Nee, ook geen levende vogels in het net. Heel soms eentje, maar als ik die dan wil gaan redden worstelen ze zich meestal los voordat dat enge mens er is.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 09:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Levende vogels in het net dan? Want dood gaan ze natuurlijk alleen als ze vast blijven zitten en niemand ze eruit haalt.
Ik begrijp je constructie en is ongeveer wat ik voor ogen had hier.
Heb ook klein wandelingetje gemaakt. Bed naar bank, voor koffieronde 2 en breakkieronde 1.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 11:31 schreef borisz het volgende:
Twee uurtjes waterleidingduinen. Veel hertjes gezien
. Klein wandelingetje dus vandaag. Heb nog wat meer te doen. Het begon zwaar bewolkt, maar inmiddels schijnt de zon.
Ik heb gewoon 2 trappen gelopen! 1 keer eentje op. En beide trappen een keer afquote:Op zaterdag 23 mei 2020 11:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Heb ook klein wandelingetje gemaakt. Bed naar bank, voor koffieronde 2 en breakkieronde 1.
*stil*quote:Op zaterdag 23 mei 2020 11:46 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik heb gewoon 2 trappen gelopen! 1 keer eentje op. En beide trappen een keer af
Gebeurt zelden, maar ik ben het een keer volledig eens met Krea.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 09:38 schreef Kreator het volgende:
Lijkt me trouwens echt verschrikkelijk, zo'n sektarische commune waar iedereen hetzelfde moet denken om in aanmerking te komen.
Sowieso veel te veel woningen bij elkaar.
De wat van dr wat?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:07 schreef Blues het volgende:
Oh en de hals van je blues zit goed nu @:Kaatje. Lastig dat ronde en w.s. iets van dat vliesspul van binnen? (naaiherinnering)
Mijn droom blijft een soort Melroseplacey complex met allemaal handgeselecteerde leukerds in de huizen, en ook die leukerds krijgen een proefperiode van een jaarquote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:05 schreef Blues het volgende:
Ooit waren mijn ex en ik toen de jongetjes nog klein waren ook op zoek naar een andere woning en kwamen we bij een gezamenlijk project uit. Maar ze wilden echt ALTIJD met elkaar eten en je had zelf alleen maar eigen slaapkamers, dat klonk ons iets te benauwend.
Was wel biodynamisch enzo. Beetje hippie (dat is wat mij juist wel trok) maar té sociaal en zweverig.
Ja, een dressoir (na 15 jaar weggedaan) en mijn huidige eettafel. Bij beiden aangegeven wat ik wilde en daarna doorgesproken wat wel en niet kon.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hebben jullie wel eens meubels laten ontwerpen?
En waarom had je die laten ontwerpen? Smaak of afwijkende maten, of..?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, een dressoir (na 15 jaar weggedaan) en mijn huidige eettafel. Bij beiden aangegeven wat ik wilde en daarna doorgesproken wat wel en niet kon.
Bij de eettafel hadden de ontwerper en ik beiden iets over het hoofd gezien en dat is toen ik erachter kwam aangepast
Het dressoir omdat ik iets wilde van een bepaald soort hout en geen bolpootjes en allemaal versieringen, dus hout (echt hout) maar strak. Dat was alleen te koop in fineer toen en dat wilde ik ook niet. Of het was klein en het moest groter.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En waarom had je die laten ontwerpen? Smaak of afwijkende maten, of..?
Wat was dat *iets* van de eettafel?
Ja, ze zijn ook erg meedenkend. Met het dressoir gaf hij als tip om een deel open te houden zodat het minder massief oogde, had hij gelijk in. En toen ik de tafel ging bespreken wilde ik ook een salontafel. Daarvan is het hout hetzelfde maar heeft metalen poten, dus anders maar niet helemaal anders.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oeh dat is wel netjes opgelost ja!
Ik denk dat ik hier ook wat dingen op maat ga laten maken, maar vind het al lastig om "wat wil je dan" te verwoorden.
Iets waardoor het lijkt of ik 40m2 meer heb zou fijn zijn
Ik probeer mezelf zover te krijgen om een stuk te gaan fietsen. Eerst maar wat etenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:55 schreef Tally het volgende:
Ik probeer nu al een half uur iedereen zo ver te krijgen dat we kunnen gaan wandelen.![]()
Ik heb al geen zin meer.
Lekker rondjequote:Op zaterdag 23 mei 2020 13:32 schreef Candaasje het volgende:
Oef..... mijn benen voel ik![]()
Mijn fietsritje werd een beetje langer dan gepland, want ergens halverwege was het fietspad afgesloten, en kon ik de brug niet over. En toen ik een alternatieve route wilde zoeken, deed google maps het niet meer. Dus toen de omleidingsbordjes maar gevolgd, die al snel weer ophielden met een 'zoek het zelf verder maar uit'. Uiteindelijk een andere brug gevonden, bijna 5 km verderop.
Dus mijn tochtje van ongeveer 14 km, werd minstens 18km.
Dat is normaal niet zo erg, het was ook lekker weer, maar met de tijd erbij die ik kwijt was aan dus omrijden én daarnaast ook aan zoeken (en omdat ik in een heel ander deel van de stad uitkwam, ben ik ook nog wel verkeerd gereden) was ik wel te laat. Ik had gelukkig gebeld, was geen probleem.
Terug bijna de hele rit volle windkracht tegen. Door de polder.![]()
Wel goed voor de beenspiertjes en conditie natuurlijk.
Nu even eten, en teruglezen. En dan nog wat studie.
Boekel, Brabant.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 09:15 schreef Tally het volgende:
[..]
Waar ligt dat dorp?
En ga je een uur fietsen?Niet te laat terug he. Want sommige stukken hier vertrouw ik voor geen meter
Ik denk dat het qua sektarisch dus bij dit project erg meevalt. Ze lijken niet wereldvreemd, werken samen met technische universiteiten e.d. Dat vind ik wel veelzeggend; ze sluiten zich niet af.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 09:38 schreef Kreator het volgende:
Lijkt me trouwens echt verschrikkelijk, zo'n sektarische commune waar iedereen hetzelfde moet denken om in aanmerking te komen.
Sowieso veel te veel woningen bij elkaar.
Kun je dan niet beter ergens zelf op een stukje land iets eco vriendelijks bouwen?
Nog niet ontbeten. Ik viel net haast omquote:Op zaterdag 23 mei 2020 13:54 schreef Kreator het volgende:
AH. Het happen duurde even.
Je moet vooral doen eaar je jezelf prettig bij voelt. Ik zou best in een groen huis willen, maar ik wil geen sollicitatie doen om ergens te wonen. Als ik betaal, moet ik er kunnen wonen.
Wellicht met huren wat anders.
Semiserieus. Hij kent me een beetje, geen zorgenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 13:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Doet Krea nou een serieuze of een metasarcasmismische reageren=happen?
Ik ben even confuus.
Je leest altijd prima wegquote:
Je airco doet het nog, trouwens.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 13:54 schreef Kreator het volgende:
AH. Het happen duurde even.
Je moet vooral doen eaar je jezelf prettig bij voelt. Ik zou best in een groen huis willen, maar ik wil geen sollicitatie doen om ergens te wonen. Als ik betaal, moet ik er kunnen wonen.
Wellicht met huren wat anders.
Hmm vind je gedschtengang zo wel leuk eigenlijk.quote:
En wat Lucky zegt hierquote:Op zaterdag 23 mei 2020 11:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mooi project Candaasje. Ik zie ook steeds vaker van die wazige off the grid commonities voorbij komen waarbij iedereen helemaal homeopatisch is enzo. Ik vind het principe van ecovriendelijke bouw prachtig en uiteraard het stuk tuinieren ook. Maar daarvoor hoef je niet gelijk als een volslagen conspiracydwaas je af te keren van de maatschappij.
Doeslief tegen Phoebe!quote:Op zaterdag 23 mei 2020 13:56 schreef Kreator het volgende:
Ben ik ooit niet metasarcastisch? Kutnewbie.
Ja jullie zijn eigenlijk gewoon mijn klankbordquote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Je leest altijd prima weg
En ikzelf vind het schrijven van zo'n tekst mij altijd enorm helpen met het duidelijk maken van voor- en nadelen, overwegingen, motivaties en alternatieven, die anders maar een beetje halfgeformuleerd in m'n achterhoofd blijven zweven.
Ik denk dat zo'n project jou prima past! Zelf vind ik goed wonen belangrijker dan een goede baan, al is het maar omdat ik een vervelende baan / stressvolle periode een stuk beter aankan als ik thuis erg senang ben.
Ja, nou, dat is dus wel iets waar ik nu van vermoed dat het bij dit project meevalt, maar waarvoor we elkaar dus ook eens in het echt moeten zien.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:13 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm vind je gedschtengang zo wel leuk eigenlijk.
En vind dat ecodorp er leuk uit zien.
Inderdaad altijd beetje bang dat je in zo’n overdrive terecht komt..
van mensen die meteen voor 300% op de ecotour gaan.
Ik vind die zelfvoorzienende huizen echt een heel fijn idee. Zeker die waar je nog wel gewoon af en toe je eten uit de supermarkt kunt halen en mag autorijden.
We hebben tenslotte ook allebei een baan dus geen tijd om puur uit eigen tuin te leven.
Neemt niet dat het concept van zo’n huis schitterend is en ik bijv dus best in zo’n ecodorp zou willen wonen.
Maar als iedereen daar bloedfanatiek 300% ecologisch leeft en verwacht dat ik minstens zo fanatiek ben... denk ik niet dat dat gaat werken.
quote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:14 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
En wat Lucky zegt hier
Ik vond dat rondom zwangerschap en bevalling ook een uitdaging. Wél leren hoe je goed kunt ontspannen maar geen zweverige edelstenen/drukpunten/kaarsen/dansenbijmaanlicht/bla.
Is redelijk gelukt, met een vrij nuchtere hypnobirthing cursus. Totdat ze de laatste bijeenkomst toch over drukpunten begonDat namen we maar op de koop toe.
Bij de verloskundige was het ook een bewuste keuze om al snel te vragen naar de kinkhoestvaccinatie.
*boks*quote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:20 schreef Barreltje het volgende:
Wij zouden eigenlijk ook graag vrij willen wonen.. maar met K.zn baan inneem haag blijft dat of veel rijden of niet te betalen.. en ik moet nog maar zien wat ik na mn volgende opdracht ga doen..
Wij hebben er ook een soort van 2. 1 koop in NL en 1 huurappartement nabij het centrum van Antwerpenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:42 schreef sigme het volgende:
Ik heb zoveel woonwensen dat ik maar gewoon 3 huizen heb
Ik hoop K. Over te kunnen halen als hij jouw vrijstaande boerderij ziet.. al vermoed ik dat we wel een aparte slaapkamer zouden willen..quote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:42 schreef sigme het volgende:
Ik heb zoveel woonwensen dat ik maar gewoon 3 huizen heb
Het was tot half twee goed te doen. Daarna vond ik het ook veel te druk.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:47 schreef Tally het volgende:
Geen probleem @:minilot inmiddels zijn we weer terug.
Op straat best te doen maar mij te druk in de winkels. Dus ijsje eten en weer weg!
Ik had al schade aan de straatkant vd auto. Geen stof van bomen, geen saharazand, niet krabben in de winter.quote:
We huren nu een garage voor de hobbyauto die je niet langs de straat kan zetten.quote:
Ik heb mijn AMG GT-r, RS6 en 720S nu noodgedwongen bij een vriend staan. Sucks.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:56 schreef Tally het volgende:
[..]
We huren nu een garage voor de hobbyauto die je niet langs de straat kan zetten.
Er staat nu een woning te koop hier met grote garage. Vrijstaand. En in de garage een smeerputquote:Op zaterdag 23 mei 2020 15:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb mijn AMG GT-r, RS6 en 720S nu noodgedwongen bij een vriend staan. Sucks.
Gewoon niet erbij zeggenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wij hebben er ook een soort van 2. 1 koop in NL en 1 huurappartement nabij het centrum van Antwerpen![]()
(wel 40 minuten met de bus, en 12m2 en gedeelde keuken en douche/wc, maar een kniesoor wie daar op let)
Hier hetzelfde gevoelquote:Op zaterdag 23 mei 2020 15:24 schreef Blues het volgende:
@:Woonwensen: geen
Ik bedoel, dit huis is voor mij perfect.
Dat klinkt anders als een puik klusje!quote:Op zaterdag 23 mei 2020 15:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ugh doet me denken aan een klasgenoot die heel snobbisch deed over de stage die ze mocht lopen bij Volvo... heeft drie maanden door Europa gereden om op aangewezen plekken de parkeerplaatsen op te gaan meten
Tihih ja mij an sich ook afhankelijk vd invulling, maar zij was nogal op haar teentjes getraptquote:Op zaterdag 23 mei 2020 15:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat klinkt anders als een puik klusje!
Wachtwat.... dat was haar stage!?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 15:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ugh doet me denken aan een klasgenoot die heel snobbisch deed over de stage die ze mocht lopen bij Volvo... heeft drie maanden door Europa gereden om op aangewezen plekken de parkeerplaatsen op te gaan meten
Hahaha nee! Dat wás de prestigieuze stage waar ze maaaanden van te voren al van naast dr schoenen liep.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wachtwat.... dat was haar stage!?
Ik meende dat zij keuze had uit stageplekken en eerst ging meten of ze haar auto daar kwijt kon
Ha! Dat zeg ik altijd tegen de man als hij me probeert te enthusiasmeren voor een buitenhuisjequote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis! Ruim 10 km gefietst en bedacht waar ik de volgende keer naar toe wil fietsen maar dan met camera mee. Bijna thuis bedacht ik me...kijken of zuslief thuis is en dat was ze. Daar ook even een uurtje in de tuin bijgekletst.
Vrij wonen, eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken, tenzij beschikking over een auto met chauffeur. Bij vrij wonen denk ik aan "the middle of nowhwere" dus 15 km fietsen naar het eerste beste dorp, bushalte op 5 km waar 2x per dag een bus langs komt. Ben erg blij met m'n flat, 5 minuten fietsen naar de stad of het winkelcentrum, bushalte voor de deur en een redelijk vrij uitzicht.
quote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hahaha nee! Dat wás de prestigieuze stage waar ze maaaanden van te voren al van naast dr schoenen liep.
Oehhh, kan je niet recht op in staan (claustrofobie hier). Ik krijg het als benauwd van het kijken naar die foto'squote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kwam gisteren op Facebook een advertentie tegen van iemand die zijn minicamper wilde verkopen.
Zo’n Volkswagen Caddy, helemaal zelf verbouwd. Laadruimte is letterlijk het bed, op een uitschuifplankje kun je een gasstel zetten om buiten te koken.
En ik werd een beetje verliefd... Terwijl ik kamperen HAAT. En ook nu de eigen plee en douche zou gaan missen, en, bij slecht weer, waarschijnlijk gek zou worden van het opgesloten zitten en met piepende bandjes naar huis zou rijden.
Maar toch... het idee dat je gewoon je huis op wielen meeneemt, spontaan kunt bedenken te gaan rijden en overnachten ‘waar je wil’... het blijft gaaf![]()
Verstandiger is om eerst eens zo’n ding te huren en kijken hoe het in de praktijk bevalt, voor ik 8000 euro ga uitgeven aan een Caddy met ruim 2 ton op de teller.
Een vriendin van ons heeft sinds een jaar of 2,5 -3 haar huis verkocht en leeft in een caravan (in NL). Ze trekt veel rond. Bevalt haar wel, hoewel ze ook wel eerlijk is over de nadelen. En ze is alleen; ik denk dat als je met z'n 2en in een niet al te grote caravan moet leven, je echt gestoord wordtquote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:34 schreef Tally het volgende:
Mijn oud collega heeft in zo’n caddy 2 jaar rondgereden en geleefd in Europa samen met haar hondje
Leuk! Blijf!quote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:57 schreef Rene het volgende:
Was ff getriggerd door de topictitel. Woningbubbels!
Op kampeerplaatsen in Afrika zag je deze heel vaak. Veilig (redelijk dan) voor wilde dieren, makkelijk in te pakken voor doorreis.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:42 schreef sigme het volgende:
Van die 'echte' campers met een inpandige wc (bah! bahbahbahbahbah) en een inpandige keuken (why???) vind ik echt driewerf niks, een kampeerbusje (met bed en handige vakken voor kookgerei etc) dan weer wel.
Maar ik heb gewoon een daktent, dat is voor ons voor camping-kamperen goed genoeg. Bed ligt erin, dus schep uitklappen en alles is klaar.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:33 schreef Tally het volgende:
Ik heb gister gewoon een breezer gekocht![]()
![]()
![]()
Dus ik ga vanavond eens terug naar mijn jeugd![]()
Om later met maagpijn naar bed te gaan
Breezer annanasj?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:33 schreef Tally het volgende:
Ik heb gister gewoon een breezer gekocht![]()
![]()
![]()
Dus ik ga vanavond eens terug naar mijn jeugd![]()
Om later met maagpijn naar bed te gaan
Oh. Mag ik dan ook even enthousiast een tekening spammen?quote:
Nasseanna is de minst lekkere.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Breezer annanasj?![]()
Ik heb morgen een klein cocktail feestje (buiten, fleece gaat mee).
Aangezien ik nu niet met de trein wil gaan wordt het alcoholvrij dus ik heb maar vast wat 0% kersenbiertjes gekocht
Orange! Ananas vond ik echt viezzzzquote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Breezer annanasj?![]()
Ik heb morgen een klein cocktail feestje (buiten, fleece gaat mee).
Aangezien ik nu niet met de trein wil gaan wordt het alcoholvrij dus ik heb maar vast wat 0% kersenbiertjes gekocht
quote:
Het was een bruggetje naarquote:
Weet ik togquote:
In Elst Nijmegen is ook een eco wijkje. Huizen zonder beton en met extra dikke muren. Geen idee wat voor soort volk daar woont.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 13:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Boekel, Brabant.
En ik ben weer terugEn nee, er zijn zeker delen waar ik in het donker niet graag zou fietsen.
[..]
Ik denk dat het qua sektarisch dus bij dit project erg meevalt. Ze lijken niet wereldvreemd, werken samen met technische universiteiten e.d. Dat vind ik wel veelzeggend; ze sluiten zich niet af.
En er is dus geen 'hetzelfde denken' op het enige punt na dat je graag duurzamer wil wonen. Er zijn verder geen regels dat je dit of dat niet mag doen - buiten de normale omgangsvormen om die overal gelden natuurlijk. Niet iedereen is vegetarisch, je hoeft niet per se aan yoga te doen![]()
Dat het verder een beetje moet klikken is natuurlijk wel handig. Maar goed, ik heb voor mijn werk ook een dag meegelopen om te kijken of ik binnen het team zou passen. En dat waren geen linksdraaiende hippies. Dus we gaan sowieso kennis maken, meehelpen, zien hoe het écht is in de praktijk, en niet enkel op papier/website.
Daarbij: ik zou het wel fijn vinden om met wat meer gelijkgestemden te wonen. Ik woon nu in een euh, vrij 'diverse' wijk, waar zeker de helft geen neuk om het milieu/omgeving geeft. Natuurlijk zijn er ook 'betere' wijken, maar dat kunnen we gewoon niet betalen. (We willen ook niet in deze stad blijven, want we willen juist van de vele km's woon-werkverkeer van vriend af).
Mensen met heel andere denkpatronen zoek ik liever actief op; hier, of op de uni, daar lopen er ook genoeg rond. Als ik thuis ben, wil ik gewoon met m'n kont op het gras zitten of naakt in een zwemvijver plonzen. Als ik dan tussen mensen woon met een beetje (niet precies) dezelfde ideeën, dan is dat alleen maar een pré voor mij.Hoef ik me ook niet te verdedigen of te verantwoorden. Geeft wel rust. En nee, dat betekent niet dat ik niet mijn eigen ding wil kunnen blijven doen. Maar de komende tig jaar zit ik doordeweeks toch nog wel in BE, dus daar vrees ik niet zo voor.
Qua aantal huizen: tsja, ik woon nu in een flat, met daaromheen nog meer flats, en daaromheen nog meer flats. En ik kom uit een woonwijk waar er nog veel meer rijtjeswoningen op een kleiner oppervlak bij elkaar stonden dan in dat dorp straks het geval is. Dus het is misschien ook net wat je referentiekader is.
We zijn ook gewoon wat beperkt door werk/studie qua afstand die we willen en kunnen afleggen, en huurprijzen die we kunnen neerleggen.
Wat betreft zelfbouw: even heel kort; financieel en tijdtechnisch niet haalbaar. Hebben we naar gekeken, is echt heel moeilijk te realiseren. Nog los van de bouwbesluiten van gemeenten. En de locatie.
Daarbij; we willen hier niet 'vast' zitten, hebben namelijk nog geen idee hoe het gaat lopen met mijn studie. Een eco-huis is doorgaans geen goede investering als je deze op den duur weer wil verkopen. Een tiny house vind ik ook niet je-van-het, en heb je ook grond/staplekken voor nodig. Los van het idee dat al onze meuk in een huis formaatje caravan moet passen, me een beetje paniekerig maakt. Daarom spreekt dit dorp ons ook wel aan; het zijn huurhuizen, dus als het anders loopt, kun je er ook weg.![]()
Ik snap dat het echt niet voor iedereen wat is, maar gelukkig zijn we allemaal verschillend. Geeft ons meer kans op een huis
quote:Op zaterdag 23 mei 2020 13:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Doet Krea nou een serieuze of een metasarcasmismische reageren=happen?
Ik ben even confuus.
Qua smaken zag ik alleen de orange nog staan. Ware het niet dat ik die ook het lekkerste vondquote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:33 schreef borisz het volgende:
Breezer. Bestaan die nog?
Dat is lang geleden. Heel vroegah ook wel gedronken. Dat haalde je dan bij de snackbar omdat die niet moeilijk deed qua leeftijd. En thuis ook wel.
Qua eten witlof, champignons, balsamico in de roerbak. Bami van de chinees erbij. Had nog een bak in de vriezer staan en die moest op.
Krea is altijd bloedserieus met z'n posts.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:32 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dit 90% van de tijd bij posts van Krea. Ik weet nooit of hij nou duidelijk serieus of duidelijk sarcastisch is
Harde eis bij aanschaf van mijn hut was snel en stabiel internet. Rest was in de categorie bijzaak.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 15:19 schreef minilot het volgende:
Mijn enige harde wooneisen zijn stromend warm water en een droge plek om te slapen, verder kan het me niet heel veel schelen.Ergo: beslissingsbevoegdheid over huizen ligt bij J.
Wel heel erg lekkerquote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:37 schreef golfer het volgende:
Lamsrack met kruidenkorst uit de oven was prima geslaagd. Mag ook wel met twee racks van bij elkaar 26 euro.
Wij hadden dit gisteren, want Jross kookte. Ik word daar helemaal niet blij vanquote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:40 schreef Myraela het volgende:
Ik at simpel zilvervliesrijst en broccoli. Ik weet niet wat er mis met mij is, maar ik word daar dus heel blij van.
Dit zou voor mij wel een afknapper zijn. Niet omdat ik zelf spareribs wil eten, maar dingen niet mogen zou ik wel frusterend vinden.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:41 schreef Isabeau het volgende:
Maar daar mag ik zeker geen spareribs op de bbq gooien in de zomer.
Beide zaken zijn lekker maar het klinkt zo... droog. Geen saus?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:40 schreef Myraela het volgende:
Ik at simpel zilvervliesrijst en broccoli. Ik weet niet wat er mis met mij is, maar ik word daar dus heel blij van.
Of dat de buren idd over je gaan roddelen omdat je in een dieseltje rijdt, zoiets. Of je kinderen hebben plastic speelgoed en je dochter wil alleen roze aan en dat kán toch niet.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:42 schreef Myraela het volgende:
Dit zou voor mij wel een afknapper zijn. Niet omdat ik zelf spareribs wil eten, maar dingen niet mogen zou ik wel frusterend vinden.
Ik ben geen Myraela, maar hier was idd geen saus #krasquote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Beide zaken zijn lekker maar het klinkt zo... droog. Geen saus?
Zalm uit de oven, aardappelpuree en gesmoorde asperges was weer lekker. Al blijf ik groter fan van gekookte asperges.
quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:41 schreef Isabeau het volgende:
Wij hadden dit gisteren, want Jross kookte. Ik word daar helemaal niet blij van
Nah, geen saus. Ik kook de rijst wel in wat bouillon en sambal. En als ik het heb liggen, prak ik soms nog een avocado voor erbij. Dan is het helemaal geweldig.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Beide zaken zijn lekker maar het klinkt zo... droog. Geen saus?
Ik weet ook nooit hoe hij iets bedoelt en of ie je dan in de zeik neemt bij een antwoord of reactie en daar hou ik sowieso niet van.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk dit 90% van de tijd bij posts van Krea. Ik weet nooit of hij nou duidelijk serieus of duidelijk sarcastisch is
Heb met boodschappen gelet op hoe het eruit zag en dacht eigenlijk dat het gewicht de prijs was..niet goed opgeletquote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:37 schreef golfer het volgende:
Lamsrack met kruidenkorst uit de oven was prima geslaagd. Mag ook wel met twee racks van bij elkaar 26 euro.
Ik vind het ook wel weer....een kunst? om je postst zo te maken dat het heel erg voor tweeërlei uitleg op te vatten isquote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:45 schreef Blues het volgende:
Ik weet ook nooit hoe hij iets bedoelt en of ie je dan in de zeik neemt bij een antwoord of reactie en daar hou ik sowieso niet van.
Opwindend, non?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ommegot Myra, je klinkt als zo'n hatelijk size zero model in the magazines die beweert heel erg te genieten van haar eeh datquote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:40 schreef Myraela het volgende:
Er zijn geen verboden van dat soort. Niet iedereen is vegetarisch zeggen ze zelf in wat youtube-'open dag'-filmpjes.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wel heel erg lekker
Qua wonen schommel ik tussen heel gezellig met heel veel leuke mensen in één huis wonen en samen eten etc naar helemaal afgezonderd van de rest van de wereld in the middle of nowhere. Dus dat werkt nooit. Geen van beide. De plek waar Candaasje haar oog op heeft laten vallen klinkt zo toch helemaal niet slecht. Maar daar mag ik zeker geen spareribs op de bbq gooien in de zomer.
Seriously?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zou niet remmen als je zou oversteken bij het zebrapad. Serieus.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Krea is altijd bloedserieus met z'n posts.
Maar op het moment dat ie tegengas krijgt of iemand hem duidelijk maakt dat ie onzin post, zegt hij vervolgens dat het natuurlijk sarcastisch bedoeld was.
QEDquote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:55 schreef Kreator het volgende:
Seriously?
Ik dacht dat het wel redelijk duidelijk was.
Ik ben niet de enigequote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ook niet hoor, ik moet er juist om lachen omdat ik me elke keer weer afvraag of hij nou serieus is of niet en het bij hem alletwee heel goed mogelijk isquote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:56 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb geen issues met @:Kreator en zijn al-dan-niet-sarcastische posts.
Dat vermoedde ik al. Ik steek echter nooit over bij zebrapaden. En ik beschadig auto's liever als ze geparkeerd staan aan de weg. Is veel leuker.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:56 schreef Kreator het volgende:
Ik zou niet remmen als je zou oversteken bij het zebrapad. Serieus.
Ah ja, geen idee dus nog. Ze kwamen wel relaxt over in de filmpjes. Maar dat zal moeten blijken. Het voordeel dus van deze constructie; het is huur, dus je kunt altijd weg. En zij blijven niet met een leegstaande koopwoning achter waar opeens iemand intrekt met totaaaaal andere ideeën. Dus weinig risico eigenlijk.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
QED
Candaasje, ik verwachtte ook niet dat dingen verboden zouden zijn, maar meer dat mensen geshoqueerd over je gaan roddelen dat je dingen doet die in hun ogen echt niet kunnen.
Ja, hier is huur wel heel erg prettigquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:00 schreef Candaasje het volgende:
Ah ja, geen idee dus nog. Ze kwamen wel relaxt over in de filmpjes. Maar dat zal moeten blijken. Het voordeel dus van deze constructie; het is huur, dus je kunt altijd weg. En zij blijven niet met een leegstaande koopwoning achter waar opeens iemand intrekt met totaaaaal andere ideeën. Dus weinig risico eigenlijk.
Ik had mezelf een jaar geleden waarschijnlijk ook uitgelachen, maar nu is het echt zo.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ommegot Myra, je klinkt als zo'n hatelijk size zero model in the magazines die beweert heel erg te genieten van haar eeh dat![]()
...hebben wij dezelfde nerd? Hier ook net een heel soundsystem geïnstalleerd en ik moest ook luisteren en het interesseert me echt nietquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik bad tot het universum om een lieve nerd in mijn jaren van liefdeloosheid. LPT: duidelijk zijn naar het universum.
Mijn muzieknerd heeft nieuwe boxen
Drie keer raden wie vanavond uitgebreid alle posities van de boxen 17 keer mag aanhoren met een uitgebreide opsomming van de voor- en nadelen en een hoorcollege boxeigenschappen te wachten staat
Ommegot ik heb een gouden ei momentquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
...hebben wij dezelfde nerd? Hier ook net een heel soundsystem geïnstalleerd en ik moest ook luisteren en het interesseert me echt niet
Ja kak, ik wilde ook naar de kringloop, rij van 30 man. Laaamaaaa.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:03 schreef Myraela het volgende:
Wij hadden vanochtend geen plannen. En nu hebben we net bij de kringloop kastjes gehaald om geel te schilderen en als nachtkastjes te gaan gebruiken.Ben benieuwd of het tof gaat worden.
Daar ga je fout.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:06 schreef Candaasje het volgende:
Althans, als ik mezelf als referentiekader neem
Och erm. Ik hoor hier mijn broer. Geen idee wat mijn schoonzus doet om dit te ontlopen (maar dat lukt haar wel)quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik bad tot het universum om een lieve nerd in mijn jaren van liefdeloosheid. LPT: duidelijk zijn naar het universum.
Mijn muzieknerd heeft nieuwe boxen
Drie keer raden wie vanavond uitgebreid alle posities van de boxen 17 keer mag aanhoren met een uitgebreide opsomming van de voor- en nadelen en een hoorcollege boxeigenschappen te wachten staat
Ook allebei uit de UK bedenk ik me nuquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
...hebben wij dezelfde nerd? Hier ook net een heel soundsystem geïnstalleerd en ik moest ook luisteren en het interesseert me echt niet
Dat doet mijn nerd ook hoor..quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja kak, ik wilde ook naar de kringloop, rij van 30 man. Laaamaaaa.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was in Dordt ook wel druk buiten met een rij, maar daardoor binnen juist heerlijk rustig. Vond het juist wel fijn om te zien dat ze het wel serieus namen, over het algemeen schat ik kringloopmensen niet in als de nieuwe 1,5 meter generatie.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja kak, ik wilde ook naar de kringloop, rij van 30 man. Laaamaaaa.
Ik channel die oude man uit Vrienden voor het leven...quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Och erm. Ik hoor hier mijn broer. Geen idee wat mijn schoonzus doet om dit te ontlopen (maar dat lukt haar wel)
Ja en we moeten allemaal aan yoga doen en elke ochtend beginnen we de dag met een gezamenlijk lied waarin we de biodiversiteit lof toe dragen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:09 schreef derLudolf het volgende:
Geen zin om terug te lezen, maar waar jij komt te wonen willen anderen beslissen of je mag bbq'en?
Je weet dat een diesel een schonere verbranding heeft tov een benzine. En dat er bij een diesel verplicht een roetfilter en cat onder zitten. Waardoor de uitstoot van fijnstof extreem laag is. Enkel de nx uitstoot is wat hoger tov de wat oudere benzine motoren. Iets waar met de moderne cat ook flink aan gewerkt wordt. Maar doordat ook de benzine motor steeds kleiner en zuiniger moet gaat hier ook de verbrandingstemperatuur omhoog Met bijbehorende nx uitstoot. Maar deze motoren zijn NIET voorzien van een roetfilter of cat om de nx uitstoot omlaag te brengen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Er zijn geen verboden van dat soort. Niet iedereen is vegetarisch zeggen ze zelf in wat youtube-'open dag'-filmpjes.
Het is alleen wel; als je in een ecodorp gaat wonen omdat je graag duurzaam wil leven, dan is elke week spareribs op de BBQ gooien misschien niet helemaal in dat plaatje te passen. Of elk jaar (meerdere keren) vliegen ofzo.
Maar het is niet verboden, het lijkt me meer iets wat je naar jezelf toe dan 'moet' verantwoorden.
Nu hebben vriend en ik sowieso geen behoefte aan vlees, en vliegen we ook niet elk jaar, dat scheelt al giga veel broeikasgas, dus wie durft te mekkeren over onze diesel (die we gewoon op aan het rijden zijn, ik denk niet dat er nog snel weer een diesel komt), die kijk ik gewoon heel boos aan![]()
Maar hoe sterk de sociale controle verder écht is weet ik natuurlijk niet. Daarvoor moeten we elkaar eerst maar eens leren kennen en onze visies eens delen.
Hebben ze al een groot leider aangewezen, of is die positie nog open voor nieuwkomers?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:10 schreef Candaasje het volgende:
Ja en we moeten allemaal aan yoga doen en elke ochtend beginnen we de dag met een gezamenlijk lied waarin we de biodiversiteit lof toe dragen.
![]()
![]()
Ah, euh nee dat wist ik niet eigenlijk.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:10 schreef z80 het volgende:
[..]
Je weet dat een diesel een schonere verbranding heeft tov een benzine. En dat er bij een diesel verplicht een roetfilter en cat onder zitten. Waardoor de uitstoot van fijnstof extreem laag is. Enkel de nx uitstoot is wat hoger tov de wat oudere benzine motoren. Iets waar met de moderne cat ook flink aan gewerkt wordt. Maar doordat ook de benzine motor steeds kleiner en zuiniger moet gaat hier ook de verbrandingstemperatuur omhoog Met bijbehorende nx uitstoot. Maar deze motoren zijn NIET voorzien van een roetfilter of cat om de nx uitstoot omlaag te brengen.
En dit is nog enkel de uitstoot van het voertuig zelf. Een diesel gebruikt minder brandstof, dus minder bulkvervoer.
Biodanza toch ook nog?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja en we moeten allemaal aan yoga doen en elke ochtend beginnen we de dag met een gezamenlijk lied waarin we de biodiversiteit lof toe dragen.
![]()
![]()
omg, dat was....hilarischquote:
Oh, ik dacht dat iemand zei dat bbq'en niet mocht? Zodoende.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
![]()
![]()
Oeh, goede vraag wel ja. Lijkt me wel wat, iedereen die elke morgen mijn (lelijke) voeten kustquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hebben ze al een groot leider aangewezen, of is die positie nog open voor nieuwkomers?
Alleen als de maan in het tweede huis van Schorpioen staat. Maar ja, dan verplicht voor de middag-lofuiting.quote:
Dat dus.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:10 schreef z80 het volgende:
[..]
Je weet dat een diesel een schonere verbranding heeft tov een benzine. En dat er bij een diesel verplicht een roetfilter en cat onder zitten. Waardoor de uitstoot van fijnstof extreem laag is. Enkel de nx uitstoot is wat hoger tov de wat oudere benzine motoren. Iets waar met de moderne cat ook flink aan gewerkt wordt. Maar doordat ook de benzine motor steeds kleiner en zuiniger moet gaat hier ook de verbrandingstemperatuur omhoog Met bijbehorende nx uitstoot. Maar deze motoren zijn NIET voorzien van een roetfilter of cat om de nx uitstoot omlaag te brengen.
En dit is nog enkel de uitstoot van het voertuig zelf. Een diesel gebruikt minder brandstof, dus minder bulkvervoer.
Nee hoor, zover ik weet staat er geen verbod op. Maar ik weet verder nog niet zoveel, want ik moet de projectplannen nog verder doorlezen. (Ik heb de website doorgespit, live - youtubefilmpjes gekeken (waarin ook vragen gesteld konden worden), en een oudere docu gekeken. Maar het projectplan krijg je via de mailquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat iemand zei dat bbq'en niet mocht? Zodoende.
Aha, dat was dan de post die ik zocht.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Er zijn geen verboden van dat soort. Niet iedereen is vegetarisch zeggen ze zelf in wat youtube-'open dag'-filmpjes.
Het is alleen wel; als je in een ecodorp gaat wonen omdat je graag duurzaam wil leven, dan is elke week spareribs op de BBQ gooien misschien niet helemaal in dat plaatje te passen. Of elk jaar (meerdere keren) vliegen ofzo.
Maar het is niet verboden, het lijkt me meer iets wat je naar jezelf toe dan 'moet' verantwoorden.
Nu hebben vriend en ik sowieso geen behoefte aan vlees, en vliegen we ook niet elk jaar, dat scheelt al giga veel broeikasgas, dus wie durft te mekkeren over onze diesel (die we gewoon op aan het rijden zijn, ik denk niet dat er nog snel weer een diesel komt), die kijk ik gewoon heel boos aan![]()
Maar hoe sterk de sociale controle verder écht is weet ik natuurlijk niet. Daarvoor moeten we elkaar eerst maar eens leren kennen en onze visies eens delen.
Leuk toch, bonden met de zoon!quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:18 schreef Tally het volgende:
Ik ben de nerd in huis. Maar ik luister nu al bijna 3 kwartier naar de opties die hij heeft op zijn Lego techniek vrachtwagen
Zoals ik me nu voel zou ik gaan gillen en smeken of hij in godsnaam wil ophouden.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:18 schreef Tally het volgende:
Ik ben de nerd in huis. Maar ik luister nu al bijna 3 kwartier naar de opties die hij heeft op zijn Lego techniek vrachtwagen
Het mooie aan de milieu zones in Duitsland is. Dat nu met de corona het autoverkeer geminimaliseerd is de "schadelijke" stoffen in de lucht niet afnemen. Iets wat al langer geroepen werd maar door de groenen steeds van tafel werd geveegd. In Düsseldorf staat een meet station langs een weg die ivm de te hoge uitstoot verboden gebied is voor diesel voertuigen. Dat er pal achter het meetstation een industrieterrein ligt waar een groot aantal zware diesels dag en nacht draait doet er niet toe. De diesel auto is de schuld.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, euh nee dat wist ik niet eigenlijk.![]()
Het is wel een diesel uit 2006, maakt dat nog wat uit? (Hij mag wel in de steden van Duitsland naar binnen, zit een groene sticker op).
Ik zou dan toch even kijken of je aura wel in balans is hoor. Anders heb ik nog wel een homeopathisch middeltje daarvoorquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zoals ik me nu voel zou ik gaan gillen en smeken of hij in godsnaam wil ophouden.
Ik roep de hele tijd: Ik denk dat ik moet kotsenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zoals ik me nu voel zou ik gaan gillen en smeken of hij in godsnaam wil ophouden.
quote:
Oh, dat is wel echt suf jaquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Het mooie aan de milieu zones in Duitsland is. Dat nu met de corona het autoverkeer geminimaliseerd is de "schadelijke" stoffen in de lucht niet afnemen. Iets wat al langer geroepen werd maar door de groenen steeds van tafel werd geveegd. In Düsseldorf staat een meet station langs een weg die ivm de te hoge uitstoot verboden gebied is voor diesel voertuigen. Dat er pal achter het meetstation een industrieterrein ligt waar een groot aantal zware diesels dag en nacht draait doet er niet toe. De diesel auto is de schuld.
Het is wel een lieverd hequote:
Graag! Teken jij?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 17:59 schreef Rene het volgende:
[..]
Oh. Mag ik dan ook even enthousiast een tekening spammen?
Ja...ja... dat zou het bijkomende gevoel wel zijn jaquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:20 schreef Tally het volgende:
Ik roep de hele tijd: Ik denk dat ik moet kotsen
quote:
Hij kwam toen bijna elke dag heen en weer rijden terwijl hij het geen pleuris aan vondquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Gewoon out zonen en af en toe "gaaflief* murmelem
Ik heb er maar een boek bijgepakt zodat ik niet beschikbaar lijk.
Nee er is ook grafisch echt geen zier aan.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb net Kerbal Space Programm gegoogled en was ietwat teleurgestel dat het geen NASA iets was met mooie foto's van nebula's en zo.
Je weet zeker dat het geen kat is?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:29 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
In d'r minimand. Want niet past. Check ook de volledig LEGE bank op de achtergrond.
Op dit moment ligt ze een nekhernia te krijgen:
[ afbeelding ]
Moet hier aan denken (de circels zijn voor 1,5 meter afstand)quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:29 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
In d'r minimand. Want niet past. Check ook de volledig LEGE bank op de achtergrond.
Op dit moment ligt ze een nekhernia te krijgen:
[ afbeelding ]
Ja! De Oren zijn aan het distancen!quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Moet hier aan denken (de circels zijn voor 1,5 meter afstand)
[ afbeelding ]
Zo kon je de eerste generatie zelf rijdende tesla's ook "vangen". Een witte streep om de auto heen schilderen. De software weigerde om over een doorgetrokken witte streep te rijden.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Moet hier aan denken (de circels zijn voor 1,5 meter afstand)
[ afbeelding ]
Mijn moeder is er heilig van overtuigd dat ik als tien/elf jarig jochie ben genezen door homeopatische korreltjes. (Van astma).quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zou dan toch even kijken of je aura wel in balans is hoor. Anders heb ik nog wel een homeopathisch middeltje daarvoor)
Dit verklaart veel.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mijn moeder is er heilig van overtuigd dat ik als tien/elf jarig jochie ben genezen door homeopatische korreltjes. (Van astma)..
Wilde jou gewoon zo dronken voeren dat je braaf je tentje in ging... lowlandsnachten...quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:28 schreef Tally het volgende:
[..]
Hij kwam toen bijna elke dag heen en weer rijden terwijl hij het geen pleuris aan vondmaar misschien wilde hij gewoon niet in de tent
Maar je hebt er nu geen last meer van? Zie, dan werkte het!quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mijn moeder is er heilig van overtuigd dat ik als tien/elf jarig jochie ben genezen door homeopatische korreltjes. (Van astma)..
quote:
Dat dronken is gelukt. Alleen was hij al lang weg voor ik in mijn tentje lagquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wilde jou gewoon zo dronken voeren dat je braaf je tentje in ging... lowlandsnachten...
Onze kat is gek op apporteren. Als wij naar bed gaan dan komt zij nog even met haar balletje aan in de hoop dat we nog even spelen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:42 schreef Kreator het volgende:
Onze kat is net een hond. Die kun je gewoon commanderen dat ie op het dekentje moet en dat doet ie dan ook.
Als je ooit nog een clicker wil voor clickertraining, ik heb dr nog één liggen. Je schijnt het te kunnen doen met konijnen, maar die van mij vonden het geluid veel te ENG. Dus dat schoot niet op.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:44 schreef Tally het volgende:
[..]
Onze kat is gek op apporteren. Als wij naar bed gaan dan komt zij nog even met haar balletje aan in de hoop dat we nog even spelen.
Roxy is ook niet gek op geluidjes. Dus ik denk niet dat zij er iets mee gaat doenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als je ooit nog een clicker wil voor clickertraining, ik heb dr nog één liggen. Je schijnt het te kunnen doen met konijnen, maar die van mij vonden het geluid veel te ENG. Dus dat schoot niet op.
Dat had ik donderdag ook na 30km fietsen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:45 schreef Candaasje het volgende:
Oh mèn, m'n kont doet nog steeds pijn van het zadel. Precies die overgang van bovenbenen naar billen, te gevoelig gewoon...
/gewooneventussendoor
Ah nee dan werkt het niet nee denk ik.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:47 schreef Tally het volgende:
[..]
Roxy is ook niet gek op geluidjes. Dus ik denk niet dat zij er iets mee gaat doen
Maar lief van je!
Geen eelt op m'n huid (gelukkig nietquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat had ik donderdag ook na 30km fietsen..
Ik mag volgende maand een doos vol met zulke kabels weggooien. Ben blij dat ik er dan nog iemand blij mee kan makenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:51 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah nee dan werkt het niet nee denk ik.![]()
En no prob, hej, ik ben nog steeds blij met je kabel
Met zo'n rubberen flap die langs de rand gaat of zonder?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 20:12 schreef Tally het volgende:
Van de week komt mijn nieuwe platte menghaak voor mijn Kitchenaid binnen
Pas na 700.000km is een diesel smeriger... Maar goed, dan zal een EV ook wel weer toe zijn aan een nieuwe accu.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, euh nee dat wist ik niet eigenlijk.![]()
Het is wel een diesel uit 2006, maakt dat nog wat uit? (Hij mag wel in de steden van Duitsland naar binnen, zit een groene sticker op).
Ah, dan hebben we nog even te gaan. Hij heeft nu zo'n 420.000 gelopen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 20:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Pas na 700.000km is een diesel smeriger... Maar goed, dan zal een EV ook wel weer toe zijn aan een nieuwe accu.
Juist die ja!quote:Op zaterdag 23 mei 2020 20:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met zo'n rubberen flap die langs de rand gaat of zonder?
Wat voor Ford diesel?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 20:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, dan hebben we nog even te gaan. Hij heeft nu zo'n 420.000 gelopen.
Ik ben stiekem een beetje dol op onze trouwe Ford, ook al is het niet de meest luxe of per se mooie wagen. En heeft 'ie genoeg krasjes en deukjes.
Gelukkig want daar twijfelde ik even over. Ik heb nu nog wel eens dat meel langs de rand zit. Hopelijk is dat daarmee over.quote:
Volgens mij heeft ze een Ford Mustang 6.0 dieselturbo van de diesel brothers. Zonder filters. Doet 4 op 1.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 20:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat voor Ford diesel?
Maat van me had een Mondeo met 2.0tdci van die leeftijd, super fijne auto om in te rijden
quote:Op zaterdag 23 mei 2020 20:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze een Ford Mustang 6.0 dieselturbo van de diesel brothers. Zonder filters. Doet 4 op 1.
Fiesta.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 20:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat voor Ford diesel?
Maat van me had een Mondeo met 2.0tdci van die leeftijd, super fijne auto om in te rijden
Valt op zich mee. Er komt weinig fijstof en NOx uit de kachelpijp. Wel veel roet.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 20:45 schreef Kreator het volgende:
Deze wist ik nog te maken op de meet. Was ook een ford.
[ afbeelding ]
Super goed voor het milieu.
Roet is wel uit te filteren.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 20:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Valt op zich mee. Er komt weinig fijstof en NOx uit de kachelpijp. Wel veel roet.
Maar dan kan dit niet meer.quote:
Ik zou er ook van rillen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wij hadden dit gisteren, want Jross kookte. Ik word daar helemaal niet blij van
quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Inmiddels doet hij of hij romantische toenadering zoekt... maar ik leg precies te padlarven op het epicentrum van de boxpret
Hoe, wat, waar en waarom?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 22:14 schreef fietsie het volgende:
@:golfer Robert ten Brink staat in jouw theater.
Woeide je niet bijna weg?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 22:11 schreef fietsie het volgende:
Ik deed een zaterdagje "spelen met hout" in mijn eigen K&W topic.
Was echt superlekker weer om buiten te klussen
All You Need is Love; koor wat afscheid neemt van hun dirigent. Aan het zonnetje te zien opgenomen op Hemelvaartsdagquote:
Ik had vooral veel last van wind die het zaagsel -achter- mn beschermende bril blies....quote:Op zaterdag 23 mei 2020 22:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Woeide je niet bijna weg?
Jammer dat die ene gast je topic zowat kaapt.
Maar wat een werk
Maar we zijn gesloten. Hoe komt hij daar dan terecht? En was er publiek bij?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 22:24 schreef fietsie het volgende:
All You Need is Love; koor wat afscheid neemt van hun dirigent. Aan het zonnetje te zien opgenomen op Hemelvaartsdag
Geen idee. Nee er waren iets van 15 koor-leden ieder op 2 meter van elkaar, en een mega-scherm met de rest van het koor bovenaan de komvormige tribune.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 22:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar we zijn gesloten. Hoe komt hij daar dan terecht? En was er publiek bij?
Ik ga het er niet voor terug kijken. Hoor het binnenkort misschien wel over het hoe en wat.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 22:26 schreef fietsie het volgende:
Geen idee. Nee er waren iets van 15 koor-leden ieder op 2 meter van elkaar, en een mega-scherm met de rest van het koor bovenaan de komvormige tribune.
Aan de hand van foto's in Google is het inderdaad dat openlucht theater. Robert leunde ook over het bruine houten bord aan de weg.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 22:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ga het er niet voor terug kijken. Hoor het binnenkort misschien wel over het hoe en wat.
Even bij de leiding geinformeerd en ja: het klopt. Onder zware maatregelen is er opgenomen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 22:33 schreef fietsie het volgende:
Aan de hand van foto's in Google is het inderdaad dat openlucht theater. Robert leunde ook over het bruine houten bord aan de weg.
Neee. We hebben de tekeningen van ons nieuwe huis gekregenquote:
Mooi, lekker veel ramen!quote:Op zondag 24 mei 2020 00:07 schreef Rene het volgende:
[..]
Neee. We hebben de tekeningen van ons nieuwe huis gekregen!
[ afbeelding ]
Dit is wel de schaduwkant. Pas in de zomer hebben we in de acond zon aan de voorkant. Achtertuin heeft veel zon.quote:
En waar woont jouw toekomstige huis?quote:Op zondag 24 mei 2020 00:16 schreef Rene het volgende:
Dit is wel de schaduwkant. Pas in de zomer hebben we in de acond zon aan de voorkant. Achtertuin heeft veel zon.
[ afbeelding ]
Dit zou zo moeten wezen!quote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
en elke ochtend beginnen we de dag met een gezamenlijk lied waarin we de biodiversiteit lof toe dragen
Jawel!quote:
Culinaire psychose!quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:40 schreef Myraela het volgende:
Mogge!quote:Op zondag 24 mei 2020 05:51 schreef Barreltje het volgende:
Morguh mini!
Ik lees in bed ook altijd met 1 oog, maar typen moet dan weer wel met 2..
Ja met 1 gaat het gewoon nietquote:Op zondag 24 mei 2020 06:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Mogge!Waarom twee bij typen?
![]()
Ik bedenk net overigens dat ik bij voorkeur maar met één oog lees in bed, want ik zie zonder bril/lenzen echt maar de eerste paar centimeter scherp, dus dan zou ik scheel naar mijn telefoon kijken als ik beide ogen tegelijk probeerde te bekijken
Ha. Geen murph voor mij. Want we kunnen nergens pullups doen momenteel. We zitten op een grasveld. Deze week is het buitenterrein wel af zo lijkt het. Jammer, geen murph...quote:Op zondag 24 mei 2020 07:43 schreef Lonaa het volgende:
Dat was nog een slechte nacht
Nu koffie, straks sporten. Morgen is Memorial Day en op of voor die datum doet de CrossFit Community de work-out 'Murph'
Hij wordt hier ook wel in aangepaste vorm aangeboden. In het park met sit-ups ipv pull-ups.quote:Op zondag 24 mei 2020 08:01 schreef Rene het volgende:
[..]
Ha. Geen murph voor mij. Want we kunnen nergens pullups doen momenteel. We zitten op een grasveld. Deze week is het buitenterrein wel af zo lijkt het. Jammer, geen murph...![]()
!
Zo om 9u
18 min AMRAP
40 Single Dumbbell Step-Back Lunges
30 Single Dumbbell Alternating Clean & Jerks
20 Burpees
Finisher:
Supriseeeeeee
10 niet hardlopen of 10 weken niet roken?quote:Op zondag 24 mei 2020 08:09 schreef Lonaa het volgende:
Oh, hij staat ook apart in de app om te loggen, als 24-05-2020 Murph. Da's prima.
Het is de eerste keer hardlopen sinds ik gestopt ben met roken, nu 10 weken ofzo. Ben benieuwd of ik dat merk.
10 weken niet roken maar toch ook al zeker 10 weken niet hardlopen.quote:Op zondag 24 mei 2020 08:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
10 niet hardlopen of 10 weken niet roken?
Nu niet weer beginnen omdat het toch niet lijkt te helpen
Nice.quote:Op zondag 24 mei 2020 08:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
10 weken niet roken maar toch ook al zeker 10 weken niet hardlopen.
En nee.Het helpt soberso. Ik was laatsst met op en neer naar Haaksbergen op de fiets ook veel minder kort ademig. En zo nog heel veel pluspunten.
Gefeliciteerd! Jij zit nu richting Westerbroek toch?quote:Op zondag 24 mei 2020 00:07 schreef Rene het volgende:
[..]
Neee. We hebben de tekeningen van ons nieuwe huis gekregen!
[ afbeelding ]
Huh? Je mag toch sowieso niet roken i de horeca?quote:Op zondag 24 mei 2020 08:49 schreef derLudolf het volgende:
Dat de horeca dicht is helpt je wat betreft het niet roken ook wel denk ik.
Tenminste, het lijkt me dat elke week dat je niet rookt de behoefte aan roken minder wordt.
Ja. En ja.quote:Op zondag 24 mei 2020 08:49 schreef derLudolf het volgende:
Dat de horeca dicht is helpt je wat betreft het niet roken ook wel denk ik.
Tenminste, het lijkt me dat elke week dat je niet rookt de behoefte aan roken minder wordt.
Op terrassen wel ja. En sommige mensen krijgen gewoon zin van die setting/sfeer geloof ik.quote:Op zondag 24 mei 2020 08:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Huh? Je mag toch sowieso niet roken i de horeca?
En als ze nou ook eens afschaffen dat er op de terrassen gerookt mag worden..
Ik heb enkel sporadisch gerookt en ook sporadisch hardgelopen in mijn leven. Ik bak er niets vanquote:Op zondag 24 mei 2020 08:09 schreef Lonaa het volgende:
Oh, hij staat ook apart in de app om te loggen, als 24-05-2020 Murph. Da's prima.
Het is de eerste keer hardlopen sinds ik gestopt ben met roken, nu 10 weken ofzo. Ben benieuwd of ik dat merk.
Ik bak ook niks van hardlopen.quote:Op zondag 24 mei 2020 09:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb enkel sporadisch gerookt en ook sporadisch hardgelopen in mijn leven. Ik bak er niets van![]()
Maar go jij voor 10 weken niet roken
Maar jij gaat tenminstequote:Op zondag 24 mei 2020 09:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik bak ook niks van hardlopen.Roken was ik heel goed in
als meerstad, dan ben je bijna mijn buurman.quote:
Ik ook.quote:Op zondag 24 mei 2020 09:36 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou denk ik nog eerder gaan roken dan serieus hard te gaan lopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |