quote:
Op zaterdag 23 mei 2020 09:15 schreef Tally het volgende:[..]
Waar ligt dat dorp?
En ga je een uur fietsen?

Niet te laat terug he. Want sommige stukken hier vertrouw ik voor geen meter

Boekel, Brabant.
En ik ben weer terug

En nee, er zijn zeker delen waar ik in het donker niet graag zou fietsen.
quote:
Op zaterdag 23 mei 2020 09:38 schreef Kreator het volgende:Lijkt me trouwens echt verschrikkelijk, zo'n sektarische commune waar iedereen hetzelfde moet denken om in aanmerking te komen.
Sowieso veel te veel woningen bij elkaar.
Kun je dan niet beter ergens zelf op een stukje land iets eco vriendelijks bouwen?
Ik denk dat het qua sektarisch dus bij dit project erg meevalt. Ze lijken niet wereldvreemd, werken samen met technische universiteiten e.d. Dat vind ik wel veelzeggend; ze sluiten zich niet af.
En er is dus geen 'hetzelfde denken' op het enige punt na dat je graag duurzamer wil wonen. Er zijn verder geen regels dat je dit of dat niet mag doen - buiten de normale omgangsvormen om die overal gelden natuurlijk. Niet iedereen is vegetarisch, je hoeft niet per se aan yoga te doen
Dat het verder een beetje moet klikken is natuurlijk wel handig. Maar goed, ik heb voor mijn werk ook een dag meegelopen om te kijken of ik binnen het team zou passen. En dat waren geen linksdraaiende hippies

. Dus we gaan sowieso kennis maken, meehelpen, zien hoe het écht is in de praktijk, en niet enkel op papier/website.
Daarbij: ik zou het wel fijn vinden om met wat meer gelijkgestemden te wonen. Ik woon nu in een euh, vrij 'diverse' wijk, waar zeker de helft geen neuk om het milieu/omgeving geeft. Natuurlijk zijn er ook 'betere' wijken, maar dat kunnen we gewoon niet betalen. (We willen ook niet in deze stad blijven, want we willen juist van de vele km's woon-werkverkeer van vriend af).
Mensen met heel andere denkpatronen zoek ik liever actief op; hier, of op de uni, daar lopen er ook genoeg rond. Als ik thuis ben, wil ik gewoon met m'n kont op het gras zitten of naakt in een zwemvijver plonzen. Als ik dan tussen mensen woon met een beetje (niet precies) dezelfde ideeën, dan is dat alleen maar een pré voor mij.

Hoef ik me ook niet te verdedigen of te verantwoorden. Geeft wel rust. En nee, dat betekent niet dat ik niet mijn eigen ding wil kunnen blijven doen. Maar de komende tig jaar zit ik doordeweeks toch nog wel in BE, dus daar vrees ik niet zo voor.
Qua aantal huizen: tsja, ik woon nu in een flat, met daaromheen nog meer flats, en daaromheen nog meer flats. En ik kom uit een woonwijk waar er nog veel meer rijtjeswoningen op een kleiner oppervlak bij elkaar stonden dan in dat dorp straks het geval is. Dus het is misschien ook net wat je referentiekader is

.
We zijn ook gewoon wat beperkt door werk/studie qua afstand die we willen en kunnen afleggen, en huurprijzen die we kunnen neerleggen.
Wat betreft zelfbouw: even heel kort; financieel en tijdtechnisch niet haalbaar. Hebben we naar gekeken, is echt heel moeilijk te realiseren. Nog los van de bouwbesluiten van gemeenten. En de locatie.
Daarbij; we willen hier niet 'vast' zitten, hebben namelijk nog geen idee hoe het gaat lopen met mijn studie. Een eco-huis is doorgaans geen goede investering als je deze op den duur weer wil verkopen. Een tiny house vind ik ook niet je-van-het, en heb je ook grond/staplekken voor nodig. Los van het idee dat al onze meuk in een huis formaatje caravan moet passen, me een beetje paniekerig maakt. Daarom spreekt dit dorp ons ook wel aan; het zijn huurhuizen, dus als het anders loopt, kun je er ook weg.
Ik snap dat het echt niet voor iedereen wat is, maar gelukkig zijn we allemaal verschillend. Geeft ons meer kans op een huis