abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 mei 2020 @ 22:37:33 #226
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_193232847
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:18 schreef warhamstr het volgende:

[..]

eens! Geld wegflikkeren kan altijd nog. Eerste instantie ruim onder bieden, en op toezien dat makelaar 't bod doorgeeft.
Dit inderdaad! 6,5 jaar geleden toen ik mijn woning kocht in eerste instantie 50k onder de vraagprijs geboden :7 uiteindelijk op iets van 35k onder de prijs uitgekomen. Maar goed andere tijden, andere provincie, ander soort woning. Drenthe, vrijstaand, groot perceel. Hier kan/kon dat voor het bedrag wat ts nu voor een appartementje neer moet tellen. Ik zou t hier denk ik nu ook niet meer voor die prijs redden, maar goed. Ik weet wel dat t tegenwoordig heel normaal is dat een huis 25k boven de vraagprijs opbrengt. Ik zou m'n huis niet te koop durven zetten nu, dan ben ik t direct kwijt.
Wakadoodle!
pi_193233490
My gawd :{ Blomke heeft zichzelf gekloond in Fisherman én de 'halve prijs bieden en poot stijf houden' tijden zijn weer terug op fok }:|
pi_193233804
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:37 schreef IkEetSlakken het volgende:

[..]

Dit inderdaad! 6,5 jaar geleden toen ik mijn woning kocht in eerste instantie 50k onder de vraagprijs geboden :7 uiteindelijk op iets van 35k onder de prijs uitgekomen. Maar goed andere tijden, andere provincie, ander soort woning. Drenthe, vrijstaand, groot perceel. Hier kan/kon dat voor het bedrag wat ts nu voor een appartementje neer moet tellen. Ik zou t hier denk ik nu ook niet meer voor die prijs redden, maar goed. Ik weet wel dat t tegenwoordig heel normaal is dat een huis 25k boven de vraagprijs opbrengt. Ik zou m'n huis niet te koop durven zetten nu, dan ben ik t direct kwijt.
6 jaar geleden lieten wij nieuw bouwen voor een habbekrats. Tijden zijn niet te vergelijken. Zelfde soort huizen worden nu neergezet voor zo’n Halve ton meer. Als het ondertussen al niet meer is. En dan zitten we hier in een dorp.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193233892
Nog updates TS? Wanneer krijg je iets te horen?
pi_193234138
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:45 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Heb je cijfers hiervan?
Waarvan?
pi_193234230
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:58 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Waarvan?
de hoeveelheid onzin die je uitkraamt.
pi_193234300
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 00:05 schreef Itam het volgende:

[..]

de hoeveelheid onzin die je uitkraamt.
Ik kraam geen onzin uit. Je wilt het gewoon niet zien. Maar goed, ik kom ik ieder geval niet in de problemen de komende jaren. Daar heb ik gewoon voor gezorgd. Maar het blijft triest dat er mensen zijn die alles maar laten gebeuren en blind zijn voor wat er komen gaat.
pi_193234447
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:15 schreef Itam het volgende:
My gawd :{ Blomke heeft zichzelf gekloond in Fisherman én de 'halve prijs bieden en poot stijf houden' tijden zijn weer terug op fok }:|
Idd lekker makkelijk praten als je 6,5 jaar geleden in the middle of fucking nowere een huisje kocht.. TS woont niet in een gat en bovendien is de tijd nu heel anders 8)7

Het is nu gewoon heel vervelend om te starten op de huizenmarkt. (ik ben zelf gelukkig in 2011 "ingestapt", en zit voorlopig goed, maar vind het voor de starters van nu erg vervelend).
pi_193234591
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:13 schreef Sport_Life het volgende:
Grappig om te zien dat alle 17 miljoen bondscoaches nu ineens financieel expert zijn.
Parttime, ze beunen ook nog bij als corona expert.
Onder deze lijn niet schrijven
  donderdag 21 mei 2020 @ 01:57:23 #235
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_193235043
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 00:22 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Idd lekker makkelijk praten als je 6,5 jaar geleden in the middle of fucking nowere een huisje kocht.. TS woont niet in een gat en bovendien is de tijd nu heel anders 8)7

Het is nu gewoon heel vervelend om te starten op de huizenmarkt. (ik ben zelf gelukkig in 2011 "ingestapt", en zit voorlopig goed, maar vind het voor de starters van nu erg vervelend).
Geen idee wie blomke is trouwens... -O-
Wakadoodle!
pi_193235078
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Onzin. In London, je weet wel met die Brexit, zijn de prijzen het afgelopen jaar met ruim 2,5% gestegen. Inclusief het laatste kwartaal een daling van maar liefst 0,15%. Een tijdlang naar beneden gaan wil ik dat niet noemen.
Dat valt nog maar te bezien. De mix van betaande woningen vs. nieuwbouw speelt daar vaak een rol in en vertroebelt dat soort cijfers (I.e. Meer dure/luxe woningen trekken het gemiddelde omhoog ondanks dat de prijzen van vergelijkbare woningen zelf naar beneden gaat). In New York zie je de afgelopen jaren een lichte daling maar als je naar daadwerkelijke prijzen kijkt, is de daling veel groter. Veel appartementen zijn al terug op het prijsniveau van vijf jaar geleden...
pi_193235906
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 00:22 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Precies.

Het is niet anders.
  donderdag 21 mei 2020 @ 07:50:47 #238
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193235976
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 00:09 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik kraam geen onzin uit. Je wilt het gewoon niet zien. Maar goed, ik kom ik ieder geval niet in de problemen de komende jaren. Daar heb ik gewoon voor gezorgd. Maar het blijft triest dat er mensen zijn die alles maar laten gebeuren en blind zijn voor wat er komen gaat.
Er zijn helemaal geen andere opties. Goedkope segment is volledig gekaapt door huisjesmelkers en speculanten. Dan kan je wel kritiek hebben, maar uiteindelijk moet iemand ook ergens wonen. De enige andere optie is een krot.
pi_193236722
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 01:57 schreef IkEetSlakken het volgende:
Geen idee wie blomke is trouwens... -O-
Dat ben ik: jarenlang gebeund om huizen op te knappen en te financieren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193241078
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 07:50 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Er zijn helemaal geen andere opties. Goedkope segment is volledig gekaapt door huisjesmelkers en speculanten. Dan kan je wel kritiek hebben, maar uiteindelijk moet iemand ook ergens wonen. De enige andere optie is een krot.
Er zijn inderdaad te weinig alternatieven op korte termijn.
Op dr lange termijn ligt de verantwoordelijkheid bij zowel de politiek als de mensen zelf.
De politiek moet ervoor zorgen dat huizen betaalbaarder worden en mensen moeten eerder beginnen met sparen, zoals ze bijvoorbeeld in Duitsland doen. Dan zouden ze aan een toekomstige verplichtingen kunnen voldoen om meer eigen geld mee te brengen bij het kopen van een huis.
Dat helpt natuurlijk niet meer voor de huidige generatie die nu nog wil kopen. Mocht daar geen oplossing voor komen, dan vrees ik dat ze gewoon pech hebben. Zo is het leven.
pi_193241219
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:02 schreef Fisherman het volgende:
Dat helpt natuurlijk niet meer voor de huidige generatie die nu nog wil kopen. Mocht daar geen oplossing voor komen, dan vrees ik dat ze gewoon pech hebben. Zo is het leven.
Dat is niet heel anders dan voorgaande generaties. Die kwamen misschien dan wel op den duur in een "sociale" huurwoning, maar dan verder ook niet meer uit. DEcennia lang was de verhouding huur vs. koop, 60% / 40%.

Zaten mensen daar eenmaal in, moesten ze alles maar over zich heen laten komen: huurverhogingen, prachtwijken, verpaupering etc., etc.,

Zoals op meer gebieden voltrekt zich ook op de woningmarkt de tweedeling tussen de "haves" en de "haves not": wel en geen koopwoning.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 21 mei 2020 @ 15:16:39 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193241262
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:20 schreef DJEblender het volgende:

[..]

Voor 73.5k? Of bedoel je 173.5?

5 jaar geleden in 2015 was de markt alweer hersteld van de crisis uit 2009. Maar nog niet zo hoog als nu, dat klopt.

Maar als je het voor 73k verkocht heb dan heeft je man toch echt iets fout gedaan. Zeker in DH.
Ehm nee, het dieptepunt van de crisis die in 2008 begon was in 2013, de markt was in 2015 zeker nog niet hersteld, alleen in steden als Amsterdam en Utrecht was men toen weer op het niveau van 2008, de rest liep nog behoorlijk achter.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage donderdag 21 mei 2020 @ 15:20:40 #243
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193241310
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:29 schreef DJEblender het volgende:
En een eventuele instorting van de markt raakt vooral de hogere segment woningen.

Zeg maar alles van 300k plus. Of eerder 500k plus.

Een woning die nu 225 is zal echt niet zomaar onder de 200 gaan. Just my 2 cents.
Maakt voor mij geen reet uit dat de markt zou instorten. Ik heb een woning gekocht om er tot mijn pensioen en ver er na in te kunnen leven. Dan praat je over zeker 45 jaar.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 21 mei 2020 @ 15:25:14 #244
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193241371
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:20 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Maakt voor mij geen reet uit dat de markt instort. Ik heb een woning gekocht om er tot mijn pensioen en ver er na in te kunnen leven. Dan praat je over zeker 45 jaar.
Goed uitgangspunt, maar dan moet je wel werk hebben.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  donderdag 21 mei 2020 @ 15:30:30 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193241458
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

6 jaar geleden lieten wij nieuw bouwen voor een habbekrats. Tijden zijn niet te vergelijken. Zelfde soort huizen worden nu neergezet voor zo’n Halve ton meer. Als het ondertussen al niet meer is. En dan zitten we hier in een dorp.
Los van de grondprijzen zijn de bouwkosten van huizen ook gestegen, niet alleen vanwege de hogere lonen en duurdere bouwmaterialen, ook vanwege de eisen die in het bouwbesluit aan huizen gesteld worden qua isolatie en dergelijke en dat gaat met de BENG-eisen niet minder worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 21 mei 2020 @ 15:32:44 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193241504
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 02:06 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Dat valt nog maar te bezien. De mix van betaande woningen vs. nieuwbouw speelt daar vaak een rol in en vertroebelt dat soort cijfers (I.e. Meer dure/luxe woningen trekken het gemiddelde omhoog ondanks dat de prijzen van vergelijkbare woningen zelf naar beneden gaat). In New York zie je de afgelopen jaren een lichte daling maar als je naar daadwerkelijke prijzen kijkt, is de daling veel groter. Veel appartementen zijn al terug op het prijsniveau van vijf jaar geleden...
En waar praten we in NYC en Londen dan over qua prijzen, voor laten we zeggen een appartement van 100m2?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_193241919
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:12 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is niet heel anders dan voorgaande generaties. Die kwamen misschien dan wel op den duur in een "sociale" huurwoning, maar dan verder ook niet meer uit. DEcennia lang was de verhouding huur vs. koop, 60% / 40%.

Zaten mensen daar eenmaal in, moesten ze alles maar over zich heen laten komen: huurverhogingen, prachtwijken, verpaupering etc., etc.,

Zoals op meer gebieden voltrekt zich ook op de woningmarkt de tweedeling tussen de "haves" en de "haves not": wel en geen koopwoning.
Voor mensen die uiteindelijk feen scheefwoners worden is het helemaal niet erg om er te blijven wonen. Verpaupering krijg je in iedere stad, opbloeien en verpaupering van een wijk gaat vaak jn periodes van een jaar of 30.

De kloof tussen arm en rijk wordt inderdaad te groot. Maar dan heb je het eerder over de echte grootverdieners en jan modaal. Niet jan modaal en jan twee keer modaal.
Het gevaar bestaat dat hoe groter de kloof wordt, hoe ontevredener mensen worden. We zagen in het verleden dat bepaalde bevolkingsgroepen de schuld kregen en dit de politieke voorkeur bepaalde. We weten allemaal wat er daarna gebeurde.
Hoe alert we ook zijn met zijn allen, het ligt weer op de loer en als we niet oppassen gebeurt het weer.
pi_193241994
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:20 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Maakt voor mij geen reet uit dat de markt zou instorten. Ik heb een woning gekocht om er tot mijn pensioen en ver er na in te kunnen leven. Dan praat je over zeker 45 jaar.
Stijgingen of dalingen maken mij ook niet meer uit. Ik hoef niet meer te verhuizen. Maar voor starters die onterecht rekening houden met stijgende huizenprijzen kan dit wel hun keuze beïnvloeden om wel of niet te kopen.
Ik neem aan dat je baan zo zeker is dat je die niet kwikt kan raken in geval van een economische depressie die zomaar een jaar of 10 kan gaan duren.
pi_193242434
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

En waar praten we in NYC en Londen dan over qua prijzen, voor laten we zeggen een appartement van 100m2?
Beetje lastig te zeggen omdat de prijzen extreem variëren afhankelijk van de wijk. Als je kijkt naar prijzen in Manhattan dan moet je rekenen op ergens tussen de 1.4 en zo’n 2.2M (Als je naar ultra luxe appartementen met groot terras of bijzonder uitzicht gaat, kan het nog eens een veelvoud hiervan zijn). In de slechte wijken van de stad ben je uiteraard heel veel minder kwijt. London is iets goedkoper maar ben ik niet zo bekend mee.
  donderdag 21 mei 2020 @ 16:31:30 #250
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193242484
Waarom vraagt de verkopende partij niet gewoon een hogere prijs als er toch altijd overboden wordt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')