Nee, ook geen levende vogels in het net. Heel soms eentje, maar als ik die dan wil gaan redden worstelen ze zich meestal los voordat dat enge mens er is.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 09:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Levende vogels in het net dan? Want dood gaan ze natuurlijk alleen als ze vast blijven zitten en niemand ze eruit haalt.
Ik begrijp je constructie en is ongeveer wat ik voor ogen had hier.
Heb ook klein wandelingetje gemaakt. Bed naar bank, voor koffieronde 2 en breakkieronde 1.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 11:31 schreef borisz het volgende:
Twee uurtjes waterleidingduinen. Veel hertjes gezien
. Klein wandelingetje dus vandaag. Heb nog wat meer te doen. Het begon zwaar bewolkt, maar inmiddels schijnt de zon.
Ik heb gewoon 2 trappen gelopen! 1 keer eentje op. En beide trappen een keer afquote:Op zaterdag 23 mei 2020 11:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Heb ook klein wandelingetje gemaakt. Bed naar bank, voor koffieronde 2 en breakkieronde 1.
*stil*quote:Op zaterdag 23 mei 2020 11:46 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik heb gewoon 2 trappen gelopen! 1 keer eentje op. En beide trappen een keer af
Gebeurt zelden, maar ik ben het een keer volledig eens met Krea.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 09:38 schreef Kreator het volgende:
Lijkt me trouwens echt verschrikkelijk, zo'n sektarische commune waar iedereen hetzelfde moet denken om in aanmerking te komen.
Sowieso veel te veel woningen bij elkaar.
De wat van dr wat?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:07 schreef Blues het volgende:
Oh en de hals van je blues zit goed nu @:Kaatje. Lastig dat ronde en w.s. iets van dat vliesspul van binnen? (naaiherinnering)
Mijn droom blijft een soort Melroseplacey complex met allemaal handgeselecteerde leukerds in de huizen, en ook die leukerds krijgen een proefperiode van een jaarquote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:05 schreef Blues het volgende:
Ooit waren mijn ex en ik toen de jongetjes nog klein waren ook op zoek naar een andere woning en kwamen we bij een gezamenlijk project uit. Maar ze wilden echt ALTIJD met elkaar eten en je had zelf alleen maar eigen slaapkamers, dat klonk ons iets te benauwend.
Was wel biodynamisch enzo. Beetje hippie (dat is wat mij juist wel trok) maar té sociaal en zweverig.
Ja, een dressoir (na 15 jaar weggedaan) en mijn huidige eettafel. Bij beiden aangegeven wat ik wilde en daarna doorgesproken wat wel en niet kon.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hebben jullie wel eens meubels laten ontwerpen?
En waarom had je die laten ontwerpen? Smaak of afwijkende maten, of..?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, een dressoir (na 15 jaar weggedaan) en mijn huidige eettafel. Bij beiden aangegeven wat ik wilde en daarna doorgesproken wat wel en niet kon.
Bij de eettafel hadden de ontwerper en ik beiden iets over het hoofd gezien en dat is toen ik erachter kwam aangepast
Het dressoir omdat ik iets wilde van een bepaald soort hout en geen bolpootjes en allemaal versieringen, dus hout (echt hout) maar strak. Dat was alleen te koop in fineer toen en dat wilde ik ook niet. Of het was klein en het moest groter.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En waarom had je die laten ontwerpen? Smaak of afwijkende maten, of..?
Wat was dat *iets* van de eettafel?
Ja, ze zijn ook erg meedenkend. Met het dressoir gaf hij als tip om een deel open te houden zodat het minder massief oogde, had hij gelijk in. En toen ik de tafel ging bespreken wilde ik ook een salontafel. Daarvan is het hout hetzelfde maar heeft metalen poten, dus anders maar niet helemaal anders.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oeh dat is wel netjes opgelost ja!
Ik denk dat ik hier ook wat dingen op maat ga laten maken, maar vind het al lastig om "wat wil je dan" te verwoorden.
Iets waardoor het lijkt of ik 40m2 meer heb zou fijn zijn
Ik probeer mezelf zover te krijgen om een stuk te gaan fietsen. Eerst maar wat etenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:55 schreef Tally het volgende:
Ik probeer nu al een half uur iedereen zo ver te krijgen dat we kunnen gaan wandelen.![]()
Ik heb al geen zin meer.
Lekker rondjequote:Op zaterdag 23 mei 2020 13:32 schreef Candaasje het volgende:
Oef..... mijn benen voel ik![]()
Mijn fietsritje werd een beetje langer dan gepland, want ergens halverwege was het fietspad afgesloten, en kon ik de brug niet over. En toen ik een alternatieve route wilde zoeken, deed google maps het niet meer. Dus toen de omleidingsbordjes maar gevolgd, die al snel weer ophielden met een 'zoek het zelf verder maar uit'. Uiteindelijk een andere brug gevonden, bijna 5 km verderop.
Dus mijn tochtje van ongeveer 14 km, werd minstens 18km.
Dat is normaal niet zo erg, het was ook lekker weer, maar met de tijd erbij die ik kwijt was aan dus omrijden én daarnaast ook aan zoeken (en omdat ik in een heel ander deel van de stad uitkwam, ben ik ook nog wel verkeerd gereden) was ik wel te laat. Ik had gelukkig gebeld, was geen probleem.
Terug bijna de hele rit volle windkracht tegen. Door de polder.![]()
Wel goed voor de beenspiertjes en conditie natuurlijk.
Nu even eten, en teruglezen. En dan nog wat studie.
Boekel, Brabant.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 09:15 schreef Tally het volgende:
[..]
Waar ligt dat dorp?
En ga je een uur fietsen?Niet te laat terug he. Want sommige stukken hier vertrouw ik voor geen meter
Ik denk dat het qua sektarisch dus bij dit project erg meevalt. Ze lijken niet wereldvreemd, werken samen met technische universiteiten e.d. Dat vind ik wel veelzeggend; ze sluiten zich niet af.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 09:38 schreef Kreator het volgende:
Lijkt me trouwens echt verschrikkelijk, zo'n sektarische commune waar iedereen hetzelfde moet denken om in aanmerking te komen.
Sowieso veel te veel woningen bij elkaar.
Kun je dan niet beter ergens zelf op een stukje land iets eco vriendelijks bouwen?
Nog niet ontbeten. Ik viel net haast omquote:Op zaterdag 23 mei 2020 13:54 schreef Kreator het volgende:
AH. Het happen duurde even.
Je moet vooral doen eaar je jezelf prettig bij voelt. Ik zou best in een groen huis willen, maar ik wil geen sollicitatie doen om ergens te wonen. Als ik betaal, moet ik er kunnen wonen.
Wellicht met huren wat anders.
Semiserieus. Hij kent me een beetje, geen zorgenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 13:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Doet Krea nou een serieuze of een metasarcasmismische reageren=happen?
Ik ben even confuus.
Je leest altijd prima wegquote:
Je airco doet het nog, trouwens.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 13:54 schreef Kreator het volgende:
AH. Het happen duurde even.
Je moet vooral doen eaar je jezelf prettig bij voelt. Ik zou best in een groen huis willen, maar ik wil geen sollicitatie doen om ergens te wonen. Als ik betaal, moet ik er kunnen wonen.
Wellicht met huren wat anders.
Hmm vind je gedschtengang zo wel leuk eigenlijk.quote:
En wat Lucky zegt hierquote:Op zaterdag 23 mei 2020 11:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mooi project Candaasje. Ik zie ook steeds vaker van die wazige off the grid commonities voorbij komen waarbij iedereen helemaal homeopatisch is enzo. Ik vind het principe van ecovriendelijke bouw prachtig en uiteraard het stuk tuinieren ook. Maar daarvoor hoef je niet gelijk als een volslagen conspiracydwaas je af te keren van de maatschappij.
Doeslief tegen Phoebe!quote:Op zaterdag 23 mei 2020 13:56 schreef Kreator het volgende:
Ben ik ooit niet metasarcastisch? Kutnewbie.
Ja jullie zijn eigenlijk gewoon mijn klankbordquote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Je leest altijd prima weg
En ikzelf vind het schrijven van zo'n tekst mij altijd enorm helpen met het duidelijk maken van voor- en nadelen, overwegingen, motivaties en alternatieven, die anders maar een beetje halfgeformuleerd in m'n achterhoofd blijven zweven.
Ik denk dat zo'n project jou prima past! Zelf vind ik goed wonen belangrijker dan een goede baan, al is het maar omdat ik een vervelende baan / stressvolle periode een stuk beter aankan als ik thuis erg senang ben.
Ja, nou, dat is dus wel iets waar ik nu van vermoed dat het bij dit project meevalt, maar waarvoor we elkaar dus ook eens in het echt moeten zien.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:13 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm vind je gedschtengang zo wel leuk eigenlijk.
En vind dat ecodorp er leuk uit zien.
Inderdaad altijd beetje bang dat je in zo’n overdrive terecht komt..
van mensen die meteen voor 300% op de ecotour gaan.
Ik vind die zelfvoorzienende huizen echt een heel fijn idee. Zeker die waar je nog wel gewoon af en toe je eten uit de supermarkt kunt halen en mag autorijden.
We hebben tenslotte ook allebei een baan dus geen tijd om puur uit eigen tuin te leven.
Neemt niet dat het concept van zo’n huis schitterend is en ik bijv dus best in zo’n ecodorp zou willen wonen.
Maar als iedereen daar bloedfanatiek 300% ecologisch leeft en verwacht dat ik minstens zo fanatiek ben... denk ik niet dat dat gaat werken.
quote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:14 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
En wat Lucky zegt hier
Ik vond dat rondom zwangerschap en bevalling ook een uitdaging. Wél leren hoe je goed kunt ontspannen maar geen zweverige edelstenen/drukpunten/kaarsen/dansenbijmaanlicht/bla.
Is redelijk gelukt, met een vrij nuchtere hypnobirthing cursus. Totdat ze de laatste bijeenkomst toch over drukpunten begonDat namen we maar op de koop toe.
Bij de verloskundige was het ook een bewuste keuze om al snel te vragen naar de kinkhoestvaccinatie.
*boks*quote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:20 schreef Barreltje het volgende:
Wij zouden eigenlijk ook graag vrij willen wonen.. maar met K.zn baan inneem haag blijft dat of veel rijden of niet te betalen.. en ik moet nog maar zien wat ik na mn volgende opdracht ga doen..
Wij hebben er ook een soort van 2. 1 koop in NL en 1 huurappartement nabij het centrum van Antwerpenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:42 schreef sigme het volgende:
Ik heb zoveel woonwensen dat ik maar gewoon 3 huizen heb
Ik hoop K. Over te kunnen halen als hij jouw vrijstaande boerderij ziet.. al vermoed ik dat we wel een aparte slaapkamer zouden willen..quote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:42 schreef sigme het volgende:
Ik heb zoveel woonwensen dat ik maar gewoon 3 huizen heb
Het was tot half twee goed te doen. Daarna vond ik het ook veel te druk.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:47 schreef Tally het volgende:
Geen probleem @:minilot inmiddels zijn we weer terug.
Op straat best te doen maar mij te druk in de winkels. Dus ijsje eten en weer weg!
Ik had al schade aan de straatkant vd auto. Geen stof van bomen, geen saharazand, niet krabben in de winter.quote:
We huren nu een garage voor de hobbyauto die je niet langs de straat kan zetten.quote:
Ik heb mijn AMG GT-r, RS6 en 720S nu noodgedwongen bij een vriend staan. Sucks.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:56 schreef Tally het volgende:
[..]
We huren nu een garage voor de hobbyauto die je niet langs de straat kan zetten.
Er staat nu een woning te koop hier met grote garage. Vrijstaand. En in de garage een smeerputquote:Op zaterdag 23 mei 2020 15:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb mijn AMG GT-r, RS6 en 720S nu noodgedwongen bij een vriend staan. Sucks.
Gewoon niet erbij zeggenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 14:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wij hebben er ook een soort van 2. 1 koop in NL en 1 huurappartement nabij het centrum van Antwerpen![]()
(wel 40 minuten met de bus, en 12m2 en gedeelde keuken en douche/wc, maar een kniesoor wie daar op let)
Hier hetzelfde gevoelquote:Op zaterdag 23 mei 2020 15:24 schreef Blues het volgende:
@:Woonwensen: geen
Ik bedoel, dit huis is voor mij perfect.
Dat klinkt anders als een puik klusje!quote:Op zaterdag 23 mei 2020 15:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ugh doet me denken aan een klasgenoot die heel snobbisch deed over de stage die ze mocht lopen bij Volvo... heeft drie maanden door Europa gereden om op aangewezen plekken de parkeerplaatsen op te gaan meten
Tihih ja mij an sich ook afhankelijk vd invulling, maar zij was nogal op haar teentjes getraptquote:Op zaterdag 23 mei 2020 15:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat klinkt anders als een puik klusje!
Wachtwat.... dat was haar stage!?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 15:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ugh doet me denken aan een klasgenoot die heel snobbisch deed over de stage die ze mocht lopen bij Volvo... heeft drie maanden door Europa gereden om op aangewezen plekken de parkeerplaatsen op te gaan meten
Hahaha nee! Dat wás de prestigieuze stage waar ze maaaanden van te voren al van naast dr schoenen liep.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wachtwat.... dat was haar stage!?
Ik meende dat zij keuze had uit stageplekken en eerst ging meten of ze haar auto daar kwijt kon
Ha! Dat zeg ik altijd tegen de man als hij me probeert te enthusiasmeren voor een buitenhuisjequote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis! Ruim 10 km gefietst en bedacht waar ik de volgende keer naar toe wil fietsen maar dan met camera mee. Bijna thuis bedacht ik me...kijken of zuslief thuis is en dat was ze. Daar ook even een uurtje in de tuin bijgekletst.
Vrij wonen, eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken, tenzij beschikking over een auto met chauffeur. Bij vrij wonen denk ik aan "the middle of nowhwere" dus 15 km fietsen naar het eerste beste dorp, bushalte op 5 km waar 2x per dag een bus langs komt. Ben erg blij met m'n flat, 5 minuten fietsen naar de stad of het winkelcentrum, bushalte voor de deur en een redelijk vrij uitzicht.
quote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hahaha nee! Dat wás de prestigieuze stage waar ze maaaanden van te voren al van naast dr schoenen liep.
Oehhh, kan je niet recht op in staan (claustrofobie hier). Ik krijg het als benauwd van het kijken naar die foto'squote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kwam gisteren op Facebook een advertentie tegen van iemand die zijn minicamper wilde verkopen.
Zo’n Volkswagen Caddy, helemaal zelf verbouwd. Laadruimte is letterlijk het bed, op een uitschuifplankje kun je een gasstel zetten om buiten te koken.
En ik werd een beetje verliefd... Terwijl ik kamperen HAAT. En ook nu de eigen plee en douche zou gaan missen, en, bij slecht weer, waarschijnlijk gek zou worden van het opgesloten zitten en met piepende bandjes naar huis zou rijden.
Maar toch... het idee dat je gewoon je huis op wielen meeneemt, spontaan kunt bedenken te gaan rijden en overnachten ‘waar je wil’... het blijft gaaf![]()
Verstandiger is om eerst eens zo’n ding te huren en kijken hoe het in de praktijk bevalt, voor ik 8000 euro ga uitgeven aan een Caddy met ruim 2 ton op de teller.
Een vriendin van ons heeft sinds een jaar of 2,5 -3 haar huis verkocht en leeft in een caravan (in NL). Ze trekt veel rond. Bevalt haar wel, hoewel ze ook wel eerlijk is over de nadelen. En ze is alleen; ik denk dat als je met z'n 2en in een niet al te grote caravan moet leven, je echt gestoord wordtquote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:34 schreef Tally het volgende:
Mijn oud collega heeft in zo’n caddy 2 jaar rondgereden en geleefd in Europa samen met haar hondje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |