
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:45:48 #112
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193600554
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:45 schreef Geerd het volgende:
Maar een boete van 8000+ hoe zie je dat voor je dan :') :') :') gemiddelde Ned heeft dat niet eens
De Voedselbank zal het wel druk krijgen dan.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 juni 2020 @ 13:47:53 #113
408813 crew  trein2000
pi_193600595
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:45 schreef Geerd het volgende:
Maar een boete van 8000+ hoe zie je dat voor je dan :') :') :') gemiddelde Ned heeft dat niet eens
Ach voor fietsendiefstal kun je ook 4 jaar cel krijgen. Maxima worden zelden opgelegd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193605629
De politiestaat is hiermee wel een feit.

De 1,5 meter als wet vastleggen en verplichten druist in tegen alles wat leven leven maakt.

Nu ben ik echt op het punt gekomen dat ik de overheid zie als een vijand. En oh wat geilen ze allemaal op de macht die ze nu hebben. :r

De stappen die nu worden gezet en door het volk worden toegelaten daarvan zullen we in de toekomst nog veel van merken.

Vooral dat de politie dan je huis mag binnenvallen. Dus je prive is hiermee ook niet meer heilig.

Ik ben benieuwd welke partijen hier fel op tegen zijn en dit als verkiezingsbelofte gaan geven. Daar gaat mijn stem dan heen.

[ Bericht 9% gewijzigd door tstile op 12-06-2020 20:10:02 ]
pi_193605767
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 20:00 schreef tstile het volgende:
De politiestaat is hiermee wel een feit.

De 1,5 meter als wet vastleggen en verplichten druist in tegen alles wat leven leven maakt.

Nu ben ik echt op het punt gekomen dat ik de overheid zie als een vijand. En oh wat geilen ze allemaal op de macht die ze nu hebben. :r

De stappen die nu worden gezet en door het volk worden toegelaten daarvan zullen we in de toekomst nog veel van merken.

Vooral dat de politie dan je huis mag binnenvallen. Dus je prive is hiermee ook niet meer heilig.

Ik ben benieuwd welke partijen hier fel op tegen zijn en dit als verkiezingsbelofte gaan geven. Daar gaat mijn stem dan heen.

Echt he ..en dan zijn er nog voorstanders ook..en dat voor een griepje...
Ik zwaai naar dieren.
pi_193608337
Nou uh, we vallen het binnenhof wel binnen hoor als het zover komt.
pi_193626006
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 01:22 schreef trein2000 het volgende:
Ik geef aan dat je kunt discussiëren over het ingrijpen achter de voordeur. Jij bent daar kennelijk groot voorstander van als je dat compleet debiel vind?
Ingrijpen achter de voordeur voor iets als teveel mensen in huis "vanwege corona" moet NOOIT toegestaan worden
Dat moet geeneens een punt van discussie worden

Als jij dat niet snapt dan stel ik voor dat jij het SS uniform van je Opa weer uit de kast trekt die hij aanhad toen hij naar het Oostfront trok
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:10 schreef trein2000 het volgende:Heb je de wet ook gelezen? En de grondwet? Die wel eens gelezen? Of doe je aan ongeïnformeerd roeptoeteren. Zo kom je wel over namelijk.
Jij bent juist degen die ongeïnformeerd roeptoeterd
Je denkt blijkbaar nog steeds dat Corona een verschrikkelijk besmettelijke en dodelijke ziekte te zijn
Maanden later weten we wel beter....
Want het aantal doden, besmettingen, en de mortaliteit van het Corona virus rechtvaardigt totaal niet zo`n fascistische wet
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:21 schreef trein2000 het volgende:
Die noodzaak moet je zoeken in rechtsstaat en democratie.
Het kleine beetje rechtstaat en de schijn van democratie die we hadden, die is definitief begraven als deze coronawet wordt ingevoerd
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 14 juni 2020 @ 13:00:05 #118
408813 crew  trein2000
pi_193626104
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:48 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ingrijpen achter de voordeur voor iets als teveel mensen in huis "vanwege corona" moet NOOIT toegestaan worden
Dat moet geeneens een punt van discussie worden

Als jij dat niet snapt dan stel ik voor dat jij het SS uniform van je Opa weer uit de kast trekt die hij aanhad toen hij naar het Oostfront trok
[..]
Helaas jongen, mijn opa streed voor Nederland en heeft dat met jaren van wrede gevangenschap moeten bekopen.
quote:
Jij bent juist degen die ongeïnformeerd roeptoeterd
Je denkt blijkbaar nog steeds dat Corona een verschrikkelijk besmettelijke en dodelijke ziekte te zijn
Maanden later weten we wel beter....
Want het aantal doden, besmettingen, en de mortaliteit van het Corona virus rechtvaardigt totaal niet zo`n fascistische wet
[..]
Fascistisch nog wel. 6000 doden vriend.
quote:
Het kleine beetje rechtstaat en de schijn van democratie die we hadden, die is definitief begraven als deze coronawet wordt ingevoerd
:')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193626299
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 07:37 schreef galantis het volgende:
De enige valide reden voor maatregelen is om overspoelen van IC's en ziekenhuizen iha te voorkomen.
Ook dat is een kul argument
De verdubbeling van de IC capaciteit naar 2400 IC-bedden is amper gebruikt
De piek was op 7 April met iets van 1300 IC-bedden bezet
"normaal" schijnen er iets van 800 van de 1200 IC-bedden bezet te zijn

Er werden voor 14 miljoen nood ziekenhuizen gebouwd in het MECC in Maastricht en Ahoy in Rotterdam
Totale paniekreacties gebaseerd op foute modellen
Beide zijn al weer afgebroken
Blijkbaar niet nodig voor die mythische 2e golf....
https://www.platform-inve(...)corona-ziekenhuizen/
quote:
Niemand weet wie de twee noodhospitalen gaat betalen die eind maart in alle haast werden opgebouwd in het Rotterdamse Ahoy en Maastrichtse MECC. De bouw van de noodziekenhuizen werd niet goedgekeurd door de andere zorginstellingen in de regio’s en daarom zeggen de zorgverzekeraars dat zij er niet voor gaan betalen. In beide noodziekenhuizen heeft uiteindelijk geen patiënt gelegen. De kosten worden geschat op 14 miljoen euro.

Voor het vergoeden van onvoorziene coronazorg stelden de zorgverzekeraars op 17 maart één voorwaarde: goedkeuring door het Regionaal Overleg Acute Zorgketen (ROAZ). In dit overleg zitten verschillende zorginstellingen in de regio, zoals ziekenhuizen, huisartsenposten en verpleeghuizen. Zij kunnen een inschatting maken van de noodzaak van extra voorzieningen. In zowel Rotterdam als Maastricht werden de noodhospitalen gebouwd zonder steun van het overlegorgaan. Het lijkt erop dat het besluit overhaast is genomen.
https://www.rijnmond.nl/n(...)nd-worden-ontmanteld

Je moet je realiseren dat heel veel IC-opnames kwamen van mensen die besmet zijn geraakt toen er nog geen enkele Corona maatregel was
Carnaval bijvoorbeeld, kijk naar al die sterfgevallen in Brabant
En vanuit de tijd dat Rutte het nog ginnegappend over 'geen handenschudden' en handen wassen had :{
Evenementen en bijeenkomsten binnen waren toen nog gewoon toegestaan, over de invloed van aerosolen werd toen nog amper nagedacht, RIVM bagatelliseert dat nog steeds
Kijk naar alle besmettingen op de bible-belt door kerkdiensten

En dan kijken we naar de #anderhalvemeter BUITEN
8 Maart was er de City Pier City loop in Den Haag
Er waren toen al 3 overleden aan Corona in Nederland (hoogbejaarden met onderliggend lijden zoals bij zowat alle sterfgevallen)
Bij die loop waren er tienduizenden deelnemers en toeschouwers die geen anderhalve meter van elkaar waren, maar slechts anderhalve centimeter...

Maar was er een explosie van IC-opnames en sterfgevallen in Den Haag, de weken daarna ?
Nee, niets van te zien in de statistieken, wijkt niet af van het landelijke beeld...
pi_193626379
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 13:00 schreef trein2000 het volgende:Helaas jongen, mijn opa streed voor Nederland en heeft dat met jaren van wrede gevangenschap moeten bekopen
Dus jouw opa vocht voor de vrijheid van Nederland
En jij denkt "kom, laat ik mijn vrijheid en rechten waar opa voor vocht maar weer afgeven" ?
Verder spoor je wel ?
quote:
Fascistisch nog wel. 6000 doden vriend
Ja inderdaad, ik durf de Coronawet fascistisch te noemen.
6000 doden
Dat is niets, totaal niets, een statistische rimpel
Qua dodental vergelijkbaar met de periodieke griepgolven
Jij schijnt niet te kunnen relativeren als je het over de Corona sterftecijfers hebt
Er overlijden elk jaar 153.000 mensen in Nederland, elke week 2900 mensen
Vele van de Corona doden zijn hoogbejaard, kijk alleen maar naar de ondersterfte die er nu is, er overlijden nu minder dan normaal want de zwakkeren voor wie Corona "het laatste zetje" was die overlijden nu niet aan griep of "gewoon" aan ouderdom of andere kwalen
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 14 juni 2020 @ 13:46:04 #121
408813 crew  trein2000
pi_193626480
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 13:29 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dus jouw opa vocht voor de vrijheid van Nederland
En jij denkt "kom, laat ik mijn vrijheid en rechten waar opa voor vocht maar weer afgeven" ?
Verder spoor je wel ?
[..]

Ja inderdaad, ik durf de Coronawet fascistisch te noemen.
6000 doden
Dat is niets, totaal niets, een statistische rimpel
Qua dodental vergelijkbaar met de periodieke griepgolven
Jij schijnt niet te kunnen relativeren als je het over de Corona sterftecijfers hebt
Er overlijden elk jaar 153.000 mensen in Nederland, elke week 2900 mensen
Vele van de Corona doden zijn hoogbejaard, kijk alleen maar naar de ondersterfte die er nu is, er overlijden nu minder dan normaal want de zwakkeren voor wie Corona "het laatste zetje" was die overlijden nu niet aan griep of "gewoon" aan ouderdom of andere kwalen
Mijn opa vocht zodat wij hier in vrijheid kunnen leven. Ik vind het nog veel te vroeg om dat leven los te laten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193628488
Maar waarom wil jij die vrijheid dan zo graag opgeven ?
Vertel eens, wie heeft je zo bang gemaakt ?
  dinsdag 16 juni 2020 @ 07:42:42 #123
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193650786
https://www.nu.nl/coronav(...)spoedwet-corona.html

Nog meer kritiek, nog meer bevestiging dat deze wet tegen de grondrechten in gaan.

Weg er mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193656937
Een hele enge wet. Over boa's die je huis in mogen, boetes voor 1.5 meter.

Interessante podcast met een Jurist:

Love is in the air!
pi_193656958
'Tijdelijke' noodwet voor een griepje
Love is in the air!
pi_193658817
Toch wel geinig dat de noodwet de retoriek van Rutte onderuit haalt. Hij is zo trots dat we in Nederland geen politiemensen voor de deur hadden tijdens onze intelligente lockdown.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 18:08:20 #127
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193658976
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:58 schreef Cynicio het volgende:
Toch wel geinig dat de noodwet de retoriek van Rutte onderuit haalt. Hij is zo trots dat we in Nederland geen politiemensen voor de deur hadden tijdens onze intelligente lockdown.
Per saldo verandert er ook nauwelijks wat ten opzichte van de huidige situatie. Je moet niet alles geloven wat je op Facebook leest.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193659224
Op dit moment zijn er al verschillende acties tegen de Nederlandse staat ondernomen om de coronamaatregelen per direct af te schaffen. Allereerst is er de dagvaarding van Willem Engel en Jeroen Pols, te lezen op Viruswaanzin.nl. Willem Engel, voorheen Bio Farmaceutisch wetenschapper gespecialiseerd in aerosolen, haalt met wetenschappelijke onderbouwing alle argumenten van de overheid onderuit.

Willem Engel daagt nu de overheid en het RIVM uit om met een deugdelijke wetenschappelijke onderbouwing te komen, die de maatregelen zouden rechtvaardigen. Inmiddels hebben zich talloze wetenschappers, juristen en andere experts bij hun initiatief aangesloten. Het kort geding dient op 25 juni 2020. Wanneer ze deze zaak winnen zet dit ook een streep door de nieuwe noodwet.

Wouter Raatgever deed aangifte tegen Hugo de Jonge, Hans Brug (Directeur Gen. RIVM), Jaap van Dissel en Miriam Sturkenboom (adviescommissie voor de WHO en ass. Professor UMC). Wouter Raatgever identificeert het RIVM en de WHO als criminele organisaties die samenspannen tegen de mensheid. De aangifte tegen Hugo de Jonge is gebaseerd op het feit dat hij de grondwet overtreedt. Wouter Raatgever roept niet alleen op om eveneens aangifte te doen, maar ook om op 21 juni 2020 naar het Malieveld in Den Haag te komen.

Daarnaast is er uiteraard ook het initiatief van de Bond Overheidszaken. Zij stellen dat er geen grondwettelijke basis is voor de maatregelen. Steeds meer juristen komen tot een vergelijkbare conclusie en het verzet en bezwaren tegen de voorgenomen noodwet neemt toe.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193659335
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
V
Bla bla
Bron?
pi_193659469
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:41 schreef JFlip het volgende:

[..]

OMG, bekijk de site van die Bond Overheidszaken eens ( Het is overigens de natioinale Bond tegen Overheidzaken, maar je zal je BNW onzin ook eens feitelijk juist maken).. Hilarisch...
quote:
Willem Engel, voorheen Bio Farmaceutisch wetenschapper gespecialiseerd in aerosolen,
...Thans dansleraar....
pi_193659548
dubbel
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:04:52 #132
14505 OProg
A Life in Music
pi_193659822
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:41 schreef JFlip het volgende:

[..]


[..]

...Thans dansleraar....
En een minister van volksgezondheid die basisschoolleraar is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193659935
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:04 schreef OProg het volgende:

[..]

En een minister van volksgezondheid die basisschoolleraar is.
Of dat een heel logische voorgeschiedenis is voor een minister van volksgezondheid moeten we maar in het midden laten.. Hij lijkt in ieder geval wel naar verstandige mensen te luisteren en verantwoording te nemen voor het gevoerde beleid. Dit in tegenstelling tot Engel en kornuiten.
pi_193659949
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:04 schreef OProg het volgende:

[..]

En een minister van volksgezondheid die basisschoolleraar is.
Aah nu begrijp ik eindelijk z'n gedrag, meestertje spelen. })
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:17:10 #135
14505 OProg
A Life in Music
pi_193660008
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:13 schreef JFlip het volgende:

[..]

Of dat een heel logische voorgeschiedenis is voor een minister van volksgezondheid moeten we maar in het midden laten.. Hij lijkt in ieder geval wel naar verstandige mensen te luisteren en verantwoording te nemen voor het gevoerde beleid. Dit in tegenstelling tot Engel en kornuiten.
Daar ging het me niet om hoor, inderdaad eerder omdat ik liever op zijn of haar inhoud afreken dan op de voorgeschiedenis of iets dergelijks. ;)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:17:28 #136
14505 OProg
A Life in Music
pi_193660016


[ Bericht 100% gewijzigd door OProg op 16-06-2020 19:17:43 ]
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193660076
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:17 schreef OProg het volgende:

[..]

Daar ging het me niet om hoor, inderdaad eerder omdat ik liever op zijn of haar inhoud afreken dan op de voorgeschiedenis of iets dergelijks. ;)
Er is bij Engel meer dan voldoende inhoud om hem op af te rekenen (of beter gezegd, gebrek aan).
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:35:31 #138
14505 OProg
A Life in Music
pi_193660336
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:20 schreef JFlip het volgende:

[..]

Er is bij Engel meer dan voldoende inhoud om hem op af te rekenen (of beter gezegd, gebrek aan).
Die is inderdaad doorgeslagen en er ook nogal in gaan geloven. :D Maar dat dansen is dan niet relevant verder.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193660994
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:20 schreef JFlip het volgende:

[..]

Er is bij Engel meer dan voldoende inhoud om hem op af te rekenen (of beter gezegd, gebrek aan).
Ik heb het gelezen en het is van het niveau van maurice de hond....

Die rechters die gaan in hun broek piesen van het lachen 25 juni.... _O-
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193663432
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:08 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Per saldo verandert er ook nauwelijks wat ten opzichte van de huidige situatie. Je moet niet alles geloven wat je op Facebook leest.
"wat je op Facebook leest" ??
Is dat hoe jij de kritiek op de noodwet afserveert ?

Als de Raad voor de Rechtspraak, en de Orde van Advocaten veel vragen hebben bij deze wet en het niet verstandig vinden, dan moet je je als Minister toch gaan afvragen weer je nu mee bezig bent.....
pi_193663518
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:13 schreef JFlip het volgende:
Of dat een heel logische voorgeschiedenis is voor een minister van volksgezondheid moeten we maar in het midden laten.. Hij lijkt in ieder geval wel naar verstandige mensen te luisteren en verantwoording te nemen voor het gevoerde beleid.
De Jonge die naar verstandige mensen luistert ?
Sinds wanneer ?
Ik mag toch hopen dat je met verstandige mensen niet Van Dissel bedoelt die nog eerder zijn schoen opvreet dan dat hij op zijn mening terugkomt, en de vele anderen bij het OMT en RIVM die al maandenlang achter de feiten aanlopen

En de Jonge die verantwoording neemt voor het gevoerde beleid ?
Heb je excuses van hem gehoord dat er gefaald is om de bejaarden te beschermen in de bejaardentehuizen ?
Dat het personeel geen mondkapje MOCHT dragen, want dat stond niet in het RIVM protocol.... ?
Dat veel testcapaciteit onbenut is gebleven ?
Nee, toen was ie lekker druk met zijn App, en bleef ie jammeren over anderhalvemeter....
  dinsdag 16 juni 2020 @ 23:32:18 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193664096
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 22:56 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

"wat je op Facebook leest" ??
Is dat hoe jij de kritiek op de noodwet afserveert ?

Die gast is niet goed joh. Gewoon echt helemaal niet.
quote:
Als de Raad voor de Rechtspraak, en de Orde van Advocaten veel vragen hebben bij deze wet en het niet verstandig vinden, dan moet je je als Minister toch gaan afvragen weer je nu mee bezig bent.....
Hij gaat het er gewoon door heen rammen en de rest van de coalitie mee vragen. Ondanks dat iedereen zegt dat het geen goed idee is, vind het kabinet dit de natte droom waar ze al jaren op hebben zitten wachten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 16 juni 2020 @ 23:34:56 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193664145
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 23:01 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, toen was ie lekker druk met zijn App, en bleef ie jammeren over anderhalvemeter....
Controle mechanismen. Het stemvee moet onder controle blijven.

https://documentairenet.nl/panopticon-de-docu-over-jouw-privacy/
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193666424
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 01:25 schreef RTR het volgende:

[..]

Misschien is ook wel zo. Er is godverdomme jaren op de zorg bezuinigd, het inkopen van mondkapjes en handschoenen is geen hogere wiskunde ofzo. Bedden zijn wegbezuinigd maar zelfs op de absolute top zijn we niet over IC-capiciteit heen gegaan en is de schade tot nu toe aardig beperkt.
Vraag het de medewerkers in de zorg maar hoe het in die periode was.

Als je exponentiële groei niet op tijd stopt heb je een groot probleem. Gelukkig is er nu op tijd ingegrepen. Er lijkt zicht op betere behandelingen en medicijnen, los van een vaccin.
pi_193666430
Het grootste nadeel van goed ingrijpen is dat je altijd mensen hebt die dan gaat bagetalliseren hoe ernstig het is. Omdat het ingrijpen weerslag heeft op de cijfers en op de IC capaciteit.
pi_193669093
Waar is er goed ingegrepen dan ?
Niet in Nederland....
pi_193669434
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 12:17 schreef bluemoon23 het volgende:
Waar is er goed ingegrepen dan ?
Niet in Nederland....
In china is goed ingegrepen dus moeten we maar communistisch worden? :D
  woensdag 17 juni 2020 @ 13:19:30 #149
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193669729
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 22:56 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

"wat je op Facebook leest" ??
Is dat hoe jij de kritiek op de noodwet afserveert ?

Als de Raad voor de Rechtspraak, en de Orde van Advocaten veel vragen hebben bij deze wet en het niet verstandig vinden, dan moet je je als Minister toch gaan afvragen weer je nu mee bezig bent.....
Die juristen hebben kritiek op de formulering van de wet. Hun goed recht, zijn ze juristen voor.

Wat ik bedoel is dat als de wet de noodverordeningen opvolgt, de mogelijkheden voor boa's "om jouw huis binnen te vallen" precies even groot zijn als daarvoor. Voor wat jij in je huis of op straat wel en niet kan doen verandert per saldo niets.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193670172
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 12:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In china is goed ingegrepen dus moeten we maar communistisch worden? :D
In China is helemaal niet goed ingegrepen
We weten nog geen 10% van wat er daadwerkelijk is gebeurd in China
Van de officiele sterftecijfers geloof ik dan ook geen bal
pi_193670216
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:19 schreef hooibaal het volgende:
Wat ik bedoel is dat als de wet de noodverordeningen opvolgt, de mogelijkheden voor boa's "om jouw huis binnen te vallen" precies even groot zijn als daarvoor. Voor wat jij in je huis of op straat wel en niet kan doen verandert per saldo niets.
Maar dat is dus de verkeerde insteek
Jij gaat uit van de situatie van nu, waar de politie en BOA`s voor fl 7,50 kopgeld loeren op iedere burger die geen 1,5m afstand houdt
En waar ondernemers bewust kapot worden gemaakt door de overheid

Je moet kijken naar de situatie van VOOR Corona, toen we nog de illusie hadden dat Nederland een rechtsstaat en democratie was, en toen we vol afschuw spraken over dit soort Chineze praktijken
Toen D66 en GroenLinks elke keer met het vingertje wapperden over de rechtsstaat en democratie in landen als Hongarije en Polen...
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 17 juni 2020 @ 14:09:37 #152
408813 crew  trein2000
pi_193670274
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Die juristen hebben kritiek op de formulering van de wet. Hun goed recht, zijn ze juristen voor.

Wat ik bedoel is dat als de wet de noodverordeningen opvolgt, de mogelijkheden voor boa's "om jouw huis binnen te vallen" precies even groot zijn als daarvoor. Voor wat jij in je huis of op straat wel en niet kan doen verandert per saldo niets.
Dat is juridisch onjuist. Het huisrecht kan wel bij wet worden beperkt maar niet via een noodverordening.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193670331
c_/
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

In China is helemaal niet goed ingegrepen
We weten nog geen 10% van wat er daadwerkelijk is gebeurd in China
Van de officiele sterftecijfers geloof ik dan ook geen bal
en van jou slap gelul hier geloof ik ook geen bal. :D
  woensdag 17 juni 2020 @ 14:25:36 #154
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193670494
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:05 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Maar dat is dus de verkeerde insteek
Jij gaat uit van de situatie van nu, waar de politie en BOA`s voor fl 7,50 kopgeld loeren op iedere burger die geen 1,5m afstand houdt
En waar ondernemers bewust kapot worden gemaakt door de overheid

Je moet kijken naar de situatie van VOOR Corona, toen we nog de illusie hadden dat Nederland een rechtsstaat en democratie was, en toen we vol afschuw spraken over dit soort Chineze praktijken
Toen D66 en GroenLinks elke keer met het vingertje wapperden over de rechtsstaat en democratie in landen als Hongarije en Polen...
Maar we zitten nog niet in de situatie VOOR Corona, want het virus is nog volop onder ons. We kunnen de anderhalvemeterregels simpelweg nog niet loslaten, dus het is voor dit moment logisch dat die van een noodverordening naar de wet wordt verplaatst.

De rest van je complottige dictatuurgedoe laat ik voor je eigen rekening.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 17 juni 2020 @ 14:26:02 #155
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193670499
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is juridisch onjuist. Het huisrecht kan wel bij wet worden beperkt maar niet via een noodverordening.
Maar gebeurt dat in deze wet?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193670601
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Die juristen hebben kritiek op de formulering van de wet. Hun goed recht, zijn ze juristen voor.

Wat ik bedoel is dat als de wet de noodverordeningen opvolgt, de mogelijkheden voor boa's "om jouw huis binnen te vallen" precies even groot zijn als daarvoor. Voor wat jij in je huis of op straat wel en niet kan doen verandert per saldo niets.
Dat lijkt me sterk. Het punt is juist dat die noodverordeningen en de algemen wet op het binnentreden zijn misbruikt om invallen te doen. Die regels zijn nooit bedoeld voor dit soort situaties.

Deze noodwet is daar wel voor bedoeld en daarmee een stuk sterker. Het sluit ook beter aan bij de EVRM-uitzonderingstoestanden, omdat ze wel zullen claimen dat 'the life of a nation'(noodtoestand) in gevaar was.

Ik blijf het erg verdacht vinden dat ze niet de bestaande noodwetgeving gebruiken maar hiervoor een nieuwe wet in het leven roepen. Verder dan de huidige noodwetgeving is niet 'voldoende' komen ze niet.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 17 juni 2020 @ 14:35:04 #157
408813 crew  trein2000
pi_193670638
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:26 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar gebeurt dat in deze wet?
Ja. Want de politie mag mijn huis binnen om daar bezoek weg te sturen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 17 juni 2020 @ 14:36:37 #158
408813 crew  trein2000
pi_193670662
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:33 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. Het punt is juist dat die noodverordeningen en de algemen wet op het binnentreden zijn misbruikt om invallen te doen. Die regels zijn nooit bedoeld voor dit soort situaties.

Deze noodwet is daar wel voor bedoeld en daarmee een stuk sterker. Het sluit ook beter aan bij de EVRM-uitzonderingstoestanden, omdat ze wel zullen claimen dat 'the life of a nation'(noodtoestand) in gevaar was.

Ik blijf het erg verdacht vinden dat ze niet de bestaande noodwetgeving gebruiken maar hiervoor een nieuwe wet in het leven roepen. Verder dan de huidige noodwetgeving is niet 'voldoende' komen ze niet.
De awbi misbruiken? Die wet verleent helemaal geen bevoegdheden. Hoe wou je die misbruiken?

Verder, een noodverordening is een wet in de zin van het EVRM.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193671012
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De awbi misbruiken? Die wet verleent helemaal geen bevoegdheden. Hoe wou je die misbruiken?

Verder, een noodverordening is een wet in de zin van het EVRM.
Binnentreden omdat er zogenaamd een acuut/dringend gevaar voor goederen en personen is. Dan heb je geen machtiging nodig.

Dat laatste wist ik niet, interessant.
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:08:58 #160
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193671057
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:05 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Maar dat is dus de verkeerde insteek
Jij gaat uit van de situatie van nu, waar de politie en BOA`s voor fl 7,50 kopgeld loeren op iedere burger die geen 1,5m afstand houdt
En waar ondernemers bewust kapot worden gemaakt door de overheid

Je moet kijken naar de situatie van VOOR Corona, toen we nog de illusie hadden dat Nederland een rechtsstaat en democratie was, en toen we vol afschuw spraken over dit soort Chineze praktijken
Toen D66 en GroenLinks elke keer met het vingertje wapperden over de rechtsstaat en democratie in landen als Hongarije en Polen...
BOA's zijn sowieso geen knip voor de neus waard.
pi_193671333
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:25 schreef hooibaal het volgende:
Maar we zitten nog niet in de situatie VOOR Corona, want het virus is nog volop onder ons.
Ja, en wat dan nog ?
We kunnen toch niet jarenlang een virus ons leven laten beheersen en daarvoor de economie en normale sociale omgang met elkaar kapot laten maken ?
quote:
We kunnen de anderhalvemeterregels simpelweg nog niet loslaten, dus het is voor dit moment logisch dat die van een noodverordening naar de wet wordt verplaatst
Die anderhalvemeterregel BUITEN is juist hetgene wat je onmiddelijk moet afschaffen want het nut daarvan is twijfelachtig en de zeer kleine kans voorkomen dat iemand buiten besmet wordt, dat weegt niet op tegen de enorme nadelen
quote:
De rest van je complottige dictatuurgedoe laat ik voor je eigen rekening.
Het is geen complot kerel !
Ze willen het straks in de wet hebben !
pi_193671344
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja. Want de politie mag mijn huis binnen om daar bezoek weg te sturen.
En dat is dus een zeer slechte zaak en iets wat wij nooit moeten toestaan
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:38:12 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193671384
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:34 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En dat is dus een zeer slechte zaak en iets wat wij nooit moeten toestaan
De politie heeft gelukkig helemaal de capaciteit niet om voor elk wissewasje op te komen draven.

Normaliter zal het blijven bij het ontruimen van schuur- en strandfeesten e.d. waar tientallen mensen bijeen zijn. Henk en Ingrid kunnen gewoon een gebakje komen eten bij hun kennissen.
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:48:19 #164
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193671505
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:33 schreef bluemoon23 het volgende:
We kunnen toch niet jarenlang een virus ons leven laten beheersen en daarvoor de economie en normale sociale omgang met elkaar kapot laten maken ?
Wat we vooral niet kunnen, is de besmettingen ongecontroleerd op laten lopen met als gevolg een implosie van ons zorgstelsel, met massa's doden tot gevolg.

De maatregelen die nu worden genomen hebben als enige doel om dat te voorkomen. Al je geneuzel over D66, Groen Links en China slaat daarom nergens op.

En ja, dat afstand houden is even onhandig. Komen we ook wel weer overheen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193671528
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:48 schreef hooibaal het volgende:

[..]


En ja, dat afstand houden is even onhandig. Komen we ook wel weer overheen.
Ho ho, niet waar. Dat zal nooit normaal worden of soepel gaan. Niet gaan doen alsof dat een blijvertje is. :P
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:53:10 #166
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193671560
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ho ho, niet waar. Dat zal nooit normaal worden of soepel gaan. Niet gaan doen alsof dat een blijvertje is. :P
Er staat ook 'even'. Als ik het goed heb dan geldt de wet een jaar.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193671563
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:33 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, en wat dan nog ?
We kunnen toch niet jarenlang een virus ons leven laten beheersen en daarvoor de economie en normale sociale omgang met elkaar kapot laten maken ?
[..]

Die anderhalvemeterregel BUITEN is juist hetgene wat je onmiddelijk moet afschaffen want het nut daarvan is twijfelachtig en de zeer kleine kans voorkomen dat iemand buiten besmet wordt, dat weegt niet op tegen de enorme nadelen
[..]

Het is geen complot kerel !
Ze willen het straks in de wet hebben !
Gaat ook niet gebeuren. Virussen zwakken af na verloop van tijd. Indien een vaccin uitblijft binnen een jaar, dan heb je gewoon met een afgezwakte variant te maken. En klopt, buiten is het compleet onzinnig.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 17 juni 2020 @ 15:55:40 #168
408813 crew  trein2000
pi_193671597
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:53 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Er staat ook 'even'. Als ik het goed heb dan geldt de wet een jaar.
Een van de pijnpunten is de onbeperkte verlenging. Die moet er echt uit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193671607
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:53 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Er staat ook 'even'. Als ik het goed heb dan geldt de wet een jaar.
Dat jaar snap ik dus niet. Er kan zoveel veranderen binnen een jaar. Een virus kan muteren, er kan een vaccin zijn of een effectieve behandelmethode komen. Neem dan een verlenging om de twee-vier maanden er in op. Dat neemt al een hoop kritiek weg. En bij iedere verlenging een stemronde en een deugelijke wetenschappelijke onderbouwing over de noodzaak en een kosten en baten afweging.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193671623
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een van de pijnpunten is de onbeperkte verlenging. Die moet er echt uit.
Dat helemaal.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193671655
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gaat ook niet gebeuren. Virussen zwakken af na verloop van tijd. Indien een vaccin uitblijft binnen een jaar, dan heb je gewoon met een afgezwakte variant te maken. En klopt, buiten is het compleet onzinnig.
virus zwakken af? Waarom was de 2e golf in 1918 veel heftiger dan?
pi_193671747
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

virus zwakken af? Waarom was de 2e golf in 1918 veel heftiger dan?
Dat is de oorzaak van troepen die zich wereldwijd aan het verspreiden waren meen ik mij te herinneren. Kun je niet vergelijken met elkaar. Over het algemeen verzwakken virussen om te kunnen "overleven". Daar is ook geen nog dodelijkere derde golf uit voortgekomen :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 17 juni 2020 @ 16:07:43 #173
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193671760
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een van de pijnpunten is de onbeperkte verlenging. Die moet er echt uit.
Kamer met verlenging in laten stemmen lijkt me niet verkeerd.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193671826
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:48 schreef hooibaal het volgende:
Wat we vooral niet kunnen, is de besmettingen ongecontroleerd op laten lopen met als gevolg een implosie van ons zorgstelsel, met massa's doden tot gevolg
Welke science fiction boekjes heb jij gelezen ?
Of baseer jij je nog steeds op die foute modellen van Februari ?
quote:
De maatregelen die nu worden genomen hebben als enige doel om dat te voorkomen.
Nee, dat hebben ze niet, als dat het doel was dan is er grandioos gefaald
quote:
Al je geneuzel over D66, Groen Links en China slaat daarom nergens op/[quote]Nou leg uit, waar zit ik mis dan ?
Werden dit soort autoritaire wetten tot een half jaar geleden niet bestempeld als Chineze toestanden ?
Zijn D66 en GroenLinks niet degenen die altijd een grote bek hebben over democratie en rechtstaat in andere landen ?[quote]En ja, dat afstand houden is even onhandig. Komen we ook wel weer overheen.
Snap je nu ECHT niet dat het afstand houden buiten onzinnig is ?\
Er zijn al weken massale demonstraties in de wereld, en TOCH geen explosie aan IC-opnames en sterfgevallen
BINNEN wordt je besmet, niet buiten

Dat afstand houden is niet "even onhandig" dat is een ramp voor de horeca, cultuur en recreatiesector en een aanslag op normale sociale omgangsvormen

Begrijp mij goed, ik zeg niet dat je alle coronamaatregelen moet opheffen
Bijvoorbeeld geen handenschudden, extra handhygiene en evenementen verbieden was erg nuttig om het virus in de beginfase in te dammen
Maar die anderhalvemeter samenleving wordt nu zo langzamerhand als een doel op zich gezien, en niet meer als een middel
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 17 juni 2020 @ 16:17:14 #175
408813 crew  trein2000
pi_193671856
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:07 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Kamer met verlenging in laten stemmen lijkt me niet verkeerd.
Lijkt mij een heel goed idee zelfs.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193671861
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
De politie heeft gelukkig helemaal de capaciteit niet om voor elk wissewasje op te komen draven.

Normaliter zal het blijven bij het ontruimen van schuur- en strandfeesten e.d. waar tientallen mensen bijeen zijn. Henk en Ingrid kunnen gewoon een gebakje komen eten bij hun kennissen.
Het maakt niet uit dat de politie en Handhaving niet de capaciteit heeft om voor elk wissewasje op te komen draven.
Feit is dat ze het WEL mogen, iedereen kan het slachtoffer worden van die smeerlappen

We hebben allemaal de "incidenten" gezien de afgelopen maanden
Studenten op een balkon die bekeuringen van ¤390 aangesmeerd krijgen
Familie die een taartje eet op de stoep en allemaal bekeuring krijgen, terwijl in de achterstandswijken jongeren zich nergens wat van aantrekken en wat niet aangepakt wordt
Politie die bij mensen aanklopt omdat ze teveel mensen in huis zien
Wethouder die een BBQ gaf, en een NSB buurman had hem verraden waarna er politie langs kwam
etc etc

Kan allemaal zijn dat het incidenten zijn, en dat er niet zoveel bekeuringen zijn uitgedeeld
Maar zo`n land moeten we toch niet willen met elkaar ?

[ Bericht 13% gewijzigd door bluemoon23 op 17-06-2020 17:00:58 ]
pi_193671897
Ja gewoon niet. Ik vind het al allemaal. erg verdacht. Corona mag geen excuus zijn om mensen de vrijheid in te perken. Dat moet je gewoon echt nooit willen. Alleen de ouderen zijn een risicogroep. Ik denk dat voorlichting hoe je met ouderen om kunt gaan het beste werkt. Ik ga geen grondrechten opgeven alleen omdat corona langskomt. Het kan me ook niets schelen dat een meerderheid dit wel wilt. Welke idioten zijn nu zo ontieglijk onwetend en dom om dit wel te willen?

quote:
Mensen zijn nu bereid binnen te blijven wanneer het hun (de machthebbers) uitkomt - robert jensen


[ Bericht 15% gewijzigd door BigWhiteCock op 17-06-2020 16:37:49 ]
pi_193671936
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:20 schreef BigWhiteCock het volgende:
Ja gewoon niet. Ik vind het al allemaal. erg verdachy. Corona mag geen excuus zijn om mensen n de vrijheid in te perken. Dat moet je gewoon echt nooit willen. Alleen de ouderen zijn een risicogroep. Ik denk dat voorlichting hope je met ouderen om kunt gaan het beste werkt. Ik ga geen grondrechten oogeven alleen omdat corona langskomt. Die mensen zijn godverdomde idioot in hun hoofd om dit te willen. Wat een rare mensen die moeten eigenlijk per stoppen. Gevaarlijk. Waar blijven de anti-fascisten in deze?
Dat krijg je als je de mensen in slaap sukkelt met een killervirus.
Allemaal schaapjes. Verblind door angst en waanbeelden, kan je dit soort zaken er makkelijk doorheen drukken want het is voor de volksgezondheid :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 17 juni 2020 @ 16:24:39 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193671954
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:17 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het maakt niet uit dat de politie en Handhaving niet de capaciteit heeft om voor elk wissewasje op te komen draven.
Feit is dat ze het WEL mogen, iedereen kan het slachtoffer worden van die smeerlappen
Spijker > Kop!

Als je het enkel wil gebruiken voor excessen dan moet je het dus beter afkaderen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193694913
De Jonge meldt nu dat de noodwet niet per 1 juli in werking zal treden. Er is nog veel aan te sleutelen. Tegen de tijd dat ze klaar zijn is er al een vaccin.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 09:56:28 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193694932
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 09:55 schreef Cynicio het volgende:
De Jonge meldt nu dat de noodwet niet per 1 juli in werking zal treden. Er is nog veel aan te sleutelen. Tegen de tijd dat ze klaar zijn is er al een vaccin.
Mooi ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 19 juni 2020 @ 10:42:22 #182
24329 KNAK
ff w88,......
pi_193695431
De demonstratie zondag a.s. tegen onder andere de noodwet mag al niet meer

https://www.telegraaf.nl/(...)en-coronabeperkingen
Mai pben rai~!
pi_193695565
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:42 schreef KNAK het volgende:
De demonstratie zondag a.s. tegen onder andere de noodwet mag al niet meer

https://www.telegraaf.nl/(...)en-coronabeperkingen
Terecht, dan moeten ze er maar geen evenement van maken. Die mogen niet tot 1 september
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193695573
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 09:55 schreef Cynicio het volgende:
De Jonge meldt nu dat de noodwet niet per 1 juli in werking zal treden. Er is nog veel aan te sleutelen. Tegen de tijd dat ze klaar zijn is er al een vaccin.
Er zaten zoveel onduidelijkheden in dat dat ook niet anders kon.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 19 juni 2020 @ 13:08:57 #185
236264 crew  capricia
pi_193697449
Denk dat die wet helemaal niet meer door gaat.

Ziet er naar uit dat het over het zomerreces heen getild gaat worden. En als de situatie daarna nog steeds zo goed gaat als nu, komt ie er niet.

My2cents.
Definitely not CIA
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:24:31 #186
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193697639
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:08 schreef capricia het volgende:
Denk dat die wet helemaal niet meer door gaat.

Ziet er naar uit dat het over het zomerreces heen getild gaat worden. En als de situatie daarna nog steeds zo goed gaat als nu, komt ie er niet.

My2cents.
Gezien de problemen met de noodverordeningen lijkt het me dat die wet er juist wel gaat komen. Een van de problemen die de Kamer met de noodwet had was dat ze er te weinig over te zeggen hadden. Of die kritiek nu terecht is of niet, over de noodverordeningen hebben ze al helemaal niks te zeggen. Oftewel, het is in ieders belang dat de maatregelen wettelijk worden verankerd.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193697658
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Gezien de problemen met de noodverordeningen lijkt het me dat die wet er juist wel gaat komen. Een van de problemen die de Kamer met de noodwet had was dat ze er te weinig over te zeggen hadden. Of die kritiek nu terecht is of niet, over de noodverordeningen hebben ze al helemaal niks te zeggen. Oftewel, het is in ieders belang dat de maatregelen wettelijk worden verankerd.
Vanwege welke noodsituatie dan? De huidige situatie rechtvaardigt het niet en een mogelijke noodsituatie in de toekomst is geen rechtvaardiging. Bijna alle landen in de EU hebben al geen noodtoestand meer en ons kabinet wilt die invoeren nadat het kalf al verdronken is.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 19 juni 2020 @ 13:27:29 #188
408813 crew  trein2000
pi_193697659
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Terecht, dan moeten ze er maar geen evenement van maken. Die mogen niet tot 1 september
Wat is de grens tussen een demonstratie en een evenement volgens jou?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 19 juni 2020 @ 13:28:49 #189
408813 crew  trein2000
pi_193697665
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:27 schreef Confetti het volgende:

[..]

Vanwege welke noodsituatie dan? De huidige situatie rechtvaardigt het niet en een mogelijke noodsituatie in de toekomst is geen rechtvaardiging. Bijna alle landen in de EU hebben al geen noodtoestand meer en ons kabinet wilt die invoeren nadat het kalf al verdronken is.
Een mogelijke noodsituatie is een prima rechtvaardiging. Kijk even naar al die andere noodwetten die op de plank liggen voor als ze ooit nodig zijn. Lijkt mij prima om ook voor een pandemie een dergelijk instrumentarium te ontwikkelen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:29:23 #190
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193697673
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:27 schreef Confetti het volgende:

[..]

Vanwege welke noodsituatie dan? De huidige situatie rechtvaardigt het niet en een mogelijke noodsituatie in de toekomst is geen rechtvaardiging. Bijna alle landen in de EU hebben al geen noodtoestand meer en ons kabinet wilt die invoeren nadat het kalf al verdronken is.
Ons land heeft de noodtoestand nu net niet ingeroepen, in tegenstelling tot allerlei anderen.

Daarom wil ook iedereen van die noodverordeningen af: die zijn hier niet voor bedoeld.

Los daarvan is de nood nu niet kleiner dan in maart, al lijkt dat door de cijfers natuurlijk wel zo te zijn. Maar de realiteit is dat we exact even veel (of even weinig) middelen hebben om het virus te bestrijden. Eigenlijk maar 1: social distancing. Medisch gezien kunnen we er niks tegen doen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193697702
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat is de grens tussen een demonstratie en een evenement volgens jou?
Het programma
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 19 juni 2020 @ 13:32:43 #192
408813 crew  trein2000
pi_193697707
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het programma
Dan ga je de inhoud beoordelen. Of ik nou mijn mening uit door middel van muziek, een spandoek of speeches zou niet uit moeten maken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193697725
Toch schokkend dat onze overheid (Hugo de Jonge) ons met zo'n wet wilt opzadelen. Eng gewoon. Zeker als je de kritiek van de Raad van State leest

"De Raad van State is zeer kritisch over de coronawet van het kabinet. Volgens Haagse bronnen heeft de Raad het kabinet geadviseerd het wetsvoorstel aan te passen voordat het naar de Tweede Kamer wordt gestuurd. Het kabinet zal zich er in elk geval nog eens over moeten buigen."
Love is in the air!
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 19 juni 2020 @ 13:35:20 #194
408813 crew  trein2000
pi_193697739
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:34 schreef Landgeld het volgende:
Toch schokkend dat onze overheid (Hugo de Jonge) ons met zo'n wet wilt opzadelen. Eng gewoon. Zeker als je de kritiek van de Raad van State leest

"De Raad van State is zeer kritisch over de coronawet van het kabinet. Volgens Haagse bronnen heeft de Raad het kabinet geadviseerd het wetsvoorstel aan te passen voordat het naar de Tweede Kamer wordt gestuurd. Het kabinet zal zich er in elk geval nog eens over moeten buigen."
Waar kan ik het advies lezen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193697749
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waar kan ik het advies lezen?
Advies of de wet?

Iig op Rijksoverheid gewoon het voorstel:

Noodwet: RIVM kan voor coronabestrijding tijdelijk anonieme zendmastdata inzetten
Love is in the air!
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:40:04 #196
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193697786
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:36 schreef Landgeld het volgende:
RIVM kan voor coronabestrijding tijdelijk anonieme zendmastdata inzetten
Kunnen ze nu ook al. Wordt gebruikt om mensenstromen, drukke plekken etc in kaart te brengen, niet om uit te zoeken wanneer jij naar de hoeren geweest bent.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193697900
Heeft iemand misschien een linkje waarin staat wat ze allemaal precies in die nieuwe wet willen zetten? Heb al gezocht maar kan dit nergens vinden.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 19 juni 2020 @ 13:51:57 #198
408813 crew  trein2000
pi_193697922
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:49 schreef DoNotPanic het volgende:
Heeft iemand misschien een linkje waarin staat wat ze allemaal precies in die nieuwe wet willen zetten? Heb al gezocht maar kan dit nergens vinden.
https://www.gemeente.nu/c(...)onsultatieversie.pdf
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:58:26 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193697978
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:40 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Kunnen ze nu ook al. Wordt gebruikt om mensenstromen, drukke plekken etc in kaart te brengen, niet om uit te zoeken wanneer jij naar de hoeren geweest bent.
Ja en de basis daarvan ligt onder vuur vanuit de AP

Kunnen is niet per se mogen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 19 juni 2020 @ 16:22:49 #201
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193699439
Minister Hugo de Jonge zei dat er een misverstand is over de corona-noodwet die voor nu even is uitgesteld. Maar er zullen wel verbeteringen aangebracht worden naar aanleiding van kritieken van de rechtstaat, advocaten, rechtsgeleerden, politieke partijen en veel meer. Ik begrijp jullie ook heel goed dat jullie er tegen zijn, echter zijn er ook anderen die echt voor zijn om dat het nodig is om ons door deze tijd heen te slepen.

Minister de Jonge legde uit dat met deze wet het kabinet geen verregaande bevoegdheden heeft of meer macht heeft om uit te voeren. Terwijl zei hij inderdaad dat de 2e kamer meer bevoegdheden heeft met deze wet om aan te passen of nog eens een tijd langer te verlengen wat het nodig is als het virus nog bij ons is. Maar dat politie zomaar bij ons in ons eigen huis kan invallen om te controleren of we echt wel aan 1,5 meter moeten houden is voor mij ook te ver gaan en druist ook in onze grondrechten en privacy. We moeten ons nog goed verstand gebruiken wat het voor ons nog nodig is.

Hier een linkje https://www.ad.nl/politie(...)acht-geeft~aa3bdd7c/
Humor, serieus en vrolijk!
  vrijdag 19 juni 2020 @ 17:04:16 #202
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193699851
Deze hele noodwet is weer eens exemplarisch voor een kabinet dat altijd achter de feiten aanloopt.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 17:28:58 #203
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193700086
quote:
De coronaspoedwet is niet bedoeld om meer speelruimte te geven aan het kabinet, maar juist om meer bevoegdheden te geven aan de Tweede Kamer en de normale bestuurlijke verhoudingen te herstellen.

Dat zei vicepremier De Jonge naar aanleiding van de kritiek van veel organisaties en instellingen op het plan van het kabinet om met een noodwet te komen die de plaats inneemt van de vele noodverordeningen. Op grond van die verordeningen zijn allerlei maatregelen genomen om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen.

De Jonge zei dat de nieuwe wet anders zal worden dan het eerste concept: "Ik denk dat als je straks het definitieve voorstel ziet en je verdiept je er goed in, je het best wel verstandig vindt."
https://nos.nl/artikel/23(...)heden-aan-kamer.html

Op dit moment heeft de Kamer eigenlijk niets te zeggen, dus ze zouden deze werkwijze juist moeten omarmen. Ik verwacht dat ze met de gewijzigde versie wel akkoord gaan.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193700924
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 17:28 schreef hooibaal het volgende:
[..]l
Op dit moment heeft de Kamer eigenlijk niets te zeggen, dus ze zouden deze werkwijze juist moeten omarmen. Ik verwacht dat ze met de gewijzigde versie wel akkoord gaan.
Net als toen met het referendum, als er veel tegenstand is veranderen we toch de inhoud???
pi_193701891
Het hele punt van die noodwet is toch om de huidige 1.5m maatregelen over te nemen en vast te leggen zodat er geen beroep op het schenden grondrechten kan worden gemaakt?
Dus je kunt in de uiteindelijke noodwet al helemaal niet veel wijzigen zodat het acceptabel wordt?

Waarom zegt die cda-er die de wet gaat schrijven. Dat we moeten wachten op de uiteindelike wet. We weten toch al wat in die wet gaat staan?

[ Bericht 12% gewijzigd door BigWhiteCock op 19-06-2020 20:05:12 ]
  vrijdag 19 juni 2020 @ 19:47:32 #206
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193702094
Nog een artikel over de Virus Waanzin

https://www.ad.nl/den-haa(...)gezondheid~a0084d8a/
Bron: AD.nl
Humor, serieus en vrolijk!
  vrijdag 19 juni 2020 @ 19:48:57 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193702118
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:28 schreef mthecatlover het volgende:

[..]

Net als toen met het referendum, als er veel tegenstand is veranderen we toch de inhoud???
Niks aan de hand, u kunt gerust gaan slapen, Vadertje Staat waakt over u.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 20:47:37 #208
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193979986
Update over de corona-wet:

De bekritiseerde corona-noodwet wordt flink aangepast, na koortsachtig overleg achter de schermen tussen coalitiepartijen. De corona-app is geen onderdeel meer van de wet, ook de handhaving in woningen van burgers wordt eruit gesloopt.

Haagse bronnen stellen dat er een ‘uitgeklede’ wet overblijft. Het kabinet dreigde namelijk steun voor de wet te verliezen van een meerderheid in de Tweede Kamer, dus zijn er flinke concessies gedaan.

Het kabinet heeft de wet opgesteld op verzoek van de Tweede Kamer, maar lag sinds de aankondiging ervan direct onder vuur van diezelfde Kamer. Het voorstel zou de overheid te veel rechten toekennen. Adviesorganen als de Raad van State uitten eveneens forse kritiek, net als privacywaakhonden.

Voordeur
De meest gevoelige punten waren de corona-app en handhaving ‘achter de voordeur’ bij burgers. De app, die overigens strikt vrijwillig in de conceptwet genoemd stond, wordt nu helemaal uit de wet gehaald. ,,Dit wekte alleen maar de suggestie dat deze verplicht zou kunnen worden, hoewel juist expliciet in de wet stond dat dit niet zo is’’, aldus een ingewijde. Voor de app, die waarschuwt als een gebruiker in de buurt is geweest van een besmet persoon, wordt een aparte wet geschreven.

Daarnaast was er veel kritiek op het plan om via deze wet te regelen dat de politie kan ingrijpen in woningen van burgers. Het kabinet schreef dat ‘binnentreden’ van een woning ‘noodzaak’ kan zijn. Als de ‘gedragingen’ in een huis vrees geven voor ‘onmiddellijke verspreiding van Covid-19’, zou de politie mogen ingrijpen. Ook die alinea’s worden geschrapt.

Burgemeesters hebben de afgelopen maanden overigens wel in noodgevallen ingegrepen in woningen, bijvoorbeeld bij ‘coronafeestjes’. Dat deden zij op basis van de gemeentewet, maar er was nu juist discussie of die wel het recht op ingrijpen gaf. De wet zou aan die discussie een einde maken door handhaving achter de voordeur altijd mogelijk te maken, maar dat ging criticasters te ver. Zo zou namelijk in theorie ook kunnen worden binnengevallen bij een theekransje met mensen in een krappe woonkamer.

Pandemie
De Tweede Kamer vroeg om de noodwet, omdat nu alle coronamaatregelen nog per noodverordening zijn geregeld. De minister legt die met de burgemeesters op. Pas achteraf kan de Tweede Kamer of een gemeenteraad kritiek leveren. Nu de coronapandemie langer duurt dan verwacht, wil de Kamer dat de maatregelen beter wettelijk verankerd worden. Dan kan ook iedere keer vóórdat deze in gaat, gestemd worden of dat wel nodig is. Dat principe blijft overeind in de aangepaste wet, met uitzonderingen voor als er bij acute uitbraak moet worden ingegrepen.

Ook gaat de wet niet voor een jaar gelden als deze is aangenomen. Er wordt nog onderhandeld hoe lang dat wel moet zijn, maar er wordt zelfs gesproken over twee maanden. Wel kan deze hierna verlengd worden, zo vaak als de Tweede Kamer daarmee instemt.

,,Er is flink wat aan verspijkerd,’’ zegt een ingewijde. ,,De eerste versie deugde van geen kant, dus het is goed dat er nu veel is aangepast, want we hebben ook heel veel kritiek over onszelf afgeroepen. Het origineel was gewoon een gedrocht.”

Waarschijnlijk wordt het wetsvoorstel vrijdag gepresenteerd. Daarna moeten de Tweede en Eerste Kamer nog wel instemmen.

Bron: AD.nl

Dus zijn jullie tevreden mee met bijgespijkerde coronawet?
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 juli 2020 @ 20:52:51 #209
408813 crew  trein2000
pi_193980075
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:47 schreef Ven1972 het volgende:
Update over de corona-wet:

De bekritiseerde corona-noodwet wordt flink aangepast, na koortsachtig overleg achter de schermen tussen coalitiepartijen. De corona-app is geen onderdeel meer van de wet, ook de handhaving in woningen van burgers wordt eruit gesloopt.

Haagse bronnen stellen dat er een ‘uitgeklede’ wet overblijft. Het kabinet dreigde namelijk steun voor de wet te verliezen van een meerderheid in de Tweede Kamer, dus zijn er flinke concessies gedaan.

Het kabinet heeft de wet opgesteld op verzoek van de Tweede Kamer, maar lag sinds de aankondiging ervan direct onder vuur van diezelfde Kamer. Het voorstel zou de overheid te veel rechten toekennen. Adviesorganen als de Raad van State uitten eveneens forse kritiek, net als privacywaakhonden.

Voordeur
De meest gevoelige punten waren de corona-app en handhaving ‘achter de voordeur’ bij burgers. De app, die overigens strikt vrijwillig in de conceptwet genoemd stond, wordt nu helemaal uit de wet gehaald. ,,Dit wekte alleen maar de suggestie dat deze verplicht zou kunnen worden, hoewel juist expliciet in de wet stond dat dit niet zo is’’, aldus een ingewijde. Voor de app, die waarschuwt als een gebruiker in de buurt is geweest van een besmet persoon, wordt een aparte wet geschreven.

Daarnaast was er veel kritiek op het plan om via deze wet te regelen dat de politie kan ingrijpen in woningen van burgers. Het kabinet schreef dat ‘binnentreden’ van een woning ‘noodzaak’ kan zijn. Als de ‘gedragingen’ in een huis vrees geven voor ‘onmiddellijke verspreiding van Covid-19’, zou de politie mogen ingrijpen. Ook die alinea’s worden geschrapt.

Burgemeesters hebben de afgelopen maanden overigens wel in noodgevallen ingegrepen in woningen, bijvoorbeeld bij ‘coronafeestjes’. Dat deden zij op basis van de gemeentewet, maar er was nu juist discussie of die wel het recht op ingrijpen gaf. De wet zou aan die discussie een einde maken door handhaving achter de voordeur altijd mogelijk te maken, maar dat ging criticasters te ver. Zo zou namelijk in theorie ook kunnen worden binnengevallen bij een theekransje met mensen in een krappe woonkamer.

Pandemie
De Tweede Kamer vroeg om de noodwet, omdat nu alle coronamaatregelen nog per noodverordening zijn geregeld. De minister legt die met de burgemeesters op. Pas achteraf kan de Tweede Kamer of een gemeenteraad kritiek leveren. Nu de coronapandemie langer duurt dan verwacht, wil de Kamer dat de maatregelen beter wettelijk verankerd worden. Dan kan ook iedere keer vóórdat deze in gaat, gestemd worden of dat wel nodig is. Dat principe blijft overeind in de aangepaste wet, met uitzonderingen voor als er bij acute uitbraak moet worden ingegrepen.

Ook gaat de wet niet voor een jaar gelden als deze is aangenomen. Er wordt nog onderhandeld hoe lang dat wel moet zijn, maar er wordt zelfs gesproken over twee maanden. Wel kan deze hierna verlengd worden, zo vaak als de Tweede Kamer daarmee instemt.

,,Er is flink wat aan verspijkerd,’’ zegt een ingewijde. ,,De eerste versie deugde van geen kant, dus het is goed dat er nu veel is aangepast, want we hebben ook heel veel kritiek over onszelf afgeroepen. Het origineel was gewoon een gedrocht.”

Waarschijnlijk wordt het wetsvoorstel vrijdag gepresenteerd. Daarna moeten de Tweede en Eerste Kamer nog wel instemmen.

Bron: AD.nl

Dus zijn jullie tevreden mee met bijgespijkerde coronawet?
Ik wacht de tekst af. Maar dit klinkt hoopgevend.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193980161
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:47 schreef Ven1972 het volgende:
...

Ook gaat de wet niet voor een jaar gelden als deze is aangenomen. Er wordt nog onderhandeld hoe lang dat wel moet zijn, maar er wordt zelfs gesproken over twee maanden. Wel kan deze hierna verlengd worden, zo vaak als de Tweede Kamer daarmee instemt.

...
Deze kortere periode van mogelijk slechts 2 maanden vind ik een cruciaal punt. Ik ben over het algemeen prima bereid mee te gaan in maatregelen, mits de nadruk op de tijdelijkheid komt te liggen.
I'll give you something to do
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:55:26 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194007495
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:57 schreef galantis het volgende:

[..]

Deze kortere periode van mogelijk slechts 2 maanden vind ik een cruciaal punt. Ik ben over het algemeen prima bereid mee te gaan in maatregelen, mits de nadruk op de tijdelijkheid komt te liggen.
Ik heb op zich ook niet zo'n probleem met adviezen en richtlijnen, wel met betutteling in micro-managementvorm.

Zo'n window-likker in een hesje die mij in de binnenstad controleert of ik wel afstand houdt tot andere mensen en zegt waar ik moet lopen, hou op hoor. Laat mensen lekker hun eigen verantwoordelijkheid pakken en val ze niet lastig met overbodige onzin. Zodra t echt ergens uit de hand loopt - schuurfeesten met weet ik hoeveel man - mag je wat mij betreft best handhaven.

[ Bericht 1% gewijzigd door WheeledWarrior op 09-07-2020 16:03:57 ]
  donderdag 9 juli 2020 @ 17:57:37 #212
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_194009272
Ik denk juist dat als er ergens behoefte is aan wat regie, dat dat in de drukke plekken in de steden is. Dan nog moet een handhaver voorzien zijn van een engelengeduld en voornamelijk alleen bij uitdaging of overduidelijk opzet het boete middel gebruiken.

Op eigen terrein vind ik dat de politie zeker niets te zoeken heeft op dit vlak. Ik vind het wel een prettig idee dat de politie niet zo maar je erf op mag stormen om te controleren of je je wel aan alle regels houdt. Daar moeten ze maar op vertrouwen.

Maar goed, dat gebeurt tot nu toe ook niet echt. Ik moet ik het eerste verhaal nog horen van de politie die zomaar iemands erf op kwam om een schuurfeestje te controleren zonder andere aanleiding. Al zou ik ze zelf wel normaal te woord staan en een kopje koffie aanbieden denk ik. Politie is in NL meestal niet degene die de problemen begint.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  vrijdag 10 juli 2020 @ 18:48:13 #213
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194026390
Coronawet is aangenomen door de ministerraad, aldus NRC.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 10 juli 2020 @ 19:11:56 #214
408813 crew  trein2000
pi_194026676
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 18:48 schreef hooibaal het volgende:
Coronawet is aangenomen door de ministerraad, aldus NRC.
Dan zal de tekst binnenkort wel openbaar worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 13 juli 2020 @ 14:20:50 #215
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194068773
Handhaving achter de voordeur schijnt eruit te zijn. Dat gebeurde in de praktijk toch al niet, hopelijk zorgt het ervoor dat er nu wel fatsoenlijk gehandhaafd gaat worden op openbare plekken, in de horeca, voetbalkantines, pretparken etc. want daar is nog veel te halen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194095312
Wat ik zo apart hieraan vind, is dat minister de Jonge eerder bij Beau aan tafel aangaf, als minister genoeg te hebben aan de bestaande wetgeving om de pandemie te kunnen bestrijden, zoals we ook zien in de noodverordeningen etc vanuit de veiligheidsregio's etc. Dat is dus wtgeving die het hele democratische proces al heeft doorlopen.

Dat deze wet er komt vanuit de regering, is op verzoek van de volksvertegenwoordiging, die vonden en vinden dat al die ingrijpende maatregelen, nog een keer een democratische toets verdienen. Met deze hele politieke polonaise tot gevolg. En dan mogen de ministers, specifiek die ene die deze nieuwe wetgeving niet echt nodig heeft, de democratische kastanjes uit het vuur halen?

Ik vind het allemaal erg krom.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')