twitter:112alarm_Opsch twitterde op donderdag 21-05-2020 om 12:02:32? #DODEWAARD Opschaling ? #p2000
P 1 BGM-01 (Zeer gr. BR) (GRIP 1) BR industrie GKN Kernenergiecentrale Waalbandijk Dodewaard 083351
https://t.co/KO0wtbVeSf reageer retweet
twitter:CrisisGLZ twitterde op donderdag 21-05-2020 om 12:03:47Brand #dodewaard geef hulpdiensten de ruimte. Houd afstand van de brand. Heeft u last van de rook sluit ramen en deuren en schakel ventilatie uit.
Meer informatie volgt. Woordvoerder gaat te plaatse reageer retweet
Is al een tijd niet meer in gebruik toch?quote:Zeer grote brand bij kernenergiecentrale
DODEWAARD - Donderdagmorgen 21 mei rond 11.50 uur was brand ontstaan in een kernenergiecentrale aan de Waalbandijk in Dodewaard.
De brandweer schaalde de brand al snel op naar het sein 'zeer grote brand'. Over de oorzaak van de brand is niks bekend. Een groot aantal brandweereenheden zijn bezig met het bestrijden van de brand.
De rookwolken die bij de brand vrij komen, zijn vanaf grote afstand te zien.
quote:De centrale is in veilige insluiting; sloop van de nog niet ontmantelde, inwendig radioactief besmette gebouwen, staat voor 2045 gepland
Ben je toch ook gek in je hoofd om zoiets te doenquote:Op donderdag 21 mei 2020 12:09 schreef maily het volgende:
Aangestoken dan?
Weer eens wat anders dan een 5G-zendmast.
klopt volgens de wikipediaquote:
Als wel dan was het minimaal GRIP 4 geweest enk ikquote:
Nee, dat doen ze pas als het te laat is...quote:Op donderdag 21 mei 2020 12:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Als wel dan was het minimaal GRIP 4 geweest enk ik
A fijn dus niet richting Zeelandquote:Op donderdag 21 mei 2020 12:15 schreef qajariaq het volgende:
En de wind is ook lekker richting Randstad.
Godzijdank gebruikte de GGD medewerkers op de diverse vlilegvelden hun gezond boeren verstand bij aankomst en ontvangst van de repatrieringvluchten uit Wuhan. Zo wisten ze immers dat persoonlijke beschermingsmiddelen gebruiken complete onzin was.quote:Op donderdag 21 mei 2020 12:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, dat doen ze pas als het te laat is...
We zitten in Nederland hè! Daar reageren we pas op virussen als we zeker weten dat er 1000 man aan de beademing ligt.
Ze doen werkelijk alles om mensen weg te houden bij de stranden...quote:Op donderdag 21 mei 2020 12:15 schreef qajariaq het volgende:
En de wind is ook lekker richting Randstad.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Het klinkt een beetje als een dakbrand en de huidige opschaling zal wel met de aard van het gebouw te maken hebben. Maar als het instort...quote:Op donderdag 21 mei 2020 12:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Anyway als er geen verdere opschaling komt zal het wel 'meevallen'
vanuit Brabant hoor ik dat het buiten naar azijn ruiktquote:Op donderdag 21 mei 2020 12:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ze doen werkelijk alles om mensen weg te houden bij de stranden...
Anyway als er geen verdere opschaling komt zal het wel 'meevallen'
Nou, niet alleen het dak zo te zien.quote:Op donderdag 21 mei 2020 12:25 schreef qajariaq het volgende:
https://twitter.com/Omroe(...)Eserp%7Ctwgr%5Etweet
Wou net zeggen. Heel die toren staat in de fikquote:Op donderdag 21 mei 2020 12:25 schreef tralalala het volgende:
[..]
Nou, niet alleen het dak zo te zien.
Zou vlug ook even wat pretpalen koud leggen!quote:Op donderdag 21 mei 2020 12:26 schreef Speekselklier het volgende:
in plaats van thuis zitten mogelijk het toch een spannende dag. ik zit al klaar met nootjes.
Nee, dat zag ik ook. Daarnaast is het een nationale vrije dag. Waarom zouden er dan werkzaamheden op het dak zijn?quote:Op donderdag 21 mei 2020 12:25 schreef tralalala het volgende:
[..]
Nou, niet alleen het dak zo te zien.
Geen idee, maar lang niet iedereen heeft vrij vandaag hoor.quote:Op donderdag 21 mei 2020 12:28 schreef qajariaq het volgende:
Waarom zouden er dan werkzaamheden op het dak zijn?
Hamsteren !!!!quote:Op donderdag 21 mei 2020 12:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik heb gelukkig van die zouttabletten. Liggen ook bij de kruitvat, kosten maar iets van ¤2,00
Ja, aan zouttabletten heb je niets, tenzij het zweet je nu extreem uitbreektquote:Op donderdag 21 mei 2020 12:30 schreef Ole het volgende:
[..]
Hamsteren !!!!
Maareh.. jodium moet je toch nemen? of zit dat er ook in?
Ja dat zijn dezelfde pillenquote:Op donderdag 21 mei 2020 12:30 schreef Ole het volgende:
[..]
Hamsteren !!!!
Maareh.. jodium moet je toch nemen? of zit dat er ook in?
Die pillen waren opgestuurd door de overheid, zal inderdaad niet helpen of werken.quote:Op donderdag 21 mei 2020 12:32 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja, aan zouttabletten heb je niets, tenzij het zweet je nu extreem uitbreekt
Onder controle zo te zien.twitter:OmroepGLD twitterde op donderdag 21-05-2020 om 12:29:55De brandweer is met veel menskracht aanwezig in #Dodewaard bij de brand op het dak van de voormalige kerncentrale. De Veiligheidsregio Gelderland-Zuid verzoekt mensen in de buurt de hulpdiensten ruimte te geven. https://t.co/KXEmrnqpkE reageer retweet
Menskracht.. lolquote:Op donderdag 21 mei 2020 12:37 schreef tralalala het volgende:
Onder controle zo te zien.twitter:OmroepGLD twitterde op donderdag 21-05-2020 om 12:29:55De brandweer is met veel menskracht aanwezig in #Dodewaard bij de brand op het dak van de voormalige kerncentrale. De Veiligheidsregio Gelderland-Zuid verzoekt mensen in de buurt de hulpdiensten ruimte te geven. https://t.co/KXEmrnqpkE reageer retweet
Wel op 1,5 mtr van elkaar anders boete van 390¤ ik zie er handhaving toe in staat dit te bekeurenquote:Op donderdag 21 mei 2020 12:37 schreef tralalala het volgende:
Je hebt meer aan jodiumtabletten. Nou is zout soms gejodeerd, maar het gaat om jodium, niet om zout.quote:Op donderdag 21 mei 2020 12:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik heb gelukkig van die zouttabletten. Liggen ook bij de kruitvat, kosten maar iets van ¤2,00
Heb jij nieuws wat nog niet naar buiten is gebracht ofzo?quote:
hing er toevallig een 5g mast aan dat gebouw?quote:Op donderdag 21 mei 2020 12:58 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Heb jij nieuws wat nog niet naar buiten is gebracht ofzo?
Ja dat roepen ze bij alle grote bedrijfsbranden.quote:Op donderdag 21 mei 2020 13:04 schreef recursief het volgende:
Het schijnt dat de brand waarschijnlijk bij werkzaamheden aan het dak is ontstaan.
Dat lees ik nog nergens.quote:Op donderdag 21 mei 2020 12:37 schreef tralalala het volgende:
Nou meid, heftig weer zeg.quote:Op donderdag 21 mei 2020 12:37 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Menskracht.. lol
Mankracht mag niet meer! SJW PC culture
quote:Op donderdag 21 mei 2020 13:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja dat roepen ze bij alle grote bedrijfsbranden.
Maar die bouwvakkers zijn direct gevlucht?
Zie nergens bedrijfsuitjes staan op de foto’s
Kan niet wachten op stalker 2quote:
Nee hoor ik las hier net dat het door 5g gekkies is ontstaan!!1!1!quote:Op donderdag 21 mei 2020 13:04 schreef recursief het volgende:
Het schijnt dat de brand waarschijnlijk bij werkzaamheden aan het dak is ontstaan.
Weet ik veel jij bent de fok detectivequote:Op donderdag 21 mei 2020 13:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
hing er toevallig een 5g mast aan dat gebouw?
quote:Op donderdag 21 mei 2020 12:29 schreef tralalala het volgende:
Ik woon er hemelsbreed 8 km van af.Dyatlov al ingevlogen?
Volgens het AD ging het om ontplofte gasflessen op het dak. Maar niemand bericht verder over ontploffingen.quote:Op donderdag 21 mei 2020 13:11 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Weet ik veel jij bent de fok detective
Meid open er een topic over waarschijnlijk weet de moordenaar van Dascha er meer overquote:Op donderdag 21 mei 2020 13:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens het AD ging het om ontplofte gasflessen op het dak. Maar niemand bericht verder over ontploffingen.
quote:Op donderdag 21 mei 2020 13:22 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Meid open er een topic over waarschijnlijk weet de moordenaar van Dascha er meer over
Zo dachten de bouwers van Chernobyl ook.quote:Op donderdag 21 mei 2020 12:41 schreef Jojoke het volgende:
Uh, is dat niet zo'n gebouw met muren van 3 meter dik? Hoe kan daar een brand ontstaan?
Hopelijk is het niet gevaarlijk voor de omgeving en de brandweermannen.
quote:Op donderdag 21 mei 2020 13:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens het AD ging het om ontplofte gasflessen op het dak. Maar niemand bericht verder over ontploffingen.
Bron.quote:Er is volgens de Veiligheidsregio geen risico op het vrijkomen van radioactieve straling door de brand. Een woordvoerder van de Veiligheidsregio zegt dat het vuur vermoedelijk op het dak is ontstaan. Daar liggen mogelijk gasflessen.
2021quote:
Zonder het zwartgeblakerde gedeelte ziet het gebouw er al dertig jaar zo uit.quote:Op donderdag 21 mei 2020 14:05 schreef qajariaq het volgende:
https://www.gelderlander.(...)e-straling~ae8352c6/
Onder controle dus.
Het lijkt erop dat het gebouw is omgevallen want ik zie duidelijk het dak van het gebouw aan de zijkant zitten.
Edit: Ik ben absoluut geen BNW figuur maar dit lijkt niet helemaal fris te ruiken.
Zo ver ik je begrepen, kan een kerncentrale niet even uitgezet worden. De splijting blijft plaatsvinden.quote:Op donderdag 21 mei 2020 13:17 schreef dudewhereismycar het volgende:
Bijzonder pand. Kom daar voor mijn werk regelmatig.
Het pand wordt nog steeds streng bewaakt omdat er voldoende materiaal is om een vuile bom te maken: radioactief afval. Alhoewel je dan wel over kennis moet beschikken om t daar te delven...
Overdag zitten er ook nog steeds mensen 60+ oud die daar vroeger hebben gewerkt aan de reactor. Best interessant.
Weinig over bekend, hebben enkel een screenshot van een brood en eentje van de omgeving zoals ze hem nu hebben staan vrijgegeven. Maar goed, komt dus pas over een jaar uit dus wordt nog flink aan gesleuteld.quote:
Nee, ik bedoel dat er geclaimd wordt dat er geen brandbare zaken aanwezig zijn en toch liggen er op een feestdag gasflessen op het dak. Vervolgens zou het dak in de fik staan maar de grootste schade zit echt aan de zijkant van het gebouw. Op de een of andere manier vertrouw ik die lui niet helemaal.quote:Op donderdag 21 mei 2020 14:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zonder het zwartgeblakerde gedeelte ziet het gebouw er al dertig jaar zo uit.
Die centrale staat al jaren uit en de brandstof is wel geheel verwijderd. Echter is de structuur zelf radioactief geworden en dat moet dus een jaar of veertig even blijven staan om die straling te verminderen.quote:Op donderdag 21 mei 2020 14:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo ver ik je begrepen, kan een kerncentrale niet even uitgezet worden. De splijting blijft plaatsvinden.
Na de ontploffing in Chernobyl werk tot op de dag van vandaag nog duizenden mensen in en rondom de centrale.
De reactor is 2 meter dik betonquote:Op donderdag 21 mei 2020 12:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt. Het klinkt een beetje als een dakbrand en de huidige opschaling zal wel met de aard van het gebouw te maken hebben. Maar als het instort...
Ah das waar, goed puntquote:Op donderdag 21 mei 2020 14:14 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat er geclaimd wordt dat er geen brandbare zaken aanwezig zijn en toch liggen er op een feestdag gasflessen op het dak. Vervolgens zou het dak in de fik staan maar de grootste schade zit echt aan de zijkant van het gebouw. Op de een of andere manier vertrouw ik die lui niet helemaal.
die kerncentrales liggen op z'n kant voor je het door hebt.quote:Op donderdag 21 mei 2020 14:05 schreef qajariaq het volgende:
https://www.gelderlander.(...)e-straling~ae8352c6/
Onder controle dus.
Het lijkt erop dat het gebouw is omgevallen want ik zie duidelijk het dak van het gebouw aan de zijkant zitten.
het is laagbouw en een deel hoogbouw. op de laagbouw tegen de hoogbouw is de brand.quote:Op donderdag 21 mei 2020 14:14 schreef qajariaq het volgende:
Vervolgens zou het dak in de fik staan maar de grootste schade zit echt aan de zijkant van het gebouw. Op de een of andere manier vertrouw ik die lui niet helemaal.
serieus...quote:Een woordvoerder van de Veiligheidsregio laat weten dat er zo’n tien gasflessen op het dak lagen. Deze zijn veilig weggehaald. De gasflessen lagen er voor werkzaamheden.
quote:Op donderdag 21 mei 2020 16:05 schreef Speekselklier het volgende:
Hoogleraar bevestigt: ‘Uitgesloten dat er straling is vrijgekomen door grote brand Dodewaard’
Dus het is nu goed gegaan kwa straling maar als het iets meer uit de hand was gelopen dan niet. En dan is dit nog een grotendeels ontmantelde centrale.quote:,,De brand is daar niet in de buurt geweest. Alleen bij een hele ernstige langdurige brand waarbij er betondeeltjes van die beschermende koepel in de lucht zouden komen is er kans op straling voor de omgeving. Maar dat was bij deze brand dus niet aan de orde.”
Ah, duidelijk maar de zijmuur van de hoogbouw stond dus ook in de fik en dat is in mensentaal geen dakbrand.quote:Op donderdag 21 mei 2020 16:05 schreef Speekselklier het volgende:
het is laagbouw en een deel hoogbouw. op de laagbouw tegen de hoogbouw is de brand.
Midden in het Corona tijdperk en jij maakt je druk om een brandende kerncentrale?quote:Op donderdag 21 mei 2020 22:49 schreef qajariaq het volgende:
Ik wordt altijd erg nerveus van dat zeer overtuigend niets aan de hand 'gaat u rustig slapen'.
Ik maak me al heel lang druk over kerncentrales waarvan de voorstanders zeggen dat ze absoluut veilig zijn maar inderdaad in de brand kunnen vliegen al dan niet per ongeluk of waar een vliegtuig op kan neerstorten al dan niet per ongeluk. Waarvan leidingen kunnen springen of door een bouwfout kunnen verzakken. Waar de aannemer toch maar wat goedkoper staal gebruikt of de lassen niet maakt volgens afspraak.quote:Op donderdag 21 mei 2020 23:14 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Midden in het Corona tijdperk en jij maakt je druk om een brandende kerncentrale?
Dat lagere dak is toch ook een dakquote:Op donderdag 21 mei 2020 22:49 schreef qajariaq het volgende:
[..]
[..]
Dus het is nu goed gegaan kwa straling maar als het iets meer uit de hand was gelopen dan niet. En dan is dit nog een grotendeels ontmantelde centrale.
Ik wordt altijd erg nerveus van dat zeer overtuigend niets aan de hand 'gaat u rustig slapen'.
[..]
Ah, duidelijk maar de zijmuur van de hoogbouw stond dus ook in de fik en dat is in mensentaal geen dakbrand.
Divi BOKAALEDquote:Op vrijdag 22 mei 2020 11:07 schreef Zipportal het volgende:
Gelukkig was er voldoende "menskracht". @:wereldgozer
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |